Toon posts:

Opgelicht via V&A Michael Groeneveld

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 153.574 views

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01:47
GoT.Typhoon schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:47:
[...]

Zoals al eerder aangegeven opereert deze oplichter onder verschillenden namen. Ik zou niet weten waarom Anton Bosman geen andere naam van hem kan zijn. Wellicht zijn er meer mensen met deze naam bekend.
Ik weet wel zeker dat meneer opereert onder verschillende namen, maar ook andere oplichters doen dat. Aangezien meneer geen enkele aanwijzing heeft dat het meneer Groeneveld betreft lijkt dit mij puur speculatie..

• WouterL
Wouter lucassen schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:56:
[...]

Ik weet wel zeker dat meneer opereert onder verschillende namen, maar ook andere oplichters doen dat. Aangezien je blijkbaar geen enkele aanwijzing hebt i.c dat het meneer Groeneveld betreft lijkt dit mij puur speculatie..

• trm0001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-03-2016

trm0001

Mr. Spareparts

GoT.Typhoon schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:29:
Ik ben bang dat ik ook getroffen ben. Ik heb geen idee of het om deze oplichter gaat, maar heb per bank geld overgemaakt naar Anton Bosman. Helaas geen track & trace code ontvangen en momenteel is het ook een eenzijdige dialoog. Ik mijn SSD woensdag niet binnen heb, ga ik direct aangifte doen.
Meld het iig via de meldknop aan de moderators en indien blijvend stil op: OOI.
https://www.opgeletopinte...ex.php/topic,369.435.html
Zonder advertentie of account link heb ik geen idee waarover het uberhaupt gaat......?
Vorige week heb ik wel een paar advertenties met opmerkelijk laag geprijsd aanbod verwijderd zien worden.
Je kent het wel, kleinst mogelijke fractie van de nieuwwaarde, zero day account, etc.......
Aangezien er jaarlijks voor 2,5 miljard word opgelicht is de kans het grootst dat het niet MG was maar 1 van zijn vele collega oplichters. MG is actief maar niet 2,5 miljard oplichtingsomzet actief :+ :
[Discussie] Oplichting, gevolgen en aanpak

EDIT:
Bij OOI was de laatste MG melding van mei 2015, wellicht zit hij toch vast :?

[Voor 12% gewijzigd door trm0001 op 01-02-2016 17:43]

The Youless + Windsharing + Solar, Eco Friendly type. (2000kwh winddelen & 2000kwh PV - Prive verbruik: 1200kwh)

• GoT.Typhoon
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:26
trm0001 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:37:
[...]

Meld het iig via de meldknop aan de moderators en indien blijvend stil op: OOI.
https://www.opgeletopinte...ex.php/topic,369.435.html
Zonder advertentie of account link heb ik geen idee waarover het uberhaupt gaat......?
Vorige week heb ik wel een paar advertenties met opmerkelijk laag geprijsd aanbod verwijderd zien worden.
Je kent het wel, kleinst mogelijke fractie van de nieuwwaarde, zero day account, etc.......
Aangezien er jaarlijks voor 2,5 miljard word opgelicht is de kans het grootst dat het niet MG was maar 1 van zijn vele collega oplichters. MG is actief maar niet 2,5 miljard oplichtingsomzet actief :+ :

EDIT:
Bij OOI was de laatste MG melding van mei 2015, wellicht zit hij toch vast :?
Ahja, er zijn blijkbaar erg veel oplichters actief. Ik hoop dat hier in de toekomst veel harder tegen wordt opgetreden, uitgaande van dit topic is het nogal lafjes. Anyways, voor reference, het ging om deze advertentie: V&A aangeboden: Crucial BX100 250GB

• trm0001

trm0001

Mr. Spareparts

GoT.Typhoon schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:54:
[...]
Ahja, er zijn blijkbaar erg veel oplichters actief. Ik hoop dat hier in de toekomst veel harder tegen wordt opgetreden, uitgaande van dit topic is het nogal lafjes. Anyways, voor reference, het ging om deze advertentie: V&A aangeboden: Crucial BX100 250GB
MG kan natuurlijk nooit in zijn eentje 2,5 miljard aan schade veroorzaken, daar zijn vele tienduizenden wellicht zelfs honderdduizenden oplichters voor nodig. Waarom er nooit sprake zal zijn van een effectieve aanpak van particuliere oplichting door de overheid (politie en justitie) kun je hier lezen:

Het was dus idd zoals ik al verwachte een zero day account met scherp geprijsd aanbod.
Jouw vraag advertentie icm de oplichting vraagt om een heroverweging van je manier van online zakendoen.
Tweakers heeft hier vele linkjes voor die jij blijkbaar niet leest of bewust negeert. Dat levert altijd schade op.

The Youless + Windsharing + Solar, Eco Friendly type. (2000kwh winddelen & 2000kwh PV - Prive verbruik: 1200kwh)

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja, het ligt altijd aan tweakers of aan iets anders, maar nooit aan de persoon zelf, zaken goed nakijken en minder naief zijn is natuurlijk niet een optie. Ook zo'n heerlijke kroegen uitspraak "lafjes opgetreden" , blijkbaar weet je alle ins & outs :')

Verkeerd gelezen, mijn fout.

[Voor 51% gewijzigd door Fietsbel op 01-02-2016 19:08]

39

• trm0001

trm0001

Mr. Spareparts

Fietsbel schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:34:
Tja, het ligt altijd aan tweakers of aan iets anders, maar nooit aan de persoon zelf, zaken goed nakijken en minder naief zijn is natuurlijk niet een optie. Ook zo'n heerlijke kroegen uitspraak "lafjes opgetreden" , blijkbaar weet je alle ins & outs :')
Het onderwerp hier is MG, voor algemene info uitwisseling over oplichting kun je hier terecht:

Even terug naar boven lezend zegt niemand hier dat het de schuld van tweakers zou zijn.......
Dus hoe je erbij komt dat tweakers verwijten worden gemaakt is mij echt een raadsel.

Zelf geef ik nota bene nog een paar stevige hints dat hij zelf te hoge verwachting heeft en zijn manier van online zaken doen het beste kan heroverwegen, inclusief het lezen van de Tweakers linkjes die hij overal tegengekomen moet zijn. Nog duidelijker dan dat en mij zal vervelend gedrag worden verweten. O-)

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

trm0001 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:58:
[irrelevant]

Even terug naar boven lezend zegt niemand hier dat het de schuld van tweakers zou zijn.......
Dus hoe je erbij komt dat tweakers verwijten worden gemaakt is mij echt een raadsel.
Klopt, mijn fout. ik had de post van GoT.Typhoon verkeerd gelezen.

39

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Modbreak:Kunnen we aub weer ontopic over MG?

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Frank013
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 06-04-2016
Eind oktober 2015 heb ik in dit forum de vraag gesteld of iemand wist of Michael Groeneveld tegenwoordig (ook) vanuit Tilburg opereert. De achterliggende gedachte was dat ik in de maanden daarvoor tweemaal een levering gedaan heb aan een zgn. hosting-bedrijf (in Tilburg) met als contactpersoon Michael Groeneveld. De facturen voor die leveringen zijn nooit betaald. Diverse herinneringen en aanmaningen verzonden: geen resultaat. Wel nog een keer telefonisch contact gehad en 1 keer per mail: men had een storing van de mailserver gehad, waardoor er wellicht berichten verdwenen waren, dus men had de factuur nooit ontvangen.... en later was men overgestapt op nieuwe financiele software en men was nu aan het uitzoeken waarom mijn facturen tussen wal en schip beland waren. Klassiekere smoesjes kun je je nauwelijks voorstellen.
Begin december heb ik mijn vorderingen uitbesteed aan een gerenommeerd incassobureau. Die hebben gemaild en brieven gestuurd, zonder enige reactie. De kosten voor een gang naar de rechter wegen niet op tegen de niet-betaalde facturen (120 euro), dus het traject ligt verder stil.
Ik beschik over bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, facturen, reacties enz. Alleen ben ik er niet 100% zeker van dat het om dezelfde Michael (Melvin) Groeneveld gaat. Maar hoe groot is de kans dat er 2 personen zijn met dezelfde naam en hetzelfde 'beroep'...?

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Jammer dat je hier plaatst dat het traject stil ligt. Bedoel het blijkt dat ie ook gewoon meeleest, en met jouw bericht eigenlijk al de strijd verloren geeft.

Ik zou aangifte doen, dat ten eerste, al is het 10 cent, het telt en weegt op bij de rest van de aangiftes.

M'n magische bol werken.

• Frank013
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 06-04-2016
@jism: het traject van achter hem aanzitten ligt zeker niet stil, alleen het traject via het incassobureau staat 'on hold'. Een telefoontje naar het incassobureau en de zaak wordt meteen opgepakt. Daarnaast zijn er uiteraard nog meerdere wegen die naar Rome c.q. MG leiden. Op dat vlak wordt er nog steeds vooruitgang geboekt.

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Snap ik, ik weet hoe een incasso inclusief rechtsgang in z'n werk gaat. Je moet dat soort info alleen (nog) niet op het forum knallen tenzij er schot in de zaak zit.

Ik zou in ieder geval aangifte doen, de groter de lijst des te beter en hoe hoger zijn uiteindelijke straf ook wordt.

M'n magische bol werken.

• dereiger
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 03-10 13:36
knip. Geen zinloze beschuldigingen.

[Voor 87% gewijzigd door Microkid op 29-04-2016 21:15]

• jayfunk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11-06 10:59
dereiger heeft gewoon gelijk.

We zijn samen met dereiger, hoefkade, madbwr opgelicht door dit persoon.

Hij is nu actief als cloudoffice en gaat gewoon door met zijn acties.

Is er dan helemaal geen mogelijkheid om dit persoon te straffen of ons geld terug te krijgen??

Geen wonder dus dat dit persoon gewoon door gaat met zijn acties.

