Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:28:
[...]
Idd vrij hopeloos, maar met een WW met cijfers letters hoofdletters en speciale tekens was het uiteindelijk gelukt.
En als alles niet meer rood is dan kun je verder klikken op account aanmaken (ofzoiets :) )
Dank je! Nu is mij ook gelukt. Ik zie nu ook dat de [i] knop helemaal geen knop is maar als je de muis erboven laat hangen krijg je wel popup-hint te zien. Niet echt handig, maar goed.

De activationlink die je in de bevestingingsmail krijgt is trouwens ook al zo vaag. Klik je erop, krijg je gewoon een blanco scherm in de browser, geen melding of ie wat gedaan heeft of niet. Klik je er nog een keer op, dan krijg je deze foutmelding. Ik vermoed dat dat is omdat ie bij de eerste keer al z'n ding blijkbaar had gedaan.
JBWEB000065: HTTP Status 400 -
JBWEB000309: type JBWEB000067: Status report
JBWEB000068: message
JBWEB000069: description JBWEB000120: The request sent by the client was syntactically incorrect.

[ Voor 34% gewijzigd door synthdood op 25-03-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:06
haha.. nog een bugje in de Nefit.... Vandaag Goede Vrijdag en dus werkt de Nefit als op zondag... Echter, ondanks dat ik het programma aanpas (voor zowel vandaag als voor zondag) blijft de ketel doorstoken tot 21 graden. Gelukkig hebben we niet zoveel feestdagen :-)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7F8I0W1AKkIroHcQ81Wrbp18/thumb.jpg

easy2

easy3

[ Voor 5% gewijzigd door swiebert op 25-03-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52
bij mij ging dat wel goed nadat ik goede vrijdag uitzette als een zondag.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
In lang vervlogen tijden was je met de overgang van winter- naar zomertijd altijd een tijdje bezig om al je klokken en apparaten aan te passen aan de nieuwe tijd, tegenwoordig gaat dat bij de meeste apparaten gelukkig automatisch. Toch loop ik na de overgang altijd de meeste apparaten nog even na om te controleren of ze nog een beetje gelijk lopen. Daarbij viel het me op dat ik bij de Nefit Easy eigenlijk nergens de exacte tijd kon opvragen. De enige indicatie die ik kon vinden was in het programma van het klokmenu, waar een lijn in het klokschema aangaf op welk punt van het ingestelde schema hij nu was. Natuurlijk worden de tijds-instellingen bij de Easy allemaal automatisch geregeld en heb ik geen reden om daar aan te twijfelen, maar ergens vind ik het toch gek dat ik nergens de exacte tijd waar hij op ingesteld staat kan zien.

Edit: En Swiebert, er zit in de Easy een menu waar je precies kunt instellen voor welke feestdagen het programma van de zondag gevolgd moet worden. Je kan er eventueel zelfs nog eigen feestdagen aan toevoegen ook als je dat zou willen. Goede Vrijdag kun je daar dus ook uitzetten als feestdag.

[ Voor 15% gewijzigd door Xoem op 28-03-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik zit een beetje de dubben. Ik heb een remeha calenta 40c. En een isense thermostaat.
Nu wil ik deze via domoticz bedienen maar hoe doe ik dat? Ik kom er niet uit. Opentherm gateway ertussen plaatsen maar deze moet eerst gemaakt worden en dat zie ik nog niet helemaal gebeuren hier. Dus wat is dat de beste oplossing. Ik zou het liefst Z-wave gebruiken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Xoem schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:21:
[knip] Daarbij viel het me op dat ik bij de Nefit Easy eigenlijk nergens de exacte tijd kon opvragen. De enige indicatie die ik kon vinden was in het programma van het klokmenu, waar een lijn in het klokschema aangaf op welk punt van het ingestelde schema hij nu was. Natuurlijk worden de tijds-instellingen bij de Easy allemaal automatisch geregeld en heb ik geen reden om daar aan te twijfelen, maar ergens vind ik het toch gek dat ik nergens de exacte tijd waar hij op ingesteld staat kan zien.

[knip]
Je kunt via het Easy display in ieder geval controleren of de overgang naar zomertijd goed is gegaan, het verschil van +1 uur is duidelijk waar te nemen. Je kunt bij benadering ook de tijd zo wel aflezen maar dat is verre van precies natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 15:46
Zelf net een paar dagen in het bezit van een Thermosmart. Na veel reviews te hebben gelezen toch maar voor deze slimme thermostaat gekozen.Tot nog toe ben ik er nog niet helemaal uit wat ik er van moet denken. Het grootste nadeel vind ik dat er geen afdekplaatje is mee geleverd. Mijn Thermosmart vervangt mijn huidige Honeywell round modulation, de muur is gespoten en sluit nu niet meer netjes aan waardoor een stukje ongespoten muur zichtbaar is.Hierdoor zit ik er heel erg over na te denken om hem om te ruilen voor de Honeywell round modulation connected.Hier lees je alleen weer veel negatieve zaken over de trage app die er bij zit.

Daarnaast kan ik nergens de opwarmtijd vinden, dit kan natuurlijk zijn omdat ik hem nog niet lang genoeg gebruik. Ook of ik de laatste versie van de firmware gebruik zie ik nergens en ook het tab water comfor word s`nachts niet uitgeschakelt terwijk ik dat wel heb ingesteld.

Iemand een aanbeveling voor een betere slimmere thermostaat, of moet ik nog even geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
De opwarmtijd van de Thermosmart is "zelflerend" en niet aan te passen of in te zien.

Deze werkt goed na een aantal dagen "geleerd" te hebben.

Je hebt dus je muur gespoten terwijl de thermostaat er nog op zat :? Da's niet zo slim ;)

Verder gebruik ik de Thermosmart nu zo'n 1,5 jaar, en ik ben er erg tevreden over.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
rorie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:14:
Het grootste nadeel vind ik dat er geen afdekplaatje is mee geleverd. Mijn Thermosmart vervangt mijn huidige Honeywell round modulation, de muur is gespoten en sluit nu niet meer netjes aan waardoor een stukje ongespoten muur zichtbaar is.Hierdoor zit ik er heel erg over na te denken om hem om te ruilen voor de Honeywell round modulation connected.Hier lees je alleen weer veel negatieve zaken over de trage app die er bij zit.
gut, om nou meteen in te leveren op functionaliteit lijkt me ook niet nodig.
kun je niet een houten plaatje achter je thermostaat maken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 15:46
Muren laten spuiten, alle stopcontacten weg gehaald maar de thermostaat vergeten. Dat is idd niet zo slim, alleen had ik wel verwacht dat de thermosmart toch iets groter zou zijn dan een inbouwdoos en deze afdekt. Schroefgaten komen wel weer precies mooi uit, je kan hem zo om een inbouwdoos schroeven.

Bedankt voor je reactie, we kijken het gewoon nog even aan!
Grolsch schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:19:
De opwarmtijd van de Thermosmart is "zelflerend" en niet aan te passen of in te zien.

Deze werkt goed na een aantal dagen "geleerd" te hebben.

Je hebt dus je muur gespoten terwijl de thermostaat er nog op zat :? Da's niet zo slim ;)

Verder gebruik ik de Thermosmart nu zo'n 1,5 jaar, en ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Je zou er altijd een mooi PVC/HMPE wit kunststofplaatje onder kunnen maken als het je echt stoort.

De TS zit meer op een rond voetje waardoor niet de gehele TS vlak tegen de muur aan gemonteerd is.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermosmart.nl/wp-content/uploads/2013/10/thermosmart-met-toelichting-1030x631.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:06
[b][message=46319751,noline]Xoem .....
Edit: En Swiebert, er zit in de Easy een menu waar je precies kunt instellen voor welke feestdagen het programma van de zondag gevolgd moet worden. Je kan er eventueel zelfs nog eigen feestdagen aan toevoegen ook als je dat zou willen. Goede Vrijdag kun je daar dus ook uitzetten als feestdag.
Dank voor je tip. Echter, als ik op een feestdag een ander rogramma als zondag wil gaat de Nefit eigenwijs zijn eigen weg (terwijl feestdag als een zondag een handige functie is). Zelfs met aanpassing van het zondagprogramma gedurende een feestdag is de regeling niet meer aan te passen. Ach red me voortaan wel met de workaround, grappig is alleen dat het info scherm zie hieronder anders aangeeft dan de Nefit in werkelijkheid stuurt.

foto8

[ Voor 8% gewijzigd door swiebert op 29-03-2016 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
swiebert schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:02:
haha.. nog een bugje in de Nefit.... Vandaag Goede Vrijdag en dus werkt de Nefit als op zondag... Echter, ondanks dat ik het programma aanpas (voor zowel vandaag als voor zondag) blijft de ketel doorstoken tot 21 graden. Gelukkig hebben we niet zoveel feestdagen :-)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze bug is bekend, en heeft te maken met de combinatie aanwarm vervroeging en dag als zondag.
In een volgende versie van de firmware zou het opgelost moeten zijn.
Xoem schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:21:
In lang vervlogen tijden was je met de overgang van winter- naar zomertijd altijd een tijdje bezig om al je klokken en apparaten aan te passen aan de nieuwe tijd, tegenwoordig gaat dat bij de meeste apparaten gelukkig automatisch. Toch loop ik na de overgang altijd de meeste apparaten nog even na om te controleren of ze nog een beetje gelijk lopen. Daarbij viel het me op dat ik bij de Nefit Easy eigenlijk nergens de exacte tijd kon opvragen. De enige indicatie die ik kon vinden was in het programma van het klokmenu, waar een lijn in het klokschema aangaf op welk punt van het ingestelde schema hij nu was. Natuurlijk worden de tijds-instellingen bij de Easy allemaal automatisch geregeld en heb ik geen reden om daar aan te twijfelen, maar ergens vind ik het toch gek dat ik nergens de exacte tijd waar hij op ingesteld staat kan zien.
De Easy volgt de zomer/winter tijden en zou dit netjes moeten doen. Ter verificatie zou je kunnen kijken naar de "klok" lijn op de thermostaat (witte streep die dwars op de cirkel staat) of zoals je zelf aangeeft in het programma scherm de lijn door het programma heen.
Het is daarnaast een bekende wens om de tijd ergens weer te geven en deze feature staat dan ook op het wensen lijstje.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb sinds kort een Itho Daalderop spIDer thermostaat. Het is niet zo zeer een echte slimme thermostaat, meer een klokthermostaat met een app en wat fancy dingen erbij. Maar geen zelflerende modules. Ik heb er meteen een review over geschreven: productreview: SpIDer Connect review door zonoskar

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elephtera schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:30:
[...]
Het is daarnaast een bekende wens om de tijd ergens weer te geven en deze feature staat dan ook op het wensen lijstje.
Ik mis de buitentemperatuur ook, die kon ik bij mijn vorige Nefit thermostaat wel opvragen. Nu alleen nog in de app of op de ketel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansen04
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:07
rorie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:14:

Daarnaast kan ik nergens de opwarmtijd vinden, dit kan natuurlijk zijn omdat ik hem nog niet lang genoeg gebruik. Ook of ik de laatste versie van de firmware gebruik zie ik nergens en ook het tab water comfor word s`nachts niet uitgeschakelt terwijk ik dat wel heb ingesteld.

Iemand een aanbeveling voor een betere slimmere thermostaat, of moet ik nog even geduld hebben?
De opwarmtijd van de Thermosmart is maximaal 1 uur. Daarmee is hij niet erg geschikt voor vloerverwarming.
Thermosmart belooft al lang om daar iets aan te doen, maar er zijn al twee stookseizoenen voorbij gegaan zonder dat er iets veranderd is.

Zodra de Remeha eTwist uitkomt wordt mijn Thermosmart vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:34
fjansen04 schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:47:
[...]

De opwarmtijd van de Thermosmart is maximaal 1 uur. Daarmee is hij niet erg geschikt voor vloerverwarming.
Thermosmart belooft al lang om daar iets aan te doen, maar er zijn al twee stookseizoenen voorbij gegaan zonder dat er iets veranderd is.

Zodra de Remeha eTwist uitkomt wordt mijn Thermosmart vervangen.
Die opwarmtijd had ik nog niet eerder gehoord, dat is een goede om aan te denken..
Ik was in eerste instantie voor een Nest gegaan, maar afgehaakt vanwege het moduleren. Nu interesse in de Thermosmart, maar ook voornemens vloerverwarming te nemen..

Sowieso kan ik nog hulp gebruiken bij mijn ketelkeuze, wellicht dat iemand hier daar nog goed idee bij heeft, ik hang een beetje tussen cw4 en 5..?
situatie: Hoekwoning uit '73, 490m3, met normaal bad en douche, zou ik het af kunnen met CW4, remeha of nefit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Qua zuinigheid een cw4, die kan verder terug moduleren, en het vermogen voor cv zal je in de praktijk (waarschijnlijk) nooit nodig hebben, en met 12,5 liter op 40 graden kun je best lekker douchen....

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vandaag valt me op dat de firmware van de Nefit Easy vernieuwd is naar 2.18.02. Iemand bekend met de verbeteringen / vernieuwingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elephtera
r0el schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:24:
Vandaag valt me op dat de firmware van de Nefit Easy vernieuwd is naar 2.18.02. Iemand bekend met de verbeteringen / vernieuwingen?
Voor de Nederlandse markt zijn er geen noemenswaardige aanpassingen gedaan. Deze update zorgt er echter wel voor dat in alle markten nu dezelfde firmware gebruikt wordt.

Nog meer nieuws! Momenteel worden de nieuwe iOS en Android versies uitgerold naar de markt. 3.4.1 voor iOS en 3.4.2 voor Android. Dat is een grote sprong vanaf 3.0.1, en bevat ook veel veranderingen.

iTunes Nefit Easy
Playstore Nefit Easy

De changelog:
* Aanwezigheidsdetectie verbeterd
* Eenvoudig verbinding maken met een andere Easy
* Apple Watch ondersteuning (iOS only)
* QR code scanner toegevoegd (Beschikbaar op nieuwe handleidingen, zodat je de code niet hoeft over te typen)
* Verbeterde lokalisatie en meer talen toegevoegd
* Verbinding maken versneld (met een ideale verbinding kun je nu in 4 a 5 seconden volledig ingelogd zijn)
* Bug fixes

[ Voor 49% gewijzigd door Elephtera op 15-04-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Heb de nieuwe versie van de Easy app geinstalleerd, maar krijg nu elke keer met het starten van de app de foutmelding 'Home presence detetection problem - Home presence detection is not possible because this device has been removed from the easy'

Edit: Voor de volledigheid, ik heb 'home presence detection' uit staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Xoem op 15-04-2016 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elephtera
Xoem schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:01:
Heb de nieuwe versie van de Easy app geinstalleerd, maar krijg nu elke keer met het starten van de app de foutmelding 'Home presence detetection problem - Home presence detection is not possible because this device has been removed from the easy'

Edit: Voor de volledigheid, ik heb 'home presence detection' uit staan.
We zijn inmiddels op de hoogte van dit probleem en hebben een (mogelijke) workaround gevonden:
activeer aanwezigheidsdetectie (bij instellingen) en deactiveer deze daarna.
Onze excuses voor de niet vlekkeloze upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Geweldig die nieuwe update van de nefit easy software, de aanwezigheidsdetectie was al bagger maar werkt nu helemaal niet meer, 2 telefoons met aanwezigheidsdetectie allebei wifi, mobiel internet en gps aan, terwijl we thuis zijn zegt hij dat we afwezig zijn.
En de verbinding zou sneller moeten zijn, krijg binnen bereik van wifi netwerk waar de easy op zit soms zelfs geen verbinding.
Van alles al geprobeerd....toch maar een tado oid aanschaffen?

[ Voor 16% gewijzigd door martenjw op 16-04-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
martenjw schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:59:
Geweldig die nieuwe update van de nefit easy software, de aanwezigheidsdetectie was al bagger maar werkt nu helemaal niet meer, 2 telefoons met aanwezigheidsdetectie allebei wifi, mobiel internet en gps aan, terwijl we thuis zijn zegt hij dat we afwezig zijn.
En de verbinding zou sneller moeten zijn, krijg binnen bereik van wifi netwerk waar de easy op zit soms zelfs geen verbinding.
Van alles al geprobeerd....toch maar een tado oid aanschaffen?
Gebruik je Android of iOS? Wat heb je allemaal al geprobeerd.

De volgende zaken zou je nog kunnen proberen (indien nog niet geprobeerd)
- aanwezigheidsdetectie uitzetten en weer aan.
- de app verwijderen en opnieuw installeren.

Maandag gaan we hier direct mee aan de slag, en alle extra informatie tot het vinden van de oorzaak en daarmee oplossing van dit probleem is wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
Maak gebruik van android,

Had geprobeerd de thermostaat los te koppelen en weer verbinding te laten maken met de server, diverse malen geprobeerd aanwezigheidsdetectie aan en uit te zetten, de comforttemperatuur instellen, naam wijzigen.
Niets hielp, heb de app verwijdert en opnieuw geinstalleerd, geeft nu wel aan dat er iemand thuis is.
gaan het nog even een paar dagen aanzien, wat wel zo is met de nieuwe versie is dat hij de er erg lang over doet om instellingen te wijzigen en soms geen verbinding maakt tussen app en thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Hartelijk dank voor je input Martenjw. Het lijkt erop dat bij Android iets niet goed gaat met de upgrade van de app en aanwezigheidsdetectie. (Zie ook het bericht van Xoem)
Nogmaals onze excuses hiervoor. Zoals je het nu beschrijft lijkt het opgelost, ik hoor graag of dat ook over een paar dagen nog zo is.

Het snelheidsprobleem zoals jij het beschrijft komt mij onbekend voor, maar je bent niet de enige die het meld. Ook dit nemen we maandag mee in ons team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
Vanmiddag en vanavond de test gedaan,
vanmiddag allebei afwezig meet dan 30km van woning, volgens de app waren we thuis.
Vanavond is de vrouw afwezig en op haar telefoon staat aanwezigheidsdetectie aan, toch blijft de easy aangegeven dat ze thuis is, terwijl dit eerder nooit zo was.

Hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Elephtera schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:00:
Hartelijk dank voor je input Martenjw. Het lijkt erop dat bij Android iets niet goed gaat met de upgrade van de app en aanwezigheidsdetectie. (Zie ook het bericht van Xoem)
Nogmaals onze excuses hiervoor. Zoals je het nu beschrijft lijkt het opgelost, ik hoor graag of dat ook over een paar dagen nog zo is.

Het snelheidsprobleem zoals jij het beschrijft komt mij onbekend voor, maar je bent niet de enige die het meld. Ook dit nemen we maandag mee in ons team.
Mij valt sinds de update (Android) op dat hij bij het starten van de app op zoek gaat naar een GPS-locatie, terwijl ik alle vormen van aanwezigheidsdetectie altijd heb uitstaan. Ik vraag me af waarom de EASY dan toch mijn locatie nodig heeft. Was in de oude versie volgens mij niet zo, of is me in ieder geval niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:36

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

Op android de app deleten en opnieuw installeren loste de foutmelding op; zoals; gps en locatie thermostaat kloppen niet.( gebruik die aanwezigheid detectie helemaal niet dus stond al uitgeschakeld) App zette hm alsnog een keer uit :)
Na herinstallatie dus geen foutmeldingen meer, maar ben nu wel thuis en detectie staat nu aan.(wordt vervolgd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@BensPlace, opnieuw installeren is wat rigoreus. Het was voldoende geweest om aanwezigheidsdetectie eenmalig aan en uit te zetten.
Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met aanwezigheidsdetectie.

@serge75, bij Android wordt de gps locatie gebruikt om te bepalen welke gelokaliseerde data gebruikt dient te worden omdat Android dit niet zelf kan aangeven (enkel de taal, niet het land). Dit is terug te vinden in de app bij info -> product info -> CMS. Daar vind je onder andere je taal/land code (NL_nl) bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Bij mij draait de app nu in ieder geval weer gewoon normaal, geen rare dingen meer gezien (Android). Lijkt ook iets sneller op te starten, al is het verschil niet heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Elephtera schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:02:
@BensPlace, opnieuw installeren is wat rigoreus. Het was voldoende geweest om aanwezigheidsdetectie eenmalig aan en uit te zetten.

@serge75, bij Android wordt de gps locatie gebruikt om te bepalen welke gelokaliseerde data gebruikt dient te worden omdat Android dit niet zelf kan aangeven (enkel de taal, niet het land). Dit is terug te vinden in de app bij info -> product info -> CMS. Daar vind je onder andere je taal/land code (NL_nl) bijvoorbeeld.
Ik heb drie Easy thermostaten in de app staan.
Bij productinfo staat bij twee van de drie Europa/Amsterdam als tijdzone.
Bij de derde, mijn Easy hier thuis, staat Europa/Berlin. De locatie klopt gewoon als ik die bekijk in de app.
Hoe kan dit, want alle drie de thermostaten hangen in dezelfde tijdzone, binnen een straal van 50 km.
Verder werken ze allemaal prima, aanwezigheid detectie gebruik ik niet.

Los daarvan....
1 van de thermostaten draait nog op de oude firmware 17 zie ik, is de update nog niet helemaal rond?

[ Voor 3% gewijzigd door Oxellaar op 18-04-2016 23:24 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Elephtera schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:02:

Maar dat zou toch een éénmalige actie moeten zijn? Ik zie nu regelmatig, ook als de app alleen op de achtergrond actief is, dat hij in de notificatiebar zichtbaar is, samen met een GPS-locatie-icoon. Heeft dat te maken met het multilanguage maken van de app? Dit herken ik in ieder geval niet van de vorige versie.

Misschien een idee om gebruikers de keuze te geven dit ook éénmalig manueel in te stellen. Of er voor te zorgen dat de gegevens maar 1x worden opgevraagd. De kans is immers niet zo groot dat gebruikers iedere dag van land/taal wisselen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Elephtera schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:18:
[...]
Voor de Nederlandse markt zijn er geen noemenswaardige aanpassingen gedaan. Deze update zorgt er echter wel voor dat in alle markten nu dezelfde firmware gebruikt wordt.

[knip]
Is de update weer ingetrokken misschien of wordt deze vrij willekeurig naar de thermostaat gestuurd? Ik vraag dit omdat er nu nog steeds 2.17 op mijn Easy te zien is als firmware en ik lijk daarin ook niet de enige te zijn zie ik?

Waarom worden dit soort updates (inclusief veranderingen), niet via de nieuwsbrief gecommuniceerd met de klant, indien daarvoor aangemeld, als ik vragen mag? Ik moet de eerste nieuwsbrief-melding nog ontvangen van Nefit, wordt daar überhaupt wel eens gebruik van gemaakt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Ik heb ooit wel eens 1 keer een nieuwsbrief ontvangen geloof ik, het zou inderdaad mooi zijn als updates via de nieuwsbrief worden aangekondigd. Nefit laat hier echt kansen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
De nieuwsbrief ga ik niet over, maar ik zal het neerleggen bij de desbetreffende afdeling.

Daarnaast wordt de firmware gefaseerd uitgerold en is het dus niet zo dat deze is ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Great,

er blijkt dus een update te zijn geweest van de iOS app en nu kan hij niet meer verbinden. De app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: kan niet verbinden. Ik zie heel even het zwarte scherm maar krijg dan de melding dat hij geen essentiele gegevens kan downloaden / taal of land wordt niet ondersteund.
Mijn vrouw kan wel meteen verbinden met haar app.

Nog maar es verwijderen, iPhone herstarten en dan opnieuw proberen......

Edit: helaas..... :(

Edit 2: ik weet 100% zeker dat ik de juiste gegevens gebruik. Check, check, dubbelcheck...... en toch maakt hij geen verbinding.

Edit 3: Regio settings op de iPhone stonden op UK. Deze op Nederland gezet en nu werkt het weer. Vreemd dat de regio verkeerd ingesteld stond....

[ Voor 25% gewijzigd door M.v.Veelen op 23-04-2016 20:42 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
martenjw schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:42:
Vanmiddag en vanavond de test gedaan,
vanmiddag allebei afwezig meet dan 30km van woning, volgens de app waren we thuis.
Vanavond is de vrouw afwezig en op haar telefoon staat aanwezigheidsdetectie aan, toch blijft de easy aangegeven dat ze thuis is, terwijl dit eerder nooit zo was.

Hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden
We zijn hier nu naar aan het kijken. Een (wellicht open deur) vraag is of je aanwezigheidsdetectie opnieuw hebt geactiveerd na het herinstalleren,
Ook is de kans groot dat je de "oude" apps nog in de lijst met actieve toestellen hebt staan (info -> mijn easy)
Dat laatste zou er voor kunnen zorgen dat de Easy blijft zeggen dat je thuis bent. Verwijder alle niet meer in gebruik zijnde toestellen uit die lijst en verifieer dat daarna aanwezigheidsdetectie aanstaat op de juiste telefoons. Hopelijk zal aanwezigheidsdetectie nu wel weer werken.
Als dit nog niet helpt dan het verzoek om contact op te nemen met de Nefit Helpdesk, zij kunnen een aantal zaken uitsluiten en eventueel de hulpvraag weer bij ons team neerleggen. https://welkombijnefit.nl/nl/contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Laatst online: 11-08 21:46
Weet iemand of slimme thermostaten ook met warmtepompen zijn te combineren, zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
LittleTycoon schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:33:
Weet iemand of slimme thermostaten ook met warmtepompen zijn te combineren, zo ja welke?
De Easy kan niet icm Nefit's EnviLine warmtepomp. Op een ander merk warmtepomp dus al helemaal niet.
Verder werkt nagenoeg iedere andere slimme thermostaat via opentherm, ik weet geen warmtepomp te noemen die dat ondersteund.

Alleen de evohome aan/uit van honeywell kan een warmtepomp vrij simpel aansturen.
En dan bedoel ik niet direct heel de evohome zoneregeling, maar de hoofdbediening.
Een evohome zoneregeling kan wel, maar hoeft niet.
https://www.kijkvoelbelee...en/Product/evohome-Wi-Fi/

[ Voor 16% gewijzigd door Oxellaar op 28-04-2016 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

LittleTycoon schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:33:
Een warmtepomp is toch gewoon een opentherm verwarm-apparaat, net zoals een CV ketel? Of wil je ook de top-koeling aansturen? Dat kan vrijwel geen enkele slimme thermostaat en is meestal alleen beschikbaar via een thermostaat van de fabrikant van de warmtepomp.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
De enige warmtepomp die ik ken met Opentherm is de Elga.
En zelfs daar kan niet zomaar een andere thermostaat op dan de door de fabrikant geleverde Honeywell.

Een warmtepomp of koeling aansturen gaat meestal met harde contacten. Een aan/uit thermostaat is dan de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
Thnx, dat is zonde. Warmptepomp thermostaten zijn helaas nog niet zo slim in dat ze features als aanwezigheidsdetectie, etc hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
LittleTycoon schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:51:
Thnx, dat is zonde. Warmptepomp thermostaten zijn helaas nog niet zo slim in dat ze features als aanwezigheidsdetectie, etc hebben
Als je woning/systeem geschikt is voor een warmtepomp heb je weinig tot niets aan zulke functies.
Een warmtepomp en ook vloerverwarming is niet geschikt om "even" aan en weer uit te zetten.
Beide zijn ontworpen om een vrij constante ruimtetemperatuur te handhaven.

Beide zijn ook te traag om de woning snel op te warmen, je komt dus nog steeds in een koude woning thuis als je aanwezigheiddetectie zou gebruiken.
Een simpel contact wat je op afstand kunt bedienen is alleen handig als je voor veel langere tijd van huis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
Hallo,

ik ben van plan een nieuwe ketel en evo home systeem aan te schaffen. Ik wil graag de temperatuur in elke kamer regelen. Op de 1e etage heeft elke kamer een eigen radiator. In de woonkamer heb ik 4 radiatore waarvan er 1 achter een bank zit. Nu vraag ik mij af of ik 4 radiatorthermostaten moet kopen als ik de temperatuur wil regelen in de woonkamer. ALs het goed is heb je dan 5 sensoren. 4x een regelbare knop op je radiator en de evo home zelf heeft ook een thermostaat. Wat adviseren jullie? elke radiator voorzien met een regelbare knop? alvast bedankt voor een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
Idd natuurlijk werkt dat zo met warmtepomp, had ik niet aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
In mijn hele huis gebruik ik op dit moment Evohome. Werkt perfect en zeer tevreden mee. Ik wil in de badkamer een additionele radiator ophangen voor een betere warmteverdeling. Hier komt alleen een elektrische radiator voor in aanmerking gezien de locatie (geen cv leidingen op die plek). Is er een manier om Evohome deze radiator ook te laten aansturen? Eventueel via een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Ik weet niet of dit nu sinds de laatse update is, maar het valt me ineens op dat in de Easy de grafieken van het verbruik niet meer kloppen en er een stevig percentrage naast zitten. De grafieken per maand voor dit jaar laten zo ongeveer 40% minder verbruik zien dan het daadwerkelijke verbruik in die maand geweest is. Hetzelfde ook voor de grafiek voor het cumulatieve verbruik dit jaar. Zijn er meer mensen bij wie die grafieken niet meer kloppen?

Ik zie in de cumulatieve grafiek dat ook het lijntje van het opgegeven doelverbruik niet overeenkomt met de daadwerkelijke opgegeven waarde, dus heb het vermoeden dat de schaalverdeling van de grafieken de mist in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
jakz schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:24:
Hallo,

ik ben van plan een nieuwe ketel en evo home systeem aan te schaffen. Ik wil graag de temperatuur in elke kamer regelen. Op de 1e etage heeft elke kamer een eigen radiator. In de woonkamer heb ik 4 radiatore waarvan er 1 achter een bank zit. Nu vraag ik mij af of ik 4 radiatorthermostaten moet kopen als ik de temperatuur wil regelen in de woonkamer. ALs het goed is heb je dan 5 sensoren. 4x een regelbare knop op je radiator en de evo home zelf heeft ook een thermostaat. Wat adviseren jullie? elke radiator voorzien met een regelbare knop? alvast bedankt voor een reactie!
Hier zitten meerdere mensen mee uiteraard. Als je maar 1 of 2 knoppen aansluit zal je de andere radiatoren altijd handmatig moeten openen en sluiten. Want als je hem niet sluit en je wilt bijvoorbeeld warmte in de badkamer, dan warmen alle open radiatoren in huis mee.

Uiteraard hangt eea ook van je stookgedrag af. Als de woonkamer altijd warm moet zijn als er elders warmte wordt gevraagd is het bijvoorbeeld al minder erg omdat je dan 2 radiatoren altijd open kan laten. Blijft het probleem dat je dan wel geen balans hebt in je woonkamer (temperatuur kan dan onbeperkt stijgen als elders warmtevraag is).
GenetiX schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:53:
In mijn hele huis gebruik ik op dit moment Evohome. Werkt perfect en zeer tevreden mee. Ik wil in de badkamer een additionele radiator ophangen voor een betere warmteverdeling. Hier komt alleen een elektrische radiator voor in aanmerking gezien de locatie (geen cv leidingen op die plek). Is er een manier om Evohome deze radiator ook te laten aansturen? Eventueel via een omweg.
Nee zou niet weten hoe dit kan. Of je moet heeeel erg van knutselen houden. Zat nog wel te denken aan het uit elkaar halen van zo'n knop. Waarbij je dan bij warmtevraag aan de knop een schakelaar om laat zetten waardoor de radiator omgaat. Maar dat is wel echt een heel erg vergaande (Tweakerwaardig overigens) oplossing.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Elephtera schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:13:
[knip]

Daarnaast wordt de (Easy) firmware gefaseerd uitgerold en is het dus niet zo dat deze is ingetrokken.
Gisteren-middag zag ik toevallig in het voorbij gaan dat de nieuwe firmware aan het installeren was. Pikte nog net de laatste twee groene vinkjes mee bij het afronden van de upgrade (2.18).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Boobybandit schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:07:

Nee zou niet weten hoe dit kan. Of je moet heeeel erg van knutselen houden. Zat nog wel te denken aan het uit elkaar halen van zo'n knop. Waarbij je dan bij warmtevraag aan de knop een schakelaar om laat zetten waardoor de radiator omgaat. Maar dat is wel echt een heel erg vergaande (Tweakerwaardig overigens) oplossing.
Nou, ik ga nu eens zoeken naar een radiator met simpele aan/uit knop en later een keer een eigen constructie bouwen. Volgens mij is dat allemaal niet moeilijk. Zodra ik zover ben zal ik hier de resultaten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Hmm, maar niemand verder met incorrecte grafieken in de Easy zoals ik een aantal posts geleden gemeld heb? Dan ga ik het eens aan de helpdesk van Nefit voorleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Xoem schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:20:
Ik weet niet of dit nu sinds de laatse update is, maar het valt me ineens op dat in de Easy de grafieken van het verbruik niet meer kloppen en er een stevig percentrage naast zitten. De grafieken per maand voor dit jaar laten zo ongeveer 40% minder verbruik zien dan het daadwerkelijke verbruik in die maand geweest is. Hetzelfde ook voor de grafiek voor het cumulatieve verbruik dit jaar. Zijn er meer mensen bij wie die grafieken niet meer kloppen?

Ik zie in de cumulatieve grafiek dat ook het lijntje van het opgegeven doelverbruik niet overeenkomt met de daadwerkelijke opgegeven waarde, dus heb het vermoeden dat de schaalverdeling van de grafieken de mist in gaat.
Zie je dit op Android of op iOS?
Staat de eenheid goed? (euro vs m3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:51
@ Elephtera:
Wellicht is de vraag al gestelt, maar is Nefit ook al aan het kijken om plugins te maken voor bijvoorbeeld Fibaro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Elephtera schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Zie je dit op Android of op iOS?
Staat de eenheid goed? (euro vs m3)
Ah wat stom, de eenheid stond om de een of andere reden in euro ipv m3. Al die tijd overheen gekeken.. |:( Nou ja, nu heb ik weel goede grafieken in ieder geval. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Heeft iemand al geprobeerd om IFTTT aan de gang te krijgen op de Easy?
Op IFTTT.com staat de Easy er al tussen als ondersteunde apparaten, alleen het aanmelden op de site van Nefit lukt niet.....

Deze instructies heb ik gevolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:04
Oxellaar schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:17:
Heeft iemand al geprobeerd om IFTTT aan de gang te krijgen op de Easy?
Op IFTTT.com staat de Easy er al tussen als ondersteunde apparaten, alleen het aanmelden op de site van Nefit lukt niet.....

Deze instructies heb ik gevolgd
Jup ikke :) en het is gelukt (staat nog een paar pagina's terug.... )

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Heb het net geprobeerd en het is me ook gewoon gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Xoem schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:27:
Heb het net geprobeerd en het is me ook gewoon gelukt.
Krijg het niet voor elkaar.
Vul alle gegevens in, ww email enz....
Knop van account aanmaken reageert niet en bij activatie mail versturen krijg ik de melding dat er iets fout is gegaan.

De site komt ook wat knullig over... De informatie knop reageert ook niet.
Diverse browser geprobeerd, maar niet 1 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Probeer is een wachtwoord met cijfers tekens hoofd en kleine letters, toen was het bij mij gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 23:34

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

thunder68 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:54:
De Lyric ziet er best mooi uit; kende hem nog niet, Weet iemand of deze werkt in de EU? Als dat zo is durf ik hem wel te bestellen! Moet nog ff kijken of hij wel modulerend is en meerdere zone's aankan.

groet,
Ron
Ik had mij aangemeld voor een beta van de welbekende firma waar ik niet al te veel over mag vertellen *iets met geheimhoudingsplicht* :X
vandaag werd ik gebeld dat ze het maandag komen plaatsen *O*
Ben erg benieuwd of het nou om deze gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Silent_Bob schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:29:
[...]
Ik had mij aangemeld voor een beta van de welbekende firma waar ik niet al te veel over mag vertellen *iets met geheimhoudingsplicht* :X
vandaag werd ik gebeld dat ze het maandag komen plaatsen *O*
Ik had me ook aangemeld. Maar aangezien ik zelf al een slimme thermostaat had besteld heb ik telefonisch maar afgemeld van de betatest.

Binnenkort wordt er een Honeywell Evo Home Wifi geïnstalleerd, en gaat de thermostaat dus van de muur. Daardoor kan ik dus niet meer deelnemen aan deze beta.

Ik werd vorige week gebeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Mijn Thermostaat heeft het begeven door een stomme fout van mezelf. Te enthousiast geweest met soppen dus print nat geworden. Ik heb hem uit elkaar gehaald, droog gemaakt en hij heeft nog 3 weken gewerkt en nu geeft hij constant een temperatuur van 29,8C aan. Hij is dus kapot.

Nu ben ik me aan het oriënteren naar een nieuwe programmeerbare klokthermostaat (de oude is een Remeha Celcia 20). Mij ketel is een Remeha Avanta met Open Term aansluiting.

Nu zijn er een aantal opties:
  • Een Remeha iSense, alleen vind ik dat ding spuuglelijk
  • Een Remeha eTwist, iets duurder maar met gateway en Wifi (binnenkort met Windows App)
Maar nu vraag ik me af, zijn er nog meer opties, zonder boven de prijs van een eTwist uit te komen (€ 190,00) voor een hele slimme, of voor een wat dommere modulerende klokthermostaat voor een prijs onder die van de iSense (€ 140,00).

Overigens, voorkeur gaat uit naar een systeem welke werkt op Windows Phone en/of Windows. Principieel geen Android en iOS devices.

En waar moet ik rekening mee houden waar ik niet aan gedacht heb?

[ Voor 7% gewijzigd door Wim-Bart op 04-07-2016 02:58 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Wat lees ik nu?
Komt Remeha met een Windows app? En Nefit Easy blijft achter?
Dat zullen ze toch niet laten gebeuren?
Go Nefit! Go!

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
De Tado heeft volgens mij een Windows app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Wim-Bart schreef op maandag 04 juli 2016 @ 02:56:
[...]
of voor een wat dommere modulerende klokthermostaat voor een prijs onder die van de iSense (€ 140,00).
[...]
Veel te duur. Ik heb er eentje nieuw in doos gekocht via Marktplaats voor 55 euro.
Ik had al een iSense hangen maar daarvan kon ik het setpoint niet overriden met m'n OTGW. Had dus een iSense nodig met nieuwere softwareversie die dat wel toeliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

SkyFlyer schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:45:
De Tado heeft volgens mij een Windows app?
Ik vind die Tado machtig mooi, maar dik 220 euro voor een unit plus nog eens 90 euro voor een gateway maakt het veels te duur in mijn opinie. :-(

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wim-Bart schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 01:48:
[...]

Ik vind die Tado machtig mooi, maar dik 220 euro voor een unit plus nog eens 90 euro voor een gateway maakt het veels te duur in mijn opinie. :-(
Die gateway heb je niet nodig, je kunt hem direct aansluiten. Bovendien is het ding regelmatig in de aanbieding, en bovendien kun je hem eerst huren. Als je hem dan binnen 6 maanden koopt, wordt de huur van het bedrag afgetrokken.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Wat vinden we eigenlijk van het uiterlijk van de eTwist?

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar niet zo mooi vind ik zacht uitgedrukt.
Het lijkt erop dat dit ontwerp al even op de plank lag....

Ben verder wel erg benieuwd hoe de ervaringen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Oxellaar op 05-07-2016 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 23:34

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

thermostaat is geplaatst!

wel een mooi design en niet rond zoals de Amerikaanse type, kan alleen niet zoveel als met de isense oftewel vrij weinig haha
gelijk na plaatsing de otgw ertussen gehangen maar helaas (krijg error 3) en een foutmelding op de module die vlakbij de cv geplaatst is

misschien wel interessant om de logfile te uploaden naar tclcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Krisp schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 06:41:
[...]

Die gateway heb je niet nodig, je kunt hem direct aansluiten. Bovendien is het ding regelmatig in de aanbieding, en bovendien kun je hem eerst huren. Als je hem dan binnen 6 maanden koopt, wordt de huur van het bedrag afgetrokken.
Komen ze hem bij huur ook voor je aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wim-Bart schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:28:
[...]

Komen ze hem bij huur ook voor je aansluiten?
Nee, maar aansluiten was erg eenvoudig. Vergelijk het met het ophangen van een lamp. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Laatst online: 16:00
Ik heb even een vraag. Ik zou graag wat advies willen. Ik zoek een slimme thermostaat waarbij ik een schema kan instellen en ook dat mijn vrouw op de thermostaat makkelijk de temperatuur kan instellen.

En het liefst ook op afstand te bedienen. Ik gebruik nu de Tado maar mijn vrouw kan er niet/slecht mee overweg (helaas)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 09:51
Tja, ken de Tado niet, gebruik zelf de ThermoSmart en heeft snelle toegang tot tempinstellingen op scherm en handig schema, zou deze eens irl bij een verkooppunt gaan bekijken en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

ik heb nu de ICY icm met Essent, dingetje bevalt me prima. Nu kan ik 300 euro besparen als ik naar NUON ga. Als gevolg natuurlijk dat ik een nieuwe thermostaat moet gaan gebruiken. ( of weet iemand of ik de ICY Thermostaat kan blijven gebruiken?). Ik kan ook naar Eneco gaan daar krijg je TOON bij, echter heb ik geen slimme meters. Dus zal ik de volledige functionaliteit niet gaan gebruiken.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Erik1805 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:39:
Ik heb even een vraag. Ik zou graag wat advies willen. Ik zoek een slimme thermostaat waarbij ik een schema kan instellen en ook dat mijn vrouw op de thermostaat makkelijk de temperatuur kan instellen.

En het liefst ook op afstand te bedienen. Ik gebruik nu de Tado maar mijn vrouw kan er niet/slecht mee overweg (helaas)
Wellicht overkill als je alleen een thermostaat zoekt(het is onderdeel van een domotica systeem), maar is wel toegespitst op gebruiksvriendelijkheid en uitbreidbaarheid:
http://www.mijnhuis-online.nl/momenten/verwarming/

Je vrouw kan gewoon op hoger lager drukken, terwijl het schema loopt. Of via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Dat is idd een beetje overkill. Ik zoek eigen iets als de Honeywell Round Connected Modulation bijvoorbeeld. Ik heb sinds een paar maanden de Intergas HRE A-Label 36/30 CW5 .

Wil wel graag een programma kunnen instellen en van afstand bedienen.

[ Voor 25% gewijzigd door Erik1805 op 07-07-2016 10:27 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Een vriend van me vraagt om advies voor een slimme thermostaat.

hij heeft een AWB Thermo Master HRG (normale modulerende CV ketel).

Ze willen geen zelflerende, maar 1 die te programmeren is, en die via een telefoon te bedienen is.

De NEST valt volgens mij af omdat deze zelf lerend is, ik lees nergens dat dit uit te zetten is :?

De HONEYWELL ROUND CONNECTED MODULATION lijkt mij de geschikte voor hun (eenvoudig) maar hier kun je zover ik kan lezen helemaal geen "weekprogramma" voor aanmaken :? Dus die valt dan ook af.

De Nefit Easy + connector zou een goede kunnen zijn

Ook de Thermosmart zou kunnen werken voor hun.

Hebben jullie nog tips :? Eigenlijk leek die Honeywell round wel wat voor hun, alleen jammer dat je hier geen schema op kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Grolsch schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:35:
Een vriend van me vraagt om advies voor een slimme thermostaat.

hij heeft een AWB Thermo Master HRG (normale modulerende CV ketel).

Ze willen geen zelflerende, maar 1 die te programmeren is, en die via een telefoon te bedienen is.

De NEST valt volgens mij af omdat deze zelf lerend is, ik lees nergens dat dit uit te zetten is :?

De HONEYWELL ROUND CONNECTED MODULATION lijkt mij de geschikte voor hun (eenvoudig) maar hier kun je zover ik kan lezen helemaal geen "weekprogramma" voor aanmaken :? Dus die valt dan ook af.

De Nefit Easy + connector zou een goede kunnen zijn

Ook de Thermosmart zou kunnen werken voor hun.

Hebben jullie nog tips :? Eigenlijk leek die Honeywell round wel wat voor hun, alleen jammer dat je hier geen schema op kunt aanmaken.
Ben ook aan het kijken naar de Honeywell maar een weekprogramma is wel in te stellen. Gebeurt alleen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Zijn er eigenlijk inmiddels al slimme thermostaten op de markt die wel een API hebben, maar die niet via een cloud benaderd hoeven worden? Ben mijn ModuLine 300 een beetje zat, maar vind het persoonlijk wel prettig dat de domoticaspullen die ik nu heb (Hue, Somfy, etc.) gewoon blijft werken zonder internetverbinding en wil niet het risico lopen dat een product op een gegeven moment niet meer ondersteund wordt.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Shapeshifter schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:14:
Zijn er eigenlijk inmiddels al slimme thermostaten op de markt die wel een API hebben, maar die niet via een cloud benaderd hoeven worden? Ben mijn ModuLine 300 een beetje zat, maar vind het persoonlijk wel prettig dat de domoticaspullen die ik nu heb (Hue, Somfy, etc.) gewoon blijft werken zonder internetverbinding en wil niet het risico lopen dat een product op een gegeven moment niet meer ondersteund wordt.
Die is er zeker:
EddoH schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:33:
[...]

Wellicht overkill als je alleen een thermostaat zoekt(het is onderdeel van een domotica systeem), maar is wel toegespitst op gebruiksvriendelijkheid en uitbreidbaarheid:
http://www.mijnhuis-online.nl/momenten/verwarming/

Je vrouw kan gewoon op hoger lager drukken, terwijl het schema loopt. Of via de app.
:+

(overigens nog in beta, maar wel te gebruiken. Zowel lokaal API, als via de cloud. Voor verlichting en thermostaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Erik1805 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:48:
[...]

Ben ook aan het kijken naar de Honeywell maar een weekprogramma is wel in te stellen. Gebeurt alleen via de app.
Waar zie jij dat dan :? Ik heb de handleiding gelezen, maar zie er niets over terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Grolsch schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:23:
[...]

Waar zie jij dat dan :? Ik heb de handleiding gelezen, maar zie er niets over terug :?
Staat hier, onderaan de pagina. We alleen via de app

http://getconnected.honey...ermostats/round-connected

7 DAAGS PROGRAMMA EN BEDIENING

Hier vind je ook 1 en ander:

http://www.pcmweb.nl/revi...well-round-connected.html

[ Voor 16% gewijzigd door Erik1805 op 07-07-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb hem besteld! Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

EddoH schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:36:
[...]

Die is er zeker:

[...]

:+

(overigens nog in beta, maar wel te gebruiken. Zowel lokaal API, als via de cloud. Voor verlichting en thermostaat)
Interessant concept, maar ik heb al een domoticasysteem draaien en dan is 700 euro voor alleen de thermostaatfunctie een beetje... overdreven. Vind er sowieso wel dubieuze prijsstellingen tussen zitten; een temperatuursensor voor 100 euro? Echt? Nogmaals, leuk idee, maar hun prijsstelling is absurd.

Tevens heb ik op hun website geen verwijzing naar een API ontdekt...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Shapeshifter schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:14:
De Nefit Easy lijkt over te gaan op REST-modus als er geen internet is. Zo kan je de thermostaat blijven bedienen met je telefoon zonder internet/cloud. Ik heb het overigens zelf nooit geprobeerd.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Shapeshifter schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:05:
[...]

Interessant concept, maar ik heb al een domoticasysteem draaien en dan is 700 euro voor alleen de thermostaatfunctie een beetje... overdreven. Vind er sowieso wel dubieuze prijsstellingen tussen zitten; een temperatuursensor voor 100 euro? Echt? Nogmaals, leuk idee, maar hun prijsstelling is absurd.

Tevens heb ik op hun website geen verwijzing naar een API ontdekt...
API kun je via mij krijgen, aangezien hij nog in beta is;)
Het is ook geen systeem voor de 'gemiddelde' consument of Tweaker, die wil liever iets goedkopers. Het systeem is gemaakt om van extreem grote en technische installaties met custom functionaliteiten tot kleine simpele woonhuizen, plug & play te kunnen functioneren. De prijs van de temperatuursensor is overigens helaas een effect van de nog onvolwassen Zigbee markt. Er zijn weinig goede en betaalbare Zigbee temperatuur en vochtsensors op de markt. Wij bieden alleen Zigbee aan en geen andere protocollen zoals 686Mhz etc vanwege de betrouwbaarheid.
De temperatuursensor wordt overigens vrij weinig toegepast, is ook vaak niet nodig.

Het is alleen wel zo dat veel functionaliteiten die hier gevraagd worden geboden worden die geen enkel ander systeem kan bieden. Daar is echter de prijs ook naar, het moet ook ontwikkeld, en vooral onderhouden worden ;) En met een niet-massa product wat niet in China geproduceerd wordt kun je helaas ook geen China-prijzen behalen.

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 07-07-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

KabouterSuper schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:11:
[...]

De Nefit Easy lijkt over te gaan op REST-modus als er geen internet is. Zo kan je de thermostaat blijven bedienen met je telefoon zonder internet/cloud. Ik heb het overigens zelf nooit geprobeerd.
Laatste wat ik heb meegekregen is dat het XMPP protocol gebruikt werd via een backend van Bosch. Hier is door een aantal tweakers mooi werk van gemaakt, maar nog steeds via een externe server helaas. REST wordt inderdaad genoemd, maar is nog niet ontcijferd kennelijk.
EddoH schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:34:
[...]

API kun je via mij krijgen, aangezien hij nog in beta is;)
Het is ook geen systeem voor de 'gemiddelde' consument of Tweaker, die wil liever iets goedkopers. Het systeem is gemaakt om van extreem grote en technische installaties met custom functionaliteiten tot kleine simpele woonhuizen, plug & play te kunnen functioneren. De prijs van de temperatuursensor is overigens helaas een effect van de nog onvolwassen Zigbee markt. Er zijn weinig goede en betaalbare Zigbee temperatuur en vochtsensors op de markt. Wij bieden alleen Zigbee aan en geen andere protocollen zoals 686Mhz etc vanwege de betrouwbaarheid.
De temperatuursensor wordt overigens vrij weinig toegepast, is ook vaak niet nodig.

Het is alleen wel zo dat veel functionaliteiten die hier gevraagd worden geboden worden die geen enkel ander systeem kan bieden. Daar is echter de prijs ook naar, het moet ook ontwikkeld, en vooral onderhouden worden ;) En met een niet-massa product wat niet in China geproduceerd wordt kun je helaas ook geen China-prijzen behalen.
Voor de volledigheid wil je voortaan misschien vermelden dat je zelf de uitbater bent van een bepaald product, maar ok. Ik snap dat er verschillende doelgroepen zijn, maar voor mij persoonlijk is dit dus niet zo interessant. Ik heb op strategische plekken in het huis Raspberry Pi's aan het bedrade netwerk hangen waar ik zoveel sensoren aan kan hangen als ik wil (die maar een paar euro kosten). Praat allemaal netjes via sockets met elkaar binnen een Python framework waar ik makkelijk klassen voor nieuwe apparaten aan kan toevoegen. Een centrale node integreert alle data en onderneemt actie waar nodig, ik kan het zo gek maken als ik zelf wil en het blijft goedkoop. Ik snap overigens niet zo goed hoe je een zin kunt eindigen met: "die willen liever iets goedkopers" en dan de volgende zin kunt eindigen met: "kleine simpele woonhuizen", maar verder vind ik het altijd leuk om te zien dat mensen met domotica bezig zijn, dus ga vooral zo door ;)

Is er misschien niet een of andere opentherm achtige unit met een API waar mijn Nefit ketel mee kan kletsen, dat zou wat mij betreft ook prima zijn. Ik hoef niet per se een kastje aan de muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Shapeshifter schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:59:

Voor de volledigheid wil je voortaan misschien vermelden dat je zelf de uitbater bent van een bepaald product, maar ok. Ik snap dat er verschillende doelgroepen zijn, maar voor mij persoonlijk is dit dus niet zo interessant. Ik heb op strategische plekken in het huis Raspberry Pi's aan het bedrade netwerk hangen waar ik zoveel sensoren aan kan hangen als ik wil (die maar een paar euro kosten). Praat allemaal netjes via sockets met elkaar binnen een Python framework waar ik makkelijk klassen voor nieuwe apparaten aan kan toevoegen. Een centrale node integreert alle data en onderneemt actie waar nodig, ik kan het zo gek maken als ik zelf wil en het blijft goedkoop. Ik snap overigens niet zo goed hoe je een zin kunt eindigen met: "die willen liever iets goedkopers" en dan de volgende zin kunt eindigen met: "kleine simpele woonhuizen", maar verder vind ik het altijd leuk om te zien dat mensen met domotica bezig zijn, dus ga vooral zo door ;)
Excuses, ik heb dat al meerdere malen aangegeven als ik het product noemde op dit forum, maar ik vond het een beetje overdreven om dat elke keer te doen. Ik ben overigens niet de uitbater maar een simpele software ontwikkelaar ;) Overigens is het vooral niet mijn bedoeling om hier commerciële uitingen te doen, maar puur informatief. Ik had ook eigenlijk niet moeten reageren verder op jouw opmerkingen over de prijs.

Wij hebben genoeg klanten met 'simpele woonhuizen' die een aardig bedrag over hebben voor een wat geavanceerder systeem om het één en ander te automatiseren. Het 1 sluit het ander niet uit ;)
Iemand die zelf een Pi kan installeren en programmeren is uiteraard niet onze doelgroep, en daar kunnen en gaan wij ook niet mee concurreren. Al denk ik niet dat je met de Pi makkelijk je vloerverwaming, WTW units, warmtepompen, infrarood verwarming en dergelijke kunt aansturen; ook dit versta ik onder 'een simpel woonhuis'.

Maargoed, ik ga er al te ver op in. Mijn bedoeling was alleen maar een apparaat aangeven wat een lokale API beschikbaar had, waar je om vroeg.
Wellicht kun je nog iets met de OpenTherm gateway, elders op dit forum. ([OTGW] OpenTherm gateway)

[ Voor 9% gewijzigd door EddoH op 07-07-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Shapeshifter schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:59:
[...]

Laatste wat ik heb meegekregen is dat het XMPP protocol gebruikt werd via een backend van Bosch. Hier is door een aantal tweakers mooi werk van gemaakt, maar nog steeds via een externe server helaas. REST wordt inderdaad genoemd, maar is nog niet ontcijferd kennelijk.
REST hoeft natuurlijk niet ontcijferd te worden om bruikbaar te zijn. Bosch gebruikt XMPP indien internet beschikbaar is, en REST anders. Dus je kunt met je mobiel altijd je thermostaat bedienen, ook zonder Bosch cloud. En dat is toch wat je wilde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

KabouterSuper schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:34:
[...]

REST hoeft natuurlijk niet ontcijferd te worden om bruikbaar te zijn. Bosch gebruikt XMPP indien internet beschikbaar is, en REST anders. Dus je kunt met je mobiel altijd je thermostaat bedienen, ook zonder Bosch cloud. En dat is toch wat je wilde?
Als het REST protocol open en gedocumenteerd is wel. REST over HTTPS wordt nogal lastig namaken.
Overigens heeft REST natuurlijk niets te maken met of de communicatie wel of niet lokaal kan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik ben aan het kijken naar de Nefit Easy maar heb nog even een vraag. Staat het scherm continu aan of alleen als je het scherm aanraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Erik1805 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:18:
Ik ben aan het kijken naar de Nefit Easy maar heb nog even een vraag. Staat het scherm continu aan of alleen als je het scherm aanraakt?
Alleen als je ervoor staat dmv de bewegingsdetectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erik1805 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:18:
Bij benadering (in te stellen), springt deze aan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43

timovd

Voorsprong door techniek

kromme schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:21:
ik heb nu de ICY icm met Essent, dingetje bevalt me prima. Nu kan ik 300 euro besparen als ik naar NUON ga. Als gevolg natuurlijk dat ik een nieuwe thermostaat moet gaan gebruiken. ( of weet iemand of ik de ICY Thermostaat kan blijven gebruiken?). Ik kan ook naar Eneco gaan daar krijg je TOON bij, echter heb ik geen slimme meters. Dus zal ik de volledige functionaliteit niet gaan gebruiken.
Dit loopt via ICY, je moet wel een account hebben bij Essent, maar Essent hoeft jou geen energie te leveren.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
EddoH schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Als het REST protocol open en gedocumenteerd is wel. REST over HTTPS wordt nogal lastig namaken.
Overigens heeft REST natuurlijk niets te maken met of de communicatie wel of niet lokaal kan plaatsvinden.
Als je het wilt namaken, dan heb je inderdaad een probleem. Wat betreft je tweede opmerking: klopt, maar Bosch (Nefit) heeft het wel zo geprogrammeerd. De REST interface is alleen actief als er geen connectie met de Bosch backend gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik twijfel nu tussen de Nefit Easy en de Honeywell Round Modulation. Ik zoek eigelijk een thermostaat die van afstand te bedienen is maar ook eenvoudig door op de thermostaat zelf te drukken (dit heeft de grote voorkeur van mijn vrouw)

Ik zag dat de Nefit Easy ook aanwezigheiddetectie via smartphone, alleen gaat dit bij mijn vrouw niet werken (ondervonden met de Tado) Is dit ook op de thermostaat zelf makkelijk in de stellen dat je weg bent? Bijvoorbeeld door de temperatuur handmatig naar beneden te zetten en als je thuiskomt het klokprogramma weer aanzetten

[ Voor 11% gewijzigd door Erik1805 op 11-07-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

timovd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:44:
[...]

Dit loopt via ICY, je moet wel een account hebben bij Essent, maar Essent hoeft jou geen energie te leveren.
Als ik essentieel opzeg blijft mijn account dan gehandhaafd?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erik1805 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:38:
Ik twijfel nu tussen de Nefit Easy en de Honeywell Round Modulation. Ik zoek eigelijk een thermostaat die van afstand te bedienen is maar ook eenvoudig door op de thermostaat zelf te drukken (dit heeft de grote voorkeur van mijn vrouw)

Ik zag dat de Nefit Easy ook aanwezigheiddetectie via smartphone, alleen gaat dit bij mijn vrouw niet werken (ondervonden met de Tado) Is dit ook op de thermostaat zelf makkelijk in de stellen dat je weg bent? Bijvoorbeeld door de temperatuur handmatig naar beneden te zetten en als je thuiskomt het klokprogramma weer aanzetten
Toets voor handbediening op de Easy aanraken, daarna gewenste temp kiezen, en bij terugkomst weer de programma toets aanraken op de Easy.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:09
kromme schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Als ik essentieel opzeg blijft mijn account dan gehandhaafd?
Heb het even voor je getest ben al een jaar bij Essent weg maar kan nog gewoon inloggen etc.
Pagina: 1 ... 26 ... 41 Laatste