Leuk ja, die discussie heb ik ook geregeld gehad. De opmerking: "tja je zit de hele dag binnen een beetje op een stoel te zitten" is een mooie dooddoener. Mensen denken allemaal dat het zo makkelijk is.
Als je van een dag development/andere IT klus een flinke koppijn overhoudt snappen mensen dat niet. Die kunnen zich soms niet voorstellen dat nadenken ook energie kost. Maar goed aan de andere kant zijn de mensen die dergelijke opmerkingen maken ook niet de mensen die nadenken als hun vak hebben gekozen, dus echt kwalijk kunnen we ze het niet nemen
"Ja maar het is makkelijk verdiend in de ICT" slaat dan ook nergens op, wij moeten ook moeite doen voor ons geld, veel hebben moeten studeren, je maakt soms lange dagen en je hebt gewoon een redelijke verantwoordelijkheid. Daar hoort een prijskaartje bij. Daarnaast is er schaarste, als het vak zo simpel was hadden we vast geen schaarste aan mensen gehad
Als
ZZP-er eigen-baas denken mensen helemaal dat het vanzelf gaat en dat ik lekker geld aan het binnenharken ben... Ja lekker "makkelijk", voor de vakanties begint iedereen al te klagen, worden deadlines verschoven en moet ik ook mijn relaties een beetje managen. Daarnaast heb ik geen manager meer die ik voor het karretje kan spannen als het te heet onder mijn voeten wordt. Dus tja, zo makkelijk hark ik het ook weer niet binnen