De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Ozzie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:21:
Vandaag voor het eerst aan de slag met Git. Volgende week op een nieuw project waarin we gebruik gaan maken van Git voor versie beheer ipv SVN en CVS dat in de andere projecten de klok slaat.
Beste tip die ik je kan geven: https://www.codeschool.com/courses/try-git/goto

Verder gewoon doen. Sinds ik over ben op git &github wil ik niet meer terug naar een svn omgeving! :*)

[ Voor 12% gewijzigd door steffex op 20-06-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:58:
[...]

Streelt dat niet een beetje je ego om zo gewild te zijn dat men je gaat bellen zelfs?
Ik zie het eerder als een desperate attempt om "transfergeld" binnen te harken. Die head hunter kan het weinig schelen of ik de right man for the job ben, zolang ie er maar genoeg benadert zal er altijd wel iemand tussen zitten die de overstap wel maakt.

Maar goed, hij zei dat ie mijn gegevens had van ene "Eric". Ik ken verder niemand die zo heet, maar ik ben eens op LinkedIn gaan kijken en bleek dat in ik januari een berichtje heb gehad van een recruiter genaamd Eric waar ik natuurlijk nooit op heb gereageerd. Ook meteen ontdekt dat er gewoon een "not interested" knop is op LinkedIn, dus meteen maar even alle openstaande recruitmentberichten op die manier afgehandeld :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:57
Ik kreeg daarnet ook een recruiter op mijn gsm. Datzelfde mens had me gisterenavond al gebeld maar dat was blijkbaar niet goed opgeslaan in het systeem. 8)7 Gisteren al heel duidelijk gemaakt dat ik niet geinteresseerd was, vandaag probeerde ze opnieuw.
Wat ik dan ook erg vind: ik deel mijn gsm nummer niet snel uit en ik heb het nooit aan dat bedrijf gegeven. In 2008 ben ik wel op mijn huidige job gekomen via een recruiteringsbureau. Waarschijnlijk heeft een van de werknemers daar mijn gegevens dus gewoon meegenomen naar een concurrent.
En dan nog zo familiair aan de telefoon: in zo'n beetje iedere zin mijn voornaam gebruiken. Dat stoort me zo: ik ken die persoon niet, een beetje beleefdheid zou toch wel mogen. :(
[/einde-recruiter-rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Jouw voornaam klinkt niet beleefd?

Ik zie mezelf toch wel als een beleefd persoon, maar merk de laatste tijd dat ik eigenlijk (bijna) nooit meer "u" zeg of mensen bij hun achternaam aanspreek.

Emailtjes ook, meestal gewoon "Hoi <insert-first-name>", alleen de eerste en soms tweede email gaan nog met "Beste <insert-first-name>". Maakt me dat onbeleefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Iemand hier ervaring met https://www.digitalocean.com/ ..? 8) Ze adverteren met 'voor developers, door developers' :p

[ Voor 31% gewijzigd door TheNephilim op 20-06-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

TheNephilim schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:44:
Iemand hier ervaring met https://www.digitalocean.com/ ..? 8) Ze adverteren met 'voor developers, door developers' :p
Het ziet er wel nice uit iig :) Geen ervaring mee.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:51
GateKeaper schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:21:
Jouw voornaam klinkt niet beleefd?

Ik zie mezelf toch wel als een beleefd persoon, maar merk de laatste tijd dat ik eigenlijk (bijna) nooit meer "u" zeg of mensen bij hun achternaam aanspreek.

Emailtjes ook, meestal gewoon "Hoi <insert-first-name>", alleen de eerste en soms tweede email gaan nog met "Beste <insert-first-name>". Maakt me dat onbeleefd?
Dan zeg nog ik eerder "Hallo" dan "Hoi". Ook al ken ik de persoon in kwestie nog zo goed. Houdt het toch enigzins formeel, mochten de mailtjes aan hun zijde doorgestuurd worden naar hun managers etc.

Eerste/tweede mail gaan vaak van start met "Geachte" of "Beste" inderdaad.

Maar onbeleefd? Nee dat zeker niet. Ik vind het juist onbeleefd als ze alleen de voornaam gebruiken als opening:
Patrick,

Kan jij voor mij ..........

Groeten,
......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Niet per se onbeleefd, maar gewoon irritant: "Hey {voornaam}, hoe is het? {Voornaam}, zeg eens, heb je het naar je zin op je huidige werk? Ben je misschien op zoek naar een nieuwe opdracht, {voornaam}? Ik denk, {voornaam}, dat ik de ultieme uitdaging voor je heb!". In vier opvolgende zinnen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan lijkt het net persoonlijk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

Overigens voor de mensen die naar TechEd Europe mogen, ik ben jaloers...
http://channel9.msdn.com/...ttendees#fbid=_x_YROHCz8E

349 euro voor een Surface Pro en 80 euro voor een Surface RT... Voor dat geld gaan ze daar als warme broodjes weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-06-2013 12:59 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:12
CodeCaster schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:57:
Niet per se onbeleefd, maar gewoon irritant: "Hey {voornaam}, hoe is het? {Voornaam}, zeg eens, heb je het naar je zin op je huidige werk? Ben je misschien op zoek naar een nieuwe opdracht, {voornaam}? Ik denk, {voornaam}, dat ik de ultieme uitdaging voor je heb!". In vier opvolgende zinnen.
verschrikkelijk irritant inderdaad... ook aan de telefoon overigens...
.oisyn schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:59:
Dan blijkt het niet persoonlijk.
ftfy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
Dit inderdaad. Waarschijnlijk bedoeld om vriendelijk en persoonlijk over te komen maar het is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:11
Otherside1982 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:02:
[...]

Dit inderdaad. Waarschijnlijk bedoeld om vriendelijk en persoonlijk over te komen maar het is gewoon irritant.
Ach ik kreeg een keer zelfs een mailtje van een recruiter met 'Hey Ozzie' als aanhef. Terwijl mijn echte naam Oscar is ;)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
.oisyn schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:50:
Net gebeld door een head hunter op de vaste telefoon van kantoor. Eikels.
Ze zijn hondsbrutaal idd. Bellen ook gewoon het algemene nummer en vragen van namens "recruitmentbureau XYZ" naar je voor en achternaam. En als je er dan niet bent en de receptioniste vraagt of ze een bericht achter kunnen laten dan gaan ze opeens geheimzinnig doen. Ja hallo, die receptioniste is ook niet achterlijk!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat is inderdaad zo verschrikkelijk irritant.

Tijdje geleden een recruiter die een ietwat bekakt accent had en Frederik* heette...
Ik heb hem vrij lang aan de lijn gehouden en vooral ook bekakt terug praten, ook zo ongeveer in elke zin z'n naam zeggen. Ik geloof dat hij er zelf ook een beetje zat van werd, ik kon horen dat hij geirriteerd raakte.

*: Vermeld ik er even bij omdat Frederik zo'n heerlijke naam is om met een bekakt accent uit te spreken :D

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 20-06-2013 13:10 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Firesphere schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:06:
[...]

Dat is inderdaad zo verschrikkelijk irritant.

Tijdje geleden een recruiter die een ietwat bekakt accent had en Frederik heette...
Ik heb hem vrij lang aan de lijn gehouden en vooral ook bekakt terug praten, ook zo ongeveer in elke zin z'n naam zeggen. Ik geloof dat hij er zelf ook een beetje zat van werd, ik kon horen dat hij geirriteerd raakte.
Koekje van eigen deeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Eentje met een vieze nasmaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 15:52
Yup, het is een prima provider. In mijn ervaring vrij vlotte support via ticket/irc, prima (IO) performance op de VPS, een API die wel wel prettig in gebruik is en het is vooral significant goedkoper dan Amazon e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Wel beetje rare beschrijving :+
With our SSD hard drives, you can expect much faster disk i/o performance when compared to a traditional storage medium (e.g. SATA).
Sinds wanneer is SATA het opslagmedium? Meeste SSD's hangen toch ook nog steeds met SATA aan het moederbord? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:48:
Maar onbeleefd? Nee dat zeker niet. Ik vind het juist onbeleefd als ze alleen de voornaam gebruiken als opening:

[...]
Eensch, sommige mensen doen dat gewoon standaard en dan weet ik dat ze er niets mee bedoelen, maar ik vind het zelf gruwelijk irritant. Ik ben toch geen hond? Een aanhef kost niets en is een stukje beleefdheid die ik toch eigenlijk wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Sh4wn schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:18:
Sinds wanneer is SATA het opslagmedium? Meeste SSD's hangen toch ook nog steeds met SATA aan het moederbord? 8)7
Misschien gebruiken ze wel alleen maar PCI-E SSD's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:11
Vond net een handige site http://www.tldrlegal.com/ staat van heel veel software (en andere) licenties een begrijpbare vertaling. Wel handig als je het verschil tussen bijvoorbeeld de GPL, LGPL en AGPL wil weten zonder dat je de hele juridische tekst hoeft door te spitten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Pff. Klant vraagt een aangepaste offerte. Met o.a. 2 voedingen. Ik vraag voor welk apparaat die voedingen precies zijn. Hij reageert met een generieke naam (dus niet het specifieke type). Als ik hem dan vraag om het specifieke type of het serienummer krijg ik een pissige mail terug dat 't 'em te lang duurt.

Ja hallo, wees dan meteen duidelijk! :(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 21:27
Hydra schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:38:
Pff. Klant vraagt een aangepaste offerte. Met o.a. 2 voedingen. Ik vraag voor welk apparaat die voedingen precies zijn. Hij reageert met een generieke naam (dus niet het specifieke type). Als ik hem dan vraag om het specifieke type of het serienummer krijg ik een pissige mail terug dat 't 'em te lang duurt.

Vind ik ook altijd erg komisch. Als je iets specifieks wilt weten van een generieke beschrijving, wordt je voor 'bijdehandje' aangezien, terwijl het zonder dat specifieke gewoon simpelweg niet kan, omdat die informatie nodig is. =P

tldr: i feel your pain ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Mijn vriendin belt net dat ze haar studie heeft voltooid (na 8jaar) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steffex schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:55:
Gefeliciteerd! *O* Wat voor 'n studie was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
steffex schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:55:
mm 8 jaar, dan zal je vanaf nu wel legaal doktertje kunnen spelen ofzo :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Ze is nu dierenarts :) dus soort van goed! :)

[ Voor 34% gewijzigd door steffex op 20-06-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:01:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pophangover.com/wp-content/uploads/2012/12/nailed_it-s240x320-227191.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bij sommige berichten krijg je: Internal Server Error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een "Internal Server Error" eerder wijst op en uhhh... interne serverfout? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ach, als de systeembeheerders daar van hetzelfde niveau zijn als de redacteuren... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:20

StM

Iedere IT storing heeft tegenwoordig toch als oorzaak dat je gehacked bent. Of het was een DDOS aanval. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vaak het woord "hier", in een verder lege pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
steffex schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:08:
Ze is nu dierenarts :) dus soort van goed! :)
_Moe_ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:01:
[...]

Bedoel je nu dat steffex een /3 (paardekop) heeft? :+
[/vrijdag-niveau-op-donderdag]

* Otherside1982 vindt het uitschrijven van een technische analyse niet leuk. Ik zou veel liever de implementatie meteen doen. Ik snap wel het voordeel van zo'n document, maar het duurt me veel te lang. Nu wordt dit stuk geimplementeerd door een collega, dus het moet echt wel uitgeschreven worden. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
ik weet niet wat /3 precies is, maar het zou zo maar kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Collega is NU een broodje halen in de stad. De weddenschap of'ie droog terugkomt is gestart. Niemand heeft ingezet op dat't hem gaat lukken :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Firesphere schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:35:
Collega is NU een broodje halen in de stad. De weddenschap of'ie droog terugkomt is gestart. Niemand heeft ingezet op dat't hem gaat lukken :D
Ik zit al de hele dag te wachten totdat het hiet gaat onweren :P Onweer is awesomeness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:48
Hier in het zuiden des lands (Z-Limburg) is het anders pas sinds om en nabij 2 uur droog, nadat het al van vanmorgen vroeg (voor half 8 ) aan het regenen was. Ik wens jullie daarboven dus nog veel succes met de regen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier flitst het af en toe een beetje, niet zo schokkend. Over uurtje weer naar huis (ambtenaar-modus), hopelijk valt het dan een beetje mee. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 21:46
gezien de regen hier krijgt ie zelfs z'n broodje niet droog over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:44:
gezien de regen hier krijgt ie zelfs z'n broodje niet droog over...
Dat zou heel dom zijn, aangezien hij meestal bij de bakker ter plekke z'n broodje opeet. Tenzij het dak bij de bakker het begeeft natuurlijk :D

kut :'( Hij's net-aan droog over :/

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 20-06-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Koelt wel lekker af hoor, die regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Moet hier nog een klein uurtje wachten denk ik... (Amsterdam)

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
mbarie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:59:
Moet hier nog een klein uurtje wachten denk ik... (Amsterdam)
Het ergste gaat langs ons heen. Zie buienradar.nl

edit:
Het spettert trouwens wel hier in Zuidoost.

[ Voor 9% gewijzigd door Daos op 20-06-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Daos schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:01:
[...]

Het ergste gaat langs ons heen.
Dat klonk heel even als die foute grap die niet-grappige volwassenen maken als een kind klaagt over de regen ... "het meeste valt ernaast :D :') :D "

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Net eerste flits en wat gerommel. Wij kunnen dus ook meegenieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Hier in Groningen nog niks te zien, maar ik denk dat dat het komende half uur wel gaat veranderen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:03
Daos schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:33:
Net eerste flits en wat gerommel. Wij kunnen dus ook meegenieten.
Hier in Haarlem nu ook eindelijk.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik word nooit meer gebeld door recruiters, alleen wel eens een voormalige werkgever. Dat was ook eigenlijk de bedoeling maar ik voel me toch een beetje ongewild :|
Leftblank schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Yup, het is een prima provider. In mijn ervaring vrij vlotte support via ticket/irc, prima (IO) performance op de VPS, een API die wel wel prettig in gebruik is en het is vooral significant goedkoper dan Amazon e.d.
Goed om te horen. Ik zoek iets Amazon-achtigs wat met mij mee kan groeien maar met goede support

(dé reden dat ik na al die jaren van eigenlijk veel te dure hosting de site van mijn neef nog steeds bij www.denit.nl heb draaien....voel me gewoon schuldig om daar weg te gaan en hij betaalt en is tevreden).
Hydra schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:38:

Hufterigheid is meestal een dekmantel voor eigen falen.

(jaren op een helpdesk gewerkt)

[ Voor 92% gewijzigd door BikkelZ op 20-06-2013 16:05 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:38
Sh4wn schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:40:
[...]

Ik zit al de hele dag te wachten totdat het hiet gaat onweren :P Onweer is awesomeness.
Flits Boem, Pc uit, werk weg. Top dat Onweer. 8)7

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

UPS :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:03

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

HMS schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:37:
Hier in Groningen nog niks te zien, maar ik denk dat dat het komende half uur wel gaat veranderen :X
Wordt al aardig grijs, en koelt al lekker af :)

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
woest85 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:13:
[...]

Laat dan ook maar even naar hier komen, mijn armen schuiven gewoon van mijn bureau af :(.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Alle regen gaat netjes om Zeeland heen, zo te zien. 8)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

woest85 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:13:
[...]

Het is begonnen :). Ramen op een kier en het koelt al lekker af =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Zo, net op tijd naar huis gefietst in Groningen! Kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
lol.. zit ik op kantoor... gebeurt het volgende: nerd A zegt tegen nerd B in volle overtuiging... "goh wat een ongelofelijke sneue nerd is nerd C toch" 8)7

Een manager die voorbij liep (snelle jongen) kijkt verwonderd naar de twee heren... en je ziet hem denken "... wat een ongelofelijk nerds..."

Als zelfs de nerds (waar ik er vol trots 1 van ben) nu ook al onderscheid gaan maken in de gradatie van het nerd zijn; waar moet het dan heen met de wereld... Be proud! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Zojuist ff accountje aangemaakt en droplet gemaakt. Lijkt allemaal aardig te werken.

Kan alleen nog niet voor amsterdam datacenter kiezen. Alleen NY en SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 00:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ziet er grappig uit, krijg je gewoon een eigen image? Welk OS gebruiken ze hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En welke features zijn er standaard geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
je hebt veel mogelijkheden qua images. Zijn wel allemaal kale images. Ze hebben wel paar beta application images die je kunt gebruiken.

Default hebben ze Ubuntu, CentOS, Debian, Arch Linux en Fedora images in verschillende smaakjes.

[edit]
Je kunt gewoon een basic image installeren, daarna instellen zoals je het zelf wilt en daar een snapshot van maken. Vanaf dat punt kun je dan droplets opzetten met die snapshot.

[ Voor 28% gewijzigd door steffex op 20-06-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

steffex schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:53:
je hebt veel mogelijkheden qua images. Zijn wel allemaal kale images. Ze hebben wel paar beta application images die je kunt gebruiken.

Default hebben ze Ubuntu, CentOS, Debian, Arch Linux en Fedora images in verschillende smaakjes.

[edit]
Je kunt gewoon een basic image installeren, daarna instellen zoals je het zelf wilt en daar een snapshot van maken. Vanaf dat punt kun je dan droplets opzetten met die snapshot.
Owh dat is wel heel handig! :o Zitten nu bij VPS.net, ook heel prima, maar wat meer bloated, duurder en dergelijke vergeleken met deze. Thanks voor de 'review' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
TheNephilim schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:13:
[...]

Owh dat is wel heel handig! :o Zitten nu bij VPS.net, ook heel prima, maar wat meer bloated, duurder en dergelijke vergeleken met deze. Thanks voor de 'review' :p
Ik zit nu bij Transip daar ben ik best tevreden over en de prijs valt zeker mee.

Maar ik ben al een tijdje opzoek naar een W2012 VPS, weinig te vinden voor een goede prijs. Zit er nu aan te denken om een CentOS VPS te nemen en daar weer KVM op te zetten, maar weet niet of dat zomaar kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:48
Megamind schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:42:
[...]

Ik zit nu bij Transip daar ben ik best tevreden over en de prijs valt zeker mee.

Maar ik ben al een tijdje opzoek naar een W2012 VPS, weinig te vinden voor een goede prijs. Zit er nu aan te denken om een CentOS VPS te nemen en daar weer KVM op te zetten, maar weet niet of dat zomaar kan :P
Kun je de boel dan niet in Wine draaien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nee het is een Signalr website die dus IIS8 nodig heeft i.c.m. Windows 2012 voor websocket support. Ik wilde het misschien Azure doen maar de kosten daarvoor zijn echt te hoog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Megamind schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:49:
Nee het is een Signalr website die dus IIS8 nodig heeft i.c.m. Windows 2012 voor websocket support. Ik wilde het misschien Azure doen maar de kosten daarvoor zijn echt te hoog gewoon.
http://www.cloudvps.nl/ is niet zo heel duur. Beetje afhankelijk van de performance die je nodig hebt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Klopt maar als je ze vergelijkt met Transip ben je 2x zoveel kwijt voor de helft aan specs (5x minder bandbreedte alleen al). En vaak zie je dat een trede hoger gelijk een stuk duurder wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Megamind op 20-06-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:51:
[...]

Dat zou heel dom zijn, aangezien hij meestal bij de bakker ter plekke z'n broodje opeet. Tenzij het dak bij de bakker het begeeft natuurlijk :D

kut :'( Hij's net-aan droog over :/
Heeft ie donders geluk mee gehad. Om 1500 stroomde het bij ons om de regenpijp die binnen zit heen... Hoe was het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:48:
[...]

Heeft ie donders geluk mee gehad. Om 1500 stroomde het bij ons om de regenpijp die binnen zit heen... Hoe was het bij jullie?
Tja, bij ons was't vooral een awesome storm (Oldenzaal dus)... Bij mij thuis in de kelder daarentegen is er een modem verzopen, schrok me een ongeluk toen ik geen ping meer kreeg naar de server :/

Maargoed, Enschede ziet er verder vrij droog uit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik hoor morgen wel wat de schade is. Ik denk dat er andere gebouwen zijn die het zwaarder hadden. vooral de oudere gebouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik woon dan ook in het uiterste noorden van Enschede. Hier gebeurd nooit zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Wij hadden nog een bbq om 4 uur :P was best grappig half in de gang de bbq staan, blijkbaar net te veel waardoor er een brandalarm is afgegaan. oeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Het implementeren van een Hadoop FileSystem plugin om je eigen gemaakte intercloud filesystem te gebruiken is nog best wel wat werk.

De documentatie van Hadoop laat op dat vlak ook sterk te wensen over....

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m8rjkmqOZR1rdl5h0o1_1280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Java:
1
2
3
4
5
6
object Problem20 extends App {
    val fact:List[BigInt] = List.range(1, 101)
    val fact_compute:BigInt = (fact.reduce(_ * _))
    val ans = fact_compute.toString.view.map(_.asDigit).sum
    println(ans)
}

Ik begin scala wel te leren! (en te waarderen) :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:45:
Ik heb enorm interesse om Scala te leren (en Clojure, de andere bekende JVM taal).
Ik ben alleen heel bang dat mijn kennis ervan 'nutteloos' blijkt te zijn.

Hoe denken jullie daarover? De concepten waar Scala op bouwt die zijn mij totaal niet onbekend, dus wat dat betreft hoef ik het niet te leren.
(Ter referentie, ik werk in de iOS/Ruby on Rails/Navision/Windows 8 wereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:50:
[...]

Ik heb enorm interesse om Scala te leren (en Clojure, de andere bekende JVM taal).
Ik ben alleen heel bang dat mijn kennis ervan 'nutteloos' blijkt te zijn.

Hoe denken jullie daarover? De concepten waar Scala op bouwt die zijn mij totaal niet onbekend, dus wat dat betreft hoef ik het niet te leren.
(Ter referentie, ik werk in de iOS/Ruby on Rails/Navision/Windows 8 wereld)
Ik wil scala leren om dingen te kunnen bouwen met http://www.playframework.com/
High performance van Java, mooie syntax, minimale verbosity, typesafe (vaarwel php's idiote type conversions), volgens mij is dit nuttige kennis. Libraries in Java zijn makkelijk te implementeren.

Het functionele paradigma met een sterke drang om zoveel mogelijke waarden en zo min mogelijk variabelen te gebruiken - het vermijden van zogenaamde side-effects - zorgt er voorzover ik gelezen heb ook voor dat de schaalbarheid beter wordt. (Maar correct me if I'm wrong)

In jouw specifieke geval: scala & ruby zijn qua syntax aardig verwand. (Kan zelf ook rails, maar in het werkzaam bestaan helaas vooral met php bezig. Ik erger me steeds meer aan die taal, eigenlijk.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:45:
Java:
1
2
3
4
5
6
object Problem20 extends App {
    val fact:List[BigInt] = List.range(1, 101)
    val fact_compute:BigInt = (fact.reduce(_ * _))
    val ans = fact_compute.toString.view.map(_.asDigit).sum
    println(ans)
}

Dot product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*api bekijkt*

In plaats van mijn mooie lisp achtige
code:
1
.reduce(_*_)
Jammer :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ow ja nee, ik probeerde te raden wat het deed. Beetje raar om die toString d'r tussen te hebben staan.

Het jammere aan dit soort dingen is dat je sinds SSE 4.1 in 1 assembly instructie een dot-product kunt berekenen van lengte vector van lengte 4. (De dpps / _mm_dp_ps() instructie / intrinsic). Die dingen kun je dan weer aan elkaar chainen om arbitraire dot-products te doen. Terwijl er in de "high-performance" scala een berg aan map/reduce abstracties overheen geflikkerd word.

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
float dotProduct8(__m128 *x, __m128 *y)
{
    __m128 temp0 = _mm_dp_ps(*x, *y, 0xff);
    __m128 temp1 = _mm_dp_ps(x + 1, y + 1, 0xff);
    __m128 result = _mm_add_ps(temp0, temp1);

float dotproduct = *(float*)&result;

return dotproduct;
}

[ Voor 19% gewijzigd door PrisonerOfPain op 20-06-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:29:
[...]

Ow ja nee, ik probeerde te raden wat het deed. Beetje raar om die toString d'r tussen te hebben staan.

Het jammere aan dit soort dingen is dat je sinds SSE 4.1 in 1 assembly instructie een dot-product kunt berekenen van lengte vector van lengte 4. (De dpps / _mm_dp_ps() instructie / intrinsic). Die dingen kun je dan weer aan elkaar chainen om arbitraire dot-products te doen. Terwijl er in de "high-performance" scala een berg aan map/reduce abstracties overheen geflikkerd word.

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
float dotProduct8(__m128 *x, __m128 *y)
{
    __m128 temp0 = _mm_dp_ps(*x, *y, 0xf1);
    __m128 temp1 = _mm_dp_ps(x + 1, y + 1, 0xf1);
    __m128 result = _mm_add_ps(temp0, temp1);

float dotproduct = *(float*)&result;

return dotproduct;
}
Haha, nee het is een euler probleem. http://www.projecteuler.net
(en toevallig bestond de functie .product ook. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:35:
[...]

Haha, nee het is een euler probleem. http://www.project-euler.net
(en toevallig bestond de functie .product ook. )
Ah, dat is een ander probleem :) nu begrijp ik niet hoe ik die code zou moeten lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:39:
[...]

Ah, dat is een ander probleem :) nu begrijp ik niet hoe ik die code zou moeten lezen :+
Als je heel even wacht produceer ik even een ruby equivalent voor je dat beter leesbaar is.

Hier in Ruby
Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
#n! means n  (n  1)  ...  3  2  1

#For example, 10! = 10  9  ...  3  2  1 = 3628800,
#and the sum of the digits in the number 10! is 3 + 6 + 2 + 8 + 8 + 0 + 0 = 27.

#Find the sum of the digits in the number 100!

fac = 1

(2..100).each do |n|
    fac = fac*n
end

splitted_chars = fac.to_s.split(//)

answer = 0
splitted_chars.each do |c|
    answer += c.to_i
end

puts answer

(Deze code is bij no means optimale ruby, maar vooral bedoeld om duidelijk te maken wat er gebeurt.)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je tegen een bug aan te zijn gelopen, blijkt het 'gewoon' te werken.

C++:
1
2
auto foo = []( int bar ){ return bar; };
int i = foo( i ); // i meegeven als parameter????

Compileert onder msvc 11. Al heeft het niet echt een praktisch nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt ruby code niet normaal weergegeven op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lijkt mij verder ook niet heel erg vreemd. Voordat je iets in i kan opslaan moet je i eerst alloceren. Als je i dan gebruikt voor de aanroep bestaat ie (overigens natuurlijk wel een prut waarde). Het zal wel een compiler-afhankelijke "feature" zijn vermoed ik.

Anders moet je even kijken wat voor code (assembler) er geproduceerd wordt voor:
C:
1
2
3
int j;
j = foo(j);
int i = foo(i);

Ben wel benieuwd of dat nog verschil oplevert (gok van niet).

De ANSI C grammatica lijkt inderdaad gewoon eerste de variabele aan te maken en dan bestaat ie wanneer de toekenning geparsed wordt. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Aloys op 20-06-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
C:
1
int i = i;

Compiled ook gewoon in VS2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
De compiler evalueert het als twee aparte stappen:
C++:
1
2
int i;
i = i;
Verder hangt het af van de instellingen die je de compiler voert wat er verder gebeurd. Als je de compiler strikter maakt, krijg je een waarschuwing c.q. error dat 'i' wordt gebruikt terwijl hij niet is geïnitialiseerd. In andere gevallen wordt hij waarschijnlijk weg geoptimaliseerd.

Als je het met een functie aanroept, wordt het ook in twee stappen geëvalueerd.
C++:
1
2
int i;
i = foo(i);

Dit zorgt echter voor 'undefined behavior'. De variabele is niet geïnitialiseerd, en de standaard garandeert niet dat het geheugen 'gereset' wordt, als in: dat de waarde op 0 staat. In veel gevallen is dit wel zo, maar het kan zijn dat het geheugen hergebruikt wordt, maar nooit is gecleared, waardoor je iets willekeurigs kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
ThomasG schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:21:
In veel gevallen is dit wel zo...
:N

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Inderdaad |:( Wat ik eigenlijk bedoelde is, als je het gaat testen in een kleine applicatie, is het op veel platformen het geval. Maar je mag er natuurlijk nooit vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
i = i gebruik ik regelmatig als snelle breakpoint, om een waarde vlak voor een return in locals te bekijken, in VS.

dan ben ik weer te lui om t toe te voegen aan watch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

yeuy vandaag mijn laatste dag op stage, was een en leuke periode, veel geleerd over netwerken, IPv6, linux, DNS systemen, SSL certs, SOAP apis e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 16:51
Ellos schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:54:
i = i gebruik ik regelmatig als snelle breakpoint, om een waarde vlak voor een return in locals te bekijken, in VS.

dan ben ik weer te lui om t toe te voegen aan watch :+
als je een breakpoint op de return regel zet, zie je in de locals toch ook de waarde van het object wat je returned?

--

gisteren overigens bij een inloopdag over DotNetNuke Social geweest. Een nieuw sociaal platform op basis van DotNetNuke. Zitten hele leuke dingen in die zeker toepasbaar zijn in de CRM wereld.

[ Voor 20% gewijzigd door PdeBie op 21-06-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Vliegtuig airco's zijn killing omg. Ben nu ziekjes daardoor >.> terwijl vandaag mijn 4 weken vakantie begint

[ Voor 26% gewijzigd door Rutix op 21-06-2013 08:39 ]

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 123 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.