Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Opera doet dat ook, ben er niet zo gek van eigenlijk. Al kan ik me voorstellen dat het voor 'de gewone consument' wat duidelijker is.ZpAz schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:08:
Hmm, weet niet of ik dit nu fijn vind. In de nieuwste Safari update is de url 'altijd' enkel het domein van de website. Pas als je er op klikt krijg je alles te zien.
[afbeelding]
[afbeelding]
Odd, nu gaat het wel weer normaal.
[afbeelding]
---
Ik snap dat het niet goed is als ik een verkeerd type opgeef, maar om dat nu zo te bestraffen
brings back memories
[ Voor 30% gewijzigd door Gamebuster op 03-05-2013 14:46 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ben nu maar dmv literals gewoon de javacode inline aan het schrijven, maar dan heb je geen syntax check en highlight.
Zit mij nu sterk af te vragen of ik niet gewoon heel stom aan het doen ben.
Lekker op de bank
Waar ben je in hemelsnaam mee bezig dat je dergelijke urls moet verwerken?TheNephilim schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:15:
[...]
Opera doet dat ook, ben er niet zo gek van eigenlijk. Al kan ik me voorstellen dat het voor 'de gewone consument' wat duidelijker is.
---
Ik snap dat het niet goed is als ik een verkeerd type opgeef, maar om dat nu zo te bestraffen
[afbeelding]
En ik moeilijk doen met CSS, had ik natuurlijk ook gewoon een post in een ander forum kunnen maken en later terugkunnen moven
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Gewoon een normale bedrijfswebsitePatriot schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:13:
[...]
Waar ben je in hemelsnaam mee bezig dat je dergelijke urls moet verwerken?
Sowieso is de website nog leeg, ben net begonnen met basis opbouw
Nu even uitrusten; bijna biertijd.
[ Voor 17% gewijzigd door OkkE op 03-05-2013 15:45 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
iOS developer
BikkelZ schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:18:
Ik heb echt geen idee waarom sommige frameworks het voor elkaar krijgen om op een normale A-tag het alsnog voor elkaar te krijgen mijn middle mouse button opens new tab te slopen met JavaScript.
1
2
3
4
| $('a').on('click', function(){ window.location = $(this).href; return false; }); |
Zoiets?
//edit, ja dus
[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 03-05-2013 17:39 ]
Ik doelde op de inhoud van de frontpage artikelen, niet eens over de "als je over mij hovert word ik 4 keer zo groot"-ads.Caelorum schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:12:
[...]
Sinds ik wat heb betaald aan tweakers heb ik daar (bijna) geen last meer van. Nu.nl geeft mij echter die optie niet.
Nee hoor, dit opent bij mij een nieuwe tab op google met middle mouse click...GateKeaper schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:36:
[...]
JavaScript:
1 2 3 4 $('a').on('click', function(){ window.location = $(this).href; return false; });
Zoiets?
//edit, ja dus
Ik denk het. Maar een standaard A-tag doet toch al gewoon het zelfde? Of zouden ze clicks proberen te meten in het framework?GateKeaper schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:36:
[...]
JavaScript:
1 2 3 4 $('a').on('click', function({ window.location = $(this).href; return false; });
Zoiets?
iOS developer
Zoiets zal 't vast zijn. Misschien enige logica toegepast om outbound links te meten ofzo?BikkelZ schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:59:
[...]
Ik denk het. Maar een standaard A-tag doet toch al gewoon het zelfde? Of zouden ze clicks proberen te meten in het framework?
@2 hierboven, weet niet welke browser jij hebt. Maar blijkbaar registreert die een middle mouse click dan niet als een "click" event. Heb 'm getest in chrome.
Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! en evt. een verwijzing/linkje in je sig en daar mag je het bij laten. In dit topic, en GoT-breed overigens idem, wordt niet geworven.
[ Voor 182% gewijzigd door RobIII op 03-05-2013 19:51 ]
Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
Van mij is het Firefox 21.GateKeaper schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:39:
[...]
Zoiets zal 't vast zijn. Misschien enige logica toegepast om outbound links te meten ofzo?
@2 hierboven, weet niet welke browser jij hebt. Maar blijkbaar registreert die een middle mouse click dan niet als een "click" event. Heb 'm getest in chrome.
Maar goed eigen schuld, de hele middag zelf lekker weg geweest op de motor dus moest nog wat dingetjes afronden voor ik weekend kon vieren..
Enige vervelende is vrouw-lief die vraagt of ik nu eindelijk een keertje klaar ben met werken
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ben je ooit echt klaar met werken? Nee, er is altijd wel meer te doen..Gertjan. schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:36:
Enige vervelende is vrouw-lief die vraagt of ik nu eindelijk een keertje klaar ben met werken![]()
Nee. Vraag morgen rond deze tijd maar weer..Gertjan. schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:36:
Enige vervelende is vrouw-lief die vraagt of ik nu eindelijk een keertje klaar ben met werken![]()
Toch?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ze vraagt ook wel eens als ik naar beneden kom: "Ben je klaar met werken?". Mijn antwoord is dan ook altijd: "Ik ben nooit klaar, maar voor vandaag ben ik wel eventjes gestopt"Gropah schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:40:
[...]
Ben je ooit echt klaar met werken? Nee, er is altijd wel meer te doen.
Firesphere schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:43:
[...]
Nee. Vraag morgen rond deze tijd maar weer.
Toch?
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Hoe moeilijk kan het zijn om een grafische benchmark te draaien op de IGP
3Dmark: crasht vaak.
Unigine heaven: toont kloksnelheden en temp van de dedicated GPU, terwijl ik hem toch echt geforceerd heb op de IGP.
Starcraft 2: preferred graphics processor: Intergrated graphics. Waarom krijg ik dan 0% GPU load op die kaart in game?
Met enige overredingskracht moet het overigens vast wel lukken:

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 23:19 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Sorry, cheap shot
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
U kunt eenvoudig uw wachtwoord wijzigen.U ontvangt vervolgens per e-mail een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen. Wanneer u de e-mail niet heeft ontvangen, controleer dan de map met ongewenste berichten of spam.
- Klik rechtsboven op 'Inloggen' (wanneer u ingelogd bent, log dan eerst uit via 'uitloggen')
- Klik op 'Wachtwoord vergeten'
- Vul uw e-mailadres in en klik op 'Versturen'.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Op zich is dit wel veiliger, stel je laat ergens een sessie open staan, dan kan iemand niet zomaar je WW veranderen.CodeCaster schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:01:
Hij verwacht wellicht een aparte profielpagina waar je je wachtwoord kunt wijzigen. Geen rare verwachting.
Overigens verwacht ik dat dit gewoon een gevalletje van "workaround" is. Site gebouwd, change password niet gebouwd, eerste ticket over wachtwoord wijziging komt binnen, "oei, maar we hebben een workaround
Klinkt als of 3D Mark als enige de goede drivers te pakken hadVerwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:17:
![]()
Hoe moeilijk kan het zijn om een grafische benchmark te draaien op de IGP
3Dmark: crasht vaak.
Unigine heaven: toont kloksnelheden en temp van de dedicated GPU, terwijl ik hem toch echt geforceerd heb op de IGP.
Starcraft 2: preferred graphics processor: Intergrated graphics. Waarom krijg ik dan 0% GPU load op die kaart in game?
Je kunt je email-adres wel wijzigen op de site (huidige wachtwoord vereist). Waarom moet ik via een "ik ben mijn wachtwoord vergeten"-link (terwijl dat niet het geval is) een URL krijgen om mijn wachtwoord te herinstellen.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:00:
Dit gebeurt op tig websites. Leg eens uit waarom jij er zo verdrietig van wordt?
Waarom staat er bij de profiel-pagina niet gewoon een linkje: Klik hier om via je email een nieuw wachtwoord in te stellen.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Waarom is dit verdrietig? Ze sturen tenminste niet je wachtwoord op...Matis schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:26:
Als (web)programmeur word ik toch wel erg verdrietig hoe dat je je Marktplaats wachtwoord kunt veranderen:
[...]
