Bwah, die kan nog steeds niet je zinnen analyseren. En wordt is een bestaand woordNiemand_Anders schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:20:
Of de spellings controle in je browser aanzetten (en gebruiken), dat helpt ook..
Het verschil tussen spelling en grammatica is erg moeilijk te begrijpen
.
[ Voor 9% gewijzigd door Styxxy op 27-03-2013 22:06 ]
Daarnaast heb ik ook liever iemand die "ik wordt" schrijft op een fora, dan een bijdehandje die iemand daarom volledig afkraakt op een ander vlakStyxxy schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:06:
Het verschil tussen spelling en grammatica is erg moeilijk te begrijpen.

Ik ben super slecht in de Nederlandse taal maar:
nja goed, dan had mijn zin wel rekening moeten houden met een mv. maar het valt wel mee.Forum komt uit het Latijn. Het heeft twee meervouden: het oorspronkelijke Latijnse fora en het vernederlandste forums.
[ Voor 11% gewijzigd door Douweegbertje op 27-03-2013 22:56 ]
Je hebt het over een forum, dan kan nooit meervoud zijn. Een fora is dus niet goed.douweegbertje schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:55:
[...]
Ik ben super slecht in de Nederlandse taal maar:
[...]
nja goed, dan had mijn zin wel rekening moeten houden met een mv. maar het valt wel mee.
Edit: ah ik moet je bericht voortaan helemaal lezen
[ Voor 8% gewijzigd door Sh4wn op 27-03-2013 23:02 ]
Ja PHPStorm ga ik zeker checken als ik weer eens serieus aan de bak met PHP. Voor wat onderhouds- en WordPress gehack doe ik het gewoon lekker met Editplus of Notepad++, er staat al zoveel meuk op mijn PC.jhuiting schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:22:
[...]
Tja kijk eens naar de IDE's van Jetbrains, die hebben tegenwoordig ook een flinke bak aan features. Geen ervaring met de Java varianten maar PHPStorm is in ieder geval veel beter dan de concurrentie op IDE gebied.
iOS developer
Imo, moet je taal de tool kiezen, niet andersom. Je kiest een taal namelijk vanwege bepaalde voordelen (makkelijk programmeren, snel, goed geheugenbeheer, taal bevat precies wat je nodig hebt) en aan de hand hiervan kies je een IDE of gebruik je gewoon je favo teksteditor ( sublime text 2BikkelZ schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:19:
[...]
Wat dat betreft zijn de twee beste argumenten om C# te programmeren toch Visual Studio en ReSharper
Persoonlijk heb ik een beetje schurft hekel aan Visual Studio. Vind de IDE te veel ruimte in beslag nemen (UI wise). Daarnaast zijn vele hotkeys niet echt voor de hand liggende en moet je ze of met twee handen doen, of het zijn meerdere keys achter elkaar (control + k, control ingedrukt houden en daarna dan nog d indrukken). Het werkt voor mij gewoon niet echt lekker. Misschien komt dit ook omdat ik Netbeans en sublime (wat met de goede plugins bijna een IDE is) gewend ben (imo de beste Java IDE).
Zo, vanavond samen met MueR wat tijd gestoken in een gaaf hobbyproject. Ouderwets 5 uur aan één stuk door gedevd na werktijd.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Nee ik vind c# / .Net net wat gebruiksvriendelijker dan Java en wat meer gestandaardiseerd, maar daar zou het bij mij niet om hangen. VS + RS geven echt de doorslag. En dan ben ik nog niet eens zo'n LINQ-evangelist.Gropah schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 01:15:
[...]
Imo, moet je taal de tool kiezen, niet andersom. Je kiest een taal namelijk vanwege bepaalde voordelen (makkelijk programmeren, snel, goed geheugenbeheer, taal bevat precies wat je nodig hebt) en aan de hand hiervan kies je een IDE of gebruik je gewoon je favo teksteditor ( sublime text 2).
Mjoah ik heb toch wel alles gebruikt wat jij noemt en Visual Studio is dan wel een typisch Microsoft product qua indeling maar met ReSharper wordt gewoon alles zo makkelijk dat het bijna pervers is.Gropah schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 01:15:
[...]
Persoonlijk heb ik een beetje schurft hekel aan Visual Studio. Vind de IDE te veel ruimte in beslag nemen (UI wise). Daarnaast zijn vele hotkeys niet echt voor de hand liggende en moet je ze of met twee handen doen, of het zijn meerdere keys achter elkaar (control + k, control ingedrukt houden en daarna dan nog d indrukken). Het werkt voor mij gewoon niet echt lekker. Misschien komt dit ook omdat ik Netbeans en sublime (wat met de goede plugins bijna een IDE is) gewend ben (imo de beste Java IDE).
"Wist je dat stukje code nog beter kan en zal ik het even met een klik meteen allemaal automatisch even voor je aanpassen?"
"Mjoah....vooruit dan maar...."
Het enige wat het met de default settings nog te veel doet is vars toepassen en alles naar LINQ omzetten. Daar ben ik nog niet aan toe. Ik heb voor sommige projecten zelfs het ReSharper error venster open staan omdat die meer bugs pakt voordat ik ga compileren dan het standaard error venster van VS.
Maar NetBeans was ook goed toen ik het gebruikte. En ReSharper in Visual Studio voegt alles wat ik cool vond aan NetBeans toe aan Visual Studio, zoals die zijbalk met kleurtjes zodat je ziet waar de fouten zitten en het automatisch initialiseren van constructors naar variabelen of omgekeerd.
[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 28-03-2013 04:29 ]
iOS developer
Ik vind Visual Studio op zich ook wel een fijne IDE en C# is ook nog best een leuke taal. Alleen voor iemand die geen Windows gebruikt is het toch behelpen met zon Microsoft product.
Daarom Java über alles! Of Ruby omdat het gewoon een leuk taaltje is
Heb er alleen nog nooit serieus development in gedaan.
Daarom Java über alles! Of Ruby omdat het gewoon een leuk taaltje is
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Dat verhaal is al véél ouder.Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:16:
[...]
Jazeker:
Drie Muisklikken - Joost Leufkens
Bron
[...]
Know Where Man
Nikola Tesla visited Henry Ford at his factory, which was having some kind of difficulty. Ford asked Tesla if he could help identify the problem area. Tesla walked up to a wall of boilerplate and made a small X in chalk on one of the plates. Ford was thrilled, and told him to send an invoice.
The bill arrived, for $10,000. Ford asked for a breakdown. Tesla sent another invoice, indicating a $1 charge for marking the wall with an X, and $9,999 for knowing where to put it.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Hup Hup geef eens wat insider info over je hobbyproject..NMe schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 02:15:
Zo, vanavond samen met MueR wat tijd gestoken in een gaaf hobbyproject. Ouderwets 5 uur aan één stuk door gedevd na werktijd.
Meh, in het begin heeft VS inderdaad redelijk wat panel open staan, maar behalve de solution explorer kun je goed zonder al die vensters. Daarnaast kunnen alle vensters op auto-hide worden gezet waardoor ze pas open gaan als je ze nodig hebt.Gropah schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 01:15:
[...]
Persoonlijk heb ik een beetje schurft hekel aan Visual Studio. Vind de IDE te veel ruimte in beslag nemen (UI wise).
Het is een kwestie van wennen, maar een tool met veel mogelijkheden heeft nu eenmaal een groter scherm nodig dan een simpele notepad applicatie
De meeste hotkeys zijn gewoon enkelevoudige combinaties. De wat complexere commando's beslaan inderdaad meerdere toetsen, maar dat komt omdat we nu eenmaal 26 letters hebben en dus maar 26 hotkeys kunnen hebbenDaarnaast zijn vele hotkeys niet echt voor de hand liggende en moet je ze of met twee handen doen, of het zijn meerdere keys achter elkaar (control + k, control ingedrukt houden en daarna dan nog d indrukken).
Neemt niet weg dat er een leercurve is, maar dat is ook voor een VS gebruiker die naar een andere tool switcht.
Vandaag aan de slag met het verzoek om IBAN in te bouwen in een tool. Wordt dus veel lezen en uitpluizen, hoe ziet zo'n nummer eruit, hoe valideer je zo'n ding en hoe ga je nieuwe bestanden aanleveren aan banken.
En mijn ervaring is helaas dat veel bedrijven een handje hebben om een (bestands)format op hun eigen manier te beschrijven...

