Ik ben een tijd geleden ook opgelicht en wist het adres ook. Toen iets van 50x 1 cent overgemaakt met in de omschrijving dat ik m'n geld direct terug eiste en dat ik anders andere stappen zou ondernemen en z'n adres gegevens had. Binnen enkele dagen geld terug gekregen.
Haha dat is wel een goeie, laten we dat maar ook is gaan proberen.0xrubennft schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:54:
Ik ben een tijd geleden ook opgelicht en wist het adres ook. Toen iets van 50x 1 cent overgemaakt met in de omschrijving dat ik m'n geld direct terug eiste en dat ik anders andere stappen zou ondernemen en z'n adres gegevens had. Binnen enkele dagen geld terug gekregen.
Dat zou je denken... rud in "Opgelicht via V&A Michael Groeneveld" De politie heeft een gebrek aan bekwaamheid aanknopingspunten en een aantal slachtoffers heeft dat online gezet. Groeneveld voelt zich sindsdien als een of ander godspersoon en is als nooit tevoren aan het oplichten geslagen...PMM schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:50:
[...]
Ik heb nou ook niet echt het idee dat de politie er tegenwoordig wat aan doet, ze gaan denk ik pas wat doen als het op hele grote schaal gebeurt. Dus de heer Groeneveld mag toch wel wat verwachten?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ja je had het wel kunnen verwachten. Het is zo makkelijk om te zeggen dat je geen bewijs of aanknoppingspunten hebt. Dan ben je er zo weer vanaf. Nederlandse politie.. daar moet je echt geen voorbeeld aan nemen.NMe schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:58:
[...]
Dat zou je denken... rud in "Opgelicht via V&A Michael Groeneveld" De politie heeft een gebrek aan bekwaamheid aanknopingspunten en een aantal slachtoffers heeft dat online gezet. Groeneveld voelt zich sindsdien als een of ander godspersoon en is als nooit tevoren aan het oplichten geslagen...

Ach, er komt een moment dat die vriendin het licht uit haar ogen geslagen gaat worden.NMe schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:58:
[...]
Dat zou je denken... rud in "Opgelicht via V&A Michael Groeneveld" De politie heeft een gebrek aan bekwaamheid aanknopingspunten en een aantal slachtoffers heeft dat online gezet. Groeneveld voelt zich sindsdien als een of ander godspersoon en is als nooit tevoren aan het oplichten geslagen...
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Verwijderd
Ahum, dit gaat natuurlijk nergens over....hexta schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:16:
[...]
Ach, er komt een moment dat die vriendin het licht uit haar ogen geslagen gaat worden.
Verwijderd
Ik heb gisteren ook van hem een cpu gekocht voor 140euro. Niets meer van hem gehoord na het betaalbewijs. Ik probeer morgen vroeg de betaling te annuleren.
Heeft er iemand een adres van die gast. Of een ander aanknooppunt?
Heeft er iemand een adres van die gast. Of een ander aanknooppunt?
Alle aanknopingspunten die we publiekelijk kunnen melden staan al vermeld in Opgelicht via V&A Michael Groeneveld. Bedenk wel dat langsgaan zéér onverstandig is, deze knul is gewelddadig en heeft blijkbaar een knokploeg met ander schorem op de speed dial. Bovendien is het niet aannemelijk dat hij daadwerkelijk stapels geld heeft liggen want als dat zo was hoefde 'ie er niemand voor op te lichten. Dit alles nog naast het feit dat je zélf strafbaar bent als je hem gaat bedreigen...
Inderdaad, beetje jammer zo. Daarbij: als hij ook maar een greintje liefde had voor die vrouw van 'm dan zou 'ie haar (en hun kind) niet erbij betrekken door hun bankrekeningen te misbruiken voor zijn praktijken. Onze vriend denkt alleen aan zichzelf en ik betwijfel dat 'ie überhaupt de intelligentie heeft om zich in te leven in een ander.Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:40:
[...]
Ahum, dit gaat natuurlijk nergens over....
Verwijderd
Ik heb hem via FB een bericht gestuurd waarin ik hem tot maandag de tijd geef om mijn geld terug te storten. En dat hij op dit bericht ten laatste morgen middag moet reageren. Zoniet ga ik klacht indien.
Is jou zoekfunctie van de site defect of zo?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Klacht indienen bij wie?Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:57:
Ik heb hem via FB een bericht gestuurd waarin ik hem tot maandag de tijd geef om mijn geld terug te storten. En dat hij op dit bericht ten laatste morgen middag moet reageren. Zoniet ga ik klacht indien.
Verwijderd
Ongelooflijk, heb moederbord en cpu gekocht voor 200, zag net al wat negatieve reacties bij zijn account.
Had het geld overgemaakt op rekeningnummer NL93KNAB0209720573 van F Karsen
Beetje dure les maar de laatste keer dat ik vooruit betaal
Had het geld overgemaakt op rekeningnummer NL93KNAB0209720573 van F Karsen
Beetje dure les maar de laatste keer dat ik vooruit betaal
Verwijderd
Politie, niet dat het veel zal uitmaken maar het is het proberen waard. Morgen ook eens horen bij de bank dat ik de betaling alsnog kan annuleren. (met een beetje geluk gaat dit nog aangezien het vandaag een feestdag was in België)
Lees de modbreak nog eens goed, voor je van die nutteloze reacties post:Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:02:
Knokploeg of niet... iemand een adres?
Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.
Verwijderd
Excuses.Is inderdaad een nutteloze reactie door men frustratie. Ik heb ondertussen klacht ingediend en contact opgenomen met zijn bank + PV doorgestuurd naar hun. Ik hoop dat andere hetzelfde doen.pryth schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:54:
[...]
Lees de modbreak nog eens goed, voor je van die nutteloze reacties post:
[...]
Het is gewoon frustrerend dat je hier 33 pagina's ziet over die gast. En hij kan gewoon ongestraft zijn ding blijven doen.
Soit, gelukkig zijn de meeste verkopers hier wel eerlijke mensen.
Van, bij, Rinus, rdeveen, F.Karsen, Intel Core i5 4690K besteld, 146,50 euro betaald op rekening van de KNAB bank daarna niets meer gehoord, bedankt Rinus!
Pas net dit forum ontdekt dus ik post ook even mijn ervaring.
Opgelicht door dezelfde persoon onder de naam: Gloria Vermeulen:
Naam: Gloria Vermeulen
Plaats: Buitenpost
Straat: De Vijzel 9
Postcode: 9285 MV
Telnum: 0639020111
Ten Name van: a vermeulen
Rekeningnum: NL25 ABNA 0518 5488 21
Pas later had ik door dat het rekeningnummer bekend was bij de politie en dat zijn 'adres' een huis was dat te koop stond. Zijn telefoon nam hij niet op, maar was na de afhandeling 'niet meer beschikbaar'. Dit was allemaal gebeurd op 7 oktober en heb sindsdien ook een aanklacht ingediend waar nog niets mee is gedaan (en waar ik ook weinig van verwacht).
Ik vind het zelf nogal vrij ongelooflijk dat deze man nog steeds niet is opgepakt en tot op de dag van vandaag nog steeds mensen oplicht.
Opgelicht door dezelfde persoon onder de naam: Gloria Vermeulen:
Naam: Gloria Vermeulen
Plaats: Buitenpost
Straat: De Vijzel 9
Postcode: 9285 MV
Telnum: 0639020111
Ten Name van: a vermeulen
Rekeningnum: NL25 ABNA 0518 5488 21
Pas later had ik door dat het rekeningnummer bekend was bij de politie en dat zijn 'adres' een huis was dat te koop stond. Zijn telefoon nam hij niet op, maar was na de afhandeling 'niet meer beschikbaar'. Dit was allemaal gebeurd op 7 oktober en heb sindsdien ook een aanklacht ingediend waar nog niets mee is gedaan (en waar ik ook weinig van verwacht).
Ik vind het zelf nogal vrij ongelooflijk dat deze man nog steeds niet is opgepakt en tot op de dag van vandaag nog steeds mensen oplicht.
Waaruit maak je op dat dat dezelfde persoon is, IvoDT? Groeneveld zit in Brabant voor zover bij mij bekend, Buitenpost is in Friesland.
Hij heeft ooit al eerder hetzelfde rekeningnummer gebruikt zoals ik zag in dit topic. Vele andere mensen kwamen ook op de naam Michael Groen(e)veld en hadden dit topic gelinked.NMe schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:53:
Waaruit maak je op dat dat dezelfde persoon is, IvoDT? Groeneveld zit in Brabant voor zover bij mij bekend, Buitenpost is in Friesland.
EDIT: Dit zijn trouwens ook de nep gegevens die hij mij gaf.
[ Voor 7% gewijzigd door IvoDT op 14-11-2014 06:04 ]
Ik lees niet de hele topic maar ben er verbaasd over dat het nog steeds niet opgelost is. Als de politie er niets mee doet, is het misschien een idee om dit op te schalen. Denk aan:
- Nationale ombudsman
- TROS Radar
- Misschien GS of Pownieuws er een keer op in te lichten voor meer aandacht.
- En als dat allemaal niet helpt, dan eens een keer aandacht vragen in de Tweede Kamer. Liefst via een oppositiepartij en dan een kamerlid die zich bezig houdt met justitie: Peter Oskam (CDA) of Michiel van Nispen (SP)?
- Nationale ombudsman
- TROS Radar
- Misschien GS of Pownieuws er een keer op in te lichten voor meer aandacht.
- En als dat allemaal niet helpt, dan eens een keer aandacht vragen in de Tweede Kamer. Liefst via een oppositiepartij en dan een kamerlid die zich bezig houdt met justitie: Peter Oskam (CDA) of Michiel van Nispen (SP)?
Ik heb persoonlijk al eens kamerleden van diverse partijen (met de juiste agenda) ingeseind dat de politie zaken op de plank legt wegens "gebrek aan bewijs" terwijl ze niet eens het bestaande bewijs opvragen bij partijen die meermaals aangeven dat bewijs te hebben. Een net standaardberichtje teruggehad van elk van hun secretariaten, nooit meer iets van gehoord.
Tweakers kan overigens geen enkele externe bron van bewijs voorzien zonder de WBP te breken. Dan kun je dus wel Radar, GS of Alberto Stegeman erbij betrekken, maar dat levert niet veel op omdat die zélf hun eigen onderzoek moeten doen...
Tweakers kan overigens geen enkele externe bron van bewijs voorzien zonder de WBP te breken. Dan kun je dus wel Radar, GS of Alberto Stegeman erbij betrekken, maar dat levert niet veel op omdat die zélf hun eigen onderzoek moeten doen...
Ik heb een keer zaken gedaan met Michael Groeneveld, ook via tweakers V&A. Hij had toen overgens wel zijn echte gegevens opgegeven, maar dat kwam vooral omdat hij iets van mij kocht. Betaling netjes en redelijk snel ontvangen en product gewoon naar hem toe gestuurd.
Vaak zijn er veel oorzaken waarom iemand over gaat tot oplichting. Iemand is niet zomaar een oplichter. Vaak zijn er omstandigheden waardoor de persoon zich gedwongen voelt om over te gaan op oplichting. Dit kunnen financiele problemen, schulden, verslaving, etc. zijn. Heb ook eens een topic gelezen hier over iemand die samen met tweakers.net en andere instanties zijn leven heeft gebeterd. Tweakers is hier dus ook actief mee bezig.
Ik probeer de acties van Michael niet goed te praten, want andere mensen op deze manier behandelen is zacht gezegt niet netjes. Ik hoop dat tweakers deze man kan helpen en ook zo zijn vele slachtoffers. Simpelweg iemand weren is naar mijn mening gewoon symptoom bestrijding. En een false identiteit is in zo'n geval zo aangemaakt. In die gevallen is het ook niet meer traceerbaar om wie het nou gaat, en dus ook geen verband tussen eventuele feiten en gegevens bij aangiften.
Moeilijk pakket. Maar deze mensen zijn vaak hulp nodig.
@NMe hieronder:
Veel mensen willen best hulp maar weten niet hoe/waar er om te vragen. Het is voornamelijk een gewetenskwestie. Mensen die door hebben dat ze fout zitten en hulp aangeboden krijgen kunnen dit wel eens aangrijpen als een uitweg. Natuurlijk heeft niet iedereen een geweten of zijn ze niet bewust van de schade die ze aanrichten bij andere mensen. Ik zeg ook niet dat alles op te lossen is zonder de harde hand van de wet. Maar persoonlijk denk ik als je twee van de tien mensen zo kunt helpen is het de moeite al waard.
Vaak zijn er veel oorzaken waarom iemand over gaat tot oplichting. Iemand is niet zomaar een oplichter. Vaak zijn er omstandigheden waardoor de persoon zich gedwongen voelt om over te gaan op oplichting. Dit kunnen financiele problemen, schulden, verslaving, etc. zijn. Heb ook eens een topic gelezen hier over iemand die samen met tweakers.net en andere instanties zijn leven heeft gebeterd. Tweakers is hier dus ook actief mee bezig.
Ik probeer de acties van Michael niet goed te praten, want andere mensen op deze manier behandelen is zacht gezegt niet netjes. Ik hoop dat tweakers deze man kan helpen en ook zo zijn vele slachtoffers. Simpelweg iemand weren is naar mijn mening gewoon symptoom bestrijding. En een false identiteit is in zo'n geval zo aangemaakt. In die gevallen is het ook niet meer traceerbaar om wie het nou gaat, en dus ook geen verband tussen eventuele feiten en gegevens bij aangiften.
@NMe hieronder:
Veel mensen willen best hulp maar weten niet hoe/waar er om te vragen. Het is voornamelijk een gewetenskwestie. Mensen die door hebben dat ze fout zitten en hulp aangeboden krijgen kunnen dit wel eens aangrijpen als een uitweg. Natuurlijk heeft niet iedereen een geweten of zijn ze niet bewust van de schade die ze aanrichten bij andere mensen. Ik zeg ook niet dat alles op te lossen is zonder de harde hand van de wet. Maar persoonlijk denk ik als je twee van de tien mensen zo kunt helpen is het de moeite al waard.
[ Voor 17% gewijzigd door kid1988 op 14-11-2014 12:15 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Er is alleen niemand die die hulp gedwongen kan geven zonder tussenkomst van een rechter. En zolang de politie niets doet is dat verdomd lastig.
Het hele internet oplichten is gewoon een lastig parket en snap nog niet dat er nog geen oplossing voor is..
Zolang de politie vaak doet alsof hun neus bloed, gebrek aan bewijs terwijl er overvloed aanwezig van is zal het ook nooit beter worden.
In dit soort gevallen zou een verified online ID een uitkomst zijn?
Je wilt iets verkopen, prima, inloggen met digid?
Nog geen garantie met hacked digid maar maakt het wel stuk minder interresant als mensen hun echte identiteit moeten gebruiken.
idee om bij tweakers "verified accounts" mogelijk te maken? Dat als je met zo een persoon handelt dat in iedergeval de echte identiteit bekend is..
Ik ben zelf bijna een keer opgelicht via tweakers maar was door onderbuik gevoel optijd eruit gestapt..
Betreft ook de heer in kwestie van dit onderwerp..
