Vanmorgen eindelijk wat tijd gehad om de laatste updates van het GT3 pack eens te testen wat betreft performance. Het doel was om tot settings te komen waarbij de FPS minimaal 50 of hoger is (bij de start en begin van de ronde), met 19 AI, vanaf de 20e plaatst gestart. Na de start moeten de FPS dan binnen een paar bochten naar een stabiele 60FPS gaan. Hierbij wilde ik de Shadows minimaal op Medium hebben. Ik heb getest met de Callaway C7 GT3 op Silverstone.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op onderstaande settings. Mijn systeem heeft een GTX 1070, Intel Core i7 7700hq en 32GB RAM, rF2 is geinstalleerd op een 512GB PCI-e NVME SSD.
Tijdens het testen kwam ik buiten de Shadows setting, nog een 'performance killer' tegen, namelijk de 'Soft Particles' setting. Op het moment dat deze van Low naar High zette (Medium bestaat niet), dan zakte de FPS bij de start van 50 naar 42. @
marrs, waarvoor dient de 'Soft Particles' setting eigenlijk en wat is het verschil tussen een Low en High setting?
Ik heb ook nog even gespeeld met de Visible Vehicles setting, door deze van 20 naar 10 te zetten. Dit helpt inderdaad ook (FPS bij de start lopen op van 50 naar 58), maar ik vind het effect dat je daarbij hebt (auto's die ineens een stukje voor je verschijnen uit het niets) een beetje vreemd. Dus ik heb toch geprobeerd om Visible Vehicles op het 'volle veld' te laten staan.
NVIDIA Control Panel:
Driver version = 385.14 (meest recente versie Dell Alienware 15 R3)
Monitor Technology = Fixed Refresh
Power Management Mode = Prefer maximum performance
Vertical Sync = Adaptive
Overige settings op defaults
Video Settings (rF2 launcher):
GPU = Auto
Resolution = 3440 x 1440
Mode = Fullscreen
Anti Aliasing = Level 1
Regresh Rate = 60 Hz
Sync = None
Post Effects = Low