De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Mocht je, net zoals ik, te cheap zijn om $3.79 neer te tellen voor "Why programmers work at night".
Dan heb ik hier zijn github voor je.
https://github.com/Swizec/nightowls/tree/master/manuscript

Ik heb eerder al eens delen gelezen alleen toen was er een hele hoop nog niet af, dat is inmiddels wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ellos schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:27:
Mocht je, net zoals ik, te cheap zijn om $3.79 neer te tellen voor "Why programmers work at night".
Dan heb ik hier zijn github voor je.
https://github.com/Swizec/nightowls/tree/master/manuscript

Ik heb eerder al eens delen gelezen alleen toen was er een hele hoop nog niet af, dat is inmiddels wel anders.
Het is nog steeds niet af, het gedeelte for dev's moet'ie nog steeds schrijven:
https://github.com/Swizec...ript/howforprogrammers.md

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Firesphere schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:29:
[...]

Het is nog steeds niet af, het gedeelte for dev's moet'ie nog steeds schrijven:
https://github.com/Swizec...ript/howforprogrammers.md
Klopt maar toendertijd waren er 2 af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:25:
Tekenen met een fake handtekening en melden dat het gewoon op het huisadres is bezorgd is wat mij betreft frauderen.
Niet alleen wat jou betreft, het ís gewoon valsheid in geschrifte. De postbode doet net alsof hij jou is door jouw handtekening te vervalsen.

Tenzij de inbreker open heeft gedaan en heeft getekend, dan kun je de postbode weinig verwijten :P

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 18-06-2013 15:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Secrets of the Browser Developer Tools

Zitten toch een aantal tips bij die ik nog niet kende. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:40
Zat eraan te denken om voor mezelf (voor de fun, in de avond uurtjes) eens te kijken om een app voor m'n iPhone te maken.

Kan dat niet vanaf een Windows machine. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:39:
Zat eraan te denken om voor mezelf (voor de fun, in de avond uurtjes) eens te kijken om een app voor m'n iPhone te maken.

Kan wel, maar testen + publishen gaat dan niet lukken :+ (monotouch)

Gewoon even overstappen naar WP O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Soundless op 18-06-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Voorlopig blijf ik nog wel even bij mijn iPhone 4. Hij doet goed, dus hoef hem niet te vervangen :)
Dacht voor de fun wat te gaan rotzooien. Kijken of het mee of tegenvalt. En wie weet dat we er op de zaak ook wat aan hebben. Zelfstudie kan nooit kwaad. Maar om daar nou een mac voor aan te schaffen is ook zo wat :P

Of er moeten developer tools voor op de iPad bestaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
VM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Geen OSX licentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
"CD'tjes" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er wordt toch niks illegaals hier besproken? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Trial versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59
pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:44:
Voorlopig blijf ik nog wel even bij mijn iPhone 4. Hij doet goed, dus hoef hem niet te vervangen :)
Dacht voor de fun wat te gaan rotzooien. Kijken of het mee of tegenvalt. En wie weet dat we er op de zaak ook wat aan hebben. Zelfstudie kan nooit kwaad. Maar om daar nou een mac voor aan te schaffen is ook zo wat :P

Misschien is iAtkos iets voor je :? O-)

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:14
pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:39:

Kan wel, maar moet je wel met Adobe Builder aan de gang gaan:
http://www.adobe.com/devnet/devices/ios.html

Ik heb er ooit snel een app mee in elkaar gedraaid en gepublished op mijn iPAD en dat ging eigen heel simpel (en je kan diezelfde app ook voor een hele rits andere apparaten compilen en publishen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
Bah, ik moet morgen middag naar Arnhem voor een sales presentatie. Gelukkig hoef ik alleen maar eventuele technische vragen te beantwoorden.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36
BtM909 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:12:
Er wordt toch niks illegaals hier besproken? ;)
[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Tweakers heeft ook een topic. Met een beetje goede wil is er OSX op een PC te fabrieken. Wel ff netjes OSX in de store aanschaffen.

Mijn hackintosch ervaring is overgegaan in iphone kopen, ipad kopen, twee imacs en nog een zwik latere iphones en een developer account... Ik denk dat apple me ondertussen wel vergeeft voor die hackintosh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:14

Patriot

Fulltime #whatpulsert

.oisyn schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:58:
[...]

Kom kom Hydra, CodeCaster heeft weldegelijk een punt. Wat er voorafgegaan is aan de forumpost is gewoon niet te lezen. Dat het gedrag van "Kevin" sowieso niet goed te praten valt staat buiten kijf, maar je mag best eens kritisch zijn richting "Patrick" en hoe hij het lek gecommuniceerd heeft. Ja, dat maakt uit. Ik zeg niet dat hij ook een zak is, en ik denk ook niet dat dat is wat CodeCaster bedoelt, maar het kán wel. Of het wel of niet zo is is uit de draad zelf niet af te leiden, je kunt hooguit vaststellen dat "Patrick" op het forum ook niet bepaald in elke reactie de moral high ground inneemt. Sommige posts neigen gewoon naar smaad.
Hier ben ik het wel mee eens. Druk zetten op softwarebouwers die hun klanten met onveilige software laten werken is niet zo slecht, maar in dit geval gaat de melder er niet echt lekker mee om.

Ik heb er ook niet zo'n lekker gevoel bij dat de Patrick zo aggressief doet, ondanks de reactie van de maker. Die is natuurlijk ook aggressief bezig, maar als je daar op zo'n manier op reageert ben je zelf ook fout bezig (en dan is het wat mij betreft irrelevant hoe de ander reageert).

Bovendien is het in mijn ogen sowieso een moeilijke situatie. Aan de ene kant denk ik dat 2 weken tijd genoeg is om een probleem te fixen, aan de andere kant heb ik er moeite mee dat een buitenstaander op deze aggressieve manier het eea probeert af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
.oisyn schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:58:
Kom kom Hydra, CodeCaster heeft weldegelijk een punt.
Vind ik niet, sorry. Als een bedrijf een doodsimpele fix weigert uit te rollen na 2 weken vind ik het niet meer dan logisch dat je je medewebhosters waarschuwt voor de software. Helemaal als andere software vendors binnen 24 uur een patch uitrollen. Ik vind het gejammer over de manier waarop echt bizar. Ze mogen blij zijn dat het 'en public' via een dergelijk forum gaat; in het echt gaat dit soort nieuws net zo snel maar dan via kanalen die je als vendor uberhaupt niet ziet.
Patriot schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:27:
Bovendien is het in mijn ogen sowieso een moeilijke situatie. Aan de ene kant denk ik dat 2 weken tijd genoeg is om een probleem te fixen, aan de andere kant heb ik er moeite mee dat een buitenstaander op deze aggressieve manier het eea probeert af te dwingen.
Agressief? Ik ben echt stomverbaasd :D Ik dacht dat de meesten hier wel het gevaar inzagen van een dergelijke softwarebouwer en z'n laksheid. Iedereen maar emmeren over het EPD maar als een softwarebouwer in dit geval volkomen laks reageert en iemand hem en public daarop wijst is het 'agressief'?

Teh fuck? :D

We hebben het over een leverenciert die dit soort dingen mailt he:
"You'd threading to publish something and spread exploring knowledge you ****ing dolt scumbag loser."

[ Voor 40% gewijzigd door Hydra op 18-06-2013 17:56 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Hydra schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:42:
[...]

"You'd threading to publish something and spread exploring knowledge you ****ing dolt scumbag loser."
Tja "leverancier" is een groot woord voor een 1mans hobbyclub :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hydra schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:42:
[...]

Agressief? Ik ben echt stomverbaasd :D Ik dacht dat de meesten hier wel het gevaar inzagen van een dergelijke softwarebouwer en z'n laksheid. Iedereen maar emmeren over het EPD maar als een softwarebouwer in dit geval volkomen laks reageert en iemand hem en public daarop wijst is het 'agressief'?

Teh fuck? :D
Luister, zo'n klokkenluidersfunctie is belangrijk, maar tegelijkertijd moet je accepteren dat je aan hogere standaarden wordt gehouden op het moment dat je hem inneemt. Patrick gedraagt zich voor dat standpunt te kinderachtig, bijvoorbeeld in posts als deze. Het voegt niets toe, het wakkert alleen maar de flamewar aan.

Dit soort gedrag doet de positie van klokkenluiders écht geen goed hoor.
Dus? Dat is irrelevant. Als de leverancier zich als klein kind gedraagt moet je juist laten zien dat je de volwassene bent en daar boven staat. Dat doet Patrick nog wel, maar marginaal at best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Patriot schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:08:
Luister, zo'n klokkenluidersfunctie is belangrijk, maar tegelijkertijd moet je accepteren dat je aan hogere standaarden wordt gehouden op het moment dat je hem inneemt. Patrick gedraagt zich voor dat standpunt te kinderachtig, bijvoorbeeld in posts als deze. Het voegt niets toe, het wakkert alleen maar de flamewar aan.

Dit soort gedrag doet de positie van klokkenluiders écht geen goed hoor.
Dat was een reactie op bizar kinderachtige reacties van de eigenaar. Natuurlijk kan 'ie dan beter niet reageren maar ik kan het hem ook niet kwalijk nemen als je na de tijd in een dergelijke report gestoken te hebben zulke reacties krijgt. Die kerel is ook maar gewoon een mens. En zijn manier van reageren is echt nul komma nul te vergelijken met de eigenaar van dat bedrijf. Echt, lees de reacties van die kerel eens door, samen met wat links hoe hij verder met z'n klanten omgaat.

Als iemand die twee op een hoop gooit heeft 'ie gewoon het topic daar niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Om nog even, toch stiekem, te reageren...

Ik ben't met Hydra eens, de leverancier van de software heeft, vooral bij kritieke bugs, een verantwoordelijkheid en die niet communiceren naar klant/melder, maar gaan dreigen etc. is gewoon dom.
Hoe vaak zie je niet dat er gewoon niets gedaan wordt? Te vaak. Dus is de beste methode de publiciteit zoeken (binnen je beroepsgroep). Om de anderen te waarschuwen. Ook als ontdekker, weet je niet of je de eerste bent. Wie weet zijn er tientallen die het al lang weten en blij een hele stapel servers tot hun beschikking hebben zonder dat de eigenaar er van dit weet.

Wat mij betreft gedraagt de leverancier zich als een blinde stier. Waar het alleen mis gaat, is dat Patrick zich laat verleiden tot vergelijkbare reacties, waardoor er een flamewar is ontstaan. Zoals Patrick aangeeft is hij in zijn mailcommunicatie "polite" geweest. Dit moeten we dan maar op z'n blauwe ogen geloven, maar als hij minder vriendelijk was geweest had ik het zeker begrepen gezien de reacties van de bouwer.

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen :+

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hydra schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:14:
[...]

Dat was een reactie op bizar kinderachtige reacties van de eigenaar. Natuurlijk kan 'ie dan beter niet reageren maar ik kan het hem ook niet kwalijk nemen als je na de tijd in een dergelijke report gestoken te hebben zulke reacties krijgt. Die kerel is ook maar gewoon een mens. En zijn manier van reageren is echt nul komma nul te vergelijken met de eigenaar van dat bedrijf. Echt, lees de reacties van die kerel eens door, samen met wat links hoe hij verder met z'n klanten omgaat.
Ik wil nogmaals benadrukken dat ik niet vind dat die Kevin van Zamfoo goed bezig is. Integendeel. Maar tegelijkertijd pakken Steven en Patrick de zaak niet goed aan, zeker niet na bijvoorbeeld een post als deze.

Die post moet reden genoeg zijn om de boel voorlopig, en voornamelijk publiekelijk, even stop te zetten (van de kant van Steven en Patrick). Want Kevin heeft daar gewoon een punt: De specifieke gang van zaken en redenen waarom er sprake is van vertraging zouden niet van belang moeten zijn voor Steven en Patrick. Ik snap dat Steven en Patrick willen dat er zo snel mogelijk een patch uitgebracht wordt, maar het is in mijn ogen niet de taak van de klokkenluider om er als een soort politieagentje bovenop te zitten.

De bouwer moet niet maanden zijn gang kunnen gaan door steeds de loze belofte te maken dat de patch er bijna aan komt, maar Steven en Patrick zijn hier te 'aggressief' of 'streng' aan het hameren op de snelheid waarmee de patch komt. De uitgesproken intentie is in eerste instantie belangrijk, pas als het echt langer gaat duren is de intentie die uit de praktijk blijkt van toepassing.
Als iemand die twee op een hoop gooit heeft 'ie gewoon het topic daar niet gelezen.
Dat is denk ik ook waarom .oisyn niet zei dat CodeCaster compleet gelijk had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:27
pff drukte deze weken. vanwege alle feesten en partijen moet ik ook nog een hackaton missen... beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:44:

Jammer dat die Mac Minis tegenwoordig zo duur zijn. Had er nog een voor 450 euro gekocht....nu 600 het goedkoopste model! Je kunt wel Xamarin gebruiken maar dan moet je toch op een Mac compileren.
__fred__ schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:21:
[...]

[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Tweakers heeft ook een topic. Met een beetje goede wil is er OSX op een PC te fabrieken. Wel ff netjes OSX in de store aanschaffen.

Mijn hackintosch ervaring is overgegaan in iphone kopen, ipad kopen, twee imacs en nog een zwik latere iphones en een developer account... Ik denk dat apple me ondertussen wel vergeeft voor die hackintosh.
Ik denk dat het nu prima is, het is lastig om een Hackbook te vinden en vaak zijn ze niet veel goedkoper dan Apple machines. Op desktopvlak is het wat makkelijker maar Apple heeft die markt zelf eigenlijk ook al verlaten. Het valt me ook op dat Hackintoshes vaak moeite hebben met een nieuwere OS versie.

Eigenlijk net beroerd genoeg dat je uiteindelijk toch niet tevreden bent, maar wel goed kunnen proeven van MacOS X. Dus of je gaat om of je houdt vanzelf op met MacOS X gebruiken.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ik ga dat topic eens doornemen. Thanks :)

Ik heb via een vriend ook al een link gekregen naar Corona Labs (http://coronalabs.com/). Geen idee nog wat het is, maar dat gaan we ook even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:07
Zo. Nieuwe telefoon wordt morgen geleverd, een LG Nexus 4 en dat bij een abbonement van 20 euro in de maand 2 jaar lang. Lijkt me niet heel duur, zeker als ik kijk naar het Simonly-abbonement wat ik anders af had gesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door hiekikowan op 18-06-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:03

StM

Patriot schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:24:
[...]

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik niet vind dat die Kevin van Zamfoo goed bezig is. Integendeel. Maar tegelijkertijd pakken Steven en Patrick de zaak niet goed aan, zeker niet na bijvoorbeeld een post als deze.

Die post moet reden genoeg zijn om de boel voorlopig, en voornamelijk publiekelijk, even stop te zetten (van de kant van Steven en Patrick). Want Kevin heeft daar gewoon een punt: De specifieke gang van zaken en redenen waarom er sprake is van vertraging zouden niet van belang moeten zijn voor Steven en Patrick. Ik snap dat Steven en Patrick willen dat er zo snel mogelijk een patch uitgebracht wordt, maar het is in mijn ogen niet de taak van de klokkenluider om er als een soort politieagentje bovenop te zitten.

De bouwer moet niet maanden zijn gang kunnen gaan door steeds de loze belofte te maken dat de patch er bijna aan komt, maar Steven en Patrick zijn hier te 'aggressief' of 'streng' aan het hameren op de snelheid waarmee de patch komt. De uitgesproken intentie is in eerste instantie belangrijk, pas als het echt langer gaat duren is de intentie die uit de praktijk blijkt van toepassing.

[...]

Dat is denk ik ook waarom .oisyn niet zei dat CodeCaster compleet gelijk had?
De bouwer gaf na de vraag om een statusupdate na 2 weken aan niet eens aan een patch te willen werken nu, maar dat het ergens in de queue zou komen... En komop, het was maar 1 regeltje in een PHP script veranderen. We hebben het niet over een Microsoft patch voor de Windows kernel. En de patch die gekomen is verhelpt het probleem ook nog eens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:48:
ik ga dat topic eens doornemen. Thanks :)

Ik heb via een vriend ook al een link gekregen naar Corona Labs (http://coronalabs.com/). Geen idee nog wat het is, maar dat gaan we ook even bekijken.
Ik heb hier ook even mee gespeeld, maar net als al die andere framework is het toch behelpen. Dan schrijf ik liever echt code ipv alleen maar Javascript. Daarnaast compileer je ook niet echt maar is het gewoon een app met html pagina's die native methods aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:07:
-O- jeej postNL... Niemand thuis terwijl er een pakketje wordt afgeleverd (tegen mijn planning in moest ik vandaag bij een klant zijn), staat het pakket vermeld op de site als "afgeleverd" en heeft de postcode gewoon de eerste 4 letters van mijn bedrijfsnaam met een streepje eronder als handtekening neergezet... :/

Heeft dan ook verrekte weinig nut zo'n alleen huisadres melding... Hopelijk wel een briefje straks wie het spul heeft ontvangen... Niet echt gaaf als de laptop verdwenen is... :X
Ik heb liever dat ze mijn pakketje bij de buren afleveren (waarvan ik weet dat ze te vertrouwen zijn) dan wat ik vorig jaar meemaakte:

Ik had hier op Tweakers tweedehands een MacBook gekocht. Mijn ouders waren op vakantie en toen ik 's avonds terugkwam van mijn vakantiewerk zag ik mijn laptop gewoon in de voortuin liggen ... in de regen. We hebben een grote poort die op slot was en de postbode had er niets beter op gevonden dan de laptop doodleuk over de 3-meter hoge haag te gooien.

Gelukkig waren er geen stukken maar fijn is toch anders he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik had postnl gemist overdag. Komt hij 's avonds gewoon nog een keer aan de deur. Prima service.

Geen laptop (of boek), maar een aardappelschiller.

1 keer ooit een boek kwijt geraakt die geleverd zou zijn aan de buren. Ik kreeg toen volledig mijn geld terug van bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daos schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:51:
Ik had postnl gemist overdag. Komt hij 's avonds gewoon nog een keer aan de deur. Prima service.

Geen laptop (of boek), maar een aardappelschiller.

1 keer ooit een boek kwijt geraakt die geleverd zou zijn aan de buren. Ik kreeg toen volledig mijn geld terug van bol.com
Holy cow. Waarom wist ik niet dat zo'n aardappelschiller bestond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:58:
[...]

Holy cow. Waarom wist ik niet dat zo'n aardappelschiller bestond?
De reviews zijn niet echt lovend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mijn oma had vroeger al zo'n ding (maar dan niet elektrisch). Ik moet wel zeggen: hij is een beetje groot voor in mijn uppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat template gedoe in c++ maar brak werken in bepaalde situaties. Uiteraard is het heel erg performant, maar niet dynamisch.

Bijvoorbeeld, ik heb een functie welke een van de random generators als argument heeft. Ik wil graag kunnen wisselen tussen een std::tr1::binomial_distribution en std::tr1::uniform_int_distribution. Maar omdat die geen gezamenlijke base class hebben kan dat niet. Daardoor kan je er zelf weer een class omheen gaan zitten wrappen welke de benodigde functionaliteit levert. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Waarom? Je kunt toch een template type hebben en daar operator() op aanroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een template, ja. Je kan het type niet runtime bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben aan het leren voor een tentamen Talen en Automaten, dus ik maak mooi een oud tentamen. Kom ik vervolgens een opdracht tegen die volgens mij echt een fout bevat en is uitgewerkt door de docent :? (Ja die kunnen ook fouten maken, maar dit tentamen wordt al een paar jaar als voorbeeld tentamen aangeboden).
Opgave 9.
Gegeven een recursief opsombare taal L9. Beschouw de taal L′9 van de begin stukken van L9, volgens L′9 ={w ∈ Σ ∗ | ∃ u∈ Σ ∗ : wu∈ L9}. Bewijs dat L′9 recursief opsombaar is.

