rFactor 2

Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik zou het niet weten. Goede vraag voor @marrs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:06
PatrickC schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Klopt, maar ik zie de Studio397 content (nieuwe zoals de Radical of oude die van dx9 naar dx11 is geupgrade) toch wel als officiële content (een soort DLC zullen we maar zeggen). De workshop is normaal een plaats waar je je abonneert op MODS uit de community. Waarom wordt deze content niet gewoon als DLC in steam gezet (net als bij PC of AC) of gewoon automatisch toegevoegd in updates van het standaard 'package' (zoals bij Automobilista)?
Ik vind het zelf wel handig eigenlijk. Nu kun je alleen die content installeren waar je ook daadwerkelijk in geïnteresseerd bent ipv dat alles maar gewoon gedownload wordt bij een update. Niet dat schijfruimte nu zo kostbaar is, maar ik vind de optie wel prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:12
FightingAce schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:12:
[...]

Ik vind het zelf wel handig eigenlijk. Nu kun je alleen die content installeren waar je ook daadwerkelijk in geïnteresseerd bent ipv dat alles maar gewoon gedownload wordt bij een update. Niet dat schijfruimte nu zo kostbaar is, maar ik vind de optie wel prettig.
Dat is inderdaad een voordeel, maar de content die Studio397 tot nu toe heeft uitgebracht is van erg goede kwaliteit. En wat kan het voor 'kwaad' als er b.v. automatisch een Radical wordt toegevoegd, die je niet interessant vindt?

De discussie ging eigenlijk over hoe toegankelijk rF2 is voor nieuwkomers. Als ik nu rF2 koop en voor de eerste keer installeer, dan moet ik hierna de workshop induiken om alle officiele content te vinden. Als je dit niet weet, dan mis je dus flink wat mooie content. En... de eerste indruk die iets maakt is erg belangrijk.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
PatrickC schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Dat is inderdaad een voordeel, maar de content die Studio397 tot nu toe heeft uitgebracht is van erg goede kwaliteit. En wat kan het voor 'kwaad' als er b.v. automatisch een Radical wordt toegevoegd, die je niet interessant vindt?

De discussie ging eigenlijk over hoe toegankelijk rF2 is voor nieuwkomers. Als ik nu rF2 koop en voor de eerste keer installeer, dan moet ik hierna de workshop induiken om alle officiele content te vinden. Als je dit niet weet, dan mis je dus flink wat mooie content. En... de eerste indruk die iets maakt is erg belangrijk.
De Radical misschien niet, maar ik kan me voorstellen dat er een groep simracers is die geen behoefte heeft aan de oval content. Scheelt toch best wat circuits.

Maar ik snap je argument, de eerste keer dat ik rf2 opstartte miste ik ook een hoop content. Een korte zoektocht leidde me toen naar de workshop. Je zou bijvoorbeeld in de nieuwe UI kunnen linken naar de officiële workshop content, zodat wel meteen duidelijk is dat er meer content te krijgen is, maar deze nog niet is geïnstalleerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
PatrickC schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:15:
De workshop is normaal een plaats waar je je abonneert op MODS uit de community. Waarom wordt deze content niet gewoon als DLC in steam gezet (net als bij PC of AC) of gewoon automatisch toegevoegd in updates van het standaard 'package' (zoals bij Automobilista)?
Ik heb destijds bij de conversie van rFactor 2 om een aantal redenen gekozen voor de aanpak om alle content in de workshop te plaatsen om een aantal redenen:
  1. Het aantal DLC items wat je aan een game mag toevoegen van Valve op Steam is beperkt. Enkele tientallen is echt het maximum, honderden geven ze geen toestemming voor. Dat betekende dat we al snel tegen de grenzen zouden aanlopen bij een model waar we elk circuit en elke auto als DLC item wilden aanbieden. En ik wilde mensen wel een eenvoudige manier geven om precies te kiezen wat ze wel en niet wilden installeren, waardoor het aanbieden van content in groepen DLC afviel als optie (en ook dat zou maar beperkt schalen).
  2. Ik wilde graag een uniforme manier hebben om content te installeren. Dus niet first party content op de ene manier en third party content weer op een andere manier. De workshop biedt die mogelijkheid. Iedereen kan er content aanbieden en het aantal items is praktisch onbeperkt. Daarnaast worden workshop items ook automatisch up to date gehouden.
  3. Voordat rFactor 2 op Steam beschikbaar was, was een populair model voor het installeren van rFactor 2 het starten met een "lite" install (de game zonder enige content) om van daaruit zelf content toe te voegen. Er zijn veel mensen die niet alle content van ISI en Studio 397 willen hebben en dus de mogelijkheid willen om die niet te installeren.
  4. Toen ik de keuze maakte, was er ook een mogelijkheid gepland om, voor first en third parties, content te gaan verkopen middels de workshop. Zoals een aantal wel zullen weten, is die optie door Valve later verwijderd na een slechte ervaring met Skyrim. Desalniettemin hebben ze een andere manier bedacht om content te verkopen nu, die onder water nog steeds gebruikt maakt van de workshop, dus via een iets andere weg dan gepland kunnen we dat toch nog gaan doen.
Dit gezegd hebbende, beantwoord het nog niet direct de vraag waarom we nieuwe "Studio 397" content niet automatisch aan de game toevoegen met de mogelijkheid om het eventueel later weer de de-installeren. Dat heeft te maken met het feit dat we min of meer in transitie zijn naar een nieuwe UI waarin het beheren van content verder gestroomlijnd wordt en met het feit dat we destijds bij de introductie van rFactor 2 op Steam een concessie gemaakt hebben in de manier waarop ISI content werd aangeboden via de workshop:

Ik was origineel begonnen met het plaatsen van een "lite" install van rFactor 2 op Steam, dus letterlijk een installatie van de game zonder content. Dat betekende dat je de game, na aanschaf, heel snel kon downloaden (immers, content is het grootste gedeelte van de download). Vervolgens startte je de game voor het eerst op, waarna je automatisch gesubscribed werd op alle ISI content. Dat triggerde een nieuwe download van die content, waardoor je nog een tijdje moest wachten voor je daadwerkelijk kon spelen.

ISI vond die tweede download destijds een showstopper en wilde dat de ISI content al tijdens de eerste download werd opgehaald. Uiteindelijk zijn we daardoor voor die content uitgekomen op een variant waarbij die content als onderdeel van de "initial download" werd opgehaald, met een "dummy" workshop item ernaast zodat je je nog steeds kon subscriben en unsubscriben. Zo zat alles van ISI toch in de eerste download en kon je daarna direct gaan spelen. Het had wel het nadeel dat de diskspace van die content eigenlijk altijd werd ingenomen, los van of je hem gebruikte. Het had ook als nadeel dat we de game elke keer moesten updaten als we iets in die content wilden aanpassen (iets wat met de workshop zelf helemaal los staat van de game zelf).

De transitie waarin we ons nu bevinden is dat we langzaam de content weer uit die cache aan het halen zijn en dat we het automatisch subscriben op content na de initiele installatie als onderdeel van de nieuwe UI aan het bouwen zijn. Een heel verhaal, maar ik hoop dat het wat inzicht geeft in het hoe en waarom van de workshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@marrs , bedankt voor deze zeer uitgebreide en duidelijke uitleg. Het geeft een goed beeld van hoe rF2 zich in de loop van de tijd onrwikkeld heeft mbt het toevoegen van extra content. Zoals ik het nu lees zal het 'probleem' (het is meer een stukje ongemak) dat ik nu heb grotendeels worden opgelost in de nieuwe UI. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Laatst online: 12-09 07:49
Ik wil graag mee doen aan kampioenschap racen online dat doe ik nu bij ers maar zijn vaak maar 12 mensen tijdens de race ik wil minimaal 20 elke keer weet iemand een groep?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 20:22
KevinSetz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:30:
Ik wil graag mee doen aan kampioenschap racen online dat doe ik nu bij ers maar zijn vaak maar 12 mensen tijdens de race ik wil minimaal 20 elke keer weet iemand een groep?
http://forum.srvn.nl/
http://simracing.club/index.php
http://www.racedepartment.com/

De onderste host bijna elke dag wel een race en organiseert ook verschillende kampioenschappen. Ben zelf actief in Endurance Racing en IndyCars. Daarnaast is er ook nog Xtreme RPM, maar die website doet het hier even niet.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naish123
Genk Karting voor rF2:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=963980240

Nu ga ik toch maar eens de karts rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Klinkt leuk. Ik ga hier zo hard in zuigen, maar zijn er nog meer belangstellenden of goede servers te vinden hiervoor?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Je kan inschrijven voor de Mclaren's World's Fastest Gamer:

https://www.studio-397.com/worlds-fastest-gamer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
De McLaren is hier beschikbaar voor €4,99:

http://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1/

Net even gereden, maar de auto voelt goed aan, klinkt goed en ziet er super uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Het hele GT3 Power Pack lijkt mij een betere aankoop. 5 GT3 auto's voor €14,97. De McLaren zit er ook in. Ben wel benieuwd welke 4 andere GT3's in het pack zitten?
http://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1001/

Edit: Heb het GT3 Power Pack inmiddels aangeschaft (de verdere ontwikkeling van deze game moet toch ondersteund worden :) ), maar dat werkt wel wat vreemd. Je moet je Steam Wallet aanvullen met €15 en dan kost het pack gewoon €15. Nu kan mij die €0,03 niet zoveel schelen, maar toch... Verder was me niet duidelijk hoe de McLaren nu beschikbaar zou komen in de game. Bij de eerste keer opstarten na de aankoop was de auto nergens te vinden. Bleek dat dit via een aparte Store page voor rF2 gaat en dat het dan weer workshop items zijn (was wel automatisch subscribed). Ik blijf het vervelend/omslachtig vinden dat officiële Studio397 content via de workshop gaat, al helemaal als het over paid DLC gaat. Hopelijk brengt de nieuwe UI daar verbetering in.

Edit2:
@marrs , Wellicht is het handig om op de Steam store pagina van de game uitleg te geven over hoe jullie de officiële content (zowel de free als paid) aanbieden. Voor mij was het de eerste Steam game (en ik heb meer dan 200 Steam games in m'n bezit), waar officiële (paid) DLC via een aparte Store page gaat met workshop items. Ik denk dat de meeste Steam gebruikers gewend zijn dat aankopen via de DLC optie gaan in Steam. Dit kon nog wel eens een 'drempel' zijn voor nieuwe gebruikers en ik denk dat het jullie ook omzet kost op deze manier. Ik zie op het Studio397 forum ook al verschillende opmerkingen over de 'vreemde' manier waarop deze nieuwe content (McLaren of het hele GT3 Power Pack) wordt aangeboden (https://forum.studio-397....astest-gamer.55842/page-8). Verder is niet direct duidelijk dat je de Pack al kunt aanschaffen. Op de hoofdpagina in Stram staat onder 'items beschikbaar voor dit spel' alleen de McLaren, maar als je dan naar de rF2 Store gaat is het Pack ineens wel zichtbaar. Ook zie je in de Store pagina niet welke content je al eerder hebt aangeschaft. Jullie moeten deze content beter aanprijzen / zichtbaar maken.

[ Voor 121% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2017 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
En de Mclaren in actie:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Gisteren flink wat rondjes gereden in de nieuwe McLaren op Silverstone International layout in een aantal races tegen 19 AI. En wat rijdt ie lekker! :) Van alle racing sims die ook deze auto hebben is deze toch wel mijn favoriet. FFB is erg goed (op het monent dat je 'm bijna 'kwijt' bent is het goed op te vangen door de feedback die je krijgt).

Ik heb wel wat moeten experimenteren met de graphic settings. Bij de start zakte m'n FPS naar 45 (en ik gebruik een GTX 1070 op 3440x1440). Na wat settings te hebben aangepast bleek de shadows setting het meeste impact te hebben op de FPS. Op high en medium waren de FPS bij de start rond de 45. Bij een low setting gaat dat ineens naar 58-60. De rest van de settings heb ik op maximaal staan, omdat het verlagen van die settings bijna geen effect had op de minimum FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Bij mij daalde de fps ook, terwijl ik een normaal goede fps hebt. De oplossing was de graphic settings in het begin bij de launcher de juiste videokaart selecteren ipv deze op auto te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:05:
Bij mij daalde de fps ook, terwijl ik een normaal goede fps hebt. De oplossing was de graphic settings in het begin bij de launcher de juiste videokaart selecteren ipv deze op auto te laten staan.
Bij mij staat deze op auto, maar dat heeft verder geen functie op mijn laptop. Op mijn laptop (Dell Alienware 15 R3) is de iGPU van de core i7 7700hq namelijk uitgeschakeld, omdat ik de versie heb met een G-sync scherm en dan kun je de iGPU niet gebruiken.

Ik heb even nog wat meer testjes gedaan met verschillende auto's (allemaal officiële Studio397/ISI auto's) en dan zie je toch wel wat performance verschillen tussen de auto's. De nieuwe McLaren scoort hierbij het slechtste (45 FPS bij de start), de Radical zit op 55 en de USF2000/Nissan/Formule 2 zitten allemaal op of boven de 60 FPS (heb adaptive vsyn actief in het NVIDIA control panel vanwege screen tearing boven de 60 FPS).

Misschien moet er nog wat performance optimalisatie plaatsvinden voor de nieuwe McLaren? Op één of andere manier heeft de Shadow setting namelijk behoorlijke impact bij deze auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naish123

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
PatrickC schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Ik heb even nog wat meer testjes gedaan met verschillende auto's (allemaal officiële Studio397/ISI auto's) en dan zie je toch wel wat performance verschillen tussen de auto's. De nieuwe McLaren scoort hierbij het slechtste (45 FPS bij de start), de Radical zit op 55 en de USF2000/Nissan/Formule 2 zitten allemaal op of boven de 60 FPS (heb adaptive vsyn actief in het NVIDIA control panel vanwege screen tearing boven de 60 FPS).