Ik ben misschien zelf wel 125 euro lichter maar stel je eens voor hoeveel hij binnen krijgt door zoveel mensen op te lichten.

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

jayfunk schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:30:
dereiger heeft gewoon gelijk.

We zijn samen met dereiger, hoefkade, madbwr opgelicht door dit persoon.

Hij is nu actief als cloudoffice en gaat gewoon door met zijn acties.

Is er dan helemaal geen mogelijkheid om dit persoon te straffen of ons geld terug te krijgen??

Geen wonder dus dat dit persoon gewoon door gaat met zijn acties.

Ik ben misschien zelf wel 125 euro lichter maar stel je eens voor hoeveel hij binnen krijgt door zoveel mensen op te lichten.
Er spelen wat dingen waar we op dit moment mee bezig zijn. We zijn op de hoogte van de situatie. Ik kan hier niet in gaan op details. Gelieve even geduld te hebben.

[Voor 3% gewijzigd door Microkid op 30-04-2016 13:35]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dereiger
Graag verneem ik (evt in een Pm) wat er dan zoal gaande is.

Tot dusver is mijn beschuldiging niet zomaar een beschuldiging maar een vaststaand feit. Het stoort me dat moderators deze persoon een hand boven het hoofd houden. Mensen dienen gewaarschuwd te worden!

• jayfunk
Graag verneem ik ook de details via een pm.

Overweeg ook om aangifte te doen binnenkort.

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
dereiger schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:18:
Graag verneem ik (evt in een Pm) wat er dan zoal gaande is.

Tot dusver is mijn beschuldiging niet zomaar een beschuldiging maar een vaststaand feit. Het stoort me dat moderators deze persoon een hand boven het hoofd houden. Mensen dienen gewaarschuwd te worden!
Anders lees je even wat er o.a. gedaan wordt, zie je dat hier zat moderators zijn die meer dan genoeg doen om het tegen te gaan en zelfs op te lossen mocht het alsnog gebeuren, uiteraard geen garanties maar wordt zat gedaan hier.
Ipv tegen alles en iedereen aan schoppen omdat je net (hopelijk niet) opgelicht bent kan je ook proberen om tweakers, die hier geen officiele partij is tussen jou en de (mogelijke) oplichter, te helpen door info te geven (via het mailadres) en aangifte te doen (als het zeker is dat je inderdaad opgelicht bent).

Fixing things to the breaking point...

• dereiger
Of als ik een waarschuwing plaats dat deze persoon nu onder een andere naam opereert dat ze daar iets mee doen. Zomaar een idee.

• dereiger
Ik ga een laatste toevoeging maken aan dit topic;

1.Cloudoffice is wel degelijk micheal groeneveld. (Dit heeft hij zojuist zelf bevestigd)

Graag zie ik dus een rectificatie van mijn originele bericht waarin ik aangeef dat dit zo is en mensen voor hem waarschuw.

2. Hij zegt dat jullie op de hoogte zijn dat hij het is.

Dit lijkt mij niet echt een gewenste situatie, een (voormalig) oplichter faciliteren?

Indien jullie dit bericht verwijderen of aanpassen ben ik genoodzaakt dit verder te verspreiden, ik heb meer dan voldoende bewijs.

• Dutchdeveloper
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
dereiger schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:52:
Ik ga een laatste toevoeging maken aan dit topic;

1.Cloudoffice is wel degelijk micheal groeneveld. (Dit heeft hij zojuist zelf bevestigd)

Graag zie ik dus een rectificatie van mijn originele bericht waarin ik aangeef dat dit zo is en mensen voor hem waarschuw.

2. Hij zegt dat jullie op de hoogte zijn dat hij het is.

Dit lijkt mij niet echt een gewenste situatie, een (voormalig) oplichter faciliteren?

Indien jullie dit bericht verwijderen of aanpassen ben ik genoodzaakt dit verder te verspreiden, ik heb meer dan voldoende bewijs.
Overhandig dit bewijs aan de moderatoren dan, ipv hier alleen roepen dat je het hebt? 8)7

• dereiger
Dutchdeveloper schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:25:
[...]

Overhandig dit bewijs aan de moderatoren dan, ipv hier alleen roepen dat je het hebt? 8)7
Dit topic geldt wat mij betreft ook als waarschuwing voor andere mensen 8)7

• Dutchdeveloper
  • Laatst online: 13-03-2020
dereiger schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:28:
[...]

Dit topic geldt wat mij betreft ook als waarschuwing voor andere mensen 8)7
Dat klopt, maar je hebt het hier alleen over bewijzen en de moderatoren lijken dit niet te hebben, omdat ze je bericht verwijderen.

Ook niet dreigen met dat je het verder verspreid en het beschuldigen dat tweakers dit faciliteert lever dat bewijs

• dereiger
Dus ik stuur diezelfde moderators die schijnbaar op de hoogte zijn dat hij het is het bewijs?

Veranderd toch niks aan de waarheid die ik hier post.

Overigens heb ik het overhandigd hoor.

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
dereiger schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 07:38:
Of als ik een waarschuwing plaats dat deze persoon nu onder een andere naam opereert dat ze daar iets mee doen. Zomaar een idee.
Lees dan even de post van Microkid 22:04 terug. En lees die laatste zin dan even 2 maal..
En concrete info/bewijzen kan je beter DM naar t.net of mods ipv hier meelezend gespuis wijzer te maken..

Stomp niet af, blijf slijpen

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:52
Geen "ik ook" reacties aub.

[Voor 89% gewijzigd door Microkid op 30-04-2016 13:27]

• StiffyXL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14-10-2020

StiffyXL

Kowabunga

Dat mag je hier posten: [Discussie] Oplichting, gevolgen en aanpak

Modbreak:Graag weer on-topic aub

[Voor 83% gewijzigd door Microkid op 30-04-2016 13:28]

Doorgaan

• jayfunk
Heb inmiddels mijn geld terug

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-10 15:41

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Mooi dat het geld terug is.

Om wat meer in detail te gaan dan maar; we hebben na enig overleg een tijdje geleden besloten onder strikte voorwaarden wat handel toe te staan. Daar staat tegenover dat wij concrete achtergrondinformatie en contactpersonen bij betrokken instanties hebben, en dat voor het verleden straf is ondergaan zoals de Nederlandse staat die passend vond.

Voorwaarden waren eveneens dat op korte termijn in het topic op opgelet gemeld zou worden wat de status is en begonnen wordt met terugbetalen. Dus openheid.
Gezien de situatie hebben we van onze kant aangeraden eerst een beetje buffer te creeren alvorens dat te doen. Een financiele tegenslag niet op kunnen vangen en daarmee in geldnood komen is een slecht uitgangspunt voor een betere en stabiele toekomst.

Er is geen sprake van bescherming van een oplichter, we proberen de community zo goed mogelijk te beschermen. Ondanks dat we het altijd zo lastig mogelijk hebben gemaakt, kan een doorgewinterde oplichter enkel echt gestopt worden door justitie of doordat mensen er niet in trappen.

Hebben we dan de keuze als iemand uit die cirkel wil om dat te stimuleren, of dat diegene zich toch gaat verbergen en net zo goed gebruik maakt van de site, dan kies ik voor begeleiden om de kans op terugval te verminderen.

Ik denk dat er niemand zo lang met hem bezig is geweest, zo vaak bedreigd is, zo vaak met justitie in contact is geweest in ik geloof meer dan 8 jaar. Ik heb begrip voor de eerste gevoelens van mensen, maar ik hoop dat deze uitleg inzicht geeft in waarom. Was hij te kwader trouw geweest, dan hadden we hem net zo goed wel weer teruggezien.

De wijze van communicatie na deze minder fijne afhandeling van zaken wordt ook besproken en er worden afspraken over gemaakt. Hoewel er begrijpelijke omstandigheden zijn (bewezen) die iets vertraging konden betekenen, moet hij ook begrijpen dat hij 3x zo veel bovenop goede ervaringen moet zitten als een ander. Hier hebben dingen gewoon te lang geduurd - en je ziet het resultaat. Dat moet een leermoment zijn.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-10 17:54
Ik ben nog niet helemaal wakker geloof ik, maar lees ik nu dat jullie Michael hier weer toelaten te handelen?

Als dat werkelijk waar is: Wow....

Dat kan en mag niet waar zijn, ik lees het vast verkeerd.
Als het wel waar is, dan mag je mijn account blokkeren en kom ik hier nooit weer.
De naïviteit.... Ik kom nu zo'n 16 jaar op Tweakers, maar zoiets bizars heb ik nog nooit van de crew gelezen

[Voor 31% gewijzigd door unfor op 01-05-2016 10:30]

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vermeulen
  • Niet online
Ik heb de post van Floppus ook 2 keer gelezen, maar kan er niet echt chocolade van maken..
Want als de afgelopen dagen de oplichting door naamgever van dit topic zijn gedaan (wel of niet terug betaald) lijkt mij voldoende voor definitief geen terugkeer op t.net/V&A

Zowel, doek dan V&A maar op!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 00:02
Iedereen verdient een tweede kans toch, en ik ben blij dat Tweakers er ook zo over denkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unfor
CyberMania schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:44:
Iedereen verdient een tweede kans toch, en ik ben blij dat Tweakers er ook zo over denkt.
Nee. Michael Melvin Groeneveld niet, ik ga daar niet teveel woorden aan spenderen. Ik zie dat je nog maar net geregistreerd bent dus ga dit topic maar eens lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
Zolang Michael open is in communicatie en dat wil leren en verzend voor betaling aan goede tweakers mag hij van mij absoluut nog een kans krijgen zoals dat hier is opgezet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unfor
maartend schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:50:
Zolang Michael open is in communicatie en dat wil leren en verzend voor betaling aan goede tweakers mag hij van mij absoluut nog een kans krijgen zoals dat hier is opgezet.
Ongelovelijk dit, er zijn honderden mensen die nog op duizenden euro's wachten.
En jullie hebben het over een nieuwe kans. WHAT THE FUCK MENSEN???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 00:02
unfor schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:51:
[...]

