Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Kom eens met een bron?BikkelZ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:12:
maar .Net draait sneller dan Java op Windows machines. .Net draait op native platformen over het algemeen iets sneller dan Java.
En kom niet aan met startuptimes. 'T .Net framework speelt namelijk vals.
Bron? .Net wordt nauwelijks gebruikt in enterprise omgevingen. Daar is 't Unix wat de klok slaat en heeft Microsoft gewoon weinig in de melk te brokkelen.BikkelZ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:50:
Het gaat er niet om hoe veel er nu gebruik gemaakt wordt van Java maar of het nog veel gaat groeien of niet. Er zijn bergen met software geschreven in Java die ook bijgehouden moeten worden en het gaat voorlopig nergens heen maar het wordt wel ingehaald door C# op alle fronten.
Het straalt alleen "negatief" af op mensen die niet weten waar ze het over hebben. Dat maakt de frontpage wel extreem duidelijk. Java applets zijn al 10 jaar dood. Waarom sommige mensen die plugin aan hebben staan in hun browser is me een compleet raadsel.Oracle is naar mijn mening niet een bedrijf dat goed om gaat met Java of mensen die Java gebruiken. En alle problemen rondom de plugin stralen negatief af op het hele platform, dat is niet mijn gebrek aan inzicht.
En over het Oracle versus Google verhaal: ik vind het beschamend hoeveel zogenaamde ITers hier als puppies achter google aanlopen. Als iets een eng bedrijf is is het Google wel. Geen van de big corporates zijn lieve jongens. Dat een bedrijf als Oracle aan het matten is met een bedrijf als Google moet je alleen maar toejuichen; bedrijven die elkaar naar de kroon steken is aleen maar goed voor ons.
Google weet echt HEEL veel van je. Maar omdat hun motto "Don't be evil" is/was denk je ook dat ze dat niet zijn? Als het om groot geld gaat is elk mens 'evil' en Google wordt ook gewoon gerund door mensen.
[ Voor 70% gewijzigd door Hydra op 17-06-2013 17:36 ]
https://niels.nu
..., Kotlin, Groovy, Javascript (via Rhino en binnenkort Nashorn), Processing en nog een hele set low profile talen en herimplementaties van andere talen. Vooral Scala vind ik interessant (Java on steroids met functional programming en minder boilerplate), maar ook Clojure (real-world lisp) en Groovy (Ruby-achtig) zijn leuke talen. Kotlin ken ik verder niet echt, maar ziet er ook interessant uit.Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:21:
[...]
Uit 't hoofd: jRuby, jPython, Clojure, Scala
YouTube: JavaZone 2013: Javapocalypse
Het enige wat ik in de controller doe op dit moment is de XML in elkaar zetten op basis van het verzoek van de user. Deze XML wordt vervolgens met dat http request naar die server gestuurd. De output van dat request wordt aangeboden aan de view die het displayed. Volgens mij heb ik mvc dan redelijk ingerichtRobertMe schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:08:
[...]
Als het het model terug geeft zal het in 99,99% van de gevallen wel de DAL zijn ja. DAL hoeft natuurlijk niet perse een DB te zijn, maar kan ook een webservice zijn die de data aanlevert, of het zelf lezen uit een txt file, of het lezen van een stukje hardware met een HTTP request, zolang het maar de data ophaalt (of opslaat).
Het stukje met opbouwen XML voor request (en versturen van de request) en naar ik aanneem ook parsen van de XML response zou ik dan wel verplaatsen naar een DAL. De DAL returned dan een object met de data van de response en dat object kun je dan aan de view geven. Dan heb je dus ook meteen je M in plaats van alleen VC en de DAL kun je dan hergebruiken in andere controllers.TrailBlazer schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:42:
[...]
Het enige wat ik in de controller doe op dit moment is de XML in elkaar zetten op basis van het verzoek van de user. Deze XML wordt vervolgens met dat http request naar die server gestuurd. De output van dat request wordt aangeboden aan de view die het displayed. Volgens mij heb ik mvc dan redelijk ingericht
Google heeft de gevestigde orde geswaffeld en dat werd hoog tijd. Dat is ook goed voor ons, "de consument". Volgens mij verdienen ze daarom credits. Geld verdienen is trouwens niet evil.Hydra schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:29:
Google weet echt HEEL veel van je. Maar omdat hun motto "Don't be evil" is/was denk je ook dat ze dat niet zijn? Als het om groot geld gaat is elk mens 'evil' en Google wordt ook gewoon gerund door mensen.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Araxis Merge.oisyn schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:56:
[...]
Ik word wel vrolijk van Beyond Compare, alleen de opstarttijd is niet iets om over naar huis te schrijven ('t is niet tientallen seconden maar ik verwacht wel near-instant). De auto merge van conflicterende blokken is vaak ook gewoon goed.
Ooit eens mee in aanraking gekomen na een uitgewisseld 'CD'tje' want het is wel prijzig.
Het werkt wel echt onwijs goed.
[ Voor 29% gewijzigd door Ellos op 17-06-2013 18:14 . Reden: verkeerde quote ]
Ik heb altijd weer iedere keer ergens Java voor nodig, niet de plugin maar wel de JRE.Hydra schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:29:
[...]
Het straalt alleen "negatief" af op mensen die niet weten waar ze het over hebben. Dat maakt de frontpage wel extreem duidelijk. Java applets zijn al 10 jaar dood. Waarom sommige mensen die plugin aan hebben staan in hun browser is me een compleet raadsel.
"Install the Ask Toolbar and make Ask my default search provider"

Welke totaalmalloot is daar voor verantwoordelijk? Wat een armoede, voor een paar centen dat soort troep in je installer stoppen. Gaat het wel goed bij Oracle? Het enige wat de gemiddelde Tweaker met Java van doen heeft is dat en een updater die loopt te mekkeren over Windows rechten. Wanneer heb je voor het laatst gemerkt dat Chrome geupdate was? Laat staan naar een update gezocht heeft? Vind je het gek dat "mensen die niet weten waar ze het over hebben" het idee krijgen dat Oracle een zooitje is als dat het enige contact is wat de gemiddelde tweaker heeft met Java?
Wat heeft de kwaardaardigheid van Google te maken met het feit dat Oracle het bedrijf wat het grootste aandeel aan smartphones heeft op dit moment aangeklaagd heeft vanwege het gebruiken van Java? Ik ben al jaren klaar met Google maar het blijft echt een hele slechte beslissing.Hydra schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:29:
[...]
En over het Oracle versus Google verhaal: ik vind het beschamend hoeveel zogenaamde ITers hier als puppies achter google aanlopen. Als iets een eng bedrijf is is het Google wel. Geen van de big corporates zijn lieve jongens. Dat een bedrijf als Oracle aan het matten is met een bedrijf als Google moet je alleen maar toejuichen; bedrijven die elkaar naar de kroon steken is aleen maar goed voor ons.
iOS developer
Persoonlijk heb ik liever dat mij verteld wordt dat er een update wordt geinstalleerd dan dat dat niet gebeurd. Zo kan ik bijvoorbeeld voorkomen dat ik een faulty build op mijn PC krijg.BikkelZ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:18:
Het enige wat de gemiddelde Tweaker met Java van doen heeft is dat en een updater die loopt te mekkeren over Windows rechten. Wanneer heb je voor het laatst gemerkt dat Chrome geupdate was? Laat staan naar een update gezocht heeft? Vind je het gek dat "mensen die niet weten waar ze het over hebben" het idee krijgen dat Oracle een zooitje is als dat het enige contact is wat de gemiddelde tweaker heeft met Java?
Daarnaast denk ik dat we ondertussen wel genoeg hebben gezegd dat de gemiddelde tweaker nog genoeg met Java te maken heeft door de server wereld...
Kort samen gevat jij vindt de JRE installer en updater wel puik geschreven software? Dat lijkt me echt sterk.Gropah schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:20:
[...]
Persoonlijk heb ik liever dat mij verteld wordt dat er een update wordt geinstalleerd dan dat dat niet gebeurd. Zo kan ik bijvoorbeeld voorkomen dat ik een faulty build op mijn PC krijg.
Sorry dat ik me zo uitdruk. Maar het voorkomen van ongewenste updates aan je JRE door wat in mijn beleving een Windows beveiligingsfout is vind ik op zijn zachtst gezegd een vrij onelegante oplossing.
Verder durfde ik het niet aan te halen in de discussie omdat ik niet zeker meer wist of het nog steeds zo was, maar een update aan Java kan nog steeds builds breken?
[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 17-06-2013 18:48 ]
iOS developer
Ik zeg dat ik het fijn vindt om te weten dat het wordt geupdate, niet dat de updater goed in elkaar zit. Dat ding is zo traag als wat en als je er toch een .exe van maakt, doe dat in C# of C++ zodat het een beetje snel werkt.BikkelZ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:40:
[...]
Kort samen gevat jij vindt de JRE installer en updater wel puik geschreven software? Dat lijkt me echt sterk.
[...]
een update aan Java kan nog steeds builds breken?
Een update aan java breekt geen builds, want geen nieuwe features alleen meer beveiliging. Wat ik bedoelde is dat de build waarna geupdate wordt bij software in het algemeen weer een groter lek kan bevatten of zelfs je PC neerhalen (in de extreemste gevallen bij sommige software pakketten). Vooral dat laatste wil ik voorkomen en dat kan als je weet wanneer het update.
Dit is de devschuur, hier komen geen "gemiddelde' gebruikers. Vandaar mijn reactie dat dat m.i. de devschuur onwaardig is. Als software dev moet je weten wat Java is, waar het goed in is, waar het minder goed is, etc. Zelfde geldt voor de meeste platformen. Als je dat soort dingen niet weet mis je m.i. het niveau hier mee te komen.BikkelZ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:18:
Ik heb altijd weer iedere keer ergens Java voor nodig, niet de plugin maar wel de JRE.
"Install the Ask Toolbar and make Ask my default search provider"![]()
Welke totaalmalloot is daar voor verantwoordelijk? Wat een armoede, voor een paar centen dat soort troep in je installer stoppen. Gaat het wel goed bij Oracle? Het enige wat de gemiddelde Tweaker met Java van doen heeft is dat en een updater die loopt te mekkeren over Windows rechten. Wanneer heb je voor het laatst gemerkt dat Chrome geupdate was? Laat staan naar een update gezocht heeft? Vind je het gek dat "mensen die niet weten waar ze het over hebben" het idee krijgen dat Oracle een zooitje is als dat het enige contact is wat de gemiddelde tweaker heeft met Java?