Misschien moet er nog wat performance optimalisatie plaatsvinden voor de nieuwe McLaren? Op één of andere manier heeft de Shadow setting namelijk behoorlijke impact bij deze auto.
Na me iets meer hierin te hebben verdiept (op het Studio397 forum en Dell Alienware forum) lijkt het er op dat de lagere FPS wordt veroorzaakt door een hoog PCI-express bus gebruik. Deze bereikt waardes van flink boven de 50% bij medium of high Shadow settings op mijn Alienware 15 R3 laptop. Deze heeft namelijk een max bus speed van x8 v3.0 en gebruikt dus niet het maximum van x16 v3.0 van de GTX 1070 in de laptop. Normaal zie je geen performance verschil tussen x8 v3.0 en x16 v3.0, maar rFactor 2 schijnt hier een uitzondering op te zijn:
https://forum.studio-397....45758/page-16#post-763664
https://forum.studio-397....55385/page-16#post-906753
Hopelijk kan Studio397 nog wat optimalisaties doen op dit gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Net even een paar rondjes gereden in de USF2000 en dat is een gouden combinatie. _/-\o_

De track is nog wel een 0.2 release, maar ze hebben deze track zo vroeg uitgebracht omdat het onderdeel uitmaakt van de 'World's Fastest Gamer' competition. Het grootste probleem is dat er een soort 'schaduwband' vooruit beweegt langs de track (van donker naar licht). Maar dat zal vast opgelost worden door Studio397 in een volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik heb ook met de USF2000 op Zandvoort gereden. En inderdaad een gouden combi.
Voor 0.20 versie vind ik de track er al goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Heel mooi circuit inderdaad, :D nou nog even dat ze dx11 even snel uit rollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KevinSetz schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:07:
Heel mooi circuit inderdaad, :D nou nog even dat ze dx11 even snel uit rollen
Werkt de dx11 open beta dan niet goed bij jou? Persoonlijk zit ik meer te wachten op de nieuwe UI. Met name het opstarten van de game duurt bij mij erg lang. Eerst duurt het een hele tijd om te synchroniseren met Steam Workshop (heb flink wat workshop items subscribed) en dan moet je de game nog een keertje vanuit de launcher starten, wat ook best lang duurt (steam games staan bij mij op een HD) en als je dan een race start, dan duurt de track load ook nogal lang (met name bij tracks die he nog niet hebt gespeeld of als je de graphic settings hebt aangepast). Al met al ben je dan een paar minuten zoet, voordat je het gaspedaal kunt indrukken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
Nou opzich werkt die wel goed, maar ik mis trackmap dan, ik laad zelf alle games van een nvme ssd van samsung dus echt paar seconden kan ik het gas er op drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KevinSetz schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:09:
Nou opzich werkt die wel goed, maar ik mis trackmap dan, ik laad zelf alle games van een nvme ssd van samsung dus echt paar seconden kan ik het gas er op drukken.
Hmmm... dan zal ik toch eens proberen vanaf m'n nvme ssd. Deze gebruik ik eigenlijk alleen maar als systeem drive, maar een paar seconden tov een paar minuten klinkt wel erg verleidelijk. ;)

Edit:
Ik heb de game nu verplaatst van m'n HD naar SSD (PCI-E NVME). Het opstarten van de game en de steam workshop synchronisatie gaat nu een stukje sneller, maar voor het laden van een track bij het opstarten van een race maakt het niets uit. Ik heb even de task manager erlangs gedraaid op het scherm van m'n laptop zelf en zie dan ook dat er maar max 7% disk usage (vaak veel lager to 0%) is op mijn C-drive (SSD). Ik zie wel een constante CPU belasting van dik 30% met een CPU snelheid van zo'n 3.5 GHz bij het laden van de track.

Dus... als de game eenmaal is opgestart heb ik weining snelheidswinst van het draaien op een SSD (NVME) tov een HD (7200 RPM).

[ Voor 41% gewijzigd door PatrickC op 13-08-2017 20:24 . Reden: Verder uitgetest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet iemand of er voor rfactor2 ook een realtime onscreen timer is, zoals bij automobilista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Hey Guys, ik rij met een G25 stuur waar de G25 pedalen nog aan vast hangen (zoontje rijdt daarmee), ik kan deze niet ontkoppelen. Zelf rij ik met de Heusinkveld Pro pedalen. Er zijn met andere woorden 2 sets pedalen tegelijk verbonden met de PC

Met iRacing heb ik geen probleem om te wisselen tussen de 2 sets maar Rfactor laat mij enkel de G25 pedalen gebruiken.

Iemand tips?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Je kan toch gewoon de Heusinkveld pedalen toevoegen aan gas, rem en koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
naish123 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:53:
Je kan toch gewoon de Heusinkveld pedalen toevoegen aan gas, rem en koppeling?
Nope, de HE worden precies niet herkend ofzo :'(

[ Voor 10% gewijzigd door A1AD op 15-08-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Net de bèta geprobeerd voor VR support, crashed bij het opstarten.. Shiet niet op op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
A1AD schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:02:
[...]

Nope, de HE worden precies niet herkend ofzo :'(
Anders even op het 397 forum zetten of Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De roadmap update voor augustus is uit.
https://www.studio-397.co...admap-update-august-2017/
De nieuwe UI zit er nu eindelijk aan te komen, Zandvoort zal de meest up to date versie worden van alle race sims en nieuwe content (deal met Tatuus). :)

Ik mis alleen nieuws over het GT3 Power Pack. Welke auto wordt de volgende in dit pack en wanneer kunnen we die verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weinig animo voor de McLaren world's fastest racer geloof ik? Bizar hoe snel sommigen het circuit over gaan. Lig gemiddeld 3s achter op de toppers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

MikeyMan schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:07:
Weinig animo voor de McLaren world's fastest racer geloof ik? Bizar hoe snel sommigen het circuit over gaan. Lig gemiddeld 3s achter op de toppers :(
Ik denk niet dat heel veel mensen zomaar die pack kopen terwijl ze niet weten wat er nog bij komt. En om mee te komen met de top moet je echt héél goed zijn. Dat weten mensen, twee redenen waarom ze *denk ik* niet supersnel in zullen stappen.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Racing_Reporter schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Ik denk niet dat heel veel mensen zomaar die pack kopen terwijl ze niet weten wat er nog bij komt. En om mee te komen met de top moet je echt héél goed zijn. Dat weten mensen, twee redenen waarom ze *denk ik* niet supersnel in zullen stappen.
Je kunt de McLaren ook los kopen, dus het pack is niet nodig.

Wat betreft WFG... heb het even geprobeerd op Zandvoort, maar de top tijden waren zoveel sneller, dat de lol er dan snel af is. Met flink wat uurtjes investeren en ook werken aan de setup zou ik er nog best wel wat seconden van mijn snelste tijd af kunnen halen, maar dan nog haal ik het bij lange na niet en ondertussen beperk ik me tot rondjes in een McLaren op Zandvoort, terwijl er nog zoveel andere leuke auto's en tracks zijn om in te racen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat zeg ik... Ik dacht dat ik best een beetje kon sturen, maar ik zit echt zo ver van de pace af, en heb werkelijk geen idee hoe ik dat moet inlopen. Er kan bijvoorbeeld op Silverstone international nu nog wel een halve seconde af oid als ik m'n tussentijden bekijk, maar dan zit ik nog bijna 3s van de toptijden af.
Wellicht dat een goede setup daarin nog iets doet, maar dan houdt het ook echt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
MikeyMan schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:12:
Ja, dat zeg ik... Ik dacht dat ik best een beetje kon sturen, maar ik zit echt zo ver van de pace af, en heb werkelijk geen idee hoe ik dat moet inlopen. Er kan bijvoorbeeld op Silverstone international nu nog wel een halve seconde af oid als ik m'n tussentijden bekijk, maar dan zit ik nog bijna 3s van de toptijden af.
Wellicht dat een goede setup daarin nog iets doet, maar dan houdt het ook echt wel op.
Sja, dat ben ik gewoon in iRacing. Daar wordt je ook regelmatig met je voetjes weer op de grond gezet :).

Ik heb eindelijk rfactor werkend gekregen met de HE pro's en de oculus Rift. _/-\o_ maar in tegenstelling tot in iRacing wordt ik héél erg misselijk door de vele micro stutters. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Vandaag de ASR2 Championship van ASR Formula aangeschaft. ASR Formula heeft ook al heel wat free car mods uitgebracht (F1 klassiekers) voor rF2, dus ik vond het tijd om ook eens een keer een paar euro's uit te geven bij hun. De ASR2 Championship is gebaseerd op de huidige Formule 2 auto. Dus b.v., Nyck de Vries staat er ook tussen.

Ik heb nu een half uurtje in de ASR2 rondgereden op Silverstone en ik moet zeggen... dat rijdt en klinkt erg lekker. _/-\o_ Ik heb de F2 2 weken terug nog live gezien op Spa en het geluid hebben ze goed voor elkaar. Dus... echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik hoop echt dat Studio 397 nog iets gaat doen aan de hoge GPU bus belasting. Nu ook weer bij de ASR2... bij een veld met 19 AI met medium shadow settings zakken mij FPS naar net boven 40 bij de start en tijdens de eerste rondes, als het veld nog dichter op elkaar zit, zitten de FPS regelmatig net boven de 50. De FPS zakken steeds onder de 60 FPS als de GPU bus belasting boven de 50% komt (monitor in MSI Afterburner).

Als ik dit bijvoorbeeld vergelijk met Assetto Corsa, waar ik al mijn settings minimaal op High staan, dan is daar de GPU bus belasting maximaal maar net boven de 10%.

rFactor 2 is echt de enige game die ik ken, die een dergelijk hoge GPU bus belasting heeft. Helaas kan mijn Alienware 15 R3 maar maximaal 8 PCI lanes gebruiken voor de GPU (wel v3.0) en dat is blijkbaar onvoldoende voor rFactor 2 op een 3440x1440 resolutie met medium of hoger shadow settings.

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Ik denk dat ik me ook maar ns ga (her)lanceren in het simracen.

Vroeger uuuuuuuuren rFactor gereden, maar wegens (lange) verbouwingen er helemaal "uit" geraakt.
Na een aantal review's te hebben gelezen tussen iRacing (duur!! ;w :( ) en rFactor2 ga ik denk ik toch voor rFactor 2
Nu maar hopen dat m'n config het aan kan, in combi met de goede oude G25

• PatrickC
RedC schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:01:
Ik denk dat ik me ook maar ns ga (her)lanceren in het simracen.

Vroeger uuuuuuuuren rFactor gereden, maar wegens (lange) verbouwingen er helemaal "uit" geraakt.
Na een aantal review's te hebben gelezen tussen iRacing (duur!! ;w :( ) en rFactor2 ga ik denk ik toch voor rFactor 2
Nu maar hopen dat m'n config het aan kan, in combi met de goede oude G25
Dat moet prima kunnen met jouw config! Ik heb zelf ook nog een G25 (en G27) en beide werken prima en die GTX 1070 die je hebt is ook meer dan voldoende (behalve als je in 4K alles op high/full wilt spelen). rFactor 2 is wat minder CPU afhankelijk (Project Cars vraagt b.v. veel meer van de CPU).

• RedC
4K is wat mij betreft niet nodig... voor mij voldoet HD wel. Ben nieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
RedC schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:27:
4K is wat mij betreft niet nodig... voor mij voldoet HD wel. Ben nieuwd!
Laat je niet afschrikken door de nogal gedateerde UI van rF2, daar komt binnenkort een nieuwe (modernere) voor in de plaats. Let er ook even op dat je je 'aanmeldt' voor de dx11 open beta en dat je je subscribed op flink wat free content (Studio 397) in de Steam Workshop (als je rF1 nog gewend was, dan is dit toch even anders ;) ).

• RedC
Hartelijk dank voor de tips Patrick! Ik ga vanavond er gelijk werk van maken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedC
PatrickC schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:40:
[...]

Laat je niet afschrikken door de nogal gedateerde UI van rF2, daar komt binnenkort een nieuwe (modernere) voor in de plaats. Let er ook even op dat je je 'aanmeldt' voor de dx11 open beta en dat je je subscribed op flink wat free content (Studio 397) in de Steam Workshop (als je rF1 nog gewend was, dan is dit toch even anders ;) ).
Het ziet er qua content allemaal wat anders - beter - uit. Daar waar je vroeger zelf opzoek moest gaan naar een juiste versie van een mod lijkt dit alvast beter onder controle via steam wat wel een pluspunt is _/-\o_

Hopelijk komt er ook regelmatig nieuwe en goeie content bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
RedC schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:37:
[...]

Het ziet er qua content allemaal wat anders - beter - uit. Daar waar je vroeger zelf opzoek moest gaan naar een juiste versie van een mod lijkt dit alvast beter onder controle via steam wat wel een pluspunt is _/-\o_

Hopelijk komt er ook regelmatig nieuwe en goeie content bij?
Ja, die mods via de Steam Workshop is wel een grote verbetering. Je krijgt ook automatisch de updates binnen.

De officiële content van Studio 397 (en ISI) is sowieso van goede of uitstekende kwaliteit (deze moet je ook even subscriben, want die zijn lang niet allemaal standaard geinstalleerd). Verder kun je in de Steam Workshop op populariteit sorteren (over een te selecteren periode). De betere mods komen dan vanzelf bovenaan te staan. En als je van F1 classics houdt, dan kijk eens op http://www.asrformula.com/rfactor2.html. Die staan namelijk niet in de Steam Workshop en moet je dus los installeren... beetje zoals 'vroegah' met rF1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
Super!! Het is komend weekend toch geen weer om een hond door te jagen dus ik weet wat ik ga doen :p

Race jij dan gewoon online tegen iedereen of zit je in een community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
RedC schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:54:
Super!! Het is komend weekend toch geen weer om een hond door te jagen dus ik weet wat ik ga doen :p

Race jij dan gewoon online tegen iedereen of zit je in een community?
Nee, ik rij meestal gewoon tegen de AI. Die is prima in rF2. :) Ik heb laatst wel even een poging gedaan bij de McLaren Fastest Gamer competition (er waren ook 2 competities via rF2 op Silverstone en Zandvoort), maar dan zit je zo ver van de beste tijden af dat de lol er snel vanaf is. Er zijn gasten die de tijd hebben om duizenden rondjes te rijden. Dat vind ik zonde van mijn tijd. De paar uurtjes per week die ik aan sim racing besteed, moeten namelijk verdeeld worden over de verschillende games (rF2, AC, AMS, R3E, Dirt Rally). :)

Bij online racen moet je geluk hebben dat je in races terecht komt waar een beetje netjes wordt gereden, Je heb wel betere communities, maar dan moet je daar ook altijd (vaak op dezelfde tijdstippen) de tijd voor hebben. En ik wil daaraan niet 'gebonden' zijn. Op Tweakers zijn er ook wel vaak van dit soort communities, maar of er ook eentje is voor rF2 weet ik zo niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
Er zijn vele communities. Als je op "nationaal" niveau wilt rijden, kan ik je zeker aanraden om eens te kijken bij http://www.srvn.nl/ die allerlei competities organiseren en zelfs samenwerken met de KNAF. Wil je "internationaal" rijden dan zijn er vele opties. Ik rij zelf bij https://simracing.club/ maar ook bij RaceDepartment is een levendige community: http://www.racedepartment.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Die ASR formula auto's zijn echt geweldig! Ik heb ook ASR2 Championship van ASR Formula aangeschaft. Rijdt echt heel goed! allen de AI moet nog wat aan gesleuteld worden.

Voor OSW bezitters; ik gebruik deze controller json.
https://forum.studio-397.....52499/page-9#post-912685

Eerst ingame alles instellen, opslaan, en dan deze FFB instellingen in je controller.JSON plakken.

[ Voor 5% gewijzigd door naish123 op 08-09-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:05:
Die ASR formula auto's zijn echt geweldig! Ik heb ook ASR2 Championship van ASR Formula aangeschaft. Rijdt echt heel goed! allen de AI moet nog wat aan gesleuteld worden.
Ja, die ASR mods zijn erg goed. _/-\o_ Niet alleen voor rF2 trouwens, maar ook voor AC en AMS.

Ik heb alleen problemen met de 'ASR Ferrari 412T2 - 1995'. Als ik daarmee rijdt dan heb ik de eerste paar minuten enorme performance problemen (stuur lag van bijna een seconde en het is alsof de game in slow motion draait). Als ik dan in MSI Afterburner kijk zie ik een extreem hoge GPU bus belasting.

Wat betreft de ASR2.. vergeet niet het up-to-date F2 skinpack aan te vragen op de ASR Formula website. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik lees net op de Facebook pagina van ASR dat de ASR2 inmiddels via illegale sites te downloaden is en zij zijn hier natuurlijk erg kwaad over en overwegen zelfs met de ASR2 te stoppen. Als ik Studio 397 was zou ik eens met die ASR club gaan praten of ze niet officiële content voor hun zouden kunnen gaan ontwikkelen. Lijkt mij een win-win voor beide partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Wel triest dat zo''n mod via illegale sites te downloaden is. De mod kost €3,99. Klein bedrag. Dan ga toch niet illegaal zitten downloaden, vind ik

Ik rij graag met de Ferrari 643. Heerlijke auto met een goede FFB.

[ Voor 13% gewijzigd door naish123 op 09-09-2017 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:13:
Wel triest dat zo''n mod via illegale sites te downloaden is. De mod kost €3,99. Klein bedrag. Dan ga toch niet illegaal zitten downloaden, vind ik
Inderdaad erg triest en al helemaal als je bekijkt dat ASR ook een groot aantal gratis mod's heeft. Ik heb de ASR2 mod dan ook maar meteen ook nog gekocht voor AC en ook de ASR3 voor AC. Ze kunnen wel wat steun gebruiken (ze zijn al aan de ASR2 2018 bezig). Beetje vergelijkbaar met Studio 397, daar hoefde ik ook niet verder na te denken over het aanschaffen van hun eerste betaalde DLC.

Ik heb m'n probleem met de 'ASR Ferrari 412T2 - 1995' inmiddels soort van opgelost. Als ik het aantal AI verlaag van 19 naar 9, blijft de performance goed. Dit is wel vreemd gezien mijn gebruikte hardware (core i7 7700hq, GTX 1070 en 32GB RAM). Maar ook op mijn 2e systeem (wat lagere specs, maar daar gebruik ik ook veel lagere settings) heb ik hetzelfde probleem. Het probleem treedt trouwens alleen op als ik uit de pits probeer weg te rijden aan het begin van een practice session (dus wanneer bijna alle andere auto's van de AI nog in de pits staan). Na een paar minuten is de performance weer normaal. Het is ook de enige auto waarmee ik dit probleem heb. Ik heb m'n bevindingen dan ook maar aan ASR voorgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik koop meestal ook alles voor rF2 en AC.
Race sim studio komt ook eerdaags met mods uit voor rF2. Voor AC zijn die er ook al en erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:26:
Ik koop meestal ook alles voor rF2 en AC.
Race sim studio komt ook eerdaags met mods uit voor rF2. Voor AC zijn die er ook al en erg goed.
Ik heb vanmiddag nog de nieuwe RSS 4 en de al eerder uitgebrachte RSS Formula 79 gekocht voor AC. De RSS 2 en RSS Formula Hybrid 2017 had ik al eerder gekocht. Allemaal pareltjes! Zou erg mooi zijn als ze al deze mods ook uitbrengen voor rF2.

