rFactor 2

Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
_Tygernoot schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:07:
Ah, sorry, dan had ik het niet goed begrepen. Hij zet ze dus ook dubbel in de installed map? :/
Nee, ze staan allemaal in een workshop folder. De packages directory binnen de rF2 folder wordt gebruikt als je packages installeert buiten de Steam workshop. Zie ook de link in mijn voorlaatste reactie.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:15
OK, ik snap'em :)

Nu heb ik de meeste workshop content al uitstaan, omdat ie na de installatie standaard een enorme verzameling mods en tracks wil downloaden. Probeer m'n installatie altijd minimaal te houden, want na een tijdje wordt het anders ook een zootje.

Ik moet zeggen dat het altijd nog een geklooi blijft met mods. In rF1 kwakte je alles gewoon in je Locations en Vehicles folder, en werkte het (meestal). In rF2 zit je nu met die custom mod packages, de Steam workshop, en de betaalde content die je dan nog weer ergens anders moet halen.

Om soms wat dingen te testen heb ik een VM draaien met een dedicated server. Weer een nieuwe mod file aanmaken met een tool, de bestanden kopiëren, installeren op PC, betaalde content unlocken voor de server... Ik krijg nu nog altijd m'n server niet te zien in de Steam lijst, dus moet dan via command line joinen. Direct hosten kan ook niet meer, dus om 'even' een server op te zetten om met een vriend wat mods/tracks uit te proberen ben je weer een paar uur verder lol.

Het is altijd wel een beetje een ramp geweest met ISI games, maar rF2 doet er nog een schepje bovenop. Denk niet dat er snel verandering in komt, maar makkelijk is anders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:06:
[...]

Nee, ze staan allemaal in een workshop folder. De packages directory binnen de rF2 folder wordt gebruikt als je packages installeert buiten de Steam workshop. Zie ook de link in mijn voorlaatste reactie.
En die workshop files installeert het spel dan weer naar je 'Installed'-mapje :D @_Tygernoot Dus dubbel ruimte voor 1 spel. 8)7

Je zou dus je workshop en je installed folder kunnen mklinken naar je andere SSD (HDD raad ik af) of een van de twee.

Edit: 3 rondjes op de 24 versie gereden. Ging wel netjes. Helaas zijn de eerste en tweede bocht nauwelijks te doen. Ik race met een goed ingestelde FOV dus die bochten hebben dodelijke hoeken. Kan niet zien waar ik heen ga. Moet op puur geluk. Ofwel tijdverlies. :+ Misschien toch maar over een jaar of twee voor een 49 inch gaan ipv mijn huidige 34 inch ultrawide.

Edit 20 okt: Een 8.22 gedraaid. Er kunnen wat bochten beter in Sud, dus ja. Onder de 8.20 moet mogelijk zijn. Wellicht een 8.15 als ik die Sud op mijn duimpje ken.

[ Voor 43% gewijzigd door Ivysaur op 20-10-2019 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hmmm ik blijf tijdens een race in VR toch FPS issues houden. Tijdens P en Q niks aan de hand en draait het goed. Maar tijdens een race kakt het toch in. ;(

En heb geen idee meer waar het aan kan liggen.
Als ik tests draai met bijvoorbeeld 3dmark is de score gewoon goed en stabiel: https://www.3dmark.com/3dm/40379850?

Maar in een race kakken de fps weer in en zit de GPU op een 50 a 60% usage ofzo.
Zelfs met al een hoop settings omlaag gezet en maar 10 visible cars.......

Net ook weer met een race op monza met 1991 f1 wagens met totaal 14 (13 AI en ik).
Maar bij de 1e bocht kakt het enorm in en zit ik weer aan de 40fps wat belabberd sturen is in zo'n bocht :-(

Ik ga maar weer eens debuggen ipv racen :| :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:00
Heb je het ook zonder AI op de baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@Paulus07 Hoe zit het met je CPU load of belasting van je PCI-E bus? Dat laatste is heel lang een probleem geweest bij mij (waardes van dik boven de 50% waarbij FPS ook drastisch omlaag ging terwijl GPU en CPU nog ver onder de 100% zaten). Maar op de een of andere manier heeft S397 iets aan deze PCI-E bus belasting gedaan, waardoor de waardes nu maar zelden meer boven de 10% uit komen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Net heerlijk potje gespeeld op zandvoort. 29 AI spelers. GT3. Fulltime 80fps :)
(wel jammer dat de ai 30 laps geen enkele keer hoefde te pitten voor benzine..... )

In steam stond de application op 150%. Deze naar 100% gezet en nog wat settings iets lager gezet.
Als ik die settings nu wil bewaren als backup, heb ik dan voldoende aan een kopie van de player.json?

