Meten is weten!Sircuri schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:04:
[...]
Dat heeft absoluut geen zin. Rond 17:00 uur opwarmen is deze rond 20:00 weer van 18 naar 20 graden gestegen om hem vervolgens om 22:00 weer uit te zetten. Opwarmen van een vloer gaat ontzettend langzaam. Mede omdat er slechts 45/50 graden uit de CV ketel komt.
Nu moet mijn cv de vloer op temperatuur houden. Wanneer ik hem uitzet en weer aanzet, moet de CV gedurende enkele uren continue stoken. Dat is absoluut niet zuiniger. En zal je dus ook helemaal niets opleveren in het gasverbruik. Het zal je eerder veel meer gaan kosten.
Maar goed, ik heb dan ook in het hele huis enkel vloerverwarming. De vloerverwarming is dus mijn hoofdverwarming. En een koude vloer met deze temperaturen buiten voelt echt heel kil.
Klopt, daar heb je ook gelijk in. Maar om nou een thermostaat te kopen om dit te proberen
Signature van nature
Ik heb zelf ook een Intergas HRE 28/24 ketel waar eerst een Honeywell aan/uit thermostaat op zat en die is vervangen voor een honeywell round connected modulation. En ik ben er zeer over te spreken, samen met nog een aantal aanpassingen ben ik van een jaarverbruik van 1038 kub gezakt naar een jaarverbruik van 544 kub...Waus26 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:13:
Ik lees regelmatig dat de combinatie van modulerende Honeywell thermostaten aangesloten op Intergas CV ketels niet goed werkt en dat de ketel o.a. gaat pendelen.
--
Nu hebben we een modulerende Intergas HRE 28/24 ketel en heb ik de Lyric T6 op het oog als vervanger voor de Honeywell aan/uit thermostaat. Kan iemand de ervaringen bevestigen/ontkrachten?
Voor een nieuw huis met vloerverwarming op 2 verdiepingen en 6 zones wil ik een slimme thermostaat. Het gaat om 17 groepen voor de vloerverwarming.
Ik zit te kijken voor een Mohlenhoff Alpha2 IP. Heeft iemand hier ervaring mee? In Nederland zie ik er weinig over, in Duitsland wel veel.
De access point;
https://www.infraroodpane...lphaip-acces-point-detail
Ik zit te kijken voor een Mohlenhoff Alpha2 IP. Heeft iemand hier ervaring mee? In Nederland zie ik er weinig over, in Duitsland wel veel.
De access point;
[ Voor 19% gewijzigd door migila op 22-02-2017 12:47 ]
Ik ken dit systeem niet, maar zo te zien alleen geschikt voor infraroodverwarming, of mis ik iets?migila schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:40:
Voor een nieuw huis met vloerverwarming op 2 verdiepingen en 6 zones wil ik een slimme thermostaat. Het gaat om 17 groepen voor de vloerverwarming.
De access point;
Het is helemaal compleet!EddoH schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:44:
[...]
Ik ken dit systeem niet, maar zo te zien alleen geschikt voor infraroodverwarming, of mis ik iets?

En een basisstation voor vloerverwarming kan 12 groepen aansturen, wat bij de meeste (iig evo home) beperkter is volgens mij.
[ Voor 16% gewijzigd door migila op 22-02-2017 14:18 ]
Contact gehad met nest. Ik heb de sensor uitgezet. De medewerker gaf aan dat de combi tussen sensor en "thuis/afwezigheid"met je mobiel wel eens problemen kon opleveren.
Sensor uitgeschakeld en die functie werkt gelukkig.
Het offline probleem zou aan een update van ziggo liggen icm de modem. Hier geloof ik uiteraard niks van maar heb de hoop dat het verbeterd door een update ofzo.
Wel moet ik zeggen dat NEST een ongelooflijke lange wachttijd heeft 50 minuten, toen ik meneer eindelijk eraan kreeg had hij ook nog het lef om uitgebreid te gapen aan de telefoon.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Vraagje over de Evo Home wifi thermostaat knoppen.
Situatie: de temperatuur in de ruimte 19 graden is, en de thermostaatknop staat op 20 graden ingesteld.
De radiator wordt niet warm, maar de cv staat wel te draaien. Andere knoppen hebben geen warmtevraag.
Kan ik de thermostaatknop verder open zetten wanneer er warmtevraag is via een instelling ergens?
Update na antwoord Honeywell
Ik heb dezelfde vraag aan Honeywell gesteld. Binnen een dag heb ik daar antwoord op gehad. Parameter 6 van de thermostaatknop moet ik van stand 0 naar stand 1 zetten.
Info uit de handleiding
Parameter 6 – Kraanslag
De radiatorthermostaat werkt af fabriek met de optimale slag voor de radiatorkraan.
Wanneer de volledige slag moet worden benut of de kraan niet volledig opent, kan de volledige slag worden geselecteerd.
Situatie: de temperatuur in de ruimte 19 graden is, en de thermostaatknop staat op 20 graden ingesteld.
De radiator wordt niet warm, maar de cv staat wel te draaien. Andere knoppen hebben geen warmtevraag.
Kan ik de thermostaatknop verder open zetten wanneer er warmtevraag is via een instelling ergens?
Update na antwoord Honeywell
Ik heb dezelfde vraag aan Honeywell gesteld. Binnen een dag heb ik daar antwoord op gehad. Parameter 6 van de thermostaatknop moet ik van stand 0 naar stand 1 zetten.
Info uit de handleiding
Parameter 6 – Kraanslag
De radiatorthermostaat werkt af fabriek met de optimale slag voor de radiatorkraan.
Wanneer de volledige slag moet worden benut of de kraan niet volledig opent, kan de volledige slag worden geselecteerd.
[ Voor 39% gewijzigd door NIMIC op 26-03-2017 05:52 . Reden: Antwoord van Honeywell toegevoegd ]
Zoals reeds eerder gezegd wil ik onze thermostaat vervangen door een iSense.
Nu heb ik ergens in een topic gelezen dat je even moet opletten welke software-versie erop staat.
Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat dit minimaal versie 19 moet zijn, maar kan dit bericht niet meer vinden
Kan iemand hier iets over zeggen ?
Nu heb ik ergens in een topic gelezen dat je even moet opletten welke software-versie erop staat.
Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat dit minimaal versie 19 moet zijn, maar kan dit bericht niet meer vinden

Kan iemand hier iets over zeggen ?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik zit een beetje in dubio over het type thermostaat wat ik moet kopen.
Geofencing zie ik niet zitten, met name vanwege de afstanden die wij hebben tot huis en dat het gewoon ruk werkt via telefoons.
Daarnaast vind ik het ook niet zo nodig als hij onmeunig zelf gaat leren. Wij hebben een redelijk vast patroon, alleen dat is dan soms ineens één à twee weken heel anders waarna het weer standaard is. Mijn gevoel zegt dat een lerende thermostaat daar moeite mee heeft en dat je meer hebt aan meerdere schema's waartussen je kunt schakelen.
Wat ik eigenlijk wil is dus een thermostaat die gewoon volgens schema's (liefst meerdere) kan werken en die je dan van buitenaf kunt beïnvloeden. Graag via een app die een beetje lekker werkt uiteraard.
Daarnaast wil ik hem graag via Domoticz aansturen zodat ik in plaats van Geofencing en aanvullend op de schema's ook gewoon op aanwezigheid in huis kan sturen. OTGW kan helaas niet met mijn huidige thermostaat dus dat is geen optie.
Qua integratie zou het dan ook mooi zijn dat je een soort status beïnvloed waar de thermostaat zich van bewust is. Dus niet gewoon het setpoint hard overrulen en de thermostaat buitenspel zetten, maar mee geven dat hij nu gewoon even op 'afwezig' moet of iets dergelijks. Het nadeel van een slimme is dan dat hij misschien direct achter mijn rug om weer lekker zelf gaat bepalen wat hij wil, daar ben ik wel een beetje bang voor.
Toch vind ik dan de Nest wel interessant, puur vanwege het uiterlijk en de goede app. Alleen lees ik daar ook veel negatiefs over en juist ook vage dingen die hij achter je rug om gaat zitten doen. Ook zag ik andere dingen als een Thermosmart ofzo maar die is gewoon lelijk.
