Daar mag ik wel wat over zeggen. We hebben de licentie voor de komende jaren, dus mogen wel degelijk straks ook de nieuwe auto gaan modelleren.PatrickC schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:07:
[...]
Binnenkort was ook meer als grapje bedoeld, maar omdat Studio 397 ook een licentie heeft voor de huidige Formula E (welke zeer goed geslaagd is), vroeg ik me eigenlijk af of die deal ook verder gaat in de toekomst, dus ook voor dit nieuwe model? Als je hier niets over kunt/mag zeggen, dan is dat ook prima natuurlijk.
OHH YEAAAH!!!!! Lekker bezig.marrs schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:18:
[...]
Daar mag ik wel wat over zeggen. We hebben de licentie voor de komende jaren, dus mogen wel degelijk straks ook de nieuwe auto gaan modelleren.
Nu nog de laser gescande nordschleiffe
't Voordeel van die lap asfalt en een aantal anderen circuits in Europa en Amerika is dat ze al gescanned zijn. Een lange tijd geleden toen AC en iRacing druk bezig waren circuits toe te voegen werd geloof ik al duidelijk dat je andere bedrijven in kon huren de boel te scannen, of simpelweg de 'blueprints' aan te schaffen. Nu is het natuurlijk wel het leukste als het de nieuwste scans zijn, maar het kan evt wel de kosten drukken om een scan aan te schaffen en daar op te bouwen, maar meer verstand heb ik er niet vanKevinSetz schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:32:
[...]
OHH YEAAAH!!!!! Lekker bezig.
Nu nog de laser gescande nordschleiffe
Ah werkt dat zo wist ik niet misschien dat ik paar euro's kan missen voor de blue print voor de nordschleiffekevz schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:49:
[...]
't Voordeel van die lap asfalt en een aantal anderen circuits in Europa en Amerika is dat ze al gescanned zijn. Een lange tijd geleden toen AC en iRacing druk bezig waren circuits toe te voegen werd geloof ik al duidelijk dat je andere bedrijven in kon huren de boel te scannen, of simpelweg de 'blueprints' aan te schaffen. Nu is het natuurlijk wel het leukste als het de nieuwste scans zijn, maar het kan evt wel de kosten drukken om een scan aan te schaffen en daar op te bouwen, maar meer verstand heb ik er niet van
Ah ik ben toch niet gek! Ik heb zowel rF2 als AC en hoewel AC grafisch een flink stuk beter is dan rF2 (zelfs met DX11 update), blijf ik maar telkens terug gaan naar rF2.KevinSetz schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:27:
Ik vindt nou niet bepaald eerlijk dat je ac gast vergelijken met Rfactor2. Ik vindt Rfactor2 echt 10x lekkerder rijden
Los ervan wat realistischer is of niet, ik vind rF2 gewoon beter voelen en ik kan beter rijden met rF2. In rF2 kan ik beter de auto "voelen". Bij AC mis ik iets in het gevoel van de autos waardoor ik gewoon minder goed kan inschatten wat hij gaat doen (lees: minder goed kan voelen waar ik het verkloot heb
Ik vind het alleen wel erg jammer dat SRS momenteel geen rF2 ondersteuning heeft want zoveel online servers om lekker te racen zijn er ook niet.
Dit.... ik kan niet wachten op een behoorlijke DTM mod voor rF2, met name van begin jaren 90 met BMW E30 M3s en dergelijkeDe BMW lijkt me ook wel lekker of DTM en WTCC nu heeft raceroom die auto's wel maar daar heb je weer geen donker en regen
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ga maar lekker naar srvn.nltazzman schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:38:
[...]
Ah ik ben toch niet gek! Ik heb zowel rF2 als AC en hoewel AC grafisch een flink stuk beter is dan rF2 (zelfs met DX11 update), blijf ik maar telkens terug gaan naar rF2.
Los ervan wat realistischer is of niet, ik vind rF2 gewoon beter voelen en ik kan beter rijden met rF2. In rF2 kan ik beter de auto "voelen". Bij AC mis ik iets in het gevoel van de autos waardoor ik gewoon minder goed kan inschatten wat hij gaat doen (lees: minder goed kan voelen waar ik het verkloot heb).
Ik vind het alleen wel erg jammer dat SRS momenteel geen rF2 ondersteuning heeft want zoveel online servers om lekker te racen zijn er ook niet.
[...]
Dit.... ik kan niet wachten op een behoorlijke DTM mod voor rF2, met name van begin jaren 90 met BMW E30 M3s en dergelijke
Worden leuke kampionschappen gereden in rf2
Misschien tot daar op het circuit
Gaat dat wel werken? Ik woon in NZ dus mijn ping zal wel behoorlijk hoog zijn....KevinSetz schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:40:
[...]
Ga maar lekker naar srvn.nl
Worden leuke kampionschappen gereden in rf2
Misschien tot daar op het circuit
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ga met srvn mailen en kijk of je mag testentazzman schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:31:
[...]
Gaat dat wel werken? Ik woon in NZ dus mijn ping zal wel behoorlijk hoog zijn....
Altijd goed voor de motivatie. Met de Porsche 991 GT3 (Simtek) oefenen op onze league server voor de race vanavond op Mount Panorama (Bathurst 2015) .... Met tanden in het stuur sleep ik er een 2:12 uit. Gaat de kampioenschapsleider even een setupje uit proberen.... Met een 2:06..... Huil!
Zo net klaar met de 12 uurs race op Mount Panorama (10x dus 72 minuten in echte tijd). Drijfnat van het zweet maar toch 11 van 18 ondanks dat ik flink off the pace was. Helaas wel enige fouten gemaakt (en de muur meegenomen), een hogere positie had er zeker wel ingezeten.
How cute 
Komende zaterdag met het VEC de 6 uur van Interlagos, in echte tijd
Daarna de 12 uur van Sebring, en als klapper de 24 uur van Le Mans
Oh wow, dat is wel heel gaaf maar dat gaat bij ons wel erg moeilijk worden. Ik geloof niet dat het in dank zou worden afgenomen als ik elke week in het weekend 6, 12 dan wel 24 uur niet beschikbaar ben (en vrouwlief dan alleen met de kinderen laat zitten)Schuey schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:13:
How cute
Een van onze deelnemers uit Indonesie was de race aan het streamen. We nemen het allemaal niet bloed ernstig (m.a.w. een ongelukje of foutje mag gemaakt worden), echt "hard core" is het wellicht allemaal niet maar we vermaken ons prima.
Ook hier het rFactor2 virus te pakken. Geweldig die ASR F1. Gisteren een poosje bezig geweest met de Sauber van Marcus Eriksson op Zandvoort. Een persoonlijk record neergezet van 1.16.154 niet slecht voor een 50+ simracer toch?
Ben ik volledig met je eens. Ik heb ook AC maar het gevoel wat ik met rFactor2 heb dat ontbreekt met AC. De auto is in rFactor2 veel makkelijker te corrigerentazzman schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:38:
[...]
Ah ik ben toch niet gek! Ik heb zowel rF2 als AC en hoewel AC grafisch een flink stuk beter is dan rF2 (zelfs met DX11 update), blijf ik maar telkens terug gaan naar rF2.
Los ervan wat realistischer is of niet, ik vind rF2 gewoon beter voelen en ik kan beter rijden met rF2. In rF2 kan ik beter de auto "voelen". Bij AC mis ik iets in het gevoel van de autos waardoor ik gewoon minder goed kan inschatten wat hij gaat doen (lees: minder goed kan voelen waar ik het verkloot heb).
[...]