Verwijderd
1
2
| Item foo = vector[ vector.size() - 1 ]; vector.pop_back(); |
Maar zo:
1
2
| Item foo = std::move( vector[ vector.size() - 1 ] ); vector.pop_back(); |
Dat scheelt in mijn geval weer een paar honderd clock cycles om eventueel een stukje dynamic geheugen te alloceren op de heap.
Verwijderd
1
| Item::Item( const Item& other ); |
E.g, er wordt een nieuwe instantie van other gemaakt. ( copy constructor )
Het 2e voorbeeld gebruikt de volgende constructor:
1
| Item::Item( const Item&& other ); |
e.g, de move constructor.
Wanner maakt dat uit? Stel dat Item een klasse is met een interne op de heap gealloceerde array. Bij de copy constructor roept hij malloc/new aan om de heap even lekker te fragmenteren
Overigens vreemd dat er geen functie in std::vector zit dit dit voor je doet, nu kan je er telkens een std::move omheen wrappen..
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 01:23 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
Smart pointers gebruik ik liever niet, omdat je dan zowel het object als de array apart op de heap aan moet maken ( denk ik? ). Waarbij je dus dubbel zoveel heap fragmentatie krijgt. Voor objecten van een paar KB of meer is dat wel de ideale oplossing, ja
Waarom zou je die alternativen willen als std::move en een move-constructor het zo simple en eenvoudig oplost? Je andere oplossingen hebben zowel extra memory als extra perf cost, en kunnen ook nog eens problemen geven met threading (als in, nog grotere perf cost).farlane schreef op zondag 05 mei 2013 @ 08:42:
Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je object copy on write implementeert oid, zou op zich niet gek zijn als dat zo een dure operatie is. Nog een optie zou kunnen zijn om (smart)pointers in de container te doen ipv de objecten zelf.
Ideaal zou zijn als je dit zou kunnen doen:
1
| const Item &var = vector.pop_back(); |
[ Voor 8% gewijzigd door PrisonerOfPain op 05-05-2013 12:46 ]
Verwijderd
Als je zelden copy's doet ( zoals in in dit geval ) zou je ook de copy constructor private kunnen declareren, zodat je niet eens 'per ongeluk' een copy van de achterliggende array kan maken.
Inderdaad. In dit specifieke geval is dat niet mogelijk, maar sinds ik erachter ben gekomen dat dit soort reference magic mogelijk is gebruik ik ze vrijwel altijd in plaats van pointers.PrisonerOfPain schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:44:
C++:
1 const Item &var = vector.pop_back();
Klopt, alleen kan het af en toe wat fuzzy worden waar en wanneer je objecten gedelete worden. Ik hou dat liever zelf in de gaten over het algemeen.Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:49:
En smart pointer is best praktisch als je wat grotere objecten gebruikt, dan hoef je er niet mee aan te denken constant std::move te gebruiken.
Veel plezier met je std::vector als je een private copy constructor hebtAls je zelden copy's doet ( zoals in in dit geval ) zou je ook de copy constructor private kunnen declareren, zodat je niet eens 'per ongeluk' een copy van de achterliggende array kan maken.
Het probleem is dat het gewoonweg niet kan omdat pop_back de destructor aanroept. Wel hebben we een push_back die een reference terug geeft om zo een extra copy te voorkomen.Inderdaad. In dit specifieke geval is dat niet mogelijk, maar sinds ik erachter ben gekomen dat dit soort reference magic mogelijk is gebruik ik ze vrijwel altijd in plaats van pointers.
Zie eastl.
Ik heb hetzelfde als er over LINQ-to-SQL entity framework MVC dingen gepraat wordGateKeaper schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:21:
Zo thuis als ik me in c#.net voel, zo onnozel voel ik me als er over c(++) gepraat wordt. Moet me daar toch maar eens verder in verdiepen denk ik. Al is het maar ter kennis verbreding.
Niets persoonlijks, maar dat doet me dan weer goed.PrisonerOfPain schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:24:
[...]
