rFactor 2

Pagina: 1 ... 5 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
Als je meerdere versies van een component geïnstalleerd ziet zijn, dan komt dat meestal omdat je nog vmods geïnstalleerd hebt staan die verwijzen naar oudere versies. Die vmods zijn waarschijnlijk gedownload omdat je servers gejoind bent.

Zolang er een vmod geïnstalleerd is die verwijst naar een oudere versie van een component, laat rFactor 2 die versie staan. Dat doen we zodat leagues die zo'n vmod installeren ook blijven werken, zelfs nadat wij een update pushen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
FightingAce schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:16:
Wat ik vreemd vond is dat ik de wagens niet in studio397 workshop pagina kon vinden. Wat dat betreft zit de Steam workshop mijn inziens niet erg logisch in elkaar.
Je kent wellicht het verhaal van Skyrim en de betaalde workshop items? In het kort, er was een tijdje dat je in de workshop betaalde items kon maken. Echter nadat dit bij Skyrim helemaal is misgegaan, hebben ze die feature uitgezet voor iedereen. Oorspronkelijk waren we van plan deze feature te gebruiken zodat gratis en betaalde items gewoon bij elkaar in de workshop stonden. Dat mocht toen dus opeens niet meer. Het "alternatief" wat Valve ons bood was om de Steam Item Store te gebruiken, waarin "onder water" een link gelegd werd met (onzichtbare) workshop items. Dat werkt, maar echt elegant vind ik 't niet. Geef gerust feedback richting Valve hoe ze dat beter kunnen doen. Als genoeg mensen daar iets over roepen, gebeurt het misschien. Waarmee ik het probleem overigens niet wil afschuiven. Als iets niet goed werkt, blijf het ook richting ons aangeven, dan proberen we 't op te lossen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:45
marrs schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:30:
Als je meerdere versies van een component geïnstalleerd ziet zijn, dan komt dat meestal omdat je nog vmods geïnstalleerd hebt staan die verwijzen naar oudere versies. Die vmods zijn waarschijnlijk gedownload omdat je servers gejoind bent.

Zolang er een vmod geïnstalleerd is die verwijst naar een oudere versie van een component, laat rFactor 2 die versie staan. Dat doen we zodat leagues die zo'n vmod installeren ook blijven werken, zelfs nadat wij een update pushen.
Ik heb nog nooit een online race gedaan in rF2 (dus geen servers gejoined), aangezien ik altijd offline tegen de AI race. De enige keer dat ik online iets gedaan heb is bij de McLaren fastest racer competitie met de McLaren. De auto's uit het GT3 pack zijn de enige die meerdere versies hebben. In de game zelf zie ik bij het selecteren van de auto's wel alleen de laatste versie staan trouwens.

Ik zal eens proberen de auto's te deinstalleren en hierna opnieuw te installeren.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Super dat alle ontwikkelingen zo rap achter elkaar komen.
ik heb sinds gisteren een Nvidia 1080 in mijn pc op triples maar ik had een fps van 25-30 fps in de pits op Silverstone. Op discord kreeg ik van iemand deze settings en nu zit ik boven de 60 fps. Dus ik deel ze maar even:
rFactor2 video settings:
Mode > Fullscreen
Anti Aliasing > 3 or 2
Post Effects > None
Sync> Video

Inn Game > Options > Display:
Circuit Detail Full
Player Detail > Full
Opponent Detail > High
Texture Detail > Full
Texture Filter > X 16
Special Effects > Full
Shadows > Low
Shadow Blur > Optimum or fast
Soft particles > Low
Rain Drops > Yes
Road Reflection > X
Environment Reflection > X

Oh ja, ook was mijn cursor de weg kwijt; ik moest een stuk naar links of rechts gaan staan om op bijvoorbeeld race te klikken. Opgelost door de launcher te laten afsluiten. (Is een vinkje ).

Ik hoop dat rF2 er net zo gaat uitzien als Automobilista en zo gaat draaien want zo''n opgeruimde UI is wel fijn.

[ Voor 10% gewijzigd door naish123 op 25-10-2017 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:36:
Super dat alle ontwikkelingen zo rap achter elkaar komen.
ik sinds gisteren een Nvidia 1080 in mijn pc op triples maar ik had een fps van 25-30 fps in de pits op Silverstone. Op discord kreeg ik van iemand deze settings en nu zit ik boven de 60 fps. Dus ik deel ze maar even:
rFactor2 video settings:
Mode > Fullscreen
Anti Aliasing > 3 or 2
Post Effects > None
Sync> Video

Circuit Detail Full
Player Detail > Full
Opponent Detail > High
Texture Detail > Full
Texture Filter > X 16
Special Effects > Full
Shadows > Low
Soft particles > Low
Rain Drops > Yes
Road Reflection > X

Oh ja, ook was mijn cursor de weg kwijt; ik moest een stuk naar links of rechts gaan staan om op bijvoorbeeld race te klikken. Opgelost door de launcher te laten afsluiten. (Is een vinkje ).

Ik hoop dat rF2 er net zo gaat uitzien als Automobilista en zo gaat draaien want zo''n opgeruimde UI is wel fijn.
Bedankt voor het delen van deze settings. _/-\o_ Maar ik zag het al meteen, "Shadows > Low". :'( Ik vind dat de game er dan niet goed genoeg uit ziet (met name de cockpit, want deze heeft dan totaal geen shadows). Op een GTX1070/1080 op triples (of in mijn geval ultrawide 3440x1440) zou een Shadows > Medium setting moeten kunnen met een FPS op minimaal 60. Studio 397 moet echt wat gaan doen aan de optimalisatie van de Shadows.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
PatrickC schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 00:13:
[...]De auto's uit het GT3 pack zijn de enige die meerdere versies hebben. In de game zelf zie ik bij het selecteren van de auto's wel alleen de laatste versie staan trouwens.
Ik had 't misschien expliciet moeten zeggen, maar "betaalde content" (op dit moment alleen de GT3 auto's dus) zit iets anders in elkaar dan "gewone content". Voor elke GT3 auto zul je altijd twee rfcmp files aantreffen, eentje met versie X, en eentje met versie X+1. Dat heeft te maken met het encrypten. Versie X bevat de basis en is encrypted. Versie X+1 is een upgrade op versie X en is niet encrypted. Dit klinkt omslachtig (en dat is het ook) maar het stelt mensen in staat om nog steeds speciale versies van die content te maken voor leagues (met eigen VEH files en/of paint schemes erin). Als je dat doet, dan maak je je eigen update op versie X en kun je alles doen wat je normaal ook kon doen.