Dus aan mij had hij een slechte met zijn googled product foto's
Zolang de politie vaak doet alsof hun neus bloed, gebrek aan bewijs terwijl er overvloed aanwezig van is zal het ook nooit beter worden.
Nog geen garantie met hacked digid maar maakt het wel stuk minder interresant als mensen hun echte identiteit moeten gebruiken.
idee om bij tweakers "verified accounts" mogelijk te maken? Dat als je met zo een persoon handelt dat in iedergeval de echte identiteit bekend is..
Ik ben zelf bijna een keer opgelicht via tweakers maar was door onderbuik gevoel optijd eruit gestapt..
Betreft ook de heer in kwestie van dit onderwerp..
Dus aan mij had hij een slechte met zijn googled product foto's

[ Voor 4% gewijzigd door Qualixo op 14-11-2014 13:06 ]
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Oplossingen voor het oplichtingsprobleem in het algemeen zijn niet echt op hun plek in dit topic, daar kun je beter een apart topic voor maken of kijken of er een bestaand algemeen topic is dat dat onderwerp dekt. 
Ik wil de gemiddelde site helemaal niet vertrouwen met de info die ze met mijn DigiD kunnen opvragen.Qualixo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:03:
Ik had hem meteen al door. Stond alleen pakket post bij en vooruit betalen. Ook had ie maar 4 dagen tweakers account. Wou hem ook eerst kopen maar toen heb ik hem 10 min later bericht verstuurd dat ik er al geen vertrouwen in had. Wou hem nog rapporteren maar had geen bewijs.frb schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:33:
Van, bij, Rinus, rdeveen, F.Karsen, Intel Core i5 4690K besteld, 146,50 euro betaald op rekening van de KNAB bank daarna niets meer gehoord, bedankt Rinus!
Er zijn ook genoeg valide gebruikers die aan dat profiel voldoen. En ook genoeg oplichters die zeggen dat afhalen ook kan maar als puntje bij paaltje komt in de DM-discussie daarna zeggen dat het niet uitkomt of het product al verkocht is. Of afhalen kan wel, maar dan "wonen" ze toevallig op Schiermonnikoog.Mijnenveger schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:18:
[...]
Ik had hem meteen al door. Stond alleen pakket post bij en vooruit betalen. Ook had ie maar 4 dagen tweakers account. Wou hem ook eerst kopen maar toen heb ik hem 10 min later bericht verstuurd dat ik er al geen vertrouwen in had. Wou hem nog rapporteren maar had geen bewijs.
In het geval van Dhr. Groeneveld is het een en ander toch best duidelijk en is deze persoon voornamelijk uit op persoonlijk gewin. Er zijn namelijk mensen die al eens persoonlijk kennis met hem hebben mogen maken, het is gewoon een soort van clubje met knokploeg op standby etc.kid1988 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:07:
Niet dat ik jouw punt niet begrijp, je hebt wat mij betreft een heel goed punt en vrijwel helemaal gelijk... maar in dit geval is het die fase allang voorbij en is dit niet meer of minder een oplichtingsnetwerk, de intentie van Dhr. Groeneveld is duidelijk en ook dat hij dit niet doet om een behoefte te voldoen buiten het spekken van de eigen portemonnee. Maar buiten dat, ook al heeft de persoon in kwestie enorme problemen dan nog moet een ander daartegen worden beschermd, plus dat ik ook echt niet vind dat het zielig is en dat de gedachte in eerste instantie zou moeten zijn 'die moet hulp hebben' mocht hij door persoonlijke shit dit soort dingen ondernemen.
Om het een beetje in perspectief te zetten zoals ik het bedoel; straatroven namen ook toe in de grote steden... maar dergelijke praktijken worden toch echt vooral gedaan door boefjes die dure kleding e.d. willen hebben, niet omdat het buikje zo rommelt van de honger of om aan een verslaving te voldoen... zelden dat een junkie daarvoor wordt opgepakt. Genoeg mensen die nog geen nagel hebben om de kont te krabbelen en/of verslaafd zijn en dan nog geen vlieg kwaad doen... de kwade intentie zit al in de mens of niet, deze wordt alleen maar versterkt door de situatie.
Zat terug te lezen in het topic en kwam je reactie tegen, toch een vraag:Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:23:
[...]
Hoeveel permbans wil je hebben? En hoe weten we van iemand die zo vaak van semi-vast adres verandert dat het om dezelfde persoon gaat voor het te laat is? En wat voor juridische consequenties zou je willen verbinden aan het toch aanmaken van nieuwe accounts? Schrikt dat iemand af die toch al bereid is mensen op te lichten?
Dat is het punt. Dit soort figuren opereren buiten de maatschappij. Sancties die wij maatschappelijk niet zouden willen, interesseren hem niet. Als je de volledige naam van je vrouw en dochter gebruikt bij het maken van accounts waarmee je mensen oplicht. Als je bereid bent mensen op te zoeken die proberen je via het politie-apparaat te laten stoppen (ik kan de doodsbedreigingen aan mijn adres al niet meer tellen). Als je bereid bent een BV te starten op naam van je moeder waarmee je wederom mensen oplicht.
Dan leef je in een wereld die wij ons helemaal niet voor kunnen stellen.
Maar ik heb meneer net zo goed huilend aan de telefoon gehad dat hij dit niet meer wil en dat hij wil veranderen. En dat wil hij op dat moment ook. Alleen wint de drank en de behoefte aan geld het steeds. En dan is daar het punt dat je niets meer te verliezen gaat hebben: áls je op de radar komt, dan ben je ook goed aan de beurt. Dus als je toch al serieus de bak in gaat draaien, waarom dan niet gewoon doorgaan met oplichten zolang het lukt om in ieder geval te overleven?
Dat is precies het probleem.
Als je een kat wil leren van het aanrecht af te blijven, dan pak je de plantenspuit op het moment dat hij wil springen. Doe je het een dag later, maar dan met een taser omdat de kat 20x gesprongen is, dan heeft de kat geen idee wat er geleerd moet worden en is waarschijnlijk boos en verward over de onduidelijkheid van wat er verwacht wordt. Wordt schichtig, trekt zich terug, en wordt mogelijk agressief als iemand te dicht bij komt.
Zo ook wordt er met dit soort figuren niets gedaan totdat ze zichzelf volledig in de stront hebben gewerkt. Daarom zeg ik ook: de wijze waarop in Nederland met dit soort zaken omgegaan wordt maakt het dat het in beginsel zelfs aantrekkelijk lijkt: je springt op het aanrecht en je wordt beloond. Geld en geen straf.
Tot het punt van niets meer te verliezen en nooit meer op kunnen lossen bereikt is.
Dus het beleid is niet eens in het belang van de kat. Niemand heeft baat bij het huidige beleid.
Een kleptomaan (of hoe je een dwangmatige oplichter ook noemt) kan toch opgepakt worden en die 'ziekte' kan toch geconstateerd worden zodat de beste man geholpen kan worden? Verplicht geholpen? Een soort TBS voor kleptomanen?
Of ben ik te optimistisch?
Overigens heb ik bijzonder veel respect voor je werk Floppus, mensen als jij zorgen ervoor dat anderen nog niet alle vertrouwen in de mensheid verliezen.
Die aanname gaat al fout bij stap 1: er wordt niemand opgepakt want dat is blijkbaar te moeilijk zonder bewijs. Ook als dat er wel is maar niet wordt opgevraagd.
[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 14-11-2014 16:51 ]
En vervolgens bij stap 2 gaat het ook fout. Een diagnose kan alleen na een opname of iets dergelijx en echt niet in de politiecel.
Waarbij ik absoluut wel durf te stellen dat onze vriend niet kleptomaan is. Dat gaat vanuit een impuls. Dat zie ik hier niet. Dit is allemaal vooropgezet. Ik zou eerder denken aan verslaving of anti-sociaal..
Waarbij ik absoluut wel durf te stellen dat onze vriend niet kleptomaan is. Dat gaat vanuit een impuls. Dat zie ik hier niet. Dit is allemaal vooropgezet. Ik zou eerder denken aan verslaving of anti-sociaal..
Hmmm....omgeving Zutphen/Deventer icm SSD's...
Doet me hier aan denken: \[V&A] Rico Groeneveld
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,3588.0.html
Ik heb in 2012 aangifte gedaan (kennemerland.politie.nl nummer 012850000089913)
Doet me hier aan denken: \[V&A] Rico Groeneveld
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,3588.0.html
Ik heb in 2012 aangifte gedaan (kennemerland.politie.nl nummer 012850000089913)
ach...in een volgend leven lach je er om!
Sjonge hoe moeilijk kan het zijn om zo iemand te stoppen zou je denken
Een kleptomaan in basis handelt uit impuls, kan zichzelf niet bedwingen iemand wat af te nemen of iets uit een winkel in de zakken te stoppen etc. Een kleptomaan steelt ook meestal niet direct om zelfverrijking maar voor de kick of uit nijd of omdat iets een sterke aantrekkingskracht heeft om een bepaalde reden, etc, vaak kan een een kleptomaan niet eens goed uitleggen waarom. (ps, ben geen psycholoog maar heb uiteraard even snel wat uitleg over kleptomanie reviewed)KaiseRRuby schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:22:
[...]
Zat terug te lezen in het topic en kwam je reactie tegen, toch een vraag:
Een kleptomaan (of hoe je een dwangmatige oplichter ook noemt) kan toch opgepakt worden en die 'ziekte' kan toch geconstateerd worden zodat de beste man geholpen kan worden? Verplicht geholpen? Een soort TBS voor kleptomanen?
Of ben ik te optimistisch?
Overigens heb ik bijzonder veel respect voor je werk Floppus, mensen als jij zorgen ervoor dat anderen nog niet alle vertrouwen in de mensheid verliezen.
In dit geval zou ik het toch echt een 'criminal mind' noemen, gewoon een regelrechte oplichter want het gaat niet om het stelen maar om het snelle geld verdienen met je luie reet op de bank. Er is namelijk geen sprake van impuls/ziekelijk drang op onverwachte momenten, maar volledig met voorbedachte rade het oplichten plannen en uitvoeren. Een figuur als Groeneveld zal ook zeker niet vies zijn van andere praktijken om snel geld te verdienen als die zo low risk zijn als de praktijken die hij nu onderneemt... als dat al niet gebeurd uiteraard.
Niet dat hij geen hulp moet hebben, maar medelijden in de zin van 'het is toch best zielig, hij kan er niets aan doen want hij is ziek' gaat absoluut niet op voor dit figuur. De eerste hulp die hij moet krijgen is van die man met dat kleine houten hamertje...
Oh hij is weer begonnen.
Tijd geleden met hem te maken gehad, mijn spullen terug gehad gelukkig.
Koste wel veel tijd en moeite.
ik wacht nog steeds af tot die groeneveld de verkeerde tegenkomt...
Tijd geleden met hem te maken gehad, mijn spullen terug gehad gelukkig.
Koste wel veel tijd en moeite.
ik wacht nog steeds af tot die groeneveld de verkeerde tegenkomt...
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Blijkbaar heel erg moeilijk.....metallicelmo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:42:
Sjonge hoe moeilijk kan het zijn om zo iemand te stoppen zou je denken
Groeneveld blijft doorgaan bij gratie van de mogelijkheden die banken hem onterecht blijven bieden.
De overheid (+politie) heeft geen belang bij het stoppen van oplichters tenzij het bedrijven raakt.
Marktplaats heeft geen belang bij het stoppen van oplichters zolang er niet betaald word voor advertenties.
Ebay daarentegen heeft wel belang bij het actief stoppen van oplichters omdat er wel word betaald.
(N.B. Marktplaats = eigendom van ebay)
Tweakers is een (commerciele) community, komt op voor de belangen van haar leden maar is gebonden aan de beperking van tijd en kosten die optreden tegen de paar hardleerse oplichters met zich meebrengen.
De echte Die-Hard oplichters zoals Groeneveld vallen naar mijn bescheiden mening alleen te stoppen door medewerking te krijgen van de banken in het actief stoppen van oplichting via hun rekeningen.
Er zal immers altijd sprake zijn van op oplichting gerichte criminaliteit & potentiele slachtoffers.
Tweakers kan wel in algemene zin kleine verbeteringen treffen door bv gecontroleerde verkopers met vaste (bekende) rekening nummers te highlighten & het standaard maken van achteraf betalen onder vaste voorwaarden. Standaard achteraf betalen bij 0-day zou het Groeneveld wel echt lastiger maken op tweakers.
Vaste & gecontroleerde gegevens voorkomt meteen andere fratsen zoals bv Michel Denie die nog steeds werkt via rekeningen van "buren, vrienden" etc. Dat kan dus nooit zuivere koffie zijn.
Zelf heb ik er geen moeite mee wanneer tweakers mijn rekening nummers kan inzien of die vastlegt, ze staan toch al in mijn DM's. Zeker wanneer dat gekoppeld word aan standaard achteraf betalen ben ik happy.
Zo nu en dan stuur ik 'vriend' groeneveld en zijn vriendin een berichtje via Facebook en bel alle bekende telefoonnummers af. Tot mijn grote verbazing kreeg ik enkele weken geleden via Facebook van zijn vriendin een bericht. Ze vertelde dat ze bij hem weg was en alle ellende die hij veroorzaakt zat is. Ze zegt hem niet meer te kunnen bereiken en niet te weten waar hij nu is. De vraag is natuurlijk of ze de waarheid spreekt maar alleen het feit dat ze nu de moeite neemt te reageren zegt me wel wat.
Inmiddels heeft deze man vele mensen gedupeerd en schade loopt inmiddels niet meer in de tienduizenden euro's maar al een nulletje extra. Mijn hoop (noem me naïef) is nog steeds dat politie/justitie deze man oppakt en terechtstelt.
Inmiddels heeft deze man vele mensen gedupeerd en schade loopt inmiddels niet meer in de tienduizenden euro's maar al een nulletje extra. Mijn hoop (noem me naïef) is nog steeds dat politie/justitie deze man oppakt en terechtstelt.
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Iemand zou eens de politie aansprakelijk moeten stellen wegens medeplichtigheid door plichtsverzuim. Het is ondertussen zelfs uitlokking doordat ze er niks aan doen.jordy2811 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:09:
[...]
Mijn hoop (noem me naïef) is nog steeds dat politie/justitie deze man oppakt en terechtstelt.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Het is nog steeds Groeneveld die bewust schade veroorzaakt en niet oom agent.Freee!! schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:29:
[...]
Iemand zou eens de politie aansprakelijk moeten stellen wegens medeplichtigheid door plichtsverzuim. Het is ondertussen zelfs uitlokking doordat ze er niks aan doen.
Politie & Justitie zijn met een overall strafmaat van onder de 5 procent dus voor 95 procent incapabel.
De oorzaak daarvan ligt vnl bij de politiek, oom agent straffen zou dus niet terecht en contraproductief zijn.
@jordy2811:
Waarom zou die vriendin hem uberhaupt nog willen bereiken wanneer ze hem echt zo zat is ?
Mensen die ik helemaal zat ben wil ik juist niet of zelfs nooit meer bereiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 21:59 ]
Jullie proberen die Groeneveld toch ook de hele tijd te bereiken terwijl jullie hem meer dan zat zijnVerwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:51:
[...]
Het is nog steeds Groeneveld die bewust schade veroorzaakt en niet oom agent.
Politie & Justitie zijn met een overall strafmaat van onder de 5 procent dus voor 95 procent incapabel.
De oorzaak daarvan ligt vnl bij de politiek, oom agent straffen zou dus niet terecht en contraproductief zijn.
@jordy2811:
Waarom zou die vriendin hem uberhaupt nog willen bereiken wanneer ze hem echt zo zat is ?
Mensen die ik helemaal zat ben wil ik juist niet of zelfs nooit meer bereiken.=
Ach, als de politie al vertikt om het op te pakken, dan ligt het probleem niet alleen bij de politiek en justitie. Verder zei ik niet oom agent straffen, maar de politie als organisatie aansprakelijk te stellen voor de schade die Groeneveld ondertussen verder aanricht. Die had allang voorkomen kunnen worden.Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:51:
[...]
Het is nog steeds Groeneveld die bewust schade veroorzaakt en niet oom agent.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Verwijderd
Hij is steeds op de vlucht wanneer de grond 'm te heet onder zijn voeten wordt.jordy2811 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:09:
Zo nu en dan stuur ik 'vriend' groeneveld en zijn vriendin een berichtje via Facebook en bel alle bekende telefoonnummers af. Tot mijn grote verbazing kreeg ik enkele weken geleden via Facebook van zijn vriendin een bericht. Ze vertelde dat ze bij hem weg was en alle ellende die hij veroorzaakt zat is. Ze zegt hem niet meer te kunnen bereiken en niet te weten waar hij nu is. De vraag is natuurlijk of ze de waarheid spreekt maar alleen het feit dat ze nu de moeite neemt te reageren zegt me wel wat.
Uiteindelijk gaat de neerwaartse spiraal waar hij in zit tot een grote crash leiden.
Verwijderd
Het laatste wat ik wil is Groeneveld bereiken. Hij is 100% kwaadaardig, daar valt dus echt niet mee te praten.Pikoe schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:05:
[...]
Jullie proberen die Groeneveld toch ook de hele tijd te bereiken terwijl jullie hem meer dan zat zijn![]()
Wat ik wil is dat Groeneveld en een paar andere Die-Hard oplichters samen met een vast clubje helers niet meer zo heel erg makkelijk slachtoffers kunnen maken op TNET & MP.
Lukt dat dan ben ik happy, zonder aanziens des persoons.
Er zijn wel andere tweakers & mods die hem trachten te bereiken, zelf heb ik daar 0,0 behoefte aan.
@Free:
Stel dat de politie daadwerkelijk de schade zou moeten betalen aan jou die je hebt geleden door Groeneveld oplichting, is het dan niet zo dat alle belasting betalers in feite voor jouw naiviteit moeten dokken ?
En is dat dan nog wel redelijk en terecht ?
Bovendien: moeten we jou dan niet voor de rechter slepen wegens verspilling van belasting geld ?
Verwijderd
Wanneer er directe shit aan de knikker is dan veranderd ie weer van huis.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:02:
[...]
Het laatste wat ik wil is Groeneveld bereiken. Hij is 100% kwaadaardig, daar valt dus echt niet mee te praten.
Steeds een nieuwe bankrekening openen lukt blijkbaar ook nog steeds.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 04:42 ]
Ongeveer twee maanden geleden ben ik opgelicht door mr. Groeneveld.
Mijn geld heb ik nog niet terug, maar ik ben wel in contact ben gekomen met zijn bewindvoerder. Die heeft al in meerdere oplichtingszaken geld terug weten te halen van Groeneveld zijn rekening. Het gaat hierbij om een ING rekening. (Groeneveld zijn eigen rekening)
In mijn geval heb ik het bedrag overgemaakt naar het rekeningnummer van zijn vrouw, waar geen bewind aan verbonden is. Daardoor is het voor mij moeilijker om mijn geld terug te krijgen. Het gaat hierbij om een Rabobank rekening.
De bewindvoerder vertelde me dat hij bezig is ook bewind aan te vragen voor zijn vrouw. Wanneer ze ook onder zijn bewind valt zou ik wel mijn geld terug kunnen krijgen.
Het telefoonnummer van de bewindvoerder is (055) 5414014.
De persoon die over de zaken van Groeneveld gaat heet H. Holtrigter.
Voordat je contact op neemt met zijn bewindvoerder moet je wel eerst aangifte doen bij mijnpolitie.nl, anders kunnen ze niets voor je doen.
Mijn geld heb ik nog niet terug, maar ik ben wel in contact ben gekomen met zijn bewindvoerder. Die heeft al in meerdere oplichtingszaken geld terug weten te halen van Groeneveld zijn rekening. Het gaat hierbij om een ING rekening. (Groeneveld zijn eigen rekening)
In mijn geval heb ik het bedrag overgemaakt naar het rekeningnummer van zijn vrouw, waar geen bewind aan verbonden is. Daardoor is het voor mij moeilijker om mijn geld terug te krijgen. Het gaat hierbij om een Rabobank rekening.
De bewindvoerder vertelde me dat hij bezig is ook bewind aan te vragen voor zijn vrouw. Wanneer ze ook onder zijn bewind valt zou ik wel mijn geld terug kunnen krijgen.
Voordat je contact op neemt met zijn bewindvoerder moet je wel eerst aangifte doen bij mijnpolitie.nl, anders kunnen ze niets voor je doen.
[ Voor 32% gewijzigd door TheCollapsed op 23-01-2015 17:08 . Reden: Misverstand ]
Wellicht een idee om deze gegevens door te geven aan de Tweakers leiding?kid1988 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:07:
Ik heb een keer zaken gedaan met Michael Groeneveld, ook via tweakers V&A. Hij had toen overgens wel zijn echte gegevens opgegeven,
Wat een tipTheCollapsed schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:49:
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Als hij een bewindvoerder heeft dan is er vrijwel zeker een rechter bij geweest die de bewindvoerder heeft aangesteld, hij staat dan als het ware onder curatele... hij zal daar vast en zeker niet zelf voor hebben gekozen. Maar toch gaat hij nog door met zijn praktijken... hardleers... hoe bedoel je?TheCollapsed schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:49:
In de schuldsanering krijg je ook een bewindvoerder en daar kun je ook in komen zonder dat je (bewezen) crimineel bent. Het is dus maar de vraag om welke reden hij een bewindvoerder heeft.
Maar dan zal het een beetje vreemd zijn dat deze bewindvoerder bedragen uitkeert over zaken waar hij/zij niet voor is aangesteld/geen weet van heeft... uiteraard volledig er vanuit gaande dat wat hierboven genoemd wordt klopt. Eventjes aankloppen met een aangifte lijkt mij niet genoeg...NMe schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:19:
In de schuldsanering krijg je ook een bewindvoerder en daar kun je ook in komen zonder dat je (bewezen) crimineel bent. Het is dus maar de vraag om welke reden hij een bewindvoerder heeft.
Edit: toevoegingen
[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 08-12-2014 17:33 ]
True. Aan de andere kant weten we allemaal niet waarom die bewindvoerder is ingeschakeld. Voor zover mij bekend is 'ie in elk geval niet veroordeeld voor oplichting...
We kunnen blijven dromen.NMe schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:03:
[...]
Voor zover mij bekend is 'ie in elk geval nog niet veroordeeld voor oplichting...
Verwijderd
Hij heeft ook de nodige bedrijven gehad om nieuwe rekeningen te openen.NMe schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:03:
True. Aan de andere kant weten we allemaal niet waarom die bewindvoerder is ingeschakeld. Voor zover mij bekend is 'ie in elk geval niet veroordeeld voor oplichting...
Hier en daar de nodige huurschuld.
Heleboel deurwaarders op zijn nek.
Holtrigter is een beschermingsbewindvoerder. Dat betekent dat hij niet als WSNP-bewindvoerder optreedt, maar als, wat wij juristen noemen een Boek 1 bewindvoerder. Dat betekent dat de rechtbank een bewind instelt omdat zelf niet in zijn staat is zijn vermogen te beheren, bijvoorbeeld een stoornis of vanwege een verslaving.
De praktijk laat zien dat deze soort bewindvoering ook vaak ingezet wordt wanneer een WSNP bewindvoering kansloos is, bijvoorbeeld omdat evident is dat iemand in de afgelopen vijf jaar niet te goeder trouw is geweest bij het ontstaan of onbetaald blijven van zijn schulden.
Als hij daadwerkelijk onder bewind staat, betekent dat vooral dat de kans dat er wat de halen is bij de man nihil is.
De praktijk laat zien dat deze soort bewindvoering ook vaak ingezet wordt wanneer een WSNP bewindvoering kansloos is, bijvoorbeeld omdat evident is dat iemand in de afgelopen vijf jaar niet te goeder trouw is geweest bij het ontstaan of onbetaald blijven van zijn schulden.
Als hij daadwerkelijk onder bewind staat, betekent dat vooral dat de kans dat er wat de halen is bij de man nihil is.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ook ik ben er inmiddels vrij zeker van dat ik (voorlopig) kan fluiten naar mijn €80,- euro voor een Samsung 840 EVO 250GB SSD en sluit mij aan bij de rij gedupeerden. Afgelopen maandag was het feest. In ieder geval voor Groeneveld.
Verder kan ik melden dat het e-mailadres babsmike@outlook.com is gebruikt. Via marktplaats.nl werd de accountnaam 'compuplus' gebruikt, die ik ook op tweakers.net voorbij heb zien komen.
Fijn dat het telefoonnummer van zijn bewindvoerder is vermeld. Daar ga ik mooi even achteraan. Bedankt!
EDIT: De boel meteen dichtgegooid, sinds via paypal (dat doe ik dus nooit meer...) is betaald. De naam Michael Groeneveld werd daar zonder enige vorm van schaamte en geheimhouding gebruikt. De €80,- euro ben ik niet kwijt, wel kan ik fluiten naar mijn paypal account - maar daar valt prima mee te leven.
Verder kan ik melden dat het e-mailadres babsmike@outlook.com is gebruikt. Via marktplaats.nl werd de accountnaam 'compuplus' gebruikt, die ik ook op tweakers.net voorbij heb zien komen.
Fijn dat het telefoonnummer van zijn bewindvoerder is vermeld. Daar ga ik mooi even achteraan. Bedankt!
EDIT: De boel meteen dichtgegooid, sinds via paypal (dat doe ik dus nooit meer...) is betaald. De naam Michael Groeneveld werd daar zonder enige vorm van schaamte en geheimhouding gebruikt. De €80,- euro ben ik niet kwijt, wel kan ik fluiten naar mijn paypal account - maar daar valt prima mee te leven.
[ Voor 35% gewijzigd door Burnmatic op 24-12-2014 14:23 . Reden: Toevoeging ]
Everything is frequency.
Ik heb een advertentie van hem zien staan, maar dan voor 2x een Samsung 850 Evo: V&A aangeboden: 2x Samsung 850 EVO 250GB. Wist op dat moment niet dat het de beruchte Groeneveld is. Gelukkig maar dat hij mijn bod heeft afgeslagen, omdat hij er meer voor wil hebben. Zijn gebruikte tweakers nickname was [Verwijderde gebruiker]. Zijn advertentie gebruikte overigens Apeldoorn (7333 BW) als locatie. Woonde zijn ouders niet daar?Burnmatic schreef op woensdag 17 december 2014 @ 03:44:
Ook ik ben er inmiddels vrij zeker van dat ik (voorlopig) kan fluiten naar mijn €80,- euro voor een Samsung 840 EVO 250GB SSD en sluit mij aan bij de rij gedupeerden. Afgelopen maandag was het feest. In ieder geval voor Groeneveld.
Verder kan ik melden dat het e-mailadres babsmike@outlook.com is gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door thof op 23-12-2014 19:04 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Vanwaar de aanname dat dat Groeneveld is? Er was met die account inderdaad iets niet in de haak maar ik kan nergens terugvinden waarom dat Groeneveld zou zijn?
email adres?NMe schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:18:
Vanwaar de aanname dat dat Groeneveld is? Er was met die account inderdaad iets niet in de haak maar ik kan nergens terugvinden waarom dat Groeneveld zou zijn?
barbara & michael = babs & mike
Kreeg een pushmessage van het V&A teamNMe schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:18:
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
-----namen weggehaald, onterecht, denk ik------
Het is al duizend keer gezegd, maar hoe raar is het dat hij keihard onder eigen naam oplicht en een soort diplomaten immuniteit heeft.
Het is al duizend keer gezegd, maar hoe raar is het dat hij keihard onder eigen naam oplicht en een soort diplomaten immuniteit heeft.
[ Voor 74% gewijzigd door StrongArmLance op 24-12-2014 00:42 ]
Verwijderd
Er is wel een neef met dezelfde neigingen.StrongArmLance schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:05:
Zijn de Groenevelds in Zutphen zijn familie..? Dat zou bizar zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 00:58 ]
Deze gozer <18Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:11:
[...]
Er is wel een neef met dezelfde neigingen.
Ik las dat er een bewindvoerder was aangewezen, Holtrigter.
Gisteren en vandaag met hen gemaild, om aan te tonen, dat ik in 2013 ook ben opgelicht door M.M. Groeneveld, via Tweakers.
brief SNS, digitale aangifte en copy afschrijving gemaild.
Verwijzing naar http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.0.html
Antwoord terug
M.M. Groeneveld kennen wij niet en wij zijn daar dus geen bewindvoerder van en dus geen inzage in de rekeningen. De genoemde aliassen herkennen wij ook niet. Er moet wel een link te leggen zijn met onze klant. Mocht die link te leggen zijn dan verzoeken wij je aanvullende gegevens te overleggen. We zullen dit dossier aanhouden.
Blijkbaar dus nog niet duidelijk genoeg! Mis ik iets?
Iemand nog suggesties?
Gisteren en vandaag met hen gemaild, om aan te tonen, dat ik in 2013 ook ben opgelicht door M.M. Groeneveld, via Tweakers.
Antwoord terug
M.M. Groeneveld kennen wij niet en wij zijn daar dus geen bewindvoerder van en dus geen inzage in de rekeningen. De genoemde aliassen herkennen wij ook niet. Er moet wel een link te leggen zijn met onze klant. Mocht die link te leggen zijn dan verzoeken wij je aanvullende gegevens te overleggen. We zullen dit dossier aanhouden.
Iemand nog suggesties?
Best tegenstrijdig met deze post
TheCollapsed in "Opgelicht via V&A Michael Groeneveld"
Die zou de man in kwestie zelfs gesproken hebben...
TheCollapsed in "Opgelicht via V&A Michael Groeneveld"
Die zou de man in kwestie zelfs gesproken hebben...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik vind het nogal een vaag en vreemd antwoord... ze kennen hem niet en ook zijn aliassen niet, maar als er toch een link gelegd kan worden met "onze klant" dan willen ze die gegevens wel hebben voor het dossier?stef1256 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:47:
Ik las dat er een bewindvoerder was aangewezen, Holtrigter.
Antwoord terug
Iemand nog suggesties?

Zal eens bericht sturen aan TheCollapsed en kan hij wat verhelderen over het contact met de bewindvoerder
Verwijderd
Ook ik ben opgelicht door deze persoon (moederbord en processor). Blijkbaar is compuplus(2015) ook gelinkt aan deze persoon.
Ik sta graag open voor nieuws omtrent deze zaak, echter denk ik dat ik nog veel geduld zal moeten hebben voor ik mijn geld terugkrijg.
Ik sta graag open voor nieuws omtrent deze zaak, echter denk ik dat ik nog veel geduld zal moeten hebben voor ik mijn geld terugkrijg.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 13:50 ]
Recent opgelicht of ook in de tijd dat hij hier actief was?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
De kans dat je het bedrag terug krijgt dat je kwijt bent door MG oplichting schat ik in als nihil.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:31:
Ook ik ben opgelicht door deze persoon (moederbord en processor). Blijkbaar is compuplus(2015) ook gelinkt aan deze persoon.
Ik hoop voor jou dat ik ongelijk krijg......
Tip 1:
https://www.opgeletopinte...ex.php/topic,369.435.html
Tip 2:
Schrijf een brief naar je bank dat je per ongeluk een bedrag hebt overgemaakt naar een verkeerde rekening houder (niet het woord oplichting noemen) dan heb je een kleine kans dat jouw bank het bedrag terug kan vorderen. Noem de naam uit de email die vrijwel zeker niet overeen zal komen met de echte katvanger rekeninghouder. Dankzij IBAN is hier iets meer ruimte voor.
UPDATETheCollapsed schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:49:
Na verder contact te hebben gehad met de bewindvoerder kwam ik erachter dat we elkaar niet goed begrepen. Ik ging er vanuit dat het om Michael, Mike of whatever ging, maar doordat we hem steeds meneer Groeneveld noemden was mij niet duidelijk geworden dat het ging om R.R (Rico) Groeneveld die onder zijn bewind valt. Als je door M. bent opgelicht kan hij dus niets voor je betekenen.
Verwijderd
Ik ben recentelijke door hem opgelicht, via Marktplaats. Overigens stond hij rond december 2014 hier ook met advertenties.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:39:
[...]
De kans dat je het bedrag terug krijgt dat je kwijt bent door MG oplichting schat ik in als nihil.
Ik hoop voor jou dat ik ongelijk krijg......
Tips....
Wel bedankt voor je tip. Dat ik het niet terug ga krijgen is een ding wat waarschijnlijk wel vast staat. Ik geloof alleen niet dat ik zo geloofwaardig overkom als ik mijn bank een brief stuur. Aangezien ik de enige geluksvogel ben, waarbij het via Paypal is overgemaakt. Normaal ben ik niet zo van 'maak ik wel even naar je over', deze keer wel. ...Maar goed, daar leren we weer van.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 13:47 ]
Verwijderd
Via Paypal zou je in ieder geval kunnen proberen om gebruik te maken van kopersbescherming.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:45:
[...]
Ik ben recentelijke door hem opgelicht, via Marktplaats. Overigens stond hij rond december 2014 hier ook met advertenties.
Wel bedankt voor je tip. Dat ik het niet terug ga krijgen is een ding wat waarschijnlijk wel vast staat. Ik geloof alleen niet dat ik zo geloofwaardig overkom als ik mijn bank een brief stuur. Aangezien ik de enige geluksvogel ben, waarbij het via Paypal is overgemaakt. Normaal ben ik niet zo van 'maak ik wel even naar je over', deze keer wel. ...Maar goed, daar leren we weer van.
Alhoewel dit bijna nooit via MarktOplichtingsplaats werkt en in feite bewust misleidend is.
Verwijderd
Heb ik geprobeerd. Echter (in mijn onwetendheid) wilde hij het natuurlijk zonder die 'extra' kopersbescherming en ben ik zo mooi in m'n poepertje genomen. Ik gebruik Paypal nooit en wist daar niet van. Ik dacht dat het wel goed zat. Gevalletje: jammer joh!
Verwijderd
Deze net geregistreerde user: [Verwijderde gebruiker] probeert precies dezelfde truc.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:11:
Heb ik geprobeerd. Echter (in mijn onwetendheid) wilde hij het natuurlijk zonder die 'extra' kopersbescherming en ben ik zo mooi in m'n poepertje genomen. Ik gebruik Paypal nooit en wist daar niet van. Ik dacht dat het wel goed zat. Gevalletje: jammer joh!
Toeval?
*knip*. Jij weet het blijkbaar beter dan wij? Geen voorbarige conclusies trekken. En daarnaast gaat het in dit topic over Groeneveld, we gaan er dus geen anderen bij halen.
[ Voor 81% gewijzigd door Microkid op 30-01-2015 16:56 ]
Verwijderd
Mocht dat nog niet gebeurd zijn dan ook graag even melden aan de crew.........
Dat is imho belangrijker dan hier posten of waarschuw feedback.
Dat is imho belangrijker dan hier posten of waarschuw feedback.
Verwijderd
Dat is 1e wat ik gedaan heb toen er geen reactie kwam op DM maar wel op MP.
Ophalen en mijn profiel hier was genoeg om daar niet meer op te reageren.
Op MP kreeg ik dit verhaal:
Oke, Wat is uw adres en zou u het geld via PayPal willen betalen?
De link rechstreeks naar mijn PayPal is:
- op te vragen door Mod.-
Er staat donatie maar dat doe ik alleen zodat ik geen 10% aan paypal hoef te betalen van het geld dat ik binnen krijg. Als u hier niet mee eens bent hoeft u het niet als donatie op te sturen maar dan wordt de prijs iets hoger!
Mvg,
Henry
Lijkt wel erg veel op verhaal van deze user:
Ophalen en mijn profiel hier was genoeg om daar niet meer op te reageren.
Op MP kreeg ik dit verhaal:
Oke, Wat is uw adres en zou u het geld via PayPal willen betalen?
De link rechstreeks naar mijn PayPal is:
- op te vragen door Mod.-
Er staat donatie maar dat doe ik alleen zodat ik geen 10% aan paypal hoef te betalen van het geld dat ik binnen krijg. Als u hier niet mee eens bent hoeft u het niet als donatie op te sturen maar dan wordt de prijs iets hoger!
Mvg,
Henry
Lijkt wel erg veel op verhaal van deze user:
Verder is de stijl precies die van Michael Groeneveld, altijd eerst om adres vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:31:
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 22:07 ]
Jup, de donatie manier, sta je als koper alsnog machteloos.
Al snap ik niet helemaal waar hij die 10% vandaan haalt, het is 2,9% plus 35cent, plus dan evt 3 euro als je laat doorstorten naar een niet-NL bank.
Al snap ik niet helemaal waar hij die 10% vandaan haalt, het is 2,9% plus 35cent, plus dan evt 3 euro als je laat doorstorten naar een niet-NL bank.
Ter info: Na wat verder diepgravend onderzoek hebben we besloten deze gebruiker uit voorzorg te bannen.
[ Voor 47% gewijzigd door Microkid op 30-01-2015 22:24 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Mocht dat zo zijn dan hoop ik dat dit zo blijft, zouden de banken dan eindelijk een keer wakker worden ?Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:14:
Blijkbaar is een bankrekeningnummer even te lastig geworden?

Echter kan hij met PayPal dacht ik geen brood kopen bij de buurtsuper ?
Dus zullen zijn oplichtings opbrengsten ook weer een keer van die PayPal rekening af moeten naar.........?
Verder tilt hij blijkbaar ook nog PayPal door "reguliere" oplichtings betalingen te verhullen als donaties.
Ik ken de Paypal voorwaarden niet maar oplichting + kosten misbruik zijn ws duidelijke schendingen.
Daarmee hopelijk 2 keer een duidelijk signaal voor een blokkade van zijn PayPal account.......
Verwijderd
Je kunt met PayPal ook naar familie, bekenden geld overmaken.
Verder uiteraard dingen aanschaffen die je in cash kan omzetten.
Verder uiteraard dingen aanschaffen die je in cash kan omzetten.
Waarschijnlijk stomme vraag, maar weet iemand hoe het met dat politie onderzoek naar hem staat? Het is alweer zo lang geleden dat ze dat gestart zijn, maar nog steeds kunnen ze m niet vinden...
Ik gok dat hij de MH370 in zn achtertuin heeft liggen, de enige plek ter wereld die ze met meer dan een jaar onderzoek niet kunnen vinden
Ik gok dat hij de MH370 in zn achtertuin heeft liggen, de enige plek ter wereld die ze met meer dan een jaar onderzoek niet kunnen vinden
Zelfs als iemand weet hoe het met dat onderzoek gaat is het heel onhandig om dat hier te gaan roepen. Groeneveld weet dit topic ook te vinden dus als je hem wil vertellen wat er speelt is dit de plek om het te doen.
Dicht. Discussie over oplichting e.d. graag in dit topic: [Discussie] Oplichting, gevolgen en aanpak. Ik heb de laatste paar reacties naar dat topic verplaatst.
Indien iemand zinvolle informatie heeft over geval Groeneveld kan hij de admins inseisen waarna we dit topic weer kunnen openen.
Indien iemand zinvolle informatie heeft over geval Groeneveld kan hij de admins inseisen waarna we dit topic weer kunnen openen.
[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 09-03-2015 10:50 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik heb sinds gisteren een brief van de Politie waarin word gemeld dat ze (al noemen ze hem niet bij naam) Michael Groeneveld (zonder vaste woon of verblijfplaats) opgepakt hebben en de vele aangiften tegen hem gebundeld zijn in één behandeling en dat spoedig meer info volgt.
Dus goed nieuws al met al (Y)
Ties Thee
Verwijderd
Dat is zeker goed nieuws !Tiesemans schreef op woensdag 22 april 2015 @ 05:46:
Ik heb sinds gisteren een brief van de Politie waarin word gemeld dat ze (al noemen ze hem niet bij naam) Michael Groeneveld (zonder vaste woon of verblijfplaats) opgepakt hebben en de vele aangiften tegen hem gebundeld zijn in één behandeling en dat spoedig meer info volgt.
3 keer zelfs: zonder vaste woon en verblijfplaats = 1, opgepakt = 2, bundelen van alle ellende = 3.
Nu maar hopen dat het OM doorpakt en hem ook echt een keer flink vast weet te zetten.
Liefst dat ie hulp krijgt bij zijn verslaving en NL weer een stukje veiliger word.
2 Dingen:
Stond er ook onder welk regiokorps hij nu is ? (mijn hoop gaat uit naar alle aangiftes uit NL tegen hem)
En
Laat het Floris ook even weten mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Ik heb die brief ook ontvangen ja, eerst dat hij niet te vinden was door vele verhuizingen etc, maar dat hij nu aangehouden was of zoiets en het onderzoek verder ging. Hier stond ook de contactinformatie bij van de persoon die over het onderzoek gaat om eventuele vragen te stellen. Er stond volgens mij geen korps bij verder.Tiesemans schreef op woensdag 22 april 2015 @ 05:46:
Behoorlijke lijst http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=369.0
Verwijderd
Na periode van 4 jaar slechts 6 mille valt me nog tegen, ware het niet dat dit ws maar het topje vd ijsberg is

6k in 4 jaar kan ik me moeilijk voorstellen, dat moet veel meer zijn.
Ik zie bedragen van honderden euro's, daarnaast zal veel wel niet gemeld zijn. Persoonlijk vermoed ik eerder in de schaal van 50 tot 100k euro.
Ik zie bedragen van honderden euro's, daarnaast zal veel wel niet gemeld zijn. Persoonlijk vermoed ik eerder in de schaal van 50 tot 100k euro.
Verwijderd
Volgens mijn spreadsheet was OOI < 7 mille, maar de werkelijke schade zal idd eerder in de tonnen lopen.
Tenzij iemand een perfecte adminstratie heeft van al zijn oplichting zal hij alleen veroordeeld kunnen worden voor datgene waar aangifte van is gedaan.........(en aan hem gelinkt kan worden)
Tenzij iemand een perfecte adminstratie heeft van al zijn oplichting zal hij alleen veroordeeld kunnen worden voor datgene waar aangifte van is gedaan.........(en aan hem gelinkt kan worden)
Ik heb nog wel even een update wat betreft het korps, bovenaan de brief staat:
Eenheid Zeeland-West-brabant
District De Baronie
Basisteam Markdal
Eenheid Zeeland-West-brabant
District De Baronie
Basisteam Markdal
Oké.
Ik heb namelijk geen brief ontvangen.
En ik woon in zuid Holland
Ik heb namelijk geen brief ontvangen.
En ik woon in zuid Holland
Bij een strafzaak als deze zullen waarschijnlijk enkele concrete gevallen in de dagvaarding opgenomen worden en zeker niet alle gevallen, omdat daaarmee de dagvaarding en dus ook de procedure een enorm gedrocht wordt, terwijl de inhoud van de procedure en de uiteindelijke straf (want daar draait een strafzaak primair om) niet anders wordt.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:14:
Volgens mijn spreadsheet was OOI < 7 mille, maar de werkelijke schade zal idd eerder in de tonnen lopen.
Wat wel van belang is voor de slachtoffers is dat die zoveel mogelijk een goed onderbouwde 'vordering benadeelde partij' indienen. (https://www.slachtofferhu...afproces/Schade-verhalen/)
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Wanneer het merendeel van de aangiftes niet meetellen dan komt het openbaar mysterie (het is een raadsel waar ze mee bezig zijn) idd wel aan de strafmaat van minder dan 5 procent zoals besproken in Zembla/Tegenlicht. Ook zullen de meeste gedupeerden zich dan terecht niet gehoord voelen.StevenK schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:27:
[...]
Bij een strafzaak als deze zullen waarschijnlijk enkele concrete gevallen in de dagvaarding opgenomen worden en zeker niet alle gevallen, omdat daaarmee de dagvaarding en dus ook de procedure een enorm gedrocht wordt, terwijl de inhoud van de procedure en de uiteindelijke straf (want daar draait een strafzaak primair om) niet anders wordt.
Wat wel van belang is voor de slachtoffers is dat die zoveel mogelijk een goed onderbouwde 'vordering benadeelde partij' indienen. (https://www.slachtofferhu...afproces/Schade-verhalen/)
Het minimum wat ik van een aanklacht tegen MG verwacht is een totaal bedrag* + totale hoeveelheid bekende slachtoffers* + periode. Dat er dan slechts een paar zaken tot in detail besproken worden is geen probleem.
Een vordering door particulieren acht ik vrijwel kansloos bij MG. Vrijwel zeker zal hij nog een belasting / justitiele vordering hebben die voorgaat en pas op het allerlaatst komen zijn oplichtingsklanten aan bod.
Bovendien valt er bij deze verslaafde kale kip ws niets meer te plukken.......(ook in de toekomst niet)
* wat op zichzelf nog slechts een fractie is van de werkelijke omvang.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~[html]Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
<a href="https://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.435.html">Opgeletopinternet</a>~~[/html]
Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar microkid
Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak. Tevens zijn "ik ook" reacties niet toegestaan.
~~[html]Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
<a href="https://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.435.html">Opgeletopinternet</a>~~[/html]
Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar microkid
Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak. Tevens zijn "ik ook" reacties niet toegestaan.