Dit.... ik kan niet wachten op een behoorlijke DTM mod voor rF2, met name van begin jaren 90 met BMW E30 M3s en dergelijke
Na een redelijke succesvolle Endurance race op Mount Panorama (Bathurst), was het deze week weer een sprint race (3x 20 minuten.)
Deze keer op het straatcircuit van Surfers Paradise, Australia waar ook de V8 Supercars Gold Coast 600 gereden wordt. Voor mij een zeer lastig circuit. Er zijn geen uitloopstroken, het is een relatief smal circuit (vind ik dan) met moeilijke bochten en twee erg lastige chicanes. De V8s kunnen daar flink over de cerbs springen maar dat gaat met de Simtek GT3 mod in tranen eindigen...

(Do not try this at home with a GT3!!!!!)
Na flink oefenen en met een hele aggressieve qualify setup, weet ik er een 1:13 uit te slepen met mijn Porsche 991. Motor en banden zijn na een paar ronden wel aan gort, maar we hebben maar 1 ronde nodig. (We hebben altijd 10 minuten open qualifying.)
En ja hoor, ik start in het midden veld.. 7 van 13. Mijn beste kwalificatie ooit! Maar dan, tijdens de start schiet een deel van mijn SimHub Dash ineens naar full-screen
(DaFak?!) Ik zie dus niets en als ik het snel kan weg drukken ben ik helemaal achteraan. Echter, het veld is nogaltijd dicht bijelkaar en gaat heel langzaam de eerste chicane en bocht door dus ik kan mij snel weer aansluiten op het achterveld. Helaas.... vroeg in de race, in mijn haast om aansluiting te vinden met het achterveld, neem ik de chicane iets te snel en leg ik mijn Porsche op z'n dak. Einde van race 1.
Race 2 begin ik dus achteraan. Helaas kan ik een crash voor mij niet ontwijken (er is werkelijk geen enkele uitwijk ruimte) en ik heb flink schade aan mijn Porsche. Om toch punten te halen, strompel ik de pits om de schade te herstellen. 165 seconden later kan ik weer onderweg .. maar dan, stop & go penalty voor te hard rijden in de pit... Rustig blijven, later dan laatste kan ik niet meer worden. Het ziet er hopeloos uit maar ik rijd de rest van de race constant en dankzij enige ongevallen en uitvallers kan ik enige mensen in de pits inhalen en word ik toch nog 9e.
Race 3 start ik dus van de 9e plek. Grote klapper in de eerste chicane (iedereen vraagt zich af of dit circuit wel zo'n goede keuze was voor ons
) en ik klim naar de 7e plek. De Porsche voor mij is duidelijk langzamer dan ik. Ik ben sneller uit de bochten en ik rem ook later dus hij loopt niet bij mij weg. Een hele nieuwe ervaring!!
Ik weet alleen niet waar ik hem voorbij kan. Ik poog een uitrem actie bij de tweede chicane. Dat gaat niet lukken en ik ga off-track door de chicane heem om een ongeval te voorkomen en geef uiteraard de gewonnen plek terug. Ik besluit hem te blijven volgen maar de volgende rond remt mij voorganger heel erg vroeg voor de chicane af. In paniek rem ik hard met een snelle downshift van 5 naar 4 en 3 en dan snel naar 2. Te snel naar 2.... vlammen slaan uit de achterkant van mijn 991 en ik moet hem aan de kant zetten.
In spectator mode volg ik het verloop van race 3 en zie mijn langzamere voorganger eindingen op de 5e plek..
Dat was wel een beetje een
moment maar ik zie het als een goede leerschool voor de volgende race op Townsville, ook een bekend Australische stratencircuit. Toch wel een hele ervaring om in het middenveld te starten. Volgende keer ook beter mijn SimHub dashboard instellingen controleren
[YouTube: https://youtu.be/iimFGhYnKb8?t=26m1s]
Deze keer op het straatcircuit van Surfers Paradise, Australia waar ook de V8 Supercars Gold Coast 600 gereden wordt. Voor mij een zeer lastig circuit. Er zijn geen uitloopstroken, het is een relatief smal circuit (vind ik dan) met moeilijke bochten en twee erg lastige chicanes. De V8s kunnen daar flink over de cerbs springen maar dat gaat met de Simtek GT3 mod in tranen eindigen...

(Do not try this at home with a GT3!!!!!)
Na flink oefenen en met een hele aggressieve qualify setup, weet ik er een 1:13 uit te slepen met mijn Porsche 991. Motor en banden zijn na een paar ronden wel aan gort, maar we hebben maar 1 ronde nodig. (We hebben altijd 10 minuten open qualifying.)
En ja hoor, ik start in het midden veld.. 7 van 13. Mijn beste kwalificatie ooit! Maar dan, tijdens de start schiet een deel van mijn SimHub Dash ineens naar full-screen

Race 2 begin ik dus achteraan. Helaas kan ik een crash voor mij niet ontwijken (er is werkelijk geen enkele uitwijk ruimte) en ik heb flink schade aan mijn Porsche. Om toch punten te halen, strompel ik de pits om de schade te herstellen. 165 seconden later kan ik weer onderweg .. maar dan, stop & go penalty voor te hard rijden in de pit... Rustig blijven, later dan laatste kan ik niet meer worden. Het ziet er hopeloos uit maar ik rijd de rest van de race constant en dankzij enige ongevallen en uitvallers kan ik enige mensen in de pits inhalen en word ik toch nog 9e.
Race 3 start ik dus van de 9e plek. Grote klapper in de eerste chicane (iedereen vraagt zich af of dit circuit wel zo'n goede keuze was voor ons
Ik weet alleen niet waar ik hem voorbij kan. Ik poog een uitrem actie bij de tweede chicane. Dat gaat niet lukken en ik ga off-track door de chicane heem om een ongeval te voorkomen en geef uiteraard de gewonnen plek terug. Ik besluit hem te blijven volgen maar de volgende rond remt mij voorganger heel erg vroeg voor de chicane af. In paniek rem ik hard met een snelle downshift van 5 naar 4 en 3 en dan snel naar 2. Te snel naar 2.... vlammen slaan uit de achterkant van mijn 991 en ik moet hem aan de kant zetten.

Dat was wel een beetje een

[YouTube: https://youtu.be/iimFGhYnKb8?t=26m1s]

Deze week was het de beurt aan Townsville. Wederom een stratencircuit uit de V8 Supercars en Australische GT3 series, maar hier hebben we gelukkig wel meer ruimte dan op Surfers Paradise. Het circuit gedraagt zich ook iets meer als een normaal circuit alhoewel er toch wel hele vervelende bochten in zitten en uitdagende chicanes.
Tijdens het oefenen had ik wel een setup voor elkaar waarmee ik met een 1:11.9 een 3e tijd kon rijden. Echter kreeg ik dit alleen voor elkaar met een aggressieve camber setup om grip in de bochten te houden ondanks een lage wing setting van 1.5 graden. Helaas was het wat te aggressief waardoor ik in de eerste race al na 10 minuten mijn voorbanden aan gort gereden had waardoor ik als laatst rijdende auto over de finish kwam na een ongeplande pitstop na 15 van de 20 minuten.
In Race 2 had ik de bandenspanning opgevoerd om dit een beetje tegen te gaan. Dat werkte wel maar na 15 minuten was de grip wel compleet weg. Het leek wel of ik op ijs aan het rijden was. Maar deze keer niet in de pits gegaan, voorzichtig doorrijden en dan, dankzij enige uitvallers, toch een redelijke positie weten te halen.