Mocht ik dan weer gaan testen met settings etc heb ik altijd een fallback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:55

Snoes

marcel

Hoi, vraagje. Ik heb een oud stuurtje, het Thrustmaster FFB Racing Wheel. Deze heb ik onder windows 10 eindelijk aan de gang gekregen. Ik zie m niet onder apparaatbeheer, maar ik kan hem benaderen en goed testen vanuit de Thrustmaster software. Nu dacht ik, ik ga weer eens kijken of het simracen me nog bevalt en ik installeer de demo van Rfactor 2. Genoeg negatieve reacties over gelezen, maar ik wil graag even het racen in RF ervaren. Helaas herkend het mijn stuur niet, mogelijk dat het niet in apparaat beheer staan, of omdat het een oude demo is. Ik zie veel mensen die klagen over het niet herekennen van relatief nieuwe stuurtjes (in het steam topic).

Als ik de game aanschaf, ga ik mijn stuur dan wel zien? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik vraag me bij dit soort vragen altijd iets af, en de reacties van de gemiddelde steam-gamer ook.

Als je zegt dat je stuur niet herkend wordt. Bedoel je dan te zeggen dat er geen voor gedefineerde controle file beschikbaar is? Of je hebt op 'detect' gedrukt en jouw inputs worden op geen enkele wijze gezien of opgepikt als je ze probeert te assignen aan besturings functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes

Snoes

marcel

Schuey schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:38:
Ik vraag me bij dit soort vragen altijd iets af, en de reacties van de gemiddelde steam-gamer ook.

Als je zegt dat je stuur niet herkend wordt. Bedoel je dan te zeggen dat er geen voor gedefineerde controle file beschikbaar is? Of je hebt op 'detect' gedrukt en jouw inputs worden op geen enkele wijze gezien of opgepikt als je ze probeert te assignen aan besturings functies?
Er is inderdaad geen controle file aanwezig, maar ook als ik probeer iets toe te wijzen aan bijvoorbeeld naar links sturen, pakt hij niets op van het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Dat eerste is geen probleem.

Het tweede dus wel. Heb je de usb kabel direct achter in de pc gestoken? Toevallig per ongeluk in een USB3 slot? Of heb je hem voor in de pc gestoken, of in een hub?

Dat je het stuur niet onder apparaatbeheer ziet vind ik wel redelijk apart.

Dat rF2 of welke andere sim software een stuur echt niet herkend lijkt me ook apart, het is voor veel software vaak namelijk een domme joysick of USB input device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes

Snoes

marcel

Het stuur zit dan netjes in een USB poort. Ik heb het uiteindelijk weekend gekregen door hem in compatibiliteit modus te installeren ( Vista). En hij werkt, dat laat het controle programma van TM zien, daarin doet alles wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Je bedoelt met 'uiteindelijk' in rF2?

Zo niet, tja windows 10 en oude hardware, there's your problem ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes

Snoes

marcel

Schuey schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:36:
Je bedoelt met 'uiteindelijk' in rF2?

Zo niet, tja windows 10 en oude hardware, there's your problem ben ik bang.
Helaas, uiteindelijk slaat op Windows 10. Er zijn veel mensen bezig geweest om het over W10 te installeren. Negeren van digitale handtekening leek te werken, echter na een opstart niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.studio-397.com/wp-content/uploads/2019/10/halloween-sale-2019-sebring.jpg

Get rFactor 2 for 50% OFF!
Sebring 30% OFF,
Endurance Pack 50% OFF,
GT3 Challengers Pack 33% OFF,
GT3 Pack 50% OFF.

https://www.studio-397.com/2019/10/halloween-sale/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jammer dat ik alle dlc al heb. :P

bijna einde van de maand trouwens. dus ook bijna een nieuwe roadmap update en hopelijk ook een initiële release van de nieuwe ui? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@dawg sssst ;) :P

https://www.studio-397.co...map-update-december-2018/

Roadmap Update December 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

2018? :P mis ik iets? :+

al besloten wat je nu aan wilt gaan schaffen @Paulus07? of nog steeds aan de twijfel? :)

[ Voor 66% gewijzigd door dawg op 29-10-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Jammer. Had wel zin in die kart-pack.

Zit eigenlijk op het volgende te wachten:

- Nieuwe interface
- Beter AI. (Geen remlampen aan/uit meer, enz)
- Wat grafische 'fixes', zoals schaduwen die pas later in of niet in beeld komen.
- Nordschleife 24/h waar je enkel formatieronde doet in GP. 20 of 25 km formatieronde = 8)7

Enz

[ Voor 84% gewijzigd door Ivysaur op 29-10-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dawg schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:38:
2018? :P mis ik iets? :+

al besloten wat je nu aan wilt gaan schaffen @Paulus07? of nog steeds aan de twijfel? :)
2018 was ook leuk :P

Aanschaffen mbt content bedoel je? Heb denk al bijna alles op de porsche cup na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:48:
[...]

2018 was ook leuk :P

Aanschaffen mbt content bedoel je? Heb denk al bijna alles op de porsche cup na.
nee, dd + pedals. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ahh. Ja heb weer een rib minder nu. :P De SC2 sport was weer in stock. Dus die besteld.
En voor nu ook deze erbij gekocht om de 1e tijd gewoon de TM open wheel addon te kunnen blijven gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Paulus07 feli met je aankoop! :)

wel reactie plaatsen heh, zodra je hem voor het eerst gebruikt hebt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08 10:42
Vorig jaar heb ik RF2 met een steam sale gekocht met de gedachte dat ik het ooit zou gaan spelen. Met de SC2 Pro die ik sinds kort heb is dit moment aangebroken. Wat een fantastische sim zeg!

Ik gebruik de True Drive profile template van Mika van Granity (op 100% strength en ~0.45 FFB multiplier), en alhoewel de FFB nu al super aanvoelt is er natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. Heeft iemand toevallig goede ingame en True Drive settings?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Bauer078 op 30-10-2019 01:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Bauer078 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:04:
Vorig jaar heb ik RF2 met een steam sale gekocht met de gedachte dat ik het ooit zou gaan spelen. Met de SC2 Pro die ik sinds kort heb is dit moment aangebroken. Wat een fantastische sim zeg!

Ik gebruik de True Drive profile template van Mika van Granity (op 100% strength en ~0.45 FFB multiplier), en alhoewel de FFB nu al super aanvoelt is er natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. Heeft iemand toevallig goede ingame en True Drive settings?

Alvast bedankt!
weliswaar een sc2 sport, maar toch.
  • force reconstruction: 3
  • bandwidth limit: 3300hz
  • damping: 12
  • friction: 6
  • intertia: 5
  • slew rate limit: off
  • ultra low latency mode: 10
in rf2 ffb multiplier 0.55, ffb smoothing 5.

ben hier na veel proberen op uitgekomen, maar het is natuurlijk ook voorkeur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08 10:42
dawg schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

ben hier na veel proberen op uitgekomen, maar het is natuurlijk ook voorkeur. :)
Thanks! Ik ga je settings vanavond proberen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Lieve schatjes,

Waarom is er geen AMS/AMS 2 topic?

https://forum.reizastudio...-development-update.7088/

<3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:10

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Bauer078 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:10:
[...]

Thanks! Ik ga je settings vanavond proberen :)
en? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
4 november en nog steeds geen oktober roadmap @marrs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb weer eens genoten van een race op Sebring. Zelfs de AI zo ver gekregen dat die bezweek onder de druk. Was wel even bang dat die tegen mij zou botsen, maar herstelde zich voortreffelijk waarna ik er zonder moeite langs kon. Aiit. <3

Maar.. Aan de andere kant vind ik de AI barslecht wanneer de 'safety car' er uit is. Elke keer maar raar remmen en doen. En net na de start vind ik ze ook niet erg om aan te gluren. Tijdens het racen vind ik het ontzettend netjes gaan.

Kunnen trouwens wel wat raar verdedigen op dat hele lange stuk. Alsof ze mij de betonnen muur in willen duwen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ivysaur op 04-11-2019 22:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Netjes. Kijk er naar uit. December gaat leuk worden zo met die nieuwe interface en dan ook nog AMS 2. Moet wel uitkijken dat ze niet enkel content uit poepen. Wil ook onder de 'hood' nieuwe dingen zien en eventueel dingen die verholpen worden, zoals de AI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
Ivysaur schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:24:
Netjes. Kijk er naar uit. December gaat leuk worden zo met die nieuwe interface en dan ook nog AMS 2.
AMS2 is jammergenoeg tot en met Mei volgend jaar uitgesteld. Aan de andere kant liever een goed product bij release, dan een snelle afgeraffelde (iets met Competizione).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ivysaur schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:24:
Netjes. Kijk er naar uit. December gaat leuk worden zo met die nieuwe interface en dan ook nog AMS 2. Moet wel uitkijken dat ze niet enkel content uit poepen. Wil ook onder de 'hood' nieuwe dingen zien en eventueel dingen die verholpen worden, zoals de AI.
Ben erg benieuwd naar de nieuwe UI. Verder nog 3 nieuwe layouts voor Nürburgring en die update van de Nissan GT500 ziet er vet uit! En... beetje off topic... AMS2 is vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Naja. Beter een uitgesteld spel dan eentje die afgeraffeld op release dag uitkomt. Dan maar aankloten met de interface mid-december. <3 En stiekem hopen voor wat AI-dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

wat is eigenlijk het verschil tussen de nürburgring 24h of endurance?

en ik kijk uit naar de nieuwe ui! hoewel ik geen problemen heb met de huidige, ziet de nieuwe er wel stukken beter uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
De fuck start ik rF2 op en krijg ik een movietrailer voor me neus. Meteen even een bericht op de forum gepleurd.

Video heet ''Pregame.avi' en kan dus verwijderd worden. Netjes. Hoppa weg der mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Ivysaur op 05-11-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 15:20
Ivysaur schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:22:
De fuck start ik rF2 op en krijg ik een movietrailer voor me neus. Meteen even een bericht op de forum gepleurd.

Video heet ''Pregame.avi' en kan dus verwijderd worden. Netjes. Hoppa weg der mee.
Zie ook de roadmap...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@FightingAce Dat weet ik, maar om het nou tegen me neus aan te duwen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online

Ben het wel met je eens. Het eigenlijk reclame voor die film. Dat S397 dit op hun website en social media zet vind ik prima, maar niet in een game waarvoor je betaald hebt. Ik kan niet altijd positief zijn over S397 natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ja, hoop dat dit de laatste keer is. Anders stap ik maar over naar de concurrent. Reiza of RR. @PatrickC

[ Voor 6% gewijzigd door Ivysaur op 05-11-2019 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ivysaur schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:20:
Ja, hoop dat dit de laatste keer is. Anders stap ik maar over naar de concurrent. Reiza of RR. @PatrickC
Zo extreem zie ik het niet. Al deze games staan toch al in mijn Steam library. >:) Was meer een signaal dat ik dit eigenlijk niet zo netjes vind, ook al gaat het om een film die over racing gaat, die sim racers waarschijnlijk wel interessant zullen vinden. Voor mij is de film overbodig, omdat ik een tijdje terug al ‘The 24 Hour War’ gekeken heb op Amazon Prime Video, die exact over hetzelfde onderwerp gaat.

Update: Ik zag vandaag bij opstarten ook de trailer van de film. Waarom is er gekozen voor de Duitstalige versie? Die titel ook... “Gegen jede Chance”... verschrikkelijk. :r

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 06-11-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Het ergste was dat hij in Duits was. Ik heb hem wel weggehaald. Aan de andere kant ze moeten wel geld verdienen. Ik zou het erger vinden als mij favoriete sim zou verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Is hij skipbaar?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Als goed is wel @Racing_Reporter Heb um niet meer. Gisteren kreeg Steam het wel voor elkaar om wederom het bestand te downloaden, dus weer verwijderd. 660mb voor een 20 sec video. Man man.

Denk dat ik een week over ga naar AMS. Die heb ik nog gesteund terug in 2016/2017 dus heb alle DLC enzovoort. Kijk er naar uit.

Doei rFactor 2. Voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Okee, ik geef toe dat 660MB wel érg fors is voor een filmpje van 20 sec, maarrr... wat ben jij een zeiksnor. Zij moeten hun geld verdienen, je kan het skippen met een simpele Esc, voila! Als je wat Ubisoft-games gewend bent met onskipbare cutscenes, dan had je wel anders gepiept. En dat is nog ingame ook, zonder dat kan je niet eens verder.

2019 customers.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Lief blijven spelen allemaal ;)

Ik mag zeiken wat ik wil. Vind het gewoon niet oké. F2P, prima. Maar ik betaal voor het spel + content en dan wil ik geen reclame zien. Als we straks, hoop van niet, tig reclames krijgen voorgeschoteld in rFactor 2 dan piep je wel anders. Nu maar eens AMS opstarten. d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 12-11-2019 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ach zolang het enkel een intro filmpje is en blijft incl skip optie is het prima. Extra inkomsten voor de developer + voor de gebruiker simpel te skippen.

en om anno 2019 nog te gaan klagen over 660MB..... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:26
Tuurlijk kan je het filmpje skippen (met muisknop 1 geloof ik), maar ik houd niet van dit soort dingen omdat het vaak een 'slippery slope' is. Een grotere game zou dit is moeten doen, dan zal je daar ook direct over kunnen lezen. En zodra de deur open staat voor advertenties in een betaalde game, wie weet waar het dan naar toe gaat.

Anno 2019 zijn de grootste game uitgevers alleen maar groot geworden door dit soort praktijken uit te buiten. Tegenwoordig als je echt triple A kwaliteit wil, moet je zowat naar indie-devs gaan, die echt passie hebben en voor de kwaliteit gaan ipv kwantiteit.

Dus ja, ik vind het jammer dat er reclame zit bij het opstarten (notabene alleen voor duitsers, maar iedereen krijgt het mee, wtf?) in een betaalde game met relatief dure betaalde content (relatief, omdat laserscande circuits nou eenmaal meer kosten in de simrace wereld).
Maar het is wel leuk dat er een prijzenpot in zit voor een handjevol mensen die Le Mans kunnen winnen, dat is opzich vooruitgang voor de simrace eSport wereld :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Nou, Nou. Na 2 jaar weer eens AMS opgestart. Caterham, 30 min, 11 AI. Beviel me wel. Biceps doen pijn, hehe. Nog meer een excuus om ook een te zoeken naar een rond stuurtje + pattern en een SEQ shifter. <3 CSL Elite stuurtje + SHH + Aoilogs of Heusinkveld SQ ofzo tot de Podium shifter der is.

Laat rFactor 2 even voor wat het is.

[ Voor 6% gewijzigd door Ivysaur op 08-11-2019 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
ASR Formula is goed bezig!

rF2 - Massive Update!
Release Free Williams FW16 (1994) and Ferrari F92A-T (1992).
Update all rF2 cars, Beta Early Access and Free:
Ferrari 126C2
Lotus 99T
Ferrari 641/2
Tyrrell 020
Ferrari 643
Benetton B191
Brabham BT60Y
Williams FW14
Jordan 191
Minardi M191
McLaren MP4/6
Tyrrell 020B
Brabham BT60B
Ferrari F92A-T (Released Free)
Williams FW14B
Venturi LC92
Minardi M191B (Minardi Historic)
Tyrrell 020C
Ferrari F93A
McLaren MP4/8
Williams FW16 (Released Free)
Ferrari 412T2
Ferrari F310
Ferrari F2004
Williams FW26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Persoonlijk worden hoeft dan ook niet...

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 10-11-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Racing_Reporter Jeweetzelluf.

Vanmiddag maar weer eens wat rondjes rijden <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Ivysaur schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:07:
@Racing_Reporter Jeweetzelluf.

Vanmiddag maar weer eens wat rondjes rijden <3
You didn't disappoint. Again :>

*presses Escape button

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
24H race Le Mans is live: https://www.twitch.tv/rfactorlive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
En de server was weer gecrashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ohh Studio 397.. Dat is lullig. Geen goede reclame, zeg. Van de zomer, 2 weekeinden terug, en nu.

[ Voor 133% gewijzigd door Ivysaur op 09-11-2019 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ja, daar gaat iets serieus mis. De nummer 1 ligt nu 183 laps voor op de nummer 2. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ivysaur schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:44:
Ohh Studio 397.. Dat is lullig. Geen goede reclame, zeg. Van de zomer, 2 weekeinden terug, en nu.

Heb wel erg genoten van AMS Caterham op Oulton Park. Lekker 2 uurtjes aankloten, aantal achievements meegepakt. Goede dag gehad d:)b
Ik snap dat je gefrustreerd bent over rF2 op dit moment, maar voor AMS is er hier op Tweakers een andere thread. ;) [PC] Automobilista

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Vanavond eindelijk aan de slag met de simucube 2 en rF2. Hopelijk dat het allemaal goed gaat werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:25:
Vanavond eindelijk aan de slag met de simucube 2 en rF2. Hopelijk dat het allemaal goed gaat werken :)
hier heb je een startpunt voor de settings in truedrive en rf2. :)

en wel je eerste ervaring komen posten. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 15-11-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dawg schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

Welke overall strength heb je met de sport ingesteld?

ohhh en ik moet later even dat ledje achterop de SC2 afplakken. Door reflectie in tv lijkt het nu meer op een NFS Hot Pursuit :P

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus07 op 15-11-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Paulus07 17nm. gewoon 100% dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@dawg nice. Zag dat het standaard rF2 profiel op 60% stond in de SC2 software.

En thx voor de settings. werken lekker :)
Heb enkel de ffb multiplier op 0.45 gezet. Geeft net een wat vloeiender gevoel met iets minder harde klappen.

[ Voor 49% gewijzigd door Paulus07 op 15-11-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wat me trouwens opviel met starten van de game gisteren: totaal geen Le Mans trailer. Of is die er inmiddels alweer uitgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:28:
@dawg nice. Zag dat het standaard rF2 profiel op 60% stond in de SC2 software.

En thx voor de settings. werken lekker :)
Heb enkel de ffb multiplier op 0.45 gezet. Geeft net een wat vloeiender gevoel met iets minder harde klappen.
bedoel je dat profiel in truedrive? die heb ik op 100% gezet, weet niet meer waar die origineel op ingesteld was.

hmm. ik vind 0.55 wel een fijne sterkte, al is dit in de porsche cup iets sterker dan bv. een gt3/gte, en bij de mcr2000 is het weer behoorlijk licht, maar dat is ook logisch want dat is een halve kart. :P

hoe bevalt het racen met een direct drive verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Wat denken jullie, gaan we 2020 in met de nieuwe GUI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
R3m3d7 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:51:
Ik denk het wel. Wordt wel eens tijd. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
R3m3d7 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:51:
Laatste roadmap:
We’re proud to be launching the first ‘public beta’ of the UI in mid-December – it’s your chance to finally get your hands on it to test drive!
Nu noemen ze wel het jaartal niet, maar ik ga er van uit dat ze 2019 bedoelen! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoop het. Ben wel benieuwd hoe het werkt. De screens etc zien er nice uit en vooral verfrissend.

Ik hoop nog op 1 extra functie/optie. Dat je een graphic profile kan maken/beheren. Dit maakt het switchen tussen racen op monitor vs VR stuk makkelijk dan elke keer de opties te moeten aanpassen en hopen dat je het daarna weer hetzelfde zet zoals het stond en je niet weer loopt te klooien/tweaken in VR en andersom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik hoop dat ze profielen maken voor races, practice waarbij je alle instellingen voor die sessies kan opslaan en kan laden, ik gebruik dit nu voor AC met content manager en kan zo super snel iemand die op bezoek komt een paar super combo’s laten rijden zonder weer opnieuw alle, voor bezoekers, leuke combo’s te bedenken. Zelf gebruik ik ze ook voor mijn favoriete races die ik regelmatig rij en voor mij exact de juiste uitdaging geven qua tegenstanders, baan, etc.

Als dit er niet meteen in zit hou ik hoop dat het komt omdat wanneer ze eenmaal die UI hebbem het doorontwikkelen ook sneller zou moeten worden.
Open beta mid december geeft hoop, ik heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Wat ik ervan gezien heb in de verschillende livestreams op Twitch, zal de eerste release van de nieuwe UI geen extra functionaliteit bevatten tov de huidige UI. Alleen de bediening zal gemakkelijker zijn en de ‘look and feel’ veel moderner. Maar het is wel een goede basis voor uitbreidingen. Ik ben wel benieuwd hoe snel deze UI zich zal gaan ontwikkelen, want de basis versie heeft nogal lang op zich laten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Klopt, maar de huidige gui heeft ook functionele zaken erin zitten, een deel van het spel zat zeg maar in de interface code. Dat is nog vanuit de vorige studio zo ontwikkeld, een grote no no die ze moesten verhelpen en iets wat enorm veel tijd kost want je kan geen game code in een html interface bouwen natuurlijk, dus de back end moest worden aangepast.
Bij AC hebben ze dit probleem bv niet, om die reden werkt content manager, als een deel van de AC core code in de UI van AC had gezeten had dit conten manager nooit mogelijk geweest.
Daarnaast most v1 natuurlijk in de basis foutloos zijn anders is het einde oefening voor rF2, alles nieuw, moet foutloos, veel functies, presentatielaag los van de rest trekken, ondertussen le mans 24 fouten opsporen, het is een druk jaartje geweest denk ik.
Ik denk dat het doorontwikkelen van de GUI snel zal gaan als v1 eenmaal uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@dawg racen met een DD wheel is echt bruut :) Op een of andere manier voelen de wagens nu ook veel lekkerder aan :)

@R3m3d7 Content Manager was echt een must have bij AC. Eenmal gebruikt kon je ook niet meer zonder en merk je hoeveel opties etc je mist bij iets als AC en ook bij rF2.

Inderdaad mogelijkheid mbt opslaan van profielen. Zowel voor grafische opties als sessie setups.
in CM had ik daar een flinke lading setups klaar staan voor verschillende races. Zo kon ik snel een Le Mans race doen incl alle vooraf geselecteerde wagens/skins, weer/tijd, afstelling wagen etc. Was ik er dan klaar mee switchte ik snel naar een F1 race of GT3.

in rF2 kan je wel vooraf ingestelde races en wagens/skins configuren via die modtools maar dat werkte nooit helemaal lekker (of na een update was alles weer stuk :P )

Dus hopelijk brengen ze de UI uit die in de basis al goed staat en de hele game voorziet van een nieuwe frisse wind/looks en dat daarna extra wensen eraan toegevoegd kunnen gaan worden.

Voor nu ga ik weer ff tweaken en wat fun racen met een LMP2 op Le Mans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik zit nog steeds te hopen op

1. Dat je kan kiezen om 1, 2 of 3 races te houden. Dus een weekeinde met training, kwalificaties en bv 3 races van 30 minuten. Met een reserve grid enzo. Zou fantastisch zijn.

2. Grip van de baan met elke race beter wordt

3. Echte live (historisch) weer.

Nieuwe interface zal erg welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Laatst online: 12-09 07:49
Ik heb problemen met rfactor ik start alles netjes op en werkt prima maar als ik dan de baan laad heb ik hele rare graphics en dan zegt die reageert niet meer.. al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.

Assetto Corsa en andere games werken verder prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

En deze dit weekend maar eens testen denk :)

[ Voor 42% gewijzigd door Paulus07 op 20-11-2019 21:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• homernt
Gisterenavond nieuwe onderstaande mod(Buddh International Circuit) getest. Ziet er goed uit en de performance lijkt ook goed alleen nog niet getest racen tegen de ai.

https://steamcommunity.co...id=1914795813&searchtext=

• PatrickC
  • Nu online
KevinSetz schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:30:
Ik heb problemen met rfactor ik start alles netjes op en werkt prima maar als ik dan de baan laad heb ik hele rare graphics en dan zegt die reageert niet meer.. al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.

Om je probleem te analyseren hebben we toch wat meer informatie nodig. Wat start je precies op (welk circuit en met welke en hoeveel auto’s)? Wat voor hardware gebruik je? Verder zou ik in zo’n geval starten met de laagste graphic settings (via de config tool in de launcher en in de game zelf) en als deze dan werken, langzaam opschroeven.

• homernt
KevinSetz schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:30:

Ik had laatst ook dat mij de graphics er in eens anders uitzagen met een veel lager framerate tot gevolg. Ik had schijnbaar een bepaalde toetscombinatie aangeraakt. Het had volgens mij iets te maken met het wel of niet draaien in (borderless) windowed mode.

• Paulus07
  • Niet online
Krijgen jullie overigens nog wel die trailer van Le mans film?
Of krijg je die enkel als je multiplayer start ipv offline? Zit daar verschil in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
Paulus07 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:41:
Krijgen jullie overigens nog wel die trailer van Le mans film?
Of krijg je die enkel als je multiplayer start ipv offline? Zit daar verschil in?
Weet ik niet want ik heb batch file gemaakt die hem hernoemt voor het opstarten en dan weer terug zet zodat hij niet opnieuw wordt gedownload. Het staat er nog wel op de schijf in ieder geval.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik heb die trailer nog geen enkele keer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Mooi van Studio 397 dat ze de Formula E niet links laten liggen en ook gewoon de 2020 teams en liveries hebben toegevoegd. Wel jammer dat de Mercedes en Porsche niet met hun naam in de car selection list staan. Is dat nog een licentie kwestie @marrs? De auto's zelf zijn namelijk gewoon de Mercedes en de Porsche.

De Formula E is trouwens erg leuk om te rijden op de Lester Special Edition track! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
iemand tip om folders op te schonen van tracks/cars die je niet meer hebt/gebruikt?
Ik heb in het begin een aantal tracks etc gedownload om mee te testen.
Echter als je nu door de setups van een wagen scrollt ingame krijg je nog steeds die oude folders terug.
Is er een slimme manier om die allemaal te wissen of de game enkel de huidige folders te laten aanmaken etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
Nee, @PatrickC dat is een foutje, wordt deze week gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Paulus07 schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:13:
iemand tip om folders op te schonen van tracks/cars die je niet meer hebt/gebruikt?
Ik heb in het begin een aantal tracks etc gedownload om mee te testen.
Echter als je nu door de setups van een wagen scrollt ingame krijg je nog steeds die oude folders terug.
Is er een slimme manier om die allemaal te wissen of de game enkel de huidige folders te laten aanmaken etc?
Dat had ik ook dat komt waarschijnlijk omdat je ook setups hebt opgeslagen onder die folder. Dan worden de folder ieder keer terug geplaatst ook al heb je de track niet meer op je schijf staan. Dan moet eerst de track terug plaatsen, de track openen en de setups verwijderen. Je moet dan nog steeds de folder zelf handmatig verwijderen van je systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door homernt op 03-12-2019 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/253557076645773312/652202356456292352/Screenshot_20191205-183309_Facebook.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Surprise.. surprise...

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 05-12-2019 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

gaaf! net meteen maar gekocht. :Y)

edit: inclusief interview op racedepartment.

[ Voor 67% gewijzigd door dawg op 05-12-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innocent316
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-10-2024
Ook aangeschaft. Geef het wel een paar ronden om te wennen. Daarna wordt het steeds leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik reed gisteren de bmw m2 op de nürbürgring sprint nc met ai op 110, en kreeg ze niet bijgehaald, tot ik de traction control eens uitzette weer.

wat. een. fenomenale. auto. de porsche cup vond ik al erg goed, maar deze. wat een genot om deze auto te rijden, met tc rijdt hij wat clean maar zodra deze uitgeschakeld is kun je wat lekkerder bochten nemen. :9

@marrs complimenten weer, en dit smeekt om meer bmw’s. :)
overigens, heb je enig idee wanneer we de beta van de ui kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik heb soms dat de textures op de ruitenwissers weg zijn. Meer mensen dit ooit gehad?

Kort voorbeeld: https://clips.twitch.tv/AuspiciousViscousHamsterHassaanChop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 02-09 14:51
Ik heb Heusinkveld Pro Pedalen. Maar mijn gaspedaal kan ik niet instellen. Rem en Koppeling doen het prima en in Windows wordt ook alles herkend. Iemand enig idee?

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste