Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Mediacj schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Heb het even voor je getest ben al een jaar bij Essent weg maar kan nog gewoon inloggen etc.
Dan ga ik eens verder zoeken naar een andere leverancier, als is dat echt een geval "door bomen het bos niet meer".

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Afgelopen winter heb ik besloten dat ik deze zomer mijn verwarming wil laten moderniseren. Ik houd dit topic daarom al een tijdje in de gaten. Ik dacht dat ik al heel goed wist wat ik wilde gaan nemen, maar ik hoor nu opeens weer andere oplossingen voorbijkomen die ook heel interessant zijn.

Eerst even een situatieschets.

Ik woon in een oud, niet geïsoleerd, appartement in Amsterdam centrum van 65 m2: Grote en hoge woonkamer, open keuken, badkamer en één slaapkamer. De woonkamer heeft aan de voorkant drie grote schuiframen met daaronder radiatoren. Die radiatoren worden gevoed met het water van de vloerverwarming. Ik heb geen "knop" voor de vloerverwarming zelf. Als ik een van de radiatoren onder de schuiframen opendraai, wordt de vloer ook voor een deel warm. Verder is er nog een radiator in de open keuken, een in de badkamer en een in de slaapkamer.

Mijn verwarmingsketel is een AWB Thermoelegance 3 A/1. Daar kan een OpenTherm module in geplaatst worden en de ketel ondersteunt modulerende thermostaten.

Omdat ik alleenstaand ben, hoef ik alleen de ruimte te verwarmen waar ik ben of naar toe wil gaan. Volgens mij wil ik dus een thermostaat waarbij ik meerdere zones in mijn huis kan instellen.

Een zelflerende thermostaat is niet nodig vind ik. Ik heb het afgelopen jaar wat met IFTTT zitten experimenteren en het automatisch uitzetten van de verwarming zal geen probleem zijn: Als ik geen verbinding heb met de wifi thuis, ben ik niet thuis. Het op tijd aanzetten van de verwarming zal wat moeilijker zijn. IFTTT ziet maar de helft van de tijd dat ik weer in de buurt van mijn woning kom. Maar ach, het is ook geen ramp als de verwarming pas aangaat als ik de voordeur door loop.

Ik had mijn keus vorig jaar laten vallen op de Honeywell evohome. Omdat mijn woning niet goed geïsoleerd is, hoef ik niet bang te zijn dat de temperatuur ver door zal schieten. Door het doorlezen van alle reacties die het woord evohome bevatten, kwam ik echter ook de oplossingen van Tado en SmartHome tegen.

Klopt mijn shorlist van evohome, Tado en SmartHome?

Ik ben verder wel gecharmeerd van de Tado lease mogelijkheid. Zal ik me daar een buil aan vallen als ik dat een half jaar uitprobeer?

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
In dit topic zie ik alleen cv thermostaten voorbij komen echter ben ik op zoek naar een oplossing voor infrarood panelen. Binnenkort ga ik in 4 kamers infrarood verwarming monteren en daarvoor ben ik dus op zoek naar thermostaten. Nu verkopen de meeste aanbieders alleen simpele thermostaten (2heat bijvoorbeeld) met draadloze schakeling voor het paneel.

Nu kwam ik op Aliexpres de Poer Smart tegen. Een thermostaat, schakelaar en wifi bridge voor €55,84. (zonder gateway €39,36)

Ik kom alleen nergens ervaringen tegen op een paar Russische youtube filmpjes na. Op die filmpjes ziet het er uit als een prima systeem. Ik hoop de app ook te kunnen reverse engineren zodat ik via domotica temperatuur en luchtvochtigheid kan loggen op een servertje.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 08:51
Ik zoek achter een thermostaat die zelflerend is en makkelijk te instaleren is.
Momenteel hangt er een oude mechanische thermostaat in het huurhuis.
Deze hang ik terug bij het verlaten van het huis.
De ketel is vrij recent en werkt op stookolie. Het type kan ik jullie deze avond geven na mijn werk.

Ik dacht in het begin een nest thermostaat te nemen. Enkel heb ik gelezen dat er veel problemen zijn.
Zoals te laat aangaan en dergelijke.

Na wat studie ben ik op de thermostaat van netatmo gekomen. Momenteel heb ik al hun weerstation en ben er gelukkige mee. Doet wat het moet doen.

Wat ik verwacht van de thermostaat:
  • Zelflerend
  • Makkelijke installatie
  • mooie overzichtelijke app voor iOS en Android
  • bespaart op stookolie factuur
In het huis zullen ook nest rookdetectors komen te hangen.
Alle advies is welkom!

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
Zo, de knop doorgehakt en via Marktplaats een Nefit Easy met Easy Connect gekocht.(goedkoop :) ) Ben heel benieuwd hoe deze gaat bevallen t.o.v. de Tado.

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 12-07-2016 11:25 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

EddoH schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:17:
[...]

Excuses, ik heb dat al meerdere malen aangegeven als ik het product noemde op dit forum, maar ik vond het een beetje overdreven om dat elke keer te doen. Ik ben overigens niet de uitbater maar een simpele software ontwikkelaar ;) Overigens is het vooral niet mijn bedoeling om hier commerciële uitingen te doen, maar puur informatief. Ik had ook eigenlijk niet moeten reageren verder op jouw opmerkingen over de prijs.

Wij hebben genoeg klanten met 'simpele woonhuizen' die een aardig bedrag over hebben voor een wat geavanceerder systeem om het één en ander te automatiseren. Het 1 sluit het ander niet uit ;)
Iemand die zelf een Pi kan installeren en programmeren is uiteraard niet onze doelgroep, en daar kunnen en gaan wij ook niet mee concurreren. Al denk ik niet dat je met de Pi makkelijk je vloerverwaming, WTW units, warmtepompen, infrarood verwarming en dergelijke kunt aansturen; ook dit versta ik onder 'een simpel woonhuis'.

Maargoed, ik ga er al te ver op in. Mijn bedoeling was alleen maar een apparaat aangeven wat een lokale API beschikbaar had, waar je om vroeg.
Wellicht kun je nog iets met de OpenTherm gateway, elders op dit forum. ([OTGW] OpenTherm gateway)
My bad, als ik wat verder terug had gekeken had ik het vast gevonden. Vloerverwarming gaat via thermostaat, dus als ik de thermostaat kan aansturen ben ik binnen. WTW kan ik ook aansturen, want daar zat een seriële interface in verstopt ;) Warmtepompen en IR units heb ik niet.

Bedankt voor de OpenTherm suggestie, had er al wel eens wat van gehoord maar had me er nog nooit in verdiept. Misschien is dit wel een mooi moment. Ik blijf die Easy toch een mooi apparaat vinden en had hem graag gekocht, maar ja.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
Ik probeer een account aan te maken op de Nefit website maar als ik op de activatielink klikt die ik per mail heb ontvangen krijg ik het onderstaande. Iemand een idee?

JBWEB000065: HTTP Status 400 -

JBWEB000309: type JBWEB000067: Status report

JBWEB000068: message

JBWEB000069: description JBWEB000120: The request sent by the client was syntactically incorrect.

[ Voor 86% gewijzigd door Erik1805 op 14-07-2016 09:08 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben, om er maar op tijd bij te zijn voor de wintermaanden, op zoek naar een nieuwe thermostaat die wat meer mogelijkheden heeft dan mijn huidige thermostaat. Ik krijg met mijn wensen echter niet direct de juiste thermostaat gevonden, en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Ik ben daarom benieuwd of jullie ervaring met thermostaten mij wellicht kan helpen.

Huidige situatie:
- Ketel: Intergas Kompakt HRE 28/24 (2015)
- Thermostaat: Honeywell Round Modulation
- Benedenverdieping is geheel vloerverwarming. Bovenverdieping radiators, maar die staan zelden/nooit aan. De woning is vrij goed geïsoleerd waardoor warmte niet snel verloren gaat (nieuwbouw medio 2015).

Eisen:
- Modulerend (OpenTherm)
- Dagprogramma in kunnen stellen
- Moet werken op de huidige ketel (klopt het dat de Remeha iSense niet compatibel is?)
- NIET afhankelijk zijn van externe services. Ik wil dus geen account aan hoeven maken om de thermostaat te laten werken, en de thermostaat moet liefst ook geen contact opnemen met het thuisfront. Het mag er best optioneel op zitten, als het maar niet verplicht of uit te schakelen is.
- Het moet er een beetje leuk uitzien, gezien de thermostaat toch in het zicht aan de muur komt te hangen. Uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, dus als je een tip hebt noem hem vooral, ook al denk je dat het een lelijk ding is :P

Overige opmerkingen:
- Bepaalde 'slimme' functies wil ik niet gebruiken, andere zouden wel leuk zijn. Ik zie dat een aantal thermostaten (zoals die van ICY) aanwezigheidsdetectie heeft. Gezien het bij mijn vloerverwarming even duurt voor de gewenste temperatuur bereikt is en het niet snel afkoelt, en ik niet zo'n koukleum ben, geef ik de voorkeur aan enkel het klokprogramma. Aanwezigheidsdetectie zou ik dus graag niet hebben of uit kunnen schakelen. Zelflerend aanwarmen is dan bijvoorbeeld wel weer leuk, maar geen harde eis.
- Het zou fijn zijn als de thermostaat op afstand te bedienen is, bij voorkeur via het web. Gezien ik niet afhankelijk wil zijn van externe services, lijkt dit bij veel thermostaten niet mogelijk. Het is voor mij geen probleem om wat poorten open te zetten, maar ik kan geen thermostaat vinden die zo werkt.
- Het op afstand bedienen zou eventueel ook kunnen via een beschikbare API of OpenTherm gateway. Ik heb een Synology NAS en Raspbarry PI met Domoticz draaien die ik daarvoor zou kunnen gebruiken. Ik heb echter nog geen ervaring met solderen (met nadruk op nog, de eerste onderdelen voor MySensors zijn onderweg :) ) dus ik weet niet of de OpenTherm gateway zo'n goed idee is. Ook kan ik zo niet direct vinden of het in Domoticz mogelijk is om programma's te maken d.m.v. de OpenTherm gateway i.c.m. mijn huidige thermostaat.

Ik heb al aardig wat thermostaten bekeken, maar kan er zo niet direct een vinden die aan mijn wensen voldoet. Wellicht weet iemand er een? Of is het aan te raden de huidige thermostaat te behouden en met een OpenTherm gateway aan de gang te gaan? Ik hoor graag of jullie suggesties hebben, of ideeën hebben voor een alternatieve oplossing waar ik nog niet aan heb gedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Remote access gaat nu eenmaal gepaard met het maken van een account, heel simpel. Alternatieve oplossing is het gebruik van Apple HomeKit, maar indirect gebruik je dan alsnog een (Apple) account. Bovendien vraag ik me af of je enkel via HomeKit een thermostaat aan kunt sturen.

In jouw geval lijkt me een klokthermostaat het beste. Mocht je toch een account willen, dan kan ik de Tado aanbevelen: het is Duits en die zijn nogal privacy minded. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
Erik1805 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:00:
Ik probeer een account aan te maken op de Nefit website maar als ik op de activatielink klikt die ik per mail heb ontvangen krijg ik het onderstaande. Iemand een idee?

JBWEB000065: HTTP Status 400 -

JBWEB000309: type JBWEB000067: Status report

JBWEB000068: message

JBWEB000069: description JBWEB000120: The request sent by the client was syntactically incorrect.
Als ik het goed heb is dit voor de IFTTT aanmelding. Probeer het vandaag nog eens, en neem anders contact op met de Nefit helpdesk.
Voor alle andere functies heb je geen account nodig op de nefit website. Probeer ook zeker de aanwezigheidsdetectie eens uit, ondanks dat het bij de tado niet (goed) werkte. De werking is namelijk afhankelijk van een aantal zaken, waaronder telefoon, maar ook zeker de implementatie.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Niet online
Bedankt voor je reactie Krisp. Ik zou graag remote access zien via een webinterface, zoals bijvoorbeeld ook een modem, router, ip-cam en versterker dat doen (via het lokale IP-adres van het apparaat, welke ik indien gewenst zelf naar buiten kan forwarden). Maar bij thermostaten lijkt dat helaas niet gebruikelijk, waardoor je vaak bij een externe service je gegevens moet neerleggen. Dat was ik niet van plan, vandaar die eis (en vandaar dat ik waarschijnlijk ook geen geschikte thermostaat kan vinden). Behalve privacy, wil ik ook niet het risico lopen dat het bedrijf de stekker uit de service trekt waardoor mijn thermostaat ineens niet of minder functioneel meer is (zoals bijvoorbeeld Nuon E-manager vorig jaar).

Apple apparatuur heb ik niet, en hou ik ook het liefst buiten de deur. Naast het feit dat je daar inderdaad ook een account voor nodig hebt, vindt ik het zwaar overpriced, en ben je voor oplossingen vaak direct enkel aan Apple gebonden. Tevens moet de thermostaat volgens mij inderdaad ondersteuning voor HomeKit hebben, wat de Tado zo te zien wel heeft maar als ik zo even snel zoek lijkt dat ook de enige te zijn.

De Tado had ik ook al gezien. Maar een thermostaat waarbij het voornaamste verkoopargument het volgen van je locatie is, komt er bij mij niet in. Tevens rij ik regelmatig in de omgeving, maar wel mijn huis voorbij. De thermostaat hoeft dan dus niet te gaan verwarmen. Wel netjes dat ze een app voor Windows Phone hebben, dat dan weer wel :)

Ik had zelf ook al aan een 'simpele' klokthermostaat zitten denken inderdaad. Die voldoen in ieder geval aan mijn eisen, en kan mogelijk met de OpenTherm gateway + Domoticz op afstand bediend worden. Iemand daar misschien ervaring mee? Ik lees hier op het forum veel positieve ervaringen over de Remeha iSense, maar klopt het dat die niet compatibel is met mijn ketel? Of zou die op iedere OpenTherm ketel moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De combinatie OpenTherm Gateway + Domoticz is wel een logische inderdaad. Juist omdat je alleen op je eigen domein wilt werken, kom je per definitie in de 'hackor-scene' uit. Dat is niet per se slecht, maar je vraagt om nerd-oplossingen, dus krijg je die ook. ;)

Voor zover ik die kant ken, heb je de thermostaat vooral nodig als OpenTherm aansturing omdat de OpenTherm Gateway dat niet kan. Ik zou dan vooral op zoek gaan naar de goedkoopste OpenTherm thermostaat en verder geen eisen hebben. De aansturing doe je dan volledig vanuit Domoticz.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

vosManz schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:53:
Bedankt voor je reactie Krisp. Ik zou graag remote access zien via een webinterface, zoals bijvoorbeeld ook een modem, router, ip-cam en versterker dat doen (via het lokale IP-adres van het apparaat, welke ik indien gewenst zelf naar buiten kan forwarden). Maar bij thermostaten lijkt dat helaas niet gebruikelijk, waardoor je vaak bij een externe service je gegevens moet neerleggen. Dat was ik niet van plan, vandaar die eis (en vandaar dat ik waarschijnlijk ook geen geschikte thermostaat kan vinden). Behalve privacy, wil ik ook niet het risico lopen dat het bedrijf de stekker uit de service trekt waardoor mijn thermostaat ineens niet of minder functioneel meer is (zoals bijvoorbeeld Nuon E-manager vorig jaar).

Apple apparatuur heb ik niet, en hou ik ook het liefst buiten de deur. Naast het feit dat je daar inderdaad ook een account voor nodig hebt, vindt ik het zwaar overpriced, en ben je voor oplossingen vaak direct enkel aan Apple gebonden. Tevens moet de thermostaat volgens mij inderdaad ondersteuning voor HomeKit hebben, wat de Tado zo te zien wel heeft maar als ik zo even snel zoek lijkt dat ook de enige te zijn.

De Tado had ik ook al gezien. Maar een thermostaat waarbij het voornaamste verkoopargument het volgen van je locatie is, komt er bij mij niet in. Tevens rij ik regelmatig in de omgeving, maar wel mijn huis voorbij. De thermostaat hoeft dan dus niet te gaan verwarmen. Wel netjes dat ze een app voor Windows Phone hebben, dat dan weer wel :)

Ik had zelf ook al aan een 'simpele' klokthermostaat zitten denken inderdaad. Die voldoen in ieder geval aan mijn eisen, en kan mogelijk met de OpenTherm gateway + Domoticz op afstand bediend worden. Iemand daar misschien ervaring mee? Ik lees hier op het forum veel positieve ervaringen over de Remeha iSense, maar klopt het dat die niet compatibel is met mijn ketel? Of zou die op iedere OpenTherm ketel moeten werken?
Ter volledigheid en info: de thermostaat van mijnhuis-online.nl heeft een lokale webinterface zoals jij beschrijft, en is dus zonder toegang van buitenaf te benaderen, en van buitenaf eventueel met een port forward als je de normale webdienst niet wilt gebruiken. Je krijgt automatisch een account maar kunt bij privacy instellingen toegang van buitenaf uitzetten. De mobiele app kun je dan echter niet meer gebruiken. Via de lokale webiterface is de thermostaat en andere domotica functionaliteiten te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Niet online
Bedankt voor je reactie, die had ik zelf nog niet gevonden. Dat klinkt interessant, echter vindt ik die nogal prijzig (van 739 voor 699). Je krijgt daarvoor zo te zien wel inderdaad een systeem waar je meer domotica onderdelen aan kan koppelen, maar daar heb ik Domoticz al voor. Gezien de meeste (slimme/klok) thermostaten voor rond de 200 euro beschikbaar zijn, is dat prijsverschil me toch wat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

vosManz schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:06:
Bedankt voor je reactie, die had ik zelf nog niet gevonden. Dat klinkt interessant, echter vindt ik die nogal prijzig (van 739 voor 699). Je krijgt daarvoor zo te zien wel inderdaad een systeem waar je meer domotica onderdelen aan kan koppelen, maar daar heb ik Domoticz al voor. Gezien de meeste (slimme/klok) thermostaten voor rond de 200 euro beschikbaar zijn, is dat prijsverschil me toch wat te groot.
Klopt, is een een hele investering voor alleen de thermostaatfunctie. Is inderdaad bedoeld als compleet systeem voor energiemonitoring, domotica, en thermostaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Wim-Bart schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 01:48:
[...]

Ik vind die Tado machtig mooi, maar dik 220 euro voor een unit plus nog eens 90 euro voor een gateway maakt het veels te duur in mijn opinie. :-(
135 euro nu bij amazon.de voor de thermostaat inclusief internet bridge.
En je kunt de Tado thermostaat ook gewoon aansluiten op de draadjes van je oude thermostaat dus een gateway lijkt me in veel gevallen niet niet nodig
https://www.amazon.de/gp/product/B00REMJBXY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:35
TWyk schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:53:
[...]