Camber teruggeschroeft voor race 3 van -3.50 op de voorwielen naar -2.50 en een wing van 2 graden gezet. Door mijn betere finish in ronde 2 start ik weer in het middenveld. Ik had een goede start en vind mijzelf binnen de top 10 na de eerste bocht. Helaas in diezelfde eerste ronde word ik aangetikt en sta ik achterstevoren op het krapste stuk van het circuit, tussen de muren in. Ik heb dus geen enkele andere keuze dan het hele veld voorbij te laten gaan zodat ik een 8-punts bocht kan draaien.....
[YouTube: https://youtu.be/Bm3k-OR6uQI?t=46m10s]
Heeft iemand tips voor een goede setup voor de Simtek Porsche 991 GT3? Ik heb voornamelijk het probleem dat mijn banden echt aan gort gaan. Als iemand een kant en klare setup heeft, dan hou ik mij ook aanbevolen
Goed nieuws. Race Sim Studio gaat hun pay mods ook uitbrengen voor rF2. Ik heb al deze auto’s al voor AC, maar vindt het geen probleem om ze nogmaals te kopen voor rF2, vanwege de erg hoge kwaliteit van deze RSS mods. En ik vind rF2 toch net effe lekkerder rijden dan AC.
http://racesimstudio.com/formula-hybrid-2018-rss-gt-and-rf2
http://racesimstudio.com/formula-hybrid-2018-rss-gt-and-rf2
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nog een paar leuke nieuwtjes in de roadmap update van deze maand:
https://www.studio-397.co...map-update-february-2018/
Semi-offtopic, wie houdt er hier van karten? Ik zou het graag eens proberen
Er zijn alleen niet echt servers voor!
[ Voor 20% gewijzigd door Racing_Reporter op 28-02-2018 21:21 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Jullie hebben niet stilgezeten zie ik!marrs schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:00:
Nog een paar leuke nieuwtjes in de roadmap update van deze maand:
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De update voor Zandvoort verwacht ik eind maart. Het is nooit precies te voorspellen, maar komende week gaan we een grote update intern testen. Hoe het van daar verder gaat, hangt af van de hoeveelheid bugs die we dan vinden.
Goed nieuws voor rF2!
Ik heb sinds een week weer eens rFactor 2 opgestart en het draait nu wel soepel. Ik heb niets verandert maar geen problemen hier. Ook de kleine Radical rijdt heerlijk!
Ik heb sinds een week weer eens rFactor 2 opgestart en het draait nu wel soepel. Ik heb niets verandert maar geen problemen hier. Ook de kleine Radical rijdt heerlijk!
In onze racing league hebben we net onze GT3 Sprint kampioenschap afgesloten, maar ons Endurance kampioenschap (met de GT3s) loopt nog verder door het jaar. De tweede ronde wordt gereden op Sebring op 20 maart.
Ik heb dus Sebring gedownload via de Steam Workshop alleen nu heb ik het rare euvel dat rF2 geen rondetijden opneemt. Daarmee wil ik zeggen dat mijn timer niet gaat lopen als ik na mijn in-lap over de streep ga, alsof rF2 niet doorheeft dat ik daadwerkelijk over de finish ben gereden? Ik heb alles nagekeken en op andere tracks heb ik dit probleem niet.
Is dit een bekend euvel? Doe ik iets verkeerd?
Ik heb dus Sebring gedownload via de Steam Workshop alleen nu heb ik het rare euvel dat rF2 geen rondetijden opneemt. Daarmee wil ik zeggen dat mijn timer niet gaat lopen als ik na mijn in-lap over de streep ga, alsof rF2 niet doorheeft dat ik daadwerkelijk over de finish ben gereden? Ik heb alles nagekeken en op andere tracks heb ik dit probleem niet.
Is dit een bekend euvel? Doe ik iets verkeerd?
@tazzman Welke versie/layout rijd je? Virtua_LM? Ik heb het zojuist even geprobeerd met de Virtua_LM versie en dan de 12h layout gepakt en bij mij begint de tijd gewoon te lopen na mijn eerste opwarmronde. Welke HUD gebruik je verder?
Ja de VLM versie. Ik moet even kijken welke HUD ik precies heb (ik gebruik SimHub voor 90% van mijn on-screen informatie display).PatrickC schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:27:
@tazzman Welke versie/layout rijd je? Virtua_LM? Ik heb het zojuist even geprobeerd met de Virtua_LM versie en dan de 12h layout gepakt en bij mij begint de tijd gewoon te lopen na mijn eerste opwarmronde. Welke HUD gebruik je verder?
Ik heb het probleem opgelost door gewoon een off-line/AI race te beginnen. Ik moest dan wel achteraan starten (ik kon immers geen tijd neer zetten) maar zodra ik de 2e ronde in ging sprong ineens de teller aan en ging rF2 mijn tijd bijhouden. Ik kon daarna gewoon stoppen en een nieuwe race beginnen en nu werken practice en qualify wel gewoon.

Ik heb vorige week nog 2 rondjes gerend over het circuit van Spa Francorchamps... in de sneeuw en stralend zonnetje!!!
Dat zag er geweldig uit, maar ik moet zeggen... in de regen in rFactor 2 ziet het er ook niet verkeerd uit!

Net mijn Thrustmaster T150 RS PRO binnen via Amazon.de. Speel af en toe rFactor en Soms AC. Vrijdag nieuw buro binnen en dan maar eens proberen. Mijn MS Sidewinder uit 2004 of zo was wel aan een upgrade toe.
Ben erg benieuwd naar de verschillen
Ben erg benieuwd naar de verschillen
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Hele dag bezig geweest met nieuwe buro installeren, schroeven halen, draden wegwerken en nog wat zaken die tegenvielen. Daarna stuur maar eens gemonteerd en rFactor gestart. Hij herkende stuur wel maar als ik rij en stuur dan stuurt ie niet lineair maar met schokken van 30 graden of zo. Ben nu te moe om e.e.a uit te vogelen maar moet ik nog software oid gaan downlaoden. Dit is ff bummer. FF merkte ik ook niks van. En ja, hij staat aan de stroom
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
@MrMarcie Heb je de bijbehorende software/drivers al geïnstalleerd? Staat de switch op het stuur wel in de PS3 stand ipv PS4? Zie ook: https://support.thrustmas...50-pro-force-feedback-nl/
Ja die switch staat goed. En zie nu ook dat ik toch nog even wat dingen moet installeren. Ga ik van het weekend wel doen, nu ff geen fut meer.PatrickC schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:51:
@MrMarcie Heb je de bijbehorende software/drivers al geïnstalleerd? Staat de switch op het stuur wel in de PS3 stand ipv PS4? Zie ook: https://support.thrustmas...50-pro-force-feedback-nl/
Vers van de pers: https://www.studio-397.com/2018/03/kartsimrelease/
KartSim is gemaakt door een partner en vanmiddag gereleased voor rFactor 2. Er zitten drie circuits en twee types kart bij. En uiteraard kun je de karts ook op de vele al bestaande kart layouts gebruiken.
KartSim is gemaakt door een partner en vanmiddag gereleased voor rFactor 2. Er zitten drie circuits en twee types kart bij. En uiteraard kun je de karts ook op de vele al bestaande kart layouts gebruiken.
Geweldig! Ik wou dat rF2 bij mij zo eruitzag en soepel draaide. Ik heb na enkele uren de hoop maar opgegeven, het zal ook niet helpen dat ik met een Rift speel maar het wordt gewoon niet soepel op 90FPS en de FFB blijft raar doen ¯\_(ツ)_/¯PatrickC schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:45:
Ik heb vorige week nog 2 rondjes gerend over het circuit van Spa Francorchamps... in de sneeuw en stralend zonnetje!!!Dat zag er geweldig uit, maar ik moet zeggen... in de regen in rFactor 2 ziet het er ook niet verkeerd uit!
