In welk opzicht doet de Galaxy Nexus dat niet dan?
Dat is een groot misterie. We heb en het er hier uitgebreid over gehad maar niemand weet waar het van komt. Kwa cpu & gpu utilization sowieso niet en volgens mij zijn alle features uit FB 2 ook goed gebruikt.CodeCaster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:06:
[...]
Wat bedoelen ze nu steeds met "BF3 gebruikt maar X% van Frostbite 2, en BF4 gaat X * 2% gebruiken", waarbij X varieert van 20-30?
Marketing! Daar is het overbodig om iets op waarheid te baserenPrisonerOfPain schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:22:
[...]
Dat is een groot misterie. We heb en het er hier uitgebreid over gehad maar niemand weet waar het van komt. Kwa cpu & gpu utilization sowieso niet en volgens mij zijn alle features uit FB 2 ook goed gebruikt.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Moest je dat nu echt delen met de Coffee corner?Erwin537 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:09:
[...]
Sommige mensen slapen nou eenmaal naakt... heerlijke vrijheid![]()
Dan vind ik dat de school daar niet moeilijk over mag doen.
Leugens, op een ICT opleiding lopen weinig vrouwelijke exemplaren rond. En wat volgens de papieren voor vrouw door moet gaan is niet als zodanig herkenbaar....Lijkt me dan vooral ook interessant met de dames die in hun kanten slaapkledij naar school komen

Wij waren altijd heel erg blij als we een vak mochten volgen in de collegezalen in de Economie/Sociale opleidingen vleugel. Chicks everywhere!
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
.Gertjan. schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:31:
[...]
Moest je dat nu echt delen met de Coffee corner?
[...]
Leugens, op een ICT opleiding lopen weinig vrouwelijke exemplaren rond. En wat volgens de papieren voor vrouw door moet gaan is niet als zodanig herkenbaar....Geloof me, die wil je niet altijd in kanten slaapkledij zien
Wij waren altijd heel erg blij als we een vak mochten volgen in de collegezalen in de Economie/Sociale opleidingen vleugel. Chicks everywhere!

Bij ons stonden de vrijwilligers voor een fisio-oefening ofzo ook altijd in de rij
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Gelukkig is het voor FWest nog middelbare school, daar is het nog iets diverser, zeker tijdens de pauzes.Gertjan. schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:31:
Leugens, op een ICT opleiding lopen weinig vrouwelijke exemplaren rond. En wat volgens de papieren voor vrouw door moet gaan is niet als zodanig herkenbaar....Geloof me, die wil je niet altijd in kanten slaapkledij zien
En ik weet uit ervaring dat er sowieso op zijn school een paar leuke meiden rondlopenwsitedesign schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:36:
Gelukkig is het voor FWest nog middelbare school, daar is het nog iets diverser, zeker tijdens de pauzes
En .Gertjan. wij hebben op onze opleiding 1, 2 of 3 (ik weet niet hoe het nu zit met diegene die op stage zitten, kan zijn gestopt of toch maar dat ik ze niet zie.Gertjan. schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:31:
[ Voor 49% gewijzigd door Ryur op 27-03-2013 10:39 ]
Zeer herkenbaar! Op het techniekgebouw zag je iedereen opkijken als er hakken over de gang klonken... Het liefst ging even naar het hoofdgebouw. Walhalla voor mannen!.Gertjan. schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:31:
[...]
[...]
Verwijderd
Zo herkenbaar. Bij ons zat 1 meisje in de klas en die zou ik inderdaad niet in kanten slaapkledij willen zien. Voor de rest zaten bij ons op school een 10-tal meisjes. Als je daarentegen naar de universiteit ging op dezelfde campus zag je wat anders rondlopen.Gertjan. schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:31:
[...]
[...]
hurr, naast ict, word hier in emmen ook Horse Business Management, life science, de pabo, IBL en andere economie shizzle gegeven.loopt genoeg vrouwvolk rond. mag niet klagen, met mn wtb opleiding hier
ora et labora
Straks als het weer zomer is, dan is het weer genieten wat betreft kledij van het vrouwelijk schoon

Voorlopig lijkt die winter nog niet echt op te houdenTheNephilim schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:40:
Straks als het weer zomer is, dan is het weer genieten wat betreft kledij van het vrouwelijk schoon
Ik wil weer op terrasjes zitten en langslopende dames de verschillende bieren een cijfer geven!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als een website op de juiste manier responsive is gemaakt (dus niet dumbed-down, maar alleen geoptimaliseerd voor kleiner scherm) heb ik dat veel liever dan de "desktop versie". Helaas blijken een hoop mensen bij responsive inderdaad niet verder te komen dan "informatie weglaten en alles onder elkaar", in dat geval heb ik ook liever geen responsive.Bosmonster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:02:
Je hebt namelijk geen keus meer. Ik wil graag volledige websites bekijken op m'n iPhone. Dat kan die makkelijk aan en werkt prima. Maar dan ben ik verplicht naar een dumbed-down responsive versie te kijken waar alles onder elkaar geknikkerd is... (en vaak ook veel informatie wordt weggelaten ivm "de ruimte"..)
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ja, gewoon lekker bij de Kater zitten en lekker rondkijken!Firesphere schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:42:
[...]
