Recent is mijn Remeha eTwist door een software-update onbruikbaar geworden. Schijnt veel voor te komen, zie bijvoorbeeld hier. Thermostaat komt in een bootloop en komt daar niet meer uit.
Opzich was ik er wel tevreden mee. Het kastje zelf is waardeloos maar het communiceert prima met Home Assistant waardoor ik de Thermostaat kon bedienen en ook de ketel kon uitlezen. Maar omdat Remeha nogal onbetrouwbaar is wil ik overstappen. Ik zie veel slimme thermostaten maar mis bijvoorbeeld bepaalde functies. Wat heb ik nodig:
- Kan bedraad worden aangesloten op ketel
- Kan geïntegreerd worden met Home Assistant
- Hoeft geen slimmigheden te hebben zoals geolocatie
- Geen betaald abonnement
- Klokprogramma's die ik vanuit Home Assistant kan activeren
- Mogelijkheid om zowel op thermostaat als in Home Assistant temperatuur in te stellen
- Ketel kunnen uitlezen via Opentherm. Ketel zelf heeft niet dit, gaat nu via Gateway
Qua uitlezen van de ketel heb ik gezien dat er gateways zijn zoals de OTGW waarvoor ook een topic is. Dan zoek ik nog steeds een thermostaat die goed integreert en klokprogramma's heeft. Veel slimme thermostaten zoals Tado en Nest lijken dit niet te hebben.
Ben benieuwd naar jullie suggesties en ervaringen!
Opzich was ik er wel tevreden mee. Het kastje zelf is waardeloos maar het communiceert prima met Home Assistant waardoor ik de Thermostaat kon bedienen en ook de ketel kon uitlezen. Maar omdat Remeha nogal onbetrouwbaar is wil ik overstappen. Ik zie veel slimme thermostaten maar mis bijvoorbeeld bepaalde functies. Wat heb ik nodig:
- Kan bedraad worden aangesloten op ketel
- Kan geïntegreerd worden met Home Assistant
- Hoeft geen slimmigheden te hebben zoals geolocatie
- Geen betaald abonnement
- Klokprogramma's die ik vanuit Home Assistant kan activeren
- Mogelijkheid om zowel op thermostaat als in Home Assistant temperatuur in te stellen
- Ketel kunnen uitlezen via Opentherm. Ketel zelf heeft niet dit, gaat nu via Gateway
Qua uitlezen van de ketel heb ik gezien dat er gateways zijn zoals de OTGW waarvoor ook een topic is. Dan zoek ik nog steeds een thermostaat die goed integreert en klokprogramma's heeft. Veel slimme thermostaten zoals Tado en Nest lijken dit niet te hebben.
Ben benieuwd naar jullie suggesties en ervaringen!
All I had to do was follow the damn train.