Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Aangezien ik niet de enige gedupeerde ben, en ik gelukkig wel mijn geld heb teruggestort gekregen van de bank (ging automatisch, zijn naam en rekeningnummer kwamen niet overeen) wil ik hierbij even een melding maken voor evt mods. Misschien kunnen jullie zijn ip e.d. blocken en hem van tweakers.net verwijderen? Wie weet wat ie straks nog meer doet.

[Verwijderde gebruiker]

[ Voor 9% gewijzigd door TFDev op 10-10-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

nofi, maar iemand die nog maar 1 dag aktief is op t.net zou ik hoe dan ook geen zaken mee doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Uhm. hoe weet je dat het een oplichter is? Want deze reactie is ook niet veel soeps. Verwacht diegene nu dat [Verwijderde gebruiker] de hele tijd zijn mailbox en telebankieren zit te F5-en ofzo?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

^Dat^.

En waarom wordt iemand binnen een dag al een oplichter genoemd?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy crap, iemand reageert één dag niet en is gelijk een oplichter? 8)7

Zelfs als dat hier het geval blijkt te zijn is het redelijk zot zo snel met dergelijke beschuldigingen te komen. Je mag zo niet eens naar de WC voordat je voor oplichter wordt uitgemaakt.

Geduld is een schone zaak en dat zijn deze reacties duidelijk niet :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Ha, jullie snappen het niet. Had de reacties al wel een beetje verwacht.

Bij mij werd niet voor niets het geld automatisch teruggestort? Ook reageert ie bij iedereen die wat bij hem gekocht heeft op dezelfde manier. Je maakt het geld over, en dan is het meteen af met de reacties. Ook terwijl hij wel tijd heeft om nieuwe advertenties te plaatsen en ze vervolgens ook weer op verkocht te zetten. Hij belooft meerdere een track&trace code, en dat de boel meteen op de post gaat.

Ook gebruikt ie verschillende namen, en staat de telefoon op voicemail/is het nummer niet in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Ik heb bij fransakker een SSD gekocht.

Alle communicatie ging op een hoog tempo totdat ik het geld had overgemaakt.... toen was er alleen nog maar radiostilte.

Zijn adresgegevens en telnummer blijken later niet in gebruik.
Tevens had fransakker met een andere koper een afspraak gemaakt om rodn 13.00 een t&t code aan te leveren. Dit is niet gebeurd.

Als ik al deze ervaringen bij elkaar mix, kom ik snel richting een oplichter. Of een dusdanige hoeveelheid toeval die niet van deze wereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killed-1 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:35:
Ha, jullie snappen het niet. Had de reacties al wel een beetje verwacht.
Misschien moet je dan eerst even een goed onderbouwd verhaal posten, in plaats van alleen (redelijk wilde) beschuldigingen te doen. Zelfs als ze terecht zijn is het niet echt een goed verhaal op die manier, zo kunnen modjes er natuurlijk helemaal niets mee, behalve je topic op slot gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ok. 2 dingen.
1) Ondanks dat er wat rare dingen gebeuren bij deze gebruiker is het not done om hem al meteen van oplichting te beschuldigen. Verdere beschuldigingen sta ik dan ook niet toe en worden verwijderd. Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
2) Gezien het grote aantal meldingen over deze user zien wij ook dat hier iets vreemds aan de hand is. Jullie hebben ons al vaker gevraagd vroeger in te grijpen. Daarom hebben wij zijn account uit voorzorg geblokkeerd en om uitleg gevraagd. Hopelijk komt hij met een valide toelichting. Zo niet, dan is erger voorkomen.

[ Voor 38% gewijzigd door Microkid op 10-10-2012 20:54 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Het gaat hier echt om een opstapeling van verschillende dingen. Ik wil ze echt ALLEMAAL wel onder elkaar zetten, en dan zou het hier toch echt wel gaan om een zo hoge toevalligheidsgraad dat t niet van deze wereld is.

Mochten de mods dat willen, dan ga ik dr zo wel even voor zitten. Maar ik heb eigenlijk wel wat beters te doen dan nog meer tijd in zo'n oplichter steken. Ik wil gewoon graag dat niemand hier verder de dupe wordt van dit figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenz999
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-07 16:08
Ik heb net naar de ING bank gebeld.
Wij kunnen het zo doen. 1 Cent naar zijn rekening storten met de mededeling dat hij het geld die wij gestort hebben terug storten. Als hij binnen een paar dagen niet doet, dan stuur de bank een brief naar hem om te verzoeken het bedrag terug te storten. Als hij dat weer niet doet dan geeft de bank zijn gegeven aan ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Ah top Lorenz, dan ga ik dat gelijk even doen.

Allemaal 1 en hetzelfde bericht sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Killed-1 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:54:
Het gaat hier echt om een opstapeling van verschillende dingen. Ik wil ze echt ALLEMAAL wel onder elkaar zetten, en dan zou het hier toch echt wel gaan om een zo hoge toevalligheidsgraad dat t niet van deze wereld is.

Mochten de mods dat willen, dan ga ik dr zo wel even voor zitten. Maar ik heb eigenlijk wel wat beters te doen dan nog meer tijd in zo'n oplichter steken. Ik wil gewoon graag dat niemand hier verder de dupe wordt van dit figuur.
Als je nog aanvullende nuttige info hebt kan je dat altijd even per email (va@tweakers.net) doorgeven :)

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 11-10-2012 00:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Orion84 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:27:
[...]
Als je nog aanvullende nuttige info hebt kan je dat altijd even per email (pricewatch@tweakers.net) doorgeven :)
Beter naar va@tweakers.net :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Excuus, zal me er niet meer mee bemoeien :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenz999
1 cent naar zijn rekening overmaken.
Als mededeling : Graag E.100 terug storten anders schakel ik de politie in.

Daarna online aangifte doen https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml

Maar wij hebben zijn IP nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Lorenz999 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:23:
Ik heb net naar de ING bank gebeld................

..........Als hij dat weer niet doet dan geeft de bank zijn gegeven aan ons.
Doet de ING dit echt??
Geloof nooit dat de ING dit mag en wil ivm privacy

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oxellaar schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:57:
[...]

Doet de ING dit echt??
Geloof nooit dat de ING dit mag en wil ivm privacy
Nee doen ze ook niet. Is of een of andere medewerker die iets uit zijn duim zuigt of een tweaker die iets uit zijn duim zuigt :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heeft een van de kopers het rekeningnummer al eens gegoogled? Naam komt me akelig bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorenz999 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:48:
1 cent naar zijn rekening overmaken.
Als mededeling : Graag E.100 terug storten anders schakel ik de politie in.
Is dit niet stiekem de oplichter die nog eens 8 cent scoort zo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
uiteraard zijn ing rekening door google en mijnpolitie gehaald, was schoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bentheman20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 13:14
helaas ook de dupe van deze "verkoper", mijn betaling staat nog op reservering.. maar denk dat ik helaas niets meer daaraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenz999
Geeft T.net zijn IP vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
ik ben al bezig met de aangifte, maar wil inderdaad zijn ip even hebben.

één van de gedupeerden heeft emaicontactgehad, dus daar is mogelijk een sourceip uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Nee, vanwege de wet bescherming persoonsgegevens. Natuurlijk verlenen we altijd medewerking als de politie om deze gegevens zou vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Wat is het rekening nr? MIJNING vult dat dan toch netje aan met zijn achternaam?

Heb je die alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
r.r. groeneveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
ik weet niet hoeveel gegevens ik hier mag posten van de moderators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

slayerrp schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:41:
ik weet niet hoeveel gegevens ik hier mag posten van de moderators
Geen NAW gegevens, rekening nummer mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Bankrekeningnummer: 3795205
Naam rekeninghouder: r.r. groeneveld

Mocht je z'n gegevens willen hebben, doe mij maar even een dm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Laatst online: 19-08 21:42
Nee he, nu gaan de alarmbellen rinkelen!!!!

Ik hoop niet dat die Groeneveld MICHAEL GROENEVELD is!!!
Dat figuur heeft hier al veel "slachtoffers" gemaakt en moderator Floppus is al veelvuldig met hem in gesprek geweest.

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het lijkt er wel verdacht veel op.
Die M. Groeneveld heeft hij ook al een keer genaaid onder de usernaam [Verwijderde gebruiker].

Maar kijk maar eens hier, http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.0.html
Het staat er vol over dit figuur.
Hij is mij al vanaf april aan het terug betalen, zegt hij.
Inmiddels is die hoop bij mij allang vervlogen.
Jullie hebben ons al vaker gevraagd vroeger in te grijpen. Daarom hebben wij zijn account uit voorzorg geblokkeerd en om uitleg gevraagd. Hopelijk komt hij met een valide toelichting. Zo niet, dan is erger voorkomen.
Hulde daarvoor, en dat meen ik!
Dan kan het deze keer niet meer erger worden, dan dat het al is.
Gelukkig hebben de mods iets met onze feedback gedaan _/-\o_

Voor de gedupeerden meld je hier aan: http://www.opgeletopinter...05.msg27687.html#msg27687
Dit topic gaat over fransakker en zoals je kunt lezen staan daar al veel meer klachten over oplichting en men probeert je daar te helpen met o.a. een brief aan de bank.
Tevens onder het moto samen staan we sterk en hopelijk kan de politie nu eindelijk wel eens ingrijpen bij dit soort oplichters!

[ Voor 20% gewijzigd door mistervis007 op 14-10-2012 11:24 . Reden: onderscheid gemaakt tussen fransakker en "oude" bekende ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

@mistervis007: nu trek je te snel conclusies. r.r. groeneveld is iets anders dan michael groeneveld. Toevallig dezelfde achternaam, ja, maar andere woonplaatsen en andere rekeningen.
Toegegeven, ik heb er ook even over nagedacht, maar kon geen aanknopingspunten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Alhoewel snel conclusies trekken ook niet mijn ding is, kan het natuurlijk wel. Het zou namelijk familie of aangetrouwd kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Microkid schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:59:
@mistervis007: nu trek je te snel conclusies. r.r. groeneveld is iets anders dan michael groeneveld. Toevallig dezelfde achternaam, ja, maar andere woonplaatsen en andere rekeningen.
Toegegeven, ik heb er ook even over nagedacht, maar kon geen aanknopingspunten vinden.
@micokid:

Wat denk je nu eerlijk gezegd zelf?

De handelswijze komt overeen en dat de voorletters verschillen wilt niet zoveel zeggen, daar hij in het verleden ook de naam van zijn vrouw, Angela en zijn dochter Amy heeft misbruikt voor zijn praktijken.
En ook in het verleden heeft hij meerdere verschillende rekeningnummers gebruikt, zo als te zien is op opgeletopinternet.nl.
Zelfs de bank komt wederom overeen, de ING.

Daarbij kun je op opgeletopinternet.nl lezen dat hij op 27 september jl. wederom 2 nieuwe slachtoffers heeft gemaakt via Marktplaats.

En verder heb ik me zo ver verdiept in hem dat ik genoeg van hem af weet omtrent zijn situatie, gezien en gebruikte namen en bedrijven, dat ik een zwaar vermoeden heb dat hij dit weer is.
Ik zal er dan ook alles aan doen, op legale wijze uiteraard, dat mogen duidelijk zijn, om dit stuk ***** van zijn voetstuk af te stoten en door de politie te laten oppakken.
Hij heeft al zoveel kansen gehad, die hij telkens keer op keer weer verspeelt, neem maar een voorbeeld aan de afspraak over zijn proef account hier op T.net van een paar maanden geleden.

Anders vraag het maar eens aan Floppus, die heeft zoveel gecomunniceert met hem, dat hij hem er ook wel direct uitpikt.

[ Voor 27% gewijzigd door mistervis007 op 14-10-2012 11:25 . Reden: onderscheid gemaakt tussen fransakker en "oude" bekende ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik denk dat het wel toevallig is en dat we dit zeker gaan onderzoeken. Floppus to the rescue :)
Maar tot die tijd trek ik geen conclusies. Jij doet dat wel terwijl je niets kan bewijzen. Sterker nog: je nagelt de man hier al weer aan de schandpaal (http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=369.120). Dat gaat mij net iets te ver. Ook ik hou niet van oplichters, maar laten we aub geen stempels zetten totdat er onomstotelijk bewijs is.

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 10-10-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Microkid schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:09:
Ik denk dat het wel toevallig is en dat we dit zeker gaan onderzoeken. Floppus to the rescue :)
Maar tot die tijd trek ik geen conclusies. Jij doet dat wel terwijl je niets kan bewijzen. Dat gaat mij net iets te ver. Ook ik hou niet van oplichters, maar laten we aub geen stempels zetten totdat er onomstotelijk bewijs is.
Oke, fair enough en ik begrijp en respecteer ook je standpunt.
Immers ben je onschuldig, totdat het tegendeel bewezen is.
Het is dan ook absoluut geen aanval naar jouw toe.

Wat ik probeer te bereiken is om mensen nu, meteen al, in een vroeg stadium te waarschuwen voor dit individu, om erger te voorkomen.
Misschien is hij het niet, maar dan is men ook alvast gewaarschuwd voor die andere Groeneveld.
Sterker nog: je nagelt de man hier al weer aan de schandpaal (http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=369.120).
Dat klopt niet helemaal, ik spreek over aannames en gelijkenissen.
Maar als je het hele topic leest, met ook de toezeggingen van hem richting de gedupeerden, waaronder ikzelf, dan weet je wat voor vlees we in de kuip hebben.

Maar goed, ik zal rustig afwachten.
Track ondrtussen maar alvast eens zijn IP, dan kun je misschien wel al heel snel een conclusie trekken.

En daarbij hulde aan jouw dat je er ook meteen aan mee hebt gewerkt door zijn account te blokkeren.

En inderdaad het is tijd dat Floppus weer in actie komt, volgens mij hoor ik hem al aan komen galopperen :P

[ Voor 43% gewijzigd door mistervis007 op 14-10-2012 11:27 . Reden: onderscheid gemaakt tussen fransakker en "oude" bekende ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
mistervis007 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:55:

Hulde daarvoor, en dat meen ik!
Dan kan het deze keer niet meer erger worden, dan dat het al is.
Gelukkig hebben de mods iets met onze feedback gedaan _/-\o_
Daar ben ik het dus helemaal mee eens! Hulde voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
De persoon in kwestie (om het politiek correct te doen dan maar :) ) is wel creatief:

Frans Akker => Akker
Pijnacker => acker

Het kan toeval zijn, maar zoals sommigen beweren toeval bestaat, in dit geval, niet :)

Daarbij komt als je het telefoonummer traceert met de naam R.R. Groeneveld dat je in Heiloo uitkomt en niet in Pijnacker.
En het rekeningnummer staat weer op Zutphen gerigistreerd.
Ook iets wat Michael Groeneveld in het verleden vaker deed, andere woonplaatsen opgeven, dan waar het rekeningnummer/telefoonnummer onder geregistreerd staat.
Voor mij toch iets te veel gelijkenissen.

[ Voor 73% gewijzigd door mistervis007 op 11-10-2012 14:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Dat zei ik vanmiddag al tegen mijn collega :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Maar even een PM naar iedereen verzonden die contact heeft gehad met deze figuur. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
ik heb bij mijn aangifte uiteraard verwezen naar dit topic.

Maar inderdaad wat mistervis al zegt, misschien dat er door zijn ip al heel snel een conclusie getrokken kan worden.

Misschien een idee om hier een verzameling van alle gedupeerden te maken met de bedragen zodat het overzichtelijk is wat de schade is die hij heeft gemaakt op 1 dag ?

Hopelijk hebben we hiermee wat meer kracht bij de politie

[ Voor 39% gewijzigd door slayerrp op 11-10-2012 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig had ik al door dat er iets niet aan het haakje was, hij was meerdere SSD's verkopen en dat zogenaamd voor collega's en vrienden en toen ik zag dat hij twee tweakers gevraagd had feedback te plaatsen terwijl hij het nog niet gestuurd had toen vond ik het wel helemaal vreemd.

Dus ik ben niet verder in zee gegaan met deze persoon, hij was sowieso pas gister geregistreert dus ook genoeg reden om hem verdacht te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:03
het is heel simpel dames en heren. Gelijk aangifte doen. Als iemand dat al heeft gedaan dan de aangiftenummer hier droppen of PB-en naar de ander die ook aangifte gaat doen. Dan moet hij dat nummer meenemen. Zo halen ze het dossier omhoog en kunnen ze ze als het ware in 1 map stoppen. Zo wordt hij sneller opgepakt.

En natuurlijk overal op internet zetten

www.opgelicht.nl
www.opgelichtopinternet.nl

etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Username : slayerrp
Artikel : Samsung SSD 256gb
Prijs : 100 euro
Aangfitenummer : 012850000078650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Juist. Zo bedoel ik het dus. Dan kan de volgende met jouw aangiftenummer ook aangifte doen. En zo krijg je meer nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
zoals ik eerder voorstelde gewoon even grote lijst maken, mooi inzichtelijk voor de politie.

En hopen dat Tweakers hierin meewerkt ivm ipadressen etc.

Hopelijk kan men hem op deze manier stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Ik had ook de zogenaamde SSD van hem overgekocht maar ik zou hem zondag ophalen zogenaamd. Gelukkig geen geld overgemaakt. Doe ik sowieso niet met nieuwe leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
ik was juiste van marktplaats afgestapt om dit soort dingen te voorkomen.

Had ook voor het overmaken netjes z'n rekeningnummer gecontroleerd >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Ik vond het wel to good to be true. 100 euro voor een 256GB SSD waar iedereen wel op jaagt. De 128GB is al voor 100 maar ik dacht van als ik hem kan ophalen dan doe ik het. Zo niet, laat ik het links liggen. Naja, het blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de prijs was niet to good to be true want de huidige prijs was iets van € 160 dan is € 100 niet to good to be true maar gewoon goeie tweedehands prijs.

Het werd wel verdacht dat toen ik een uur later terug reageerde van hey je hebt nog niks op me bod gezegd en dat ie toen akkoord ging, maar zijn advertentie stond al op verkocht en toen kwam ie met dat verhaal aan ja ik verkoop er nog voor me collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bentheman20
Bij het plaatsen van een aangifte is een ip adres gevraagt, wat kan ik hier invullen aangezien het een verplicht vak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
het is geen verplicht vak ;)

ik heb het ip ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik hoop dat de 3 gebruikers die gisteren al een zeer positieve review plaatsten bij fransakker nu ook inzien dat het niet bepaald handig is om een review te plaatsen voor je het gekochte item in bezit hebt.

Had fransakker daar al om gevraagd of was het uit eigen initiatief?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bentheman20
FlipFluitketel schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:22:
Ik hoop dat de 3 gebruikers die gisteren al een zeer positieve review plaatsten bij fransakker nu ook inzien dat het niet bepaald handig is om een review te plaatsen voor je het gekochte item in bezit hebt.

Had fransakker daar al om gevraagd of was het uit eigen initiatief?
op basis van die 1ne positieve review dacht ik dat het wel snor zat... niet dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht direct van die fransakker heeft ze gevraagd om een review te plaatsen en toen heb ik die heren gewaarschuwd dat het wellicht een oplichter betrof maar het was al te laat ze hadden al betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ik was er ook bijna ingetrapt maar gezien mijn eerdere ervaringen met oplichters heb ik geen geld overgemaakt.
Hij weet precies hoe hij het moet spelen. Ik had hem namelijk een bericht gestuurd of ik de spullen ook kon ophalen en dat was geen probleem. Kreeg gewoon een adres. Ook zette hij de spullen netjes op verkocht.
Hij weet precies hoe hij het moet spelen en heeft duidelijk ervaring. Ook kan ik jullie vertellen dat de politie niks gaat doen.
In Nederland hebben zulke figuren een vrijkaartje. Ze hebben meestal zelfs een uitkering. Alle instanties weten wat hij uitspookt maar niemand doet wat. Ik hoop van harte dat hij een keer de verkeerde tegen het lijf loopt die persoonlijk bij hem verhaal gaat halen.
Ik word soms kotsmisselijk van onze sociale beleid in Nederland waarbij we zulke figuren juist in bescherming nemen.
De slachtoffers staan altijd met lege handen.

[ Voor 3% gewijzigd door K3ke op 11-10-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
slayerrp schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 07:47:
ik was juiste van marktplaats afgestapt om dit soort dingen te voorkomen.

Had ook voor het overmaken netjes z'n rekeningnummer gecontroleerd >_<
Dat is de ellende met die :r figuren. Ze vinden een nieuw slachtoffer met een bankrekening nummer dat nog niet bekend is en ze gaan rustig door met oplichten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bentheman20
Als je er zo over nadenkt is het ook een makkelijke manier om geld te verkrijgen, de overheid boeit het waarschijnlijk weinig of kan er weinig/niets tegen doen. Met zo'n instelling hebben die gasten natuurlijk vrij spel. Bah je moet maar zo'n zieke geest hebben mensen op te lichten op deze wijze. Liefst zou ik ze een trap onder de nootjes willen geven om het licht uit te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 14:19

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Ik was bijna de pineut. Maar de aloude zinsnede "als iets te goed om waar te zijn lijkt is dat meestal ook zo" geldt wederom.

Omdat hij 0 feedback had wilde ik meer gegevens. Ik zei; ik kom hem wel ophalen en tijdens het overmaken kreeg ik de andere naam door. Dus ik cancelde en vroeg om extra info. Die dus nooit gaat komen.

Ik baal voor jullie allemaal, maar alsjeblieft gebruik jullie gezond boeren verstand.

Ik hoop echt dat jullie hem te pakken krijgen.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

zeef schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

Dat is de ellende met die :r figuren. Ze vinden een nieuw slachtoffer met een bankrekening nummer dat nog niet bekend is en ze gaan rustig door met oplichten. :X
Het is dus nu wel zeker dat het een oplichter is?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Username : slayerrp
Artikel : Samsung SSD 256gb
Prijs : 100 euro
Aangfitenummer : 012850000078650
Juist. Zo bedoel ik het dus. Dan kan de volgende met jouw aangiftenummer ook aangifte doen. En zo krijg je meer nummers
zoals ik eerder voorstelde gewoon even grote lijst maken, mooi inzichtelijk voor de politie.

En hopen dat Tweakers hierin meewerkt ivm ipadressen etc.

Hopelijk kan men hem op deze manier stoppen
Dat lijkt me dus geen goed idee.

Want dan ga je het juist verspreiden over meerdere sites en dan staan hier 10 gedupeerden en daar 20 gedupeerden.
Het verstandigste is gewoon om het centraal te doen op http://www.opgeletopinter...05.msg27687.html#msg27687
Dan staat het allemaal op een plaats wat het dus veel overzichtelijker houdt.
En ook de politie is op de hoogte van dat topic.
In dat topic staat namelijk al heel veel informatie over dit figuur.
Hij weet precies hoe hij het moet spelen en heeft duidelijk ervaring. Ook kan ik kan jullie vertellen dat de politie niks gaat doen.
In Nederland hebben zulke figuren een vrijkaartje. Ze hebben meestal zelfs een uitkering. Alle instanties weten wat hij uitspookt maar niemand doet wat. Ik hoop van harte dat hij een keer de verkeerde tegen het lijf loopt die persoonlijk bij hem verhaal gaat halen.
Ik word soms kotsmisselijk van onze sociale beleid in Nederland waarbij we zulke figuren juist in bescherming nemen.
De slachtoffers staan altijd met lege handen.
Juist, dat is ondertussen ook mijn gedachte.
Een, wellicht, ander oplichter is namelijk al vanaf 2010 bezig en er is nog steeds niet ingegrepen door de politie.
Ondertussen gaat hij gewoon verder met nieuwe slachtoffers te maken.

Wellicht is het daarom een idee om met alle gedupeerden van deze oude bekende, eventueel in samenwerking met Opgeletopinternet.nl TROS Opgelicht in te schakelen.
Dan denk je misschien, wat bereik ik daar nu mee, maar als je Tros Opgelicht in het verleden een beetje hebt gevolgd, dan zie je dat ze dit soort oplichters, bij genoeg meldingen, gaan opzoeken met de camera.
En daar er al zoveel info over dit figuur bekend is, is de kans groot dat de zaak serieus wordt opgepakt.

Hij komt dan voor heel Nederland op de buis en ook alle info die dan over hem bekend is.
En soms helpt dat echt, want dan is de politie vaker wel bereid om in te grijpen.
Soms worden ze dan zelfs opgepakt op het moment dat Tros Opgelicht daar is.
En mocht de politie dan nog niet ingrijpen, dan zijn tenminste heel veel mensen gewaarschuwd, want immers komt de naam Groeneveld er altijd wel weer op de een of andere manier in voor.

Dat lijkt dan ook een beetje het laatste redmiddel te zijn.
Maar dan zullen zich wel alle gedupeerde daar moeten melden, zodat ze een case kunnen maken.

Een case aanmelden kan via deze link: http://www.opgelicht.nl/contact/

[Update]

Ik heb zojuist Opgelicht maar op de hoogte gebracht van de praktijken van dit figuur.
Ik hoop dat de gedupeerden mij zullen volgen hier in, immers hoe meer aanmeldingen, hoe hoger het op het lijstje komt te staan.

[ Voor 9% gewijzigd door mistervis007 op 14-10-2012 11:22 . Reden: onderscheid gemaakt tussen fransakker en "oude" bekende ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bentheman20
mistervis, ik zal vanavond eens een bezoekje brengen aan de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
ik heb ook even een melding gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bentheman20
Heb aangifte gedaan op mijnpolitie.nl
aangiftenummer: 012850000078959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel in hrt buitenland, dus onderzoek zal heel even moeten wachten... Met een week ben ik weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik geen last had van mijn geweten dan wist ik het wel. Het is verbazingwekkend hoe lang zulke figuren door kunnen gaan zonder dat er een hond naar omkijkt. Tenminste, honden die bijten en niet slechts kunnen blaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de weg, het lijkt hier of mensen al een conclusie hebben getrokken dat het een oude bekende is. Ben daar svp voorzichtig mee, want je vertroebelt wat wel en niet waar is mocht jd er naast zitten. Komt het dan tot een zaak, is de geloofwaardigheid van bewijzen in het geding.

Er wordt eveneens gesteld dat je dit in Nederland onbeperkt kan doen. Ook dat klopt niet. Het heeft misschien wat lage prio, maar op gegeven moment kom je echt wel boven aan de shitlist. Ik weet uit mijn werkzaamheden hier aardig wat mensen beweegt, waar ze gevoelig voor zijn, en met name dat geen van die mensen een rustig relaxed leventje heeft met buitgemaakt geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:15:
Bij de weg, het lijkt hier of mensen al een conclusie hebben getrokken dat het een oude bekende is.
Dat is niet mijn conclusie in ieder geval :) Ik weet van verhalen via andere kanalen dat sommige mensen dit erg lang kunnen volhouden zonder echt aangepakt te worden, of in ieder geval niet op zo'n manier aangepakt worden dat ze het wel laten. Ik bedoelde expliciet niet dat het iemand is die dat hier eerder gedaan heeft, daar heb ik geen zicht op.

Ik mag hopen dat ze er weinig lol van hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
ik ben inmiddels zo'n half jaar een beetje bezig met hobbiën, een onderdeel hier inkopen en de ander daar verkopen.
Op MP en hier heb ik allerlei trukken gezien/gelezen en gehoord, van oplichters die je hardverdiende centen willen hebben
ik had van de week een geval; hij had mij een screenshot gestuurd van de overboeking,
met het verzoek of ik het alvast kon opsturen.
screenshot zag er helemaal authentiek uit, maar uit principe stuur ik het pas op als het geld binnen is ( tenzij een tweaker voldoende goede beoordelingen en karma heeft )
dus ook in dit geval.
3 dagen gewacht en nog steeds geen geld binnen.
ik heb de desbetreffende persoon gemailed en gevraagd hoe het zat.
hij heeft mij daarna geen bericht/mail meer gestuurd.

duidelijk een geval van poging tot oplichting dus.

mijn advies aan alle tweakers dus :

als een tweaker pas een een paar dagen actief is en zijn/haar aanbod bijna te mooi is om waar te zijn...
dan is het meestal een illusie ( niet altijd natuurlijk )

Tip:

als ik iets zie wat ik wil kopen, maar de adverteerder geeft me niet genoeg vertrouwen
vraag ik altijd eerst of ik het kan ophalen bij hem/haar thuis.
als ik goedkeuring krijg met alle persoonsgegevens ( naam, adres, tel.nummer etc )
ga ik dat eerst op internet onderzoeken.
als ik geen slechte meldingen krijg, wil ik dat risico wel aan.

ik krijg dan ook vaak geen reactie of ze willen het alleen opsturen.
dan gaan bij mij alle toeters en bellen af :P

( maar dan nog, zelfs bij het volgen van mijn protocol hebben ze een paar keer geprobeerd mij te lichten
alleen wist ik wel een adres, naam van diegene waar ik aan moest kloppen ;) )
maar dit kan natuurlijk ook erg fout aflopen, aangezien je nooit weet met wie je te maken hebt.

conclusie :

als je wat koopt, doe het alleen als het vertrouwd overkomt ( met geen enkele garantie )

en als je wat verkoopt : wacht altijd eerst op je geld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Bij de weg, het lijkt hier of mensen al een conclusie hebben getrokken dat het een oude bekende is.
Nou het is geen conclusie maar meer een gedachte/aanname.
Ik vermoed dus dat misschien een oude bekende hier achter zit, maar zeker weten doe ik het niet.
Echter zijn er erg veel gelijkenissen en overeenkomsten, vandaar de gedachte.

Ik heb dan ook geprobeerd in mijn posts hier te spreken van aannames en gelijkenissen, maar misschien is me dat in het heets van de strijd op dat moment niet helemaal gelukt.

Maar het is dus niet mijn bedoeling om iemand al definitief te veroordelen bij voorbaat (ik zal dadelijk dan ook even mijn post nalezen of ik toch niet per ongeluk ergens al een conclusie heb neergezet, wat dat is uiteraard niet de bedoeling).

Echter is het wel, zoals reeds wel bekend, mijn doel geworden om die oude bekende te doen stoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door mistervis007 op 14-10-2012 11:28 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 19:04
Het volgende zal misschien niet gewaardeerd worden
*knip*

Nee, inderdaad niet. Blijf aub on-topic

[ Voor 69% gewijzigd door Microkid op 14-10-2012 11:18 ]

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Is er een moderator die IPs kan checken?
Er worden momenteel op exact dezelfde manier producten aangeboden als door fransakker. Gewilde items voor net onder de marktprijs. Voor ronde bedragen. 50 euro of 100 euro of 150 euro. Bij getoonde interesse noemt de verkoper nooit zijn naam aan het einde van een bericht. Geeft als adres alleen een straatnaam + nummer + plaatsnaam. Reageert voortdurend supersnel. Totdat je meer informatie vraagt, een telefoonnummer of iets dergelijks en dan wordt het stil terwijl er wel nieuwe onderdelen aangeboden worden. Ook twee nieuwe verkopers met 0 beoordelingen. De huidige verkopers komen uit Twello.

Ik zeg niet dat dit dezelfde persoon is....maar ik zou uitkijken, want hij lijkt mij teveel op fransakker in meerdere opzichten.

Edit: idereen kijk alsjeblieft uit. De verkoper waar ik over sprak heeft al zijn advertenties verwijderd. De verkoper is wederom actief onder andere namen. Ga nou alsjeblieft niet beginnen over "ik zou oppassen mensen zomaar te bschuldigen". De werkwijze is exact eender en mensen die spullen willen verkopen verdwijnen niet ineens. Let alsjeblieft op en moderators ga aub verbanden leggen tussen verkopers.

De verkoper die ik bedoelde heet soa en zijn andere naam is iogeek.

[ Voor 23% gewijzigd door Hukkel80 op 14-10-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Blijf dit soort dingen melden aan ons. Het meest effectief is mailen naar va@tweakers.net. Dan hebben alle VA admins meteen je melding en voorkomen we dat eventuele onschuldigen nodeloos worden genoemd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Prima jullie hebben email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Over iogeek berichte mveijden hier eerder vandaag ook al.
Ik zie nu dat het account gebanned is, dus dan was er toch wel degelijk aanleiding voor.

Wat ik dan alleen niet snap is dat eerder vanmiddag de reactie van mveijden verwijderd werd, maar er geen actie ondernomen werd, maar nu Hukkel80 het ook aangeeft, dat er dan wel meteen op ingegrepen wordt.
Dat lijkt erop dat de mods niet op 1 lijn zitten.......

Bovenstaand is overigens absoluut niet vervelend bedoelt, of een persoonlijke aanval, maar het is op zijn zachts gezegd wel vreemd te noemen.
Uiteraard kan het natuurlijk zijn dat de mods er achter de schermen toch mee aan de slag zijn gegaan, maar dan vind ik de opmerking op de reactie van mveijden niet gepast.
Dat suggereert namelijk dat er niets mee gedaan wordt en het als ongewenst wordt opgevat.

Maar uiteraard is het meest effectief om te mailen naar va@tweakers.net, zoals Zeef hierboven al aangaf, dan het in een topic te zetten.
Maar goed het gaat erom dat de "oneerlijke tweakers" er zo snel mogelijk tussen uit gehaald worden.
En hoe dat dan gebeurt, tja dat is dan van ondergeschikt belang lijkt mij.
Want uiteraard hebben we allemaal hetzelfde doel voor ogen; oplichters weren en zo snel mogeljk bannen van T.net.

Bovenstaande is niet aan de orde :)
Was, denk ik, een verkeerde interpertatie van de communicatie van uit mijn kant :X , mijn excuses.

[ Voor 34% gewijzigd door mistervis007 op 14-10-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
iogeek was om 12:53 niet meer actief. ;)

Ik heb Microkid lopen bashen en die heeft zo te zien gewoon ingegrepen.
(even een aanname van mijn kant...)

Het is natuurlijk vrij lastig iemand te bannen omdat ik een uitspraak doe dus ook het ingrijpen van Microkid op mijn berichtgeving is goed te begrijpen...

[ Voor 6% gewijzigd door mveijden op 14-10-2012 18:35 ]

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
:)

ben blij om te zien dat de "echte" tweakers er echt mee bezig zijn, om de rest te behoeden.

keep up the good work guys !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
[Verwijderde gebruiker]

Hij is terug...

Edit:
Hukkel80 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:31:

De verkoper die ik bedoelde heet soa en zijn andere naam is iogeek.
Ik zie dat account 2 al eerder genoemd is hier...

[ Voor 60% gewijzigd door mveijden op 14-10-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
maurice jij ouwe speurneus :P

hij heeft wel alle ingrediënten eh
8)7 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door syntags op 14-10-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Dit is geeneens speuren, ik ruik ze op afstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
bekende plaats, bekende namen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door syntags op 14-10-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
goh wat raar zeg, en ook al in Twello.
3 TB voor slechts 80 euris...

(Ik heb trouwens even gemaild naar opgegeven mailadres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Niet online
en ?
was ophalen een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Ik bedoel naar va@tweakers.net

Ben nu druk met andere dingen en dit is mijn taak niet. Als ik er 1 spot geef ik het door maar aangezien ik hier verder geen machtigingen heb ligt het niet in mijn handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
En wederom een account gebanned...

De moderators grijpen wel degelijk in, alleen moeten ze wel gronden hebben om in te grijpen.

Voor nu weer bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
mveijden schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:36:
En wederom een account gebanned...

De moderators grijpen wel degelijk in, alleen moeten ze wel gronden hebben om in te grijpen.

Voor nu weer bedankt. ;)
Gelukkig wel :) maar ik zei ook niet dat ze niet ingrijpen, even goed mijn berichtje lezen he ;)
En mooi dat het ook nog eens heel snel gaat :), waarvoor, wederom hulde.

Zo zie je maar wat communicatie (t.o.v. mijn eerdere bericht) al niet kan betekenen en hoe iemand anders dat kan interperteren :)

[ Voor 7% gewijzigd door mistervis007 op 14-10-2012 20:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Beide genoemde accounts zijn idd gebanned. De 1e zag ik na een melding in het meldpunt en om diverse redenen had ik besloten hem uit voorzorg te bannen. Mocht het een echte gebruiker zijn dan merken we het vanzelf wel (en er kwam een reactie die het vermoeden inderdaad bevestigde). De 2e is ook om dezelfde reden gebanned.

Blijf vooral dit soort dingen melden via het meldpunt en via va@tweakers.net, wij proberen uiteraard zo snel mogelijk te handelen zodat er zo weinig mogelijk mensen gedupeerd kunnen worden door dit soort figuren.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo te zien ben ik door iogeek ook benadeeld.

Zijn gegevens:

amc de neef
468400836 of 468400036

Hij had zelfs een typfout gemaakt in zn bankgegevens.

Iemand tips om proberen het geld terug te halen?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Redelijk kansloos helaas.

Meld je www.opgeletopinternet.nl, daar hebben ze ervaring met dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
redfoxert schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:32:
Zo te zien ben ik door iogeek ook benadeeld.

Zijn gegevens:

amc de neef
468400836 of 468400036

Hij had zelfs een typfout gemaakt in zn bankgegevens.

Iemand tips om proberen het geld terug te halen?
Een ding snap ik niet helemaal.
Waarom heb je toch geld overgemaakt als het rekeningnummer niet klopt?
Want zelfs nu weet je het nog niet zeker, welk nummer het is, tenminste dat maak ik uit je bericht op.

Ik had dan tenminste ten eerste om opheldering cq het juiste rekeningnummer gevraagd, voordat ik uberhaupt het geld had overgemaakt.

Maar goed het kwaad is al geschied, laat het een tip voor de toekomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mistervis007 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:05:
[...]

Een ding snap ik niet helemaal.
Waarom heb je toch geld overgemaakt als het rekeningnummer niet klopt?
Want zelfs nu weet je het nog niet zeker, welk nummer het is, tenminste dat maak ik uit je bericht op.

Ik had dan tenminste ten eerste om opheldering cq het juiste rekeningnummer gevraagd, voordat ik uberhaupt het geld had overgemaakt.

Maar goed het kwaad is al geschied, laat het een tip voor de toekomst zijn.
Ik had hem direct om het juiste nummer gevraagd uiteraard, anders kan je gewoon uberhaubt geen geld overmaken. Per mail kwam een paar minuten wel een geldig nummer. Typfoutje maakt iedereen wel eens .... zelfs de oplichters :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
redfoxert schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:33:
[...]

Ik had hem direct om het juiste nummer gevraagd uiteraard, anders kan je gewoon uberhaubt geen geld overmaken. Per mail kwam een paar minuten wel een geldig nummer. Typfoutje maakt iedereen wel eens .... zelfs de oplichters :(
Ah oke, dacht al, wat vreemd dat je het dan toch overmaakt.
Maar goed dat was dus niet helemaal duidelijk in je eerste bericht, nu wel :)

Maar zoals mveijden al zei, meld je aan op opgeletopinternet.nl en op daar een topic en volg vervolgens het stappenplan dat een modje je geeft.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Als je een fout maakt in het rekeningnummer, dan zal het - als het een bankrekeningnummer betreft - zeer waarschijnlijk falen op de elf-proef. En dan verwacht ik eigenlijk dat 'ie door de bank gewoon afgekeurd wordt, en je je geld terugkrijgt.

Bij een postbanknummer weet ik niet hoe het zit - maar zal 'ie dan niet afgekeurd worden omdat naam en nummer niet overeenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Laatst online: 11-09 08:32
vanaalten schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:02:
Als je een fout maakt in het rekeningnummer, dan zal het - als het een bankrekeningnummer betreft - zeer waarschijnlijk falen op de elf-proef. En dan verwacht ik eigenlijk dat 'ie door de bank gewoon afgekeurd wordt, en je je geld terugkrijgt.

Bij een postbanknummer weet ik niet hoe het zit - maar zal 'ie dan niet afgekeurd worden omdat naam en nummer niet overeenkomen?
Ik weet uit ervaring dat ING daar niks mee doet. Die maken het geld gewoon over, al komt de naam niet overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wie naar Twello wil gaan kan zich de moeite besparen. Nummer 108 bestaat niet. Heb ik vanavond voor jullie ter plekke geconstateerd. De familie 'de Neef' is daar ook volledig onbekend.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VEdoAAbgmU5fQShvOf1X4fG2/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
K3ke schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:08:
[...]

Ik weet uit ervaring dat ING daar niks mee doet. Die maken het geld gewoon over, al komt de naam niet overeen.
En ik weet uit ervaring dat ING daar wel iets mee doet :)

Als de naam en rekeningnummer niet overeenkomt, dan wordt het geld niet over gemaakt en teruggestort op de rekening van de afzender.
Ik heb het pas nog mee gemaakt dat iemand zich, echt per ongeluk, had vergist in een getal en diegene zat bij de ING.
De volgende dag had ik het geld alweer retour.

De ING is nog de enigste bank die naam en rekeningnummer controleert, of het klopt.
zeef schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:15:
Wie naar Twello wil gaan kan zich de moeite besparen. Nummer 108 bestaat niet. Heb ik vanavond voor jullie ter plekke geconstateerd. De familie 'de Neef' is daar ook volledig onbekend.

[afbeelding]
Dat is natuurlijk extra zuur voor de gedupeerden, want nu wordt de pakkans el erg minimaal.

Echter vind ik het wel een prettige vooruitgang dat we ook vanuit T.net steeds meer en beter geinformeerd worden over de gang van zaken omtrent deze oplichter(s) :)

[ Voor 32% gewijzigd door mistervis007 op 14-10-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Die De Neef heeft me nog terug gemaild. Ik vroeg of hij meneer Groeneveld was die getrouwd was met Frans Akker hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hukkel80 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:42:
Die De Neef heeft me nog terug gemaild. Ik vroeg of hij meneer Groeneveld was die getrouwd was met Frans Akker hahaha.
Stuur die mail (met de header!!) alsjeblieft even naar va@tweakers.net. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ing doet naam/nummer controle steekproefsgewijs en niet altijd / automatisch. Ga daar dus niet van uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nou het is nóg iets genuanceerder; naam nummer check wordt gedaan door Equens die al het bankverkeer in NL regelt, op basis van steekproeven. Komt iets niet overeen, wordt het teruggemeld aan de bank die de opdracht heeft gegeven. Voor gironummers werd het giraal verkeer echter altijd door de Postbank zelf verzorgd en zij hadden inderdaad standaard naam nummer controle. Hoe dat tegenwoordig zit nu het onder de ING Bank vlag valt, weet ik niet.

Verder moet een bankrekeningnummer (behalve gironummers!) voldoen aan de elf-proef. Als je een typefout maakt in 1 cijfer is het mathematisch onmogelijk om aan de elf proef te voldoen. Het door jou ingevulde rekeningnummer kan dan dus niet bestaan eindes vindt er geen transactie plaats.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld om een heksenjacht te beginnen. Geef verdachte zaken en accounts UITSLUITEND per mail door via va@tweakers.net

Persoonsgegevens zijn niet toegestaan