'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Controleer de controleurs
Daar heb je inderdaad gelijk in. Soms lijkt de eerlijke weg weleens de minst aantrekkelijke.NMe schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:37:
[...]
Wij hebben ons aan de wet te houden. Ook voor die halve dag. Als we dat niet doen kan dat ook grote gevolgen hebben voor de geldigheid van jullie zaak. Dus sorry, maar nee. Wij houden ons aan de regels die er zijn. Dat vervolgens "niet echt behulpzaam" noemen doet geen recht aan de talloze uren die met name Floppus al in deze zaak gestoken heeft...
[...]
Blijkbaar heb je alsnog die topicwaarschuwing niet gelezen. Hinten naar knokploegen en andere strafbare feiten stellen we niet op prijs.
Ik heb het niet over knokploegen of strafbare feiten maar een feestje bij hem op de stoep. De aangifte is trouwens gedaan en ING is op de hoogte van het misbruik van hun rekening.
[ Voor 5% gewijzigd door jordy2811 op 13-03-2014 15:39 ]
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Verwijderd
NMe schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:37:
[...]
Wij hebben ons aan de wet te houden. Ook voor die halve dag. Als we dat niet doen kan dat ook grote gevolgen hebben voor de geldigheid van jullie zaak. Dus sorry, maar nee. Wij houden ons aan de regels die er zijn. Dat vervolgens "niet echt behulpzaam" noemen doet geen recht aan de talloze uren die met name Floppus al in deze zaak gestoken heeft...
[...]
Blijkbaar heb je alsnog die topicwaarschuwing niet gelezen. Hinten naar knokploegen en andere strafbare feiten stellen we niet op prijs.
Ik kwam het spul gelukkig zelf ophalen (geheugen in mijn geval) waarvan de verkoper verzekerde dat het spul getest was en 100% werkte.
Eenmaal thuis werkt het geheugen niet, naar pc zaak gegaan om te laten testen daar werkte het ook niet.
ik die knakker weer opgebeld, of hij graag het geld naar mij wou overmaken zo niet dan kwam "ik wel even langs" en schakelde ik de politie in. Hahaha mijzelf kennende zou ik niet weten wat ik dan aan de deur zou moeten doen maar oke.
Even later belde hij mij terug dat als ik langs kwam hij aangifte zou doen van bedreiging. Ik zei tegen hem oké is goed dan ga ik wel direct met je mee om aangifte te doen van oplichting gelukkig maakte hij daarna direct het geld weer over.
Helaas zag ik daarna dat hij het geheugen vrolijk weer verkocht op marktplaats, (hij had ook heel veel geheugen te koop). Marktplaats getipt maar verder kan je ook niet zoveel doen.
Wat ik er mee wou zeggen is dat het soms een goed pressie middel kan zijn als je zijn adres hebt en de mogelijkheid hebt om langs te komen. Natuurlijk moet je geen strafbare feiten gaan plegen maar ik heb het idee dat dat meer indruk maakt bij deze "criminelen" dan de politie inschakelen.
Daarnaast ben ik van mening dat je bij oplichting altijd aangifte moet doen, hoe meer aangiftes er bij de politie binnenkomen hoe serieuzer de politie er naar gaat kijken.
Dat de politie er geen tijd in steekt wil niet zeggen dat wij (en met name Floppus) dat niet doen.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:46:
[...]
Welke zaak? lijkt mij dat er toch genoeg bewijs is? want we zijn nu al jaar verder of iets..
Deze zaak loopt al meerdere jaren met tientallen slachtoffers die allemaal aangifte hebben gedaan. De politie doet niks. Gelukkig zijn er behulpzame tweakers die hier tijd en moeite in willen steken!kaasaanfiets schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:59:
Daarnaast ben ik van mening dat je bij oplichting altijd aangifte moet doen, hoe meer aangiftes er bij de politie binnenkomen hoe serieuzer de politie er naar gaat kijken.
Hulde voor hen!
[ Voor 11% gewijzigd door Livecrew011 op 13-03-2014 16:09 ]
Om dan niet negatief over Floppus te doen, maar wat hebben jullie nu bereikt met al die tijd&moeite? Paar terugbetalingen en hij gaat weer vrolijk verder.NMe schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:08:
[...]
Dat de politie er geen tijd in steekt wil niet zeggen dat wij (en met name Floppus) dat niet doen.
Die jongen mag fijn loonbeslag krijgen, 40u schoffelen voor de gemeente tegen minimumloon en de rest gaat naar de gedupeerden. En als z'n vrouwtje medeplichtig lijkt te zijn, mag die mee gaan schoffelen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat dacht je precies dat we verder kunnen bereiken als de autoriteiten niet meewerken?SinergyX schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:11:
[...]
Om dan niet negatief over Floppus te doen, maar wat hebben jullie nu bereikt met al die tijd&moeite? Paar terugbetalingen en hij gaat weer vrolijk verder.
Er gaat 1 persoon langs en heeft meteen z'n geld, er is niets 'strafbaar' in gewoon langsgaan, maar lijkt imho al een stuk effectiever.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Edit: typo
[ Voor 8% gewijzigd door Livecrew011 op 13-03-2014 16:25 ]
To be continued!
[ Voor 30% gewijzigd door dylanvana op 13-03-2014 16:25 ]
Ik ben zojuist nogmaals TROS Opgelicht en dergelijke afgegaan om ze er weer een berichtje over te sturen, doe dat ook vooral massaal, wie weet gaat dat wat opleveren.
[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 13-03-2014 16:25 ]
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Verwijderd
Wat voor figuur was het eigenlijk, wat voor indruk maakte hij? Beetje een sukkel, een sjonnie of dikke tokkie met bierpens?Livecrew011 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:16:
Hij gaf meteen aan dat hij me direct geld zou geven. Ik was daar ook niet om te onderhandelen of een van zijn excuses aan te horen. Ik had de meeste toch al gelezen hier op tweakers. Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat hij ondertussen een aardige roem heeft opgebouwd op het internet en dat het misschien verstandig is om zijn lopende zaken zsm af te handelen. Want de volgende die aan zijn deur komt zal misschien minder aardig zijn (en dan bedoel ik niet de politie)
Ps: Er staat trouwens wel een mooie LCD televisie van Samsung in de woonkamer *hint*hint*
Ik kan moeilijk een gezicht koppelen aan iemand die dit soort narigheid uithaalt.
https://www.facebook.com/joopiebraak?ref=ts&fref=tsVerwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:41:
[...]
Wat voor figuur was het eigenlijk, wat voor indruk maakte hij? Beetje een sukkel, een sjonnie of dikke tokkie met bierpens?
