rFactor 2

Pagina: 1 ... 3 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 22:13
naish123 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:03:
Van de week alle mods van United Racing Design gekocht. De Shiro (Japanse touring car) en vooral de EGT 2015 is top. Rijdt ongelooflijk goed en het ziet er zeer goed uit.
Ze kosten een paar euro maar dat is het zeer zeker waard.

https://www.unitedracingdesign.net/rfactor-2
Hm verleidelijk, ik kom voorlopig nog toe met de USF2k, wat een ongelofelijk heerlijke wagen is dat toch.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ben ook fan van de USF2000, maar gisteren zitten rijden met de EGT (=GT3) en kon niet meer stoppen. Normaal vind ik de GT3 veel te maken in iRacing en AC bijvoorbeeld maar dit rijdt zo levendig en je kan goed corrigeren. AI is ook zeer goed.
In de set up ook allerlei standen voor de traction controle en veel soorten banden. Ook kun je de motor in standen zetten voor bijvoorbeeld qualifitalie, race etc. Echt heel gaaf.
Namen van de merken zijn alleen anders. Ferrari is bijvoorbeeld Ferrari etc. Dat wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

Arfman

Drome!

Maar hoe "echt" zijn die auto's?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Arfman schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:35:
Maar hoe "echt" zijn die auto's?
Hoe bedoel je?

Ze rijden lekker, voelen goed aan en zijn er top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-07 08:26

Niellie41

[object Object]

naish123 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:37:
...maar gisteren zitten rijden met de EGT (=GT3) en kon niet meer stoppen.
EGT = GTE (of GTLM in IMSA) en dat zijn geen GT3 auto's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Niellie41 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:56:
[...]

EGT = GTE (of GTLM in IMSA) en dat zijn geen GT3 auto's. ;)
Weer wat geleerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

naish123 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Hoe bedoel je?

Ze rijden lekker, voelen goed aan en zijn er top uit.
Ik bedoel, op welke data zijn ze gebaseerd? Tweaken die lui de auto's net zolang ze "goed" voelen of hebben ze echt data van de teams?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 23:16
@Arfman in het geval van de USF2000 hebben we de auto ontwikkeld met een aantal teams die ermee rijden. Als je het hele verhaal wilt lezen, kun je de aankondiging er nog eens bij pakken: https://www.studio-397.com/2016/11/usf2000-release/

Over het algemeen proberen we de auto's altijd te bouwen aan de hand van CAD data, telemetrie data en andere gegevens die we kunnen krijgen van een fabrikant of team. Lukt dat altijd? Nee. Het zal je verbazen hoeveel of hoe weinig teams soms weten over een peperdure raceauto die ze gekocht hebben. :) Gelukkig kun je heel veel data ook op internet vinden, als je verschillende bronnen met elkaar gaat combineren. En vaak kunnen we in elk geval wel een rijder vinden die echt in zo'n auto gereden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
12 hours of Interlagos live:

https://m.twitch.tv/racedepartment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hey, dat is grappig, die Yohann Harth heb ik gisteren nog tegen geraced in iRacing dirt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Leuk verslag van een presentatie bij simrace vereniging Nederland van Marcel Offer Mans over rFactor 2.

http://www.dutchracingleague.com/nieuws/1286/20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Afgelopen week ben ik voor het eerst echt gaan racen met rFactor 2. Daarvoor ook wel, maar toen had ik werkte de grafische kaart niet mee. Het racen zelf bevalt erg goed verder. Als ik wat meer weg wijs ben, zal ik eens kijken voor online races. Puur om het meedoen, want ik ben lang niet zo snel. Hieronder twee video's van net, let vooral niet op de lijnen / fouten, etc. :)

GT500 @ Silverstone

F1 2017 mod (F1Fanatic) @ Monza

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 17:53

Racing_Reporter

Contentmaker

Had iemand meegekregen dat rFactor 2 van eigenaar veranderd is, van ISI naar Studio397???

Ik zit nu met een obsolete versie die niet meer online te spelen is, kom ik net achter. Gatverdamme......... Het is nergens overduidelijk aangekondigd, er was een transferperiode zodat je op Steam verder kan maar die eindigde in januari. BAH!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Dat je gratis naar de Steam versie kon overstappen is zo vaak aangekondigd en aangehaald dat je het echt niet kon missen.

http://www.virtualr.net/rfactor-2-goes-steam-faq

Bijna een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Wat een klets dat je het niet kon missen, ik heb in dat jaar alleen de client een paar keer aangeraakt voor een paar uurtjes offline, client bijgewerkt en dat was het. Nada, niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Racing_Reporter op 18-04-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Racing_Reporter schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:00:
Wat een klets dat je het niet kon missen, ik heb in dat jaar alleen de client een paar keer aangeraakt voor een paar uurtjes offline, client bijgewerkt en dat was het. Nada, niks.
Oke, maar als ik die link boven je zie, dan kun je toch wel overgaan naar de Steam versie?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:00:
En de mail die je hebt gekregen telt zeker ook niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

MRCL schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:35:
[...]

En de mail die je hebt gekregen telt zeker ook niet mee?
Geen mail. Ik las net op het forum de campagne dat die wel gestuurd was. En als het er wel door was gekomen, was die nou meteen tussen alle andere mailtjes opgevallen? Ik krijg nogal wat mail, net weer ge-unsubbed van een hoop dingen. Inclient melding was wel het handigste geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

naish123 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:04:
Goed gedaan! Het is inderdaad geen geld.

Vergeet niet in de Steam Workshop tracks en auto's te downloaden.

Ik heb van de week de Eve F3 op Longford 'ontdekt'.

De USF2000 op Donington is ook top.
Lekker dom van mij. Heb sinds vorig jaar steam, zie nu dat je via die workshop e..e.a. kan downloaden ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
MrMarcie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:50:
[...]

