De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 15:39
Hoe komt het dan dat je 75 stufi krijgt? Waar gaat de berekening dan fout? Als je weinig verdient en je ouders ook niet veel, dan krijg je toch al gauw meer dan 150 euro stufi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
@candanz: dit niks voor je dan? http://www.studentaanhuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heb je'n rijbewijs en een net, 3-delig pak? Moet je Student-Chauffeur worden. Leukste bijbaantje dat ik ooit heb gehad.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:07
@Cor543 Hier dezelfde situatie... Maar als vaste lasten te hoog zijn voor je ouders blijft er weinig over, daardoor kunnen zij je moeilijker ondersteunen. DUO ziet dit echter niet dus je krijgt nog steeds maar 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 21:27
Spreek uit ervaring: Best een leuke bijbaan. Bereid je voor op veel malware, toolbars en pc's van 10 jaar oud ! <3. Of nog erger: VISTA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
bdalenoord schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:59:
@Cor543 Hier dezelfde situatie... Maar als vaste lasten te hoog zijn voor je ouders blijft er weinig over, daardoor kunnen zij je moeilijker ondersteunen. DUO ziet dit echter niet dus je krijgt nog steeds maar 75 euro.
Mmm.. vandaar. Kijken ze dan ook niet naar hypotheken enzo... raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
maakt dat uit als je het geld nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Als DevSchuurder moet je toch vrij makkelijk aan een baantje moeten kunnen komen bij 1 of andere webtoko?
Bewuste spatiefout? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Intru schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:00:
Als DevSchuurder moet je toch vrij makkelijk aan een baantje moeten kunnen komen bij 1 of andere webtoko?

[...]

Bewuste spatiefout? ;)
Inderdaad, ik had wel wat programmeerervaring maar kon via school zo bij een paar bedrijven binnenkomen. Maar ik woon dan wel in Rotterdam dus daar heb je er ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:44
ok, naja ik wil er verder niet teveel op ingaan (het is tenslotte een dev schuur), maar ik snap dat het lastig is om aan werk te komen momenteel en zeker als er 15 jarige vakkenvullers de banen voor je neus wegpikken. Dit wordt in de vakantieperiode alleen maar erger, omdat die ook een vakantiebaantje willen.

Maar kijk inderdaad eens naar je kosten. Wat geef je uit aan je mobiel? Heb je wel zoveel nodig?
Wat geef je uit aan internet? Moet je persé een 50Mbit lijn, terwijl een 10Mbit goedkoper is en volstaat.
Dat zijn ook dingen waar je geld mee verdiend bespaard.

@Intru: gevalletje te snel willen typen denk ik. Aangepast ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 18-06-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:29

Acid_Burn

uhuh

Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:32:
Heb je gelijk weer door waarom je ook alweer frisdrank ging halen :+ (lekker warm joh, buiten)
Dat valt hier wel mee, buiten is het 7 graden koeler :/

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
@Intru inderdaad is het vinden van werk niet zo'n probleem.... als je fulltime beschikbaar bent. Parttime is in de developmentbusiness wat minder (hier in Twente). Gelukkig vanaf 1 juli fulltime aan de slag dus voor mij is het binnenkort opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

bdalenoord schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:02:
@Intru inderdaad is het vinden van werk niet zo'n probleem.... als je fulltime beschikbaar bent. Parttime is in de developmentbusiness wat minder (hier in Twente). Gelukkig vanaf 1 juli fulltime aan de slag dus voor mij is het binnenkort opgelost.
Ik weet zo een stuk of 6 bedrijven die wel plek voor freelancers en/of parttimers hebben hier in Twente hoor.

Waar ga jij werken trouwens?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
bdalenoord schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:02:
Je moet denk ik ook verder kijken dan je neus lang is. Je bent hier in de devschuur, dus ik spreek me uit op programmeer-gebied: probeer eens een "niet-IT" bedrijf. Ik heb zo de afgelopen 2 jaar bij een klimaat-installateur gewerkt, appje gebouwd voor de iPad. Het verdient voor geen reet, maar het is iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
@FireSphere Ik ga aan de slag bij Topicus in Deventer. En inderdaad zal er wel werk te vinden zijn, maar ik ken de bedrijven niet dus dan zoek je toch wat lastiger.

@Cor453 Ik heb afgelopen jaren ook best wat freelance werk gedaan, voor mij was het ook niet zo'n probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door hiekikowan op 18-06-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
:w Staat er een airco aan op de RuG? Dan kom ik ook nog wel vandaag :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20
bdalenoord schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:05:
@FireSphere Ik ga aan de slag bij Topicus in Deventer. En inderdaad zal er wel werk te vinden zijn, maar ik ken de bedrijven niet dus dan zoek je toch wat lastiger.
Hey daar heb ik nog een biertje van in de koelkast staan! :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

bdalenoord schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:05:

@Cor453 Ik heb afgelopen jaren ook best wat freelance werk gedaan, voor mij was het ook niet zo'n probleem.
Ah, oud collega van me werkt daar ook geloof ik. Of is ondertussen alweer weg daar. Dat zou ook kunnen.
Ozzie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:06:
[...]

Hey daar heb ik nog een biertje van in de koelkast staan! :)
Stuur maar hierheen, we maken het met plezier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31
Aloys schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:06:
[...]

:w Staat er een airco aan op de RuG? Dan kom ik ook nog wel vandaag :P .
De SAK heeft momenteel een ideale temperatuur voor korte mouwen (en het is lekker rustig). Bij mij thuis is het gewoon nog aan de koude kant.
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:27:
@Gertjan: wat wil je dan? Of met het bed gooien, of met de vrouw gooien... Of heb je een beter plan?
Mijn vrouw houdt niet zo van ruwe "spelletjes", dus ik moet aardig zijn ;) Ik kan het gewoon vriendelijk vragen of ze op de box-spring plaats wil nemen, geen gegooi nodig.
Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:04:
[...]
Ik heb zo de afgelopen 2 jaar bij een klimaat-installateur gewerkt, appje gebouwd voor de iPad. Het verdient voor geen reet, maar het is iets.
Als freelancer of in loondienst? Als je als freelancer geen reet verdient hebt dan moet je beter onderhandelen ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Loondienst... Wat ik zeg is wat overdreven, ik bedoel meer van: het kan zijn dat het niet goed verdient, maar toch is het goed om er te werken. Werk = werk, ervaring is alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mijn RSI klachten zijn sinds kort weer terug gekomen.

Schouderklachten beginnen weer op te komen. Binnenkort maar weer naar de huisarts/fysio :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:12:

Schouderklachten beginnen weer op te komen. Binnenkort maar weer naar de huisarts/fysio :(
Puur uit nieuwsgierigheid: als je dat 1x heb gehad, komt het dan sneller/vaker terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Qua het vinden van werk, ik ben nou eenmaal niet zo sociaal, komt ook gedeeltelijk door m'n situatie, waardoor ik dus weinig contacten heb, en dus ook weinig bedrijven ken waar ik zou kunnen solliciteren.

Naja, genoeg over mijn financiele situatie, ik red me wel.

Een voordeel aan het gezweet door de hitte, je valt er wel van af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Betere zithouding (bureau/stoel?) en meer pauzes nemen. Zo ben ik er in ieder geval toen vanaf gekomen en sinds dien ook geen erge klachten meer van gehad.
Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:13:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: als je dat 1x heb gehad, komt het dan sneller/vaker terug?
Puur eigen ervaring: ja. Heb nu sneller last van mijn schouder, maar dan direct een pauze nemen en het zakt weer weg.

[ Voor 28% gewijzigd door OkkE op 18-06-2013 11:15 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45

Collega van mij is er vanaf geraakt door het gebruik van een trackball. Een gewone muis is namelijk ergonomisch gezien niet zo een aanrader.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:10:
[...]

Mijn vrouw houdt niet zo van ruwe "spelletjes", dus ik moet aardig zijn ;) Ik kan het gewoon vriendelijk vragen of ze op de box-spring plaats wil nemen, geen gegooi nodig.
Ook als ze vervelend is werkt dat? Want anders zul je alsnog met bed/vrouw* moeten gaan gooien.
* doorhalen wat niet van toepassing is

Als ik niet op een fitnessbal zit, heb ik in no time last van m'n rug en schouders. Misschien een idee?
Het is wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Programmeren op een fitnessbal.. Mooie combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:17:
Programmeren op een fitnessbal.. Mooie combi!
It's what I do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Ik programmeer op een stoel. That's what I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik zie het al voor me. Hele kantoor vol met fitnessballen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
_Moe_ schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:15:
[...]

Collega van mij is er vanaf geraakt door het gebruik van een trackball. Een gewone muis is namelijk ergonomisch gezien niet zo een aanrader.
Check mijn zakelijke inventaris eens ;)
#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Syncmaster BX2240W Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000€ 34,99€ 34,99
1Logitech Wireless Mouse M570€ 48,90€ 48,90
1HP Workstation Z220 (WM495ET)€ 1.468,94€ 1.468,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.552,83

Mijn zithouding is al sterk verbeterd door aanschaf (ook privé) van betere bureaustoel en beter bureau.
Pauzes nemen moet ik mezelf inderdaad wat meer gaan aanleren. Ga vaak inderdaad even te lang door. Heb zitten denken om zo'n tooltje installeren die je pc locked voor een minuut, maar je zal net zien dat je in je programmeerflow zit en dat ding ineens je pc locked. Daar kijk ik dus nog een beetje tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Candanz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:57:
En mijn ouders werken allebei, maar het is ook maar magertjes, ze zitten elke maand ook krap en lopen soms dubbeltjes op z'n kant te gooien.
Je zou zeggen dat je met een dubbel inkomen toch goed moet kunnen rondkomen, ookal zijn het geen goedbetaalde banen. Heb je veel broers/zussen en/of wonen ze in een heel duur huis oid? Niet om te veroordelen verder hoor :).

Ik kom zelf ook uit een tweeverdienersgezin (ouders werkten beide fulltime) en ben enig kind. Mijn ouders hebben niet bepaald topbanen (m'n pa is vrachtwagenchauffeur en m'n moeder heeft een relatief simpel administratief baantje) maar ik kan niet zeggen dat ik het ooit slecht heb gehad. Daar staat wel tegenover dat vooral m'n moeder erg zuinig is (van huis uit meegekregen), dus die hebben altijd veel gespaard en plukken daar nu enigszins de vruchten van nu het wat slechter gaat met de economie en m'n pa wat onzekere tijden heeft meegemaakt de afgelopen paar jaar.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:19:
Pauzes nemen moet ik mezelf inderdaad wat meer gaan aanleren. Ga vaak inderdaad even te lang door. Heb zitten denken om zo'n tooltje installeren die je pc locked voor een minuut, maar je zal net zien dat je in je programmeerflow zit en dat ding ineens je pc locked. Daar kijk ik dus nog een beetje tegenop.
Zo‘n tooltje vond ik verschrikkelijk, komt altijd net op het verkeerde moment. Maar pauzes nemen is wel een must, dat moet je jezelf toch verplichten. Als je eenmaal erge RSI klachten hebt duurt het een stuk langer voor je er weer vanaf komt, if at all.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nou ja, daarom wil ik eigenlijk niet zo'n tool. Of eentje die enkel een notificatie geeft. Dat zou de ideale oplossing zijn. Dan kan ik zelf bepalen of ik dat minuutje rust meteen neem of een minuut later / zodra ik mijn regel code uitgetypt heb.

