Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.730 views

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Rails tests...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oPLBJG4.png

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 06-05-2013 14:44 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Is er geen continuous testing-tool voor Rails?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Gamebuster
Geen idee, vast wel, ik gebruik voor het eerst sinds tijden serieus tests.

Normaal deed ik het enkel in kleine prive projectjes, nu probeer ik het voor het eerst "echt".

Ook leuk:
git commit -m ...
git push
... even later, na wat fixes voor laatste commit ...
git commit --amend -m ...
git pull

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_ltloi6erkQ1qg6rkio1_500.gif

Ik & git... :P

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 15:56
Korben schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:44:
[...]
ReSharper FTW; die waarschuwt je hiervoor.
Ik heb geen ReSharper :). Plus ik werk eigenlijk in VB.NET (codebase is in die taal) en R# is niet zo super voor die taal. Anyway :), het was duidelijk een gevalletje maandag-ochtend en niet goed opletten.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05
* PdeBie heeft zojuist HK toegang gekregen. oOo

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-11 19:55

TheNephilim

Wtfuzzle

Oké, als ik line-height: 1.8em; definieer in de body dan moet hij dat toch meenemen in een ander element? Dan uiteraard wel in de font-size die daar van toepassing is :/

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:04:
Oké, als ik line-height: 1.8em; definieer in de body dan moet hij dat toch meenemen in een ander element? Dan uiteraard wel in de font-size die daar van toepassing is :/
Niet als later in de CSS dat element een andere line-height heeft gedefinieerd.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
TheNephilim schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:04:
Als je eerst een reset.css over je website laat gaan en daarna deze regel toevoegt, zijn alle regeltjes 1,8em uit elkaar.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:14

ZaZ

Tweakers abonnee

Gamebuster schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:52:
Geen idee, vast wel, ik gebruik voor het eerst sinds tijden serieus tests.

Normaal deed ik het enkel in kleine prive projectjes, nu probeer ik het voor het eerst "echt".

Ook leuk:
git commit -m ...
git push
... even later, na wat fixes voor laatste commit ...
git commit --amend -m ...
git pull

[afbeelding]

Ik & git... :P
Ik gebruik nu ook een tijdje git en hoewel ik redelijk weet wat ik wel en niet moet doen op momenten valt het mij op dat er wel overal gewaarschuwd wordt voor history rewrites i.c.m pull en push, maar bijna nergens hoe je het moet oplossen mocht je toch in die situatie gekomen zijn.

Je zou trouwens verwachten dat ze zoiets in een soort 'manage' namespace zouden stoppen zodat je weet dat je een history rewrite doet.
Maar de commandline van git is sowieso een teringzooi

Lekker op de bank

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 16:21
hylke94 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:12:
[...]

Als je eerst een reset.css over je website laat gaan en daarna deze regel toevoegt, zijn alle regeltjes 1,8em uit elkaar.
Mss staat de line-height in zijn reset.css op zijn text-elementen gedefinieerd.

RTFM!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-11 14:41
Vreemd bezoek zonet op kantoor: SABAM stond hier opeens. Zelfs geen bel gehoord, want een collega wilde net een luchtje scheppen toen ze voor de deur stonden. Blijkbaar heeft ons bedrijf een formulier niet ingevuld om te zeggen dat er geen muziek speelt op kantoor. Bezoek was snel gedaan, want er is hier maar 1 kantoorruimte waar er geen muziek speelt. Ze hebben wel nog even de wachtmuziek op de telefoon gecontroleerd, maar ook daar geen probleem.

Edit: @hieronder, inderdaad. even een linkje naar wikipedia er bij gezet. SABAM is blijkbaar wel breder aangezien ze over alle auteursrechten gaan: muziek, toneel, dichters, ...

[ Voor 20% gewijzigd door Otherside1982 op 06-05-2013 15:36 ]

• PdeBie
SABAM is de Belgische Buma Stemra?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
ZaZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:24:
[...]
... maar bijna nergens hoe je het moet oplossen mocht je toch in die situatie gekomen zijn.
Het staat anders gewoon in de documentatie van git rebase, bij het kopje recovering from upstream rebase. Het komt erop neer dat je met een rebase --onto de wijzigingen tussen oud en huidige tip moet verleggen naar nieuw. (git rebase --onto <nieuwe tip> <oude tip van voor rebase/history rewrite, die op de 'kapotte' branch zit> <'kapotte' branch>)
Hoefde ze die ook niet te controleren of jullie daarvoor nog moesten betalen :+

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

RobertMe schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:37:
[...]

Het staat anders gewoon in de documentatie van git rebase, bij het kopje recovering from upstream rebase. Het komt erop neer dat je met een rebase --onto de wijzigingen tussen oud en huidige tip moet verleggen naar nieuw. (git rebase --onto <nieuwe tip> <oude tip van voor rebase/history rewrite, die op de 'kapotte' branch zit> <'kapotte' branch>)
En ik maar naar de documentatie kijken op
http://git-scm.com/documentation
Silly me 8)7
Wat een idioot ik ben om te denken dat daar de documentatie staat

Lekker op de bank

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:08:
[...]

Niet als later in de CSS dat element een andere line-height heeft gedefinieerd.
Dat klopt, maar met de 'element inspector' zie ik slechts die ene die ik in de body gespecificeerd heb. Maar goed, dan maar wat extra margin :+

---

Iemand hier al gebruiker van http://www.rdio.com/home/ ?

• RobertMe
ZaZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:40:
[...]

Silly me 8)7
git-scm is meer tutorialachtig/naslagwerk, waar mijn link de volledige documentatie van het commando is. Die kun je ook openen met "git help <commando>". Onder Linux krijg je dan gewoon de man page van dat commando, onder Windows opent ie de browser met daarin (dezelfde) lokaal geïnstalleerde man pages.

De man pages zijn ook erg gedetailleerd in wat er allemaal kan, voorbeelden, etc etc. waar git-scm alleen de basis van het commando leert.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Nou nou hoop gedonder met de Belastingdienst. Heb mezelf ingeschreven op mijn huis in Nederland maar ik woon tijdelijk in Argentinië, dus dat is mijn postadres. Net iemand aan de lijn gehad die toch wel vond dat ik een Argentijns bedrijf was aangezien ik op dit moment werkte vanuit Argentinië ondanks dat ik Nederlander ben, het huis in Nederland van mij is, mijn klanten uit Nederland komen en ik binnenkort ook weer naar Nederland kom. "Dus ik moet in ieder land waar ik toevallig verblijf een bedrijf opzetten en dan net waar ik ben ergens een factuur vandaan sturen?"

