Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.731 views

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:06
Gisteren m'n PyGrunn kaartje gekocht voor 25 euro, komt er net een mailtje van de studievereniging dat ze kaartjes kunnen regelen voor 12,50. Lekker handig weer...

Zijn er eigenlijk nog nadere Devschuurders die naar PyGrunn gaan?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:30:
Zonder een oeverloze "mijne-is-beter" discussie te willen starten: Wie gebruikt hier K&R style brackets (Egyptian brackets)?
Als ik wikipedia mag geloven is K&R iets anders dan de door jouw gelinkte Egyptian brackets. Persoonlijk gebruik ik Egyptian btw.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

* CodeCaster heeft een prima compilerende MVC 4-site met EF 5 en .NET 4.5.
* CodeCaster maakt een branch van deze site, checkt deze uit in een nieuwe map, hernoemt het .csproj-bestand en compileert het project.
* CodeCaster krijgt nu de fout:
The type 'System.ComponentModel.DataAnnotations.Schema.DatabaseGeneratedAttribute' exists in both EntityFramework.dll and .NET v4.5\System.ComponentModel.DataAnnotations.dll
8)7

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 19-04-2013 12:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Gropah schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:56:
[...]

Als ik wikipedia mag geloven is K&R iets anders dan de door jouw gelinkte Egyptian brackets. Persoonlijk gebruik ik Egyptian btw.
Lijkt er toch wel erg op.

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    while (x == y) {
        something();
        somethingelse();

if (some_error) {
            /* the curly braces around this code block could be omitted */
            do_correct();
        } else
            continue_as_usual();
    }

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Korben schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:59:
[...]

Lijkt er toch wel erg op.

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    while (x == y) {
        something();
        somethingelse();

if (some_error) {
            do_correct();
        } else
            continue_as_usual();
    }
Volgens wikipedia is dit K&R style:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
int main(int argc, char *argv[])
{
    ...
    while (x == y) {
        something();
        somethingelse();

if (some_error) {
            do_correct();
        } else
            continue_as_usual();
    }

finalthing();
    ...
}

Verschil zit hem vooral in de functiedeclaratie. Persoonlijk vind ik het minder leesbaar en whitespace verslindend, maar ik kan me ook wel indenken waarom dit handig kan zijn.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 20:17

DeluxZ

Livin' the good life

Ik prefereer

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
while (x == y) 
{
    something();
    somethingelse();

if (some_error) 
    {
        do_correct();
    } 
    else
    {
        continue_as_usual();
    }
}

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12

BM

Moderator Spielerij
Grrrr, Microsoft :(

Zoals ik hier tijdje terug al postte had ik problemen met het registreren van mijn developer account voor Windows Phone. Nu hebben ze kennelijk wat gefixed, want nu werkt het wel. Hoezee, allemaal leuk een aardig, maar..... nu zijn de 2 publisher names die ik in gedacht had allebei al door andere geclaimed :( Vorige week waren ze allebei nog beschikbaar.

Grmbl, moet ik dus wat nieuws bedenken... en ik was net zo blij dat ik iets had wat me wel beviel....

Eens met mijn bovenbuurman, accolades die bij elkaar horen, moeten ook boven elkaar staan imho. Egyptian style etc vind ik persoonlijk echt vreselijk.

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 19-04-2013 13:07 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik geef de voorkeur aan de stijl die DeluxZ hierboven post. In het begin moet je even wennen en denk je dat je idioot veel "lege" regels maakt, maar daarna is het heerlijk overzichtelijk / duidelijk. In PHP maak ik overigens soms nog een uitzondering voor arrays:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
class Foo
{
    protected $bar = [
        'create' => ['name', 'email', 'password'], 
        'edit' => ['name', 'email'],
    ];
}

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:10
DeluxZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:04:
Ik prefereer

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
while (x == y) 
{
    something();
    somethingelse();

if (some_error) 
    {
        do_correct();
    } 
    else
    {
        continue_as_usual();
    }
}
Prefereer je nu somethingelse() of something_else()? :P

Wacht, ik had natuurlijk niet alles gelezen en het ging alleen over de braces (bovendien is het voorbeeld van die functions niet van jou :+

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickH89 op 19-04-2013 13:11 ]

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 17:17
Erwin537 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:39:
Maar dat er geen ondersteuning meer voor is hoeft ook niet te betekenen dat het meteen een ramp is. Ik weet niet hoeveel IE8 fixes er in JQuery zitten, maar IE8 is nog niets eens zo slecht right?
Een aantal belangrijke DOM-related bugs in IE waar jQuery 1.x omheen werkt, zijn niet alleen in IE6 en 7 aanwzig, maar ook in IE8. Er voor kiezen om die bugs toch nog af te handelen in jQuery 2.x zou inhouden dat zowat de complete boilerplate die de logica branching in 1.x faciliteert nog gewoon aanwezig zou moeten blijven in 2.x en dat is het gewoon niet waard.

Daarom wordt vanuit jQuery zelf ook geadviseerd om m.b.v. conditional comments voor IE8- de oude 1.x serie in te laden en voor al het andere de nieuwe 2.x serie.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gropah schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:01:
Verschil zit hem vooral in de functiedeclaratie.
Dat komt omdat jouw functiedeclaratie geen K&R C is, en als je dat wel toepast dan zie je ook gelijk waarom de { op de volgende regel komt:
C:
1
2
3
4
5
6
main(argc, argv)
    int argc;
    char ** argv;
{
    // ...
}

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ctrl-K, Ctrl-D ... wat Visual Studio daarvan maakt vind ik wel best :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

RobertMe schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:57:
Wat maakt een background nu uit? Ik zie die normaal alleen als ik 's morgens de PC afzet en als ik hem 's middags weer afsluit.

Overigens heb ik me een tijdje terug wel deze ingesteld als background :o
Die heb ik als lockscreen gezet op mijn W8 :D

Ik zit nu te staren naar een performance "issue". Een stukje code uitvoeren in een unittest kost 300ms (zowel volgens de testwindow van MS als de testwindow van Resharper), voer ik dezelfde code uit in debug kost het 30 seconden :X Een release build draaien buiten Visual Studio geeft een resultaat van ongeveer 3 seconden...

Ik kan mij voorstellen dat de debug in VS geen multithreading wil doen en daarom bij Parallel.ForEach maar 1 thread afvuurt, maar waarom de releasebuild en de unittest andere resultaten geven verbaast mij enorm... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:07
Pyr0wl schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:58:
[...]

Ja, dat denk ik dus ook. Plus, als zo'n leuke familiefoto de persoon achter die computer iets gelukkiger maakt..
Dat liep hier dus een beetje uit de hand blijkbaar. Dus tegenwoordig zit iedereen tegen dezelfde standaard Hewlett Packard wallpaper aan te kijken.

De wallpaper:
http://wallpaperstock.net...papers_17230_1280x800.jpg

Vind het niet eens een hele lelijke wallpaper hoor. Ik zie hem ook alleen maar aan het begin en eind van de dag. Maar er zijn blijkbaar mensen die zich eraan storen.

Ik wil echter een donkere windows werkbalk ipv de blauwe, maar ook dat kan ik hier dus niet aanpassen.

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 11:47
Gaap. HEAD van een project uit Subversion trekken. 18 GB and counting.....ding loopt al 3 uur te harken.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RobertMe schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:57:
Wat maakt een background nu uit? Ik zie die normaal alleen als ik 's morgens de PC afzet en als ik hem 's middags weer afsluit.

Overigens heb ik me een tijdje terug wel deze ingesteld als background :o
Hah, die heb ik ook op m'n werk altijd :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:40:
[...]
Ik kan mij voorstellen dat de debug in VS geen multithreading wil doen en daarom bij Parallel.ForEach maar 1 thread afvuurt, maar waarom de releasebuild en de unittest andere resultaten geven verbaast mij enorm... :/
Dat is niet zo; in Debug-mode doet Visual Studio gewoon multithreading en voert Parallel.* gewoon parallel uit. Vandaar ook de verschillende Parallel-windows in het Debug-menu.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
Er is iets niet helemaal jofel in de wifi-verbinding tussen een MacBook Air (2012) en een HTC 8S. Als ik de hotspot-functie gebruik werkt dit op zich prima, maar als de internetverbinding wat minder is (zoals in een tunnel) valt om de haverklap ook de wifi-verbinding weg -O-

Dat probleem doet zich niet voor met een iPad, en ook niet met een Dell Latitude. Vaag.

We are shaping the future

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

PatrickH89 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:09:
[...]

Prefereer je nu somethingelse() of something_else()? :P

Wacht, ik had natuurlijk niet alles gelezen en het ging alleen over de braces (bovendien is het voorbeeld van die functions niet van jou :+
Aaah bah, nou kan je niet meer in een oogopslag zien welke if bij dat eerste '{'tje hoort, ik prefereer juist de egyptian style brackets daarom, welke if in welke zit zie ik wel door de indentatie. Maarja liever helemaal geen brackets, Python <3

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

windwarrior schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:10:
[...]

Aaah bah, nou kan je niet meer in een oogopslag zien welke if bij dat eerste '{'tje hoort, ik prefereer juist de egyptian style brackets daarom, welke if in welke zit zie ik wel door de indentatie. Maarja liever helemaal geen brackets, Python <3
Als je een echte nerd bent schrijf je dan een parser die C code gebasseerd op indentation?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:52:
[...]

Dat is niet zo; in Debug-mode doet Visual Studio gewoon multithreading en voert Parallel.* gewoon parallel uit. Vandaar ook de verschillende Parallel-windows in het Debug-menu.
Vreemd, op de een of andere manier is debugging een stuk trager dan het gewoon draaien van de code. Misschien dat er ergens anders een foutje zit.

Ben er nu wel achter waarom mijn losse tooltje trager werkte dan de unit-tests... :$ Ik riep in mijn unittests per ongeluk naar een andere DB met veel minder data in het te testen object :$ :F

Tijd voor weekend denk ik :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

Ik houd me meestal aan de conventie van de taal. Dus egyptian brackets in Java en brackets op aparte regel in C#.

Bij twijfel is het alsnog brackets op aparte regel :P

• RobertMe
  • Nu online
.Gertjan. schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:13:
[...]

Vreemd, op de een of andere manier is debugging een stuk trager dan het gewoon draaien van de code. Misschien dat er ergens anders een foutje zit.
IntelliTrace die meedraait misschien? En sowieso kan ik me indenken dat de debugger wat meer moeite heeft met high performance code. Omdat volgensmij aan het begin en eind van elke method er gecommuniceerd wordt tussen CLR en debugger. Zeker bij paralele taken kan dat dan tot problemen leiden, I guess.

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
Sardaukar schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:46:
Gaap. HEAD van een project uit Subversion trekken. 18 GB and counting.....ding loopt al 3 uur te harken.
Holy crap dan is SVN wel traag. 500GB uit perforce duurt hier een halve dag of zo.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Schaamteloze dubbelpost, even venten. :P

Bah, wat is Google lekker destructief geweest met de overgang van v2 naar v3 van de Google Maps API... Een paar pareltjes:

JavaScript:
1
2
3
4
while (this.markers[0])
    this.markers.pop().setMap(null);
while (this.polygons[0])
    this.polygons.pop().setMap(null);

...is zo veel makkelijker dan het volgende, natuurlijk:
JavaScript:
1
2
3
this.markers = [];
this.polygons = [];
this.map.clearOverlays();

Met andere woorden, clearOverlays() hebben ze maar verwijderd.

Of deze: een polygoon had voorheen een getPath()-method die een array met alle vertices teruggaf (een array van LatLng's dus). Mijn oude code ging toen stuk op dit:
JavaScript:
1
2
3
if (path.length > 0 &&
        (path[0].lat() != path[path.length - 1].lat() ||
            path[0].lng() != path[path.length - 1].lng()))

Een of andere TypeError diep in Google's eigen code. Kon ik dus niet zo veel mee. Wat blijkt: getPath() geeft niet meer een array terug, maar een of andere linked list. Die heeft dus wél een length-property die me hier dus aardig om de tuin leidde... Moet nu dus dit zijn:
JavaScript:
1
2
3
if (path.length > 0 &&
        (path.getAt(0).lat() != path.getAt(path.length - 1).lat() ||
            path.getAt(0).lng() != path.getAt(path.length - 1).lng()))

En als pièce de résistance: ik moet polygonen en markers op een map kunnen zetten als user. Voorheen was dat gewoon een click-listener aan de map hangen, maar dat is nu uiteraard niet genoeg meer. Nouja, nu werkt dat ook gewoon, tot je een keer een marker of polygoonvertex binnen een bestaande polygoon wil plaatsen, want die eet by default je click event op zonder verdere propagation naar de map, wat "vroeger" dus wel gewoon gebeurde. :')

Nu heb ik dus twee nieuwe functieparen nodig:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    addMarkerListeners: function(iconType, selectHand)
    {
        this.polygons.each(function(p){
            google.maps.event.addListener(p, "click", function(event) {
                this.createMarker(event, event.latLng, iconType, selectHand);
            }.bind(this));
        }, this);
    },
    removeMarkerListeners: function()
    {
        this.polygons.each(function(p){
            google.maps.event.clearListeners(p, "click");
        });
    },

Even vrolijk dezelfde event listener aan elke polygon hangen en weghalen als je klaar bent met editen... :')

Nouja, intussen is mijn oude editor weer geheel feature complete in v3, met nog een maand de tijd voordat v2 plat gaat. Maar ik heb wel eens makkelijkere upgrades gehad. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sardaukar
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:23:
[...]

Holy crap dan is SVN wel traag. 500GB uit perforce duurt hier een halve dag of zo.
Tja, SVN trekt ook van alle branches de files opnieuw binnen die al in de trunk zitten. Denk aan een tools directory die altijd hetzelfde is.

Git gaat daar iets handiger mee om.

Maar waarschijnlijk wordt die server ook aangedreven door twee vermoeide hamsters die aan weekend toe zijn...

• PrisonerOfPain
Sardaukar schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:26:
[...]

Tja, SVN trekt ook van alle branches de files opnieuw binnen die al in de trunk zitten. Denk aan een tools directory die altijd hetzelfde is.
Daar is perforce ook geen held in, we hebben nu een tijdje 'streams' en krijgen binnenkort 'task streams' dit dit zouden moeten oplossen maar vooralsnog valt 't allemaal wel mee. Switchen tussen streams kost nog steeds 10-15 minuten omdat 'ie handmatig gaat scannen welke files hetzelfde zijn. :z Task streams zouden sneller zijn, maar die werken nog maar half of zo.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:27
NMe schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:25:
Schaamteloze dubbelpost, even venten. :P
..
Ach, gelukkig is de Maps API nog vrij goed gedocumenteerd :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

RobertMe schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:19:
[...]

IntelliTrace die meedraait misschien?
Wauw, je hebt gelijk. IntelliTrace gooide roet in het eten... Ik heb hem uitgezet en de debug gaat een stuk vlotter.

Ter vergelijking (bij unittests):
Debug met IntelliTrace -> 36 sec
Debug zonder IntelliTrace -> 5 sec
Run -> 4 sec

Dit verklaart mogelijk ook waarom we dus het idee hadden dat onze VS dev web server zo traag was. We waren op dat moment aan het debuggen :/

U meneer bent bij deze mijn held van de dag d:)b
En sowieso kan ik me indenken dat de debugger wat meer moeite heeft met high performance code. Omdat volgensmij aan het begin en eind van elke method er gecommuniceerd wordt tussen CLR en debugger. Zeker bij paralele taken kan dat dan tot problemen leiden, I guess.
True, maar een factor 10 is wel overdreven natuurlijk ;) Maar goed er wordt wel een hele sloot data verwerkt dus ik kan mij zomaar voorstellen dat er wat overhead op zit. Er worden op een goed moment een kleine 400 000 data rijen verwerkt.

Zonder intellitrace is het verschil tussen debug en run slechts 1 seconde.

Pfieuw dit maakt het een stuk makkelijker om te testen :9

• Korben

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:30:
[...]
Daar is perforce ook geen held in, we hebben nu een tijdje 'streams' en krijgen binnenkort 'task streams' dit dit zouden moeten oplossen maar vooralsnog valt 't allemaal wel mee. Switchen tussen streams kost nog steeds 10-15 minuten omdat 'ie handmatig gaat scannen welke files hetzelfde zijn. :z Task streams zouden sneller zijn, maar die werken nog maar half of zo.
Wat is nou het voordeel van Perforce? Waarom werken jullie niet met bijvoorbeeld Git of Mercurial?

• RobertMe
  • Nu online
.Gertjan. schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:36:
[...]
U meneer bent bij deze mijn held van de dag d:)b
Krijg ik nu een sticker? :P
.Gertjan. schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:36:
[...]

True, maar een factor 10 is wel overdreven natuurlijk ;) Maar goed er wordt wel een hele sloot data verwerkt dus ik kan mij zomaar voorstellen dat er wat overhead op zit. Er worden op een goed moment een kleine 400 000 data rijen verwerkt.
IntelliTrace houd dan ook van elke variabele de state na elk uitgevoerd statement bij. Dat zal, zeker bij paralelle taken, een (enorme) overhead geven. Maar de overhead van gewoon debugge zal inderdaad wel meevallen. Alhoewel je dat wel bij bv. Jetbrains dotTrace ziet. Dat ze aanraden om niet de performance te meten per statement maar per method.

• Sardaukar
Korben schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:44:
[...]

Wat is nou het voordeel van Perforce? Waarom werken jullie niet met bijvoorbeeld Git of Mercurial?
Ik gok omdat Perforce goed werkt met grote hoeveelheden data (denk artwork, geluid, etc).

• PdeBie
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:23:
[...]

Ik neem aan dat je tijdens dat binnenhalen van die 500GB wel aan andere dingen kan werken? Of is het dan echt een kwestie van wachten?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Mercatres schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:34:
[...]

Ach, gelukkig is de Maps API nog vrij goed gedocumenteerd :)
Ja, maar wanneer je een vrij omvangrijk stuk script (600-700 regels zo uit het hoofd) om moet zetten van v2 naar v3 en geen idee hebt wát er precies veranderd is heb je niks aan die documentatie. Je kan moeilijk elke call die je doet opnieuw gaan lopen opzoeken in de docs. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sardaukar schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:45:
[...]

Ik gok omdat Perforce goed werkt met grote hoeveelheden data (denk artwork, geluid, etc).
^^^ dit. Perforce is een van de weinig VCS'en die goed schaalbaar is met een hoop data. Terabytes aan data in een enkele repository zijn geen uitzondering.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PdeBie
is er een manier om in de datacontext design view van VS2010/VS2012 naar een bepaalde tabel te springen? Ik moet nu door alle tabellen heen scrollen om de juiste te zoeken, maar hoe groter de datacontext wordt, hoe lastiger. Is hier een sneltoets voor?

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Gropah schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:12:
[...]

Als je een echte nerd bent schrijf je dan een parser die C code gebasseerd op indentation?
Haha een of andere magisch scriptje die de indentation van je file uitleest, brackets toevoegd, en het dan een C compiler inschiet, dat lijkt me makkelijker :P

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 15:57

StM

Gewoon de preprocessor aanpassen :P

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Kan allemaal, iets minder nerd :+ Betekend btw niet dat ik een eigen parser schrijven zou prefereren boven een scriptje

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

pdebie schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:28:
is er een manier om in de datacontext design view van VS2010/VS2012 naar een bepaalde tabel te springen? Ik moet nu door alle tabellen heen scrollen om de juiste te zoeken, maar hoe groter de datacontext wordt, hoe lastiger. Is hier een sneltoets voor?
-> Design surface selecteren
-> Properties window openen
-> In de dropdown de entiteit selecteren (evt eerste letter intikken)
-> Profit!

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Gropah schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:41:
Kan allemaal, iets minder nerd :+ Betekend btw niet dat ik een eigen parser schrijven zou prefereren boven een scriptje
Juist niet, een goede nerd is constant bezig om zo min mogelijk uit te voeren en zoveel mogelijk gedaan te krijgen toch. Liever lui dan moe, dat is toch het credo van een goede infer :P?

• Korben

Korben

() => {};

MTWZZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:44:
[...]

-> Profit!
Ctrl+T, (stuk van) typenaam invoeren, Enter. ReSharper vereist. Win.

• RobertMe
  • Nu online
pdebie schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:28:
In de EDMX designer? Model browser openen (standaard in de tabbalk met solution explorer?), bovenaan zoeken in de search en dan rechtsklik->show in designer. Als je hem boven selecteert komt hij ook al in properties window dus kun je evt. al aanpassen.

• PrisonerOfPain
pdebie schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:49:
[...]

Ik neem aan dat je tijdens dat binnenhalen van die 500GB wel aan andere dingen kan werken? Of is het dan echt een kwestie van wachten?
Zo lang ik niet in die perforce client hoef te zijn kan dat wel. Andere clients kunnen gewoon nog files uitchecken etc. Maar goed, je zit natuurlijk ook niet dagelijks 500GB binnen te hengelen.
.oisyn schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:27:
[...]

^^^ dit. Perforce is een van de weinig VCS'en die goed schaalbaar is met een hoop data. Terabytes aan data in een enkele repository zijn geen uitzondering.
Klopt. Verder heeft Unity3D 2 mecurial developers full-time in dienst om de boel draaiende te houden, en die hebben niet eens hun art in mecurial staan.

[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 19-04-2013 15:57 ]

• Aloys
  • Niet online
Pff m'n Debian GitLab servertje trekt het officieel niet meer. Hij reageert zelfs amper over ssh en nginx komt niet verder dan een Bad Gateway. Tijd voor een update (minder geheugengebruik) of maar kappen met de privé VPS. Geheugen van 512MB -> 1024MB verdubbeld de maandelijkse kosten :( .

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 15:04

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Vandaag brief binnen gekregen dat de onlangs aangelegde glasvezel nu ook naar binnen wordt doorgetrokken. Of ik ervoor wil zorgen thuis te zijn van 22-04-2013 tot 23-04-2014 :P

(sowieso redelijk debiel dat ik op vrijdag een brief krijg met die vraag voor de maandag erop...)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:18

TheNephilim

Wtfuzzle

Aloys schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:14:
Pff m'n Debian GitLab servertje trekt het officieel niet meer. Hij reageert zelfs amper over ssh en nginx komt niet verder dan een Bad Gateway. Tijd voor een update (minder geheugengebruik) of maar kappen met de privé VPS. Geheugen van 512MB -> 1024MB verdubbeld de maandelijkse kosten :( .
Damn, dat is wel balen! Ik snap sowieso niet waarom geheugen zo vreselijk duur moet zijn. Prijzen zijn een hele tijd laag geweest en je kunt tegenwoordig heel veel op één plakje krijgen. Het zal wel ECC en Registered moeten zijn enzo, maar toch.
Ram0n schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:14:
Vandaag brief binnen gekregen dat de onlangs aangelegde glasvezel nu ook naar binnen wordt doorgetrokken. Of ik ervoor wil zorgen thuis te zijn van 22-04-2013 tot 23-04-2014 :P

(sowieso redelijk debiel dat ik op vrijdag een brief krijg met die vraag voor de maandag erop...)
Keurig :+ Wel chill trouwens, glasvezel! Dat zou ik hier ook wel willen hebben, vooral op kantoor trouwens. Thuis Ziggo 120 is eigenlijk al wel snel genoeg voor de meeste dingen 8)

---

Toch nog maar even PhpStorm aanschaffen in de actieperiode! Anders is het straks 22 april geweest en baal ik dat ik hem niet heb aangeschaft. Het is een fijn programma, al gebruik ik het nog niet 'pro' genoeg om heel veel voordelen te hebben tegenover Netbeans oid. Het is in ieder geval sneller net even gelikter en beter afgewerkt dan Netbeans. Jammer alleen dat je steeds aan projecten vast zit, terwijl ik nog veel werk gewoon vanuit WinSCP doe.

Edit: Haha nog VAT 19%: 10.09 EUR :+

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:21:
[...]
Keurig :+ Wel chill trouwens, glasvezel! Dat zou ik hier ook wel willen hebben, vooral op kantoor trouwens. Thuis Ziggo 120 is eigenlijk al wel snel genoeg voor de meeste dingen 8)
Heb ook glasvezel tot in huis, en toch heb ik maar een 20 mbit abonnement. Zou ook niet weten waarvoor ik sneller internet moet hebben. Download vrijwel niets meer, voor internet merk je het echt niet. Streamen gaat prima, gamen gaat vloeiend, en die 4x per jaar dat ik een filmpje download, wacht ik wel even :) Bedoel.. zet je 'm om 18:00 aan, kan je gewoon om 20:30 film zien. (uitgaande van 20gb voor een filmpje).

Nu moet ik wel zeggen dat ik de verbinding niet hoef te delen.

Dus tjah.. Ik geloof graag dat 120 mbit snel genoeg is voor de meeste dingen. Dat heb ik met 20 mbit al :)

• Korben

Korben

() => {};

WTF, een error in een WPF-databinding-expressie:

A TwoWay or OneWayToSource binding cannot work on the read-only property 'Property Name' of type 'Type Name'.

De melding is terecht, maar het vreemde is... dit is niet reproduceerbaar op de meeste van onze machines, wat gezien de tekst van de melding best vreemd is. Meerdere machines, met of zonder ontwikkelomgeving, verschillende OS'en, allemaal up-to-date.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

GateKeaper schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:28:
[...]

Heb ook glasvezel tot in huis, en toch heb ik maar een 20 mbit abonnement. Zou ook niet weten waarvoor ik sneller internet moet hebben. Download vrijwel niets meer, voor internet merk je het echt niet. Streamen gaat prima, gamen gaat vloeiend, en die 4x per jaar dat ik een filmpje download, wacht ik wel even :) Bedoel.. zet je 'm om 18:00 aan, kan je gewoon om 20:30 film zien. (uitgaande van 20gb voor een filmpje).

Dus tjah.. Ik geloof graag dat 120 mbit snel genoeg is voor de meeste dingen. Dat heb ik met 20 mbit al :)
Ik download regelmatig series ed. Dan is 60mbit die ik heb wel chill. Daarnaast ben ik ook nogwel eens een uploadvreter. Delen van code/streamen van video van mijn PC naar externe server. Dus voor mij zou glasvezel ook wel chill zijn :D

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:28:
[...]

Nou, als je 's avonds thuis komt, even snel Usenet aangooien en zonder al te lang hoeven wachten al een filmpje of serie voor je neus. Wat dat betreft is 120Mbit zeker handig.

Op het kantoor zou ik juist liever wat sneller willen uploaden, dat Alice ADSL is namelijk echt niks en kabel kunnen we hier niet krijgen. Glasvezel is peperduur hier, maar dan zou 20/20Mbit ook prima zijn hoor.

• PdeBie
MTWZZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:44:
[...]

-> Profit!
Held! Kreeg net een datacontext aangeleverd met > 50 tabellen. Daar ga ik niet in lopen zoeken :+

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Aloys schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:14:
Jup. Heb thuis een VM draaien met Gitlab, 2 GB geheugen en twee cores (volgens de dudes van Gitlab zijn 4 cores zelfs aan te raden), maar als ik zo ongeveer dezelfde config zoek voor een VPS oid, kom ik uit op een smak geld en kan ik bijna even goed voor dedicated gaan. Lame.

Misschien is Bitbucket een optie, die mannen bieden gratis private repo's aan, of je koopt een paar private repo's bij Github :)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:41:
[...]
Op het kantoor zou ik juist liever wat sneller willen uploaden
Op kantoor, en zakelijk gebruik misschien inderdaad wel. Maar mijn backup thuis ook. Goed, de eerste keer heeft het wel even geduurd ja. Maar voor de rest, backup is incrementeel en gebeurt 's nachts. Hij red zich maar :)

Het enige dat ik upload is m'n git repositories en zo nu en dan eens een bijlage in een email van 5 tot 10 mb max.

Wat internetsnelheid betreft, leef ik (weer) in 't stenen tijdperk. :$

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:'( Crap DRM's... Afgelopen maand mijn laptop vervangen vanwege een defect, maar gelukkig wel mijn HDD kunnen overzetten (dat is het voordeel van een op een SSD willen werken :+ ), maar nu is dus een deel van mijn licenties verlopen. Tijdje geleden kapte eerst Windows 8 MCE ermee, maar die was telefonisch te activeren. Gisteren dacht ik even wat te klussen in Photoshop/Lightroom zijn daar natuurlijk ook de licenties gedeactiveerd.... Grrrrr..... Nu moet ik binnenkort maar weer met die gasten chatten om mijn licenties terug te trekken...

-O- Dat is dus de dank die je krijgt voor het netjes kopen van software....

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:54:
[...]

Op kantoor, en zakelijk gebruik misschien inderdaad wel. Maar mijn backup thuis ook. Goed, de eerste keer heeft het wel even geduurd ja. Maar voor de rest, backup is incrementeel en gebeurt 's nachts. Hij red zich maar :)

Het enige dat ik upload is m'n git repositories en zo nu en dan eens een bijlage in een email van 5 tot 10 mb max.

Wat internetsnelheid betreft, leef ik (weer) in 't stenen tijdperk. :$
Moet ik ook nog eens goed onderhanden nemen, dat backup gebeuren. Zat al de denken om een PogoPlug aan te schaffen. Zit ondertussen ook aan de max. op m'n Dropbox account en dan zijn het alleen maar project bestanden. Zij het dan met veel beeldmateriaal, maar toch.

Over Git gesproken, moet ik ook nog eens in duiken. Heb al een account gemaakt op Bitbucket. Wil graag alle projecten in Git hebben en dan ook alle gedeelde onderdelen apart zodat ik niet steeds bij het starten van een nieuw project, overal de laatste snufjes vandaan hoef te halen :+

Als ik het goed begrijp zou ik vanuit Bitbucket moeten kunnen deployen naar de preview/test omgeving?

• Aloys
  • Niet online
Pyr0wl schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:50:
[...]

Jup. Heb thuis een VM draaien met Gitlab, 2 GB geheugen en twee cores (volgens de dudes van Gitlab zijn 4 cores zelfs aan te raden), maar als ik zo ongeveer dezelfde config zoek voor een VPS oid, kom ik uit op een smak geld en kan ik bijna even goed voor dedicated gaan. Lame.

Misschien is Bitbucket een optie, die mannen bieden gratis private repo's aan, of je koopt een paar private repo's bij Github :)
Bitbucket kan inderdaad, maar dat trekt mij niet. Ik heb zelf wel 5 gratis private repositories bij Github (student), maar het liefste houdt ik toch mijn eigen server met GitLab. Daarnaast heb ik een aantal medestudenten die hun spul ook bij mij hosten.

Momenteel zit ik bij PcExtreme en betaal voor 512MB dus 6,95/mnd exclusief btw. Per kwartaal betaald ik dus ongeveer 26 euro inclusief. Een upgrade daar naar 1024MB gaat mij maandelijks 12,95 kosten. Ik denk dat ik dan maar overstap naar TransIP, die doen 1024MB voor 10,- exclusief. Scheelt op jaarbasis alweer 43 euro.

Ik vermoed dat ik bij TransIP ook wel iets betere stabiliteit etc krijg. Ik heb bij PCExtreme slechts 1x downtime gehad, maar de servers hadden wel altijd problemen met reboots (iets van de vps host en client die de clock niet konden synchroniseren ofzo :? )

Als iemand nog tips heeft houd ik mij aanbevolen :) .

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:27
NMe schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:55:
[...]

Ja, maar wanneer je een vrij omvangrijk stuk script (600-700 regels zo uit het hoofd) om moet zetten van v2 naar v3 en geen idee hebt wát er precies veranderd is heb je niks aan die documentatie. Je kan moeilijk elke call die je doet opnieuw gaan lopen opzoeken in de docs. 8)7
True, ik ben dan ook blij dat al mijn code in V3 is geschreven.
* Mercatres gaat straks toch maar eens controleren

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:58:
[...]

Moet ik ook nog eens goed onderhanden nemen, dat backup gebeuren. Zat al de denken om een PogoPlug aan te schaffen.
Ik gebruik crashplan daarvoor. Heb ik toen voor heel goedkoop aangeschaft tijdens een of andere actie van hun :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, mijn eerste blogpost(je) online gezet! ^^ Stelt niet heel veel voor, maar moet echt een begin hebben anders komt er nooit wat van. Nu kan ik aan de hand van de content, die ik eindelijk heb, de website af maken :+
GateKeaper schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:16:
[...]

Ik gebruik crashplan daarvoor. Heb ik toen voor heel goedkoop aangeschaft tijdens een of andere actie van hun :)
Is ook een oplossing inderdaad, maar puur voor het crashen is het niet alleen. Ook gewoon om op te werken, dat lijkt ook handig.

[ Voor 45% gewijzigd door TheNephilim op 19-04-2013 17:56 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Vandaag eindelijk mijn KvK- en BTW-nummer binnen oOo
Dit weekend maar eens wat zaken gaan regelen die daar op lagen te wachten, met name de facturen.

En als kers op de slagroom ook nog 17% opslag gekregen op mijn werk d:)b

iOS developer

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BikkelZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:19:
Vandaag eindelijk mijn KvK- en BTW-nummer binnen oOo
Dit weekend maar eens wat zaken gaan regelen die daar op lagen te wachten, met name de facturen.

En als kers op de slagroom ook nog 17% opslag gekregen op mijn werk d:)b
Grats :).

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 15:57

StM

Die krijg je toch gelijk mee als je je in gaat schrijven? :? Ik iig wel...

Maar gefeliciteerd! Welkom bij de club Zelfstandigen Zonder Poen :+

[ Voor 32% gewijzigd door StM op 19-04-2013 19:23 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

TheNephilim schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:55:
Wow hey, mijn eerste blogpost(je) online gezet! ^^ Stelt niet heel veel voor, maar moet echt een begin hebben anders komt er nooit wat van. Nu kan ik aan de hand van de content, die ik eindelijk heb, de website af maken :+
Wat je eigenlijk moet doen is niet pas een blogpost gaan schrijven als je ergens mee klaar bent maar gewoon continu materiaal en screenshots verzamelen als je denkt "hey dit is interessant". Dingen die je alvast kunt gebruiken voor je Twitteraccount (mits je een (semi-)professioneel gebruikt Twitter-account hebt) en later om kunt zetten in een volledige blogpost als het echt boeiend is.
StM schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:22:
Klopt maar ik moest wat meer paperassen regelen omdat ik in het buitenland woon.
Whaha nou ja zo'n vetpot zal het inderdaad niet worden het eerste jaar maar het werd in ieder geval al te veel dat ik het wel moest gaan regelen. Voorlopig nog even aan het "double dippen" zoals een collega het omschreef ;)

[ Voor 31% gewijzigd door BikkelZ op 19-04-2013 19:26 ]

iOS developer

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zonder :? :P

Het duurde bij mij iets meer dan een week voor mijn inschrijving was verwerkt en ik mijn KvK-nummer kreeg. Btw-nummer kun je zelf wel raden en kreeg ik volgens mij ook direct mee.
BikkelZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:23:
Wat je eigenlijk moet doen is niet pas een blogpost gaan schrijven als je ergens mee klaar bent maar gewoon continu materiaal en screenshots verzamelen als je denkt "hey dit is interessant". Dingen die je alvast kunt gebruiken voor je Twitteraccount (mits je een (semi-)professioneel gebruikt Twitter-account hebt) en later om kunt zetten in een volledige blogpost als het echt boeiend is.
En dat is dus wat er (mijns inziens) mis is met Twitter, het staat vol teksten waar maar half over is nagedacht. In vier seconden een sms'je tikken of vier uur ploeteren op een lap tekst maakt wel verschil. Een tweet als teaser vind ik ook weer flauw, zo boeiend zal de opvolgende post nu ook weer niet zijn. :P

Ik zet halve verhalen gewoon in drafts, als ik ze iets gerelateerds tegenkom ga ik er weer aan verder.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 19-04-2013 19:48 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

CodeCaster schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:30:
[...]

En dat is dus wat er (mijns inziens) mis is met Twitter, het staat vol teksten waar maar half over is nagedacht. In vier seconden een sms'je tikken of vier uur ploeteren op een lap tekst maakt wel verschil.
Op Twitter spui je gewoon interessante dingen die je tegenkomt, waar je mee bezig bent of waar je je aan ergert. Het is een persoonlijk medium dus gaat het over de persoon, of misschien het gedeelte van je persoonlijkheid dat programmeur heet.

Beter geen politieke dingen op een Twitter account wat je voor je programmeurdingen gebruikt.
CodeCaster schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:30:
[...]
Een tweet als teaser vind ik ook weer flauw, zo boeiend zal de opvolgende post nu ook weer niet zijn. :P
Dat is echt verschrikkelijk, mensen die echt denken dat ik vol spanning ga zitten wachten op een allesvernietigende blogpost over het extenden van een LogManager :')

iOS developer

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Och zonder Poen valt wel mee ;)
Ik vind het meer Zelfstandigen Zonder Priveleven :/

Ik weet nog dat ik ooit zei: "Ik ga zelfstandig, lekker 4 dagen werken en 1 dag innovatie"... Ja.... :X Voor het geld hoef ik het niet te doen, ik zou prima rondkomen met 4 dagen. Maar op de een of andere manier wint het tevreden stellen van klanten.

Op de een of andere manier blijf je daar voldoening uit halen. Ook al kost het bakken energie, je blijf het maar doen. Ik denk dat dat een goed teken is Wel minder voor je eigen gesteldheid en prive....

En als ik niet werk hang ik hier rond of zit ik met de neus in de boeken. Heb mijn (inmiddels overbelastte) boekenplank weer uitgebreid met 2 nieuwe titels: Agile Patterns in C# en The Pragmatic Programmer. Daarnaast ook nog een stapel boeken met psychologie en/of managementtechnieken...

• Ryur
  • Laatst online: 18:18
Ik ga nu iets zeggen wat ik nooit had verwacht te zeggen.
Heb mij aangemeld voor Windows Developer!

Ben jarenlang Mac-fan geweest, en ook iOS developer. Maar Windows trekt mij nu wel heel erg

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Veel Microsoft producten zogen en zuigen nog steeds aan alle kanten, maar om voor te ontwikkelen......is Microsoft echt het fijnste platform.

Visual Studio <3

iOS developer

• RobertMe
  • Nu online
BikkelZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:57:
Veel Microsoft producten zogen en zuigen nog steeds aan alle kanten, maar om voor te ontwikkelen......is Microsoft echt het fijnste platform.

Visual Studio <3
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8To-6VIJZRE]
Do I need to say more?

VS werkt zo fijn. Heb een tijdje met Qt + Qt creator liggen hobbyen, wat op zich ook wel goed/fijn werkt, but it can't beat VS.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

RobertMe schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:03:
[...]

[video]
Do I need to say more?

VS werkt zo fijn. Heb een tijdje met Qt + Qt creator liggen hobbyen, wat op zich ook wel goed/fijn werkt, but it can't beat VS.
Persoonlijk heb ik een beetje een schurft aan VS. Komt misschien omdat ik me er niet echt genoeg in verdiep, maar alles wat ik er tot nu toe mee heb gedaan vond ik zeer onlogisch. Denk aan hotkeys die een 3e key nodig hebben (ctrl + K, ctrl + D) en veel dingen zijn raar weggestopt (imo). Dat en het feit dat ik meer geloof in een aparte ontwikkelomgeving per taal en het punt dat ik Linux veel lekkerder vind om mee te werken als ontwikkelaar, doet mij toch telkens van VS afstappen.

Als iemand mij wil overtuigen van VS, graag.

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:12:
[...]

Och zonder Poen valt wel mee ;)
Ik vind het meer Zelfstandigen Zonder Priveleven :/
Was je niet inmiddels ZMP'er?

• Aloys
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:03:
[...]

[video]
Do I need to say more?

Als echte diehard Apple gebruiker kan ik zelfs beamen dat VS gewoon een fijne IDE is. Het kan altijd wat verbeteringen gebruiken, maar ik ken eigenlijk geen IDE die echt in de buurt komt (zeker niet nu ik weer een paar weken Eclipse moest gebruiken :r ). Het maakt natuurlijk wel enorm uit wat je moet doen, een groot project in Visual Studio is prima. Voor een paar losse files is Sublime natuurlijk prima.

Overigens, kan je eigenlijk .net programma's "compileren" zonder Visual Studio? Ik weet nog wel dat C/C++ compileren op Windows nooit echt lekker ging in een losse compiler. Het grote nadeel aan zo'n IDE is op dat moment dat het compileren en linken etc een soort "blackbox" kan worden :) .

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Gropah schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:12:
[...]

Persoonlijk heb ik een beetje een schurft aan VS. Komt misschien omdat ik me er niet echt genoeg in verdiep, maar alles wat ik er tot nu toe mee heb gedaan vond ik zeer onlogisch. Denk aan hotkeys die een 3e key nodig hebben (ctrl + K, ctrl + D) en veel dingen zijn raar weggestopt (imo). Dat en het feit dat ik meer geloof in een aparte ontwikkelomgeving per taal en het punt dat ik Linux veel lekkerder vind om mee te werken als ontwikkelaar, doet mij toch telkens van VS afstappen.

Als iemand mij wil overtuigen van VS, graag.
Installeer ReSharper ook gewoon even voor de zekerheid. Als je dan nog niet het idee hebt dat je sneller en vooral werkt in VS dan wil je het gewoon niet weten >:)

Cheatsheets uitprinten voor alle keycombi's.
Aloys schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:27:
[...]

Overigens, kan je eigenlijk .net programma's "compileren" zonder Visual Studio? Ik weet nog wel dat C/C++ compileren op Windows nooit echt lekker ging in een losse compiler. Het grote nadeel aan zo'n IDE is op dat moment dat het compileren en linken etc een soort "blackbox" kan worden :) .
msbuild

Denk ook even aan allerlei buildautomatiseringstools e.d., die moeten niet allemaal afhankelijk zijn van Visual Studio natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door BikkelZ op 19-04-2013 22:31 ]

iOS developer

• RobertMe
  • Nu online
Aloys schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:27:
MSBuild, onderdeel van de .NET SDK (AFAIK) kan SLNs en csprojs compilen. En anders zit er ook nog ergens de C# compiler "verstopt" die je ook vanaf de command line kunt aanroepen. Daarnaast kun je bv. ook Mono met MonoDevelop gebruiken, waarbij de boel dus ook met de Mono compiler wordt gecompiled.

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54
Zit je dan lekker in je hotel in Boston :p Alle winkels zijn dicht en er is geen hond op straat.

Dan maar proggen op de hotelkamer :) Gelukkig is de actie 11 kilometer verderop.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Net terug van Eddie Izzard. Heb vrijwel de hele show in een deuk gelegen _o-

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
messi schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:41:
Zit je dan lekker in je hotel in Boston :p Alle winkels zijn dicht en er is geen hond op straat.

Dan maar proggen op de hotelkamer :) Gelukkig is de actie 11 kilometer verderop.
http://www.trouw.nl/tr/nl...-slechte-B-film-zit.dhtml

That you Bob?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:O

Ik ga nu maar eens slapen. Jammer dat ik iets net niet af heb gekregen, morgen maar mee verder dan.

* F.West98 hoort zojuist een geweldig nummer op de radio dus wacht nog heel even

edit:
Ja doe 'm dan vooral lekker in de remix. Ik wil slapen -O-

[ Voor 15% gewijzigd door F.West98 op 20-04-2013 01:35 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Het koningslied?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zou de speakers kapot trappen en gaan slapen, maar dat ligt misschien aan mij

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gropah schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:20:
[...]

Ik zou de speakers kapot trappen en gaan slapen, maar dat ligt misschien aan mij
Bij Koningslied zou ik dit idd doen.

Maar dat was geweldiger

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BikkelZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:23:
[...]

Op Twitter spui je gewoon interessante dingen die je tegenkomt, waar je mee bezig bent of waar je je aan ergert. Het is een persoonlijk medium dus gaat het over de persoon, of misschien het gedeelte van je persoonlijkheid dat programmeur heet.

Beter geen politieke dingen op een Twitter account wat je voor je programmeurdingen gebruikt.
Mij werd het juist te persoonlijk en politiek op Twitter, zelfs de "bekende twitteraars" spuien naar mijn mening te veel ruis. Ik vind het daardoor geen vervanger voor een RSS-reader (is er al een goede Google Reader-kloon?), Reddit en nieuwssites apart.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:22:
[...]
Was je niet inmiddels ZMP'er?
Klopt. Moet denk ik maar gewoon CIO, CEO, manager, baas, enz enz gaan voeren :p

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bah, site is eventjes populair op tumblr en meteen al een tiental bots die een onbestaande joomla url oproepen om zichzelf te registreren. :( En ze komen allemaal van verschillende IP's natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door ieperlingetje op 20-04-2013 20:16 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wauw. CSS calc is echt geweldig.
Geen problemen meer met padding-box (als je dat wil) of procenten.
Gewoon:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.item {
    width: -webkit-calc(100%-4px);
    width: -moz-calc(100%-4px);
    width: calc(100%-4px);
}

Enkel opera heeft geen support

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

- Thread aanmaken
- ...
- Profitblem :?

Nu bleek ik 1 klein detail over het hoofd gezien te hebben, en ik had er best wat tijd aan besteed om het probleem op te lossen. Maar misschien was het starten van de thread iets waar ik toch eerder naar had moeten kijken :(

• PrisonerOfPain
dcm360 schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:27:
- Thread aanmaken
- ...

Nu bleek ik 1 klein detail over het hoofd gezien te hebben, en ik had er best wat tijd aan besteed om het probleem op te lossen. Maar misschien was het starten van de thread iets waar ik toch eerder naar had moeten kijken :(
Ah ja, mooie fout :) dat verschilt ook in iedere threading API, persoonlijk houd ik er wel van als ik niet handmatig threads hoef te starten.

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
@F.West98 Thanks, kende ik nog niet.... Het probleem met Opera zal binnenkort ook opgelost zijn wanneer zij over gaan naar webkit...

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:55:

[...]

Is ook een oplossing inderdaad, maar puur voor het crashen is het niet alleen. Ook gewoon om op te werken, dat lijkt ook handig.
Heb je een linkje? Ben eens benieuwd :)

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
F.West98 schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:53:
Gewoon:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.item {
}

Jajaja, ooit wordt webdevelopment nog echt makkelijk! :P

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:17
dcm360 schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:27:
- Thread aanmaken
- ...

Ben ik benieuwd welke API je gebruikt en wat het probleem was met het aanmaken van die thread ...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Gisteren trouwens mijn eerste NodeJS-appje geschreven :*) . Het is een extreem eenvoudig appje met - naar schatting - zo'n 50 regels code. Ik ben toch best trots :Y

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:46:
Gisteren trouwens mijn eerste NodeJS-appje geschreven :*) . Het is een extreem eenvoudig appje met - naar schatting - zo'n 50 regels code. Ik ben toch best trots :Y
Wat doet het :P? Dan kunnen wij misschien ook trots op je wezen xD

Nothing to see here!

Verwijderd

Rutix schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:47:
[...]

Wat doet het :P? Dan kunnen wij misschien ook trots op je wezen xD
Dat is nog even geheim, het is namelijk de back-end voor mijn eerste WP8-app ;)

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Neen, box-sizing is geweldig. ;) Box-sizing lost bijna alle irritante padding problemen voor je op. Eigenlijk is calc overbodig.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:46:
Mooi. Half jaar geleden ook iets geschreven in Node.js en socket.io. Om een quiz met 10 spelers tegelijk te spelen. Node.js was zo snel dat het wel met 10.000 tegelijk kon. Mooi spul.

• Korben

Korben

() => {};

Gewoon:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.item {
}

Eh, en IE8. En Android Browser. En iOS Safari < 6.0. Nogal wat, dus. Bron.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Gewoon:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.item {
}

Is Less dan niet een betere optie? http://www.lesscss.org

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
@Steffex Ik neem aan dat calc on the fly berekend. Less moet gecompileerd worden. Met calc can je onafhankelijk van schermgrootte berekenen...
Pagina: 1 ... 67 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.