Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dit ziet er veelbelovend uit @marrs !
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Het hele concept van Marcel is helemaal anders dan bij andere games. Rennsport, GTR, ... vertrekken vanuit Unreal 5 en plakken er physics op. Bij Marcel (mede door zijn achtergrond) focust zich veel meer op het technologische aspect en die hard simracen. Ook zijn contributie aan de opensource community zoals Godot is fantastisch.
De hele expo is een echte aanrader!
De finale van Sim Formula in rFactor 2 op circuit van Maastricht was een mooie wedstrijd om te volgen.
YouTube: #SFE2024 Lan Super-Final | Maastricht
/f/image/IfQsmjRICYtYMuVNJppaJYe4.png?f=fotoalbum_large)
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dus Niels Heusinkveld is ook betrokken voor de physics. Lijkt me een goede zaak.
Het valt me bij alles wat ik tot nu toe gezien heb dat het bijna rally rijden lijkt met de vele (tegen)stuurbewegingen en driften. Dat kan natuurlijk liggen aan de auto waar mee gereden wordt. Ik zou wel eens wat willen zien met een auto die wat meer grip heeft.
Ik wilde een auto gebruiken waar je als rijder nog echt in controle bent. Dus geen downforce, geen electronische hulpmiddelen, niet al te veel grip, zodat je de physics engine goed kon evalueren (in de 5 tot 10 minuten die de meeste mensen konden rijden). Daarbij nodigde ik regelmatig mensen uit om over de limiet te gaan, puur om te kijken of ze de auto dan nog konden opvangen.
Een aantal mensen heeft ook met een snellere auto gereden, een zeer vrije interpretatie van een jaren 70 F1 auto. Dus met meer downforce, meer grip en meer vermogen. Ook daarmee kon je nog wel een beetje driften en hij was ook zeker goed te corrigeren.
En ik wilde, bewust, niet "weer" een GT3 auto laten zien. Daar hebben we er al genoeg van, en met alle electronica die daarin zit, is de rij beleving ook wat minder puur. Maar ik hoor wel wat je zegt, @PatrickC en ik zal zeker in toekomstige demos auto's laten zien met nog meer grip, downforce, ground effects en/of electronische hulpmiddelen. Tenslotte moet de engine al dat soort auto's aankunnen. Intern heb ik al een flink aantal extra auto's, zelfs stadium trucks, dus er komt zeker meer variatie aan!
Met een GT3 was dat inderdaad ook veel lastigere geweest en krijg je ook weer meteen dat het vergelegen gaat worden met de bestaande sims.
Ik ben erg benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.
YouTube: SFE2024 Aftermovie
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Met vriendelijke groet Milan.
Sowieso moet ik het in de online races vooral hebben van consistentie en minder van snelheid (bronze III tegen silver I aan en gold III safety). Maar wat ik wel merk is dat de echte race-autos als de Radical en de Tatuus me veel beter liggen. Ik kan dan in ieder geval elke bocht beter proberen te nemen dan mijn persoonlijke snelste ronde en als dat niet lukt dan weet ik waar het verkeerd ging.
Bij alle auto's met gewicht is het wel een heel frustrerend proces. Ik kan totaal niks opbouwen. Regelmatig +2s boven mijn snelste ronde die op zichzelf ook al niet indrukwekkend is.
Stock cars zijn erg zwaar. Veel zwaarder dan normale GT wagens, waardoor het erg anders is.se77en schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:52:
Iemand tips voor het besturen van BMW M2 en Stock car?
Sowieso moet ik het in de online races vooral hebben van consistentie en minder van snelheid (bronze III tegen silver I aan en gold III safety). Maar wat ik wel merk is dat de echte race-autos als de Radical en de Tatuus me veel beter liggen. Ik kan dan in ieder geval elke bocht beter proberen te nemen dan mijn persoonlijke snelste ronde en als dat niet lukt dan weet ik waar het verkeerd ging.
Bij alle auto's met gewicht is het wel een heel frustrerend proces. Ik kan totaal niks opbouwen. Regelmatig +2s boven mijn snelste ronde die op zichzelf ook al niet indrukwekkend is.
Vroeg remmen en echt wachten tot de snelheid er voldoende eruit is, anders heb je alleen onderstuur. Het voelt bijna alsof je stil moet staan. Op de exit moet je ook gas geven alsof er een ei onder je pedaal zit, want er zit veel kracht in deze auto.
Mantra in deze wagens is ook: “slow is smooth and smooth is fast”
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 12-08-2024 07:27 ]
Daar was ik al een beetje bang voor maar bedankt voor je antwoord. Ik ga eerst nog maar plezier hebben met de Radical en de Tatuus. Met de Caterham ben ik ook opvallend traag maar die vind ik dan wel een stuk leuker rijden.Niellie41 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 07:27:
[...]
Stock cars zijn erg zwaar. Veel zwaarder dan normale GT wagens, waardoor het erg anders is.
Vroeg remmen en echt wachten tot de snelheid er voldoende eruit is, anders heb je alleen onderstuur. Het voelt bijna alsof je stil moet staan. Op de exit moet je ook gas geven alsof er een ei onder je pedaal zit, want er zit veel kracht in deze auto.
Mantra in deze wagens is ook: “slow is smooth and smooth is fast”
Trouwens wel fantastische force feedback juist in de zwaardere auto’s. Je voelt echt de krachten doorwerken bij het aanremmen.
https://www.studio-397.co...gust-daily-deal-now-live/
Ondanks de sim qua ontwikkeling ‘dood’ is, kun je de base game incl alle content (behalve karting en Reiza) voor 100 euro nu aankopen.
[ Voor 33% gewijzigd door BNX op 26-08-2024 12:22 ]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Ja, ze doen die sales steed# op packs helaas. Ik mis nog een paar DLC, die nooit als enkel item in de sale zijn gekomen en de packs zijn niet interessant als je de meeste content van die packs al hebt. Tegen de volledige prijs vind ik het niet waard, anders had ik ze wel direct aangeschaft.BNX schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:20:
Daily Deals nu… veel korting op complete packs, geen losse items helaas
https://www.studio-397.co...gust-daily-deal-now-live/
Ondanks de sim qua ontwikkeling ‘dood’ is, kun je de base game incl alle content (behalve karting en Reiza) voor 100 euro nu aankopen.
https://www.studio-397.com/2024/11/content-update/