Shapeshifter schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:59:
Voor de volledigheid wil je voortaan misschien vermelden dat je zelf de uitbater bent van een bepaald product, maar ok. Ik snap dat er verschillende doelgroepen zijn, maar voor mij persoonlijk is dit dus niet zo interessant. Ik heb op strategische plekken in het huis Raspberry Pi's aan het bedrade netwerk hangen waar ik zoveel sensoren aan kan hangen als ik wil (die maar een paar euro kosten). Praat allemaal netjes via sockets met elkaar binnen een Python framework waar ik makkelijk klassen voor nieuwe apparaten aan kan toevoegen. Een centrale node integreert alle data en onderneemt actie waar nodig, ik kan het zo gek maken als ik zelf wil en het blijft goedkoop. Ik snap overigens niet zo goed hoe je een zin kunt eindigen met: "die willen liever iets goedkopers" en dan de volgende zin kunt eindigen met: "kleine simpele woonhuizen", maar verder vind ik het altijd leuk om te zien dat mensen met domotica bezig zijn, dus ga vooral zo door

Excuses, ik heb dat al meerdere malen aangegeven als ik het product noemde op dit forum, maar ik vond het een beetje overdreven om dat elke keer te doen. Ik ben overigens niet de uitbater maar een simpele software ontwikkelaar

Overigens is het vooral niet mijn bedoeling om hier commerciële uitingen te doen, maar puur informatief. Ik had ook eigenlijk niet moeten reageren verder op jouw opmerkingen over de prijs.
Wij hebben genoeg klanten met 'simpele woonhuizen' die een aardig bedrag over hebben voor een wat geavanceerder systeem om het één en ander te automatiseren. Het 1 sluit het ander niet uit
Iemand die zelf een Pi kan installeren en programmeren is uiteraard niet onze doelgroep, en daar kunnen en gaan wij ook niet mee concurreren. Al denk ik niet dat je met de Pi makkelijk je vloerverwaming, WTW units, warmtepompen, infrarood verwarming en dergelijke kunt aansturen; ook dit versta ik onder 'een simpel woonhuis'.
Maargoed, ik ga er al te ver op in. Mijn bedoeling was alleen maar een apparaat aangeven wat een lokale API beschikbaar had, waar je om vroeg.
Wellicht kun je nog iets met de OpenTherm gateway, elders op dit forum. (
[OTGW] OpenTherm gateway)
[
Voor 9% gewijzigd door
EddoH op 07-07-2016 21:21
]