rFactor 2

Pagina: 1 ... 21 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Wat is die Alonso toch een baas.... nog maar net begonnen met sim racen in rF2 en gaat nu voor de 2e week op rij de Legends race winnen bij The Race op Silverstone in de Brabham.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gaat nog tof worden met le mans en een langere race. Gaat leuke battles worden hoop ik 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:09
Vandaga rFactor 2 gedownload. Ik vraag mij af hoe ik mijn toerental LED's werkend krijg van de TS PC Racer (Thrustmaster). In RaceRoom werken ze wel gewoon goed.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45
Kan zijn dat rF2 het niet ondersteunt, bij mijn G29 blijven ze ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@mikekiwi Dat is vreemd wat op mijn G27 werken de leds gewoon in rF2.Out of the box.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Mooi zooitje die FIA WEC mod. Ze hebben een nieuwe mod uitgebracht (Global Endurance Cup 2019-20) en de oude hernoemd (was alleen nog terug te vinden in mijn Steam profile installed workshop files). Dus ik heb de oude unsubscribed in de Steam Workshop, maar alle tracks en car updates blijven toch in de Installed folder achter. In de workshop files staat de directory van de mod niet meer, dus die is wel verwijderd. Dus maar besloten al deze directories maar handmatig te gaan opschonen en dat lijkt vooralsnog te werken. Zie ook: https://globalendurancemodding.com/faq/

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 31-05-2020 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Studio 397 heeft zeker niet stilgezeten de laatste tijd!
Ziet er geweldig uit die Radical SR3 XX! :P
https://www.studio-397.com/2020/05/radical-sr3-xx-release/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1RaceFreak66
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-08-2023
Hoi Allemaal,

IK heb een vraag over de THRUSTMASTER BT LED DISPLAY.
Is er iemand die hem werkend heeft op een PC.
Dat schijnt toch te kunnen.
Zou heel graag weten hoe ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@F1RaceFreak66 dacht dat die enkel met de PS4 werkte. Maar weet ik niet 100% zeker.

Kan je het beste vragen in Simracing Q&A topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
Dacht ga ook weer eens een rondje op Lemans doen. 488 gekocht. Ik dacht ff wat gebeurt er hier. FPS rond de pits maar laag in de 40(44 AI) vram(6GB) en ram(16GB)helemaal vol. Waren dus 45 Ferrari's die daar voor zorgde. Gemengd GTE en LMP2 veld doet al weer 20FPS hoger rond de pits en ram niet helemaal meer volgooien. Vram nog wel overigens.

Laden gaat ook tergend langzaam. Duurt meer dan 2.5min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:09:
Studio 397 heeft zeker niet stilgezeten de laatste tijd!
Ziet er geweldig uit die Radical SR3 XX! :P
https://www.studio-397.com/2020/05/radical-sr3-xx-release/
Die wil ik ook wel aanschaffen. Maar ik heb eerst de Radical SR3 die in de workshop stond unsubscribed, de map handmatig verwijderd, en toch zegt rF2 in de package manager onder "Content" dat deze auto geïnstalleerd is, en bij Location staat Local, niet Workshop? :?

Iemand een idee hoe ik deze definitief kan verwijderen? Dan pas wil ik eigenlijk de nieuwe Radical aanschaffen, om eventuele conflicten te voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 31-05-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Gisteren nog een race op Le Mans gedaan met 49 AI, mix met GTE’s en LMP2’s. Geen FPS problemen bij daglicht, maar op het moment dat het donker wordt en ik zit middenin het veld, zakken mijn FPS naar 40-50 en GPU op 99%. Ik moet nog een keertje kijken met welke setting ik dat kan verbeteren, want in daglicht haal ik met gemak 60FPS met een GPU load van 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:29:
[...]

Die wil ik ook wel aanschaffen. Maar ik heb eerst de Radical SR3 die in de workshop stond unsubscribed, de map handmatig verwijderd, en toch zegt rF2 in de package manager onder "Content" dat deze auto geïnstalleerd is, en bij Location staat Local, niet Workshop? :?

Iemand een idee hoe ik deze definitief kan verwijderen? Dan pas wil ik eigenlijk de nieuwe Radical aanschaffen, om eventuele conflicten te voorkomen.
Waarom zou je die Radical SR3-RSX verwijderen? Dat is toch gewoon een officiële release van Studio 397 en ook nog eens een andere auto? Dat gaat toch nooit voor conflicten zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:39:
[...]

Waarom zou je die Radical SR3-RSX verwijderen? Dat is toch gewoon een officiële release van Studio 397 en ook nog eens een andere auto? Dat gaat toch nooit voor conflicten zorgen?
Omdat ik vreemdsoortig compulsief ben. Dat is de makkelijke uitleg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hmm, volgens mij is er ergens een database waarin de packages worden bijgehouden, want er zijn geen files van de Radical meer te vinden maar in de packages lijst staat ie nog steeds. En ook in de lijst auto's in rF2, kan hem gewoon nog selecteren.

[ Voor 15% gewijzigd door dawg op 31-05-2020 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@dawg Staat er geen folder meer in de workshop files voor die Radical?
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\workshop\content\365960
Dan moet je wel even het juiste ID van dat workshop item vinden, want dat is de directory naam die je dan zoekt.

Ik heb de nieuwe Radical net aangeschaft en deze komt in de nieuwe UI in de tree bij 'Radical' te staan, samen met de GT3. De SR3-RSX staat dan weer apart. Dat vind ik wel een beetje slordig. Dit zijn allemaal Radicals door Studio 397 uitgebracht, dus die zouden dan allemaal in de tree bij Radical moeten staan vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Yep, ook verwijderd. Helaas nog zelfde, nog steeds in de lijst van auto's en selecteerbaar. :?

edit: Heb hem maar opnieuw geïnstalleerd, zodat ie in elk geval werkt als je hem selecteert. :P
En, natuurlijk ook meteen maar de nieuwe Radical aangeschaft. :+

[ Voor 46% gewijzigd door dawg op 31-05-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik merk dus dat ik een FPS drop krijg op Lemans als ik dit de pit in ben geweest. Daarna loopt het niet smooth meer vooral de min fps ligt een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Weet iemand hoe ik de steering lock kan aanpassen van de 488gte? Vind 27 met 540 rotatie wel heel erg hoog, voelt heel raar aan vergeleken met de andere gte's die een lagere waarde hebben.

Met de nieuwe Radical hetzelfde eigenlijk. Zou ze het liefst rond de 20 willen hebben, om het stuurgedrag minder gevoelig te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
En al weer een maand voorbij... terugdenkend aan mijn post hier een maand geleden, waar ik aangaf dat ik wat teleurgesteld was over rFactor 2 en kort daarna kwam de roadmap van @marrs, die mijn post wel wat in perspectief plaatste. En toen kwam mei 2020...Zandvoort 2020, aankonding virtuele 24 uur van Le Mans, Build 1118, Berlijn circuit, New York circuit , Ferrari 488 GTE en als klap op de vuurpijl vandaag de Radical SR3 XX. Het was een geweldige rF2 maand. >:) Bedankt Studio 397! d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8c3pQenTsgiOLLVqqB5gWhatXo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LFihdd0EfA1Cr30W5RnUQxRB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
rF2 gaat hier weer meer uren maken denk de komende maand/maanden :)

Net voor het eerst de 488GTE getest op le mans. Nieuwe favoriet. Ik doe ff een uitstapje van de LMP2 naar de GTE :D

In de nacht is het nog wel lastig en best donker in de wagen. Dashboard heeft geen licht etc. Camera van de spiegel is wat groenig (geen idee of dat in het echt zo is, ik heb geen Ferrari voor de deur staan :P)

Maar verwacht dat dit nog allemaal gaat komen.
Hopelijk ook snel de Le Mans licht/schaduw aanpassingen. Op bepaalde momenten in de schemering is het behoorlijk donker. Ook lijkt het dan of je koplampen niks uitvoeren. Dus best tricky :P

Maar vermaak me prima met alle oude/nieuwe content :D

Verder geen issues hier mbt performance.
grid van 42 wagens, dacht/nacht (24x) en nog hoog ik de FPS met alles op high/ultra :)

Benieuwd hoe de permformance gaat zijn als ik de triple monitor setup heb staan (kan niet wachten.....)

Als snelle setup voor de 488GTE heb ik deze overigens overgenomen voor net wat betere setup dan de default versie (vanaf 6:10):

[ Voor 11% gewijzigd door Paulus07 op 31-05-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Paulus07 Ik heb een race van 24 minuten gereden met acceleratie 60x, dus dan is 1 minuut rijden 1 uur in virtuele tijd. Wat me opviel dat het op een bepaald moment in de schemering eerst een stuk donkerder werd, hierna even weer wat lichter en toen heel snel helemaal donker. Dat laatste is bij 60x natuurlijk normaal, maar dat het tussendoor weer even lichter wordt is natuurlijk vreemd.

Wat betreft de FPS in het donker, deze zijn buj mij altijd een heel stuk lager. Welke GPU heb je en op welke resolutie speel je? Ik heb een GTX 1070 en een 3440x1440 ultra-wide resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoe komt het overigens dat ik sommige opties heb met non-adjustible terwijl op youtube die opties wel actief zijn? Bijvoorbeeld de coast optie in general bij een setup?

Mis ik ergens een optie/vinkje voor die settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47

CoronelHimself

Division Brabant

PatrickC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:37:
@Paulus07 Ik heb een race van 24 minuten gereden met acceleratie 60x, dus dan is 1 minuut rijden 1 uur in virtuele tijd. Wat me opviel dat het op een bepaald moment in de schemering eerst een stuk donkerder werd, hierna even weer wat lichter en toen heel snel helemaal donker. Dat laatste is bij 60x natuurlijk normaal, maar dat het tussendoor weer even lichter wordt is natuurlijk vreemd.

Wat betreft de FPS in het donker, deze zijn buj mij altijd een heel stuk lager. Welke GPU heb je en op welke resolutie speel je? Ik heb een GTX 1070 en een 3440x1440 ultra-wide resolutie.
Misschien een wolk, of waarschijnlijker eerst reed van de zon weg (donker) en daarin weer richting de zon (lichter)

Maar S397 brengt nu in een razend tempo nieuwe content uit, maar wanneer ga we verbeteringen aan de game zien. De verhouding content - game verbeteringen lijkt me toch te veel richting de eerste te zijn. Zelfs problemen met oude content lijkt niet veel aandacht te krijgen. @marrs Zijn alle programmeurs soms vervangen door content creators en de parttime gui-designer. ;)

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Sander H schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:49:
Weet iemand hoe ik de steering lock kan aanpassen van de 488gte? Vind 27 met 540 rotatie wel heel erg hoog, voelt heel raar aan vergeleken met de andere gte's die een lagere waarde hebben.

Met de nieuwe Radical hetzelfde eigenlijk. Zou ze het liefst rond de 20 willen hebben, om het stuurgedrag minder gevoelig te krijgen.
Software Wheel Rotation Explained

We have added the option to set the maximum rotation of the steering wheel “in software”, so we can adjust the rotation per car even for wheels that don’t support setting the rotation in their driver. This means that current owners of various OSW and SimSteering wheels can now finally enjoy the correct rotation without having to manually set it outside of rFactor 2. The system works as follows: In order to use this new system, you have to explicitly turn it on in your Controller.JSON file (which you can find in your UserData\player folder). The line you’re looking for is called “Steering Wheel Software Rotation,” and if you don’t see it yet, please make sure you have updated to build 1112, run the game once and exit it again. The line defaults to “false,” and you should change that to “true”. The next step is to go into your wheel driver and the rotation to the maximum value it supports, up to the maximum rotation of 1440 degrees that rFactor 2 supports. Then you go back to your Controller.JSON and set the “Steering Wheel Maximum Rotation Default” to the same number of degrees you just configured. If your wheel actually does support us reading the maximum rotation, you can alternatively set “Steering Wheel Maximum Rotation from Driver” to “true” so we will read whatever you set from the driver. We do recommend setting it to the maximum value in the driver, as we can only make the rotation less in software, not more. Finally we have a value called “Steering Wheel Bump Stop Harshness,” which acts like a spring constant and defines how harsh the buildup of counter-torque will be when you go over the maximum rotation for a car. We recommend starting with a value of somewhere between 20 (soft) to 50 (harsh), but this really depends on your wheel and personal preference. For SimSteering and OSW, we added some profiles to our default set as well. You might want to give those a try as they are already setup for this new feature.

In summary, these are the new parameters in the Controller.JSON:
  • Steering Wheel Software Rotation – Defaults to false, but must be set to true to enable this feature. When it is set to false, this feature should be fully disabled.
  • Steering Wheel Bump Stop Harshness – A configurable value ranging from 1.0 to 100.0, which acts like a spring constant that determines how much counter-torque will be applied if you steer beyond the maximum range.
  • Steering Wheel Maximum Rotation from Driver – Whether we should attempt to fetch the maximum steering wheel range from the wheel driver, assuming the driver supports this.
  • Steering Wheel Maximum Rotation Default – The value of our maximum steering wheel range when there isn’t a wheel driver available that we can read this from or when “Steering Wheel Maximum Rotation from Driver” is set to false. Values from 40 to 1440 are supported.
Of bedoel je dat niet? In de setup kun je denk ik niet de lock veranderen, tenzij de auto het ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:59
Volgens mij is er ook een bug, of een misverstand over wat 'Steering Lock' nou betekend. Ik dacht dat je daarmee ook de draaicircel zou kunnen verkleinen, maar het blijkt dat het slechts je maximum stuuruitslag limiteert, wat natuurlijk geen enkele nut heeft. Dus ja, dan zit je vast aan wat een auto standaard heeft, tenzij je in de drivers van je stuurtje het aantal graden aanpast...

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@CoronelHimself nieuwe content maken zal op dit moment makkelijk zijn (zeker met de druk van le mans, en de legend races etc dan dingen debuggen.

Ik verwacht dat ze ook een enorme extra stroom aan debug info krijgen die ook weer verwerkt moet worden.
+ je wil niks haasten nu waardoor andere bugs kunnen ontstaan (zeker niet met iets als Le mans wat voor de deur staat.

En het blijft software/hardware. Dus er zullen altijd wel weer gekke dingen optreden en dat je dan kijkend naar je scherm zit van: huhhhhh, hoe dan?!

Al is het maar een windows, driver, audio driver update etc....

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Even een vraagje is het mogelijk om een niet steam versie naast een steam versie te instaleren , ivm het herschrijven van een de savefiles of wat ?

omdat ik een kale versie wil hebben en in steam alles met mods ..
jammer dat dit nog niet standaard kan aangeven dat je er een wil hebben waar alleen de dingen komen van ISI en verder geen workshop dingen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ravw schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:28:
Even een vraagje is het mogelijk om een niet steam versie naast een steam versie te instaleren , ivm het herschrijven van een de savefiles of wat ?

omdat ik een kale versie wil hebben en in steam alles met mods ..
jammer dat dit nog niet standaard kan aangeven dat je er een wil hebben waar alleen de dingen komen van ISI en verder geen workshop dingen
Toen Studio 397 de dx11 versie aan het ontwikkelen was, heb ik een tijdje de beta van dx11 langs de release versie gedraaid. Volgens mij heb ik toen deze instructie gebruikt:
https://forum.studio-397....-on-steam-tutorial.54092/
Of dit nu nog steeds werkt, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
dawg schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:51:
[...]

[...]

Of bedoel je dat niet? In de setup kun je denk ik niet de lock veranderen, tenzij de auto het ondersteunt.
Bedankt, maar nee niet echt. Dit gaat over de rotatie, die ik gewoon automatisch laat bepalen door het spel. Dus bij elke auto gelijk de juiste wheel rotation, met de gte's is 540 graden.

Echter de steering lock in de setup is bij de BMW bv 16 en de Porsche 17, ook niet aan te passen maar volgens mij vrij realistische waardes. Nu bij de Ferrari is het 27, waardoor je ineens heel anders moet sturen, veel gevoeliger waardoor je dus minder marge heb. Oftewel, Waar je in de BMW bv 90graden moet sturen om door een bepaalde bocht te komen, hoef je met de Ferrari maar 60graden te draaien wil je hetzelfde effect krijgen, dus minder speling.

Maar als de Ferrari dat in het echt ook heeft, dan is het gewoon een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Sander H schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:24:
[...]

Bedankt, maar nee niet echt. Dit gaat over de rotatie, die ik gewoon automatisch laat bepalen door het spel. Dus bij elke auto gelijk de juiste wheel rotation, met de gte's is 540 graden.

Echter de steering lock in de setup is bij de BMW bv 16 en de Porsche 17, ook niet aan te passen maar volgens mij vrij realistische waardes. Nu bij de Ferrari is het 27, waardoor je ineens heel anders moet sturen, veel gevoeliger waardoor je dus minder marge heb. Oftewel, Waar je in de BMW bv 90graden moet sturen om door een bepaalde bocht te komen, hoef je met de Ferrari maar 60graden te draaien wil je hetzelfde effect krijgen, dus minder speling.

Maar als de Ferrari dat in het echt ook heeft, dan is het gewoon een kwestie van wennen.
Ah zo. Maar dat hoort er natuurlijk wel een beetje bij, geen enkele auto is hetzelfde en vergt net iets andere besturing. Als ze allemaal hetzelfde zouden aanvoelen met het rijden zou er niet zoveel meer aan zijn. :)

Ik neem tenminste aan dat de waardes van de Ferrari ook overeen komen met de gegevens van de fabrikant, net zoals bij de andere officiële S397-auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08

2 video’s kort achter elkaar geplaatst op Youtube. 2e heb ik zelf nog niet gezien, maar zal vast een kern van waarheid inzitten. Ik zelf kon mij wel vinden in de eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Enige punt waar ik het altijd mee eens ben is misschien de UI die wat moderner/overzichtelijker kan. De rest....

Leuk dat GM zegt van: hernoem de game, bied packs aan met tracks en cars en dan ben je er....... Maar dat doet Rf2 al.... Je hebt een endurenace pack, gt3 pack etc......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Paulus07 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:37:
Enige punt waar ik het altijd mee eens ben is misschien de UI die wat moderner/overzichtelijker kan. De rest....

Leuk dat GM zegt van: hernoem de game, bied packs aan met tracks en cars en dan ben je er....... Maar dat doet Rf2 al.... Je hebt een endurenace pack, gt3 pack etc......
Ja UI en een moderne hud zou ik graag willen zien,

Klopt van dat laatste maar de integratie laat nog wel wat te wensen over. Net wel weer even gespeeld en ik moet zeggen het speelt wel lekker, maar mis informatie op mijn scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik vind sommige zaken altijd zo overdreven. Net als in die eerste video, na 5 minuten begint hij al dat hij kennelijk 2 uur(!) is bezig geweest alvorens hij de video kon maken. Hoe?! Ik heb nog nooit gedoe gehad met rF2, het langst duurt het laden van een track maar voor de rest vind ik het vaak aanstellerij en napraterij. Alsof ze niet meer dan 2-3 minuten hebben gekeken en toen besloten hebben dat het niks is.

M.b.t. de content wat een chaos schijnt te zijn, ook zoiets. Iedereen gebruikt Steam maar kennelijk niemand weet hoe het werkt? En dat is dan kritiek richting S397. Nah, ik vind het onzin.

Die 2e zeurt de halve video over de prijs. Wat nogal persoonlijk is ook nog.

Daarnaast moeten Youtubers ook inkomsten genereren, rF2 staat nu enorm in de belangstelling dus nu ineens zie je ook meer video's rond rF2. Een beetje controverse is goed voor de views en goed voor de inkomsten van de Youtuber.

[ Voor 23% gewijzigd door dawg op 01-06-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

dawg schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:46:
Ik vind sommige zaken altijd zo overdreven. Net als in die eerste video, na 5 minuten begint hij al dat hij kennelijk 2 uur(!) is bezig geweest alvorens hij de video kon maken. Hoe?! Ik heb nog nooit gedoe gehad met rF2, het langst duurt het laden van een track maar voor de rest vind ik het vaak aanstellerij en napraterij. Alsof ze niet meer dan 2-3 minuten hebben gekeken en toen besloten hebben dat het niks is.

M.b.t. de content wat een chaos schijnt te zijn, ook zoiets. Iedereen gebruikt Steam maar kennelijk niemand weet hoe het werkt? En dat is dan kritiek richting S397. Nah, ik vind het onzin.

Die 2e zeurt de halve video over de prijs. Wat nogal persoonlijk is ook nog.

Daarnaast moeten Youtubers ook inkomsten genereren, rF2 staat nu enorm in de belangstelling dus nu ineens zie je ook meer video's rond rF2. Een beetje controverse is goed voor de views en goed voor de inkomsten van de Youtuber.
RF2 is denk ik de enige die gebruikt maakt van die licht verstopte en onduidelijk ingerichte workshop, dus ja het is niet hetzelfde als de andere sims.
Paulus07 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:37:

Ja in het begin brachten ze nog wel packs uit nu is alles los. Misschien omdat ze dachten dat de packs ‘te goedkoop’ waren. Als je met een GTE league race wil meedoen, ben je min of meer verplicht om de Ferrari ook te kopen, ook als je er geen klap om geeft. Dit is trouwens 1 van de weinige dingen die iRacing wel goed geregeld heeft. Als je 1 van de wagens en het circuit hebt dan kan je meedoen, je hoeft niet alle content te bezitten. Naja dit laatste punt geldt voor alle sims.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Twee videos over hetzelfde in korte tijd... toeval? De GM video is nog wel te pruimen, maar die andere... Het is duidelijk uit andere videos op dat YT channel dat hij nogal een fan is van AMS2. Dat is verder prima, want AMS2 is veelbelovend. Persoonlijk snap ik niet waarom hier altijd zo’n wedstrijd van gemaakt moet worden. De perfecte sim racing game bestaat niet. Elke game heeft zijn sterke en zwakke punten. En voor iedereen persoonlijk is het ene sterke punt belangrijker als het andere.

Ik ben opgegroeid met rF1 en rF2, dus ben gewend aan hoe deze games werken. Ik kan me voorstellen dat voor nieuwe sim racers de stap naar rFactor 2 groter is dan ander racing sims die nu op de markt zijn. En daar ligt wat mij betreft de grootste uitdaging voor Studio 397. Men zou nieuwe klanten kunnen trekken met grotere ‘packs’, zoals b.v. RaceRoom doet. Verder zou de nieuwe UI voor een betere ‘user experience’ moeten zorgen, maar ondanks dat de nieuwe UI er veel moderner uit ziet, is deze nog veel te beperkt in zijn functionaliteit. De nieuwe UI zou een basis moeten zijn waarop verder gebouwd kan worden, maar dat moet dan wel in een wat hoger tempo gaan gebeuren dan we tot nu toe gezien hebben. De toekomst zal het leren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ach ondertussen blijven andere videos nog steeds genieten. :)
Zoals:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

PatrickC schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:10:
Twee videos over hetzelfde in korte tijd... toeval? De GM video is nog wel te pruimen, maar die andere... Het is duidelijk uit andere videos op dat YT channel dat hij nogal een fan is van AMS2. Dat is verder prima, want AMS2 is veelbelovend. Persoonlijk snap ik niet waarom hier altijd zo’n wedstrijd van gemaakt moet worden. De perfecte sim racing game bestaat niet. Elke game heeft zijn sterke en zwakke punten. En voor iedereen persoonlijk is het ene sterke punt belangrijker als het andere.

Ik ben opgegroeid met rF1 en rF2, dus ben gewend aan hoe deze games werken. Ik kan me voorstellen dat voor nieuwe sim racers de stap naar rFactor 2 groter is dan ander racing sims die nu op de markt zijn. En daar ligt wat mij betreft de grootste uitdaging voor Studio 397. Men zou nieuwe klanten kunnen trekken met grotere ‘packs’, zoals b.v. RaceRoom doet. Verder zou de nieuwe UI voor een betere ‘user experience’ moeten zorgen, maar ondanks dat de nieuwe UI er veel moderner uit ziet, is deze nog veel te beperkt in zijn functionaliteit. De nieuwe UI zou een basis moeten zijn waarop verder gebouwd kan worden, maar dat moet dan wel in een wat hoger tempo gaan gebeuren dan we tot nu toe gezien hebben. De toekomst zal het leren!
Als Ermin iets is dan is het wel een enorme RF2 fanboi. Alleen wel iemand die ook kritisch naar de game kijkt, en ziet dat RF2 ondanks het hele esports gebeuren en het wegvallen van concurrenten die mods ondersteunen maar niet aan lijkt te slaan. De game is nu 7 jaar uit en mist nog steeds zoveel. Ik heb veel respect voor S397, maar mijn inziens zijn hebben ze het verkeerde pad gekozen. Beter om een clean sheet game te maken, dan nog een hoop nieuwe content te maken en de oude te vergeten.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

CoronelHimself schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:09:
[...]

RF2 is denk ik de enige die gebruikt maakt van die licht verstopte en onduidelijk ingerichte workshop, dus ja het is niet hetzelfde als de andere sims.
Dat klopt, maar is ook de enige die mods ondersteunt. Oki, AC ook maar dat is al een oude sim. En als je tussen die twee vergelijkt is rF2 met mods makkelijker te onderhouden door die Workshop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

dawg schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:17:
[...]

Dat klopt, maar is ook de enige die mods ondersteunt. Oki, AC ook maar dat is al een oude sim. En als je tussen die twee vergelijkt is rF2 met mods makkelijker te onderhouden door die Workshop. :)
In theorie wel, in de praktijk heeft de workshop nog wel zijn problemen. Zeker als je iets wil verwijderen of als iemand de content hernoemd. Kun je beter content manager hebben voor AC. :P

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

CoronelHimself schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:20:
[...]

In theorie wel, in de praktijk heeft de workshop nog wel zijn problemen. Zeker als je iets wil verwijderen of als iemand de content hernoemd. Kun je beter content manager hebben voor AC. :P
Maar dat is niet de schuld van S397, zo wordt het echter wel vaak gebracht. Dat was meer mijn punt eigenlijk.
En AC contentmananger is ook een mod dus in die zin staat mijn uitspraak nog steeds. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb gekeken naar de oude Radical die blijft inderdaad staan in het menu en op schijf. Dit is nieuw want ik heb in het verleden geregeld er op geabonneerd en weer weggehaald. En dan was hij altijd uit het menu verdwenen. Ik heb vorige week met de nieuwe Windows update mijn machine opnieuw opgetuigd en daarmee ook een schone installatie van RFactor 2 dus dat kan het niet zijn.

Edit:
Laat maar ik heb mij vergist met de GT3. De Radical SR3-RSX uit de workshop wordt wel netjes verwijderd.

[ Voor 13% gewijzigd door homernt op 01-06-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CoronelHimself schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:17:
[...]

Als Ermin iets is dan is het wel een enorme RF2 fanboi. Alleen wel iemand die ook kritisch naar de game kijkt, en ziet dat RF2 ondanks het hele esports gebeuren en het wegvallen van concurrenten die mods ondersteunen maar niet aan lijkt te slaan. De game is nu 7 jaar uit en mist nog steeds zoveel. Ik heb veel respect voor S397, maar mijn inziens zijn hebben ze het verkeerde pad gekozen. Beter om een clean sheet game te maken, dan nog een hoop nieuwe content te maken en de oude te vergeten.
Ik heb nog maar een paar videos van Ermin gezien, dus heb waarschijnlijk te snel mijn conclusies getrokken. Wat me in de Ferrari video wel opviel is dat hij de standaard setups van rF2 compleet afbrandt, niet alleen van de Ferrari, maar alle auto setups. Maar hij was dan verder wel erg positief over de nieuwe Ferrari.

Of Studio 397 de juiste strategie heeft gebruikt met rFactor 2 kan ik niet echt beoordelen. Ik weet niet hoeveel omzet ze draaien en wat hun kosten zijn. Men had met de rF2 ‘legacy’ van ISI ook een nieuwe game kunnen beginnen (nieuwe naam), maar de rFactor brand is natuurlijk wel een sterke. Dan zouden ze het rFactor 379 hebben kunnen noemen. >:) In principe is rFactor 2 nu een andere game dan het in de ISI tijd was. Ik heb het op dag 1 van de beta destijds gekocht, maar heb het jaren lang erg weinig gespeeld. Dat veranderde snel toen Studio 397 het overnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoe hebben jullie trouwens de driving aids staan? Alles uit of sommige dingen op low?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:59
Paulus07 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:27:
Hoe hebben jullie trouwens de driving aids staan? Alles uit of sommige dingen op low?
Blasphemy! Alles uit. TC/ABS zijn prima als ze beschikbaar zijn, als je maar het maximale uit de auto haalt :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
was gisteren even in wat settings aan het kijken en zag daar namelijk bijvoorbeeld die Anti-lock brakes (zo uit me hoofd) op low staan.
Als ik die uitzet en dan de LMP2 pak hoef ik maar minimaal te remmen en draai dan direct 360 graden rond de vangrail in. Als die op low staat heb ik dit niet.

Dus wil in die driving aids weer gewoon alles uitschakelen en dan kijken welke settings ik via de wagen zelf moet aanpassen (en moet mappen aan een knop op het stuur). Want blijf het idee houden dat er nu dingen door elkaar lopen mbt settings op verschillende plekken.....

En dat ik daarom ook zo vaak geklooi heb met setups proberen en het steeds vangrail koppen blijft :P
Gewoon simpel remmen voor een bocht is namelijk elke keer een uitdaging.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat is er mis met het verlagen van de remdruk in de setup dan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
Stap 1: zorg ervoor dat je remmen voor eerder blokkeren dan achter, anders sta je inderdaad achterstevoren zodra je achter blokkeert.
Stap 2: zoals @Schuey net opmerkt, als je telkens te hard remt, zet dan de remdruk wat lager zodat je bij vol remment net niet blokkeert (je remt het hardst op topsnelheid, dus stel 'm daar op af, zodra je snelheid en downforce verliest moet je langzaam de remdruk iets afbouwen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Vorige keer werkte het verlagen van de remdruk nog niet echt goed en zat ik alsnog in de vangrail.
Zal er vanavond of komende tijd eens verder mee tunen :)

Porsche is overigens lekker bezig voor Le mans :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WppjohAIEZZCc3OXmhPNwslbpE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jX262uxmeH5yEBhsBn8n8HC9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0oo3j8bfFDQW4OKOkeSqPTitHU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RzJvrYuZfolyaiVPhjowgWPy.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxmJ7EcEi5Fvbe2KkjJaBJFPmNU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ISkEbj3HtKk4evxCezGB3TSz.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJT6djQkVqhusohHAkLaXsAvbS4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JA6uBH5cpLpB8B4eLNQT4y5M.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hmm, zouden ze mijn nummer niet hebben, ze hebben nog niet gebeld :?

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

https://forum.studio-397....lable.66276/#post-1029153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
[quote]Paulus07 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:12:
[Twitter]

https://forum.studio-397.com/index.php?threads/latest-bui
Known issues:

- Dusk and night are a bit over-exposed at the moment.
A bit? Ik heb net even in de schemer en nacht gereden, maar dat ziet er wel erg over-exposed uit nu. :o Daar is nog werk aan de winkel voor S397 voor Le Mans volgend weekend. Verder blijven mijn FPS in het donker dramatisch zakken, zelf nog richting de 30 FPS. :-( En dat terwijl ik met gemak de 60FPS haal overdag.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 05-06-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met opstarten van Rfactor2.
als ik vanuit steam opstart, gaat het even goed en vervolgens geeft windows aan dat er een probleem is met Launcher R factor.exe.

is er iemand die weet wat ik er aan kan doen?
alvast bedankt en groet John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste simracers,

ik heb een probleem met opstarten van Rfactor2.
als ik vanuit steam opstart, gaat het even goed en vervolgens geeft windows aan dat er een probleem is met Launcher R factor.exe.

is er iemand die weet wat ik er aan kan doen?
alvast bedankt en groet John.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:20:
[quote]Paulus07 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:12:
[Twitter]

https://forum.studio-397.com/index.php?threads/latest-bui
[...]

A bit? Ik heb net even in de schemer en nacht gereden, maar dat ziet er wel erg over-exposed uit nu. :o Daar is nog werk aan de winkel voor S397 voor Le Mans volgend weekend. Verder blijven mijn FPS in het donker dramatisch zakken, zelf nog richting de 30 FPS. :-( En dat terwijl ik met gemak de 60FPS haal overdag.
Wat je nog zou kunnen proberen is om het aantal koplampen in de player.json omlaag te zetten. Zodat ze niet van alle wagens over heel de track berekend moeten worden (je ziet ze toch nooit allemaal tegelijk).

Schijnt ook weer wat FPS te winnen :)

Deze tips: https://forum.simracing.c...2-game-optimization.3751/

Of deze post: https://forum.studio-397....ow-fps.61265/#post-961705

Als dat nog invloed heeft..... Heb ze al zo lang geleden keer aangepast. Kan goed zijn dat er nu geheel anders wordt gedaan mbt licht etc.
Heb er destijds een aantal voor VR aangepast en sommige gave idd een FPS boost met minimale/geen verschil in beeld/graphics.

[ Voor 20% gewijzigd door Paulus07 op 05-06-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Verwijderd Je kan als 1e stap nog even de files verifieren in steam (kan zijn dat er misschien een bestandje mist).

Hoe dit werkt: https://support.steampowe...le.php?ref=2037-QEUH-3335

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:11:
[...]

Wat je nog zou kunnen proberen is om het aantal koplampen in de player.json omlaag te zetten. Zodat ze niet van alle wagens over heel de track berekend moeten worden (je ziet ze toch nooit allemaal tegelijk).

Schijnt ook weer wat FPS te winnen :)

Deze tips: https://forum.simracing.c...2-game-optimization.3751/

Of deze post: https://forum.studio-397....ow-fps.61265/#post-961705

Als dat nog invloed heeft..... Heb ze al zo lang geleden keer aangepast. Kan goed zijn dat er nu geheel anders wordt gedaan mbt licht etc.
Heb er destijds een aantal voor VR aangepast en sommige gave idd een FPS boost met minimale/geen verschil in beeld/graphics.
Ik heb wat settings verlaagd ahv pefromance tips in deze links en FPS blijven nu minimaal 55+ gedurende schemer en donker. 8) Aangezien mijn monitor freesync ondersteund icm mijn GTX 1070 (wel niet officieel maar het werkt) blijft mijn beeld vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
En Alonso gaat gewoon door met het winnen van The Race Legends races... dit keer op Monaco. Button deed deze keer niet mee, wat wel scheelde natuurlijk. Montoya werd tweede, waardoor we 2 oud winnaars van de Monaco GP op de eerste 2 plekken hebben? Wat zegt dat over de sim rFactor 2 en het Monaco circuit? Oh ja... en Tom Coronel haalde ook nog een mooie 6e plek... hij begint het sim racen te leren zo te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 06-06-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:36:
En Alonso gaat gewoon door met het winnen van The Race Legends races... dit keer op Monaco. Button deed deze keer niet mee, wat wel scheelde natuurlijk. Montoya werd tweede, waardoor we 2 oud winnaars van de Monaco GP op de eerste 2 plekken hebben? Wat zegt dat over de sim rFactor 2 en het Monaco circuit? Oh ja... en Tom Coronel haalde ook nog een mooie 6e plek... hij begint het sim racen te leren zo te zien.
code:
1
Dat het zeer realistisch is? :)

Ik ben benieuwd hoe de 24u van Le Mans zullen verlopen. Als alles goed gaat zal dat, denk ik, een enorme boost geven aan rF2. Wellicht opent het ook de deuren naar meer content, zoals we met de Ferrari al zagen. En wellicht dat het dan op den duur op online competitiviteit ( :Y) ) met iRacing kan concurreren, wat voor ons offline racers ook goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Dat het zeer realistisch is? :)

Ik ben benieuwd hoe de 24u van Le Mans zullen verlopen. Als alles goed gaat zal dat, denk ik, een enorme boost geven aan rF2. Wellicht opent het ook de deuren naar meer content, zoals we met de Ferrari al zagen. En wellicht dat het dan op den duur op online competitiviteit ( :Y) ) met iRacing kan concurreren, wat voor ons offline racers ook goed is.
Ja, als onervaren sim racers maar top real life racers als Alonso en Button meteen voorop rijden zegt wel genoeg denk ik. Bij de Formula E lijkt het wel anders te zijn, maar daar hoor ik ook dat de auto’s toch wel behoorlijk anders zijn in rFactor 2 dan in het echt. Ze hebben in rFactor 2 schijnbaar nog minder grip (overstuur) en de huidige Formula E’s hebben geen 2 versnellingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kak,

Nu een triple monitor setup. Maar de video settings kan ik niet openen. Niet in de oude UI als in de nieuwe. EN game start nu ook niet......
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Paulus07 Dus als je in de oude launcher video settings wilt openen werkt het niet? Volgens mij zijn die instellingen ergens opgeslagen in een ini file? Wat gebeurt er als je die verwijderd/hernoemt en rF2 een nieuwe laat aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Verify files via steam zorgde ervoor dat de game weer kon starten.
Die graphic settings overigens nog steeds niet. Dus moet dat maar ingame doen.

Nu nog beeld beetje goed zetten. Is beetje vervormd heb ik het gevoel.

[ Voor 20% gewijzigd door Paulus07 op 06-06-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Yup heb die nu gedaan. Moest die key nog ff mappen :)
Speelt/kijkt wat fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Paulus07 bevalt het, triples? :)

[ Voor 20% gewijzigd door dawg op 07-06-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Yup. Wel weer enorm wennen :P
En nog alles keer fatsoeneren mbt kabels etc.

Dus is nu nog beetje eerst ff kijken hoe en of alles werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@marrs ik vroeg me af, of jullie ook mog updates aan de soungengine in de plannen hebben staan? De laatste weken zijn er veel grafische updates geweest, wat nodig was, echter het geluid zou w.m.b. iets dynamischer mogen, dat je bijvoorbeeld het chassis hoort als je curbs overgaat, ik noem maar wat.

Ik kijk uit naar de Virtual Le Mans! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@dawg mss dat je dit nog kan proberen: https://www.racedepartmen...rf2-audio-overhaul.28744/

Bewaar wel even de huidige file. Mocht het niks zijn, plak je die weer terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Welk model is dit dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES5yNFwCBusheySlwKbPFoDbOzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Jp2A0WSVs7e0Tao5HwIDSKz.png?f=fotoalbum_large

Waar Le Mans te kijken valt:

https://www.fiawec.com/en...s-of-le-mans-virtual/6757

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOtqy-9xG9K9bb_QXwOmVodr1H0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vPQF3L3q8xiU6OQRqbNvKWfe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Paulus07 op 10-06-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmmm met welke MOD rijden ze de Le Mans?

Bij Jimmy slipte er een wachtwoord door...... (woeps :P )
Maar hij gaf aan dat je toch niet op de server komt en dat je een mod nodig hebt...

--------------------

Spotter Guide:

https://24virtual.lemanse...Virtual%20V1%20SAFIES.pdf

---------------

Ook wel nice: https://sportscar365.com/...ns-prep-a-big-eye-opener/

---------------

Lekkere setup _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Paulus07 op 11-06-2020 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb nu denk eindelijk het remmen, bias etc goed staan. Zwaardere rubbers in de fanatec elite lc gedaan zodat ik die niet meer makkelijk helemaal intrap. En de fun is weer terug met racen! :D

Ohja en het ziet er ook weer heerlijk uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf04BTP-rnzRuew5rPnCMQpFzwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pGajMewTPkVSU1ZbRvuwQcWy.png?f=fotoalbum_large

Paar extra screenshots zijn te zien via: https://flic.kr/s/aHsmFFyWfq

[ Voor 5% gewijzigd door Paulus07 op 13-06-2020 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Paulus07 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 00:27:
Heb nu denk eindelijk het remmen, bias etc goed staan. Zwaardere rubbers in de fanatec elite lc gedaan zodat ik die niet meer makkelijk helemaal intrap. En de fun is weer terug met racen! :D

Ohja en het ziet er ook weer heerlijk uit!

[Afbeelding]

Paar extra screenshots zijn te zien via: https://flic.kr/s/aHsmFFyWfq
Dat ziet er top uit inderdaad!
ps. Heb je ook geprobeerd de remkracht op heel weinig Kg te zetten (via de setup van de auto)?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Yup. Maar dan was het hier gewoon rechtdoor bij elke bocht. Dan was er niks aanwezig mbt rem leek het. Nu op 95% werkt beter. Nog steeds oefenen. Maar in ieder geval niet bij elke bocht/rem 360 rondjes maken. + De bochten zijn nog snel te nemen ipv al super vroeg te moeten remmen.

Dus nu ff deze setup aantal keer spelen etc.

Alleen heeft iemand verzonnen om een le mans race te organiseren. Dus zal meer rr2 gaan kijken dan zelf spelen 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Paulus07 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:59:
Yup. Maar dan was het hier gewoon rechtdoor bij elke bocht. Dan was er niks aanwezig mbt rem leek het. Nu op 95% werkt beter. Nog steeds oefenen. Maar in ieder geval niet bij elke bocht/rem 360 rondjes maken. + De bochten zijn nog snel te nemen ipv al super vroeg te moeten remmen.

Dus nu ff deze setup aantal keer spelen etc.

Alleen heeft iemand verzonnen om een le mans race te organiseren. Dus zal meer rr2 gaan kijken dan zelf spelen 😛
Juist, dus dan had je geen remkracht meer over. Als het zo werkt, mooi toch?! Ik vind het wel mooi rijden met de Formule E, het ziet er top uit. Voor New York en Berlijn wacht ik liever op een sale, maar het is allemaal wel (weer) topkwaliteit. (ik rij er nu enkel Hong Kong en Monaco mee)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Luxicon Je zou ook nog Lester Special Edition kunnen gebruiken met de Formula E. Die track heet tegenwoordig Formula E Test Circuit en deze hebben ze ook gebruikt in de e-series Formula E.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1716705573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:59:
Ja, ben erg benieuwd hoe deze gaat verlopen, heb er wel zin in. Ik zag wel dat ze op RTL7 niet de hele race uitzenden. Dus nog ergens op zoek naar wat live streams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
PatrickC schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:18:
@Luxicon Je zou ook nog Lester Special Edition kunnen gebruiken met de Formula E. Die track heet tegenwoordig Formula E Test Circuit en deze hebben ze ook gebruikt in de e-series Formula E.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1716705573
Top, een circuit erbij dus. :)

De stream zet ik op bij Motorsport.tv. Er is ook een pre-show.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Oh is RTL niet volledig dan? Ook niet online?
De virtuele 24 uur van Le Mans gaat zaterdag om 15.00 uur van start en is live te zien op RTL 7 en via de livestream op RTLGP.nl
Algemene stream + info etc:
https://www.lemans.org/en...of-le-mans-live-now/53899

Spotter guide: https://assets.lemans.org...virtual-spotter-guide.pdf

STREAMS:
- 24 Heures du Mans: YouTube: YouTube
- FIAWEC: YouTube: 24 Heures du Mans Virtual - DIRECT
- Jimmy Broadbent: YouTube: Taking Part In The World's Biggest Sim Race | Le Mans 24 Hours
- Nicki Thiim: YouTube: 24H OF LE MANS VIRTUAL WITH ASTON MARTIN RACING
- RTLGP: https://www.rtlnieuws.nl/sport/gp/
- motorsport.tv pre-show: https://eu.motorsport.tv/...errari-prerace-show/38956
- motorsport.tv RACE: https://eu.motorsport.tv/...24-hours-of-le-mans/36404
- ...

LIVE!!!!! :o

[ Voor 82% gewijzigd door Paulus07 op 13-06-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zo. Net op tijd volgens mij, of heb ik al iets gemist? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nope. enkel een gekke vlag edit voor een greenscreen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Haha ja ook gezien. :D

Mooie overlay ook weer nu.

[ Voor 40% gewijzigd door dawg op 13-06-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wel tof hoe ze dit aanpakken!

En aan de andere kant raar omdat je het zelf gewoon ook kan spelen etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Net als warming up nog even een 24 uur gereden in 30 minuten met de Senna GTR in een veld van 49 AI met GTE’s, LMP2’s, LMP3’s en McLaren Senna GTR’s. Die Senna is toch wel een lekkere auto om mee op Le Mans te rijden. Ik lag 2e in mijn klasse met nog een ronde te gaan en toen kreeg ik een drivethrough penalty vanwege track limits. Maar hoe los je die in in de laatse lap van een race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@PatrickC Ik weet niet, volgens mij gaat dat niet. Ik begin dat meestal opnieuw. :P

En professioneel opgezet wel, met officiële racedirector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:16:
@PatrickC Ik weet niet, volgens mij gaat dat niet. Ik begin dat meestal opnieuw. :P
Ik ben maar de pits ingereden en CrewChief vond dat ik op het podium geëindigd was, maar in de timing na de race was ik 9e overall en 6e in m’n klasse. Ik denk dat er dan een time penalty wordt uitgedeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
Hier kun je trouwens het team van Verstappen live bekijken. Dat is het Twitch kanaal van Lando Norris.
En hier is een lijst met alle drivers, zodat je weet wie bij welk nummer hoort.
Live Timing is ook beschikbaar. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Luxicon op 13-06-2020 15:53 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:18:
[...]

Ik ben maar de pits ingereden en CrewChief vond dat ik op het podium geëindigd was, maar in de timing na de race was ik 9e overall en 6e in m’n klasse. Ik denk dat er dan een time penalty wordt uitgedeeld.
Daar lijkt het inderdaad op. Nouja, beter als dat de race in de soep loopt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Toch wel triest dat ze op het officiele YT channel stream vertellen dat de Ferrari nog niet beschikbaar is en pas na deze race gereleased zal worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Mss een andere versie/update.

Vraag me ook af: hebben ze nu iets van flash? Ik gebruik daar nu namelijk een los progje voor. Zou nice zijn als dit in de game zit/komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Paulus07 Flash? Je bedoelt om even met je koplampen te knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Yup.

Die pitstops gaan ook nog leuk worden 😛 dan is altijd flink puzzelen altijd in de krappe afkadering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:36:
Yup.

Die pitstops gaan ook nog leuk worden 😛 dan is altijd flink puzzelen altijd in de krappe afkadering....
Kwam Alonso net ook achter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zelf ook soms gehad in de pit. Als je als 1e bent en er komt er dan 1 voor en 1 achter je.... Sta je klem 😛 in het echt kunnen ze je nog ff draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:28:
Ik gebruik daar nu namelijk een los progje voor.
Deze toevallig? https://github.com/TonyWhitley/rF2headlights/wiki

Pagina: 1 ... 21 ... 42 Laatste