Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.730 views

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:34
Heb ik ook wel eens als ik een probleem voorleg aan een collega. Zelfde principe. Je loopt alles stap voor stap even na en ineens weet je weer hoe het zit. :)

tip: even de weg kwijt? Neem even 5 minuten afstand van je pc. Loop even een rondje, of haal een kop koffie.
Haal diep adem. En loop even alles vanaf het begin door. Schrijf het op papier. Dat levert hetzelfde effect.

[ Voor 41% gewijzigd door PdeBie op 02-05-2013 14:58 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 02:35

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rubber Ducking, werkt bijna altijd. :) :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 02-05-2013 14:58 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• PdeBie
die term kende ik niet en heb ik even gegoogled.
Wikipedia: Rubber duck debugging

Dat plaatje op die pagina _O-

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/Rubber_duck_assisting_with_debugging.jpg/220px-Rubber_duck_assisting_with_debugging.jpg

M'n (niet ICT) collega's zien me al praten tegen een rubber eend. Ze verklaren me nu soms al voor gek met die nerdy talk die ik blijkbaar soms heb.

[ Voor 20% gewijzigd door PdeBie op 02-05-2013 15:01 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:00:

[afbeelding]

M'n (niet ICT) collega's zien me al praten tegen een rubber eend. Ze verklaren me nu soms al voor gek met die nerdy talk die ik blijkbaar soms heb.
Hans is mijn "rubber duck" thuis. Op kantoor heb ik Tommie, een luipaard knuffel.

Soms praat ik onbewust hardop tegen het beest, collega's zijn er wel aan gewend denk ik.

Maar je kende die term serieus niet? Dacht dat'ie wel redelijk ingeburgerd was :)
Maargoed, hier ergens je probleem in een topic uitwerken, of alles even doorspreken met een collega, valt allemaal onder rubber ducking dus. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 02-05-2013 15:08 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11 21:35
En het is officieel, ik moet maar eens aan tests beginnen. Op zich zijn mijn projecten tot nu toe dusdanig klein dat het niet echt moet, maar om het aan te leren is het wel een goed idee :)

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 16:07
Wij spelen Swedish Roulette op kantoor. Onze (best prijzige) bureaustoelen verliezen spontaan bouten en moeren...

• PdeBie
@p-storm
Jij testte nog helemaal niet?

[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 02-05-2013 15:42 ]

• P-Storm
Behalve wat lokaal debugging, nee helemaal niet. Staat al wel lang op mijn lijstje om te leren, net zoals de geavanceerdere delen van git.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tsk :N

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5dDtaOM23dJuiJdQMk0mQ5Pt/medium.jpg

:Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Leeg bureau (op de monitoren na), werk je wel achter dat ding :+

Ik ga straks op kantoor ook mijn serie eendjes uitstallen :9 Heb nog een hele collectie, in allerlei kleuren, liggen die over waren van de bruiloft (wij deelden eendjes uit met de tekst: nooit meer in ons eendje :+ ).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ik ken de term al een tijdje, alleen niemand die het serieus nam. Je praat toch niet echt tegen een stuk plastic? :o

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:54:
Ik ken de term al een tijdje, alleen niemand die het serieus nam. Je praat toch niet echt tegen een stuk plastic? :o
Echt wel!

Nou ja, tegen een prop stof dus. Werkt echt.

Dit is Tom:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/a68mi89gcph2as7/2013-05-02%2015.55.17.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 02-05-2013 16:02 . Reden: lalalala ]

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:06
Ah, we gaan onze eendjes posten? Ik doe mee (namens de studentassistentkamer)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/i30knt03wbqis7a/Photo%2002-05-13%2015%2053%2036.jpg

Hij heet trouwens Alfred

[ Voor 7% gewijzigd door Intru op 02-05-2013 16:02 ]

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:30
Firesphere schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:57:
[...]

Echt wel!

Nou ja, tegen een prop stof dus. Werkt echt.

Dit is Tom:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/a68mi89gcph2as7/2013-05-02%2015.55.17.jpg

(hmmm, embed vanaf dropbox stuk?)
De www in de URL vervangen door dl O-)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Intru schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:57:

[afbeelding]
Ik heb momenteel een delegatie uitljes. Iedereen weet natuurlijk dat de uil velen malen intelligenter is dan de eend. :+

Oehoe
/Uilen-Obsessie

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• PdeBie
Intru schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:57:

[afbeelding]

Hij heet trouwens Alfred
foto in een foto. Inception! eeeeh Rubber Duck-ception!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pdebie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:05:
[...]

foto in een foto. Inception! eeeeh Rubber Duck-ception!
In de mijne staat je post ook; foto in een foto in een foto dus :P
.Gertjan. schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:53:
Paperless office :P

De foto is overigens wel heel donker; irl is 't een stuk lichter hoor :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 02-05-2013 16:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RobIII schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:06:
[...]

[...]

Paperless office :P
Vandaar die pennen :+

• PdeBie
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.outridersearch.ca/wp-content/uploads/2012/06/Go-Deeper-Inception-Movie.jpg

• Intru
[...]

Duck-Duck-ception!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Daar schrijf ik dingen mee op m'n hand die ik niet moet vergeten :P En om uit te delen natuurlijk :+

Over mij

Verwijderd

.Gertjan. schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:53:
[...]

Niets fijner dan zo'n opgeruimd leeg bureau d:)b

Maar ik moet soms toch echt wat op papier kunnen kladden :Y

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hah! Nu is dropbox wel stuk geloof ik :/

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:10:
Maar ik moet soms toch echt wat op papier kunnen kladden :Y
:Y
Ik klad hier ook wel een paar A4'tjes per dag vol hoor ;)

Over mij

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 15:57

StM

:N Whiteboards!

• PdeBie
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:10:
[...]
Niets fijner dan zo'n opgeruimd leeg bureau d:)b
Over bureau's gesproken.
Iemand ervaring met die Galant bureau's van de Ikea?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99806947/

Ik werk thuis nog op een Leenbakker bureau van inmiddels 20 jaar oud :$, maar dat ding heeft echt z'n beste tijd gehad. Dus ik ben nu op zoek naar een (in hoogte verstelbare) vervanger.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ook. En zo'n "toverbord" met een beamer :Y)

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 06-05-2013 15:26 ]

Over mij

• Intru
pdebie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:14:
[...]

Over bureau's gesproken.
Heb er (nu ongeveer een jaar of 2-3) eentje thuis staan, en het bevalt mij prima. Ik heb de rechte variant (zonder hoekje), met 'normale' poten. Heb de hoogte 1 keer goed ingesteld, en daarna niks meer er aan gedaan. En ik vind hem zelf best mooi staan (heb de donkere variant).

• StM

StM

[...]

Over bureau's gesproken.

Ik werk thuis nog op een Leenbakker bureau van inmiddels 20 jaar oud :$, maar dat ding heeft echt z'n beste tijd gehad. Dus ik ben nu op zoek naar een (in hoogte verstelbare) vervanger.
Ik werk sinds enige jaren aan zo'n bureau, maar 20 jaar volhouden gaat hij het iig niet. De lak is iig waar ik muis al doorgesleten en het minste of geringste veroorzaakt al putjes in het blad. Voor de prijs is het verder een prima ding. Gewoon om de paar jaar een nieuw blad erop en je kan weer een poos vooruit.

[ Voor 8% gewijzigd door StM op 02-05-2013 16:18 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Over bureau's gesproken.

Die zijn prima. Staan hier allemaal van dat soort bureaus. In het geval hier de rechte variant, op m'n vorige-vorige kantoor waren het de hoekbureaus. Die hoek-versie is erg fijn vind ik zelf.

Heb thuis een glazen design-bureau, mooi, maar zinloos. (hoewel het net zo goed hout kan zijn, geen idee, veel glas is er niet meer zichtbaar)
Whiteboards FTW! lekker kalken en kliederen! :D

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 02-05-2013 16:18 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-11 19:55

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Over bureau's gesproken.

Die hebben wij hier ook volgens mij. 2 grote versies met extra stuk en een rechthoek. In de donkere kleur, bevalt prima! In hoogte verstelbaar is ideaal en je kunt verschillende poten krijgen. Wij hebben andere poten dan je hier op de foto hebt overigens. Gewoon met 1 stang en dan dwarsliggers.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:00:

[afbeelding]

Als ik echt me moet/wil concentreren op een probleem zet ik Tommie dus voor me en ga hardop praten tot m'n collega's het zat zijn.

Zoals nu. Ze zijn me zat :X

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn vriendin heeft zo'n Galant, bevalt prima. Het is niet super stevig, je kunt er niet op zitten of staan, maar verder werkt het prima. En hij is makkelijk in hoogte verstelbaar, wat echt heel handig is. Ik gebruik zelf een oude eettafel als bureau, maar die is veel te hoog, ik krijg last van mijn schouders als ik er te lang echter zit.

• PdeBie
Ik zal mezelf dan eens opofferen en van het weekend m'n vriendin maar eens blij maken met een bezoekje Ikea :+

Ik ga wel inderdaad voor de 'normale' T poten i.p.v. het voorbeeld wat ik gaf. Veel praktischer.
Meteen de kabelgootjes erbij aanschaffen. Liggen die kabels ook niet constant op de vloer en langs de muur zoals nu :$

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:27:
Ik zal mezelf dan eens opofferen en van het weekend m'n vriendin maar eens blij maken met een bezoekje Ikea :+

Ik ga wel inderdaad voor de 'normale' T poten i.p.v. het voorbeeld wat ik gaf. Veel praktischer.
Meteen de kabelgootjes erbij aanschaffen. Liggen die kabels ook niet constant op de vloer en langs de muur zoals nu :$
Die T-poten inderdaad, die bedoelde ik :+ Kabelgoten zijn ook wel fijn ja, we hebben er hier de stekkerdozen en een switch in liggen :p

• StM

StM

Dat afstellen kan je als het vol staat trouwens wel vergeten. Ik heb een aantal uitbreidingen er aan zitten en in totaal een kilotje of 50-70 aan zooi erop en er aan hangen. Als ik hem nu losdraai knalt hij omlaag en noway dat je hem nog omhoog krijgt. Het is gewoon een inbusbout in de poot die je aandraait ipv een stelring om de poot wat de betere bureaus vaak hebben die je ook nog met gewicht er op kan verdraaien.

• PdeBie
ik stel hem 1x af (bij het plaatsen) en daarna hopelijk niet meer.

Het huidige meubel wat ik heb is echt aan het doorzakken nu. Heb sinds kort thuis 2 monitoren staan en blijkbaar is dat net too much voor het oude ding.
Dit weekend even shoppen dus.

Ow en even terug naar de werkzaamheden van vandaag. Ik ben (eindelijk) begonnen aan een eigen library te schrijven met veelgebruikte en vaak terug komende functies. Merkte dat ik redelijk wat code/functionaliteiten verspreid over meerdere projecten gebruikte, maar kopieerde dit eigenlijk altijd.

Heb nu een library gemaakt waar deze code in terug komt, zodat ik het maar op 1 plek hoef te beheren.
Voorbeeld is het ophalen van de gegevens van een van onze leden. Dit komt in meerdere projecten terug.

Nadeel: ik moet het in meerdere projecten testen dat het blijft doen wat het moet doen. Of hebben jullie hier nog ideeën over?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:19
WTF. Zijn dat nu serieus 3 16:9 schermen horizontaal? Hoeveel wil je scrollen zeg!

oh en wat vriendelijk voor de meneer op de achtergrond die nog steeds werkt met een 19" schermpje :P

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 02-05-2013 16:52 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12
.Gertjan. schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:03:
Ik heb momenteel een delegatie uitljes. Iedereen weet natuurlijk dat de uil velen malen intelligenter is dan de eend. :+
Ja, maar dat werkt juist in je nadeel bij rubber duck debugging, want dan is het juist de bedoeling dat je je probleem zo simpel probeert uit te leggen. ;)

• StM

StM

Caelorum schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:51:
[...]

WTF. Zijn dat nu serieus 3 16:9 schermen horizontaal? Hoeveel wil je scrollen zeg!

oh en wat vriendelijk voor de meneer op de achtergrond die nog steeds werkt met een 19" schermpje :P
En zijn dat 21" schermen trouwens? Is 2x 24 of 27 niet fijner? :P

Ik zit te denken hoe ik het in mijn nieuwe kantoor in wil gaan richten, want nu heb ik 27, 24 en 19 naast elkaar en dat is iig niet prettig.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:02
StM schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:57:
[...]

Ik zit te denken hoe ik het in mijn nieuwe kantoor in wil gaan richten, want nu heb ik 27, 24 en 19 naast elkaar en dat is iig niet prettig.
Volgens mij zijn dat 3x 24"schermen? http://www.samsung.com/us/computer/monitors/LS23MUQHB/ZA

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• PrisonerOfPain
StM schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:57:
[...]

Ik heb hier ook 3 monitors met vanalles en het is allemaal te klein :D overal venstertjes en editors en weet ik 't allemaal en nergens plek.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Caelorum schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:51:
[...]

Zo weinig mogelijk :P Daarom heb ik er 3 :P Als ik in VS zit te werken (en dat doe ik 't merendeel van de dag) gebruik ik alle 3 de schermen 100% (met verschillende window-layouts ook nog eens) en scroll ik alleen door code (wat je op eender welk scherm ook zult moeten). Voor overig werk heb ik vaak "full screen" een Outlook, SSMS en browser open oid.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yo4K5rQxXoqjwKcVbtFrg4mK/thumb.png
3x SyncMaster BX2240 (schermen zijn verder...mwa... wel aardig, niet fantastisch).
StM schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:03:
Volgens mij is dat de Ergotron LX Triple Monitor Lift Stand... En die kan bij 3 monitors maximaal 21" schermen aan.
Er staat inderdaad "Ergotron" op; preciese model weet ik niet. Volgens mij deze. Wel een kek dingetje (en ik heb m'n kabels beter weggewerkt dan ze op hun site hebben gedaan :P:X )

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 02-05-2013 17:07 ]

Over mij

• StM

StM

Volgens mij is dat de Ergotron LX Triple Monitor Lift Stand... En die kan bij 3 monitors maximaal 21" schermen aan.
PrisonerOfPain schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:00:
[...]

Ik heb hier ook 3 monitors met vanalles en het is allemaal te klein :D overal venstertjes en editors en weet ik 't allemaal en nergens plek.
Zo herkenbaar :P Maar goed, ik wil iig met schermen van gelijke grootte gaan werken. Soms kunnen applicaties met multi monitor support niet goed overweg met ongelijke schermen wat heel iri is.

• PrisonerOfPain
StM schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:03:

[...]

Zo herkenbaar :P Maar goed, ik wil iig met schermen van gelijke grootte gaan werken. Soms kunnen applicaties met multi monitor support niet goed overweg met ongelijke schermen wat heel iri is.
Zelfde verticale res is prima, fysieke formaat maakt me niet zoveel uit. Maar d'r zitten d'r hier een paar met een 4k monitor en dat is echt :9~

• StM

StM

Tja, der hangt dan ook wel een prijskaartje aan waar je een kleine nieuwe auto voor kan kopen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Er komt weer veel te veel tussendoor vandaag, dat schiet zo niet op :/

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Bij mij komt er alleen maar bij, dacht vanavond rustig een filmpje te kijken, kan ik nog wat developen (ach, easy money maar toch). Het houdt me van de straat :+

[ Voor 10% gewijzigd door sky- op 02-05-2013 19:15 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sky- schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:12:
Bij mij komt er alleen maar bij, dacht vanavond rustig een filmpje te kijken, kan ik nog wat developen. Ach, het houdt me van de straat.
Doen we dat morgen, uurtje of 16.30, kee? ;) Heb zojuist nog even met de beamer en audio gespeeld :P

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 02-05-2013 19:15 ]

Over mij

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Zo, net een presentatie gegeven voor een mannetje of 20 op het werk. Ben altijd helemaal leeg na zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BJSA_vUCYAAG-Pm.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door BikkelZ op 02-05-2013 20:47 ]

iOS developer

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Hoe lang duurde die presentatie dan?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

armageddon_2k1 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:58:
Hoe lang duurde die presentatie dan?
Ik geloof dat ik er ongeveer een uur en een kwartier mee bezig ben geweest.

Maar goed ben er de afgelopen dagen flink druk mee geweest en als je dan klaar bent ineens geen druk meer.

[ Voor 19% gewijzigd door BikkelZ op 02-05-2013 21:24 ]

iOS developer

• P-Storm
RobIII schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:02:
[...]

Zo weinig mogelijk :P Daarom heb ik er 3 :P Als ik in VS zit te werken (en dat doe ik 't merendeel van de dag) gebruik ik alle 3 de schermen 100% (met verschillende window-layouts ook nog eens) en scroll ik alleen door code (wat je op eender welk scherm ook zult moeten). Voor overig werk heb ik vaak "full screen" een Outlook, SSMS en browser open oid.
[afbeelding]
[...]
Wat valt me op, geen Resharper, XAssistX of andere tools? :P ? Ik moet zeggen dat die dingen heel goed werken.

Heel iets anders, kwam iets bezig.
Want soms is het handig als je snel even iets vraagt aan iemand anders om een multi-user notepad te hebben. http://piratepad.net/front-page/ kwam een vriend van me aanzetten :)

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
BikkelZ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:18:
[...]

Maar goed ben er de afgelopen dagen flink druk mee geweest en als je dan klaar bent ineens geen druk meer.
Holy crap. Een presentatie van 75 minuten op donderdagavond :p. Je zal wel veel interactie met de zaal gehad hebben dan ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:08
BikkelZ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:18:
[...]

Welk onderwerp? :D

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

armageddon_2k1 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:33:
[...]

Holy crap. Een presentatie van 75 minuten op donderdagavond :p. Je zal wel veel interactie met de zaal gehad hebben dan ;)
Ja toch wel eigenlijk! Als ze nou hun mond hadden gehouden waren we met een uurtje wel klaar geweest :P

Maar het is hier nog geen avond, over een uurtje pas ;)
Wat er een beetje bij komt kijken als je een iOS-app native programmeert. AppStore en richtlijnen. Hoe het iOS MVC-model werkt. Welke valkuilen je hebt. Wat debugging en een Hello World appje.

[ Voor 28% gewijzigd door BikkelZ op 02-05-2013 21:50 ]

iOS developer

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

RobIII schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:15:
[...]

Doen we dat morgen, uurtje of 16.30, kee? ;) Heb zojuist nog even met de beamer en audio gespeeld :P
Sure!

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
P-Storm schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:23:
Wat valt me op, geen Resharper, XAssistX of andere tools? :P ? Ik moet zeggen dat die dingen heel goed werken.
Heb wel ReSharper (als in: de licentie) en heb er een aantal keren mee gestoeid en mezelf regelmatig "gedwongen" het te gebruiken maar meestal flikker ik 't er na een week weer af. Ik vind 't weinig toevoegen aan de standaard refactoring van VS en de andere zaken die 't toevoegt irriteren me alleen maar (overal icoontjes die rondspringen, tekst die "ghosted" wordt, tooltips die over de "VS eigen" tooltips komen liggen en me daardoor verhinderen te lezen wat ik wil lezen enz.) en ik daarbij vind ik 't VS behoorlijk laggy maken. En dat is/was ook zo met de recentste versie(s); met vlagen probeer ik 't nog wel eens maar nee... niet mijn ding.
P-Storm schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:23:
Heel iets anders, kwam iets bezig.
Want soms is het handig als je snel even iets vraagt aan iemand anders om een multi-user notepad te hebben. http://piratepad.net/front-page/ kwam een vriend van me aanzetten :)
http://www.firepad.io ("powered by" https://www.firebase.com) :Y)

Over mij

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Deploy met klant in New York...daar is t pas 17:15 nu, hier helaas niet ;(

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12
Wees blij dat ze niet aan de westkust zitten dan. ;)

• Caelorum
Cartman! schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:17:
Deploy met klant in New York...daar is t pas 17:15 nu, hier helaas niet ;(
Dit is toch een normaal tijdstip om op te werken? ^^

btw. Iemand al gekeken naar nutech.nl? Dat moet dan een concurrent van tweakers worden ofzo.. Als ik die site zo bekijk betwijfel ik of ik het vaak ga bezoeken. Ook wat ze er over zeggen:
[...]Bij het ontwerp van NUtech is gekozen voor een zogeheten 'responsive design', waarmee de inhoud zich op iedere laptop, smartphone of tablet automatisch aanpast aan het schermformaat. NU.nl blijft overigens de plek voor het laatste technieuws.[...]
Nou dat responsive design ga je veel aan hebben als die alsnog bijna 2 mb aan reclame moet binnenharken op een telefoon ^^

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 23:43
RobIII schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:20:
[...]

Heb wel ReSharper (als in: de licentie) en heb er een aantal keren mee gestoeid en mezelf regelmatig "gedwongen" het te gebruiken maar meestal flikker ik 't er na een week weer af. Ik vind 't weinig toevoegen aan de standaard refactoring van VS en de andere zaken die 't toevoegt irriteren me alleen maar (overal icoontjes die rondspringen, tekst die "ghosted" wordt, tooltips die over de "VS eigen" tooltips komen liggen en me daardoor verhinderen te lezen wat ik wil lezen enz.) en ik daarbij vind ik 't VS behoorlijk laggy maken. En dat is/was ook zo met de recentste versie(s); met vlagen probeer ik 't nog wel eens maar nee... niet mijn ding.

[...]

http://www.firepad.io ("powered by" https://www.firebase.com) :Y)
Of http://etherpad.org/
Nogal populair in veel Vlaamse hackerspaces.

• PrisonerOfPain
Caelorum schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:46:
Nou dat responsive design ga je veel aan hebben als die alsnog bijna 2 mb aan reclame moet binnenharken op een telefoon ^^
Mwa ja goed, de t.net frontpage lijkt af en toe ook net een reclame zuil met al de product aankondigingen die er op staan.

• PdeBie
pdebie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:49:
Ow en even terug naar de werkzaamheden van vandaag. Ik ben (eindelijk) begonnen aan een eigen library te schrijven met veelgebruikte en vaak terug komende functies. Merkte dat ik redelijk wat code/functionaliteiten verspreid over meerdere projecten/websites gebruikte, maar kopieerde dit eigenlijk altijd.

Heb nu een library gemaakt waar deze code in terug komt, zodat ik het maar op 1 plek hoef te beheren.
Voorbeeld is het ophalen van de gegevens van een van onze leden. Dit komt in meerdere projecten terug.

Nadeel: ik moet het in meerdere projecten testen dat het blijft doen wat het moet doen. Of hebben jullie hier nog ideeën over?
Vanmiddag (vrijdagmiddag / 'hobby' middag) weer verder aan bovengenoemde library. Nog tips hiervoor?

• cenix
  • Laatst online: 21:09
pdebie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:54:
[...]

Vanmiddag (vrijdagmiddag / 'hobby' middag) weer verder aan bovengenoemde library. Nog tips hiervoor?
Kun je geen unittesten schrijven voor de library?

• PdeBie
Ja, daar kan ik wel wat mee.
We willen met unittesten sowieso meer gaan doen.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
pdebie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:05:
Verstandig. :)

Vaak werkt het bij mij zo dat als ik nadenk over welke testen er gedaan moeten worden en moeten slagen dat ik dan een beter idee heb wat de oorspronkelijke functies moeten doen. Echt Test Driven Development zou ik het niet willen noemen, maar het is wel een leuke manier van werken. En op die manier kun je veel "worst case scenarios" al afvangen. :)

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Eerst unit tests en documentatie schrijven werkt bij mij altijd goed, alhoewel ik het wel saai vind. Het zorgt ervoor dat ik gedwongen over alles nadenk.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

pdebie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:05:
Als je gaat unit testen: NCrunch. :9~

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

Korben schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:23:
[...]

Als je gaat unit testen: NCrunch. :9~
Jammer dat die niet meer gratiesch is :'(

• PdeBie
Laten we eerst de basis van UnitTesten leren en dan naar handige tools etc. kijken ;)
Maar ik heb hem in m'n favorieten gezet als reminder. d:)b

Zo heb ik het met Refactoren ook gedaan. Eerst leren wat het is en de effecten ervan, daarna pas R# aangeschaft. :)

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-11 14:43
Een uur zoeken waarom mijn ajax-request niet aankomt, blijkt het aan Adblock te liggen.. Zucht. :(

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

RobIII schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:20:
[...]

Heb wel ReSharper (als in: de licentie) en heb er een aantal keren mee gestoeid en mezelf regelmatig "gedwongen" het te gebruiken maar meestal flikker ik 't er na een week weer af. Ik vind 't weinig toevoegen aan de standaard refactoring van VS en de andere zaken die 't toevoegt irriteren me alleen maar (overal icoontjes die rondspringen, tekst die "ghosted" wordt, tooltips die over de "VS eigen" tooltips komen liggen en me daardoor verhinderen te lezen wat ik wil lezen enz.)
Dat was ook wat mij in eerste instantie tegen stond, maar de handige foefjes zoals snel kunnen toevoegen van parameters, snelle implementatie, goede suggesties, etc hebben toch wel gewonnen :)

Het was even spelen met de settings, maar nu ik een deel van de features heb uitgezet werkt het best lekker. :) Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik bepaalde sneltoetsen gebruik als ik achter iemand anders zijn pc zit en gefrustreerd raakt omdat het niet werkt :+

Qua extra tooltips heb je gelijk, ik moet regelmatig 2x op escape rammen om de tooltips weg te krijgen. Eerst ram je die van R# weg, en dan pas die van VS.
en ik daarbij vind ik 't VS behoorlijk laggy maken. En dat is/was ook zo met de recentste versie(s); met vlagen probeer ik 't nog wel eens maar nee... niet mijn ding.
Snellere machine kopen :+
Ik heb weinig last van lag. Tenminste hij maakt VS niet trager dan het al was. Er zit inderdaad soms een kleine input lag in VS, maar dat is minder geworden sinds SP1 en SP2. Voor die SP's had ik met enige regelmaat dat ik sneller typte dan de cursor op mijn scherm :+ (toen had ik nog geen R#).

Ik ben nu trouwens in een "goed" boek bezig: "The pragmatic programmer". Het ligt een beetje in lijn van Code Complete, maar geeft toch weer andere inzichten. Best geinig om te zien dat een boek uit 1999 nog steeds zo actueel is. Op de code voorbeelden na is het nog prima te gebruiken.

Geinspireerd door dat boek ga ik denk ik maar weer eens kijken naar Spec#. In het boek wordt gesproken over post en pre conditions en met Spec# kun je die (volgens mij) prima vastleggen. Best handig als je aan libraries of diepere lagen van het systeem werkt. :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

DonPr0n schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:54:
Een uur zoeken waarom mijn ajax-request niet aankomt, blijkt het aan Adblock te liggen.. Zucht. :(
Daarom zou ik dev-browser en browse-browser altijd apart houden, zodat je niet tegen dat soort issues aanloopt :+

voor browsen gebruik ik Chrome met dingen als ghostery. Voor dev Firefox zonder dat soort fratsen.

• Caelorum
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:56:
[...] Mwa ja goed, de t.net frontpage lijkt af en toe ook net een reclame zuil met al de product aankondigingen die er op staan.
:) Sinds ik wat heb betaald aan tweakers heb ik daar (bijna) geen last meer van. Nu.nl geeft mij echter die optie niet.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
[...]

btw. Iemand al gekeken naar nutech.nl? Dat moet dan een concurrent van tweakers worden ofzo.. Als ik die site zo bekijk betwijfel ik of ik het vaak ga bezoeken. Ook wat ze er over zeggen:

[...]

sowieso; dat hele typische 'nu' design. Een tweakers.net-achtige bezoeker verwacht denk ik een sterkere identiteit. Hoewel tweakers.net al diverse designs heeft gehad, heb ik me als techie er wel altijd thuis gevoeld en is het duidelijk aangepast op de doelgroep...

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:49
.Gertjan. schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:09:
Ik ben nu trouwens in een "goed" boek bezig: "The pragmatic programmer". Het ligt een beetje in lijn van Code Complete, maar geeft toch weer andere inzichten. Best geinig om te zien dat een boek uit 1999 nog steeds zo actueel is. Op de code voorbeelden na is het nog prima te gebruiken.

Geinspireerd door dat boek ga ik denk ik maar weer eens kijken naar Spec#. In het boek wordt gesproken over post en pre conditions en met Spec# kun je die (volgens mij) prima vastleggen. Best handig als je aan libraries of diepere lagen van het systeem werkt. :)
Ik ben dat boek nu voor de tweede keer aan het lezen. Het is echt heel prettig geschreven en de tips die er in staan zijn ook duidelijk en handig.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://forum.fitnessbloggen.no/attachments/fuuuuuuu-jpg.102738/

FUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!

Het is weer absoluut mijn dag niet vandaag. Het is inmiddels 11 uur en ik heb weer nog niets kunnen doen. SSL certificaten die maar niet geaccepteert willen worden, bestanden die 1MB te groot zijn voor als attachment mee te sturen, dat soort zaken.

Nog 6 uur en het weekend kan weer beginnen *O*

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:13:
[afbeelding]

FUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!

Het is weer absoluut mijn dag niet vandaag. Het is inmiddels 11 uur en ik heb weer nog niets kunnen doen. SSL certificaten die maar niet geaccepteert willen worden, bestanden die 1MB te groot zijn voor als attachment mee te sturen, dat soort zaken.

Nog 6 uur en het weekend kan weer beginnen *O*
Je hebt in ieder geval het tijdreizen onder de knie :P

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

[...]

Ziet er nog niet uit alsof ik daar voortaan heen ga. Onoverzichtelijk en veel te smal opgezet. Het leest in ieder geval niet prettig! :o

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:14:
[...]

Niet bepaald. Ik ben nog steeds in Letland waar het een uurtje later is ;)

• PdeBie
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:15:
[...]

Niet bepaald. Ik ben nog steeds in Letland waar het een uurtje later is ;)

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Wut, iemand heeft veel te veel tijd gehad :+

http://thred.github.io/xkcd-time-catapult/#9996

(XKCD Time gaat overigens nog steeds door).

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
[...]

Niks geen fluxcompactors in een delorean, gewoon een ndere tijdzone daar in het Oosten van Europa

Driving a cadillac in a fool's parade.

• ZpAz
  • Laatst online: 22:50
Oe, Back to the Future laatst weer gezien, blijft een leuke film :) 1 en 3 zijn het mooiste imho.

Bezig met het kijken in 'bones'. Kom ik dit tegen.

JavaScript:
1
$(this.el).empty().append(templates.About());

Waarom niet gewoon
JavaScript:
1
$(this.el).html(templates.About());

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]
Ik post dit om 11:45 jouw tijd (terwijl het op mijn klokje al 12:00 uur is). Dus ben net 15 minuten terug in de tijd gegaan :Y

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]
Da's toch niet zo moeilijk :? Zal het zo wel even bewijzen :Y)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JZrNFQ4.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 03-05-2013 12:03 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:51

orf

ZpAz schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:20:
Oe, Back to the Future laatst weer gezien, blijft een leuke film :) 1 en 3 zijn het mooiste imho.

JavaScript:
1

Waarom niet gewoon
JavaScript:
1
Performance? Ik denk dat de ene innerHTML doet en de andere appendChild.
http://jsperf.com/innerht...element-and-appendchild/4

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

orf schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:45:
[...]

Performance? Ik denk dat de ene InnerHtml doet en de andere appendChild.
Als ik dat zo lees, scheelt dat enorm veel :o

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

BtM909 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:45:
[...]

Da's toch niet zo moeilijk :? Zal het zo wel even bewijzen :Y)

[afbeelding]
IMDb: Safety Not Guaranteed (2012) :)

[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 03-05-2013 12:03 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM is modje?

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 03-05-2013 12:03 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BtM909 jij smiecht _o-

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• ZpAz
  • Laatst online: 22:50
orf schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:45:
[...]

Performance? Ik denk dat de ene InnerHtml doet en de andere appendChild.
Aa ja, precies. Ty.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• PdeBie
* PdeBie is drukker bezig met de inrichting van z'n thuis kantoor dan met werk vandaag :$

Ben druk aan het inventariseren voor nieuw bureau, monitorstandaarden, nieuwe monitoren (heb nu 1x 23" en 1x 17") etc. Meteen maar goed aanpakken, zodat ik thuis ook beter kan werken.

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-11 21:50
pdebie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:11:
* PdeBie is drukker bezig met de inrichting van z'n thuis kantoor dan met werk vandaag :$

Ben druk aan het inventariseren voor nieuw bureau, monitorstandaarden, nieuwe monitoren (heb nu 1x 23" en 1x 17") etc. Meteen maar goed aanpakken, zodat ik thuis ook beter kan werken.
Och, de filter opt werk zal vooral naar facebook gebruik kijken toch O-)

• PdeBie
zodra je hier facebook intikt op de adresbalk gaat er een rood zwaailicht bij de directie af :P

Nee, zo strikt is het hier niet. Zeker niet bij ons op de ICT. Wij draaien aardig wat uurtjes hier (t.o.v. de half 9 tot 5 mensen van de verkoop), dus wij hebben wat meer vrijheden daarin. Moet natuurlijk niet uit de hand lopen waarbij je hele dagen op de devschuur zit van tweakers (oeps!!! :+ ), maar dat is ook niet meer dan normaal.

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:45:
[...]

Ik post dit om 11:45 jouw tijd (terwijl het op mijn klokje al 12:00 uur is). Dus ben net 15 minuten terug in de tijd gegaan :Y
Valsspeler! :(

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik vind preconditions een stuk overzichtelijker dan een reeks aan if (databaseId <= 0) throw blablablaException achtige checks bovenin een functie die open ligt voor andere code maar het schijnt dat het toch niet helemaal precies het zelfde werkt.

Jammer, want het clasht wel met de daadwerkelijke implementatie binnen een functie als je het voluit schrijft.

---------

Ik zoek het ff op...

----------

Oh ja ze zijn gewoon vrij simpel weer uit te zetten in tegenstelling tot echte checks....bummer..... :|

http://stackoverflow.com/...acts-be-used-for-security
Furthermore, if someone disables Code Contracts runtime checking, all your security will disappear!

[ Voor 33% gewijzigd door BikkelZ op 03-05-2013 13:30 ]

iOS developer

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
ZpAz schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:20:

JavaScript:
1

Waarom niet gewoon
JavaScript:
1
Misschien (en ik weet niet de exacte implementatie van .html) je bij .html eerst templates.About() naar HTML converteert en dan weer laat inlezen door de browser, terwijl je bij .empty() en .append() gewoon DOM nodes heen-en-weer schuift. (al ga ik er dan wel vanuit dat .About DOM nodes teruggeeft ipv HTML)

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 03-05-2013 13:44 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 15:56
Datum "berekeningen" blijven toch moeilijk voor sommige mensen :/ (hoe moet ik iets als "2.5 maanden" tonen, op basis van wat in die 0.5 (?), 30 dagen of iets anders). En dan krijg ik een zucht en een blik van "ge zijt (bent) een moeilijk manneke".

[ Voor 5% gewijzigd door Styxxy op 03-05-2013 14:04 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.