![]()
[video]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Top!, maar... er zou toch ook een demo versie komen (https://www.facebook.com/KartSim/posts/731910683600018)? Karts in racing sims hebben mij nog nooit zo kunnen bekoren, dus ik ga hier niet zomaar dit bedrag aan uitgeven zonder het eerst uit te proberen.marrs schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:19:
Vers van de pers: https://www.studio-397.com/2018/03/kartsimrelease/
Edit:
KartSim heeft inmiddels gereageerd op mijn vraag op FB met het antwoord dat dit de demo is.
€20 betalen voor een demo?There will be free content in the future as well but this is the demo for our KartSim Pro product and also our consumer product - please note KartSim products are not produced by S397
[ Voor 29% gewijzigd door PatrickC op 29-03-2018 22:35 ]
Wat voor hardware heb je verder (CPU/GPU/Stuur)? FFB in rF2 is wat mij betreft het beste van alle huidige racing sims, dus ik vind het vreemd dat het bij jou ‘raar doet’. Wat bedoel je hier precies mee?Arfman schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:31:
[...]
Geweldig! Ik wou dat rF2 bij mij zo eruitzag en soepel draaide. Ik heb na enkele uren de hoop maar opgegeven, het zal ook niet helpen dat ik met een Rift speel maar het wordt gewoon niet soepel op 90FPS en de FFB blijft raar doen ¯\_(ツ)_/¯
De maandelijkse update:
https://www.studio-397.co...oadmap-update-march-2018/
Hoe staat het met de delta-timing tool? Ik dacht dat die zo goed als af was (voor de huidige HUD). Maar niks meer van gehoord.marrs schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:54:
De maandelijkse update:
Bedankt voor deze roadmap update. Ziet er veel belovend uit! Ik ben zeer benieuwd naar de performance verbeteringen en nieuwe UI, en mooi dat jullie wederom nieuwe gratis content gaan uitbrengen met de March 761, Botniaring en Zandvoort update.marrs schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:54:
De maandelijkse update:
Shaun Cole van The Simpit (en vroeger InsideSimRacing) heeft een 1:10 lange live video gepost van de nieuwe KartSim content. Hij is erg enthousiast (wordt er zelfs emotioneel van) over de Iame Senior X30 UK kart.
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 01-04-2018 08:44 ]
I5 6600K op 4.4ghz, 16gb ram, gtx1070 en een AccuForce V2 stuur. FFB raar is lastig te omschrijven, kan heel goed aan mijn simcommander instellingen liggen. Omdat het spel zo slecht loopt (constant in de ASW maar omdat het steamvr is in plaats van native Oculus is dat extreem bagger) en ik dat niet gefixt krijg heb ik ook nog niet veel tijd in de FFB gestoken. Enige manier waarop ik het soepel kreeg was bijna alles op low en alleen rondrijden.PatrickC schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:54:
[...]
Wat voor hardware heb je verder (CPU/GPU/Stuur)? FFB in rF2 is wat mij betreft het beste van alle huidige racing sims, dus ik vind het vreemd dat het bij jou ‘raar doet’. Wat bedoel je hier precies mee?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb maar een simpel Logitech G27 stuurtje en daarmee is de FFB erg goed. Als ik hierna weer een andere racing sim opstart ‘mis’ ik altijd wat. Misschien eens wat navraag doen op het oficiële forum wat betreft direct drive wheel setup?Arfman schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:20:
[...]
I5 6600K op 4.4ghz, 16gb ram, gtx1070 en een AccuForce V2 stuur. FFB raar is lastig te omschrijven, kan heel goed aan mijn simcommander instellingen liggen. Omdat het spel zo slecht loopt (constant in de ASW maar omdat het steamvr is in plaats van native Oculus is dat extreem bagger) en ik dat niet gefixt krijg heb ik ook nog niet veel tijd in de FFB gestoken. Enige manier waarop ik het soepel kreeg was bijna alles op low en alleen rondrijden.
Ik heb ook een GTX 1070 en een Intel Core i7 7700hq en 32GB RAM (Alienware 15 R3 laptop). Ik speel zelf op een externe ultrawide monitor, 3440x1440 resolutie, met de meeste settings op high en haal een stabiele 60 FPS, behalve bij de start van een race met veel auto’s voor me. E.e.a. is ook sterk afhankelijk van de auto’s. De auto’s uit het GT3 pack zijn nog steeds het ‘zwaarst’. In de Maart roadmap wordt gezegd dat men ook bezig is met optimalisaties voor VR. Maar met je huidige hardware moet er toch meer uit te halen zijn dan wat jij beschrijft volgens mij.
Ik ervaar hetzelfde als Arfman met een gelijkaardige setup. En dat terwijl iRacing er zo soepel en mooi uitziet met minimale aanpassingen is frustrerend.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Eindelijk vandaag tijd gehad om die T150pro te installeren en uitproberen. Vergt nog wel wat aanpassingen denk ik maar erg goede ervaring. Zelfs AC wordt er leuk mee 
Maar nu al ontdekt dat schakelpookje ook wel leuk zou zijn. Maar weer ff verder sparen dus.
Maar nu al ontdekt dat schakelpookje ook wel leuk zou zijn. Maar weer ff verder sparen dus.
Precies dit. Stomme is ook dat, naast het feit dat ik echt een iRacing fanboy ben, ik echt wil dat rF2 goed loopt want iRacing heeft (nog) geen AI. Ik heb nu b.v. een half uurtje om te spelen, dan zou ik graag een 20 minuut race willen doen tegen goede AI, maar ik krijg het dus gewoon niet voor elkaarA1AD schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:45:
Ik ervaar hetzelfde als Arfman met een gelijkaardige setup. En dat terwijl iRacing er zo soepel en mooi uitziet met minimale aanpassingen is frustrerend.

Ook niet als je b.v. in de USF2000 rijdt? Dat is nog steeds mijn favoriet in rF2 en deze auto heeft bij mij ook één van de hoogste FPS.Arfman schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:36:
[...]
Precies dit. Stomme is ook dat, naast het feit dat ik echt een iRacing fanboy ben, ik echt wil dat rF2 goed loopt want iRacing heeft (nog) geen AI. Ik heb nu b.v. een half uurtje om te spelen, dan zou ik graag een 20 minuut race willen doen tegen goede AI, maar ik krijg het dus gewoon niet voor elkaar
Het zou mooi zijn als S397 een soort recommended settings voor VR zou publiceren per gangbare videokaart (b.v. 1070/1070ti/1080/1080ti en sorry ben niet zo thuis in AMD kaartjes
Ik kan wel 90FPS halen maar dan ziet het er echt uit als Grand Prix 4 zo ongeveer, dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Is al wel 2 of 3 maand geleden, misschien is de huidige build beter?
Vandaag vrij dus maar rF2 weer geprobeerd.
Ik blijf het probleem houden dat ik mijn stuur (Accuforce V2) niet goed geconfigureerd krijg, met of zonder SimCommander. Ik moet veel te veel aan het stuur draaien ten opzichte van wat er in het spel gebeurt. Ik draai zeg maar 90 graden naar rechts en in het spel draait het stuur maar een paar graden mee.
Car specific steering range al aan en uitgezet, hielp niets. Steering range van 20 naar 100 gezet, ook geen effect.
Wat doe ik fout?
Ik blijf het probleem houden dat ik mijn stuur (Accuforce V2) niet goed geconfigureerd krijg, met of zonder SimCommander. Ik moet veel te veel aan het stuur draaien ten opzichte van wat er in het spel gebeurt. Ik draai zeg maar 90 graden naar rechts en in het spel draait het stuur maar een paar graden mee.
Car specific steering range al aan en uitgezet, hielp niets. Steering range van 20 naar 100 gezet, ook geen effect.
Wat doe ik fout?
OK, nadat ik SimCommander 4 op 540 graden had gezet en dat ingame ook had ingesteld, gaat het in de pits goed met sturen. Als ik echter harder ga (dus uit de pits rijd) wordt het stuur steeds ongevoeliger.
Ik ben er vrij zeker van dat dit met Speed Sensitive Steering te maken heeft. Na wat zoekwerk en geklooi in json files dacht ik de setting gevonden te hebben die dit veroorzaakt ("Speed Sensitive Steering"), maar deze op 0, 0.0, of 0.0000 zetten helpt helemaal niets. In de GUI kan ik ook niks vinden over deze setting. Enig idee iemand?
Voor de rest (ik ben op Road Atlanta aan het testen omdat ik die ken uit iRacing) ziet het er allemaal prima uit en loopt soepel, hele vervetering sinds de vorige keer dat ik dit probeerde. Ook tyre flatspotting zit erin, wist niet wat me overkwam de eerste keer met een FR3.5 na een lockup, rig trilde zowat uit elkaar
Maar als die speed sensitive steering niet uit kan heeft het allemaal niet zoveel zin, dus iemand de oplossing?
Ik ben er vrij zeker van dat dit met Speed Sensitive Steering te maken heeft. Na wat zoekwerk en geklooi in json files dacht ik de setting gevonden te hebben die dit veroorzaakt ("Speed Sensitive Steering"), maar deze op 0, 0.0, of 0.0000 zetten helpt helemaal niets. In de GUI kan ik ook niks vinden over deze setting. Enig idee iemand?
Voor de rest (ik ben op Road Atlanta aan het testen omdat ik die ken uit iRacing) ziet het er allemaal prima uit en loopt soepel, hele vervetering sinds de vorige keer dat ik dit probeerde. Ook tyre flatspotting zit erin, wist niet wat me overkwam de eerste keer met een FR3.5 na een lockup, rig trilde zowat uit elkaar
Maar als die speed sensitive steering niet uit kan heeft het allemaal niet zoveel zin, dus iemand de oplossing?
Druk eens op F1? 
Dit is stuurhulp, die wil wel eens aangaan als je per ongeluk wat spastisch op ESC drukt.
Als je in de GUI niks kan vinden over speed sensitivity, is het een gevalletje beter kijken. In mijn beleving
staat dit letterlijk in de control options als slider.
Dit is stuurhulp, die wil wel eens aangaan als je per ongeluk wat spastisch op ESC drukt.
Als je in de GUI niks kan vinden over speed sensitivity, is het een gevalletje beter kijken. In mijn beleving
[ Voor 43% gewijzigd door Schuey op 03-04-2018 13:03 ]
Schuey schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:02:
Druk eens op F1?

Wat ben ik dom
Gelijk even een race gedaan met de FR3.5 op Oulton. Performance is behoorlijk goed, soms een beetje ASW maar er valt mee te leven. Regen is wel problematisch, dan kakt de performance behoorlijk in. Daar nog een beetje mee stoeien.
Gaaf!
Vers van de pers:
- GT3 community skin pack;
- KartSim karts geupdate.
- GT3 community skin pack;
- KartSim karts geupdate.
Noob vraag en mogelijk vloeken in de kerk: hoe krijg ik de informatie op het scherm zoals iracing dat doet? Dus een venstertje met positie tov anderen op de baan, rondedelta, etc? Wat zijn zoektermen die ik dan moet gebruiken?
Zoiets? Geen idee of dit werkt met de dx11 build. Zoeken op relative.Arfman schreef op donderdag 5 april 2018 @ 03:10:
Noob vraag en mogelijk vloeken in de kerk: hoe krijg ik de informatie op het scherm zoals iracing dat doet? Dus een venstertje met positie tov anderen op de baan, rondedelta, etc? Wat zijn zoektermen die ik dan moet gebruiken?
http://www.racedepartment.com/downloads/relative-time.12931/
Even in de Steam Workshop zoeken naar HUD's voor rF2?Arfman schreef op donderdag 5 april 2018 @ 03:10:
Thanks voor de input beiden! Die relative/v-hud werkt niet op DX11 helaas. Iemand ervaring met SimHUB? Doet ook zoiets maar er is weinig info over te vinden.
@PatrickC : OK, HUD is dus waar ik op moet zoeken, dank
@PatrickC : OK, HUD is dus waar ik op moet zoeken, dank
Verwijderd
@Arfman, wij hebben een €5 licentie van SimHUB gekocht en het overlay van FinesseSteez en nog een paar andere probeerd maar het onscreen tijdsvertraging van 3 seconden was te veel.
http://www.racedepartment...ctor-2-hud-simhub.143385/
Daarna overgestapt naar SMG HUD pack 2.2 dat veel keuzen heeft (ik gebruik #11 denk ik) ook met Delta (dat begint na uw tweede/derde lap).
https://forum.studio-397.....57723/page-9#post-940109
Een vervangend TrackMap plugin van DX9 bestaat nog niet voor DX11 helaas.
Onscreen tijden van andere racers nog niet gevonden maar wij gebruik rFactor2 Log Analyzer ver. 2 dat info geeft over bandenkeus/fuel/tijden etc van het andere baan gebruikers (ook AI).
Deze heeft nu ook Live Timing dat perfect werkt, dit kan op een tablet of een notebook afgespeelt.
https://forum.studio-397....ampionship-manager.48117/
En er zijn nog meer heel goed gemaakt plugins/programmas te vinden om realistisch te voelen spelen.
rFactor2 Weather Tool bijvoorbeeld om live weer te draaien waar je raced, ook weer in het verleden of 10 dagen vooruit.
https://forum.studio-397....ctor2-weather-tool.37366/
rFactor 2 is een zelf bouw kit maar als U tijd neemt om alles werkend te krijgen bestaat er geen vergelijkbaar sim racing.
Binnenkort een performance update is verwacht dat zal ook VR spelers tevreden stellen denk ik. (ik speel op een 40" Samsung TV
)
http://www.racedepartment...ctor-2-hud-simhub.143385/
Daarna overgestapt naar SMG HUD pack 2.2 dat veel keuzen heeft (ik gebruik #11 denk ik) ook met Delta (dat begint na uw tweede/derde lap).
https://forum.studio-397.....57723/page-9#post-940109
Een vervangend TrackMap plugin van DX9 bestaat nog niet voor DX11 helaas.
Onscreen tijden van andere racers nog niet gevonden maar wij gebruik rFactor2 Log Analyzer ver. 2 dat info geeft over bandenkeus/fuel/tijden etc van het andere baan gebruikers (ook AI).
Deze heeft nu ook Live Timing dat perfect werkt, dit kan op een tablet of een notebook afgespeelt.
https://forum.studio-397....ampionship-manager.48117/
En er zijn nog meer heel goed gemaakt plugins/programmas te vinden om realistisch te voelen spelen.
rFactor2 Weather Tool bijvoorbeeld om live weer te draaien waar je raced, ook weer in het verleden of 10 dagen vooruit.
https://forum.studio-397....ctor2-weather-tool.37366/
rFactor 2 is een zelf bouw kit maar als U tijd neemt om alles werkend te krijgen bestaat er geen vergelijkbaar sim racing.
Binnenkort een performance update is verwacht dat zal ook VR spelers tevreden stellen denk ik. (ik speel op een 40" Samsung TV
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2018 16:54 . Reden: update ]
Dankjewel @Verwijderd , ik ga me er in verdiepen!
Verwijderd
Veel plezier !
Ik was nog een belangrijk plugin vergeten, dat is het ongelooflijk Crew Chief v4.5
https://forum.studio-397....-rfactor-2-support.54421/
Als U enige vragen heeft, ik zal proberen te helpen, ik ben een dagelijks Tweakers nieuws bezoeker al jaren maar wist niet hier een rFactor 2 forum was.
Voor mods en tracks, kijk hier :
http://www.internationals...om6n7m5roqh070&board=65.0
en het S397 forum is hier :
https://forum.studio-397.com/index.php
Ik was nog een belangrijk plugin vergeten, dat is het ongelooflijk Crew Chief v4.5
https://forum.studio-397....-rfactor-2-support.54421/
Als U enige vragen heeft, ik zal proberen te helpen, ik ben een dagelijks Tweakers nieuws bezoeker al jaren maar wist niet hier een rFactor 2 forum was.
Voor mods en tracks, kijk hier :
http://www.internationals...om6n7m5roqh070&board=65.0
en het S397 forum is hier :
https://forum.studio-397.com/index.php
Als ik even schandalig m'n eigen (gratis) App mag promoten... 
Mocht je over een iOS device beschikken, zit er in RacePad ook een trackmap: http://www.tyka.net/racepad/
Mocht je over een iOS device beschikken, zit er in RacePad ook een trackmap: http://www.tyka.net/racepad/
Bedankt, maar ik heb geen iOS en ik betwijfel of ik dat zou zien in VR
Verwijderd
@_Tygernoot Ja, een heel mooi afgewerkte app !
Maar zoals Arfman, ik hebt ook geen iOS, best jammer als ik dit ziet
Een Windows 10 versie in the making toevallig ?
Maar zoals Arfman, ik hebt ook geen iOS, best jammer als ik dit ziet
Een Windows 10 versie in the making toevallig ?
Ziet er geweldig uit! Werkt ook op Automobilista zag ik. Ga ik zeker uitproberen in beide games. Bedankt voor de tip._Tygernoot schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:59:
Ik heb 2 races tegen de AI opgenomen, kunnen mensen ook eens zien hoe rFactor 2 werkt in VR 
Beide races eindigen overigens in de vangrail maar dat mocht de pret niet drukken
Beide races eindigen overigens in de vangrail maar dat mocht de pret niet drukken
Ik krijg de melding “Deze video is niet beschikbaar”.Arfman schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:57:
Ik heb 2 races tegen de AI opgenomen, kunnen mensen ook eens zien hoe rFactor 2 werkt in VR
[video]
Excuus, hij stond per ongeluk nog op Privé. Nu openbaar als het goed is
@Verwijderd Geen Windows (of Android) versie in zicht, sorry. Ik heb wel altijd aangeboden dat als iemand een port wil maken hij mijn volledige support heeft, maar tot nu toe nog nooit reacties gehad...
Afgelopen week heb ik op de Luminis DevCon (https://devcon.luminis.eu/) een presentatie gegeven over rFactor 2. Misschien interessant voor de tweakers hier: YouTube: Racing into the future! - Marcel Offermans [Luminis DevCon 2018]
EnduRacers Modding Team heeft een 2.0 update uitgebracht van hun Enduracers Series mod. Nieuwe auto's in deze versie zijn: Oreca 05, Ligier JSP3, Corvette C7.R, Ferrari F458 en Flat6 RSR Evo.
Zie: http://www.enduracers.com/newsletter_50.html
Zie: http://www.enduracers.com/newsletter_50.html
En "wij" hebben zojuist een nieuwe rFactor 2 update uitgebracht, zie https://www.studio-397.com/2018/04/release-of-build-1110/
Dankjewel voor deze update en ook de zeer interessante presentatie die je eerder hier meldde!marrs schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:28:
En "wij" hebben zojuist een nieuwe rFactor 2 update uitgebracht, zie https://www.studio-397.com/2018/04/release-of-build-1110/
Ik ben vooral benieuwd naar: “On top of that, we addressed the traffic on the bus between the CPU and GPU, minimizing and optimizing it to have a more consistent frame time, which leads to significantly less stuttering, especially on systems where this was the bottleneck in the whole pipeline.”. Dit is op mijn Alienware 15 R3 met GTX 1070 (‘maar’ 8 PCI lanes, die wel op 3x draaien) namelijk regelmatig een bottleneck, met name als er veel andere auto’s in beeld waren en in de pits.
Zo gauw ik wat test resultaten heb, zal ik ze hier melden.
@marrs
Eerste test resultaten zijn zeer positief. Ik heb nu een 40-tal rondjes gereden op Silverstone en Zandvoort met 19 AI, bestaande uit alle auto's uit het GT3 pack (wat nog steeds de 'zwaarste' auto's zijn voor performance). Alle graphics settings staan inmiddels op High (dus ook de Shadows en Soft Particles, welke enkele maanden geleden nog beide op Low moesten staan) met 15 max visible vehicles. Bij de start (ik start vanaf positie 20) zitten de FPS net onder de 60FPS. Maar op het moment dat de lichten op groen gaan klimt de FPS meteen boven de 60. Alleen op momenten dat ik middenin het veld zit en het veld zit nog erg dicht op elkaar, zakken de FPS nog onder de 60. Voor de rest blijft deze tussen de 60-100 FPS. In MSI Afterburner OSD zie ik nog wel steeds een hoge PCI-E bus belasting, welke nog steeds af en toe boven de 60% uitkomt. Maar dit lijkt minder effect te hebben op de FPS als voorheen. Maar ik zie nog wel steeds een relatie tussen een PCI-E bus belasting als die groter is dan 50% en dipjes in de FPS onder de 60. Welke optimalisatie hebben jullie hier precies gedaan? Zou de PCI-E bus belasting nu lager moeten zijn of minder effect moeten hebben op de FPS/frame times? Als ik het vergelijk met andere games (AC, PC2, R3E, AMS), dan is de PCI-E bus belasting in rF2 noog steeds veel hoger (andere games zitten meestal maar rond de 10%).
Maar... over het algemeen lijken jullie weer een behoorlijke stap gemaakt te hebben wat betreft performance en stuttering. Ook de nieuwe HUD ziet er goed uit en het geluid (opponent volmune) is nu ook goed.
Ik heb nog wel één puntje, waar ik me al langer aan stoor. Als ik een race start in de Callaway GT3, dan staat bij de start de ruitenwisser een stuk omhoog. Ik moet dan eerst de ruitenwisser aan zetten en dan weer uitzetten (3x ruitenwisser key) en dan staat deze pas goed. De McLaren en Mercedes hebben hetzelfde 'probleem'. Bij de Bentley en de Radical staan de ruitenwissers wel goed bij de start. Is dit een bug of een bewuste keuze (dat laatste kan ik me nl. niet voorstellen
).