Ongelovelijk dit, er zijn honderden mensen die nog op duizenden euro's wachten.
En jullie hebben het over een nieuwe kans. WHAT THE FUCK MENSEN???
Zoals je kan lezen heeft hij z'n straf gehad. Je kan niet iemand eeuwig in de verdoemenis laten zitten. Iedereen verdient het om op een gegeven moment met een schone lei weer opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:24
Floppus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:56:
Om wat meer in detail te gaan dan maar; we hebben na enig overleg een tijdje geleden besloten onder strikte voorwaarden wat handel toe te staan. Daar staat tegenover dat wij concrete achtergrondinformatie en contactpersonen bij betrokken instanties hebben, en dat voor het verleden straf is ondergaan zoals de Nederlandse staat die passend vond.
Even een quote van eerder:
Floppus schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:23:
[...]
Maar ik heb meneer net zo goed huilend aan de telefoon gehad dat hij dit niet meer wil en dat hij wil veranderen. En dat wil hij op dat moment ook. Alleen wint de drank en de behoefte aan geld het steeds. En dan is daar het punt dat je niets meer te verliezen gaat hebben: áls je op de radar komt, dan ben je ook goed aan de beurt. Dus als je toch al serieus de bak in gaat draaien, waarom dan niet gewoon doorgaan met oplichten zolang het lukt om in ieder geval te overleven?

Dat is precies het probleem.
Dit is inderdaad precies het probleem. Hij heeft nu niks meer te verliezen (want gestraft?; wat voor straf eigenlijk?) en kan nu opnieuw beginnen met mensen oplichten.

Ik zeg niet dat je mensen geen nieuwe kans moet geven, maar in principe heeft hij elke keer dat hij is aangesproken op zijn gedrag, er aangifte is gedaan, of hij door de Politie is opgepakt, al een nieuwe kans gekregen. Hoeveel nieuwe kansen moet iemand krijgen?

Wat ik mij bovendien afvraag, is of meneer wel handelt omdat hij van spullen af moet. Want heeft hij wel spullen om te verkopen? Of doet Groeneveld het stiekem gewoon om mensen op te lichten? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
Meneer heeft immers helemaal geen geld, en als hij wel geld heeft dan zal dat gebruikt moeten worden om ons terug te betalen. Ik krijg nog steeds 200 euro van een jaar of 5 geleden.
Waar haalt hij dan spullen vandaan om te verhandelen?

[Voor 13% gewijzigd door unfor op 01-05-2016 11:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Mensen hebben liever dat er geen begeleiding is, hij evengoed in de anonimiteit door zou kunnen gaan, met meer kans op terugval?
Mensen die hier moord en brand schreeuwen missen enige realiteitszin. Ik ben dan ook benieuwd naar wat zij dan voorstellen?

Nogmaals: er is toezicht, contactpersonen en afspraken over openheid en terug betalen. Of dat werkelijkheid gaat zijn kan niemand garanderen, maar we kunnen de kansen maximaliseren. Als het wel fout gaat, verandert een poging tot begeleiding niets aan het feit dat hij hier dan toch wel weer opduikt. Laat ik benadrukken dat het wel en wee van MG geen rol heeft gespeeld bij onze afweging. Die is puur en alleen in het belang van de community zo gemaakt.

Het vooruitzicht van celstraf is een betere stok achter de deur dan mensen denken. Zeker als iemand de ervaring al eens gehad heeft.

Overigens zal ook bij terugbetalen realistisch gekeken moeten worden: dat gaat niet allemaal in 1 dag gebeuren.

[Voor 26% gewijzigd door Floppus op 01-05-2016 11:24]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
Frappant dat er gesproken word over het missen van realiteitszin, en dan tegelijkertijd MG een 100e kans geven.
Onder welke account werkt MG nu? Dan weten we in ieder geval van wie we niets moeten komen, lijkt mij toch het minst wat T.net kan doen om zijn gebruikers te beschermen tegen tuig.

[Voor 45% gewijzigd door unfor op 01-05-2016 11:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Ik lees niets over hoe jij het zou aanpakken. Mag ik raden?
Blokkeren en nooit meer toelaten!!!111one

Briljant! En hoe ga je dat afdwingen, meneer de realistische? :+

Kijk, ik kan de emotie begrijpen. Zeker als je gedupeerd bent. Maar emoties gaan niets oplossen. Ik wijs er nog maar eens op dat er niemand zo veel tijd aan kwijt is geweest als ik, inclusief bedreigingen, aangiftes en het duwen van politie en justitie.
Misschien zou er een lampje moeten gaan branden dat ik dit niet voor de lol zo inzet.

[Voor 50% gewijzigd door Floppus op 01-05-2016 11:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
Floppus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:28:
Blokkereb en nooit meer toelaten!!!111one

Je kunt er wel lacherig over doen, maar je slaat wel heel veel users in het gezicht door dit tuig in bescherming te nemen en weer een kans te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

En nog steeds *niets* over hoe je het aan zou pakken. Stel ik zo'n moeilijke vraag? Je hebt het over in het gezicht slaan terwijl je met geen enkel alternatief komt. Je blijkbaar op geen enkele manier je verdiept hebt in wat wij allemaal aan deze zaak gedaan hebben en doen.

Dat is pas in het gezicht slaan. Mensen die serieuze bedreigingen geaccepteerd hebben om de community hier te beschermen zo afserveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
En dan ga je zo'n gast die jou bedreigd heeft in bescherming nemen.
Heb ik de oplossing? Nee. Maar wat er nu gebeurt is ook geen oplossing.
Als ik nu iemand hier bedreig krijg ik ook een permaban, althans dat zou ik logisch vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Als je geen oplossing hebt, waar heb je het dan over?

Zet die emoties nu eens uit, en probeer te begrijpen hoe en waarom. Dat is moeilijk als je zelf nooit buiten de maatschappij hebt geleefd of veel met mensen die dat wel deden te maken hebt gehad.

Het hele punt daarbij is dat je pas weer onderdeel kan worden als er weer iets te verliezen is. Dat is er nu. En hoe meer te verliezen hoe groter de drempel om terug te vallen. Dat is waarom het ook na straf ondergaan vaak toch weer fout gaat. En ik benadruk: er is afgelopen jaar eindelijk door politie actie ondernomen - we kunnen het dan oneens zijn met de straf, maar dat is niet aan ons. Dat justitie geen oog heeft voor slachtoffers en terugbetalijg regelt is een probleem daar.
Het is in het belang van onze bezoekers dat er geen terugval plaatsvindt. En dat is het uitgangspunt en niets anders.

Als mensen per definitie na een straf compleet buiten de maatschappij gehouden worden, hoe stel je je het dan voor? Wat voor mogelijkheden hebben die mensen dan nog anders dan zich weer buiten de maatschappij te plaatsen?
Nogmaals, de emotie is begrijpelijk, maar brengt geen oplossingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-10 19:05
unfor schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:35:
En dan ga je zo'n gast die jou bedreigd heeft in bescherming nemen.
Heb ik de oplossing? Nee. Maar wat er nu gebeurt is ook geen oplossing.
Als ik nu iemand hier bedreig krijg ik ook een permaban, althans dat zou ik logisch vinden.
Dus dan permaban je MG, en gaat hij onder de radar met een nieuw IP weer gewoon door. Lijkt me een nog slechtere oplossing. Je moet snappen dat er compromissen moeten zijn gemaakt om er voor te zorgen dat zo veel mogelijk gedupeerden in ieder geval nog een kans hebben om hun geld ooit terug te zien. Mensen die in de put zitten kun je 9/10 keer het beste helpen en begeleiden, anders is de kans op terugval gigantisch. Simplistische oplossingen die mijn neefje ook kan verzinnen helpen in ieder geval voor geen meter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
Ik reageer ook uit frustratie, dat moge duidelijk zijn.
Ik vind dat t.net dan op zijn minst de username bekend moet maken, zodat iemand zelf kan beslissen of ze het aandurven met een notoire oplichter in zee te gaan.
Ik zou het vervelend vinden als ik perongeluk iets van hem koop, terwijl ik nog geld van hem tegoed heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:24
Floppus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:28:
Blokkeren en nooit meer toelaten!!!111one

Kijk, ik kan de emotie begrijpen. Zeker als je gedupeerd bent. Maar emoties gaan niets oplossen. Ik wijs er nog maar eens op dat er niemand zo veel tijd aan kwijt is geweest als ik, inclusief bedreigingen, aangiftes en het duwen van politie en justitie.
Misschien zou er een lampje moeten gaan branden dat ik dit niet voor de lol zo inzet.
Ik heb veel respect voor jullie (Tweakers.net crew), omdat ik weet dat jullie er veel aan doen om de oplichters buiten te houden. Maar waarom mogen er geen vraagtekens geplaatst worden? Dat is een beetje alsof er helemaal geen kritiek geuit mag worden. Iedereen heeft hier toch hetzelfde doel, dat oplichters zoveel mogelijk belemmerd worden.

Ik kan ook niet zo 1-2-3 met een alternatief komen, omdat je inderdaad weet dat meneer op en gegeven moment wel gaat toeslaan. Ik stel alleen vraagtekens bij de welwillendheid van meneer Groeneveld, want wat wil hij dan verkopen?

Of dit een succes wordt ligt waarschijnlijk echter meer aan de persoonlijke omstandigheden van meneer Groeneveld. Als hij een vast inkomen heeft en zijn omgeving hem steunt, dan hoeft hij hier hopelijk niet meer mensen op te lichten om aan geld te komen. Of hij moet het voor de kick doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Ik zie in de communicatie zo geen leugens over identiteit. De gebruikte namen zijn ook bekend en die van hem en zijn vrouw. Verder ga ik hem ook niet een ster op de jas naaien. Of zie jij op straat, in de winkel of op de markt ook mensen rondlopen met markeringen over wat ze ooit misdaan hebben?