En inderdaad, in-game zie je dan alleen versie X+1 van die auto in de lijst staan, omdat X en X+1 onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@marrs Klopt er iets niet met het audio niveau van de AI/opponenten wat betreft de nieuwe GT3's? Het viel me ineens op dat ik mijn eigen auto helemaal niet hoorde (race met 19 AI Radical GT3's) en ik steeds te laat opschakelde vanwege het 'ontbreken' van mij eigen motor geluid. Pas op het moment dat ik mijn oponent audio level op 20% zet (staat normaal gewoon op 100%) kan ik mijn eigen auto goed horen.
En ik ben schijnbaar niet de enige die dit probleem heeft;
https://forum.studio-397....-audio-is-too-loud.58140/

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 28-10-2017 15:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
Daar hebben we van meer mensen feedback over gekregen @PatrickC en ik heb a.s. maandag al een afspraak staan met onze sound engineers om hiernaar te kijken. Om een tipje van de sluier op te lichten, het lijkt erop dat er al een hele tijd een bugje zit in de manier waarop volumes veranderen met afstand. Tot nu toe werd daar een beetje omheen gewerkt tot er een redelijk compromis ontstond. We gaan van de week eens kijken of we het probleem bij de bron kunnen aanpakken. Wordt vervolgd dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:36:
rFactor2 video settings:
Mode > Fullscreen
Anti Aliasing > 3 or 2
Post Effects > None
Sync> Video

Circuit Detail Full
Player Detail > Full
Opponent Detail > High
Texture Detail > Full
Texture Filter > X 16
Special Effects > Full
Shadows > Low
Soft particles > Low
Rain Drops > Yes
Road Reflection > X
Ik ben ook even aan het experimenteren gegaan met deze settings en haalde dan met gemak een stabiele 60 FPS. Hierna 'Post Effects' op High, 'Opponent Detail' op Full, 'Soft Particles' op High gezet. 'Road Reflection' en 'Environment Reflection' stonden al op High (jij geeft hier X aan, maar wat betekent dat?). Ik haal dan nog steeds 60FPS bij de start met een grid van 20 uit het GT3 pack.

Dus... ik kan bijna alles op max zetten (met 3440x1440, GTX 1070, i7 7700 hq), zolang ik 'Shadows' maar op Low laat staan. Met Shadows op 'Medium' of hoger lever ik 20-30 FPS in en ook al verlaag ik dan de andere settings behoorlijk, dan blijft de FPS onder de 60 totdat het veld flink uit elkaar komt te liggen.

Voorlopig houd ik de Shadows dus maar op Low als ik races met de auto's uit het GT3 pack rijd. Hopelijk met wat performance optimalisaties, is dat in de toekomst niet meer nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marrs
Voor de goede orde, we zijn aan het kijken waarom mensen zo'n slechte performance hebben met schaduwen en de GT3 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
marrs schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:18:
Voor de goede orde, we zijn aan het kijken waarom mensen zo'n slechte performance hebben met schaduwen en de GT3 auto's.
Top! :) Als we iets voor jullie kunnen testen, b.v. bepaalde settings, performance log creëren, etc., geen probleem! Ik heb een Alienware 15 R3 met Core i7 7700hq, GTX 1070, 32GB DDR4 RAM, 512GB NVMe SSD, 1TB 7200RPM HD. Aantal PCI lanes voor de GPU zijn gelimiteerd to 8 op dit systeem, dus x8 v3.0.
Laptop scherm 1080p IPS G-sync en extern scherm LG 34" Ultra-wide IPS 3440x1440. Logitech G27 stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
Hartelijk bedankt voor het aanbod @PatrickC, heel fijn dat je actief meedenkt! Het lijkt erop dat we een tweetal oorzaken gevonden hebben na wat testen op verschillende systemen. Ik hou nog even een slag om de arm omdat we morgen uitgebreide testen gaan doen, maar het goede nieuws is dat we in elk geval een duidelijk idee hebben wat de oorzaak is. Als die testen geen gekke dingen meer opleveren hebben we later deze week een update. En uiteraard hoop ik dat je/jullie die even flink aan de tand willen voelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
Nog net op het randje van oktober: https://www.studio-397.co...dmap-update-october-2017/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 07:49
Rfactor2 heb ik in een half jaar 600 uur gespeeld maar ik mis de nordschleiffe en een download versie ziet et niet uit..

Ben onder tussen even over gestapt op iracing en project cars2

Ik wacht tot de finale release van dx11 en dan ga ik weer rfactor proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
On top of that, we are also opening up our content store to third parties, further increasing the amount of high quality content and offering our modding community the opportunity to take the next step to convert their passion into something they can make a living out of.
Dat zou wellicht een mooie optie zijn voor ASR Formula? Die hebben namelijk wat problemen met 'piracy' van hun mods, waar ook enkele pareltjes tussen zitten. Ik neem aan dat als ze via die manier de mods zouden uitbrengen, deze 'beveiligd/encrypted' zijn? Verder maakt ASR behalve hun eigen mods (b.v. de ASR2 die een Formule 2 nabootst) ook mods van oude F1 bolides (veel Ferrari). Die zouden dan officieel gelicenseerd moeten worden bij b.v. Ferrari neem ik aan?

Wat betreft de 'spotter code'. Ik gebruik voor alle racing sims al Crew Chief. Installatie stelt niets voor en werkt super. Dus, zoals jullie zelf al aangeven, kunnen de resources beter worden besteed. :)

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 01-11-2017 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Als je betaalde content wilt maken, moet je ervoor zorgen dat je zeker weet dat je de eigenaar bent van alle modellen die je maakt en als je een bestaande auto nabouwt dan zul je ook een licentie moeten regelen bij de fabrikant. Als je aan die voorwaarden voldoet, kun je zo'n auto daadwerkelijk gaan verkopen. Het alternatief is een "Formula Fantasy" auto maken, dan hoeft dat laatste natuurlijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
De al aangekondigde update voor de GT3's staat inmiddels on-line: http://steamcommunity.com...etail/1451709573590920106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Stukken beter!

Ik rij meestal op Silverstone en daar gaat de AI bij de GT3 na het uitkomen van de pits voor de eerste bocht boven op de rem hangen om vervolgens weer door te rijden. Is daar wat aan te doen? Of kan ik daar zelf wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@marrs Ik heb vandaag maar weinig tijd, maar ik moest de update toch even snel uitproberen. Eerste indruk... performance is een heel stuk beter! :) Bij alle settings op High en Shadows op Medium en Post Effects op Low en AA op Level 2, zit ik bij de start op Silverstone met 19 AI GT3's (start zelf achteraan vanaf de 20e plek), nu op 46 FPS met een PCI-E bus load van 59%. Als ik me tijdens het rondje iets naar voren werk, dan zakken de FPS nog iets in (PCI-E bus gaat naar boven de 60%), maar blijft boven de 40 FPS. Als hierna het veld zich wat verspreid, stabiliseert de FPS op 60 (gebruik adaptive v-sync) en zie ik de GPU load ook naar onder de 100% zakken. En ik gebruik een 3440x1440 resolutie.

Dus, nog steeds niet de ideale 60FPS vanaf de start, maar wel een stuk beter dan voorheen.Ik zal de komende dagen nog wat verder experimenteren met de verschillende settings.