Eerste test resultaten zijn zeer positief. Ik heb nu een 40-tal rondjes gereden op Silverstone en Zandvoort met 19 AI, bestaande uit alle auto's uit het GT3 pack (wat nog steeds de 'zwaarste' auto's zijn voor performance). Alle graphics settings staan inmiddels op High (dus ook de Shadows en Soft Particles, welke enkele maanden geleden nog beide op Low moesten staan) met 15 max visible vehicles. Bij de start (ik start vanaf positie 20) zitten de FPS net onder de 60FPS. Maar op het moment dat de lichten op groen gaan klimt de FPS meteen boven de 60. Alleen op momenten dat ik middenin het veld zit en het veld zit nog erg dicht op elkaar, zakken de FPS nog onder de 60. Voor de rest blijft deze tussen de 60-100 FPS. In MSI Afterburner OSD zie ik nog wel steeds een hoge PCI-E bus belasting, welke nog steeds af en toe boven de 60% uitkomt. Maar dit lijkt minder effect te hebben op de FPS als voorheen. Maar ik zie nog wel steeds een relatie tussen een PCI-E bus belasting als die groter is dan 50% en dipjes in de FPS onder de 60. Welke optimalisatie hebben jullie hier precies gedaan? Zou de PCI-E bus belasting nu lager moeten zijn of minder effect moeten hebben op de FPS/frame times? Als ik het vergelijk met andere games (AC, PC2, R3E, AMS), dan is de PCI-E bus belasting in rF2 noog steeds veel hoger (andere games zitten meestal maar rond de 10%).
Maar... over het algemeen lijken jullie weer een behoorlijke stap gemaakt te hebben wat betreft performance en stuttering. Ook de nieuwe HUD ziet er goed uit en het geluid (opponent volmune) is nu ook goed.
Ik heb nog wel één puntje, waar ik me al langer aan stoor. Als ik een race start in de Callaway GT3, dan staat bij de start de ruitenwisser een stuk omhoog. Ik moet dan eerst de ruitenwisser aan zetten en dan weer uitzetten (3x ruitenwisser key) en dan staat deze pas goed. De McLaren en Mercedes hebben hetzelfde 'probleem'. Bij de Bentley en de Radical staan de ruitenwissers wel goed bij de start. Is dit een bug of een bewuste keuze (dat laatste kan ik me nl. niet voorstellen
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 21-04-2018 12:18 ]
Ziet er goed uitArfman schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:02:
Excuus, hij stond per ongeluk nog op Privé. Nu openbaar als het goed is
Ruitenwissers bij raceauto's staan standaard in het midden geloof ik. Dat heeft de minste luchtweerstand
@PatrickC Specifiek bij de belasting van de bus hebben we naar een paar dingen gekeken. Allereerst hebben we uitgebreid gemeten hoe hoog die belasting op elk moment was en bij elke onregelmatigheid (lees: stijging) uitgezocht wat de oorzaak was. Daar kwamen een aantal specifieke scenarios uit die we vervolgens anders hebben proberen op te lossen om de belasting op de bus zo constant mogelijk te krijgen. Daarnaast hebben we voor alle dingen die de bus belasten nog eens gekeken wat we konden verbeteren. Daardoor is ook de gemiddelde belasting lager. Dat gezegd hebbende, als je vervolgens weer een hogere framerate haalt (ook door de andere verbeteringen) dan is weliswaar de belasting "per frame" gezakt, maar de uiteindelijke belasting weer even hoog. Toch is dat onder de streep natuurlijk een verbetering.
De ruitenwisser start positie die je noemt is een bug. @kevz noemt nog dat bij sommige raceauto's de ruitenwissers in de middenstand staan. Dat is juist, maar dat is bij deze niet het geval (en het is ook niet zo dat ze helemaal in de middenstand staan hier: ze staan net iets omhoog). De workaround heb je voor nu ook gevonden, even de wissers aan en uit zetten.
De ruitenwisser start positie die je noemt is een bug. @kevz noemt nog dat bij sommige raceauto's de ruitenwissers in de middenstand staan. Dat is juist, maar dat is bij deze niet het geval (en het is ook niet zo dat ze helemaal in de middenstand staan hier: ze staan net iets omhoog). De workaround heb je voor nu ook gevonden, even de wissers aan en uit zetten.
Build 1110 geeft inderdaad goede performanceverbeteringen. Soft Particles kan ik nu op High zetten en AF kan naar 4x. Nice!
1 vraag nog over de nieuwe HUD: kan ik de individuele items ook herschikken zoals in iRacing? Ik wil b.v. de toerenteller op een andere plek, kan dat?
En de laatste vraag: hoe kan ik er voor zorgen datde curbs wat minder intensief worden? Ik heb een DD stuurwiel en als ik over kerbs rijd dan horen de buren het nog bij wijze van spreken.
Thanks!
1 vraag nog over de nieuwe HUD: kan ik de individuele items ook herschikken zoals in iRacing? Ik wil b.v. de toerenteller op een andere plek, kan dat?
En de laatste vraag: hoe kan ik er voor zorgen datde curbs wat minder intensief worden? Ik heb een DD stuurwiel en als ik over kerbs rijd dan horen de buren het nog bij wijze van spreken.
Thanks!
Kun je in rFactor2 ook de RSS Formula Hybrid 2018 auto gebruiken? Ik gebruik nu altijd Assetto Corsa, maar ik wil wel eens RF2 proberen. Kan dat met deze mod auto?
Nee, maar RSS zou in de toekomst wel al hun AC mods gaan uitbrengen voor rF2. Er zijn wel al andere rF2 mods die een F1 2017/2018 auto simuleren. Effe in de Steam Workshop zoeken.fvdheide schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:25:
Kun je in rFactor2 ook de RSS Formula Hybrid 2018 auto gebruiken? Ik gebruik nu altijd Assetto Corsa, maar ik wil wel eens RF2 proberen. Kan dat met deze mod auto?
[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 29-04-2018 08:30 . Reden: Extra info toegevoegd ]
Roadmap update voor April, vers van de pers: https://www.studio-397.co...oadmap-update-april-2018/
@marrs Mooie roadmap opnieuw en ondanks de performance upgrade in de laatste build hebben jullie toch nog tijd gehad om aan flink wat nieuwe content te werken met het nieuwe Car Pack en de McLaren M23 van James Hunt!
Ik zal de blu-ray van de film Rush (prachtige film trouwens
) maar weer eens bekijken om alvast in de stemming te komen. Ik ben benieuwd of jullie nog meer (klassieke) auto’s gelicenseerd hebben bij McLaren?
En wat betreft die localisation van de interface... vertalers naar het Nederlands hebben jullie vast niet nodig, dus die kan wel alvast live!
En wat betreft die localisation van de interface... vertalers naar het Nederlands hebben jullie vast niet nodig, dus die kan wel alvast live!
Er is een hotfix uitgekomen voor rF2. Meer info via deze link: https://www.racedepartmen...x-update-released.150801/
En vandaag is daar nog een 2e hotfix achteraan gekomen.
Iemand een idee wat ik moet doen om de accuforce werkende te krijgen? Rij al een tijdje ermee in iRacing zonder problemen maar in RF wilt hij het draaien van het stuur niet detecteren..
Shifter en buttons gaan wel.
Ik las iets van json files, maar eum..
Shifter en buttons gaan wel.
Ik las iets van json files, maar eum..
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Er is een nieuwe versie (v1.95) uit van de ASR Formula Open Wheel Classic 1991.
Changemod:
- New physics LE
- New Rainlight Effect
- Add Alternative Cars Livery
- New Menu Cars preview
- Add McLaren Late Season
- Add McLaren RPM Led Limiter
- Fix Tyrrell and McLaren Honda Digital Instrument
- Fix Honda V10 Sound
- Fix Gen and material shadows to improve FPS
Gratis te downloaden via:http://www.asrformula.com/rFactor2_free.html
Op die pagina zijn ook nog wat mooie alternatieve Showrooms te vinden.
Changemod:
- New physics LE
- New Rainlight Effect
- Add Alternative Cars Livery
- New Menu Cars preview
- Add McLaren Late Season
- Add McLaren RPM Led Limiter
- Fix Tyrrell and McLaren Honda Digital Instrument
- Fix Honda V10 Sound
- Fix Gen and material shadows to improve FPS
Gratis te downloaden via:http://www.asrformula.com/rFactor2_free.html
Op die pagina zijn ook nog wat mooie alternatieve Showrooms te vinden.
