Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 23:16
Zojuist onze maandelijkse roadmap update gepost:
https://www.studio-397.co...map-update-november-2016/

Aanstaande woensdag releasen we de USF2000, een open wheeler die we ontwikkeld hebben in nauwe samenwerking met de echte serie en een van de teams (die ons ontzettend veel geholpen hebben met het aanleveren van telemetrie data en het testen van de auto's). Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb heel erg op deze auto zitten wachten Marcel, zeer benieuwd!

Vandaag komt mijn OSW binnen dus mooi optijd voor deze release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Nog een video van de USF2000 die de 23e uitkomt.

YouTube: rFactor2 - 2016 USF2000 Presented By Cooper Tires - Indy GP Sprint Race

Lijkt me een leuke auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Straks een bakje koffie tijdens het werken maar eens op zetten, de beelden zie ik woensdag hoop ik live als alles goed gaat met de release :)

Edit
Was het niet je bedoeling de Emptybox video te posten ipv deze?

edit2:

Echt fijn dat je met dit soort auto's de banden lekker hoort, niet overdreven, gewoon ongeveer wat je zou verwachten :)

[ Voor 52% gewijzigd door Schuey op 21-11-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Release van de USF2000.

https://www.studio-397.com/2016/11/usf2000-release/

Vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Net gereden met de USF2000 maar deze auto rijdt echt geweldig!
Gave online race gereden op Portugal op deze server: S397 OPEN SERVER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Build 1108 is zojuist gereleased:
https://www.studio-397.com/2016/12/release-of-build-1108/

Precies op tijd voor de winter sale op Steam. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 15:18
Nu dus met multiplayer zonder extra kosten en Q1 2017 DirectX11 + VR (Vive/Oculus) support. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Mooie update en goed werk van. Studio 397!

Gisteravond weer wat mooie online races gehad met de USF2000. Zonder safety rating oid wordt clean gereden.
UI is al wat frisser geworden en het lijkt ook soepeler te draaien.

rFactor 2 is zeer de moeite waard om met de Steam winter sale aan te schaffen. Zeker met de updates in de nabije toekomst.
Het banden model en de physics zijn het meest realistisch. Grafisch loopt het wat achter maar in Q1 dx11!

• naish123

Blijft een mooi sfeer filmpje.

• naish123
rFactor 2 nu voor €14,99 in de Steam store.

http://store.steampowered.com/app/365960/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Gisteren de overstap gemaakt naar steam zonder problemen, clean install. Lekker gereden met de bt44 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:02

Arfman

Drome!

Thanks. Voor de prijs van 1 Assetto Corsa DLC pack of 1 baan in iRacing kon ik hem niet laten liggen. Nu afwachten tot VR ondersteuning er is en dan maar eens kijken of de FFB en physics echt zo goed zijn :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Goed gedaan! Het is inderdaad geen geld.

Vergeet niet in de Steam Workshop tracks en auto's te downloaden.

Ik heb van de week de Eve F3 op Longford 'ontdekt'.

De USF2000 op Donington is ook top.

[ Voor 10% gewijzigd door naish123 op 23-12-2016 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 15:18
Arfman schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:48:
[...]

Thanks. Voor de prijs van 1 Assetto Corsa DLC pack of 1 baan in iRacing kon ik hem niet laten liggen. Nu afwachten tot VR ondersteuning er is en dan maar eens kijken of de FFB en physics echt zo goed zijn :)
Hier ook. Er zit geen scherm aan m'n rig, alleen een Rift :+ All-in voor VR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

naish123 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:04:
Goed gedaan! Het is inderdaad geen geld.

Vergeet niet in de Steam Workshop tracks en auto's te downloaden.

Ik heb van de week de Eve F3 op Longford 'ontdekt'.

De USF2000 op Donington is ook top.
Handige tip, thanks! Hopelijk volgt VR ondersteuning snel, heb nog wel 3 schermen staan maar dat kan écht niet meer na een Rift :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Arfman schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:20:
[...]

Handige tip, thanks! Hopelijk volgt VR ondersteuning snel, heb nog wel 3 schermen staan maar dat kan écht niet meer na een Rift :P
VR ondersteuning komt volgend kwartaal.
Ik rij nog met een 'ouderwetse' triple screen set up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 20:13

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Topicstarter
ook maar gekocht voor 15€ kan je niet laten gaan nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Als iemand nog vragen heeft over bepaalde instellingen dan moet je het maar zeggen.
Ik kan altijd mijn settings delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi :)

Ik heb het even geprobeerd maar ik krijg mijn stuur (Fanatec CSWv2) niet correct werkend. Als ik aan mijn stuur draai gaat het stuur in de auto veel minder ver. Het maakt niet uit op hoeveel graden ik het stuur ingame instel, ook niet als je instelt dat hij zich aan moet passen aan de auto. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 11:13
marrs schreef op woensdag 5 oktober 2016 @ 00:15:
Het is de laatste maanden inderdaad wat stil geweest rondom rFactor 2. Dat had ook een reden, zoals een aantal van jullie wellicht al gezien hebben. Inmiddels is er een samenwerkingsverband afgesloten tussen Image Space Inc. (ISI) en Luminis. Daarvoor is een nieuw bedrijf opgericht, Studio 397 B.V., wat de komende jaren rFactor 2 verder gaat ontwikkelen.