Is er een specifieke setting, behalve de Shadows, waarmee de FPS wat hoger zijn bij de start en een dicht veld van auto's? Opponent Car Detail verlagen heeft namelijk maar heel weinig impact op mijn systeem voor de performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Misschien een beetje een flauw antwoord, maar het aantal "visible opponent cars" heeft natuurlijk ook een grote invloed. Het minimum aantal is 6. Dat is doorgaans nog steeds ruim voldoende in een on-line race om nergens tegenaan te rijden, maar bij de start zie je wel heel duidelijk dat je niet alle auto's voor je kunt zien (wat bij een mega startcrash wel kan leiden tot problemen omdat je die dan pas laat ziet als het vooraan gebeurt en jij helemaal achteraan staat en je niet precies door hebt waar die gele vlaggen voor zijn). Het is wel een goed idee om daarmee te experimenteren, want een te lage framerate is doorgaans een groter probleem dan bijvoorbeeld maar 6 of 10 auto's zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Vanmorgen eindelijk wat tijd gehad om de laatste updates van het GT3 pack eens te testen wat betreft performance. Het doel was om tot settings te komen waarbij de FPS minimaal 50 of hoger is (bij de start en begin van de ronde), met 19 AI, vanaf de 20e plaatst gestart. Na de start moeten de FPS dan binnen een paar bochten naar een stabiele 60FPS gaan. Hierbij wilde ik de Shadows minimaal op Medium hebben. Ik heb getest met de Callaway C7 GT3 op Silverstone.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op onderstaande settings. Mijn systeem heeft een GTX 1070, Intel Core i7 7700hq en 32GB RAM, rF2 is geinstalleerd op een 512GB PCI-e NVME SSD.

Tijdens het testen kwam ik buiten de Shadows setting, nog een 'performance killer' tegen, namelijk de 'Soft Particles' setting. Op het moment dat deze van Low naar High zette (Medium bestaat niet), dan zakte de FPS bij de start van 50 naar 42. @marrs, waarvoor dient de 'Soft Particles' setting eigenlijk en wat is het verschil tussen een Low en High setting?

Ik heb ook nog even gespeeld met de Visible Vehicles setting, door deze van 20 naar 10 te zetten. Dit helpt inderdaad ook (FPS bij de start lopen op van 50 naar 58), maar ik vind het effect dat je daarbij hebt (auto's die ineens een stukje voor je verschijnen uit het niets) een beetje vreemd. Dus ik heb toch geprobeerd om Visible Vehicles op het 'volle veld' te laten staan.

NVIDIA Control Panel:
Driver version = 385.14 (meest recente versie Dell Alienware 15 R3)
Monitor Technology = Fixed Refresh
Power Management Mode = Prefer maximum performance
Vertical Sync = Adaptive
Overige settings op defaults

Video Settings (rF2 launcher):
GPU = Auto
Resolution = 3440 x 1440
Mode = Fullscreen
Anti Aliasing = Level 1
Regresh Rate = 60 Hz
Sync = None
Post Effects = Low
Aggressive Threading = unchecked
FXAA = unchecked
MultiView = unchecked
VR = Disabled

Display (in game):
Circuit Detail = High
Player Detail = Full
Opponent Detail = High
Texture Detail = High
Texture Filter = X16 Anisotropic
Special Effects = High
Shadows = Medium
Shadow Blur = Fast
Soft Particles = Low
Rain Drops = Yes
Road Reflection = High
Environment Reflection = High
Visible Vehicles = 20

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 11-11-2017 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
ASR Formula heeft een nieuwe DX11 versie (v1.91) van de Ferrari 643 uitgebracht. :)
This is just the first major update for rF2.
We will upgrade all cars based on the future builds of rF2.
The most important novelty is the driver animation made by McNolo.
I want to thank him for the fantastic job he has done!
We were able to use the AC driver on rF2 and this is a good forward step.
Other novelties are on physics and graphics compatible with DX11. New colors of the display, and much more.
I hope you appreciate it!
Te downloaden via: http://www.asrformula.com/rfactor2.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marrs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Een gewaagde keuze! ;) "Formula E... you love it or you hate it!" >:) Als aparte klasse vind ik het prima. Laat Formule 1 zich maar richten op verbrandingsmotoren (zonder hybride systemen aub) en Formule E op electronische motoren. :) Maar Formule E is alleen nog wel niet 'volwassen'. Het feit dat een pitstop betekent dat je van auto moet wisselen, betekent voor mij dat de technologie nog niet ver genoeg is.

Hoe gaan jullie die pitstops verwerken in de game? Je moet van auto wisselen en een pitstop heeft volgens mij ook een minimale duur? Wordt dat allemaal gesimuleerd? Je noemt het wel in het interview op RaceDepartment (http://www.racedepartment...fermans-interview.144069/), maar geeft niet echt aan of dit ook in de game zit?

• KevinSetz
Ik vindt het wel heel vet. Hoop dat alles beetje vlotjes gaan maar ook de plugins voor dx11

Enigste wat ik nog wil is de nordschleiffe die baan mis ik zo hard in deze game.

• PatrickC
KevinSetz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:10:
Enigste wat ik nog wil is de nordschleiffe die baan mis ik zo hard in deze game.
Er zijn toch een aantal versies van de Nordschleiffe te downloaden (mods)? Het is dan wel geen officiele ISI/S397 content, maar toch..

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 23-11-2017 12:20 ]

• KevinSetz
Heb je enige links er van

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:22
PatrickC schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:19:
[...]

Er zijn toch een aantal versies van de Nordschleiffe te downloaden (mods)? Het is dan wel geen officiele ISI/S397 content, maar toch..
Er zijn inderdaad best wel mods te vinden, maar mijn ervaring is niet zo geweldig met die mods. Ik heb zelf minstens 400 à 500 laps gereden op de Nordschleife in Assetto Corsa waar hij gelaserscanned is, en zodra er een race op een gemodde versie is gaat alles bij mij gewoon fout. De baankennis en 'muscle memory' is er, maar als het circuit een andere kant op gaat tov de echte versie dan schieten de fouten er in bij mij haha. Blijft toch een minpuntje, de grote variatie in mod kwaliteit in rF2.

In any case, het is wel mooi om te zien dat ze met meer officiële content komen, en ik hoop vooral meer gelaserscande (of soortgelijke kwaliteit) circuits te zien in de toekomst. Ik weet niet of het mogelijk is om bijvoorbeeld scans te kopen van bedrijven, gezien er al heel veel gescande circuits zijn in meerdere sims, dat zou in ieder geval de kosten drukken om zelf met zo'n auto'tje over het circuit te gaan. Maar ja ik weet niet hoe dat achter de schermen te werk gaat :)

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
http://www.virtualr.net/rfactor-2-nordschleife-1-5-released
Dit zal niet zo nauwkeurig zijn als de officiële laser scanned versie van AC of R3E, maar het is dan ook een gratis mod.

Of deze:

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 23-11-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ik zal gewoon leuk vinden zodat je de 12 uurs race kan simuleren op die baan met die gt3 auto's want die rijden wel fenomenaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
De Formula E en Hong Kong track zijn al beschikbaar op Steam, zowel los te koop als in een Pack.

Formula E 2018 Car (€4,99): http://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/6/
Hong Kong E-Prix Track (€7,99): http://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/7/
Formula E Energize Pack (€9,74): http://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1002/

Ik heb dus maar meteen het Pack aangeschaft. >:)

@marrs Eerste indruk... zeer positief, ook qua performance! :) De steering wheel range voor de Formula E staat standaard op 900 graden? Klopt dat voor een Formula E? Ik kom de krappe bochten op Hong Kong zo niet door zonder 'over te pakken'. Nu kun je dit wel aanpassen, maar dat doe ik eigenlijk nooit in rF2.

[ Voor 31% gewijzigd door PatrickC op 28-11-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

PatrickC schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:10:
De Formula E en Hong Kong track zijn al beschikbaar op Steam, zowel los te koop als in een Pack.

Formula E 2018 Car (€4,99): http://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/6/
Hong Kong E-Prix Track (€7,99): http://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/7/
Formula E Energize Pack (€9,74): http://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1002/

Ik heb dus maar meteen het Pack aangeschaft. >:)

[video]
[video]

@marrs Eerste indruk... zeer positief, ook qua performance! :) De steering wheel range voor de Formula E staat standaard op 900 graden? Klopt dat voor een Formula E? Ik kom de krappe bochten op Hong Kong zo niet door zonder 'over te pakken'. Nu kun je dit wel aanpassen, maar dat doe ik eigenlijk nooit in rF2.
Hoort niet, gewoon 270 graden als ik het me goed herinner, lekker aanpassen dus :) Zeker op die kleine rotstratencircuitjes is dat geen doen anders, doen ze in het echt ook niet! ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
In het echt pakken ze wel degelijk over, kijk maar eens naar onderstaande on-board video van een rondje rond Hong Kong:

YouTube: Onboard Lap Of HKT Hong Kong Track - Formula E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
marrs schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:16:
In het echt pakken ze wel degelijk over, kijk maar eens naar onderstaande on-board video van een rondje rond Hong Kong:

Dank voor je snelle reactie. De 900 graden klopt dus gewoon, dus de rF2 simulatie hiervan is dan ook correct. _/-\o_ Dat zijn mooie details... in andere 'sims' zou dit standaard gewoon op b.v. 270/360 graden staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

marrs schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:16:

Daarop zijn ze het punt van maximum steering lock al voorbij, en ze moeten overpakken vanwege de beperkte hoeveelheid ruimte in de cockpit en houding. Dan kan je op een gegeven moment niet meer verder.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/149z2pu.png

Maximale rotatie is dus vanaf 360 graden gerekend 205 graden rechtsom en evenveel linksom. Dan kom je op 410 graden uit, waarbij het laatste stuk amper zinvolle rotatie is en niet eens in de RICHTING van 900 graden komt. 900 graden vanaf de neutrale stand is 1 volledige slag naar links + de helft (!), en evenveel de andere kant op. No way dat dat bruikbaar is in Formule-auto's. De aanname dat 900 graden goed is, is dus echt 100% fout.
PatrickC schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:14:
[...]

Dank voor je snelle reactie. De 900 graden klopt dus gewoon, dus de rF2 simulatie hiervan is dan ook correct. _/-\o_ Dat zijn mooie details... in andere 'sims' zou dit standaard gewoon op b.v. 270/360 graden staan. ;)
Zie hierboven :)

Edit: reactie iets minder fel gemaakt. Was niet nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door Racing_Reporter op 29-11-2017 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Racing_Reporter schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:27:
[...]

Daarop zijn ze het punt van maximum steering lock al voorbij, en ze moeten overpakken vanwege de beperkte hoeveelheid ruimte in de cockpit en houding. Dan kan je op een gegeven moment niet meer verder.

[afbeelding]

Maximale rotatie is dus vanaf 360 graden gerekend 205 graden rechtsom en evenveel linksom. Dan kom je op 410 graden uit, waarbij het laatste stuk amper zinvolle rotatie is en niet eens in de RICHTING van 900 graden komt. 900 graden vanaf de neutrale stand is 1 volledige slag naar links + de helft (!), en evenveel de andere kant op. No way dat dat bruikbaar is in Formule-auto's. De aanname dat 900 graden goed is, is dus echt 100% fout.

[...]

Zie hierboven :)

Edit: reactie iets minder fel gemaakt. Was niet nodig.
bekijk even de bocht bij 0:51.
Daar zie je dat hij het stuur net geen 360 graden naar rechts draait.
Dan kom je al aan net geen 720 graden lock-to-lock.
Dat is het enige wat ik kan concluderen vanuit dit filmpje.

Het lijkt mij aan de ene kant raar dat ze er geen sneller steering-rack in gezet hebben, voor dit circruit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Racing_Reporter @johnnyverhoeff Dat in het filmpje het stuur niet helemaal 900 graden wordt gedraaid hoeft toch niet te betekenen dat die 900 graden niet kloppen? Toen ik nog met de standaard setting (900) een paar rondjes reed op Hong Kong, kwam de maximale stuuruitslag ongeveer overeen met het filmpje.

Verder is het wel een beetje wennen. Met een Formule (open wheel) auto ben ik niet gewend het stuur meer dan 360'graden te draaien (dus 180 naar links en rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
PatrickC schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:44:
@Racing_Reporter @johnnyverhoeff Dat in het filmpje het stuur niet helemaal 900 graden wordt gedraaid hoeft toch niet te betekenen dat die 900 graden niet kloppen? Toen ik nog met de standaard setting (900) een paar rondjes reed op Hong Kong, kwam de maximale stuuruitslag ongeveer overeen met het filmpje.

Verder is het wel een beetje wennen. Met een Formule (open wheel) auto ben ik niet gewend het stuur meer dan 360'graden te draaien (dus 180 naar links en rechts).
Klopt, Ik zeg ook dat ik alleen uit dit filmpje kan concluderen dat de minimale stuuruitslag toch wel zo'n 700 graden is.
Daarom is het idd een raar gezicht en gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
De maandelijkse roadmap update is weer uit: https://www.studio-397.co...map-update-november-2017/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Wat voor settings gebruiken jullie met een OSW (zelf heb ik de large)?

Ik ben op zoek naar een goede setup voor zowel de Controller.JSON als Simucube (beta) firmware settings en in game settings.

Gister avond heb ik geprobeerd het aan de praat te krijgen, maar de FFB voelt nog niet goed aan. Ik heb o.a. stock setup (maar dan op -10000 en use_thread op true) en die van Simon geprobeerd https://community.granite...factor-2-and-simucube/644.

Ik heb vooral weinig feedback wat de banden doen, als ik aan het stuur draai heb ik weinig force(feedback), maar als ik dan over het gras of rumble strips ga heb ik opeens wel veel feedback. Maar bij het normale rijden niet zoveel. Ik heb het gevoel alsof ik niet connected ben. Dit is niet hoe het hoort te zijn volgens mij. Auto's waarmee ik het geprobeerd heb zijn overigens de F3.5 en Skip Barber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@JoostBaksteen Ik heb verder geen ervaring met een OSW, maar ik weet wel dat van de 'oude' ISI content er nog wel eens auto's tussen kunnen zitten met wat mindere FFB. Probeer eens een recentere door S397 uitgebrachte auto. Persoonlijk vind ik de USF2000 nog altijd één van de beste FFB hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ziet er goed uit! :) Goed om te lezen dat DX11 performance in 2018 de aandacht gaat krijgen. Hoewel de performance van het GT3 pack wel wat is verbeterd, is het nog steeds niet optimaal. De Formula E is veel beter qua performance, maar zoals je al uitlegde in de Talk&Drive op RD komt dit door de eenvoudigere cockpit tov de GT3's. Ik vind het nog steeds vreemd dat rF2 zo'n hoge PCI-e bus belasting heeft. Andere recente racesims (b.v. PC2/AC) zitten op mijn systeem maar op een paar procent, terwijl rF2 regelmatig ver boven de 50% uitkomt en dan zie ik de performance ook inzakken. Hopelijk kunnen jullie dat in 2018 verbeteren. Met name in VR (Oculus Rift) is een hogere/stabiele framerate nog belangrijker en wil je eigenlijk op een stabiele 90FPS uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Deels is die hogere belasting te verklaren doordat er veel zaken dynamisch zijn in onze engine (denk aan realroad, vertex damage, etc.) waardoor we meer informatie richting GPU moeten sturen. Deels is het code die door de jaren heen zo ontstaan is en waar we wel degelijk wat aan kunnen doen (vandaar die uitspraak over performance). Het gaat ons in elk geval helpen dat we geen rekening meer hoeven te houden met DX9.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naish123
@JoostBaksteen hier kun je de OSW settings voor rFactor 2 vinden:

https://forum.studio-397....sw-settings.52499/page-10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Thanks guys!