Voorlopig lijkt die winter nog niet echt op te houden
Ik wil weer op terrasjes zitten en langslopende dames de verschillende bieren een cijfer geven!
Zoveel zin in!
Ik zit altijd bij JansenRyur schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:43:
[...]
Ja, gewoon lekker bij de Kater zitten en lekker rondkijken!![]()
Zoveel zin in!
Het probleem ligt wellicht vooral bij de klanten zelf hoor. Die hebben ooit het woord 'responsive' gehoord en willen meteen een website die zich zo gedraagt. Zelf heb ik ook liever gewoon de full size website, maar toch hebben we nu al één website gemaakt die Desktop > Tablet > Phone sizes heeft, responsive dus. Bij desktop krijg je de site gewoon normaal te zien, bij tablet is de opzet al wat smaller en bij phone knikkert hij alles onder elkaar en heb je een aangepast menu.OkkE schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:42:
[...]
Als een website op de juiste manier responsive is gemaakt (dus niet dumbed-down, maar alleen geoptimaliseerd voor kleiner scherm) heb ik dat veel liever dan de "desktop versie". Helaas blijken een hoop mensen bij responsive inderdaad niet verder te komen dan "informatie weglaten en alles onder elkaar", in dat geval heb ik ook liever geen responsive.
Zelf vind ik het zonde van de tijd, maar moet ook erkennen dat websites met bepaalde fancy dingen niet werken op tablets en telefoons. Je zult dus soms wel met 'responsive' aan de slag moeten. Hoe je dat invuld... tjah.
En dan blijken de hakken te horen bij een docent met cowboylaarzenedwin90 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:38:
[...]
Zeer herkenbaar! Op het techniekgebouw zag je iedereen opkijken als er hakken over de gang klonken... Het liefst ging even naar het hoofdgebouw. Walhalla voor mannen!

Maar verder klopt het wel, op het moment dat er iets vrouwelijks langs kwam was bij 90% van de mensen de concentratie verbroken en vielen gesprekken stil
Wait, horse business? WTF....mrc4nl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:39:
[...] Horse Business Management [...].loopt genoeg vrouwvolk rond. mag niet klagen, met mn wtb opleiding hier
* .Gertjan. laat de fantasie de vrije loop en krijgt nu allemaal 50 tinten ideeen met zweeptjes
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
We hebben er over gehad om er een blogpost over te schrijven maar volgens mij is het niet zon'n belangrijk ding.Woy schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:27:
[...]
Marketing! Daar is het overbodig om iets op waarheid te baseren
Whahahaha, Chrome is net geüpdatet naar 26 en wat zie je bij het opnieuw starten:
Chrome has auto-updated with bettar spell chek!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Het is natuurlijk de taak van de ontwikkelaar (ons) om de klant te vertellen wat de voor- en nadelen zijn en 'm de juiste keuze te laten maken. Een website responsive maken puur "omdat de klant het wil", vind ik een slechte zaak.TheNephilim schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:50:
[...]
Het probleem ligt wellicht vooral bij de klanten zelf hoor. Die hebben ooit het woord 'responsive' gehoord en willen meteen een website die zich zo gedraagt. Zelf heb ik ook liever gewoon de full size website, maar toch hebben we nu al één website gemaakt die Desktop > Tablet > Phone sizes heeft, responsive dus. Bij desktop krijg je de site gewoon normaal te zien, bij tablet is de opzet al wat smaller en bij phone knikkert hij alles onder elkaar en heb je een aangepast menu.
Overigens vind ik het dus juist goed wanneer een website geoptimaliseerd is voor verschillende scherm formaten. Zolang het maar op de juiste manier gebeurd. Een kleinere header afbeelding of een slider met iets minder zware animaties vind ik goede optimalisaties voor een "mobiele versie". Maar laat niet zomaar content afbeeldingen weg en zet ook niet zomaar div{display:block;float:none;} in je CSS bijv.
Zonde van de tijd? Het kost vrij weinig extra tijd om er in de basis al rekening mee te houden. Wil de klant niet betalen voor responsive, doe je het niet (of minimaal) en als de klant wel betaalt, is het prima toch.Zelf vind ik het zonde van de tijd, maar moet ook erkennen dat websites met bepaalde fancy dingen niet werken op tablets en telefoons. Je zult dus soms wel met 'responsive' aan de slag moeten. Hoe je dat invuld... tjah.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat weet ik niet, maar blijkbaar kun je er niet normaal op internetten. Dan is er toch iets mis mee? Het is maar een blinde aanname op basis van de ervaring die je deelde.Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:15:
In welk opzicht doet de Galaxy Nexus dat niet dan?
Een moderne telefoon zou geen dumbed down versie van een website nodig moeten hebben als je het mij vraagt. Dat vind ik juist een stap terug in de tijd. Dan zit je uiteindelijk weer van "ik wil dit doen, maar de site is responsive, dus ik moet even wachten tot ik weer achter een PC zit...". Zoals vroegah
[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 27-03-2013 11:40 ]
Nu is dat niet helemaal mijn verantwoordelijkheid, maar er zijn genoeg klanten die 'gewoon iets willen'. We zetten ze wel een voorstel voor waarin we onze eigen visie op het project laten zien, maar 'ik wil voor iPad/iPhone/etc.' is een veelgehoorde reactie.OkkE schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:06:
[...]
Het is natuurlijk de taak van de ontwikkelaar (ons) om de klant te vertellen wat de voor- en nadelen zijn en 'm de juiste keuze te laten maken. Een website responsive maken puur "omdat de klant het wil", vind ik een slechte zaak.
Klopt, daar kunnen we zeker nog een boel winnen. We maken nu gebruik van bootstrap om een website 'responsive' te maken. Daarin zit een mooie basis. We zijn hier nog niet zo lang mee bezig, dus het is vooral proberen en gaanderweg ervaring op doen. Al met al veranderd gedurende de maanden je visie op bepaalde dingen, dat is altijd zo, ook met responsive.Overigens vind ik het dus juist goed wanneer een website geoptimaliseerd is voor verschillende scherm formaten. Zolang het maar op de juiste manier gebeurd. Een kleinere header afbeelding of een slider met iets minder zware animaties vind ik goede optimalisaties voor een "mobiele versie". Maar laat niet zomaar content afbeeldingen weg en zet ook niet zomaar div{display:block;float:none;} in je CSS bijv.
Klopt, we zetten in de basis een website neer die al klaar is voor 'responsive', maar je ontkomt niet aan micro-optimalisaties. Ik weet niet wat voor ontwerpen jij gewend bent, maar flink veel elementen en gepositioneerde 'dingetjes' zijn hier aan de orde van de dag.[...]
Zonde van de tijd? Het kost vrij weinig extra tijd om er in de basis al rekening mee te houden. Wil de klant niet betalen voor responsive, doe je het niet (of minimaal) en als de klant wel betaalt, is het prima toch.
We proberen nu een beetje een overstap te maken op meer fluid reponsive en niet zozeer, 'desktop dit en phone dat'. Het is een hele nieuwe manier van websites maken, waarin ook de ontwerper mee moet gaan. Bepaalde dingen zijn gewoon niet handig of gewoon niet mogelijk met het oog op repsonsive.
Ik geef toe dat het nu in de praktijk (vrijwel altijd) zo werkt. Maar de meeste websites zijn toch prima responsive te maken waardoor de informatie en functionaliteit gelijk blijft, terwijl de presentatie wel is geoptimaliseerd voor een kleiner scherm? Want ik vind in- en uitzoom ook niet optimaal.Bosmonster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:37:
Een moderne telefoon zou geen dumbed down versie van een website nodig moeten hebben als je het mij vraagt. Dat vind ik juist een stap terug in de tijd. Dan zit je uiteindelijk weer van "ik wil dit doen, maar de site is responsive, dus ik moet even wachten tot ik weer achter een PC zit...". Zoals vroegah
Dat is natuurlijk de leukste uitdaging, een website responsive maken, zonder daarbij maar doodsimpel alles onder elkaar te knallen
Je bent vrij snel je relatie kwijt. Stel in de site heb je netjes gerelateerde content ernaast staan. Voor mobile laat je die weg of zet je ze onder de content bijvoorbeeld (dat is de meest gekozen oplossing). Je mist zo een belangrijke ingang naar andere content.OkkE schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:47:
[...]
Ik geef toe dat het nu in de praktijk (vrijwel altijd) zo werkt. Maar de meeste websites zijn toch prima responsive te maken waardoor de informatie en functionaliteit gelijk blijft, terwijl de presentatie wel is geoptimaliseerd voor een kleiner scherm? Want ik vind in- en uitzoom ook niet optimaal.
Dit ben ik niet met je eens. Sure, vanuit technisch oogpunt is een site prima responsive te maken als je er van begin af aan rekening mee houdt. Maar een grote site responsive opzetten is niet alleen een technische issue. Er komt veel extra designwerk bij kijken (om het nog maar niet over HiDPI-optimalisatie te hebben) en je hele content/interactieplan moet er bij voorkeur ook bij aansluiten. Dan zit je uiteindelijk al snel op een factor 2 als je het goed wilt doen.Zonde van de tijd? Het kost vrij weinig extra tijd om er in de basis al rekening mee te houden. Wil de klant niet betalen voor responsive, doe je het niet (of minimaal) en als de klant wel betaalt, is het prima toch.
Precies, en als je dat dus goed wilt aanpakken is het niet meer een simpel technisch trucje. Zelfs je CMS zul je er vaak op aan moeten passen om bijvoorbeeld media e.d. goed schaalbaar ingevoegd te krijgen, zodat de klant niet je responsiveness omzeep helpt.TheNephilim schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:53:
Dat is natuurlijk de leukste uitdaging, een website responsive maken, zonder daarbij maar doodsimpel alles onder elkaar te knallen
Uiteraard hebben we het dan wel over grotere commerciele/content sites. Niet over een gemiddeld blog. Maar in die eerste categorie zie je dus ook praktisch geen responsive websites nog.
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 27-03-2013 11:57 ]
www.jimcarrey.com -> filmpje kruisje -> luchtballon -> slak ->
Uiteraard is dat een veelgehoorde reactie, ook bij onze klanten. Maar dat is het zelfde als "ik wil een webshop module", dat kan, maar dat kost X meer dan zonder. Wil de klant dat niet betalen, prima, maar gebeurd het ook niet.TheNephilim schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:44:
Nu is dat niet helemaal mijn verantwoordelijkheid, maar er zijn genoeg klanten die 'gewoon iets willen'. We zetten ze wel een voorstel voor waarin we onze eigen visie op het project laten zien, maar 'ik wil voor iPad/iPhone/etc.' is een veelgehoorde reactie.
Agree. Ik wil mijzelf en mijn collega's ook geen responsive experts noemen.Klopt, daar kunnen we zeker nog een boel winnen. We maken nu gebruik van bootstrap om een website 'responsive' te maken. Daarin zit een mooie basis. We zijn hier nog niet zo lang mee bezig, dus het is vooral proberen en gaanderweg ervaring op doen. Al met al veranderd gedurende de maanden je visie op bepaalde dingen, dat is altijd zo, ook met responsive.
Het hangt bij ons van het project/klant af. Soms wordt het ontwerp expres simpel gehouden (of minder "fancy" gemaakt) zodat het snel te ontwikkelen is voor alle browsers/devices. Soms is het ontwerp heilig en is het aan front- en backend de taak het maar werkend te kijken.Klopt, we zetten in de basis een website neer die al klaar is voor 'responsive', maar je ontkomt niet aan micro-optimalisaties. Ik weet niet wat voor ontwerpen jij gewend bent, maar flink veel elementen en gepositioneerde 'dingetjes' zijn hier aan de orde van de dag.
Wij hebben regelmatig overleg met het team over werkwijze. Front- en backend zeggen wat heel veel tijd kost zodat de ontwerper daar rekening mee kan houden. Ontwerper zegt wat belangrijk is en dus perse zo moet worden en wat evt. wel iets minder kan.We proberen nu een beetje een overstap te maken op meer fluid reponsive en niet zozeer, 'desktop dit en phone dat'. Het is een hele nieuwe manier van websites maken, waarin ook de ontwerper mee moet gaan. Bepaalde dingen zijn gewoon niet handig of gewoon niet mogelijk met het oog op repsonsive.
Gerelateerde content onder de main content zetten vind ik over het algemeen een prima oplossing voor kleinere schermen.Bosmonster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:53:
Je bent vrij snel je relatie kwijt. Stel in de site heb je netjes gerelateerde content ernaast staan. Voor mobile laat je die weg of zet je ze onder de content bijvoorbeeld (dat is de meest gekozen oplossing). Je mist zo een belangrijke ingang naar andere content.
Uiteraard, dat is ook zo. Een (grote) website (goed) responsive maken kost ook zeker (veel meer) extra tijd. Maar het lijkt me dat de klant daar dan ook wel voor betaalt. Of niet, dan doe je het niet. Maar als we het over de gemiddelde MKB website hebben en er wordt ook in het design al enigszins rekening mee gehouden, dan valt het best mee qua extra ontwikkel tijd.Dit ben ik niet met je eens. Sure, vanuit technisch oogpunt is een site prima responsive te maken als je er van begin af aan rekening mee houdt. Maar een grote site responsive opzetten is niet alleen een technische issue. Er komt veel extra designwerk bij kijken (om het nog maar niet over HiDPI-optimalisatie te hebben) en je hele content/interactieplan moet er bij voorkeur ook bij aansluiten. Dan zit je uiteindelijk al snel op een factor 2 als je het goed wilt doen.
Mijn CSS-skills in een notendop:
When I fight with CSS
When I fight with CSS
Verwijderd
Ik heb niet gezegd dat het niet mogelijk is om de volledige website te bekijken. Enkel dat ik het niet prettig vind. Ik gebruik dus ook eerder tweakers.mobi dan de full-sized tweakers.net om Tweakers te bekijken op mijn gsm.Bosmonster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:37:
[...]
Dat weet ik niet, maar blijkbaar kun je er niet normaal op internetten. Dan is er toch iets mis mee? Het is maar een blinde aanname op basis van de ervaring die je deelde.
Gadverdegadver, wat is Eclipse toch een ongelovelijke k*t editor.
Ik snap werkelijk waar niets van mensen die het een goede editor vinden. Zonder tweaks is het traag als dikke stront, code completion e.d. zuigt aan alle kanten, het update mechanisme faalt om de haverklap, en daarnaast ziet het er niet uit.
...ik moest het even kwijt.
Ik snap werkelijk waar niets van mensen die het een goede editor vinden. Zonder tweaks is het traag als dikke stront, code completion e.d. zuigt aan alle kanten, het update mechanisme faalt om de haverklap, en daarnaast ziet het er niet uit.
Eens! Ik gebruikte altijd Eclipse maar op een gegeven moment werd ik er gek van. Ben nu twee weken geleden overgestapt op NetBeans en dat bevalt een stuk beterEddoH schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:11:
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Tijd om te kijken naar een andere IDE?EddoH schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:11:
Dat... is toch nooit anders geweest?EddoH schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:11:
NetBeans kwam op mij ook een stuk robuuster over. Volgens mij is NetBeans ook veel meer alleen een Java IDE dan Eclipse. In Eclipse willen ze dan ook gelijk PHP met brakke CC en JavaScript met brakke CC hebben.Ozzie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:16:
[...]
Eens! Ik gebruikte altijd Eclipse maar op een gegeven moment werd ik er gek van. Ben nu twee weken geleden overgestapt op NetBeans en dat bevalt een stuk beter
Wat dat betreft zijn de twee beste argumenten om C# te programmeren toch Visual Studio en ReSharper
iOS developer
Plannen in Trello is nog een beetje lastig, projecten staan in Trello met de verschillende website onderdelen in 'Doen', 'Klaar' & 'Bugs'. Echter had de opzet met één board met meerdere cards (één per week) niet echt veel zin
Daar moeten we dus nog eens deftig naar kijken...
---
Optimaliseren, tot hoever gaan jullie bij de websites voor klanten? Dan bedoel ik dat vooral aan de voorkant; minify, sprites, consolidate (CSS/JS/etc.), caching en zo voort. Zelf merk ik dat er weinig tijd voor is en daarnaast is het bij sommige kleine sites de moeite niet.

---
Optimaliseren, tot hoever gaan jullie bij de websites voor klanten? Dan bedoel ik dat vooral aan de voorkant; minify, sprites, consolidate (CSS/JS/etc.), caching en zo voort. Zelf merk ik dat er weinig tijd voor is en daarnaast is het bij sommige kleine sites de moeite niet.
Tja kijk eens naar de IDE's van Jetbrains, die hebben tegenwoordig ook een flinke bak aan features. Geen ervaring met de Java varianten maar PHPStorm is in ieder geval veel beter dan de concurrentie op IDE gebied.BikkelZ schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:19:
[...]
NetBeans kwam op mij ook een stuk robuuster over. Volgens mij is NetBeans ook veel meer alleen een Java IDE dan Eclipse. In Eclipse willen ze dan ook gelijk PHP met brakke CC en JavaScript met brakke CC hebben.
Wat dat betreft zijn de twee beste argumenten om C# te programmeren toch Visual Studio en ReSharper
Elke keer trap ik er weer in en probeer ik een nieuwe release van Eclipse. Waarna ik weer 3 uur van m'n leven weg heb gegooid.
Dat aptana studio is helemaal een draak van een IDE... zie ook: http://forums.thedailywtf.com/forums/t/24771.aspx
_Moe_ schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:20:
Ik vind hem anders wel goed werken in samenwerking met aptana studio.

Ik heb er anders nooit problemen mee ondervonden. Het werkt vlot voor mij.
Ik ben nu thuis aan het werk met phpStorm6 en ik moet wel zeggen, dat ik deze toch wel meer weet waarderen dan eclipse.
Ik ben nu thuis aan het werk met phpStorm6 en ik moet wel zeggen, dat ik deze toch wel meer weet waarderen dan eclipse.
RTFM!
Aptana Studio vind ik inderdaad nog veel vervelender dan Eclipse. Spring Tool Suite gaat nog wel als je met Spring werkt. Maar de maven integratie van Eclipse vind ik zo ongelofelijk kut dat ik constant zin heb mijn pc uit het raam te gooien. In Netbeans werkt een project gewoon als er een werkende maven POM is.
Netbeans kan trouwens ook PHP en C++. Ik heb het alleen nog nooit gebruikt maar denk dat dat ook wel aardig werkt.
Een collega zweert bij IntelliJ voor java. Ik moet zeggen dat dat er ook wel leuk uitziet alleen moet je ervoor betalen en ik ben net over gestapt op NetBeans dus ik blijf niet van IDE wisselen
Netbeans kan trouwens ook PHP en C++. Ik heb het alleen nog nooit gebruikt maar denk dat dat ook wel aardig werkt.
Een collega zweert bij IntelliJ voor java. Ik moet zeggen dat dat er ook wel leuk uitziet alleen moet je ervoor betalen en ik ben net over gestapt op NetBeans dus ik blijf niet van IDE wisselen
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Verwijderd
EIndelijk niet meer technisch werkloos! Tot een kwartier geleden lag de Git-server er uit.
Het mooie van Git is toch dat je de repo lokaal hebt staan?Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:43:
EIndelijk niet meer technisch werkloos! Tot een kwartier geleden lag de Git-server er uit.
Of je moest een heel nieuw project binnen halen...dan heb je inderdaad wel een probleem.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:43:
Edit:
Damn you, Jan_V
[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 27-03-2013 14:50 ]
Gewoon even de repo files van een collega kopiëren?Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:50:
Het probleem was inderdaad dat ik nog zonder een project zat
Verwijderd
Dat is inderdaad hoe ik het tijdelijk had opgelost. Ik moest nog niets aanpassen. Eerst een beetje kijken hoe het project in elkaar zit is geen slecht ideeRobertMe schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:52:
[...]
Gewoon even de repo files van een collega kopiëren?En evt. daarna een clone daarvan maken zodat het wel "clean" is (niet de .git/config meenemen en zo). Als de centrale server weer up is de remote aanpassen en klaar.
Dan kon je zelfs een git archive doen zodat je gewoon een tarball (of zip?) krijgt met daarin alleen de daadwerkelijke bestanden. Anders was het hebben van de repo wel handig. Maar volgensmij kun je die ook relatief veilig gewoon kopiëren (incl. .git map dus).
Damn you VS. De hele tijd in de browser ctrl+., Enter willen doen om tikfouten te corrigeren
Damn you VS. De hele tijd in de browser ctrl+., Enter willen doen om tikfouten te corrigeren
Ik ben ook een groot fan van de *storm. Voor front-end hier gelijk WebStorm aangesmeerd. De hoeveelheid fouten die gemaakt worden is gelijk een stuk verminderd tov al het gerommel in notepad++ etc.._Moe_ schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:30:
Ik heb er anders nooit problemen mee ondervonden. Het werkt vlot voor mij.
Voor PHP heb je wel meer mogelijkheden, maar als het om front-end development gaat moet ik de eerste concurrentie nog tegenkomen. Daar zijn eigenlijk geen gespecialiseerde IDE's voor.
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 27-03-2013 15:19 ]
Mijn ervaring is net omgekeerdBosmonster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:18:
[...]
Ik ben ook een groot fan van de *storm. Voor front-end hier gelijk WebStorm aangesmeerd. De hoeveelheid fouten die gemaakt worden is gelijk een stuk verminderd tov al het gerommel in notepad++ etc..
Voor PHP heb je wel meer mogelijkheden, maar als het om front-end development gaat moet ik de eerste concurrentie nog tegenkomen. Daar zijn eigenlijk geen gespecialiseerde IDE's voor.
Voor PHP was de keuze, ondanks dat het een populaire taal is voor webdev, vrij beperkt. Ik weet niet hoe het ondertussen gesteld is maar een paar jaar terug vond ik zelf dat Netbeans en PHPStorm de enige waardige IDE's waren om iets gedaan te krijgen in PHP.
Verplicht en moet worden afgevinkt in het oplever document. Sprites niet direct, maar alle png's moet door http://tinypng.org/ heen gehaald worden. En js/css minify zorgt het backend systeem automagisch voor (zoals het heurtTheNephilim schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:20:
Dan bedoel ik dat vooral aan de voorkant; minify, sprites, consolidate (CSS/JS/etc.), caching
Driving a cadillac in a fool's parade.
Grappig: een tripje door een mijn met minder dan 1kB javascript: http://js1k.com/2013-spring/demo/1459
Eh, doet niet in IE10?Sh4wn schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:33:
Grappig: een tripje door een mijn met minder dan 1kB javascript: http://js1k.com/2013-spring/demo/1459
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Oké dat is zeker netjes! ^^ Dat laatste, backend systeem die het allemaal regelt, is zeker een leuk idee. Wie weet heb ik er ooit eens tijd voor om iets dergelijks in elkaar te zetten. Ik werk met Wordpress en heb dus geen groot framework tot mijn beschikking waar dit al in zitkwaakvaak_v2 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:33:
[...]
Verplicht en moet worden afgevinkt in het oplever document. Sprites niet direct, maar alle png's moet door http://tinypng.org/ heen gehaald worden. En js/css minify zorgt het backend systeem automagisch voor (zoals het heurt)
Firefox wel, Chrome waarschijnlijk ook. Met een limiet van 1kB is multibrowser denk ik niet top prioriteit.
[ Voor 15% gewijzigd door Sh4wn op 27-03-2013 15:39 ]
Achja, vroeger.. toen het nog van Macromedia was
Lekker WYSIWYG'en.
Ja inderdaad, voor frontend zaken is WebStorm geniaalBosmonster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:18:
[...]
Ik ben ook een groot fan van de *storm. Voor front-end hier gelijk WebStorm aangesmeerd. De hoeveelheid fouten die gemaakt worden is gelijk een stuk verminderd tov al het gerommel in notepad++ etc..
Daar zijn eigenlijk geen gespecialiseerde IDE's voor.
Dat zijn editor's (of zoals je zelf al zegt: progsels...), geen gespecialiseerde IDE's. En dat is nu juist mn puntPyr0wl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:33:
[...]
Mijn ervaring is net omgekeerdVoor front-end development zijn genoeg progsels te vinden: Dreamweaver, Espresso, Coda, HTMLKit
![]()
[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 27-03-2013 15:56 ]
Oh, my bad! Dan heb je inderdaad gelijk, WebStorm is dan inderdaad the way to goBosmonster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:54:
[...]
[...]
Dat zijn editor's (of zoals je zelf al zegt: progsels...), geen gespecialiseerde IDE's. En dat is nu juist mn punt

Verwijderd
Vroegah waren er geen IDE's voor web development. In de tijd dat Dreamweaver populair was, liep ik nog in mijn pamper dus zoveel weet ik er ook niet vanBosmonster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:54:
[...]
[...]
Dat zijn editor's (of zoals je zelf al zegt: progsels...), geen gespecialiseerde IDE's. En dat is nu juist mn punt
Maar als je nu dan iets met HTML/CSS/JS én met PHP doet... moet je dan PHPStorm en Webstorm beide hebben? 
Edit:
Edit:
Duidelijk! ^^NOTE: PhpStorm includes all the functionality of WebStorm (HTML/CSS Editor, JavaScript Editor) and adds full-fledged support for PHP and Databases/SQL.
[ Voor 46% gewijzigd door TheNephilim op 27-03-2013 16:04 ]
Ik heb zelf Dreamweaver nooit gebruikt, maar snap niet waarom die hier zo slecht wordt gevonden.
Je hoeft de WYSIWYG editor niet te gebruiken. Daarnaast schijnt het een goede ftp functionaliteit te hebben.
Mijn eigen voorkeur gaat wel uit naar Netbeans, handige projecten en de FTP functionaliteit is ook goed.
Je hoeft de WYSIWYG editor niet te gebruiken. Daarnaast schijnt het een goede ftp functionaliteit te hebben.
Mijn eigen voorkeur gaat wel uit naar Netbeans, handige projecten en de FTP functionaliteit is ook goed.
We mogen zelf beslissen wat we op de muur gaan plakken. Heel verleidelijk om iets van Nyan Cat of andere 8-bit (Space Invaders, Mario, ...) te doen. Lastig!
FTP zou verboden moeten worden.Erwin537 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:11:
Daarnaast schijnt het een goede ftp functionaliteit te hebben.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
... maar SFTP (bijv.) word nauwelijks ondersteund door bijvoorbeeld hosting partijen. Dat vind ik overigens erg vreemd, zo moelijk is het toch niet?
Enige wat ik me kan bedenken is dat SFTP chrooten iets rotter werkt als FTP. Voor de hosting partij uiteraard.TheNephilim schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:13:
[...]
... maar SFTP (bijv.) word nauwelijks ondersteund door bijvoorbeeld hosting partijen. Dat vind ik overigens erg vreemd, zo moelijk is het toch niet?
Hoe de code van Dreamweaver tegenwoordig is, weet ik niet. Dreamweaver heeft vooral een slechte naam (denk ik) omdat die vroeger zulke verschrikkelijke code genereerde — zelfs voor de meest simpele dingen.Erwin537 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:11:
Ik heb zelf Dreamweaver nooit gebruikt, maar snap niet waarom die hier zo slecht wordt gevonden.
Recruiters zijn er blijkbaar ook achter dat ik weer werkloos ben. Vanochtend heel de ochtend geen stroom op kantoor van 9:30 tot 13:30 niet kunnen werken
En als je alleen de editor gebruikt kun je net zo goed iets pakken wat 1/10de van de resources nodig heeft. Want een lekker lichtgewicht programma is het niet.OkkE schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:18:
[...]
Hoe de code van Dreamweaver tegenwoordig is, weet ik niet. Dreamweaver heeft vooral een slechte naam (denk ik) omdat die vroeger zulke verschrikkelijke code genereerde — zelfs voor de meest simpele dingen.
Ja hoor, het is weer zo ver. Hogerhand heeft weer iets briljants bedacht zonder even te polsen of dit handig is. Laat staan staan zo'n besluit terug te koppelen. Nu zitten we klaar om uit te leveren met een fix die effectief waarschijnlijk nog steeds onbruikbaar is. Ik laat het idee hier in de kamer vallen en ieder zegt gelijk dat is niet handig. Wat is het toch fijn om voetvolk te zijn
Bugfixing voor Silverstripe...
I better do this right before I push... Zware druk
I better do this right before I push... Zware druk
Zucht, net even bij een klant geweest waar ik ooit een beheer klus heb gedaan. Ja meneer netwerk apparatuur werkt beter wanneer het ook aan het netwerk hangt... Voor die 5 minuten kan ik het ook niet verantwoorden om een factuur te sturen.
Juist wel. Zinloos dingen moeten doen is juist iets wat je dik factureerd!Ealanrian schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:36:
Zucht, net even bij een klant geweest waar ik ooit een beheer klus heb gedaan. Ja meneer netwerk apparatuur werkt beter wanneer het ook aan het netwerk hangt... Voor die 5 minuten kan ik het ook niet verantwoorden om een factuur te sturen.
"Dit en dit werkt niet"
* Firesphere stekker er in stopt
"Zo, da's 500 euro"
Is ook een bekend verhaaltje, kan't zo niet meer terug vinden, iemand die een factuur wilde, waarom 5 minuten werk een paar honderd kostte.
3 clicks: 50ct. each: 1.50
Knowing where to click: 498.50
Total: 500
[ Voor 26% gewijzigd door Firesphere op 27-03-2013 19:39 ]
Firesphere schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:37:
...
3 clicks: 50ct. each: 1.50
Knowing where to click: 498.50
Total: 500
[ Voor 5% gewijzigd door _Moe_ op 27-03-2013 19:45 ]
RTFM!
Jeej, net bericht van Azerty dat mijn bestelling verzonden is! Morgen nieuwe computer 
Alleen jammer dat ik pas na het weekend tijd heb om hem in elkaar te zetten en OSsen erop te installeren.. Als ik daar na het weekend al tijd voor heb.
Alleen jammer dat ik pas na het weekend tijd heb om hem in elkaar te zetten en OSsen erop te installeren.. Als ik daar na het weekend al tijd voor heb.
Verwijderd
Jazeker:Firesphere schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:37:
[...]
Juist wel. Zinloos dingen moeten doen is juist iets wat je dik factureerd!
"Dit en dit werkt niet"
"Zo, da's 500 euro"
Is ook een bekend verhaaltje, kan't zo niet meer terug vinden, iemand die een factuur wilde, waarom 5 minuten werk een paar honderd kostte.
[...]
Drie Muisklikken - Joost Leufkens
Bron
Groot was de schrik toen het ICT-netwerk bij ons plotseling stilviel. Het hele kantoor kon niet meer werken. Meteen onze vaste technicus gebeld. Deze kwam snel en ging direct achter een computerscherm zitten om te kijken wat er aan de hand was.
Aandachtig keek hij op het scherm naar de foutmeldingen. Hij deed vervolgens drie muisklikken en iedereen kon weer werken.
„Grandioos,”riep ik als opgeluchte directeur, „wat krijg je van me ?”
„500 euro”, was het antwoord.
„Dat is wel heel veel voor een paar minuten werk”, zei ik verontwaardigd. Ik eiste een specificatie.
Ter plekke schreef de technicus een bon:
3 muisklikken € 0,50
Weten waar te klikken € 499,50
€ 500,00
Ik zei dat IK het zo niet terug kon vinden.Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:16:
[...]
Jazeker:
Drie Muisklikken - Joost Leufkens
Bron
[...]
Plus er staat een rekenfout van gigantische grootte in je link

Waar dan? Hij rekent 50 cent voor de 3 muisklikken, dus 50/3 per klik, en dan nog 499.50 voor waar te klikken. Komt neer op 500 euro. Klopt toch?Firesphere schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:17:
[...]
Ik zei dat IK het zo niet terug kon vinden.
Plus er staat een rekenfout van gigantische grootte in je link
Zo, tijdje niet echt iets lopen programmeren of iets dergelijks. Nu kwam ik vandaag op het idee een issue tracker te maken voor educatieve doeleinden. Tot nu toe de opzet van de site aan het maken.
(3*0.50) == 1,50
1,50 + 499.50 == 501
ow, wacht,
Deze oetlul rekent 50ct voor 3 clicks ipv 50ct per click.
[ Voor 20% gewijzigd door Firesphere op 27-03-2013 20:21 ]
Zie edit 
Geweldig hoe dit topic binnen 5 minuten volledig een andere kant op kan gaan
Geweldig hoe dit topic binnen 5 minuten volledig een andere kant op kan gaan
Verwijderd
Oh, dat zou ik ook nog eens willen maken. Echter bestaan er zoveel gratis en open-source alternatieven. Al blijkt het leuk voor educatieve doeleinden. Ochja, ik heb ook al verscheidene kleine CMSjes geschreven. Gewoon omdat je op die manier enorm veel bijleert.Martindo schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:19:
Zo, tijdje niet echt iets lopen programmeren of iets dergelijks. Nu kwam ik vandaag op het idee een issue tracker te maken voor educatieve doeleinden. Tot nu toe de opzet van de site aan het maken.
Ik zit bijna met me diploma havo in me zak, dus dan vind ik het wel fijn als ik rond die tijd ook kan beginnen met het aanbieden van mijn kennis als webdeveloper. 
Ik wordt binnenkort (18 september) 18, dus dan kan ik echt zelf beginnen.
Ik wordt binnenkort (18 september) 18, dus dan kan ik echt zelf beginnen.
Verwijderd
Niet van plan om verder studeren? Of gewoon tijdens het studeren wat bijklussen als web-developer?
Ik ga wel verder studeren, maar een extra centje is altijd fijn. 
Ik zou ook graag me willen verdiepen in App Development voor Android of iOS. Maar daar zit ik met het probleem dat ik en geen Android telefoon heb (iPhone 4) en geen macbook of imac heb en dus ook geen devlicense...
(Android apps maken kan wel, maar ik kan ze dan niet eens zelf uittesten)
Ik zou ook graag me willen verdiepen in App Development voor Android of iOS. Maar daar zit ik met het probleem dat ik en geen Android telefoon heb (iPhone 4) en geen macbook of imac heb en dus ook geen devlicense...
[ Voor 73% gewijzigd door Martindo op 27-03-2013 20:34 ]
ach deze gooien we gewoon onder service, de volgende keer als ik toch al bij em moet zijn moet ik vast weer wat fixen en dan word het half uurtje betaald als uur.Firesphere schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:37:
[...]
Juist wel. Zinloos dingen moeten doen is juist iets wat je dik factureerd!
"Dit en dit werkt niet"
"Zo, da's 500 euro"
[...]
Gewoon tweedehands device kopen.Martindo schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:33:
Ik ga wel verder studeren, maar een extra centje is altijd fijn.
Alles is beter dan de emulator.
2e hands Mac Mini is ook niet heel duur, zet je een SSD in en een kleine geheugen upgrade en je kunt apps ontwikkelen.
Al met al zou je voor minder dan 600 euro klaar kunnen zijn. Is natuurlijk veel geld als je 0 euro hebt te besteden
* Jan_V heeft onlangs voor samen nog geen 500 euro een HTC Sensation & een dikke Mac Mini aangeschaft
[ Voor 6% gewijzigd door Jan_V op 27-03-2013 21:08 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Of de spellings controle in je browser aanzetten (en gebruiken), dat helpt ook..
If it isn't broken, fix it until it is..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.