Ik heb hetzelfde als er over LINQ-to-SQL entity framework MVC dingen gepraat word
Verwijderd
Ik heb hetzelfde hoor. C en C++ gaat toch net mijn pet te boven.GateKeaper schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:21:
Zo thuis als ik me in c#.net voel, zo onnozel voel ik me als er over c(++) gepraat wordt. Moet me daar toch maar eens verder in verdiepen denk ik. Al is het maar ter kennis verbreding.
Herkenbaar, het zou net zo goed over moleculaire biologie kunnen gaan, ik snap er echt NIETS vanGateKeaper schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:21:
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Begin hier: http://www.gotw.ca/gotw/GateKeaper schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:25:
[...]
Niets persoonlijks, maar dat doet me dan weer goed.
Ik moet zeggen dat het ook best goed voelt om een heel practicum uit te programmeren en daarna te compileren, waarbij er geen warnings naar boven komen en het programma direct werkt. Om dat voor elkaar krijgen is altijd weer een uitdaging (in Visual Studio/Eclipse etc weet je van tevoren of het gaat compileren).
Verwijderd
Het punt van smart pointers is juist dat je daar niet aan hoeft te denken.PrisonerOfPain schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:59:
[...]
Klopt, alleen kan het af en toe wat fuzzy worden waar en wanneer je objecten gedelete worden. Ik hou dat liever zelf in de gaten over het algemeen.
Ik dacht dat het wel mogelijk was, niet dus. Theoretisch zou het wel mogelijk zijn een vector te maken die volledig op move constructors werkt.Veel plezier met je std::vector als je een private copy constructor hebt
Verder is het natuurlijk logisch dat pop_back de destructor aanroept. Want het stukje memory is niet meer geldig na een pop_back. Ik vermoed dat zelfs push_back mogelijk een reference invalideert. (indien er een resize optreed).
Verwijderd
C++11 is nog wat nieuw om in de colleges tegen te komen.. De move constructor is pas daar geïntroduceerd (?). Ik had er voordat ik aan de slag ging bij mijn huidige stagebedrijf in elk geval nog nooit van gehoord...Aloys schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:37:
Hebben jullie allemaal dan nooit C(++) hoeven te gebruiken voor college? Hier op de RuG krijgen ze de eerste twee vakken waarbij geprogrammeerd moet worden in C. Eerst leren programmeren en dan datastructuren maken, daar leer je best veel van :-).
Als de vector geïmplementeerd zou zijn met een linked-list, dan zou het goed gaan. Het hangt er dus vanaf hoe de vector geïmplementeerd is[b]Darkstone schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:38
Verder is het natuurlijk logisch dat pop_back de destructor aanroept. Want het stukje memory is niet meer geldig na een pop_back. Ik vermoed dat zelfs push_back mogelijk een reference invalideert. (indien er een resize optreed).
Edit: ik doelde ook niet specifiek op die move operatie, maar meer op het totale onbegrip als het over c/c++ gaat.
[ Voor 11% gewijzigd door Aloys op 05-05-2013 13:43 ]
Je moet er net zo goed over denken, er zijn voor iedere smart pointer nog steeds bepaalde destruction regels en je zult dus gewoon moeten weten waar je objecten gedelete kunnen worden. Het 'probleem' met shared_ptr is bijvoorbeeld dat je data op veel verschillende plekken gedelete kan worden, en je dus potentiele performance cost uitsmeert over verschillende plekken of dat een probleem is of niet hangt af van je data en use-cases, maar het is wel degelijk iets waar je over moet nadenken.Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:38:
[...]
Het punt van smart pointers is juist dat je daar niet aan hoeft te denken.
Het idee van een vector is juist dat dat niet het geval is, daar zijn list en slist voorAloys schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:42:
[...]
Als de vector geïmplementeerd zou zijn met een linked-list, dan zou het goed gaan. Het hangt er dus vanaf hoe de vector geïmplementeerd is.
[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 05-05-2013 13:47 ]
Verwijderd
Een C++ vector ondersteunt gegarandeerd random-access operation in amortized constant time. De enige zinvolle manier om dit voor elkaar te krijgen is door alles achter elkaar in een array te laden.Aloys schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:42:
[...]
Als de vector geïmplementeerd zou zijn met een linked-list, dan zou het goed gaan. Het hangt er dus vanaf hoe de vector geïmplementeerd is.
Wel zo dan:PrisonerOfPain schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:44:
C++:
1 const Item &var = vector.pop_back();
1
| Item var(std::move(vector.pop_back())); |
(al is de expliciete move in feite niet nodig, maar ik prefereer m alsnog zodat duidelijk is wat er gebeurd)
pop_back() zal nooit een ref kunnen returnen, het element verdwijnt immers uit de container
@Darkstone: vector heeft ook een back() functie he
[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 05-05-2013 17:27 ]
Verwijderd
.oisyn schreef op zondag 05 mei 2013 @ 17:24:
@Darkstone: vector heeft ook een back() functie he. Zeker als elke cycle telt zou ik geen size()-1 doen, met een beetje pech optimaliseert de compiler de divide en de multiply niet weg.
Het is niet dat elke cycle telt (bottleneck ligt ergens anders), maar elke winst is mooi meegenomen.
Ik snapte eerst ook niet dat hij er zo verdrietig van wordt. Maar het gaat om het punt dat je niet bij je profielinstellingen je wachtwoord kan veranderen en dat je je wachtwoord daadwerkelijk moet veranderen via een wachtwoordhersteller.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:00:
Dit gebeurt op tig websites. Leg eens uit waarom jij er zo verdrietig van wordt?
Ik zou denken dat de compiler dat makkelijk zou kunnen doen, maar ik heb het getest en GCC optimaliseert v[size()-1] inderdaad niet..oisyn schreef op zondag 05 mei 2013 @ 17:24:
vector heeft ook een back() functie he. Zeker als elke cycle telt zou ik geen size()-1 doen, met een beetje pech optimaliseert de compiler de divide en de multiply niet weg.
Deze (versimpelde) code:
1
2
| int foo(int *begin, int *end) { return end[-1]; } int bar(int *begin, int *end) { return begin[(end - begin) - 1]; } |
Genereert deze x86-64 assembly:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| foo: movl -4(%rsi), %eax ret bar: subq %rdi, %rsi sarq $2, %rsi movl -4(%rdi,%rsi,4), %eax ret |
Maar waarom? Je zou toch denken dat de compiler een expressie die neerkomt op (x + (y - x) - 4) wel zou kunnen omschrijven naar (y - 4)? Of zie ik iets over het hoofd waarom dit niet zomaar mag?
edit:
Eigenlijk is de expressie iets van (x + ((y - x)/4 - 1)*4)... misschien dat het daardoor mis gaat omdat de compiler de transformatie van ((y - x)/4 - 1)*4 naar ((y - x) - 4) niet verzint. Dat zou jammer zijn, want ik zou denken dat dit soort constructies nog best vaak voorkomen.
edit2:
Daar lijkt het inderdaad op mis te gaan, want als ik hetzelfde test met char*s ipv int*s (waardoor de 4 in de expressie een 1 wordt) dan wordt voor beide functies wel dezelfde code gegenereerd.
[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 05-05-2013 21:50 ]
Verwijderd
msvc x64:
1
2
3
4
5
6
7
8
| foo: mov eax, DWORD PTR [rdx-4] bar: sub rdx, rcx sar rdx, 2 mov eax, DWORD PTR [rcx+rdx*4-4] |
Maakt geen verschil.
Vreemd verhaal. Hij doet eerst rdx >> 2 en op de volgende regel rdx * 4
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 23:03 ]
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| char arr[] = {0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 }; int foo( int *begin, int *end ) { return end[ -1 ]; } int bar( int *begin, int *end ) { return begin[ (end - begin) - 1 ]; } int main(int argc, char *argv[]) { int k = foo( ( int* ) arr, ( int* ) &arr[5] ); int l = bar( ( int* ) arr, ( int* ) &arr[5] ); std::cout << std::hex << k << ", " << l << std::endl; } |
1
| 4030201, 3020100 |
interesting... de 2e variant zorgt voor een align. Even kijken of ik met een cast dat effect kan weghalen.