Uitwerking.
Er is een Turingmachine M9 die de taal L9 accepteert. We maken hieruit een nondeterministische Turingmachine M9′ voor L′9. Deze breidt eerst zijn invoer w op nondeterministische wijze uit tot een string wu en laat daarop M9 los. Als dit accepterend eindigt, wordt de invoer w geaccepteerd. Als er geen accepterende berekening is, wordt de invoer verworpen.
(Recursief opsombaar == semi-beslisbaar, was overigens natuurlijk ook niet vermeld in onze stof ;) ).

Volgens mij kan dit niet omdat je nooit weet of er een accepterende berekening is, totdat M9 eindigt en de invoer accepteert (kenmerk van semi-belisbaar). Dus kan je nooit invoer verwerpen? Overigens zou het semi-beslisbaar verhaal wel kunnen omdat je parallel gewoon alle mogelijke u's kan proberen en als er 1tje stopt dan accepteert ie (dus semi-beslisbaar).

Wat een rot vak 8)7 8)7 |:( |:( :P .

* Aloys is toe aan vakantie! Helemaal gezien ik ook nog een tentamen moet maken waarvan ik niet eens weet wat ik moet kunnen, de docent was de hele periode ziek.

[/frustratie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:12:
Een template, ja. Je kan het type niet runtime bepalen.
Nee, tuurlijk niet? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Haha, leuke XKCD inderdaad. Mijn medestudenten die het vak vorig jaar gehaald hebben kunnen mij ook al lang niet meer helpen want die zijn het ook lekker vergeten :P .

Helaas doe ik dus wel mijn best om dit vak nu te halen, maar gaat het toch erg lastig. Als ik nu alles haal dan heb ik mijn bachelor netjes in 3 jaar gedaan, maar ik ben wel blij als ik ik dit straks niet meer hoef te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Talen & automaten. Erg leuk vak (!)... Ik zie het nut er wel van in, opzich, maar zoveel stellingen ed. argh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 17:21
Aloys schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:17:
Volgens mij kan dit niet omdat je nooit weet of er een accepterende berekening is, totdat M9 eindigt en de invoer accepteert (kenmerk van semi-belisbaar).
Vandaar dat het een non-deterministische TM is; er hoeft maar één accepterend pad te zijn. (Zoals je hopelijk weet kun je die ook simuleren met een deterministische TM als je 't geen probleem vindt dat je exponentieel meer — maar nog wel eindige — extra tijd nodig hebt).
Overigens zou het semi-beslisbaar verhaal wel kunnen omdat je parallel gewoon alle mogelijke u's kan proberen en als er 1tje stopt dan accepteert ie (dus semi-beslisbaar).
Dat is min of meer wat er gebeurt als je met een non-deterministische Turing-machine begint. ;) Je intuïtie klopt dus wel.

Een makkelijker bewijs volgt uit het feit dat een taal RE is als er een Turing-machine bestaat die alle woorden uit de taal kan opsommen; dan kun je dus een TML9 bouwen die TMM9 simuleert en voor elk gegenereerd woord alle prefixes genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Thanks voor de uitleg :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

StM schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:53:
[...]

De bouwer gaf na de vraag om een statusupdate na 2 weken aan niet eens aan een patch te willen werken nu, maar dat het ergens in de queue zou komen... En komop, het was maar 1 regeltje in een PHP script veranderen. We hebben het niet over een Microsoft patch voor de Windows kernel. En de patch die gekomen is verhelpt het probleem ook nog eens niet.
Ja, en die Kevin is dus ook ofwel gewoon erg lax, ofwel compleet incompetent. Dat staat los van de reactie van Steven en Patrick. Die is gewoon, wat mij betreft, niet goed. De manier waarop ze het aanpakken is in grote lijnen prima (het is gewoon een klokkenluidersactie), maar op veel kleine details verprutsen ze het in mijn ogen gewoon.

Klokkenluiders worden al niet altijd als iets positiefs gezien, en dan is het jammer dat deze gasten zich zo gedragen. Ook al doen ze alleen maar vervelend terug, en is de softwarebouwer degene die begon, ze verlagen zich uiteindelijk toch naar zijn niveau, en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Goedemorgen mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Dat valt (helaas) wel mee... Wat een brakke nacht. Ik slaap verdomme op zolder en daar is het tot een uur of 2 heel warm geweest...

Vandaag wordt gelukkig mijn Nexus geleverd om de pijn te verzachten :D Kan ik binnenkort mooi wat prive-androidprojectjes op zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hier ook een korte nacht. Niet door de hitte, maar door de aanschaf van Batman Arkham Asylum GOTY edition. Goed spel kan ik je zeggen.

Helaas wel de tijd vergeten en pas half 1 op bed, terwijl 6.15 uur de wekker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Spannend nachtje.... 1 van onze katten die normaal aan het huis 'verankerd' is kwam niet meer thuis. Niet zo raar voor een kat zou je zeggen, maar wel een beetje spannend als je bedenkt dat het een enorme angsthaas is die echt niets durft. Het viel dus een beetje buiten het verwachtings patroon.

Anyway vanochtend stond hij helemaal vies voor de deur en kon niet wachten voordat hij naar binnen kon. Ben benieuwd wat die deze nacht heeft meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Laurens-R schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:52:
Spannend nachtje.... 1 van onze katten die normaal aan het huis 'verankerd' is kwam niet meer thuis. Niet zo raar voor een kat zou je zeggen, maar wel een beetje spannend als je bedenkt dat het een enorme angsthaas is die echt niets durft. Het viel dus een beetje buiten het verwachtings patroon.

Anyway vanochtend stond hij helemaal vies voor de deur en kon niet wachten voordat hij naar binnen kon. Ben benieuwd wat die deze nacht heeft meegemaakt.
En dat gaat hij/zij je straks na het werk vertellen :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

pdebie schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:41:
Helaas wel de tijd vergeten en pas half 1 op bed, terwijl 6.15 uur de wekker gaat.
bdalenoord schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:40:
Dat valt (helaas) wel mee... Wat een brakke nacht. Ik slaap verdomme op zolder en daar is het tot een uur of 2 heel warm geweest...
Mietjes! Wacht maar tot er een baby op je kamer slaapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
EddoH schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:16:
[...]

[...]

He, doe eens niet. Over 10 weken ga ik dat meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/compiling.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Evilbee schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:24:
[...]

He, doe eens niet. Over 10 weken ga ik dat meemaken...
Gefeliciteerd! En heel veel sterkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Gefeliciteerd met uw verjaardag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Daarom hebben wij een aparte babykamer. Je gaat toch geen smak geld uitgeven om je kind bij jouw op de kamer te laten slapen ;) . Je moet uiteraard wel de ruimte ervoor hebben.

Ik snap dat je dan sneller in de buurt bent als de kleine naast je staat maar na twee nachten is die van ons toch echt naar zijn eigen kamer gegaan. Als er wat aan de hand is wordt je echt wel wakker (en anders vrouwlief wel die dan een meer of minder subtiele hint geeft). Voordeel is dat je niet van elke zucht wakker wordt en daarmee ook zelf wat aan rust toekomt tussen de voedingen door.

Ondertussen maken wij ons op voor de tweede en gaan we dit circus nogmaals meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Als je er de ruimte voor hebt kan dat ja :P

Ik vind het zelf trouwens veel prettiger om er (vooral in de eerste weken) gewoon naast te liggen, in plaats van dat ik moet gaan luisteren of ik iets hoor of niet.
En een smak geld? Bedje en een commode, that's it. Een babykamer kost meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:50:
Ondertussen maken wij ons op voor de tweede en gaan we dit circus nogmaals meemaken.
Je gaat een hele hoop "Oh ja, zo was dat" momenten krijgen :P
EddoH schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:57:
En een smak geld? Bedje en een commode, that's it. Een babykamer kost meer.
Een babykamer is een kamer met een bedje en een commode. Met als verschil dat je dan wel een oog dicht doet. :)

[ Voor 36% gewijzigd door farlane op 19-06-2013 10:00 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Motivatie aan het begin van de dag: 100%
Motivatie als ik eenmaal aan het werk moet op deze warme dag: -100%;

Motivatie nu: -200%

Waar is mijn motivatie gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Candanz schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:03:
Motivatie aan het begin van de dag: 100%
Motivatie als ik eenmaal aan het werk moet op deze warme dag: -100%;

Motivatie nu: -200%

Waar is mijn motivatie gebleven?
Aan het begin van de dag.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Oeh. Onweer en de temperatuur is van 26 graden binnen 10 minuten gezakt naar 22. Jammer dat het raam dicht moet want het regent er anders in... Maar als het straks droog is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

ZaZ schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:04:
[...]

Aan het begin van de dag.
Blijkbaar wou het de deur dus niet uit, want aan het begin van de dag was ik thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, ontiegelijk droge stof, maar Harm Bakker bracht het wel op zo'n manier dat het een stuk prettiger te behappen was. Ik ben het dus eigenlijk meer met Gropah eens.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zijn er hier nog meer mensen die morgen naar de introductie van DNN Social in hotel Mitland in Utrecht gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb ik hiervoor een vrije dag genomen? Grrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
@Hydra waar doel je op? Het weer? De verwachting is dat het vanmiddag (iig in het oosten) als nog 35 graden wordt... Niet lekker om te werken kan ik je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Maar veel wind en weinig (geen?) zon maakt het ook geen ideaal terras (of strand) weer...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
bdalenoord schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:24:
@Hydra waar doel je op? Het weer? De verwachting is dat het vanmiddag (iig in het oosten) als nog 35 graden wordt... Niet lekker om te werken kan ik je zeggen.
Ja, maar dikke onweersbuien enzo. Zelf woon ik in Utrecht en hier is het 20 graden en regent 't nu. Tot zover het plan om vandaag met de kleine naar 't strand te gaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier gewoon lekker aan het werk! ^^ Airco gelukkig wel aan :p