Iemand die een goede applicatie hiervoor weet? Er zijn er namelijk wel een miljoen van denk ik en het gros zal vol met spyware/malware zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door PdeBie op 18-06-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:06
Wat is het leven toch hard... Zit noodgedwongen aan Douwe Egberts oploskoffie, omdat de koffiebonen op zijn en het buiten te warm is om te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Zo kan ik niet werken, het is te warm om goed na te denken, plus de router loopt niet lekker waardoor het itnernet er elke 5 min af vliegt voor een minuutje. Open ik een bestand met Zend, maak ik wat aanpassingen, wil het weer opslaan ligt het internet er uit. Vervolgens crasht zend zo hard dat ik hem met taskmanager moet sluiten, en het bestand is dus niet ge-saved. Aanpassingen kwijt, dus nu loop ik elke keer aan te passen, alles copy&pasten in een notepadje, opslaan > hopen dat zend niet crasht, zoja, opnieuw openen, voor de zekerheid m'n notepadje copyen, en weer in het bestand te plakken, en te saven.

Dit schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:30:
Wat is het leven toch hard... Zit noodgedwongen aan Douwe Egberts oploskoffie, omdat de koffiebonen op zijn en het buiten te warm is om te leven.
Even doorbijten,
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/VkOXe-ZJnnk/0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:26:
nou ja, daarom wil ik eigenlijk niet zo'n tool. Of eentje die enkel een notificatie geeft. Dat zou de ideale oplossing zijn. Dan kan ik zelf bepalen of ik dat minuutje rust meteen neem of een minuut later / zodra ik mijn regel code uitgetypt heb.

Iemand die een goede applicatie hiervoor weet? Er zijn er namelijk wel een miljoen van denk ik en het gros zal vol met spyware/malware zitten.
Zo een van die notificaties waar je na een tijd van negeren gek van wordt en ze vervolgens van je pc gooit. Gewoon veel drinken, dan kom je na een tijd vanzelf van je stoel :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Zat er niet zoiets in Windows taakplanner ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
_Moe_ schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:38:
[...]

Zo een van die notificaties waar je na een tijd van negeren gek van wordt en ze vervolgens van je pc gooit. Gewoon veel drinken, dan kom je na een tijd vanzelf van je stoel :)
Of je zorgt dat de snoeptrommel aan de andere kant van de ruimte staat. Dan moet je wel opstaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die tooltjes etc. zijn een ramp, je moet jezelf niet in zo'n ritme willen drukken. Het is efficienter om voor jezelf aan't begin van de dag alles wat je wil/moet doen opdelen in blokken van start naar resultaat. Blok af? Dan is't tijd voor een break.

Aangezien je aan't eind van zo'n blok toch uit een flow en opnieuw de flow in gaat, is het een prima "pauze-hoofd legen-reset" moment.

Tip: Lees Nightowls: Why programmers work at night;

Hoewel het licht humoristisch/grappig is bedoeld, staan er ook heel veel workflow-tips in.
https://leanpub.com/nightowls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:11:
Loondienst... Wat ik zeg is wat overdreven, ik bedoel meer van: het kan zijn dat het niet goed verdient, maar toch is het goed om er te werken. Werk = werk, ervaring is alleen maar mooi meegenomen.
Ah, op die manier. :)
Ik moet zeggen dat ik het zelf altijd wel leuk heb gevonden om te klussen bij bedrijven die ICT (of iig ontwikkeling) niet als core-business hebben. Dat is momenteel ook het geval voor een groot deel van mijn klantenkring :)
Vervelend, ik heb ook last van klachten aan armen/polsen. Ik merk dat het erger wordt bij warmer/vochtiger weer...

Ik heb dan ontzettende last van mijn ellebogen en schouders, zo extreem dat ik al moeite heb om mijn e-reader vast te houden en er ook last van heb als ik op bed lig, de constante "druk" aan je armen... :/
OkkE schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Betere zithouding (bureau/stoel?) en meer pauzes nemen. Zo ben ik er in ieder geval toen vanaf gekomen en sinds dien ook geen erge klachten meer van gehad.
Ik vrees dat ik daar ook aan moet geloven. Begin er toch ook redelijk last van te krijgen, maar door de drukte merk ik dat ik soms van 8:00 tot 15:00 zo goed als aan een stuk doorwerk. De laatste weken lunch ik pas om 15:00... Gevalletje van: "nog ff dit doen, nog ff dat, etc"... :/

Goede stoel staat nog op mijn lijstje, zeker voor straks op kantoor :)

Edit: Tegen de RSI gebruikte ik vaak een Wacom, dat werkt ook best goed. :) Daarnaast zijn sneltoetsen ook wondermiddelen :P

[ Voor 3% gewijzigd door .Gertjan. op 18-06-2013 11:45 ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Aargh. Mobiele providers.

Hi geeft aan dat ik mag verlengen of mijn abbonement stop kan zetten. Graag, want over Hi ben ik de laatste tijd helemaal niet te spreken. Om de annulering in gang te zetten kan ik ook bij een andere provider een nieuw abbonement aanvragen en voor nummerbehoud kiezen. Toch krijg ik gistermiddag van Simpel een mailtje dat mijn verzoek voor nummerbehoud is geweigerd omdat deze te ver in de toekomst zou liggen. Waarom suggereert Hi dan anders?

Aargh. Mobiele providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:19:
Ik programmeer op een stoel. That's what I do.
Grappig, ik programmeer op een computer... Vreemde lui tegenwoordig in de devschuur :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:41

Hoogie2004

Whohooooo

Omdat je vaak een maand eerder mag verlengen als opzeggen geloof ik...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:47:
[...]

Grappig, ik programmeer op een computer... Vreemde lui tegenwoordig in de devschuur :Y)
Ik met vlinders :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 18-06-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
Gewoon bijna jammer dat je de url erbij zet. Echter devvers snappen de referentie meteen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

.Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:44:
Ik vrees dat ik daar ook aan moet geloven. Begin er toch ook redelijk last van te krijgen, maar door de drukte merk ik dat ik soms van 8:00 tot 15:00 zo goed als aan een stuk doorwerk. De laatste weken lunch ik pas om 15:00... Gevalletje van: "nog ff dit doen, nog ff dat, etc"... :/

Goede stoel staat nog op mijn lijstje, zeker voor straks op kantoor :)

Edit: Tegen de RSI gebruikte ik vaak een Wacom, dat werkt ook best goed. :) Daarnaast zijn sneltoetsen ook wondermiddelen :P
Je moet af en toe pauze nemen, zeker als je al beginnende klachten van RSI hebt. Kan het nog zo druk zijn, eenmaal echt RSI en je bent uitgewerkt.

Ik neem ongeveer elk uur een kleine pauze (paar minuten): koffie halen, wc, bij collega langs, whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ijstheefles schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:53:
[...]

Gewoon bijna jammer dat je de url erbij zet. Echter devvers snappen de referentie meteen O-)
valid point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Het is weer zo een dag dat mijn handen zweten, verkeerd op mijn toetsenbord liggen, ... Om gek van te worden!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Waarom werkt IIS Dynamic content compression niet gewoon out of the box. Het is altijd gezeik met handmatig mimemaps definieren voordat t een keer iets gaat doen. En dan nog moet je weten dat het pas iets gaat doen als je server een bepaalde load factor heeft bereikt.

Grr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
_Moe_ schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:56:
Het is weer zo een dag dat mijn handen zweten, verkeerd op mijn toetsenbord liggen, ... Om gek van te worden!
Helemaal mee eens. We zouden standaard vrij moeten krijgen op dagen als dit net zoals dat bouwvakkers vrij hebben op regenachtige dagen.

Al zal waarschijnlijk dat niet helpen. Programmeren zit in ons bloed en als we niet op kantoor zijn, dan programmeren we wel thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Soundless schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:00:
[...]

Helemaal mee eens. We zouden standaard vrij moeten krijgen op dagen als dit net zoals dat bouwvakkers vrij hebben op regenachtige dagen.

Al zal waarschijnlijk dat niet helpen. Programmeren zit in ons bloed en als we niet op kantoor zijn, dan programmeren we wel thuis :+
Net zoals sommige bouwvakkers ook thuis bouwvakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_Moe_ schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:56:
Grappig, als ik zonder op te letten m'n handen op het toetsenbord leg, heb ik m'n linkerhand in de WASD-game-modus liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
Firesphere schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Grappig, als ik zonder op te letten m'n handen op het toetsenbord leg, heb ik m'n linkerhand in de WASD-game-modus liggen :P
Teveel League of Legends hiero, maak daar dus maar qwer (df) van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Te veel Gunz hiero, heb er een hele rare form van finger placement aan over gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 09:27
Candanz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Net zoals sommige bouwvakkers ook thuis bouwvakken.
Verplichte Dirk Jan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iT3kArT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1275572
heb rode afdrukken op mn hoofd van de facepalms

[ Voor 31% gewijzigd door Gamebuster op 18-06-2013 13:09 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 24-09 23:22
Is al voorbij gekomen een paar dagen geleden :P

@onder :') :D Zijn daar videos van?

[ Voor 29% gewijzigd door Avalaxy op 18-06-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb ook rode afdrukken op m'n voorhoofd, maar dan van het "Lees de draad voordat je blaat" proberen te typen ermee.
Hydra schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:57:
En je zit nu overduidelijk het verhaal in je eigen straatje te passen.
Onnodige, onware opmerking.
Er is een enorm verschil in manier van reageren van de partij die het gemeld heeft en die Kevin. Als je die over een kam scheert heb je duidelijk te weinig in dat topic gelezen.
Ik heb de mails die voorafgaand aan het publiceren van de info zijn uitgewisseld tussen bouwer en hacker niet gezien in de eerste vijf pagina's van het topic die ik heb gelezen. Dan kun je wel leuk "staat in het topic" posten, maar ik heb geen zin om een heel extern topic en de zich daarin bevindende discussie te moeten lezen. GoT is toch geen linkdump? Vertel over wat je post, link naar specifieke posts als je voorbeelden of citaten aanhaalt.

Ik reageerde enkel op Firesphere die zei dat de softwarebouwer "vriendelijk op een issue is gewezen", wat ik niet kon vinden op het geposte linkje.
Euh, dit kwam daar pas te staan 2 weken (!!!) nadat het aan dit bedrijf gemeld is! Dat ze een ultimatum stellen heeft een reden; heel veel bedrijven doen anders niks aan enorme lekken in hun software.
Prima dat jij schandpaalgedrag verdedigt, ik ga dat niet doen want ik verafschuw het, en dat wat ook het enige punt dat ik maakte met mijn post.

[ Voor 83% gewijzigd door CodeCaster op 18-06-2013 13:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

TLDR: ontwikkelaar laat niks van zich horen, nadat iemand meld dat er een exploit in de software zit. Pas als deze iemand zijn bevindingen openbaar maakt, omdat hij niks hoort van de ontwikkelaar, reageert de ontwikkelaar. Helaas niet welwillend, maar in de zin van aanklagen, licentie intrekken en weet ik het wat.

Toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
zooo, net even in de pauze een lekker wandelingetje gemaakt buiten.
Ik vind het helemaal niet te warm. Het is juist heerlijk :)

Helaas nu weer in het kantoor pal onder de centraal geregelde airco, die ik niet kan verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Toen TPB net geblokkeerd was eens een keer een proxy opgezet maar al snel weer weggedaan. Inmiddels heeft nu een Windows server dit IP adres en kwam dit tevoorschijn bij de log analyse:
code:
1
2
Url Hits
/tpb.php    37850

Ga weg mensen!

Nee wacht
code:
1
2
    cs(User-Agent)
    Mozilla/5.0+(compatible;+Googlebot/2.1;++http://www.google.com/bot.html)

Ga weg google!

[ Voor 25% gewijzigd door Megamind op 18-06-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mijn interpretatie: hacker meldt lek, krijgt niet het antwoord dat hij verwacht, gaat ontwikkelaar zwart maken op een publiek forum, krijgt gezeik terug, beide partijen liggen uiteindelijk als kleine kinderen schreeuwend in de modder, probleem nog niet opgelost. Winnaars: nul, verliezers: iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Poeh, even Boeren omeletje gehaald, na een uurtje lunch is opnieuw opstarten best lastig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Snapt iemand hier iets van?
Mijn game in de W8 store is ondertussen maar liefst 1x gedownload :+
Het spel kost €1.19
MS krijgt 30%
In theorie hou ik €0.83 over.

Nou heb ik hier de sales report voor m'n neus. Er staat het volgende:

Currency: EUR
Transaction amount: 1.03
Store fee: 0.31
App proceeds: 0.72

Iemand enig idee hoe ze aan de 1.03 komen?

[ Voor 0% gewijzigd door Soundless op 18-06-2013 13:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Soundless schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:35:
Iemand enig idee hoe ze aan de 1.03 komen?
btw?

[ Voor 50% gewijzigd door Candanz op 18-06-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
1.19 - 21% = €0.98
Lijkt het niet op

Al zou het zo zijn, dan verwacht je toch dat het in de sales report staat?

[ Voor 27% gewijzigd door Soundless op 18-06-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

zou 16% btw zijn dan afgerond.... Is dat een percentage ergens?

Ik neem aan dat het de game is in je sig. Die kost in het buitenland $ 1,49. misschien een wisselkoers issue t.o.v. toen je de prijs instelde ofzo *(1,49 dollar is nu 1,11 euro)

[ Voor 58% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-06-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Hoogie2004 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:40:
zou 16% btw zijn dan afgerond.... Is dat een percentage ergens?
Volgens deze lijst komt het niet in de VS voor: Wikipedia: Sales taxes in the United States

Of valt het niet onder 'Sales Tax'

EDIT:
@Hoogie
Ik heb het ingesteld als €1.19 niet als $1.49. Dat maken zij er van.

[ Voor 9% gewijzigd door Soundless op 18-06-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Ik kom toch wat aardiger dichterbij als je btw rekent op je eigen inkomen,

0.72 + 21% = 0.72*1.21 = 0,8712

0,8712 + 0.31 = 1.1812
Naar boven afgerond?

2.1% sales tax op de 0.31 = 0,31651

0,31651 + 0,8712 = 1,18771

Klinkt wat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Candanz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:44:
Ik kom toch wat aardiger dichterbij als je btw rekent op je eigen inkomen,

0.72 + 21% = 0.72*1.21 = 0,8712

0,8712 + 0.31 = 1.1812
Naar boven afgerond?

2.1% sales tax op de 0.31 = 0,31651

0,31651 + 0,8712 = 1,18771

Klinkt wat beter?
Maar hoe komen ze dan ooit aan die 1.03? Er moet wel een direct verband zijn tussen 1.03 en de 1.19.

En waarom kan ik er nergens iets over vinden?

EDIT:
Ik zie net dit staan trouwens:
Each price tier has a corresponding value in each of the more than 60 currencies offered by the Store. We use these values to help you sell your apps at a comparable price point worldwide. However, due to changes in foreign exchange rates, the exact sales amount may vary slightly from one currency to another.
Maar de grap is dat mijn zusje die ene koper is en er dus met euro's betaald is. Dus zou het hier niet van toepassing moeten zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Soundless op 18-06-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

CodeCaster schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:30:
[...]

Mijn interpretatie: hacker meldt lek, krijgt niet het antwoord dat hij verwacht, gaat ontwikkelaar zwart maken op een publiek forum, krijgt gezeik terug, beide partijen liggen uiteindelijk als kleine kinderen schreeuwend in de modder, probleem nog niet opgelost. Winnaars: nul, verliezers: iedereen.
Bottom line, yup dat is waar. Niemand heeft er zo wat aan gehad. Blijft ook niet heel handig van de ontwikkelaar om niet te reageren. Je weet dat je zoiets direct op moet pakken, altijd de kans dat het op fora als deze beland of op social media en dergelijke.

---

jsFiddle en location.hash, dat moet gewoon werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
CodeCaster schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:30:
Wederom lekker in je straatje geluld.

Een security consultant meldt een lek aan een bedrijf. Dit bedrijf doet niks met dit enorme lek (root access op elke server). 2 weken later vraagt de persoon in kwestie of eraan gewerkt wordt. Het antwoord is dat ze "er aan gaan werken". Geen eta, whatever. Dit terwijl het een extreem simpele fix is (kwestie van slashes verwijderen uit de input).

De securityconsultant besluit dus een waarschuwing op een forum te plaatsen waar veel hosters komen om te voorkomen dat hackers hier mee schade gaan doen en geeft bovendien een ultimatum van 24 uur aan het bedrijf om met een patch te komen (die zoals gezegd extreem simpel is) voordat ze een PoC publiceren.

En in plaats van dat het bedrijf er wat mee doet gaat de 'eigenaar', ene Kevin, als een complete randdebiel lopen flamen en dreigen op 't forum.

Ik weet niet wat je probeert te doen, maar je hebt overduidelijk niet de "eerste 5 pagina's" of whatever gelezen want dan was je dit al duidelijk geweest. Het is niet meer dan terecht dat als een leverancier van software met een dergelijk ernstige bug hier niks aan doet hij dit aan de man brengt om te voorkomen dat de enige die er wat van weet de mensen die er misbruik van maken zijn. Kun je wel een beetje principieel gaan lopen doen, maar 2 weken is meer dan genoeg om een simpele patch waarmee je je input sanitized aan de man te brengen. En iemand die zo iets bij je meldt stuur je een fles wijn, in plaats van dreigementen.
TheNephilim schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:53:
Bottom line, yup dat is waar. Niemand heeft er zo wat aan gehad. Blijft ook niet heel handig van de ontwikkelaar om niet te reageren. Je weet dat je zoiets direct op moet pakken, altijd de kans dat het op fora als deze beland of op social media en dergelijke.
webhostingtalk.com is een gerenommeerd webhoster forum. De exploit is, onafhankelijk van de poster daar, ook op 'hackerfora' belandt.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 18-06-2013 14:00 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Soundless schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:50:
Maar de grap is dat mijn zusje die ene koper is en er dus met euro's betaald is. Dus zou het hier niet van toepassing moeten zijn.
Misschien rekenen ze jouw europrijs van 1.19 om naar dollars, om vervolgens daarmee te rekenen naar andere valuta toe.. Of misschien kosten voor het omwisselen bij het wisselkantoor :+

Beetje vreemd verhaal allemaal met die 1.03... Daar moet ik je gelijk in geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bizar :+

&order=ASC&orderby=price gaat goed.
&order=DESC&orderby=price gaat fout.
&order=DESC&orderby=quality gaat goed.

Als er iemand hier is die verstand heeft van of inzicht in base64, hulp is zeer welkom.

---

De airco hoeft hier nog niet eens aan! :o Best te doen hier, met een plat dak. Hoor toch al van veel mensen dat het binnen niet meer te doen is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 24-09 23:22
Same here (wat oude data):

Date,"App","Transaction type","Offer","Country/region","Currency","Transaction amount","Store fee","App proceeds","App proceeds(EUR)","Settled","Payment date"
1/21/2013,"Scrabble Solver","Trial upgrade","N/A","GB","GBP","0.86","0.26","0.60","","No","N/A"
1/23/2013,"Scrabble Solver","In-store purchase","N/A","GB","GBP","0.86","0.26","0.60","","No","N/A"
1/25/2013,"Scrabble Solver","In-store purchase","N/A","US","USD","1.49","0.45","1.04","","No","N/A"
2/3/2013,"Scrabble Solver","In-store purchase","N/A","NL","EUR","1.03","0.31","0.72","","No","N/A"
2/7/2013,"Scrabble Solver","Trial upgrade","N/A","FR","EUR","1.03","0.31","0.72","","No","N/A"
2/13/2013,"Scrabble Solver","In-store purchase","N/A","CA","CAD","1.49","0.45","1.04","","No","N/A"
2/15/2013,"Scrabble Solver","Trial upgrade","N/A","US","USD","1.49","0.45","1.04","","No","N/A"
2/17/2013,"Scrabble Solver","In-store purchase","N/A","FR","EUR","1.03","0.31","0.72","","No","N/A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:56
@Zamfoo discussie
Volgensmij is het niet eens zo dat het de reporter erom gaat dat het probleem meteen opgelost moet worden omdat het simpel is, maar ook om de algehele instelling. Hij heeft Zamfoo gemaild met dit probleem inclusief PoC, daarna is het een tijd stil geweest. Daarom heeft hij toen na een paar dagen nog eens gemaild van "ik heb jullie dit gemaild, hebben jullie dit ontvangen?" waarop hij gewoon een "ja" kreeg met geen info. Bij verdere navraag bleek toen dat het probleem op de lijst met dingen die nog gedaan moeten worden is gekomen. Terwijl zo'n issue toch wel een hoge prioriteit moet hebben. Omdat vanuit Zamfoo zo gereageerd werd van "het komt ooit wel eens" heeft hij gedreigd om de PoC te publiceren. Dit omdat het normaal zo is dat je meteen een antwoord krijgt van "we gaan het onderzoeken" en vrij snel ook een antwoord krijgt met een ETA voor de fix. Daarnaast heeft het driegen met publiceren ook meteen tot gevolg dat Zamfoo meteen de melder wil gaan aanklagen, terwijl henzelf nalatigheid te verwijten valt (probleem niet oplossen en niet doorgeven aan klanten).