Het is hopelijk geen voorteken dat het nieuwe bestandsformaat pain.001 en pain.008 heet
Lekker dagje research en advies dus, 't is weer eens wat anders
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
De nieuwe SEPA formaten zijn juist vrij goed gespecificeerd. In tegenstelling tot MT940's bijvoorbeeld. De IBAN nummers zijn ook redelijk eenvoudig te valideren. Dus ik ben echt een voorstander van SEPA en IBAN. Al die jaren 60 standaarden mogen ze van mij zo snel mogelijk lozen in de banken wereld..Gertjan. schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:49:
[...]
Meh, in het begin heeft VS inderdaad redelijk wat panel open staan, maar behalve de solution explorer kun je goed zonder al die vensters. Daarnaast kunnen alle vensters op auto-hide worden gezet waardoor ze pas open gaan als je ze nodig hebt.
Het is een kwestie van wennen, maar een tool met veel mogelijkheden heeft nu eenmaal een groter scherm nodig dan een simpele notepad applicatie
[...]
De meeste hotkeys zijn gewoon enkelevoudige combinaties. De wat complexere commando's beslaan inderdaad meerdere toetsen, maar dat komt omdat we nu eenmaal 26 letters hebben en dus maar 26 hotkeys kunnen hebbenEen key als control k + control d gebruik je minder vaak dan control c, dus het is logisch dat hij wat verder is weggestopt.
Neemt niet weg dat er een leercurve is, maar dat is ook voor een VS gebruiker die naar een andere tool switcht.
Vandaag aan de slag met het verzoek om IBAN in te bouwen in een tool. Wordt dus veel lezen en uitpluizen, hoe ziet zo'n nummer eruit, hoe valideer je zo'n ding en hoe ga je nieuwe bestanden aanleveren aan banken.
En mijn ervaring is helaas dat veel bedrijven een handje hebben om een (bestands)format op hun eigen manier te beschrijven...Ook altijd leuk ook om te zien dat je verwachtingen gaandeweg sneuvelen, zo dacht ik dat er altijd een banknaam van 4 karakters stond, maar dat geldt alleen in Nederland...
Het is hopelijk geen voorteken dat het nieuwe bestandsformaat pain.001 en pain.008 heet
Lekker dagje research en advies dus, 't is weer eens wat anders
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Er is inderdaad redelijk wat te vinden, maar je krijgt bij veel banken een standaard met een banken sausjeOzzie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:54:
[...]
De nieuwe SEPA formaten zijn juist vrij goed gespecificeerd. In tegenstelling tot MT940's bijvoorbeeld. De IBAN nummers zijn ook redelijk eenvoudig te valideren. Dus ik ben echt een voorstander van SEPA en IBAN. Al die jaren 60 standaarden mogen ze van mij zo snel mogelijk lozen in de banken wereld.