Account gegevens, die je moet kunnen wijzigen. Geen rocket-science, maar ook zeker niet echt uitdagend werk om te doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Oldenzaal overstroomt een beetje geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Hier is het inmiddels weer droog dus ikk ga maar eens alle ramen losgooien aangezien het buiten nu aanzienlijk frisser is dan binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Gropah schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:09:
Talen & automaten. Erg leuk vak (!)... Ik zie het nut er wel van in, opzich, maar zoveel stellingen ed. argh
Wat je bij een dergelijk gebied nogal hebt is dat de theorie (definities, stellingen) nogal ver weg liggen van implementaties (e.g. algoritmen/parsers). Bij reguliere talen liggen deze twee werelden nog dicht bij elkaar. Bij LL-talen denk ik makkelijker in termen van de theorie, terwijl dat mij bij L(AL)R-talen dat mij te abstract wordt, en ik eerder in termen van implementaties redeneer ("intuitie"). Dat is eigenlijk verkeerd; de theorie zou het fundament moeten zijn waarop je bouwt...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:32:
Oldenzaal overstroomt een beetje geloof ik :D
De bui is hier net voorbij ging best hard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Patriot schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 06:53:
[...]

Ja, en die Kevin is dus ook ofwel gewoon erg lax, ofwel compleet incompetent.
Dit. Het is frappant dat sommige mensen die schijnbaar mensen beschuldigen niet goed te lezen toch maar weer steeds blijven hangen op het feit dat Kevin toch echt wel een evil dude is, terwijl dát niet hetgene is wat ontkent wordt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
.oisyn schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:41:
[...]

Dit. Het is frappant dat sommige mensen die schijnbaar mensen beschuldigen niet goed te lezen toch maar weer steeds blijven hangen op het feit dat Kevin toch echt wel een evil dude is, terwijl dát niet hetgene is wat ontkent wordt.
Nog steeds dezelfde discussie? Volgens mij hebben jullie echt niks nuttigs te doen :+

Lekker thuis werken vandaag. Scheelt weer 2 uur reistijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, ik reageer gewoon laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
[...]

[...]

Wacht maar tot die baby de eerste nacht(en) in de eigen kamer slaapt 8)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat was bij ons niet echt een groot probleem. We hebben sowieso een makkelijke slaapster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:53:
Dat was bij ons niet echt een groot probleem. We hebben sowieso een makkelijke slaapster.
Ik heb bij de eerste iig geen oog dicht gedaan de eerste nacht; niet omdat hij niet sliep maar omdat ik zelf gewoon zo zat te stressen. :D

De tweede gaat makkelijker :P

[ Voor 4% gewijzigd door farlane op 19-06-2013 10:56 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
farlane schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:56:
Ik heb bij de eerste iig geen oog dicht gedaan de eerste nacht; niet omdat hij niet sliep maar omdat ik zelf gewoon zo zat te stressen. :D
Wij waren zo kapot dat we als een blok in slaap gevallen zijn. Hele gebeuren duurde ook van 4 uur 's nachts tot de volgende avond 20:00 tot we daar weggingen, dus dan kun je je slaap wel gebruiken. En dan wordt je dus 8:45 wakker van de kraamverzorgster die aanbelt :)

Was erg raar, je wordt gewoon wakker, en het duurt ff voordat je je realiseert dat er iets in dat wiegje ligt en dat dat je dochter is. Ze lag zo stil te slapen dat ik ook ff schrok. Ze slaapt noodgedwongen nog steeds op onze kamer (is 20 maanden nu) en ik geef d'r nog steeds wel eens een por als ze echt heel stil ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

*gaap*
*nies*

Hier nog steeds heel warm, heel benauwd en bewolkt. En vol met pollen :X

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
En hoe is het met het weer in het oosten van het land? Ik moet zo vanuit Haarlem naar Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Twente begint flink op te klaren, dus ik ben bang voor late extremen, rond het eind van de middag... Arnhem zou eerder al schoon moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:08:
[...]

Wij waren zo kapot dat we als een blok in slaap gevallen zijn. Hele gebeuren duurde ook van 4 uur 's nachts tot de volgende avond 20:00 tot we daar weggingen, dus dan kun je je slaap wel gebruiken. En dan wordt je dus 8:45 wakker van de kraamverzorgster die aanbelt :)
Oh zo, ik interpreteerde het als "wacht maar tot het kindje van bij jouw op de kamer naar haar eigen kamer gaat". De eerste paar maanden heeft ze gewoon in een wiegje op onze slaapkamer geslapen, wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
F.West98 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:09:
Hier nog steeds heel warm, heel benauwd en bewolkt. En vol met pollen :X
Hier is ook nog geen vlaag van frisse lucht gepasseerd. En aangezien onze baas zo slim was om vanochtend de ramen open te zetten, zit de drukkende hete lucht nu ook binnen :(.

Ik hoop wel dat de voorspelde storm nog voor vannacht over het land trekt, want voel me momenteel niet in staat om een hele nacht kelders te gaan leeg pompen.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vrijwilligers brandweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Dat klopt!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Ze lag zo stil te slapen dat ik ook ff schrok. Ze slaapt noodgedwongen nog steeds op onze kamer (is 20 maanden nu) en ik geef d'r nog steeds wel eens een por als ze echt heel stil ligt :)
Hehe, de jongste had in het begin de neiging om als je maar een geluidje maakte (met de kamerdeur oid ) plotseling haar ogen open te doen en dan leek ze klaarwakker. Porren heb ik dus nooit hoeven doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Blegh... Vandaag verder werken aan een document waar ik een paar weken geleden mee begonnen ben en een hele tijd niets meer mee heb gedaan. Ik moet in jip-en-janneke taal SEPA gaan uitschrijven zodat de functioneel beheerder bestanden kan checken en een go kan geven op de beoogde implementatie. Snap nog steeds niet waarom hij zelf niet door de sepa specs heen kan gaan, maar goed...

