Show your system

Pagina: 1
Acties:

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Show your soundsystem

Al decennia worden er door Europa door diverse soundsystems (illegale) festivals en feesten georganiseerd. Gekenmerkt door enorme muren van speakers die ''underground'' muziek draaien. Misschien wel de bekenste groep uit Europa is Spiral Tribe dat begin jaren 1990 begon met het organiseren van illegale teknofeesten.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Chenilval_006.jpg/800px-Chenilval_006.jpg

Free party docu van Nederlandse bodum
http://www.youtube.com/watch?v=d7MUlimHYx4

Geinspireerd door deze scene zijn wij in Nederland begonnen met het bouwen van een eigen system om daarmee feesten te organiseren en in de zomer door Europa te touren om overal en nergens feestjes te bouwen. Hier wat foto's van ons 20KW+ system. Zijn er andere tweakers met speakers?

Onze specs:
Allemaal hoorngeladen speakers
4x2000 w-bin subs (blauwe w-bins)
6x1500 subs (scoops)
4x500 w low-mids
2x200 w high mids
tops

1x graphic eq
1x super xpro crossover
1x phonic power conditioner

Dj-equipment:
2xsl1200 mk2
macbook pro voor de virtual guys met traktor, audio 8 en midi controllers.
2xcdj1000 mk2
pioneer djm800

Turbosound dj-monitors
Nieuwe amps komen eraan omdat de oude kapot zijn gegaan |:(

filmpje van de spullen in actie

50KVA diesel generator
Afbeeldingslocatie: http://www.schravenbv.com/media/28213/Gebruikte-diesel-generator-AVK-50-kVA-3-.JPG?width=460

En om al die audio ellende te vervoeren
Afbeeldingslocatie: http://images04.olx-st.com/ui/1/64/34/4776034_1.jpg

Onderstaande foto's even aanklikken voor scherp beeld
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/tz4uykrll/IMG_72968704670875.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/5jwmxisop/IMG_73123809166534.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/5l6kqxuih/IMG_73139545606375.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/71i392xfd/IMG_73452281480058.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/60hujygft/IMG_73489300952241.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/3xc0q160p/IMG_73505271944792.jpg

[ Voor 99% gewijzigd door Livecrew011 op 20-02-2014 15:24 ]

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Geen ''speaker-freakers'' op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:43
Zijn de speakers zelfbouw ?

Je voor de complete jaren 90 feel zou je eigenlijk apparatuur van het merk stage accompany moeten hebben. Prachtig hollands merk in de jaren 90 !

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img600/2840/4mfb.jpg

Ribbon tweeters....

[ Voor 22% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-02-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Leve stage accompany, nog steeds actief overigens. Verder hulde voor dit sound system en denk aan je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:23
Roderiktweaker schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:20:
Zijn de speakers zelfbouw ?

Je voor de complete jaren 90 feel zou je eigenlijk apparatuur van het merk stage accompany moeten hebben. Prachtig hollands merk in de jaren 90 !

[afbeelding]

Ribbon tweeters....
Op zijn foto's staan SA w-bins en ook de mid kasten zijn zo te zien van SA. Geen zelfbouw dus neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:43
Ja, zo'n vermoeden had ik ook al. Heb ook de bijpassende versterkers ?

Zoek nog zo'n SA versterker om mijn Hifi speakers mee aan de sturen. Had een paar jaar geleden een set-up met een Denon voorversterker en Labgruppen eindversterker (ip900). Helaas verkocht maar dat klonk echt heel goed, zo'n pa versterker op Hifi

Verder vind ik de kasten van Marin audio ook heel goed. Mooi gevoel om HiFi geluid uit PA spul te horen komen, alleen dan veel harder.

[ Voor 18% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-02-2014 16:10 ]

• Livecrew011
Is geen zelfbouw inderdaad en versterkers hebben afgelopen zomer tijdens teknival de geest gegeven (na 4 dagen volgas beuken in 35 graden :)). Weet nog niet wat we nu gaan aanschaffen voor deze zomer maar als het zover is dan post ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat uuuh, wat is het nut hier van?
Geinspireerd door deze scene zijn wij in Nederland begonnen met het bouwen van een eigen system om daarmee feesten te organiseren en in de zomer door Europa te touren om overal en nergens feestjes te bouwen.
"illegaal?" over al nergens feestjes te bouwen?
Pessimist als ik ben klinkt me het een beetje als een stelletje kooswerklozen(de zomer door Europa toeren? like hoi baas ik neem even 2 maand vakantie?) die overal overlast gaan veroorzaken met een muur van veel te harde herrie...

Wat is hier leuk aan? en wat is de toegevoegde waarde want op elk festival heb je al muziek.
Vertel er eens iets meer over, moet ik me dan voorstellen dat je op ik noem maar iets een Japans autofestival op het circuit in Assen gaat staan muziek draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
@kaasaanfiets, De underground scene is wel degelijk anders dan een stel gasten die overlast veroorzaken.

Meerendeel van deze feestjes worden gegeven op plaatsen waar niemand er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

"Soundsystems" vind je ook veel in de reggae- en dancehall-scene. Illegale underground-feestjes zit in een heel andere tak van de muziek.

Je kan het vaak ook merken aan het slag publiek wat er rond loopt, en welke drugs er wel en niet worden geconsumeerd. Als ik moet kiezen tussen wiet en speed ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
kaasaanfiets schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:09:
Wat uuuh, wat is het nut hier van?

[...]

"illegaal?" over al nergens feestjes te bouwen?
Pessimist als ik ben klinkt me het een beetje als een stelletje kooswerklozen(de zomer door Europa toeren? like hoi baas ik neem even 2 maand vakantie?) die overal overlast gaan veroorzaken met een muur van veel te harde herrie...

Wat is hier leuk aan? en wat is de toegevoegde waarde want op elk festival heb je al muziek.
Vertel er eens iets meer over, moet ik me dan voorstellen dat je op ik noem maar iets een Japans autofestival op het circuit in Assen gaat staan muziek draaien?
Wat een vooroordelen allemaal! Hoe kom je aan die mening :F ? Ik werk 10 maanden kei en keihard om in de zomer te kunnen touren met mijn vrienden en geluid, en ik weet dat dat voor de andere groepen die in Europa reizen niet veel anders is. Een beetje soundsystem is al snel meer dan 20.000 euro waard en dan nog niet te beginnen over alle spullen en vervoer die je nodig hebt om de zomer door te komen en festivals te kunnen maken. Laat staan de mensen die zelf zo'n system maken, wat al snel meerdere jaren kost en 10 duizenden euro's. Je rijdt niet voor niks even naar bijvoorbeeld de Sahara toe. Is dan wel erg makkelijk he om die mensen als ''kooswerklozen'' weg te zetten. Zo'n kortzichtige opmerking zegt eigenlijk alleen maar iets over jou.

Ergens in de middle of nowhere een feestje zoeken of maken waar er geen commerciele belangen bij komen kijken en waar muziek centraal staat, daar gaat het om. Zelden is het zo dat er mensen echt overlast ondervinden van zo'n ''teknival''. Geen DJ in het midden van het podium maar gewoon ergens achteraf waar hij zijn ding kan doen (het gaat niet om de dj maar om de muziek). Bier 1 euro, water gratis (in NL is dat onmogelijk) 8)7 eten voor bijna niks. Beveiliging ook niet nodig want sociale controle is altijd genoeg. Het is zoals een festival in onze ogen hoort te zijn. En staat je dat niet aan ;w

[ Voor 16% gewijzigd door Livecrew011 op 17-03-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55

BLN

Dit is echt fakking vet. Ben best van de techno feestjes en hoop deze zomer ook wat vrijblijvende feestjes te organiseren in de open lucht. Met deze installatie wordt dat wel heel dik! De Sahara klinkt als een geschikte plek voor 20 kW.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Livecrew011 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:22:
[...]

Wat een vooroordelen allemaal! Hoe kom je aan die mening :F ? Ik werk 10 maanden kei en keihard om in de zomer te kunnen touren met mijn vrienden en geluid, en ik weet dat dat voor de andere groepen die in Europa reizen niet veel anders is. Een beetje soundsystem is al snel meer dan 20.000 euro waard en dan nog niet te beginnen over alle spullen en vervoer die je nodig hebt om de zomer door te komen en festivals te kunnen maken. Laat staan de mensen die zelf zo'n system maken, wat al snel meerdere jaren kost en 10 duizenden euro's. Je rijdt niet voor niks even naar bijvoorbeeld de Sahara toe. Is dan wel erg makkelijk he om die mensen als ''kooswerklozen'' weg te zetten. Zo'n kortzichtige opmerking zegt eigenlijk alleen maar iets over jou.

Ergens in de middle of nowhere een feestje zoeken of maken waar er geen commerciele belangen bij komen kijken en waar muziek centraal staat, daar gaat het om. Zelden is het zo dat er mensen echt overlast ondervinden van zo'n ''teknival''. Geen DJ in het midden van het podium maar gewoon ergens achteraf waar hij zijn ding kan doen (het gaat niet om de dj maar om de muziek). Bier 1 euro, water gratis (in NL is dat onmogelijk) 8)7 eten voor bijna niks. Beveiliging ook niet nodig want sociale controle is altijd genoeg. Het is zoals een festival in onze ogen hoort te zijn. En staat je dat niet aan ;w
Juist... Daarom zei ik ook: "pessimist als ik ben".
Ik probeer er oprecht achter te komen wat hier leuk aan is en waarom men dit doet maar ik zie dat je het belangrijker vind om jezelf te verdedigen omdat je je blijkbaar aangevallen voelt.

Daarnaast ben ik wel geïnteresseerd waarom mensen dit doen en waarom ze in vredesnaam midden in de Sahara een feestje zouden willen bouwen. Daarom blies ik het topic wat leven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je zou eigenlijk eens een paar van die feesten moeten bezoeken.

Ja, het gaat wel eens fout (regen, haperende aggregaat, uitvallende geluid, modder overal) maar meestal is de sfeer erg goed. Het zijn vriendengroepen en je ziet vaker dezelfde gezichten op die feesten. Als je het vergelijkt met het opgefokte gedoe wat je af en toe ziet op grote commerciële feesten is dit echt heel wat anders.

Overigens: die SA spulletjes... Erg erg nice!
* teacher heeft daar goede herinneringen aan.

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 18-03-2014 09:32 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Dat begrijp ik, ik kom misschien wat onhandig uit de hoek, maar dit is omdat ik al jaren deze vooroordelen hoor (ahhh junkie's die overlast veroorzaken etc etc). Terwijl dat dus totaal niet zo is. Het tofste aan deze hele ''scene'' is dat mensen via het internet coordinaten uitwisselen waar het feest zal plaats vinden, en dat je vervolgens soms uren moet rijden om de plek te vinden. Het is een bijzonder schouwspel om te zien hoe snel zo'n locatie volloopt met soms wel duizenden bussen en trucks, er vervolgens circustenten omhoog gaan en standjes met platen, en eten worden neer gezet. Het is alsof lowlands ontstaat zonder centrale organisatie en binnen een dag is er een compleet dorp uit de grond getrokken. Geen vervelende reclame's of beveiligers die je banaan afpakken op het moment dat je het festival terrein oploopt.
Alles onder het motto 'leave no trace'. Als het feest over is loopt iedereen rond om de bende op te ruimen zodat de natuur geen schade ondervind van onze aanwezigheid.

Meest bekende van de teknivals is denk ik 'space piknik' wat meestal in Tjechie plaatsvind. Hier staan vaak tientallen soundsystems uit heel Europa. Afgelopen jaar is er denk ik een record neergezet met een muur van +/- 100KW :) aan geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door Livecrew011 op 18-03-2014 09:40 ]

Pagina: 1