Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
MikeyMan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:47:
[...]

Volgens mij kun je in de woonkamer volstaan met de bedieningsunit, en dan de rest met wifi knoppen aansturen. Scheelt je weer vijf knoppen.
De configurator gaat hier overigens wel vreemd mee om. Met 1 kamer geeft ie aan dat het met de bedieningsunit lukt. Met twee kamers heb je ineens ook voor de originele kamer knoppen nodig.
Mja dan moeten we maar ff kijken hoe dat samen gaat werken. Dan zou de woonkamer altijd doorstroming hebben. En dan later volgend jaar modules bijkopen. Nog enig idee of ik dan voor open therm kan gaan met die Remeha of is aan/uit beter?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, wacht, daar zeg je iets...

Als je geen knoppen monteert, loopt de woonkamer inderdaad door. Dit zou dan eventueel wel met simpele thermostaatkranen opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je geen knoppen monteert in de woonkamer, kun je daar geen zone van maken. Je kunt dan dus niet de cv aan zetten als alleen de woonkamer om warmte vraagt.

Ik tel 6 zones, inclusief de woonkamer, dus om deze apart te kunnen regelen heb je minimaal 6 thermostaatknoppen nodig.

Dit gaf MikeyMan ook al aan hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NIMIC schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:38:
Als je geen knoppen monteert in de woonkamer, kun je daar geen zone van maken. Je kunt dan dus niet de cv aan zetten als alleen de woonkamer om warmte vraagt.

Ik tel 6 zones, inclusief de woonkamer, dus om deze apart te kunnen regelen heb je minimaal 6 thermostaatknoppen nodig.

Nou, de cv aanzetten als alleen de woonkamer om warmte vraagt lukt wel.
Voorkomen dat de woonkamer ook opwarmt als een andere ruimte om warmte vraagt lukt niet :P

Hier kun je nog een beetje omheen werken door ouderwetse thermostaatkranen te monteren. Scheelt weer een paar knaken.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 08-12-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Hoe dan?
Als er geen woonkamer zone is kun je de woonkamer ook niet op een temperatuur instellen. Hoe zou je een zone maken voor de woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je kunt toch een zone maken met het bedieningspaneel? Daar zit een thermometer in begreep ik. Of zit de software dan dwars?

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 08-12-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
NIMIC schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:38:

Dus ik moet gewoon 1 van de 4 thermostaten voorzien van zo'n adapter? Dan blijven 3 radiatoren altijd doorstromen neem ik aan. En mocht ik alles voorzien hebben van evohome modules? Wat als alles dicht staat en de ketel toch wil stoken? Hoe kan ik zien of er een ontluchter zit bij mijn ketel om dit te voorkomen?

En wat is het verschil tussen een THR092HRT en een HR92WE?

[ Voor 3% gewijzigd door knny op 08-12-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:42:
Je kunt toch een zone maken met het bedieningspaneel? Daar zit een thermometer in begreep ik. Of zit de software dan dwars?
Een zone moet minimaal iets hebben om aan te sturen, zoals een thermostaatknop.
Als optie kun je de temperatuur via een andere sensor ophalen (zoals het bedieningspaneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stuurt het bedieningspaneel dan niet de ketel aan, net zoals in de 1-kamer oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:16:
Stuurt het bedieningspaneel dan niet de ketel aan, net zoals in de 1-kamer oplossing?
Nope...

Het eerste wat je moet doen bij het aanmaken van een zone is het toewijzen van een regelaar. Als je niets te regelen hebt kun je geen zone aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Ok dus og 1 knop extra bestellen voor in woonkamer dus. Ik zie op 50five een deal staan van starterspakket OT met 4 thermostaten voor 460 euro. Dat is best scherp als ik het vergelijk met andere aanbieders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NIMIC schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:30:
[...]

Nope...

Het eerste wat je moet doen bij het aanmaken van een zone is het toewijzen van een regelaar. Als je niets te regelen hebt kun je geen zone aanmaken.
Hoe werkt dit dan bij 1 kamer? De configurator geeft dan geen regelaars aan.
Ik dacht dat de bedieningsunit als kamerthermostaat kan werken, in die zin niet anders dan een radiatorthermostaat. Die zou je dan toch ook aan een kamer moeten kunnen toewijzen?

Of werkt de single-zone setup überhaupt zonder zones in de software?

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 08-12-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
De single-zone setup werkt inderdaad anders, zonder zones.
Dit heb ik helaas niet gezien, ben zelf gestart met meerdere zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

MikeyMan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:23:
[...]

Hoe werkt dit dan bij 1 kamer? De configurator geeft dan geen regelaars aan.
Ik dacht dat de bedieningsunit als kamerthermostaat kan werken, in die zin niet anders dan een radiatorthermostaat. Die zou je dan toch ook aan een kamer moeten kunnen toewijzen?

Of werkt de single-zone setup überhaupt zonder zones in de software?
Volgens mij is de BDR91 bedoelt om (in mijn geval) de vloerverwarming te regelen. De thermostaat meet de temperatuur in de woonkamer, als er warmte nodig is stuurt hij een signaal naar de BDR91, die op zijn beurt de vloerverwarming 'open' kan zetten.

https://www.kijkvoelbelee...an-uit-module-BDR91A1000/

Edit: Die BDR-91 zou dus eigenlijk een y-vc8615 moeten in/uit schakelen, zoals NIMIC hier zegt.

[ Voor 10% gewijzigd door RvdH op 08-12-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hoeveel stopcontacten heb je de nodig bij je verdeler? Volgens mij heb je er 3 nodig.

1. Pomp vloerverwarming
2. Aan/uit klep
3. Relais module

Klopt dit? Dan zou ik er nl. 2 bij moeten maken voordat ik iets koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Floris-K schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:32:
Hoeveel stopcontacten heb je de nodig bij je verdeler? Volgens mij heb je er 3 nodig.

1. Pomp vloerverwarming
2. Aan/uit klep
3. Relais module

Klopt dit? Dan zou ik er nl. 2 bij moeten maken voordat ik iets koop ;)
Dat lijkt me wel kloppen :)

Dus gisteravond een begin gemaakt aan het installeren.. blijkt dat mijn ketel tóch geen OpenTherm heeft. Blijkbaar net iets te oud ofzo, ik kan de kroonsteentjes in elk geval niet vinden.

Dus nu kan ik 2 dingen doen: een OpenTherm interface aanschaffen a €131, of proberen de OpenTherm module van Evohome te ruilen voor een aan/uit module (BDR91) bij de vestiging hier verderop. Die mogen dan meteen de Round Wireless thermostaat terugnemen en een Y-VC8615 meegeven.

Hoeveel profijt heb ik bij een OpenTherm interface t.o.v. een simpele aan/uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
die ketel is volgens mij gelijk aan de ketel waarmee ik veel problemen had met Evohome. Deed ook alleen aan/uit en had daardoor teveel vermogen voor Evohome om fatsoenlijk te regelen. Ik zou dus zeker voor Opentherm kiezen om het vermogen te kunnen beperken (door lagere temp water te kunnen vragen).

Tenzij je niet bang bent voor teveel vermogen, bijvoorbeeld omdat je hele grote ruimtes hebt, of weinig isolatie.

Bij Single zone moet je alleen een regelaar voor de ketel 'aanmelden'. De BDR91 bijvoorbeeld. En je moet aangeven dat je de bedieningsunit als temperatuurmeter wilt inzetten.

[ Voor 33% gewijzigd door woekele op 09-12-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Ik heb een Remeha Tzerra 28c met op dit moment een kastje van Toon tussen de cv. Zou ik die van de Evohome gewoon op die aansluiting kunnen aansluiten? Of moet die ergens anders gekoppeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-08 21:38
Ervaringen Honeywell Round Connected Modulation Thermostaat Y87C2004
...

Jaren gebruik gemaakt van de standaard Honeywll Round Modulation thermostaat, simpel en eenvoudig te gebruiken door middel van de draairing. voor de rest geen extra opties als week programma en op afstand te bedienen.

Honeywell gaat ook met zijn tijd mee en voor mij de overstap naar gebruikers gemak. een op afstand te bedienen thermostaat ( dmv een App) en een week/dag programma aan te maken.
De Honeywell Round Connected Modulation Thermostaat Y87C2004 sluit mooi aan op mijn wensen.

Oude thermostaat eraf, nieuwe er direct op geklikt ( zelfde grondplaat) de gateway aangesloten op internet. thermostaat gekoppeld aan de gateway en klaar. alleen nog even de App installeren op de telefoon.

Wat mij direct al opviel is dat de nieuwe thermostaat direct een hogere kamer temperatuur aangeeft van 1 graad ! zonder de kachel aangezet te hebben, blijkt het geen 19 graden te zijn maar 20 graden ?

Ook de temperatuur die de App aangeeft verschilt vaak van wat de thermostaat aan geeft. ?