Daarnaast wordt er ook gelinkt naar andere threads m.b.t. Zamfoo. En (ook) daaruit valt eigenlijk alleen de conclusie te trekken dat Zamfoo een klein bedrijf is (een persoon? evt. werk uitbesteden), waarvan die Kevin eigenaar is en hij heel snel tegen zijn schenen is getrapt. Accounts worden gewoon willekeurig geblokkeerd (trial account aanvragen voor server X, daarna voor server Y en dan wordt je account geblokt wegens abuse, vervolgens maar meteen de volledige versie kopen, en dan alsnog geblokt worden), vragen van klanten worden niet serieus behandeld (kortaf antwoord "staat in de documentatie" zonder enige verwijzing naar dat stukje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hydra schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:59:
Wederom lekker in je straatje geluld. [...] Ik weet niet wat je probeert te doen, maar je hebt overduidelijk niet de "eerste 5 pagina's" of whatever gelezen want dan was je dit al duidelijk geweest.
Heb je ook zo'n last van de warmte? :)

Jij blijft je eigen reactie herhalen waarin je doet alsof ik beveiliging niet belangrijk vind, of Kevins reacties in dat topic en op de melding normaal vind, wat pure onzin is aangezien ik nooit ook maar iets in die richting heb gezegd. Misschien moet je zelf even wat beter lezen, of misschien een uurtje onder de airco gaan staan tot je bent afgekoeld. Natúúrlijk moet een beveiligingslek zo snel mogelijk worden opgelost.

Ik vroeg enkel en alleen om de communicatie die is voorafgegaan aan het op het forum posten, om zo de houding van die Kevin wat beter te kunnen begrijpen. Die is niet in de eerste vijf pagina's van dat topic te lezen, op een enkele door de hacker gequote zin uit een mailtje na.

Wat jij daar verder bij verzint en waarvan je mij wil beschuldigen moet je lekker zelf weten. :)

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 18-06-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Avalaxy schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:12:
Same here (wat oude data):

Date,"App","Transaction type","Offer","Country/region","Currency","Transaction amount","Store fee","App proceeds","App proceeds(EUR)","Settled","Payment date"
1/21/2013,"Scrabble Solver","Trial upgrade","N/A","GB","GBP","0.86","0.26","0.60","","No","N/A"
1/23/2013,"Scrabble Solver","In-store purchase","N/A","GB","GBP","0.86","0.26","0.60","","No","N/A"
1/25/2013,"Scrabble Solver","In-store purchase","N/A","US","USD","1.49","0.45","1.04","","No","N/A"
2/3/2013,"Scrabble Solver","In-store purchase","N/A","NL","EUR","1.03","0.31","0.72","","No","N/A"
2/7/2013,"Scrabble Solver","Trial upgrade","N/A","FR","EUR","1.03","0.31","0.72","","No","N/A"
2/13/2013,"Scrabble Solver","In-store purchase","N/A","CA","CAD","1.49","0.45","1.04","","No","N/A"
2/15/2013,"Scrabble Solver","Trial upgrade","N/A","US","USD","1.49","0.45","1.04","","No","N/A"
2/17/2013,"Scrabble Solver","In-store purchase","N/A","FR","EUR","1.03","0.31","0.72","","No","N/A"
Ook geen verklaring voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
CodeCaster schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:17:
Heb je ook zo'n last van de warmte? :)
Ik heb nergens last van, ik vind je reactie alleen een beetje dom :)
Jij blijft je eigen reactie herhalen waarin je doet alsof ik beveiliging niet belangrijk vind
Nee, waar het me om gaat is dat jij een onderzoeker die tijd en moeite steekt in veiligheid van webhosters en dat gewoon netjes aanpakt (Zamfoo heeft RUIM de tijd gehad voor die simpele fix) gelijk stelt aan een complete idioot van een eigenaar. Dat geeft gewoon overduidelijk aan dat je gewoon uberhaupt de eerste post niet goed gelezen hebt, laat staan de reacties van de Kevin en wat er verder nog naar boven komt.

Als je zo slecht gelezen hebt moet je zulke dingen gewoon niet roepen. Komt dom over. Klaar.
TheNephilim schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:12:
De airco hoeft hier nog niet eens aan! :o Best te doen hier, met een plat dak. Hoor toch al van veel mensen dat het binnen niet meer te doen is 8)
Zit lekker thuis te werken. Tot dat de zon straks op m'n raam staat is het prima hier, daarna ga ik wat anders doen. Morgen lekker vrij genomen, met de kleine naar 't strand :)

[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 18-06-2013 14:28 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

-

[ Voor 100% gewijzigd door CodeCaster op 18-06-2013 14:30 . Reden: Laat maar ook. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Coming up next: b*tchfight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Ik pak de popcorn alvast! :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
eerder een koudje pintje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Dat kan in België misschien, maar als ik nu een biertje open trek op werk word ik toch wel raar aangekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Misschien is het er toch te warm voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Hier gebeurd dat wel eens dat we tijdens de werkuren een biertje drinken. Wel tijdens de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
spleethoven schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:39:
Hier gebeurd dat wel eens dat we tijdens de werkuren een biertje drinken. Wel tijdens de middag.
Op zich is dat ook niet verkeerd, als het met mate is.
Als baas zou ik dit ook niet verbieden, hoe beter de mensen zich thuis voelen hoe meer je ervan gedaan krijgt he :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:27:
Nee, waar het me om gaat is dat jij een onderzoeker die tijd en moeite steekt in veiligheid van webhosters en dat gewoon netjes aanpakt (Zamfoo heeft RUIM de tijd gehad voor die simpele fix) gelijk stelt aan een complete idioot van een eigenaar. Dat geeft gewoon overduidelijk aan dat je gewoon uberhaupt de eerste post niet goed gelezen hebt, laat staan de reacties van de Kevin en wat er verder nog naar boven komt.

