Username : slayerrp
Artikel : Samsung SSD 256gb
Prijs : 100 euro
Aangfitenummer : 012850000078650
Juist. Zo bedoel ik het dus. Dan kan de volgende met jouw aangiftenummer ook aangifte doen. En zo krijg je meer nummers
zoals ik eerder voorstelde gewoon even grote lijst maken, mooi inzichtelijk voor de politie.
En hopen dat Tweakers hierin meewerkt ivm ipadressen etc.
Hopelijk kan men hem op deze manier stoppen
Dat lijkt me dus
geen goed idee.
Want dan ga je het juist verspreiden over meerdere sites en dan staan hier 10 gedupeerden en daar 20 gedupeerden.
Het verstandigste is gewoon om het centraal te doen op
http://www.opgeletopinter...05.msg27687.html#msg27687
Dan staat het allemaal op een plaats wat het dus veel overzichtelijker houdt.
En ook de politie is op de hoogte van dat topic.
In dat topic staat namelijk al heel veel informatie over dit figuur.
Hij weet precies hoe hij het moet spelen en heeft duidelijk ervaring. Ook kan ik kan jullie vertellen dat de politie niks gaat doen.
In Nederland hebben zulke figuren een vrijkaartje. Ze hebben meestal zelfs een uitkering. Alle instanties weten wat hij uitspookt maar niemand doet wat. Ik hoop van harte dat hij een keer de verkeerde tegen het lijf loopt die persoonlijk bij hem verhaal gaat halen.
Ik word soms kotsmisselijk van onze sociale beleid in Nederland waarbij we zulke figuren juist in bescherming nemen.
De slachtoffers staan altijd met lege handen.
Juist, dat is ondertussen ook mijn gedachte.
Een, wellicht, ander oplichter is namelijk al vanaf 2010 bezig en er is nog steeds niet ingegrepen door de politie.
Ondertussen gaat hij gewoon verder met nieuwe slachtoffers te maken.
Wellicht is het daarom een idee om met alle gedupeerden van deze oude bekende, eventueel in samenwerking met Opgeletopinternet.nl
TROS Opgelicht in te schakelen.
Dan denk je misschien, wat bereik ik daar nu mee, maar als je Tros Opgelicht in het verleden een beetje hebt gevolgd, dan zie je dat ze dit soort oplichters, bij genoeg meldingen, gaan opzoeken met de camera.
En daar er al zoveel info over dit figuur bekend is, is de kans groot dat de zaak serieus wordt opgepakt.
Hij komt dan voor heel Nederland op de buis en ook alle info die dan over hem bekend is.
En soms helpt dat echt, want dan is de politie vaker wel bereid om in te grijpen.
Soms worden ze dan zelfs opgepakt op het moment dat Tros Opgelicht daar is.
En mocht de politie dan nog niet ingrijpen, dan zijn tenminste heel veel mensen gewaarschuwd, want immers komt de naam Groeneveld er altijd wel weer op de een of andere manier in voor.
Dat lijkt dan ook een beetje het laatste redmiddel te zijn.
Maar dan zullen zich wel alle gedupeerde daar moeten melden, zodat ze een case kunnen maken.
Een case aanmelden kan via deze link:
http://www.opgelicht.nl/contact/
[Update]
Ik heb zojuist Opgelicht maar op de hoogte gebracht van de praktijken van dit figuur.
Ik hoop dat de gedupeerden mij zullen volgen hier in, immers hoe meer aanmeldingen, hoe hoger het op het lijstje komt te staan.
[
Voor 9% gewijzigd door
mistervis007 op 14-10-2012 11:22
. Reden: onderscheid gemaakt tussen fransakker en "oude" bekende ]
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)