Ik werk voor Luminis en ben al mijn hele leven simracer (naja, bijna ;) ), en ga nu met Studio 397 door met rFactor 2. Het leek me leuk dit hier ook te vermelden omdat ik al een hele tijd op Tweakers zit en de community hier graag de gelegenheid geef om vragen te stellen en feedback te geven op de verdere ontwikkeling.
Is er wat meer achtergrond informatie over deze samenwerking en over waarom deze tot stand is gekomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
En een kerst geschenk van Studio 397:

https://www.studio-397.co...omes-early-at-studio-397/

De Nissan GT 500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
vosss schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:55:
[...]

Is er wat meer achtergrond informatie over deze samenwerking en over waarom deze tot stand is gekomen? :)
Ja hoor, om te beginnen hebben we daar het e.e.a. over verteld bij de aankondiging van de samenwerking:

https://www.studio-397.com/2016/09/announcing-studio-397/

Ik ben persoonlijk al meer dan tien jaar betrokken bij rFactor, vanaf de allereerste interne beta versies van rFactor 1 tot nu en ik heb in die tijd een goede band opgebouwd met de mensen van Image Space Inc. (ISI). Door de jaren heen heb ik ze geholpen met klanten die allerlei aanpassingen wilden en een paar jaar geleden mocht ik eerst voor rFactor 1 en daarna 2 de Steam migratie doen. ISI heeft een kleine, hechte club ontwikkelaars en ze wilden zich gaan focussen op een nieuw product (waarvan niet meer bekend is dan dat het niet rFactor 3 gaat worden) en daarom hebben ze me benaderd voor rFactor 2. Het leek mij een heel leuk project en ik ben er van overtuigd dat we het in allerlei opzichten nog kunnen verbeteren de komende jaren.

Beantwoordt dat je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 11:13
Gedeeltelijk wel. Wil dit nu zeggen dat jij eigenlijk in je uppie rFactor 2 af aan het maken bent of wat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Arfman schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:44:
Mooi :)

Ik heb het even geprobeerd maar ik krijg mijn stuur (Fanatec CSWv2) niet correct werkend. Als ik aan mijn stuur draai gaat het stuur in de auto veel minder ver. Het maakt niet uit op hoeveel graden ik het stuur ingame instel, ook niet als je instelt dat hij zich aan moet passen aan de auto. Wat doe ik fout?
Dat zou ik nou net weer niet weten. Ik heb een T500 en heb ook mijn stuur in beeld uit staan. Misshier dat Marcel het leest en die weet het antwoord wel. Anders even posten op het Studio 397 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
F1 is stuurhulp, zou dat aanstaan? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Schuey schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:16:
Dat is een goeie..!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
vosss schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:38:
Gedeeltelijk wel. Wil dit nu zeggen dat jij eigenlijk in je uppie rFactor 2 af aan het maken bent of wat? :o
Nee hoor, dat is veel te veel werk voor één persoon. Het team wat er nu aan werkt bij Studio 397 (uit de credits):

Andrea Barillari
Christopher Elliott
Dom Duhan
Giovanni Romagnoli
Laurent Evenisse
Luc Van Camp
Marcel Offermans
Marek Lesniak
Michael Borda
Michael Juliano
Phuoc Tran
Pier Paolo Murru
Robin Verdegaal
Tim Wheatley

Daarnaast hebben we de steun van Luminis (https://www.luminis.eu/) voor specifieke expertise waar nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vanmiddag besteld, heb ook assetto maar die rFactor blijft mooi. En voor dat geld ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
Had hem ook gekocht en even in de Clio op Lims rock gereden.. best een leuke ai waarmee je kant rijden en heerlijk hoe het aanvoelt eigenlijk... en wat ik erg charmant vind is hoe het achter wieltje elke keer de lucht in getild wordt hij het aanremmen/insturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Filmpje van de GT500 op Suzuka (=Matsuka in rF2).

En, deze versie van Donington Park is erg goed.
http://www.internationals...um/index.php?topic=3573.0

[ Voor 38% gewijzigd door naish123 op 25-12-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Schuey schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:16:
Nee staat uit, maar bedankt voor het meedenken :) Ik ga er nog wel eens naar kijken, eerst moet VR ondersteuning er komen. Ik heb mijn triplescreen setup afgebroken en op 1 scherm is het helemaal niet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat anders dan rFactor 2, maar wel met dezelfde basis als rFactor 1.. wel flink doorontwikkeld... Automobilista.. bevalt mij erg goed. rFactor 2 heb ik trouwens niet.. die is nu natuurlijk in de aanbieding..
Bijvoorbeeld deze mods zijn te verkrijgen voor Automobilista:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=808657500

Ik denk er aan om ook rFactor 2 aan te schaffen, maar Automobilista zou je denk erg prima kunnen waarderen als je bijvoorbeeld van rFactor en iRacing houdt. Deze sims voelen voor mij beiden erg lekker aan, een stuk(je) beter dan Assetto Corsa.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Luxicon schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 01:38:
Wat anders dan rFactor 2, maar wel met dezelfde basis als rFactor 1.. wel flink doorontwikkeld... Automobilista.. bevalt mij erg goed.
Automobilista is zeker een (oude) bekende! :) Voordat Studio 397 ontstond voor de ontwikkeling van rFactor 2 heb ik met een collega een belangrijk deel van de code ontwikkeling van Automobilista gedaan voor Reiza Studios. Voor wat meer achtergrond informatie daarover kun je mijn blog lezen, of kijken naar een presentatie die we bijna een jaar geleden gegeven hebben tijdens de Luminis DevCon. Zoals je zegt, het is een doorontwikkelde versie van rFactor 1 met andere content en hoewel er formeel geen support is voor mods, zijn ze er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
marrs schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 03:35:
[...]

Automobilista is zeker een (oude) bekende! :) Voordat Studio 397 ontstond voor de ontwikkeling van rFactor 2 heb ik met een collega een belangrijk deel van de code ontwikkeling van Automobilista gedaan voor Reiza Studios. Voor wat meer achtergrond informatie daarover kun je mijn blog lezen, of kijken naar een presentatie die we bijna een jaar geleden gegeven hebben tijdens de Luminis DevCon. Zoals je zegt, het is een doorontwikkelde versie van rFactor 1 met andere content en hoewel er formeel geen support is voor mods, zijn ze er wel.
Wat gaaf, je bent dus een insider, en erg interessant en leerzaam, een complete uitleg over racesims. _/-\o_ Stiekem had ik bij de historie van racesims Grand Prix 2 verwacht. Vandaag is er Formula Truck en Formula Dirt aan Automobilista toegevoegd. Daarnaast heb ik rFactor 2 toch gekocht met de Steam sales. Het rijden in deze sims voelt erg goed aan! Ook erg gaaf hoe je met rFactor 2 in de regen kan rijden, onder andere. Of bij nacht, qua racen voelt het bij mij aan richting iRacing. Dat ligt mij meer dan Assetta Corsa. Dat vind ik toch minder. Oja, over apex rijden voelt echt super aan bij rFactor 2. Ik kijk er naar uit om er meer mee te rijden. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
Luxicon schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:33:
Stiekem had ik bij de historie van racesims Grand Prix 2 verwacht.
De eerste versie van de historie van racesims was veel en veel te lang, dus helaas heb ik er flink in moeten knippen. Je kunt makkelijk een uur vullen met alleen dat verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:28
marrs schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 03:35:
[...]

erg leuk om te lezen die blog! Vroeg me alleen af waarom er niets over Simbin gezegt wordt (is ook de oude rf1 engine toch?) dat is vgm toch wel wat simracen, met name met GTR2 naar het iets bredere publiek heeft gebracht.

Over rF2, ik ga hem gelijk kopen, ik werd altijd afgeschrikt door het abonnement systeem, maar nu dat weg is en hij is maar 15 euro heb ik geen excuus meer om hem niet te kopen :)

Zelfde geldt voor Pcars, voor 20 euro laat ik die ook niet lopen. Wellicht dat ik er ook gelijk automobilista bij haal, kan ik weer even vooruit.

Het zijn echt mooie tijden voor de casual simracing wereld, met rFactor2, AC, Pcars, RRRe en automobilista een heel scala aan toegankelijke, goedkope sims. Ik hoop alleen niet dat het al te veel lijdt tot versnippering waardoor de servers snel leeg zullen raken.

Ik speelde vroeger altijd rFactor1 en GTR2, maar de laatste jaren alleen Assetto Corsa, eens kijken of Pcars, rFactor2 of automobilista daar verandering in kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Red Bull F1 gebruikt rFactor voor hun simulatie, dat vroeg ik mij weleens af (welke software zij uberhaubt gebruiken voor hun sim)

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 28-12-2016 20:49 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

rFactor Pro. Is "iets" anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ja, ik was erachter het wel een aangepaste versie is, niet de standaard rFactor :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Meer een kaalgestripte versie toch waardoor ze meer CPU-GPU cycles overhouden waardoor ze de telemetry weer met meer cijfers achter de komma kunnen insturen en uithalen of en/of hogere updaterate te kunnen halen.

Physics wordt toch bv geupload door RedBull zelf waardoor het "spel" niks anders is dan een presentatie/rendering/analyse tool.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Saillant detail, dit is de PR/Journo sim, ze hebben er meerdere.Degene voor de rijders is behind closed doors en is zelfbouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zelfbouw moet wel, tenminste ik zou verbaasd zijn als rFactor updaterates van 100sten van milliseconden zou kunnen verwerken.

Een F1 auto op 350km/u legt 97222 millimeter per seconde af ~ 100000 mm/s.

