“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Dat vroeg ik mij net in de regen ook al afOzzie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:03:
Dag begint al goedHelemaal doorweekt van die kut regen. Waarom kan t niet gewoon een maand achter elkaar lekker warm zijn
Je weet zeluf
Hou de waxinelichtjes netjes op je tafel he!OkkE schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:50:
Oh god, vandaag komen WimLex en Maxima hier in de stad (rondje van max. half uurtje...), lopen o.a. voor ons kantoor langs. Politie everywhere, alles afgesloten; wat een chaos!
[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 21-06-2013 09:24 ]
https://niels.nu
Kun je niet vanuit kantoor met iets groters gooien... dan heb je altijd prijs!steffex schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:35:
vooral de houders
Pas op wat je zegt he, de NSA leest mee.Cor453 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:36:
Kun je niet vanuit kantoor met iets groters gooien... dan heb je altijd prijs!
https://niels.nu
Deuren en gordijnen dicht.Hydra schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:23:
Hou de waxinelichtjes netjes op je tafel he!
Hmmm, de stoep staat nu al vol met mensen in oranje kleding & paraplu‘s! “Willem-Alexander en Maxima komen and everybody loses his mind”...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik heb wel ooit met PRTG Server monitor gewerkt. Dat is wel veel breder dan Glimpse, maar kan ook server management. Dit is dan wel weer open source, dus dat zou een afweging kunnen zijn.pdebie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:42:
Iemand ervaring hier met Glimpse? http://getglimpse.com/
Werkt wel prima om wat inzicht te krijgen.pdebie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:42:
Iemand ervaring hier met Glimpse? http://getglimpse.com/
Ik zorg er zelf wel altijd voor dat ik het alleen in een debug build gebruik, en lever nooit incl. Glimpse op, maar er zit ook nog wat security related spul is, dus als je dat in productie wil brengen, kan het wel.
Ja bizar altijd, hoe mensen uren in de rij gaan staan, wachten om een glimp op te vangenOkkE schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:43:
[...]
Deuren en gordijnen dicht.
Hmmm, de stoep staat nu al vol met mensen in oranje kleding & paraplu‘s! “Willem-Alexander en Maxima komen and everybody loses his mind”...
[ Voor 73% gewijzigd door Candanz op 21-06-2013 10:03 ]
Ik vraag me elke keer weer af waar dat prijsverschil nu in kan zitten.Megamind schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:04:
Klopt maar als je ze vergelijkt met Transip ben je 2x zoveel kwijt voor de helft aan specs (5x minder bandbreedte alleen al). En vaak zie je dat een trede hoger gelijk een stuk duurder wordt.
Ben opzich wel tevreden met mijn VPS (4) bij CloudVPS, maar als ik die prijzen dan zie bij Transip (BladeVPS X8) dan is een overstap toch wel erg verleidelijk. Ook de pro versies van de BladeVPS zien er niet verkeerd uit. Allen goedkoper dan de hogere nodes van CloudVPS en inderdaad meer capaciteit.
Wat dat betreft ontbreekt het aan transparantie in deze wereld. Als je iets in de winkel koopt zie of voel je kwaliteitsverschil wanneer je meer of minder betaald (I know, niet altijd), maar bij het aanschaffen van servers kom je er altijd pas na migratie achter of je een goede keuze hebt gemaakt.
Ik denk ik zoek even naar BladeVPS en waar kom ik uit: https://www.transip.nl/vps/
ongeldig certificaat
Mijn firefox vindt hem gewoon geldig hier. Zie er ook niks vreemds aan.Soundless schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:49:
Uhm....
Ik denk ik zoek even naar BladeVPS en waar kom ik uit: https://www.transip.nl/vps/
ongeldig certificaat
No animals were harmed in the making of this comment.
Zelf heb ik sterk het idee dat bepaalde aanbiedingen en dergelijke al snel lokkertjes zijn, zonder overcapaciteit. Vanzelfsprekend kunnen ze in eerste instantie slechts 90 van de 100 (bijv.) VM's op één box zetten. Jij als klant vind het lekker snel en bent tevreden. Als het na een paar maanden toch iets minder snel gaat, ligt dat voor je eigen idee minder snel aan de hoster, maar meer aan je eigen config ofzo.GateKeaper schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:46:
[...]
Ik vraag me elke keer weer af waar dat prijsverschil nu in kan zitten.
Ben opzich wel tevreden met mijn VPS (4) bij CloudVPS, maar als ik die prijzen dan zie bij Transip (BladeVPS X8) dan is een overstap toch wel erg verleidelijk. Ook de pro versies van de BladeVPS zien er niet verkeerd uit. Allen goedkoper dan de hogere nodes van CloudVPS en inderdaad meer capaciteit.
Wat dat betreft ontbreekt het aan transparantie in deze wereld. Als je iets in de winkel koopt zie of voel je kwaliteitsverschil wanneer je meer of minder betaald (I know, niet altijd), maar bij het aanschaffen van servers kom je er altijd pas na migratie achter of je een goede keuze hebt gemaakt.
Kortom; de capaciteit kun je nooit controleren, dus wellicht krijg je helemaal geen waar voor je geld.
Ik heb een aantal hosters gehad (Leaseweb verruit de slechtste), en wat de grote bottleneck is is altijd de disk. Transfer rate of disktime is erg belangrijk.GateKeaper schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:46:
[...]
Ik vraag me elke keer weer af waar dat prijsverschil nu in kan zitten.
Vaak stoppen ze veel VPSjes op 1 storage wat uiteraard leidt tot enorme vetragingen en timeouts, maar bij Transip nog nergens last van gehad in die paar weken dat ik er zit. Disk transfer times zijn beter dan dedi servers die ik heb.
VPS bij TransIP
1
2
3
4
| 2147483648 bytes (2.1 GB) copied, 18.665 s, 115 MB/s (write) 2147483648 bytes (2.1 GB) copied, 16.3603 s, 131 MB/s (read) Results: 1596 seeks/second, 0.626 ms random access time (2701285 < offsets < 160523735601) |
VPS op eigen 2950 Dell:
1
2
3
| 2147483648 bytes (2.1 GB) copied, 257.719 seconds, 8.3 MB/s 2147483648 bytes (2.1 GB) copied, 11.0361 seconds, 195 MB/s Results: 189 seeks/second, 5.271 ms random access time (3696850 < offsets < 53682877450) |
[ Voor 26% gewijzigd door Megamind op 21-06-2013 11:43 ]
Volgens chrome is die ongeldig. Misschien iets te maken van de 'geldig vanaf' datum van het certificaat. Staat op vandaag. Gaat chrome misschien fout/anders mee om?Comgenie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:51:
[...]
Mijn firefox vindt hem gewoon geldig hier. Zie er ook niks vreemds aan.
Klopt, en dat bedoel ik met het ontbreken van transparantie. Als een hoster wel duur is / hogere tarieven rekent, wil dat nog niet zeggen dat hij niet aan overselling doet.TheNephilim schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Zelf heb ik sterk het idee dat bepaalde aanbiedingen en dergelijke al snel lokkertjes zijn, zonder overcapaciteit. Vanzelfsprekend kunnen ze in eerste instantie slechts 90 van de 100 (bijv.) VM's op één box zetten. Jij als klant vind het lekker snel en bent tevreden. Als het na een paar maanden toch iets minder snel gaat, ligt dat voor je eigen idee minder snel aan de hoster, maar meer aan je eigen config ofzo.
Kortom; de capaciteit kun je nooit controleren, dus wellicht krijg je helemaal geen waar voor je geld.
Natuurlijk doet zo'n hoster aan overselling. Duh!TheNephilim schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Zelf heb ik sterk het idee dat bepaalde aanbiedingen en dergelijke al snel lokkertjes zijn, zonder overcapaciteit. Vanzelfsprekend kunnen ze in eerste instantie slechts 90 van de 100 (bijv.) VM's op één box zetten. Jij als klant vind het lekker snel en bent tevreden. Als het na een paar maanden toch iets minder snel gaat, ligt dat voor je eigen idee minder snel aan de hoster, maar meer aan je eigen config ofzo.
Maak je geen illusies, dat doen ze allemaal. De truc is om een hoster te vinden welke dit zo min mogelijk doet, en daarmee dus de beste performance kan bieden. Maar tegelijkertijd wel voor een goede prijs kan aanbieden.
Als jij 3 of 4 vps'jes afneemt, dan draait deze gegarandeerd op een storage welke gedeeld wordt met anderen. Zo werkt het nu eenmaal. (tenzij je gaat co-locaten oid)
Pas als zo'n storage vol raakt, of kwa performance overprovisioned wordt zullen er vps'jes verhuist worden naar een andere storage unit, waarbij dan de meest betalende klanten eerst gaan.
Ze gaan echt niet een aparte storage unit van een paar ton neerzetten puur om jou paar vps'jes van super performance te kunnen voorzien.. Er zijn ook echt wel Hosters welke allerlei slimme trucjes hebben toegepast om tot op een zeker niveau bepaalde performance te kunnen garanderen, maar in de basis is dit hoe het werkt.
Pas als je grotere volumes vps'jes gaat afnemen kom je in aanmerking om _echt_ je eigen dedicated hardware te krijgen, maar dan praat je ook over aanzienlijke volumes of special cases, en ga je vaak toch een apart traject in.
Wat betreft waar voor je geld krijgen:
Cpu en geheugen is vaak een gegeven en niet iets waar je je druk om hoeft te maken. Als jij een dual core met 3ghz en 8gb geheugen vps afneemt, dan heb je dat ook.
En als verder je IO snel genoeg is, dan krijg je toch waar voor je geld?
Zal het jou verrotten dat je achter de schermen je storage deelt met 100 andere vps'jes. Zolang je IO snel genoeg is is dit toch geen probleem?
[ Voor 10% gewijzigd door D-Raven op 21-06-2013 11:21 ]
Ook maar even een account gemaaktsteffex schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:41:
[...]
Zojuist ff accountje aangemaakt en droplet gemaakt. Lijkt allemaal aardig te werken.
Kan alleen nog niet voor amsterdam datacenter kiezen. Alleen NY en SF
Ik kon trouwens wel Amsterdam kiezen dus heb een Ubuntu server aangemaakt in Amsterdam.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Probeer nu alleen een domein eraan te koppelen maar dat lukt nog niet echt. Lijkt me dat ik gewoon de name server moet omzetten naar die van digitalocean en het zou moeten werken toch?mrmartijn schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:01:
Ik kon gisteren ook Amsterdam niet kiezen dus heb ik een droplet in NY gemaakt. vandaag heb ik die even overgezet naar Amsterdam, scheelt nogal in de ping
Kan natuurlijk zijn dat het even duurt, maar geduld is niet mijn beste kant. Misschien dat ik daarom een hekel heb aan DNS zooi configureren.
Geen idee, ik gebruik dns beheer van mijn andere hosting.Ozzie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:03:
[...]
Probeer nu alleen een domein eraan te koppelen maar dat lukt nog niet echt. Lijkt me dat ik gewoon de name server moet omzetten naar die van digitalocean en het zou moeten werken toch?
Kan natuurlijk zijn dat het even duurt, maar geduld is niet mijn beste kant. Misschien dat ik daarom een hekel heb aan DNS zooi configureren.
wel een beetje jammer dat ze geen IPv6 adressen aan de droplets koppelen
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Mja, maar ik probeer hem te beheren via de DNS panel van Digital Ocean. Leek me wel handig, alles op één plek. Maar goed, misschien doe ik het toch maar gewoon via transip.Megamind schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:03:
A record aanpassen zou voldoende moeten zijn.
Als je voor het hele domein het beheer bij Digital Ocean wil hebben moet de NS van het domein worden ingesteld op de nameservers van Digital Ocean. (NS1.DIGITALOCEAN.COM, NS2.DIGITALOCEAN.COM, NS2.DIGITALOCEAN.COM)Ozzie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:06:
[...]
Mja, maar ik probeer hem te beheren via de DNS panel van Digital Ocean. Leek me wel handig, alles op één plek. Maar goed, misschien doe ik het toch maar gewoon via transip.
Heb ik ook gedaan. Zoals ik al zei, moet waarschijnlijk gewoon even geduld hebbenmrmartijn schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:11:
[...]
Als je voor het hele domein het beheer bij Digital Ocean wil hebben moet de NS van het domein worden ingesteld op de nameservers van Digital Ocean. (NS1.DIGITALOCEAN.COM, NS2.DIGITALOCEAN.COM, NS2.DIGITALOCEAN.COM)
edit:
Vond in mijn frustratie over de traagheid van DNS wel een leuke site. http://www.whatsmydns.net/ Kan je checken waar je domein naar resolved door verschillende name servers over de wereld
[ Voor 19% gewijzigd door Ozzie op 21-06-2013 12:17 ]
Ik ben al lang aan het zoeken maar misschien weet iemand hier er wel een die niet zo snel op google te vinden is.
Je weet zeluf
nee ik zoek zo'n in de vs gehoste, het heeft namelijk met ping enzo te makenanalogue schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:16:
Om te oefenen? Waarom dan niet gewoon een LAMP/XAMP/WAMP installatie... ook gratis
Je weet zeluf
Een xampp of wamp installatie heb je zo staan, en dan kun je het zo hard stuk maken als je zelf wil.
En om de ping van een locatie te bepalen heb je geen VPS nodig.. bovendien als de ping belangrijk is, waarom ga je dan kijken bij gratis meuk?
[ Voor 30% gewijzigd door phex op 21-06-2013 13:22 ]
Toch even doorzoeken of een apart topic in het juiste subforumCP3BEST schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:14:
Kleine vraag: weet iemand misschien een gratis VPS (zoiets als zo'n gratis webhost) om op te oefenen met scripts enzo.
Ik ben al lang aan het zoeken maar misschien weet iemand hier er wel een die niet zo snel op google te vinden is.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
http://www.speld.nl/2013/...op-desktop-klaas-willems/
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dan kan het wel zijn dat je je eigen browsercache e.d. even moet legen (of ipconfig /release, ipconfig /renew). Op 1 of andere manier heb ik dat op het werk ook wel eens, dat we een domein verhuizen naar een andere server en dat ik hem bij mij niet kan resolven. Op de PC van mijn buurman, die dat domein al een tijdje niet heeft bezocht doet die het dan (al) wel.Candanz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:29:
Meestal gaat er een zone update elke 2 uur de deur uit, zover ik weet. Maar een A record naar je server IP zou al genoeg moeten zijn om er naar toe te browsen. Als je je droplet mail wil laten doen, je pop, smpt, mail, etc. ook naar je droplet IP. Wil je subdomeinen hebben, dns record maken naar je droplet, en met vhosts in apache(als je dat gebruikt) afvangen.
Amazon EC2 kan je een jaar gratis proberen, misschien is dat iets?CP3BEST schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:14:
Kleine vraag: weet iemand misschien een gratis VPS (zoiets als zo'n gratis webhost) om op te oefenen met scripts enzo.
ipconfig /flushdns is genoeg om je dns cache te legen.jbdeiman schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:29:
[...]
Dan kan het wel zijn dat je je eigen browsercache e.d. even moet legen (of ipconfig /release, ipconfig /renew). Op 1 of andere manier heb ik dat op het werk ook wel eens, dat we een domein verhuizen naar een andere server en dat ik hem bij mij niet kan resolven. Op de PC van mijn buurman, die dat domein al een tijdje niet heeft bezocht doet die het dan (al) wel.
[ Voor 39% gewijzigd door Ozzie op 21-06-2013 13:44 ]
Daar ging het laatste beetje productiviteit van deze week....Firesphere schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:28:
Eigenlijk best bizar, een satirische website die de waarheid schrijft:
http://www.speld.nl/2013/...op-desktop-klaas-willems/
Verwijderd
De usage van de vps zelf wel maar je storage en transfers zijn daarmee niet gratis.Ozzie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:32:
[...]
Amazon EC2 kan je een jaar gratis proberen, misschien is dat iets?
Overigens zie ik t probleem van een lokale installatie ook niet, ik werk altijd op XAMPP en dit heeft eigenlijk nog nooit tot problemen geleid. Voor hele specifieke eisen kun je altijd virtualbox oid gebruiken. Helemaal gratis, geen latencies, geen dns issues.
Als jouw nameserver je dan nog het oude IP teruggeeft heb je daar nog niet veel aan, het enige wat echt helpt is dan host/ip in je hosts file prakken of een debug proxy gebruiken.ipconfig /flushdns is genoeg om je dns cache te legen.
Website is eigenlijk helemaal klaar, nu nog even wat wijzigingen doorvoeren en dan hopen dat er inmiddels niet teveel veranderd is. Gelukkig was het maar een kleine website, had anders vast tegen allerlei dingen aangelopen die ik nu heel anders doe
Ik update net een plugin op een website van een klant van ons... om erachter te komen dat het een Windows host is die het niet piktVerwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:50:
Zucht... class met veel template magic naar een ander mapje verplaatst, 30 build errors
Maar met het weer van vandaag is mijn motivatie 0,0. Bah bah.
Van de Amazon site:Cartman! schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:25:
[...]
De usage van de vps zelf wel maar je storage en transfers zijn daarmee niet gratis.
Overigens zie ik t probleem van een lokale installatie ook niet, ik werk altijd op XAMPP en dit heeft eigenlijk nog nooit tot problemen geleid. Voor hele specifieke eisen kun je altijd virtualbox oid gebruiken. Helemaal gratis, geen latencies, geen dns issues.
30 GB of Amazon EBS Standard volume storage plus 2 million IOs and 1 GB snapshot storage
15 GB of bandwidth out aggregated across all AWS services
1 GB of Regional Data Transfer"
Dus wel degelijk gratis storage en transfer. Ik heb zelf ook een VM gratis in EC2 draaien en heb er nog geen rekening van ontvangen hoor. Staat toch al zeker driekwart jaar aan.
Ik heb vandaag ook een geval van niet productief zijn. afgelopen dagen voor door gestouwd en nergens last. Vandaag moe brak inspiratie loos en geen concentratiepdebie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:59:
Afgelopen twee dagen heerlijk weer. Ik was lekker opgewekt.
Maar met het weer van vandaag is mijn motivatie 0,0. Bah bah.
VrijdagEalanrian schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:01:
[...]
Ik heb vandaag ook een geval van niet productief zijn. afgelopen dagen voor door gestouwd en nergens last. Vandaag moe brak inspiratie loos en geen concentratie
Dat deed ik maandag ook, simpel twitter componentje om wat laatste tweets te laten zien in een site die op Orchard draait.. Krak, hele website platTheNephilim schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:57:
[...]
Ik update net een plugin op een website van een klant van ons... om erachter te komen dat het een Windows host is die het niet pikt
Nu weer lekker aan het vechten met Excel en SSIS, wat een ellende blijft dat toch.
[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 21-06-2013 15:15 ]
Owh Twitter ... haha ik moet nog enkele websites fixen waarop de oude API nog gebruikt word. Die is inmiddels offline namelijksig69 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:14:
[...]
Dat deed ik maandag ook, simpel twitter componentje om wat laatste tweets te laten zien in een site die op Orchard draait.. Krak, hele website plat
Nu weer lekker aan het vechten met Excel en SSIS, wat een ellende blijft dat toch.
Heb gewoon een Wordpress plugin gemaakt die met OAuth en dus de nieuwe API de laatste tweets ophaald. Deze worden geserveerd met Ajax om (bijna helemaal) compatibel te zijn met de oude manier.
Ik heb een cruciaal threading bug opgelost. Hier hebben we weken mee in ons maag gezeten.

Pak een biertje en ga het vierenSoundless schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:28:
Ben ik dan de enige die zich erg productief voelt vandaag?
Ik heb een cruciaal threading bug opgelost. Hier hebben we weken mee in ons maag gezeten.
![]()
![]()

Meestal starten devs geen nieuw project op vrijdag, HET moment waar je je even productief voelt.Soundless schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:28:
Ben ik dan de enige die zich erg productief voelt vandaag?
Vandaag is het: fix twitter/cms/css bugs dag
[ Voor 8% gewijzigd door phex op 21-06-2013 15:42 ]
Dan sla je het stukje t/m "en" over..
Haha, inderdaad!phex schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:41:
[...]
Meestal starten devs geen nieuw project op vrijdag, HET moment waar je je even productief voelt.
Vandaag is het: fix twitter/cms/css bugs dag
Ja hier ook wat losse eindjes aan elkaar geknoopt. Vanavond maar eens bestellen bij de Argentijn, die bezorgd
The OpenWeatherMap service provides free weather data and forecast API suitable for any cartographic services like web and smartphones applications.
Nope, toevallig dat ik deze week iets gemaakt heb wat gebruik maakt van http://www.worldweatheronline.com/OkkE schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:56:
Iemand ervaring met Open Weather Map? http://openweathermap.org/API
[...]
en dat werkt prima.
Ik denk niet dat de baas iets van die bug af wistjbdeiman schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:42:
[...]
Dan sla je het stukje t/m "en" over..Je kan het nog steeds vieren. Als jullie er al veel tijd in hebben gestopt kan je je baas vast overtuigen dat hij je dat gunt ;-)
En als we nou elke bugfix gaan vieren, kunnen we de laptop nog wel een tijdje dichthouden
Heb haar een half jaar een abonnement op MjamTaart(Een blad waar verschillende dingen instaan over taarten(qua recepten, ideeën e.d) gegeven. Die zelfde dag nog het hele abonnement betaald. Leuk zei ze.
Komt het eerste nummer begin Juni binnen, ze vindt het een erg mooi cadeau, en is er erg blij mee. Alleen kreeg ik dus medio Juni ineens een factuur toegestuurd met als ik hem niet betaal, dat het abonnement beeindigt wordt. Op het factuur staat ook nog eens de foute naam, ik gaf hem cadeau aan m'n moeder, S. Candan. Ik betaalt het onder de naam S. Candan. Maar op het factuur stond dus heel leuk M. Candan, er is geen M. Candan in onze familie??
Maar goed, ik heb dus gebeld, en uitgelegd wat er nu fout gaat. Moest ik alle emailtjes die ik van de aanbieder heb gekregen doorsturen. Ok, gedaan. Krijg ik nu net een mailtje terug met, Hierbij is uw abonnement geactiveerd. We zullen het eerste nummer na sturen, veel plezier en excuses voor het ongemak, bla bla bla.
Maar blijkbaar was het abonnement al geactiveerd, want we hebben het eerste nummer al thuis liggen??
Maar ok, hoef ik de factuur dus niet te betalen, wat ik zowiezo niet gedaan zou hebben, omdat 1. Er een ongeldige naam opstaat. 2. Ik heb het abonnement al betaalt.
precies wat ik dachtphex schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:25:
... ok en nu?
Is toch niet zo erg
Maar wat gaan jullie vanavond eten, ik weet het nog niet
Kijk, nu staat er toch iets dev-gerelateerds inCandanz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:21:
Mijn moeder heeft een hobby gevonden in taarten maken, dus ik had een leuk idee voor verjaardagscadeau.
Heb haar een half jaar een abonnement op MjamTaart(Een blad waar verschillende dingen instaan over taarten(qua recepten, ideeën e.d) gegeven. Die zelfde dag nog het hele abonnement betaald. Leuk zei ze.
Komt het eerste nummer begin Juni binnen, ze vindt het een erg mooi cadeau, en is er erg blij mee. Alleen kreeg ik dus medio Juni ineens een factuur toegestuurd met als ik hem niet betaal, dat het abonnement beeindigt wordt. Op het factuur staat ook nog eens de foute naam, ik gaf hem cadeau aan m'n moeder, S. Candan. Ik betaalt het onder de naam S. Candan. Maar op het factuur stond dus heel leuk M. Candan, er is geen M. Candan in onze familie?? Lijkt wel een programmeerfout waardoor de voornaam vervangen wordt door een random letter ofzo?![]()
Maar goed, ik heb dus gebeld, en uitgelegd wat er nu fout gaat. Moest ik alle emailtjes die ik van de aanbieder heb gekregen doorsturen. Ok, gedaan. Krijg ik nu net een mailtje terug met, Hierbij is uw abonnement geactiveerd. We zullen het eerste nummer na sturen, veel plezier en excuses voor het ongemak, bla bla bla.
Maar blijkbaar was het abonnement al geactiveerd, want we hebben het eerste nummer al thuis liggen??
Maar ok, hoef ik de factuur dus niet te betalen, wat ik zowiezo niet gedaan zou hebben, omdat 1. Er een ongeldige naam opstaat. 2. Ik heb het abonnement al betaalt.
Soundless schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:30:
Je verwacht iets dev-gerelateerds omdat het de devschuur is bedoel je? Terecht:
[...]
Kijk, nu staat er toch iets dev-gerelateerds in
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Optie 2: random voorletter generator in code
Dus wat gingen jullie eten?
Duidelijk optie 2phex schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:31:
Optie 1: verkeerd overgetypt
2.phex schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:31:
Geen idee.
Anders nog?
Na het extra programmeerwerk ga ik waarschijnlijk weer iets eten waar ik van tevoren niet van weet wat het isphex schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:31:
Voor het eten ga ik mijn 2d engine nog even bijwerken en drink ik ondertussen nog een energy blikje leeg denk ik zo
Verwijderd
Hallo weekend!
Verwijderd
Een dag ongeveer als ik me goed herinnerStM schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:36:
Hoe lang duurde het voor dat je ze kreeg toegestuurd? Ik wacht al 2 dagen...
Wij programmeurs hebben toch sowieso geen vaste tijden voor het avondetenphex schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:36:
Ik ben nu zo'n grote hoeveelheid kokosbrood aan het wegwerken dat ik de zin in avondeten langzaam verlies.
Hallo weekend!
Ik ben te lui om alleen voor chips terug te gaan. Het wordt dus een weekendje lijnen...
Niet met deze bak aan bugs die nog gefixt moeten worden voor het weekendSoundless schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:38:
[...]
Wij programmeurs hebben toch sowieso geen vaste tijden voor het avondeten
[ Voor 4% gewijzigd door Candanz op 21-06-2013 16:40 ]
Geen chips?Candanz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:40:
Het is vrijdag, dat betekent pistoletjes met americain filet en pesto/bieslook/ui. Altijd lekker.

Overburen? Dat doen ze bij ons tenminste.OkkE schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:47:
Zucht... De ellende met PostNL begint opnieuw. Volgens track&trace is het “bij de buren afgeleverd”, maar géén van de buren weet ergens vanaf.
Geen briefje in je brievenbus met huisnummer waar die is afgeleverd?OkkE schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:47:
Zucht... De ellende met PostNL begint opnieuw. Volgens track&trace is het “bij de buren afgeleverd”, maar géén van de buren weet ergens vanaf.
Is op mijn werk, we zitten aan een redelijk groot plein, overburen is zéér onlogisch.Candanz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:48:
Overburen? Dat doen ze bij ons tenminste.
Niks, noppes, nada.Soundless schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:48:
Geen briefje in je brievenbus met huisnummer waar die is afgeleverd?
Anyway; het zit er op, ik ga maar ‘ns bier drinken met collega‘s en ik zie morgen wel.
[ Voor 11% gewijzigd door OkkE op 21-06-2013 16:54 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.