Bestaat er zoiets wat ik wil of moet ik dan maar gewoon een nieuwere iSense halen en OTGW ertussen hangen?
@MdO82 klopt. Dat kan je ook terug vinden in het OTGW topic.
Geofencing zie ik niet zitten, met name vanwege de afstanden die wij hebben tot huis en dat het gewoon ruk werkt via telefoons.
Daarnaast vind ik het ook niet zo nodig als hij onmeunig zelf gaat leren. Wij hebben een redelijk vast patroon, alleen dat is dan soms ineens één à twee weken heel anders waarna het weer standaard is. Mijn gevoel zegt dat een lerende thermostaat daar moeite mee heeft en dat je meer hebt aan meerdere schema's waartussen je kunt schakelen.
Wat ik eigenlijk wil is dus een thermostaat die gewoon volgens schema's (liefst meerdere) kan werken en die je dan van buitenaf kunt beïnvloeden. Graag via een app die een beetje lekker werkt uiteraard.
Daarnaast wil ik hem graag via Domoticz aansturen zodat ik in plaats van Geofencing en aanvullend op de schema's ook gewoon op aanwezigheid in huis kan sturen. OTGW kan helaas niet met mijn huidige thermostaat dus dat is geen optie.
Qua integratie zou het dan ook mooi zijn dat je een soort status beïnvloed waar de thermostaat zich van bewust is. Dus niet gewoon het setpoint hard overrulen en de thermostaat buitenspel zetten, maar mee geven dat hij nu gewoon even op 'afwezig' moet of iets dergelijks. Het nadeel van een slimme is dan dat hij misschien direct achter mijn rug om weer lekker zelf gaat bepalen wat hij wil, daar ben ik wel een beetje bang voor.
Toch vind ik dan de Nest wel interessant, puur vanwege het uiterlijk en de goede app. Alleen lees ik daar ook veel negatiefs over en juist ook vage dingen die hij achter je rug om gaat zitten doen. Ook zag ik andere dingen als een Thermosmart ofzo maar die is gewoon lelijk.
Bestaat er zoiets wat ik wil of moet ik dan maar gewoon een nieuwere iSense halen en OTGW ertussen hangen?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Merci, ik zat in dit topic te zoeken en ook al in Gas besparen door middel van CV tuning deel IIGonadan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:48:
Dat topic wat jij noemt heb ik nog niet gehad
Edit: goed dan komt er gelijk even een andere vraag hierbij
Vanaf versie 19 kan je aan de slag met OTGW.
Echter nu heb je inmiddels ook iSense met versie 28 (en misschien nog nieuwer).
Maakt dit nog wezenlijk verschil welke je neemt ?
Kan de v19 namelijk overnemen van iemand
[ Voor 28% gewijzigd door MdO82 op 29-03-2017 21:55 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Dat durf ik niet te zeggen, dan kan je beter het topic even door struinen. Maar volgens mij is het verschil niet zo groot.MdO82 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:52:
Edit: goed dan komt er gelijk even een andere vraag hierbij
Vanaf versie 19 kan je aan de slag met OTGW.
Echter nu heb je inmiddels ook iSense met versie 28 (en misschien nog nieuwer).
Maakt dit nog wezenlijk verschil welke je neemt ?
Kan de v19 namelijk overnemen van iemand
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Remeha Etwist klinkt als een kandidaat @Gonadan
@Gonadan, wellicht is de Honeywell Lyric iets voor je. pricewatch: Lyric T6
Overigens werkt voor mij geofencing uitstekend door de life360 app (https://www.life360.com/) via IFTTT te koppelen met de thermostaat.
Overigens werkt voor mij geofencing uitstekend door de life360 app (https://www.life360.com/) via IFTTT te koppelen met de thermostaat.
Zojuist een iSense gekocht via MP.
Binnenkort maar eens gaan hobby'en.
Hopelijk hoef ik geen nieuwe gaten te boren om hem op te hangen
Binnenkort maar eens gaan hobby'en.
Hopelijk hoef ik geen nieuwe gaten te boren om hem op te hangen
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb sinds afgelopen zondag een Plugwise Anna via MP gekocht. Ding werkt echt perfect. Ben er zeer tevreden over. Ook icm Domoticz. Heb helaas wel nog een achterplaat gekocht om hem goed te bevestigen op de muur. Op de muur met structuur ging het namelijk niet echt lekker.
Zal eens kijken of ik er binnenkort een mooie review over kan maken.
Wat nog wel een puntje is, is dat deze geleverd is door NLE. Dus voor support moet ik eigenlijk bij hen zijn. Plugwise heeft me wel geholpen en geadviseerd om te vragen of ze hem bij NLE vrij kunnen geven. Heeft iemand hier daar toevallig al ervaring mee?
Zal eens kijken of ik er binnenkort een mooie review over kan maken.
Wat nog wel een puntje is, is dat deze geleverd is door NLE. Dus voor support moet ik eigenlijk bij hen zijn. Plugwise heeft me wel geholpen en geadviseerd om te vragen of ze hem bij NLE vrij kunnen geven. Heeft iemand hier daar toevallig al ervaring mee?
Ik voeg graag een ervaring toe.
Onze Nest hangt sinds 2014 aan de muur - we behoorden tot de eerste groep gebruikers die hun Nest niet hoefde te importeren.
Twee winters voldeed de Nest aan de verwachtingen. Het schema werd netjes afgehandeld en het was lekker warm als we thuis kwamen. Afgelopen winter was het echter vaker koud dan warm op de ingestelde tijd.
Support gemailed. Na 3 weken (!) kregen we antwoord met een excuus en de belofte dat onze support aanvraag verder persoonlijk zou worden afgehandeld.
Het bijbehorende antwoord was echter niet hoopgevend "u heeft vloerverwarming, daar ligt het aan".
Eh, nee. Ik stel in hoe warm het moet zijn om 18:30, niet hoe laat hij moet beginnen. De Nest weet hoe lang het duurt om het warm te krijgen (dat wist hij de vorige twee winters ook) en begint vroeger of later afhankelijk van hoe lang het duurt en hoe koud het is. Terug gemaild, dat was in februari, nog steeds geen antwoord.
Support is zoals bij ieder Google product - absoluut waardeloos.
Ik kan de Nest dan ook niet aanraden, hoe leuk en goed het product ook was in de eerste twee winters.
Onze Nest hangt sinds 2014 aan de muur - we behoorden tot de eerste groep gebruikers die hun Nest niet hoefde te importeren.
Twee winters voldeed de Nest aan de verwachtingen. Het schema werd netjes afgehandeld en het was lekker warm als we thuis kwamen. Afgelopen winter was het echter vaker koud dan warm op de ingestelde tijd.
Support gemailed. Na 3 weken (!) kregen we antwoord met een excuus en de belofte dat onze support aanvraag verder persoonlijk zou worden afgehandeld.
Het bijbehorende antwoord was echter niet hoopgevend "u heeft vloerverwarming, daar ligt het aan".
Eh, nee. Ik stel in hoe warm het moet zijn om 18:30, niet hoe laat hij moet beginnen. De Nest weet hoe lang het duurt om het warm te krijgen (dat wist hij de vorige twee winters ook) en begint vroeger of later afhankelijk van hoe lang het duurt en hoe koud het is. Terug gemaild, dat was in februari, nog steeds geen antwoord.
Support is zoals bij ieder Google product - absoluut waardeloos.
Ik kan de Nest dan ook niet aanraden, hoe leuk en goed het product ook was in de eerste twee winters.
Beiden heb ik zien langs komen inderdaad, wat maakt dat jullie vinden dat het voor mij een goede keuze zou zijn?NIMIC schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:29:
@Gonadan, wellicht is de Honeywell Lyric iets voor je. pricewatch: Lyric T6
Geofencing op zich is wel aan de praat te krijgen, al zit ik niet te wachten op extra 3rd party services. Echter is het gebruik van geofencing in combinatie met huisautomatisering verre van ideaal in mijn optiek (en in mijn situatie).Overigens werkt voor mij geofencing uitstekend door de life360 app (https://www.life360.com/) via IFTTT te koppelen met de thermostaat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geen geofencing, programma in de thermostaat en niet online.Gonadan schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:36:
[...]
[...]