135 euro nu bij amazon.de voor de thermostaat inclusief internet bridge.
En je kunt de Tado thermostaat ook gewoon aansluiten op de draadjes van je oude thermostaat dus een gateway lijkt me in veel gevallen niet niet nodig
https://www.amazon.de/gp/product/B00REMJBXY
Dat is wel heel erg goedkoop, geen addertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
BeeJee78 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:35:
[...]
Niet dat ik weet.
Het is echter geen permanente aanbieding.
Een maand geleden was de aanbieding er op Amazon.de en een tijdje daarna was die weer weg en nu is die weer terug maar die kan zo weer verdwijnen.
Recent had megekko.nl in Nederland de Tado voor 155 euro (inmiddels niet meer) dus er zijn duidelijk wat aanbiedingen rond aan het gaan.
Je kunt ook kijken in het Tado topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:08
BeeJee78 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:35:
Geen. Het kan alleen voor komen dat er een verkeerde stekker bij zit maar Tado stuurt de juiste naar je op als je ze een mailtje stuurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWyk
Timmy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:52:
[...]
Geen. Het kan alleen voor komen dat er een verkeerde stekker bij zit maar Tado stuurt de juiste naar je op als je ze een mailtje stuurt.
Stekker heb je meestal niet nodig omdat de bridge voor de stroom met een usb kabel in je router geplugd kan worden. Ik kreeg er een usb voeding met verwisselbare stekker bij maar die heb ik niet eens gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:35
Dank heren, ik heb 'm besteld :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:40
Ik ook!

.....

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 12:42
Plugwise heeft gisteren hun eigen zoneregeling en radiatorkranen aangekondigd. Nog geen prijzen bekend. Er is een gateway 'Adam', radiatorkranen 'Tom', zonebediening 'Lisa' (niet per se nodig), slimme thermostaat 'Anna' (ook niet per se nodig). Het zou dus relatief goedkoop kunnen blijven..

https://www.getqupit.com/

Alles via Zigbee. Ik ben er nog niet achter of ze ook stadsverwarming aan kunnen sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
Oxellaar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:00:
Wat vinden we eigenlijk van het uiterlijk van de eTwist?

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar niet zo mooi vind ik zacht uitgedrukt.
Het lijkt erop dat dit ontwerp al even op de plank lag....

Ben verder wel erg benieuwd hoe de ervaringen zijn.
Ook ik ben benieuwd naar de eTwist. Wij hebben net een nieuwbouwwoning met beneden vloerverwarming en boven radiatoren (Intergas CV). Ben momenteel op zoek naar een thermostaat. Ik begrijp dat de iSense het beste is voor vloerverwarming, maar mij is onduidelijk of de eTwist feitelijk de geupdate versie van de iSense is, of dat ik toch voor de iSense moet gaan....

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Stfnlln schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:20:
Plugwise heeft gisteren hun eigen zoneregeling en radiatorkranen aangekondigd. Nog geen prijzen bekend. Er is een gateway 'Adam', radiatorkranen 'Tom', zonebediening 'Lisa' (niet per se nodig), slimme thermostaat 'Anna' (ook niet per se nodig). Het zou dus relatief goedkoop kunnen blijven..

https://www.getqupit.com/

Alles via Zigbee. Ik ben er nog niet achter of ze ook stadsverwarming aan kunnen sturen..
Ik snap niet zo goed dat ze de gateway presenteren alsof deze kan werken zonder thermostaat. Hoe weet het systeem dan hoe warm het is in de woonkamer? Lijkt me dat je dan minimaal nog 1 onderdeel erop moet aansluiten wat de temperatuur meet. Edit: hmmm, uit sommige zinnen blijkt dat inderdaad ook. "Daarnaast kan de cv-gateway ook commando’s voor de cv-ketel ontvangen van andere slimme Qupit devices in huis (zoals de Qupit radiatorkraan en zonebediening). Zodoende weet de cv-ketel wanneer hij wel of niet moet verwarmen."

Ze zeggen ook dat je hem tussen de ketel en je bestaande thermostaat kunt zetten, maar dat lijkt me vrij nutteloos. Mjaw, alleen om OT-data uit te kunnen lezen dan.

[ Voor 22% gewijzigd door woekele op 19-08-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon VDS
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:06
Kan iemand me een thermostaat aanraden met volgende specs:

- Opentherm compatible
- Webinterface om weekschema te programmeren

Ik hoef geen toetsers en bellen, geen apps en wil geen zelfbouwkits. Ik zoek een deftig product van een betrouwbaar bedrijf dat binnen 30 jaar nog bestaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Ik heb de thermosmart en die kan wat jij wil, kweet alleen niet of ze over 30 jaar nog bestaan, maar wie had 30 jaar geleden gedacht dat de V&D failliet zou gaan ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sardonis schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:34:

- Opentherm compatible

Ik hoef geen toetsers en bellen, geen apps en wil geen zelfbouwkits. Ik zoek een deftig product van een betrouwbaar bedrijf dat binnen 30 jaar nog bestaat :)
30 jaar..... Tegen die tijd heb je geen cv ketel meer om hem op aan te sluiten ;)

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon VDS
Grolsch schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:03:
Ik heb de thermosmart en die kan wat jij wil, kweet alleen niet of ze over 30 jaar nog bestaan, maar wie had 30 jaar geleden gedacht dat de V&D failliet zou gaan ;)
Waar kan ik ergens screenshots van die webinterface bekijken? Als ik zoek op de Evohome vind ik alleen maar foto's van de display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Zo ziet de webinterface eruit

YouTube: Programmeer een standaardweek

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

Menno1234 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:32:
[...]

Ook ik ben benieuwd naar de eTwist. Wij hebben net een nieuwbouwwoning met beneden vloerverwarming en boven radiatoren (Intergas CV). Ben momenteel op zoek naar een thermostaat. Ik begrijp dat de iSense het beste is voor vloerverwarming, maar mij is onduidelijk of de eTwist feitelijk de geupdate versie van de iSense is, of dat ik toch voor de iSense moet gaan....
Je zou deze vraag kunnen voorleggen aan Remeha, ze reageren vrij snel via bijvoorbeeld Facebook.

Ik heb een eTwist hangen. Zoals eerder gemeld is het uiterlijk zo zo. Het LCD schermpje dat erin zit is van een wat matige beeldkwaliteit en er zit nog een vuiltje in ook waardoor er een dode pixel lijkt te zijn. Los daarvan werkt hij verder prima. De temperatuur sensor wat moeten bijstellen na installatie. Ook het aansluiten op de wifi gaat niet heel soepel in de eerste instantie. Het lijkt erop dat je hem nadat je stroom erop hebt gezet gewoon een minuut of 10 moet laten hangen, ook al lijkt het alsof je er alles mee kan, maar met de wifi blijft het dan dus misgaan. Hij draait overigens op een versie van android voor zover ik heb kunnen achterhalen. Wellicht geeft dat nog enige tweakopties?

Qua app was ik aardig teleurgesteld. In de eerste versie van de app die in juni beschikbaar was kon je alleen via een plus en min knop de temperatuur instellen, niet bijvoorbeeld via een touch schuifknop, terwijl de GUI je ogenschijnlijk iets anders doet geloven. Inmiddels hebben ze deze functie wel toegevoegd. Ook kan je de status van je ketel en de binnentemperatuur uitlezen en klokprogrammas programmeren via de app en ook activeren. Wel vind ik de app erg traag. Je kan pas een nieuwe temperatuur instellen nadat hij de gegevens heeft binnengehaald en dat duurt even. Heb je een temperatuur wijziging gedaan, maar wil je die nog wat verder aanpassen? Dan kan je weer wachten op de sync.

De app kan nog veel groei gebruiken. Er zit bijvoorbeeld een verbruiksmeter in, maar die lijkt niets te doen hier ondanks dat alles is ingesteld. Ook is er zoals eerder in dit topic gemeld geen koppeling met domotica mogelijk vooralsnog. Bij navraag bij Remeha gaven ze aan niet te weten of dit zou komen. Ook komen de updates voor de app niet al te vlot, lijkt er weinig ruimte voor het leveren van feedback wat het allemaal wat knullig doet overkomen.

Als we richting de herfst/winter gaan zullen we wel merken hoe hij het regelt als thermostaat, veel heeft hij nog niet hoeven doen sinds juni. Mochten de ontwikkelingen wat te veel achterblijven dan overweeg ik vooralsnog hem te verkopen en een alternatief aan te schaffen. Voor nu lijkt het niet meer of minder op een reguliere thermostaat met wifi optie en hoewel ik een introductieprijs heb betaald vind ik het die meerprijs voor nu niet waard.
Oxellaar schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:29:
[...]

Kijk hier hebben we wat aan, ik denk dat ik hem ook een aantal weken ga proberen.
Begin dit jaar heb ik er op de beurs even mee kunnen spelen.
Wat mij opviel was de gammele draaiknop, hier zat nogal wat speling op.
Is daar ook wat aan verbeterd?
Degene die ik heb voelt erg stroef aan als knop. Dus weinig speling. Reageert vlot en accuraat.

[ Voor 7% gewijzigd door aapelite op 23-08-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
aapelite schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Je zou deze vraag kunnen voorleggen aan Remeha, ze reageren vrij snel via bijvoorbeeld Facebook.

Ik heb een eTwist hangen. Zoals eerder gemeld is het uiterlijk zo zo. Het LCD schermpje dat erin zit is van een wat matige beeldkwaliteit en er zit nog een vuiltje in ook waardoor er een dode pixel lijkt te zijn. Los daarvan werkt hij verder prima. De temperatuur sensor wat moeten bijstellen na installatie. Ook het aansluiten op de wifi gaat niet heel soepel in de eerste instantie. Het lijkt erop dat je hem nadat je stroom erop hebt gezet gewoon een minuut of 10 moet laten hangen, ook al lijkt het alsof je er alles mee kan, maar met de wifi blijft het dan dus misgaan. Hij draait overigens op een versie van android voor zover ik heb kunnen achterhalen. Wellicht geeft dat nog enige tweakopties?

Qua app was ik aardig teleurgesteld. In de eerste versie van de app die in juni beschikbaar was kon je alleen via een plus en min knop de temperatuur instellen, niet bijvoorbeeld via een touch schuifknop, terwijl de GUI je ogenschijnlijk iets anders doet geloven. Inmiddels hebben ze deze functie wel toegevoegd. Ook kan je de status van je ketel en de binnentemperatuur uitlezen en klokprogrammas programmeren via de app en ook activeren. Wel vind ik de app erg traag. Je kan pas een nieuwe temperatuur instellen nadat hij de gegevens heeft binnengehaald en dat duurt even. Heb je een temperatuur wijziging gedaan, maar wil je die nog wat verder aanpassen? Dan kan je weer wachten op de sync.

De app kan nog veel groei gebruiken. Er zit bijvoorbeeld een verbruiksmeter in, maar die lijkt niets te doen hier ondanks dat alles is ingesteld. Ook is er zoals eerder in dit topic gemeld geen koppeling met domotica mogelijk vooralsnog. Bij navraag bij Remeha gaven ze aan niet te weten of dit zou komen. Ook komen de updates voor de app niet al te vlot, lijkt er weinig ruimte voor het leveren van feedback wat het allemaal wat knullig doet overkomen.

Als we richting de herfst/winter gaan zullen we wel merken hoe hij het regelt als thermostaat, veel heeft hij nog niet hoeven doen sinds juni. Mochten de ontwikkelingen wat te veel achterblijven dan overweeg ik vooralsnog hem te verkopen en een alternatief aan te schaffen. Voor nu lijkt het niet meer of minder op een reguliere thermostaat met wifi optie en hoewel ik een introductieprijs heb betaald vind ik het die meerprijs voor nu niet waard.
Kijk hier hebben we wat aan, ik denk dat ik hem ook een aantal weken ga proberen.
Begin dit jaar heb ik er op de beurs even mee kunnen spelen.
Wat mij opviel was de gammele draaiknop, hier zat nogal wat speling op.
Is daar ook wat aan verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sardonis schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:34:

- Opentherm compatible

Ik heb een Itho SpIDer die daar aan voldoet. Is niet echt goedkoop overigens. Zie mijn review ergens hier op tweaker: productreview: SpIDer Connect review door zonoskar

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 23-08-2016 10:52 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Komt er ooit nog iets van een web-interface van Nefit Easy? Waar ik verloop van temperatuur en stookgedrag terug kan zien o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Laatst online: 20-08 23:12
Beide opties zou ik ook nog steeds graag zien op de Easy.

Is het iemand trouwens wel eens daadwerkelijk gelukt een IFTTT recipe aan de praat te krijgen met de Easy? Ik kan een IFTTT recipe aanmaken, ik kan 'm "aan" zetten, maar zodra ik 'm probeer te runnen krijg ik melding dat dat niet gelukt was door 'een' probleem met het Easy channel. Als ik het het IFTTT recipe gewoon aan laat staan krijg ik na een aantal dagen ook een melding dat deze uitgeschakeld is door een probleem met het Easy channel. Nu aantal keren geprobeerd, maar blijft hetzelfde.

ik heb een account bij Nefit voor IFTT, mijn Easy is ook gekoppeld, op de website van Nefit ziet alles er verder goed uit. Kan nergens ook meer informatie vinden over wat er nu precies mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Bij mij is het gelukt na wat problemen met een account aanmaken.
Ook werkt het prima. Bij 24 binnentemperatuur graden krijg ik een melding en bij 18 graden buiten gaat de thermostaat naar nachtverlaging.
Alleen overruled het klokprogramma het recipe weer bij het eerste schakelpunt.
Logisch natuurlijk, maar wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon VDS
Jammer aan de Evohome en die Daalderop is dat de "webinterface" een cloud dienst is..
Zo blijf je dus altijd verbonden aan de uptime van een externe partij. Server plat of gehackt, geen controle over je eigen apparatuur.

De webinterface draait dus niet lokaal op de thermostaat of tussenstation. :/

Bestaat er dan echt niks op de markt voor de tweaker waarbij je zelf volledige controle kan houden met een webinterface? Ik hoef geen app want ik kan een webinterface ook forwarden naar buiten toe als dat moet. Desnoods met VPN.

[ Voor 68% gewijzigd door Simon VDS op 23-08-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Niet online
@Sardonis, als je iets hebt gevonden hoor ik het graag, ik was namelijk ook naar iets dergelijks op zoek, maar nog niets gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Sardonis schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:34:
Jammer aan de Evohome en die Daalderop is dat de "webinterface" een cloud dienst is..
Zo blijf je dus altijd verbonden aan de uptime van een externe partij. Server plat of gehackt, geen controle over je eigen apparatuur.

De webinterface draait dus niet lokaal op de thermostaat of tussenstation. :/

Bestaat er dan echt niks op de markt voor de tweaker waarbij je zelf volledige controle kan houden met een webinterface? Ik hoef geen app want ik kan een webinterface ook forwarden naar buiten toe als dat moet. Desnoods met VPN.
Al aangegeven aan vosManz: de thermostaat/domoticasysteem van Mijnhuis-online (www.mijnhuis-online.nl) biedt dit aan. Helaas voor je ken ik geen andere thermostaat die dit doet, voor zover ik weet zijn wij daarin de enige.

Wellicht dat je met een rPi en een Opentherm gateway iets kan knutselen.

[ Voor 7% gewijzigd door EddoH op 24-08-2016 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sardonis schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:34:
Ik zie het probleem niet zo tenzij de fabrikant de stekker eruit trekt. Je stelt zo'n klokprogramma toch niet elk moment van de dag in. Als de website down is, draait de thermostaat gewoon door op het ingestelde programma.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
zonoskar schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:17:
[...]
Ik zie het probleem niet zo tenzij de fabrikant de stekker eruit trekt. Je stelt zo'n klokprogramma toch niet elk moment van de dag in. Als de website down is, draait de thermostaat gewoon door op het ingestelde programma.
En als je thuis bent kun je het ingestelde klokprogramma ook nog overrulen op de thermostaat zelf.

• Simon VDS
Ja akkoord, maar als de firma bankroet gaat binnen x jaar, ben je niks met je appje of website.
Met de android app misschien kans dat het niet verder ontwikkeld wordt voor een oudere thermostaat of een nieuwere android telefoon waar je de oude versie niet meer op kan draaien.

Kortom, ik probeer wat vooruit te denken. De lokale webinterface kunnen ze je niet afnemen :)

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
EddoH schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:54:
[...]

Al aangegeven aan vosManz: de thermostaat/domoticasysteem van Mijnhuis-online (www.mijnhuis-online.nl) biedt dit aan. Helaas voor je ken ik geen andere thermostaat die dit doet, voor zover ik weet zijn wij daarin de enige.

Wellicht dat je met een rPi en een Opentherm gateway iets kan knutselen.
Dit doe ik, voor mijn eisen voldoet dit. Als ik op vakantie ga stel ik dit in op de iSense, als ik afwijk van mijn normale programma (oftewel ik ben 's Avonds niet thuis of in het weekend 's Overdags) dan kan ik op afstand de gewenste temperatuur instellen en als je wilt kun je natuurlijk gewoon alle opentherm berichten versturen die je maar kunt bedenken. Pi Compute Module + OpenTherm Gateway + Remaha iSense en een Avanta ketel (geen idee uit mijn hoofd welke) is voor mij ideaal :D. En de grafiekjes doe ik ik Grafana + InfluxDB (is te koppelen aan Domoticz).

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Sardonis schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:23:
Ja akkoord, maar als de firma bankroet gaat binnen x jaar, ben je niks met je appje of website.
Met de android app misschien kans dat het niet verder ontwikkeld wordt voor een oudere thermostaat of een nieuwere android telefoon waar je de oude versie niet meer op kan draaien.

Kortom, ik probeer wat vooruit te denken. De lokale webinterface kunnen ze je niet afnemen :)
Het hangt er wel vanaf wat het je kost.
Een goede programmeerbare thermostaat met opentherm ondersteuning en op afstand bedienbare webinterface heb je voor onder de 200 euro.
Het is dan vrij onzinnig om voor bijvoorbeeld 400 euro een thermostaat te kopen die eigenlijk hetzelfde biedt maar als extra een lokale webinterface heeft omdat je bang bent dat de interface van die andere misschien ooit in de toekomst niet meer beschikbaar raakt door een faillissement.
Dan koop je gewoon een ander denk ik dan. Dat risico kun je makkelijk lopen als het prijsverschil meer dan 50% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phsdv
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wie heeft erg ervaring met de evohome wifi? Ik vraag mij af hoe goed de wifi werkt. Ik woon in een huis met veel goed gewapend beton. De wifi komt nog net (met moeite) door 1 vloer heen. Twee verdiepingen kan je vergeten. Dus heb ondertussen 2 wifi routers staan, 1 beneden en 1 op de eerste verdieping. Mijn buren hebben een vergelijkbaar probleem en zorgen voor nog minder beschikbare kanelen in de 2,4GHz band. Ook Heb ik nog een aantal ZigBee lampen die ook op deze band zitten (wat ook tot problemen lijdt met de lampen op de andere verdieping maar dat is ander verhaal). Ik vraag mij af om het wel verstandig is om de verwarming via de WiFi te regelen. Deze band wordt alleen maar voller.

Stel de ontvanger staat bij de ketel op de 2de verdieping, hoe gaat de evohome radiator op de begane grond betrouwbaar met de ketel communiceren? ik kan de ontvanger ook beneden zetten, daar loopt nog een kabel van de oude thermostaat naartoe, maar hoe praten de radiatoren op de 2de verdieping dan betrouwbaar met de ontvanger van de ketel? Moet haast wel de ontvanger op de eerste verdieping zetten, maar daar ligt geen kabel naar de ketel toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
phsdv schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:23:
Wie heeft erg ervaring met de evohome wifi? Ik vraag mij af hoe goed de wifi werkt. Ik woon in een huis met veel goed gewapend beton. De wifi komt nog net (met moeite) door 1 vloer heen. Twee verdiepingen kan je vergeten. Dus heb ondertussen 2 wifi routers staan, 1 beneden en 1 op de eerste verdieping. Mijn buren hebben een vergelijkbaar probleem en zorgen voor nog minder beschikbare kanelen in de 2,4GHz band. Ook Heb ik nog een aantal ZigBee lampen die ook op deze band zitten (wat ook tot problemen lijdt met de lampen op de andere verdieping maar dat is ander verhaal). Ik vraag mij af om het wel verstandig is om de verwarming via de WiFi te regelen. Deze band wordt alleen maar voller.

Stel de ontvanger staat bij de ketel op de 2de verdieping, hoe gaat de evohome radiator op de begane grond betrouwbaar met de ketel communiceren? ik kan de ontvanger ook beneden zetten, daar loopt nog een kabel van de oude thermostaat naartoe, maar hoe praten de radiatoren op de 2de verdieping dan betrouwbaar met de ontvanger van de ketel? Moet haast wel de ontvanger op de eerste verdieping zetten, maar daar ligt geen kabel naar de ketel toe :(
De Evohome communiceert via RF 868MHz. Oftewel, die bereiken elkaar wel hoor ;) De wifi is echt enkel voor de communicatie tussen jou en de Evohome. Oftewel het bedienen van het apparaat via de app ed.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• phsdv
  • Niet online
Pfff gelukkig. Ik kon nergens de details vinden. Dus alleen de bridge is wifi. Nou ja zeg...

• B-Bandit
phsdv schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:26:
Pfff gelukkig. Ik kon nergens de details vinden. Dus alleen de bridge is wifi. Nou ja zeg...
Ik zou verwachten dat je opgelucht bent :P niets zo onbetrouwbaar in de draadloze communicatie als wifi...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Boobybandit schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:42:
[...]

De Evohome communiceert via RF 868MHz. Oftewel, die bereiken elkaar wel hoor ;) De wifi is echt enkel voor de communicatie tussen jou en de Evohome. Oftewel het bedienen van het apparaat via de app ed.
Valt reuze mee met de kracht van het signaal.
Flink wat beton van een kelder, of twee verdiepingsvloeren kunnen echt roet in het eten gooien.
Wil niet zeggen dat het totaal niet werkt, maar de verbinding zal regelmatig wegvallen.
Dat geeft vaak veel vervelende foutmeldingen.

• woekele
  • Niet online
en het jammere is dat de onderdelen geen mesh vormen. Dus elk onderdeel moet afzonderlijk een goede connectie hebben met de 'basis'. Je kan niet via de ene radiator de andere radiator bereiken bijvoorbeeld.

• B-Bandit
Oxellaar schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:53:
[...]

Valt reuze mee met de kracht van het signaal.
Flink wat beton van een kelder, of twee verdiepingsvloeren kunnen echt roet in het eten gooien.
Wil niet zeggen dat het totaal niet werkt, maar de verbinding zal regelmatig wegvallen.
Dat geeft vaak veel vervelende foutmeldingen.
Hmm ja ik moet zeggen dat ik ook best vaak foutmeldingen krijg. Zeg 3x per maand oid. Maar uiteindelijk loopt ie wel goed door.

In elk geval is het systeem redelijk stabiel maar het kan uiteraard beter.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb vloerverwarming en boven radiatoren met Heimeier thermostaatknoppen. Zit te denken aan de Ecobee3 thermostaat. Die heeft sensoren om temperatuur en beweging in een kamer te meten. Stel de temperatuur in een slaapkamer zakt beneden de 18 graden, maar de temperatuur in de woonkamer is bijv 20 graden, dan zal de thermostaat toch nooit aanslaan? Of doet hij dat juist wel omdat je de sensor in een slaapkamer ingesteld hebt op 18.. Gaat de vloerverwarming dan ook meteen weer loeien ondanks dat het 20 graden is in de woonkamer? Evohome is wel geinig, maar ik haat apparaten die op batterijen aangedreven zijn. Ja, ik weet dat die sensor ook op batterijen werkt, maar ben niet verplicht deze te gebruiken. Toch is dat wel een groot verkoopargument van Ecobee. Mijn Heimeier thermostaatknoppen heb ik op de stand 2 gezet (komt volgens mij overeen met 18 graden).

Wie maakt me wijzer?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:00
Het wordt weer kouder, dus wil ik mijn domotica-systeem uitbreiden met een thermostaat die ik via WiFi of Z-wave kan schakelen. Ik heb al veel rond gekeken en gezocht, maar nog geen thermostaat gevonden die er voor mij echt uitspringt.

Ik wil hem in ieder geval gaan gebruiken i.c.m. Domoticz. Wij hebben een Bosch EHLE ketel (type weet ik zo even niet), maar volgens mij geen ondersteuning voor OpenTherm, dus moet ik voor Aan/Uit gaan. Ik wil ook eigenlijk zonder externe webserver schakelen. Geen abonnement(kosten), maar ook geen afhankelijkheid van een externe (web)server. Als ik buitenshuis de temperatuur wil schakelen, zet ik liever een VPN verbinding open.

Ik dacht zelf de Nest V3, ICY of de Plugwise Anna.

Als ik in Domoticz kijk, lijkt Anna ook een IP adres nodig te hebben. De andere hebben alleen een username en wachtwoord nodig. Dus lijkt het of die gebruik maken van een standaard website, maar is dit ook zo?

Kan iemand bovenstaande bevestigen of misschien nog tips geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Ik ben opzoek naar een slimme thermostat welke ik mijn vloerverwarming in de badkamer kan laten uit en aanzetten doormiddel van de thermostat, nu moet dat nog via de bijgeleverde bedieningspanneel.

Iemand een idee welke thermostaten dit kunnen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
ik denk dat dat erg afhangt van het type van je vloerverwarming in de badkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

woekele schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:25:
ik denk dat dat erg afhangt van het type van je vloerverwarming in de badkamer :)
Ben comforta vloerverwarming komt erin.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:16
fff via google http://z-wavealliance.org...t-electric-floor-heating/

heb deze ook al eens bij de bekende automatiseringsschops voorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phsdv
  • Niet online
[message=39669568,noline]Welke types ken ik ( graag aanvullen!)
Ik ben nog een thermostaat systeem tegen gekomen:
Watts Vision Smart Home System
http://www.wattselectroni...d=rubrique&id_rubrique=63
Enigszins vergelijkbaar met de EVO maar kan ook elektrische verwarmingen schakelen, en ook andere apparatuur. Ook geschikt voor vloerverwarming. Kan tot 50 units regelen, allemaal apart of in 1 of meerdere kamers/zones. Is te koop via de groothandel, dus via een installateur bij voorbeeld, helaas niet particulier zo ver ik weet, waarom dat is weet ik niet, want het lijkt niet ingewikkelder dan het Honeywell systeem.
Heeft hier al iemand ervaring mee?
Betere link: http://www.wattselectronics.com/?fond=highlight

[ Voor 4% gewijzigd door phsdv op 05-10-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar lijkt mij wel ter vervanging van mijn Nefit Easy. Ik ben nu al 1,5 jaar aan het wachten op een fix van het home detection systeem op IOS. De helpdesk van Nefit bevestigd het probleem maar geeft aan dat ik mij op de nieuwsbrief moet abboneren en dan zie ik via dat wel een keer of er een fix voor komt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

welk systeem is het goedkoopst als ik vooral slimme radiator valves wil.

tado is 80 euro per valve,
evohome is ook ongeveer 80 per valve, wat ik zelf echt wel zeer duur vind voor eer automatische valve..

netatmo kan ik nog geen prijzen vinden.

zijn er alternatieven zoals zelfbouw rpi waar je radiator valves kan aan koppelen?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:27:
[...]
Nee, maar lijkt mij wel ter vervanging van mijn Nefit Easy. Ik ben nu al 1,5 jaar aan het wachten op een fix van het home detection systeem op IOS. De helpdesk van Nefit bevestigd het probleem maar geeft aan dat ik mij op de nieuwsbrief moet abboneren en dan zie ik via dat wel een keer of er een fix voor komt 8)7
Ik ben al ruim een jaar geabonneerd op de nieuwsbrief maar moet het eerste mailtje nog ontvangen. Toch wordt er, bijv. via YouTube, wel het e.e.a. aan nieuws gedeeld, dus iets te melden is er blijkbaar wel. Ik ben bang dat er nauwelijks mankracht en kennis aanwezig is om het e.e.a. werkelijk goed te ondersteunen of op te lossen. Ze geven de Easy op dit moment gratis bij sommige ketels, voorheen moest er toch altijd wat voor worden neergelegd. Als ik zie hoe vaak er updates verschijnen voor bijv. de Tado dan is duidelijk waar beide bedrijven het van moeten hebben. Het ene van de ketels, het andere van de thermostaat zelf.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
ik vind het een beetje moeilijk terug te vinden op de site van Tado hoe het precies werkt bij hen als je multi-zone wil. Met welke techniek verbinden de thermostaatkoppen? En waarmee verbinden ze? Met de thermostaat? Met de bridge? Met elkaar onderling ook nog? (mesh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:00
Heeft er iemand ervaring met de Plugwise Anna i.c.m. Domoticz? Wil een andere thermostaat kopen die ik kan opnemen in Domoticz. Heb nu de Honeywell Chronotherm IV, maar wel meer inzicht krijgen in schakeltijden (buiten programma) en kunnen schakelen via Domoticz (afwijken van programma). Uit de reviews kan ik die informatie niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 12:45
woekele schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:50:
ik vind het een beetje moeilijk terug te vinden op de site van Tado hoe het precies werkt bij hen als je multi-zone wil. Met welke techniek verbinden de thermostaatkoppen? En waarmee verbinden ze? Met de thermostaat? Met de bridge? Met elkaar onderling ook nog? (mesh)
Zet je vraag even in het TADO topic, support leest daar ook mee en reageert heel snel.
Tado Smart Thermostat Topic

Je kunt support ook vanaf de website benaderen, zijn heel open is mijn ervaring:
https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:08
woekele schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:50:
Ik zag ergens dat Tado 868 MHz via een mesh (6LoWPAN) gebruikt en dan verbinding maakt met de bridge. Thermostaten of knoppen kan je individueel aan zones toewijzen. Per zone kan je dan temperatuurinstellingen opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys,

I own a house that's been divided in two completely separate properties, years ago. Since then, there are two completely independent heating circuits (floor 1; floor 2+3), each one has its own boiler, linked to a respective Honeywell Chronoterm IV head unit (two units at home, in total). We've made the property united again, and I am in search for a smart heating solution that would cover the whole house.

Evohome offer sounds great but I don't want to mess around with two central controllers 8)7 . I wonder if it is technically possible to have a single central controller for two boilers? I'd want it that way: for rooms 1 and 2, the central controller sends the signal to boiler A, for rooms 3, 4, 5 the signal is sent to boiler B.
My educated guess is "no", sill, maybe there are any workarounds? Then, what solution I should stick to? Some DIY possible if necessary.

Thanks,
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
If you're using only on/off steering for the boiler.... you could go something like this: define 2 zones. Pair each zone with a BDR91. Connect each BDR91 to each boiler. Might be worth to check with Evohome support though.

Smarthome should be able to do this as well by the way (also on/off only)

[ Voor 14% gewijzigd door woekele op 10-10-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zelf al een aantal weken aan het inlezen over een (slimme) thermostaat.

Wij hebben een bijzonder geval volgens mij.

Wij hebben stadsverwarming mét vloerverwarming op de begane grond.
De vloerverwarming wordt geregeld door een thermostaat op de aanvoer met een externe voeler op de afvoer. Een pomp van Danfoss pompt vervolgens het water door de vv.

Er is ooit een uitbouw geplaatst van ongeveer 20m2 met een achtergevel van grotendeels glas, maar de vloerverwarming is niet doorgetrokken in de uitbouw :( hier hangt een radiator van 50*50cm.

Bovenverdiepingen hebben gewoon radiatoren hangen gevoed door dr stadsverwarming.

Reden waarom ik zoek ben naar een thermostaat. Is omdat ik nu de hele winter lang constant aan die thermostaat aan het draaien ben. Ene dag is het kouder en is het beneden 18 graden. Zet ik de vv wat hoger en is de dag erna weer zachter, waardoor het in huis weer te warm is en de vv weer lager wordt gezet.

Zou dus een mooiere constantere temperatuur beneden willen hebben. Vanuut de uitbouw komt ook wel wat kou, dus verwacht dat de radiator daar ook centraal geregeld zou moeten worden om het warmteverlies daar te beperken.

Hebben jullie advies hoe ik dit zou kunnen doen? Welke thermostaat, waarschijnlijk icm welke thermostaatknop voor de uitbouw dit zou kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
het lijkt me dat je sowieso een thermostaat op kamertemperatuur wil ipv op retour-temperatuur. Wil je verder nog boven onafhankelijk kunnen verwarmen van beneden? Zo niet, dan kan je met een vrij simpele thermostaat af lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

woekele schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:07:
het lijkt me dat je sowieso een thermostaat op kamertemperatuur wil ipv op retour-temperatuur. Wil je verder nog boven onafhankelijk kunnen verwarmen van beneden? Zo niet, dan kan je met een vrij simpele thermostaat af lijkt me.
We hebben net een kindje gekregen en het zou fijn zijn als we de kinderkamer 's nachts constant op 16 graden kunnen houden. Nu kan de radiator op 1 stand gezet worden en koelt het uiteindelijk 's nachts toch nog af. Zou dat wat constanter willen hebben.

Maar hoe gaat een simpele thermostaat om met het opwarmen van de kamer dan?
Dacht dat juist een slimme thermostaat rekening houdt met de tijd die nodig is ok de kamer op te warmen.
Waarbij een gewone thermostaat de kraan open zet tot het de temperatuur in de woonkamer heeft bereikt. Gevolg: de vloerverwarming is veel warmer en enkel uren later is het alsnog 25 graden in de woonkamer.

Sowieso denk ik dat ik voor de vv in de woonkamer een bestuurbare klep moet monteren.
Én op de één of andere manier een beveiliging zodat het water van 80 graden niet de vv instroomt.

De oplossing zal sowieso wel veel verder gaan dan een slimme thermostaat, dus deels misschien offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Interessant topic, maar misschien een idee om de startpost eens te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Bij mijn Evohome werkt het schema niet meer. Ik kan via de app wel de temperatuur nog regelen, en als ik via de round de temperatuur bijstel, dan zie ik de wijziging ook terug in de app.
Maar toch weigerd hij het schema te volgen. Hebben meer mensen hier last van?

Edit: nevermind. Je moet eerst in een app, nadat je het schema hebt aangemaakt, een keer instellen dat je een bepaalde warmte voor een bepaalde tijd.

[ Voor 22% gewijzigd door donald_dick op 20-10-2016 13:16 . Reden: oplossing ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi een vraagje...
Is het de moeite van over te gaan naar een anna slimme thermostaat in combinatie van een viessmann vitodens 333??
Ik ken hier niks van maar ben pas overgeschakeld naar ENI
Alvast bedankt
Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Is er een thermostaat waarbij men kan programmeren in een jaaroverzicht (eventueel via app of zo)?
Als men in shiften (ploegen) werkt is het omslachtig om telkens de thermostaat iedere week een ander programma te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
buffy1966 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:44:
Is er een thermostaat waarbij men kan programmeren in een jaaroverzicht (eventueel via app of zo)?
Als men in shiften (ploegen) werkt is het omslachtig om telkens de thermostaat iedere week een ander programma te geven.
Ik doe iets dergelijks adhv de IFTTT app, agenda planning in Google Agenda en de Netatmo thermostaat.
In (een aparte 'kindjes') Google agenda staat de week-regeling voor de kinderen. Adhv IFTTT en een aantal recipies (zoals 'kindjes niet thuis', 'kinderen wel thuis' etc...) laat ik de IFTTT het Netatmo schedule veranderen. Maw in Netatmo heb ik een aantal één-op-één schedules/programma's gedefiniëerd zoals 'kindjes thuis', 'kindjes niet thuis' etc...
Op die manier moet ik niet om de week de thermostaat van programma veranderen. Je kan dit dus ook toepassen op een programma dat bv om de 3 dagen zou moeten veranderen (of maar om de maand of dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Werkt het zo?
In Netatmo staat o.a. een programma geprogrammeerd dat "kindjes niet thuis" noemt.
De IFTTT app leest je agenda planning in Google agenda. Als hier staat "kindjes niet thuis", geeft de IFTTT app aan Netatmo door het programma "kindjes niet thuis" te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
buffy1966 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:46:
Werkt het zo?
In Netatmo staat o.a. een programma geprogrammeerd dat "kindjes niet thuis" noemt.
De IFTTT app leest je agenda planning in Google agenda. Als hier staat "kindjes niet thuis", geeft de IFTTT app aan Netatmo door het programma "kindjes niet thuis" te nemen.
jep.. daar komt het er op neer.. en in IFTTT (op recipe website) ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cV4NfEZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Floris-K schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

We hebben net een kindje gekregen en het zou fijn zijn als we de kinderkamer 's nachts constant op 16 graden kunnen houden. Nu kan de radiator op 1 stand gezet worden en koelt het uiteindelijk 's nachts toch nog af. Zou dat wat constanter willen hebben.
Wij hebben om dezelfde reden als bovenstaande de volgende set besteld: https://www.conrad.nl/nl/...besturing-set-596026.html (Zonder die raam/deurschakelaar overigens).

Die regelt het nu gewoon apart op die slaapkamer (ook icm stadsverwarming). Werkt al 2 jaar prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Master__R op 14-10-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hangt sinds een jaar de Intergas InComfort, leuk speeldingetje en met zowel de gebruikers als de installateur app. zijn er genoeg dingen in te stellen.

De InComfort i.c.m. de Intergas Kombi Compact HRE A (24/18A)

Over de ketel niet dan lof maar da's een ander onderwerp.
(totaal gasverbruik tussen juni 2015 en juni 2016/appartement van 55m2 342m3, éénpersons huishouden)

Intergas voelt blijkbaar niet de noodzaak om mij terug te mailen n.a.v. mijn herhaalde vraag of de InComfort ook nog eens rekening gaat houden met de aanwarmtijd, iets dat tot op heden niet lijkt te kunnen.
Of zie ik iets over het hoofd?

Vooralsnog een leuk speeldingetje maar verre van slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allen,

Ik heb even zitten zoeken in deze thread, maar nog niet een 100% oplossing kunnen vinden. Ik hoop dat iemand me met het volgende kan helpen:

Voor onze nieuwbouw-woning ben ik op zoek naar een thermostaat voor de volgende configuratie.
- Warmte-aanlevering d.m.v. Stadsverwarming (geen CV ketel)
- Woonkamer/Keuken verwarmd d.m.v. vloerverwarming (wordt nog aangelegd)
- Overige radiatoren in huis: 7 stuks.

Er is in het huis geen thermostaat of stadswarmteregelaar aanwezig bij oplevering. Om de vloerverwarming te kunnen plaatsen is dit wel nodig.

Om de vloerverwarming beneden en overige radiatoren separaat te kunnen regelen, ben ik op zoek gegaan naar een thermostaat die met meerdere zones kan werken. Omdat dit met Honeywell evohome vrij duur uit lijkt te vallen (>€1000), kwam ik uit op EQ-3 max!, ook n.a.v. diverse goede verhalen hier.

Echter weet ik niet welke apparatuur exact benodigd is voor de genoemde configuratie.
Met onderstaande heb ik volgens mij nog geen apparaat dat de stadswarmte zelf regelt en verbinding maakt met de thermostaat, of wel?
- 1x eq-3 Max! Cube Lan Gateway
- 1x eq-3 Max! wandthermostaat
- 7x eq-3 Max! radiatorthermostaat+,

Heeft iemand hier een oplossing/tips voor? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@Toet1

Ik heb ongeveer dezelfde opstelling. Vraag mezelf alleen af hoe de vloerverwarming het doet als ik de thermostaatknop bij de verdeler( weet niet of hij dit ook hebt) vervang voor een eq3 max radiatorknop die die laat aansturen door de wandthermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 12:42
Floris-K schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:00:
@Toet1

Ik heb ongeveer dezelfde opstelling. Vraag mezelf alleen af hoe de vloerverwarming het doet als ik de thermostaatknop bij de verdeler( weet niet of hij dit ook hebt) vervang voor een eq3 max radiatorknop die die laat aansturen door de wandthermostaat.
Dat zou ik sowieso niet doen, aangezien dat de beveiliging is voor de temp in je vloerverwarming (max ~40 graden). Die meet, als het goed is, direct op de leiding en niet de omgevingstemperatuur.

Je kunt er wel eenzelfde klep voor zetten waar je een eq3 radiatorknop op zet als stuurbare klep voor vloerverwarming aan/uit. Dat scheelt in het geval van Evohome ook weer een vloerverwarmingmodule wanneer je toch niet per groep gaat sturen.

PS, ik lees mee, heb een vergelijkbare situatie maar ben niet gecharmeerd door de prijs van Evohome. Qupid/Plugwise heeft sinds kort ook radiatorknoppen, alleen prijs is nog niet bekend.

[ Voor 10% gewijzigd door Stfnlln op 17-10-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 13-09 05:25
Ik heb Honeywell Evohome gekocht en aangesloten, maar heb nog vier stuks radiator thermostaat radiatorkranen nodig. Ik zeg kranen, omdat ik de radiatorknop niet nodig heb, daar gaat de Honeywell HR92 op.

Nu heb ik deze van Danfoss op het oog.

1. Dynamic valve is volgens mij bedoeld om het 'waterzijdig inregelen' te verhelpen. Hij moet daardoor altijd constante doorstroming geven, ongeacht druk in leiding.
2. Als ik radiator in badkamer open houd, zorg ik voor constante doorstroming en heb ik geen overstort/advo nodig.
3. Ik heb een koppelstuk nodig om kraan erop te zetten, maar deze zit standaard in HR92 verpakking.

Zijn mijn drie aannames correct? Alvast bedankt.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Dennis van der Stelt schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:10:
Ik heb Honeywell Evohome gekocht en aangesloten, maar heb nog vier stuks radiator thermostaat radiatorkranen nodig. Ik zeg kranen, omdat ik de radiatorknop niet nodig heb, daar gaat de Honeywell HR92 op.

Nu heb ik deze van Danfoss op het oog.

1. Dynamic valve is volgens mij bedoeld om het 'waterzijdig inregelen' te verhelpen. Hij moet daardoor altijd constante doorstroming geven, ongeacht druk in leiding.
Met deze kranen kun je juist erg makkelijk waterzijdig inregelen, je verhelpt het er niet mee.
Je zult de Danfoss kraan ook op een bepaalde waarde in moeten stellen.
2. Als ik radiator in badkamer open houd, zorg ik voor constante doorstroming en heb ik geen overstort/advo nodig.
Als de radiator altijd open staat, zal het er waarschijnlijk bloed heet worden.
Met een zoneregeling als Evohome krijg je veel vaker warmtevraag richting ketel, de radiator zonder naregeling zal dus haast altijd aan staan.
Zodra je aan zoneregeling begint, moet je alles gaan naregelen.
3. Ik heb een koppelstuk nodig om kraan erop te zetten, maar deze zit standaard in HR92 verpakking.

Zijn mijn drie aannames correct? Alvast bedankt.
De losse adapter zit bij iedere knop geleverd. Heb je geen zin in verloopjes oid, kijk dan ook even naar Heimeier kranen Daar kan de knop direct op gemonteerd worden. Deze kranen hebben ook een groter instelbereik, wat een voordeel is bij kleine radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Stfnlln schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:53:
[...]
Dat zou ik sowieso niet doen, aangezien dat de beveiliging is voor de temp in je vloerverwarming (max ~40 graden). Die meet, als het goed is, direct op de leiding en niet de omgevingstemperatuur.
Klopt, er zit een voeler op de leiding.

Weet van de beveiliging af en kan bijvoorbeeld de stadsverwarming installatie begrenzen op 38 graden, maar dat geldt dan voor alles in het huis. Mijn vrouw zal dan kouder moeten douchen, dus zeker een no go haha.

Andere optie is een extra beveiliging inbouwen voor alleen de vv, maar dat zal duurder zijn dan een klep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 13-09 05:25
Oxellaar schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:06:
[...]
Met deze kranen kun je juist erg makkelijk waterzijdig inregelen, je verhelpt het er niet mee.
Je zult de Danfoss kraan ook op een bepaalde waarde in moeten stellen.
Wat is het verschil dan tussen deze thermostatische kraan en deze dynamische thermostatische kraan?
[...]
Als de radiator altijd open staat, zal het er waarschijnlijk bloed heet worden.
Vanwege dit principe. Daar staat als alternatief een "handdoek radiator" en daar gebruik ik radiator ook veel voor in badkamer. Dus geeft niets als die kleine radiator daarvoor gebruikt wordt.
Zodra je aan zoneregeling begint, moet je alles gaan naregelen.
Niet helemaal natuurlijk, enkele slaapkamers verwarm ik nooit en daar draai ik gewoon alles standaard dicht. Enige uitdaging is, dat als je die kamers wél warm wilt krijgen, je weer van oudsaan één zone hoog moet stoken, om die kamer die niet in te regelen is, ook warm te krijgen. 8)7 Maar die kans is vele malen kleiner dan voorheen het geval was.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Een dynamische kraan zal altijd dezelfde hoeveelheid doorlaten, onafhankelijk van pompdruk of het aantal radiatoren wat open of dicht staat.
Vandaar de naam dynamisch... De betere kraan dus

Die andere kraan stel je in op een bepaalde doorlaat, maar die instelling zal veranderen als er veranderingen in het systeem zijn.
Denk aan pompdruk en meer of minder radiatoren open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris-K schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:00:
@Toet1

Hi Floris,

Hoe heb jij de opstelling verder geregeld? Is er iets van een stadswarmteregelaar nodig om de thermostaat van EQ-3 Max op aan te sluiten? Zo ja, weet je wellicht welke mogelijkheden er zijn (merk/type)? Ik kan niets van EQ-3 zelf vinden hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Menno1234 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:32:
[...]

Voor de geinteresseerden die iets willen weten over de eTwist zal ik mijn ervaringen hier nu delen. Afgelopen maandag nieuwe cv-ketel (Remeha Calenta 28C CW4) laten installeren. Er werd iets voor acht uur begonnen en iets na elf uur was men klaar. Hierbij is de oude Nefit cv-ketel (1995) verwijderd. Naar mijn idee gaf het installeren van de eTwist geen problemen en was iets na elf uur de ketel al bezig om de woonkamer op te warmen. Ik had een losse digitale thermometer in de buurt van de eTwist neergezet om te zien of de gemeten temperatuur wel overeen kwam. De eTwist vond dat het 23 graden was, terwijl het voor mijn gevoel zeker niet zo warm was. Mijn eigen thermometer bevestigde dat ook, die gaf iets van 20 graden aan. Gelukkig kun je de thermometer van de eTwist kalibreren, dus heb ik deze gelijk gezet met mijn eigen thermometer. De draaiknop gaat wat stug, maar voelt niet gammel aan. En het scherm ziet er prima uit voor wat het moet doen. Zit ook stevig glas/plastic voor het scherm. Ik was benieuwd of je er hard op kon drukken en dan beeldvervorming krijgt, maar daar heeft het apparaat geen last van. Dus degelijk naar mijn idee.

Ik heb toen mijn telefoon gekoppeld aan de eTwist, hierbij moet je een e-mailadres en wachtwoord opgeven en de code invoeren op je telefoon die de eTwist 'uitdeelt' aan apparaten die willen koppelen.

Ik heb een Motorola G (3e generatie) maar vind de snelheid en reactie voldoende van de eTwist-app, het zou denk ik wel wat soepeler kunnen nog. Het gaat niet overal even supervloeiend.

Je kunt verschillende activiteiten aanmaken (Thuis, Afwezig, Slapen, Opstaan) waar je een temperatuur aan koppelt en die per dag instellen. Het is ook eenvoudig om vervolgens de dag te kopieren voor een of meerdere dagen per week, zodat je niet voor elke dag opnieuw het hoeft in te stellen.

Je kunt ook het gebruik aflezen van je gas voor verwarming en voor warmwater. Maar om één of andere reden heeft hij maandag wel gemeten (1.4 m3, ongeveer 0.84 eurocent) voor de verwarming. Maar het gas voor warmwater niet, terwijl er zeker wel 15 a 20 minuten gedouched was). Afgelopen dinsdag is er niets gemeten en vandaag ook niet. Terwijl de verwarming wel heeft aangestaan 's avonds en er wederom gedouched is. Het lijkt er op dat dit dus niet goed werkt. Ik ben ook benieuwd waar deze informatie wordt opgeslagen.

Maar het is wel leerzaam en vermakelijk om te zien in grafieken op je telefoon hoeveel gas je hebt verbruikt en de kosten die daarbij zijn gemaakt. En als ik op het werk een half uurtje langer blijf kan ik makkelijk het opwarmen een half uurtje uitstellen.

Zoals genoemd, (RESTful-achtige) API-toegang zou mooi zijn. Daarnaast moeten ze er voor zorgen dat het verbruik wel goed wordt gemeten/weergegeven in de app.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
nauwkeurig verbruik kun je alleen krijgen van je meter(s) en niet van je thermostaat/ketel.

en wat betreft die kalibratie: gaf hij niet hogere temp aan omdat het kastje veel was vastgehouden ivm installatie? Kan best lang duren voor dat weer 'normaliseert'. 3 graden afwijking klinkt wel heel veel namelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door woekele op 19-10-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

woekele schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:42:
nauwkeurig verbruik kun je alleen krijgen van je meter(s) en niet van je thermostaat/ketel.

en wat betreft die kalibratie: gaf hij niet hogere temp aan omdat het kastje veel was vastgehouden ivm installatie? Kan best lang duren voor dat weer 'normaliseert'. 3 graden afwijking klinkt wel heel veel namelijk.
Of hij nauwkeurig is of niet maakt mij niet zoveel uit. Indicatie is voldoende, maar omdat hij maandag wel gemeten had vind ik het vreemd dat het nu stil is qua meting. Verder eTwist uurtje laten hangen maar bleef toch echt hoger meten dan eigen thermometer. Allicht zit juiste temperatuur ergens in het midden. 23 was het zeker niet.

Toevoeging donderdag 20-10-2016: gasverbruik verwarming is wel bijgewerkt qua m3 en berekend bedrag, alleen de staafdiagram-/grafiek geeft alleen afgelopen maandag 17-10-2016 weer met een staaf, rest van de week blijft (nog) leeg

[ Voor 13% gewijzigd door Tjeerd op 20-10-2016 16:12 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Even een veer in de bibs van Remeha.

De eTwist app is gratis beschikbaar voor iOS, Android. Binnenkort is de app ook beschikbaar voor Windows Phone.

De W10M app is echter al beschikbaar en ziet er erg compleet uit. Geen idee of ze deze ook voor WP81 beschikbaar hebben of gaan hebben aangezien er specifiek W10 als mobiel OS bij de app staat vermeld.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/remeha.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:08:
Hier hangt sinds een jaar de Intergas InComfort, leuk speeldingetje en met zowel de gebruikers als de installateur app. zijn er genoeg dingen in te stellen.

De InComfort i.c.m. de Intergas Kombi Compact HRE A (24/18A)

Over de ketel niet dan lof maar da's een ander onderwerp.
(totaal gasverbruik tussen juni 2015 en juni 2016/appartement van 55m2 342m3, éénpersons huishouden)

Intergas voelt blijkbaar niet de noodzaak om mij terug te mailen n.a.v. mijn herhaalde vraag of de InComfort ook nog eens rekening gaat houden met de aanwarmtijd, iets dat tot op heden niet lijkt te kunnen.
Of zie ik iets over het hoofd?

Vooralsnog een leuk speeldingetje maar verre van slim!
Hier dezelfde ervaring. Zou ook nog de nodige functionaliteit kunnen gebruiken. Overigens houdt ie wel rekening met de buitentemperatuur bij het verwarmen. Dit werkt dan via internet.

Heb weleens antwoord van ze gehad, maar die aanwarmtijd is iets wat ze liever niet noemen.

Vind die honeywell round overigens echt geen gezicht aan de muur. Zit nog slecht in elkaar ook.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 19-10-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
Even een vraag over de Evohome, waar ik na veel zoeken niet uitkom.

Onze situatie: nieuwbouw, beneden alleen vloerverwarming en boven radiatoren, alles op 1 circuit. Ketel is Intergas HR36eco. We hebben 1 thermostaat (beneden) de Honeywell Round Modulation. Vloerverwarming beneden staat altijd op 21 graden, boven staat nu alles uit.

Wat wil ik bereiken? De radiator in de badkamer elke ochtend even 30 minuten laten verwarmen. Om dat te bereiken kijk ik naar de Evohome. Welke onderdelen heb ik dan nodig? Met de Evohome wizard kan ik eventuele praktische bezwaren niet overzien (of is de isense wellicht toch het beste voor het doel te bereiken?)

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:08

Kraz

Saving the world

Ik zie zojuist dat Netatmo met Radiator kranen komt; https://www.netatmo.com/product/energy/valves

Afbeeldingslocatie: https://www.netatmo.com/wwwimages/ressources/shop_products/valves_additional.jpg?v=508

Ziet er zeer netjes uit moet ik zeggen.
Daarbij moet ik wel bekennen dat ik een redelijke Netatmo fan ben. :D

Ik heb het weerstation incl uitbreidingen en de thermostaat. Alles werkt perfect. Enige nadeel tot nu toe is dat de thermostaat niet modulerend is.
Ben benieuwd wat de prijzen gaan zijn van de radiatorkranen.

*Zullen die 'gewoon' op een standaard radiator passen of zijn er verschillende maten per land?

[ Voor 9% gewijzigd door Kraz op 20-10-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Kraz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:22:
Ik zie zojuist dat Netatmo met Radiator kranen komt; https://www.netatmo.com/product/energy/valves

[afbeelding]

Ziet er zeer netjes uit moet ik zeggen.
Daarbij moet ik wel bekennen dat ik een redelijke Netatmo fan ben. :D

Ik heb het weerstation incl uitbreidingen en de thermostaat. Alles werkt perfect. Enige nadeel tot nu toe is dat de thermostaat niet modulerend is.
Ben benieuwd wat de prijzen gaan zijn van de radiatorkranen.

*Zullen die 'gewoon' op een standaard radiator passen of zijn er verschillende maten per land?
Zo dat ziet er goed uit! Baal een beetje dat ik een jaar geleden Evohome heb geinstalleerd...zeker als ik bij deze terugzie dat er ook homekit integratie bij zit :( zal je net zien, jarenlang geen concurrent voor de evohome, en nu opeens wel :+

Voor wat betreft jouw vraag, meestal zit er een hele sloot adapters in. Maar ik zou het gewoon vragen via de site?

Edit: na de site bekeken te hebben, ze zijn toch al ingesteld op de Nederlandse markt? Zie het stukje onder installatie. Verder geldt wel hetzelfde als bij de Evohome en eigenlijk alle radiatorbedienende knoppen. Je moet het binnenwerk hebben voor een thermostaatkraan. Dit was bij mij het meeste werk toen ik de Evohome plaatste...

[ Voor 13% gewijzigd door B-Bandit op 21-10-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

Boobybandit schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Zo dat ziet er goed uit! Baal een beetje dat ik een jaar geleden Evohome heb geinstalleerd...zeker als ik bij deze terugzie dat er ook homekit integratie bij zit :( zal je net zien, jarenlang geen concurrent voor de evohome, en nu opeens wel :+

Voor wat betreft jouw vraag, meestal zit er een hele sloot adapters in. Maar ik zou het gewoon vragen via de site?

Edit: na de site bekeken te hebben, ze zijn toch al ingesteld op de Nederlandse markt? Zie het stukje onder installatie. Verder geldt wel hetzelfde als bij de Evohome en eigenlijk alle radiatorbedienende knoppen. Je moet het binnenwerk hebben voor een thermostaatkraan. Dit was bij mij het meeste werk toen ik de Evohome plaatste...
Hoe lang gaan batterijen eigelijk gemiddeld mee met die dingen. Vind het machtig mooi spul, maar zeg nou zelf; wanneer heb je boven nou de thermostaat aan (behalve als je puberende kids hebt).

Edit : moet zeggen dat ik beneden vloerverwarming heb.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
InF.Inc schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:33:
[...]

Hoe lang gaan batterijen eigelijk gemiddeld mee met die dingen. Vind het machtig mooi spul, maar zeg nou zelf; wanneer heb je boven nou de thermostaat aan (behalve als je puberende kids hebt).

Edit : moet zeggen dat ik beneden vloerverwarming heb.
Ze zouden 2 jaar moeten meegaan. Ik vind dat persoonlijk wel meevallen.

Zelf vind ik het handig voor:
- badkamer niet ijskoud in de ochtend;
- werkkamer lekker warm zonder de rest van de woning dicht te hoeven draaien;
- slaapkamer kan iets warmer indien gewenst;
- verder is het natuurlijk ook een reguliere slimme thermostaat. Dus de meerprijs zit hem echt in de radiatorknoppen.

Het blijft luxe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:08

Kraz

Saving the world

Boobybandit schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Ben ik heel blond als ik niet goed begrijp wat je daarmee bedoeld? :X

Edit:
Laat maar! Ik zie het al.
Ik zit zelf in een huurapparatement dus het is maar de vraag of het slim is om te gaan installeren. Toch wel een hele klus om 'even' weer terug te zetten als ik eruit ga. ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Kraz op 21-10-2016 22:58 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 41 Laatste