Ik heb in mijn huis een simpele Honeywell Modulation (draai-) thermostaat en zou deze graag willen vervangen voor een "slimme" thermostaat. Eigenlijk de enige reden dat ik 'm wil vervangen is omdat ik de thermostaat op afstand wil kunnen bedienen (middels een app). Verder hoeven er wat mij betreft geen uitgebreide opties op te zitten. En graag zo goedkoop mogelijk.
Ik woon in een slecht geïsoleerde (huur-) woning. Ik betaal nu €180 per maand aan G/L, en dat haal ik alleen door zo goed als niet te stoken. Voorbeeldje, op dit moment is het 14,5 graden in huis. Koud, maar op zich nog prima te doen met dikke sokken en een dikke trui.
Maar goed, de reden dat ik hem op afstand wil kunnen bedienen, is zodat ik de CV in mijn kantoortje open kan zetten en in de rest van het huis dicht. Dus ook in de zitkamer waar de thermostaat hangt. En als het dan behaaglijk is in mijn kantoortje, de thermostaat op afstand lager kan zetten.
Ik hoor jullie nu zeggen: "waarom loop je dan niet gewoon naar de thermostaat?". Valide vraag, maar de zitkamer zit een verdieping lager en trappen lopen is, vanwege een voet blessure, lastig.
Ik zie verschillende op Amazon die doen wat ik wil, van rond de €40, maar ik heb geen idee of ik er goed aan doe om die dingen te kopen. Reviews op Amazon hebben een erg hoog WC-Eend gehalte dus die neem ik over het algemeen met een korrel zout.
Ik besef me dat mijn vraag vast veel vaker gesteld is in deze thread. Maar vergeef me dat ik geen 160 pagina's door ga lezen...
Dus mijn vraag: heeft er iemand advies? Welke goedkope thermostaten met app-bediening raden jullie aan? Prijs
is belangrijk (anders had ik niet in een huis van 14 graden gezeten).