Op het moment dat er gehandeld wordt, mag niet gelogen worden over de naam. Dat is ook afgesproken. En dat kunnen er dus 2 zijn die beiden bekend staan.
Straffen is aan de rechter, en als je wil weten met wie je handelt dan is dat sowieso iets dat je zorgvuldig moet doen bij handel. Helaas is de maatschappij er niet klaar voor mensen weer onderdeel te laten worden als ze weten dat ze ooit iets gedaan hebben.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• dereiger
1. Kat op het spek binden. Ik was zelf bijna slachtoffer deze week maar door hard aan de noodrem te trekken dat voorkomen.

2. Te weinig openheid, jullie moeten mijn inziens aangeven wie het is/onder welke naam. Ook modereren jullie de verkeerde kant op.

3. Met de argumentatie; we kunnen niet winnen dus laten we hem/het toe kan je werkelijk alles ook goedpraten. Enig besef van goed & kwaad is ver te zoeken

4. Dit is nog een lopende zaak, er krijgen nog mensen geld van hem.

Kortom; hoe krijg je dit rechtgeluld man.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23-10 13:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Floppus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:33:
Je blijkbaar op geen enkele manier je verdiept hebt in wat wij allemaal aan deze zaak gedaan hebben en doen.

Dat is pas in het gezicht slaan. Mensen die serieuze bedreigingen geaccepteerd hebben om de community hier te beschermen zo afserveren.
Floppus, ik snap dat je geagiteerd bent door de "aanval" maar het onbegrip van unfor is een hele begrijpelijke, echter wat je niet kan doen is nu in je verdediging gaan gebruiken wat je altijd zelf afgedaan hebt als, "Ik ben er mee bezig", "Ik kan er niks over zeggen" etc etc.

Je hebt er destijds voor gekozen om dat niet publiekelijk te maken maar je kan ook niet verwachten dat mensen dat dan maar "weten" zonder dat je er zelf ooit een inhoudelijk toelichting over hebt gegeven.
unfor schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:53:
Ik vind dat t.net dan op zijn minst de username bekend moet maken, zodat iemand zelf kan beslissen of ze het aandurven met een notoire oplichter in zee te gaan.
Hier ben ik het zeker wel mee eens in plaats van af te wachten tot de eerste melding hier binnen kwam had tweakers inderdaad het verhaal al bekend moeten maken voordat het werd toegestaan. Al was het alleen maar om alle opgelichte tweakers die al jaren op hun geld wachten de kans te geven om zich hierop voor te bereiden.

Nu komt het over als dat Tweakers de informatie bewust achter heeft gehouden en daardoor voelen zeker de slachtoffers zich misleid.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Niet online
2e kans is helemaal niet vreemd. ..maar wel nadat de toegebrachte schade volledig is vergoed aan mede tweakers medunkt!

Nu ik erover nadenk heb ik erg te doen (ja emotie) met tweakers die door hem langdurig en stelselmatig genaaid zijn. Voor hoeveel geld heeft hij opgelicht? € 10.000, € 25.000, of nog meer? Komop, eerst even langdurig op de blaren zitten en dan pas die 2e kans. Je krijgt het idd moeilijk rechtgeluld naar de gedupeerden die hier actief zijn op GoT..

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Ik heb alle begrip voor de emotie. Voor mij is het ook heel dubbel geweest. En er is geen sprake van gebrek aan openheid - er wordt onder de eigen namen gehandeld.

Ik vraag echter dan nog steeds: wat is een betere oplossing. Daar is nog niemand met een realistisch antwoord gekomen. De kat op het spek binden... Omdat hij het anders wel anoniem hier alsnog zou doen als hij wil oplichten?
Bijna opgelicht en dat dat alleen voorkomen is doordat jij hem onder druk zette? Dat geloof je werkelijk?

Ik heb er intussen weinig trek meer in ook maar een vinger voor mensen met dit soort ideeen uit te steken. Dus ja, ik heb begrip voor de emoties, maar verwacht wel dat mensen tegelijk wel enig inzicht kunnen tonen.

Het feit *dat* deze meneer uberhaupt is aangepakt vorig jaar, is slechts door heel, heel hard duwen aan de politie van ondergetekende. Daarmee is hij in ieder geval lang van de straat geweest, en in een positie gebracht die wellicht weer wat uitzicht geeft op terugbetaling voor gedupeerden.

Je kan moeilijk verwachten dat iemand alles terugbetaalt voordat die weer deel mag nemen aan de maatschappij. Van welk geld? Kip en ei.

Nogmaals, alle begrip voor de emotie en eerste onderbuikreactie - maar ik ga hier wel grenzen trekken aan in hoeverre ik het accepteer om eerst bijna opgezocht te worden door de dader om vervolgens hier verketterd te worden door mensen die nog geen 10 minuten van hun leven hebben besteed aan het verbeteren van de oplichtingssituatie in de maatschappij.
Dare I say it, die eigenlijk mede opgelicht konden worden door eigen hebberigheid om vervolgens geen veiligheid in te bouwen in hun handel. Als we zo graag toch man en paard noemen. Kijk, dat is eveneens geen fair statement, ongenuanceerd ten aanzien van de achtergrond en niet leuk om te horen. Evenmin als de rotte vis die ik hier naar mijn hoofd krijg.

Ik ben hier om oplichting zo veel mogelijk tegen te gaan, en wij gaan daar verder in dan wie ook. Omdat ik het belangrijk vind - en zonder een cent betaling om de mensen hier een gratis platform te bieden. Dus ja, als dan dit is hoe ik behandeld word, dan heb ik ook nog wel wat emotie in reacties te tonen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Detmer
  • Laatst online: 01:52

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Floppus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:51:

Het feit *dat* deze meneer uberhaupt is aangepakt vorig jaar, is slechts door heel, heel hard duwen aan de politie van ondergetekende. Daarmee is hij in ieder geval lang van de straat geweest, en in een positie gebracht die wellicht weer wat uitzicht geeft op terugbetaling voor gedupeerden.
En daar zijn we je (ik althans zeker) erg dankbaar voor, laat dat duidelijk zijn.

Feit is alleen wel dat het weer genoeg zegt over de politie, het zou met zoveel aangiftes tegen hem namelijk niet nodig moeten zijn dat jij ervoor moet zorgen dat hij opgepakt wordt, maar de politie zou dit zelf moeten oppakken.

Wat ik (heb gemist?) mis in dit verhaal is hoe het nu gaat met de gedupeerde, waaronder ik, en de eventuele terugbetaling daarvan. Zijn daar bijvoorbeeld afspraken over gemaakt?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Niet online
Alle, echt alle respect naar jou toe voor je inzet om oplichters op te sporen/af te remmen enz. Denk dat weinigen het jou kwalijk nemen dat een user alsnog in V&A toegelaten word, maar dat zij (iig ik) dit eerder een opmerkelijke keuze vinden van de persoon/team die dit beslist..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Als het goed is komt er spoedig info in het topic op opgeletopinternet, waar afspraken over terugbetaling ook naar voren komen. Uiteraard is terugbetaling ook een van de eisen om van onze kant een open houding te blijven houden kwa dialoog.

Deze beslissing komt ook op mijn advies. Alles dagenlang afgewogen, informatie van contacten en instanties, bevestiging van de straf (die ik ook pas weet achteraf omdat de politie dat gewoon niet deelt). Ik zie gewoon geen betere optie in het belang van de users - daarom vraag ik daar ook concreet om. Het is gewoon geen simpele kwestie, en de laatste die er op zit te wachten dat het toch weer mis zou gaan ben ik.

[Voor 46% gewijzigd door Floppus op 01-05-2016 15:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dereiger
En er is geen sprake van gebrek aan openheid - er wordt onder de eigen namen gehandeld.
Gebruikersnaam waarvan niemand weet dat hij het is + handelen onder vrouw zijn naam + als je het hier noemt dat het gemodereerd wordt is bij jou dus sprake van openheid en eigen naam? Ok.

Ik vraag echter dan nog steeds: wat is een betere oplossing.
Daar is nog niemand met een realistisch antwoord gekomen.

Dit is een drogreden pur sang. Ik kan zo 10 andere oplossingen voor dit probleem verzinnen. Of ik die wel of niet deel doet niks af aan mijn argumenten.

De kat op het spek binden... Omdat hij het anders wel anoniem hier alsnog zou doen als hij wil oplichten?
Bijna opgelicht en dat dat alleen voorkomen is doordat jij hem onder druk zette? Dat geloof je werkelijk?

Ik heb zijn zwakke plek gevonden en ergens mee gedreigd. Niet trots op maar na 6 dagen radiostilte ineens binnen 8 uur geld terug op rekening? Ik weet genoeg.

Je kan moeilijk verwachten dat iemand alles terugbetaalt voordat die weer deel mag nemen aan de maatschappij. Van welk geld? Kip en ei.

Onzin; dit is wel degelijk wat er moet gebeuren voor een echte 2e kans, Van welk geld? Dan had ie maar niet mensen moeten oplichten. Niet doen alsof dit een logisch gevolg is. Oplichting is niet logisch en of normaal.

Dare I say it, die eigenlijk mede opgelicht konden worden door eigen hebberigheid om vervolgens geen veiligheid in te bouwen in hun handel. Als we zo graag toch man en paard noemen.

Ik merk dat je hoog in je emotie zit en dat zegt wat over je. Hulde dat je er zo mee bezig bent en ga zo door.

Maar ik speelde nergens op de man en heb jou geen hebberig stuk vreten of rotte vis genoemd.