Ik kan moeilijk een gezicht koppelen aan iemand die dit soort narigheid uithaalt.
Een combinatie van alledrie
Was wel blij dat ik met mijn vrienden was gegaan aangezien ik met mijn 65 kilo niet echt een blijvende indruk kan hebben
Daarnaast aangenaam verrast dat zo'n idioot zo lang ongestraft zijn gang kan gaan. Maar ik heb een vermoeden dat dat redelijk over is
[ Voor 11% gewijzigd door Livecrew011 op 13-03-2014 16:55 ]
Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.
ik zou je dus ook aanraden de laatste post te verwijderen
Staat eerder in het forum ook vermeld. Zie geen reden om mezelf te gaan censureren.freaq schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:03:
mag ik mensen er even aan herinneren dat dit de regels zijn:
Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
mistervis007 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:56:
Dan zal ik mijn verzamelde informatie van 1 jaar ook maar eens delen met mijn medegedupeerden.
Ik neem aan dat dit nu wel mag, in navolging van de bekendmaking van Floppus.
Zo niet dan hoor ik dat graag.
* Echte naam: Michael Groeneveld
* Geboortedatum: 02 november 1983
* Adres: Hartochstraat 4, 7204 GM, Zutphen / Stokebrand 35, 7206 EA, Zutphen
* Telefoonnummer: 06-82007530
* Type telefoon: Samsung Galaxy S Plus
* Naam Steam account: cryostate83
* Account Wehkamp: http://www.wehkamp.nl/Pro...na.aspx?nickname=Cryo1983
* Account DFC: http://www.dutchfightclub...iewprofile_-_u_-_459.html
* Account Apesclan: http://www.apesclan.com/apps/profile/83758640/
* Account Cyanogen: http://gamebattles.majorleaguegaming.com/profile/Cryo1983
* Forum Highflow: http://forum.highflow.nl/archive/index.php/t-9945.html
* Facebook: http://www.facebook.com/joopiebraak
Ook zijn neefje is te vinden via zijn FB profiel.
Om het facebook profiel te kunnen zien, moet je uiteraard zijn ingelogd op FB
[mbr]Namen derden verwijderd[/mbr]
Het is nogal wiedes dat mensen bedreigen of andere strafbare feiten ongewenst zijn. Maar persoonlijk vind ik langsgaan bij een persoon die je opgelicht hebt totaal geen rare of vreemde gang van zaken.freaq schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:03:
mag ik mensen er even aan herinneren dat dit de regels zijn:
Als ik ruzie met een vriend heb kan ik dat via whatsapp of telefoon proberen uitpraten maar een persoonlijk face to face gesprek levert veel sneller begrip en een oplossing op.
Er wordt wel heel erg de vergelijking "langsgaan om te praten" en met de got knokploeg de boel op stelten zetten getrokken.
Ik denk dat iedereen met z'n botte verstand wel na kan gaan dat je bij laatstgenoemde optie zelf ook fout zit.
Daarvoor had ik nog een keer zaken met hem gedaan, toen kwam hij een toetsenbord bij me ophalen. Verliep ook soepeltjes...
Ik baal ervan dat ik er achteraf pas weet dat het Groeneveld was, hij had me namelijk vorig jaar opgelicht, 160 euro armer, en nog steeds niets van terug gezien. Hij woont inderdaad in Alphen, waar ik dus langs was geweest om het SSD'tje te halen. Jammer JAMMER jammer dat hij nog steeds vrij rondloopt, ik loop al een jaar rustig te wachten op de dag dat hij iedereen gaat terugbetalen, maar het ziet er voorlopig nog steeds zo uit dat we kunnen fluiten naar ons geld... een jaar geleden had de politie ook een onderzoek gestart, maar hier heb ik niks van gehoord of gezien, ook niet op opgeletopinternet forum... JAMMER!!!
(misschien een stomme vraag, maar idk)
ik weet dat het "hip" is om de politie te bashen en als incompetente prutsers aan te zien, als dat zo was konden we de hele politie eenheid net zo goed schrappen.
Hij hééft meerdere bans. Het probleem is dat hij gewoon nieuwe accounts maakt, van niet bij ons bekende IP's en niet bij ons bekende mailadressen. We hebben middelen om ook zonder matches op IP of e-mail links te kunnen leggen tussen accounts maar zonder aanleiding komen we daar niet altijd even snel achter. Helaas betekent dat in het geval van oplichters meestal dat er eerst een paar slachtoffers zijn voordat ze betrapt worden.Chris Smoove schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:20:
Hoe kan hij nog steeds rondzwerven op tweakers.net? Had al een ban verwacht ofzo.
Verwijderd
Er was ooit een incident met rotjochiesHydroxide schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:26:
Boetes uitschrijven en snelheidscontroles inplannen met deze mooie weer lukt ze wel... Heb intussen de periode van mijn oplichting al 3 bonnen gehad ;') Ik geloof er ook echt in dat ze geen moeite doen om deze vent op te pakken. Er zijn al ontelbare aanknopingspunten dat gewoon bewijst waartoe hij allemaal in staat was de afgelopen jaren...
Hier bij was meerdere keren al aangifte gedaan, maar niks hielp toen ging de aangifter dus dreigen dat ze hun hersens in slaan.. Toen waren ze er ineens wel snel.
Moraal van het verhaal mag je heft in eigen handen nemen als de politie zijn taak niet goed doet. Want op welke instantie kan je dan nog vertrouwen als burger.
En dan heb ik niet specifiek alleen over deze zaak maar sommige strafbare feiten liggen voor het opruimen.
Edit: inloggen helpt een boel

Ah wat lief! En zijn werkgever en vrienden staan er ook allemaal bij! Zouden die weten dat er zoveel aangiftes tegen hem zijn gedaan?
[ Voor 55% gewijzigd door rud op 13-03-2014 18:14 ]
Wat een try hard, mja. Is gewoont triest en jammer. Maar snap dan niet dat tweakers stuff overhaast kopen als de account net is aangemaakt en nog maar 0 beoordelingen heeft. Of ik het het mis natuurlijk.NMe schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:32:
[...]
Hij hééft meerdere bans. Het probleem is dat hij gewoon nieuwe accounts maakt, van niet bij ons bekende IP's en niet bij ons bekende mailadressen. We hebben middelen om ook zonder matches op IP of e-mail links te kunnen leggen tussen accounts maar zonder aanleiding komen we daar niet altijd even snel achter. Helaas betekent dat in het geval van oplichters meestal dat er eerst een paar slachtoffers zijn voordat ze betrapt worden.
Verwijderd
Dat klinkt zo iets als het eten is klaar om geserveerd te worden maar waar zijn de serveerders "politie"NMe schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:08:
[...]
Dat de politie er geen tijd in steekt wil niet zeggen dat wij (en met name Floppus) dat niet doen.
In dit geval heeft hij eerst een paar keer echt iets verkocht en dus goeie reviewscores binnengehaald.Chris Smoove schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:17:
[...]
Wat een try hard, mja. Is gewoont triest en jammer. Maar snap dan niet dat tweakers stuff overhaast kopen als de account net is aangemaakt en nog maar 0 beoordelingen heeft. Of ik het het mis natuurlijk.
Verwijderd
Heeft ie met account Marcobul al eens eerder gedaan. Eerst wat positieve beoordelingen scoren en dan toeslaan.NMe schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:22:
[...]
In dit geval heeft hij eerst een paar keer echt iets verkocht en dus goeie reviewscores binnengehaald.
Het lijkt er ook op dat hij in het verleden al ooit eens flink wat accounts heeft aangemaakt met verschillende IP's van openbare locaties.
Verwijderd
Laat ik daar nu toevallig flink wat familie en kennissen hebben wonen.Hydroxide schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:14:
Ik kwam er gisteren achter dat het Michael Groeneveld was waarmee ik vorige week oog in oog een deal had gesloten over een SSD. Dat mocht ik toen bij hem halen.
Hij woont inderdaad in Alphen, waar ik dus langs was geweest om het SSD'tje te halen.
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Verwijderd
In dit geval is er werkelijk iets opgehaald in Alphen en is er in ieder geval een connectie met dat adres.MrMilco schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:56:
Hier ook opgelicht door een Groeneveld, hij kwam uit Havelte... ook zn straat e.d. gehad, maar nee hoor... daar woont die niet volgens de buren
Gewoon vriendelijk je geld terug vragen een jaar lang. Dat heeft bij mij geholpen :-)
Bij mij reageerde hij niet meer, heeft iemand nog een geldig mailadres/telefoonnummer ofzo? Hoor ook nog steeds meer dan 180 euro van m te krijgen.KHdV schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:39:
Ah daar is hij weer. Het is een jaarlijks terug kerend patroon.
Gewoon vriendelijk je geld terug vragen een jaar lang. Dat heeft bij mij geholpen :-)
Nummer dat ik heb is 06 10 15 33 03, maar daar heb ik nooit meer een reactie op gehad. Net nog maar weer eens geprobeerd. Ben in april 2013 opgelicht, heb het in juni maar opgegeven.
[ Voor 18% gewijzigd door mark-k op 13-03-2014 20:03 ]
Sja het is maar hoe je voordringt geluk hebtKHdV schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:39:
Ah daar is hij weer. Het is een jaarlijks terug kerend patroon.
[ Voor 27% gewijzigd door ShadowBumble op 13-03-2014 20:16 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Tja, hij woont niet bepaald bij me in de buurt, dat werkt ook wel mee. Woonde hij niet aan de andere kant van het land was ik ook wel mn geld terug gaan halen (waarmee ik dus echt alleen geld terughalen bedoel, niks anders).ShadowBumble schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:13:
[...]
Sja het is maar hoe je voordringt geluk hebtHulde trouwens voor Jasper ondanks dat ik geweld afkeur had hij nooit zoveel kunnen oplichten ,als je gewoon het lef hebt om even langs te gaan ipv al die brave mensen die hier al jaren netjes blijven wachten.
Misschien een stomme opmerking, maar is een agent verplicht om te komen bij een burgerarrest? Zou anders wel een optie zijn, gewoon bellen dat je n burgerarrest doet en hun m echt mee laten nemen.
Trouwens, er was iemand die zich afvroeg of iemand al eens bericht gehad had van de politie, dat hebben ik en een aantal anderen inderdaad gehad, zo'n driekwartjaar geleden. Ze waren toen de zaak aan het onderzoeken. Het feit dat een random persoon hem binnen n paar minuten gevonden heeft met al zijn gegevens zegt voor mij al genoeg....
Welke van de 20?kaasaanfiets schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:20:
Gebruikt hij trouwens steeds hetzelfde rekeningnummer?
Hoe is heterdaad gedefinieerd? Ik vind opgelicht worden en weten wie het is nogal heterdaad, of je nou 2 dagen later komt of niet (maar weet niet hoe t in de wet staat uiteraard).pacificocean schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:31:
Een burgerarrest kan alleen bij een heterdaad plaatsvinden.
Maar zelfs als het geen terecht burgerarrest zou zijn moet de politie nog steeds komen lijkt me.
Ik zie dit topic doordat het op de voorpagina gelinked wordt (begrijpelijk gezien de terecht verhitte gemoederenVerwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:46:
Anyway...
Adres (ouders)
xxxxxxx 35, xxxx xx, Zutphen.
Telefoon nr Rico: 06-xxxxxxxx
Telefoon nr Michael: 06-xxxxxxx
...
Beetje jammer... heb zo het idee dat het een criminele familie betrefd, aangezien je niet zo even bij de bank een nieuwe rekening kunt openen onder een valse naam
topic over de L.S. Groeneveld op opgelichtopinternet = http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,18057.0.html
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Die info is inmiddels al meer dan een jaar oud, hij heeft ondertussen al een ander adres, telefoonnummer, rekeningen, gedupeerden en duizenden euro's...Ivos schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:07:
[...]
Ik zie dit topic doordat het op de voorpagina gelinked wordt (begrijpelijk gezien de terecht verhitte gemoederen). Wat mij dan wel weer op valt is bovenstaande post van een moderator van tweakers, en dan vervolgens de waarschuwing als je een post plaatst: "Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.", en de diverse modbreaks met waarschuwing om het niet over 'opzoeken' te hebben in het topic. Beetje vreemd niet?
Die Randy is zn broer of zoiets dacht ik, het zit blijkbaar in de familie. Die gozer heeft wel ook een tokkiegezicht.
Zou GeenStijl hier eigenlijk geen leuk verhaaltje mee kunnen maken? Heb eigenlijk een hekel aan die mensen, maar misschien heiligt het doel de middelen?
Lijkt mij eigenlijk best een goed idee, al vind ik eigenlijk dat dit op een betere manier aangepakt moet worden. Vind het overigens ook raar dat mensen zo lang kunnen blijven oplichten. Op een gegeven moment moet er toch ook een lichtje gaan branden bij de politie?mark-k schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:31:
[...]