Qua IBAN ben ik het met je eens, dat is echt een verlichting, je kunt geen domme fouten meer maken met ING nummers omdat er nu eindelijk een controle getal is opgenomen
Alleen het is soms lastig om vanaf 0 naar een goede set documentatie te komen om te adviseren. Je wordt eigenlijk gewoon in het diepe gegooid met de vraag: "he, we willen IBAN/SEPA gaan gebruiken, doe eens even wat uitzoeken
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
douweegbertje schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:29:
[...]
Hup Hup geef eens wat insider info over je hobbyproject..
Ons hobbyproject heeft nog even een strikte NDA.Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:30:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd...
contract ondertussen ontvangen, maar bleek dat ik er tussen de 50 en 100 netto in de maand op achteruit zou gaan (bruto 20 euro lager en 6% eigen bijdrage pensioen tov 0% nu). toen ik dit aangaf schrokken ze wel even, ze hadden mijn salaris via het detacheringsbureau blijkbaar lager ingeschat... Gelukkig gaan ze er wel serieus wat aan proberen te doenKips schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:42:
Als het goed is krijg ik vandaag eindelijk mijn contract van de opdrachtgever waar ik tot 1 april gedetacheerd zit. Heeft even op zich laten wachten....... "Normaal" gesproken maak je bij zo'n overgang een stap in salaris, hebben mensen hier ervaring mee? Wat is reeel om te vragen? Het bedrijf is tevreden met mij als werkgever en de kosten gaan natuurlijk flink omlaag tov mij als gedetacheerde kracht inhuren....
@.gertjan: bedankt voor de reactie die je geschreven had, heb hier een aantal dingen uit kunnen halen voor mezelf
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
http://xkcd.aubronwood.com/Gamebuster schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:18:
http://xkcd.com/1190/
ik snap deze niet, het plaatje is veranderd
Waarom? Is toch niet nodig?NMe schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:43:
[...]
[...]
Ons hobbyproject heeft nog even een strikte NDA.
Verwijderd
Hij is al meerdere malen veranderd sinds hij gepost is. Hij verandert continu ofwel illustratie van het verstrijken van de 'tijd'Gamebuster schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:18:
http://xkcd.com/1190/
ik snap deze niet, het plaatje is veranderd
Even venten hoor...
(expletive) (expletive) (expletive) (expletive) Visual Studio Debugger! Ik typ in Immediate Window:
Als ik Magnum. typ en Ctrl+Space doe, krijg ik netjes een lijstje van IntelliSense. Druk ik op Enter, krijg ik:
Hoezo niet?! De assembly is geladen, is gelinkt door het huidige project, en kan blijkbaar door IntelliSense worden gevonden, dus what is your fucking problem?!
[/vent]
(expletive) (expletive) (expletive) (expletive) Visual Studio Debugger! Ik typ in Immediate Window:
C#:
1
| Magnum.Reflection.FastInvoker<FakeChangeListener>.Current |
Als ik Magnum. typ en Ctrl+Space doe, krijg ik netjes een lijstje van IntelliSense. Druk ik op Enter, krijg ik:
code:
1
| The name 'Magnum' does not exist in the current context |
Hoezo niet?! De assembly is geladen, is gelinkt door het huidige project, en kan blijkbaar door IntelliSense worden gevonden, dus what is your fucking problem?!
[/vent]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Bezig met een leuk data-mine projectje hier. Heb nu mijn eigen Linq2[onze bedrijfs-data-store] lib gebouwd. Alles lekker IEnumerablen en de extension methods gebruiken en het werkt werkelijk waar als een trein. Aggregatie-methodes geabstraheerd zodat collegas eigen methodes kunnen typen in Linq taal of, jawel... Python, wat sommigen aardig beheersen
Ik ben aardig tevreden en wat is C# + Linq toch fijn.
Let wel, we zijn geen ontwikkelclub hier, maar een service-organisatie van een grote Healthcare-machine-boer. Voor de meeste collegas hier is dit dus pure magie
en voor mij een leuke C# bijspijker kans. Kom maar op met die bonus
Let wel, we zijn geen ontwikkelclub hier, maar een service-organisatie van een grote Healthcare-machine-boer. Voor de meeste collegas hier is dit dus pure magie
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
mijn hoofd slaapt nog...
And that's how Facebook 3.0 was bornNMe schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 02:15:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Waar kan ik aandelen kopen?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Objective-C:
1
| [db executeUpdate:@"INSERT INTO `koekje` (`naam`) VALUES (?)", "Hallo"]; |
[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 28-03-2013 12:06 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Da's mooi, dan kan ik over een aantal jaar miljoenen opstrijken na herhaaldelijk zeuren om het feit dat ze mijn idee hebben gestolen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Pff net een discussie met een collega. We hebben een deel van onze applicatie die bestaat alleen uit HTML + Javascript. Dat heeft hij in de maven build opgenomen en dan worden er wat javascript checks op gedaan enzo JSLint o.a. Dat is op zich nog wel handig alleen hij vind het handig dat er ook een war van wordt gebouwd zodat het in een java container gedeployed kan worden. Want dat is lekker makkelijk.
ipv die webapplicatie gewoon op een lichte webserver te draaien... Zijn motto is ongeveer 'Performance komt later wel'.
ipv die webapplicatie gewoon op een lichte webserver te draaien... Zijn motto is ongeveer 'Performance komt later wel'.
Same here, ik ben bezig een voorbeeld berekening uit te werken en werd helemaal chagrijnig toen er waardes uitkwamen die niet bleken te kloppen. Bleek ik de definitie van de berekening verkeerd te hebben opgeschreven.Gamebuster schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:49:
mijn hoofd slaapt nog...
Er stonden ineens totaal andere getallen in mijn voorbeeld dan dat ik dacht te hebben neergezet... 5 keer gecontroleerd en klaarblijkelijk toch presteren de verkeerde data over te nemen... Het leek wel of de 6de keer de tekst die ik aan het lezen was gewoon was aangepast...

Ze hadden dus verwacht dat je baas een nog hogere winst zou draaien op jouw inzet. Lol...Kips schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:55:
[...]
contract ondertussen ontvangen, maar bleek dat ik er tussen de 50 en 100 netto in de maand op achteruit zou gaan (bruto 20 euro lager en 6% eigen bijdrage pensioen tov 0% nu). toen ik dit aangaf schrokken ze wel even, ze hadden mijn salaris via het detacheringsbureau blijkbaar lager ingeschat... Gelukkig gaan ze er wel serieus wat aan proberen te doenContract via detacheringsbureau is met een maandje verlengt.
Wel mooi dat ze er mee aan de slag gaan! Ze willen je dus blijkbaar echt wel hebben.
You are welcome@.gertjan: bedankt voor de reactie die je geschreven had, heb hier een aantal dingen uit kunnen halen voor mezelf
Succes in ieder geval
Vandaag lekker stoeien met m'n geometry shader om Depth-Dependent Halos te implementeren voor m'n scriptie. M'n lines worden iig al mooi een triangle strip. Nu eerst nog even de hoekjes netjes fixen via adjacency lines.
Hmm, lijkt er op dat CyberBunker nu zelf problemen heeft met de website.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Nog wel even.
detacheringsbureau zit op plusminus 80km, mn opdrachtgever/toekomstige werkgever op 800m... op zich wel een verbetering dus.Gertjan. schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:27:
Ze hadden dus verwacht dat je baas een nog hogere winst zou draaien op jouw inzet. Lol...
Wel mooi dat ze er mee aan de slag gaan! Ze willen je dus blijkbaar echt wel hebben.Maar ik ben nu wel benieuwd of het niet in ze op is gekomen om jou persoonlijk even te vragen wat je verdient, maar ook zeker wat je wilt gaan verdienen. Ik kan mij ook zomaar voorstellen dat de plek waar je gedetacheerd bent verder van je woonplaats is (detacheerders hebben er soms een handje van om je door heel Nederland te laten karren).
[...]
You are welcomeInmiddels redelijk bekend met de procedure/die materie
Succes in ieder geval
ik heb ze mn jaaropgaaf van vorig jaar gegeven dus ze weten wat ik nu verdien. ze weten ook wat ik zou willen en heb het gevoel dat er echt voor gewerkt wordt om het te realiseren.
Ik heb laatst ook een beetje moeten inboeten en werk nu ook dichter bij huis. Dat beetje geld missen weegt niet op tegen de uren die ik nu uitspaar.Kips schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:12:
[...]
detacheringsbureau zit op plusminus 80km, mn opdrachtgever/toekomstige werkgever op 800m... op zich wel een verbetering dus
ik heb ze mn jaaropgaaf van vorig jaar gegeven dus ze weten wat ik nu verdien. ze weten ook wat ik zou willen en heb het gevoel dat er echt voor gewerkt wordt om het te realiseren.
RTFM!
Bedoel je nu niet juist, "beetje geld missen weegt prima op tegen..." of "beetje extra geld weegt niet op tegen de extra uren". ?_Moe_ schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:23:
[...]
Ik heb laatst ook een beetje moeten inboeten en werk nu ook dichter bij huis. Dat beetje geld missen weegt niet op tegen de uren die ik nu uitspaar.
Alleen die laatste is semantisch correct. Met de eerste variant zeg je dat het gemis van geld meer voordeel heeft dan de uren die je uitspaart, wat impliceert dat je eigenlijk gewoon beter voor niets kunt gaan werken
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2013 13:34 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klopt.. en dat kan toch.. Als geld missen opweegt tegen de extra uren, dan is het lagere loon je dus de besparing in reistijd waard.
Zoals _Moe_ het echter zegt: "Dat beetje geld missen weegt niet op tegen de uren die ik nu uitspaar.", heeft hij dus spijt van zijn beslissing om minder te gaan reizen tegen een iets lager loon. Of ben ik nu de draad helemaal kwijt?
Zoals _Moe_ het echter zegt: "Dat beetje geld missen weegt niet op tegen de uren die ik nu uitspaar.", heeft hij dus spijt van zijn beslissing om minder te gaan reizen tegen een iets lager loon. Of ben ik nu de draad helemaal kwijt?
Mijn reisafstand is met 110km (enkele reis) afgenomen, nu hoef ik enkel een trap op te lopen om op kantoor te zijn_Moe_ schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:23:
[...]
Ik heb laatst ook een beetje moeten inboeten en werk nu ook dichter bij huis. Dat beetje geld missen weegt niet op tegen de uren die ik nu uitspaar.
Grote kans dat de reistijd binnenkort weer toeneemt, als de Junior Developer uit mijn signature gevonden is hoef ik dat allemaal niet in mijn huis te hebben
Qua salaris heb ik niet het gevoel er op achteruit te zijn gegaan
/flauw
Verwijderd
Mierenneukers 
_Moe_ verdient iets minder als voordien maar vindt dat niet erg aangezien zijn reistijden een pak lager liggen.
_Moe_ verdient iets minder als voordien maar vindt dat niet erg aangezien zijn reistijden een pak lager liggen.
Software Engineers he.. Dan moet alles correct.. Hier op kantoor word ik er ook weleens gek van dat gemierenneuk.
Ik zou eerder het gemierenneuk voor lief nemen als dat betekent dat ze even nauwkeurig zijn over details in de software die ze bouwen.Ozzie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:47:
Software Engineers he.. Dan moet alles correct.. Hier op kantoor word ik er ook weleens gek van dat gemierenneuk.
Nee, als A opweegt tegen B dan vindt je A minstens zo belangrijk zoniet belangrijker dan B. Oftewel, het feit dat je geldt mist is belangrijker dan dat je uren uitspaart. Dat is natuurlijk absoluut niet zoals _Moe_ het bedoeltGateKeaper schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:38:
Klopt.. en dat kan toch.. Als geld missen opweegt tegen de extra uren, dan is het lagere loon je dus de besparing in reistijd waard.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2013 13:53 ]
Mensen hebben de nare eigenschap om vooral te mierenneuken op andersmans zaken. Net als betweters, die weten het altijd beter als een ander iets zegt, maar hebben als ze zelf met een idee moeten komen geen flauw benul.Korben schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:49:
[...]
Ik zou eerder het gemierenneuk voor lief nemen als dat betekent dat ze even nauwkeurig zijn over details in de software die ze bouwen.
Mensen die dus mierenneuken in een team gaan vooral andermans werk lopen bekritiseren maar zijn zelf niet direct perfect

Ligt aan hoe strak je definitie van mierenneuken hanteert. Wat voor jou onbelangrijk is kan voor een ander(r functie) wel heel belangrijk zijn.Gertjan. schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:53:
[...]
Mensen hebben de nare eigenschap om vooral te mierenneuken op andersmans zaken. Net als betweters, die weten het altijd beter als een ander iets zegt, maar hebben als ze zelf met een idee moeten komen geen flauw benul.
Mensen die dus mierenneuken in een team gaan vooral andermans werk lopen bekritiseren maar zijn zelf niet direct perfectMierenneukers hebben er daarnaast ook nog een grafhekel aan om zelf het slachtoffer te zijn van gemierenneuk, raken ze verbittert enzo...
Ik heb zelf voornamelijk vaak discussies over design vs functionaliteit.
Typisch gemierenneukphex schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:55:
[...]
Ligt aan hoe strak je definitie van mierenneuken hanteert.
Ik ook wel, maar meer s'avonds in de kroeg. Niet de hele dag als je probeert te werken en gewoon een simpel antwoord op een vraag wil
Hehe blijkbaar was t.net van de week hier in het kantoor om een reportage te doen. video: Battlefield 4 - Alle details vanuit Stockholm
_Moe_ vindt het niet erg om wat minder te verdienen als hij hier veel file uren mee uitspaart.
RTFM!
Net mijn simulator maar even omgebouwd van een WinForm met 400 regels logica naar een WinForm met 30 regels logica en 3 aparte classes (controller, parser, cache). Nu is de simulatie nog simpel en blijf de code in de toekomst hopelijk overzichtelijk.
Ik ga in mijn nieuwe functie proberen 4 dagen te werken. Er zijn meerdere collega's die dat doen en als ik mijn vrijdag vrij heb dan kan ik eindelijk een muziek-gerelateerd project opzetten dat ik al jaren aan het plannen ben met een goede vriend. Het gemis van 20% loon is het me waard, daarnaast hou ik dan toch nog genoeg over
.
Interessant, vanuit dat topic een discussie over het gebrek aan modtools, wat me aanspoorde om daar wat research naar te doen, kom ik op een presentatie over de build-pipeline van Frostbite. Indrukwekkend ding, had niet verwacht dat het uiteindelijk maar een half uur zou duren om een clean build te doen.PrisonerOfPain schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:14:
Hehe blijkbaar was t.net van de week hier in het kantoor om een reportage te doen. video: Battlefield 4 - Alle details vanuit Stockholm
Hmm, heel misschien kan ik in ons computerhok (kamertje in huis waar een pc en naaimachine staat xD) een setupje gaan neerzetten met twee monitoren.
Martindo schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:10:
Hmm, heel misschien kan ik in ons computerhok (kamertje in huis waar een pc en naaimachine staat xD) een setupje gaan neerzetten met twee monitoren.
Met 4 monitoren ben je een echte CSI Miami hacker
[ Voor 65% gewijzigd door Gamebuster op 28-03-2013 15:16 ]
Nou oke, 2 laptops en 2 aparte schermen =PGamebuster schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:15:
Psh, iedereen weet dat je minimaal 7 monitoren nodig hebt die niet op elkaar aansluiten om een échte hacker te zijn.Gamebuster schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:15:

Swordfish

Grm *$ùµ^$ Mijn fysieke machine is gecrashed terwijl mijn virtuele dev-machine ook draaide. Nu wil de virtuele dev-machine niet meer starten, telkens blue screen. Nu mag ik terug de originele VHD van het netwerk gaan halen, zo'n 50GB
Ja zo kan ik het ookIjstheefles schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:20:
[...]
Nou oke, 2 laptops en 2 aparte schermen =P
Los van alle tablet/handheld e.d. schermen (<10"), hier een lijstje:
40" 1920x1080 Samsung TV
27" 2650x1440 dell u2711
24" 1920x1200 HP monitor
22" 1680x1050 Belinea (oid) monitor
21" 1680x1050 Samsung TV + monitor
19" 1440x_900 oude crap monitor van onbekend merk
15" 1440x_900 laptop scherm mbp
Bovendien heb ik een moederbord met meerdere PCIe slots en genoeg videokaarten om alle monitoren (behalve die van de laptop) tegelijk aan te sturen vanaf 1 PC.
Dus in theorie... kan ik 6 monitoren aansluiten op 1 PC
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 28-03-2013 15:34 ]
Daarom heb ik ook altijd lokaal een "schone" kopie van zo'n VM. Ik heb zo ondertussen al aardig wat VM's op mijn externe HD staan.Otherside1982 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:28:
Grm *$ùµ^$ Mijn fysieke machine is gecrashed terwijl mijn virtuele dev-machine ook draaide. Nu wil de virtuele dev-machine niet meer starten, telkens blue screen. Nu mag ik terug de originele VHD van het netwerk gaan halen, zo'n 50GB
Met displaypoort kan je ook daisychainen, dus dan heb je aan 1 poort al genoegGamebuster schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:33:
[...]
Ja zo kan ik het ook![]()
Los van alle tablet/handheld e.d. schermen (<10"), hier een lijstje:
40" 1920x1080 Samsung TV
27" 2650x1440 dell u2711
24" 1920x1200 HP monitor
22" 1680x1050 Belinea (oid) monitor
21" 1680x1050 Samsung TV + monitor
19" 1440x_900 oude crap monitor van onbekend merk
15" 1440x_900 laptop scherm mbp
Bovendien heb ik een moederbord met meerdere PCIe slots en genoeg videokaarten om alle monitoren (behalve die van de laptop) tegelijk aan te sturen vanaf 1 PC.
Dus in theorie... kan ik 6 monitoren aansluiten op 1 PC
Verwijderd
Je kan maar 1 'extra' monitor daisy-chainen? Bovendien is het aanbod monitoren wat dat ondersteunt bijna nul..
Niet zo raar, lijkt me, monitor die je er bij chaint komt er een vaste hoeveelheid verkeer bij over de verbinding; als je 2560x1600 bij 30bpp en 60Hz doet kost dat 10 Gbit/s, en de maximale bandbreedte van quad-link DisplayPort is 'maar' 17 Gbit/s.Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:44:
Je kan maar 1 'extra' monitor daisy-chainen? Bovendien is het aanbod monitoren wat dat ondersteunt bijna nul..
Hmmmz, lijkt indeed de case. Kan me echter nog duidelijk een plaatje herinneren waarbij er minimaal 3 achter elkaar zaten. Ah well, zal dan wel een hypeplaatje oid zijn geweest.Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:44:
Verwijderd
Alleen als je een VB Gui kan maken voor het IP adres te kunnen tracken.Gamebuster schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:15:
Deze stond in de aanverwante movies
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Y0pPfyYtiBc]
"What the wife selects at her console, will be paid for by the husband's counterpart console"
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Y0pPfyYtiBc]
"What the wife selects at her console, will be paid for by the husband's counterpart console"

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2013 16:20 ]
Een half uur is op een goede dag. Maar goed, je doet natuurlijk niet altijd een clean build, meestal komen de assets gecached binnen. Grote tijd-eters zijn de texture pipeline & de shader pipeline. Voor textures zit je gewoon met bruut veel data die groot is en gecompressed moet worden (naar DXT) en voor shaders zijn er een hoop permutaties (iedere #ifdef moet apart gecompiled worden, en shaders staan er vol mee omdat je die branches niet at runtime wilt maken) daar komt nog bij dat string-operaties gewoon traag zijn (relatief aan wat we normaal doen).Korben schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:03:
[...]
Interessant, vanuit dat topic een discussie over het gebrek aan modtools, wat me aanspoorde om daar wat research naar te doen, kom ik op een presentatie over de build-pipeline van Frostbite. Indrukwekkend ding, had niet verwacht dat het uiteindelijk maar een half uur zou duren om een clean build te doen.
Verder is de pipeline natuurlijk lang niet zo hard geoptimaliseerd als de runtime. Er word wel een hoop in parrallel gedaan, maar men assumed infinite memory en doet daarom miloenen allocaties en andere ongein. Dat beteken dat we de laatste tijd best wel bezig zijn om dit sneller te krijgen (is belangrijk als een titel groter word).
We zijn hier redelijk goed bevriend met de gasten van BitSquid, die sub-second iteratie tijden claimen. Verder hebben we zelf natuurlijk ook een hoop truukjes 'under de hood' gedaan, we supporten gewoon live-tweaking op de meeste dingen en kunnen we on de fly shaders en SPU jobs reloaden. Het zou helemaal tof zijn als we straks dergelijke dingen krijgen, maar goed dat is toekomst muziek.
Overigens heeft Square Enix net een presentatie gedaan op GDC over hun nieuwe tools infrastructure (Horizon) die ik binnenkort waarschijnlijk nog wel bekijk (als 'ie tenminste opgenomen is...).
[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 28-03-2013 16:36 ]
Verwijderd
Hehe hoe die gozer ook z'n hoofd schud in pure ergernis.oisyn schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:19:

Mijn voornemen was ook 4 dagen te gaan werken... Inmiddels komt het bijna neer op 2x 4 dagen per weekarmageddon_2k1 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:02:
Ik ga in mijn nieuwe functie proberen 4 dagen te werken. Er zijn meerdere collega's die dat doen en als ik mijn vrijdag vrij heb dan kan ik eindelijk een muziek-gerelateerd project opzetten dat ik al jaren aan het plannen ben met een goede vriend. Het gemis van 20% loon is het me waard, daarnaast hou ik dan toch nog genoeg over.
Mijn god.Aan hem vroeg redacteur Jurian Ubachs onder meer of de vogels, die te zien waren in de gameplay, door de speler neergeschoten zouden kunnen worden. Een 'onzinvraag', zou je kunnen zeggen, ware het niet dat iets dat je kunt neerschieten in het spel op de een of andere manier naar beneden komt en er dus zwaartekracht op gesimuleerd zal moeten worden, hetgeen weer iets kan zeggen over de diepgang van de physics in de Frostbite 3-engine...

Gelukkig zit ik in het Frostbite rendering team en niet in het physics game team dat dat hoogstwaarschijnlijk zou moeten doenwsitedesign schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:51:
[...]
Weet je waar je weer aan kunt werken de komende tijd

Verwijderd
Voor zover jij weet, zitten in dat physics game team voornamelijk mensen met een achtergrond in computer science of juist natuurkunde?PrisonerOfPain schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:53:
[...]
Gelukkig zit ik in het Frostbite rendering team en niet in het physics game team dat dat hoogstwaarschijnlijk zou moeten doen.
Allebei. Ben je op zoek naar een stageplek toevallig?Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:58:
[...]
Voor zover jij weet, zitten in dat physics game team voornamelijk mensen met een achtergrond in computer science of juist natuurkunde?
Maar het lijkt me toch duidelijk dat je, als het theoretisch mogelijk is dat vogels neergeschoten kunnen worden en vervolgens neervallen, honderden, nee, duizenden uitzonderingen in de engine moet schrijven die specifiek dát scenario mogelijk maken?!

Verwijderd
Nee, zit midden in m'n phd. Maar ben wel physicus, met een voorliefde voor programmeren, dus misschien dat het als volgende carriere stap ooit nog eens interessant zou zijn.PrisonerOfPain schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:01:
[...]
Allebei. Ben je op zoek naar een stageplek toevallig?
Doet me denken aan de eerste versie van Fable, waar in de dev-diaries van Peter Molyneux stond dat je zoveel vrijheid had dat je kon doen wat je wilde. Als je wil kon je een kip een schop geven en dan de afstand die ie vloog zag je dan verschijnen en kon je een spelletje van maken.Korben schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:01:
[...]
Maar het lijkt me toch duidelijk dat je, als het theoretisch mogelijk is dat vogels neergeschoten kunnen worden en vervolgens neervallen, honderden, nee, duizenden uitzonderingen in de engine moet schrijven die specifiek dát scenario mogelijk maken?!
Nee... in de game zat toevallig een functie waar je kippen kon schoppen. Naast vissen waren dat de enige non-battle/storyline related dingen.

Ik weet dat dit door een natuurkundige in elkaar gezet is, http://dice.se/wp-content...action-ottosson_bjorn.pdf en dat er sowieso in de industrie nog een hoop natuurkundige rondlopen.Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:05:
[...]
Nee, zit midden in m'n phd. Maar ben wel physicus, met een voorliefde voor programmeren, dus misschien dat het als volgende carriere stap ooit nog eens interessant zou zijn.
Maar dan ben je natuurlijk CSI New York hacker ;-)Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:09:
[...]
Alleen als je een VB Gui kan maken voor het IP adres te kunnen tracken.
[video]
If it isn't broken, fix it until it is..
MS Support....
Zoals ik paar dagen terug al hier gepost had heb ik problemen met het registreren van een Windows Phone developer account. Kreeg van de servicedesk een workaround met daarbij de melding dat als het niet werkt ik weer contract op moest nemen. Ik reageer op die mail (dus hun antwoord zit daarbij), krijg ik nu daar weer een reply op met exact dezelfde workaround.
Way to go Microsoft.... ik zeg niet voor niks dat die niet werkt....
Zoals ik paar dagen terug al hier gepost had heb ik problemen met het registreren van een Windows Phone developer account. Kreeg van de servicedesk een workaround met daarbij de melding dat als het niet werkt ik weer contract op moest nemen. Ik reageer op die mail (dus hun antwoord zit daarbij), krijg ik nu daar weer een reply op met exact dezelfde workaround.

Way to go Microsoft.... ik zeg niet voor niks dat die niet werkt....
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Tja ik ben er ook maar een leek in, maar ik snap niet waarom allerlei elementen wel 'zwaartekracht' kunnen hebben, en een vogel niet.Korben schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:01:
[...]
Een lijk kan ook vliegen, vallen e.d, muren vallen ook en gaan dan niet opeens vliegen.
Maar ik zal er wel te simpel over denken om een 'if shot, drop' code er in te proppen.
Het is ook wel te doen, en vziw is het ook niet heel lastig om te doen. Het is echter lang geen bewijs van hoe goed de physics engine is.douweegbertje schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:05:
[...]
Tja ik ben er ook maar een leek in, maar ik snap niet waarom allerlei elementen wel 'zwaartekracht' kunnen hebben, en een vogel niet.
Een lijk kan ook vliegen, vallen e.d, muren vallen ook en gaan dan niet opeens vliegen.
Maar ik zal er wel te simpel over denken om een 'if shot, drop' code er in te proppen.
Het werkt
Ik ben nu best wel blij. Ik heb in 38 uur van ongeveer geen .NET kennis een mooi in-/uitlogsysteem gemaakt
En Entity is best wel awesome. Gewoon een item ophalen uit db (opslaan in een var), een nieuw arrayitem toevoegen (many-many) en opslaan en alles automagisch met koppeltabellen enzo
C#:
1
2
3
4
| var foo = db.Tabel.Where(s => s.name == "foo"); foo.multiple.Add(new bar { name = "bar" }); db.SaveChanges(); |
Zoveel makkelijker dan PHP
* F.West98 is happy en gaat tevreden slapen
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Het werkt inderdaad wel, maar ik gebruik zelf nooit weer Entity Framework. Doe mij toch maar de power en maturity van NHibernate.
Ben wel erg gecharmeerd van Event Sourcing / (of +) CQRS als architectuur, wel dikke overkill voor simpele applicaties.
Ben wel erg gecharmeerd van Event Sourcing / (of +) CQRS als architectuur, wel dikke overkill voor simpele applicaties.
Wanneer heb je voor 't laatst met EF gewerkt? Ik ben namelijk niet erg intiem bekend met NHibernate maar kan je wel vertellen dat EF4 en EF5 flinke sprongen hebben gemaakt en aankomende EF6 ook weer. Ik kan niet echt een vergelijk maken, just sayin' dat als je ervaring wat langer geleden is 't misschien eens de moeite waard kan zijn je mening over EF te herevalueren. Tegen de tijd dat ik NHibernate beter ken en daar dus tijd voor heb kunnen vinden en dus "andersom" ervaring heb opgedaan weet ik of deze post zinnig wasHMS schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 02:10:
Het werkt inderdaad wel, maar ik gebruik zelf nooit weer Entity Framework. Doe mij toch maar de power en maturity van NHibernate.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
* Alex) vindt de old-school SqlCommand en SqlDataAdapter nog altijd het fijnste werken
We are shaping the future
Ik heb dit jaar nog met EF gewerkt, ik baseer mij op versie 5
. Opzich is er voor standaard gebruik weinig mis mee, maar ik mis gewoon wat geavanceerdere dingen.
Daarnaast vind ik de change tracking buggy as hell, nu kan je dat met NoTracking() uitzetten. Maar dat werkt dus niet echt optimaal, omdat er dan nog steeds dingen getracked worden
NHibernate is wel wat spartaanser (hoewel dat met de laatste versies ook steeds minder erg wordt), maar je krijgt er heel veel controle voor terug. Het is gewoon in mijn ogen veel volwassener dan EF5.
Daarnaast vind ik de change tracking buggy as hell, nu kan je dat met NoTracking() uitzetten. Maar dat werkt dus niet echt optimaal, omdat er dan nog steeds dingen getracked worden

NHibernate is wel wat spartaanser (hoewel dat met de laatste versies ook steeds minder erg wordt), maar je krijgt er heel veel controle voor terug. Het is gewoon in mijn ogen veel volwassener dan EF5.
NHibernate draait dan ook al de nodige jaren mee (ontwikkelwerk is gestart in 2005 voor zover ik weet), en is gebaseerd op Hibernate (Java) wat zelfs uit 2001 stamt. EF 1.0 stamt uit 2008 (en was crap), EF 4.0 komt uit 2010. Het is onmogelijk om de vele kennis en ervaring die Hibernate en NHibernate hebben gemaakt tot wat het nu is, in zo'n korte tijd ook in EF te stoppen.
[ Voor 42% gewijzigd door Alex) op 29-03-2013 03:57 ]
We are shaping the future
Dat weet ik. Dat was ook mijn punt
. Ik vind EF nog niet volwassen genoeg, misschien EF6. Maar ik blijf bij NHibernate voorlopig
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.