pribo schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:32:
[...]
Ik heb overal in huis behalve in de woonkamer/achterkamer en keuken van die digitale klokthermostaatkranen op de radiatoren zitten. Deze digitale klokthermostaatkranen had de Aldi destijds in de aanbieding. Super goede dingen voor amper 12 euro per stuk. Deze thermostaatkranen draaien op uit als er bv een raam openstaat... bespaart ook weer onnodig stoken als er bv even een raam open gezet word als er gelucht moet worden. En deze thermostaten gaan ook op gezette tijden aan als het nodig is..... alleen zijn ze helaas niet op afstand te bedienen zoals de Honeywell Hr92 knoppen.
Ik heb mijn Toon wel op de aan/uit stand staan, want als ik heb op de opentherm stand zet krijg ik het zelfde gevoel als jij omschrijft.... warm, koud, warm gevoel.
Maar dat deden alle opentherm thermostaten die ik uitgeprobeerd heb op mijn intergas Hr28..... Dit komt waarschijnlijk omdat dit een klasse A+ woning is. Deze koelt te weinig af om de opentherm goed te laten draaien. Op de aan/uit stand werkt de Toon wel goed op de intergas Hr28
Maar door het vreemde stookgedrag, het te dure abonnement en de vele storingen en het te vaak resetten van de Toon is mijn geloof in Toon wat verdwenen. Ook belooft Eneco van alles en komt ze niet na.
Ik hou je verhaal hier op dit forum even in de gaten.
Welke honeywell evo heb je... die met de losse Wifi of heb je de nieuwe honeywell evo met ingebouwde wifi.
Die met ingebouwde wifi vind ik er persoonlijk minder mooi uitzien dan die met de losse wifi.
Volgens mij had ik dezelfde radiatorknoppen die je met tijd in kon stellen in me vorige woning.
Ik heb daar veel plezier van gehad.
Is het merk Eurotherm toevallig? (ze werden verkocht onder verschillende namen, ook bij conrad).
Soms kom je met aan/uit beter uit dan open therm, helemaal als je erg weinig vermogen nodig hebt (zeker bij jou als je een goed geisoleerd huis hebt).
Ik was het zo zat met Toon dat hij 10 minuten volgas ging om daarna 10 minuten stil te zijn.
Ik snap gewoon niet uit frustratie waarom hij niet 20 minuten lang op 50% branden (en dus moduleert).
Samen met de andere irritatiepunten van Eneco die jij beschrijft was voor mij de maat vol, dit is niet wat ik had verwacht van Toon.
Ik heb de "oude" Evohome met een losse internetgateway.
Vaders had die ooit gekocht en laten verstoffen op zolder omdat hij van Remeha de toen nieuwe eTwist kreeg.
Hiervoor zijn dan ook goed accessoires voor te krijgen.
Bij mijn "oude" evohome is de wandhouder niet meer te krijgen en dat vondt ik erg jammer.
Maar hiervoor heb ik de Round Wireless voor opgehangen om temperatuur in te kunnen stellen en af te lezen (+ WAF proof)
De Evohome staat op zijn tafelstandaard te fungeren als hub en klok naast de tv.
Hoewel de Round Wireless geen adaptief aanwarmen ondersteunt, wordt dit wel mogelijk door het Evohome systeem!
Ik hou hem geupdate, ik zit nu op 0,65 m3/gr.dag (hoger als vorig jaar, dat was toen 0,52 m3/gr.dag). maar ben benieuwd wat ik met Evohome Multi-zone ga scoren