We are shaping the future
Beter dan dat je denkt kill -9 dan raad ik je toch aan hulp te zoeken (of een andere baanFiresphere schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:29:
Soms vraag ik me af of
--verbosity 0;
zou werken op collega's
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
dan hoor je alleen echo(), wat een stilte zou dat zijnFiresphere schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:29:
Soms vraag ik me af of
--verbosity 0;
zou werken op collega's
ora et labora
Ik gebruik altijd killall -9, veel efficienter.Gertjan. schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:34:
[...]
Beter dan dat je denkt kill -9 dan raad ik je toch aan hulp te zoeken (of een andere baan)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dan heb je weer van die klanten die het id uit hun hoofd kennen en dat nu niet meer kunnen vinden omdat de sortering anders isAlex) schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:30:
Onder het motto "Kleine dingen die het beter maken": een ORDER BY Title ASC toevoegen aan een paar tabelletjes. Onvoorstelbaar dat dat er nog niet in zat

Logisch. In Polen hebben ze ook geen negers. En geen homo's, want ze zijn allemaal katholiek.
iOS developer
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat valt gelukkig mee, de klant zei al "Dit rapport is ooit gebouwd maar ik heb geen flauw idee hoe ik het zou moeten gebruiken. Maak het alsjeblieft beter!"jip_86 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:46:
[...]
Dan heb je weer van die klanten die het id uit hun hoofd kennen en dat nu niet meer kunnen vinden omdat de sortering anders is
MariaDB is now officially our default implementation of MySQL.
MariaDB is voor zover ik weet geen MySQL.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Niet exact MySQL, maar wel binary compatible met MySQL.Firesphere schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:59:
Arch Linux dumpt MySQL
[...]
MariaDB is voor zover ik weet geen MySQL.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
I knowKorben schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:02:
[...]
Niet exact MySQL, maar wel binary compatible met MySQL.
Alsnog ben ik van mening dat er zou moeten staan dat MariaDB nu de "default implementation of SQL database server" o.i.d. zou moeten staan.
Nou ja, ikke picky.
Afbeelding van iemand? XD
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Was in dit topic, na een refresh was 't weg dus ik verwacht dat 't een van de ad-providers is.
Mja ik ga safe-browsing natuurlijk niet uitschakelen op m'n werk pc.
ora et labora
Dat zorgt er toch niet voor dat er geen malware serverende domeinen worden geladen?mrc4nl schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:22:
firefox gebruiken....
Nee, maar FF doet wel een stuk minder anaal over het inladen van afbeeldingen van dat soort domeinen. Waarom moet onze site geblokt worden omdat er ergens in een willekeurige post een plaatje staat dat geserveerd wordt van een dubieus domein? Daarom is deze site toch nog niet onveilig? Tenzij je browser lek is en je code kan injecten via images, maar dan heb je als browsermaker wel een groter probleem...PrisonerOfPain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:24:
[...]
Dat zorgt er toch niet voor dat er geen malware serverende domeinen worden geladen?
Ik zou zeggen: als je niet wil overstappen op een browser die niet zo anaal doet, ga dan even die issue starren zoals onderaan dat topic staat.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
je screenshot vermelt een ander topic in de url: De Devschuur Coffee CornerPrisonerOfPain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:21:
[...]
Was in dit topic, na een refresh was 't weg dus ik verwacht dat 't een van de ad-providers is.
[...]
Dat is het eerste devschuur coffee corner-topic, niet dit topic (iteratie 3 ondertussen)
[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 26-03-2013 15:27 ]
Chrome ook niet.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:24:
[...]
Dat zorgt er toch niet voor dat er geen malware serverende domeinen worden geladen?
Als er ergens net iets van trash op staat kan Chrome daar ook weinig aan doen hoor, daarnaast heeft firefox volgens mij ook gewoon iets in de trend van onveilige sites.. net als IE.
iOS developer
Dat kan zeker. Maar als je browser die code gaat of laat uitvoeren dan heb je als browserbouwer een blunder gemaakt en dan is het nogal pretentieus om derden aan te rekenen dat er op een andere site malware draait terwijl je zelf een lek van jewelste in je browser hebt. Ik betwijfel dat Chrome dat heeft.BikkelZ schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:27:
Een plaatje kan wel degelijk code bevatten.
Met andere woorden: afbeeldingen zijn gewoon voor 99.9% veilig. Doe daar dan niet moeilijk over. Als je daar al moeilijk over wil doen, laat dan gewoon de pagina zien en laad alleen die ene afbeelding niet in, gepaard met een gele infobalk bovenin ofzo waarin staat dat je afbeeldingen weggelaten hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 26-03-2013 15:32 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Daarmee kun je een hoop "leuke" dingen doen...