Beiden heb ik zien langs komen inderdaad, wat maakt dat jullie vinden dat het voor mij een goede keuze zou zijn?
Dus maar even benoemd
Qua uiterlijk vond ik hem wel interessant, zeker omdat mijn huidige thermostaat en ketel ook van Remeha zijn. Echter lijkt hij geen API te hebben dus ook geen koppeling met Domoticz, daarnaast is hij dus ook niet van buitenshuis in te stellen.hjs schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:45:
Geen geofencing, programma in de thermostaat en niet online.
Dus maar even benoemd
Voor zo weinig functionaliteit is hij wel erg prijzig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoezo niet van buitenhuis?Gonadan schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:51:
[...]
Qua uiterlijk vond ik hem wel interessant, zeker omdat mijn huidige thermostaat en ketel ook van Remeha zijn. Echter lijkt hij geen API te hebben dus ook geen koppeling met Domoticz, daarnaast is hij dus ook niet van buitenshuis in te stellen.
Voor zo weinig functionaliteit is hij wel erg prijzig.
Je kan gewoon via een app de boel regelen, maar die koppeling met Domoticz heb ik geen id van verder.
Nou je zegt dat het niet online is, dus ik deed de aanname dat de app alleen op je eigen wifi netwerk werkt.hjs schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:56:
Hoezo niet van buitenhuis?
Je kan gewoon via een app de boel regelen, maar die koppeling met Domoticz heb ik geen id van verder.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik bedoelde dat programma is opgeslagen in thermostaat zelf en niet een een wolkje bij de fabrikant.Gonadan schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:00:
[...]
Nou je zegt dat het niet online is, dus ik deed de aanname dat de app alleen op je eigen wifi netwerk werkt.
Dus zonder wifi is het ding nog gewoon te bedienen via de muur en volgt gewoon zijn programma of kun je een ander proggramma kiezen.
Wat ik begreep kunnen de meeste slimme thermostaten dat niet, die zijn afhankelijk van het wolkje.
[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 03-04-2017 21:09 ]
Ah zo. Dat vind ik wel een eis inderdaad. Het mag niet zo zijn dat ik mijn kachel niet meer kan bedienen als het internet weggevallen is. Wat dat betreft kan ik mij dan ook niet echt voorstellen dat de meeste thermostaten niet eens zoiets simpels doen als het programma cachen.hjs schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:08:
Ik bedoelde dat programma is opgeslagen in thermostaat zelf en niet een een wolkje bij de fabrikant.
Dus zonder wifi is het ding nog gewoon te bedienen via de muur en volgt gewoon zijn programma of kun je een ander proggramma kiezen.
Wat ik begreep kunnen de meeste slimme thermostaten dat niet, die zijn afhankelijk van het wolkje.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan, mijn Honeywell Evohome kan ik per dag zo programmeren als ik wil en ook nog per kamer.
Gaan we de deur uit, dan zetten we de status op afwezig, dan krijgen alles units (helaas kan dat niet per kamer) een vooraf door jou bepaalde temperatuur.
Gaan we weer richting huis dan zetten we de status weer aanwezig en is het lekker warm als we thuis komen. (dwz hij pakt het schema weer op, als die op koud staat is het natuurlijk niet warm in huis! ;-) )
De status afwezig heeft alleen de mogelijkheid om permanent aan te geven of tot een bepaalde datum, op zich al wel handig, maar nog makkelijk zou zijn als je ook een tijdstip aan kon geven als je weet dat je 4 uurtjes weg bent ofzo.
De Evohome is ook met Domoticz te verbinden, je zou daar wel iets kunnen maken in die richting.
Gaan we de deur uit, dan zetten we de status op afwezig, dan krijgen alles units (helaas kan dat niet per kamer) een vooraf door jou bepaalde temperatuur.
Gaan we weer richting huis dan zetten we de status weer aanwezig en is het lekker warm als we thuis komen. (dwz hij pakt het schema weer op, als die op koud staat is het natuurlijk niet warm in huis! ;-) )
De status afwezig heeft alleen de mogelijkheid om permanent aan te geven of tot een bepaalde datum, op zich al wel handig, maar nog makkelijk zou zijn als je ook een tijdstip aan kon geven als je weet dat je 4 uurtjes weg bent ofzo.
De Evohome is ook met Domoticz te verbinden, je zou daar wel iets kunnen maken in die richting.
[ Voor 6% gewijzigd door OmeAnne op 04-04-2017 09:11 ]
Ik heb mijn review van het Tado systeem met slimme radiatorknoppen en stadsverwarming geschreven. productreview: Tado Slimme Radiatorknop (Starterskit) review door Raindeer
Tado's slimme radiatorknoppen werken uitstekend samen met de stadsverwarming in Almere. Het ziet er ook nog eens mooi uit. Installatie was eenvoudig en de support snel via telefoon en Tweakers! App en web maken schema's eenvoudig, maar ik gebruik vooral geofencing. Tado moet nog meer kijken naar het menselijke aspect
Tado's slimme radiatorknoppen werken uitstekend samen met de stadsverwarming in Almere. Het ziet er ook nog eens mooi uit. Installatie was eenvoudig en de support snel via telefoon en Tweakers! App en web maken schema's eenvoudig, maar ik gebruik vooral geofencing. Tado moet nog meer kijken naar het menselijke aspect
Vandaag is ook de zone regeling voor de Itho Spider uitgekomen. We moeten alleen nog even wachten op vloerverwarming ondersteuning, maar de radiatorknoppen zijn beschikbaar.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Geinig ding. Lees dat hij ook luchtventilatie kan regelen. Hoe werkt dat in de praktijk. Als je lekker warm stookt, krijg je droge lucht, dus ongezond en dan.. ventileren en weer koud hebben in huis? Zie dat je bij Itho ook een co2 sensor kan kopen die draadloos een signaal stuurt naar je cve. Ok, grappig, maar dat voor 280 euro? Is er niet een sensor van Itho die de luchtvochtigheid meet en daarmee de cve aanstuurt? Sterkte nog, waarom bouwen ze dat niet in de co2 sensor.. Of lees ik eroverheen. Als de luchtvochtigheid onder de 40 of boven de 60% komt, dan wordt de mechanische ventilatie automatisch ingeschakeld. Ik heb zo'n Buva systeem, denk erover om over te stappen. Zou mooi zijn als die Itho met de Nest protects zou kunnen samenwerken bijv. Of dat de Nest thermostaat (die de luchtvochtigheid wel kan meten) kan samenwerken met de Itho cve eco.zonoskar schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:52:
Vandaag is ook de zone regeling voor de Itho Spider uitgekomen. We moeten alleen nog even wachten op vloerverwarming ondersteuning, maar de radiatorknoppen zijn beschikbaar.
Is dat mogelijk of is dat toekomstmuziek.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Er is ook een RV sensor voor op de badkamer (of washok). Maar het aansturen van de luchtventilatie vind ik een beetje overbodig via de thermostaat. Je kan er ook een klokprogramma voor maken, Maar helaas heeft de CVE maar 3 standen en de hoogste stand is niet echt prettig om lang aan te hebben staan. Dus dan blijven stand 1 en 2 over. Dus ik heb overdag stand 2 aan staan en 's nachts stand 1. De RV sensor op de douche zet hem tijdelijk op stand 3. Een CO2 sensor heb ik niet, ik zag daar het nut niet van in (en idd veel te duur).InF.Inc schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:26:
Is dat mogelijk of is dat toekomstmuziek.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Misschien dat iemand een tip heeft.
Heb nu mijn iSense binnen van MP.
Echter waar ik nu al mee zit is dat ik nieuwe gaten zou moeten boren om de iSense op te hangen.
Voordat ik het doe zit ik te kijken voor andere mogelijkheden.
Nu zat ik te denken om een houten plaatje op te hangen op de huidige gaten en daarop de iSense te hangen.
Het plaatje maak ik dan net zo groot als de iSense dan valt het minder op.
Ik kan hem natuurlijk ook met 1 schroef ophangen.
Hoe hebben jullie dit aangepakt ?
Als ik hem in de toekomst weer zou willen vervangen door een ander model dan zit je weer met gaten die je moet vullen etc.
Heb nu mijn iSense binnen van MP.
Echter waar ik nu al mee zit is dat ik nieuwe gaten zou moeten boren om de iSense op te hangen.
Voordat ik het doe zit ik te kijken voor andere mogelijkheden.
Nu zat ik te denken om een houten plaatje op te hangen op de huidige gaten en daarop de iSense te hangen.
Het plaatje maak ik dan net zo groot als de iSense dan valt het minder op.
Ik kan hem natuurlijk ook met 1 schroef ophangen.
Hoe hebben jullie dit aangepakt ?
Als ik hem in de toekomst weer zou willen vervangen door een ander model dan zit je weer met gaten die je moet vullen etc.
2250 WP Zuid PVoutput
Wat had je hangen? De isense hangt bij mij in dezelfde gaten als die van de oudere ronde honeywell
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Ik wil ook een Evo home systeem gaan plaatsen. Wat mij niet duidelijk is of de EVO bedieningsinterface ook een temperatuurvoeler in zich heeft. Of moet er in de ruimte waar de bedieningsinterface staat/hangt ook een temperatuurvoeler hangen (en deze koppelen aan de bedieningsinterface. Ik kan het nergens vinden, ook niet op dit forum.
MXL schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:42:
Wat had je hangen? De isense hangt bij mij in dezelfde gaten als die van de oudere ronde honeywell

Ik had in het verleden een Honeywell round on/off hangen.
We hebben vorig jaar een andere CV ketel gekregen en daarbij een Ferrolli Romeo S Thermostaat
Had de achterplaat van de iSense er even los voor gehouden en dacht daardoor dat deze niet zou passen, maar er zitten genoeg gaten op de achterplaat.
En aangezien jij al aangeeft dat jij er ook eerst een honeywell had hangen moet het dus geen probleem worden.
2250 WP Zuid PVoutput
Er zit ook een voeler in het bedieningssysteem, gebruik die zelf ook als hoofd-meter voor de eetkamer.Jos-P schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:58:
Ik wil ook een Evo home systeem gaan plaatsen. Wat mij niet duidelijk is of de EVO bedieningsinterface ook een temperatuurvoeler in zich heeft. Of moet er in de ruimte waar de bedieningsinterface staat/hangt ook een temperatuurvoeler hangen (en deze koppelen aan de bedieningsinterface. Ik kan het nergens vinden, ook niet op dit forum.
Let wel: je moet wel ook thermostaatknoppen/aansturing in dezelfde kamer hebben om aan te sturen.
Ik heb de iSense inmiddels hangen.
Even wat gerommeld ermee maar ik heb nu F200 in het scherm staan.
Ik heb echter geen buitensensor.
Iemand een idee hoe je deze uitkrijgt ?
Ik had de regeling per ongeluk op OTC gezet deze heeft een meter nodig.
Edit2: Op het volgende heb ik helaas nog geen antwoord kunnen vinden
De iSense heeft de volgende instelling althans ik zie dit staan als ik onder informatie kijk.
Modulatiestand stand 0 deze heeft de volgende opties:
Is dat iets wat vanzelf geregeld wordt of moet ik daar nog iets mee doen ?
De iSense heeft de volgende instelling althans ik zie dit staan als ik onder informatie kijk.
code:
1
2
3
| 0 = uit 1 = deellast 5 = vollast |
[ Voor 59% gewijzigd door MdO82 op 07-04-2017 18:30 . Reden: Vraag over de modulatiestand ]
2250 WP Zuid PVoutput
Niemand hier ervaring mee of een mening over? Volgens mij een mooi compleet systeem voor een betaalbare prijs...migila schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:09:
[...]
Het is helemaal compleet!
[afbeelding]
En een basisstation voor vloerverwarming kan 12 groepen aansturen, wat bij de meeste (iig evo home) beperkter is volgens mij.
Möhlenhoff Smart Home Alpha IP
http://www.alphaip.de/index.php/nl/

[ Voor 21% gewijzigd door migila op 16-04-2017 13:08 ]
Recentelijk hebben wij een nieuwbouw woning gekocht en nu zit ik te kijken naar het vervangen van de thermostaat (en mogelijk radiator knoppen), maar zou bij god niet weten welke geschikt zou zijn. Maar alles waarschijnlijk beter dan de "domme" Honeywell Round ON/OFF die we nu vanuit de bouw hebben hangen.
Situatie is als volgt.
Benedenverdieping: Vloerverwarming als hoofdverwarming, thermostaat hangt op reguliere plek in de woning.
1e verdieping plus zolder: 2e thermostaat hangt in de gang en alle kamers hebben een radiator met radiatorknop.
Deze zijn apart van elkaar te regelen zodat je in theorie boven alles aan kan hebben qua verwarming en beneden uit of vice versa.
Beide zijn het Honeywell Rounds (gewoon de standaard thermostaat)
Op zolder hangt er een Intergas HR ECO 36 (type kan net anders zijn, maar het is een intergas HR Eco ketel CW5)
Daarnaast hebben wij (nu nog 2, maar gaat uitgebreid worden) zonnepanelen op het dak.
Nu wil ik dus idealiter 2 thermostaten voor beneden en boven die apart te regelen zijn en mogelijk radiatorknoppen om per kamer de temperatuur te kunnen meten en instellen, zodat we ongebruikte kamers echt uit kunnen schakelen. (hoewel dat nu natuurlijk ook kan met een gewone radiatorknop)
Geofencing lijkt mij prettig, maar verder totaal geen ervaring mee.
Op afstand aflezen en regelen is dan wel prettig.
Ik zie met alle verschillende slimme meters, klokmeters, Toon, Nest, Tado, etc. etc. niet meer wat nu wel en niet geschikt is.
Situatie is als volgt.
Benedenverdieping: Vloerverwarming als hoofdverwarming, thermostaat hangt op reguliere plek in de woning.
1e verdieping plus zolder: 2e thermostaat hangt in de gang en alle kamers hebben een radiator met radiatorknop.
Deze zijn apart van elkaar te regelen zodat je in theorie boven alles aan kan hebben qua verwarming en beneden uit of vice versa.
Beide zijn het Honeywell Rounds (gewoon de standaard thermostaat)
Op zolder hangt er een Intergas HR ECO 36 (type kan net anders zijn, maar het is een intergas HR Eco ketel CW5)
Daarnaast hebben wij (nu nog 2, maar gaat uitgebreid worden) zonnepanelen op het dak.
Nu wil ik dus idealiter 2 thermostaten voor beneden en boven die apart te regelen zijn en mogelijk radiatorknoppen om per kamer de temperatuur te kunnen meten en instellen, zodat we ongebruikte kamers echt uit kunnen schakelen. (hoewel dat nu natuurlijk ook kan met een gewone radiatorknop)
Geofencing lijkt mij prettig, maar verder totaal geen ervaring mee.
Op afstand aflezen en regelen is dan wel prettig.
Ik zie met alle verschillende slimme meters, klokmeters, Toon, Nest, Tado, etc. etc. niet meer wat nu wel en niet geschikt is.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Wij hebben in onze gehele woning heteluchtverwarming dmv een Brink B28 (dacht ik). In de woonkamer hangt een simpele aan/uit thermostaat.
In de keuken en bijkeuken hangt een Nefit Ecomline HR die de keuken en bijkeuken verwarmt. Dit omdat de vorige bewoneners de garage hebben omgebouwd tot keuken en heteluchtverwarming niet doorgetrokken kon worden. Ook hier in de keuken hangt een thermostaat.
Vraag: Kunnen we dmv een slimme thermostaat (bijvoorbeeld de Honeywell Round on/off wifi) met 1 app beide thermostaten regelen? Is er bijvoorbeeld een zone-regeling die twee thermostaten kan aansturen? Of zijn we genoodzaakt dit per omgeving te blijven regelen? Nu doen we het steeds handmatig: eerst woonkamer aan, dan keuken. We zouden dit graag zo 'slim' en makkelijk maken.
In de keuken en bijkeuken hangt een Nefit Ecomline HR die de keuken en bijkeuken verwarmt. Dit omdat de vorige bewoneners de garage hebben omgebouwd tot keuken en heteluchtverwarming niet doorgetrokken kon worden. Ook hier in de keuken hangt een thermostaat.
Vraag: Kunnen we dmv een slimme thermostaat (bijvoorbeeld de Honeywell Round on/off wifi) met 1 app beide thermostaten regelen? Is er bijvoorbeeld een zone-regeling die twee thermostaten kan aansturen? Of zijn we genoodzaakt dit per omgeving te blijven regelen? Nu doen we het steeds handmatig: eerst woonkamer aan, dan keuken. We zouden dit graag zo 'slim' en makkelijk maken.
Ik denk dat Tado of Evohome hiervoor de oplossingen kunnen zijn, of eventueel twee slimme thermostaten van het zelfde merk met geofenceing.mattazing schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:55:
Wij hebben in onze gehele woning heteluchtverwarming dmv een Brink B28 (dacht ik). In de woonkamer hangt een simpele aan/uit thermostaat.
Weet iemand wat deze standen inhouden op een iSense ?MdO82 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:10:
Ik heb de iSense inmiddels hangen.
code:
1 2 3 0 = uit 1 = deellast 5 = vollast
2250 WP Zuid PVoutput
Ik zal inderdaad beide thermostaten moeten vervangen door een slimme thermostaat, maar vervolgens is het euvel (lijkt me) om die met slechts 1 app te kunnen bedienen. Ik kan dit bij geen enkele slimme thermostaat terug vinden (Honeywel round on/off, Salus it500, Nest e.d.) of het mogelijk is.MadDog11 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat Tado of Evohome hiervoor de oplossingen kunnen zijn, of eventueel twee slimme thermostaten van het zelfde merk met geofenceing.
Ik heb nu een iSense hangen icm een Forreli (agpo) CW4 ketel.
Het valt ons op dat het nu langer duurt dat we warm water hebben.
Dit is duidelijk een verandering na het vervangen van de thermostaat.
Op beide thermostaten had ik het warmhouden uit staan.
Toch merken we dat het nu langer duurt.
Kan ik dat nog aanpassen in de iSense ?
Heb net nog even gekeken, maar kon zo gauw niks vinden in het menu
2250 WP Zuid PVoutput
Iemand ervaring met Junkers Opentherm convector in combinatie met EvoHome Opentherm?
Werkt dit naar behoren of ben ik genoodzaakt de EvoHome Aan-Uit versie te nemen?
Werkt dit naar behoren of ben ik genoodzaakt de EvoHome Aan-Uit versie te nemen?
Evo Home heeft een lijst met ondersteunde apparaten. Staat deze daarbij?DVanHoylandt schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:48:
Iemand ervaring met Junkers Opentherm convector in combinatie met EvoHome Opentherm?
Bij de ondersteunde apparaten is er nergens sprake van de Junkers Opentherm Convector.NIMIC schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:55:
[...]
Evo Home heeft een lijst met ondersteunde apparaten. Staat deze daarbij?
https://www.50five.be/page/compatibility
Ik heb gebeld met Honeywell (02- 728.2386), krijg ik het antwoord dat ze geen informatie hebben over Belgische boilers.
Dan wordt het gokken....
Je kunt misschien vragen of je kunt ruilen wanneer opentherm niet werkt.
Junkers en Bosch is toch hetzelfde? Tenminste ik weet dat ik voor een 20 jaar oude Junkers CV ketel een Bosch thermostaat kon gebruiken.
Je kunt misschien vragen of je kunt ruilen wanneer opentherm niet werkt.
Junkers en Bosch is toch hetzelfde? Tenminste ik weet dat ik voor een 20 jaar oude Junkers CV ketel een Bosch thermostaat kon gebruiken.
Volgens mij kun je bij Tado gewoon meerdere zones met in elk een thermostaat via 1 app bedienen. Ik neem aan dat ook andere systemen dat kunnen.mattazing schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:55:
[...]
Ik zal inderdaad beide thermostaten moeten vervangen door een slimme thermostaat, maar vervolgens is het euvel (lijkt me) om die met slechts 1 app te kunnen bedienen. Ik kan dit bij geen enkele slimme thermostaat terug vinden (Honeywel round on/off, Salus it500, Nest e.d.) of het mogelijk is.
Verwijderd
Voor zover ik heb kunnen ontdekken maken alle "slimme thermostaten" gebruik van een verbinding met de fabrikant en is deze nodig om de app te laten werken.
Ik vind dat een groot minpunt (want afhankelijk van fabrikant).
Zijn er echt geen slimme thermostaten (met een app) die zonder goed en volledig werken?
Ik vind dat een groot minpunt (want afhankelijk van fabrikant).
Zijn er echt geen slimme thermostaten (met een app) die zonder goed en volledig werken?
Honeywell Evo Home werkt prima zonder internet verbinding en zonder App.
Dan kun je hem gewoon bedienen met het touchscreen.
Dan kun je hem gewoon bedienen met het touchscreen.
Meer mensen waar de Nefit Easy niet kan verbinden met internet? Ketelverbinding oke, wifi-verbinding oke, internet verbinding niet. Alle andere (wireless) devices thuis werken probleemloos.
Heb 'm al een kwartiertje van de houder afgehad en weer teruggeklinkt maar dat helpt niet.
Heb 'm al een kwartiertje van de houder afgehad en weer teruggeklinkt maar dat helpt niet.
De kamerthermostaat zegt iets over de verwarming en niets over SWW.MdO82 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:47:
Ik heb nu een iSense hangen icm een Forreli (agpo) CW4 ketel.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Hier precies het zelfde probleem.catchingfire schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:17:
Meer mensen waar de Nefit Easy niet kan verbinden met internet? Ketelverbinding oke, wifi-verbinding oke, internet verbinding niet. Alle andere (wireless) devices thuis werken probleemloos.
Jep hier ook problemen met de Nefit Easy server verbinding, ik zie ook wat meldingen op Twitter. Duidelijk een probleem bij Nefit/Bosch, nog geen statement van hen maar zal heus wel weer snel online komen.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
HIer ook problemen met Easy. In elk geval sinds gisteravond t/m nu. Fijn om te lezen dat het Nefit-probleem is, dan hoef ik niks te doen
Verwijderd
Reden om te kiezen voor een slimme thermostaat die niet via een server van derden werkt. Helaas is er weinig keus dan.
Hoezo? Hij is lokaal nog gewoon te bedienen. Volgens mij werkt zelfs het programma gewoon nog. Er is dus ook niet echt een probleem, behalve dat je hem tijdelijk niet via de app kunt bedienen.
Hah, Ik moet ook eerst op Tweakers kijken voor ik de boel drie keer reset...
Het programma loopt gewoon door, totdat je hem reset trouwens..
Afwachten op Nefit, hopen dat ze voor de winter begint oplossen..
Ik heb firmware versie 02.18.02 van de Nefit easy
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Sterker nog, als je wat huisautomatisering hebt draaien kan je hem gewoon alsnog via een app bedoenen.woekele schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:58:
Hoezo? Hij is lokaal nog gewoon te bedienen. Volgens mij werkt zelfs het programma gewoon nog. Er is dus ook niet echt een probleem, behalve dat je hem tijdelijk niet via de app kunt bedienen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sinds 5 minuten werkt het weer aan de grafieken te zienfredhuizinga schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:21:
Hah, Ik moet ook eerst op Tweakers kijken voor ik de boel drie keer reset...
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Vorige week een slimme meter ontvangen van Enexis:
https://www.enexis.nl/con...riciteitsmeter-landis-gyr
Als iemand nog tuos & tricks heeft hoor ik het graag.
De gasmeter is ook meteen vervangen voor deze:
https://www.enexis.nl/con...iding-gasmeter-landis-gyr
https://www.enexis.nl/con...riciteitsmeter-landis-gyr
Als iemand nog tuos & tricks heeft hoor ik het graag.
De gasmeter is ook meteen vervangen voor deze:
https://www.enexis.nl/con...iding-gasmeter-landis-gyr
tip: geniet ervan. Maar serieus: waar doel je precies op?
Verwijderd
tips omtrent het gebruik of uitlezen etc...echt spannend is het verder ook niet nee.woekele schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:01:
Maar serieus: waar doel je precies op?
Verwijderd
Het Evohome systeem is al een tijdje op de markt en omdat ik een compleet systeem wil plaatsen vroeg ik mij af er binnenkort nog een hardware wijziging zit aan te komen zeg maar een soort van 2.0
Verder neem ik aan dat de firmware nog regelmatig ge-update wordt.
De EvoHome Wifi is eigenlijk al versie v3. Ik heb niets gehoord van nieuwe hardwareversies, maar als die zijn aangekondig kan je meestal sowieso eerst nog een half jaar wachten op beschikbaarheid...Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:57:
Het Evohome systeem is al een tijdje op de markt en omdat ik een compleet systeem wil plaatsen vroeg ik mij af er binnenkort nog een hardware wijziging zit aan te komen zeg maar een soort van 2.0
Nou... In 2016 is er een update geweest (misschien 2?), en in april dit jaar ook weer. Niet echt 'regelmatig', maar van de andere kant werkt het gewoon.Verder neem ik aan dat de firmware nog regelmatig ge-update wordt.
Verwijderd
Ok bedankt voor de info, het systeem is mij geoffreerd voor in totaal bijna 2300,- incl install.
Zou het daarom jammer vinden als er binnenkort nieuwe hardware zou verschijnen. Het Tado systeem vind ik bv optisch mooier maar het gaat natuurlijk uitendelijk om de functionaliteit.
Zou het daarom jammer vinden als er binnenkort nieuwe hardware zou verschijnen. Het Tado systeem vind ik bv optisch mooier maar het gaat natuurlijk uitendelijk om de functionaliteit.
Ik heb tweedehands een Remeha eTwist (incl. gateway) aangeschaft. Hij werkt prima, stuurt de ketel goed aan en kan hem ook uitlezen. Ook werkt hij prima op mijn wifi. Het enige dat niet werkt is het koppelen van een smartphone.. hij blijft op de melding "status eenmalig wachtwoord, koppelen starten" staan.
Ik heb al verschillende keren met Remeha aan de telefoon gehangen en die geven, nadat alle mogelijke oplossingen doorlopen zijn (ik heb zelfs een wifi hotspot geprobeerd om uit te sluiten dan mijn firewall in de weg zit), aan dat de eTwist dan defect is. Daar twijfel ik aan aangezien alles werkt alleen het gedeelte waarbij hij zich moet registreren bij de servers van Remeha (aanname..) gaat het mis.
Is er hier iemand die tegen hetzelfde probleem aangelopen is of weet wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb al verschillende keren met Remeha aan de telefoon gehangen en die geven, nadat alle mogelijke oplossingen doorlopen zijn (ik heb zelfs een wifi hotspot geprobeerd om uit te sluiten dan mijn firewall in de weg zit), aan dat de eTwist dan defect is. Daar twijfel ik aan aangezien alles werkt alleen het gedeelte waarbij hij zich moet registreren bij de servers van Remeha (aanname..) gaat het mis.
Is er hier iemand die tegen hetzelfde probleem aangelopen is of weet wat er aan de hand kan zijn?
Ik kan het zo niet direct vinden.. welke keuze blijft er over? Ik wil namelijk graag met domotica in het algemeen aan de slag, maar ik heb de eis dat niets van dat al een Internet verbinding eist. Ik wil geen data naar buiten. Kan je me op weg helpen naar een overzicht voor thermostaten? Is er ergens een faq over domotica en welke producten niet eisen dat je je privacy opgeeft?Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 06:28:
Reden om te kiezen voor een slimme thermostaat die niet via een server van derden werkt. Helaas is er weinig keus dan.
@mediumdry hoe ga je dan om met een smartfone - TV abonnement en noem maar op, alles ligt toch op straat. Ik denk dat de meeste, misschien wel alle slimme thermostaten een koppeling hebben met een of andere server. Maar misschien zijn er toch die aan je voorwaarden voldoen, ik ben benieuwd.
Verwijderd
@sunnybird
TV en vergelijkbaar kan niet zonder contact met een of andere server van derden. Maar in geval van een thermostaat is er geen enkele reden om dit te laten lopen via een server van een fabrikant. Zet gewoon een klein servertje in de thermostaat en je kunt rechtstreeks zonder tussenkomst van derden contact leggen.
TV en vergelijkbaar kan niet zonder contact met een of andere server van derden. Maar in geval van een thermostaat is er geen enkele reden om dit te laten lopen via een server van een fabrikant. Zet gewoon een klein servertje in de thermostaat en je kunt rechtstreeks zonder tussenkomst van derden contact leggen.
Het systeem van Netatmo kwam op een gegeven moment hier ook langs. Moet zeggen dat ik er wel van gecharmeerd was. Heb overigens zelf sinds eind 2015 de Honeywell en werkt opzich prima hoor. Vind het systeem alleen wel redelijk 'dom'. Gelukkig zit er nog een koppeling met IFTTT in, maar voor het overige ook niet veel.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:57:
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Voor de mensen die Danfoss Link spullen zoeken: http://www.neuebadwelt.de...ng/Danfoss_living_connect
Prijzen zijn serieus laag.
Van de week twee nieuwe ruimtesensors aangeschaft en gisteren geïnstalleerd. Eén was er al eerder spontaan overleden en de tweede is bezweken aan een lekkende batterij. Ik heb het systeem nu ruim 4,5 jaar en ik moet zeggen dat ik er weinig over heb te klagen.
Prijzen zijn serieus laag.
Van de week twee nieuwe ruimtesensors aangeschaft en gisteren geïnstalleerd. Eén was er al eerder spontaan overleden en de tweede is bezweken aan een lekkende batterij. Ik heb het systeem nu ruim 4,5 jaar en ik moet zeggen dat ik er weinig over heb te klagen.
Hallo deskundigen van de slimme thermostaat. Ik heb een aantal forums op tweakers doorgespit en ook op internet gekeken, en vindt heel veel informatie, maar niet echt een antwoord op mijn vragen.
Dit is mijn huidige situatie:
- een AWB ThermoMaster VR 23.28W met modulerende brander (oud i know, maar is een huurpand, ketel v d eigenaar).
- een Cenvax weersafhankelijke regeling stuurt de ketel aan
- een honeywell TH8000 thermostaat (7 dagen v d week, 4 schakelmomenten per dag) regelt de verwarming/temperatuur van onze ruimte
Wat we zoeken is een vervanger voor de TH8000 (of aanvulling op de TH8000) waarbij we:
- via internet kunnen instellen/wijzigen
- een standaard programma kunnen instellen (7 dagen v d week, 4 schakelmomenten per dag, zoals de TH8000)
- uitzonderingen voor specifieke datums/tijden kan instellen
Idee is dat je:
- een standaard/basis verwarmings--schema maakt voor de dagen van de week
- en ongelimiteerd uitzonderingen op datum/tijd kan instellen
Alle dagen van de week volgt hij het standaard programma, maar als er een uitzondering is ingesteld dan volgt hij de uitzondering voor die dag. Bijvoorbeeld:
- standaard/basis: woensdag en vrijdag om 9.00 naar 20 graden en om 20.00 naar 16 graden.
- als uitzondering ingesteld:
woensdag 6 december om 10.00 naar 22 graden en om 16.00 naar 16 graden.
vrijdag 15 december om 11.00 naar 24 graden en om 15.00 naar 16 graden.
etc.
Verder:
- de thermostaat komt/zit op 1 vaste plek en daar zit al bedrading (van de TH8000). Draadloos is dus niet nodig.
- aansluiting op internet via een lankabel is fijn. Maar meestal zijn ze draadloos volgens mij? Handigste als wifi en bedraad kan.
- Zelf lerend etc. is niet nodig. En als er dit soort functies op zitten, dan moeten deze uit te zetten zijn.
- Of het een touch screen is/niet maakt me niet uit.
Als we maar via internet op datum/tijd kunnen instellen.
Graag hoor ik jullie reacties.
Dit is mijn huidige situatie:
- een AWB ThermoMaster VR 23.28W met modulerende brander (oud i know, maar is een huurpand, ketel v d eigenaar).
- een Cenvax weersafhankelijke regeling stuurt de ketel aan
- een honeywell TH8000 thermostaat (7 dagen v d week, 4 schakelmomenten per dag) regelt de verwarming/temperatuur van onze ruimte
Wat we zoeken is een vervanger voor de TH8000 (of aanvulling op de TH8000) waarbij we:
- via internet kunnen instellen/wijzigen
- een standaard programma kunnen instellen (7 dagen v d week, 4 schakelmomenten per dag, zoals de TH8000)
- uitzonderingen voor specifieke datums/tijden kan instellen
Idee is dat je:
- een standaard/basis verwarmings--schema maakt voor de dagen van de week
- en ongelimiteerd uitzonderingen op datum/tijd kan instellen
Alle dagen van de week volgt hij het standaard programma, maar als er een uitzondering is ingesteld dan volgt hij de uitzondering voor die dag. Bijvoorbeeld:
- standaard/basis: woensdag en vrijdag om 9.00 naar 20 graden en om 20.00 naar 16 graden.
- als uitzondering ingesteld:
woensdag 6 december om 10.00 naar 22 graden en om 16.00 naar 16 graden.
vrijdag 15 december om 11.00 naar 24 graden en om 15.00 naar 16 graden.
etc.
Verder:
- de thermostaat komt/zit op 1 vaste plek en daar zit al bedrading (van de TH8000). Draadloos is dus niet nodig.
- aansluiting op internet via een lankabel is fijn. Maar meestal zijn ze draadloos volgens mij? Handigste als wifi en bedraad kan.
- Zelf lerend etc. is niet nodig. En als er dit soort functies op zitten, dan moeten deze uit te zetten zijn.
- Of het een touch screen is/niet maakt me niet uit.
Als we maar via internet op datum/tijd kunnen instellen.
Graag hoor ik jullie reacties.
[ Voor 43% gewijzigd door erikv22 op 11-09-2017 14:34 ]
Wellicht dat iemand dit bekend klinkt.
Ik heb een iSense v28 hangen.
Sinds vandaag was het dus echt weer nodig om deze aan te zetten
Nu viel het mij op dat als ik de thermostaat met de knop omhoog wil zetten dat de temperatuur niet lekker doorloopt.
Hij gaat dan van bijv. 19 - 19,5 - 19 - 19,5 - 20 hij schiet als het ware even terug naar beneden en dan weer verder naar boven.
De temperatuur naar beneden zetten is geen probleem dat gaat zonder problemen.
Klinkt iemand dit bekend ?
Nu viel het mij op dat als ik de thermostaat met de knop omhoog wil zetten dat de temperatuur niet lekker doorloopt.
Hij gaat dan van bijv. 19 - 19,5 - 19 - 19,5 - 20 hij schiet als het ware even terug naar beneden en dan weer verder naar boven.
2250 WP Zuid PVoutput
Is de Nest Thermostat E (iets goedkoper modelletje) wat, als je vloerverwarming hebt?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
klinkt als een kapot potmetertje. wellicht is het simpel/goedkoop te fixen met wat contactspray, als dat niks oplost dan wordt dat vrees ik vervangen op termijnMdO82 schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:18:
Wellicht dat iemand dit bekend klinkt.
Ik heb er wat contactspray op gedaan en het "lijkt" erop dat het daarmee opgelost isjorisjan schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:03:
[...]
klinkt als een kapot potmetertje. wellicht is het simpel/goedkoop te fixen met wat contactspray, als dat niks oplost dan wordt dat vrees ik vervangen op termijn
2250 WP Zuid PVoutput
In ieder geval voor nu, dit is helaas zeer waarscĥjnlijk geen blijvende oplossingMdO82 schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:33:
[...]
Ik heb er wat contactspray op gedaan en het "lijkt" erop dat het daarmee opgelost is.
Daar hou ik rekening mee, vandaar dat ik ook lijkt er zo bij had gezetjorisjan schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:44:
[...]
In ieder geval voor nu, dit is helaas zeer waarscĥjnlijk geen blijvende oplossing
2250 WP Zuid PVoutput
Ik ben op zoek naar een wifi thermostaat die ik met m'n smartphone warmer / kouder (aan/uit) kan zetten, en dat hoeft niet eens via internet; eigenlijk alleen via local network.
Ik vind 250,- (nest) dan best veel geld. Wat zou een goede optie zijn?
Ik zag dat het bij Itho nu ook mogelijk is om zonering toe te passen bij vloer verwarming, ik vond dit document, maar nog geen set in de webshop (wel een upgrade setje in de webshop: https://webshop.ithodaald...oor-verwarming-kamer-zone, maar lijkt niet voor vv te zijn). Nu lijkt het ook best ingewikkeld wat ze verzonnen hebben en je verdeler moet geschikt zijn voor de radiatorregelaars van Itho. Geen idee hoe je dat moet checken. Zal wel weer via een belletje naar de installateur moeten denk ik.
[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 22-09-2017 13:07 ]
Marktplaats bv een etwist?Ronald1975 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:02:
Ik ben op zoek naar een wifi thermostaat die ik met m'n smartphone warmer / kouder (aan/uit) kan zetten, en dat hoeft niet eens via internet; eigenlijk alleen via local network.
thx, leuk ding, ik zei weinig voordeel tov. alle andere. Nog steeds een gatway; en ik wil hem juist niet vanaf buiten benaderen
Ik zag dat de Evohome Wifi met 4 radiatorkranen nu voor 450 euro te koop is op
pricewatch: Honeywell EvoHome Radiatorpakket Wi-Fi OpenTherm
pricewatch: Honeywell EvoHome Radiatorpakket Wi-Fi OpenTherm
Nog 1 dagje en dan is mijn Toon abonnement ook afgelopen. Wat een arrogantie om ruim 30% extra te gaan vragen voor dingen die de meeste gebruikers niet eens gaan gebruiken of nodig hebben.
Het opzeggen bespaart mij weer € 54,00 op jaar basis.
Op 19 november loopt ook mijn Eneco contract af.... wat ben ik blij dat ik van die club af ben.
Hun attitude is nog 100x erger dan die van Ronald Trump en Vladimir Poetin bij elkaar.
Vooral dat Toon forum van hun, die word gerund door een paar sponsors van Eneco zelf... wat een kwalbakken. Als je daar iets teveel commentaar levert wat ze niet zint krijg je daar direct een ban.
Stelletje kontkruipers daar.
Nu wil ik gaan rondkijken naar een andere slimme thermostaat, ik denk dat het een Honeywell gaat worden die meerdere ruimtes in de gaten kan houden. Maar het ding laten rooten is ook nog een optie.
Het opzeggen bespaart mij weer € 54,00 op jaar basis.
Op 19 november loopt ook mijn Eneco contract af.... wat ben ik blij dat ik van die club af ben.

Hun attitude is nog 100x erger dan die van Ronald Trump en Vladimir Poetin bij elkaar.
Vooral dat Toon forum van hun, die word gerund door een paar sponsors van Eneco zelf... wat een kwalbakken. Als je daar iets teveel commentaar levert wat ze niet zint krijg je daar direct een ban.
Stelletje kontkruipers daar.
Nu wil ik gaan rondkijken naar een andere slimme thermostaat, ik denk dat het een Honeywell gaat worden die meerdere ruimtes in de gaten kan houden. Maar het ding laten rooten is ook nog een optie.
Ik heb een vraag betreffende de Honeywell Lyric T6r, ik krijg hem maar niet gekoppeld aan Homekit. Iemand anders daar ook problemen mee?
Voor mijn appartement met 4 kamers ben ik aan het twijfelen tussen Evohome en Netatmo.
Beide blijken perfect met de meeste tools te integreren: IFTTT, Domoticz, Home Assistant, ...
Het voordeel van de Evohome is dat er een centrale thermostaat is waarmee je zonder een smartphone toch even gemakkelijk alles kan regelen en je een gemakkelijk overzicht hebt.
De Netatmo heeft dat niet, wat natuurlijk goedkoper is, maar ik denk toch wel dat je dat centrale "bord" gaat missen.
Ik lees hier veel mensen die Evohome gebruiken, maar precies niet zo veel Netatmo gebruikers? Is dat omdat het nog nieuw is? Heeft iemand nog iets toe te voegen? Alvast eeuwige dank en roem
Beide blijken perfect met de meeste tools te integreren: IFTTT, Domoticz, Home Assistant, ...
Het voordeel van de Evohome is dat er een centrale thermostaat is waarmee je zonder een smartphone toch even gemakkelijk alles kan regelen en je een gemakkelijk overzicht hebt.
De Netatmo heeft dat niet, wat natuurlijk goedkoper is, maar ik denk toch wel dat je dat centrale "bord" gaat missen.
Ik lees hier veel mensen die Evohome gebruiken, maar precies niet zo veel Netatmo gebruikers? Is dat omdat het nog nieuw is? Heeft iemand nog iets toe te voegen? Alvast eeuwige dank en roem
Weet er iemand of er buiten WiFi nog verschillen zijn tussen Evohome 2 en 3? Er is namelijk een set met 3 radiatorknoppen voor 220€ te koop op amazon (https://www.amazon.de/Hon...=8-2&keywords=ATP921R3100). Het is wel v2, maar die WiFi interesseert mij niet.
Kijk eens naar de Honeywell Round Modulation Plus (T87C2055) even opletten of je OT hebt of aan/uit. Ik heb de Evohome van Honeywell en dat bevalt goed. De Round kost minder dan 100 Euro.Ronald1975 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:02:
Het is wel zo dat er een een connectie moet zijn met een server van Honeywell, om op afstand te kunnen bedienen. Als je dat een nadeel vindt is het geen goede optie natuurlijk. Zelf zie ik het niet als een probleem.
[ Voor 0% gewijzigd door bert pit op 03-10-2017 19:57 . Reden: verduidelijking ]
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Er zijn verschillen, maar ik zou diep moeten graven. Ik meen me te herinneren dat het updaten van de software op V2 lastig is. Zonder Wifi heb je geen app bediening overigens.mathias82 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:37:
Weet er iemand of er buiten WiFi nog verschillen zijn tussen Evohome 2 en 3? Er is namelijk een set met 3 radiatorknoppen voor 220€ te koop op amazon (https://www.amazon.de/Hon...=8-2&keywords=ATP921R3100). Het is wel v2, maar die WiFi interesseert mij niet.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Bedankt voor je reactie. App-bediening hoeft niet, vind ik persoonlijk onzinnig. Software-update mag voor mij part ook lastiger zijn, zolang er maar updates komen :-)bert pit schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:28:
[...]
Er zijn verschillen, maar ik zou diep moeten graven. Ik meen me te herinneren dat het updaten van de software op V2 lastig is. Zonder Wifi heb je geen app bediening overigens.
App bediening is wel erg handig, ook op de bankmathias82 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Bedankt voor je reactie. App-bediening hoeft niet, vind ik persoonlijk onzinnig. Software-update mag voor mij part ook lastiger zijn, zolang er maar updates komen :-)
Is het installeren van een Evohome eenvoudig?
Ik heb een combinatie van vloerverwarming op de begane grond en radiotoren op de verdiepingen.
Of kan ik het beter aan de vakman overlaten?
Ik heb een combinatie van vloerverwarming op de begane grond en radiotoren op de verdiepingen.
Ik heb het aan de vakman overgelaten. En daar ben ik uiteindelijk wel blij mee.
Het scheelt echt een hoop tijd als je het aan iemand over laat die het vaker gedaan heeft en het juiste gereedschap heeft.
Daarna kun je zelf alles nog tweaken.
Wil je de vloerverwarming in zones aansturen?
Het scheelt echt een hoop tijd als je het aan iemand over laat die het vaker gedaan heeft en het juiste gereedschap heeft.
Daarna kun je zelf alles nog tweaken.
Wil je de vloerverwarming in zones aansturen?
Voor de tweakers een vraag/opmerking/idee....
Momenteel gebruik ik de Honeywell Round Wireless (niet modulerend want stadsverwarming), samen met de HW Gateway, werkt naar behoren al zint me het verplichte gebruik van externe server niet echt.
Het plan was om tzt over te stappen op EvoHome incl de draadloze radiator thermostaten zodat we eindelijk zône instellingen kunnen doen. De prijs is nog iets waar ik tegenaan hik en ook het Evohome display is niet echt top. Inmiddels hebben ze de Lyric thermostaat uitgebracht, nog niet ingedoken.
Als domotica liefhebber een tijd geleden begonnen met Pimatic (via top GoT forum het grote pimatic topic - home domotica met je Raspberry Pi), zootje RPi's voor gebruikt en helemaal happy mee en als uitbreiding daarop begonnen aan radiator booster projectje, via JAGA DBE forum alhier.
Daar kwam ik in aanraking met de belachelijk goedkope SonOff wifi switches. Die heb ik inmiddels voorzien van Tasmota, wat me op MQTT bracht, waarna ik aan Node-Red verslaafd ben geraakt...wtf.
Nu kom ik tot de volgende conclusie, en ik zeg erbij dat dit alleen voor stadsverwarming cq niet-modulerend van toepassing is. De Honeywell Round Wireless incl. Gateway, a €149, is eenvoudig te vervangen door een Sonoff van €3 om de stadsverwarming mee te schakelen en een of meerdere temp sensoren. had er al 2 op mn RPi's en nu 4 op SonOff TH's maar die zijn voor onder de radiatoren.
Het enige wat dan ontbreekt is een fysieke thermostaat en bediening is altijd via mobiel/ipad/laptop, programmering uiteraard prima te doen via Node-Red of andere domotica.
Wat ik nog niet kan vinden is radiatorkranen die via wifi/opensource aan te sturen zijn, Honeywell heeft ze maar niet opensource. Dus zône regeling is nog niet te doen (voor weinig). Iemand tips voor wifi-radiatorkranen die evt te hacken zijn?
Momenteel gebruik ik de Honeywell Round Wireless (niet modulerend want stadsverwarming), samen met de HW Gateway, werkt naar behoren al zint me het verplichte gebruik van externe server niet echt.
Het plan was om tzt over te stappen op EvoHome incl de draadloze radiator thermostaten zodat we eindelijk zône instellingen kunnen doen. De prijs is nog iets waar ik tegenaan hik en ook het Evohome display is niet echt top. Inmiddels hebben ze de Lyric thermostaat uitgebracht, nog niet ingedoken.
Als domotica liefhebber een tijd geleden begonnen met Pimatic (via top GoT forum het grote pimatic topic - home domotica met je Raspberry Pi), zootje RPi's voor gebruikt en helemaal happy mee en als uitbreiding daarop begonnen aan radiator booster projectje, via JAGA DBE forum alhier.
Daar kwam ik in aanraking met de belachelijk goedkope SonOff wifi switches. Die heb ik inmiddels voorzien van Tasmota, wat me op MQTT bracht, waarna ik aan Node-Red verslaafd ben geraakt...wtf.
Nu kom ik tot de volgende conclusie, en ik zeg erbij dat dit alleen voor stadsverwarming cq niet-modulerend van toepassing is. De Honeywell Round Wireless incl. Gateway, a €149, is eenvoudig te vervangen door een Sonoff van €3 om de stadsverwarming mee te schakelen en een of meerdere temp sensoren. had er al 2 op mn RPi's en nu 4 op SonOff TH's maar die zijn voor onder de radiatoren.
Het enige wat dan ontbreekt is een fysieke thermostaat en bediening is altijd via mobiel/ipad/laptop, programmering uiteraard prima te doen via Node-Red of andere domotica.
Wat ik nog niet kan vinden is radiatorkranen die via wifi/opensource aan te sturen zijn, Honeywell heeft ze maar niet opensource. Dus zône regeling is nog niet te doen (voor weinig). Iemand tips voor wifi-radiatorkranen die evt te hacken zijn?
Bij vloerverwarming is het belangrijk om te kiezen voor een zogenaamd aan/uit systeem. Opentherm gaan niet goed werken. Daarnaast moet je thermostaatknoppen hebben, of je oude kranen vervangen. Daarna koppel je je oude thermostaat af van de ketel en sluit je een evohome schakelkastje aan.rsmits007 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:53:
Is het installeren van een Evohome eenvoudig?
Nu kun je de knoppen monteren en de vloerverwarming unit koppelen. Daarna programmeren. Het is goed zelf te doen voor de handige doe het zelver. Op youtube staan instructiefilmpjes.
Hou er ook rekening mee dat je een bypass hebt in het systeem met een zogenaamde avdo. Ben je niet zo handig: uitbesteden.
Evohome werkt voor wat betreft de app met Wifi. Echter de kranen communiceren niet via wifi maar via de 868 MHz band.Zootallure schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:31:
Voor de tweakers een vraag/opmerking/idee....
@Bert Wat is jouw ervaring met de batterijduur bij de thermostaatkranen van Evohome?