De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 16:30
Gamebuster schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:17:
[...]

Er moet ook gewoon een array datatype in SQL komen. Dat scheelt een hoop gezeik.
In de nieuwere versies van PostgreSQL zit een array datatype.
De afweging voor een mechanisch toetsenbord is denk ik makkelijk, typ je veel; dan is het zeker de moeite. Welk toetsenbord het dan word en welke prijs je daarvoor wil betalen is weer punt twee
Dat kan ik zeker beamen. Ik game niet op m'n toetsenbord, daar heb ik een PS3 voor, en dan is een keyboard met MX Blue switches echt ideaal om te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Gamebuster schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:17:
[...]

Er moet ook gewoon een array datatype in SQL komen. Dat scheelt een hoop gezeik.
Een hoop gezeik voor stored procedures en parametrized queries, maar hopelijk niet als datatype. Tenzij ze het stiekem onder de motorkap gewoon storen als een gekoppelde tabel ;)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:37

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dev10 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:42:
[...]

In de nieuwere versies van PostgreSQL zit een array datatype.
Wut? Echt?

Ik moet eerlijk zeggen, het lijkt mij juist heel onhandig. Ik heb veel gewerkt met een heel oude site waar de gegevens serialized werden opgeslagen in 1 kolom :/

Meerdere datapoints in 1 kolom is alleen maar een ramp. Dan liever goed de boel uitwerken en de models etc. goed opzetten, dan dingen maar als array opslaan in de db uit gemakzucht.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:57

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:53:
[...]

Wut? Echt?

Ik moet eerlijk zeggen, het lijkt mij juist heel onhandig. Ik heb veel gewerkt met een heel oude site waar de gegevens serialized werden opgeslagen in 1 kolom :/

Meerdere datapoints in 1 kolom is alleen maar een ramp. Dan liever goed de boel uitwerken en de models etc. goed opzetten, dan dingen maar als array opslaan in de db uit gemakzucht.
Dat is soms heel handig hoor :)
Bijvoorbeeld cijfers van een persoon opslaan :)

Stom k*tdorp ook. Afgelegen enzo.
Alle eetgelegenheden om af te halen zijn dicht op maandagavond. Cafetaria, Chinees, zelfs de Turk. :(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:03:
[...]

Dat is soms heel handig hoor :)
Bijvoorbeeld cijfers van een persoon opslaan :)
Kan ik me niet voorstellen.
1 kruistabel:
vak|person|cijfer

Tabel "vak" met de vakinformatie, tabel "Person" met de persoonsinformatie.

Veel gestructureerder.

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 25-03-2013 19:06 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:33:
mis je het numerieke deel niet heel erg?
Ik gebruik dat toch best vaak.
Het valt eigenlijk best mee. Ik gebruik het numerieke deel niet echt vaak. Een vriend van mij heeft een Filco met Blue Switches en heeft die eens meegebracht naar school. Nu moet ik toch toegeven dat blue switches ook enorm leuk zijn om te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-10 18:33

Patriot

Fulltime #whatpulsert

TheNephilim schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:17:
[...]

Het typt zeker beter, maar zoals je in m'n review kunt lezen is het dat niet waard tegen elke prijs.
Jij hebt je toetsenbord toen dan ook tegen 80 euro meerprijs moeten kopen omdat je hem moest laten importeren. Dat staat helemaal los van de afweging wel/niet mechanisch. Over het algemeen scheelt het een paar tientjes, en dat is het zéker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 11:58
Firesphere schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:05:
[...]

Kan ik me niet voorstellen.
1 kruistabel:
vak|person|cijfer

Tabel "vak" met de vakinformatie, tabel "Person" met de persoonsinformatie.

Veel gestructureerder.
Maar wel heel veel overhead voor een simpel getalletje. In een wat kleinere database maakt dat natuurlijk niet bijster veel uit maar stel dat je miljoenen gebruikers hebt en al je simpele getalletjes zijn 3x zo groot als ze zouden kunnen zijn, dan kan het best geld schelen als je die overhead kunt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 14-10 16:30
Ja, echt. In de nieuwere versie kun je ook gebruik maken van een hstore datatype. Dit kun je gebruiken als een key-value veld wat best interessant is voor een webshop.

Stel dat je een tabel hebt met producten, dan kun je daar een veld toevoegen met properties. Je kunt dan als volgt zoeken:

SQL:
1
SELECT * FROM products WHERE properties->'pages' > 500

Vooral als je een mix van producten zoals boeken en CD's hebt is zoiets wel toepasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

mwolting schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:15:
[...]

Maar wel heel veel overhead voor een simpel getalletje. In een wat kleinere database maakt dat natuurlijk niet bijster veel uit maar stel dat je miljoenen gebruikers hebt en al je simpele getalletjes zijn 3x zo groot als ze zouden kunnen zijn, dan kan het best geld schelen als je die overhead kunt voorkomen.
Als je een tabel maakt met geprerenderde gegevens in verband met performance issues bij een SELECT kun je nog altijd het origineel opslaan en de "geoptimaliseerde" kolom iets van cachedResult noemen zodat iemand al gauw geneigd is te denken "wellicht zijn dit alleen cached results en niet de originele cijfers".

Sowieso denk ik dat iemand die performance problemen constateert in zijn applicatie normaliter gaat van een genormaliseerde naar een minder genormaliseerde situatie en niet alvast performance problemen gaat ondervangen ten koste van onderhoudbaarheid.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 11:58
BikkelZ schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:37:
[...]

Als je een tabel maakt met geprerenderde gegevens in verband met performance issues bij een SELECT kun je nog altijd het origineel opslaan en de "geoptimaliseerde" kolom iets van cachedResult noemen zodat iemand al gauw geneigd is te denken "wellicht zijn dit alleen cached results en niet de originele cijfers".

Sowieso denk ik dat iemand die performance problemen constateert in zijn applicatie normaliter gaat van een genormaliseerde naar een minder genormaliseerde situatie en niet alvast performance problemen gaat ondervangen ten koste van onderhoudbaarheid.
Daar zit wat in, maar desalniettemin is het leuk om de mogelijkheid te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:23:
:O

Volgens mij heb ik een compiler bug gevonden in msvc11. De maandag begint al goed.
Blijkt uiteindelijk not a bug te zijn. Ik gebruik in msvc11 de _BitScanForward64(...) intrin. Omdat ik altijd te maken had met data in 2-voud had ik het loopje ge unrolld.

Maar uiteindelijk bleek er toch een kans van zo'n 1% te bestaan waar de input een oneven aantal is. Daardoor voer ik _BitScanForward64(...) uit op '0'. In welk geval het resultaat ongedefineerd is (in dit geval dus whatever er op dat moment op de bus stond). In debug modus gaat dat goed, en met een bepaalde instructie volgorde volgorde ook.

leuk feitje: het specifieke code snippet levert onder msvc11 x64 ongeveer 10.5x snellere code op dan met MinGW32. Blijkbaar is het equivalent van _BitScanForward, __builtin_ctzll, niet goed geïmplementeerd terwijl er gewoon een assembler opcode voor bestaat. Volgens google lijkt hij een of andere vage software implementatie te callen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verdomme het scrollwieltje van m'n G5 is het aan het begeven. Kan nog amper omhoog scrollen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig biedt Logitech 's werelds beste klantenservice. Stuur je muis op en je krijgt waarschijnlijk gewoon een nieuwe (mits nog onder garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Denk niet dat ie nog onder de garantie valt. Volgens mij is ie nu net meer dan 2 jaar oud.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Om even terug te komen op de 'array datatype'.
Toen ik dit eerst las dacht ik (gezien mijn basis ervaring met mysql en mssql): wow dat is ruk.
Waarom zou je nou ook weer op database niveau "harde" arrays erin willen hebben?

Ok, natuurlijk is een koppeltabel dan misschien niet zo efficient aangezien je dit haast als workaround kunt zien bij het gebrek aan arrays, maar het verschil is dat je juist wel gestructureerde data hebt in een database en geen arrays...

Of wat mis ik hier nu eigenlijk? Persoonlijk zou ik zelf geen arrays in een database willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens: Waar heb jij een scrollwieltje op je Logitech G15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:44:
Gelukkig biedt Logitech 's werelds beste klantenservice. Stuur je muis op en je krijgt waarschijnlijk gewoon een nieuwe (mits nog onder garantie).
Nog beter, zeg dat je muis kapot is in een mail van een a4tje waarin je precies uitlegt wat er mis is en wat je al hebt geprobeert en hun respons is: "We hebben een nieuwe opgestuurd". Toch mooi zo'n gratis Performance Mouse MX. (uiteindelijk bleek het de unifying receiver van += 10E te zijn ^^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waar lees jij G15? :+

Aankoopdatum 29 mei 2009. Nee, geen garantie meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomde Ninja-Edit!
Ik gebruik mijn Logitech G5 inmiddels al 4 jaar en hij werkt nog steeds prima. Er is alleen een flinke gat in de omhulsing van de kabel waardoor de kabel er uit komt en er zo een lusje wordt gevormd. Maar zolang hij werkt hoor je mij niet klagen.

Ik heb ook een aantal jaar een Logitech G15 gehad maar die heb ik later ingewisseld voor mijn Noppoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:47:
Waar lees jij G15? :+

Aankoopdatum 29 mei 2009. Nee, geen garantie meer :P
Gewoon mailen.

Ik schrijf binnenkort een blogje over logitech, waarom hun DE beste zijn.
Wil je een teaser, dan mail je ze gewoon en ervaar het zelf d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik hoop dat je je in je blog wél houdt aan de Nederlandse spel- en grammaticaregels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:50:
Ik hoop dat je je in je blog wél houdt aan de Nederlandse spel- en grammaticaregels :P
Badum Tss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:50:
Ja hoor, komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nu klopt de zin niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Caelorum schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:47:
[...]

Nog beter, zeg dat je muis kapot is in een mail van een a4tje waarin je precies uitlegt wat er mis is en wat je al hebt geprobeert en hun respons is: "We hebben een nieuwe opgestuurd". Toch mooi zo'n gratis Performance Mouse MX. (uiteindelijk bleek het de unifying receiver van += 10E te zijn ^^^)
Mijn ervaring is anders best ruk. Het ging dan wel om de oordopjes van Logitech (UE).
Mijn dopjes deden het best wel slecht, dus dat gemeld. Uitgelegd wat er mis was, heel uitgebreid wat ik al had geprobeerd enzo. Eerste antwoord na een week was dat ik zus en zo moest kijken en proberen. Exact dat wat of niet van toepassing was, of ik al had geprobeerd (en aangegeven).
Na een boel getouwtrek krijg ik een mailtje van UPS voor een label dat ik mijn oordopjes kan gaan opsturen. Huh wat? Dat is de ervaring niet. Maar ok, ik maak een ophaaldatum aan. Komen ze niet opdagen.
Naja, uit eindelijk die aflevering maar afgezegd en de support ook op opgelost gezet want dit ging echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar is het de schuld van Logitech dat UPS niet komt opdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

QFT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:50:
Verdomde Ninja-Edit!
Ik gebruik mijn Logitech G5 inmiddels al 4 jaar en hij werkt nog steeds prima. Er is alleen een flinke gat in de omhulsing van de kabel waardoor de kabel er uit komt en er zo een lusje wordt gevormd. Maar zolang hij werkt hoor je mij niet klagen.
Ik vind het een heerlijke muis. Sowieso vind ik die mal echt al jaren fantastisch, heb ook al een MX500, MX510 en een MX518 versleten. De G9 lijkt nergens op. De G5 wordt niet meer verkocht, maar je hebt nog wel G500 wat volgens mij de opvolger is.

Het enige minpunt van de G5 vind ik het scroll wheel. Ik bedoel niet omdat ie nu kapot is, maar dat zijwaarts scrollen maakt dat de scroll button (middle mouse) niet echt fijn werkt (je drukt te vaak naar rechts).

Maar volgens mij is het een mechanisch defect. Hij klikt nog wel, maar hij registreert het niet altijd. Naar beneden werkt nog wel prima. Binnenkort gewoon maar eens openschroeven om te kijken of er misschien iets obvious verkeerd zit :)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Het wordt toch tijd voor een wat geavanceerde spellingchecker :(
Durf hier bijna niet meer te typen nadat ik 2 maal voor schut bent gezet en het jongste knaapje van de corner lacht hard mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:26

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:56:
[...] maar je hebt nog wel G500 wat volgens mij de opvolger is.
Over de G500 gesproken, bij mij is de linkermuisknop stuq. Soms worden enkele clicks geregistreerd als double clicks en soms worden sleepacties onderbroken omdat de muis denkt dat ik de linkermuisknop niet meer ingedrukt houd.

Zucht...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:06:
[...]

Over de G500 gesproken, bij mij is de linkermuisknop stuq. Soms worden enkele clicks geregistreerd als double clicks en soms worden sleepacties onderbroken omdat de muis denkt dat ik de linkermuisknop niet meer ingedrukt houd.

Zucht...
Muis openen en stukje papier op de klikknop plakken.
Zo heb ik mijn muis met dezelfde symptomen "hersteld". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:26

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:13:
[...]

Plakken met wat? Tape? Lijm? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:17:
[...]

Plakken met wat? Tape? Lijm? :p
Een klein beetje pattex werkte perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:13:
[...]

Is een bekend Logitech probleem. Sterker nog, zelfs de winkels (waar ik ervaring heb) onderzoeken het niet meer en ruilen hem zo om voor een nieuwe :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Pff, ben je net lekker aan het werk. Krijg je ineens dit gezeik aan je kop: Geschil met buren aangaande schutting

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Matis schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:22:
Pff, ben je net lekker aan het werk. Krijg je ineens dit gezeik aan je kop: Geschil met buren aangaande schutting
http://www.arag.nl/particulier

Je kunt hier wel van alles los krijgen met allerlei meningen maar daar heb je niets aan.
Het verschilt per situatie e.d. dus je kunt beter ECHT advies krijgen.

Dan wel als insider info, wat hun willen/doen kan dan weer echt niet. Het is een gezamenlijke schutting, beste oplossing; juridisch advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:19:
[...]

Is een bekend Logitech probleem. Sterker nog, zelfs de winkels (waar ik ervaring heb) onderzoeken het niet meer en ruilen hem zo om voor een nieuwe :)
Probleem is dat ze mijn muis niet meer maken (> 4 jaar oud) en ik wil geen ander type. En zelf oplossen is nog altijd toffer, zeker als het knutselen is :Y
Verder wel goede ervaringen met de garantie van Logitech d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

douweegbertje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:26:
http://www.arag.nl/particulier

Je kunt hier wel van alles los krijgen met allerlei meningen maar daar heb je niets aan.
Het verschilt per situatie e.d. dus je kunt beter ECHT advies krijgen.

Dan wel als insider info, wat hun willen/doen kan dan weer echt niet. Het is een gezamenlijke schutting, beste oplossing; juridisch advies.
Ja, ik schrijf zulke topics ook vaak op therapeutische basis. Een soort "Lief dagboek", maar dan hoop ik soms toch wel stiekem op een goede tip.
Ik realiseerde me net ook, dat ik lid ben van Vereniging eigen Huis. Misschien die morgen ook maar eens bellen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Matis schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:29:
[...]

Ja, ik schrijf zulke topics ook vaak op therapeutische basis. Een soort "Lief dagboek", maar dan hoop ik soms toch wel stiekem op een goede tip.
Ik realiseerde me net ook, dat ik lid ben van Vereniging eigen Huis. Misschien die morgen ook maar eens bellen.
nja meeste mensen vergeten dat ze vaak een avptje hebben, en maken er amper gebruik van :)
Daar heb je in feite veel meer aan, dan Vereniging eigen Huis, tweakers e.d. als het om dit soort zaken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

BM

Moderator Spielerij
wow, het Windows Phone dev registratieformulier is wel een staaltje beroerd design....
Netjes alle velden ingevuld, klik op next -->
Something happened while saving your changes. Try again.
Meer info krijg je niet. Er is kennelijk iets fout, maar wat.... jaaaaa, dat gaan we je niet vertellen. Word op de MS forums al een half jaar over gezeurt, en nog steeds geen oplossing :( Kwalijke zaak...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ehm, die melding is toch perfect?

Er is iets gebeurd tijden het saven... Probeer het opnieuw (en kom erachter wat er precies is gebeurd) :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BM schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:45:
wow, het Windows Phone dev registratieformulier is wel een staaltje beroerd design....
Netjes alle velden ingevuld, klik op next -->

[...]

Meer info krijg je niet. Er is kennelijk iets fout, maar wat.... jaaaaa, dat gaan we je niet vertellen. Word op de MS forums al een half jaar over gezeurt, en nog steeds geen oplossing :( Kwalijke zaak...
MSDN: Something happened while saving your changes. Try again.
Do you get any inline error message?

Here is an example of an inline error. In this example, the area code is missing in the phone number.

If you do NOT get an inline error and if the error message at the top does NOT indicate an issue with your address, please open a support ticket:

open http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=256412 to create a support ticket
Add my name as a contact
Look in the URL, extract "trackingId=xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx" and add it to the support ticket.
David.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
BtM909 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:49:
Ehm, die melding is toch perfect?

Er is iets gebeurd tijden het saven... Probeer het opnieuw (en kom erachter wat er precies is gebeurd) :+
Ik heb al 25 keer 'iets' laten gebeuren op die site vanavond, tis mij wel goed verder :p
Heb idd een ticket ingeschoten. Heb alleen dat stukje over dat tracking id gemist, ff kijken of ik nog een ticket kan inschieten waar dat wel in staat.
Edit: nog maar 1 achteraan gestuurt mét een tracking id. Ben benieuwd hoe snel ze reageren :)

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 25-03-2013 22:57 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 12:35
douweegbertje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:02:
Het wordt toch tijd voor een wat geavanceerde spellingchecker :(
Durf hier bijna niet meer te typen nadat ik 2 maal voor schut bent gezet en het jongste knaapje van de corner lacht hard mee :(
Een spellingchecker gaat weinig doen tegen grammatica fouten hoor :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Pfff... vanavond uit curiositeit bezig geweest uit te vogelen hoe ik .NET zover kan krijgen om een custom CultureInfo te accepteren voor resource string localization. (Iets wat naast taal en land nog een derde qualifier heeft, om zo resource strings nog fijner op te kunnen delen per afzetgebied, doelgroep, usw.)

Enige manier om een custom culture vanaf nul te instantiëren is door deze aan te maken en te installeren met de CultureAndRegionInfoBuilder. Dat is natuurlijk alleen weer compleet onbruikbaar omdat het system-wide is en alleen werkt onder administrator rechten. (Da's wel een tikkie hoger dan 'gewone' full trust...)

...

Okee; dan maar een bestaande CultureInfo decoreren? CultureInfo.Name is tenslotte overridable en de hele resource-lookup pipeline gebruikt van front to back alleen maar deze ene property om te beslissen welke resource localisatie er ingeladen moet gaan worden. Je zou denken dat dat dus gewoon zou werken...

Heeft één of andere slimmerik besloten om een internal System.Web.UI.Util.IsCultureName method te implementeren die de syntax van de culture name gaat verifiëren. Hoe dan? Nou gewoon; door een nieuwe instance van CultureInfo voor die culture aan te maken. }:|

Nou ja; via een IResourceProvider die niet van .resx / .resources files gebruik maakt, werkt deze truc tenminste nog wel. Zolang je de BuildManager vermijdt is er niets aan de hand. Da's gelukkig goed genoeg voor wat ik er mee wil kunnen doen. Maar echt, hè; wat is dat toch met Microsoft libraries en 80:20 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
R4gnax schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 01:12:

Maar echt, hè; wat is dat toch met Microsoft libraries en 80:20 ?
Moet je je eens bezig gaan houden met SharePoint-development, en dan vooral in zwaar aangepaste omgevingen. Dan kun je je lol op _O-

Gelukkig ga ik over een paar weken wat anders doen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 26-03-2013 08:32 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het wordt echt tijd voor een alternatief voor Google. Het denkt nu écht alles beter te weten, en onderbreekt de top 10 resultaten nu na 4 stuks met de "Results for similar searches". Eh, dat is niet wat ik zocht, jullie zouden na tien jaar mijn zoekgedrag bijhouden toch wel moeten weten dat ik intik wat ik bedoel.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
CodeCaster schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:13:
Het wordt echt tijd voor een alternatief voor Google. Het denkt nu écht alles beter te weten, en onderbreekt de top 10 resultaten nu na 4 stuks met de "Results for similar searches". Eh, dat is niet wat ik zocht, jullie zouden na tien jaar mijn zoekgedrag bijhouden toch wel moeten weten dat ik intik wat ik bedoel.
Ik begin er ook een beetje genoeg van te krijgen. Praktisch alles wat google de afgelopen jaren 'verbeterd' heeft is imho een aardige achteruitgang geweest. Helaas zit het zo in m'n systeem ingebakken dat ik me wel voorneem om wat anders te gaan gebruiken (bing ofzo), maar toch telkens weer op google.com uit kom.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik voel een beetje 'tzelfde. Ik kom nog aardig ermee uit de voeten, maar overweeg wel eens over te stappen (en 't een week proberen vol te houden) op een duckduckgo ofzo. Daar hoor ik ook best goede geluiden over.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kan me daar ook in vinden, misschien is DuckDuckGo wel wat.

Er dit een comercieel Amerikaans bedrijf achter, maar het is niet duidelijk wat het verdienmodel precies is. Ze claimen wel dat ze niet tracken, maar ze hebben natuurlijk wel verplichtingen van de Amerikaanse wetgeving...

[ Voor 57% gewijzigd door Gleighton op 26-03-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik zei je toch dat dat niet zo makkelijk was. :P It never is with Microsoft.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36
RobIII schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:31:
Ik voel een beetje 'tzelfde. Ik kom nog aardig ermee uit de voeten, maar overweeg wel eens over te stappen (en 't een week proberen vol te houden) op een duckduckgo ofzo. Daar hoor ik ook best goede geluiden over.
DuckDuckGo werkt best goed, maar voor lokale searches (NL) is het niet echt optimaal. Daar komt Google nog steeds beter uit de bus.

Heb een tijdje terug geprobeerd me van Google los te trekken, echter niet succesvol.
Analytics van websites zijn gewoon goed en heb geen goed (gratis) alternatief kunnen vinden. Misschien ook niet goed genoeg gezocht....

Belangrijkste andere dienst die ik gebruik is de agenda synchronisatie. M'n Outlook wordt gesynchroniseerd naar Google Calendar, zodat m'n vriendin kan zien wanneer ik wel en niet thuis ben. Haar telefoon (Android) synchroniseert ook met haar eigen Google Calendar die ik dan weer kan zien.
Inmiddels zelf ook een Android telefoon, waar dit ook automatisch mee gaat en op m'n Omnia 7 heb ik er een app voor geinstalleerd.
Zou mooi zijn dat dit met Outlook.com zou kunnen, maar daar heb ik de feature nog niet ontdekt (ook nog niet goed gezocht).

[edit]
Ik zie nu dat je met Outlook.com ook, net als bij Google, agenda's kunt delen met elkaar. Eens kijken of ik dat lekker aan de praat kan krijgen op de telefoons en pc's

[ Voor 6% gewijzigd door Jan_V op 26-03-2013 10:27 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WP7 kan gewoon calendars syncen van Google hoor. Mijn vrouw en ik hebben ook een gedeelde Google Calendar, zij heeft Android en ik WP7 (ook een Omnia 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-NJ2Pqxju8lM/UU5psKumIvI/AAAAAAAAWwU/pSqb75suadQ/s640/geekprod.png
Cross vanuit grappige plaatjes-topic voor wie geen HKXS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sad but true :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cross vanuit grappige plaatjes-topic voor wie geen HKXS heeft.
hehe kwam die echt net 5 minuten geleden tegen in SO-chat lounge<c++>
ik zit nog wel een tijdje in 'recovery' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-10 12:26

TheNephilim

Wtfuzzle

Klopt, het erge is dat niet iedereen dat snapt. Even "hey kun je even..." en weg concentratie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Also: Sampling point likely to used by non-geeks to get a general picture of how geeks work.
Gebeurd maar al te vaak. Ook tijdens examens bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge, die gele banner bij wikipedia. Als je op het labeltje 'please help' drukt expand de container maar retract ook meteen. Duurde 10 keer klikken op het labeltje voor ik er achter kwam dat op de grote container erboven klikken wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, ZendFramework in een Wordpress plugin... daar word het allemaal niet echt sneller van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou dat wil ik ook niet, maar ik krijg net een website onder ogen waarin verschillende gegevens van het personeel zijn opgeslagen. Deze gegevens moeten bewaard blijven, mochten we een nieuwe website voor die klant regelen. Nu blijkt dat er behalve een gewone website ook een heel 'personeel', 'vakantie' en weet ik wat voor beheer er in zit.

Even spieken in de code en daar zag ik dat er binnen de plugin het hele ZF word aangeroepen. Fijn... bij elke request naast Wordpress ook ZF even 'laden' :+ Ik vond het al verdacht langzaam op sommige punten...

Zelf blijf ik liever wat dichter bij de 'native' Wordpress manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:19:
leuk feitje: het specifieke code snippet levert onder msvc11 x64 ongeveer 10.5x snellere code op dan met MinGW32. Blijkbaar is het equivalent van _BitScanForward, __builtin_ctzll, niet goed geïmplementeerd terwijl er gewoon een assembler opcode voor bestaat. Volgens google lijkt hij een of andere vage software implementatie te callen...
Lijkt me dat dat alleen onder MinGW32 gebeurt en dat normale GCC builds daar geen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of een (missende) compiler setting die intrinsics uit danwel niet aan zet.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:03:
Of een (missende) compiler setting die intrinsics uit danwel niet aan zet.
Ja die was ik nu net aan het zoeken :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Aaaarrrggg.... fijn, twee bedrijven die elkaar dwars proberen te zitten (google en microsoft met agenda verhaal).

Toch maar eens met open-xchange gaan spelen. Bekijk 't maar... ben nu ook wel klaar met Google eigenlijk. Weg migreren daar! @#$%^& :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:04:
[...]

Ja die was ik nu net aan het zoeken :o.
Ik heb in elk geval niets kunnen vinden.Als iemand mij kan vertellen hoe ik mingw assembler listings laat uitprinten kan ik het zelf controleren.

Overigens is een inline assembly variant met MinGW64 weer ~20% sneller dan msvc11 in een (simpele) testcase.

code:
1
2
3
4
#if defined(__MINGW64__)
typedef long long unsigned BSF_RESULT;
#define BSF( out, in ) __asm__("bsf %[mask], %[index]" : [index] "=r" (out) : [mask] "mr" ( in ));
#endif

Maar daar krijg ik Qt dan weer niet mee gecompileerd. Hij throwt een of andere vage error met maar 1 google hit: de suggestie om op een andere compiler over te stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:02

HMS

Pfff, RackSpace CloudFiles. Waarom kan je niet gewoon de bucket in 1 command weggooien net als Windows Azure. Nu moet ik miljoenen files 1 voor 1 met een DELETE request verwijderen. 8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-10 06:12
TheNephilim schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:46:
Even spieken in de code en daar zag ik dat er binnen de plugin het hele ZF word aangeroepen. Fijn... bij elke request naast Wordpress ook ZF even 'laden' :+ Ik vond het al verdacht langzaam op sommige punten...
Lol, dat zal wel een seconde of 5 duren dan als je ook nog door die heerlijk snelle dispatch loop van ZF heen mag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F
Toch ook zo typisch: mensen die blogposts kapen om een oplossing voor hun probleem te vinden.
Voorbeeldje (scroll naar beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Altijd weer die Indiërs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site van oracle heeft echt de allerkutste cookiemuur ooit. " this could take up to a few minutes to process.". Ehh, jullie zijn toch dat bedrijf wat van die snelle databases levert??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Oracle gesproken. Ik moest de Oracle DB Server lokaal installeren op mijn laptop. Na een half uur downloaden kom ik er achter dat de laptop niet snel genoeg is :')

Edit: Blijkt blijkbaar een bug te zijn: https://forums.oracle.com...ead.jspa?threadID=2294591

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10 19:25
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:37:
:F
Toch ook zo typisch: mensen die blogposts kapen om een oplossing voor hun probleem te vinden.
Voorbeeldje (scroll naar beneden)
Ook wel leuk dat hij gewoon zijn bedrijfsemailadres vermeldt. Ik zou nu toch geen zaken meer doen met crmit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:51:
Over Oracle gesproken. Ik moest de Oracle DB Server lokaal installeren op mijn laptop. Na een half uur downloaden kom ik er achter dat de laptop niet snel genoeg is :')

Edit: Blijkt blijkbaar een bug te zijn: https://forums.oracle.com...ead.jspa?threadID=2294591
Dan ga je met je stage nog in de kosten vallen.
Nieuwe gsm('s), nieuwe laptop, ...

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
Otherside1982 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:57:
[...]

Ook wel leuk dat hij gewoon zijn bedrijfsemailadres vermeldt. Ik zou nu toch geen zaken meer doen met crmit :o
Haha, ik las crmit verkeerd, dacht serieus dat er cermit stond... 8)7 Dan zou ik helemaal geen zaken doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:51:

Van Oracle wordt ik zo nu en dan nog steeds midden in de nacht gillend wakker. Paar jaar geleden een aansluiting vanuit .NET moeten maken naar Oracle, maar wat is dat een ellende zeg.

Sowieso was de SQL die je moest schrijven redelijk anders (dingen die je van MSSql gewend bent werken niet of anders) en ik heb me toch een partij ellende gehad met die dataadapter classes. Die van Microsoft ondersteunde geen grote binaries (die stopte in bepaalde gevallen na x MB) en die van Oracle lagen altijd te klooien met 32/64 bit en versies. Blegh, wat heb ik Oracle vervloekt destijds.

En dan nog maar te zwijgen over het ontbreken van een fatsoenlijke developer tool (je moet maar Toad downloaden) en de ellende om het destijds goed op je dev-bak te krijgen... :'( Heb dat dingen in 1 jaar tijd 5x moeten her-installeren omdat et ding zichzelf helemaal verkloot had :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Hou alsjeblieft op met Oracle wat een nachtmerrie is dat zeg :(. Je moet zoveel bloat installeren voordat het werkt en dan heb je ook nog allemaal vage problemen >.> . Geef mij maar liever MSSQL of een andere sql db

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Gelukkig is dat een stuk beter nu ze een managed .net data provider hebben. Ben onlangs tegen hetzelfde probleem aangelopen, verbinden naar Oracle vanuit .NET. Wat een gezeik!

Op een gegeven moment helemaal opnieuw begonnen. Oracle Express geïnstalleerd in een VM, en op mijn dev bak niets anders dan 1 dll van Oracle .NET managed (ODP.NET dacht ik). Werkte in 1x, geweldig! Helaas was er wel .net 4.0 nodig als ik me dat nog goed herinner. Werkte weer niet samen met een bepaalde (oudere) versie van Autocad.

*edit, zie hier.
Download the new ODP.NET, Managed Driver Beta, which is 100% fully managed. Developers can deploy a single assembly, side by side with other ODP.NET versions easily in a deployment package smaller than 10 MB.

[ Voor 29% gewijzigd door GateKeaper op 26-03-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Oh Oracle? Die leveren ook gewoon een toolbar mee met de JDK/JRE. Die kan je toch niet meer serieus nemen :')

[ Voor 5% gewijzigd door HMS op 26-03-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
HMS schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:21:
Oh Oracle? Die leveren ook gewoon een toolbar mee met de JDK/JRE. Die kan je toch niet meer serieus nemen :')
Ik kom dat de laatste tijd steeds vaker tegen, vooral die Ask.com toolbar wat een rot ding is dat. Onderlaatst kwam ik zelfs een installer tegen die de checkbox zo had geformuleerd dat als je hem uitvinkt dat hij dan de toolbar installeert en aangezien ik gewend ben om het uit te checken keek ik er niet zo goed naar en werd die geïnstalleerd.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:24:
[...]

Ik kom dat de laatste tijd steeds vaker tegen, vooral die Ask.com toolbar wat een rot ding is dat. Onderlaatst kwam ik zelfs een installer tegen die de checkbox zo had geformuleerd dat als je hem uitvinkt dat hij dan de toolbar installeert en aangezien ik gewend ben om het uit te checken keek ik er niet zo goed naar en werd die geïnstalleerd.
Klik hier niet als u zeker weet dat u niet wilt afzien van het niet installeren van onze toolbar.
:9
Ik krijg hem zelf niet eens meer "opgelost", tijd om eens een hapje te gaan eten denk ik.... Gaar als boter inmiddels...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:45
Hé, Digg is bezig met een Google Reader vervanger op basis van input van gebruikers: http://blog.digg.com/post/46251309499/whats-next

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
.Gertjan. schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:29:
[...]

Klik hier niet als u zeker weet dat u niet wilt afzien van het niet installeren van onze toolbar.
:9
Ik krijg hem zelf niet eens meer "opgelost", tijd om eens een hapje te gaan eten denk ik.... Gaar als boter inmiddels...
Alles laten staan zoals het by default staat in dat geval en je hebt geen toolbar :+

Ach zo had je vroeger ook popups:
"mag ik X installeren" x 20,
nr21: "weet je zeker dat je dit niet wilt"?
en hup nogmaals op "nee" geramd voordat je het verschil merkte in de vraag...
en weer spyware/toolbar/... erbij

* soulrider grommelt even op buren die vroeger elke 2 weken aan de bel hingen omdat ze maar klikten zonder even te lezen en na te denken...

en nu terug in lurkmodus als non-dev :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Als er echt één bedrijf is wat evil is dan is het Oracle wel. Daar zit echt zo'n Dust Puppy / Catbert achtig figuur met totale mensenhaat aan de touwtjes te trekken. Als iets mij wel een bevredigend gevoel zou geven dan is het in mijn carrière voor elkaar krijgen ergens minimaal één Oracle product de deur uit te werken, het liefste een database.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik kreeg laatst bij een install van direct x voor een of andere game (geen idee welke dat was) de bing toolbar mee geinstalleerd. Kon me eigenlijk amper voorstellen dat MS dat ook gaat doen :?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Heh, net een minuut aan allocaties uit ons shader build systeem gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_/-\o_ Ik had ook al een vermoeden dat hij eerder was langsgekomen, maar wel redelijk briljant als het dezelfde poster is :D

REPOST!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Hij doet het niet bij mij :(
Na anderhalf jaar heeft hij hem ook eindelijk ontdekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht al dat hij me bekend voor kwam ... Hij stond nu in ieder geval pas op HN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik wist alleen dat 'ie hier al eens voorbij was gekomen, dus ik zocht even en vond die post. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:55:
Nice, nog sneller BF4 laden straks :+

---

Klant <-> hosting partij <-> ik. Betreft het 'ineens' opzeggen van een hosting pakket... Nou ik heb gevraagd of ze dat zelf op willen lossen, van die papieren boel heb ik geen kaas gegeten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
TheNephilim schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:13:
[...]

Nice, nog sneller BF4 laden straks :+
Dan zijn je shaders al gecompiled ;) dit is puur zo dat ik sneller kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:16:
[...]
Is BF 4 sneller obsolete omdat 5 eerder op de markt kan komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Laatst online: 17-10 20:22
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:55:
Nice! Wat zijn nu de compile tijden?

In het verleden ook eens de opstart tijd van het door ons te ontwikkelen device meer dan gehalveerd (1 minuut naar een seconde of 12) 8) . Dat scheelt als je zaken wilt testen (TDD en uberhaubt unit testen was een onbekend iets op dat moment). Maar helaas mochten we niet teveel van dit soort optimalisaties doen, features come first.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:16:
[...]

Ah oké! :P Ik zag ook wel eens games met shader cache en zodra je de grafische instellingen had gewijzigd moesten die opnieuw 'compilen' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Soms vraag ik me af of
--verbosity 0;
zou werken op collega's

Pagina: 1 ... 40 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.