Die info is inmiddels al meer dan een jaar oud, hij heeft ondertussen al een ander adres, telefoonnummer, rekeningen, gedupeerden en duizenden euro's...
Die Randy is zn broer of zoiets dacht ik, het zit blijkbaar in de familie. Die gozer heeft wel ook een tokkiegezicht.
Zou GeenStijl hier eigenlijk geen leuk verhaaltje mee kunnen maken? Heb eigenlijk een hekel aan die mensen, maar misschien heiligt het doel de middelen?
Lijkt me zeer sterk dat het z'n broer is.mark-k schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:31:
[...]
Die info is inmiddels al meer dan een jaar oud, hij heeft ondertussen al een ander adres, telefoonnummer, rekeningen, gedupeerden en duizenden euro's...
Is het niet gewoon Michael zelf.
We weten uit het verleden dat hij zichzelf Marco noemde dus over een simpele naams wijziging hoef je je wat mij betreft niet zo druk te maken?

Het is alleen kut voor de mensen die nu weer gedupeerd zijn.
Even 3DDude's V&A status / verkoper check:
Ik kijk altijd even V&A status en als je er meer als ik zelf heb (18 ofzo?) met goede beoordelingen + over een tijdsspanne van een paar jaar. Dus niet allemaal afgelopen week/maand. Dan heb ik er meestal wel vertrouwen in.
Wat ik nog meer check:
- Datum registratie (1 jaar is eerder ?? dan meerdere jaren)
- hoeveel bijdrage aan de community ( hoeveel posts op het forum / tweakers zijn er gemaakt)
--> alleen heel erg inactieve accounts hebben 0 posts.. iedereen heeft wel is wat gepost...
- Hoeveel karma?
Als je iemand hebt die niks bij draagt aan de community - en echt alleen opeens zeer actief op V&A is moeten bij jou wat mij betreft de alarmbellen gaan rinkelen of moet je bovenstaande checken: Zie je alle V&A feedback in dezelfde maand van hetzelfde jaar? Ik zou het ophalen
[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 14-03-2014 00:06 ]
Be nice, You Assholes :)
Als je zijn faceboek doorbladert kom je al gauw tot de conclusie dat het een kamper familie is.
Lijkt mij dat de hele familie lekker mee doet.
gallery: digit2014
Dit profiel dan.. als koper vind je dat niet verdacht?
Voor je 100 eu uit geeft - kijk je toch eerst even
als je alle tellers op 0 (of misschien 5 ziet staan)
Behalve V&A opeens..
Is het gewoon ophalen of onder rembours. Klaar!
Als iedereen zich daar nou gewoon aan houd, dan moet zo'n oplichter véél meer moeite doen om mensen erin te laten trappen..
Ik heb dat ooit al is gedaan.. doe ik niet nog een keer (hoop ik)
Want als oplichter zijnde doet hij gewoon:
2 jaar terug, registreer 5 accounts. (gebruik ze verder nooit - dus vandaar ook 0 posts enz) en dan na 2 jaar denkt hij - ah ik ga weer mijn slag slaan en dan begint de handel ( paar goede beoordelingen en vervolgens 10 man die erin trapt).
Je moet simpelweg het systeem doorhebben --> En eerst het profiel bekijken.

Ik stond toen ook op het lijstje vorig jaar, echter het aantal reacties wat hij als 'marco bults' had geplaatst was ook bijna 0, alleen V&A feedback was beter ingevuld. --> maar again allemaal in de laatste twee maanden.Je profiel ding is nog steeds niet waterdicht, toen ik gedupeerd was (en nog 20 anderen) had hij een account met veel goeds feedback etc. Ook bood hij PayPal betaling, iets dat een oplichter normaal niet doet. Verder ook vermeldingen naar een eigen webshop en geen enkel gegeven was bij de politie bekend.
[ Voor 30% gewijzigd door 3DDude op 14-03-2014 01:47 ]
Ik snap niet helemaal waarom je mij quote, je hoeft mensen hier echt niet uit te leggen wat verdacht is.3DDude schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:10:
[...]
Ok maar kijk is naar:
Daar zijn ze al achter gekomen, the hard way.
Volgens mij stond in zijn Facebook een andere sjonnie die randy groeneveld heet, vandaar.3DDude schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:02:
[...]
Lijkt me zeer sterk dat het z'n broer is.
Is het niet gewoon Michael zelf.
We weten uit het verleden dat hij zichzelf Marco noemde dus over een simpele naams wijziging hoef je je wat mij betreft niet zo druk te maken?![]()
Het is alleen kut voor de mensen die nu weer gedupeerd zijn.
Even 3DDude's V&A status / verkoper check:
Ik kijk altijd even V&A status en als je er meer als ik zelf heb (18 ofzo?) met goede beoordelingen + over een tijdsspanne van een paar jaar. Dus niet allemaal afgelopen week/maand. Dan heb ik er meestal wel vertrouwen in.
Wat ik nog meer check:
- Datum registratie (1 jaar is eerder ?? dan meerdere jaren)
- hoeveel bijdrage aan de community ( hoeveel posts op het forum / tweakers zijn er gemaakt)
--> alleen heel erg inactieve accounts hebben 0 posts.. iedereen heeft wel is wat gepost...
- Hoeveel karma?
Als je iemand hebt die niks bij draagt aan de community - en echt alleen opeens zeer actief op V&A is moeten bij jou wat mij betreft de alarmbellen gaan rinkelen of moet je bovenstaande checken: Zie je alle V&A feedback in dezelfde maand van hetzelfde jaar? Ik zou het ophalen
Je profiel ding is nog steeds niet waterdicht, toen ik gedupeerd was (en nog 20 anderen) had hij een account met veel goeds feedback etc. Ook bood hij PayPal betaling, iets dat een oplichter normaal niet doet. Verder ook vermeldingen naar een eigen webshop en geen enkel gegeven was bij de politie bekend.
Verwijderd
Ik had het uiteraard ook graag anders gezien, maar uiteindelijk kunnen wij bergen gegevens en historie hebben en hem zo veel mogelijk van de site weghouden - wat een aantal keren voor enige tijd is gelukt, maar wij zijn niet degene die hem op kunnen pakken of degenen die een bankrekeningvorm kunnen inzetten waar slechts uit beperkte bron geld kan binnenkomen, of die weigert nog KvK nummers uit te geven.SinergyX schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:11:
[...]
Om dan niet negatief over Floppus te doen, maar wat hebben jullie nu bereikt met al die tijd&moeite? Paar terugbetalingen en hij gaat weer vrolijk verder.