Waar ik me op de frontpage danook aan erger is het typische MBO-IT geblaat waar ik me op GoT vaker aan erger: geen fluit verstand hebben van de materie maar toch een (meestal negatieve) mening geven.
Google heeft het hoe dan ook niet netjes gespeeld. Google heeft een heel erg eigen versie van Java gemaakt die niet compatible is met 'de andere' Java. Precies de "divide and conquer" strategie die Microsoft 20 jaar terug hanteerde. Daar gaan die rechtzaken over. Om dat Oracle als "het kwaad" aan te wijzen en er maar vanuit te gaan dat Google alles netjes gedaan heeft, is ronduit dom. Getuigt er wederom van dat je je niet in de materie verdiept hebt.Wat heeft de kwaardaardigheid van Google te maken met het feit dat Oracle het bedrijf wat het grootste aandeel aan smartphones heeft op dit moment aangeklaagd heeft vanwege het gebruiken van Java? Ik ben al jaren klaar met Google maar het blijft echt een hele slechte beslissing.
Dat ik triggerde op jouw reactie heeft dan ook sterk te maken met een irritatie die ik al langer heb hier op GoT: zowel op de FB als op het forum wordt enorm negatief geblaat (als ik een cent kreeg voor elke FB post met "Ik zie het nut niet van"...) zonder inhoudelijke kennis. Dit forum zie ik vooralsnog als een soort laatste bastion tegen dergelijk middelmatigheid.
Nee, en dat die toolbar meegeleverd wordt is ook volkomen belachelijk. Maar dat doet niks af aan dat je beweringen over Java aan de backend volkomen ongefundeerd zijn.BikkelZ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:40:
Kort samen gevat jij vindt de JRE installer en updater wel puik geschreven software? Dat lijkt me echt sterk.
[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 17-06-2013 19:14 ]
https://niels.nu
Dat filmpje is al heel oud en heet helemaal geen '.NET vs Java'. Javatar heet ie.
Nope, het is Java-4-ever. Vind hem persoonlijk een stuk beter dan de trailer voor Javapocalypse, maar goedAvalaxy schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:21:
[...]
Dat filmpje is al heel oud en heet helemaal geen '.NET vs Java'. Javatar heet ie.
Moet je eens games gaan maken, daar zijn zowel de klokken als de klepels ook ver te vinden. Zolang je ergens maar voldoende verstand van hebt pik je dit soort dingen er al snel uit. Probleem is alleen dat als je dat soort gedrag op je collegas gaat projecteren je niet echt heel ver komt. BikkelZ zou prima bedoeld kunnen hebben dat managers nu minder snel naar Java neigen omdat zij er minder verstand van hebben en ze dus van de technologie af willen blijven omdat hun Java moeilijk doet.Hydra schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:12:
Waar ik me op de frontpage danook aan erger is het typische MBO-IT geblaat waar ik me op GoT vaker aan erger: geen fluit verstand hebben van de materie maar toch een (meestal negatieve) mening geven.
Hmm, dan lijkt ie 2 titels te hebben, hij staat op veel sites al vanaf het begin onder de naam Javatar.
Chrome what are you doing!
[ Voor 85% gewijzigd door Robbiedobbie op 17-06-2013 19:30 . Reden: Double ]
Je hebt gelijk! Javatar bestaat dan niet, denk ik?Robbiedobbie schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:30:
In het filmpje komt voor "van de makers van javatar". Oftewel, er is een ander filmpje genaamd javatar, maar dit filmpje heet anders
Klopt, en het toppunt daarvan vind ik altijd de artikelen over het gebruik van nieuwe technologie X, met als reacties "dat kan nooit werken want ongerelateerde redenen Y en Z". Ja, inderdaad, een tweakertje op z'n luie stoel achter z'n pc'tje zal het inderdaad zonder enig vooronderzoek wel beter weten dan al die wetenschappers die al maanden zoniet jaren bezig zijn dat concept uit te denkenHydra schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:12:

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kom eens met een bron?Hydra schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:29:
Bron? .Net wordt nauwelijks gebruikt in enterprise omgevingen. Daar is 't Unix wat de klok slaat en heeft Microsoft gewoon weinig in de melk te brokkelen.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Ik heb me vergist de XML en het doen van het request zit al in mijn model. de controller koppelt de view en het model aan elkaar.RobertMe schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:45:
[...]
Het stukje met opbouwen XML voor request (en versturen van de request) en naar ik aanneem ook parsen van de XML response zou ik dan wel verplaatsen naar een DAL. De DAL returned dan een object met de data van de response en dat object kun je dan aan de view geven. Dan heb je dus ook meteen je M in plaats van alleen VC en de DAL kun je dan hergebruiken in andere controllers.
1
2
3
4
5
| <?php $controller->model->showvlan($host,$_SESSION['fi'][$host]['cookie']); $controller->view->render($controller->model->xml->outConfigs->fabricVlan->xpath("//fabricVlan[@ifRo le='network' and @switchId='dual']"),'showvlan'); ?> |
Ik gooi overigens gewoon de XML direct naar de view eventueel met een xpath filter om wat meuk er uit te krijgen. XML is wat mij betreft prima geschikt om door de View te laten parsen.
Verwijderd
https://github.com/Matthijn/Etiquette
Gedeeltelijk in Java, mogelijk dat ik nu de brandstapel op moet.
[ Voor 26% gewijzigd door ZpAz op 17-06-2013 21:57 ]
De discussie die ik aanslingerde was dat C# op dit moment in mijn beleving meer momentum heeft dan het Java platform en daardoor in mijn ogen voor mensen die over een jaar of vier een baan moeten gaan zoeken als programmeur wellicht een betere keuze is om C# te leren.PrisonerOfPain schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:25:
[...]
Moet je eens games gaan maken, daar zijn zowel de klokken als de klepels ook ver te vinden. Zolang je ergens maar voldoende verstand van hebt pik je dit soort dingen er al snel uit. Probleem is alleen dat als je dat soort gedrag op je collegas gaat projecteren je niet echt heel ver komt. BikkelZ zou prima bedoeld kunnen hebben dat managers nu minder snel naar Java neigen omdat zij er minder verstand van hebben en ze dus van de technologie af willen blijven omdat hun Java moeilijk doet.
Mijn argumenten tegen Java zijn een negatief sentiment rondom het platform in de publieke opinie en het feit dat Google wel eens weg zou kunnen vallen. Dat heeft niks met mijn te lage niveau of gebrek aan inzicht te maken aangezien andere mensen precies het zelfde zien maar er andere conclusies uit trekken dan ik.
Buiten de traditionele Microsoft producten zoals Windows apps op wat nog steeds het belangrijkste besturingssysteem is heeft .Net ook een groter marktaandeel op websites. Vroeger was Java heer en meester op het gebied van de wat meer Enterprisey websites, ik denk de enige optie. Dat alleen al zijn een hoop developers.
Er is ook niks op het gebied van Enterprise systemen wat je met Java kunt bouwen wat niet in .Net kan, wat voor Java spreekt is de software die al geschreven is en de leveranciers die zich op Java hebben toegelegd. Alles wat Microsoft pakt op dat gebied gaat ten koste van Java. Ik heb de cijfers niet voor je maar ik krijg eigenlijk ook vrij weinig te horen wat het tegendeel bewijst.
De meeste Enterprises zijn uiteindelijk gewoon bedrijven met vrijwel altijd Windows clients aan een AD en daar draait al de nodige infrastructuur voor ver voordat ze aan hun Enterprise applicaties beginnen te denken. Aan de andere kant zit je met bedrijven die directe concurrenten van Microsoft zijn zoals SAP, Google en IBM die een enterprise platform willen gebruiken wat in de eerste plaats niet van Microsoft is. Java dus. En dat wordt weer gepusht naar hun afnemers.
Ik denk dat er over vier jaar meer vraag is naar C# ontwikkelaars dan naar Java ontwikkelaars. Misschien dat ik me had moeten baseren op exacte cijfers, onderzoeken, trends en intense marktkennis maar het is nu al ruwweg 50/50 qua vacatures waarbij de groei de afgelopen jaren aan de Microsoft kant zit.
iOS developer
The history of programming languages
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Niet op gelet, sorry..oisyn schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:31:
Hier gewoon het plaatje voor als je niet door honderd verschillende portals wilt klikken
Ik vond het formaat op newrelic prima leesbaar eigenlijk...
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dit is ook enigszins omdat C# steeds volwassener is geworden. Vergeet niet dat Java al iets langer meedraait dan .NET. Dit heeft zowel voordelen als nadelen, .NET heeft minder bagage dan Java (oude legacy meuk), maar heeft zichzelf minder kunnen bewijzen. Oudere middle-tier software die al enkele jaren meedraait zal veelal op java draaien. Aangezien dan ook de java kennis in huis is zal een rewrite ook in java plaats vinden. Wanneer je eenmaal voor een framework kiest zul je niet snel afwijken. Zelfde eigenlijk als met camera's, als je eenmaal voor Canon gaat en je schaft lenzen aan, dan ga je niet zomaar ineens naar Nikon omdat zij goedkoper zijn of beter beschikbaar...BikkelZ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:55:
[...]
De discussie die ik aanslingerde was dat C# op dit moment in mijn beleving meer momentum heeft dan het Java platform en daardoor in mijn ogen voor mensen die over een jaar of vier een baan moeten gaan zoeken als programmeur wellicht een betere keuze is om C# te leren.
Nu .NET steeds volwassener wordt en steeds meer nieuwe features krijgt zal er steeds meer in ontwikkeld worden. Daarnaast is .NET min of meer de go-to language voor Windows development en Windows is nog steeds een groot deel van de consumenten pc-markt.
Vacatures zeggen niet zoveel over het aantal beschikbare mensenIk denk dat er over vier jaar meer vraag is naar C# ontwikkelaars dan naar Java ontwikkelaars. Misschien dat ik me had moeten baseren op exacte cijfers, onderzoeken, trends en intense marktkennis maar het is nu al ruwweg 50/50 qua vacatures waarbij de groei de afgelopen jaren aan de Microsoft kant zit.
Daarnaast is het hip om een vacature open te hebben staan, in sommige gevallen wordt er niet eens echt gezocht of is men op zoek naar een niet bestaand profiel
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ironisch gezien is er sinds het hele silverlight/xaml/xna debacle een stuk meer ontwikkeling op Mono. Xamarin, en MonoGame bv.BikkelZ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:12:
[...]
Ik ben van mening dat Microsoft projecten zoals Mono beter zou moeten ondersteunen want de vendor lock in van .Net is het echte voordeel wat Java heeft. Je bent natuurlijk niet afhankelijk van Linux als je serverplatform, als je voor een ton software ontwikkelt ga je niet mekkeren over een paar Windows Server licenties. Ook bieden webservices en andere Enterprise Bus achtige technieken genoeg mogelijkheden om systemen te koppelen, het is niet zo dat je altijd alles in Java moet blijven doen als je eenmaal Java gebruikt. En Mono draait misschien trager dan Java op Linux bakken, maar .Net draait sneller dan Java op Windows machines. .Net draait op native platformen over het algemeen iets sneller dan Java.
Naar mijn idee zijn er organisaties waar er geen grote kennis is van Microsoft (hosting) systemen (zoals tweakers.net, wat uit de PHP hoek komt) is of directe concurrenten van Microsoft zijn dan wel uit idealistische of "idealistische" overwegingen (hoi Google) altijd voor de open (source) of niet-Microsoft variant kiezen.
[...]
Dat kan ook weer tot een gebrek aan consistentie leiden en veel doodlopende frameworks. Al is Microsoft ook prima met het stopzetten van dingen waar eerst veel in geinvesteerd is (Silverlight, J#, etc.)
[...]
Ja en nee, mensen willen liever geen Windows op hun telefoon (dus nu krijgen ze een telefoon op hun Windows(maar dat is een andere discussie
)) terwijl het een prima platform is. Maar dat heeft dus een negatief effect op de verspreiding van .Net op mobiele platformen, samen met het feit dat het een gesloten ecosysteem is wat niet optimaal draait buiten Microsoft stacks.
Maar goed ik kom er wel wat dieper op terug buiten de baas zijn tijd
Er is ook een tijd veel meer geïnnoveerd in .Net terwijl Java bleef hangen in het verleden. Denk aan lambda expressies, LINQ-to-anything, Rx, de TPL. Dit zijn allemaal behoorlijk krachtige features voor een taal..Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:45:
[...]
Dit is ook enigszins omdat C# steeds volwassener is geworden. Vergeet niet dat Java al iets langer meedraait dan .NET. Dit heeft zowel voordelen als nadelen, .NET heeft minder bagage dan Java (oude legacy meuk), maar heeft zichzelf minder kunnen bewijzen. Oudere middle-tier software die al enkele jaren meedraait zal veelal op java draaien. Aangezien dan ook de java kennis in huis is zal een rewrite ook in java plaats vinden. Wanneer je eenmaal voor een framework kiest zul je niet snel afwijken. Zelfde eigenlijk als met camera's, als je eenmaal voor Canon gaat en je schaft lenzen aan, dan ga je niet zomaar ineens naar Nikon omdat zij goedkoper zijn of beter beschikbaar...
Nu .NET steeds volwassener wordt en steeds meer nieuwe features krijgt zal er steeds meer in ontwikkeld worden. Daarnaast is .NET min of meer de go-to language voor Windows development en Windows is nog steeds een groot deel van de consumenten pc-markt.
Nu zeg ik niet dat Java ook Linq achtige dingen enzo moet gaan implementeren, maar hoe lang heeft het geduurd voordat ze lambda expressies ondersteunden? Juist dankzij deze innovaties heeft .Net een grotere momentum dan Java momenteel (imho).
Al vraag ik me wel af wat er de komende jaren op het .Net platform gaat komen..
Om ook maar eens een duit in het zakje te doen wat betreft Java bashen; Inderdaad!bdalenoord schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:46:
Gadverdamme wat een gortdroge stof. De laatste onderdelen van Oracle's SQL-programming course doornemen voor aanstaande vrijdag, maar erg lekker leest het niet weg. Nu vindt ik Oracle's omgeving ook een ramp, aangezien deze op basis van Java draait en (I don't blame java but I do) het is heel erg traag...
Ik heb steevast dat ik te snel ben met de input fields. Hij vreet ALTIJD mijn eerste karakter op.
Geef 'm focus, begin te typen ram next en op dat moment zie ik altijd onvolledige input.
Lekker op de bank
Vroeger naar bed gaan wil ook nog wel eens helpenCor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:46:
Zelfs koffie helpt niet om wakker te blijven op deze uiterst plakkerige, vies kleffe, warme dag... Dan maar aan de cola.
Hoe weet jij datThomasG schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:48:
[...]
Vroeger naar bed gaan wil ook nog wel eens helpen
"And mobile *hand waving* it must be mobile"steffex schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:18:
dit is gewoon te eng: YouTube: Web Developer Nightmare

Its funny cause its true..
Ook die opmerking op een gegeven moment "I am getting worried" lmfao, nu pas ?!
[ Voor 11% gewijzigd door D-Raven op 18-06-2013 10:10 ]
"the vice president has a blackberry, it must work on blackberry"

[ Voor 49% gewijzigd door steffex op 18-06-2013 10:13 ]
Om vervolgens een paar uur te liggen draaien en woelen.ThomasG schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:48:
[...]
Vroeger naar bed gaan wil ook nog wel eens helpen

Vannacht van 23:00 tot 1:30 wakker gelegen, nu heb ik wel vaker moeite met inslapen, maar vannacht was wel erg extreem. Zeker als het dan nog zo klam is als gisteren. Blegh... En vrouwlief kon natuurlijk zonder problemen in slaap vallen. Die raakt het bed en is vertrokken.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Gevalletje "goh, ik ga eens slapen..." 23:00, 23:30, 0:15, 01:23....Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:11:
[...]
Om vervolgens een paar uur te liggen draaien en woelen.
Vannacht van 23:00 tot 1:30 wakker gelegen, nu heb ik wel vaker moeite met inslapen, maar vannacht was wel erg extreem. Zeker als het dan nog zo klam is als gisteren. Blegh... En vrouwlief kon natuurlijk zonder problemen in slaap vallen. Die raakt het bed en is vertrokken.
Hey! Het is al morgen
Nee serieus, het wordt vandaag veel te warm. In limburg blijft het vannacht makkelijk 25 graden
Schijnt de zon eindelijk een keer fatsoenlijk. Zucht.....Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:46:
op deze uiterst plakkerige, vies kleffe, warme dag...
Als wij Nederlanders toch eens leren om minder (of niet) te klagen, zou het leven toch een heel stuk aangenamer worden denk ik.
Och, we zijn in iedergeval nog geen Rusland in dat perspectief =Ppdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:15:
[...]
Schijnt de zon eindelijk een keer fatsoenlijk. Zucht.....
Als wij Nederlanders toch eens leren om minder (of niet) te klagen, zou het leven toch een heel stuk aangenamer worden denk ik.
En morgen wordt het zelfs 34... pfft als dit zo door gaat houdt ik het niet uit..Candanz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:16:
Hier moet het volgens weerplaza 32 graden worden. Non de ju, ik ga al bijna dood als het 26~27 is.... nee doe maar het liefst een sterke winter, ben niet zo'n warmte persoon.
Neem nog een glaasje koude cola. Dan is je perspectief weer veel brederCandanz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:17:
[...]
En morgen wordt het zelfs 34... pfft als dit zo door gaat houdt ik het niet uit..
Er is hier alleen koffie en water.Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:18:
[...]
Neem nog een glaasje koude cola. Dan is je perspectief weer veel breder
En deze warmte is helemaal klote, ik probeer juist mijn benen te bedekken omdat ze er niet uit zien met wonden/blauwe plekken van de honden training, dus draag ik vooral lange spijkerbroeken, en laat ik nu net alleen maar zwarte spijkerbroeken hebben...
Da's wel ideaal. Als ze dan een keer vervelend is gooi je het bed naar haar toe en is't probleem opgelost.Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:11:
[...]
En vrouwlief kon natuurlijk zonder problemen in slaap vallen. Die raakt het bed en is vertrokken.
Koffie en water worden inderdaad op een gegeven moment saai. Geeft voor de rest ook niet echt variatie. Hebben jullie wel verschillende soorten koffie? (zo'n DE machientje ofzo). Melk is overigens ook heel lekker als het heet is.Candanz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:20:
[...]
Er is hier alleen koffie en water.
En deze warmte is helemaal klote, ik probeer juist mijn benen te bedekken omdat ze er niet uit zien met wonden/blauwe plekken van de honden training, dus draag ik vooral lange spijkerbroeken, en laat ik nu net alleen maar zwarte spijkerbroeken hebben...
Het is andersom... je moet denk ik de vrouw OP het bed gooien ipv andersom.Firesphere schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:22:
[...]
Da's wel ideaal. Als ze dan een keer vervelend is gooi je het bed naar haar toe en is't probleem opgelost
Ik klaag niet, het is gewoon belachelijk. Vroeger was het anders en beter.pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:15:
[...]
Schijnt de zon eindelijk een keer fatsoenlijk. Zucht.....
/opa-mode
Ik heb wel de voorkeur bij wat kouder weer. Ik heb het niet zo heel snel koud (lees: in de winter loop ik thuis gewoon met korte broek rond zonder dat de kachel hoger moet).
Nee dank je... Afgelopen weekend voor het eerst in lange tijd weer een glas gedronken omdat het moest (er was niets anders en had een droge mond). Ik krijg het alleen weg bij extreme dorst... Ik kan niet zo tegen zoete troep...Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:18:
[...]
Neem nog een glaasje koude cola. Dan is je perspectief weer veel breder

'I'm not arguing with you, I'm simply explaining why I'm right. '.Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:24:
[...]
Ik klaag niet, het is gewoon belachelijk. Vroeger was het anders en beter.
/opa-mode
Firesphere schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:22:
[...]
Da's wel ideaal. Als ze dan een keer vervelend is gooi je het bed naar haar toe en is't probleem opgelost
Alleen jammer dat zo'n box-spring best wel zwaar is... Dan til ik mij nog een hernia

Daar is het veel te warm voor johCor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:24:
[...]
Het is andersom... je moet denk ik de vrouw OP het bed gooien ipv andersom.

NeeCor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:22:
[...]
Koffie en water worden inderdaad op een gegeven moment saai. Geeft voor de rest ook niet echt variatie. Hebben jullie wel verschillende soorten koffie? (zo'n DE machientje ofzo). Melk is overigens ook heel lekker als het heet is.

Zoiets dus.
@Candanz: blehh... wij hebben hier een hele koelkast vol met lekker koude drankjes (geen bier meestal).
Wij hebben ook een koelkast die ijsblokjes spuugt!
[ Voor 45% gewijzigd door Cor453 op 18-06-2013 10:28 ]
Ah, dat deed ik dus verkeerdCor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:24:
[...]
Het is andersom... je moet denk ik de vrouw OP het bed gooien ipv andersom.

Ik denk dat hij't gewoon vriendelijk gaat vragen.Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:27:
@Gertjan: wat wil je dan? Of met het bed gooien, of met de vrouw gooien... Of heb je een beter plan?
Maar of dat gaat werken is natuurlijk ook nog maar net de vraag...
We hebben wel een koelkast hier, maar daar staat alleen een doos in met kleine 1-plak brood hagelslag pakjes.Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:27:
@Gertjan: wat wil je dan? Of met het bed gooien, of met de vrouw gooien... Of heb je een beter plan?
@Candanz: blehh... wij hebben hier een hele koelkast vol met lekker koude drankjes (geen bier meestal).
Wij hebben ook een koelkast die ijsblokjes spuugt!
Iets met ik ben op de fiets, en mijn portomonee zegt dan ook leuk: Nee je hebt niks meer.Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:32:
Ahh... de hagelslag heeft de frisdrank verdreven. Well played! Maar... misschien moet jij dan het initiatief nemen om gewoon even langs de AH/Makro/Sligro/lokale super te gaan om wat te halen. Heb je gelijk weer door waarom je ook alweer frisdrank ging halen(lekker warm joh, buiten)
Vervolgens zegt de bank, heej ik krijg nog geld van je!

Student's life in a nutshell
Ja, die is er dus momenteel nietCor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:36:
Mmmm... Misschien moet je dan de baas zeggen: Baas, ik haal frisdrank. Maar jij betaalt
De financieel manager of de manager personeelszaken kan ook. Die zijn vaak wat toegeeflijker, zeker als je de airco in hun kantoor sloopt
Dat is dus precies .Gertjan. z'n probleem:Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:30:
Als je met een boxspring kan gooien ben je geloof ik best sterk... kan het fout hebben hoor.
.Gertjan. schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:26:
Alleen jammer dat zo'n box-spring best wel zwaar is... Dan til ik mij nog een hernia
Boxsprings zijn zwaar, dus ik denk dat meerdere mensen daar issues mee hebben.Firesphere schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:38:
[...]
Dat is dus precies .Gertjan. z'n probleem:
[...]
1. Dat is dus de baas, het is maar een 2 mans zaak, en ik loop er stage.Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:37:
[...]
De financieel manager of de manager personeelszaken kan ook. Die zijn vaak wat toegeeflijker, zeker als je de airco in hun kantoor sloopt
2. Er is geen airco.
Ik heb er totaal geen issue mee.Cor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:39:
[...]
Boxsprings zijn zwaar, dus ik denk dat meerdere mensen daar issues mee hebben.
Maar ik heb dan ook geen boxspring om mee te gooien.
Ik denk dat het slopen van andere dingen van de baas hetzelfde effect kan geven.. Of ontslagCandanz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:40:
[...]
1. Dat is dus de baas, het is maar een 2 mans zaak, en ik loop er stage.
2. Er is geen airco.
Dan gooi je met wat anders.Firesphere schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:41:
[...]
Ik heb er totaal geen issue mee.
Maar ik heb dan ook geen boxspring om mee te gooien.
Ik weet uit ervaring dat het slopen van de telefooncentrale altijd prijs geeft.Soundless schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat het slopen van andere dingen van de baas hetzelfde effect kan geven.. Of ontslag
Ontslag zou niet meer boeien, ik zit hier nog een week en alle documenten qua beoordelingen e.d zijn al ingevuld en meegegeven aan m'n stage docent met een eind beoordeling: Goed.Soundless schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat het slopen van andere dingen van de baas hetzelfde effect kan geven.. Of ontslag
Ja die heeft de baas al geslooptCor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:42:
[...]
Ik weet uit ervaring dat het slopen van de telefooncentrale altijd prijs geeft.
[ Voor 35% gewijzigd door Candanz op 18-06-2013 10:44 ]
Dit icm metCandanz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:42:
[...]
Ontslag zou niet meer boeien, ik zit hier nog een week en alle documenten qua beoordelingen e.d zijn al ingevuld en meegegeven aan m'n stage docent met een eind beoordeling: Goed.
zegt mij dat je het dan gewoon moet proberenCor453 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:42:
[...]
Ik weet uit ervaring dat het slopen van de telefooncentrale altijd prijs geeft.
Disclaimer: We take no responsibility for your actions.
Je hebt zeker een zonnesteek. Je bent er weer niet bij!TheNephilim schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:45:
Wtfuzzle, 44 nieuwe berichten! Doe eens rustig aan mensen
Compleet off-topic en niet bedoeld als directe aanval:Candanz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:35:
[...]
Iets met ik ben op de fiets, en mijn portomonee zegt dan ook leuk: Nee je hebt niks meer.
Vervolgens zegt de bank, heej ik krijg nog geld van je!
[afbeelding]
Student's life in a nutshell
Student's life in a nutshell? Nog nooit van mijn leven rood gestaan, ook niet tijdens de studie periode.
Maar hoe kan je geld uitgeven, wat je niet hebt, met dit als gevolg?
pdebie, dat is eerder al besproken, iets met ik krijg maar heel weinig(75 stu-fi + 88 zorgtoeslag) en dat is net genoeg om m'n zorg te betalen en iets extra, terwijl ik wel gewoon 1k+ moet dokken voor de studie). Automagische incassos kan ik rood door staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Candanz op 18-06-2013 10:50 ]
Een vrouw om het naartoe te gooien is dan ook wel handig. Of telt vriendin ook?
* Firesphere slingert een kan koffie de devschuur in.
Zo, verse koffie.
[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 18-06-2013 10:52 ]
Geld uitgeven wat je niet hebt is vrij eenvoudig hoor, juist op je geld letten en pas uitgeven wanneer je het ook daadwerkelijk hebt (dus eerst sparen), blijkt een stuk lastiger voor de gemiddelde Nederlander.pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:47:
Maar hoe kan je geld uitgeven, wat je niet hebt, met dit als gevolg?
/rant
Note: Deze reactie is niet bedoelt tegen een specifiek persoon hier in de Devschuur.
[ Voor 10% gewijzigd door OkkE op 18-06-2013 10:53 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
En een bijbaan op de zaterdag geen optie? Ouders die financieel deels kunnen helpen? Je krijgt tenslotte 'maar' 75 euro stu-fi, dus je ouders zullen iets meer verdienen. Ik kreeg destijds namelijk 200 euro stufi, omdat mijn pa alleenverdiener was en niet heel ruim verdiend.
Daarnaast werkte ik op vrijdag 's avonds en zaterdags in de supermarkt.
Bedoel het niet als aanval hoor, maar ik verbaas me nog altijd hoe mensen in het algemeen zich onnodig in de schulden kunnen werken. Zeker als student zijnde.
Studiegenoot van me ook. Leefde in het rood, maar wel ondertussen de nieuwste Sony Ericsson (ja dat was toen nog hip
[ Voor 33% gewijzigd door PdeBie op 18-06-2013 11:02 . Reden: typo ]
Daarnaast: ik woon niet in een stad ofzo, dus alles is prima aan te fietsen. Als je kijkt hoeveel OV-geld dat je kan schelen, dan bezuinig je best fors.
En zo zijn er meer dingen die je kunt bezuinigen, zodat je makkelijker/beter rond kan komen.
En wat pdebie zegt: geen nieuwe gadgets, hoe aanlokkelijk het ook is.
[ Voor 4% gewijzigd door Cor453 op 18-06-2013 10:57 ]
Ik ben druk aan het solliciteren maar er is teveel concurrentie, en als ik solliciteer naar vakkenvuller etc., nemen ze liever iemand aan die jonger is. En mijn ouders werken allebei, maar het is ook maar magertjes, ze zitten elke maand ook krap en lopen soms dubbeltjes op z'n kant te gooien.pdebie schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:53:
@Candanz:
En een bijbaan op de zaterdag geen optie? Ouders die financieel deels kunnen helpen? Je krijgt tenslotte 'maar' 75 euro stu-fi, dus je ouders zullen iets meer verdienen. Ik kreeg destijds namelijk 200 euro stufi, omdat mijn pa alleenverdiener was en niet heel ruim verdiend.
Daarnaast werkte ik op vrijdag 's avonds en zaterdags in de supermarkt.
Qua geld uitgeven let ik ook wel op, ik kan in de maand 10-20 euro aan de kant leggen, begin dit jaar een 2e hands galaxy S2 gekocht, omdat m'n oude(iphone 1, gekregen van maat van me) helemaal kaduuk was, en het goedkoper was om de S2 te halen, dan om de iphone te laten repareren. En qua games speel ik vaak de gratis games zoals League of legends, games zoals minecraft en terraria heb ik wel gekocht, en heb hier dan ook meer dan 500+ uur inzitten.
Ik woon juist wel in een stad, maar die is niet groot en er zijn maar 2 keuzes voor mij, of de benenwagen, of de fiets.
Heb ook een studenten OV voor gratis door de weeks reizen, dus opzich maakt dat niet uit.
KGa verder ook bijna nooit uit, omdat er gewoon geen geld voor is.
Qua zorg, ik heb de tandats juist omhoog gegooit laatste jaar, omdat ik nu rond de leeftijd zit waar m'n verstandskiezen worden getrokken(1 is er al uit), en dus liever wat meer betaalt in de maand, dan dat ik in een klap veel moet betalen.
[ Voor 39% gewijzigd door Candanz op 18-06-2013 11:04 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.