Goeiendag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:16

Nogmaals, alle begrip voor de emotie en eerste onderbuikreactie - maar ik ga hier wel grenzen trekken aan in hoeverre ik het accepteer om eerst bijna opgezocht te worden door de dader om vervolgens hier verketterd te worden door mensen die nog geen 10 minuten van hun leven hebben besteed aan het verbeteren van de oplichtingssituatie in de maatschappij.
Dat is ook erg kort door de bocht. Nadat bleek dat ik was opgelicht heb ik direct aangifte gedaan, met meerdere tweakers contact gehad over met welke persoon we precies te maken hebben en vele maanden lang Michael benaderd. Ik heb zelfs middagen buren en overburen gebeld van adressen die van Michael zouden zijn geweest of van toenmalige vriendinnen om meer informatie over hem te verkrijgen. Ik voel me dan ook volledig in mijn recht staan als ik zeg dat het bericht dat Michael weer onder bepaalde voorwaarden zal worden toegaleten ERG koud op mijn dak kwam.

Op zijn minst had er mijns inziens met alle gedupeerden die zich hier gemeld hebben een besloten topic kunnen worden opgestart om ten eerste informatie te geven over de hiervoor genoemde veroordeling en ten tweede VOORAF een discussie te hebben of en hoe Michael wederom toe te laten.

Ik waardeer alle tijd en moeite die je hierin hebt gestopt en nog steeds stopt maar met je laatste beslissing kan ik het alleen maar grandioos oneens zijn. Verder vind ik het opvallend dat hij zogezegd wel spullen van waarde heeft om te verkopen op tweakers maar nog niet kan terugbetalen.

Michael wederom toelaten tot de V&A sectie komt in mijn ogen neer op het weer een glaasje alcohol laten drinken van een alcoholverslaafde...

En als hij dan toch zo nodig moet worden toegelaten op het V&A gedeelte dan minimaal 75% van de opbrengst direct inleveren voor de gedupeerden.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartend
Als iemand die zelf ook is opgelicht door deze pupo heb ik het geld al heel lang afgeschreven (mede omdat ik me bewust was dat ik mijn hersens niet had gebruikt), maak ik me er ook niet druk om en ben ik eigenlijk wel blij dat er voor deze constructie is gekozen.
En mocht het mislopen, dan nog kan ik er achter staan en zal ik het t.net niet kwalijk nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jordy2811 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:38:
[...]

Ik voel me dan ook volledig in mijn recht staan als ik zeg dat het bericht dat Michael weer onder bepaalde voorwaarden zal worden toegaleten ERG koud op mijn dak kwam.
Wat heb je liever: Michael die onder een valse naam vanaf een nieuwe IP en zonder dat de crew ervanaf weet handelt op V&A en dat niemand enkele grip erop heeft of hij weer gaat oplichten of hoeveel mensen hij daarmee dupeert? Of dat er afspraken gemaakt worden die ook van alle kanten getoetst worden, waaronder de afspraak dat hij zijn echte naam gebruikt (één keer googlen en je vindt dit topic...) en dat mensen als Floppus hem bovendien in de gaten kunnen en zullen houden? Vlak boven Floppus' post zie je nota bene nog iemand melden dat hij terugbetaald is.

De enige manier waarop er enige garantie te geven is over een uitkomst dan is dat wanneer hij een ban krijgt. Dan komt hij inderdaad vanzelf wel een keer terug zonder toezicht, en dán is de kat pas op het spek gebonden...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jordy2811
En daarom geef ik toch ook de meer dan reële optie van direct 75% afstaan en 25% houden? Vind het nog erg schappelijk. Zoals jij het stelt lijkt het alsof het alles of niets is, en dat is naar mijn mening niet zo. Laat hem eerst maar eens wat bewijs geven van zijn betrouwbaarheid.

Verder vind ik het een illusie dat door alleen het controleren van zijn account je alle oplichting van zijn kant voorkomt. Wie zegt dat hij niet tegelijkertijd alsnog een ander account maakt met een ander IP-adres? Ik snap dat je dat niet kunt voorkomen, maar doe dan niet alsof het onder toezicht houden van zijn 'officiele' account de heilige graal is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jordy2811 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:02:
En daarom geef ik toch ook de meer dan reële optie van direct 75% afstaan en 25% houden? Vind het nog erg schappelijk. Zoals jij het stelt lijkt het alsof het alles of niets is, en dat is naar mijn mening niet zo. Laat hem eerst maar eens wat bewijs geven van zijn betrouwbaarheid.
Hij is al terug aan het betalen. Hem meer terug laten betalen dan hij financieel kan dragen is een garantie dat hij het niet meer aan gaat kunnen en een extra nagel aan de doodskist van zijn poging om het beter te gaan doen. Ik weet niet wat er precies is afgesproken met Floppus maar geef hem asjeblieft het kleine beetje credit dat hij in de eerste plaats de community dient, niet Groeneveld.
Verder vind ik het een illusie dat door alleen het controleren van zijn account je alle oplichting van zijn kant voorkomt. Wie zegt dat hij niet tegelijkertijd alsnog een ander account maakt met een ander IP-adres? Ik snap dat je dat niet kunt voorkomen, maar doe dan niet alsof het onder toezicht houden van zijn 'officiele' account de heilige graal is.
Als hij dat doet betrappen we hem daar net zo snel op als we dat voorheen deden. Dan is het net zo snel exit voor dit gedoogde account. Maar puur realistisch bezien: zelfs áls hij een tweede account zou maken waarmee hij weer gaat oplichten dan zou hij wel compleet achterlijk zijn als hij intussen ook op dit gedoogde account mensen gaat oplichten, want daar wordt hij binnen no time gespot. If anything zou een tweede account zelfs méér garantie zijn dat je van dit account van hem niets te vrezen hebt.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:06

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben nieuw in dit topic, maar niet in de materie. Ik kan dus enkel een globale, zakelijke benadering geven van deze situatie.

In Nederland hebben we wetten, regels, rechten en plichten. Als iemand de regels en wetten overtreedt, is er sprake van 2 soorten overtredingen: strafrechtelijk (dus boetes en straffen) en civielrechtelijk. Deze hebben wel een wisselwerking op elkaar, maar zijn niet verweven.

Als iemand zijn strafrechtelijke straffen afgerond heeft, is hij (in vrijwel alle gevallen) weer een burger met alle rechten die een burger heeft. Hij heeft dan dus ook het recht om te handelen. In een enkel geval is een deel van de straf permanent, bijv. als iemand permanent verboden wordt een eigen zaak te beginnen, maar dat zijn uitzonderingssituaties.

Dan de civielrechtelijke kant. Die bestaat hier ook uit 2 onderdelen: Michael-Tweakers.net en Michael-schuldeisers. Ook hier is weer een minieme verwevenheid, hoewel deze verwevenheid volledig op moraliteit gebaseerd is, en niet op enige wettelijke plicht of recht. Tweakers.net mag, van de wet, tov Michael handelen zoals het hen goeddunkt. Zij mogen hem, voor zover ze technisch kunnen, weigeren, of onder voorwaarden en controle laten handelen. Daar kun je als user, lid of gedupeerde een mening over hebben, maar dat is niet meer dan dat: een mening.

Naar mijn mening heeft Tweakers juist het goede gedaan: als je iets niet kunt voorkomen, zorg dan dat het zo veilig mogelijk gebeurd. Wellicht dat ze zouden kunnen voorkomen dat hij hier handeld, maar ook dat levert vreselijk veel werk op en is niet waterdicht. Dan kun je, als organisatie, beter eieren voor je geld kiezen en een vorm van overeenkomst aan gaan: "goed, je mag hier handelen, maar wél onder deze voorwaarden".

Wat betreft Michael-schuldeisers: we hebben in Nederland ook regels over schulden. Zo moet iemand altijd voldoende overhouden om van te leven, de zgn. beslagvrije voet. Tevens heeft iedereen recht op een schuldregeling. En ja, dat betekent dat gedupeerden misschien wel nooit hun geld terug kunnen krijgen. Wij, de gehele Nederlandse maatschappij, hebben nl. geoordeeld dat het niet wenselijk is als iemand zijn hele leven in een uitzichtloze situatie zit. Men moet dus een schone lei kunnen krijgen.

In geval van civielrechtelijke overtredingen (oplichting) is het sowieso al eg lastig om in een schuldregeling terecht te komen: je moet aantonen dat je, 5 jaar voorafgaand aan je schuldregelingsaanvraag "te goeder trouw" bent geweest. Oftewel, dat je, nadat je je overtreding hebt begaan, 5 jaar alles in het werk hebt gesteld om geen nieuwe schulden te laten ontstaan, en zoveel mogelijk hebt afgelost. Pas daarna mag je een aanvraag doen voor de (wettelijke) schuldregeling. Dat betekent dus ook: op een eerlijke manier zoveel mogelijk geld verdienen om je schulden af te lossen.
Als je dat kunt aantonen, moet je worden toegelaten tot de regeling. Daarna moet hij een lange tijd nog een keer zoveel mogelijk aflossen: hard werken en van een minimum rondkomen. In geval van een financieel strafrechtelijk verleden is die termijn meestal nog een keer 5 jaar.

Na die 10 jaar wordt iedere resterende schuld dus omgezet in een "natuurlijke verbintenis": de schuld blijft staan, maar de schuldeiser kan hem niet meer opeisen. In de meeste gevallen schrijft de schuldeiser de schuld af, kwijtschelding dus.

En laten we eerlijk zijn, na eerst een strafrechtelijke straf, en daarna 10 jaar op een houtje bijten, is dat niet voldoende voor iedereen?

Note to self: being good is often more important than being right.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-10 12:12
ardana schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:35:

Naar mijn mening heeft Tweakers juist het goede gedaan: als je iets niet kunt voorkomen, zorg dan dat het zo veilig mogelijk gebeurd.
Als je niet kunt voorkomen dat iemand graag mensen vermoordt, zorg dan dat het zo veilig mogelijk gebeurt... Ik heb slechts 1 werkwoord verwisseld om je post wat kracht bij te zetten..

Het is begrijpelijk dat men niet meer op deze verkoper zit te wachten. Echter lijkt de crew daar anders over te denken. Ik vindt echter dat de crew hiermee wel een grote verantwoordelijkheid neemt. Stel dat de drank en drang naar meer geld weer de overhand neemt bij deze persoon. Gaat de crew dan gewoon roepen "sorry dat je bent opgelicht, ga maar aangifte doen" of gaat Tweakers dan actie ondernemen (en dan bedoel ik niet alleen via een ban ofzo)?

Sorry, dit is niet als aanval bedoeld maar noem mij eens 1 verkoopsite, waarop een eerder veroordeelde oplichter die herhaaldelijk mensen heeft opgelicht op diezelfde site, toestemming krijgt om er weer te gaan handelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Marktplaats, de markt zelf, de beurs, bankwezen. 100% veiligheid bestaat niet.

Maar goed, je vraagt om actie. Wat voor actie, behalve steeds opnieuw bannen, zou Tweakers volgen jou dan moeten doen?

[Voor 49% gewijzigd door Ardana op 03-05-2016 16:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gadgeteer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Als je niet kunt voorkomen dat iemand graag mensen vermoordt, zorg dan dat het zo veilig mogelijk gebeurt... Ik heb slechts 1 werkwoord verwisseld om je post wat kracht bij te zetten..
Appels en peren, en zelfs als ik in die vergelijking meega vergelijk je op het verkeerde punt. Groeneveld heeft al straf gehad van een rechter. Wil je de vergelijking wat eerlijker maken dan moet je het hebben over een moordenaar die zijn straf heeft uitgezeten en daarna ook weer gewoon moet integreren in de samenleving. En ja, daar is dan vast óók zo veel bezwaar tegen, maar dat maakt de situatie net even iets anders als je nu voorstelt.
Sorry, dit is niet als aanval bedoeld maar noem mij eens 1 verkoopsite, waarop een eerder veroordeelde oplichter die herhaaldelijk mensen heeft opgelicht op diezelfde site, toestemming krijgt om er weer te gaan handelen?
Noem mij eens één verkoopsite waar dat beleid het positieve effect heeft dat die oplichter niet meer terugkomt.

[Voor 19% gewijzigd door NMe op 03-05-2016 16:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-10 12:12
NMe schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:05:
[...]

Wat heb je liever: Michael die onder een valse naam vanaf een nieuwe IP en zonder dat de crew ervanaf weet handelt op V&A en dat niemand enkele grip erop heeft of hij weer gaat oplichten of hoeveel mensen hij daarmee dupeert? Of dat er afspraken gemaakt worden die ook van alle kanten getoetst worden, waaronder de afspraak dat hij zijn echte naam gebruikt (één keer googlen en je vindt dit topic...) en dat mensen als Floppus hem bovendien in de gaten kunnen en zullen houden? Vlak boven Floppus' post zie je nota bene nog iemand melden dat hij terugbetaald is.

De enige manier waarop er enige garantie te geven is over een uitkomst dan is dat wanneer hij een ban krijgt. Dan komt hij inderdaad vanzelf wel een keer terug zonder toezicht, en dán is de kat pas op het spek gebonden...
NMe schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:19:
[...]

...

[...]

Als hij dat doet betrappen we hem daar net zo snel op als we dat voorheen deden. Dan is het net zo snel exit voor dit gedoogde account. Maar puur realistisch bezien: zelfs áls hij een tweede account zou maken waarmee hij weer gaat oplichten dan zou hij wel compleet achterlijk zijn als hij intussen ook op dit gedoogde account mensen gaat oplichten, want daar wordt hij binnen no time gespot. If anything zou een tweede account zelfs méér garantie zijn dat je van dit account van hem niets te vrezen hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gadgeteer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Nee, je hebt het nu over een illegale activiteit, ipv een legale activiteit, zoals handelen.

Moord is altijd verboden, handel niet.

Dus vervang het werkwoord "handelen" eens door een andere legale activiteit, en probeer het nog eens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jordy2811
Mijn mening is ook niet dat het pre se fout is dat hij weer wordt toegelaten, ik kan heel goed inzien dat er door Michael weer beperkt toe te laten er in zekere zin enige controle kan worden uitgevoerd die anders niet (direct) had gekund. Waar het mij met name om gaat is de manier waarop dit is gebeurd. Wat mij betreft had er beter vooraf overleg kunnen zijn met belanghebbenden (in dit geval de mensen die in dit forum hebben aangegeven opgelicht te zijn). Ook inzichtelijk maken welke straf Michael heeft gekregen had denk ik verhelderend kunnen werken en wellicht toch een gevoel van rechtvaardigheid kunnen oproepen.

Overigens twijfel ik er geen seconde aan dat Floppus hier de belangen van alle Tweakers behartigt en NIET die van Michael waarvoor mijn uitdrukkelijke dank!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Paradies
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 06-03-2020
Goed dat tweakers.net dit zo oplost. Als de straf uitgedeeld en het geld (deels) terugbetaald is, moet deze kerel weer gewoon in het leven kunnen staan, hoort bij ook hier zaken doen. Het is altijd aan de koper/verkoper voorzichtig te zijn, ik kan tweakers alleen maar complimenteren dat ze hier zo veel werk in gestoken hebben en denk ik nog in gaan steken. Volwassen worden als community en je verantwoordelijkheid nemen voor een veilige marktomgeving, netjes.

• WouterL
Maar als ik dan op de v&a pagina feedback kijk zie ik een user review op cloudoffice, van een persoon die betaald heeft maar niks ontvangen. Nu kam dit natuurljk overhaast zijn.. Ik snap de insteek, maar het blijft een vervelende situatie. Juist een persoon met een aantal (weliswaar ook positieve reviews) kan potentieel veel meer schade aanrichten dat een net registreerde user. Hoewel ik er mee eens ben dat ook MG onder voorwaarden toegelaten moet worden (bannen heeft geen zin, nieuwe user zo aangemaakt.) vind ik toch dat er enigszins open kaart gespeeld moet worden over het verleden van deze tweaker. Op deze manier, mocht er een recidive plaatsvinden, is de kans op grootschalige dupering niet zo enorm. User x weet bijvoorbeeld niks van het verleden van MG en ziet slechts een paar positieve review. (In dit geval ook een paar duidelijke slechte).

• unfor
Mooi, dit is 'm dus? gallery: cloudoffice
Alweer lekker als vanouds bezig dus. Toppie!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Die zaken zijn uiteindelijk opgelost. Ontstaan na verifieerbare zaken in de familie - die niet handig zijn aangepakt, maar ook geen kwade wil waren. Het is wachten op bevestiging, het lijkt dat hij/ze gezien de wijze van oplossen akkoord willen gaan met een verzoek tot verwijderen van de review.

Had je verder nog iets? Of is er werkelijk niets dat je kwa realiteitszin weer terug op aarde kan brengen? Ik kan je wel vertellen dat als je deze houding elders op Tweakers ook laat zien, er heel gauw een einde komt aan jouw welkom hier.
Op dit moment ben jij namelijk een meer storende factor voor mensen dan degene over wie dit topic gaat - en je staat toch een zeer actieve houding ten aanzien van het beschermen van de community voor?

[Voor 8% gewijzigd door Floppus op 05-05-2016 18:21]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• unfor
Floppus schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:16:
Die zaken zijn uiteindelijk opgelost. Ontstaan na verifieerbare zaken in de familie - die niet handig zijn aangepakt, maar ook geen kwade wil waren. Het is wachten op bevestiging, het lijkt dat hij/ze gezien de wijze van oplossen akkoord willen gaan met een verzoek tot verwijderen van de review.

Had je verder nog iets? Of is er werkelijk niets dat je kwa realiteitszin weer terug op aarde kan brengen? Ik kan je wel vertellen dat als je deze houding elders op Tweakers ook laat zien, er heel gauw een einde komt aan jouw welkom hier.
Op dit moment ben jij namelijk een meer storende factor voor mensen dan degene over wie dit topic gaat - en je staat toch een zeer actieve houding ten aanzien van het beschermen van de community voor?
Prachtig dit, vooral je ouwe userbase dreigen met een ban maar ondertussen een oplichter in bescherming nemen.
Erg tekenend dit, als je het prettig vind ban mij dan vooral, dat zal vast de juiste boodschap naar de community zijn. Ik blijf doorgaan tot ik mijn geld heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-10 20:17

Redneckerz

A place to be.

Floppus schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:16:
Kalm aan Floppus. We begrijpen allemaal de enorme inzet die je in deze zaak hebt gestoken, maar laat dat je nu niet verleiden door hoge emoties in je post - Dat zou suggereren dat je het punt van ''te grote emotionele investering'' hebt bereikt.

Laten we wel wezen, zoals al eerder gezegd wordt er hier een enorme verantwoordelijkheid genomen en balanceer je op een uiterst dunne lijn. Ik snap wel dat Groeneveld toch op een manier zijn schuldeisers moet terugbetalen, maar de kans op recidive is ook zeer, zeer aanwezig. Dat je met open ogen je sterkste kaarten nu op tafel legt is te prijzen, maar hou er rekening mee dat je kan worden overbluft.

En als dat gebeurt, dan stort dat kaartenhuisje in elkaar en sta je ontzettend voor aap. Nog niet eens zozeer voor de gedupeerden hier, maar vooral omdat ook ''jij'' bent beetgenomen door Dhr Groeneveld. (En je kan er donder op zeggen dat de kritiek niet van de lucht zal zijn. ''Zie je nu wel? Dit zeiden we van tevoren al''.