Die jongen mag fijn loonbeslag krijgen, 40u schoffelen voor de gemeente tegen minimumloon en de rest gaat naar de gedupeerden. En als z'n vrouwtje medeplichtig lijkt te zijn, mag die mee gaan schoffelen.
Ondanks dat V&A eigenlijk niet meer is dan een prikbord en uiteindelijk het handelen bij de mensen ligt, ook omdat het gratis is en door vrijwilligers en het ook alszodanig wordt geadverteerd (dat wij niet kunnen bemiddelen) is hier gewoon het maximale gedaan aan onze kant. Tot pogingen tot begeleiding aan toe omdat daar nog wat te halen leek. Ik heb hier niet 'uren' inzitten, ik heb hier honderden uren inzitten.
Onderweg is wel de communicatie met mijnpolitie verbeterd, is bij de ING na duwen van onze kant met trots 'verbetering van het tegengaan van internetoplichting' gepresenteerd - dat tot dusverre in praktijk maar liefst een centraal e-mailadres lijkt te zijn waarbij gewoon nog steeds nieuwe rekeningnummers uitgegeven worden. Maar goed, dit zijn wel stapjes die uiteindelijk het resultaat zijn van al die bestede tijd.
Hier kan uiteindelijk maar één instantie wat aan doen, en dat is politie/justitie. Wij brengen het dan ook nogmaals onder de aandacht. Het signaal wat dit soort bizar langslepende zaken geeft, is ook zó verkeerd. Het lijkt of internetoplichting loont naar buiten, deze persoon krijgt het idee dat alles maar kan, en je ziet inmiddels ook hier al suggesties ontstaan om zelf maar langs te gaan.
Begrijpelijk dat er zoveel woede is, maar het is uitermate onverstandig. Deze mensen opereren niet meer in een 'normaal' leven, en persoonlijk in het nauw gedreven kunnen rare dingen gebeuren. Zie ook het verhaal van aanscheurende scootertjes bij degene die wel langs is gegaan. Ik ben blij dat dat goed is afgelopen, want in mijn logs zijn geweldsdelicten in deze familie ook niet vreemd.
Wij gaan in ieder geval nog maar eens bij de politie duwen.
Als je het héle topic had gelezen, had je gezien dat daar al uitleg over is gegeven. Overigens zijn wij bij die gegevens dan nog steeds degenen die de beslissing nemen. Het lijkt echter ook geen zin te hebben zulke gegevens vindbaar te maken. Het moet nu echt een keer door de politie afgehandeld worden.Ivos schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:07:
[...]
Ik zie dit topic doordat het op de voorpagina gelinked wordt (begrijpelijk gezien de terecht verhitte gemoederen). Wat mij dan wel weer op valt is bovenstaande post van een moderator van tweakers, en dan vervolgens de waarschuwing als je een post plaatst: "Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.", en de diverse modbreaks met waarschuwing om het niet over 'opzoeken' te hebben in het topic. Beetje vreemd niet?
Hij is enkele maanden geleden ook bij de politie geweest om zich aan te geven en afspraken te maken naar eigen zeggen - in een periode dat hij inderdaad ook iemand terugbetaalde en blijkbaar nog wel van goede zin was. Nogmaals gegevens plaatsen terwijl mensen werkelijk denken aan langsgaan vind ik een slecht plan.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 08:16 ]
[ Voor 19% gewijzigd door gentlemen op 14-03-2014 09:26 ]
B Kerckhof is zijn vrouw, als ik die facebook pagina de touwakte moet geloven.gentlemen schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:20:
Ik ben ook opgelicht door digit2014. Hij communiceerde wel maar op een gegeven moment hield het op en verder nooit meer iets gehoord. Weg is mijn geld. Het ging dan om een ABN rekeningnummer waarbij het van B. KERCKHOF is.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Welke Alphen hebben we het dan eigenlijk over? (ad rijn, in Gelderland, of in Brabant?)Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:59:
[...]
In dit geval is er werkelijk iets opgehaald in Alphen en is er in ieder geval een connectie met dat adres.
Heb trouwens wat info naar gs doorgestuurd, misschien dat zij wel zn leven iets minder makkelijk willen maken want de politie doet al jaren niks tegen m.
Dit lijkt mij geen 'in het nauw', maar gewoon een stabiele vorm van inkomen. In het nauw maak je te snel fouten, maar zoals ik hier lees heeft hij zeer georganiseerd accounts aangemaakt, feedback opgebouwd, dat doe je niet als je zo in de problemen zit.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:40:
Begrijpelijk dat er zoveel woede is, maar het is uitermate onverstandig. Deze mensen opereren niet meer in een 'normaal' leven, en persoonlijk in het nauw gedreven kunnen rare dingen gebeuren. Zie ook het verhaal van aanscheurende scootertjes bij degene die wel langs is gegaan. Ik ben blij dat dat goed is afgelopen, want in mijn logs zijn geweldsdelicten in deze familie ook niet vreemd.
Maar nogmaals, ik vind het zeker top dat jullie zoveel werk hier in hebben zitten, maar het voelt gewoon als 'zonde van de tijd'.
Dit is een zeer mooi bericht! Ik hoop dat de politie wat vaart zet achter een eventuele arrestatie met druk uit meerdere hoeken. Ik wil ook nogmaals iedereen die gedupeerd is aanraden aangifte te doen. Dit is de ENIGE manier waarop deze persoon bekend(er) wordt bij justitie/politie.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:40:
[...]
Hier kan uiteindelijk maar één instantie wat aan doen, en dat is politie/justitie. Wij brengen het dan ook nogmaals onder de aandacht. Het signaal wat dit soort bizar langslepende zaken geeft, is ook zó verkeerd. Het lijkt of internetoplichting loont naar buiten, deze persoon krijgt het idee dat alles maar kan, en je ziet inmiddels ook hier al suggesties ontstaan om zelf maar langs te gaan.
Wij gaan in ieder geval nog maar eens bij de politie duwen.
@mark-k: Het gaat om Alphen NB (Chaam).
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Dat de politie prioriteiten heeft snap ik maar dit soort personen die voelen zich god, ze menen alles te kunnen doen omdat het systeem faalt en komen er tot nu toe nog mee weg. Dat kan nooit de bedoeling zijn van het systeem.
Dat mensen emotioneel oproepen plaatsen als we gaan er langs dat snap ik ook, het is niet de bedoeling natuurlijk, zoals een modbreak hier boven aangaf. Toch denk ik dat het zacht aanspreken en behandelen van deze persoon niet leid tot echte doorbraken mbt terug betalingen. Sterker nog hij gaat gewoon door en houd iedereen hier voor de gek en verschuilt zich in mijn ogen achter zaken als ik wil terug betalen bla bla bla.. enkele terug betalen en weer 10 oplichten..?
Enige opties die ik zie zijn:
Stel het aan de kaak bij tv programma's, 9 van de 10x als het onder de aandacht raakt meent de politie dat ze opeens wel kunnen ingrijpen en er een prioriteit van te moeten maken. Eigenlijk slecht dat het zo werkt maar dit gebeurd helaas maar al te vaak.
Hoe meer mensen dit bij tv programma's aan de kaak stellen hoe beter, het liefste ook als groep want ik denk dat de groep opgelichte mensen ondertussen groot is en op die manier maak je meer kans dat bv een alberto stegeman er wat mee gaat doen.
Sowieso aangiften blijven doen, het liefste ook nog met een grote groep naar 1 locatie en de politie op die manier toch de ernst laten in zien en op een goede manier onder druk zetten zodat ze het serieus gaan nemen. EN ja ik weet dat mensen verspreid wonen en dat je via internet ook aangifte kan doen en het allemaal in 1 dossier zou moeten komen. Helaas blijkt dat dit toch wel eens anders gaat. Huidige aanpak werkt blijkbaar niet dus dan moet je toch echt andere opties gaan overwegen.
Dit laatste heeft bij mij ooit gewerkt en was blijkbaar de enige manier om de politie te laten inzien dat ze het serieus moesten nemen.
Ook nogmaals alle respect voor tweakers en zeker Floppus want die gaat veel verder dan hij zou hoeven te doen.
Veel succes aan de mensen die zijn opgelicht ik hoop echt dat dit eens word opgepakt door politie als er media/social media aandacht voor komt, denk outside the box als het over social media gaat en ik ben zeker als jullie samen 1 front vormen de bal kan gaan rollen.
[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 14-03-2014 10:41 ]
Liefhebber van Tweakers
Dat is makkelijk en levert geld op voor de staat.
Zo een oplichter pakken, dat is allemaal teveel moeite, kost teveel tijd ook om al dat bewijs te verzamelen.
Kreeg van de week nog een boete

[ Voor 11% gewijzigd door 3DDude op 14-03-2014 10:41 ]
Bij Michael is het (duidelijk) gecompliceerder. Afgelopen maandag heb ik ook van hem een SSD 'gekocht', na het checken van de naam en rekeningnummer via Google. Helaas zonder resultaat.
Nu houd ik er rekening mee dat het (ook op tweakers) eens in de zoveel jaar raak zal zijn bij het kopen van een product. Ik doorloop daarom nu weer het stappenplan:
Aangifte (morgen, na 5 dagen)
Melding op opgeletopinternet
Melding aan de bank
Afwachten
Indien er andere (beter) initiatieven zijn sluit ik mij daarbij aan.
P.S. @Floppus: Met het doorlezen van de fora wordt duidelijk dat je veel inzet toont, hopelijk werpt dit op een begeven moment zijn vruchten af
Lekker populistisch natuurlijk, die opmerking... maar het zijn compleet andere teams/mensen die beide zaken doen. Voor snelheidsboetes hoef je alleen maar een kastje op te hangen, voor het vangen van oplichters heb je complete teams rechercheurs nodig. Dat is totaal niet vergelijkbaar. Het is dan nog steeds onbegrijpelijk dat vriend Groeneveld nog steeds vrij rondloopt, maar die boetes erbij betrekken is een beetje kansloos. Staat helemaal los van elkaar. Daarbij: als mensen altijd maar te hard rijden gaan er potentieel mensen dood, terwijl Groeneveld "alleen maar" steelt van mensen. Je kan je afvragen wat een ernstiger feit is.3DDude schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:41:
Ach de politie, wel tijd om boetes te schrijven.
Dat is makkelijk en levert geld op voor de staat.
Zo een oplichter pakken, dat is allemaal teveel moeite, kost teveel tijd ook om al dat bewijs te verzamelen.
Tsja, er zijn ook zat mensen die wél gewoon goed gebruik maken van V&A die verder ook vrijwel niks op Tweakers doen. En digit2014 heeft eerst een paar succesvolle transacties gehad voordat hij liet zien wie hij echt was. Gecombineerd met een nieuwe naam, nieuw rekeningnummer, nieuw bedrijf en nieuw adres was het verdomd moeilijk om te zien dat dit geen goeie gebruiker was.3DDude schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:10:
Ok maar kijk is naar:
Voor je 100 eu uit geeft - kijk je toch eerst even
als je alle tellers op 0 (of misschien 5 ziet staan)
Behalve V&A opeens..
Los daarvan zou ik wel zo veel mogelijk kijken of ik bij dat soort users langs kan komen om het product over te nemen (en daarbij iemand meenemen, nooit alleen gaan met een stapel geld op zak). Niet genoeg reviews en weinig andere activiteit op de site? Geen deal, of in persoon langsgaan.
Oh wat haat ik het toch soms om gelijk te hebben......mistervis007 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:49:
Vandaag is het 7 maart, precies 1 maand later dan de oorspronkelijke datum waarop Michael had toegezegd te gaan terug betalen.
Helaas heb ik tot op de dag van vandaag niets meer van Michael vernomen, laat staan een terug betaling ontvangen.
Waar het er deze keer in eerste instantie hoopvol uitzag dat hij ook daadwerkelijk ging terug betalen, blijkt het tegendeel helaas weer bewezen.
Michael hervalt gewoon weer in de oude patronen en dicht het ene gat met een nieuw gat.
Helaas maar realiteit!
Ik ben dan ook bang dat dit nooit opgelost zal gaan worden, JAMMER!
*zucht*
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Hij had liever zn geld terug denk ikKHdV schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:46:
Je had in ieder geval gelijkt toch? Dat wil je nog even zeggen hiermee.
Maar dat is waarschijnlijk een illusie, maar anderzijds hoop doet leven
[ Voor 17% gewijzigd door mistervis007 op 15-03-2014 00:29 ]
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Precies. Het leverde mij in ieder geval mijn geld op.mistervis007 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:27:
[...]
Als je dat maar weet!
Maar dat is waarschijnlijk een illusie, maar anderzijds hoop doet leven

Verwijderd
Uiteindelijk gaat hij gewoon een keer nat en beseft ie nog niet helemaal hoe lang dit 'm nog gaat achtervolgen.
Waarschijnlijk gaat hij gewoon zo door terwijl hij ondertussen ook nog een uitkering krijgt van onze centen, oplichting geef je meestal niet door aan de belastingdienst...Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:00:
Soms eens eerlijk zaken doen of een keer wat terugbetalen is onderdeel van zijn tactiek om zo lang mogelijk te overleven.
Uiteindelijk gaat hij gewoon een keer nat en beseft ie nog niet helemaal hoe lang dit 'm nog gaat achtervolgen.
Verwijderd
Hij weet steeds weer opnieuw met nieuwe bedrijfsnamen, accounts en rekeningnummers te komen, duurt wat langer dan om het plaatje rond te krijgen.mark-k schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:52:
[...]
Waarschijnlijk gaat hij gewoon zo door terwijl hij ondertussen ook nog een uitkering krijgt van onze centen, oplichting geef je meestal niet door aan de belastingdienst...
Over eventuele uitkering doe ik geen uitspraken.
Laten we dit topic in ieder geval gebruiken om te zorgen dat iedereen alert is in V&A en helaas is dit een doortrapte vaste klant.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 22:12 ]
Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=369.465m_w_mol schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:59:
Het is inmiddels bijna twee weken 'stil'. Is er nog voortgang? Is er iemand die de aangiftes verzamelt of verzameld heeft?
Heb aangifte gedaan, maar hoor nergens wat van. Krijg ook geen antwoord op de andere site
Er zit een aardig verschil tussen 'kunnen' en 'mogen'NMe schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:03:
Had je gezien de lengte van dit topic anders verwacht? En toch is aangifte doen het enige dat je kán doen.
(zoals iemand al in het topic succesvol heeft gedaan, je kan meer, maar lang niet altijd 'mag' dat).
Van een kale kip kun je niet plukken dus de kans dat je iets terugkrijgt is sowieso niet groot zelfs als je verhaal zou gaan halen. Daar staat tegenover dat je ofwel zelf risico loopt dat je in elkaar getimmerd wordt ofwel je mogelijk zelf in de problemen komt met de politie omdat ze bij mishandeling eerder iets doen dan bij oplichting. Het heeft dus niet alleen met "kunnen" en "mogen" te maken maar ook met realisme.SinergyX schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:18:
[...]
Er zit een aardig verschil tussen 'kunnen' en 'mogen'
(zoals iemand al in het topic succesvol heeft gedaan, je kan meer, maar lang niet altijd 'mag' dat).
Er zijn er afaik 2 nu langs geweest, beide 100% succes (met wat risico). Dat is dus al meer dan het gros hier heeft met 0% teruggave. Risico afwegen tegen realiteit..NMe schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:21:
[...]
Van een kale kip kun je niet plukken dus de kans dat je iets terugkrijgt is sowieso niet groot zelfs als je verhaal zou gaan halen. Daar staat tegenover dat je ofwel zelf risico loopt dat je in elkaar getimmerd wordt ofwel je mogelijk zelf in de problemen komt met de politie omdat ze bij mishandeling eerder iets doen dan bij oplichting. Het heeft dus niet alleen met "kunnen" en "mogen" te maken maar ook met realisme.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 14:58 ]
Verwijderd
Geld op dan begint verhaal weer opnieuw.
Verwijderd
Naar mijn bescheiden mening is het helemaal niet zo bijzonder dat Groeneveld nog steeds vrij rondloopt.NMe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:55:
[...]
Lekker populistisch natuurlijk, die opmerking... maar het zijn compleet andere teams/mensen die beide zaken doen. Voor snelheidsboetes hoef je alleen maar een kastje op te hangen, voor het vangen van oplichters heb je complete teams rechercheurs nodig. Dat is totaal niet vergelijkbaar. Het is dan nog steeds onbegrijpelijk dat vriend Groeneveld nog steeds vrij rondloopt, maar die boetes erbij betrekken is een beetje kansloos. Staat helemaal los van elkaar. Daarbij: als mensen altijd maar te hard rijden gaan er potentieel mensen dood, terwijl Groeneveld "alleen maar" steelt van mensen. Je kan je afvragen wat een ernstiger feit is.
[...]
Tsja, er zijn ook zat mensen die wél gewoon goed gebruik maken van V&A die verder ook vrijwel niks op Tweakers doen. En digit2014 heeft eerst een paar succesvolle transacties gehad voordat hij liet zien wie hij echt was. Gecombineerd met een nieuwe naam, nieuw rekeningnummer, nieuw bedrijf en nieuw adres was het verdomd moeilijk om te zien dat dit geen goeie gebruiker was.
Los daarvan zou ik wel zo veel mogelijk kijken of ik bij dat soort users langs kan komen om het product over te nemen (en daarbij iemand meenemen, nooit alleen gaan met een stapel geld op zak). Niet genoeg reviews en weinig andere activiteit op de site? Geen deal, of in persoon langsgaan.
(wist niet eens dat hij na jaren nog steeds actief was...)
Voor zover ik het kan overzien is het een economische afweging die ervoor zorgt dat (internet) oplichting door particulieren een heel erg lage prioriteit krijgt. Immers hoe onveiliger het aanschaffen van gebruikte goederen is hoe meer mensen in de winkel moeten gaan kopen, Lees: goed voor de economie !
(Internet) Oplichting door bedrijven daarentegen zal een veel hogere prioriteit krijgen doordat mensen daardoor juist minder geneigd zullen zijn bij winkels te kopen, Lees: slecht voor de economie !
Overigens is mijn oplossing tegen oplichting hier in de V&A om op basis van een flinke berg eigen feedback achteraf te betalen bij mensen die minder dan 35 stuk feedback OF minder dan 6 jaar inschrijving hebben. Van mijn kant betaal ik dan ruimhartig waardoor het naar twee kanten loont.
Alhoewel ik iedereen hier toewens dat groeneveld toch nog eens voor langere tijd achter de tralies verdwijnt voor al zijn oplichtingszaakjes, zie ik het dus vanuit economisch perspectief somber in.......
Ik wist niet dat de politie zich bezighield met de Nederlandse macro-economie.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 02:10:
[...]
Voor zover ik het kan overzien is het een economische afweging die ervoor zorgt dat (internet) oplichting door particulieren een heel erg lage prioriteit krijgt. Immers hoe onveiliger het aanschaffen van gebruikte goederen is hoe meer mensen in de winkel moeten gaan kopen, Lees: goed voor de economie !
Verwijderd
De Politie word aangestuurd door de overheid.NMe schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:37:
[...]
Ik wist niet dat de politie zich bezighield met de Nederlandse macro-economie.
3 keer raden wie er in NL verantwoordelijk is voor onze macro-economische beslissingen......?
Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom er ieder jaar in NL afgerond een miljoen fietsen worden gestolen ?
Juist, dat is dus ook goed voor de economie, mensen die toch willen fietsen moeten een nieuwe kopen $$$.
(van die ongeveer 1 miljoen gestolen NL fietsen verdwijnt een fors deel naar het buitenland, jaar in jaar uit)
@Hieronder:
Het negeren van alle economische prikkels kan anderzijds worden omschreven als stevig naief.......
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2014 21:19 ]
Dat deze zaken niet goed opgepakt worden heeft zeker economische redenen, maar dat gaat niet verder dan het gelimiteerde budget van de politie en heeft niks te maken met het via de politie willen beïnvloeden van de macro-economie.
Lang geleden gebeld door de politie .. "Ja we zijn bezig met aangiften verzamelen en (voor)onderzoek te doen.
Resercheurs zijn er mee bezig :-P
Daarna en tot op heden stilte ..
Denk ga maar eens kijken hier wat de tussenstand is ..
Mwa
De lulhannes is dus blijkbaar nog steeds bezig ...
Karma Michael Karma .. Ik heb het je lang geledne telefonisch medegedeeld .. Jouw dag van boetedoening komt nog wel ..
Ties Thee
Als 'ie daar gevoelig voor was dan was 'ie jaren geleden al gekapt met de loser uithangen.Tiesemans schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:29:
Karma Michael Karma .. Ik heb het je lang geledne telefonisch medegedeeld .. Jouw dag van boetedoening komt nog wel ..
Achja, hopelijk licht hij een keertje de verkeerde op en kan hij daarna nooit meer iemand oplichten.NMe schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:37:
[...]
Als 'ie daar gevoelig voor was dan was 'ie jaren geleden al gekapt met de loser uithangen.
Verwijderd
Naar mijn bescheiden mening werkt Karma op de manier dat wanneer iemand maar genoeg rottigheid uithaald dat vanzelf een keer bij hem terugkomt.........NMe schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:37:
[...]
Als 'ie daar gevoelig voor was dan was 'ie jaren geleden al gekapt met de loser uithangen.
Dat kan heel lang duren, zoals hier sprake van lijkt, maar komt geheid een keer.
Voor zover ik weet is groeneveld verslaafd (Drugs / gokken / whatever) waardoor hij in feite nu al onderhevig is aan een flinke portie negatieve Karma "feedback" ,het is maar net hoe je het bekijkt.....
Marktplaatsoplichters opgepakt
woensdag 16 apr 2014, 10:02 (Update: 16-04-14, 10:11)
In Utrecht en Leeuwarden heeft de politie een man en vrouw opgepakt voor internetoplichting. Via websites als Marktplaats, Speurders en Tweedehands.net boden ze elektronica aan, maar na betaling werden de spullen niet opgestuurd.
De man van 25 en vrouw van 27 hebben volgens de politie op die manier 14.000 euro verdiend. Zeker 118 mensen werden door het duo opgelicht.
Telefoons
De politie kreeg bij het Meldpunt Internetfraude meerdere meldingen binnen over de vrouw uit Leeuwarden. Ook het tv-programma Undercover in Nederland van Alberto Stegeman kwam de vrouw op het spoor. Na haar aanhouding kreeg de politie de man uit Utrecht in het vizier.
De twee boden onder meer iPads, telefoons en spelcomputers aan op internet. Kopers maakten geld over naar de bankrekening van de vrouw, maar hun bestelling werd nooit geleverd.
http://nos.nl/artikel/636...soplichters-opgepakt.html
Ik vraag me nog steeds af waarom dat zo lang moet duren... Hiermee weet je dus dat je redelijk veilig 50 mensen kan oplichten voor 5000 euro, zonder veel risico dat je wordt opgepakt. Ik snap dat je niet na 1 melding iemand van z'n bed haalt, maar als 5 mensen aangifte doen, is het toch wel hoog tijd om eens met diegene te gaan babbelen?Livecrew011 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:40:
De man van 25 en vrouw van 27 hebben volgens de politie op die manier 14.000 euro verdiend. Zeker 118 mensen werden door het duo opgelicht.
Ik snap dat het voor de politie(k) weinig prioriteit heeft omdat er "ergere dingen gebeuren", maar het heeft wel direct invloed op honderden mensen en indirect leidt het er toe dat je niemand meer kan vertrouwen.
[ Voor 15% gewijzigd door RemcoDelft op 16-04-2014 11:43 ]
http://frontpage.fok.nl/n...-ton-via-marktplaats.html
Dat deze mensen opgepakt zijn na 118 mensen opgelicht te hebben wil niet zeggen dat dat een of ander magisch aantal is. Het kan best dat er pas sluitend bewijs of een heterdaadje was na dat aantal. Zoiets had ook na 10 mensen of na 300 mensen kunnen gebeuren.RemcoDelft schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:43:
[...]
Ik vraag me nog steeds af waarom dat zo lang moet duren... Hiermee weet je dus dat je redelijk veilig 50 mensen kan oplichten voor 5000 euro, zonder veel risico dat je wordt opgepakt. Ik snap dat je niet na 1 melding iemand van z'n bed haalt, maar als 5 mensen aangifte doen, is het toch wel hoog tijd om eens met diegene te gaan babbelen?
Verwijderd
tja een ip adress/bankrekening nr/06/adress gegevens maakt het er niet makkelijker op toch...NMe schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:05:
[...]
Dat deze mensen opgepakt zijn na 118 mensen opgelicht te hebben wil niet zeggen dat dat een of ander magisch aantal is. Het kan best dat er pas sluitend bewijs of een heterdaadje was na dat aantal. Zoiets had ook na 10 mensen of na 300 mensen kunnen gebeuren.
Verwijderd
Ieder korps gaat dus zelf weer kijken naar prioriteiten en mogelijkheden. Als je dan ziet dat wij soms een verzoek om informatie krijgen en wij de korpsen moeten gaan vertellen dat ze daar bij de politie een formulier voor hebben met toestemming van een officier van justitie zodat het rechtsgeldig is... Krijg je soms nóg de vraag terug "hoe werkt dat dan". Het werkt gewoon niet. Er zijn te weinig mensen die überhaupt weten wat ze met logs moeten en wat die betekenen.
Internetoplichting is een specifiek probleem, en daar moet een centrale taskforce voor komen. De mensen achter mijnpolitie.nl doen echt hun best, en ik vermoed dat het voor hen ook frustrerend is dat ze vervolgens dingen uit handen geven en er geen invloed op hebben.
Dit topic is gesloten.
~~[html]Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
<a href="https://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.435.html">Opgeletopinternet</a>~~[/html]
Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar microkid
Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak. Tevens zijn "ik ook" reacties niet toegestaan.