Omdat een ander hier misschien nog wat aan heeft in de toekomst...
Scr33x0r schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:33:Nou, het zijn een paar dingen. Ik moet dus in de config.ini om mn triple shit in te stellen, dan moet ik aangeven wat de breedte is (net als in iracing) hoogte (kan je best berekenen als je diameter vraagt?), hoeken en bezel correction.
Voor het configureren van triple screens, als je in de video configuratie gekozen hebt voor "multiview" (zodat elk scherm zijn eigen view heeft, wat je nodig hebt als je de zijschermen onder een hoek hebt staan) is in-game een window. Als je in de auto zit, kun je dat oproepen met Ctrl + '=' en daar kun je dan aangeven onder welke hoek je de schermen hebt staan, hoe groot ze zijn, hoe breed je bezels zijn en hoe ver je er vandaan zit. Dan bepaalt rFactor op basis daarvan de field of view instellingen voor elk scherm.
Wat we daar duidelijk beter kunnen doen is aangeven dat deze optie bestaat (want je bent niet de enige die 'm niet gevonden heeft).
Om uberhaupt mn pedalen te detecteren (Heusinkveld Pro) moet ik eerst een ander profiel selecteren, want als ik op het default profiel sta, dan detecteert hij zowel mijn stuur als pedalen niet.
Dat is gek. Je moet wel ervoor zorgen dat je Heusinkveld pedalen in Windows goed gecalibreerd zijn (met DiView of DXTweak2) maar dat staat volgens mij ook in de handleiding. Als die calibratie niet goed is, kan het zijn dat rFactor 2 je pedaaluitslag niet detecteert omdat je stomweg niet ver genoeg dat pedaal kan intrappen.
Daarnaast vond ik, in de korte tijd dat ik het heb gedaan de FFB echt enorm ruk.. maar dat kan ook omdat ik iRacing gewend ben, maar iRacing is een stuk smoother
Welk stuur heb je? De force feedback die uit de simulatie komt is een directe vertaling van de krachten die op de stuurstang staan en die voeren we ook met een hoge frequentie aan de driver van je stuur. Het is wel belangrijk om het juiste profiel te kiezen, of handmatig voor jouw stuur de juiste instellingen in de "controller.json" te zetten. Als een van de profielen die we beschikbaar stellen niet werkt, op de forums zijn genoeg mensen met profielen voor specifieke OSW sturen e.d.
Het menu voelde voor mij heel erg aan als LFS in 2009 hehe..
No argument there!

We zijn de menu's compleet aan het vervangen omdat het er niet alleen uitziet als een menu uit de vorige eeuw, maar de technologie erachter is dat ook.
Maar ik heb geprobeerd 2 rondjes te rijden op suzuka met een skip barber, ik kreeg hem amper rond het circuit.. dat kan te maken hebben met het feit dat ik teveel skip heb gereden op iracing of dat de physics gewoon vreemd zijn, geen idee

Als ik een gokje mag wagen, ik denk dat inderdaad je FFB instellingen niet klopten. Dat maakt dat de auto's ineens raar aanvoelen. Een andere (iets onwaarschijnlijkere) optie is dat je per ongeluk iets als "steering help" hebt aangezet (gebeurt mij nog wel eens omdat de F1 toets daarvoor vlak naast de ESC toets zit om uit de auto te stappen).
Verder snap ik niet waar ik auto's vandaan moet trekken, mn series/cars is leeg, cars staat volgens mij alleen de skip..
Series moet je zien als een "filter" op alle auto's en circuits die je geinstalleerd hebt. Er is een speciale series genaamd "all cars and tracks" die je kunt selecteren, dan zie je alles wat je geinstalleerd hebt.
Er zijn twee manieren om aan extra content te komen. De makkelijkste van de twee is via de Workshop, waar je je kunt "subscriben" op allerlei content (die dan automatisch, de volgende keer dat je de Launcher opstart, wordt geinstalleerd). De workshop kun je hier bekijken (en als je ingelogd bent, kun je je dus subscriben op items):
http://steamcommunity.com/workshop/browse/?appid=365960
Daarnaast zijn er allerlei websites die content ter download aanbieden. Dat zijn dan zogenaamde "components" (.rfcmp files) die je in de Packages map van je rFactor 2 installatie zet. Vervolgens kun je via de package manager (doos ikoon) in de Launcher kunt installeren.
Het heeft minimaal een uur of 2 geduurd voordat ik uberhaupt kon gaan racen.. en toen was de expierence ook nog slecht, dus dan geef ik het maar op

Dat is inderdaad (te) lang. Mag ik je bedanken voor deze feedback, want dat helpt ons wel. Als ik het kort mag samenvatten dan moeten we dus proberen om de tijd tussen installatie en het moment waar je je eerste race kunt rijden (met alles goed ingesteld) zien te verkorten en vereenvoudigen.