Als de physicsengine een update latency tijd heeft van 1milliseconde (oftewel 1000x/seconde) dan heb je het dus over een precisie van 1 decimeter, en dat is voor een F1 team veels te weinig.

Bij precisie van 1 centimeter moet er dus al 10000 keer per seconde geupdate worden.

Maw nu snap ik/je waarom F1 teams een supercomputer nodig hebben, met dus ook speciale paralleliseerbare software.

How do you save a random generator ?

• naish123
En een kleine updaten voor rFactor 2:

https://www.studio-397.com/2016/12/build-1108-update-1/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
enchion schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:20:
Maw nu snap ik/je waarom F1 teams een supercomputer nodig hebben, met dus ook speciale paralleliseerbare software.
Met een beetje geluk draaien ze hun voertuigenmodel op 1000hz, op een aparte pc. Supercomputers? Neuh, gewoon hele goede volstaan. Het zijn er vaak ook gewoon veel. Tussen de 6/10 zou me niks verbazen :)

Overigens staan in zoverre physics en graphics los, dat heel veel andere bedrijven rF pro zo gebruiken. Zelf realtime vehicle modelling, rF pro interfacing/terrain server en gMotor render engine. Dalara gebruikt op die manier zelfs de render engine van assetto corsa als ik het goed heb gelezen.

Ik heb gisteren weer de USF2000 uit de kast getrokken in de nieuwe build. Had echt het vermoeden dat hij beter reed met de default setup maar het zal wel tussen de oren zitten denk ik..

[ Voor 36% gewijzigd door Schuey op 29-12-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 16:42
Ik heb rFactor2 aangeschaft via Steam vanwege de winter sale aanbieding en toekomstige events zoals Road to Vegas 2017 e.d. Nu ben ik 40 minuten aan het klooien geweest met de settings maar het werkt gewoon niet. Het detect mijn controllers niet en ik kan het spel ook niet instellen op mijn display refreshrate van 144hz. Daarnaast staat er voor 20GB aan meuk tracks geinstalleerd waar ik totaal geen behoefte aan heb (ovals e.d.). Het komt weer aan op ini's aanpassen zoals vroeger met rFactor. Daar heb ik totaal geen zin in. Geen goede eerste indruk dus. Dat wordt waarschijnlijk een refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Het valt me heel erg vaak op dat ik tussen de regels door bij mensen soms denk te zien dat ze rF2 proberen om het geprobeerd te hebben, en dat die precies net rare problemen ondervinden waar je nauwelijks tot nooit van hoort. Het geeft je wel te denken...

Aan andere kant, het moet, ook voor twijfelaars wel gewoon werken natuurlijk, ook al hebben sommige mensen zichzelf al overtuigd van het feit dat het niks voor ze is maar dan kunnen ze aantonen dat ze het geprobeerd hebben.

Echter, ik hoop dat ik spoken zie.

Het lijkt me niet dat je zulke aparte hardware hebt dat het gewoon niet gezien wordt. Je kunt eens proberen de 'detect controllers' knop te gebruiken en alle hardware loskoppelen en 1 voor 1 weer aansluiten als er eentje wel werkt.

Qua 144 hz, vreemd. Vsync staat toch niet aan hoop ik?

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 31-12-2016 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
Ik had hem
Ook gekocht, omdat het kon voor een paar centen uit de winterkale..

Hij pakte m'n t300 meteen zo uit de basics de graphixs op max geknald en rijden naars

Een race gedaan op lime rock park met de Clio.. geweldige indruk gekregen van de physics en ai.. hoe het online is?? Denk niet alles.. maar voor offline een beetje te knallen zo nu en dan prima 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Schuey schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:18:
Het valt me heel erg vaak op dat ik tussen de regels door bij mensen soms denk te zien dat ze rF2 proberen om het geprobeerd te hebben, en dat die precies net rare problemen ondervinden waar je nauwelijks tot nooit van hoort. Het geeft je wel te denken...

Aan andere kant, het moet, ook voor twijfelaars wel gewoon werken natuurlijk, ook al hebben sommige mensen zichzelf al overtuigd van het feit dat het niks voor ze is maar dan kunnen ze aantonen dat ze het geprobeerd hebben.

Echter, ik hoop dat ik spoken zie.

Het lijkt me niet dat je zulke aparte hardware hebt dat het gewoon niet gezien wordt. Je kunt eens proberen de 'detect controllers' knop te gebruiken en alle hardware loskoppelen en 1 voor 1 weer aansluiten als er eentje wel werkt.

Qua 144 hz, vreemd. Vsync staat toch niet aan hoop ik?
Het was de controller ondersteuning. rFactor2 ondersteund blijkbaar maar 3 controllers. Ik moet mijn h-shifter dus ontkoppelen als ik rFactor2 wil spelen.

En betreft de refreshrate. Ik heb 2 monitors aangesloten, 1 voor desktop gebruik (60hz IPS) en 1 voor de simrig (144hz TN). In de launcher van rFactor2 kan ik alleen maar kiezen uit 60hz. Echter ziet het er wel uit als 144hz ingame. Volgens mij negeert het gewoon wat de launcher zegt en neemt het toch je windows display instellingen over.

[ Voor 13% gewijzigd door glnk op 03-01-2017 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Hmm dat controller verhaal is vreemd, en niet de bedoeling. Sterker nog, volgens mij zou rF2 juist de meeste hardware tegelijkertijd moeten supporten, heb nu namelijk ook altijd 3 apparaten aangesloten en in mijn settings file staan er al meer gedefineerd dan dat.

Een mede srvn lid heeft dit zonder problemen draaien:
2x USB Gamepad
1x Fanatec V3 pedalen
1x T300RS Wheel
1x Logitech G25 wheel (waarvan alleen de shifter wordt gebruikt)
Hoop dat het op te lossen is want je hebt die h-shifter niet voor niks aangesloten natuurlijk.

Ga komend seizoen USF2000 en URD GT rijden, erg veel zin in :*)
Eerst een beetje een baseline setup voor beiden maken, beetje autootjes leren kennen en motec erbij pakken af en toe. Vooral damper spulletjes vind ik nog ingewikkeld om te beredeneren, maar dat zal vast ook wel weer redelijk goedkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 03-01-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ik weet niet of toetsenborden en muizen mee tellen maar voor mij dus:

2x Logitech G810 (toetsenbord)
2x Logitech G502 (muis)
1x Logitech G25
1x Leo Bodnar BU0836X (buttonbox)
1x Leo Bodnar BU0836A (pedalen)
1x Frex H-Shift+ (shifter)

Ik heb een paar rondjes gedaan nu met de Nissan GTR GT1 op Silverstone. Dat voelt best goed. Zometeen nog wat andere autos proberen en misschien online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Hmm dat extra toetsenbord en muis kan wel een dingetje zijn idd. Ikzelf verplaats ze nu heel de tijd tussen bureau en rig, ook niet ideaal... Als het echt moet zou een soort switch hiervoor misschien nog wel eens interessant zijn :)

USF2000 is de laatste telg die ik heb gereden, dikke aanrader, superGT nog niet gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:22
glnk schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Het was de controller ondersteuning. rFactor2 ondersteund blijkbaar maar 3 controllers. Ik moet mijn h-shifter dus ontkoppelen als ik rFactor2 wil spelen.

En betreft de refreshrate. Ik heb 2 monitors aangesloten, 1 voor desktop gebruik (60hz IPS) en 1 voor de simrig (144hz TN). In de launcher van rFactor2 kan ik alleen maar kiezen uit 60hz. Echter ziet het er wel uit als 144hz ingame. Volgens mij negeert het gewoon wat de launcher zegt en neemt het toch je windows display instellingen over.
De launcher heb ik ook nooit begrepen. Gewoon alles ingame instellen en hopen dat het werkt :+

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
glnk schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:02:
Ik weet niet of toetsenborden en muizen mee tellen maar voor mij dus:

2x Logitech G810 (toetsenbord)
2x Logitech G502 (muis)
1x Logitech G25
1x Leo Bodnar BU0836X (buttonbox)
1x Leo Bodnar BU0836A (pedalen)
1x Frex H-Shift+ (shifter)

Ik heb een paar rondjes gedaan nu met de Nissan GTR GT1 op Silverstone. Dat voelt best goed. Zometeen nog wat andere autos proberen en misschien online :P
rFactor 2 ondersteunt maximaal 8 "joysticks" tegelijk, en voor die 8 tellen toetsenborden en muizen niet mee. Alleen devices die zichzelf ook daadwerkelijk als joystick aanmelden. Ik gebruik in mijn rig zelf ook 5 joysticks (en een muis en keyboard). Ik weet dus niet precies wat voor problemen je had. Kon je geen assen toewijzen voor stuur, gas, rem en koppeling, of kon je niet eens een button mappen op sommige van die devices?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Bono Huis wint $225.000 met Sim race event in Las Vegas.

http://www.fiaformulae.co...-000-in-visa-vegas-erace/

https://m.twitch.tv/eleaguetv/v/113155961

Vanaf 1:55 begint de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:24
Er is een hoop kritiek op de uitvoering van die race. Met name de glitch in de fanboost die leidde tot een penalty van degene die als eerste over de finish ging :P . Voor wat achtergrond, zie:

http://www.racedepartment...ood-for-simracing.130365/

YouTube: Visa Vegas eRace - My Thoughts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
De finale race zag er niet uit. Er is een hoop werk aan de winkel voor de devs. En hopen dat ze volgend jaar nog zo'n kans krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 22:13
Namiddagje dikke fun gehad met rf2.
Zijn er programma's zoals voor iRacing het JRT programma zodat ik een timing op mijn 4de scherm kan plaatsen?