Valt best tegen als je een document hebt liggen maar geen idee meer hebt wat je nog moet doen om het af te ronden. Het enige dat ik nog weet is dat ik destijds een stuk wilde herschrijven omdat het niet was zoals ik wilde... :/

Gelukkig is de benauwdheid wat gaan liggen, maar mijn hoofd voelt nog wel enigszins bewolkt...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.Gertjan. schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:44:
Blegh... Vandaag verder werken aan een document waar ik een paar weken geleden mee begonnen ben en een hele tijd niets meer mee heb gedaan. Ik moet in jip-en-janneke taal SEPA gaan uitschrijven zodat de functioneel beheerder bestanden kan checken en een go kan geven op de beoogde implementatie. Snap nog steeds niet waarom hij zelf niet door de sepa specs heen kan gaan, maar goed...
Omdat 90% van de ITers luie flikkers zijn, zo ;)

(sorry, komt een irritatiedingetje bovendrijven uit een vorig project waarin voor de beheerders echt ALLES uitgespeld moest worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
TheNephilim schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:47:
[...]

Gefeliciteerd met uw verjaardag! :D
Dank u! :*)

Bah, test scenarios bedenken voor functionele tests... laat mij maar proggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Janoz schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:16:
[...]

Ja, ontiegelijk droge stof, maar Harm Bakker bracht het wel op zo'n manier dat het een stuk prettiger te behappen was. Ik ben het dus eigenlijk meer met Gropah eens.
Harm Bakker geeft het al een behoorlijke tijd niet meer volgens mij. Wim Hesselink heeft het toen overgenomen, maar die is ondertussen met pensioen.
Al zie ik net dat volgens het rooster Wim Hesselink het vak nog geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Intru schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:54:
[...]

Harm Bakker geeft het al een behoorlijke tijd niet meer volgens mij. Wim Hesselink heeft het toen overgenomen, maar die is ondertussen met pensioen.
Al zie ik net dat volgens het rooster Wim Hesselink het vak nog geeft...
Yup, hij geeft het inderdaad nog steeds.

En Janoz, sarcasme is over het algemeen moeilijk te begrijpen in getypte tekst, maar een (!) is meestal een goede indicatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
[...]

ik geef d'r nog steeds wel eens een por als ze echt heel stil ligt :)
Och, dat doet mijn vriendin nu ook soms nog bij mij. Ik slaap en adem blijkbaar ook zo stil dat ze denkt dat ik overleden ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Damnit w8 project. Ff topic aanmaken dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:48:
[...]

Omdat 90% van de ITers luie flikkers zijn, zo ;)
Duh, dat is dé peiler van automatisering :P

Zodra ik iets moet doen dat ook maar enigszins repetitive is ga ik het automatiseren - waardoor ik er vervolgens uiteindelijk langer mee bezig ben dan als ik het met de hand zou doen, maar dat is irrelevant :+

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 19-06-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:40:
Duh, dat is dé peiler van automatisering :P

Zodra ik iets moet doen dat ook maar enigszins repetitive is ga ik het automatiseren - waardoor ik er vervolgens uiteindelijk langer mee bezig ben dan als ik het met de hand zou doen, maar dat is irrelevant :+
Dat deel had ik 't niet over hoor. Het willen automatiseren is goed, dat maakt mensen goeie ITers. Probleem is dat het soms een beetje doorslaat; ITers die onwetende managers ervan weten te overtuigen dat ze echt geen tijd hebben voor X, Y en Z 'want druk'. Zie je vooral in grote projecten.

Doet me een beetje terugdenken aan de projecten op de HIO, zit je met 6 man in een clubje en dan wordt 90% van 't werk gedaan door 2 personen. En eentje is dan "projectleider" wat betekent dat je alleen maar delegeert. Uhuh :)

Okay, ff genoeg frustraties ;)

FF iets anders: ben er sinds kort achter dat ik last heb van mycophobia. Waar anderen "The Last of Us" een fantastisch spel lijken te vinden heb ik zo iets van "no way!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Lol, hele verhaal getikt voor een nieuwe topic. Ik denk, laat ik nog maar eens builden om te zien wat die compile time error ook alweer was. Poef, error gone >_>

Achja, ik heb nog wel een error die ik niet zo snap :+

Inmiddels aangemaakt: 2 Windows8 releases uit 1 solution

[ Voor 18% gewijzigd door Soundless op 19-06-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Leuke week, ben d'r achter gekomen dat visual studio met een COM library shipped waarmee je .pdb files kunt queryen genaamd DIA. Super handig als er het een en ander ge-reverseengineerd moet worden.

En ik ben d'r achter gekomen dat windows sinds 2000 met een database storage engine genaamd ESENT (of Jet) shipped, en dat concurrent access en transactions ondersteund
Pagina: 1 ... 121 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.