Dat het resultaat int-aligned is in dit voorbeeld lijkt me een toevallig bij-effect van de gegenereerde code. Als je bar(&arr[1], &arr[5]) callt is de resulterende pointer helemaal niet aligned.
Mijn working theory is voorlopig dat het misgaat doordat de compiler rekenkundige operaties met pointers niet als commutatief beschouwt (dat zijn ze in het algemeen ook niet). Maar je zou denken dat de C++ compiler naar een lager niveau compileert waarbij types verdwenen zijn. Misschien dat rekenkundige optimalisaties alleen op het (te) hoge niveau uitgevoerd worden...
[ Voor 43% gewijzigd door Soultaker op 05-05-2013 23:51 ]
Verwijderd
De vraag is dan waarom het werkt op de manier waarop het werkt. Als het niet legaal is dat het verschil tussen de pointers geen veelvoud van 4 is, waarom optimaliseert de compiler de construct dan niet weg?
Same here_Moe_ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:14:
Zin is hier ver zoek, na een weekendje puur genieten in de zon
Zeker als je hier in de DevSchuur ook allemaal moeilijke technische verhalen leest enzo
Verwijderd
Ik heb een dagje vrij vandaag_Moe_ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:14:
Zin is hier ver zoek, na een weekendje puur genieten in de zon
donderdag? waar zat je ook alweer?Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:14:
[...]
Ik heb een dagje vrij vandaag. Morgen, woensdag en donderdag terug werken maar vrijdag weer vrij
.
* Kips (en 't gros van NL denk ik) heeft maar 3 werkdagen deze week (hemelvaart)
je krijgt toch (of hebt al) binnenkort een werknemer? lijkt mij iets waar je wel motivatie van krijgt.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:39:
[...]
Same hereNu is mijn motivatie toch al redelijk ver te zoeken de afgelopen weken, maar zo'n lekker weekendje maakt het niet veel beter
Zeker als je hier in de DevSchuur ook allemaal moeilijke technische verhalen leest enzo
Nothing to see here!
En dat voor een Maandag morgen...
[ Voor 26% gewijzigd door D-Raven op 06-05-2013 09:25 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het krijgen van de nieuwe werknemer is zeker tofKips schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:23:
[...]
je krijgt toch (of hebt al) binnenkort een werknemer? lijkt mij iets waar je wel motivatie van krijgt
- Kantoor zoeken (hier in de regio redelijk lastig, ook gezien de eisen die "we" hebben, als je dan iets vindt is het meteen 400m2)
- Als je dan iets vindt ga je kijken, dus ook: bezichtigingen
- Verzekeringen
- Loonbelasting + Administratie (laten) opzetten
- Hardware bepalen voor op kantoor
- Inrichting voor kantoor bepalen
- Planning maken (heb nu al orders voor augustus/september liggen)
- Overleg met klanten (helaas lijkt een van mijn klanten ineens terug te komen op zijn afspraken voor capaciteitsvergroting waardoor ik ook wat "onzekerheid" begin te voelen)
- Excel, Excel, Excel (ik heb nog nooit zoveel Excelletjes gemaakt als de laatste tijd... Een geweldig programma, maar een twijfelaar als ik kan zich helemaal verliezen daarin)
Je had geen clausule in de overeenkomst voor deze afspraak gemaakt, die kosten in rekening brengt bij deze klant indien deze zich terug trekt? (Aangezien het een investering/risico aan jouw kant is)..Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:31:
[...]
Overleg met klanten (helaas lijkt een van mijn klanten ineens terug te komen op zijn afspraken voor capaciteitsvergroting waardoor ik ook wat "onzekerheid" begin te voelen)
...
[/list]
P.s. hoe lullig het ook is voor de nieuwe werknemer; de proeftijd kan in dit geval goed uitkomen (als je de in dienst name achteraf niet kan veroorloven (aan te tonen door het niet aangaan van eerder gemaakte overeenkomsten); en de werknemer niet overtuigende inkomsten in het laadje brengt).
[ Voor 23% gewijzigd door Laurens-R op 06-05-2013 09:47 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Vorig jaar ook tegenaan gelopen. Gebruik je al P3P headers?pdebie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:05:
problemen met IFrame en sessie variabelen die niet onthouden worden in IE8. De dag begint leuk.
Hier ook zinnige info: http://stackoverflow.com/...rame-in-internet-explorerThis is a great topic on the issue, however I found that one important
detail (which was essential at least in my case) that was not posted
here or anywhere else (I apologize if I just missed it) was that the P3P
line must be passed in header of EVERY file sent from
the 3rd party server, even files not setting or using the cookies such
as Javascript files or images. Otherwise the cookies will be blocked. I
have more on this in a post here: http://posheika.net/?p=110
Ik weet niet hoe het op andere universiteiten zit, maar in de C++ cursus van de RuG staat C++11 gewoon centraal (al is die cursus niet verplicht). Echt 'mooie' C++ ben ik zelf helaas nooit tegengekomen in de normale vakken, al zijn er natuurlijk wel wat studentassistenten die gelukkig worden van ingeleverde C++11 codeVerwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:40:
[...]
C++11 is nog wat nieuw om in de colleges tegen te komen.. De move constructor is pas daar geïntroduceerd (?). Ik had er voordat ik aan de slag ging bij mijn huidige stagebedrijf in elk geval nog nooit van gehoord...
Mooi, voel ik me ook niet zo alleenPrisonerOfPain schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:24:
[...]
Ik heb hetzelfde als er over LINQ-to-SQL entity framework MVC dingen gepraat word
Bedankt.orf schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:14:
[...]
Vorig jaar ook tegenaan gelopen. Gebruik je al P3P headers?
[...]
Hier ook zinnige info: http://stackoverflow.com/...rame-in-internet-explorer
Ik had zelf inmiddels deze pagina gevonden:
http://genotrance.wordpre...ted-by-internet-explorer/
Lijkt inderdaad daarin te zitten. Ben er mee bezig.
Even gelezen, grappig dat het dan iets kan zijn waarop je eigenlijk niet gerekend had!pdebie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:36:
[...]
Bedankt.
Ik had zelf inmiddels deze pagina gevonden:
http://genotrance.wordpre...ted-by-internet-explorer/
Lijkt inderdaad daarin te zitten. Ben er mee bezig.
---
Oef, het is moeilijk opstarten hier
Gelukkig hadden we al snel een richtlijn, omdat onze website een 'speciale' url verwacht van hun systeem waar het IFrame in draait. Op basis van die url zetten wij een cookie en zij lezen die later (na wat wijzigingen aan onze kant aan de cookie) weer uit in hun systeem. Alleen zij kregen de melding dat de cookie niet gevonden kon worden / leeg was. Dus was het voor ons even googlen waarom dit optrad.TheNephilim schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:43:
[...]
Even gelezen, grappig dat het dan iets kan zijn waarop je eigenlijk niet gerekend had!
1
| data.OrderBy(/* something */).OrderBy(/* something */).OrderBy(/* something */) |
Ik krabte me eerst even achter de oren waarom hij niet goed sorteerde. Uiteraard moest ik dit doen:
1
| data.OrderBy(/* something */).ThenBy(/* something */).ThenBy(/* something */) |
Nou ja, de afspraken waren gemaakt onder voorbehoud. Maar deze klant heeft sowieso nogal de neiging wispelturig te zijn en zijn plan te veranderen. Er zijn wel goede redenen voor, maar het is natuurlijk lullig als hij eerst loopt te stimuleren om de capaciteit te vergroten (ook voor zijn project) en vervolgens daar (gedeeltelijk) op terug te komen.Laurens-R schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:41:
[...]
Je had geen clausule in de overeenkomst voor deze afspraak gemaakt, die kosten in rekening brengt bij deze klant indien deze zich terug trekt? (Aangezien het een investering/risico aan jouw kant is).
Helaas waren de afspraken op dat gebied niet schriftelijk vastgelegd (en wat besproken is was "onder voorbehoud"). Echter bestaat er een redelijke kans dat hij zichzelf hiermee in de voet schiet, want hij heeft namelijk een redelijk zwaar contract afgesloten voor mijn inzet. Ben benieuwd naar zijn "motivatie", maar er bestaat zomaar een kans dat ik aan mijn kant wat minder scheutig ga worden met extratjes en extra inzet.
Ik ga niet "de kont tegen de krib gooien", maar op een gegeven moment moet je ook gewoon zakelijk kiezen.
Eens, gelukkig is een ander project wel redelijk zeker. Ik zou het niet gaaf vinden om mijn nieuwe aanwinst meteen eruit te moeten gooien, maar het is inderdaad een mogelijkheid. Ik hoef geen bakken winst te maken en zeker in de eerste maanden kost een nieuwe werknemer gewoon geld (direct, danwel indirect). Echter moet hij na een tijdje wel wat opleverenP.s. hoe lullig het ook is voor de nieuwe werknemer; de proeftijd kan in dit geval goed uitkomen (als je de in dienst name achteraf niet kan veroorloven (aan te tonen door het niet aangaan van eerder gemaakte overeenkomsten); en de werknemer niet overtuigende inkomsten in het laadje brengt).
Styxxy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:38:
Facepalm momentje voor mezelf:
C#:
1 data.OrderBy(/* something */).OrderBy(/* something */).OrderBy(/* something */)
Ik krabte me eerst even achter de oren waarom hij niet goed sorteerde. Uiteraard moest ik dit doen:
C#:
1 data.OrderBy(/* something */).ThenBy(/* something */).ThenBy(/* something */)
ReSharper FTW; die waarschuwt je hiervoor.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Even logisch scheef denken; de meeste van ons hebben de 1e werkdag er al weer op zitten.
Immers: 0.5/3 = 1/6 = bijna 1/5.
But yeah, mondays.
Omdat veel mensen deze week maar drie dagen werken. De lamballen..oisyn schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:56:
Waarom 0.5/3 ?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
* Firesphere werkt vrijdag gewoonKorben schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:58:
[...]
Omdat veel mensen deze week maar drie dagen werken. De lamballen.
Ik ben verplicht vrij, maar ik ga ook gewoon werken. Dit kost me anders te veel vakantie dagen.
Hoe kan een verplichte vrije dag je vakantie dagen kosten? Klinkt mij heel krom...Evilbee schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:09:
[...]
Ik ben verplicht vrij, maar ik ga ook gewoon werken. Dit kost me anders te veel vakantie dagen.
Alleen verplicht vrij op een nationale feestdag kost geen vrije dagen, maar zoals vrijdag dat het kantoor dicht is, zou dat mij een vrije dag kosten. Gelukkig heb ik ondertussen een sleutel van het kantoor, dus kan daar gewoon gaan werken (met waarschijnlijk nog 1 of 2 collega's).Ealanrian schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:12:
[...]
Hoe kan een verplichte vrije dag je vakantie dagen kosten? Klinkt mij heel krom...
Hmm ok, Ik vind het maar raar klinkenEvilbee schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:15:
[...]
Alleen verplicht vrij op een nationale feestdag kost geen vrije dagen, maar zoals vrijdag dat het kantoor dicht is, zou dat mij een vrije dag kosten. Gelukkig heb ik ondertussen een sleutel van het kantoor, dus kan daar gewoon gaan werken (met waarschijnlijk nog 1 of 2 collega's).
(semi-) ambtenaren hebben vrij zonder dat het een vrije dag kost. Bij bedrijven is vaak afgesproken dat een aantal (bijvoorbeeld twee) dagen per jaar door de werkgever kunnen worden aangewezen als verplichte vrije dag (en dat kost je dus een vrije dag).Ealanrian schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:18:
[...]
Hmm ok, Ik vind het maar raar klinken. Zo ver ik weet is het hier collectief roostervrij zonder opname van vrijedagen.
[Signature]
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Haha klopt, het valt hier nog wel mee, maar toch! ^^messi schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:56:
Ook hier vrijdag lekker werken, geen last van klanten die bellen
---
Zit hier weer te zweten met een vraagstuk wat betreft semantiek, iets heel simpels, maar toch
[ Voor 29% gewijzigd door TheNephilim op 06-05-2013 14:19 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.