Zijn er meerdere met deze ervaringen, en hoe zijn ze eventueel op te lossen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:57
Ik heb hem gehad en er een review over geschreven: productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad

Samenvatting: ik was er niet van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:18
Tussen app en thermostaat heb ik geen verschillen waargenomen. Wel is opvallend dat als je in de app de temperatuur een halve graad verhoogd en bevestigd, de temperatuur van de ruimte ook plotseling een halve graad hoger is. Niet geprobeerd of dat bij een hele of meer graden ook zo is, lijkt mij niet.

Of de temperatuur van de thermostaat echt de juiste is vind ik niet zo belangrijk want daar daar hou je dan gewoon rekening mee. Een minpunt is wel de summiere info in de app zoals het niet kunnen zien of de ketel in bedrijf is of niet. Verder doet die precies wat ik wil en houd mijn huis met trage vloerverwarming netjes op temperatuur en ik kan waar ik ook ben de temperatuur regelen en kom daarna altijd in een warm huis.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

RvdH schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:27:
[...]

Dus gisteravond een begin gemaakt aan het installeren.. blijkt dat mijn ketel tóch geen OpenTherm heeft. Blijkbaar net iets te oud ofzo, ik kan de kroonsteentjes in elk geval niet vinden.

Dus nu kan ik 2 dingen doen: een OpenTherm interface aanschaffen a €131, of proberen de OpenTherm module van Evohome te ruilen voor een aan/uit module (BDR91) bij de vestiging hier verderop. Die mogen dan meteen de Round Wireless thermostaat terugnemen en een Y-VC8615 meegeven.

Als jij dezelfde ketel heb al ik (VHR 24-28C) uit 2000, dan past die module er niet op. Met andere woorden. het wordt met die ketel erg lastig (onmogelijk) om opentherm te maken. Alle elektronica moet dan vervangen worden.

Nog een ander vraagje: Kan de Etwist van rehema wel direct gekoppeld worden aan de OTGW? Omdat ze het hebben over een gateway dat nodig is voor opentherm ketels en geen gateway als je een Etwist compatible ketel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

FutureCow schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:03:
[...]

Als jij dezelfde ketel heb al ik (VHR 24-28C) uit 2000, dan past die module er niet op. Met andere woorden. het wordt met die ketel erg lastig (onmogelijk) om opentherm te maken. Alle elektronica moet dan vervangen worden.
Daar ben ik van het weekend ook achter gekomen... :'( Voor niets anderhalf uur in de auto gezeten om de VR33 module te kopen. Vanmiddag kan ik dus de VR33 en opentherm honeywell modules terugbrengen naar WarmteService.

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Dag allemaal,

Bij mijn sportvereniging zijn we op zoek naar een nieuwe thermostaat. Omdat er vaak niemand in de kantine is en sommige vrijwilligers niet altijd helemaal juist gebruik maken van de CV, is het idee om een slimme thermostaat aan te schaffen. Hiermee willen we
  • op afstand de ingestelde temperatuur kunnen uitlezen en aanpassen indien nodig
  • op afstand bekijken wat het verbruik is, of in ieder bekijken hoe vaak en hoe lang de thermostaat aan slaat (dit om te detecteren of de knoppen van de verwarming niet zijn dichtgedraaid; bij een lage (ingestelde) temperatuur kan dan alsnog de ketel blijven draaien)
Dat eerste punt is geen probleem, maar het tweede punt is me niet helemaal duidelijk. Toon biedt het aan, maar dan zit je vast aan Eneco; ik heb liever een aanbieder-onafhankelijke oplossing. Het gaat me niet per se om het precieze verbruik, maar wel of de CV hard moet werken.

Vanwege het atypische verbruik (het is geen huishouden) is een adaptief systeem niet nodig / voegt niks toe, denk ik.

Hebben jullie een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
ernstblaauw schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:12:
Dag allemaal,

Bij mijn sportvereniging zijn we op zoek naar een nieuwe thermostaat. Omdat er vaak niemand in de kantine is en sommige vrijwilligers niet altijd helemaal juist gebruik maken van de CV, is het idee om een slimme thermostaat aan te schaffen. Hiermee willen we
  • op afstand de ingestelde temperatuur kunnen uitlezen en aanpassen indien nodig
  • op afstand bekijken wat het verbruik is, of in ieder bekijken hoe vaak en hoe lang de thermostaat aan slaat (dit om te detecteren of de knoppen van de verwarming niet zijn dichtgedraaid; bij een lage (ingestelde) temperatuur kan dan alsnog de ketel blijven draaien)
Dat eerste punt is geen probleem, maar het tweede punt is me niet helemaal duidelijk. Toon biedt het aan, maar dan zit je vast aan Eneco; ik heb liever een aanbieder-onafhankelijke oplossing. Het gaat me niet per se om het precieze verbruik, maar wel of de CV hard moet werken.

Vanwege het atypische verbruik (het is geen huishouden) is een adaptief systeem niet nodig / voegt niks toe, denk ik.

Hebben jullie een advies?
Kan iemand mij nog helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvdH schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:14:
[...]

Daar ben ik van het weekend ook achter gekomen... :'( Voor niets anderhalf uur in de auto gezeten om de VR33 module te kopen. Vanmiddag kan ik dus de VR33 en opentherm honeywell modules terugbrengen naar WarmteService.
Hebben die ketels geen Vaillant 789 analoge of Vaillant EBUS digitale aansluitingen ? tado (of een Vaillant thermostaat) kan direct met die sturingen overweg waardoor u geen VR33 module nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

RvdH schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:14:
[...]

Weet je het zeker dat de ketel hem niet aankan? Wat zegt de handleiding van je ketel?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

stuffer schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:19:
[...]

Weet je het zeker dat de ketel hem niet aankan? Wat zegt de handleiding van je ketel?
Ja, er was simpelweg nergens een connector om hem op aan te sluiten. Heb alle electronica losgekoppeld van de ketel. :)
tado schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:57:
[...]

Hebben die ketels geen Vaillant 789 analoge of Vaillant EBUS digitale aansluitingen ? tado (of een Vaillant thermostaat) kan direct met die sturingen overweg waardoor u geen VR33 module nodig heeft.
Geen idee, EBUS zou kunnen. Het is een 24-28C van week 30, 2000. Maar de Evohome is of OpenTherm of aan/uit, dus het lijkt me niet dat ik OpenTherm kan aansluiten op de aansluitpunten 3/4 (zie https://www.gebruikershan...ding-22056.html?page=0022) - ik heb dus geen A/B aansluitpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Voor punt 2 kun je toch ook gewoon kijken of de gevraagde temperatuur wel gehaald word.

Stel temperatuur staat ingesteld op 12. Het is nu 10 graden. Dan is er iets mis.
Ik weet niet of er een thermostaat is die de stookgeschiedenis bijhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Honeywell Liric. Betrouwbaar merk.

Ik heb bij de voetbalvereniging de coventionele klokthermostaat zo ingesteld dat hij bij aanwezigheid opstookt naar 19 graden en iig uitschakelt als er niemand is. 19 graden is warm genoeg als mensen van een koud veld de kantine inkomen en met iedere keer deur open/dicht houdt je toch wel stralingswarmte want de ketel blijft helaas daardoor stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:51:
[...]

Honeywell Liric. Betrouwbaar merk.

Ik heb bij de voetbalvereniging de coventionele klokthermostaat zo ingesteld dat hij bij aanwezigheid opstookt naar 19 graden en iig uitschakelt als er niemand is. 19 graden is warm genoeg als mensen van een koud veld de kantine inkomen en met iedere keer deur open/dicht houdt je toch wel stralingswarmte want de ketel blijft helaas daardoor stoken.
Dank voor je advies. Biedt deze thermostaat nog wat extra's tov andere slimme thermostaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstblaauw schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:49:
[...]

Dank voor je advies. Biedt deze thermostaat nog wat extra's tov andere slimme thermostaten?
Ik weet niet wat je precies zoekt.

Hij is iig prijstechnisch ook interessant https://www.123installati...KWX5puMg9ECFaMW0wodl6MOmw De meeste andere zijn duurder.

Ik zou het niet te moeilijk maken. Kan je op afstand bedienen middels app en een programma ingooien. Geofencing heb je niet nodig voor een voetbalkantine/kleedkamer.

http://getconnected.honey...T6_Installer_Brochure.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 13-09 10:44
RvdH schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:27:
[...]

Ik heb een Remeha Calenta met Evohome op aan/uit. Dat werkt uitstekend, doordat de ketel zelf zeer zuinig is. Opentherm voegt daar qua zuinigheid nauwelijks iets aan toe. De ketel moduleert op basis van aanvoer en retour. Hiervoor had ik een isense op opentherm.

Er zitten natuurlijk wel verschillen in het type woning dat je hebt. Zelf ben ik van mening dat aan/uit veel geschikter is voor matig geïsoleerde woningen. De stralingswarmte van de radiatoren zorgt voor meer comfort doordat doorgaans op een wat hogere watertemperatuur wordt gestookt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
bert pit schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:24:
[...]

Ik heb een Remeha Calenta met Evohome op aan/uit. Dat werkt uitstekend, doordat de ketel zelf zeer zuinig is. Opentherm voegt daar qua zuinigheid nauwelijks iets aan toe. De ketel moduleert op basis van aanvoer en retour. Hiervoor had ik een isense op opentherm.

Er zitten natuurlijk wel verschillen in het type woning dat je hebt. Zelf ben ik van mening dat aan/uit veel geschikter is voor matig geïsoleerde woningen. De stralingswarmte van de radiatoren zorgt voor meer comfort doordat doorgaans op een wat hogere watertemperatuur wordt gestookt.
Hier Calenta met iSense OT. Ik zou van jou aan/uit sturing wel eens de grafiekjes willen zien zoals ik heb mij. Vraag me af of de pomp netjes loopt tussen de ingesteld min en max stand, de ventilator op 1775 tpm op laaglast, setpoing oplopend etc. etc.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/tweak/2.jpg

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Net offerte gekregen voor het ombouwen van 11 radiatoren in mijn woning. Het zijn allemaal nog normale aan/uit radiatoren en deze worden voorzien van waterzijdige regelaars. 5x HR92 voor 3 slaapkamers, badkamer en zolder.

Het systeem wordt helemaal waterzijdig ingeregeld en radiatoren worden omgebouwd. 5 radiatoren in de woonkamer zijn nu voorzien van een verticale knop, deze worden ook meegenomen in de offerte.
Inclusief het inregelen en 6 normale thermostaatkranen die waterzijdig zijn in te regelen en het plaatsten van de HR92's( zelf aangeschaft) kom ik op een kleine €450,-

Is dit een beetje een nette prijs? Het gaat om een kennis van mij met eigen installatiebedrijf. Hij zei toch wel zo'n halve tot hele dag nodig te hebben om alles in te regelen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
PCJR schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:52:
[...]

Hier Calenta met iSense OT. Ik zou van jou aan/uit sturing wel eens de grafiekjes willen zien zoals ik heb mij. Vraag me af of de pomp netjes loopt tussen de ingesteld min en max stand, de ventilator op 1775 tpm op laaglast, setpoing oplopend etc. etc.

[afbeelding]
Ik zal een grafiekje opsnorren en hier posten.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
PCJR schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:52:
[...]

[afbeelding]
Hmm. Wat is een eenvoudige manier om het plaatsje te tonen? ik kan geen shared folder meer aanmaken op dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Beste tweakers.
Ik zit met het volgende, ik heb een nieuwbouw woning gekocht en er zit standaard vloerwarming in de woning. Ik heb nu extra betaald voor zoneregeling en hierop heb ik een vraag gesteld aan de bouwer over hoe het systeem gaat werken.
Ik krijg deze mail van ze terug:

U krijgt zoneregeling voor de vloerverwarming t.b.v. begane grond en 1e verdiepingsvloer. Dit houdt in woonkamer, 3 slaapkamers en de badkamer worden voorzien van thermostaat.

Merk Watts, draadloos sytsteem
Draadloos systeem 24V:
Bediening Woonkamer = Basic LCD RF
Bediening Overige ruimtes = Basic RF

Nu heb ik gegoogled en de bediening overige ruimtes is een simpel apparaat aan de muur waar je de temperatuur kunt instellen middels een draaiknop. Dit is niet erg handig om elke keer vooraf naar boven te gaan en deze in te stellen. Als de bouwer niet wil meewerken met vervanging van deze apparatuur, welke opties heb ik dan om deze te vervangen of te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
Wil je dan andere thermostaten of een geheel ander systeem?

Andere thermostaten zal het probleem niet zijn (kleine meerprijs)

Ik zat trouwens met dezelfde vraag, uiteindelijk voor danfoss gekozen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
ik zou het liefst een systeem willen waarbij ik dus op verschillende tijden verschillende temperaturen kan instellen.Wat ik begrijp is dat dit wel mogelijk is met het woonkamer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:46
hoi allen,

we hebben thuis vloerverwarming (met 2 extra radiatoren beneden). We hebben de Nefit Moduline 300. Daar hebben we het probleem mee dat deze te lang doorstookt 's morgens bij het opstarten. Al half graadje terug gezet, dit lijkt niet veel te helpen. Gedrag is hetzelfde. Omdat de vloerverwarming traag is, wordt er te lang doorgestookt.

Nu heb ik de Nefit Easy van schoonbroer gekregen. Maar ook daar hoor / lees ik dezelfde ervaringen mee als met de 300.
Tevens heeft de Easy aanwezigheidsdetectie, welke ook niet erg handig is met VW. Ik wil de hele dag 1 temp, en als ik het aangepast wil hebben wanneer er niemand thuis is, dan schakel ik zelf wel terug.
Is dat uit te schakelen? Lees namelijk verschillende verhalen op internet.

Daarnaast de vraag of er mensen zijn met geode ervaringen met thermostaten in combinatie met VW?
Ik ben op zoek naar een thermostaat die:
- modulerend
- programmeerbaar per dag
- goed met VW werkt, dus niet te ver opstookt, met name in de ochtend

Hij hoeft niet per app te bedienen zijn, of slim te zijn. Gewoon een thermostaat die te programmeren is en die VW snapt / leert, dat dat een traag medium is :).

Qua ketel hebben we een Nefit Trendline. Werkt evt via een converter met het OpenTherm protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
SpeciesXX schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:56:
hoi allen,

we hebben thuis vloerverwarming (met 2 extra radiatoren beneden). We hebben de Nefit Moduline 300. Daar hebben we het probleem mee dat deze te lang doorstookt 's morgens bij het opstarten. Al half graadje terug gezet, dit lijkt niet veel te helpen. Gedrag is hetzelfde. Omdat de vloerverwarming traag is, wordt er te lang doorgestookt.

Nu heb ik de Nefit Easy van schoonbroer gekregen. Maar ook daar hoor / lees ik dezelfde ervaringen mee als met de 300.
Tevens heeft de Easy aanwezigheidsdetectie, welke ook niet erg handig is met VW. Ik wil de hele dag 1 temp, en als ik het aangepast wil hebben wanneer er niemand thuis is, dan schakel ik zelf wel terug.
Is dat uit te schakelen? Lees namelijk verschillende verhalen op internet.

Daarnaast de vraag of er mensen zijn met geode ervaringen met thermostaten in combinatie met VW?
Ik ben op zoek naar een thermostaat die:
- modulerend
- programmeerbaar per dag
- goed met VW werkt, dus niet te ver opstookt, met name in de ochtend

Hij hoeft niet per app te bedienen zijn, of slim te zijn. Gewoon een thermostaat die te programmeren is en die VW snapt / leert, dat dat een traag medium is :).

Qua ketel hebben we een Nefit Trendline. Werkt evt via een converter met het OpenTherm protocol.
Alle functies zijn in en uit te schakelen op de Easy, ook aanwezigheid detectie.

Verder zul je geen thermostaat vinden die op een heel andere wijze je huis verwarmd, ze werken allemaal ongeveer hetzelfde. Iedere thermostaat heeft een schakeldifferentie.
Ik snap zelf niet helemaal wat het probleem is, ondervindt je nu zoveel last van die kleine overshoot?

Ik zie hier de ketel ook nog branden zodra de temperatuur al even bereikt is, maar om daar nu last van te hebben.
Hoe lang blijft de ruimte nu boven z'n setpoint?

En hoe groot is je nachtverlaging? Vloerverwarming hoort in principe niet echt af te koelen. Doe je dat toch, dan zul je genoegen moeten nemen met een afwijking bij het aanwarmen.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:46
We hebben de temp 's nachts staan op 17.5, overdag op 19.5
Vooral 's morgens tijdens het opstoken voelt het te warm aan.

Vanochtend vanaf 6:40 is de setpoint 19.0 geweest (heb ik omlaag gezet). Toen heeft de ketel flink lopen stoken. De temp op de thermostaat is dan 19.5, en dan stookt ie nog even door. Nu is de temp nog steeds 19.5 binnen. Dus in principe te warm, omdat de setpoint 19.0 is momenteel. Maar wel het gewenste resultaat nu.

Temp blijft nu stabiel tot laat in de middag / begin avond, of zelfs de gehele dag, afhankelijk van de kou buiten.

Edit: vanochtend proberen met setpoint 18.5 eens kijken wat ie dan doet.
Zou het al met al qua verbruik nog uitmaken, of is dat een kwestie van meten is weten?

[ Voor 12% gewijzigd door SpeciesXX op 01-01-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
SpeciesXX schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:55:
We hebben de temp 's nachts staan op 17.5, overdag op 19.5
Vooral 's morgens tijdens het opstoken voelt het te warm aan.

Vanochtend vanaf 6:40 is de setpoint 19.0 geweest (heb ik omlaag gezet). Toen heeft de ketel flink lopen stoken. De temp op de thermostaat is dan 19.5, en dan stookt ie nog even door. Nu is de temp nog steeds 19.5 binnen. Dus in principe te warm, omdat de setpoint 19.0 is momenteel. Maar wel het gewenste resultaat nu.

Temp blijft nu stabiel tot laat in de middag / begin avond, of zelfs de gehele dag, afhankelijk van de kou buiten.

Edit: vanochtend proberen met setpoint 18.5 eens kijken wat ie dan doet.
Zou het al met al qua verbruik nog uitmaken, of is dat een kwestie van meten is weten?
Een kachel is in principe 100% efficiënt. Ofwel de energie die je er in stopt wordt 100% in warmte omgezet. Het enige verlies is datgene waardoor je huis afkoelt (schoorsteen, slechte isolatie, tocht, etc). Nu gaat het erom dat je de opgewekte warmte zo goed mogelijk inzet om het daar warm te maken waar je wilt. Zo min mogelijk door de schoorsteen en zoveel mogelijk warmte in de ruimten die je op dat moment gebruikt.

In jouw geval zou het kunnen zijn dat je water temperatuur te hoog staat. Zet het lager en kijk wat er gebeurt. Ik heb een matig geïsoleerd huis en de temperatuur komt slechts niet onder de 17 graden las het rond de 2 graden buiten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
Ik begin er eigenlijk wel steeeds meer van te balen dat met de Easy de gebruiksgegevens zo slecht inzichtelijk zijn. Ik kan niet eens fatsoenlijk zien hoeveel gas er vorig jaar verbruikt is. De grafieken die de Easy daarvoor geeft zijn zo grof dat je er onmogelijk iets nauwkeurigs uit kan halen. De gegevens zijn er gewoon, want die staan ook in die grafiekjes, dus het lijkt me toch een kleine moeite om dat beter inzichtelijk te maken, bijvoorbeeld ipv het kopje "used this year" (Easy staat bij mij in het engels) het verbruik van het geselecteerde jaar te tonen ipv van alleen het huidige jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vroeger hing hier een nefit easy ontwikkelaar rond. Elephtera. Die heb ik hier echter sinds mei niet meer gezien. Jammer. Want ook ik vind logging en inzicht in gebruik juist één van de functies die echt ruim onvoldoende zijn uitgewerkt.

Laatste app update dateert van april/mei 2016. Daarvoor een update juni 2015. (en tussendoor nog een bugfix update, maar die tel ik even niet mee). Het is dat ik het visueel een erg mooi ding vind, en de app prettig om mee te werken. Maar qua rapportage is het een bedroevend apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gysman11 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:36:
Vroeger hing hier een nefit easy ontwikkelaar rond. Elephtera. Die heb ik hier echter sinds mei niet meer gezien. Jammer. Want ook ik vind logging en inzicht in gebruik juist één van de functies die echt ruim onvoldoende zijn uitgewerkt.

Laatste app update dateert van april/mei 2016. Daarvoor een update juni 2015. (en tussendoor nog een bugfix update, maar die tel ik even niet mee). Het is dat ik het visueel een erg mooi ding vind, en de app prettig om mee te werken. Maar qua rapportage is het een bedroevend apparaat....
....en qua ondersteuning eigenlijk ook, of heb jij die in 2013 aangekondigde web ondersteuning al ergens voorbij zien komen? Niet dat ik verwacht dat deze nog gaat komen, maar voor een apparaat wat onder diverse namen ook in de ons omringende landen wordt aangeboden, zou je ietsje meer development ondersteuning verwacht hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Geen webondersteuning at all, hoewel een webinterface wel aangekondigd werd, zelfs om meerdere easy's te beheren. Qua functionaliteit is sinds aanschaf (september 2014) zelflerend programma toegevoegd, en geofencing. Beide voor mij niet belangrijk. Rapportage wel, heb ik direct in het begin al om gevraagd. Werd aan gewerkt, aldus de ontwikkelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
gysman11 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:36:

Laatste app update dateert van april/mei 2016. Daarvoor een update juni 2015. (en tussendoor nog een bugfix update, maar die tel ik even niet mee). Het is dat ik het visueel een erg mooi ding vind, en de app prettig om mee te werken. Maar qua rapportage is het een bedroevend apparaat.
Klopt, ik ben niet meer een ontwikkelaar bij Nefit. Ik hou het eea nog wel in de gaten omdat ik toch een aantal jaren aan de Nefit Easy gewerkt heb, maar ik kan/zal geen uitspraken doen over mogelijk toekomstige features.
Wat ik wel weet is dat op Facebook veel en vlot gereageerd wordt door de nefit helpdesk. Wellicht dat daar een goed antwoord te krijgen is.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Via de facebook pagina van Nefit van de gebruikersgroep van Nefit ook een mantis gevonden. Is volgens mij een mantis van de gebruikersgroep, maar nefit schijnt hier wel in mee te lezen. Of ze er iets mee doen is natuurlijk een tweede...

http://nefiteasyusersgroup.org/tracker

Je kunt daar zelf een account aanmaken.

[ Voor 14% gewijzigd door gysman11 op 06-01-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmeijlink
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-02 21:17
Hi,

Ik ben zoekende naar een slimme thermostaat, waarbij ik twijfel tussen de Nest en de Nefit easy. Belangrijkste voor mij is dat de thermostaat op afstand te bedienen is, aanwezigheidsdetectie heeft en dat ze 'leren'. Beide doen ze dat. Ik heb een wat oudere Nefit ketel (Nefit ecomline excellent) en ben me bewust van het feit dat is soweiso een adapter moet aansluiten op de ketel. Waar verschillen ze dan in om te kiezen voor Nest of Nefit? Design, prijs, overige functies en service. Design is persoonlijk, prijs ligt voor mij redelijk dicht bij elkaar en de functies en mogelijkheden liggen ook dicht bij elkaar (of mis ik een belangrijke unieke feature van een van beide systemen?).
Als ik diverse forums mag geloven is er wel verschil qua service. Onder service versta ik ook software updates & bugfixes. Deze schijnt bij Nest beter te zijn. Klopt dit? .

Overige vragen die ik dan ook heb zijn:
- is er iemand bekend, waarmee Nest en/of Nefit bezig is (soort roadmap), wat kunnen we verwachten?
- klopt het dat Nefit niet zo vaak zn software update? Op de Nest website zie ik namelijk wel updategeschiedenis van de software.
- dit is een aanname, maar is het zo dat omdat Nest van Google is (= softwarebedrijf), dat deze slimmer/beter is (nu en in de toekomst), omdat zij 100% gefocused zijn op goede software. Bij Neft zal de software nooit 'corebusiness' worden en zullen dus nooit snel kunnen updaten, laat staan innovatieve software bedenken. Klopt deze aanname?
- klopt de aaname, dat een Nefit ketel beter een Nefit slimme thermostaat dient te hebben, omdat ze hetzelfde merk zijn, waardoor je 100% synergie hebt/100% dezelfde taal spreken. Dit terwijl je met de Nest (of ander merk) altijd wel iets hebt wat niet (goed) werkt vanwege software die net iets afwijkt. Of is dit merkenverschil te verwaarlozen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:15
hmeijlink schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:27:
Hi,

Ik ben zoekende naar een slimme thermostaat, waarbij ik twijfel tussen de Nest en de Nefit easy. Belangrijkste voor mij is dat de thermostaat op afstand te bedienen is, aanwezigheidsdetectie heeft en dat ze 'leren'. Beide doen ze dat. Ik heb een wat oudere Nefit ketel (Nefit ecomline excellent) en ben me bewust van het feit dat is soweiso een adapter moet aansluiten op de ketel. Waar verschillen ze dan in om te kiezen voor Nest of Nefit? Design, prijs, overige functies en service. Design is persoonlijk, prijs ligt voor mij redelijk dicht bij elkaar en de functies en mogelijkheden liggen ook dicht bij elkaar (of mis ik een belangrijke unieke feature van een van beide systemen?).
Als ik diverse forums mag geloven is er wel verschil qua service. Onder service versta ik ook software updates & bugfixes. Deze schijnt bij Nest beter te zijn. Klopt dit? .

Overige vragen die ik dan ook heb zijn:
- is er iemand bekend, waarmee Nest en/of Nefit bezig is (soort roadmap), wat kunnen we verwachten?
- klopt het dat Nefit niet zo vaak zn software update? Op de Nest website zie ik namelijk wel updategeschiedenis van de software.
- dit is een aanname, maar is het zo dat omdat Nest van Google is (= softwarebedrijf), dat deze slimmer/beter is (nu en in de toekomst), omdat zij 100% gefocused zijn op goede software. Bij Neft zal de software nooit 'corebusiness' worden en zullen dus nooit snel kunnen updaten, laat staan innovatieve software bedenken. Klopt deze aanname?
- klopt de aaname, dat een Nefit ketel beter een Nefit slimme thermostaat dient te hebben, omdat ze hetzelfde merk zijn, waardoor je 100% synergie hebt/100% dezelfde taal spreken. Dit terwijl je met de Nest (of ander merk) altijd wel iets hebt wat niet (goed) werkt vanwege software die net iets afwijkt. Of is dit merkenverschil te verwaarlozen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.
Waarom geen Honeywell Lyric T6? Of een andere thermostaat, waarom specifiek de Nest of de Nefit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmeijlink
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-02 21:17
Nest vanwege de mogelijkheid om 'zelf te leren' en voor evt. link naar een Nest rookmelder. Nefit, omdat ik nu een Nefitketel heb. Andere merken zijn ook welkom hoor, maar ik lees dat de Nest met name sterk is in het 'zelflerende'. Of valt dit in praktijk tegen? Belangrijk vind ik: geofencing (hebben ze beide, in praktijk even sterk? belangrijk is het wel, dat als ik weg ben van huis, dat de oppas niet in de koud komt te zitten), bediening via app (hebben ze beide), dagschema instellen (kunnen ze beide) en reporting (Nest beter dan Nefit denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
hmeijlink schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:03:
Nest vanwege de mogelijkheid om 'zelf te leren' en voor evt. link naar een Nest rookmelder. Nefit, omdat ik nu een Nefitketel heb. Andere merken zijn ook welkom hoor, maar ik lees dat de Nest met name sterk is in het 'zelflerende'. Of valt dit in praktijk tegen? Belangrijk vind ik: geofencing (hebben ze beide, in praktijk even sterk? belangrijk is het wel, dat als ik weg ben van huis, dat de oppas niet in de koud komt te zitten), bediening via app (hebben ze beide), dagschema instellen (kunnen ze beide) en reporting (Nest beter dan Nefit denk ik).
Dat zelflerende is meer een marketing-term dan dat er ook echt iets gebeurt is mijn mening. Ik heb een Honeywell T6, en als ik de thermostaat om 7 uur 's ochtends op 20 graden zet dan staat de verwarming al om 6:30 te loeien. De Nest leert je dagschema herkennen, maar hoe relevant is dat als je geofencing gebruikt?

Verder wordt in de praktijk de thermostaat aangestuurd door geofencing (tenminste, bij ons wel, en met 2 personen werkt dat hier perfect met Honeywell). En iedere thermostaat kan veranderd worden via de app, of gewoon als je thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik zou bij ons niet weten hoe geo-fencing zou moeten gaan werken.

Als ik vanaf mijn werk (+- 15km vanaf mijn huis) naar huis rijdt heeft de thermostaat te weinig tijd om aan te warmen (20 minuten).

In de helft van de gevallen betekend wegrijden op mijn werk niet naar huis heen rijden.

Zo eet ik eens in de week bij mijn ouders die op 4 KM van mijn huis afwonen, hoe moet zo'n thermostaat dat snappen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Grolsch schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:58:
Ik zou bij ons niet weten hoe geo-fencing zou moeten gaan werken.

Als ik vanaf mijn werk (+- 15km vanaf mijn huis) naar huis rijdt heeft de thermostaat te weinig tijd om aan te warmen (20 minuten).

In de helft van de gevallen betekend wegrijden op mijn werk niet naar huis heen rijden.

Zo eet ik eens in de week bij mijn ouders die op 4 KM van mijn huis afwonen, hoe moet zo'n thermostaat dat snappen :?
Zet je de geofencing op 3 km. Verder kun je hem altijd handmatig aanzetten toch?

Ik vind het persoonlijk niet erg om aan te komen in een huis dat koud is, zoalng die thermostaat maar automatisch aan/uit gaat op basis van mijn aanwezigheid. Het gebeurt veel te vaak dat de verwarming bij mij staat te loeien terwijl er niemand thuis is. Dus ik doe niet meer aan schema's, mijn leven is veel te onregelmatig daarvoor

De Nest heeft dan nog een aanwezigheids-sensor, maar dat moet ook maar net praktisch zijn qua locatie van de thermostaat. Ik zit vaak in de keuken of werkkamer, en mijn thermostaat staat in de woonkamer. Die sensor heeft dat nauwelijks toegevoegde waarde. Daarnaast heb ik 2 katten, en dan denkt de Nest dus dat ik thuis ben omdat er een kat langs de thermostaat loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Wij hebben een structureel leven, dus een fatsoenlijk te programmeren schema.

Ik gebruik de Thermosmart, en dat werkt perfect, maar ik geef alleen aan waarom geofencing voor ons niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

hmeijlink schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:03:
Als je een geregeld schema hebt, is een zelflerende of een intelligente thermostaat vaak helemaal geen goede optie. Een fatsoenlijke (Opentherm) thermostaat doet precies wat je wil. Al het overige is optimaliseren op de laatste 5%, iets wat vrijwel niemand terugverdient. :)

Mocht je het alsnog willen: geofencing werkt op de 100 meter nauwkeurig, wat in jouw situatie prima werkt. Je zult alleen wel moeten accepteren dat het huis niet meteen warm is. Omdat je van buiten (koud) komt, is die laatste 1-2 graden vaak niet zo'n issue. Zelflerend is met geofencing wat mij betreft compleet overbodig geworden.

[ Voor 33% gewijzigd door Krisp op 10-01-2017 13:33 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Onlangs heb ik de data van onze nest uitgelezen middels Google Docs.
Het viel me op dat bij afwezigheid (Eco temperatuur) de thermostaat toch de temperatuur op 18 graden Celsius blijft houden terwijl Eco temperatuur op 16,5 graden Celcius staat ingesteld.

Ik denk dat dit alles te maken heeft met onze vloerverwarming, waardoor nest dus doorheeft dat een constante temperatuur het meest efficiënt is. (Overigens stoken we bij met een houtkachel, maar dat heeft geen invloed op dit verhaal.) Naar mijn idee geeft een nest thermostaat niet of nauwelijk meerwaarde bij vloerverwarming (in ieder geval bij ons). Zijn er meer met deze mening?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Geinig:
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15941422_1319957578067394_5538381055884498478_n.jpg?oh=d05bdf571fa076583bdaf5d4544954da&oe=58E0D692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Vandaag de Remeha eTwist ontvangen en geinstalleerd.
Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Had eigenlijk de Tado op het oog, maar toen ik begreep dat dat ding echt alles vanuit de wolk deed en niks meer kon zodra er geen wifi is (programma volgen vooral) was ik daar wel klaar mee. (Modem en router zitten achter klikaanklikuit en zet ik uit als ik naar mn werk ga bv)

De eTwist is zover ik begreep een door ontwikkeling van de iSense maar dan met als extra dat hij ook via een app te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zag gisteravond de melding dat er een nieuwe firmware (oid) in de eTwist was geladen.
Weet ook iemand waar de inhoud van die updates zichtbaar zijn? Het changelog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Nee, ik zag hier ook de update maar heb geen idee wat er aangepast is. Nog steeds geen always-on display...

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
We zijn net verhuist naar een andere woning. We hebben in de woonkamer convector putten en de rest van het huis alleen maar radiatoren en het is of te warm of te koud maar eigenlijk nergens goed. Dus ons idee was om EvoHome te gaan gebruiken in de meeste kamers zodat alles wat gelijkmatiger wordt. De badkamer mag gewoon een normale thermostaat kraan houden die mag altijd lekker warm zijn.

Zijn er nu nog andere systemen van EvoHome of dat nu zo een beetje het enige system dat meerdere zones heeft en nog gebruiksvriendelijk werkt.

Om een bypass te maken is het zo makkelijk als hem tussen de aan en afvoer van de ringlijn te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Tado kan het tegenwoordig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:21
Foutje Quote vergeten.

[ Voor 85% gewijzigd door wizzopa op 28-01-2017 13:35 ]

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzopa
MeZZiN schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:56:
We zijn net verhuist naar een andere woning. We hebben in de woonkamer convector putten en de rest van het huis alleen maar radiatoren en het is of te warm of te koud maar eigenlijk nergens goed. Dus ons idee was om EvoHome te gaan gebruiken in de meeste kamers zodat alles wat gelijkmatiger wordt. De badkamer mag gewoon een normale thermostaat kraan houden die mag altijd lekker warm zijn.

Zijn er nu nog andere systemen van EvoHome of dat nu zo een beetje het enige system dat meerdere zones heeft en nog gebruiksvriendelijk werkt.

Om een bypass te maken is het zo makkelijk als hem tussen de aan en afvoer van de ringlijn te zetten?
Met EQ3-Max en een Nefit Easy dat werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
met EQ3-Max... als daar een willekeurige kamer warmtevraag heeft, en de rest niet, gaat dan toch de ketel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
Bij de EQ3-Max gaat de ketel niet aan, daar is de prijs ook naar.

Ca. 1100 euro voor EVO en 375 euro voor EQ3.

Ik geef de kamer met de hand een instelling boven de kamer temperatuur kan met de Easy ook op afstand, de ketel gaat aan en de ruimte waar de knop open staat word warm, ook dit kan op afstand.

Set EQ3-Max bij mij bestaat uit 2 ruimte thermostaten, 7 knoppen, 1 tussen stekker en een gateway.
Met behulp van de tussen stekker kan ik eventueel ook de ketel schakelen dan heb ik de Easy niet nodig.

De woonkamer wordt verwarmd met een Daikin WP 3,5 kW

[ Voor 4% gewijzigd door wizzopa op 28-01-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat snap ik de EQ3 is zeker een goede deal helaas is ons huis volledig uit balans dus kamers te heet te koud of alles er tussen. Gaan we ook nog eens de houtkachel stoken en dan werkt het helemaal niet meer..

Maar goed op de TADO na (die even duur is bijna) blijf EVO dus over lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Voor mijn nog te bouwen woning ben ik op zoek naar een oplossing voor het verwarmen van een kelder. Er komt een (aan de buitenkant geïsoleerde) prefabkelder onder de woning en deze gaat gebruikt worden als mancave voor mijn muziek, film en computerhobby. Er worden ook (dure) houten muziekinstrumenten in gestald en om vocht zoveel mogelijk te voorkomen wil ik een constante temperatuur hebben die in ieder geval boven de 15 graden ligt. Dit wil ik realiseren met vloerverwarming en het vocht wordt gereguleerd met een ontvochtiger. Radiators zijn geen optie omdat er niet in de wanden en vloer mag worden geboord en daarnaast een behoorlijk aantal watts benodigd heb en het met een lage temperatuur verwarmd wordt. Dat zou ook de al beperkte ruimte nog meer verkleinen.
In mijn huidige woning heb ik een Toon hangen en die vind ik eigenlijk wel prima qua mogelijkheden. Het gaat er ook vooral om dat het mogelijk is om de kelder in de warme periode ook op temperatuur te houden en de verwarming in de rest van het huis dus uit staat. In de woning zelf komt op de begane grond vloerverwarming en op de verdieping radiators. Wat is de makkelijkste oplossing qua thermostaat? Ik heb geen behoefte aan onafhankelijke temperatuurregeling op de slaapkamers. Alleen voor de woonkamer en kelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
GodDamage schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:30:
Voor mijn nog te bouwen woning ben ik op zoek naar een oplossing voor het verwarmen van een kelder. Er komt een (aan de buitenkant geïsoleerde) prefabkelder onder de woning en deze gaat gebruikt worden als mancave voor mijn muziek, film en computerhobby. Er worden ook (dure) houten muziekinstrumenten in gestald en om vocht zoveel mogelijk te voorkomen wil ik een constante temperatuur hebben die in ieder geval boven de 15 graden ligt. Dit wil ik realiseren met vloerverwarming en het vocht wordt gereguleerd met een ontvochtiger. Radiators zijn geen optie omdat er niet in de wanden en vloer mag worden geboord en daarnaast een behoorlijk aantal watts benodigd heb en het met een lage temperatuur verwarmd wordt. Dat zou ook de al beperkte ruimte nog meer verkleinen.
In mijn huidige woning heb ik een Toon hangen en die vind ik eigenlijk wel prima qua mogelijkheden. Het gaat er ook vooral om dat het mogelijk is om de kelder in de warme periode ook op temperatuur te houden en de verwarming in de rest van het huis dus uit staat. In de woning zelf komt op de begane grond vloerverwarming en op de verdieping radiators. Wat is de makkelijkste oplossing qua thermostaat? Ik heb geen behoefte aan onafhankelijke temperatuurregeling op de slaapkamers. Alleen voor de woonkamer en kelder.
Kun je niet voor die ruimte een afzonderlijke elektrische vloerverwarmingsoptie kiezen. Heb je geeneens een slimme thermostaat voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
TWyk schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:44:
[...]
Kun je niet voor die ruimte een afzonderlijke elektrische vloerverwarmingsoptie kiezen. Heb je geeneens een slimme thermostaat voor nodig
Electrisch? Is dat niet heel inefficiënt verwarmen? Het gaat om een ruimte van 20 m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb nu een Toon, maar merk nog hoog gasverbruik op de verwarming.
Overal in huis heb ik nog 'oude' verwarmingsknoppen; zonder thermostaat dus.

Ik zit nu te denken om alle (belangrijke) verwarmingsknoppen te vervangen voor thermostaatknoppen, maar twijfel een beetje wat handig is om te doen: Pak ik de goedkope thermostaatknoppen, of ga ik gelijk voor slimme knoppen?

Het mooiste zou zijn als de knoppen netjes een signaal naar Toon sturen om de CV te starten, maar volgens mij zijn daar nog geen goeie knoppen voor... Het liefst zou ik alles ook via apple homekit willen sturen, maar weet niet wat daarin de mogelijkheden zijn?

Of kan ik beter gewoon nog even normale thermostaatknoppen plaatsen?
De CV is 'helaas' nog 1 van de domme varianten; aan/uit via Toon dus...

[ Voor 4% gewijzigd door GeleFles op 06-02-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
MeZZiN schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:56:

De bypass moet indien mogelijk ver bij de ketel weg een meter of 6 tot 10. Er zijn ook andere zone systemen maar daar hoor je niet veel over. Bijvoorbeeld van danfoss. Evohome is behoorlijk compleet en goed verkrijgbaar. Laat je over die convectorputten in combinatie met evohome goed informeren. Per put adviseer ik een externe temperatuur opnemer bijvoorbeeld een round.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Voor de convector putten wordt het in 1 zone de evohome basetablet (met display) als meter en de andere zone de HR92 op de keuken radiator als lead voor die ruimte. Heb ik genoeg aan voor nu denk ik. Als het niet helemaal lekker werkt wat makkelijk kan omdat in de keuken + extra ruimte met convector (= 1 zone) ook nog een hout kachel staat. Anders moet daar nog een round bij. Kwam er wel achter dat mijn huidige wireless thermostaat gebruikt maakt van het zelfde systeem als EvoHome dus kan ik nu gewoon de OpenTherm versie kopen en mijn oude ketel met de oude draadloze zender aansturen tot ik volgend jaar een nieuwe ketel koop met OpenTherm support.

Maar voor de bypass moet ik gaan zoeken waar die ring lijn heen loopt. We wonen er nog maar net dus niet alles is bekend bij mij nog. En de vorige bewoners waren niet degenen die het geïnstalleerd/uitgedacht hebben. De vorige bewoners hadden het huis iets anders bedacht dan we het nu gebruiken (de tussen schuif deuren houden we graag dicht ipv altijd open waardoor alles volledig niet goed werkt. )

Had nog gekeken naar Danfoss en ook nog heatapp (http://www.heatapp.nu/) maar Danfoss lijkt een incompleet systeem te zijn (lastig met convector putten) heatapp lijkt het wel te kunnen alleen is nog duurder dan EvoHome.... met geen toegevoegde waarde lijkt het. Behalve de losse temperatuur sensor is goedkoper. Het echte alternatief is een met Z-wave (en Danfoss knoppen) alleen mijn ervaring met Domoticz is nog te beperkt (en weinig tijd om het te leren op dit moment) om dit goed op te zetten. Plus het moet ook een beetje gebruiksvriendelijk zijn. Domoticz is werkt wel goed maar het is nog veel prutsen om het goed te krijgen.

En kom er net achter dat een nieuwe ketel uitzoeken ook weer een heerlijke zoektocht wordt met alle afwijkingen en ketels met opentherm en andere met eigen protocollen waarbij Nefit natuurlijk weer de grootste uitzondering is (onze huidige ketel). zucht het kan ook nooit simpel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie helaas niet heel erg veel ervaring met intergas ketels in dit topic.
Ik heb momenteel de incomfort set icm een Intergas HREco 36. Dit werkt eerlijk gezegd voor geen meter. Zodra de temperatuur in de buurt komt van de ingestelde temperatuur, slaat de ketel konstant aan en uit. Heel irritant. Dit schijnt hem in de combinatie Honeywell/Intergas te zitten.

Hoewel ik eerst naar de Evohome neigde, vrees ik een beetje dat die er dezelfde stook-parameters op nahoudt.

Vraag is; gaat het beter met een Nest/Tado/noem maar iets.

Ik verbaas me er overigens wel over dat het zo moeilijk blijkt te zijn om fatsoenlijk te stoken anno 2017. Zo moeilijk is de logica niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:58
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/bxoijgs9h/evohome.png

Wat vinden jullie van deze offerte prijstechnisch gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Interessant! Zo'n setup wil ik ook nog graag eens. Zoneregeling lijkt me echt ideaal.

Qua prijs denk ik dat het wel aardig is zo. Het is een boel goed, maarja er moeten ook 9 (!) thermostaten aangesloten worden. Dan het inregelen van het geheel nog.

Die 'ketelrelaismodule aan/uit' klopt wel; je hebt geen modulaire ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik zit zelf te kijken om tzt Fibaro (dacht ik) thermostaat knoppen in iedere kamer op de radiatoren te zetten. Dan een Nest in de woonkamer en kijken hoe ik middels de thermostaat knoppen en een sensor in elke kamer "afzonderlijk" de kamers kan verwarmen.
Wellicht niet iets voor dit topic, maar de Nest trekt me wel. Qua uiterlijk en functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb sinds Dinsdag een NEST.
Op het moment zeer ontevreden erover

- Regelmatig offline (niet te bedienen op afstand
- Geofence uit huis functie en thuis functie werkt niet
- Handmatig uit huis gezet vanmorgen, zonet stond hij toch weer aan.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Na bijna 2 jaar Toon gehad te hebben heb ik besloten deze te verhuizen naar de meterkast.

Toon had erg last van het jojo effect met cv temperatuur afregelen.
Dat deed Toon tussen de 28 en 54 graden.
Gasmeter gaat 10 minuten volgas om 10 minutem daarna stil te zijn en na 10 minuten weer volgas te gaan.
Hier was ik totaal niet blij mee!

Daarom heb ik het Evohome pakket aangeschaft.
Deze draait nu een volle dag mee en wat een verschil!
Op het moment van schrijven houd Evohome het huis warm met een cv temperatuur van: 37,2 graden! Ongelofelijk.

Normaal gesproken regelt opentherm met hele graden, maar omdat mijn Intergas HRE uitgerust is met RF2 heb ik de opentherm gateway niet nodig en is Evohome direct draadloos met de ketel verbonden.
Daarmee regelt Evohome het cv water op een tiende graad nauwkeurig.

Binnenkort krijg ik nieuwe heimeier eclipse kranen bezorg en als die gemonteerd zijn worden ze verwend met 4x hr92 die ik erbij gekocht heb.
Als dit bevalt komen er nog 4x hr92 bij om alle kamers apart te regelen.

Waar Toon gisteren een verbruik had van 12 m3 gas, heeft Evohome er vandaag pas 7,5 m3 verspilt met vrijwel dezelfde buitentemperaturen.
Na installatie van de radiatorkraan met knoppen zal dit beduidend minder zijn.
Ik ben benieuwd.

Heeft iemand nog leuke weetjes of tips voor Evohome?

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Ik heb ook een Toon en ben er ook niet erg blij mee, maar om nu zomaar € 275,00 weg te gooien vind ik ook zonde.
Hou ons a.u.b. op de hoogte van je Honeywell evo.
Ik zit er ook aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

In onze huidige woning gebruiken wij momenteel de Nest v3.
Eind dit jaar gaan wij onze nieuwbouw woning betrekken, duurt dus nog even.
Enkel moeten we nu beslissen om de Nest v3 mee te nemen of verkopen (aan de nieuwe bewoner).

In de nieuwe woning krijgen wij beneden volledig vloerverwarming en op de 1ste Jaga convector radiatoren, elke "verdieping" heeft een eigen thermostaat.

Vraag is dus of ik mijn nest hiervoor kan gebruiken en dat ik dan nog een nest moet kopen?
Of kan ik beter overstappen naar de Evohome oid? Per radiator inregelen is niet echt benodigd gezien het om een nieuwbouwwoning gaat.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFiNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:15
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning, in de woning is op de benedenverdieping vloerverwarming aanwezig en een flinke houtkachel. Op de bovenverdiepingen zijn overal radiatoren toegepast. De ketel is een Nefit Topline HR 30.

Heeft het zin om hier een Nefit Easy op aan te sluiten? Deze komt dan in de woonkamer te hangen...

Hoe gaat de Easy dan om met incidenteel stoken van de houtkachel? En het regelen van de radiatoren op de bovenverdieping?

Zijn er tweakers met een soortgelijke situatie die hun ervaringen kunnen delen?

_0.o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
DeFiNL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:23:
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning, in de woning is op de benedenverdieping vloerverwarming aanwezig en een flinke houtkachel. Op de bovenverdiepingen zijn overal radiatoren toegepast. De ketel is een Nefit Topline HR 30.

Heeft het zin om hier een Nefit Easy op aan te sluiten? Deze komt dan in de woonkamer te hangen...

Hoe gaat de Easy dan om met incidenteel stoken van de houtkachel? En het regelen van de radiatoren op de bovenverdieping?

Zijn er tweakers met een soortgelijke situatie die hun ervaringen kunnen delen?
Ik geef de kamer met de hand een instelling boven de kamer temperatuur kan met de Easy ook op afstand, de ketel gaat aan en de ruimte waar de knop open staat word warm, ook dit kan op afstand.

Set EQ3-Max bij mij bestaat uit 2 ruimte thermostaten, 7 knoppen, 1 tussen stekker en een gateway.
Met behulp van de tussen stekker kan ik eventueel ook de ketel schakelen dan heb ik de Easy niet nodig.

De woonkamer wordt verwarmd met een Daikin WP 3,5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kromme schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:44:
Ik heb sinds Dinsdag een NEST.
Op het moment zeer ontevreden erover

- Regelmatig offline (niet te bedienen op afstand
- Geofence uit huis functie en thuis functie werkt niet
- Handmatig uit huis gezet vanmorgen, zonet stond hij toch weer aan.
Heb je het forum daarvan niet gelezen? Ik ga niet zoveel neertellen voor een apparaat met zoveel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:31:
[...]

Heb je het forum daarvan niet gelezen? Ik ga niet zoveel neertellen voor een apparaat met zoveel problemen.
Ach kreeg hem "voor niks"bij verlenging.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ankh schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:15:
In onze huidige woning gebruiken wij momenteel de Nest v3.
Eind dit jaar gaan wij onze nieuwbouw woning betrekken, duurt dus nog even.
Enkel moeten we nu beslissen om de Nest v3 mee te nemen of verkopen (aan de nieuwe bewoner).

In de nieuwe woning krijgen wij beneden volledig vloerverwarming en op de 1ste Jaga convector radiatoren, elke "verdieping" heeft een eigen thermostaat.

Vraag is dus of ik mijn nest hiervoor kan gebruiken en dat ik dan nog een nest moet kopen?
Of kan ik beter overstappen naar de Evohome oid? Per radiator inregelen is niet echt benodigd gezien het om een nieuwbouwwoning gaat.
Die convector radiatoren zijn elektrisch? Dus je hebt beneden vloerverwarming en boven elektrisch verwarmd. Dan is een Nest of eigenlijk elke vorm van automatisering totaal overbodig. Een vloerverwarming zet je 1-maal aan en vervolgens doe je daar nooit meer iets mee. Zorg er alleen voor dat je thermostaat niet in de zon hangt (was bij mij het geval bij oplevering |:( ).

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Sircuri schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:36:
[...]

Die convector radiatoren zijn elektrisch? Dus je hebt beneden vloerverwarming en boven elektrisch verwarmd. Dan is een Nest of eigenlijk elke vorm van automatisering totaal overbodig. Een vloerverwarming zet je 1-maal aan en vervolgens doe je daar nooit meer iets mee. Zorg er alleen voor dat je thermostaat niet in de zon hangt (was bij mij het geval bij oplevering |:( ).
Nee. Het is stadsverwarming, dus gewoon normale jaga strada radiatoren op 1ste verdieping.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

pribo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:06:
Ik heb ook een Toon en ben er ook niet erg blij mee, maar om nu zomaar € 275,00 weg te gooien vind ik ook zonde.
Hou ons a.u.b. op de hoogte van je Honeywell evo.
Ik zit er ook aan te denken.
Ik heb Toon verhuist naar de meterkast waar hij het energieverbruik kan monitoren, dan is het nog niet helemaal weggegooit, maar ik snap goed de baal factor!

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over Evohome.
Waar ik met Toon altijd label E gasverbruik zat, zit ik nu op label C/D met evohome, al een stuk beter dus terwijl er net zoveel verwarmt wordt.
Daarbij gaf Toon een warm, koud, warm gevoel.
Bij Evohome merk je duidelijk de egale warmte (zo erg dat ik hem een graad lager instel, maar WAF is het daar niet mee eens :p)

Van het weekend de Eclipse radiatorkranen monteren zodat het huis in zone's ingedeelt kan worden d.m.v. 4x hr92 knop.
En wat wel leuk is, is dat elke zone een eigen programma krijgt.
Door het instellen van geen verwarming in de middag (er is immers nooit iemand boven op de ochtend/avond na) zal daar nog aardig wat te besparen zijn.

Op het eneco forum staat wat klaagzang van me ;)

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sircuri schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:36:
[...]

Ik zou met vloerverwarming toch mooi een schema maken dat die uitgaat naar 18 graden vanaf 2200 uur in de nacht en weer oplaten warmen rond 1700 uur zodat er niet gestookt wordt tijdens die uren. Scheelt je bakken met geld en 18 graden bij opstaan overleef je echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kromme schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:00:
[...]

Ach kreeg hem "voor niks"bij verlenging.
Snel verkopen en een goede kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:44:
[...]

Ik zou met vloerverwarming toch mooi een schema maken dat die uitgaat naar 18 graden vanaf 2200 uur in de nacht en weer oplaten warmen rond 1700 uur zodat er niet gestookt wordt tijdens die uren. Scheelt je bakken met geld en 18 graden bij opstaan overleef je echt wel.
Dat heeft absoluut geen zin. Rond 17:00 uur opwarmen is deze rond 20:00 weer van 18 naar 20 graden gestegen om hem vervolgens om 22:00 weer uit te zetten. Opwarmen van een vloer gaat ontzettend langzaam. Mede omdat er slechts 45/50 graden uit de CV ketel komt.
Nu moet mijn cv de vloer op temperatuur houden. Wanneer ik hem uitzet en weer aanzet, moet de CV gedurende enkele uren continue stoken. Dat is absoluut niet zuiniger. En zal je dus ook helemaal niets opleveren in het gasverbruik. Het zal je eerder veel meer gaan kosten.

Maar goed, ik heb dan ook in het hele huis enkel vloerverwarming. De vloerverwarming is dus mijn hoofdverwarming. En een koude vloer met deze temperaturen buiten voelt echt heel kil.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

DJKroon schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:36:
[...]

Ik heb Toon verhuist naar de meterkast waar hij het energieverbruik kan monitoren, dan is het nog niet helemaal weggegooit, maar ik snap goed de baal factor!

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over Evohome.
Waar ik met Toon altijd label E gasverbruik zat, zit ik nu op label C/D met evohome, al een stuk beter dus terwijl er net zoveel verwarmt wordt.
Daarbij gaf Toon een warm, koud, warm gevoel.
Bij Evohome merk je duidelijk de egale warmte (zo erg dat ik hem een graad lager instel, maar WAF is het daar niet mee eens :p)

Van het weekend de Eclipse radiatorkranen monteren zodat het huis in zone's ingedeelt kan worden d.m.v. 4x hr92 knop.
En wat wel leuk is, is dat elke zone een eigen programma krijgt.
Door het instellen van geen verwarming in de middag (er is immers nooit iemand boven op de ochtend/avond na) zal daar nog aardig wat te besparen zijn.

Op het eneco forum staat wat klaagzang van me ;)
Ik heb overal in huis behalve in de woonkamer/achterkamer en keuken van die digitale klokthermostaatkranen op de radiatoren zitten. Deze digitale klokthermostaatkranen had de Aldi destijds in de aanbieding. Super goede dingen voor amper 12 euro per stuk. Deze thermostaatkranen draaien op uit als er bv een raam openstaat... bespaart ook weer onnodig stoken als er bv even een raam open gezet word als er gelucht moet worden. En deze thermostaten gaan ook op gezette tijden aan als het nodig is..... alleen zijn ze helaas niet op afstand te bedienen zoals de Honeywell Hr92 knoppen.
Ik heb mijn Toon wel op de aan/uit stand staan, want als ik heb op de opentherm stand zet krijg ik het zelfde gevoel als jij omschrijft.... warm, koud, warm gevoel.
Maar dat deden alle opentherm thermostaten die ik uitgeprobeerd heb op mijn intergas Hr28..... Dit komt waarschijnlijk omdat dit een klasse A+ woning is. Deze koelt te weinig af om de opentherm goed te laten draaien. Op de aan/uit stand werkt de Toon wel goed op de intergas Hr28

Maar door het vreemde stookgedrag, het te dure abonnement en de vele storingen en het te vaak resetten van de Toon is mijn geloof in Toon wat verdwenen. Ook belooft Eneco van alles en komt ze niet na.

Ik hou je verhaal hier op dit forum even in de gaten.

Welke honeywell evo heb je... die met de losse Wifi of heb je de nieuwe honeywell evo met ingebouwde wifi.
Die met ingebouwde wifi vind ik er persoonlijk minder mooi uitzien dan die met de losse wifi.

[ Voor 3% gewijzigd door pribo op 21-02-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

pribo schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:32:
[...]

Ik heb overal in huis behalve in de woonkamer/achterkamer en keuken van die digitale klokthermostaatkranen op de radiatoren zitten. Deze digitale klokthermostaatkranen had de Aldi destijds in de aanbieding. Super goede dingen voor amper 12 euro per stuk. Deze thermostaatkranen draaien op uit als er bv een raam openstaat... bespaart ook weer onnodig stoken als er bv even een raam open gezet word als er gelucht moet worden. En deze thermostaten gaan ook op gezette tijden aan als het nodig is..... alleen zijn ze helaas niet op afstand te bedienen zoals de Honeywell Hr92 knoppen.
Ik heb mijn Toon wel op de aan/uit stand staan, want als ik heb op de opentherm stand zet krijg ik het zelfde gevoel als jij omschrijft.... warm, koud, warm gevoel.
Maar dat deden alle opentherm thermostaten die ik uitgeprobeerd heb op mijn intergas Hr28..... Dit komt waarschijnlijk omdat dit een klasse A+ woning is. Deze koelt te weinig af om de opentherm goed te laten draaien. Op de aan/uit stand werkt de Toon wel goed op de intergas Hr28

Maar door het vreemde stookgedrag, het te dure abonnement en de vele storingen en het te vaak resetten van de Toon is mijn geloof in Toon wat verdwenen. Ook belooft Eneco van alles en komt ze niet na.

Ik hou je verhaal hier op dit forum even in de gaten.

Welke honeywell evo heb je... die met de losse Wifi of heb je de nieuwe honeywell evo met ingebouwde wifi.
Die met ingebouwde wifi vind ik er persoonlijk minder mooi uitzien dan die met de losse wifi.
Volgens mij had ik dezelfde radiatorknoppen die je met tijd in kon stellen in me vorige woning.
Ik heb daar veel plezier van gehad.
Is het merk Eurotherm toevallig? (ze werden verkocht onder verschillende namen, ook bij conrad).

Soms kom je met aan/uit beter uit dan open therm, helemaal als je erg weinig vermogen nodig hebt (zeker bij jou als je een goed geisoleerd huis hebt).
Ik was het zo zat met Toon dat hij 10 minuten volgas ging om daarna 10 minuten stil te zijn.
Ik snap gewoon niet uit frustratie waarom hij niet 20 minuten lang op 50% branden (en dus moduleert).
Samen met de andere irritatiepunten van Eneco die jij beschrijft was voor mij de maat vol, dit is niet wat ik had verwacht van Toon.

Ik heb de "oude" Evohome met een losse internetgateway.
Vaders had die ooit gekocht en laten verstoffen op zolder omdat hij van Remeha de toen nieuwe eTwist kreeg.
Hiervoor zijn dan ook goed accessoires voor te krijgen.
Bij mijn "oude" evohome is de wandhouder niet meer te krijgen en dat vondt ik erg jammer.

Maar hiervoor heb ik de Round Wireless voor opgehangen om temperatuur in te kunnen stellen en af te lezen (+ WAF proof)
De Evohome staat op zijn tafelstandaard te fungeren als hub en klok naast de tv.
Hoewel de Round Wireless geen adaptief aanwarmen ondersteunt, wordt dit wel mogelijk door het Evohome systeem!

Ik hou hem geupdate, ik zit nu op 0,65 m3/gr.dag (hoger als vorig jaar, dat was toen 0,52 m3/gr.dag). maar ben benieuwd wat ik met Evohome Multi-zone ga scoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15:36
Ik lees regelmatig dat de combinatie van modulerende Honeywell thermostaten aangesloten op Intergas CV ketels niet goed werkt en dat de ketel o.a. gaat pendelen.

--

Nu hebben we een modulerende Intergas HRE 28/24 ketel en heb ik de Lyric T6 op het oog als vervanger voor de Honeywell aan/uit thermostaat. Kan iemand de ervaringen bevestigen/ontkrachten?

Is een Tado wellicht een goede tweede keus of zijn er wellicht nog andere opties?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Volgens mij is die wandhouder nog wel te bestellen.... die versie van jou Honeywell evo vind ik mooier dan de nieuwe versie. Het oog wil ook wat natuurlijk.
Ik zit nu op 0,126 m3/graaddag mijn verbruik is dan ook amper 300m3 per jaar. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Waus26 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:13:
Ik lees regelmatig dat de combinatie van modulerende Honeywell thermostaten aangesloten op Intergas CV ketels niet goed werkt en dat de ketel o.a. gaat pendelen.

--

Nu hebben we een modulerende Intergas HRE 28/24 ketel en heb ik de Lyric T6 op het oog als vervanger voor de Honeywell aan/uit thermostaat. Kan iemand de ervaringen bevestigen/ontkrachten?

Is een Tado wellicht een goede tweede keus of zijn er wellicht nog andere opties?
Ik had parameter (hoofdletter) C op 0 staan en parameter E. (dus met punt) ook op 0 staan als ik met een modulerende thermostaat draaide. Ook zette ik dan de pomp op stand 2 en dan draaide de ketel het mooiste op deze setting.

Nu ik op aan/uit draai, staat de pomp weer op stand 1 en de parameters weer op de standaard instelling.

Ook ik vind intergas met een modulerende thermostaat niet fijn werken.... maar ik denk dat komt doordat dit huis zeer goed geïsoleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15:36
pribo schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:28:
[...]

Ik had parameter (hoofdletter) C op 0 staan en parameter E. (dus met punt) ook op 0 staan als ik met een modulerende thermostaat draaide. Ook zette ik dan de pomp op stand 2 en dan draaide de ketel het mooiste op deze setting.

Nu ik op aan/uit draai, staat de pomp weer op stand 1 en de parameters weer op de standaard instelling.

Ook ik vind intergas met een modulerende thermostaat niet fijn werken.... maar ik denk dat komt doordat dit huis zeer goed geïsoleerd is.
De pomp stand heb ik zelf nog niet aangepast, mogelijk staat deze nog op 3. Qua isolatie is het huis gemiddeld denk ik. Betreft een appartement op de bovenste woonlaag, wel dubbel glas maar ook veel tocht. We huren het en de verhuurder betaalt de slimme thermostaat maar ik wil natuurlijk wel besparen op energie in plaats van meer stoken :)

Komoot

Pagina: 1 ... 29 ... 41 Laatste