Als je zo slecht gelezen hebt moet je zulke dingen gewoon niet roepen. Komt dom over. Klaar.
Kom kom Hydra, CodeCaster heeft weldegelijk een punt. Wat er voorafgegaan is aan de forumpost is gewoon niet te lezen. Dat het gedrag van "Kevin" sowieso niet goed te praten valt staat buiten kijf, maar je mag best eens kritisch zijn richting "Patrick" en hoe hij het lek gecommuniceerd heeft. Ja, dat maakt uit. Ik zeg niet dat hij ook een zak is, en ik denk ook niet dat dat is wat CodeCaster bedoelt, maar het kán wel. Of het wel of niet zo is is uit de draad zelf niet af te leiden, je kunt hooguit vaststellen dat "Patrick" op het forum ook niet bepaald in elke reactie de moral high ground inneemt. Sommige posts neigen gewoon naar smaad.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

spleethoven schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:39:
Deed het ook wel eens toen ik nog in het centrum van Den Bosch werkte. Één biertje is goed te doen, twee merk je wel. Ik kan me herinneren dat ik een keer voor mijn werk bij een vestiging in België moest zijn en dat er ook wijn te krijgen was in de verder fantastische keuken van de kantine.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

-O- jeej postNL... Niemand thuis terwijl er een pakketje wordt afgeleverd (tegen mijn planning in moest ik vandaag bij een klant zijn), staat het pakket vermeld op de site als "afgeleverd" en heeft de postcode gewoon de eerste 4 letters van mijn bedrijfsnaam met een streepje eronder als handtekening neergezet... :/

Heeft dan ook verrekte weinig nut zo'n alleen huisadres melding... Hopelijk wel een briefje straks wie het spul heeft ontvangen... Niet echt gaaf als de laptop verdwenen is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
.Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:07:
-O- jeej postNL... Niemand thuis terwijl er een pakketje wordt afgeleverd (tegen mijn planning in moest ik vandaag bij een klant zijn), staat het pakket vermeld op de site als "afgeleverd" en heeft de postcode gewoon de eerste 4 letters van mijn bedrijfsnaam met een streepje eronder als handtekening neergezet... :/

Heeft dan ook verrekte weinig nut zo'n alleen huisadres melding... Hopelijk wel een briefje straks wie het spul heeft ontvangen... Niet echt gaaf als de laptop verdwenen is... :X
Daarom vind ok de kiala punten die ze bij Bol.com gebruiken wel handig.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 09:27
Ik zou sowieso even een klacht indienen bij PostNL. Ik neem aan dat de laptop verstuurd is als 'Verzekerd vervoer' en dan is het altijd een 'Alleen huisadres' zending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
dev10 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:18:
[...]

Ik zou sowieso even een klacht indienen bij PostNL. Ik neem aan dat de laptop verstuurd is als 'Verzekerd vervoer' en dan is het altijd een 'Alleen huisadres' zending.
Je gaat toch geen klacht indienen als de laptop gewoon bij de buren ligt oid? Beetje klagen om het klagen vind ik dat.

edit:
Blijkbaar vinden de posters onder mij het ook normaal... Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een klacht in zou dienen om zo'n procedure fout terwijl het uiteindelijke resultaat wel gewoon goed is. Of het nou om postbezorging gaat of iets anders.

[ Voor 24% gewijzigd door Ozzie op 18-06-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat soort geintjes hebben ze bij mij ook geflikt, laptop bij de buren bezorgd, geen briefje. Zit op de doos een gigantische sticker "Alleen aan huis afleveren, originele ontvanger moet tekenen"

PostNL er op aanspreken heeft geen zin, ze laten de postbode jou bellen met een "sorry, had niet zo gemoeten" en ze zijn er klaar mee.

Ik heb uiteindelijk een klachtenbrief naar PostNL gestuurd dat ze iets aan hun bedrijfsvoering moeten doen ipv de bezorgers onder gigantische druk te laten werken zodat ze bijna gedwongen worden om zulk soort ongewenste beslissingen te nemen zodat ze in ieder geval betaald krijgen.
Ozzie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:20:
[...]

Je gaat toch geen klacht indienen als de laptop gewoon bij de buren ligt oid? Beetje klagen om het klagen vind ik dat.
Het gaat ook om het principe. Zo moet het niet, maar de bedrijfsvoering van PostNL zorgt er dus voor dat het wel gebeurd. DO NOT WANT.

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 18-06-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:15
Grote kans dat de bezorger in kwestie dit zelf afgetekend heeft zodat hij zijn quota voor vandaag gehaald heeft. Sowieso even klacht in dienen maar grote kans dat er in ieder geval niets raars mee gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ozzie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:20:
[...]

Nou ja, er wordt een bepaalde manier van verzenden gekozen waarbij expliciet is aangegeven dat het alleen op het huisadres mag worden bezorgd. Dat het goed gaat betekent niet dat het de volgende keer ook goed gaat. Tekenen met een fake handtekening en melden dat het gewoon op het huisadres is bezorgd is wat mij betreft frauderen.

Nu heb ik gelukkig buren die te vertrouwen zijn, maar in mijn vorige wijk zou ik daar niet zo heel zeker van zijn (zeker niet als je ziet dat ze soms 10 huizen verderop een pakket proberen te slijten). Dat het nu goed gaat betekent niet dat het altijd goed gaat, voor het zelfde geld gaat mijn buurman een jaar met sabatical en gaat hij de wereld rond en vertrekt hij over 60 minuten...

En stel dat het pakket vermist wordt, dan moet ik maar aantonen dat ik het niet ontvangen heb, want er staat een handtekening en volgens het systeem is het afgeleverd op mijn adres. Dus het is wat mij betreft niet klagen om het klagen ;) En wat nou bij beschadigingen? Stel de buurman laat het van de tafel vallen? Of krijgt een zwaar gehavend pakket van de bezorger? Er is gewoon een afspraak met PostNL gemaakt, die horen ze na te komen.

Pagina: 1 ... 120 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.