Lekker dom van mij. Heb sinds vorig jaar steam, zie nu dat je via die workshop e..e.a. kan downloaden ;)
Je bent nooit te oud om te leren! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
Hier een stukje met de Revolution PX1 van URD. DIt is denk ik de langzaamste PX1 die zij momenteel beschikbaar hebben.

Overigens kun je via hier online rijden via een Nederlandse community: http://www.exclusiveracingseries.nl/ers-in-een-nieuw-jasje/ Zij kwamen ook een aantal keren langs voor Assetto Corsa, dus er is een link met hier. Ik heb nog niet eerder via daar deelgenomen, maar dat ben ik van plan. Aangezien ik hier nog geen aankondigingen tegenkom van online races, bij deze.

Wat zij bijvoorbeeld doen, is een club kampioenschap met de Nissan GT500 (2 races van 30 minuten, iedere week op donderdagavond).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Dank voor de tip. Ik heb ingeschreven.

In eerste instantie leuk om mee te rijden op practice server en later races mee te rijden.

URD is een fijne mod voor rF2 en ziet er ook nog super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
naish123 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:18:
Dank voor de tip. Ik heb ingeschreven.

In eerste instantie leuk om mee te rijden op practice server en later races mee te rijden.

URD is een fijne mod voor rF2 en ziet er ook nog super uit.
Graag gedaan, rij je in andere sims al wel online? Of deed je misschien al mee aan andere online leagues voor rFactor 2?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Luxicon schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:26:
[...]

Graag gedaan, rij je in andere sims al wel online? Of deed je misschien al mee aan andere online leagues voor rFactor 2?
In rFactor 1 altijd in leagues gereden en met iRacing. Met rF2 alleen op open servers.
Net wel al gereden in de practice bij Exclusive racing series met de GT500.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
En dit is de laatste nieuwe roadmap update:

https://www.studio-397.co...oadmap-update-april-2017/

Met daarin nieuws over VR en een aantal screenshots van de nieuwe DX11 gebaseerde graphics engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
naish123 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:50:
[...]

In rFactor 1 altijd in leagues gereden en met iRacing. Met rF2 alleen op open servers.
Net wel al gereden in de practice bij Exclusive racing series met de GT500.
Aha, ik heb je bij het iRacing topic weleens voorbij zien komen denk ik. Daar race ik ook nog regelmatig mee. Gister een MX5 race meegepakt.. de track voor de Ruf GT3 heb ik niet..

Wat voor practice bij ERS was dat? Iets wat vaker per week voor komt?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Het was gewoon de practice voor een wedstrijd. Toen de qualifcatie begon ben ik eruit gegaan.
Er waren toch bijna 20 man op de server.

Was wel leuk om een keer online te rijden met rF2.

[ Voor 12% gewijzigd door naish123 op 21-04-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Vandaag de grote update voor rF2! DX11 en VR ondersteuning.
Ben zelf op vakantie ☀ dus moet wachten tot en de week.
Erg benieuwd!!

[ Voor 3% gewijzigd door naish123 op 01-05-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 20:13

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Topicstarter
zal binnenkort rfactor2 ook is weer proberen, ben erg benieuwd naar een lange afwezigheid

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-07 19:11
Het vreemde, kan aan mij liggen, is dat ik nog niet zoveel plezier heb beleefd aan rF2 als dat ik aan rF1 beleef. Ik heb heel veel mods voor rF1, F1 collections, WEC, WTCC, F3, noem maar op en telkens als ik naar rF2 ga, krijg ik het gevoel dat ik iets mis. Het het is niet de content, dat maakt mij nog niet eens zoveel uit.
Ik mis de feeling en heb soms het gevoel dat ik nu al jaren een "unfinished" game aan het spelen ben, waar nog lange niet de volle potentie uit gehaald is.

Nu er DX11 en VR ondersteuning is, ga ik het zeker weer proberen.

Ik heb zelf Oculus Rift en Vorpx gekocht, waarmee ik rF1 ook met Oculus rift kan spelen en het is zeer cool om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Readdy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:46:
Het vreemde, kan aan mij liggen, is dat ik nog niet zoveel plezier heb beleefd aan rF2 als dat ik aan rF1 beleef. Ik heb heel veel mods voor rF1, F1 collections, WEC, WTCC, F3, noem maar op en telkens als ik naar rF2 ga, krijg ik het gevoel dat ik iets mis. Het het is niet de content, dat maakt mij nog niet eens zoveel uit.
Ik mis de feeling en heb soms het gevoel dat ik nu al jaren een "unfinished" game aan het spelen ben, waar nog lange niet de volle potentie uit gehaald is.

Nu er DX11 en VR ondersteuning is, ga ik het zeker weer proberen.

Ik heb zelf Oculus Rift en Vorpx gekocht, waarmee ik rF1 ook met Oculus rift kan spelen en het is zeer cool om dit te doen.
Voor mij is het (net als volgens mij bij veel anderen) dat het open(source) gevoel ervan af is.

Dingen zijn niet meer zo makkelijk te editen en de tools om te editen zijn niet erg verbeterd. (dan heb ik het bv over de manier hoe een AIW file gemaakt moet worden.

Ze hebben meer "veiligheid" ingebouwd voor de top 10 modders maar daardoor de 90 kleinere modders daarmee weggejaagd, waardoor de genepool is afgestorven.

Verder zijn zoals ik al gezegd heb de modtools niet verbeterd en eigenlijk alleen verbeterd door de community zelf, het probleem daarbij is dat een communitymember de interne werking van het programma niet weet en omdat er een kip-ei situatie is ook niet genoeg feedback krijgt uit een afwezige modcommunity, waardoor het veel langer duurt of gewoon weg nooit af komt.

Dan heeft rFactor2 ook eigenlijk te weinig out of the box gameplay mogelijkheden (cars, tracks, leagues, tables, officiele materie, enzzz... ) om dat tekort te kunnen compenseren.

Maar ik heb een idee dat dit tij toch een beetje aan het keren is, de basis is opzich wel goed en langzamerhand zijn er toch wel een flink aantal auto`s en tracks te vinden, en ook makkelijk te installeren dmv steam workshop.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Het rijden zelf vind ik wel erg mooi. De auto voelt echt levend aan om het zo maar te zeggen. Het zou wel leuk zijn als er een Tweakers server is, en daar bepaalde opzetjes zijn om ook nu en dan een race te organiseren. Of misschien 2 servers. 1 om te oefenen voor een race op een bepaalde baan, en een andere server om altijd relaxed rond te kunnen rijden, eeuwig 'practice' dus, maar wel met verschillend weer.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoe laat komt de DX11/VR update vandaag? Heb nu wel even tijd om te spelen maar ik zie nog geen updates op Steam ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:30:
Hoe laat komt de DX11/VR update vandaag? Heb nu wel even tijd om te spelen maar ik zie nog geen updates op Steam ...
Had tov nu een half uur geleden moeten gebeuren maar er is nog niks te zien. (dus kan nog wel even duren denk ik)

Het gaat volgens dit forum nog een uurtje of 2 langer duren.
https://forum.studio-397....55153/page-11#post-888998

[ Voor 19% gewijzigd door enchion op 01-05-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Te laat, lol. Misschien komende week ergens tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Update is er, in de beta opties van het spel in steam. (3GB)

v1108-dx11-open-beta -

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 01-05-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Arfman schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:38:
Te laat, lol. Misschien komende week ergens tijd.
Zoals @enchion zegt inderdaad. Bedankt voor het melden! Ik kwam deze post nog tegen met verdere toelichting:

http://www.racedepartment...sed-for-rfactor-2.135290/
This release version, as we have said, is an open beta. Development is ongoing, and we will quickly move to a full release over the next few months. We will regularly provide you with updates, both in terms of code and content. This release already comes with 5 updated cars and 5 updated tracks, and we have seen some third party modders come out with releases that are DX11 compatible as well. Expect us to do more releases in the upcoming weeks, each with new content, bug fixes and further improvements.

Additionally, the full release will include updates in key areas, such as improving night driving, rain, new shaders for cars and a host of other additions. We know that strong graphics coupled with our best-in-class physics is only part of the package. We are working heavily on new content – both cars and tracks – and of course on providing you all with more functionality – including an innovative competition mechanic. We are really excited about our upcoming UI, which didn’t quite make it into this release, but will be released and improved as part of our series of frequent updates.

[ Voor 61% gewijzigd door Luxicon op 01-05-2017 22:39 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik kan op dit moment met geen mogelijkheid boven de 30FPS komen in DX11, en dat met werkelijk alle settings en resolutie op het allerlaagste niveau. (met DX9 geen probleem hier met alle settings hoog om rond de 60 FPS te blijven op alle cars+tracks)

Maw DX9 (nonbeta) gaat weer terug erop, en verder zoals hierboven vermeldt nog een tijdje wachten totdat het normaal loopt.

Wel zag oud Spa er erg mooi uit met DX11 op de hoogste settings. (maar bij 20FPS was dat wel heel rustig rijden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13
DX11 open beta geïnstalleerd maar ik heb een probleem. G-sync werkt niet en dit geldt ook voor andere spellen die ik hierna start. Ik krijg G-sync daarna alleen maar weer werkend in de andere games als ik in het Nvidia Control Panel alle default waardes opnieuw laadt (terwijl deze eigenlijk allemaal goed staan). Het lijkt er dus op dat deze versie van RF2 iets doet met de Nvidia display driver (op mijn systeem).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
enchion schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:18:
Ik kan op dit moment met geen mogelijkheid boven de 30FPS komen in DX11, en dat met werkelijk alle settings en resolutie op het allerlaagste niveau. (met DX9 geen probleem hier met alle settings hoog om rond de 60 FPS te blijven op alle cars+tracks)

Maw DX9 (nonbeta) gaat weer terug erop, en verder zoals hierboven vermeldt nog een tijdje wachten totdat het normaal loopt.

Wel zag oud Spa er erg mooi uit met DX11 op de hoogste settings. (maar bij 20FPS was dat wel heel rustig rijden.)
Volgens mij helpt het volgende om betere FPS te krijgen, tenminste dat heb ik gelezen als oplossing:
If you have any issues make sure to first clear your Shaders and *.Cbash files. The Two folders are located in rFactor2/UserData/Log. Only remove the contents of these folders, leave the empty folders.
Volgens mij kan dit helpen.

Ik heb plugins voor de zekerheid uitgeschakeld. Het ziet er echt een stuk beter uit qua 'effecten'. Denk aan lichtval en dergelijke. De bloom mag van mij iets minder, en tijdens de replay heb je depth of field (wazige voor- en achtergrond). Dat hoeft van mij ook niet. Verder dus echt een dikke verbetering qua graphics wat mij betreft.

In het filmpje ziet alles er misschien niet superscherp uit, maar dat is het in-game wel. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik heb een groot verschil tussen NOLA, SPA en de modded circuits.

Op NOLA en Spa (de tracks die volgens mij een DX11 update hebben gehad) heb ik maar 20 FPS, maar met de gedownloadde/gemodde tracks (zoals de tracks van de F1 1988 mod) krijg ik 60-80 FPS.

Nou zeggen ze dat ze ambient occlusion hebben gebruikt bij de geupdate content, maar in de options heb ik nergens de mogelijkheid om daar iets in aan te passen.

Ambient occlusion kan op zichzelf al alles verklaren. (is een dirty shading truc die erg processor heavy is)

Anyway lijkt voor mij dus wachten op de nieuwe menu structuur met de betreffende opties voordat ik met de dx11 geupdate content kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik kom niet hoger dan 45FPS, wat ik ook doe. Ik denk dat de ASW actief is op de een of andere manier maar alle normale snelkoppelingen om dit uit te schakelen werken niet in rFactor 2 (ctrl-links, ctrl-rechts, etc.). Daarnaast zijn de graphics ook nog niet echt om over naar huis te schrijven, moet ik mijn ClubSport handbrake en shifter uitpluggen anders heb ik geen FFB en degene die bedacht heeft dat ctrl-space een handige toetscombo is om de VR view te resetten heeft nog nooit zo'n ding op z'n hoofd gehad.

Ik wil het echt leuk vinden, rF2, echt, want ik zie heel veel mensen op YouTube ontzettend leuke races hebben tegen de AI, maar het lukt gewoon (nog) niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
De afgelopen week hebben we dagelijks performance verbeteringen doorgevoerd op basis van feedback van gebruikers. We zijn daar nog niet klaar mee, maar ik kan je zeker aanraden om nog eens een update te proberen. Als je nog steeds problemen heb, rapporteer die dan (via de "Contact Support" knop en voeg ook een performance log toe van je systeem zodat we precies kunnen zien waar bij jou de bottleneck zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik heb zondag na mijn vakantie de beta geïnstalleerd en kwam uit rond 40-45 fps met mijn Sapphire r9 fury. En helemaal soepel liep het nog niet.
Twijfel alleen nog welke plug-ins ik nu uit moet zetten. Volgens mij heb ik nog steam, rfactor64 en nog een aan staan.
Maar de update zal ik ook vandaag of morgen even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

marrs schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:35:
De afgelopen week hebben we dagelijks performance verbeteringen doorgevoerd op basis van feedback van gebruikers. We zijn daar nog niet klaar mee, maar ik kan je zeker aanraden om nog eens een update te proberen. Als je nog steeds problemen heb, rapporteer die dan (via de "Contact Support" knop en voeg ook een performance log toe van je systeem zodat we precies kunnen zien waar bij jou de bottleneck zit.
Ik zal het binnenkort nog eens proberen. Kan het zijn dat SteamVR roet in het eten gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Na de update van gister is het veel beter! Ik heb meer dan 100 fps gemiddeld op Silverstone met de GT500. Alleen in de pits gaat ie terug naar 75 fps.
er zitten wel een paar rare hobbels op sommige stukken van het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
Arfman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:10:
[...]

Ik zal het binnenkort nog eens proberen. Kan het zijn dat SteamVR roet in het eten gooit?
Dat is niet heel waarschijnlijk.

Om wat tekst en uitleg te geven, we hebben deze DX11 release als "open beta" uitgebracht om ervoor te zorgen dat hij uiteindelijk op zoveel mogelijk systemen soepel draait. Er zitten wat tools ingebouwd om performance te meten op verschillende systemen waardoor we vrij snel bottlenecks kunnen identificeren en oplossen. Daar zijn we (zeker voor VR) nog niet mee klaar. Probeer het dus gerust nog eens en stuur zo'n performance log op als je dingen tegenkomt. We brengen op 't moment bijna dagelijks updates uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, bedankt, will do. Eens kijken of hij nu niet meer op 45fps hangt na de laatste patches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, rFactor 2 bijgewerkt en me opnieuw geabonneerd op alle DX11 content.

VEEL beter! Ik haal nu op alles High bijna altijd 90FPS, behalve als het regent, dat is nog een probleem. Settings gaan dus weer wat lager totdat er wat meer optimalisaties hebben plaatsgevonden (in tegenstelling tot in iRacing is ASW in rF2 niet te doen, beeld schokt en trilt dan).

Maar, na wat initiële problemen met FFB alles aan de gang gekregen. Ziet er netjes uit (kan nog veel beter maar dat komt nog wel) en rijdt lekker. Hopen op snel meer DX11 content want ik probeerde Bathurst uit (DX9) en dat performde gelijk veel minder, maar al met al een flinke verbetering!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik ben ook erg te spreken over de update(s), hoewel ik nog niet veel verschillende auto's en circuits heb geprobeerd. Ik heb de game alleen nog in VR (HTC Vive) gespeeld, dat is wat onhandig vanwege de vaste oriëntatie (nog geen "recenter view" functie, behalve verticale uitlijning d.m.v. ctrl+space). Performance is echter prima en de beleving is echt geweldig (in combinatie met een G27 en Playseat)!

Wel was het even zoeken naar wat settings die de VR-beleving in de weg zaten, zoals "head movement" (hoofdbeweging bij aanremmen bijv.) en "look ahead" (de bocht inkijken als je instuurt). De vaste oriëntatie is onhandig, maar ik vertrouw erop dat we hier snel een knopje voor krijgen ;) Sowieso hulde aan de developers voor de vele updates de afgelopen week, dat een game zo lang na de release nog zo'n grote update en goede support krijgt vind ik super! _/-\o_

Ik ben geneigd een vergelijking te maken met Project CARS, die speel ik inmiddels een jaar (ook in VR) en bevalt erg goed. Wat ik daar echter mis is het ruime aanbod aan (community) content dat Rfactor 2 wel biedt: in het verleden heb ik vaak Rfactor (1) en verschillende F1 games (vooral van EA/ISI) gespeeld, nu komen beide weer samen door de vele mods :) Daarnaast lijkt de grafische performance en mate van simulatie (t.o.v. arcade) in Rfactor 2 veel hoger, wat de game voor mij heel vermakelijk maakt! Ik kijk dan ook uit naar de volgende updates :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
De ge-update Honda Civic is echt geweldig om te rijden. De ffb is echt heel goed en de voorwielaandrijving trekt hard aan je stuur. Ben benieuwd hoe deze auto rijdt met een OSW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:56

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik zou graag willen weten wat de juiste settings zijn om mijn OSW aan de praat te krijgen met RF2. Iemand?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
@JoepW neem even contact met me op via FB of Skype ofzo, zowel in het rF2 team als bij SFH hebben we iemand met een OSW maar ik weet niet waar je precies vast zit dus om hier in 't forum maar wat te gaan gokken heeft weinig zin. :)

Of kijk hier:
https://forum.studio-397....-your-osw-settings.52499/

[ Voor 17% gewijzigd door marrs op 12-05-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

Wie weet er nog een leuk betaalbaar stuurtje? Ik rij nu nog met een MS Sidewinder uit de prehistory maar dat is wat behelpen. Is verder alleen voor de fun af en toe dus moet niet de hoofdprijs kosten.

Suggesties?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tweedehands G27 een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

marrs schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:37:
@JoepW neem even contact met me op via FB of Skype ofzo, zowel in het rF2 team als bij SFH hebben we iemand met een OSW maar ik weet niet waar je precies vast zit dus om hier in 't forum maar wat te gaan gokken heeft weinig zin. :)

Of kijk hier:
https://forum.studio-397....-your-osw-settings.52499/
Ik heb het aan de praat, maar te mooi weer om verder te testen. Thx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Nu G-sync werkt heb ik ook nog maar eens een poging gewaagd en het ziet er veelbelovend uit. Van alle racing sims (en ik speel ze bijna allemaal behalve iRacing) vind ik de physics en FFB van rF2 altijd al één van de beste (naast AMS) en ook de AI is prima. Alleen op graphics gebied bleef rF2 flink achter op de rest, zelfs tov andere DX9 titels zoals RRRE en AMS. Met deze DX11 beta maakt rF2 een flinke inhaalslag op dat gebied. Dat is ook wel nodig, want PC2 gaat de lat qua graphics nog hoger leggen en maakt op het gebied van physics en FFB een behoorlijke inhaalslag.

Mooi om te zien dat het Nederlandse Studio-397 zo'n goed werk verricht met een racing sim die toch al een paar jaar veel belooft, maar net dat beetje miste.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik heb een goede (vind ik) set up voor de Honda op Silverstone GP. Weet alleen niet hoe ik m moet toevoegen.
Maar ik haal 2:15.3××.
Het enige wat ik heb, en dat had ik met dx9 ook al, is dat als er een auto voor me rijdt in een bocht de achterkant of zijkant ineens verschiet. Lijkt of ie schade heeft en weer terug. Zal wel een instelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:36:
Het enige wat ik heb, en dat had ik met dx9 ook al, is dat als er een auto voor me rijdt in een bocht de achterkant of zijkant ineens verschiet. Lijkt of ie schade heeft en weer terug. Zal wel een instelling zijn.
Misschien last van screen tearing? Hoe hoog zijn je FPS wanneer het gebeurt en wat is de refreshrate van je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik heb meer dan 100 fps en mijn schermen zijn 75hz. Zal eens de AI wat langzamer zetten en schakelen automatisch en een filmpje maken. Het is niet dramatisch en het draait soepel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:02
Zandvoort+Radical, dat wil ik wel eens proberen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:35:
Ik heb meer dan 100 fps en mijn schermen zijn 75hz. Zal eens de AI wat langzamer zetten en schakelen automatisch en een filmpje maken. Het is niet dramatisch en het draait soepel,
Screen tearing krijg je juist bij FPS die boven de refreshrate van je scherm liggen. Mijn GTX 1070 haalt met gemak meer dan 100 FPS, maar mijn scherm is 60Hz met G-Sync. Door mijn FPS te 'cappen' op 59, wordt G-Sync altijd gebruikt en het scherm is zonder tearing of stuttering. Als ik de FPS cap uitschakel, is het beeld lang niet zo vloeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Dit zojuist ook nog even geprobeerd. :)
YouTube: rFactor 2 DX11- Primeras Impresiones - Ferrari 643 @ Monte Carlo 1966
Helaas zijn mijn skills niet van het niveau van DigiProst. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
https://www.facebook.com/rFactor2/videos/1491802050870702/

Marcel Offermans live op FB op Zandvoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Gisteren weer 2 races met de F2000 gereden, man man man man man. Bloed, zweet en tranen, het zit zo dicht bij elkaar. 2x P4 was het maximaal haalbare, met slechts 3 punten verschil voor P3 in het kampioenschap ga ik over 3 weken de laatste race avond aanvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
En nog een video van een demonstratie race van Team Redline tijdens de race dagen afgelopen weekend op Zandvoort:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 11:56
Ik heb sinds kort in rfactor2 en automobilista dat mijn rempedaal niet meer herkend wordt. Ik heb de csp V3 in iracing en assetto Corsa is er niets aan de hand. Iemand een idee?

Opgelost: was een combinatie van beta driver fanatec en Windows update. Standaard driver geïnstalleerd en het werkt weer.

[ Voor 26% gewijzigd door martijn_8519 op 29-05-2017 15:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Erg goede versie van Montréal DX11:

https://steamcommunity.co...40557&searchtext=montreal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
Wat misschien wel leuk is voor de mensen hier, is dat SRVN in samenwerking met de KNAF een NK simracen gaat organiseren. Voor de details, zie deze post: http://www.srvn.nl/nieuws/1305/20

Voor mensen die geen zin hebben het hele artikel te lezen: dit wordt een competitie op basis van rFactor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om zonder racing line / traction control o.i.d te spelen
Dat lukt mij gewoon echt niet maar ik zou het wel graag willen leren ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:35
TheSebastiaan schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:45:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om zonder racing line / traction control o.i.d te spelen
1000 rondje rijden op 1 baan , zo dat je hem kan dromen ... dan heb je geen hulp middelen meer nodig
want dan weet je waar de rem punten zitten en welke lijn je moet aan houden ..

je moet een baan zo uit je hoeft op kunnen zeggen hoe je hem rijd , als je dat in je hoofd heb ... dan gaat de rest van zelf ..

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
TheSebastiaan schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:45:
Oefenen... oefenen... oefenen. Begin met het rijden van rustige rondjes en leer eerst het circuit kennen. Kies ook een circuit uit wat makkelijk te leren is. Ook wat betreft het rijden zonder traction control, neem eerst een auto die niet te snel slipt in de lagere versnellingen. Dus... beetje bij beetje de moeilijkheidsgraad verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Oke, ik ga oefenen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Binnenkort volgt er meer nieuws hierover, maar hier alvast een eerste aankondiging op twitter:
https://twitter.com/McLarenF1/status/875681933610676225

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Zo, er worden wel stappen gemaakt met rF2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Voor wie mee wil doen aan de paint competitie van de Radical, ik heb toestemming om het logo van mijn broer zijn bedrijf te gebruiken.
Dus als als iemand los wil gaan stuur me maar en pm.

http://www.aacengineers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:05
Iemand deze al gezien? Link: http://www.mclaren.com/fo...t-gamer-ramps-up-5184793/

Hier kun je een contract krijgen bij McLaren als je een van de best sim racers bent.

[ Voor 18% gewijzigd door Jeanke117 op 21-06-2017 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naish123
Steam Summer sale 50% korting op rFactor 2:

http://store.steampowered.com/app/365960/rFactor_2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Nu live stream met de nieuwe Radical:

https://www.facebook.com/...7/videos/1535321866518720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Review van de Radical SR3. Die binnenkort uitgebracht wordt voor rF2:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
En hier is hij dan, de Radical SR3:
https://www.studio-397.com/2017/07/radical-release/

Met een directe link naar de workshop:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=950759997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Top! Straks even proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Yes!! Vandaag ben ik nog lekker aan mijn rig aan het sleutelen maar zal morgen zeker proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 16:42

De Radical laat zich erg makkelijk corrigeren wanneer je toch behoorlijk dwars gaat met zo'n auto. Desondanks toch plezier gehad met deze combinatie Radical SR3 RSX op Silverstone International (29C, Sunny preset)

[ Voor 9% gewijzigd door glnk op 02-07-2017 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 10:03
Heb hem gisteren geïnstalleerd, maar ik heb het gevoel dat ik een expert nodig heb om te zorgen dat alles een beetje ok voelt.

Drama om m'n osw lekker te krijgen.. triples was ook een gedoe.. ik heb het maar opgegeven hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
@Scr33x0r als je me (hier of in een mail) wat gedetailleerder kunt vertellen waar je zoal tegenaan liep, dan kan ik daar tenminste wat van leren om die ervaring te verbeteren in de toekomst. We zijn druk aan het werk om een nieuwere en betere UI te maken en willen zeker proberen om alles wat duidelijker te maken voor mensen die net beginnen met rFactor 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Nou, het zijn een paar dingen. Ik moet dus in de config.ini om mn triple shit in te stellen, dan moet ik aangeven wat de breedte is (net als in iracing) hoogte (kan je best berekenen als je diameter vraagt?), hoeken en bezel correction.

Om uberhaupt mn pedalen te detecteren (Heusinkveld Pro) moet ik eerst een ander profiel selecteren, want als ik op het default profiel sta, dan detecteert hij zowel mijn stuur als pedalen niet.

Daarnaast vond ik, in de korte tijd dat ik het heb gedaan de FFB echt enorm ruk.. maar dat kan ook omdat ik iRacing gewend ben, maar iRacing is een stuk smoother

Het menu voelde voor mij heel erg aan als LFS in 2009 hehe..

Maar ik heb geprobeerd 2 rondjes te rijden op suzuka met een skip barber, ik kreeg hem amper rond het circuit.. dat kan te maken hebben met het feit dat ik teveel skip heb gereden op iracing of dat de physics gewoon vreemd zijn, geen idee :)

Verder snap ik niet waar ik auto's vandaan moet trekken, mn series/cars is leeg, cars staat volgens mij alleen de skip..

Het heeft minimaal een uur of 2 geduurd voordat ik uberhaupt kon gaan racen.. en toen was de expierence ook nog slecht, dus dan geef ik het maar op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Na die brakke actie waarbij ik m'n account niet meer om kon laten zetten naar een Steam-versie, heb ik hem toch in de Steam Sale gekocht voor 50% van de prijs :) Racing_Reporter @ Steam, ik wil wel eens wat aan gaan rommelen met de karts binnenkort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
Omdat een ander hier misschien nog wat aan heeft in de toekomst...

Scr33x0r schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:33:
Nou, het zijn een paar dingen. Ik moet dus in de config.ini om mn triple shit in te stellen, dan moet ik aangeven wat de breedte is (net als in iracing) hoogte (kan je best berekenen als je diameter vraagt?), hoeken en bezel correction.
Voor het configureren van triple screens, als je in de video configuratie gekozen hebt voor "multiview" (zodat elk scherm zijn eigen view heeft, wat je nodig hebt als je de zijschermen onder een hoek hebt staan) is in-game een window. Als je in de auto zit, kun je dat oproepen met Ctrl + '=' en daar kun je dan aangeven onder welke hoek je de schermen hebt staan, hoe groot ze zijn, hoe breed je bezels zijn en hoe ver je er vandaan zit. Dan bepaalt rFactor op basis daarvan de field of view instellingen voor elk scherm.

Wat we daar duidelijk beter kunnen doen is aangeven dat deze optie bestaat (want je bent niet de enige die 'm niet gevonden heeft).
Om uberhaupt mn pedalen te detecteren (Heusinkveld Pro) moet ik eerst een ander profiel selecteren, want als ik op het default profiel sta, dan detecteert hij zowel mijn stuur als pedalen niet.
Dat is gek. Je moet wel ervoor zorgen dat je Heusinkveld pedalen in Windows goed gecalibreerd zijn (met DiView of DXTweak2) maar dat staat volgens mij ook in de handleiding. Als die calibratie niet goed is, kan het zijn dat rFactor 2 je pedaaluitslag niet detecteert omdat je stomweg niet ver genoeg dat pedaal kan intrappen.
Daarnaast vond ik, in de korte tijd dat ik het heb gedaan de FFB echt enorm ruk.. maar dat kan ook omdat ik iRacing gewend ben, maar iRacing is een stuk smoother
Welk stuur heb je? De force feedback die uit de simulatie komt is een directe vertaling van de krachten die op de stuurstang staan en die voeren we ook met een hoge frequentie aan de driver van je stuur. Het is wel belangrijk om het juiste profiel te kiezen, of handmatig voor jouw stuur de juiste instellingen in de "controller.json" te zetten. Als een van de profielen die we beschikbaar stellen niet werkt, op de forums zijn genoeg mensen met profielen voor specifieke OSW sturen e.d.
Het menu voelde voor mij heel erg aan als LFS in 2009 hehe..
No argument there! :) We zijn de menu's compleet aan het vervangen omdat het er niet alleen uitziet als een menu uit de vorige eeuw, maar de technologie erachter is dat ook.
Maar ik heb geprobeerd 2 rondjes te rijden op suzuka met een skip barber, ik kreeg hem amper rond het circuit.. dat kan te maken hebben met het feit dat ik teveel skip heb gereden op iracing of dat de physics gewoon vreemd zijn, geen idee :)
Als ik een gokje mag wagen, ik denk dat inderdaad je FFB instellingen niet klopten. Dat maakt dat de auto's ineens raar aanvoelen. Een andere (iets onwaarschijnlijkere) optie is dat je per ongeluk iets als "steering help" hebt aangezet (gebeurt mij nog wel eens omdat de F1 toets daarvoor vlak naast de ESC toets zit om uit de auto te stappen).
Verder snap ik niet waar ik auto's vandaan moet trekken, mn series/cars is leeg, cars staat volgens mij alleen de skip..
Series moet je zien als een "filter" op alle auto's en circuits die je geinstalleerd hebt. Er is een speciale series genaamd "all cars and tracks" die je kunt selecteren, dan zie je alles wat je geinstalleerd hebt.

Er zijn twee manieren om aan extra content te komen. De makkelijkste van de twee is via de Workshop, waar je je kunt "subscriben" op allerlei content (die dan automatisch, de volgende keer dat je de Launcher opstart, wordt geinstalleerd). De workshop kun je hier bekijken (en als je ingelogd bent, kun je je dus subscriben op items):

http://steamcommunity.com/workshop/browse/?appid=365960

Daarnaast zijn er allerlei websites die content ter download aanbieden. Dat zijn dan zogenaamde "components" (.rfcmp files) die je in de Packages map van je rFactor 2 installatie zet. Vervolgens kun je via de package manager (doos ikoon) in de Launcher kunt installeren.
Het heeft minimaal een uur of 2 geduurd voordat ik uberhaupt kon gaan racen.. en toen was de expierence ook nog slecht, dus dan geef ik het maar op :)
Dat is inderdaad (te) lang. Mag ik je bedanken voor deze feedback, want dat helpt ons wel. Als ik het kort mag samenvatten dan moeten we dus proberen om de tijd tussen installatie en het moment waar je je eerste race kunt rijden (met alles goed ingesteld) zien te verkorten en vereenvoudigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Van alle sims die ik op dit moment speel (en dat zijn ze allemaal behalve iRacing) vind ik de FFB van rF2 juist één van de betere, naast die van Automobilista (ik gebruik een Logitech G25 en G27). Ook de nieuwe Radical voelt erg goed aan en overstuur is goed te corrigeren/op te vangen (gebruik gewoon de default setup).

iRacing heb ik al een paar jaar niet meer gespeeld, omdat ik deze veel te duur vind tov andere sims en je ook niet kunt racen tegen AI. In de tijd dat ik dit geprobeerd heb vond ik het een hele opgave om een Mazda MX5 op de baan te houden (het leek wel een ijsbaan waar ik op reed), dus de lol was er ook al snel af. Ook al die races op die verschrikkelijke ovals rijden om je rating omhoog te krijgen... en dan maakte je een foutje en je rating ging weer omlaag :(. Of het inmiddels anders is weet ik niet, maar gelukkig zijn er genoeg andere opties. :)

Terugkomend op rF2... hopelijk komt er snel een nieuwe UI, want de oude is wel erg 'retro' en wellicht een drempel voor nieuwkomers (ik heb rF2 al sind het begin, dus ben er inmiddels wel aan gewend :9 ). Nu is een goede UI best wel een opgave (ik bouw zelf ook bedrijfsapplicaties, is wel iets anders dan games, maar toch...). Wie zich b.v. de 'wheel' interface van RRRE nog kan herinneren... wat een drama was dat! En nog steeds vind ik die van RRRE erg verwarrnd, met wheel setup die je op meerdere plekken moet aanpassen. En ik heb ook aan beide alphas/betas van PC en PC2 (loopt nog) deelgenomen, waarbij je de UI ook geleidelijk zag ontwikkelen (deze vind ik trouwens nog steeds niet echt geweldig). De eerste screenshots van de nieuwe UI van rF2 zien er veelbelovend uit, dus... laat maar komen zou ik zeggen!

Wat betreft het installeren van mods. Steam workshop is best handig, maar heeft ook een nadeel. In de loop van de tijd loopt het aantal subscribed workshop items nogal op en laatst wilde ik met een schone installatie beginnen (met alleen de officiële content) en ik kon geen optie 'unsubscribe all' vinden, dus moest door een groot aantal pagina's één voor één de workshop items unsubscriben. Ook met de nieuwe dx11 content, waarom kan ik niet gewoon automatisch alle nieuwe officiele content laten toevoegen ipv deze op te moeten zoeken en handmatig 'subscriben'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
marrs schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:18:
Omdat een ander hier misschien nog wat aan heeft in de toekomst...

Scr33x0r schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:33:

[...]

Voor het configureren van triple screens, als je in de video configuratie gekozen hebt voor "multiview" (zodat elk scherm zijn eigen view heeft, wat je nodig hebt als je de zijschermen onder een hoek hebt staan) is in-game een window. Als je in de auto zit, kun je dat oproepen met Ctrl + '=' en daar kun je dan aangeven onder welke hoek je de schermen hebt staan, hoe groot ze zijn, hoe breed je bezels zijn en hoe ver je er vandaan zit. Dan bepaalt rFactor op basis daarvan de field of view instellingen voor elk scherm.

Wat we daar duidelijk beter kunnen doen is aangeven dat deze optie bestaat (want je bent niet de enige die 'm niet gevonden heeft).

[...]

Dat is gek. Je moet wel ervoor zorgen dat je Heusinkveld pedalen in Windows goed gecalibreerd zijn (met DiView of DXTweak2) maar dat staat volgens mij ook in de handleiding. Als die calibratie niet goed is, kan het zijn dat rFactor 2 je pedaaluitslag niet detecteert omdat je stomweg niet ver genoeg dat pedaal kan intrappen.

[...]

Welk stuur heb je? De force feedback die uit de simulatie komt is een directe vertaling van de krachten die op de stuurstang staan en die voeren we ook met een hoge frequentie aan de driver van je stuur. Het is wel belangrijk om het juiste profiel te kiezen, of handmatig voor jouw stuur de juiste instellingen in de "controller.json" te zetten. Als een van de profielen die we beschikbaar stellen niet werkt, op de forums zijn genoeg mensen met profielen voor specifieke OSW sturen e.d.

[...]

No argument there! :) We zijn de menu's compleet aan het vervangen omdat het er niet alleen uitziet als een menu uit de vorige eeuw, maar de technologie erachter is dat ook.

[...]

Als ik een gokje mag wagen, ik denk dat inderdaad je FFB instellingen niet klopten. Dat maakt dat de auto's ineens raar aanvoelen. Een andere (iets onwaarschijnlijkere) optie is dat je per ongeluk iets als "steering help" hebt aangezet (gebeurt mij nog wel eens omdat de F1 toets daarvoor vlak naast de ESC toets zit om uit de auto te stappen).

[...]

Series moet je zien als een "filter" op alle auto's en circuits die je geinstalleerd hebt. Er is een speciale series genaamd "all cars and tracks" die je kunt selecteren, dan zie je alles wat je geinstalleerd hebt.

Er zijn twee manieren om aan extra content te komen. De makkelijkste van de twee is via de Workshop, waar je je kunt "subscriben" op allerlei content (die dan automatisch, de volgende keer dat je de Launcher opstart, wordt geinstalleerd). De workshop kun je hier bekijken (en als je ingelogd bent, kun je je dus subscriben op items):

http://steamcommunity.com/workshop/browse/?appid=365960

Daarnaast zijn er allerlei websites die content ter download aanbieden. Dat zijn dan zogenaamde "components" (.rfcmp files) die je in de Packages map van je rFactor 2 installatie zet. Vervolgens kun je via de package manager (doos ikoon) in de Launcher kunt installeren.

[...]

Dat is inderdaad (te) lang. Mag ik je bedanken voor deze feedback, want dat helpt ons wel. Als ik het kort mag samenvatten dan moeten we dus proberen om de tijd tussen installatie en het moment waar je je eerste race kunt rijden (met alles goed ingesteld) zien te verkorten en vereenvoudigen.
Thanks, ga het morgen eens proberen :) vanavond weer iRacing dus geen tijd :)

Ja ik heb een OSW, small mige, ik zal eens zoeken hoe dat zit. Ik mis blackboxes zoals iracing waar ik in game/in-car mijn ffb kan bijstellen zeg maar.

Ik moet er gewoon meer tijd aan besteden, helemaal omdat ik al 3 jaar iracing doe en dus op zoek ben naar een soortgelijk gevoel. Het is dan best wel tweaken, testen etc.. en dat duurt met de jsons in mijn optiek te lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Je bent tegen hetzelfde aangelopen als ik Arjan.
We zijn verwent door iRacing. Bijna alles in te stellen in UI en alle content op 1 plek te krijgen.
Ik heb het ook opgegeven en helaas ontbreekt het me aan tijd om rf2 echt uit te zoeken, want ik weet zeker dat het samen met iRacing de betere sim is, maar helaas .... tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik had hetzelfde. Ben een groot Radical fan maar ik zie er zo tegenop om die hele zooi weer in te stellen dat rF2 al weer sinds de VR release stof ligt te happen op mijn harde schijf. De hele user experience is zo verschrikkelijk onlogisch en onduidelijk dat je echt veel doorzettingsvermogen moet hebben om het uberhaupt te kunnen proberen.

Hopelijk kan marrs hier iets mee, zou wel tof zijn om af en toe tegen AI te kunnen knallen op een baantje zonder dat meteen mijn iRating en Safety Rating een duik neemt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:57
rF2 is prima in te stellen. Het probleem is dat er geen handboek is, en dat je buiten om de user interface aan de slag moet. Dit geeft een grotere learning curve om eindelijk te kunnen racen met goede settings. Maar als alles eenmaal werkt dan zit je goed :P

Is het bij nou Arfman niet gewoon een kwestie van config swappen naar een triple screen setup ipv VR? Of heb je geen backups gemaakt na het omgooien van rF2?

Mijn YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
Overigens, er is voor rFactor 2 ook een Discord server waar je terecht kunt met al je vragen: https://discord.gg/7ca8Wf8

In het #support kanaal (en ook in de andere kanalen) zitten verschillende mensen van Studio 397, maar ook veel anderen die met alle plezier helpen bij vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Discord is inderdaad een goede plek voor je vragen.
En in Steam abonneren op content. 1x werk en daarna update alles automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:14:
En in Steam abonneren op content. 1x werk en daarna update alles automatisch.
Klopt, maar ik zie de Studio397 content (nieuwe zoals de Radical of oude die van dx9 naar dx11 is geupgrade) toch wel als officiële content (een soort DLC zullen we maar zeggen). De workshop is normaal een plaats waar je je abonneert op MODS uit de community. Waarom wordt deze content niet gewoon als DLC in steam gezet (net als bij PC of AC) of gewoon automatisch toegevoegd in updates van het standaard 'package' (zoals bij Automobilista)?

Pagina: 1 ... 3 ... 42 Laatste