Het piracy verhaal bij ASR Formula heeft inmiddels een vervolg gekregen. Ze zijn inmiddels in gesprek met de persoon die de mods illegaal verspreid heeft en die persoon heeft nu gedreigd Ferrari in te gaan lichten, omdat ASR geld vraagt voor bepaalde mods. Wat zijn er toch trieste mensen op deze wereld. :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Pircay is triest inderdaad, maar AFAIK is Ferrari erg, heel erg strikt met hun licentiebeleid/merkbescherming. Als ASR geld heeft gevraagd voor virtuele Ferrari auto's kunnen ze het schudden zonder overeenkomst met Ferrari.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Klopt, en ik heb ASR ook al een bericht gestuurd op FB dat ze op het randje en misschien ook wel er overheen bezig zijn. Geld vragen voor hun eigen ASR2 mod (wat in principe een F2 auto is) lijkt me geen probleem, maar geld vragen voor een beta/early access van een Formule Ferrari mod, dat mag waarschijnlijk niet. Ze houden er een beetje een vreemde redenatie op na dat de mod toch gratis wordt op het moment dat deze officieel released wordt, maar dat neemt niet weg dat ze toch geld proberen te verdienen aan iets met de naam Ferrari. Hopelijk loopt dit allemaal goed af, want ASR is best een getalenteerd clubje en ik heb al veel plezier beleefd aan hun gratis maar ook betaalde mods (ik heb nooit de beta mods gekocht trouwens, omdat ik dat zelf al een beetje vreemd vond).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Het is nogal stil op het rF2 / Studio 397 front tegenover al het andere (sim) racing geweld op dit moment met het Ferrari Pack van AC, Forza Motorsport 7 (wat is die game slecht te spelen met een stuurtje op een PC) en de release van Project Cars 2 vandaag. De rF2 Roadmap Update van 19 augustus is al weer meer dan een maand geleden en ik had toch wel ergens gehoopt op een public beta van de nieuwe UI ("we're pretty close to a first public beta release"). Ook als dag 1 koper van het GT3 Power Pack, had ik eigenlijk toch wel wat nieuws verwacht over wat de volgende auto gaat worden in dit pack, maar daar heb ik nog nergens iets over gezien ("Five GT3 spec cars, including the McLaren 650S GT3 and four soon to be announced cars.").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:22
Uhm, de 2e auto is de Bentley Continental GT3 ;)

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Inderdaad... de Bentley...beetje vreemd dat Facebook wordt gebruikt voor het nieuws ipv de news sectie op de Studio 397 website. Ik heb ook even het filmpje bekeken en het schijnt dat men bezig is om de regen effecten (zowel op de auto's als op de tracks) te verbeteren. We wachten wel geduldig af tot de volgende (roadmap) update. :)

• A1AD
Ik ga toch is goed moeten uitzoeken hoe ik de VR ervaring kan verbeteren.

Na 5 min. zo misselijk als iets. Heb ik met geen enkel spel voor. In iRacing kan ik gemakkelijk sessies van 2uur spelen zonder last te hebben.

Zal vast wel aan de instellingen liggen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
A1AD schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:39:
Ik ga toch is goed moeten uitzoeken hoe ik de VR ervaring kan verbeteren.

Na 5 min. zo misselijk als iets. Heb ik met geen enkel spel voor. In iRacing kan ik gemakkelijk sessies van 2uur spelen zonder last te hebben.

Zal vast wel aan de instellingen liggen. Iemand hier ervaring mee?
Allereerst zou ik even controleren of je 90fps haalt, zodat de graphics ook soepel werken in VR. Zo niet, dan zou ik in de graphics settings wat dingen terugschroeven. Ik heb iRacing, Assetto Corsa en rFactor 2 uitgebreid in VR gespeeld maar ik merk bij mezelf geen verschil (word in alle 3 niet misselijk). Het moet iets in de instellingen zijn zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
marrs schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:37:
[...]

Allereerst zou ik even controleren of je 90fps haalt, zodat de graphics ook soepel werken in VR. Zo niet, dan zou ik in de graphics settings wat dingen terugschroeven. Ik heb iRacing, Assetto Corsa en rFactor 2 uitgebreid in VR gespeeld maar ik merk bij mezelf geen verschil (word in alle 3 niet misselijk). Het moet iets in de instellingen zijn zou ik zeggen.
Ik heb gisteren al enkele dingen aangepast en het ging al vele malen vlotter.

Maar inderdaad moet ik ook maar eens kijken naar de 90fps, ik ging er vanuit dat een i7 6700k op 4,5GHZ met een 1080ti geen enkel probleem zou opleveren.

Al bij al mij terug heerlijk vermaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
Voor de mensen die niet op de Simracing Expo waren, de maandelijkse blog update: https://www.studio-397.co...ap-update-september-2017/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
@marrs Bedankt voor de september roadmap update. De Bentley Continental GT3 2017 en regen effecten zien er erg goed uit! Maar.. geen nieuws over de nieuwe UI? In de augustus roadmap update stond nog: "we’re pretty close to a first public beta release".

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
PatrickC schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:21:
@marrs Bedankt voor de september roadmap update. De Bentley Continental GT3 2017 en regen effecten zien er erg goed uit! Maar.. geen nieuws over de nieuwe UI? In de augustus roadmap update stond nog: "we’re pretty close to a first public beta release".
Klopt inderdaad, ben bang dat ze toch nog een maandje extra nodig hebben voor de nieuwe ui :'(

YouTube: Raindrops for rFactor 2 interview with Marcel Offermans 3:45

Blijkbaar komen er lasergescande tracks in Rfactor 2 (laatste minuut interview) !

[ Voor 18% gewijzigd door Kevin Kater op 27-09-2017 11:09 ]

• A1AD
Het klinkt allemaal veelbelovend :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
We zijn inderdaad nog druk bezig met de UI en anders dan dat is daar geen nieuws over.

• naish123
Hoe zet ik het schudden van beeld uit? Ik ben erachter dat als ik een open wheeler rijdt het lijkt of het beeld schokkerig is maar bij GT auto’s is dat niet zo. Volgens mij komt dat door het schudden van het beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
naish123 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:32:
Hoe zet ik het schudden van beeld uit? Ik ben erachter dat als ik een open Wheeler rijdt het lijkt of het beeld schokkerig is maar bij GT auto’s is dat niet zo. Volgens mij komt dat door het schudden van het beeld.
Dat is idd exact het laatste wat ik ook nog zoek voor de ideale VR ervaring.

• kevz
Heeft dat niet met hoofd camera beweging te maken? Dat kan je uitzetten in de opties... Ergens... :P

Mijn YouTube

• A1AD
kevz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:48:
Heeft dat niet met hoofd camera beweging te maken? Dat kan je uitzetten in de opties... Ergens... :P
Staat uit bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:15

JoepW

iRacer & Home Assistant

Als ze maar niet te veel 'onzin' gaan inbouwen. Ik hou wel van simpel en veeeeeel FPS'n ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Het ziet er nu al erg goed uit. En genoeg fps.
En de ffb is zo goed! Zeker met een OSW. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik vind de FFB 'druk'. Dus veel beweging. Ik denk dat ik nog wat moet tunen voor het goede gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
JoepW schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 23:11:
Ik vind de FFB 'druk'. Dus veel beweging. Ik denk dat ik nog wat moet tunen voor het goede gevoel.
Druk hoe? rF2 heeft echt hele goede FFB, maar het kan zijn dat je zelf wat moet tweaken om het echt optimaal te maken. Sowieso met een G27 en soortgelijk stuur wil je de deadzone op ongeveer 7-10% hebben, staat bij mij op 8.5%. De filter wil je ook gebruiken (6-9) omdat de tandwielen niet perfect op elkaar aansluiten, als je dat op 0 laat dan voelt het alsof je stuur uit elkaar trilt :P

Als je een 'belt driven' stuur hebt dan kan je die dingen in principe op 0 laten staan, of iets in de buurt.

edit; Misschien is het ook gewenning van andere games. Assetto Corsa heeft standaard al aardig wat filter aan staan waardoor het vrij soepel aanvoelt ook met een G27, en ik ga er van uit dat er meerdere games zijn die achter de schermen misschien wat extra filter forceren.

[ Voor 16% gewijzigd door kevz op 12-10-2017 23:20 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@JoepW Persoonlijk vind ik de FFB van rF2 erg goed, misschien wel het beste van alle racing sims op dit moment.

@kevz Wat betreft die deadzone icm een G27... ik gebruik ook een G27 en gebruik gewoon de default settings. Voelt prima aan en m'n stuur is nog steeds niet uit elkaar getrild. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

kevz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 23:19:
......rF2 heeft echt hele goede FFB, maar het kan zijn dat je zelf wat moet tweaken om het echt optimaal te maken. .....
Dat schrijf ik toch ook?
Ik weet dat rF2 een van de beste FFB's heeft, maar met de FW van mijn OSW is het nogal veel beweging in het stuur enkel en alleen van het wegdek. Dus ik heb nog wat te doen qua afstellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
@JoepW als je mijn controller file wilt hebben dan kan ik 'm sturen. Geen probleem. Ik heb een small Mige.
Verder moet je om te beginnen de ffb ingame op 0,55 zetten en daar vanuit opschroeven. Filter staat op 4, geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

naish123 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:20:
@JoepW als je mijn controller file wilt hebben dan kan ik 'm sturen. Geen probleem. Ik heb een small Mige.
Verder moet je om te beginnen de ffb ingame op 0,55 zetten en daar vanuit opschroeven. Filter staat op 4, geloof ik.
Stuur maar eens op als je wilt. Dan ga ik van daaruit verder. En die ingame ffb op ca. 0,55 was ik al snel achter met een betonnen stuur bij de waarde 1 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
JoepW schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

Stuur maar eens op als je wilt. Dan ga ik van daaruit verder. En die ingame ffb op ca. 0,55 was ik al snel achter met een betonnen stuur bij de waarde 1 ;)
Doe ik. Vandaag of morgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naish123
GT3 pack is beschikbaar:
https://www.studio-397.com/2017/10/gt3-power-pack-release/

McLaren 650S GT3
Bentley Continental GT3
Callaway Corvette C7 GT3-R
Mercedes AMG GT3
Radical RXC Turbo GT3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:25:
GT3 pack is beschikbaar:
https://www.studio-397.com/2017/10/gt3-power-pack-release/

McLaren 650S GT3
Bentley Continental GT3
Callaway Corvette C7 GT3-R
Mercedes AMG GT3
Radical RXC Turbo GT3
Ik was wel verrast dat we in één keer alle auto's krijgen ipv één voor één de komende maanden. Maar je hoort mij niet klagen! >:) Wat ik wel vreemd vind is dat je in Steam niet ziet dat je dit pack al eerder hebt aageschaft. Bij andere games staat dan dat de (DLC) content al in je steam library zit, maar dat werkt niet/anders als er content via de 'Store page' wordt verkocht. Als ik de Store page bezoek staat er doodleuk dat ik dit pack weer kan aanschaffen, terwijl ik dat dus al een paar maanden terug gedaan had. Dit soort packs als DLC verkopen zou een stuk overzichtelijker zijn als je het mij vraagt?

Verder is niet alleen het pack released, maar ook een paar mooie game updates en fixes:
Build Changelog:
Added: An extended visual damage model featuring a combination of dents, scratches and cracks on the bodywork of cars, which has been implemented on the GT3 pack.
Added: New window and headlight glass shader that produces more realistic reflections. All five GT3 cars use it.
Added: Controller Profiles for Thrustmaster T-GT, T-GT Ferrari F1 Addon, TS-XW, TS-XW with Ferrari F1 Addon.
Added: Updates to the CPM model.
Fixed: Various small fixes to the no rain zone code that prevents rain from entering closed cockpits.
Fixed: All controller profiles default inputs are now assigned to JOY1.
Fixed: Bumped the rFactor 2 version for multiplayer compatibility to 1109 because of the new visual dents that required changes to the multiplayer protocol.

[ Voor 32% gewijzigd door PatrickC op 17-10-2017 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
We hebben goede redenen waarom we deze content niet als traditionele DLC packs kunnen verkopen en hebben deze optie in overleg met Valve gekozen. In het kort, met dit systeem kunnen we honderden content items verkopen terwijl die limiet bij DLC veel lager ligt. Zie het dus als een investering in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@marrs Ok, is duidelijk. Honderden content items... , jullie zijn nogal wat van plan! ;) De 4 nieuwe auto's werden probleemloos en automatisch geïnstalleerd en ik heb ze ook al even kort uitgeprobeerd en ze zijn weer top! De Radical is wel een beetje een vreemde GT3, maar ik vind het een welkome aanvulling op de 'standaard' GT3's, die ook in andere games voorbij komen. De nieuwe auto's zijn wel erg gevoelig bij het aanremmen bij de default setup, maar met wat aanpassingen in de rembalans wordt dat al een heel stuk beter. :)

Ik heb helaas nog wel flinke framedrops, ook weer bij deze nieuwe auto's. Bij het wegrijden uit de pits of bij de start van een race zelfs onder de 40 FPS (Zandvoort/Silverstone) en dat bij het gebruik van een GTX 1070 icm een i7 7700hq. En dan heb ik de meeste settings nog niet eens op max staan (meeste op High) en Shadows zelfs op medium (3440x1440 resolutie). Op het moment dat de GPU bus belasting boven de 50% uitkomt (MSI Afterburner), daalt m'n FPS onder de 60 en soms zelfs flink. Bij andere games (AC, PC1/2, R3E) heb ik deze problemen niet en blijft de GPU bus belasting ook makkelijk onder de 20% en de FPS stabiel.

Edit:
Ik kwam dit tegen op het rF2 forum:
https://forum.studio-397....-triples-is-normal.57247/
Mijn probleem is dus vergelijkbaar. Mijn laptop (Dell AW15 R3) draait op x8 v3.0 bus speed en dat is blijkbaar niet genoeg voor rF2 op dergelijke hoge resoluties. Aanbevolen wordt een upgrade van het moederbord naar eentje die x16 v3.0 ondersteunt, maar dat is natuurlijk onmogelijk in mijn geval.

De enige manier voor mij om dit op te lossen is om de Shadows op Low te zetten (andere settings hebben bijna geen effect tussen Low en High), maar met Shadows op Low ziet de game er niet uit. Het probleem treedt trouwens niet op met alle auto's, maar met name die van het GT3 Power Pack.

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 17-10-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Wat zijn jullie ervaringen met VR in rF2? Ik heb het gisteren eindelijk aan de praat gekregen en mijn eerste indruk is anders dan bij AC. Waar ik in AC alleen wat last van duizeligheid heb bij achteruitrijden, ligt dit bij rF wat meer op de loer. Ik hield het niet heel lang vol (~15 min), terwijl in AC een sessie van een uur geen probleem is. Ik heb al begrepen dat er nog geen 'lock to horizon' optie aanwezig is, maar hebben jullie misschien tips om de ervaring wat aangenamer te maken? En is er manier om in game de fps in de gaten te houden? Dan kan ik de grafische settings een beetje optmaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
@FightingAce
Kijk is 1 pagina terug, ik heb daar een link gepost.

Maar helemaal perfect heb ik het ook nog niet. Maar zeker goed speelbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door A1AD op 17-10-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
A1AD schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:54:
@FightingAce
Kijk is 1 pagina terug, ik heb daar een link gepost.

Maar helemaal perfect heb ik het ook nog niet. Maar zeker goed speelbaar.
Thanks, die post had ik blijkbaar gemist |:( .

Update: Dat heeft een hoop geholpen. Vooral het uitzetten van de vibraties helpt enorm. :)

[ Voor 13% gewijzigd door FightingAce op 17-10-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
De nieuwe GT3 auto''s rijden erg goed. Vooral de Radical is mooie aanwinst. En de schade is nu ook echt zichtbaar.

Merkte in de Bentley dat in de pits bij Silverstone er iets nog niet helemaal soepel loopt (grafisch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
Ik vind de McLaren een heerlijke auto d:)b
Hopelijk sleutelen ze nu eerst aan de performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
Hoe krijg ik die gt3s gedownload ik heb de hele pack vorige maand al gekocht maar wat ik ook probeer krijg ze niet in de game

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
martijn_8519 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:26:
Hoe krijg ik die gt3s gedownload ik heb de hele pack vorige maand al gekocht maar wat ik ook probeer krijg ze niet in de game
De auto's zouden in je voorwerp inventaris van je steam account moeten zitten. En als ze daar wel al in zitten, dan zouden ze als workshop-items geabonneerd moeten zijn. Bij mij gebeurde dit automatisch, maar misschien is dat bij jou mis gegaan? Ik meen me te herinneren dat ik de McLaren destijds ook handmatig moest abonneren. Hierna zouden de workshop-items automatisch gedownload moeten worden en bij het opstarten van rF2 worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
Ze staan niet eens als aangeschaft maar er is wel 15 euro afgeschreven vaag..denk dat ik ze maar moet mailen ofzo

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
martijn_8519 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:00:
Ze staan niet eens als aangeschaft maar er is wel 15 euro afgeschreven vaag..denk dat ik ze maar moet mailen ofzo
Kijk je wel op de correcte plaats? Je kunt namelijk in de rFactor 2 Store niet zien dat je deze al hebt aangeschaft (zie ook mijn eerdere post hierover en @marrs z'n antwoord daarop). De auto's moeten in je Item Inventory staan.

Als je de volgende stappen volgt, dan zou je het moeten kunnen zien:
1. Start Steam
2. Klik op View (Beeld in NL taal)
3. Inventory (Inventaris in NL taal)
4. rFactor 2
Als het goed is staan daar 5 auto's. Zo nee, dan zou ik op je account eens kijken naar de aankoopgeschiedenis. Daar staat dan rFactor 2 met 5 auto's als In-Game Purchase.

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 20-10-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
PatrickC schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

Kijk je wel op de correcte plaats? Je kunt namelijk in de rFactor 2 Store niet zien dat je deze al hebt aangeschaft (zie ook mijn eerdere post hierover en @marrs z'n antwoord daarop). De auto's moeten in je Item Inventory staan.

Als je de volgende stappen volgt, dan zou je het moeten kunnen zien:
1. Start Steam
2. Klik op View (Beeld in NL taal)
3. Inventory (Inventaris in NL taal)
4. rFactor 2
Als het goed is staan daar 5 auto's. Zo nee, dan zou ik op je account eens kijken naar de aankoopgeschiedenis. Daar staat dan rFactor 2 met 5 auto's als In-Game Purchase.
Ik had ook het probleem dat ik na aankoop niet automatisch subscribed was. Dus als je ze gevonden hebt elke wagen even apart aanklikken en subscriben.

Wat ik vreemd vond is dat ik de wagens niet in studio397 workshop pagina kon vinden. Wat dat betreft zit de Steam workshop mijn inziens niet erg logisch in elkaar.

Ik vind het erg leuk om de Radical in het pakket te hebben, weer eens wat anders dan de eeuwige Audi's en BMW's :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
Ik moest mij uit en inschrijven op de items en toen werden ze gedownload

[ Voor 65% gewijzigd door martijn_8519 op 21-10-2017 19:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
We hebben zojuist een update uitgebracht voor alle 5 GT3 auto's. De download gaat automatisch via de workshop. De changelog (in 't engels) is als volgt:

McLaren 650S GT3 2017 v1.79
- Reworked tire and rim blur animation.
- New backfire animation.
- Fixed spokes sorting in front of debris/smoke.

Bentley Continental GT3 2017 v1.15
- Adjusted LOD distances for better performance.
- Damage sensitivity adjusted.
- Backfire smoke/vapor added.
- Fixed spokes sorting debris/smoke.

Callaway C7 GT3 2017 v1.15
- New backfire animation.

Mercedes AMG GT3 2017 v1.07

Radical RXC GT3 v1.09
- Fixed black artifact appearing in cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@marrs Bedankt voor deze snelle updates. :) Ben erg benieuwd of de FPS nu wat hoger zijn bij medium shadows. Wat me opvalt als ik bij 'Content' kijk in de rF2 Launcher, dat deze aangeeft dat alle uitgebrachte versies van de auto's in het GT3 Pack geinstalleerd zijn. Voor de McLaren zie ik nu b.v. de 1.03, 1.78 en 1.79 staan. Zijn dit misschien 'incremental' updates van deze auto's? Voor alle andere auto's staat er alleen de laatste versie in de lijst.

Edit:
Even kort getest met een veld van 20 Radical RXC GT3's. Met shadows op medium heb ik 30-35 FPS bij de start en als het veld wat verder uit elkaar komt te liggen loopt dit op naar tussen de 45-60. Dus, ik zie geen verbetering in performance helaas. :'( Nog steeds een extreem hoge PCI-e bus belasting wat dit probleem veroorzaakt. Op het moment dat deze onder de 50% zakt, schiet de performance omhoog naar stabiel 60 FPS (heb vsync actief op 60hz). Deze nieuwe auto's rijden geweldig, maar zo kan ik ze niet gebruiken in een race helaas.

[ Voor 37% gewijzigd door PatrickC op 24-10-2017 23:04 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste