Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Wellicht handig om de TS een stuk uit te breiden met info? Volgens mij kan je een hoop uit de sticky's op het rF2 forum halen (http://isiforums.net/f/forumdisplay.php/41-rFactor2). Dan komen mensen er ook wat meer over te weten!
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Anoniem: 378118
Ik heb de game al maar nog niet kunnen spelen omdat ik nog geen mods heb.
Ik heb zelf spotnet dus ik zou ze daar ook weg kunnen halen?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 26-01-2013 22:56 ]
Na het aanschaffen moest ik nog wel een reactivate bij het purchase scherm doen, omdat ik zo wel de SP als de MP niet kon opstarten zelfs na installatie van de mods.
http://isiforums.net/f/sh...l-locations-%28torrent%29
Anoniem: 387913
C.A.R.S ziet er vele malen beter uit.CptChaos schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:14:
Misschien ook een idee om een vergelijking te doen met Project C.A.R.S. (Racesim)?
Echter de engine van RF2 is gewoon beter
beide zijn nog in closed beta,
echter voor simulatie wint RF2, maar het realisme "gevoel" lijd wel onder de zeer tegen vallende grafics
maar goed, god weet wat ze er nog uit gaan persen...
En als ik moet kiezen, physics over graphics, anders koop ik wel een console met arcade spelletjes
nu ben ik ook naar iRacing gestapt, was een aanbieding, wilde dat is proberen.. Amai, dat legt de lat weer hoger! enorme goede physics en ook wel pracht om te zien. Zowiezo is iRacing enorm sterk kwa Multiplayer. Ben me daar nu in verdiepen, wat gaaf hoor..
Schuey schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:43:
Het is pijnlijk duidelijk wat de verschillen zijn als je ze letterlijk na elkaar opstart. pCars verliest het gewoon met een straatlengte als het komt op physics als je daarna rF2 opstart. Met vlagen voelen voor mij de graphics van rF2 realistischer aan voor mij door realistischer kleurgebruik. Ik vind de graphics van pCars prachtig hoor, maar ik weet wel dat ik een game aan het spelen ben, bij rF2 vergeet ik dat makkelijker
En als ik moet kiezen, physics over graphics, anders koop ik wel een console met arcade spelletjes
Deze week begint ook de open beta van R3E (RaceRoom Racing Experience). Een sim op basis van Free2Play waarbij je zelf bepaald welke content je koopt (varierend van 2 tot 6 euro ongeveer per auto/baan). Alleen mist deze op dit moment nog multiplayer (los van hotlapping) maar het is best vermakelijk....
Voeg mij anders even toe aan de topic start, kan ik wanneer ik wat tijd over heb hier ook wat aandacht aan besteden.
Potverdikkie, vanavond proberenquote: Tim Wheatley;138086Hi folks,
Download:
http://rfactor.net/web/rf2/rf2dl/#c6r (or at the top of the page, whichever, same links).
This is an individual component, and represents how content should be released from now on. Per car, per track, etc. Old content, currently only available in rfmod packs, will also be released in the same way.
One thing to note with the C6.R is that you shouldn't get TOO comfortable. There is a new build coming that may alter it a tiny bit in (tire model) handling, but we wanted you to have something fun for the weekend anyway.
That new build is very close to release.
Cheers,
Tim.
Jeroen de Wit schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:51:
Als je de investering in iRacing over langere tijd kunt missen en er voldoende tijd in kan stoppen is het op het multiplayer vlak ongevenaard. Persoonlijk ben ik geen fan van de physics van iRacing (is wel al even geleden dat ik er mee heb gereden) maar het competitie element zou ik ook graag terug willen zien in andere spellen.
Deze week begint ook de open beta van R3E (RaceRoom Racing Experience). Een sim op basis van Free2Play waarbij je zelf bepaald welke content je koopt (varierend van 2 tot 6 euro ongeveer per auto/baan). Alleen mist deze op dit moment nog multiplayer (los van hotlapping) maar het is best vermakelijk....
Voeg mij anders even toe aan de topic start, kan ik wanneer ik wat tijd over heb hier ook wat aandacht aan besteden.
Ik ben nu de Corvette C6 GT2 aan het downloaden, zometeen eens proberen of dat hok een beetje interessant is, en binnenkort weer een nieuwe build.... Het werd wel weer een beetje tijd voor een update.
Post hier wel mijn eerste impresies van de auto.
Op racedepartment.com zag ik dat ze weer een Le Mans Series gaan houden met lange endurance races, van 6 uur of langer.
http://www.racedepartment...ms-season-4-announcement/
Als endurance racing fan wil ik best aan mee doen, wil zelfs rFactor er voor kopen. Zijn hier meer geïnteresseerden?
Het niveau daar is altijd al redelijk hoog geweest, en om nou ergens achteraan mee te zwabberen voor 2-4 uur is ook niet alles.
Ik vind het wel leuk om eens in de zoveel tijd aan 1 van hun club events mee te doen. Ook daar is het niveau redelijk hoog alleen heb je niet de verplichting elke dinsdag avond te rijden bijv. Dat komt mij al een stuk beter uit en is ook 1 van de redenen waarom ik praktisch nooit aan leagues mee doe.
In endurance racen hoef je niet perse snel te zijn, zolang je maar constant bent. Uiteindelijk gaat het om de fun.
Verspil mooi je geld aan rommel. iRacing is ongeëvenaard. Kritiek op physics kan altijd, en niets is perfect, maar het is nog steeds 10x beter dan de concurrentie en niet alleen vanwege de multiplayer/competitie.Jeroen de Wit schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:51:
Als je de investering in iRacing over langere tijd kunt missen en er voldoende tijd in kan stoppen is het op het multiplayer vlak ongevenaard. Persoonlijk ben ik geen fan van de physics van iRacing (is wel al even geleden dat ik er mee heb gereden) maar het competitie element zou ik ook graag terug willen zien in andere spellen.
dit kan in bevestingen rfactor 2 is nog dik beta. iracing staat stukken verder.Gelink schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:48:
[...]
Verspil mooi je geld aan rommel. iRacing is ongeëvenaard. Kritiek op physics kan altijd, en niets is perfect, maar het is nog steeds 10x beter dan de concurrentie en niet alleen vanwege de multiplayer/competitie.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
10x beter dan de concurentie? Meh.... Los van het competitie element is het kwa features behoorlijk kaal. Op audio / visueel vlak is het niets bijzonders. Op het gebied van gameplay features komt het simpelweg niet eens in de buurt bij de andere sims(GTR2 is nog steeds redelijk ongeevenaard op dit vlak). Om het nog maar niet over de physics te hebben in vergelijking met rF(2) en nK Pro en/of de prijs van de losse compontenten.Gelink schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:48:
[...]
Verspil mooi je geld aan rommel. iRacing is ongeëvenaard. Kritiek op physics kan altijd, en niets is perfect, maar het is nog steeds 10x beter dan de concurrentie en niet alleen vanwege de multiplayer/competitie.
Ja, op het gebied van multiplayer is het ongeëvenaard met het SR / IR systeem. Maar of dit het gebrek aan features, fatsoenlijke physics en een relatief hoge prijs kan rechtvaardigen? Voor mij in ieder geval niet.
De kans dat titels als AC en rF2 een groot gedeelte van de fanbase wegpikken van iRacing acht ik redelijk groot wanneer de mods en leagues als paddestoelen uit de grond gaan schieten. Maar goed, weer beetje terug ontopic.
Ik heb van het weekend de vernieuwde Corvette uitgeprobeerd en ik was aangenaam verrast over de kwaliteit van het geluid. Komt aardig in de buurt van dat van R3E (als je daar eenmaal aan gewend bent klinken overige sims ineens heel 'plat') dus dat hebben ze behoorlijk netjes gedaan. Ik heb er nog niet genoeg tijd in gestoken om voldoende te zeggen over de handling, tikkeltje tailhappy, maar dat is ook weer afhankelijk van de combinatie auto/circuit/setup dus daar wil ik een dezer dagen eens naar kijken.
Nu maar hopen dat ze snel weer met wat extra content komen (Marussia?) om het geheel interessant te houden. Gisteren ook weer wat rondjes gedaan met zijn voorganger met o.a. DRM Revival en HistorX, blijft geweldig!
Dit is nu waar ik schrik voor heb en de grote hekel die ik had aan rf1.Jeroen de Wit schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:32:
De kans dat titels als AC en rF2 een groot gedeelte van de fanbase wegpikken van iRacing acht ik redelijk groot wanneer de mods en leagues als paddestoelen uit de grond gaan schieten.
ok aan 5 kwaliteits mods. maar dan mod van mod en dan nog mod track en nog mod track. en weer een physics mod op mod, enz .....
bwaaak dan liever gesloten systeem dat werkt online
Daarnaast zijn de physics van rF2 nog niet zo goed als die van Iracing vind ik zelf. Zeker de FFB en circuits in Iracing voelen vele malen beter aan.
http://www.racedepartment...dlms-s4-intro-info.64484/
AVAILABLE CARS
The cars available come from the Endurance Series by EnduRacers.
Protoypes 1 (P1) - 11 entries
Audi R10
Peugeot 908 HDI
Prototypes 2 (P2) - 11 entries
Acura ARX 01B
Porsche RS Spyder Evo
Grand Touring 1 (GT1) - 12 entries
Aston Martin DBR9
Corvette C6R
Saleen S7R
Lamborghini Murcielage R-GT
Grand Touring 2 (GT2) - 12 entries
Ferrari F430
Panoz Esperente GTLM
Porsche 997 RSR
Spyker C8
SEASON SCHEDULE
Dates will be provide in a seperate thread, it will contain the full schedule with test events and deadlines.
Note there is a TS3 Race briefing on raceday, which is mandatory for all teams, the teamowner is expected during the briefing.
ROUND 1 - 8 HOURS OF SILVERSTONE
Official Warm-Up : 11:00 GMT
Race Briefing TS3 : 13:30 till 13:45 GMT
Race: 14:00 GMT
ROUND 2 - 12 HOURS OF SEBRING
Official Warm-Up : 09:00 GMT
Race Briefing TS3 : 11:30 till 11:45 GMT
Race: 12:00 GMT
ROUND 3 - 6 HOURS OF ROAD AMERICA
Official Warm-Up : 11:00 GMT
Race Briefing TS3 : 13:30 till 13:45 GMT
Race: 14:00 GMT
ROUND 4 - 10 HOURS OF TBA
ROUND 5 - 24 HOURS OF LE MANS
Wie heeft er interesse om een team te vormen?Each team consists of two to six drivers who cover part of the races and swap places during the pitstops.
Als ik men een paar man een team kan vormen, dan ga ik rFactor er voor kopen.
Ik hoef zeker niet voor de winst te gaan. Het gaat mij voornamelijk om het plezier
[ Voor 90% gewijzigd door Niellie41 op 13-02-2013 12:52 ]
Anoniem: 378118
Ik vind Iracing zelfs de leukste game van dit moment met mijn g27 stuurtje.DutchDevil79 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:37:
Yep Iracing mensen zullen niet snel over stappen naar AC en rF2 omdat de iracers voor een online experience gaan en dat bieden beide games dadelijk niet. Je ziet nu ook als je bijvoorbeeld in week 13 de fun-cup racejes doet op Iracing waar ineens geen Irating en SR mee doen dan ontaard het meteen in een crash festival. Even online racen in rF2 of AC zal alleen gaan als je de mensen kent waarmee je raced. En tegen de AI rijden is iets wat totaal niet bevredigend is voor de mensen die graag online racen.
Daarnaast zijn de physics van rF2 nog niet zo goed als die van Iracing vind ik zelf. Zeker de FFB en circuits in Iracing voelen vele malen beter aan.
Andere race games halen het nivo meestal niet van Iracing.
Zelfs straks met de overgang naar de playstation 4 twijfel ik er erg aan of de race games daar net zo echt en mooi worden als bij Iracing.
Over die enduracers league, ik zal eens een paar rondjes proberen op de verschillende banen. Wellicht dat ik wel geinteresseerd ben. Hangt t.z.t. ook een beetje van de planning af.
http://www.racedepartment...ll-season-schedule.64569/
Nou... Iracing alleen maar een uurtje gedaan bij een vriend, dus mijn ervaring met IR is beperkt.DutchDevil79 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:37:
Maar zeggen dat de physics nog niet zo goed zijn begrijp ik niet helemaal.
Ten eerste is het nog steeds BETA dus een work in progress. (volgens mij warmen banden nog steeds niet echt op)
Vooral de FFB instellingen moet je zelf nog in de INI tweaken wil je lekker kunnen rijden, vooral met een G27 (heb die zelf ook)
Maar wanneer RF2 "klaar" is, zal het gehakt maken van alle andere "sims" dat heeft RF namelijk in al die jaren ook gedaan, en menig andere goede sim gebruikt het rekenwerk van ISI.
-edit- gezien ik al lang niet heb gespeeld, maar even de fix lijst doorgenomen die elendig lang is.
ze gaan met behoorlijke sprongen vooruit met RF2.
Mooiste van al word mischien nog wel de save functie, dit zijn de features die in menig andere game ontbreken.
(dat je in een race kan saven en op een later moment weer verder gaan)
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 15-02-2013 22:34 ]
ik speel nooit singleplayer. Daar is niets aan.

Ik heb net voor het eerst rFactor gespeeld, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ik moet de instellingen uiteraard nog verbeteren.
Ik zal rF ook alleen gebruiken voor de RDLMS.
Mijn eerste indruk van rF is, wel leuk.
Ik moet nog zien of rF2 sims als iRacing of Assetto Corsa gaat verslaan. iRacing staat ook niet stil en verbetert zichzelf continue, samen met fabrikanten zelfs. Dat is toch wat anders dan auto's en banen die gemaakt zijn door hobbyisten.
het mag dan welliswaar niet de mooiste game zijn, maar RF is wel de meest realistische als het aankomt op de simulatie.
IR maakt bijvoorbeeld reclame met het feit dat Nascar rijders hun spel gebruikt voor training...
RF Pro word gebruikt door menig F1 team...
beide hebben dus een goede professionele gebruikers groep.
echter ben ik dan weer zo dat degene die het langer doet, de betere partij is
AC gaat zich ook richten op professionele klanten.

Degene die het langst bezig is, is beter? Dat hoeft echt niet te kloppen. Dan moet een team als Sauber ook beter zijn dan Red Bull, want Sauber is een ouder team.
Het gaat om geld.
De ontwikkelaar/team/groep met het meeste geld en resources, is beter.
Maar omdat jij zegt PUNT, heb jij gelijk. Daar kan ik niet tegen op.
[ Voor 73% gewijzigd door Niellie41 op 16-02-2013 09:09 ]
Terwijl IsI pas in 1999 op de markt kwam met Sports Car GT. Hun eerste simulatie.
En ach als jij je meer vermaakt met rFactor 2 dan mag dat. Meningen verschillen en dat is nu mooiste van meerdere producten. Voor ieder wat wils. Mijn mening is gewoon dat ik Iracing voorlopig beter vind.
Ging dit topic niet over rFactor2 ??? , ipv de vergelijking met alle andere software.
(Maak anders een vergelijkingstopic ?)
Post eens interessante MOD`s, boeiende FFB instellingen en screenshots van menu`s ofzoiets.
(en help Nickrsd eens hoe hij de startpost kan openzetten voor een mede tweaker.)
In dit topic is rF2 het beste, vind je iRacing het beste dan is daar een topic voor, same voor CARS en AsettoCorsa.
[/ModBreak]
Zowiezo is rFactor waarschijnlijk het beste, omdat er gratis meer dan 1000 auto`s en circuits voor te krijgen zijn (en sommige erg goede) na een kleine bijdrage voor het hoofdprogramma.
How do you save a random generator ?
658MB
http://rfactor.net/web/rf2/rf2dl/
How do you save a random generator ?
Ik zoek iets met het realisme van rFactor, maar met straatwagens eigenlijk. De modscene van rFactor 1 was/is daar geweldig in
[ Voor 25% gewijzigd door ETzPliskin op 28-06-2013 22:23 ]
[ Voor 11% gewijzigd door haarbal op 05-07-2013 19:13 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 02-08-2013 08:45 ]
alleen dat je ondersteuning krijgt of zit er nog meer achter
Ik wil deze sim voornamelijk kopen om zijn single play en mods
dus als iemand even het verschil goed kan uitleggen
zeker de voor en na delen tegen over een lifetime account
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ben nog steeds niet overtuigd. Auto's voelen "raar", weinig gevoel in banden/FFB en de replaykwaliteit is dramatisch, het lijkt wel een spel uit 2001. Niet heel boeiend maar toch.
Kijk over een paar maanden nog wel eens een keer, tot die tijd hou ik het bij iRacing.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De Nordschleife varianten die uit zijn gekomen zijn conversies van rF1 banen zonder optimalisaties voor rF2. Ik zou zeggen probeer eens met de Corvette / Skip Barber, F1 etc. eens wat rondjes te rijden op Lime Rock Park, Silverstone of een ander ISI circuit met wat rubber op de baan.Arfman schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:35:
Vandaag weer even gespeeld. Eerst geupdate naar build 240, Nordschleife geïnstalleerd en de boel geconfigureerd. MultiView zuigt nog steeds, hele kijkhoek is prut. Die uitgezet en het werkt. Grafisch alles redelijk laag gezet (FPS is king) en rijden maar.
Ben nog steeds niet overtuigd. Auto's voelen "raar", weinig gevoel in banden/FFB en de replaykwaliteit is dramatisch, het lijkt wel een spel uit 2001. Niet heel boeiend maar toch.
Kijk over een paar maanden nog wel eens een keer, tot die tijd hou ik het bij iRacing.
Dan is het geheel een stuk overtuigender. Physics/FFB wise tot nu toe de sterkste sim samen met de AC Tech Preview.
Ik hoop dat er snel meer van ISI kom want het is nu nog een beetje kaal
maar goed het is nog een "beta"
zeker met dat rubber op de baan en het opdrogen is wel leuk maar ook merkbaar
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 14-08-2013 20:01 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
EDIT: AC Tech Preview vind ik ook niet echt geweldig, wel goede tyrefeel maar de FFB krijg ik daar maar niet lekker (Fanatec GT3). Misschien ben ik wel te veel gewend aan iRacing
[ Voor 30% gewijzigd door Arfman op 14-08-2013 20:06 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
@Arfman de FFB vind ik nogal verschillen per auto. Helaas hebben de renault Clio en Corvette achtige auto's een beter gevoel dan de openwheelers (waarin ik zelf liever rijd) doordat die andere waardes hebben mbt vering en dergelijke..
Zeker als je eenmaal de baan goed hebt ingerubberd voel je gewoon de grip opkomen en kun je steeds meer gaan pushen. Ga je iets teveel pushen en blokeer je een paar keer krijg je ook letterlijk een tik in je stuur. Realroad is echt iets wat awesome werkt en ook echt heel erg merkbaar is gedurende een race/qualifying.
Zorg overigens wel dat als je een sessie start de realroad setting op 'naturally progressing' hebt staan. De 'green' stand is letterlijk 0 grip en zou bij holiday on ice niet misstaan, en dit komt zelfs in het echt na een fixe regenbui en nieuw asfalt niet als zodanig voor. Vaak is er tegenwoordig ook een of meerdere presets met al een licht of zwaar gerubberde lijn
Aan de andere kant, hier met een G27, het houd ook een keer op, het blijft een speelgoed ratelbak
[ Voor 45% gewijzigd door Schuey op 15-08-2013 08:25 ]
want als ik nu em stuur 10 graden naar een kant draai gaat hij in game veel verders en het is gewoon heel kort sturen met alles
of ligt dat weer ergens anders aan
[ Voor 66% gewijzigd door ravw op 15-08-2013 14:22 ]
Wat je anders kunt proberen is om in de setup de Steering Lock lager te zetten. Of het knopje "Vechicle Set" uit te zetten en handmatig het aantal graden instellen van je stuur (bijv. 270 graden).
die profiler miste ik ja gelijk maar weer er opgegooid en nu kan ik ze wel weerJeroen de Wit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:18:
Hoogstwaarschijnlijk moet je gewoon de Logitech Profiler nog installeren. Daar kan je alle FFB gerelateerde dingen en de draaihoek instellen. Kwestie van de officiele drivers van de Logitech site halen lijkt mij.
Wat je anders kunt proberen is om in de setup de Steering Lock lager te zetten. Of het knopje "Vechicle Set" uit te zetten en handmatig het aantal graden instellen van je stuur (bijv. 270 graden).
thx
ach je denkt er niet aan normaal cd er in maar ...... oeps heb geen eens meer een dvd of cd in mijn pc ..
maar goed het werkt weer
Circuit Zolder V0.1 Alpha
[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 16-08-2013 00:00 ]
of wta er nog allemaal in de planning staat tot de final ..
[ Voor 55% gewijzigd door ravw op 16-08-2013 00:11 ]
En voor de rest tja.... Ik heb Tim Wheatly wel eens zien spreken over een prototype auto, er komt een jaren 70 GT model. Een Toleman 1984 F1 auto (niks beters dan turbo F1 wagens uit de jaren 80) en vast nog veel meer......
Ik zou het persoonlijk fijn vinden als ze de ergste schoonheidsfoutjes in o.a. het colission model oplossen. Het spel zelf is prima speelbaar alleen irrieren zulke dingen mateloos aangezien je niemand "per ongeluk" een tikje kan geven zonde dat de kans bestaat dat diegene aan de andere kant van de baan beland.
dat is mooi om te horen maar zo zou ik willen dat er ook een naar het gras gekeken word want als je nu even naast de baan komt duurt het soms gewoon een min om terug te komen want je blijft door glijdenJeroen de Wit schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:45:
De volgende update wordt hoogstwaarschijnlijk de release van de 2012 IndyCar i.c.m. de Indy 500. Daarnaast werken ze nog aan een onbekend circuit die ze gelicenseerd hebben. (Autodromo Mores).
En voor de rest tja.... Ik heb Tim Wheatly wel eens zien spreken over een prototype auto, er komt een jaren 70 GT model. Een Toleman 1984 F1 auto (niks beters dan turbo F1 wagens uit de jaren 80) en vast nog veel meer......
Ik zou het persoonlijk fijn vinden als ze de ergste schoonheidsfoutjes in o.a. het colission model oplossen. Het spel zelf is prima speelbaar alleen irrieren zulke dingen mateloos aangezien je niemand "per ongeluk" een tikje kan geven zonde dat de kans bestaat dat diegene aan de andere kant van de baan beland.
remmen en sturen helpen niet
en ik zit nog met mijn rem pedaal te kloten (G25) het is alles of niet zachtjes remmen is haast niet te doen , zo als zeg maar met een GP 1 1960 ,op Monaco dan moet ik al bijna uit de tunnel remmen en rustig gaan rijden anders haal ik die chicane niet met remmen ..
of hij schiet rechtdoor of hij breekt uit ,maar echt gecontroleerd remmen is er niet bij
maar ik vind bij Rfactor toch dat de brake te snel reageert
En zou eens iemand even de startgedeelte van dit topic aan willen passen want Rfactor 1 en 2 kunnen we dan wel samen doen
Hier staan ook nog veel dingen in over RF2 en 1
[PC] rFactor "The Future of Race Simulation"
Misschien dat iemand er even aan kan gaan werken
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 16-08-2013 19:09 ]
Anoniem: 77892
Voor degene met een oculus rift. Er is een plugin uitgebracht deze week:
http://isiforums.net/f/sh...lus-Rift-Plugin-and-Tools
Ben zelf een tijd terug druk bezig geweest met een result parser voor rFactor 1/2:
http://isiforums.net/f/sh...result-reader-PHP-library
Handig om snel inzicht te krijgen in een race. Code is opensource.
Zorg dat alles goed gecalibreerd is, en als je met de auto in de garage staat, druk even alle pedalen helemaal in voordat je gaat rijden.
Zal eens kijken want niet alleen bij rfactor heb ik er last van het lijkt met of de eerste 1 cm indrukken gewoon gaat en dan in eens block van de wielen dus echt goed gedoseerd remmen is er niet bijSchuey schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:25:
[...]
Zorg dat alles goed gecalibreerd is, en als je met de auto in de garage staat, druk even alle pedalen helemaal in voordat je gaat rijden.
daar verlies ik gewoon veel tijd mee
Heel vreemd, dit staat haaks op belevingen die ik op het ISI forum lees en klinkt alles behalve vooruitgang!Arfman schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:08:
[...]
Offtopic hier, als het niet gewenst is haal ik het wel weg, maar even een snelle bevinding.
rFactor 2 geupdate, opgestart, stuur ingesteld (T500). Grafisch nog steeds geen goede triplescreen setting dus dat door ATi zelf maar laten doen (Eyefinity resolutie instellen ingame). Grafische settings stonden allemaal zo'n beetje op medium of hoog.
Corvette ingeladen op de Nordschleife. Niet mee te rijden, het minste overstuur zorgt voor een enkeltje vangrail. In het geval dat je de auto toch weer de andere kant op krijgt (ten koste van een paar weken levensverwachting van je stuur) krijg je een tankslapper waar de honden geen brood van lusten. Voor de kenners: exact hetzelfde probleem had iRacing ook met de Corvette 2 of 3 bandenmodellen geleden. Grafisch ook zwaar onder de maat.
Maargoed, Nordschleife is een custom track dus Lime Rock ingeladen. Alle grafische opties op maximaal gezet voor een eerlijk vergelijk. Nu viel nog beter op hoe blokkerig de bomen en trackside objecten zelf waren, de blokjes waren namelijk een stuk scherper
Het vuur wat uit de uitlaat komt lijkt wel een 2D bitmap, bijna lachwekkend. Auto ook nog steeds niet te besturen in mijn optiek, overstuur eindigt met een hoop kabaal in/op/over de vangrail.
Dit gaat weer de digitale kast in en ik probeer het over een aantal maanden wel weer opnieuw, maar dit had net zo goed rFactor 1.2 kunnen heten.
Ontopic: hou het maar lekker bij Assetto Corsa
Voor grafische pracht start ik pCars wel op, welgeteld 1 keer per half jaar
To add a few things I noticed.
Tire degradation as mentioned already is less now. Tires are heating up faster but also cooling down faster. Managing tires is going to be easier as it's also easier to get even tire wear now. The slip range for the tires to stay in the optimal operating temps seems to be bigger but on the other hand the tires are more sensible when they overheat it seems. Just 110° and you loose lot of grip in corners. Affects wear also much more.
With a proper setup braking and accelerating is much easier now too. It's like it has more grip but the grip doesn't come from the tires but from the suspension somehow. Dunno how to describe it.
The car is deffo more stable and slides are easier to catch. Generally it seems faster to me although I haven't driven it for a longer time due to league commitments lol.
I like how the car bounces now and as said it affects the FFB which feels really good to me.
Guess we will see more aggressive full fuel stints from now on which I like.
The main thing which I like most is that the car seems to be much more alive now on and under the limit.
As said I liked the Vette already before but now it's just a step up. Fav car in rF2.
All in all I like it very much as said, great improvement. Can't wait for the finalized tire pressure/contact patch update. Looking forward to it. Curious to see if it will affect the grip in slow corners much.
Thx ISI.
Vanavond zelf eens proberenAfter taking a few hours to reinstall everything because of the problem I listed above I got to drive both cars.. really great improvements the cars feel more alive now and you can slide them around and correct them its awesome thanks.
edit:
Het blijven krachtige monsters en vind ze echt lekker rijden, had alleen wat probleempjes met mij stuur uitslag lekker krijgen... De snelheidsbeleving is echt wel iets waar aan verbeterd kan worden met deze auto's, als je met 100km/h door een bocht gaat lijkt het alsnog alsof je 30 rijd, dat is echt kut want daardoor ben ik toch al eens een keertje teveel haaks rechtsaf de vangrails in gegaan...
[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 18-12-2013 09:27 ]
je kan je normale account over zetten naar steam
http://store.steampowered.com/app/365960/
voor de mensen die hem omwillen zetten naar steam
http://isiforums.net/f/sh...73-rFactor-2-Now-on-Steam
heb hem vanaf het eerste moment toen hij jaren geleden uit kwam maar hij is vele malen verbeterd.
nu op steam ook met steam workshop
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 13-11-2015 17:12 ]
Heb in het verleden rFactor 1 gespeeld, maar wil eigenlijk nog niet bij SRVN rijden en daar gaan betalen.
Het stuur heb ik destijds gebruikt voor rFactor1 en heeft lang stil gelegen, maar wil hem nu weer gebruiken voor rFactor2, maar krijg een probleem dat door de force feedback het stuur links gecentreerd is.
Maak gebruik van Windows 10 en USB 3.0 poorten. In eerste instantie stuur aangesloten en standaard drivers laten installeren. In Windows werkt dit prima en kon het control panel openen en het stuur kaliberen, maar zodra ik rFactor2 open gaat mijn stuur naar links en blijft daar staan. Geprobeerd de driver/software van de Thrustmaster site te installeren. Nadat ik deze geinstalleerd had gebeurde hetzelfde bij het openen van rFactor2. Wanneer de nieuwe software van Thrustmaster is geinstalleerd heb ik het probleem ook wanneer ik de control panel open.
Weet niet of ik de juiste topic heb, maar het lijkt een probleem met rFactor aangezien ik het met Dirt rally niet heb.
Dan geeft hij netjes aan dat hij de Thrustmaster F430 heeft gevonden. Heb ook al geprobeerd andere apparaten handmatig te laden, maar dit haalt ook niks uit.Schuey schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:58:
Wat gebeurd er als je in rF2 in de controller panel de 'detect' knop gebruikt?
Dus als je een T500 profiel probeerd te laden haalt dat ook niks uit? Heb je ook daarvan al gechecked of de FFB niet inverted is?
Overigens zou ik usb 2.0 poorten aanraden, aan de achterkant van je pc, zeker met zo'n oud stuur.
[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 24-11-2015 12:38 ]
Heb natuurlijk ook het probleem dat als ik in configuratiescherm de eigenschappen open dat dan ook het stuur ineens naar links gaat. Sluit ik de eigenschappen en haal ik de usb kabel er een keer uit dan staat het stuur weer recht. Wanneer ik dan de eigenschappen weer open gaat het stuur weer scheef.
Ja dat denk ik dus ook inderdaad, maar kan nergens andere drivers vinden en hij zou Win10 ondersteund moeten zijn. Heb nu contact met Thrustmaster support en zal dat even afwachten.Schuey schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:14:
Lijkt mij meer een driver icm windows 10 issue als je al in je configuratiescherm issues hebt.
bedankt voor je hulp!
Wat een gedoe eigenlijk. Om nou de lifetime versie aan te schaffen gaat me te ver voor een spel met gfx uit 2006
Toch wil ik hem wel aanschaffen om met SRVN mee te doen. Met wat geluk ontwikkeld Assetto Corsa zich genoeg dit jaar om ook serieus genomen te worden door organisaties zoals SRVN.
Ik zou nog geen steam subscription nemen, zie de meerwaarde er niet van in en het loopt naar wat ik hoor nog niet helemaal soepel.
SRVN neemt AC voorlopig niet serieus, er mist gewoon nog te veel om er mee te doen wat er nu mogelijk is met rf2.
Daarnaast bekroop mij persoonlijk elke keer als ik AC reed dat er bewust iets gedaan wordt om rijden makkelijker te maken... Dat druist heel erg in tegen wat ik van een sim wil, en neigt naar een spelletje voor console volk om ze het idee te geven dat ze goed kunnen rijden..
[ Voor 40% gewijzigd door Schuey op 02-12-2015 22:27 ]
Ik had in de rF2 demo al getest met 4x supersampling en dat haalt gelukkig de meeste jaggies weg, en natuurlijk voelen de physics lekker aan, dus rF2 is best wel speelbaar. Nu is het alleen nog een kwestie van aanschaffen zonder creditcard, maar 80 euro is natuurlijk absurd
edit; Je post edit gelezen. Gelijk heb je, dat is ook de reden dat ik een rF2 uitstapje wil maken. Het huidige bandenmodel V5 heeft AC weinig goed gedaan, en de woorden 'we gaan ons nu wat meer focussen op de multiplayer' die Kunos kort geleden lieten vallen doen mij ook niet zo veel. AC blijft enorm veel potentieel hebben, maar die koppige italianen soms....

[ Voor 18% gewijzigd door kevz op 02-12-2015 22:33 ]
Linkje om rF2 te kopen: https://commerce.rfactor.net/purchase/select
Linkje om te converteren naar Steam: https://commerce.rfactor.net/steam-transfer-form
edit; Voordat iemand exact dezelfde fout maakt, als je rF2 koopt met een jaar online via de site zelf, en je zet meteen je account om in een steam key, dan raak je al je online tijd kwijt. Staat letterlijk in hoofdletters voordat je door klikt. Overheen gekeken en nu zit ik met rF2 op Steam waar ik alleen offline mee kan racen, en wat euros weggegooit
[ Voor 24% gewijzigd door kevz op 04-12-2015 22:35 ]
Na iets langer dan een jaar met Assetto Corsa (redelijk intensief) geracet te hebben, heb ik gebruik gemaakt van de Steam korting actie om rFactor 2 te bemachtigen. Ik was vooraf gewaarschuwd voor de tegenvallende graphics en het aantal mods, maar ik ben toch positief verrast.
Eind 2014 heb ik tegelijkertijd een G27 en Assetto Corsa gekocht. Dit was mijn eerste ervaring met simracing. Nadat ik enigszins constante rondjes kon rijden met GT's en Formula's heb ik mij aan het multiplayer gedeelte gewaagd. Serieus racen kan sinds kort op de Minorating enabled servers, maar over het algemeen is het een wreckfest (vooral in de periode van steam sales). Ik kon mij tot nu toe altijd aansluiten bij de top 3, maar had nooit de pace of naar voren te vechten. De AI van de singleplayer was teleurstellend.
Nadat ik een tijdje gefrustreerd mee deed met league races en daarvoor met veel hotlapping voorbereide ben ik langzaam aan gestopt. Ik dacht dat ik simpel weg niet het talent had. Toch werd ik getriggerd toen ik de rF2 korting actie op Steam voorbij zag komen. Wat een wereld van verschil was dat. De Force FeedBack was veel lichter dan ik gewend was en ik spinde regelmatig op onverwachte momenten.
Nu ik een paar sessies met rFactor 2 heb geracet, merk ik dat de FFB mij veel meer probeert te vertellen en daarvoor in neutrale toestand wat minder krachtig is. Door middel van Skip Barber heb ik het effect van momentum rijden en overdriving ervaren. Aspect van het racen dat ik hiervoor niet goed door had.
Met de juiste mods is rFactor 2 naar mijn mening veel realistischer dan Assetto Corsa. rFactor kent geen genade en geeft mij aan wat ik fout deed. Ik heb me nog niet gewaagd aan de multiplayer, maar dit is wat minder toegankelijk dan die van AC.
De korting actie is inmiddels afgelopen.
Bestaat er een rfactor league van tweakers.net?
Ook maar eens mezelf gewaagd aan rFactor 2.
De game en physics bevallen me tot nu toe goed, maar ik mis wel wat content.
Het is schrapen op auto's en circuits toe te voegen. Maar misschien moet ik daar nog wat handigheid in vinden.
Gewoon op het ISI forum koekeloeren voor banen en auto's bijvoorbeeld, genoeg te vinden.
Ik werk voor Luminis en ben al mijn hele leven simracer (naja, bijna
Succes en hou ons op de hoogte!
@arfman de demoversie was altijd lastig: welke auto en track moet je daarin stoppen? Het is lastig om iets te kiezen wat iedereen aanspreekt. Wat we nu veel op Steam zien is dat mensen rF2 aanschaffen om het uit te proberen en hun geld terugvragen als 't niet bevalt. Op die manier kun je alle auto's en tracks bekijken. Misschien is het daardoor niet eens meer nodig om een aparte demo te maken? WDYT?
Leuk te zien dat het de goede kant opgaat met rfactor2.
Vanaf de eerste filmpjes van de auto's op monaco 1966 begon m'n hart te bonzen.
GPL 2.0 in de maak.
En jawel, toen het uitkwam was het ongeevenaard, de 3 mooiste circuits, prachtig nagebouwd.
Regen, nachtraces, man man man.
Ik moet zeggen , ik heb er heel wat uurtjes ingestopt.
Als je Spa 1966 in 3.25 rijdt met de EVE F1 op 3 schermen met goeie spullen , zoals h-shifter is dat echt geweldig.
Ik zit te wachten op een leuke kerstaanbieding voor een HTC-Vive, dan is de ervaring nog mooier denk ik zo.
Alle pluspunten van Rfactor 2 , zoals real-road, regen en nacht zijn super,
Alleen lijkt de ontwikkeling stil te staan
Er zijn wel nieuwe banen bijgekomen , maar ik heb niks met ovals en karts ed.
Ik snap dat er voor ieder wat wils in moet zitten, maar de oude content is vergeten.
Silverstone kwam een paar jaar geleden , waarom niet een silverstone uit de 60's erbij?
Een classic zandvoort zit in nu ook nergens in, behalve gpl dan.
Nu ik toch over de oude content zeur, alleen de Brabham heeft de tyre update gehad, de Lola's en de EVE en Spark zijn vergeten.
Al mijn simrace uurtjes zitten tegenwoordig in Assetto Corsa, terwijl ik de oude content en force feedback van rfactor2 eigenlijk natuurlijker vind aanvoelen.
De AI van rfactor2 is super, je kan ze laten leren, dat heb ik van het officiele forum.
Kost wat tijd , maar dan is het leuk racen, ze verdedigen en vallen aan.
Ik hoop dat je er wat moois van maakt Marcel,
Groet Menno
Op zich een idee, maar dan kun je maximaal 2 uur spelen. In 2 uur kan ik niet echt bepalen of een sim aan mijn verwachtingen voldoet, alleen het instellen van alle controls is al makkelijk een kwartier.marrs schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:25:
@arfman de demoversie was altijd lastig: welke auto en track moet je daarin stoppen? Het is lastig om iets te kiezen wat iedereen aanspreekt. Wat we nu veel op Steam zien is dat mensen rF2 aanschaffen om het uit te proberen en hun geld terugvragen als 't niet bevalt. Op die manier kun je alle auto's en tracks bekijken. Misschien is het daardoor niet eens meer nodig om een aparte demo te maken? WDYT?
Bovendien wordt de Rift/Vive nog niet ondersteund dus op dit moment een nogo voor mij, ik kan/wil echt niet meer terug naar flat gaming
Maar de fun is er niet minder om
[ Voor 25% gewijzigd door naish123 op 15-10-2016 23:18 ]
YouTube: rFactor 2 Triple Monitor Setup Guide
Nooit geweten..
http://www.enduracers.com/newsletter_47.html
GTC - Flat6 GT3
* GTE - Aston Martin V8 Vantage
* GTE - BMW M3 E92
* GTE - Corvette C6.R ZR1
* GTE - Ferrari F430 GT
* GTE - Flat6 RSR
* P2 - Ligier JSP2
* P2 - Lola Coupe
* P2 - Oreca 03
* P2 - Zytek
You can find the new forums by at https://forum.studio-397.com/ or by clicking the “Forum” link in the menu at the top of the site.
"As part of our plan to consolidate all information regarding rFactor 2, we have just finished migrating the user forums. The old forums at isiforums.net as well as the private beta forums are both getting a new home. Technically we have moved our forum software from vBulletin to XenForo, but we’ve spent a lot of time to ensure that this migration was done without loosing any posts or user accounts.
Looking ahead our next steps will be to extend the website, adding more information for new users as well as making sure we have good documentation both for users and people interested in modding rFactor 2 in any way (building tracks, cars, writing plugins, painting cars, etc.)."
Back in October, STUDIO 397 published its first rFactor 2 Development Roadmap, revealing some of the upcoming features for the well-known racing simulator.
The development update confirmed that Studio 397 is already working on a DX11 engine and VR support. If all goes well, these features should be ready by the end of Q1 2017.
Furthermore, they also announced that new content is on the way in the form of the USF2000 Prototype racer and the NOLA Motorsports Park track. Both projects are well underway, and it is stated that the USF2000 is almost ready for release.
Last but not least, The team is also proud to announce they have secured a license with Radical sportscars. The British manufacturer has already provided STUDIO 397 with the necessary CAD drawings and performance data. This will enable the Studio to deliver a highly accurate virtual model of the popular racing car.
Goed te controleren. Maar oppassen met remmen want te hard remmen resulteert in flat spots wat je ook daadwerkelijk voelt in je stuur.
Normaal ben ik niet zo van open wheelers met downforce maar deze auto rijdt super!