Het had inderdaad beter aangepakt kunnen worden door meer met de gedupeerden in zee te gaan VOOR dat Groeneveld weer access kreeg, maar gebeurd is gebeurd. Het zou mooi zijn als je over een paar maanden een positieve balans kan opmaken. We hebben hier ex-oplichters gehad die 180 graden zijn gedraaid, ik wens Groeneveld die mogelijkheid ook toe.

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:22

3DDude

I void warranty's

ardana schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:28:
Marktplaats, de markt zelf, de beurs, bankwezen. 100% veiligheid bestaat niet.

Maar goed, je vraagt om actie. Wat voor actie, behalve steeds opnieuw bannen, zou Tweakers volgen jou dan moeten doen?
Ik wil een gigantische TAG, bij alle nieuwe verkopers waarbij men expliciet uitleg geeft over de gevaren bij oplichting. LET OP! Dit is een nieuwe verkoper, neem daarom het volgende in acht;
- ga iets ophalen als het kan, (kan het niet = verdacht)
- betaal niet vooraf
- als iets te mooi is om waar te zijn THEN ...
- Check altijd V&A Feedback, en hoe lang user actief is
- enz..........

Vergelijkbaar met Karma keizer maar dan bij V&A een specifieke voor dat doeleinde.
Nog handiger is als tweakers zelf weet welk account het is dat Groeneveld de TAG krijgt doe geen zaken met. Of nog beter; Laat hem maar denken dat hij wel ads kan plaatsen, maar ze voor niemand zichtbaar zijn bijvoorbeeld; dan zijn we er ook :)

Soort van reverse-katvanger if you will >:)

[Voor 19% gewijzigd door 3DDude op 06-05-2016 00:24]

Luister dit ~8min &Interessante documentaire uit 2015 van het programma Zembla (35 minuten) YouTube: Zembla De Farma Methode

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:32
3DDude schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:20:
[...]

Ik wil een gigantische TAG, bij alle nieuwe verkopers waarbij men expliciet uitleg geeft over de gevaren bij oplichting. LET OP! Dit is een nieuwe verkoper, neem daarom het volgende in acht;
- betaal niet vooraf
- enz..........

Soort van reverse-katvanger if you will >:)
Eigenlijk dus alles wat je zelf al kan bedenken, dit is het zelfde als dat ze je moeten gaan vertellen dat je na het plassen je handen moet wassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Mektheb schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:28:
[...]

Eigenlijk dus alles wat je zelf al kan bedenken, dit is het zelfde als dat ze je moeten gaan vertellen dat je na het plassen je handen moet wassen.
Dat klopt want blijkbaar trappen er nog steeds mensen in.

Maar hey, als je weet dat het een groeneveld account is kan tweakers de adds die dat account gaat plaatsen mogelijk hiden voor iedereen; dan zijn we er ook :)

Luister dit ~8min &Interessante documentaire uit 2015 van het programma Zembla (35 minuten) YouTube: Zembla De Farma Methode

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

3DDude schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:20:
[...]
- betaal niet vooraf
- enz..........
Die tag cq waarschuwing staat er al jaren!! Onder elke advertentie staat de volgende tekst met links naar V&A voorwaarden en hoe je veilig kan handelen.
Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet.
Lees voor meer informatie: Gebruiksvoorwaarden V&A en Veilig handelen op V&A
Maar wellicht dat niet iedereen de moeite neemt om hem te lezen.... mogelijk verblind door een te mooie prijs??

En als je een DM berichtje stuurt waarschuwen we nogmaals:
Tweakers is niet aansprakelijk voor geschillen die voortvloeien uit het gebruik van V&A. Handel veilig, gebruik je verstand.
Gebruiksvoorwaarden V&A | Veilig handelen op V&A
Dus ... hoeveel meer waarschuwingen wil je nog zien? Zoals al vaker besproken, je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor het controleren van de verkoper en van je aankoop. Als het te mooi lijkt of je vertrouwt het niet, laat het dan schieten of haal het product op.

Ik ben er wel een beetje klaar mee dat men Tweakers steeds de zwarte piet toe speelt als het gaat om waarschuwen en controleren enz. We waarschuwen ruim voldoende, zelfs meer dan Marktplaats. Maar als iemand een mooie videokaart wil kopen van een verkoper zonder eerdere beoordelingen, voor een te lage prijs, vanuit een uithoek in het land en dan oplicht wordt, klop dan aub niet bij ons aan. Alle signalen waren er. Maar even tot 10 tellen om alles te verifiëren lukt dan blijkbaar niet.

[Voor 40% gewijzigd door Microkid op 06-05-2016 08:34]

3000Wp zonnestroom

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cloudoffice
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 30-05-2016
Hallo, allemaal

Na afraden van mensen zet ik hier toch een bericht neer aangezien ik het niet eens ben met het feit dat iedereen florus aan valt op iets wat ik gedaan heb.
Zonder florus en 2 anderen was ik 100x erger geweest en had het me nooit niks geboeid wat de gedupeerde gedacht hadden of ermee gebeurde.
Door privé gebeurtenisen heb ik kunnen kiezen of delen of doorgaan of stoppen ik heb gekozen voor stoppen en ik sta achter alles wat tot een oplossing kan zorgen
Ik weet nu al dat hier weer reacties op komen waar ik normaal vol tegen in zou gaan aangezien het korte lintje wat ik al m'n hele leven heb dus ik geef hier een kleine uitleg en daarna lees ik dit forum expres niet meer!

Ik wil iedereen terug betalen dat staat voor zich.
Dat kan natuurlijk niet in 1 x heb nog een paar dingen bij justitie lopen die ik moet oplossing dankzij florus heb ik contact met iemand die bekend is in de schuld hulp verlening maar voor ik daar in kan moet er nog een beste weg bewandeld worden en die ga ik zeker bewandelen maardat kost tijd tot die tijd komen de rekeningen thuis op de eerste plaats wat ik overhoud daarvan wil ik dus mensen die door mij gedupeerd zijn telkens een beetje terug betalen.
Ik had al contact opgenomen op Cocos van het forum opgelet en we zijn een manier aan het bedenken hoe we het beste het op kunnen lossen iedereen wil natuurlijk als eerste en als ik dan zeg nee die dan komt er weer een rel ik heb simpel weg dit plan eerst de kleintjes en ondertussen een regeling met de grote bedragen liever van 500 5 mensen alvast geld terug geven dan 1 aan de andere kant zaten we te denken van boven naar beneden zoals je hieraan al dan komt nog het feit dat Rico ook dingen gedaan heeft die in dat lijstje onder mijn naam staan dus hoe gaan we dat doen oplossing stuur me de bank afschrift van toen klopt het dan stort ik het terug zoals je ziet gaat het niet Zo zwart wit ben nu werkzoekende zodra ik werk heb word het al makkelijker om terug te betalen nu is het simpel wat ik heb geef ik terug dat kan 1 per week zijn of soms 5 per week ligt net aan de inkomsten

Ik doe niks crimineels meer en ben ook compleet uit die wereld gestapt heb contact met iedereen verbroken om terug val zoveel mogelijk terug te dringen!

Bij deze mijn kant van het verhaal zoals ik al Zei er zal een hoop verdeelde reacties komen op dit bericht en ik zal dit dan ook expres niet lezen aangezien ik ondertussen door heb hoe ik ben.
Ik vraag geen begrip maar wel dat iedereen wat rustiger doet tegen florus hij is de rede dat dit allemaal in gang geZet is samen met nog 2 mensen Zonder florus was het nog stil geweest of erger
Florus weet elke stap die ik zet privé en hier en dat is ook de afspraak waar ik me aan moet houden hij heeft contact met mij en m'n naasten om niet alleen alles van mij te horen

Nogmaals omplaats van florus zo aan te spreken zou ik hem op de knieën dankbaar zijn dat er zoiemand hier is op marktplaats vind je dit al niet

En als tip om oplichting tegen te gaan

Doe wat eBay doet stuur een brief om adres na gegaan dan pas account aanzetten voor verkoop in hoever dit haalbaar is weet ik niet maar ik als expert weet dat als je dit doet het snel moet dan wil je niet 3 dagen wachten plds een adres prijs geven

Tis maar een tip en hier Zal ook weer zat negatiefs op komen

Ik zal als we een plan van aanpak hebben het op opgelet zetten Dit zal begin aankomende week zijn

Groet Mike

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vermeulen
  • Niet online
Hulde dat je openheid van zaken geeft en dat ook Floppus contact heeft met je naasten! Het is nooit te laat om weer het rechte pad te kiezen, zet je hier vol voor in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
edit: verkeerd gelezen

[Voor 86% gewijzigd door Dysmael op 06-05-2016 09:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cloudoffice
Vermeulen schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:03:
Hulde dat je openheid van zaken geeft en dat ook Floppus contact heeft met je naasten! Het is nooit te laat om weer het rechte pad te kiezen, zet je hier vol voor in.
Dit doe ik zeker en ik zoek ook zeker geen veer in m'n reet om het even zo te Zegen wat ik deed is zwak ik zat toen in een wereld waar dit totaal niks was en ik dacht toen ook echt zo nu zie ik m'n dochter steeds groter worden en ben tot de conclusie gekomen dat ik niet wil dat zei opgroeid met de normen en waarden die ik mee gekregen heb en zal alles in mijn macht doen dit te voorkomen daar vallen alle zware delicten die ik gepleegd heb onder maar ook zeker dit voor de zware delicten moet ik nog iets verzinnen dat zijn gevallen waar je voorzichtig mee om moet gaan je kan in die gevallen niet naar een slachtoffer gaan en zegen het sorry heb er spijt van zoals je hopelijk snapt ga ik niet in detail over de misstappen maar als voorbeeld
Ik heb een jaar terug een jonge in elkaar geslagen omdat hij ongepaste dingen tegen een minderjarig meisje zei uitspraak weet ik nog niet maar aanklacht zware mishandeling (zwaar overdreven maar ja) en met mijn straf blad kwa mishandeling zal dit wel even vakantie worden dat boeit ook niks ik vond dat ik toen on m'n recht stond dat heb ik ook verklaard aan de politie waar ik me zelf gemeld heb 2 dagen erna
Nu een jaar later denk ik gelukkig anders al vond in dat ik zwaar in m'n recht stond en hij het verdiende had ik nooit mogen slaan.
Vandaar dat ik hem een excuses brief heb gestuurd hij zal er niet veel aan hebben denk ik
En niet om straf vermindering dat kan al niet meer maar omdat het niet hoort
Maar als je je hele leven alles met je vuisten oplost is dat vaak ongemerkt de eerste oplossing die je gebruikt
Mede dankzij m'n dochter zie ik in dat dat dom is en ik zet dit hier niet neer om zielig te doen want hij verdiende de pal slaag die hij kreeg op dat moment
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat niet alles Zo simpel is als sommige denken er speelt altijd meer en er zijn meer dingen op te lossen dan alleen tweakers
Voor andere zaken die ik gedaan heb weet ik nog niet echt een oplossing
maar als daar een oplossing voor was of komt zal ik die zeker uit voeren
Dus zolang dat nog niet mogelijk is begin ik waar ik kan en dat is hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 112755

Edit: verwijderd wegens reactie op verwijderd bericht.

[Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 112755 op 06-05-2016 09:51]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cloudoffice
Klopt alleen het verschil is dat ze elke sec de centen direct terug kunnen krijgen en dat de verzending gewoon verlaat is door privé omstandig heden zoals florus al zei die kent elke privé gebeurtenis En zoals ik hierboven al typte er speelt meer

Vandaar dat we ook besloten hebben niks meer op te sturen maar alleen af te laten halen dat gaat wel goed zoals je zelf kan zien op mijn profiel

Maar mochten er meer vragen zijn stuur dan een privé bericht dan reageer ik zo snel mogelijk

Groet mike

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 529033
  • Registratie: oktober 2021
  • Niet online
Gewoon lekker 10 tot 20 jaar de cel in op water en brood als ik het voor het zeggen had gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:28
529033 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:22:
Gewoon lekker 10 tot 20 jaar de cel in op water en brood als ik het voor het zeggen had gehad.
Maar gelukkig heb jij er geen drol mee te maken en ben jij al helemaal niet realistisch. Houd gewoon je mond ipv zoiets zeggen.

Die kerel heeft toch duidelijk spijt, dat lees je toch.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cloudoffice
mugen4u schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:23:
[...]

Maar gelukkig heb jij er geen drol mee te maken en ben jij al helemaal niet realistisch. Houd gewoon je mond ipv zoiets zeggen.

Laat gaan er zijn altijd mensen die veel schreeuwen maar 0 inhoud hebben of snappen waar ze over praten ik heb van me 32 jarig bestaan ongeveer 7 binnen gezeten het heeft me erger gemaakt dan ik al was
Kun je nagaan na 20

zoals ik al eerder zei er zullen verdeelde reacties komen
Daarom werd mij ook afgeraden hier wat neer te zetten maar ik laat niet iemand afbranden die dat niet verdient!

Dus verderen vragen of reacties kunnen privé daar zal ik dan ook gelijk op reageren

Groet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 529033
  • Registratie: oktober 2021
  • Niet online
[...]

Tuurlijk vriend.. even sorry zeggen en het is weer goed. Ga die arme jongen maar even knuffelen anders..
Nee dit soort mensen moeten gewoon gepakt worden en de cel in.
Ten eerste de drempel om oplichting te gaan plegen wordt voor andere met dezelfde ideeën veel hoger. Ten tweede is het gewoon misdadig en gewetenloos wat hij gedaan heeft. Niet 1 of 2x maar JAREN lang !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Microkid schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:20:
[...]

Die tag cq waarschuwing staat er al jaren!! Onder elke advertentie staat de volgende tekst met links naar V&A voorwaarden en hoe je veilig kan handelen.
Maar wellicht dat niet iedereen de moeite neemt om hem te lezen.... mogelijk verblind door een te mooie prijs??
Het klopt: "Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet.
Lees voor meer informatie: Gebruiksvoorwaarden V&A en Veilig handelen op V&A"

Staat onderaan de advertentie; en jullie weten net zo goed als ik dat volgens meerdere onderzoeken mensen links en bovenaan beginnen met lezen ;) (waarom zou je anders reclame bovenaan willen hebben ? :))

Zo erg valt deze tekst niet op; ik vind bijv de rode karma keizer tags opvallender dan bovenstaande tekst (maar misschien is dat persoonlijk).

(je hebt overigens verder volkomen gelijk hoor Microkid, maar wellicht kunnen we nadenken over de opvallendheid van die links - en de positie (bovenaan?) tenzij tweakers bang is dat het teveel afschrikt voor nieuwe bezoekers..
[...]

Klopt hij is niet realistisch, maar dat ben jij ook niet.

Ik vind het positief dat hij een stap de goede richting in zet.. maar vergeet niet ik ben met hem in aanraking gekomen een jaar of 4 terug? En daarvoor was hij al jaren bezig met zijn ' acties zullen we het maar noemen'.

Met andere woorden; hij is goed bezig, maar wel een beetje eerst zien dan geloven.
Sorry en zand erover gaat even niet op ;) (Hoeveel pogingen heeft hij al gedaan inmiddels om het rechte pad op te gaan?)

[Voor 35% gewijzigd door 3DDude op 06-05-2016 09:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:28
529033 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:28:
[...]

Tuurlijk vriend.. even sorry zeggen en het is weer goed. Ga die arme jongen maar even knuffelen anders..
Ten eerste de drempel om oplichting te gaan plegen wordt voor andere met dezelfde ideeën veel hoger. Ten tweede is het gewoon misdadig en gewetenloos wat hij gedaan heeft. Niet 1 of 2x maar JAREN lang !
Mensen verdienen een kans. Iemand die een tijd op het slechte pad zit kan daar uiteindelijk moeilijk vanaf komen. Deze kerel geeft het tenminste toe, dus er is nog hoop.

En geloof mij, hij zal er niet beter vanaf komen als hij de bak in gaat want hij is bewust van zijn fouten dus wat zal de gevangenis dan helpen?
3DDude schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:36:

Klopt hij is niet realistisch, maar dat ben jij ook niet.

Ik vind het positief dat hij een stap de goede richting in zet.. maar vergeet niet ik ben met hem in aanraking gekomen een jaar of 4 terug? En daarvoor was hij al jaren bezig met zijn ' acties zullen we het maar noemen'.

Met andere woorden; hij is goed bezig, maar wel een beetje eerst zien dan geloven.
Sorry en zand erover gaat even niet op ;) (Hoeveel pogingen heeft hij al gedaan inmiddels om het rechte pad op te gaan?)
Klopt, wat hij heeft gedaan is niet te vergeven door een simpele sorry. Maar hoe kan iemand zichzelf bewijzen zonder een kans te krijgen? of iig een zoveelste kans?

Ik begrijp jou wel hoor.

[Voor 32% gewijzigd door mugen4u1987 op 06-05-2016 09:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qwertykid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10-05-2016
dit gaat echt te ver.

[Voor 87% gewijzigd door Microkid op 06-05-2016 10:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:19
529033 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:28:
[...]

Hij is al gestraft, zoals hij al zelf aangaf loopt hij via justitie. Het is hier geen America. Waar je 10 jaar moet zitten voor het stelen van een appel. Als ze eruit komen dan stelen ze alsnog een appel.

@cloudoffice ik vind het heel knap van je om deze stap te zetten + voor je openheid. En ik gun jou ook zoals vele andere deze kans.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:19
Goeie opmerking, lekker op niveau + genuanceerd.... |:(

[Voor 23% gewijzigd door Microkid op 06-05-2016 10:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cloudoffice
Normaal had ik hier gelijk op gereageerd en vol in de aanval gegaan

Nu lach ik er om ik weet zelf hoe het zit en jij de engste ervaring met een pistool die jij in je leven gehad heb is in cod of iets.

anders praat je niet zo. En geloof me i know

Maar als jij denkt dat ik dat verdien ik wacht...... 8)7

Voor al de andere met een thumbs op thanks ik weet dat ik dit niet goed kan maken met een sorry nogmaals maandag of dinsdag was er een heel plan gekomen ik reageerde alleen nu al door wat er tegen florus gezegd werd

Gr. Mike

[Voor 7% gewijzigd door Microkid op 06-05-2016 10:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• maartend
Mick. Je zou niet meer reageren. Doe dat dan ook niet. Je eerste stuk was oke, nu ga je in op stukken die mensen tegen je schrijven. niet doen. Schiet niemand iets mee op, ook jij niet. Gaat op de emoties zitten en dat moet je niet hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cloudoffice
maartend schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:56:
Mick. Je zou niet meer reageren. Doe dat dan ook niet. Je eerste stuk was oke, nu ga je in op stukken die mensen tegen je schrijven. niet doen. Schiet niemand iets mee op, ook jij niet. Gaat op de emoties zitten en dat moet je niet hebben.
Klopt mijn fout thanks

Groet mike

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

Dicht, dit loopt uit de hand. Eerst opruimen en intern overleg.

3000Wp zonnestroom

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

LET OP!

Micheal Groeneveld is wederom actief! Ditmaal wisselt hij tussen de namen Mike Groeneveld of Mike Spikker ( de achternaam van zijn vrouw). O.a. via bedrijven zoals Codenerds, Networknerds , Nexoconnect en Coding Street. Bekende plaatsen waarin hij actief is zijn Zutphen, Roosendaal en Waalwijk en omstreken!

U bent dus gewaarschuwd.

[Voor 3% gewijzigd door Microkid op 28-08-2020 13:41]

3000Wp zonnestroom

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.

Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
Opgeletopinternet~

Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar microkid

Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak. Tevens zijn "ik ook" reacties niet toegestaan.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee