RobIII schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:20:
[...]
Heb wel ReSharper (als in: de licentie) en heb er een aantal keren mee gestoeid en mezelf regelmatig "gedwongen" het te gebruiken maar meestal flikker ik 't er na een week weer af. Ik vind 't weinig toevoegen aan de standaard refactoring van VS en de andere zaken die 't toevoegt irriteren me alleen maar (overal icoontjes die rondspringen, tekst die "ghosted" wordt, tooltips die over de "VS eigen" tooltips komen liggen en me daardoor verhinderen te lezen wat ik
wil lezen enz.)
Dat was ook wat mij in eerste instantie tegen stond, maar de handige foefjes zoals snel kunnen toevoegen van parameters, snelle implementatie, goede suggesties, etc hebben toch wel gewonnen
Het was even spelen met de settings, maar nu ik een deel van de features heb uitgezet werkt het best lekker.

Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik bepaalde sneltoetsen gebruik als ik achter iemand anders zijn pc zit en gefrustreerd raakt omdat het niet werkt
Qua extra tooltips heb je gelijk, ik moet regelmatig 2x op escape rammen om de tooltips weg te krijgen. Eerst ram je die van R# weg, en dan pas die van VS.
en ik daarbij vind ik 't VS behoorlijk laggy maken. En dat is/was ook zo met de recentste versie(s); met vlagen probeer ik 't nog wel eens maar nee... niet mijn ding.
Snellere machine kopen
Ik heb weinig last van lag. Tenminste hij maakt VS niet trager dan het al was. Er zit inderdaad soms een kleine input lag in VS, maar dat is minder geworden sinds SP1 en SP2. Voor die SP's had ik met enige regelmaat dat ik sneller typte dan de cursor op mijn scherm
(toen had ik nog geen R#).
Ik ben nu trouwens in een "goed" boek bezig: "The pragmatic programmer". Het ligt een beetje in lijn van Code Complete, maar geeft toch weer andere inzichten. Best geinig om te zien dat een boek uit 1999 nog steeds zo actueel is. Op de code voorbeelden na is het nog prima te gebruiken.
Geinspireerd door dat boek ga ik denk ik maar weer eens kijken naar Spec#. In het boek wordt gesproken over post en pre conditions en met Spec# kun je die (volgens mij) prima vastleggen. Best handig als je aan libraries of diepere lagen van het systeem werkt.