Ik denk dat het voornamelijk de wagen was, want ik heb net als benchmark de settings van Simon weer teruggezet (zoals hij die gepost heeft o.a. op het simucube forum en in de link van @naish123) en de usf2000 geprobeerd en man wat had ik een plezier :) Dit voelde meteen goed aan, terwijl het dezelfde settings zijn als ik gister ook al had geprobeerd.

Het is dus gewoon een kwestie van de goede auto's eruit pikken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
JoostBaksteen schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:59:
Thanks guys!

Ik denk dat het voornamelijk de wagen was, want ik heb net als benchmark de settings van Simon weer teruggezet (zoals hij die gepost heeft o.a. op het simucube forum en in de link van @naish123) en de usf2000 geprobeerd en man wat had ik een plezier :) Dit voelde meteen goed aan, terwijl het dezelfde settings zijn als ik gister ook al had geprobeerd.

Het is dus gewoon een kwestie van de goede auto's eruit pikken *O*
De USF2000 is ook een heerlijke auto om mee op Zandvoort te rijden. Qua FFB is het denk ik wel mijn favoriete auto van alle racesims op dit moment. En S397 heeft 'm ook nog eens gratis weggegeven. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Dan gaan we hier verder ;) ik kwam deze niet tegen in de search

Ik ben opnieuw begonnen weer met rFactor 2.
En draai nu een DX11 Build v1109 en rijdt met hun officiele GT3 auto's. En als je er mee op goede kwaliteit tracks rijdt voelt het toch wel goed! zoiezo een stuk beter als assetto corsa IMO.

YouTube: rFactor 2 McLaren 650S GT3 Simucube Direct Drive Wheel

ingame beeld, Het ziet er toch best goed uit tegenwoordig.

YouTube: rFactor 2 McLaren 650S GT3 Barcelona

Positief verrast !
alleen wel wat tweaken in de ini's (.sjon) voor het echt goed is)

[ Voor 10% gewijzigd door BruceLee op 02-12-2017 02:32 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Het stoort me enorm dat de (image van de) zijspiegels statisch zijn in VR. Valt dit aan te passen?

In iRacing kan ik mijn hoofd positioneren om zo de dode hoek te kunnen zien in de zijspiegels.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vanmiddag even een poging gedaan in de hotlap competitie met de Formule E op Hong Kong. Het lukt me maar niet om echt goede rondjes te rijden. Ik krijg geen temperatuur in de banden en dan zijn sommige bochten toch wel erg krap en is er snel schade, dus herstart.. en weer koude bandjes. :-( En dan zie je wat de toptijden zijn :? en dan zakt de moed al snel in de schoenen. ;w Maar ik was gelukkig niet de langzaamste... :o

Het viel me trouwens op dat de toppers in de hotlap competitie meer dan 3 seconden sneller zijn dan de snelste kwalificatietijd in de echte Formula E dit weekend, wat toch wel een groot verschil is voor zo'n kort baantje. Is de Formula E te snel in rF2 of is het cicrcuit sneller in rF2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
BruceLee schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:54:
Dan gaan we hier verder ;) ik kwam deze niet tegen in de search

Ik ben opnieuw begonnen weer met rFactor 2.
En draai nu een DX11 Build v1109 en rijdt met hun officiele GT3 auto's. En als je er mee op goede kwaliteit tracks rijdt voelt het toch wel goed! zoiezo een stuk beter als assetto corsa IMO.

[video]
YouTube: rFactor 2 McLaren 650S GT3 Simucube Direct Drive Wheel

ingame beeld, Het ziet er toch best goed uit tegenwoordig.
[video]
YouTube: rFactor 2 McLaren 650S GT3 Barcelona

Positief verrast !
alleen wel wat tweaken in de ini's (.sjon) voor het echt goed is)
Waar heb je die Barcelona track vandaan gehaald?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoostBaksteen
@PatrickC Hier is een hele grote collectie van tracks:

Europa
Noord/Zuid Amerika & Canada
Afrika
Australie
Azie

Daar staat Catalunya ook bij.

Misschien is deze lijst ook wel iets voor een sticky ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ik heb hem gepmed ;) met een lijst met tracks
omdat het rips van ac tracks zijn ;)

[ Voor 44% gewijzigd door BruceLee op 05-12-2017 18:19 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

BruceLee schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:50:
Zijn er nog mensen die rFactor 2 doen ? ik ben er nu weer eens opnieuw mee begonnen.
Jawel. Ik ben een paar weken geleden begonnen met sim racing in het algemeen - dus maar een stuurtje en rF2 op de kop getikt. Ik rij nu mee in een lokale fun league waar we met de Caterham (1.4L) rijden.. waar ik behoorlijk mijn handen vol aan heb!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Speel dagelijks rfactor2, bij www.srvn.nl organiseren ze kampionschappen. Ik rij daar zelf ook samen met mijn broer. Ik wist niet dat je kon zweten van een wedstrijdje racen sinds ik daar ben gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Mijn zuigen kan niet schriftelijk worden uitgedrukt, ik ben gemiddeld 4 seconden langzamer dan het middenveld en vind mijzelf toch regelmatig met de neus de verkeerde kant op staan.

Maar ik troost mij met de gedachte dat we wel racen met alle hulp uit (m.u.v. van auto clutch voor diegene die geen clutch pendaal hebben zoals ik met mijn LDFGT) en de Caterham echt geen lieverdje is - dat kreng is echt hard werk om snel door een bochte track te slepelen, zoals Matsuzuka East (Suzuka) waar we gisteren op reden.

Pak ik een auto uit de BTCC of Sprint Cup auto dan gaat het allemaal wel wat beter.

Ik heb ook maar mijn GTR2 opgegraven en ben nu bezig met de driving school. Maar ik hoop stiekumpjes op een wat tammer autotje voor onze volgende race serie. :)

[ Voor 0% gewijzigd door tazzman op 05-12-2017 22:49 . Reden: ik nie teippe kunne ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
tazzman schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:48:
Mijn zuigen kan niet schriftelijk worden uitgedrukt, ik ben gemiddeld 4 seconden langzamer dan het middenveld en vind mijzelf toch regelmatig met de neus de verkeerde kant op staan.

Maar ik troost mij met de gedachte dat we wel racen met alle hulp uit (m.u.v. van auto clutch voor diegene die geen clutch pendaal hebben zoals ik met mijn LDFGT) en de Caterham echt geen lieverdje is - dat kreng is echt hard werk om snel door een bochte track te slepelen, zoals Matsuzuka East (Suzuka) waar we gisteren op reden.

Pak ik een auto uit de BTCC of Sprint Cup auto dan gaat het allemaal wel wat beter.

Ik heb ook maar mijn GTR2 opgegraven en ben nu bezig met de driving school. Maar ik hoop stiekumpjes op een wat tammer autotje voor onze volgende race serie. :)
De Nissan gt500 is ook erg makelijker auto en de gt3 dlc is ook erg fantastisch. Wil je echt lastig maken moet je die Renault clio proberen rijdt heel anders zo'n voorwiel aan gedreven bakkie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Jimmy met de Formula E op de Nordschleife.. gewoon omdat het kan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Lol leuke auto die Formula E

[ Voor 92% gewijzigd door KevinSetz op 13-12-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

PatrickC schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:33:
Jimmy met de Formula E op de Nordschleife.. gewoon omdat het kan! :P
[video]
Ha, humor, ik had 'm net gezien! Toffe gozer, en compleet onmogelijk scenario natuurlijk because shit and giggles. Beetje nare auto, maar over 10 jaar kijken we terug op Formula E 2017 en lachen we onze ballen uit de broek hoe ancient die wagentjes zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Racing_Reporter schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:07:
[...]

Ha, humor, ik had 'm net gezien! Toffe gozer, en compleet onmogelijk scenario natuurlijk because shit and giggles. Beetje nare auto, maar over 10 jaar kijken we terug op Formula E 2017 en lachen we onze ballen uit de broek hoe ancient die wagentjes zijn ;)
Nare auto of rare auto? S397 is er in ieder geval in geslaagd om een zo nauwkeurig mogelijke simulatie van deze auto te maken. Petje af! _/-\o_ Het zijn best leuke auto's om in te rijden (op het verschrikkelijke 'motor'geluid na dan), maar ze zijn alleen maar geschikt voor circuits met niet al te lange rechte stukken en veel bochten waar je flink voor moet remmen om zo weer de accu's op te laden. En laten dat nu net stratencircuits zijn waar inhalen erg lastig is. Verder jammer dat er geen Nederlander meer meerijdt dit jaar, want dat zou het kijken een stuk leuker maken.

• PatrickC
Zojuist kreeg ik een update binnen en zag bij het opstarten allemaal nieuwe versies van de GT3 auto's voorbij flitsen, maar zie nog nergens een aankondiging van wat deze updates inhouden?
Edit: Inmiddels wel nieuws over de update. Een flinke update zo te lezen! _/-\o_
https://www.studio-397.co...ember-2017-release-notes/
https://forum.studio-397....n-effects-and-more.58675/

@marrs Top update, thanks! Ik was wel verrast dat een DLC die nog niet zo lang uit is (Formula E + track), nu al in de sale zit. Dat geeft toch wel een beetje een dubbel gevoel als day one buyer van dergelijke content, nog niet zo lang geleden.

[ Voor 85% gewijzigd door PatrickC op 21-12-2017 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Vandaag de nieuwe officiële dx11 build eens goed uit kunnen testen, nadat wederom enkele GB's aan updates waren binnengehaald en ik ben onder de indruk van de graphics, maar misschien nog wel meer van de performance. Ik had bij de eerste release van deze 'rain effects' verwacht dat dit flink wat impact op de performance zou hebben (vergelijkbaar met PC1 en PC2), maar dat is niet het geval. :) Ik moest wel effe zoeken wat de regenbanden waren voor de GT3's.

Wat heeft deze game stappen gemaakt in 2017! Top werk van S397! d:)b Nu in 2018 nog de nieuwe UI en wat performance optimalisaties nu dx11 standaard geworden is en de game is helemaal af wat mij betreft. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Gisteren ook gereden en getest draait soepel. Ik heb alleen alstublieft van een flikkerende UI.
Ingame nergens last van, maar bij het instellen van het weer etc. Valt hele delen van de UI weg.
Komende dagen maar eens uitzoeken wat de oplossing kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vreemd, ik krijg de december update via steam nog niet binnen. Nog even geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

MikeyMan schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:43:
Vreemd, ik krijg de december update via steam nog niet binnen. Nog even geduld hebben?
Hier ging het vlekkeloos. Client restart of even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:24:
Gisteren ook gereden en getest draait soepel. Ik heb alleen alstublieft van een flikkerende UI.
Ingame nergens last van, maar bij het instellen van het weer etc. Valt hele delen van de UI weg.
Komende dagen maar eens uitzoeken wat de oplossing kan zijn.
Ik heb ook een keertje 'blokjes' gehad in mijn UI. Leek een beetje op van de blokjes/artifact die je ook wel eens op TV ziet als er een probleem is met het digitale signaal. Maar het bleef gelukkig bij die ene keer. Tijd voor de nieuwe UI zou ik zeggen! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MikeyMan schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:43:
Misschien even kijken bij de eigenschappen van de game in Steam en dan de Beta's tab. Ik gebruikte standaard de laatste dx11 beta, maar dat is bij mij automatisch veranderd naar 'GEEN - uitschrijven van alle betaprogramma's'. Misschien is het bij jou wel niet automatisch aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:39:
[...]

Misschien even kijken bij de eigenschappen van de game in Steam en dan de Beta's tab. Ik gebruikte standaard de laatste dx11 beta, maar dat is bij mij automatisch veranderd naar 'GEEN - uitschrijven van alle betaprogramma's'. Misschien is het bij jou wel niet automatisch aangepast?
Is dit nog een beta release dan? Dacht dat dit juist standaard update was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MikeyMan schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:53:
[...]

Is dit nog een beta release dan? Dacht dat dit juist standaard update was...
Nee, het is geen beta meer. Vandaar dat daar ook moet staan: "'GEEN - uitschrijven van alle betaprogramma's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:58:
[...]

Nee, het is geen beta meer. Vandaar dat daar ook moet staan: "'GEEN - uitschrijven van alle betaprogramma's".
Excuus, begreep je zin verkeerd. Dit was het inderdaad. Maar wel apart dat ik door de selectie voor de dx11 beta in feite een paar releases achter liep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
Dit was het inderdaad. Maar wel apart dat ik door de selectie voor de dx11 beta in feite een paar releases achter liep :)
Klopt, op het moment dat je een beta versie kiest in Steam, "pin" je jezelf in feite vast op die versie. Tijdens de overgang van DX9 naar DX11 was het handig om DX11 als open beta aan te kunnen bieden, nu is het verstandig om geen beta meer te kiezen en gewoon op de standaard versie te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Totdat S397 zelf met een nieuwe HUD voor dx11 uitkomt, is dit wel een aardig alternatief:http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1243928467
DX11 compatible HUD, incorporating many of the new HUD parameters added in recent v1109 release, including DeltaBest, tyre wear, and weather. Designed to accommodate virtual mirrors.
Persoonlijk vind ik de 'spec B' versie de beste layout van deze HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

PatrickC schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:35:
Totdat S397 zelf met een nieuwe HUD voor dx11 uitkomt, is dit wel een aardig alternatief:http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1243928467

[...]

Persoonlijk vind ik de 'spec B' versie de beste layout van deze HUD.
Nice one, eens proberen!

Trouwens, het is dat ik er een tijd uit ben, dat helpt vast ook niet, maar die Formula E is trickier dan ik dacht. Je kan enorm veel aanklooien met de regen en engine modes maar het is echt drastisch moeilijk om snelheid vast te houden en ook nog een soort van energie te besparen. Het is echt minimaal, die verschillen! Jammer dat je nog geen info kan opvragen over de battery packs van anderen om je heen. Ik deed een testrace met AI op 85% oid op Hongkong, om erachter te komen dat met de pitstops iedereen voor de helft vd race stopte en ik tot een rondje of 18 vd 25 doorkon. Moet je echt beter leren inschatten wanneer je kan aanvallen en wanneer je moet saven, want het is niet overzichtelijk hoeveel je average power consumption bv is. Iemand hier tips voor? In Assetto Corsa heb je een paar mooie HUD-instellingen voor die dat weergeven, mods.

(Misschien ben ik wel lui en zit het precies in de HUD die ik citeer :X :> )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
ASR Formula heeft updates uitgebracht van de Ferrari 641/2 - 1990 (v1.1) en Ferrari F310 - 1996 (v1.6). Beide zijn gratis mods en te downloaden via: http://www.asrformula.com/rfactor2.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Enduracers heeft de 'Flat6 Series rF2 build 4.00' uitgebracht met flink wat updates, waaronder de upgrade naar dx11.
http://www.enduracers.com/newsletter_49.html
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=587034279
EnduRacers Modding Team & Gentlemen Racers are pleased to provide to you the Flat6 Series rF2 build 4.00 ! The build includes a complete graphic refresh, including the step into DX11 shaders. The team has implemented all the rain features, recently released by Studio 397, together with the animated windscreen wiper. Some other graphic updates have been included, such as blurred rims and a new headlights rendering.

The team used this opportunity to add in this build a physic update for all the cars, with in particular the introduction of CPM tires technology. This modification has driven an update of all cars defaut setups, so please be carefull with your current setups before making some feedbacks.

[ Voor 77% gewijzigd door PatrickC op 14-01-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
De Flat 6 rijdt absoluut goed. Grafisch blijf ik problemen houden met rF2. Het is niet vloeiend en op medium gaat het redelijk. Ondanks dat er bij een 1080 in hangt.
Als de nieuwe UI er is dan ga ik alles opnieuw installeren. Hopelijk gaat dat dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:41:
De Flat 6 rijdt absoluut goed. Grafisch blijf ik problemen houden met rF2. Het is niet vloeiend en op medium gaat het redelijk. Ondanks dat er bij een 1080 in hangt.
Als de nieuwe UI er is dan ga ik alles opnieuw installeren. Hopelijk gaat dat dan beter.
Welke settings gebruik je en op welke resolutie? Ik moet zeggen dat ik sinds de laatste update best wel tevreden ben over de performance van rF2. Alleen bij de start in de regen zakken de FPS onder de 60 (blijft net boven de 50), maar verder stabiel op 60 tijdens een race tegen 19AI (3440x1440 resolutie op een GTX 1070). In de regen zakken mijn FPS in bijvoorbeeld PC2 regelmatig onder de 60 (ook tijdens de race, dus niet alleen bij de start). Alleen zonder regen, heb ik in PC2 zelfs bij de start gewoon minimaal 60FPS. In RF2 is het met name de Shadows maar nog meer de Soft Particles setting die de performance beinvloed. Volgens mij heb ik Shadows nu zelf op High staan, maar Soft Particles op Low. Verder is er ook een groot verschil in performance tussen auto's. De auto's uit het GT pack zijn nog steeds het zwaarst (wat ook geldt voor een aantal mods, maar dat is geen officiele S397/ISI content).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
S397 heeft weer een update uitgebracht.
Steam Build ID 2438696
Dedicated Server SteamCMD Build ID 2438698

- Fixed join lag in multiplayer.
- Updated language files (to avoid crashing when the LSI screen was active).
- Fixed wipers on/off in replay.
- Fixed rain in cockpit in MP sessions.
- Fixed V-sync software with 'custom resolution' (Config_DX11.ini).
- Fixed TCP Matchmaker error message in the dedicated server UI.
- Added an all new ambient undercar shadow: more stable, reliable, and clearly visible even at night. The shadows can no longer clip through the ground, nor are they visible on the ground below a bridge when a car drives over that bridge. This new tech requires no intervention from content creators. We automatically remove the current undercar art and replace it with the new system. On subsequent updates, content creators can remove the old artwork.

Important Note: Please make sure and update your SteamCMD Dedicated server by running the command again in terminal

Latest Content Updates:

* Dallara - v1.96
* Radical GT3 - v1.995
* Radical SR3-RSX v1.96
* Nissan GTR GT1 - v1.93
* Silverstone - v1.84
* Portugal - v2.28

Additional Changelogs:

Cars

Radical GT3 - v1.995
- Corrected slick tires referring to wrong compound.

Radical SR3-RSX v1.96
- Added newest CPM.
- Corrected lateral CG (center of gravity).

Dallara - v1.96
- Corrected texture mapping issue.

Tracks

Silverstone
- Fixed rain not hitting the ground (Main straight to T2).

Portugal
- Rain updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys,

Ik ga deze week rfactor 2 aanschaffen. Heeft iemand de BTCC mod al uitgetest?
Het gaat voor mij echter wel de eerste echte sim zijn. Heb enkel nog maar ervaring met forza 7 wat je niet echt een sim kan noemen.
Best ook eerst even rustig wennen voor ik online mee ga doen zeker?

Mvg,
Mike

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KevinSetz
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:11:
Hey guys,

Het gaat voor mij echter wel de eerste echte sim zijn. Heb enkel nog maar ervaring met forza 7 wat je niet echt een sim kan noemen.

Mvg,
Mike
Het is inderdaad heel pittig sim racen maar als je beter wordt kijk eens op www.srvn.nl daar race ik ook de kampioenschappen veel keuze en misschien leuk om je aan te melden voor de clio cup niet zo snel en lekker gassen. Kun je gelijk oefenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:11:
Hey guys,

Mvg,
Mike
Gewoon uitproberen!

Forza 7 heb ik wel eens uitgeprobeerd (demo versie), maar dat vond ik echt verschrikkelijk. Hoewel deze Arcade (Simcade) is en het dus makkelijker zou moeten zijn, vond ik de auto in de demo onbestuurbaar. Totaal geen 'connectie' tussen wat de auto deed en wat ik voelde in m'n stuur (Logitech G27). En op dat punt is rF2 nou juist één van de sterkste racing sims op dit moment. Ik ben dan ook benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Houdt er bij rF2 wel rekening mee dat je de banden en remmen eerst op temperatuur hebt en ook dat de baan zich 'ontwikkelt' (dus steeds meer grip). Verder kan ik je de USF2000 (gratis auto, gemaakt door Studio 397) aanraden op bijvoorbeeld Zandvoort. Dat vind ik nog steeds de topper als het gaat om physics en force feedback,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Met de clio zet je juist een betere tijd meer als de remmen koud zijn en de banden lauw.

Haha verschilt echt per auto maar ook aan de setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KevinSetz schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:20:
Met de clio zet je juist een betere tijd meer als de remmen koud zijn en de banden lauw.
Overhitte banden is ook niet goed natuurlijk! Ik rijd de Clio eigenlijk nooit maar ik kan me voorstellen dat daar banden onder zitten misschien die juist niet te warm mogen worden? Idem voor de remmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Klopt inderdaad. Echt leuke auto om mee te scheuren wel erg wennen in begin met fwd maar wel leuk wagentje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
ASR Formula heeft zijn 6 F1 auto's uit 1991 geupdate.
- McLaren MP4/6
- Tyrrell 020
- Williams FW14
- Benetton B191
- Minardi M191
- Ferrari 643
Verder ook een update van de Showroom.
Gratis te downloaden via http://www.asrformula.com/rFactor2_free.html

Ze hebben ook weer een pay mod uitgebracht, de Griiip G1 - 2017. Maar daar vragen ze €9,99 voor en dat vind ik te veel voor een pay mod van maar één auto.
http://www.asrformula.com/rFactor2_pay.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allright guys komt helemaal goed! Thx alvast voor de info! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Naast de 6 F1 auto's uit 1991, heeft ASR Formula ook nog een physics update (v1.7) uitgebracht van de Ferrari F310 uit 1996.
Directe download link: http://www.asrformula.com...7/ASR_OWC_1996_F310.rfcmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
En vandaag nog eentje, de Ferrari 412T2 uit 1995.
Directe download link: http://www.asrformula.com.../ASR_OWC_1995_412T2.rfcmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
Zeer leuk die ASR F1 bakken!! Thnx voor de tips. Vraagje ik race in VR met de oculus rift. Erg veel problemen met steam vr de game start vaak niet op en krijg foutmeldingen dat ik steam vr eerst moet afsluiten snap er niets van als rfactor eenmaal opgestart is is er niets aan de hand...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@marrs Binnenkort ook te bewonderen in rF2? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
Voor zover ik weet heeft de auto nog niet eens gereden in het echt, dus "binnenkort" durf ik zeker nog niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Of meer soorten gt3 auto's zoals porsche en Ferrari of de Ford gt. Zou erg tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
marrs schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:45:
Voor zover ik weet heeft de auto nog niet eens gereden in het echt, dus "binnenkort" durf ik zeker nog niet te zeggen.
Binnenkort was ook meer als grapje bedoeld, maar omdat Studio 397 ook een licentie heeft voor de huidige Formula E (welke zeer goed geslaagd is), vroeg ik me eigenlijk af of die deal ook verder gaat in de toekomst, dus ook voor dit nieuwe model? Als je hier niets over kunt/mag zeggen, dan is dat ook prima natuurlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
KevinSetz schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:59:
Of meer soorten gt3 auto's zoals porsche en Ferrari of de Ford gt. Zou erg tof zijn :)
Heb je de Flat 6 mod al eens geprobeerd? http://www.enduracers.com/flat6rf2.html

Een Ford GT40 MK4 kun je hier vinden:http://www.internationals...um/index.php?topic=3933.0

Verder vind ik het juist leuk als er auto's worden toegevoegd die we niet ook al in andere huidige sims zien. AC zit al 'vol' met Ferrari's en Porsches. In PC2 zitten ze inmiddels trouwens ook, maar dat vind ik dan net wat minder 'sim'. ;)

Maar er moet natuurlijk wel vraag naar zijn vanwege de inkomsten, dus ik snap best als er toch voor de populaire klassen (GT3) en merken (Porsche/Ferrari) gekozen wordt. Maar een Porsche en/of Ferrari licentie kan best wel eens duur zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:22
Misschien een BMW M6 GT3 of M8 GT3 als die bestaan. Ik verwacht zelf ook dat een Ferrari en/of Porsche licentie wel wat meer kost dan een Mercedes of Audi voor sims. Maar ja, time will tell :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ik vindt nou niet bepaald eerlijk dat je ac gast vergelijken met Rfactor2. Ik vindt Rfactor2 echt 10x lekkerder rijden :)

Assetto corsa vindt ik zelf meer beetje richting arcade maar dat vindt ik.

De BMW lijkt me ook wel lekker of DTM en WTCC nu heeft raceroom die auto's wel maar daar heb je weer geen donker en regen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KevinSetz schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:27:
Ik vindt nou niet bepaald eerlijk dat je ac gast vergelijken met Rfactor2. Ik vindt Rfactor2 echt 10x lekkerder rijden :)

Assetto corsa vindt ik zelf meer beetje richting arcade maar dat vindt ik.

De BMW lijkt me ook wel lekker of DTM en WTCC nu heeft raceroom die auto's wel maar daar heb je weer geen donker en regen :(
10 keer lekkerder is misschien wat overdreven, maar ik ben het wel met je eens... rF2 rijdt een stuk lekkerder dan AC. :P Maar dat geldt niet voor alle auto's trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
PatrickC schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:34:
[...]

10 keer lekkerder is misschien wat overdreven, maar ik ben het wel met je eens... rF2 rijdt een stuk lekkerder dan AC. :P Maar dat geldt niet voor alle auto's trouwens. ;)
Klein beetje overdreven misschien maar wel veel lekkerder vindt ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
Nieuwe roadmap voor januari is uit:

https://www.studio-397.co...dmap-update-january-2018/

En wat een prachtige trailer (die muziek/rustige opbouw) moet ik zeggen!

[ Voor 8% gewijzigd door Kevin Kater op 01-02-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Kevin Kater schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:56:
Nieuwe roadmap voor januari is uit:

https://www.studio-397.co...dmap-update-january-2018/

En wat een prachtige trailer (die muziek/rustige opbouw) moet ik zeggen!
Prachtige trailer _/-\o_ en roadmap ziet er goed uit.

Ik ben erg benieuwd naar de performance optimalisaties en KartSim. Karts vind ik in andere sims tot nu toe niet zo lekker rijden, dus ik ben erg benieuwd wat er met rFactor 2 mogelijk is. Op de FB pagina van KartSim lees ik dat ze ook een demo gaan uitbrengen in de rF2 Steam Shop ("There will be a demo version on the rf2 steam shop in a few weeks"), dus we kunnen 'm eerst uitproberen. :)

Erg mooi dat we er een track, Portland International Raceway, gratis bij krijgen. Je hoort wel eens klachten op andere forums over de prijzen van de rF2 DLC, maar daarbij vergeten ze vaak hoeveel gratis content en een complete dx11 upgrade met verbeterde lighting en weerseffecten er ook zijn uitgebracht door Studio 379.

De Zandvoort update is natuurlijk ook erg welkom, want deze zit nog steeds op z'n initiële 0.2 versie. De nieuwe HUD ziet er veelbelovend uit, maar in de Steam Workshop zijn inmiddels ook een paar goede te vinden. Ik had liever iets gezien over de nieuwe UI, maar aangezien die niet eens genoemd wordt, laat die nog even op zich wachten verwacht ik.

Pagina: 1 ... 5 ... 42 Laatste