Daar kwam het dus wel op neer :F

[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 06-05-2013 16:10 ]

iOS developer

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
BikkelZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:07:
Nou nou hoop gedonder met de Belastingdienst. Heb mezelf ingeschreven op mijn huis in Nederland maar ik woon tijdelijk in Argentinië, dus dat is mijn postadres. Net iemand aan de lijn gehad die toch wel vond dat ik een Argentijns bedrijf was ondanks dat ik Nederlander ben, het huis in Nederland van mij is, mijn klanten uit Nederland komen en ik binnenkort ook weer naar Nederland kom. "Dus ik moet in ieder land waar ik toevallig verblijf een bedrijf opzetten en dan net waar ik ben ergens een factuur vandaan sturen?"

Nog een keer bellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn krijgt die wel verstand van zaken heeft want als ik me niet vergis gaat het gewoon om het KvK adres van de onderneming. Klinkt als een BD medewerker die voor het gemak zelf maar even de wet interpreteert.

De grap is dat als je bepaalde zaken wilt doen in een land, dat je daar dan ook vaak een lokale vestiging moet hebben van de betreffende wetgever. Wat het alleen nog maar logischer maakt dat jij een 'nederlandse' vestiging zou hebben :/

[ Voor 16% gewijzigd door Laurens-R op 06-05-2013 16:17 ]

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 20:56
BikkelZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:07:
Nou nou hoop gedonder met de Belastingdienst. Heb mezelf ingeschreven op mijn huis in Nederland maar ik woon tijdelijk in Argentinië, dus dat is mijn postadres. Net iemand aan de lijn gehad die toch wel vond dat ik een Argentijns bedrijf was ondanks dat ik Nederlander ben, het huis in Nederland van mij is, mijn klanten uit Nederland komen en ik binnenkort ook weer naar Nederland kom. "Dus ik moet in ieder land waar ik toevallig verblijf een bedrijf opzetten en dan net waar ik ben ergens een factuur vandaan sturen?"

Succes er mee!

Ik vind het grappig hoe iedereen hier een eigen 'verhaal' heeft. Logisch, dat iedereen dat heeft.. maar hier heeft de ene een bedrijf, de ander zit in zweden, letland (?), zwitserland en verplaatst naar engeland (toch?).. de ander zit weer gewoon in nederland en is 'loonslaaf'. Alleen daarom vind ik het grappig om hier te lurken. En nu niet bang worden, ben geen stalker ofzo :9

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Laurens-R schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:11:
[...]

Nog een keer bellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn krijgt die wel verstand van zaken heeft want als ik me niet vergis gaat het gewoon om het KvK adres van de onderneming. Klinkt als een BD medewerker die voor het gemak zelf maar even de wet interpreteert.
Het kwam ook niet als iemand over die zoiets had van "maar we gaan je helpen om het op te lossen!".

Lijkt me ook een goede houding ten opzichte van iemand die heel graag in Nederland belasting wil betalen terwijl links en rechts je eigen ministerie gratis geld weg geeft aan mensen die daar geen recht op hebben.

Het idee er achter was dat ik de werkzaamheden verricht vanuit het buitenland op dit moment en dus niet vanuit Nederland werk. Euh tja ik pak mijn laptop op en dan doe ik het uit Peru. Of uit Thailand. Of uit Biddinghuizen. Moeilijk te zeggen waar ik precies zit maar ik weet wel dat ik uiteindelijk gewoon weer naar Nederland ga. Heeft vooral met het tempo van de IND te maken.

-----------

Eerst maar eens de KvK bellen. Die hebben me tenslotte begeleid tot dit punt en de aanmelding naar de BD ging in één ruk mee. Wellicht dat die er wat mee kan.

[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 06-05-2013 16:27 ]

iOS developer

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

ZaZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:24:
[...]
Ik gebruik nu ook een tijdje git en hoewel ik redelijk weet wat ik wel en niet moet doen op momenten valt het mij op dat er wel overal gewaarschuwd wordt voor history rewrites i.c.m pull en push, maar bijna nergens hoe je het moet oplossen mocht je toch in die situatie gekomen zijn.

Je zou trouwens verwachten dat ze zoiets in een soort 'manage' namespace zouden stoppen zodat je weet dat je een history rewrite doet.
Maar de commandline van git is sowieso een teringzooi
Het gaat er vooral om dat als andere mensen al gepulled hebben en verder gebouwd / gecommit hebben lokaal, en dat jij dan vrolijk commits gaat lopen verwijderen, samenvoegen, e.d. en dan een git push -f op die branch doet.
Dan kan iedereen zijn repo weer gaan lopen fixen omdat git daar zijn vingers niet aan wil branden.

Als jij de enige bent die op die remote branch werkt, dan kan je het rustig doen.

edit:
Heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat je het als volgt kan oplossen:

Stel je rewrite de history op de master, terwijl iemand anders al commits heeft op (zijn) master lokaal.
Jij pusht de gerewrite master naar de remote. Vervolgens pulled de ander.
Die krijgt dan een git waarschuwing / error en komt (misschien) in detached HEAD mode terecht (of niet, geen idee).
Je zou dan een checkout kunnen maken op een nieuwe branch van die nieuwe master HEAD en dan je changes cherry-picken naar de nieuwe branch.
Vervolgens master resetten naar de staat zodat je een FF of merge met de remote master kan doen.
Dan vervolgens je nieuwe branch (met cherry-picked changes) in de master mergen.

Veel risicovol werk als je weet wat je doet, en zeker niet te doen voor iemand die niet zo bedreven met Git is.

[ Voor 29% gewijzigd door HMS op 06-05-2013 16:33 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dat is inderdaad wat ik begrepen heb, git pull --rebase alleen op je privébranches.

Ik vind git niet echt heel lekker werken en de tools zijn ook niet echt bijzonder goed. Maar blijkbaar als iedereen er netjes mee werkt zijn complexere merges en cherrypicking wel beter te handlen.

[ Voor 54% gewijzigd door BikkelZ op 06-05-2013 16:32 ]

iOS developer

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

HMS schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:28:
[...]

Het gaat er vooral om dat als andere mensen al gepulled hebben en verder gebouwd / gecommit hebben lokaal, en dat jij dan vrolijk commits gaat lopen verwijderen, samenvoegen, e.d. en dan een git push -f op die branch doet.
Dan kan iedereen zijn repo weer gaan lopen fixen omdat git daar zijn vingers niet aan wil branden.

Als jij de enige bent die op die remote branch werkt, dan kan je het rustig doen.
Ik snap wel wat je wel en niet moet doen, maar vond het vooral niet duidelijk wat als je toch in die situatie bent gekomen. Je hebt bijv een collega die heeft zitten rebasen of ammenden op commits die al gepushed waren. Jij doet pull en nog 10 collega's ook. Bij jou gaan de alarmbellen rinkelen, maar inmiddels een andere collega alweer een commit gedaan bovenop de foute data en een push daarna.

Hoe ga je dat oplossen? Dat soort dingen wil ik duidelijk weten zonder eerst te moeten zeggen. "jongens, we gaan niets meer commiten vandaag want ik moet googlen"
In de documentatie die ik heb gelezen heb ik daar niets over teruggevonden. Ik zal eens de manpages gaan bekijken.

Lekker op de bank

• RobertMe
HMS schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:28:
[...]
Je zou dan een checkout kunnen maken op een nieuwe branch van die nieuwe master HEAD en dan je changes cherry-picken naar de nieuwe branch.
Vervolgens master resetten naar de staat zodat je een FF of merge met de remote master kan doen.
Dan vervolgens je nieuwe branch (met cherry-picked changes) in de master mergen.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Cherry picken is nergens voor nodig aangezien je met git rebase een range van commits kunt plaatsen op een nieuwe branch. Met git rebase --onto dus. Zie de man page van rebase over hoe dit moet (incl. volledig voorbeeld, zoals ik hierboven al heb aangegeven). Je hoeft dus niet moeilijk gaan te doen met cherry picken, nieuwe branches aanmaken, .... Het enige wat je hoeft te weten is waar de oude merge base ligt. Dus als je op master werkt, je doet een pull, en krijgt dan gekke merge conflicten (daaraan merk je het, want git kan dit echt niet in de gaten hebben), kun je het volgende doen "git rebase --onto origin/master <merge base van voor de rebase> master". Die merge base kun je 9/10 keer achterhalen door gewoon ff met git log te kijken wat jij gedaan hebt (ten opzichte wat op een of andere manier al op origin/master zit).

Git kan dit ook niet in de gaten hebben, want als Git gaat mergen gaat hij gewoon op de huidige branch alle commits af (steeds de parent van "huidige") en vergelijkt die weer met alle commits van de te mergen branch (ook weer van voor naar achter met parent). Op het moment dat hij hiertussen een common commit vindt is dat de merge base, en hetgeen daarna komt op de te mergen branch gaat hij dan mergen. Als je gerebased hebt vindt hij echter geen merge base, en dus gaat hij de volledige branch mergen, maar 90% van die changes is al gedaan. Dat vind hij geen probleem, zolang het maar exact dezelfde change is, maar bij de rebase zijn er waarschijnlijk ook nog eens wijzigingen geweest in de files, en dat vindt hij minder leuk en leid tot een merge conflict.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dailywftuzzle: http://www.core4.sk/en :+

• PdeBie
haha dat is vet cool. :+ _/-\o_

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
Briljante marketing dit :D

edit: video is er mee gekapt?
edit2: toch niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 06-05-2013 17:14 ]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Avalaxy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:10:
[...]

Briljante marketing dit :D

edit: video is er mee gekapt?
edit2: toch niet.
Nee :p. niet mee gekapt. Wel geniaal ik zou er wel moe van worden en het niet langer dan 1 dag doen xD

Nothing to see here!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

ZaZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:36:
[...]

Ik snap wel wat je wel en niet moet doen, maar vond het vooral niet duidelijk wat als je toch in die situatie bent gekomen. Je hebt bijv een collega die heeft zitten rebasen of ammenden op commits die al gepushed waren. Jij doet pull en nog 10 collega's ook. Bij jou gaan de alarmbellen rinkelen, maar inmiddels een andere collega alweer een commit gedaan bovenop de foute data en een push daarna.

Hoe ga je dat oplossen? Dat soort dingen wil ik duidelijk weten zonder eerst te moeten zeggen. "jongens, we gaan niets meer commiten vandaag want ik moet googlen"
In de documentatie die ik heb gelezen heb ik daar niets over teruggevonden. Ik zal eens de manpages gaan bekijken.
Hier werken we in een eigen branch tot het verhaal af is, dan gaat hij de peer review in, dan gaat hij naar een integratiebranch op de testserver, dan mergen we terug met master (wat ook iedere keer bij de integratie gebeurt) en pas dan mergen we hem in de master branch. Dat is dus altijd een eenmalige push nadat je eerder gepulld hebt en je doet nooit een pull --rebase in master.

iOS developer

• Avalaxy
Rutix schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:14:
[...]

Nee :p. niet mee gekapt. Wel geniaal ik zou er wel moe van worden en het niet langer dan 1 dag doen xD
Productiviteit zal daar wel op een dieptepunt liggen :') Ik zie elke keer dezelfde figuren daarlangs lopen, die het volgens mij alleen maar leuk vinden om op de camera te komen :P

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Avalaxy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:23:
[...]

Productiviteit zal daar wel op een dieptepunt liggen :') Ik zie elke keer dezelfde figuren daarlangs lopen, die het volgens mij alleen maar leuk vinden om op de camera te komen :P
Ja dat zal niet goed zijn voor productiviteit inderdaad! Ik zag er ook al iemand voorbij komen met een doos op z'n hoofd :+

• hylke94
Maar het idee is goed. Denk dat ze vandaag weer heel wat likes erbij krijgen.

• Avalaxy
Of het is hun kantoor helemaal niet maar ze hebben gewoon tijdelijk een klein kantoortje gehuurd met een heel stel goedkope (werkloze) comedianten :P Dan hoeft zo'n grapje helemaal niet duur te zijn.

• Gamebuster

• phex
  • Laatst online: 15-11 16:07
Is het niet gewoon een filmpje dat elke keer afgespeeld wordt?

• Avalaxy
Volgens mij zijn ze rond een uurtje of half 6 gestopt, volgens mij is het kantoor leeg nu. Ze hebben ook de confetti en dat bord opgeruimd.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dat was wel duidelijk toch :+
http://www.core4.sk/vikendove_video.swf

Maar het is geen filmpje, maar een live opname.

[ Voor 26% gewijzigd door Megamind op 06-05-2013 18:18 ]

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Tjonge, ben ik nou gek of is ADSL rete traag... :?
Ben nu voor een zakelijke verbinding aan het shoppen, maar ik kom daar volgens de specificaties niet verder dan 20Mbit... Mijn thuis verbinding is "extra" en zit al op 60... Durven ze bij ADSL 20Mbit "extra snel" te noemen...

Met een paar man trek je die 20Mbit toch zo vlak? Sommige (xs4all) bieden zelfs maar 8Mbit aan. Het moet toch niet zo zijn dat als ik Spotify start dat mijn collegae geen mail meer kunnen versturen...

Bizar dat op industrieterreinen je aangewezen bent op 8mbit lijntjes... :/
Al zitten rondsurfen of er glas beschikbaar is, maar helaas niet...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:36:
Yup. Er zit gewoon een max aan de techniek van ik dacht 24mbit. Daarnaast hangt het erg af van de afstand tot de dichtsbijzijnde centrale. Bij 200m afstand is je max al 16mbit, ja zo snel gaat dat. En dan heb ik het nog maar niet over de stabiliteit. Ik zit op 200m afstand en heb tot 2007 ofzo nooit problemen met ADSL gehad. Toen kwamen de problemen echter. Verbinding viel regelmatig weg, te lage snelheden. Meerdere keren een monteur langs die hier natuurlijk niets raars vond. Vaste contact persoon bij de klantenservice gekregen maar dat mocht natuurlijk niet baten. Na een jaar (!) kwamen ze met het argument dat we op een verlopen abo zaten en dat het daarom weg viel. Of we ook een nieuwe abo wouden afsluiten, want dan zou het over zijn. Helaas gedaan, waarna we officieel een jaar zouden moeten blijven. Na 3 maanden, meerdere brieven ed er weg gegaan ivm niet kunnen leveren van diensten.

Sindsdien gebruiken we kabel. Veel sneller, stabieler en veel minder problemen. En als er dan problemen zijn, dan zijn ze snel (< 3 (belachelijk technieksite... niet eens < 3 kunnen typen zonder spatie <3) uur opgelost). Ja het is wat duurder, maar imo worth it.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gropah schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:41:
[...]

Sindsdien gebruiken we kabel. Veel sneller, stabieler en veel minder problemen. En als er dan problemen zijn, dan zijn ze snel (< 3 (belachelijk technieksite... niet eens < 3 kunnen typen zonder spatie <3) uur opgelost). Ja het is wat duurder, maar imo worth it.
Helaas heeft Ziggo daar geen kabel naar toe getrokken :-( Er kwam alleen zo'n mooi blauw kabeltje uit de grond met een KPN logo. Bedrijventerrein is nog geen 6 jaar oud, dus hoe ze ooit verzonnen hebben om geen fatsoenlijke verbinding neer te leggen is mij een raadsel...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Avalaxy
.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:36:
Ben nu voor een zakelijke verbinding aan het shoppen, maar ik kom daar volgens de specificaties niet verder dan 20Mbit... Mijn thuis verbinding is "extra" en zit al op 60... Durven ze bij ADSL 20Mbit "extra snel" te noemen...

Met een paar man trek je die 20Mbit toch zo vlak? Sommige (xs4all) bieden zelfs maar 8Mbit aan. Het moet toch niet zo zijn dat als ik Spotify start dat mijn collegae geen mail meer kunnen versturen...

Bizar dat op industrieterreinen je aangewezen bent op 8mbit lijntjes... :/
Al zitten rondsurfen of er glas beschikbaar is, maar helaas niet...
ADSL is zeker traag, maar waar jij het over hebt is ADSL2+.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:51:
[...]
ADSL is zeker traag, maar waar jij het over hebt is ADSL2+.
Maar nog steeds niet bloedje snel :'(

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:45:
[...]

Helaas heeft Ziggo daar geen kabel naar toe getrokken :-( Er kwam alleen zo'n mooi blauw kabeltje uit de grond met een KPN logo. Bedrijventerrein is nog geen 6 jaar oud, dus hoe ze ooit verzonnen hebben om geen fatsoenlijke verbinding neer te leggen is mij een raadsel...
En glas laten leggen met een aantal andere bedrijven in de buurt is geen optie?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gropah schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:54:
[...]
En glas laten leggen met een aantal andere bedrijven in de buurt is geen optie?
Er zitten helaas niet zo heel veel kleine ondernemertjes daar. Er zitten wat grote panden, maar die hangen waarschijnlijk al aan glas. Ik heb overigens geen flauw idee wat glas kost om aan te laten leggen.

Maar ja, waar ga je dan weer een glas aanbieder vinden... Hij moet toch ergens op worden aangesloten...

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Er zitten helaas niet zo heel veel kleine ondernemertjes daar. Er zitten wat grote panden, maar die hangen waarschijnlijk al aan glas. Ik heb overigens geen flauw idee wat glas kost om aan te laten leggen.

Maar ja, waar ga je dan weer een glas aanbieder vinden... Hij moet toch ergens op worden aangesloten...
Zijn genoeg die dit willen doen. Caiway, XMS ik dacht dat Ziggo en UPC er ook aan doen. Daarnaast heeft Caiway ook zijn eigen aanleg bedrijf hiervoor, Cogas oid

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
ZaZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:40:
Silly me 8)7
Daar staat dezelfde git rebase man-page anders ook, en in het handboek wordt het ook uitgelegd: Git Branching — Rebasing.

Ik snap dat Git lastig kan zijn, zeker als je de juiste terminologie niet kent, maar dat het antwoord niet te vinden was in de officiële documentatie kun je niet zeggen. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 06-05-2013 22:01 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:57
Vandaag het hobby project van de dev server, waar hij al maanden heerlijk draaide, overzet naar een fatsoenlijke host. Kom je toch ineens achter de verschillen tussen PHP 5.3 en 5.4. :(. Ach, nog een maandje en dan moet het af zijn. Totaal geen rekening met php 5.3 gehouden :S. klote sessions

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Oh yeah :D

DICE, Viceral & BioWare gaan Star Wars games maken :D

http://starwars.com/news/...-of-star-wars-gaming.html

• .oisyn
  • Laatst online: 13:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Toen ik dit las dacht ik even dat het ging over het net geopende Abba museum in Stockholm :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Argh, waarom kan ik niet langer dan een half uur achter elkaar coden... Daarna wil ik wat anders doen en komt het er niet meer van... -.-'

Verwijderd

Windows 8 kan niet echt lekker omgaan met low-memory situations... Dit is al de 2e keer deze week dat de complete grafische interface schijnbaar gedumpt wordt om een of andere slurpende applicatie van mij zijn allocatie te laten voltooien.

Nadat windows de seconde erna besluit de applicatie te killen werkt ctrl+alt+del niet eens meer.... Enkel een zwart scherm met een muis.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:51:
Enkel een zwart scherm met een muis.
Klinkt niet als een achteruitgang ten opzichte van de standaard Windows 8 interface :+

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Jegorex schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:53:
[...]

Klinkt niet als een achteruitgang ten opzichte van de standaard Windows 8 interface :+
Idd, heb je niet gwn het zwartkleurige thema ingesteld??

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:43:
[...]

Toen ik dit las dacht ik even dat het ging over het net geopende Abba museum in Stockholm :+
Als ze het Bieber museum openen zal ik je een uitnodiging sturen :P

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 15:57

StM

.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Reken op minimaal 5-10k :) (gebaseerd op een offerte voor mijn huidige kantoor met een klein stukje graafwerk)

Verwijderd

/me <3 Qt

Mijn multithtreaded applicatie pauzeerde op een gegeven moment ongeveer 3 seconden vanwege het vrijgeven van een complexe datastructuur ( 5m+ objecten met een non-trivial destructor ). Wat doen we dan?

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
template < typename T >
class ItemDeleter : public QRunnable {
public:
   ItemDeleter( T& item )
   {
       _item = new T( std::move( item ) );
   }

void run( )
   {
       delete _item;
   }
private:
   T* _item;
};

C++:
1
2
3
4
5
template < typename T >
static void multithreadedDelete( T& item ) {
    ItemDeleter< T >* deleter = new ItemDeleter< T >( std::move( item ) );
    QThreadPool::globalInstance()->start( deleter );
}

C++:
1
multithreadedDelete( _vector )

Weer 7% snelheidswinst geboekt met slechts 10 minuten werk. Door het gebruik van QThreadpool heb je geen overhead van het aanmaken van threads.

• PrisonerOfPain
Bah. Wat een ranzige hack.

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:54

xiD

12345

.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:45:
[...]

Het wil nog wel eens zo zijn dat de kabelboer wel kabels heeft liggen op het terrein (soms zelfs tot de voordeur) maar pas bij een aanvraag de kabel ook daadwerkelijk naar binnen trekt.

Dit was bij ons ook het geval (UPC / Purmerend). Een belletje was voldoende om binnen een week toch kabelinternet te hebben ondanks dat de postcode check het tegendeel beweerde.

67890

Verwijderd

Als je een performante manier weet, dan hoor ik het graag. Je kan niet doodleuk in een critical section een array van array van een paar mil. verwijderen. Mogelijkheden om het deleten van de array buiten de critical section te verplaatsen zag ik ook niet direct.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom accepteert de ItemDeleter ctor niet een T&& ipv een T&?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Omdat het zo ook werkt en ik er niet van op de hoogte was dat dat mogelijk was. Met && is het inderdaad netter, zodat het niet mogelijk is om de deleter te gebruiken op een type wat geen move constructor heeft geïmplementeerd.

Edit: vreemd, met && doet-ie het niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 01:11 ]

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:51:
[...]

Als je een performante manier weet, dan hoor ik het graag. Je kan niet doodleuk in een critical section een array van array van een paar mil. verwijderen. Mogelijkheden om het deleten van de array buiten de critical section te verplaatsen zag ik ook niet direct.
Volgens mij is je probleem dat je zo veel dtors aanroept die allemaal iets niet triviaals doen (en eventueel de grote van je dataset, maar goed daar kun je niet altijd wat aan doen). Mocht je geheugen het toelaten zou je ook je een nieuwe lege array in kunnen swappen (atomic CAS eventueel), en dan later async je dtors aanroepen. Maar goed, je destructors parallelizen is iets wat me altijd even achter de oren doet krabben, die dingen zouden helemaal niet duur moeten zijn.

Verwijderd

Elk object bestaat uit een class van een paar bytes met één stukje op de heap gealloceerd geheugen, ook weer van een paar bytes (50 ofzo). Het vrijgeven daarvan duurt op zich niet zo lang, maar wel als je er 5 miljoen van hebt.

Ik ruim de objecten liever snel op, ik raak namelijk snel uit memory, op het zwaarste dataset in een seconde of 12... Het nadeel van een snelle processor met maar 4GB RAM :+

Een alternatief zou zijn om de objecten te swappen en de stukjes op de heap te hergebruiken. Aangezien ze toch altijd even groot zijn. Maar de grootte is pas runtime te bepalen.

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:20:
Elk object bestaat uit een class van een paar bytes met één stukje op de heap gealloceerd geheugen, ook weer van een paar bytes (50 ofzo). Het vrijgeven daarvan duurt op zich niet zo lang, maar wel als je er 5 miljoen van hebt.
Alternatief is natuurlijk om je hele heap in een keer weg te knikkeren. Kost je niks, alleen runnen je dtors dan niet. Als je dtors verder niets doen behalve memory vrijgen is je memory management gewoon gammel :)

[ Voor 9% gewijzigd door PrisonerOfPain op 07-05-2013 01:25 ]

Verwijderd

Het idee was om runtime alvast oplossingen die gegarrandeerd suboptimaal zijn weg te knikkeren, zodat A) er wat ruimte vrij wordt gemaakt en B) de heap wat wordt ontlast.
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:23:
Als je dtors verder niets doen behalve memory vrijgen is je memory management gewoon gammel :)
Dat is gelukkig niet het geval :P

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:28:
Dat is gelukkig niet het geval :P
Wat doen ze dan? :)

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

Als je weet hoe groot een blok moet zijn, en alle blokken zijn dezelfde grootte, dan kan je toch gewoon een soort manager class maken die je geheugen managed?
Dan vraag je dus een blok geheugen (die 50 bytes oid) van de manager en dan release je het blok weer aan de manager zodra je klaar bent.

Hetzelfde principe als een ConnectionPool gebruikt eigenlijk.

• PrisonerOfPain
HMS schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:37:
Als je weet hoe groot een blok moet zijn, en alle blokken zijn dezelfde grootte, dan kan je toch gewoon een soort manager class maken die je geheugen managed?
Al waren ze dat niet, over het algemeen kun je wel wat slimmers doen dan de standaard new/delete als je de use-case weet. Probleem nu is eigenlijk dat 'ie van z'n niet-triviale dtors af zou moeten zien te raken, of kijken of de overhead niet gewoon wel in heap-maintaince zit (zou goed kunnen, new/delete worden intern ook gewoon gelocked namelijk).

Verwijderd

Brakke zinsverwoording. De Destructor bestat uit een enkele delete.

Edit: daarmee weet je nog niets. De destructor bestaat uit een enkele delete op een C-style array bestaande uit objecten zonder destructor.
HMS schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:37:
Dan vraag je dus een blok geheugen (die 50 bytes oid) van de manager en dan release je het blok weer aan de manager zodra je klaar bent.

Hetzelfde principe als een ConnectionPool gebruikt eigenlijk.
Dat klopt. Daar had ik ook al aan gedacht. Het probleem is dat de object allocators die je zoal via google tegenkomen verwachten dat de grootte van de objecten comple time aanwezig is (met een template parameter). Dat kan ik niet.

Ik heb ook weinig zin om een eigen implementatie te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 09:48 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

xiD schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:49:
[...]

Het wil nog wel eens zo zijn dat de kabelboer wel kabels heeft liggen op het terrein (soms zelfs tot de voordeur) maar pas bij een aanvraag de kabel ook daadwerkelijk naar binnen trekt.

Dit was bij ons ook het geval (UPC / Purmerend). Een belletje was voldoende om binnen een week toch kabelinternet te hebben ondanks dat de postcode check het tegendeel beweerde.
Goede tip, heb eventjes met Ziggo gebeld en ze wisten mij te vertellen dat het verdeelkastje een paar meter verderop ligt en dat een kantoor wat een paar meter de andere kant uit ligt reeds is aangesloten. Waarschijnlijk liggen de kabels inderdaad al in de grond (waarschijnlijk onder de straat). Lijkt mij dat de kosten dan nog wel mee gaan vallen. Mooi iets om als onderhandelingspositie te gebruiken met de verhuurder :)
Vreemd eigenlijk dat de kabel niet direct naar binnen is getrokken.

Overigens verwees Ziggo mij naar het telefoonnummer van aanslutingen.nl voor meer info, maar die gaven aan alleen een tussenpartij te zijn. Nou ja, eventjes een offerte opgevraagd en nu maar hopen dat ziggo de lijn naar binnen wil trekken :)
Blijft trouwens apart om te bellen met een bedrijf dat iets.nl heet. Goedemorgen u spreekt met aansluitingen.nl :+ Je zou bijna in nulletjes en eentjes gaan praten :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:32:
[...]

Goede tip, heb eventjes met Ziggo gebeld en ze wisten mij te vertellen dat het verdeelkastje een paar meter verderop ligt en dat een kantoor wat een paar meter de andere kant uit ligt reeds is aangesloten. Waarschijnlijk liggen de kabels inderdaad al in de grond (waarschijnlijk onder de straat). Lijkt mij dat de kosten dan nog wel mee gaan vallen. Mooi iets om als onderhandelingspositie te gebruiken met de verhuurder :)
Vreemd eigenlijk dat de kabel niet direct naar binnen is getrokken.

Overigens verwees Ziggo mij naar het telefoonnummer van aanslutingen.nl voor meer info, maar die gaven aan alleen een tussenpartij te zijn. Nou ja, eventjes een offerte opgevraagd en nu maar hopen dat ziggo de lijn naar binnen wil trekken :)
Blijft trouwens apart om te bellen met een bedrijf dat iets.nl heet. Goedemorgen u spreekt met aansluitingen.nl :+ Je zou bijna in nulletjes en eentjes gaan praten :+
Goede tip inderdaad! Hier zijn we ook verdoemd tot het gebruik van ADSL met een (uiteraard) belabberde snelheid. Helaas is de Ziggo verbinding wel een tikje duurder, maar dan is het in ieder geval een mogelijkheid.

Ook hier een bedrijventerein, niet oud en toch geen kabel of glasvezel standaard.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:37:
[...]
Goede tip inderdaad! Hier zijn we ook verdoemd tot het gebruik van ADSL met een (uiteraard) belabberde snelheid. Helaas is de Ziggo verbinding wel een tikje duurder, maar dan is het in ieder geval een mogelijkheid.
Ik vond dat eigenlijk nog wel mee vallen. Als ik zie dat je bij KPN voor een ADSL-etje al snel 40 euro betaalt voor 20/1 vind ik de prijzen van Ziggo Alles-in-1 wel mee vallen.
Ook hier een bedrijventerein, niet oud en toch geen kabel of glasvezel standaard.
Bizar eigenlijk... Nu las ik op internet dat het bedrijfsleven in Brabant redelijk schreeuwt om glasvezel, maar weinig partijen hier trek in hebben. De echt grote steden hebben wel glas (zoals Eindhoven volgens mij), maar als je de wat kleinere steden hebt lijk je aangewezen op inbelsnelheden :+

Wel vraag ik mij af of wij als ict-ers niet teveel vragen van de verbinding. Als andere bedrijven het wel lukt op een ADSL waarom zou het ons niet lukken... Misschien verwachten we ook te veel, momenteel kan mijn verbinding 60mbit/s, maar gebruik ik naar mijn weten slechts een fractie. Ik heb ook geen flauw idee wat werkbaar is met een paar man.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het probleem is dat 20mbit gemiddeld meer dan genoeg is voor een paar man. Maar als je dan opeens iets moet downloaden, of een grote source repo wilt up- of downloaden, dan is het opeens heel handig als je 100mbit glas hebt :).

Ik heb thuis ook 100mbit, en ik weet 100% zeker dat ik bijna nooit aan de volledig capaciteit zit, maar soms wel, en dan is het opeens handig dat je niet vast zit op 20mbit.

Overigens zitten wij hier op kantoor ook achter 20mbit ADSL van xs4all, met een mannetje of 10 (maar slechts een paar geeks :)), gaat op zich prima, soms is het pushen van een repo wat traag. Het grootste 'probleem' dat wij hebben is die verdomde Google captcha. Ik krijg dat ding minstens een paar keer per dag, en dat is behoorlijk vervelend :s.

[ Voor 30% gewijzigd door Blubber op 07-05-2013 09:46 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:41:
[...]

Ik vond dat eigenlijk nog wel mee vallen. Als ik zie dat je bij KPN voor een ADSL-etje al snel 40 euro betaalt voor 20/1 vind ik de prijzen van Ziggo Alles-in-1 wel mee vallen.

[...]

Bizar eigenlijk... Nu las ik op internet dat het bedrijfsleven in Brabant redelijk schreeuwt om glasvezel, maar weinig partijen hier trek in hebben. De echt grote steden hebben wel glas (zoals Eindhoven volgens mij), maar als je de wat kleinere steden hebt lijk je aangewezen op inbelsnelheden :+

Wel vraag ik mij af of wij als ict-ers niet teveel vragen van de verbinding. Als andere bedrijven het wel lukt op een ADSL waarom zou het ons niet lukken... Misschien verwachten we ook te veel, momenteel kan mijn verbinding 60mbit/s, maar gebruik ik naar mijn weten slechts een fractie. Ik heb ook geen flauw idee wat werkbaar is met een paar man.
Nou 20/20 zou mooi wezen, nu zitten we met 8/1 :+

Ach het kan altijd beter natuurlijk, maar even iets uploaden is er niet bij en dat is soms best lastig. Downloaden is nog wel te doen met 8 Mbit.

Thuis hebben we 120/10 van Ziggo, dus dan ben je al snel verwend :p

• Otherside1982
Tijdens mijn stage in 2003 is mijn collega-stagair er in geslaagd om het volledige datavolume van het bedrijf op te gebruiken door 8u per dag naar streaming radio te luisteren. Het bedrijf had een gewone consumenten verbinding met beperkt datavolume van 10 GB. 8u * 60 * 60 * 128kbps = 450MB per dag, na 22dagen zat het hele bedrijf opeens op 56Kbps ipv 10mbps :+

Als je QoS goed instelt op je router, zou je toch al veel minder problemen moeten hebben. Mail en surfen voorrang en grote/lange downloads een lagere prioriteit. Mijn Linksys WGL54 met Tomato kan dat al :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:48:
[...]

Nou 20/20 zou mooi wezen, nu zitten we met 8/1 :+

Ach het kan altijd beter natuurlijk, maar even iets uploaden is er niet bij en dat is soms best lastig. Downloaden is nog wel te doen met 8 Mbit.
De ADSL providers zijn wisselend over de mogelijkheden. XS4ALL zegt doodleuk op de site dat een 30mbit pakket geen zin heeft omdat er geen snelheidswinst is tov de 8mbit. KPN laat je wel 20mbit kiezen (hoger geeft hij aan niet te dekken).

Nu heb ik ook overwogen met KPN te bellen of ze die 20mbit kunnen "garanderen", maar dat zullen ze wel niet doen. Ik ben een beetje angstig om een 2 jarig KPN contract te tekenen omdat een vriendelijk dame zegt dat 20mbit te doen is (want de computer zegt dat het kan) en vervolgens iedere dag van 8 mbit te mogen genieten.

De upload staat mij sowieso tegen, ik heb een inhouse TFS draaien die ook van buiten benaderbaar is (door klanten en andere ontwikkelaars). 1 mbit up is dan niet erg grappig :/

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 16:05
Otherside1982 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:50:
Tijdens mijn stage in 2003 is mijn collega-stagair er in geslaagd om het volledige datavolume van het bedrijf op te gebruiken door 8u per dag naar streaming radio te luisteren. Het bedrijf had een gewone consumenten verbinding met beperkt datavolume van 10 GB. 8u * 60 * 60 * 128kbps = 450MB per dag, na 22dagen zat het hele bedrijf opeens op 56Kbps ipv 10mbps :+

Als je QoS goed instelt op je router, zou je toch al veel minder problemen moeten hebben. Mail en surfen voorrang en grote/lange downloads een lagere prioriteit. Mijn Linksys WGL54 met Tomato kan dat al :P
wat zijn dat voor datalimieten dan? 8)7

* Kips luistert 8 uur per dag streaming radio via z'n telefoon :+

Verwijderd

Kips schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:54:
[...]

* Kips luisterd 8 uur per dag streaming radio via z'n telefoon :+
België neem ik aan?
Ik zelf stream ook regelmatig muziek via Google Music. Alleen is die 2GB/maand er dan wel snel door :(

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
@.Gertjan.

Veel oudere bedrijven terreinen hebben inderdaad nog geen glasvezel. De voortgang daarin gaat niet zo heel snel. Vaak moeten eerst het overgrote deel van de bedrijven daar interesse in glas hebben voordat een van de glas operators uberhaupt naar het terrein wil kijken :P

• Otherside1982
Kips schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:54:
[...]

* Kips luistert 8 uur per dag streaming radio via z'n telefoon :+
Belgie in 2003

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:55:
[...]

België neem ik aan?
Ik zelf stream ook regelmatig muziek via Google Music. Alleen is die 2GB/maand er dan wel snel door :(
Owh, ik wist niet dat er een limiet op zat :o

Verwijderd

TheNephilim schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:12:
[...]

Owh, ik wist niet dat er een limiet op zat :o
Er zit geen limiet op Google Music maar wel op mijn mobiel internet ;)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:13:
[...]

Er zit geen limiet op Google Music maar wel op mijn mobiel internet ;)
Ah op die manier! :P

Helaas in Nederland nog niet beschikbaar... ik zou er graag gebruik van maken. Lijkt me ideaal, vooral omdat je je eigen muziek erop kan zetten. Nu moet ik af en toe even 6-8 GB aan muziek op m'n telefoon zetten nadat ik de 'oude' er eerst vanaf gehaald heb.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TheNephilim schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:15:
[...]

Helaas in Nederland nog niet beschikbaar... ik zou er graag gebruik van maken. Lijkt me ideaal, vooral omdat je je eigen muziek erop kan zetten. Nu moet ik af en toe even 6-8 GB aan muziek op m'n telefoon zetten nadat ik de 'oude' er eerst vanaf gehaald heb.
  • Installeer TunnelBear: www.tunnelbear.com
  • Start het op, maak een account aan.
  • Zet VPN aan op US.
  • Open Google
  • Meld je aan
  • Ga naar google.com/music
  • Zet TunnelBear af, je hebt nu overal ter wereld Music ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

[...]

Als je enkel naar je eigen muziek luistert en als dropbox hebt, kan je eens kijken naar http://droptun.es. Ik heb het eens getest en het werkt nog vlot, ook mobiel :).

Verwijderd

[...]

Hoewel het pas onlangs in België is geïntroduceerd, gebruik ik het toch al sinds augustus 2011. Ik heb mijn GMail-account via een Amerikaanse proxy laten enablen voor Google Music. Eens dit gedaan is, controleert Google Music niet meer of je wel een Amerikaans account hebt of niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:19:
[...]

Als je enkel naar je eigen muziek luistert en als dropbox hebt, kan je eens kijken naar http://droptun.es. Ik heb het eens getest en het werkt nog vlot, ook mobiel :).
De website is geblokkeerd hier op het werk, maar als ik me niet vergis is het de bedoeling dat je je muziek in Dropbox zet en je die dan van overal kan streamen?
Lijkt me niet echt ideaal eigenlijk: Je krijgt bij Dropbox slechts 2GB ruimte en hoewel ik mijn Dropbox-ruimte flink wat hoger ligt dan deze 2GB zal mijn hele muziekbibliotheek er toch niet inpassen...

Google Music biedt de mogelijkheid om 20 000 liedjes te uploaden.

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 07:31:
[...]

Brakke zinsverwoording. De Destructor bestat uit een enkele delete.

Edit: daarmee weet je nog niets. De destructor bestaat uit een enkele delete op een C-style array bestaande uit objecten zonder destructor.

[...]

Ik heb ook weinig zin om een eigen implementatie te maken.
Als je d'r geen zin in hebt houd 't op, maar die dtors hoeven helemaal niks te kosten. Met een eigen heap kun je waarschijnlijk een grotere perf winst boeken (ook op je new-calls).

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Snake schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:18:
[...]
  • Installeer TunnelBear: www.tunnelbear.com
  • Start het op, maak een account aan.
  • Zet VPN aan op US.
  • Open Google
  • Meld je aan
  • Ga naar google.com/music
  • Zet TunnelBear af, je hebt nu overal ter wereld Music ;)
Thanks, ga ik even proberen! :o
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:19:
[...]

Dropbox zit hier al aan de 85% van 4.4GB :+ Dus daar kan ik niet zoveel meer kwijt, heb toch gauw een playlist van 7GB steeds.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:22:
[...]

De website is geblokkeerd hier op het werk, maar als ik me niet vergis is het de bedoeling dat je je muziek in Dropbox zet en je die dan van overal kan streamen?
Lijkt me niet echt ideaal eigenlijk: Je krijgt bij Dropbox slechts 2GB ruimte en hoewel ik mijn Dropbox-ruimte flink wat hoger ligt dan deze 2GB zal mijn hele muziekbibliotheek er toch niet inpassen...

Yep, dat is het principe. Het is niet ideaal maar meer omdat het kan :+ Ik gebruik het ook enkel omdat ik het een zonde vind dat ik tientallen GBs ongebruikt heb op Dropbox O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:24:
[...]

Yep, dat is het principe. Het is niet ideaal maar meer omdat het kan :+ Ik gebruik het ook enkel omdat ik het een zonde vind dat ik tientallen GBs ongebruikt heb op Dropbox O-)
Ik heb ook nog tientallen GB's vrij in mijn Dropbox, maar om mijn hele muziekbibliotheek altijd op al mijn devices te hebben: neen bedankt. Dropbox geeft je natuurlijk wel de optie om niet al je folders te syncen, maar toch ...

Ik denk dat ik eerder zoiets zou doen met MEGA.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wel weer jammer dat je toch creditcard gegevens op moet geven om gebruik te kunnen maken van Google Play Music

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:22:
[...]

Ah joh >:)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/moBeeUhZbPUkpDSWYytJM27j/full.png

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:06:
Edit: vreemd, met && doet-ie het niet meer.
Nee, dan moet je 'm expliciet moven naar de ItemDeleter. Je kan natuurlijk gewoon beide varianten implementeren. Nu is je class niet compatible met r-values (stel een functie returnt een object by value dat heel duur is om te destructen, dan wil je 'm wellicht meteen naar een ItemDeleter moven)

Verwijderd

TheNephilim schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:43:
Wel weer jammer dat je toch creditcard gegevens op moet geven om gebruik te kunnen maken van Google Play Music
Ik kan me niet herinneren dat ik heb dat heb moeten doen ...

Verwijderd

14800GB? Hoe heb je dat gedaan? Ik heb net even een kijkje genomen op hun website en het grootste volume dat ik tegenkwam was 1TB (voor bedrijven).

• hylke94
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:58:
[...]

14800GB? Hoe heb je dat gedaan? Ik heb net even een kijkje genomen op hun website en het grootste volume dat ik tegenkwam was 1TB (voor bedrijven).
Je moet de komma's en punten omwisselen. Dan blijft er nog maar 14,800 GB over ;).

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 20:56
hylke94 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:00:
[...]

Je moet de komma's en punten omwisselen. Dan blijft er nog maar 14,800 GB over ;).
Dan staat er 14.800,0 GB, oftewel 14,8 TB

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Zakelijk account of gewoon 9,99 per maand betalen ;) (of heel slim veel gratis ruimte verdienen met referrer code's en adsense ;))

Driving a cadillac in a fool's parade.

• hylke94
Erwin537 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:01:
[...]

Dan staat er 14.800,0 GB, oftewel 14,8 TB
Ooh sorry, verkeerd gelezen. Bij mij geeft hij namelijk 24.4 GB aan, vandaar.
Pagina: 1 ... 78 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.