Daar is ie dan... de roadmap voor mei 2018.
https://www.studio-397.com/2018/05/roadmap-update-may-2018/
Grootste nieuws is de Porsche 911 RSR GTE in het “Endurance Pack”.
Hiermee is één van de twee nog onbekende GTE auto's in dit pack nu bekend. Wat zal de tweede worden?
https://www.studio-397.com/2018/05/roadmap-update-may-2018/
Grootste nieuws is de Porsche 911 RSR GTE in het “Endurance Pack”.
Goed nieuws dat de Porsche erbij komt.
Grafisch wil het bij nog steeds niet vlotten met rF2. Pas gereden met de Dallara op de Indy oval. Dan draait alles soepel. Maar als ik daarna met de Mercedes gt3 gaat rijden is het weer drama.
Ik hou voorlopig bij Automobilista.
Grafisch wil het bij nog steeds niet vlotten met rF2. Pas gereden met de Dallara op de Indy oval. Dan draait alles soepel. Maar als ik daarna met de Mercedes gt3 gaat rijden is het weer drama.
Ik hou voorlopig bij Automobilista.
@naish123 De auto's uit het GT Pack zijn inderdaad nog het 'zwaarst', maar ik moet zeggen dat dat bij de laatste builds flink verbeterd is en ik nu dus shadows en soft particles op high heb staan.
Automobilista performed natuurlijk veel beter vanwege de minder zware graphics engine. Er zijn trouwens berichten dat Reiza Studios de rF2 engine gaat gebruiken in hun volgende game. Ik vraag me af of die dan gekocht/gelicenseerd wordt van S397 of dat die rechten nog bij ISI zitten?
Automobilista performed natuurlijk veel beter vanwege de minder zware graphics engine. Er zijn trouwens berichten dat Reiza Studios de rF2 engine gaat gebruiken in hun volgende game. Ik vraag me af of die dan gekocht/gelicenseerd wordt van S397 of dat die rechten nog bij ISI zitten?
Hij stond al een tijdje op m’n iPad, maar ik had ‘m nog niet uitgeprobeerd. Installatie op de PC is erg simpel en het werkte dan ook meteen. Het duurde wel even voordat de trackmap (getest met Zandvoort) verscheen. Prachtige app en ook nog eens gratis._Tygernoot schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:59:
Thanks, altijd leuk feedback te horen 
De trackmap duurt soms even omdat hij die genereert aan de hand van gereden laps. Zodra iemand een volledig en valid rondje heeft afgelegd komt ie tevoorschijn, en vervolgens wordt de map nog verfijnd door 2 extra rondjes te registreren.
De trackmap duurt soms even omdat hij die genereert aan de hand van gereden laps. Zodra iemand een volledig en valid rondje heeft afgelegd komt ie tevoorschijn, en vervolgens wordt de map nog verfijnd door 2 extra rondjes te registreren.
En de tweede is.... de BMW M8 GTE!PatrickC schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:29:
Grootste nieuws is de Porsche 911 RSR GTE in het “Endurance Pack”.Hiermee is één van de twee nog onbekende GTE auto's in dit pack nu bekend. Wat zal de tweede worden?
[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 12-06-2018 18:56 ]
Vanavond met de Endurance mod op Le Mans zitten rijden. Helemaal super. Grafisch draait deze track heel goed en het ziet er strak uit. Met mijn telefoon even van de replay een filmpje gemaakt.
https://vimeo.com/275137833
https://vimeo.com/275137833
Ik had de pack gisteravond al gekocht en hij ging alleen niet downloaden. Vandaar...marrs schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 01:09:
Morgen, of ik moet zeggen "later vandaag" komt hij uit:
YouTube: The Endurance Pack for rFactor 2
...dat klopt, je kunt via "onofficiele" links de pack al wel vinden en downloaden, maar pas in de loop van vandaag koppelen we de content eraan. Je aankoop werkt dus verder prima, de auto's komen naar je toe zodra we ze releasen.
Net op tijd voor de 24 uur van Le Mans!marrs schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 01:09:
Morgen, of ik moet zeggen "later vandaag" komt hij uit:
YouTube: The Endurance Pack for rFactor 2
Nu ook een officiele porsche 911 rsr in rF2
Hier wat gameplay
YouTube: rFactor 2 Porsche 911 RSR Onboard
YouTube: rFactor 2 Porsche 911 RSR External Pure Sound
Hier wat gameplay
YouTube: rFactor 2 Porsche 911 RSR Onboard
YouTube: rFactor 2 Porsche 911 RSR External Pure Sound
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Het endurance pack is echt heel goed. Auto's rijden klinken geweldig!
@BruceLee heb jij deze video's zelf gemaakt? Zo ja, den ben ik wel nieuwsgierig naar je grafische settings.
@BruceLee heb jij deze video's zelf gemaakt? Zo ja, den ben ik wel nieuwsgierig naar je grafische settings.
Het Endurance pack is inderdaad erg goed en z’n geld meer dan waard! Mooi werk van S397!
Even ook Le Mans geïnstalleerd natuurlijk voor dit weekend. 
Hierna een race gestart met 30 AI met alle auto’s uit het pack en ik zat in de Porsche. Tijd op 60x gezet zodat in 24 minuten 24 uur werd gesimuleerd. De eerste rondjes gingen best lekker, totdat ik van de baan werd gereden door een AI rijder genaamd Marcel Offermans!
@marrs Jullie hadden de AI rijder met deze naam wel wat netter mogen laten rijden!
Hierna wat rondjes gereden (op 60x speed gaat van licht naar donker wel erg snel) en toen het ‘s morgens weer licht werd, dacht ik, laat ik de headlights maar weer uitzetten. Hierna kreeg ik meteen een zwarte vlag!
Ik wist helemaal niet dat je een zwarte vlag kon krijgen hiervoor?
Maar, de eerste indrukken van het pack zijn erg goed. Ook de performance is goed. De auto’s in dit pack lijken minder zwaar voor de FPS dan het eerder uitgebrachte GT3 pack.
Hierna een race gestart met 30 AI met alle auto’s uit het pack en ik zat in de Porsche. Tijd op 60x gezet zodat in 24 minuten 24 uur werd gesimuleerd. De eerste rondjes gingen best lekker, totdat ik van de baan werd gereden door een AI rijder genaamd Marcel Offermans!
Maar, de eerste indrukken van het pack zijn erg goed. Ook de performance is goed. De auto’s in dit pack lijken minder zwaar voor de FPS dan het eerder uitgebrachte GT3 pack.
[ Voor 76% gewijzigd door PatrickC op 16-06-2018 14:37 ]
Alles maxnaish123 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 08:29:
Het endurance pack is echt heel goed. Auto's rijden klinken geweldig!
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Hahaha, potverdorie, het team vroeg me alleen of ze mijn naam mochten gebruiken, maar ik heb niet gekeken wat voor "eigenschappen" ze me gegeven hebben.[b][message=55549809,noline]totdat ik van de baan werd gereden door een AI rijder genaamd Marcel Offermans!@marrs Jullie hadden de AI rijder met deze naam wel wat netter mogen laten rijden!
AI rijder Offermans is inderdaad een agressieve rijder. Ik werd ook hard aangetikt aan de achterkant door deze AI tijdens een race op Silverstone. :-) Kon wel verder rijden.
Oh ja, en op een 3e plaats ging ie in de final lap de pits in!
Oh ja, en op een 3e plaats ging ie in de final lap de pits in!
[ Voor 16% gewijzigd door naish123 op 18-06-2018 07:27 ]