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 26-03-2013 15:35 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Daarmee kun je op de server een jpg laten parsen als PHP. So what. 9 van de 10 die hier een "dynamische" avatar hebben zullen het precies zo doen. De request naar de afbeeldingen laten uitkomen in een server side script en van daaruit de juiste afbeelding retourneren.Firesphere schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:33:
Als iemand kwaadwillend is, kan diegene via bijvoorbeeld .htaccess forceren dat .jpg wordt geparsed als php.
Daarmee kun je een hoop "leuke" dingen doen...
Verwijderd
Of een rode.NMe schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:32:
[...]
Dat kan zeker. Maar als je browser die code gaat of laat uitvoeren dan heb je als browserbouwer een blunder gemaakt en dan is het nogal pretentieus om derden aan te rekenen dat er op een andere site malware draait terwijl je zelf een lek van jewelste in je browser hebt. Ik betwijfel dat Chrome dat heeft.
Met andere woorden: afbeeldingen zijn gewoon voor 99.9% veilig. Doe daar dan niet moeilijk over. Als je daar al moeilijk over wil doen, laat dan gewoon de pagina zien en laad alleen die ene afbeelding niet in, gepaard met een gele infobalk bovenin ofzo waarin staat dat je afbeeldingen weggelaten hebt.
Of dit:
Nog leuker wordt het als je wat gifjes toevoegt.
Ik zie potentie: animated iframes!
[ Voor 45% gewijzigd door Bosmonster op 26-03-2013 15:53 ]
Ik browse bijv. niet in mijn werkomgeving, dus ik ben al 'veilig'.
Een bepaalde browser of viruscanner gaat je echt niet helpen tegen bepaalde dingen als je daar naar browsed.
Lekker ongenuanceerd weer. Waarom per se de schuld van de browser? Er zijn in het verleden al tal van security issues geweest met het plaatjesrendering gedeelte van het OS zelf. Beter beschermt je browser je tegen dit soort potentiele malware.NMe schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:32:
[...]
Dat kan zeker. Maar als je browser die code gaat of laat uitvoeren dan heb je als browserbouwer een blunder gemaakt
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het feit dat 't op t.net gelinked word maakt het 'guilty by association', daar hoeft niet heel t.net voor achter de filter maar de verantwoordelijkheid ten aanzien van de t.net bezoekers ligt bij jullie en niet bij theskrilla.com.NMe schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:26:
[...]
Nee, maar FF doet wel een stuk minder anaal over het inladen van afbeeldingen van dat soort domeinen. Waarom moet onze site geblokt worden omdat er ergens in een willekeurige post een plaatje staat dat geserveerd wordt van een dubieus domein? Daarom is deze site toch nog niet onveilig?
Maar goed, de reden dat ik het poste was omdat ik verwachtte dat het van een van de ad-providers kwam; en niet om een link in een bejaard topic.
Het is een jaar of wat geleden nog voorgekomen dat GDI zo lek als een mandje was met het inladen van JPEGs dus zo raar is dat niet eens.Tenzij je browser lek is en je code kan injecten via images, maar dan heb je als browsermaker wel een groter probleem...
http://technet.microsoft....ecurity/bulletin/ms04-028 en later MS08-052: Vulnerabilities in GDI+ could allow remote code execution
Het is ook vrij makkelijk om een stuk PHP te embedden in GIF (zorgen dat 't mime & file-ext checks passed) en te zorgen dat dat word uitgevoerd op bepaalde domeinenTheNephilim schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:36:
Vroegah, ooit eens een .gif op een grote website met user-generated-content gehad waarin een iframe zatOok meteen meldingen van McAfee dat er iets op onze website niet goed was

Ik limiteer dit op het werk ook.nja als je sowieso al zo sceptisch bent over bepaalde content, ga dan niet browsen op je werk lol.
Ik browse bijv. niet in mijn werkomgeving, dus ik ben al 'veilig'.
Een bepaalde browser of viruscanner gaat je echt niet helpen tegen bepaalde dingen als je daar naar browsed.
Als ik naar een willekeurige HTTPS site ga, krijg ik (sinds enkele weken) de melding "This Connection is Untrusted".
Dus dan maar niet.
Reden: certificaat is uitgegeven door "proxyip.

Tja, als de Business unit "IT" een zelfgecertificeerde certificaat nodig heeft om een proxy in te regelen, ga ik niet meer wachtwoorden e.d. invullen. Ik vertrouw er niet op dat ze de proxy settings per ongeluk goed instellen.

de

let the past be the past.

Ondertussen orde op zaken aan het stellen wat betreft, dingen die ik nog moet maken voor algemeen gebruik in Wordpress... nog te veel!

Of breng ik ze nu op ideeën...
De beste man heeft een bepaalde "fondness for spreadsheets"TheNephilim schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:33:
Wooooh, mijn eerste submit ^^
Ondertussen orde op zaken aan het stellen wat betreft, dingen die ik nog moet maken voor algemeen gebruik in Wordpress... nog te veel!
Of nog erger, een certificaat aanschaffen bij Verisign/Thawte/GlobalSign/StartSSL voor proxyserver.bedrijf.localStM schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:33:
Wacht maar tot ze doorhebben dat ze ook een eigen CA certificaat uit kunnen rollen en dan gewoon de proxy een wildcard certificaat geven...
Of breng ik ze nu op ideeën...

Ach ik heb bepaalde applicaties IN excel gezien waar je eng van wordtPrisonerOfPain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:35:
[...]
De beste man heeft een bepaalde "fondness for spreadsheets"

Ik ook, omzet administratie voor 10 filialen en het bijbehorende personeels bestand, alles stond in 3-4 spreadsheetsdouweegbertje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:49:
[...]
Ach ik heb bepaalde applicaties IN excel gezien waar je eng van wordtDaar is dan zelfs een RPG niets bij, als er 'volwaardige' en bedrijfskritische applicaties in excel draaien

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ze raakten nu al regelmatig geld kwijt omdat ze iets fout gecopy-paste hadden.oisyn schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:55:
Jezus wat sufIedereen weet toch dat je minstens 6 sheets moet gebruiken.
Och, ik heb ook Access databases gezien bij grote bedrijven. Komt men om in de SQL/Oracle licenties, maar toch draaien diverse bedrijfskritische zaken gewoon lekker in een Access DB. En dan nog zo opgezet dat er maar 1 user tegelijk in kan, erg leuk als het declaratie tijd wasPrisonerOfPain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:57:
[...]
Ze raakten nu al regelmatig geld kwijt omdat ze iets fout gecopy-paste hadden

Pfft, ik zit nu 10,5 uur achter mijn laptop... Ben inmiddels wel behoorlijk gaar... Het leek een goed idee om bij het wakker worden om 6:00 maar eruit te gaan, maar als je vervolgens 2 complexe projecten doet en diepe technische discussies hebt is rond 17:00 de pijp een heel eind leeg
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik weet een bedrijf die iets met vliegtuigen doet dat dit ook nog steeds heeft. 3 DOS machines met een null-modem netwerkdouweegbertje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:13:
En dan nog die DOS computers die niet weg kunnen vanwege kritische bedrijfs applicaties die niet vervangen kunnen worden. Dat was echt mijn WTF en facepalm momentje op mijn stage toentertijd.
douweegbertje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:13:
En dan nog die DOS computers die niet weg kunnen vanwege kritische bedrijfs applicaties die niet vervangen kunnen worden. Dat was echt mijn WTF en facepalm momentje op mijn stage toentertijd.

Het was echt aftellen tot de app helemaal om zou vallen
De ondersteuning was al een jaren geleden gestopt dus er was geen enkele mogelijkheid enige support te krijgen. Ook de consultants die kennis hadden van de technieken waren dunbezaaid (dus aan mij de eer dat framework te masteren totdat de rewrite voltooid was, mag je als .NET developer een java framework onderhouden, gelukkig kon ik redelijk snel mijn HIO Java kennis oppoetsen).
Overigens was de app ook redelijk crap opgezet, hoezo een uitzondering bouwen in een class, maak maar een copy van de hele call-tree, weten we zeker dat er niets omvalt in de huidige werking

En dan te bedenken dat het een heel groot (en bekend) bedrijf was en het een business critical applicatie betrof

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

*gaap*
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Ik heb er ook een paar: Nieuwssubmits van Rubinski.TheNephilim schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:33:
Wooooh, mijn eerste submit ^^
27 results: NeptweakerVerwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:06:
[...]
Ik heb er ook een paar: Nieuwssubmits van Rubinski.
https://www.google.be/sea...getje+site%3Atweakers.net
Maar met aanhalingstekens blijven er voor mij maar 2 over
https://www.google.nl/sea...nski%22+site:tweakers.net (17 van de 28 over)
https://www.google.nl/sea...etje%22+site:tweakers.net (55 van de 138 over)
Ik heb een tijdje bij een bedrijf gewerkt waar letterlijke alle berekeningen rondom het aansturen van een aantal energiecentrals in excel gedaan werd. Daar zaten uiteindelijk 2 man praktisch fulltime aan te werken, en zelfs die wisten eigenlijk amper nog hoe dat werkte. Hoezo een spofdouweegbertje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:49:
[...]
Ach ik heb bepaalde applicaties IN excel gezien waar je eng van wordtDaar is dan zelfs een RPG niets bij, als er 'volwaardige' en bedrijfskritische applicaties in excel draaien

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Daar zijn NDA's ook voor bij gevoelige projecten. Dat niet uitlekt hoe crappy alles wel niet in elkaar zit.BM schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:40:
[...]
Ik heb een tijdje bij een bedrijf gewerkt waar letterlijke alle berekeningen rondom het aansturen van een aantal energiecentrals in excel gedaan werd. Daar zaten uiteindelijk 2 man praktisch fulltime aan te werken, en zelfs die wisten eigenlijk amper nog hoe dat werkte. Hoezo een spof
[ Voor 0% gewijzigd door BikkelZ op 26-03-2013 19:50 . Reden: NDI = NDA ]
iOS developer
Krijg nu net een antwoord van MS op mijn ticket van gister (registratie error op WP dev site). Sturen ze me een workaround van hun forum die niet werkt....
Dat probleem bestaat al minimaal 6 maanden. Het minste wat ze hadden kunnen doen is een iets beschrijvendere error melding tonen. Het zijn developers die registreren, geen kantinedames....We are working to get this issue resolved as quickly as possible.
[ Voor 42% gewijzigd door BM op 26-03-2013 19:52 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
[ Voor 7% gewijzigd door Ealanrian op 26-03-2013 19:57 ]
gefeli, ik heb diverse requests gedaan die het geen van alleen haalden, en ben dus gestopt aanvragen
ora et labora
Zoiets willen ze ook doen bij de klant waar ik gedetacheerd ben. De externen hebben een hele tijd samen met systeembeheer in één ruimte gezeten, dus alles was goed te volgen. Daar willen ze echter een stap verder gaan: hun self-signed certificate van de proxy zullen ze via Windows Group Policy (of zoiets) toevoegen als trusted root, zodat niemand een melding zal krijgen. Toen ik dat hoorde dacht ik toch echt "WTF?SPee schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:19:
[...]
Ik limiteer dit op het werk ook.
Als ik naar een willekeurige HTTPS site ga, krijg ik (sinds enkele weken) de melding "This Connection is Untrusted".
Dus dan maar niet.
Reden: certificaat is uitgegeven door "proxyip..
.local"
Tja, als de Business unit "IT" een zelfgecertificeerde certificaat nodig heeft om een proxy in te regelen, ga ik niet meer wachtwoorden e.d. invullen. Ik vertrouw er niet op dat ze de proxy settings per ongeluk goed instellen.![]()
![]()
deis uiteraard om de schuldige te beschermen

Heb ik recent ook nog gezien in windows server technologie, één van mijn vakken dit semesterOtherside1982 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:40:
[...]
Zoiets willen ze ook doen bij de klant waar ik gedetacheerd ben. De externen hebben een hele tijd samen met systeembeheer in één ruimte gezeten, dus alles was goed te volgen. Daar willen ze echter een stap verder gaan: hun self-signed certificate van de proxy zullen ze via Windows Group Policy (of zoiets) toevoegen als trusted root, zodat niemand een melding zal krijgen. Toen ik dat hoorde dacht ik toch echt "WTF?"

Serieus, dat zou voor mij al een no-go zijn om bij een werkgever te werken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 26-03-2013 22:19 ]
Ik weet niet waar je werkt, maar als ze die 404 fixen en daar een nette request 4 access pagina voor maken, dan zou je dat misschien helpen
NSFW linkjesAlex) schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:09:
De proxy waarmee ik te maken heb is ook zo'n lekker dubieuze: www.dikke<insert lichaamsdeel>.nl is geen probleem, maar allerlei nuttige blogs staan om een of andere onverklaarbare reden op de blacklist. En als je naar een website surft die "tegen de policy" is krijg je een redirect... naar een 404-pagina van een of andere niet-meer bestaande .local-site.

