Misschien is het dezelfde persoon die Daos' chips heeft gejat?OkkE schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:51:
[...]
Is op mijn werk, we zitten aan een redelijk groot plein, overburen is zéér onlogisch.
[...]
Niks, noppes, nada.
Het is weer vrijdag
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Misschien is het dezelfde persoon die Daos' chips heeft gejat?OkkE schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:51:
[...]
Is op mijn werk, we zitten aan een redelijk groot plein, overburen is zéér onlogisch.
[...]
Niks, noppes, nada.
Misschien hebben ze het aan WimLex & Maxima meegegeven? Even met de RVD bellen "hebben jullie toevallig mijn pakketje?"OkkE schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:51:
[...]
[...]
Niks, noppes, nada.
LOL, denk het niet. Heb niks gezien, stond er de hele tijd op te kijken.RobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:53:
[...]
Misschien hebben ze het aan WimLex & Maxima meegegeven? Even met de RVD bellen "hebben jullie toevallig mijn pakketje?"
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Gewoon op Facebook zetten, dan belt de NSA je terugRobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:53:
[...]
Misschien hebben ze het aan WimLex & Maxima meegegeven? Even met de RVD bellen "hebben jullie toevallig mijn pakketje?"
We are shaping the future
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
4.
Niet (meer) voor mij.Candanz schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:40:
Het is vrijdag, dat betekent ...
let the past be the past.
Wanneer kan ik langskomen bij jullie vrijmibo?
Met een fles goede whisky ben je altijd welkom hoorEalanrian schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:55:
[...]
Wanneer kan ik langskomen bij jullie vrijmibo?
[ Voor 16% gewijzigd door Firesphere op 21-06-2013 19:01 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat past dus preciesFiresphere schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:53:
[...]
Met een fles goede whisky ben je altijd welkom hoor
Lijst todo's: stuk of 80, plm 100 uur werk.
Deadline: Dinsdag a.s. 12:00
Verwijderd
En heb net derde set binnen gekregen na 2 uurtjes ofzo, dus als jij nog niets hebt gekregen is er of iets mis gegaan of wordt je hard gedistStM schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:36:
Hoe lang duurde het voor dat je ze kreeg toegestuurd? Ik wacht al 2 dagen...
Zijn ze challenging? Ik zit er namelijk ook aan te denken om ze te doenVerwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:46:
[...]
En heb net derde set binnen gekregen na 2 uurtjes ofzo, dus als jij nog niets hebt gekregen is er of iets mis gegaan of wordt je hard gedist
Nothing to see here!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Vooralsnog niet echt, ben nu bij derde set van de zes dus heb nog wel even te gaan, maar ben er tot nu toe redelijk makkelijk door heen gegaan. Als ik af en toe moeite heb is het met het begrijpen wat de vraag precies is. Je neemt meestal de rol in van zowel een systeem dat encryptie/decryptie verzorgt als die van de aanvaller. Wat dan niet altijd heel duidelijk uit de vraagstelling blijkt is hoeveel je precies als "bekend" mag veronderstellen als aanvaller zijnde. Verder vind ik het erg interessant om zo cryptographie eens wat beter te leren kennen en verbeter ik uiteraard weer mijn programmeer skills. Alhoewel c wellicht niet de beste keuze was geweest achteraf gezienRutix schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:55:
[...]
Zijn ze challenging? Ik zit er namelijk ook aan te denken om ze te doen
[ Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 22-06-2013 02:39 ]
ora et labora
Als je nu "IE7" had toegevoegd had ik je pijn begrepen.mrc4nl schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 02:33:
ik heb voor een topic op got ff een vergelijking webpaginatje gemaakt, ben er meer dan 2.5 uur mee bezig geweest en heb nog last van Z-index probleempjes.![]()
mocht je het resultaat willen zien: http://mrc4.nl/afbeeldingen/tc/
[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 22-06-2013 02:50 ]
ik weet wel wat er fout gaat bij het aanklikken van een nieuwe afbeelding veranderd de z index of visability van de vorige niet en daardoor blijft degene met de hoogste z index altijd zichtbaarFiresphere schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 02:46:
[...]
Als je nu "IE7" had toegevoegd had ik je pijn begrepen.
Maak even gebruik van de 3D-weergave-functie van Firefox, en je ziet precies hoe je je Z-index vanaf de root kan opbouwen (of wat er mis gaat), en je bent als't goed is uit de brand
[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 22-06-2013 10:49 ]
ora et labora
[ Voor 77% gewijzigd door Gamebuster op 22-06-2013 11:05 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Die heb ik ook enkele weken geleden gekochtGamebuster schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:59:
ps.: Corsair Vengeange K60, volgens mij met Cherry Red's. Red schijnt niet voor typen geschikt maar je hoort mij echt niet klagen
het probleem was al opgelost zoals ik zei, alleen de manier waarop zint mij niet.incaz schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:58:
't Neigt wat naar offtopic / helpdesken maar... simpelweg de class 'zie' een z-index van 2 geven, en die class steeds verwijderen bij de overige lijkt me genoeg?
ora et labora
Die goede fles heb ik nog wel staan maarja wil ik die ook delen?Firesphere schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:53:
[...]
Met een fles goede whisky ben je altijd welkom hoor
Elke foto de class photo geven en die standaard via CSS "display: none;" en als hij de class visible heeft op "display: block;" zetten.mrc4nl schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:00:
[...]
het probleem was al opgelost zoals ik zei, alleen de manier waarop zint mij niet.
Wat ik nu doe is ieder ander element de class "weg" en de huidige laten zien pv de huidige een hogere index en de rest gewoon laten staan.(wat veel efficienter is)
bij 99 plaatjes zou dat heel veel code opleveren:
99 maal vermelden dat de andere 98 plaatjes de class "weg" moeten krijgen
[ Voor 24% gewijzigd door Firesphere op 22-06-2013 17:01 ]
Thanks voor de link!Firesphere schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:59:
ARGH! Mijn Unittest maakt van een associative array een unassociative array. Maar waarom is me een raadsel
Iemand nog een backupdienst nodig?
http://prism.andrevv.com/
Ook al op "join" geklikt?Ellos schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:29:
[...]
Thanks voor de link!
Nu weet ik helemaal zeker dat mn data veilig is, op wel 4 locaties
[ Voor 29% gewijzigd door Firesphere op 22-06-2013 17:34 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| std::vector< bool > bools; int count = 10; while( count --> 0 ) { if ( ... ) bools.push_back( false ); else bools.push_back( true ); } |
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
Correct me if I am wrong, maar ik lees het volgende:
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
https://niels.nu
Gedeeltelijk waar. Maar aangezien ik daar als zelfstandige werk en de ICT afdeling leidt ben ik uiteraard (mede) verantwoordelijk voor de deadlines. Als ik een deadline goedkeur ben ik wat dat betreft net zo fout.armageddon_2k1 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:00:
Correct me if I am wrong, maar ik lees het volgende:
Iemand bepaald dat er een deadline is. Die is onhaalbaar binnen de normale werkuren. Ik neem aan dat jouw team dat ook aangegeven heeft. Andere teamleden zijn blijkbaar gewoon pleite en hebben niet geschikt werk afgeleverd. Jij zit vervolgens op je zondag keihard te werken.
Ik wil je niet direct een luie donder noemen hoorWellicht ben ik een luie donder, maar ik zou dan zoiets hebben van "zak er maar in".
Die indruk hebben mensen al, iets met eigen baas en extreem ambitieuswant .Gertjan. werkt toch wel door in z'n weekend
Ik heb het ook wel aangegeven, maar we hadden de boel gewoon onderschat. We kregen te horen dat we binnen 4 weken een go moesten geven op het systeem zonder dat ik echt in de materie zat (ik was op dat moment vooral op een ander project aan het focussen voor die klant). Op basis van de planning van de andere ontwikkelaar(s) en hun status updates had ik aangenomen een stuk verder te zijn.Bij ons (product-ontwikkeling) hebben we ook een mentaliteit van achterlijke deadlines, maar daar zijn we als project-team lekker stellig in. Als het ons onhaalbaar lijkt dan geven we dat aan, met de consequenties die daaruit voortvloeien.
Hydra schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:14:
AFAIK is GertJan eigen baas en je reputatie dus iets belangrijker dan wanneer je in loondienst bent.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Luie donder... die tijd had je ook nuttig kunnen gebruiken!.Gertjan. schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:56:
[...]
Ach ja, na een avondje rust ben ik lekker afgekoeld.
3 tests run: 3 passes, 0 failures, and 0 incomplete with 0 errors
[ Voor 49% gewijzigd door Firesphere op 23-06-2013 17:09 ]
Om 2 uur vannacht (en een paar biertjes later) was ik wel over de productiviteitscurve uit het XKCD stripje heenGateKeaper schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:25:
[...]
Luie donder... die tijd had je ook nuttig kunnen gebruiken!
Ik krijg op kantoor regelmatig de opmerking "Zeg, Firesphere, is't geen idee om even iets anders te gaan doen?".Gertjan. schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:39:
[...]
Om 2 uur vannacht (en een paar biertjes later) was ik wel over de productiviteitscurve uit het XKCD stripje heenNa een paar uur refactoren van andermans code ben je wel redelijk gaar, uiteindelijk wint de frustratie het van de uitdaging...
Zeker als ook de domeinkennis je een beetje in de steek begint te laten.
Toptip: Stap nergens in als de deadline oncomfortabel dichtbij isTip, betreed nooit een team vlak voor de deadline zonder dat je erg comfortabel voelt binnen het domein
[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 23-06-2013 17:55 ]
Super-Pro-Tip: Stap nooit inFiresphere schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:52:
[...]
Ik krijg op kantoor regelmatig de opmerking "Zeg, Firesphere, is't geen idee om even iets anders te gaan doen?"
Meestal krijg ik zulk soort opmerkingen als ik m'n laptop voor de zoveelste keer "the finger" geef en haar uitscheld voor domme doos![]()
[...]
Toptip: Stap nergens in als de deadline oncomfortabel dichtbij is![]()
Succes daarmee! Voortschrijnend inzicht van opdrachtgevers is altijd een ramp..Gertjan. schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:00:
[...]
Super-Pro-Tip: Stap nooit in
Nou ja, ik draai daar de ICT afdeling dus ik had niet veel andere keusKlant besloot even wat prioriteiten te verschuiven en ik had verwacht dat te kunnen redden, maar helaas hadden we redelijk veel tegenvallers.
Nu is die klant toch al enigszins wispelturig en past regelmatig de richting aan die we gaan lopen met de software (hij zit nu in de fase waarop we de markt betreden en switch regelmatig om diverse markten aan te boren), dus het verbaasde mij niet. Daarnaast had ik verwacht (op basis van informatie die ik had) de deadline makkelijk te halen, maar helaas was mijn informatie niet echt accuraat.
Hoewel ik daar namelijk de kar trek gaat veel spul regelmatig langs mij heen (ik zit er maar parttime, dus hij regels soms dingen direct met de andere ontwikkelaars) en heb ik te weinig supervisie gehad. Dus als leidinggevende heb ik wel een klein beetje verzuimdDat dingen niet altijd met mij overlegd worden is omdat ik het druk heb en men mij niet wil lastig vallen, maar sommige dingen zijn nu eenmaal nodig om te bespreken. Geef mij op zijn minst even een FYI ofzo... Het was goed bedoeld, maar nu zitten we goed in de shit
![]()
Nice antwoord.Gertjan. schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:56:
[...]
Gedeeltelijk waar. Maar aangezien ik daar als zelfstandige werk en de ICT afdeling leidt ben ik uiteraard (mede) verantwoordelijk voor de deadlines. Als ik een deadline goedkeur ben ik wat dat betreft net zo fout.
[...]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
M'n overuren niet betaald krijgen in cash of extra vrije dagen zou voor mij echt een showstopper zijn.armageddon_2k1 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:52:
[...]
Nice antwoord
Als zelfstandige ligt het natuurlijk iets anders
Ik projecteerde mijn wereld op jouw wereld en daar zitten natuurlijk enorme verschillen in. De deadlines worden niet door ons gesteld, maar wel door ons beoordeeld op haalbaarheid. Op het moment dat het totaal niet kan maar we het eerder wel aangegeven hadden is het voor ons ook hollen.
En als zelfstandige schrijf je natuurlijk lekker de uurtjes door
Wij krijgen overuren niet uitbetaald, maar daar krijg je een hoop flexibiliteit voor terug. Dat vind ik prima
Vanuit loondienst perspectief heb je gelijk hoorarmageddon_2k1 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:52:
[...]
Nice antwoord
Als zelfstandige ligt het natuurlijk iets anders
Ik projecteerde mijn wereld op jouw wereld en daar zitten natuurlijk enorme verschillen in. De deadlines worden niet door ons gesteld, maar wel door ons beoordeeld op haalbaarheid. Op het moment dat het totaal niet kan maar we het eerder wel aangegeven hadden is het voor ons ook hollen.
Binnen enige redelijkheid wel. Uiteraard wordt het anders als het aan mij te wijten is, maar over het algemeen worden de uren gewoon gedeclareerd. Overigens betrof dit een project tegen een vaste fee per maand waar ik een gemiddeld aantal uur per week aan tijd besteed. Dit is flexibel van beide kantenEn als zelfstandige schrijf je natuurlijk lekker de uurtjes door
Dat heb ik ook altijd erg belangrijk gevonden. Flexibiliteit moet van 2 kanten komen, ik hoop zelf ook zo fair te kunnen zijn tegen mijn personeel. Helaas heb ik het in het verleden meegemaakt hoe het is als de flexibiliteit maar van 1 kant komt.Wij krijgen overuren niet uitbetaald, maar daar krijg je een hoop flexibiliteit voor terug. Dat vind ik prima
Kan je niet ergens een library vandaan halen? Zie bv: http://stackoverflow.com/...1/csv-parser-reader-for-cF.West98 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:16:
Lekker bezig met een WinForms projectje. Even wat ervaring opdoen buiten Webdevelopment.
Iets voor mijn moeder met cijfers invoeren, zit nu een beetje te frutselen met CSV files en importeren
Gefeliciteerd. Wat/waar nu? Er staat 'Technische Informatica' in je profiel. Is dat niet op een universiteit?Martindo schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:42:
Hmm, eindelijk heb ik het gevoel dat ik klaar ben met de havo. Al een tijd geleden gehoord dat ik geslaagd was, hierbij nog maar even melden. Ik ben geslaagd
[ Voor 70% gewijzigd door Martindo op 23-06-2013 23:09 ]
De havo, damn dat is lang geleden. Nu voel ik mij oud...Martindo schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:42:
Hmm, eindelijk heb ik het gevoel dat ik klaar ben met de havo. Al een tijd geleden gehoord dat ik geslaagd was, hierbij nog maar even melden. Ik ben geslaagd
WisD is een soort van 'meer van hetzelfde', en dan ingewikkelder. Je leert truukjes om WisB beter te doen..Gertjan. schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:40:
[...]
De havo, damn dat is lang geleden. Nu voel ik mij oud...
Anyway proficiat, ik zag trouwens in je puntenlijst wiskunde D? Ik ken A en B, typo of iets nieuws?
Veel succes/plezier op je vervolgopleiding.
Gek eigenlijk dat je op een internet forum veel minder bewust bent van bleeftijdsverschillen. Sta er niet zo vaak bij stil dat er ook (veel) jongere dev-ers rondwandelen.
[ Voor 92% gewijzigd door Avalaxy op 24-06-2013 05:09 ]
WiC is alleen op het VWO.F.West98 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 01:15:
[...]
Je hebt nu ook Wiskunde C. Dat is de light-versie van Wiskunde A.
[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 24-06-2013 06:39 ]
En voor Havo kan ik hetzelfde zeggen.Gropah schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:27:
Ik spreek nu voor het VWO, maar de verdeling is ongeveer:
Wiskunde A: heel veel statistiek en kansrekenen (vraag me niet tot waar met de stof) met een beetje algebra (simpele afgeleide etc)
Wiskunde B: Afgeleide met kettingregels etc, primitieven, omwentelingslichamen in 2d stelsel en goniometrie
Wiskunde C: lichtere versie van WisA, minder stof waarbij vooral het moeilijke mist
Wiskunde D: Uitbreiding op B (je moet dus B hebben om dit te volgen). Het doet een deel van A en nog wat meer soms handige, maar wel moeilijkerer dingen. Denk complexe getallen of coderingen
Op naar de bibliotheek! Daar kan je altijd rustig studerenRobbiedobbie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:26:
welk me nu geen kans geeft fatsoendelijk te leren.....
Verwijderd
Er is niet echt een maximum, oud studiegenoot van mij had 120 ects in zijn eerste jaar gehaald in Natuur- en Wiskunde. Heerlijk frustrerend om met dat soort figuren te studerenRobbiedobbie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:33:
..., en je kan er maximaal 60 halen. Ik heb de 40 al binnen, maar moet nog een aantal vakken herkansen.
Speltip 5: laat je eigen succes niet beïnvloeden door anderen.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:38:
[...]
Er is niet echt een maximum, oud studiegenoot van mij had 120 ects in zijn eerste jaar gehaald in Natuur- en Wiskunde. Heerlijk frustrerend om met dat soort figuren te studeren
makkelijker gezegd dan gedaan.HuHu schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:55:
[...]
Speltip 5: laat je eigen succes niet beïnvloeden door anderen.
Als je zulke programmeurs in de groep is het soms handiger om die op andere delen van het project te zetten. bijvoorbeeld de documentatie (al willen ze dat niet altijd) of stukken software design laten doen. Ook laten weten waarom, zo iemand zoekt vaak toch wel uitdaging in programmeren buiten de opleiding en kan hij zich binnen de opleiding nog verbreden op de andere vlakken.pdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:16:
[...]
makkelijker gezegd dan gedaan.
Wij hadden bij ons op het HBO net zo'n gozer in de klas zitten. Ons project was een game te bouwen.
Waar wij in een weekend net een functie hadden gemaakt waardoor de vijand onze kant op schoot i.p.v. een willekeurige richting, had hij het al voor elkaar dat pathfinding werkte en dat de vijand vluchtte en dekking zocht als ze onder een bepaalde limiet levensenergie kwamen.
Ow ja, en daarnaast had hij voor de lol voor zichzelf een Tetris game gemaakt.
Als je met dat soort programmeurs in de groep zit, kan dat behoorlijk demotiverend werken.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hail to the king baby!
Iemand bad laten overlopen? Zal maar eens gaan kijken voordat je zelf in een plas water zit.Gamebuster schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:33:
Er drupt water uit mn plafond en mn muur brokkelt af. Volgens mij gaat r iets goed fout boven mij
Bij jou heb ik mij redelijk lang afgevraagd of die 98 je geboorte jaar was. Kon mij dat namelijk niet voorstellen, want je viel niet echt op. Het kan natuurlijk ook zijn dat de rest van de devschuur als 15 jarigen schrijft, maar vooralsnog ga ik er vanuit dat jij gewoon wat beter schrijft dan je leeftijdsgenoten en dus niet negatief opvaltF.West98 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 01:15:
[...]
WisD is een soort van 'meer van hetzelfde', en dan ingewikkelder. Je leert truukjes om WisB beter te doen.
Je hebt nu ook Wiskunde C. Dat is de light-versie van Wiskunde A.
[...]
Ah, ze hebben dus afscheid genomen van Wiskunde A1/A2 en B1/B2. Geen wonder dat iemand mij pas vreemd aankeek toen ik hem vroeg of hij Wiskunde B2 had gedaan voordat hij aan de informatica opleiding begon (was een knul die recentelijk begonnen was).Gropah schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:27:
Ik spreek nu voor het VWO, maar de verdeling is ongeveer:
Wiskunde A: heel veel statistiek en kansrekenen (vraag me niet tot waar met de stof) met een beetje algebra (simpele afgeleide etc)
Wiskunde B: Afgeleide met kettingregels etc, primitieven, omwentelingslichamen in 2d stelsel en goniometrie
Wiskunde C: lichtere versie van WisA, minder stof waarbij vooral het moeilijke mist
Wiskunde D: Uitbreiding op B (je moet dus B hebben om dit te volgen). Het doet een deel van A en nog wat meer soms handige, maar wel moeilijkerer dingen. Denk complexe getallen of coderingen
Och, die figuren hadden wij ook, je pikte ze er snel uit. Sommige waren best leuk om mee te werken omdat ze ontzettend gemotiveerd waren. Maar er zaten ook figuren tussen die eigenwijs waren en dramatisch waren om mee samen te werken (vooral vanwege lack aan communicatie skills).pdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:16:
[...]
had hij het al voor elkaar dat pathfinding werkte en dat de vijand vluchtte en dekking zocht als ze onder een bepaalde limiet levensenergie kwamen.
Als je met dat soort programmeurs in de groep zit, kan dat behoorlijk demotiverend werken.
En je binnen 2 maanden met muren vol schimmel zit omdat de ventilatie in de spouw niet naar behoren functioneert.Megamind schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:45:
[...]
Iemand bad laten overlopen? Zal maar eens gaan kijken voordat je zelf in een plas water zit.
RTFM!
Dan moet je voor de grap eens als project een 3D game samen met .oisyn doenpdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:16:
[...]
makkelijker gezegd dan gedaan.
Wij hadden bij ons op het HBO net zo'n gozer in de klas zitten. Ons project was een game te bouwen.
Waar wij in een weekend net een functie hadden gemaakt waardoor de vijand onze kant op schoot i.p.v. een willekeurige richting, had hij het al voor elkaar dat pathfinding werkte en dat de vijand vluchtte en dekking zocht als ze onder een bepaalde limiet levensenergie kwamen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Soms doen die mensen niet aan kennisdeling enkel aan productie. Waardoor je zelf het gevoel kan krijgen dat je of niet goed genoeg bent of niet nodig bent. Hierdoor kan je gaan denken 'laat maar' hij doet het wel. Sommige mensen zijn dan ook nog heel lastig af te remmen om kennis deling te forceren en ze uitleg te geven bij wat ze gedaan hebben.Woy schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:05:
[...]
Dan moet je voor de grap eens als project een 3D game samen met .oisyn doen
Maar verder snap ik niet zozeer waarom dat demotiverend is, je kan er dan toch juist een hoop van leren?
Volgens mij zit FWest98 in ieder geval nog op de middelbare school. Ik kwam net via een medestudent op dit geniale Twitteraccount: https://twitter.com/ictpg.Gertjan. schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:00:
[...]
Bij jou heb ik mij redelijk lang afgevraagd of die 98 je geboorte jaar was. Kon mij dat namelijk niet voorstellen, want je viel niet echt op. Het kan natuurlijk ook zijn dat de rest van de devschuur als 15 jarigen schrijft, maar vooralsnog ga ik er vanuit dat jij gewoon wat beter schrijft dan je leeftijdsgenoten en dus niet negatief opvalt
Hoewel er vast mensen zijn die dat echt niet willen, is het natuurlijk ook hoe je er zelf mee om gaat. Je kunt niet verwachten dat je dan maar aan je handje gehouden wordt, maar je zult zelf ook initiatief moeten tonen om er van te kunnen leren.Ealanrian schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:07:
[...]
Soms doen die mensen niet aan kennisdeling enkel aan productie. Waardoor je zelf het gevoel kan krijgen dat je of niet goed genoeg bent of niet nodig bent. Hierdoor kan je gaan denken 'laat maar' hij doet het wel. Sommige mensen zijn dan ook nog heel lastig af te remmen om kennis deling te forceren en ze uitleg te geven bij wat ze gedaan hebben.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dit zal later bepalen of mensen een leidinggevende rol/technical lead rol kunnen vervullen of niet. De mensen die alles voor zichzelf nemen zijn vaak erg wantrouwend of denken het zelf veel beter te kunnen. Wanneer je primair focust op productie en geen klap geeft om kennisdeling wordt het best lastig om te functioneren in een team.Ealanrian schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:07:
[...]
Soms doen die mensen niet aan kennisdeling enkel aan productie. Waardoor je zelf het gevoel kan krijgen dat je of niet goed genoeg bent of niet nodig bent. Hierdoor kan je gaan denken 'laat maar' hij doet het wel. Sommige mensen zijn dan ook nog heel lastig af te remmen om kennis deling te forceren en ze uitleg te geven bij wat ze gedaan hebben.
Woy schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:13:
[...]
Hoewel er vast mensen zijn die dat echt niet willen, is het natuurlijk ook hoe je er zelf mee om gaat. Je kunt niet verwachten dat je dan maar aan je handje gehouden wordt, maar je zult zelf ook initiatief moeten tonen om er van te kunnen leren.
Een groot deel van het doel van zo'n project is juist het samen leren werken, voor de persoon die meer kennis heeft zal het dus een leerpunt zijn om dat effectief te delen. Voor de gene die minder kennis hebben is de taak om dat effectief van de andere personen te vergaren.
Inderdaad, zoals ik eerder schreef moet je die mensen inzetten op andere onderdelen van je project, daarbij ook uitleggen waarom je ze op een ander onderdeel zet. Helaas zijn die mensen het er niet altijd mee eens dat ze niet of minder kunnen programmeren en op dat moment moet je iets bedenken waardoor je toch de kennis er uit krijgt die je wilt krijgen..Gertjan. schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:13:
[...]
Kennisdeling is erg belangrijk, zeker als je op een gegeven moment een senior status bereikt en "onderdanen" krijgt. Dan is het wel handig als je kennis wilt delen, maar is het ook belangrijk dat je ervaring hebt in het delen van kennis.
[ Voor 10% gewijzigd door Ealanrian op 24-06-2013 10:22 ]
Haha geniaalIntru schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:08:
[...]
Volgens mij zit FWest98 in ieder geval nog op de middelbare school. Ik kwam net via een medestudent op dit geniale Twitteraccount: https://twitter.com/ictpg
En deze chagrijnige sysadmin lijkt veel in discussie met onze Floris
Lol, die sysadmin lijkt Twitter enkel te gebruiken om met FWest te kletsen. Nu kan ik niet direct de aanleiding van de posts vinden, maar dit soort dingen zou ik als school niet op een openbaar platform als twitter bespreken.Intru schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:08:
[...]
Volgens mij zit FWest98 in ieder geval nog op de middelbare school. Ik kwam net via een medestudent op dit geniale Twitteraccount: https://twitter.com/ictpg
En deze chagrijnige sysadmin lijkt veel in discussie met onze Floris
Ik gebruik altijd het "developer ontmoet bus" verhaal en geef gewoon aan dat ik graag het project wil voltooien als hij onder een bus loopt. Sommige mensen gebruiken een loterij als "einde dienstverband", maar in dat geval kun je iemand altijd nog vragen stellen, een bus is wat definitieverEalanrian schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:21:
Inderdaad, zoals ik eerder schreef moet je die mensen inzetten op andere onderdelen van je project, daarbij ook uitleggen waarom je ze op een ander onderdeel zet. Helaas zijn die mensen het er niet altijd mee eens dat ze niet of minder kunnen programmeren en op dat moment moet je iets bedenken waardoor je toch de kennis er uit krijgt die je wilt krijgen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq