De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22
.Gertjan. zegt het precies goed.
Hij was echt een top programmeur, maar zijn lack aan communicatie skills en zijn perfectionisme maakte het een ramp om mee te werken.

Als wij met een idee kwamen hoe we iets wilden bouwen, had meneer al iets bedacht en werd ons idee regelrecht de grond ingestampt of (als hij nog niets wist) zei hij bij voorbaat al dat het vast en zeker beter kon.

Uitleggen hoe iets werkte kon hij niet. Als je samen naar zijn code keek, zei hij: 'dat is toch logisch dat het zo werkt? Dat zie je toch!'. Terwijl wij code op beeld zagen waar onze ogen van begonnen te tollen.

@Ealanrian: Het maken van documentatie was hij op zich redelijk goed in, maar daar was hij weer erg laks in. Code had hij de volgende dag opgeleverd, maar documentatie kon je een week (of 2) op wachten. Dit was ook een van de items waar hij slecht op scoorde volgens onze docent en is hij op aangesproken dat hij daar aan moet werken.

Toen hij deelnam aan een ander project, was het precies hetzelfde verhaal. Maar die groep maakte 'misbruik' (of handig gebruik, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt) van hem door hem alles te laten programmeren en de rest pakten de documentatie en alles op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
.Gertjan. schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:25:
[...]

Lol, die sysadmin lijkt Twitter enkel te gebruiken om met FWest te kletsen. Nu kan ik niet direct de aanleiding van de posts vinden, maar dit soort dingen zou ik als school niet op een openbaar platform als twitter bespreken.

Maar dit soort discussies doet mij denken aan mijn middelbareschool tijd :+ Ik was het ook nooit eens met het incompetente systeembeheer :9 Zeker toen wij achterdeurtjes ontdekt hadden in de Novell implementatie hebben we veel plezier gehad om de sysadmin te laten stressen :D We konden de afzender van de netsend aanpassen, dus dan stuurden we een bericht en rende de admin naar een computer toe (de afzender) waar vervolgens niemand zat.... _O-
Uit welk jaar ben jij, wij hadden niet eens een netwerk op de middelbare school :( Informatica leren met babel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
@.Gerjan. en @pdebie. Volgens mij bedoelen we het zelfde maar zeggen we het anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Megamind schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:28:
[...]

Uit welk jaar ben jij, wij hadden niet eens een netwerk op de middelbare school :( Informatica leren met babel :)
Ik ben uit bouwjaar 1984, wij hadden ook niet overal pc's met netwerken maar wel een mediatheek met wat computers. Er was wel een klein netwerkje in de mediatheek (volgens mij nog een tokenring). Daarnaast stonden er in sommig lokalen ook computers, maar die hingen niet aan een netwerk.

In havo 5 hadden we informatiekunde, maar dat was meer theorie dan echt iets maken.
pdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:27:
Als wij met een idee kwamen hoe we iets wilden bouwen, had meneer al iets bedacht en werd ons idee regelrecht de grond ingestampt of (als hij nog niets wist) zei hij bij voorbaat al dat het vast en zeker beter kon.
Dat is sowieso een foute houding. Het is altijd goed om andermans verhaal te horen. Ik erger mij soms ook aan een opmerking als "jij bent senior dus jij hebt vast een beter idee". Door mijn ervaring kan ik inderdaad sneller bepaalde verbanden leggen en snel bepaalde zaken uit het verleden herkennen en dus ook de betreffende oplossingen, maar het is echt niet zo dat ik altijd een beter idee heb.

Dat stukje arrogantie zie je helaas vaak bij self-claimed top-onwikkelaars. Ze denken alles goed te weten en het beste idee te hebben. Imo is andermans idee altijd waardevol, misschien is het niet direct de oplossing, maar het kan je wel helpen een breder kader te krijgen. Daarom vind ik werken met juniors altijd leuk, zij hebben weer andere denk processen en voorkomen dat je vastroest.
Uitleggen hoe iets werkte kon hij niet. Als je samen naar zijn code keek, zei hij: 'dat is toch logisch dat het zo werkt? Dat zie je toch!'. Terwijl wij code op beeld zagen waar onze ogen van begonnen te tollen.
Met dat soort figuren zou ik binnen no-time ruzie hebben :+ Ik zeg ook altijd tegen collega's dat als ik zo zou worden ze mij met een toetsenbord tegen het gezicht moeten rammen ;)

Ik zal altijd de ruimte nemen om het uit te leggen, uiteraard moet de andere partij dan wel vragen stellen, maar roepen "dat zie je toch" vind ik wel erg arrogant... :/ Ik vind het belangrijk dat de andere partij weet wat er nu gedaan is. Ik kan heel snel code van iemand fixen, maar daar leert hij niets van en een dag later staat hij dan weer aan mijn bureau. Iets met geef een mand een vis of een hengel ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:37:
[...]

Ik ben uit bouwjaar 1984, wij hadden ook niet overal pc's met netwerken maar wel een mediatheek met wat computers. Er was wel een klein netwerkje in de mediatheek (volgens mij nog een tokenring). Daarnaast stonden er in sommig lokalen ook computers, maar die hingen niet aan een netwerk.

In havo 5 hadden we informatiekunde, maar dat was meer theorie dan echt iets maken.

[...]

Dat is sowieso een foute houding. Het is altijd goed om andermans verhaal te horen. Ik erger mij soms ook aan een opmerking als "jij bent senior dus jij hebt vast een beter idee". Door mijn ervaring kan ik inderdaad sneller bepaalde verbanden leggen en snel bepaalde zaken uit het verleden herkennen en dus ook de betreffende oplossingen, maar het is echt niet zo dat ik altijd een beter idee heb.

Dat stukje arrogantie zie je helaas vaak bij self-claimed top-onwikkelaars. Ze denken alles goed te weten en het beste idee te hebben. Imo is andermans idee altijd waardevol, misschien is het niet direct de oplossing, maar het kan je wel helpen een breder kader te krijgen. Daarom vind ik werken met juniors altijd leuk, zij hebben weer andere denk processen en voorkomen dat je vastroest.

[...]

Met dat soort figuren zou ik binnen no-time ruzie hebben :+ Ik zeg ook altijd tegen collega's dat als ik zo zou worden ze mij met een toetsenbord tegen het gezicht moeten rammen ;)

Ik zal altijd de ruimte nemen om het uit te leggen, uiteraard moet de andere partij dan wel vragen stellen, maar roepen "dat zie je toch" vind ik wel erg arrogant... :/ Ik vind het belangrijk dat de andere partij weet wat er nu gedaan is. Ik kan heel snel code van iemand fixen, maar daar leert hij niets van en een dag later staat hij dan weer aan mijn bureau. Iets met geef een mand een vis of een hengel ;)
Give a man a fish and he'll eat for a day.
Teach a man to fish and he'll sit in a boat drinking beer all day :+

En bij ons op middelbare school was er trouwens ook weinig meer netwerk dan een paar pc's in de mediatheek. Ik kon beter thuis aan't werk gaan. De filters waren extreem streng :/

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 24-06-2013 10:41 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou dat liepen ze bij ons wel voorop bouwjaar 78 en wij hadden een netwerk (iig het laatste jaar daarvoor weet ik niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Firesphere schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:39:
[...]

Of zoals er bij iemand hier op GOT in zijn ondertitel staat:
Give a man a fire, he'll be warm for a day.
Set a man on fire, he'll be warm the rest of his life

:+

@.Gertjan.
Ik weet ook wel dat het een foute houding van hem is en dat zijn manier van uitleggen, geen manier is.
Maar leg jij hem dat nog even uit? :+

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 24-06-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:39:
[...]

Give a man a fish, he owes you one fish. Teach a man to fish, you give up your monopoly on fisheries.
Source

Helaas is die wel van toepassing bij veel IT-ers. Die denken door obfuscation en gebrek aan kennisdeling zichzelf erg belangrijk en onmisbaar te maken :/

Moet als iemand zegt dat hij uniek is en daarom waardevol ook altijd aan dit plaatje denken:
Afbeeldingslocatie: http://yastrow.com/wp-content/uploads/unique-not-useful.jpg

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gropah schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:27:
Wiskunde C: lichtere versie van WisA, minder stof waarbij vooral het moeilijke mist
Dus eigenlijk mist er niets?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07
Hmm, ook leuk dat collega's zich totaal niet aan een technisch ontwerp houden. Ik had een stuk logica beschreven inclusief benamingen van functies. Nu blijkt een collega de logica wel geïmplementeerd te hebben, maar onder een totaal andere naam...

Ach, door een Change Request hadden we die logica toch niet meer nodig :)

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:05:
[...]

Dan moet je voor de grap eens als project een 3D game samen met .oisyn doen :+
:Y)

Zat jij nou ook in mijn groepje voor de casus computer graphics? Volgens mij niet. Anyway, we hadden in totaal 4 vakken waarvoor een casus uitgewerkt moest worden - netwerken, databases, computer graphics en nog een vak die ik me even niet meer kan herinneren. We hadden een vast groepje van 4 studenten en elk lid had zijn eigen specialiteit, dus we spraken gewoon af dat iedereen gewoon 1 hele casus maakte. Dankzij mij had het hele groepje een 9 voor computer graphics :7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:16
Zo een hadden wij ook. Zo goed als nooit op school, weigerde antwoord te geven als je vroeg waar hij was. Die keren dat hij er wel was roste hij in een half uur nog even een aantal missing links in elkaar waar wij nog niet uit waren gekomen. Dit alles nadat hij de afgelopen nacht zijn toelatingsgame voor de de game academy in Breda in elkaar geknutseld had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:53
Gropah schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:27:
Ik spreek nu voor het VWO, maar de verdeling is ongeveer:

Wiskunde A: heel veel statistiek en kansrekenen (vraag me niet tot waar met de stof) met een beetje algebra (simpele afgeleide etc)
Wiskunde B: Afgeleide met kettingregels etc, primitieven, omwentelingslichamen in 2d stelsel en goniometrie
Wiskunde C: lichtere versie van WisA, minder stof waarbij vooral het moeilijke mist
Wiskunde D: Uitbreiding op B (je moet dus B hebben om dit te volgen). Het doet een deel van A en nog wat meer soms handige, maar wel moeilijkerer dingen. Denk complexe getallen of coderingen
Wiskunde D is wel iets uitgebreider, ik heb ook differentiaalvergelijkingen en limieten e.d. gehad. Verder zit er naast de statistiek en kansrekenen uit wiskunde A ook een groot stuk analytische meetkunde in wiskunde D.
.oisyn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:58:
[...]

Dus eigenlijk mist er niets?
Dat zou je denken, maar ze hebben gewoon praktisch alle algebra eruit gehaald. Je ziet dan ook dat alle opleidingen die ook maar iets met wiskunde doen i.i.g. wiskunde A vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
pdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:16:
Als je met dat soort programmeurs in de groep zit, kan dat behoorlijk demotiverend werken. :'(
Meen je dat? Ik zag dat soort dingen altijd als een uitdaging. Moesten we een wireframe renderen, dan maakt ik d'r een met anti-aliassed wires en een flat-shaded triangle filler er bij, om de volgende les ge-+1'd te worden door iemand die ook een flat-shaded software rasterizer had gemaakt en een BSP renderer. Of nachten doorhalen om de snelste simulatie te maken vs. een collega student. :D
hostname schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:28:
Dat zou je denken, maar ze hebben gewoon praktisch alle algebra eruit gehaald. Je ziet dan ook dat alle opleidingen die ook maar iets met wiskunde doen i.i.g. wiskunde A vereisen.
Ze moeten middelbaar onderwijs moeilijker maken ipv makkelijker, misschien word het dan wel boeiend.

[ Voor 24% gewijzigd door PrisonerOfPain op 24-06-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wow nou zulke gemotiveerde projectleden had ik niet hoor :+ Vaak was het 2 van de 5 die iets deden en rest het al na een uur hadden opgegeven. Naja die zijn na afstuderen ook niet echt ver gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:16:
[...]

:Y)

Zat jij nou ook in mijn groepje voor de casus computer graphics? Volgens mij niet. Anyway, we hadden in totaal 4 vakken waarvoor een casus uitgewerkt moest worden - netwerken, databases, computer graphics en nog een vak die ik me even niet meer kan herinneren. We hadden een vast groepje van 4 studenten en elk lid had zijn eigen specialiteit, dus we spraken gewoon af dat iedereen gewoon 1 hele casus maakte. Dankzij mij had het hele groepje een 9 voor computer graphics :7
Nee Computer Graphics heb ik met Andries gedaan, ik heb het over Sector 42 :+ ( Of zoiets in ieder geval ;) )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
PrisonerOfPain schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:42:
[...]

Meen je dat? Ik zag dat soort dingen altijd als een uitdaging. Moesten we een wireframe renderen, dan maakt ik d'r een met anti-aliassed wires en een flat-shaded triangle filler er bij, om de volgende les ge-+1'd te worden door iemand die ook een flat-shaded software rasterizer had gemaakt en een BSP renderer. Of nachten doorhalen om de snelste simulatie te maken vs. een collega student. :D
Het gaat hier dan ook over sublieme programmeurs, die hun kennis niet willen delen met de rest van de wereld. Of zit jij zo ook in elkaar :?
Zo ja, kegel ik je ook uit mijn projectgroep!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Megamind schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:44:
Wow nou zulke gemotiveerde projectleden had ik niet hoor :+ Vaak was het 2 van de 5 die iets deden en rest het al na een uur hadden opgegeven. Naja die zijn na afstuderen ook niet echt ver gekomen.
Het was altijd jammer dat de mensen die het meest relaxed waren in de omgang vaak ook de mindere programmeurs waren, dus als je dan in een leuke groep zat kom je d'r eigenlijk altijd donder op zeggen dat je net een voldoende haalde. Ik zat op een gegeven moment bijna in een groep met mensen waar ik het super goed mee kon vinden, stonden ze na een paar weken te schreeuwen in de klas omdat elk een andere linked-list implementatie had gemaakt en ze beide niet begrepen hoe die van de ander werkte :/ achteraf toch maar blij dat ik daar niet bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
PrisonerOfPain schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:50:
[...]

Het was altijd jammer dat de mensen die het meest relaxed waren in de omgang vaak ook de mindere programmeurs waren, dus als je dan in een leuke groep zat kom je d'r eigenlijk altijd donder op zeggen dat je net een voldoende haalde. Ik zat op een gegeven moment bijna in een groep met mensen waar ik het super goed mee kon vinden, stonden ze na een paar weken te schreeuwen in de klas omdat elk een andere linked-list implementatie had gemaakt en ze beide niet begrepen hoe die van de ander werkte :/ achteraf toch maar blij dat ik daar niet bij zat.
Heb ik dan telkens geluk gehad om in een groep te komen met gemotiveerde mensen die ook nog goed in omgang waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
_Moe_ schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:48:
[...]

Het gaat hier dan ook over sublieme programmeurs, die hun kennis niet willen delen met de rest van de wereld. Of zit jij zo ook in elkaar :?
Zo ja, kegel ik je ook uit mijn projectgroep!
Waar in mijn post blijkt dat ik daar een hekel aan zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Ealanrian schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:53:
[...]
Heb ik dan telkens geluk gehad om in een groep te komen met gemotiveerde mensen die ook nog goed in omgang waren?
Of stond jij juist aan de andere kant van de lijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
GateKeaper schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:54:
[...]

Of stond jij juist aan de andere kant van de lijn? :+
Aan welke kant van de lijn bedoel je dan? aan de kant van de koppige programmeurs die alles zelf willen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:16
Uiteindelijk wil je die 'mindere' programmeur dan toch ook niet in de rendercode hebben? Die kan zich beter uitleven in bijvoorbeeld een GUI om maar wat te noemen. Moet zeggen dat mij dat nooit tegen gevallen is. Puzzelstukjes vielen altijd wel redelijk automatisch op zijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ealanrian schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:56:
[...]

Aan welke kant van de lijn bedoel je dan? aan de kant van de koppige programmeurs die alles zelf willen doen ?
In elke groep zit een gedemotiveerd persoon. Als jij in een groep zit met allemaal gemotiveerde mensen, dan ben jij dus...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
PrisonerOfPain schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:54:
[...]

Waar in mijn post blijkt dat ik daar een hekel aan zou hebben?
pdebie had het over zo een persoon en dat dit niet echt fijn werkte in groep. (of heb ik dat verkeerd begrepen?)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
jip_86 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:57:
Uiteindelijk wil je die 'mindere' programmeur dan toch ook niet in de rendercode hebben? Die kan zich beter uitleven in bijvoorbeeld een GUI om maar wat te noemen. Moet zeggen dat mij dat nooit tegen gevallen is. Puzzelstukjes vielen altijd wel redelijk automatisch op zijn plek.
Mindere programmeurs moeten gewoon beter worden. Je kunt mensen niet de makkelijke klusjes blijven geven, soms moeten dingen gewoon gedaan worden. Incompetente mensen kunnen ook de simplere dingen nog prima vernaggelen, door een GUI te bouwen zonder iets van batching af te weten; dan zit je binnen de kortste tijd met een 6ms UI die 500 drawcalls doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:41:
To be honest, ik heb de vakken net niet gehaald, doordat ik me de moeite niet heb genomen het boek ook maar 1 maal open te slaan. Ik vond een paar praktische opdrachten maken genoeg, en was vergeten de theorie te leren, aangezien er blijkbaar op de uni nog steeds letterlijke vragen worden gesteld....
Tja, daar verkijk ik me ook nog wel eens op. Programmeren gaat prima maar als ze op het tentamen theoretische achtergronden gaan vragen.... Zometeen tentamen 'Databases', SQL-code schrijven op je blaadje :P (ook zoiets stoms, krijg je achteraf te horen dat je code niet compileert... Geef me dan een computer met compiler!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lolz, ik kom er drie uurtje voor de deadline achter dat NRC een foto wedstrijd heeft waarbij ik een mooie camera kan winnen. Direct maar even een foto ingestuurd (http://canon.nrc.nl/Picture/view/13656), nu maar weer verder met de scriptie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 07:49
Mooie foto, mijn stem heb je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Same! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verhaal deed me denken aan een stagair die een aantal jaren bij ons (m'n vorige werkgever) op gesprek kwam. Ik zat ook bij 't gesprek en uiteindelijk zou ik z'n mentor worden als 'ie aangenomen zou worden. Nou, wat een figuur! Het was het stereotype zolderkamernerd: onverzorgd uiterlijk, erg slim, en ERG vol van zichzelf. Onze CTO zat er ook bij (medeoprichter van het bedrijf en nogal een enorm intelligent persoon) en begon uit te leggen wat onze software in grote lijnen doet. Nou, in de eerste plaats begon die stagair dus heel 'enthousiant' (arrogant) uit te leggen dat er allerhande fouten in zaten en dat die manier van werken toch echt niet goed was (zonder uberhaupt de details te kennen).

Hij viel ons ook continue in de rede in alles wat we probeerden uit te leggen en bleef maar hameren op hoe slim hij wel niet was. Dat zij hij dus letterlijk; dat hij veel intelligenter was dan de gemiddelde developer. Tegen 2 "gemiddelde developers" tegen over hem :D

Later kwam ook naar voren dat hij met een conflict weggegaan was bij z'n eerste stagebedrijf (en ook z'n stage niet 'afgerond' had). Kwam er op neer dat hij in 2 weken z'n stageopdracht af had en de rest van dat bedrijf bestond uit een stel idioten. Tja.

Het is dus een "don't call us we'll call you" geworden :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Even terugkomend op de Wiskunde D kwestie. Het is inderdaad gewoon een uitbreiding op Wiskunde B. Mijn docent heeft dan een schijthekel aan WisA (hij vind het minder leuk) dus hebben wij vooral verder gebouwd op WisB stof. En daarnaast een tentamen over complexe getallen gedaan. Dat vond ik wel één van de leukere onderdelen omdat het toch best gaaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
HuHu schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:00:
[...]

In elke groep zit een gedemotiveerd persoon. Als jij in een groep zit met allemaal gemotiveerde mensen, dan ben jij dus...

;)
Ik ben niet altijd even gemotiveerd geweest tijdens projecten maar dat is dan vooral geweest door omstandigheden buiten de studie die het lastig maken (overlijden van familieleden enzo). Maar over het algemeen behoor ik niet tot de gedemotiveerde mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:25
Ik zit bij mij op werk nu in een team met een van de software architecten die het beste is in kennisdeling binnen het hele bedrijf.
Je kan bij ons lunchsessies geven over een onderwerp wat je leuk/interessant vind en deze collega doet dat elke maand wel een keer. Ik ben dus erg blij dat ik nu met hem op een team zit want hij weet gewoon enorm veel en daar kan ik weer veel van leren.
Hij vind documentatie ook belangrijk en maakt dus ook erg duidelijke en goede documentatie. Bij het vorige project waar ik op zat was dat helaas veel minder het geval. Daarop zat een van mijn collega' s die dan in het weekend even het hele systeem refactorde omdat het dan beter was, en hoewel het dan ook vaak een stuk beter was nadat hij ermee aan de slag was gegaan werd er niks gedocumenteerd of vastgelegd.
Zelfs als je aan dat project ging werken moest je eerst aan twee collega's vragen wat je allemaal nodig heb en moet configureren om het draaien te krijgen ipv gewoon een handleiding waar zulke dingen in staan.
Vind het toch wel jammer dat er binnen hetzelfde bedrijf zoveel verschillen tussen de projecten zitten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 22:12
+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd mooie foto , mijn stem heb je ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ozzie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:51:

Zelfs als je aan dat project ging werken moest je eerst aan twee collega's vragen wat je allemaal nodig heb en moet configureren om het draaien te krijgen ipv gewoon een handleiding waar zulke dingen in staan.
In dat licht is Coding Horror - The F5 Key Is Not a Build Process een zeer lezenswaardig stuk. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Aloys schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:19:
Lolz, ik kom er drie uurtje voor de deadline achter dat NRC een foto wedstrijd heeft waarbij ik een mooie camera kan winnen. Direct maar even een foto ingestuurd (http://canon.nrc.nl/Picture/view/13656), nu maar weer verder met de scriptie :) .
Foto van een collega zit ook nog in de race: http://canon.nrc.nl/Picture/view/204 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:26
Er zitten een aantal aardige foto's tussen. Helaas nu geen tijd om ze door te kijken, misschien later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
HuHu schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:46:
[...]

Foto van een collega zit ook nog in de race: http://canon.nrc.nl/Picture/view/204 :)
Lolz, dan heb ik alvast verloren. Overigens, het is best lastig om snel votes binnen te halen, al je vrienden persoonlijk een berichtje sturen werkt, maar daarna kom je niet veel verder. :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
_Moe_ schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:01:
[...]

pdebie had het over zo een persoon en dat dit niet echt fijn werkte in groep. (of heb ik dat verkeerd begrepen?)
Ik had het over een persoon die van het type 'ik ben de beste programmeur van ons, dus doen jullie de rest maar' is. Communicatief een ramp, uitleggen kon hij niet en wist alles beter. Dus wat _Moe_ zegt.

En als je zelf al moeite hebt om een degelijk stukje code te schrijven wat ervoor zorgt dat 'de vijand de kogels op jou afvuurt in plaats van het wilde weg' en hij bouwt in minder tijd een stuk gecompliceerdere materie en doet vervolgens zo uit de hoogte van 'pfffff kijken jullie maar eens wat ik gebouwd heb'. Dan komt dat de team-spirit niet ten goede en had ik niet de intentie om te laten zien van 'ow ja, kijk eens wat ik kan?', omdat ik al wist dat ik lang niet zo'n goede programmeur was/ben dan hem.

Hij was gewoon superieur aan ons op programmeer gebied. Daarentegen waren wij hem op het gebied van documentatie, vergaderen etc. de baas. Maar ja.... het eindproduct telde wel voor 50% van het eindpunt mee, dus we waren wel van hem afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:12
Aloys schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:49:
[...]

Lolz, dan heb ik alvast verloren. Overigens, het is best lastig om snel votes binnen te halen, al je vrienden persoonlijk een berichtje sturen werkt, maar daarna kom je niet veel verder. :/ .
Zelf vind ik jouw foto beduidend mooier. Maar inderdaad, met zulke wedstrijden is het meestal degene die de meeste stemmen weet te verzamelen in plaats van of diegene echt het beste is.

Net als een tijdje terug was er een wedstrijd waarmee je een reisje naar de ruimte kon winnen. Diverse bekende Youtubers deden mee, yeah, dan is je kans al snel verkeken. (Niet dat ik het hen niet gun, maar het is gewoon wie de meeste mensen "kent" die wint).
Mindere programmeurs moeten gewoon beter worden.
True that. Ik ken genoeg mensen die programmeren maar nooit zichzelf willen verbeteren en dus altijd maar blijven op het niveau waar ze begonnen. Sorry maar als je jezelf niet wilt verbeteren had je een ander vak moeten kiezen.

Iets anders, iets leuks. Een kaart die bijhield waar getweed werd. Ziet er best leuk uit. Best druk op twitter in NL zo te zien. :D

[ Voor 25% gewijzigd door ZpAz op 24-06-2013 14:06 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Aloys schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:49:
[...]

Er zit ook een gigantische hoeveelheid bagger tussen en ook foto's die overduidelijk niet in het thema "weinig licht" vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Zo. Even naar de sportschool om daarna weer door te werken aan een game modificatie (Minecraf Mod) die ik aan 't maken ben. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk was een mod te maken. Maar zeker wel leuk om te doen als je je verveelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ZpAz schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:02:
[...]

True that. Ik ken genoeg mensen die programmeren maar nooit zichzelf willen verbeteren en dus altijd maar blijven op het niveau waar ze begonnen. Sorry maar als je jezelf niet wilt verbeteren had je een ander vak moeten kiezen.
Geldt dat niet voor alle beroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
HuHu schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:02:
[...]

Er zit ook een gigantische hoeveelheid bagger tussen en ook foto's die overduidelijk niet in het thema "weinig licht" vallen.
True, maar er zijn wel meer dan 10 mooie/goede foto's gelukkig (of niet gelukkig voor mij :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
pdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:06:
[...]

Dat kan, maar daar stoor ik me waarschijnlijk minder aan omdat ik zelf dat beroep niet doe.* Maar de algemene "8 tot 5" en dat is genoeg mentaliteit staat me sowieso minder aan. Niet zozeer om het aantal uren. Ik heb liever iemand die zich ergens echt voor inzet en minder uren maakt dan iemand die "naar zijn werk gaat" omdat hij zijn uren moet voldoen.

Zo ken ik ook mensen die al jaren zeggen: "Ja ik zou toch wel eens wat anders willen doen." Maar nog steeds hetzelfde doen omdat ze geen actie ondermen.

* Aan de andere kant hoeveel "beter" kan je na verloop van tijd nog worden in het "Kassièren"? Tenzij je natuurlijk ambitie hebt en meer wilt doen, winkeleigenaar bijvoorbeeld. Maar dan "wordt" je ondertussen al wat anders.

[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 24-06-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
pdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:50:
Ik had het over een persoon die van het type 'ik ben de beste programmeur van ons, dus doen jullie de rest maar' is. Communicatief een ramp, uitleggen kon hij niet en wist alles beter. Dus wat _Moe_ zegt.

Hij was gewoon superieur aan ons op programmeer gebied. Daarentegen waren wij hem op het gebied van documentatie, vergaderen etc. de baas. Maar ja.... het eindproduct telde wel voor 50% van het eindpunt mee, dus we waren wel van hem afhankelijk.
Ok. Goed, klinkt als of 'ie een goede gamedev zou worden. Er lopen genoeg van dat soort figuren rond, en uiteindelijk is het eindresultaat gewoon het geen dat 100% telt. Het zijn mensen die je moet leren managen en waar je mee moet leren communiceren want er zijn genoeg van dat soort figuren in het echt te vinden. Natuurlijk zijn de soft-skills heel belangrijk om uberhaupt in een team te kunnen functioneren, maar lang niet iedere programmeur realiseert zich hoe belangrijk dat is. Daar in tegen zijn dat juist wel de mensen die dingen af krijgen en er voor zorgen dat je een beter product af levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
PrisonerOfPain schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:09:
[...]

Ok. Goed, klinkt als of 'ie een goede gamedev zou worden. Er lopen genoeg van dat soort figuren rond, en uiteindelijk is het eindresultaat gewoon het geen dat 100% telt. Het zijn mensen die je moet leren managen en waar je mee moet leren communiceren want er zijn genoeg van dat soort figuren in het echt te vinden. Natuurlijk zijn de soft-skills heel belangrijk om uberhaupt in een team te kunnen functioneren, maar lang niet iedere programmeur realiseert zich hoe belangrijk dat is. Daar in tegen zijn dat juist wel de mensen die dingen af krijgen en er voor zorgen dat je een beter product af levert.
Mogelijk, aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die met allerlei leuke termen strooien en er niets van bakken wanneer ze echt wat moeten doen. Die praten zichzelf ergens naar binnen en leveren ondermaats werk af. Na verloop van tijd vallen ze mogelijk door de mand, maar ook niet eens altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
ZpAz schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Mogelijk, aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die met allerlei leuke termen strooien en er niets van bakken wanneer ze echt wat moeten doen. Die praten zichzelf ergens naar binnen en leveren ondermaats werk af. Na verloop van tijd vallen ze mogelijk door de mand, maar ook niet eens altijd.
Haat.
pdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:06:
[...]

Uit eindelijk betekend een betere programmeur worden ook gewoon een betere team-speler worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Als in, je haat dat, of vond je het haat vanuit mijn kant of…. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
ZpAz schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:17:
[...]

Als in, je haat dat, of vond je het haat vanuit mijn kant of…. :)
Ik kan niet zo goed tegen dat soort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
PrisonerOfPain schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:18:
[...]

Ik kan niet zo goed tegen dat soort mensen.
/Agree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
PrisonerOfPain schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:12:
Uit eindelijk betekend een betere programmeur worden ook gewoon een betere team-speler worden.
Niet iedereen kan dat.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Hydra schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:22:
[...]

Niet iedereen kan dat.
Correct, niet iedereen kan alles. Maar de beste dingen worden door een team gemaakt.
quote: Steven Paul Jobs
"My model for business is The Beatles: They were four guys that kept each other’s negative tendencies in check; they balanced each other. And the total was greater than the sum of the parts. Great things in business are not done by one person, they are done by a team of people."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PrisonerOfPain schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:09:
[...]

Ok. Goed, klinkt als of 'ie een goede gamedev zou worden.
De laatste keer dat ik hem sprak (inmiddels zo'n 4 jaar terug op een mini-reünie) is hij naar het conservatorium gegaan om de muziek wereld in te gaan (hij speelde fanatiek piano). Programmeren deed hij alleen nog maar voor de hobby, omdat hij het niet als zijn toekomstige beroep zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hydra schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:22:
[...]

Niet iedereen kan dat.
Dat kan dan nog redelijk lastig worden in de huidige ICT wereld. Die-hard technici zonder team-player insteek komen niet erg ver. Heb er ook genoeg gezien die zeggen: "tja ik kan niet in een team werken dus zoek ik een die-hard functie op met de zwaarte op de techniek". Maar om daar te komen zul je je toch eerst moeten bewijzen en dat is lastig als je social awkward bent :+

Ik zeg niet dat er helemaal geen ruimte is, maar erg weinig werkgevers zit te wachten op iemand die niet in een team kan werken. De ICT-er die je opsluit in een donker hok met een snelle PC is niet meer waar de markt op zit te wachten.

Edit: er zit trouwens ook nog ruimte tussen social awkward en goede teamspelers, maar je zult toch enigszins in een team moeten kunnen werken om nuttig te zijn in deze markt vrees ik.

[ Voor 10% gewijzigd door .Gertjan. op 24-06-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Aargh ik word af en toe echt gek van de GSOC mailing list. Aan het begin van de periode heeft iedereen een mailtje gekregen met regels, bijvoorbeeld niet vragen over de welcome package op de mailing list, en dingen die gedaan moeten worden en onder andere hoe de creditcard geactiveerd moet worden. De laatste 5 dagen compleet vol gespamd met mails als: Why hasn't the welcome package arived yet, My welcome package has arrived, How do i activate the creditcard, What number do i call to active my credit card. Enzovoort enzovoort...

Ik zou er bijna toe komen om me uit te schrijven voor die mailing list...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
India heeft mijn website ook ontdekt (niet die van mijn profiel).
Krijg allemaal mailtjes of ik wil samenwerken en of ik ze in wil huren blablabla.

En nee, dit is niet the usual spam ;)

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 24-06-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd een leuke verassing, als je het verkeerde bakje koffie krijgt. :+ Maar altijd nog beter dan dat er iemand zout in je koffie gedaan heeft. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:19
Geenstijl heeft ook de NRC contest gevonden; www.geenstijl.nl/mt/archi...n_de_vroe_moet_nrc_f.html

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 26-09 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Wachten tot de klant iDeal activeert bij de betalingsprovider, schiet niet echt op zo :/

Best lastig trouwens, betaling regelen valt wel mee, maar netjes een order genereren met de juiste informatie en dergelijke is behoorlijk inspiratieloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:46:
India heeft mijn website ook ontdekt (niet die van mijn profiel).
Krijg allemaal mailtjes of ik wil samenwerken en of ik ze in wil huren blablabla.

En nee, dit is niet the usual spam ;)
Ze bellen me nu al op mijn werk. Niet voor mij, maar voor mijn baas. Het enigste wat ik verstond was de naam van mijn baas. Gelukkig was hij op de zaak en kon ik hem doorverbinden, maar had wel even een wtf.

Ze worden steeds aggressiever, volgens mij komen ze daar op het moment slecht aan het werk. Eerst mailen ze je kapot (mij gelukkig niet) en nu gaan ze al bellen. Zorg dan i.i.g. dat je normaal verstaanbaar Engels spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:18:
[...]
Ze worden steeds aggressiever, volgens mij komen ze daar op het moment slecht aan het werk.
Ik denk dat het komt doordat een hoop westerse bedrijven er nu achter komen dat het lang niet altijd even rendabel is om een Indisch bedrijf in te huren. Mijn ervaring is dat het vaak toch meer tijd/geld kost, doordat het gebrek aan Engels of het gebrek aan degelijke technische kennis parten speelt (uitzonderingen daargelaten!).

Bij mijn vorige werkgever hadden we ook voor het 'werk waar we zelf niet aan toe kwamen' een bedrijf uit India ingehuurd. Hoewel daar een aantal goede programmeurs zaten, bleek het achteraf toch duurder dan verwacht door allerlei zaken. Of dit aan onze kant lag, in India of een combinatie van beiden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
GeenStijl kan dus in 21 minuten ongeveer 400 stemmen mobiliseren. Dat is toch echt te weinig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

HuHu schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:28:
[...]

GeenStijl kan dus in 21 minuten ongeveer 400 stemmen mobiliseren. Dat is toch echt te weinig :P.
Ja valt mij ook zwaar tegen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Leuk opdrachtje wat ik moet oppakken. Moet een SOAP webservice aanspreken, waarbij de request data als een XML document in een CDATA moet worden meegestuurd.

Als resultaat krijg ik een XML element in de SOAP body die een CDATA section bevat, waarin een XML document staat. Dat document bevat weer een element waarin een CDATA section staat die op zijn beurt een XML document bevat met het daadwerkelijke resultaat...

7(8)7

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat is het nieuwe Inception programmeren. Hele nieuwe techniek. Top Secret!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/photos/images/original/000/531/557/a88.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Michali schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:44:
Leuk opdrachtje wat ik moet oppakken. Moet een SOAP webservice aanspreken, waarbij de request data als een XML document in een CDATA moet worden meegestuurd.

Als resultaat krijg ik een XML element in de SOAP body die een CDATA section bevat, waarin een XML document staat. Dat document bevat weer een element waarin een CDATA section staat die op zijn beurt een XML document bevat met het daadwerkelijke resultaat...

7(8)7
En het daadwerkelijke resultaat is zeker een json?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Firesphere schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:48:
[...]

En het daadwerkelijke resultaat is zeker een json?
Haha ja dat zou wel mooi zijn, vreemd genoeg hebben ze dat gewoon bij XML gelaten. :P

Ik keek wel ff raar op toen ik die geneste CDATA sections zag. Dan krijg je dus dit heerlijkheid:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<![CDATA[<?xml version="1.0"?>
<Result>
  <Data>
    <![CDATA[<?xml version="1.0"?>
<Inception></Inception>
]]]]>><![CDATA[
  </Data>
</Result>]]>

[ Voor 34% gewijzigd door Michali op 24-06-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Michali schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:44:

7(8)7
Haha, dat hebben ze leuk gedaan :o Niemand een spreekwoordelijke schop onder z'n kont kunnen geven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheNephilim schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:57:
[...]

Haha, dat hebben ze leuk gedaan :o Niemand een spreekwoordelijke schop onder z'n kont kunnen geven? :+
wat is er mis met een letterlijke in dit geval? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Erg weinig, maar ik denk dat Michali niet zulke lange benen heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Misschien was het een vrouw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheNephilim schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Good point.

Iemand overigens nog tips voor websites/boeken over debugging?
Wil eens kijken of ik mijn debugging skills kan verbeteren (waar ik niet aan twijfel overigens :+ )

[ Voor 33% gewijzigd door PdeBie op 24-06-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Mja het is een 3rd party, dus als ik wil schoppen moet ik ff daar heen rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Who gives a crap, als ze wil emanciperen door dev te worden, moet ze de gevolgen daarvan ook maar dragen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:15:
[...]

Who gives a crap, als ze wil emanciperen door dev te worden, moet ze de gevolgen daarvan ook maar dragen :Y
Misschien is het een mooie vrouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:18:
[...]

Misschien is het een mooie vrouw :+
Nu maak je't lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Lache, mijn manager heeft mijn CV wat geupdate zodat ze mijn profiel naar een potentiële klant kunnen sturen. Wat een onzin-verhaal kunnen ze verzinnen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
Evilbee schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:29:
Lache, mijn manager heeft mijn CV wat geupdate zodat ze mijn profiel naar een potentiële klant kunnen sturen. Wat een onzin-verhaal kunnen ze verzinnen zeg...
delen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Deze engineer wordt door opdrachtgevers vaak beschreven als een rots in de branding; stress-bestendig, rustig, overzicht houdend en in staat een goede heliptokerview aan te nemen. Hij kent het klappen van de zweep en door zijn intermationale ervaring met MES zijn er weinig projecten waarin hij geen toegevoegde waarde zal hebben.
Deze engineer kent de MES wereld al sinds 2008. Sinsdien heeft hij internationale projecten mogen begeleiden bij o.a. Friesland Campina en Avebe. Bij Carlsberg is hij Technical Team Lead geweest waar hij de functionele en technische aansturing heeft gehad van 7 engineers. Hij had de technical lead over de brouwerij en de fermentatie-afdeling. Tevens was hij de spreekbuis richting de klant aangaande zijn wensen / requirements.
Deze engineer is goed op zijn plek in grotere transities op het vlak van MES waarin een MES-team aangestuurd dient te worden.
Eigenlijk klopt het wel. Maar ik zou het in andere bewoording hebben neergezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Evilbee op 24-06-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
Evilbee schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:32:
[...]

weet natuurlijk niet in hoeverre het klopt, maar je kan het ook als compliment opvatten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Kips schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:33:
[...]

weet natuurlijk niet in hoeverre het klopt, maar je kan het ook als compliment opvatten? ;)
Dat doe ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Ze zijn in ieder geval blij met je :+ Jammer van de 'heliptokerview', dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
[...]

Ik zou je aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48

Dido

heforshe

TheNephilim schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:34:
Ze zijn in ieder geval blij met je :+ Jammer van de 'heliptokerview', dat wel.
En de intermationale ervaring.
Ik hoop dat dat (over)tikfoutjes zijn, of dat in ieder geval "oog voor detail" niet expliciet in het CV staat :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:40

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.Gertjan. schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:00:
[...]

Bij jou heb ik mij redelijk lang afgevraagd of die 98 je geboorte jaar was. Kon mij dat namelijk niet voorstellen, want je viel niet echt op. Het kan natuurlijk ook zijn dat de rest van de devschuur als 15 jarigen schrijft, maar vooralsnog ga ik er vanuit dat jij gewoon wat beter schrijft dan je leeftijdsgenoten en dus niet negatief opvalt :)
Thx, volgens mij is het dat laatste :P
Intru schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:08:
[...]

Volgens mij zit FWest98 in ieder geval nog op de middelbare school. Ik kwam net via een medestudent op dit geniale Twitteraccount: https://twitter.com/ictpg
En deze chagrijnige sysadmin lijkt veel in discussie met onze Floris
Right :+
Echt één dom figuur daarachter.

[ Voor 27% gewijzigd door F.West98 op 24-06-2013 16:49 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Klappen van de zweep? Gevalletje 50 tinten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

F.West98 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:47:
[...]

[...]

Bij ons op de middelbare ook al, je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk is...

Nu op de uni overigens ook, dikke core i7 2600k machines die tegen een te traag AD staan te praten waardoor opstarten een kwartier duurt.. En wat doen de studenten ermee? RDP'en naar hun thuisbak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
F.West98 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:47:
[...]

[...]

Ik kan hem natuurlijk niet inschatten vanachter mijn PC maar jij maakt ook wel enkele ongenuanceerde botte opmerkingen hoor ;)
Bepaald gedrag uitlokken is natuurlijk ook niet erg aardig. O-)

Wat betreft ICT beheer bij mij toendertijd op school, ik stuur nog steeds met enige regelmaat facturen naar ze toe. (zegt dat genoeg?)
Dat heb ik, moet ik zelf zeggen, best goed gespeeld.
Heb ze altijd te vriend gehouden, en ben ze ook te vriend gaan nemen, ben daar behoorlijk vaak langs gekomen. Het zijn echt leuke mensen, er valt gewoon leuk met ze te praten.

Ik kwam dan af en toe nogal geheimzinnig binnen met de vraag of ze niet even naar dit of dat moesten kijken, meestal was dat dan een gapend gat van een lek wat ik al enkele tijd gebruikte om, bijvoorbeeld lokaal admin te zijn.

Ben nog een keer binnen gekomen, en heb meerder malen hun admin wachtwoord in zinnen gebruikt. Toen ben ik weg gegaan, daarna was waarschijnlijk bij hun het kwartje gevallen :+

Heb ook wel veel verbeteringen aangedragen, en mocht die zo nu en dan ook wel uitvoeren, op een gegeven moment kwamen ze zelfs naar mij toe voor advies.

Het moment dat ik van school af was en er geen positie conflict meer was. Een leerling die sysadmin is, dat gaat het management niet goed vinden :P
Maar na dat moment heb ik meteen van ze de klus gekregen om het onwijs verouderde ghost systeem waar ze mee uitrolde te vervangen voor WDS en MDT.

Mijn expertise van OS deployment, asset management etc is onderhand uitgebreid tot SCCM, WSUS, MDT, WDS, Spiceworks, App-V, Novell Zenworks en nog wel meer. Daarnaast nog een sloot aan losse tooltjes en scriptjes, waarvan tientallen van mijn hand.

Daarnaast ben ik ook behoorlijk bedreven in .Net wat onwijs handig is als je wat vergaandere oplossingen moet realiseren.

Windows zelf heeft niet heel veel (grote) geheimen meer over.
Je weet dat wanneer je het windows register naar eigenlijk alle plekken uit het hoofd kan vinden,precies weet waar bepaalde dingen te wijzigen vallen, hoe eigenlijk alle tooling draait, en je, onder andere, 10+ losse .reg bestandjes na je windows installatie draait (geautomatiseerd natuurlijk) :P

Een goed boek over de geheimen van windows:
http://shop.oreilly.com/product/0790145305930.do (Mark Russinovich O+)
http://shop.oreilly.com/product/0790145344403.do (En part 2)

Het is echt onwijs nuttig om goed te kunnen programmeren als systeembeheerder (ik zie mijzelf meer als freelance systems engineer, het beheer laat ik over aan iemand anders).

Eigenlijk ben ik dus gewoon alles :+
Sociaal goed, beheer technisch sterk en software engineer waardig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ellos: Naar wie is die open sollicitatie gericht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:50:
@Ellos: Naar wie is die open sollicitatie gericht? :+
Hahaha
Ja ik dacht laat ik nou eens het voorgaande gesprek over systeembeheer op middelbare scholen combineren met het lulverhaal van de werkgevers van evilbee :D
Misschien moet ik dan wel wat meer zinsnedes zoals "rots in de branding" en "heliptokerview" gebruiken.

Maar ik heb nog wel een gaatje in mijn agenda voor werk hoor, wie biedt? :+

[ Voor 22% gewijzigd door Ellos op 24-06-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Phew, een 8 voor het werk, een 6 voor het verslag :+ HBO is ook weer afgerond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Megamind schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:13:
Phew, een 8 voor het werk, een 6 voor het verslag :+ HBO is ook weer afgerond :D
Gratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zo vandaag mijn eerste donatie van google mogen ontvangen. Toch aardig van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr. Pain in the ass designfout in database leidt tot onmogelijk moeilijke code! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:16:
Grrr. Pain in the ass designfout in database leidt tot onmogelijk moeilijke code! :/
Update je de database toch?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ozzie schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:07:
[...]

Update je de database toch?
Dat kan niet om twee redenen:
1) Breken van legacycode
2) Teveel werk voor de strakke deadline

Heb maar een vieze hack geschreven, er moet echt nog heel veel af
Pagina: 1 ... 126 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.