En dan wel quoten
www.banggood.com is echter niets mis mee
[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 26-03-2013 22:19 ]
ora et labora
Hoezo Neptweakerieperlingetje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:41:
[...]
27 results: Neptweaker![]()
https://www.google.be/sea...getje+site%3Atweakers.net
Nothing to see here!
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Echter kan ik gewoon lokaal er omheen, wat ook wel goed is zodat je systemen niet vervuilen.
was er trouwens achter gekomen dat CMD natuurlijk was uitgeschakeld, maar dat een .bat bestand gewoon perfect werkte
[ Voor 30% gewijzigd door Douweegbertje op 26-03-2013 22:41 ]
Wij hebben dus 15 april op school een pyjamadag
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Mag je dan ook uitslapen op de schoolbanken?F.West98 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:47:
Wauw.
Wij hebben dus 15 april op school een pyjamadag
Zou gewoon met normale kledij naar school gaan en dan zeggen: "Sorry, maar wij zijn te arm om in pyjama's te slapen"
Ga dan naaktwsitedesign schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:58:
[...]
Zou gewoon met normale kledij naar school gaan en dan zeggen: "Sorry, maar wij zijn te arm om in pyjama's te slapen"
Kan ook, maar zouden ze waarschijnlijk niet appreciëren
Het is trouwens fwest die zal moeten beslissen wat hij doet
[ Voor 14% gewijzigd door azerty op 26-03-2013 23:35 ]
Sommige mensen slapen nou eenmaal naakt... heerlijke vrijheidwsitedesign schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:35:
[...]
Kan ook, maar zouden ze waarschijnlijk niet appreciëren
Het is trouwens fwest die zal moeten beslissen wat hij doet
Dan vind ik dat de school daar niet moeilijk over mag doen.
Lijkt me dan vooral ook interessant met de dames die in hun kanten slaapkledij naar school komen
--
En vanmiddag weer een kopje koffie klaarzetten voor zaagmans! Wat gaat het toch snel af en toe.
[ Voor 9% gewijzigd door Erwin537 op 27-03-2013 08:10 ]
Vrijdag vrij ivm Goede Vrijdag, dus bij mij is ie gister al geweestErwin537 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:09:
En vanmiddag weer een kopje koffie klaarzetten voor zaagmans! Wat gaat het toch snel af en toe.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Maar je moet gewoon je eigen eten meenemen.
Dus....
Je weet zeluf
Caching proxies zijn ook lekker 1999Ozzie schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:37:
Op werk hebben wij wel een proxyserver maar die doet volgens mij alleen caching. Ik kan hem iig gewoon uitzetten en dan werkt alles nog steeds.
Verwijderd
960px_Moe_ schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:47:
Net weer de eeuwige discussie gevoerd, hoe breed maken we de site
760 px, dan kan je hem ook nog bekijken op 800*600_Moe_ schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:47:
BF4:
Ik dacht dat ondertussen 1024 de (max) standaard was...
Verwijderd
/me heeft een complete CSS die heel t.net exact 916px breed maakt zodat-ie precies dat kan doen zonder scrolbalken.
Edit: bij nader inzien is het 900 + 16px verticale scrollbalk.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 09:56 ]
_Moe_ schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:47:

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Persoonlijk heb ik een hekel aan responsive (en vind het ook jammer dat T.NET responsive wordt).
Je hebt namelijk geen keus meer. Ik wil graag volledige websites bekijken op m'n iPhone. Dat kan die makkelijk aan en werkt prima. Maar dan ben ik verplicht naar een dumbed-down responsive versie te kijken waar alles onder elkaar geknikkerd is... (en vaak ook veel informatie wordt weggelaten ivm "de ruimte"..)
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 27-03-2013 10:04 ]
Verwijderd
Misschien moet je dan een fatsoenlijke telefoon kopenVerwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:04:
Ik vind het net een ramp om een full-sized site op mijn gsm (tot voor kort een Galaxy Nexus) te bekijken. In de meeste browsers heb je toch de optie "Request Desktop Version"? Lost dat je probleem niet op dan?
De desktopversie opvragen werkt alleen als je een losse mobiele site hebt, niet bij responsive... Tenzij T.NET een optie in je profiel gaat inbouwen om altijd de desktop-versie te tonen (en dus de media queries en andere responsive shizzle weglaat).
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 27-03-2013 10:05 ]
Verwijderd
Wat bedoelen ze nu steeds met "BF3 gebruikt maar X% van Frostbite 2, en BF4 gaat (X * 2)% gebruiken", waarbij X varieert van 20-30?PrisonerOfPain schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:50:
De reclame machine is weer aangeslingert. Flink wat items overal en zelfs hier :-).
BF4: [video]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Als die wel een redelijke gebruikservaring biedtVerwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:06:
Ik heb mijn Galaxy Nexus verkocht en heb nu een Nokia 101 in de plaats. Is dat een fatsoenlijke telefoon?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.