Onwaarschijnlijk dat dit alles kan voor een totaal bedrag van 14 euro... :o _/-\o_

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Z1 dashboard misschien, maar dan heb je denk ik niet helemaal zo'n overzicht als je misschien zoekt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29

seninha

god's right foot

Heb sinds kort ook maar rFactor 2 gekocht (heb rFactor 1 heel lang gebruikt, vooral Renault megane.Geweldig)

Wat me nu opvalt is dat ik de graphics niet echt mooi vind. Heb alles al op max gezet maar toch vind ik het echt niet geweldig uitzien. Vooral omgeving.

Mijn systeem heeft een i5 2500K en een R280X, en gebruik 3 20" schermen.

In iRacing draait alles perfect met deze specs

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:06

Turfschipper

Hup NAC

Bono Huis, daar heb ik nog tegen geraced. Met Rfactor 1. Megavet was dat. Is eigenlijk de enige game die ik mis sinds ik console ben gegaan.

Ik speelde volgens mij bij simracingholland, of zo iets, ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

seninha schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:09:
Heb sinds kort ook maar rFactor 2 gekocht (heb rFactor 1 heel lang gebruikt, vooral Renault megane.Geweldig)

Wat me nu opvalt is dat ik de graphics niet echt mooi vind. Heb alles al op max gezet maar toch vind ik het echt niet geweldig uitzien. Vooral omgeving.

Mijn systeem heeft een i5 2500K en een R280X, en gebruik 3 20" schermen.

In iRacing draait alles perfect met deze specs
Klopt, graphics zijn een stuk minder dan iRacing.De FFB is wel goed, je lijkt iets beter te voelen wat de auto doet t.o.v. iRacing maar aan de andere kant is vergelijken ook lastig omdat veel auto's die wel in iRacing zitten niet in rF2 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
seninha schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:09:
Heb sinds kort ook maar rFactor 2
Een tip om mooiere beelden te krijgen is je tijd wat meer naar de avond (of ochtend) verplaatsen zodat de zon wat lager komt te staan. Echt vele beter zo.

Wat moeilijker: Het spel spelen in 4K en downsamplen.
Arfman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:00:
[...]
je lijkt iets beter te voelen wat de auto doet t.o.v. iRacing maar aan de andere kant is vergelijken ook lastig omdat veel auto's die wel in iRacing zitten niet in rF2 zitten.
Meer gevoel is maar 1 zaak, ik vind het ook heel spannend om tegen de AI te rijden (in de regen ;) ). En zullen we het maar niet hebben over de prijsvergelijking ... flatspots.

Ik ben fan van iRacing en speel het zeer vaak, maar ze zijn echt te duur aan het worden.

[ Voor 84% gewijzigd door A1AD op 16-01-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga hier geen iRacing discussie voeren (want offtopic) maar voor 15 euro kon ik rF2 ook niet laten liggen.

Ik heb er nog niet echt serieus mee getest want nog geen VR ondersteuning, maar ik kan me zo voorstellen dat ik het over een tijdje (als VR ondersteund wordt) zo af en toe even bijpak om een AI race te doen, alhoewel ik dan waarschijnlijk niet zo serieus bezig ben als in iRacing. We zullen zien, voorlopig heeft rF2 ook nog echt wel wat te doen qua graphics. Ben geen gfx junkie maar dit is wel echt "scraping the barrel" qua graphics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dat is mijn gevoel ook..Kan me herinneren dat rFactor 1 zelfde graphics had.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:24
Daarmee doe je het toch wel tekort hoor. De graphics zijn matig, zeker vergeleken met een Assetto Corsa of Project Cars, met name de omgevingen. Maar de modellen van de wagens vind ik er toch prima uit zien en het is op max settings toch zeker niet storend imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Mijn mening is dat het spel wat graphics betreft erg achter loopt.

Heb alles op max gezet, en nog vind ik het niet om aan te zien (Skip in bv Canada).
Nou heb ik wel drie schermen, maar deze zijn maar 20" en geen HD.

Assetto, F1 2016, enz enz draaien met genoeg fps EN met in mijn ogen mooie graphics (kan natuurlijk altijd beter als ik een snellere GPU en CPU zou nemen, maar voorlopig goed genoeg.)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
seninha schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:07:
Mijn mening is dat het spel wat graphics betreft erg achter loopt.

Heb alles op max gezet, en nog vind ik het niet om aan te zien (Skip in bv Canada).
Nou heb ik wel drie schermen, maar deze zijn maar 20" en geen HD.

Assetto, F1 2016, enz enz draaien met genoeg fps EN met in mijn ogen mooie graphics (kan natuurlijk altijd beter als ik een snellere GPU en CPU zou nemen, maar voorlopig goed genoeg.)
Dat is en feit ja, heb je mijn tip geprobeerd?? Met een laag staande zon valt het echt wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Wel weer typisch dat montreal gekozen wordt, dat is een tech track om een tool te demonstreren geweest (gJED) :p

De continuïteit in kwaliteit van iracing echter, is wel iets waar ik al jaren naar verlang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Snel zijn!

Thanks to you and your likes, this page is just about to top 40,000 likes!

We'd like to thank you for your support on Facebook over the years and hope you'll continue to share, like and love our posts as we push rFactor 2 to greater heights.

Here are four single use Steam keys for rFactor 2. Once used they will no longer work for anyone else. Be quick! Best of luck...

7ILI4-E0WM4-F53Q2
7HIL9-KA6N3-CHHXX
HXA43-P4MRH-XKX6I
G6N8Y-HEYQ6-DWG4P

How to use Steam keys:
https://support.steampowe...le.php?ref=5414-TFBN-1352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
DX11 komt eraan in kwartaal 1. Dus nog even geduld.

Grafisch is het niet top maar met een beetje aandacht is echt zeer acceptabel.
Alles is op max zetten is niet de manier om het mooi te krijgen. Op Racedepartment staat een hele handleiding, als je dat doorleest en wat dingen aanpast draait het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
naish123 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:04:
DX11 komt eraan in kwartaal 1. Dus nog even geduld.
Wat niet wil zeggen dat alles er opeens beter zal uitzien hoor, dit is noodzakelijk voor VR
naish123 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:04:
Op Racedepartment staat een hele handleiding, als je dat doorleest en wat dingen aanpast draait het een stuk beter.
Zin om te linken?
Je post dit beter in het iRacing topic :+ ;)

[ Voor 113% gewijzigd door A1AD op 16-01-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Misschien is het een idee als iemand wil kijken voor een online race via hier, eventueel met een bepaalde mod die simpel te installeren is, al zie ik zo 1,2,3 eigenlijk meer populaire mods bij Automobilista, bijvoorbeeld:

GT3
EEC GT3 Base mod
ADAC_GT_Masters_2016_v1.0
2016 British GT3 skinpack v1.0

DTM
AMS_WTCC_2016_1.5
AMS_BTCC11-15_pack

F1
AMS_F1_RSS_2016_v1.0
AMS F1 2001 Skin Series

Overig
CART_Extreme_AMS_v120
Clio_Cup_2013_AMS
AMS-EnduranceBrasil-MR18-MCR2000-byLorencini-v1.1

Hoe dan ook, als iemand hier een race zou organiseren doe ik graag mee. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Binnenkort is er een funrace met caterhams op de norisring via srvn.nl misschien is dat iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Schuey schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:33:
Binnenkort is er een funrace met caterhams op de norisring via srvn.nl misschien is dat iets voor je?
Dankje ik hou het in de gaten. Het is misschien een idee (als iemand hier meedoet), van te voren aan te kondigen dat er zo'n event is en hoe je eraan mee kan doen. Ik denk dat er meer interesse komt vanuit Tweakers, als het duidelijk is als mensen van hier mee racen. Dat zie je ook met Assetto Corsa, dat maakt het racen leuker vind ik persoonlijker.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Het moet geen spam worden, er wordt daar nu eenmaal in verenigingsvorm gereden. Als je echt vanuit hier races wil organiseren, lekker doen :p

Caterham fun event:
http://forum.srvn.nl/view...3d73f1eec0ef3e50db#p52098

fuck it, dan toch maar spam. Mede-lid Patrick Smid maakt wel eens seizoensoverzichtjes :)

[ Voor 51% gewijzigd door Schuey op 18-01-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Schuey schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 07:32:
Het moet geen spam worden, er wordt daar nu eenmaal in verenigingsvorm gereden. Als je echt vanuit hier races wil organiseren, lekker doen :p

Caterham fun event:
http://forum.srvn.nl/view...3d73f1eec0ef3e50db#p52098

fuck it, dan toch maar spam. Mede-lid Patrick Smid maakt wel eens seizoensoverzichtjes :)
[video]
Thanks! Ik ga het in de gaten houden, het ziet er goed uit.
Klinkt goed. Vooral die UI wijziging, want dat kan best moderner. De kleurenverandering hoeft van mij niet zo, dat zie ik liever als keuze.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Een update van de Nissan GT500 en een kleine code update:

https://www.studio-397.co...-and-build-1108-update-2/

...en dat er geen nieuws was over VR, dat komt omdat dat gewoon op schema zit en er niks bijzonders over te vermelden viel dit keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Is de januari update erdoor en hoe bevallen de nieuwe looks in het menu?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik probeer OBS (Windows Gamebar werkt niet vogens mij) goed in te stellen om op te nemen. Maar wat ik ook probeer, gaat steeds wat fout. Of beeld valt deel van scherm, en nu uiteindelijk halve maat video.

Ik neem op van 3440x1440 scherm. Iemand enig idee hoe dit goed te krijgen?

Wat ik nu heb. Dus ben aardig eind in de goede richting. Maar nog niet helemaal.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
MrMarcie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:04:
Ik probeer OBS (Windows Gamebar werkt niet vogens mij) goed in te stellen om op te nemen. Maar wat ik ook probeer, gaat steeds wat fout. Of beeld valt deel van scherm, en nu uiteindelijk halve maat video.

Ik neem op van 3440x1440 scherm. Iemand enig idee hoe dit goed te krijgen?

Wat ik nu heb. Dus ben aardig eind in de goede richting. Maar nog niet helemaal.

[video]
Ik denk dat je control + F moet toetsen. Zodat je bron (dus het spel) uitstrekt over het hele beeld (van OBS). Dan zal je volgens mij in 'Edit' mode moeten zitten. https://jp9000.github.io/OBS/general/editmode.html
Als je scherm daar het OBS gedeelte helemaal opvult, zou je video ook je hele scherm moeten innemen.

[ Voor 46% gewijzigd door Luxicon op 07-02-2017 02:03 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Luxicon schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 02:03:
[...]

Ik denk dat je control + F moet toetsen. Zodat je bron (dus het spel) uitstrekt over het hele beeld (van OBS). Dan zal je volgens mij in 'Edit' mode moeten zitten. https://jp9000.github.io/OBS/general/editmode.html
Als je scherm daar het OBS gedeelte helemaal opvult, zou je video ook je hele scherm moeten innemen.
Zal ook die instructies eens doornemen, zelf al wat verder gepielt en ben nu zover:

YouTube: rFactor testopname OBS 2

Nu alleen nog wat betere kwaliteit en wat vloeiender. Kom er wel ;)

[EDIT]
En we zijn er, was een gedoe. Bestanden zijn wel groter. Origineel is 670Mb, maar na bewerking en wegschrijven in Hitfilm nog maar 264Mb. Dus misschien dat daar nog wat aan te verbeteren valt, maar voor zover tevreden. En door dat lange zoeken goed kunnen oefenen ;)

Het eindresultaat:

[ Voor 25% gewijzigd door MrMarcie op 07-02-2017 20:10 . Reden: Finale film toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Oke top, als je het mooier zou willen, kun je bitrate hoger instellen. Verder kun je de decoder langzamer instellen. De x264 preset (dat staat bij advanced). Daardoor wordt het beeld sneller accuraat, waardoor je die wazige blokjes minder snel gaat ziet. Verder is het altijd leuk om filmjes voor bij te zien komen. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Luxicon schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:54:
Oke top, als je het mooier zou willen, kun je bitrate hoger instellen. Verder kun je de decoder langzamer instellen. De x264 preset (dat staat bij advanced). Daardoor wordt het beeld sneller accuraat, waardoor je die wazige blokjes minder snel gaat ziet. Verder is het altijd leuk om filmjes voor bij te zien komen. :)
Ja, die kwaliteit zie ik blijft hangen omdat ik op 3440x1440 opneem (21:9). Aangezien dat niet lukt bewaar ik op de halve maat (1720x720) in OBS. De bitrate heb ik goed staan maar YT maakt er nu max een 720P video van (logisch), en daarom blijft het blokkerig. Ga nog eens kijken of ik met Hitfilm (mijn videoeditor) ik ook op 3440x1440 kan bewaren dan is het probleem opgelost. Mijn originele bestand is namelijk erg strak in VLC als ik 'm afspeel op de PC (ondanks die 1720x720 formaat).

Als dat niet lukt (jammer, want nu speelt die in YT wel echt full screen af op mijn scherm) maak ik er een 1920x1080 van (met zwarte balkjes).

Ben al aan het testen ;)

[EDIT]
Zo is ie HD geworden. Hou er nu voorlopig mee op, voldoende geklooid voorlopig.

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 07-02-2017 22:20 . Reden: Finale HD film ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

VR Update
With DX11 implementation complete, we are now in our first development stage for VR. Our initial focus is the in-car driver experience with both the Oculus Rift and the HTC Vive. The second development stage will delve deeper into the environmental capabilities of the VR experience, which we will share over the next couple of months.
He he, eindelijk. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
Ze zijn druk bezig! Hopelijk passen ze binnenkort ook de UI aan die je kunt zien, als je eenmaal in een race sessie zit. Als je in de pit staat, op pauze staat, etc.. Binnenkort eens races gaan rijden tegen de A.I. met een GT3 mod. Tot op heden kwam het daar nog niet van (videokaart RMA). Automobilista ging wel prima.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Nola Motorsportpark preview:

[ Voor 9% gewijzigd door naish123 op 25-02-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Nola Motorsports park is echt een leuk circuit. Ziet er mooi uit en draait soepel.
Zeker met de USF2000 is top rijden. Aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

1 mei releasetarget dus. Heel erg benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Arfman op 17-03-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Screenshots zien er veelbelovend uit.
Alles wat studio 397 tot nu toe heeft gereleased en aangepast met rF2 is van kwaliteit. Dus goed dat ze de tijd nemen en de release datum iets hebben verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Van de week alle mods van United Racing Design gekocht. De Shiro (Japanse touring car) en vooral de EGT 2015 is top. Rijdt ongelooflijk goed en het ziet er zeer goed uit.
Ze kosten een paar euro maar dat is het zeer zeker waard.

https://www.unitedracingdesign.net/rfactor-2
Pagina: 1 2 ... 42 Laatste