Toon posts:

Automobilista 2

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-05 09:55
Automobilista 2 aangekondigd voor release einde van het jaar:

https://forum.reizastudio...bilista-2-announced.6055/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:13
Eerste deel van het RD interview met Reiza over AMS2.

https://www.racedepartmen...-interview-part-1.168990/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:52
Een van de ontwikkelaars geeft ergens op pagina zoveel aan dat we onze verwachtingen voor mod support niet te hoog moeten laten oplopen. Dat is wel jammer want een nieuwe sim met pc2 graphics en een goede basis voor mods ala AC zag ik wel zitten. Alsnog komt er veel content naar deze sim en is hij zeker het volgen waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:23

CoronelHimself

Division Brabant

Oke deel 2 van het interview is nu ook online.

Er staat iets teveel PCars 2 in naar mijn zin, dus afwachten of de typische "Madness" bugs nu wel opgelost worden. Voor de rest, zoals verwacht geen mod-support. Ook lees ik wel heel vaak DLC tussen de regels door, dus verwacht niet dat alles vanuit AMS overgezet wordt naar AMS2.

Ik blijf het volgen en lees tegen de tijd dat het uit is wel of de physics goed zijn, de graphics zijn sowieso goed bij PCars 2. Ben benieuwd of het een waardige opvolger wordt van AMS. Er zal in ieder geval tripple screen support aanwezig zijn, vergelijkbaar aan PCars 2.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 33436

Yes! Automobilista 1 is by far mijn favoriete racegame/-sim ooit. Geen enkel ander spel evenaart voor mij het gevoel van contact dat je hebt met je virtuele wagen (vanwege de force feedback), en de natuurlijke manier waarop de physics aanvoelen. En de AI is een feest om tegen te rijden. Als AMS2 daar modernere graphics, dynamisch weer (ze gebruiken Livetrack 3 van PCars2) en wat nieuwe banen aan toevoegt ben ik helemaal tevreden, en dat is precies wat ze lijken te gaan doen. Heel vet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FightingAce
Er is een development update uitgebracht met daarbij ook een gameplay video van AMS2. Lees het hier: https://forum.reizastudio...-development-update.6234/

Ook nieuws over AMS1. Donington en Snetteron komen beschikbaar als DLC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Vind het wel het mooie dat AMS deze keer de Engelse / Europese kant op gaat. AMS 1 was regelmatig erg wennen vanwege die Zuid-Amerikaanse circuits.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44

Distortion

Bottle to Throttle

Ogh wat heb ik zin in deze game! Zijn er nog mensen hier die Automobilista 2 Early Backing Campaign willen aanschaffen?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Distortion Ik zou wel willen, maar 'Remember, no pre orders'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FightingAce
Dankzij deelname aan de Indiegogo campaign heb ik AMS2 al langs geleden gepreordered 8) . Nooit gedacht zoveel, AMS1+DLC en AMS2 te krijgen toen ik meedeed.

[Voor 27% gewijzigd door FightingAce op 30-06-2019 10:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naish123
Distortion schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:28:
Ogh wat heb ik zin in deze game! Zijn er nog mensen hier die Automobilista 2 Early Backing Campaign willen aanschaffen?
Ik heb net 89,99 dollar betaald voor de early backing campaign. Daar hoef ik niet over na te denken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FightingAce
Voor diegenen die hebben meegedaan met de Indiegogo campaign op level 5 of hoger kunnen nu ook alvast hun keys opvragen via https://forum.reizastudios.com/ams2-early-backing/buy-now . Zie ook de update van de openingspost hier.

Edit: Als lvl 5 backer krijg je dus voor zover ik het begrijp een extra Steam key voor AMS1+DLC :D

[Voor 11% gewijzigd door FightingAce op 03-07-2019 16:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naish123
Klopt. Ik heb ook een extra Steam key voor AMS1+DLC gekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FightingAce
De Reiza juli dev update is. Hier te vinden.

Snetterton en Donington Park zouden in augustus naar AMS1 moeten komen. Kyalami komt naar AMS2 en de Braziliaanse Sprint Race serie.

[Voor 25% gewijzigd door FightingAce op 31-07-2019 22:19]

• FightingAce
De Reiza augustus dev update is afgelopen weekend gepost. Je kan deze hier vinden.

Er is nieuws over de laatste AMS dlc met daarin Donington en Snetterton. Deze komt als het goed is snel (deze of volgende week) beschikbaar.

Er komt een bugfix update voor de rf2 bundle.

En er is natuurlijk nieuws over AMS 2 development. Interessant is dat de Formula classic wordt opgedeeld in meerdere wagens om per tijdperk een gevarieerder grid te krijgen. En er zijn wat nieuwe screenshots te zien.

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Nieuwe Reiza 2019 September Development update

Voornamelijk wat technische uitleg over tick rate en veranderingen aan de sound engine en de manual gear box transmission model.

Alles ziet er nog steeds goed uit, ook op physics vlak. Release staat volgens mij nog steeds op december.

Steam - PTR83

• FightingAce
De oktober development update van Reiza staat online.

Grootste nieuwtje voor deze maand is dat Jerez naar AMS2 komt, later gevolgd door een historische versie. En dat de release helaas opgeschoven is naar maart volgend jaar. Voor backers zou de beta nu vanaf februari beschikbaar moeten komen.

Verder maakt een nieuwe Super V8 (gebaseerd op de Austrailische V8 Supercars) zijn opwachting en wordt er gewerkt aan AI optimalisatie.

[Voor 74% gewijzigd door FightingAce op 01-11-2019 09:34]

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

De december update van Reiza is nu uit. Belangrijkste nieuws is dat Mount Panaroma ook gaat uitkomen voor AMS2 en dat ze aan het proberen zijn om de serie Endurance Brasil toe te voegen.

[Voor 16% gewijzigd door CoronelHimself op 01-01-2020 15:09]

Steam - PTR83

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-05 19:45
Wow, die graphics zien er echt geweldig uit!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

De januari 2020 Development update is uit.

Niet heel veel nieuws, wel alvast een preview van de user interface.

En de eerste DLC packs zijn ook bekend:
-Hockenheim pack met de 1977, 1988, 2001 en de huidige layout.
-Silverstone pack met de 1975, 1988, 2001 en de huidige layout.

Plus een quote met de uitleg waarom er DLC wordt aankondigd voordat de game uit is. :+

"Some may understandably find odd that DLCs are being announced before the game is even released – the reason being that we want to give a better idea of how base game content may differ from the DLCs and why they´ll (hopefully) be worth the asking price. Mainly this is something we owe to the Backers who already committed to the full AMS2 pack before they even knew what they were getting with it – it´s in large part thanks to them that some of these major licenses are already materializing at this stage."

Steam - PTR83

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Nieuwe development update van Reiza.

Alle wagens en circuits in de beta.

Mike van SimRacing604 heeft een gameplay video van de alpha van AMS2 online gezet.

Steam - PTR83

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 20:24

H-Alien

aka Schenk

Ik ben enorm benieuwd. Lijkt erop dat de physics en ffb meer op ams 1 lijken dan pc2. Dan ben ik een tevreden man, hype mode staat aan :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 23:58
Van het weekend veel YouTube filmpjes gekeken en het ziet veel belovend uit. Wilde eerst wachten maar misschien toch op dag één aanschaffen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FightingAce
Ik heb vanmiddag even een kort kijkje genomen. Visueel ziet het er goed uit, maar Reiza heeft nog een hoop werk te verzetten deze maand.

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Ik ben inderdaad benieuwd hoe de komende maand gaat worden, is nu nog niet duidelijk of bepaalde onderdelen (bijvoorbeeld setups) nog niet vrij zijn gegeven omdat ze nog niet af zijn of omdat ze het gefaseerd willen brengen naar de beta gebruikers.

1 ding is in ieder geval wel zeker bij Reiza, ze zijn tot nu altijd sterk geweest in het doorontwikkelen. Ben ook benieuwd naar het online rating systeem dat ze in de roadmap hebben staan (dus niet bij release).

www.simsport-racing.com

• Ghanghis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 11:44

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Ik heb afgelopen weekend alvast mogen rijden. En ben tot nu toe zeer onder de indruk. Het gevoel bij het rijden voelt zeer goed (beter dan mijn ervaringen met voorgaande sims, maar lastig om duidelijk uit te leggen).

Qua functionaliteiten lijkt het nog niet compleet, en dit word inderdaad ook wel bevestigd door reiza zelf. Maar datgene wat staat, staat ook goed.

Er lijken wat performance issues in de VR implementatie te zitten, maar op mijn 3440x1440 monitor heb ik daar geen issues mee en draait het zeer soepel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FightingAce
Ik mis momenteel juist nog wat gevoel bij het rijden. Mogelijk omdat de FFB setup momenteel gericht is op Logitech G2x bases terwijl ik met een DD1 rij. Ik merk vooral dat sturen zwaarder wordt en niet alle kerbs lijken goed feedback te geven. Maar, gezien het track record van Reiza verwacht ik zeker nog wel verbetering.

• Ghanghis

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

FightingAce schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:33:
Ik mis momenteel juist nog wat gevoel bij het rijden. Mogelijk omdat de FFB setup momenteel gericht is op Logitech G2x bases terwijl ik met een DD1 rij. Ik merk vooral dat sturen zwaarder wordt en niet alle kerbs lijken goed feedback te geven. Maar, gezien het track record van Reiza verwacht ik zeker nog wel verbetering.
Rij zelf inderdaad met een G29, ter verduideliking op bovenstaande post.

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:07
Ghanghis schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:34:

Er lijken wat performance issues in de VR implementatie te zitten, maar op mijn 3440x1440 monitor heb ik daar geen issues mee en draait het zeer soepel.
Dit is voor het eerst dat ik dit lees. Misschien ligt het aan je videokaart? VR implementatie wordt unaniem geprezen overal waar het bediscussieerd wordt. Meesten zeggen dat het zelfs beter dan PC2 loopt met VR.

• Ghanghis

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Shodan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:03:
[...]

Dit is voor het eerst dat ik dit lees. Misschien ligt het aan je videokaart? VR implementatie wordt unaniem geprezen overal waar het bediscussieerd wordt. Meesten zeggen dat het zelfs beter dan PC2 loopt met VR.
PC2 loopt prima in VR hier.

Aan de GPU zou het niet moeten liggen, gezien ik dan dezelfde problemen op mijn 3440x1440 ultrawide zou moeten hebben. (Pixelcount verschilt niet zo heel veel).

Zodra ik de game in VR draai komen de frames bij mij nauwelijks boven de 60fps uit. Het verlagen van settings lijkt ook geen enkele impact te hebben. Heb er verder ook nog niet heel veel tijd aan besteed om uit te zoeken waar dit weg komt, wellicht komend weekend even naar kijken.

Gaat om de Odyssey+, dus een WMR headset. Zaten nog meer kleine bugs in. Opstarten vanuit steamVR werkt zo bijvoorbeeld nog niet, de WMR-portal en steamVR moeten allebei volledig worden afgesloten en dan door automobilista zelf worden opgestart als workaround.
Op het forum voor beta feedback komen deze klachten vrij consistent voor bij andere gebruikers, zal binnenkort wel opgelost worden lijkt me.

• FightingAce
FightingAce schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:33:
Update, de gain verlagen helpt ontzettend om meer detail uit de ffb te halen. In vergelijking met AMS1 valt me met name op dat de wagens allemaal wat vergevingsgezinder zijn.

• naish123
Er is al of er komt een update Voor rotatie bug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naish123
Er is een update voor Ams2. Nu voelt mijn OSW1 wel goed aan, al is het een beetje zoeken naar de goede settings.
Maar, net een race gereden op Donington met de F3. Wat een feest! Er gebeurt van alles, ongelukken, wielen door de lucht, AI schiet van de baan. Echt nu al heel goed.
Eerste paar ronden koude banden, dus oppassen. Daarna pushen en dan worden wel wat minder der qua grip. Dit is nog maar een week na beta release maar het is veelbelovend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:31

Shva

aka Jos_theboss

Ik heb ook gereden op donington met de stock cars en f3 cars, zeer goed, ze glijden wel een beetje rond maar het is controleerbaar, ziet er ook goed uit in VR en draait ook goed.

Zeer veel belovend deze sim met zijn dynamische baan en weer omstandigheden. :)

• naish123
Beta 4 is uit. Net met de F3 op Donington gereden. Echt heel goed.
FFB met mijn osw is nu top!

• homernt
Hij komt op 31 maart in early access met 40% korting op de base game.

https://www.racedepartmen...velopment-roadmap.180399/

• FightingAce
De release candidate is beschikbaar in het beta kanaal. Als het goed is volgt vandaag de release in early access :) .
Onto the final stretch now folks :) here´s our first RC1 build, already flagged for a few minor incremental updates tomorrow morning before release, but other than adding some extra HUD info plus some further last minute fine tuning, this is how we roll into Steam release.

BETA RC1 CHANGELOG:

CONTENT:
Added Fusca model to Copa Classic FL & Uno to Copa Classic B classes

UI&HUD
Updated Showroom scene
Multiplayer lobby list now displays Class in use or 'multi-class' instead of host name
Sorted kart models into their own separate classes
Fixed menu direction on some tabs of in-game controls menu
Fixed invisible front third spring bumpstop setting
Added monitor screen to spectate sessions
Added time acceleration info and button in Session overview
Added monitor + skip to end buttons to Simulation screen
Added session countdown to more in-game screens
Fixed aspect ratio of classes on opponent select dialogs
Several presentation updates (WIP)
Added "Immersion II" soundtrack to User Interface

RULES:
Slightly laxed calculations for gaining advantage by going off-track
Lap time no longer invalidated by contact
Doubled the amount of time to be kicked due to inactivity (30 to 120)

PHYSICS
Revised all cars for minor adjustments to tyres, default setup, damage properties and FFB values
Initial BoP review to balance performance of cars within each class (more work needed)
Adjusted setup ranges for better consistency & disabled redundant fast damper ranges for cars that don´t feature it
Slightly reduced aero effects in drafting
Slightly reduced downshift delays

AI
Complete AI revision, fixing most notable discrepancies in performance vs player at 100% difficulty (more extreme ends of the AI strentgh range still needs further testing)
Added small amount of AI performance drop on cold tyres;
Increased AI aggression scalars for more racey behavior
Increased AI awareness factor to minimise issues with AI hitting player into corners (may still happen if speed difference between player and AI is too high)

TRACKS
Further fine tuning to climate profiles
Slightly increased rumblestrip noise
Snetterton: Various fixes & optimization to bring both layouts to release status
Donington: flag position fixes

VEHICLES
Formula Vintage Gen1: Added LODs (fixing disappearing models at lower settings):
MetalMoro AJR: Adjusted driver animation for new steering wheel
Ultima GTR Road - Changed driver animation to manual shifter~; gauge texture correction, added speedometer
Formula Trainer: Fixed wheel dimensions
Kart GX390: Fixed RPM led range
Kart Rental - Adjusted protective belt size
Sprint Race Fixed cockpit windscreen
Copa Truck: Fixed cockpit mirrors
Super V8 - Fixed cockpit mirrors; removed obsolete liveries
Formula V10 - Fixed rain tires
Formula Classic G1M2 - Fixed low level LOD causing car to disappear in the distance
Superkart: Fixed RPM led range
Caterham Supersport - Fixed LOD D, Tachometer
Formula Vee - Added speedometer & RPM warning light
Formula Classic G3M3: Updated display background
Formula V12: Added new liveries to complete the field
Old Stock: Added remaining liveries to complete the field

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Oh minder dan een uur

• homernt
Nu staat er weer binnenkort verwacht. Ik zag ergens waarschijnlijk eind van de middag Braziliaanse tijd dus tegen middernacht hier. Beter morgen ochtend proberen ben morgen toch vrij.

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Origineel geplaatst door Kranky Pantz:
This update is from the Reiza Forums:

"Guys, some info about the release:

The Release build is still uploading. Steam automatic schedule may release it anyway with an slightly outdated build, unless Steam staff gets our request to push the schedule for 1hr.

Either way, the game will be available and up-to-date In 1 or 2 hours max - we will hold official announcements until that build kicks in."

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
De Steam reviews zijn iig erg mixed tot nu toe. Het is lastig om tussen de regels door te lezen en veel mensen vergelijken het met hun favo sim of juist met PC2 dus ik kijk nog even aan waar het heen gaat. Heb nog genoeg sims liggen waar ik uren in kwijt kan, maar ben benieuwd naar ervaringen hier.

De base prijs is top trouwens, maar dat er nu al een Season 1 bundle staat bevalt mij voor geen meter. Lijkt nogal op het Dirt Rally 2 model. Base prijs lekker laag met weinig content en dan dure dlc toevoegen.

[Voor 25% gewijzigd door Beakzz op 01-04-2020 08:43]

• raymondw
  • Laatst online: 27-05 23:11
Ik ken dat gevoel, hij stond al even in de Steam watch list, maar ik twijfel ook door de DLC.
De reviews zijn ook niet eenduidig.
Denk dat ik hem maar even laat voor wat het is.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05 22:07
Gekocht, maar ik wacht ook even af met de DLC.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:53

Arfman

Drome!

Ik laat hem links liggen. iRacing snoept al genoeg tijd en geld op en mijn ervaring is dat ik na een paar uur alleen racen (of tegen mediocre AI) het wel weer gezien heb, dan koop ik voor die 26 euro liever iRacing content. Ben ook benieuwd hoe goed de VR support is en hoe realistisch AM2 is qua physics, ik hoor allerlei gemengde geluiden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:50
qua FFB (met DD wiel) vind ik het in ieder geval subliem

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +3Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Early impressions :

Ik heb iig dikke pret en ffb voelt voor mij prima. Sommige wagens breekt de achterkant wel vreemd uit. Is vervolgens wel op te vangen maar voelt niet helemaal realistisch. Ik snap dat sommigen dat aanmerken als het "pivot" gedrag van pc2. Andere wagens is dat gevoel er niet en die voelen echt heel fijn. Heb het idee dat nog niet alle wagens even ver zijn uitgewerkt. Rembalans is op dit moment nog vreemd. Banden blokkeren mega snel, ook met lagere remdruk en weinig gevoel. Schijnt vandaag en patch te komen die dat oplost.

Ik heb er wel vertrouwen dat het echt een fijne simulator gaat worden. Reiza levert eigenlijk altijd kwaliteit en blijft lang doorontwikkelen. Voor een early access is het iig stukken verder dan acc was als ea. AMS 2 geeft me nu al een lach op me gezicht qua rijgedrag, variatie in tracks (zoals AMS 1 veelal onbekende maar leuke tracks) en weird ass wagenkeuzes.

Op dit moment is voor mij Acc King in realisme, Ams 2 King in gewoon dikke fun hebben en AC voor hoeveelheid content

[Voor 8% gewijzigd door H-Alien op 04-04-2020 08:14]

www.simsport-racing.com

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Eerste hotfix voor early acces is uit en als dit de kwaliteit van elke verbetering is dan wordt het top :) Snap ik ook wel, wet van verminderde opbrengsten enzo maar evengoed :D

Mijn remproblemen zijn nu verdwenen, met de juiste rembalans is het gewoon mogelijk vol op de rem te trappen en dan rustig te trail braken. Echt een mega verschil met de vorige versie. Wel even pedals opnieuw calibreren. Ging bij mij in 1x goed, blijkbaar moet het bij sommigen 2x voordat de gehele pedaal slag wordt herkend.

Ook de physics lijken verbeterd, had vorige versie met de p3's op brands hatch turn 2 bijvoorbeeld elke keer die vreemde snap van de achterkant (dat "pivot" gevoel), maar dat is met de hotfix nu ook stukken beter, voorspelbaarder en voor mijn gevoel realistischer. Gaat met de 1e hotfix meteen al de goede kant op!

www.simsport-racing.com

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-11-2021
Iemand een idee of het al mogelijk is om simvibe (voor buttkickers) aan de praat te krijgen voor Automobilista 2?
In Simexperience zie ik bij 'game plugins' geen Automobilista 2 verschijnen, waar veel andere games inclusief Automobilista 1 wel in de lijst staan. Of is dit een kwestie van tijd voordat AMS2 hier ook verschijnt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FightingAce
Vast een kwestie van tijd, maar je kan proberen of het werkt het ProjectCars 2 profiel.

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 18:14
En toch ben ik bang dat als ik dit spel koop ik hem net zo vaak speel als pcars2 (helemaal niet dus).
Ik wacht wel even af totdat er een nieuwe aanbieding komt tzt, als er dan nog genoeg mensen tevreden zijn en het nog spelen.!!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Mjah dat kan ik natuurlijk niet beoordelen. Ik kan wel beoordelen is dat het imho nu al een stuk beter is dan pcars2. Tuurlijk er zitten nog steeds gekke dingen in en niet alles werkt al zoals het moet, maar als je het mij vraagt is het een stuk beter dan pcars ooit is geweest en een stuk beter dan de early release van bv acc. Niet beter dan huidige versie ACC (behalve hardware eisen dan).

Maar ik snap als mensen even afwachten, is ten slotte early realease dus geen garantie dat alles ook echt wordt opgelost (groot voordeel, Reiza, heeft tot nu altijd lang doorontwikkeld bij vorige games).

www.simsport-racing.com

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

H-Alien schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:00:
Mjah dat kan ik natuurlijk niet beoordelen. Ik kan wel beoordelen is dat het imho nu al een stuk beter is dan pcars2. Tuurlijk er zitten nog steeds gekke dingen in en niet alles werkt al zoals het moet, maar als je het mij vraagt is het een stuk beter dan pcars ooit is geweest en een stuk beter dan de early release van bv acc. Niet beter dan huidige versie ACC (behalve hardware eisen dan).

Maar ik snap als mensen even afwachten, is ten slotte early realease dus geen garantie dat alles ook echt wordt opgelost (groot voordeel, Reiza, heeft tot nu altijd lang doorontwikkeld bij vorige games).
Ja ik behoor ook tot de mensen die nog afwachten of het ook echt een goede game wordt. Niet omdat denk dat Reiza de ontwikkeling af zal raffelen. Maar omdat ik twijfels heb of dat Reiza wel alle eigenaardigheden van de PC engine kan oplossen. Je kunt nu eenmaal geen ijzer breken met je handen. En ze zullen hier ook medewerking van Madness voor nodig hebben en daar heb ik minder vertrouwen in.

Dus voor mij is het gewoon afwachten en de ontwikkeling blijven volgen.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Nu deze gast weer even onder zijn steen vandaan is gekomen begin ik toch weer te twijfelen om in te stappen :) De prijs is ook gewoon goed nu, maar die dlc prijs blijft mij zo hard tegen staan.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als ik het allemaal zo hoor rijdt het gewoon super, net als Automobilista, niet zoals Project Cars. Een wel / niet overweging zit denk ik vooral in de content.

De reviews op Steam geven inmiddels een score van 85% aan.

...

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Meer ams dan pc2 dat zeker. Allemaal super nog niet, de formula ultimate bijvoorbeeld heeft echt nog wel wat problemen met remmen, ding breekt bij de minste aanraking al uit. Is gewoon een early acces bug en wordt wel opgelost maar ik hoop nog wel op een flinke hoeveelheid tweaks. Multiplayer collission detectie is momenteel ook een echte early acces ervaring :D

Ik snap de problemen met deze specifieke season pass niet. Er is momenteel echt zat content in de base game, het is geen uitgeklede versie ofzo. En als Reiza waarmaakt wat ze in de roadmap beloven qua dlc is het ook geen gekke prijs (8 packs voor € 90 is circa € 11,- per dlc). Ja het hele concept van season pass is gewoon mwah. Zou er zelf nooit instappen maar Reiza is iig in alle communicatie (ook m.b.t. het beta programma) knetter open geweest in de communicatie en gaven ze gewoon aan dat je het beta (early backer) programma echt moet zien als een steuntje in de rug van de developer en niet als een aankoop van een werkend en gegarandeerd goed product.

@CoronelHimself ik snap je volledig, ze hebben veel van het pcars 2 DNA er al uit weten te slopen. Maar niet alles, vraag blijft of dat nog verder zal gebeuren. Ik hoop van wel maar ben ook benieuwd :)

www.simsport-racing.com

• Beakzz
  • Nu online
Luxicon schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:44:
Als ik het allemaal zo hoor rijdt het gewoon super, net als Automobilista, niet zoals Project Cars. Een wel / niet overweging zit denk ik vooral in de content.

De reviews op Steam geven inmiddels een score van 85% aan.
Ja precies. De content vind ik ook totaal geen probleem eigenlijk. Ik vind het juist mooi om tracks en auto's te rijden die je (bijna) niet tegen komt in andere sims. Al is het uiteindelijk wel lekker om meer content te krijgen als het je favoriete sim blijkt te zijn.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:09

Hupske

AFCA

Ik moet zeggen dat ik mij aardig vermaak met de game. Vooral met de V8 kan je enorm veel plezier hebben of met enkele open wheelers die je een leuke ervaring geven.
FFB vind ik al dik in orde. Ik moet er met mijn DD erg hard voor werken om de autos onder controle te houden, maar dit gaat wel gepaard met dat ik elk hobbeltje al wel voel. Dat hebben ze snel voor elkaar :)

Het remmen is nog wel het min punt. Sommige auto's moet je je rem door midden trappen om te remmen en bij de andere hoef je alleen je grote teen te gebruiken en dan blokkeren de wielen al. Hier moet dan nog aan gewerkt worden.
Tevens moet je op Monaco of Adelaide niet de vangrail raken want dan zit je eraan vast geplakt.

Voor de rest werkt VR al erg goed. Vooral simpel met grafische instellingen behoorlijk hoog. Ook zijn alle weersveranderingen leuk om mee te maken.

Nog een pluspunt vind ik op dit moment de multiplayer. Ingame maak je zelf zonder moeite een server aan, je vrienden kunnen simpel joinen en de rest van de autos kan je laten aanvullen door de AI. Leuk om zo met zijn 2en/3en/4en etc te racen :)

Dus voorlopig heeft dit spel zeker mijn aandacht en zal het ook snel opstarten omdat het simpel is om een race op te zetten. Daarbij zijn de laadtijden ook nog eens snel!

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Beakzz
  • Nu online
Hupske schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:14:

Voor de rest werkt VR al erg goed. Vooral simpel met grafische instellingen behoorlijk hoog. Ook zijn alle weersveranderingen leuk om mee te maken.

Nog een pluspunt vind ik op dit moment de multiplayer. Ingame maak je zelf zonder moeite een server aan, je vrienden kunnen simpel joinen en de rest van de autos kan je laten aanvullen door de AI. Leuk om zo met zijn 2en/3en/4en etc te racen :)
Wat is jouw systeem dan? En kan je daarmee tegen een redelijk veld AI in VR racen? Ik heb een 2080 met 8600 dus ik ben benieuwd hoe deze game in VR draait.

Dat de mp aangevuld wordt met AI is zeker een pluspunt _/-\o_ Dat hebben veel te weinig sims.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:09

Hupske

AFCA

Beakzz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:01:
[...]

Wat is jouw systeem dan? En kan je daarmee tegen een redelijk veld AI in VR racen? Ik heb een 2080 met 8600 dus ik ben benieuwd hoe deze game in VR draait.

Dat de mp aangevuld wordt met AI is zeker een pluspunt _/-\o_ Dat hebben veel te weinig sims.
I5 8400 en RTX 2070. Vr bril is een Dell Visor.

Draait prima met 16 man op de grid. Wellicht wel wat grafische dingen iets lager zetten dan Ultra, maar dat verschil zie je nooit door een vr bril. Voornamelijk de AA etc is belangrijk dat die op hoogst kan en dat gaat zonder problemen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Dankzij het eerder geposte filmpje van Empty Box en deels door @Hupske toch het spel gekocht. Het backen van AMS 1 heeft mij veel meer gekost bedacht ik mij dus waarom nu ineens niet meer supporten?

Gelijk een uurtje gespeeld (niet in VR) en dit voelt echt niet aan als Early Acces. Natuurlijk missen er dingen , maar de FFB voelde al redelijk zonder iets aan te passen, pedalen en wheel werden zonder problemen herkent en ik kan alles op ultra zetten zonder onder de 100 fps te komen 3440 x 1440 (droog weer en lichte regen getest rijdend tegen de ai).

Dat is toch ff heel anders dan hoe ACC in het begin aanvoelde. En het PC2 verhaal is al helemaal onzin. Dit voelt al zoveel beter dan die game. Je raakt de auto eigenlijk nooit zo maar kwijt en je kan er echt mee spelen in de bochten. Ik zat binnen 5 minuten met plezier te racen en het was dat ik moest eten.

Het is veel te snel om nu al een eindconclusie te trekken, maar dit is veelbelovend. Als je twijfelt dan zou ik willen aanraden om gewoon gebruik te maken van de 2 uur die je krijgt van Steam om een game te testen.

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:07
Ik heb een ryzen 2700x en een 2070 super. Ik gebruik medium instellingen grafisch. Ik heb een Oculuc CV1.

Met super sampling op 1,3 (Dat is meen ik 170% op steamVR setting) loopt het dan nagenoeg 90fps zonder andere auto's.

Met andere auto's zit ik meestal op 45fps met ASW aan. Al moet ik zeggen dat ASW bijzonder goed werkt. Je merkt er haast niks van.

Laatst wel een race gedaan met Fog aan en dat gaf wel stotters. Het speelt dus prima in VR, maar 90fps constant is bij mij zeker niet haalbaar.

Een Tip trouwens is om sharpening toe te passen ingame.

Ik gebruik deze instellingen:

(graphicsconfigoculusdx11.xml)

Voor steamvr moet je de openVR.xml gebruiken.

<prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="1.000000" />
<prop name="SharpeningClamp" sharpeningclamp="0.090000" />
<prop name="OffsetBias" offsetbias="1.100000" />

• Kevin Kater
Geweldige sim dit en door veel mensen onderschat denk ik. Heb er nog maar zo'n 10 uur in zitten, desondanks durf ik nu al te zeggen dat dit nu al mijn favourite sim is, ondanks dat hij nog in beta is. FFB en physics zijn nu al zeer goed (misschien nog geen RF2) en het ziet er natuurlijk ook heel leuk uit (misschien net geen ACC). Verder vrij gemakkelijk op te zetten (in de UI staat alles op een logische plek) en draait heel fijn in VR. Verder merk ik dat de VR implementatie zeer goed is, waarbij er gedacht is aan veel kleine zaken zoals het centraliseren van het stuur als je in de instellingen zit enz.

Verder zit er best een goed schade model in (geen Iracing ofzo hoor), niet zozeer grafisch, maar je hoeft niet meer met 100km/h tegen een muur aan te rijden voordat je stuur scheef staat.
Ook valt me op dat als je het gras of grind in rijdt, je wagen realistisch reageert (je stuiterd in het gras, wat ook in het echt gebeurd als je met 100km/h+ het gras in rijdt), en in het grind kan je vast komen te zitten, maar ook bijvoorbeeld je auto over de kop slaat als je hard schuin het grind in gaat). Dit heb ik nog nooit in een andere sim gezien (AMS1 niet gespeeld) en vind ik echt een meerwaarde. Nu vermijd je ook echt het gras/grind zoals je in het echt ook zou doen.

Verder valt het me op dat er bijna alleen maar 'pure' auto's in de game zitten zonder ABS/Traction control, daar moet je wel van houden.
Echt een topsim die al zeer volwassen is in zijn beta fase, kan niet wachten op de volgende updates!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:14
Ik heb sinds 2 maanden een simulator, dus nog best een beginner. Ik ben begonnen met Projects cars 2, maar dat voelde niet helemaal realistisch. Lastig uit te leggen. Grafisch wel een fantastische sim.
Sindsdien overgestapt naar ACC. Dit voelde al wat beter, maar zo'n zware GT3 auto is toch wel lastig te "redden" als die uitbreekt. Verder merkte ik dat ik wel erg leunde op de ABS en de TC.
Nu begonnen met AMS2 .Ik vind het grafisch ok, maar toch nog wel net minder dan Project cars 2. De physics en force feedback vind ik daarentegen helemaal fantastisch. Je voelt wel echt precies wat er met de auto gebeurd. Echt wel een sim waar ik me de komende tijd dus op ga storten.
Nu nog even kijken wat voor type auto ik ga kiezen om het een beetje onder de knie te krijgen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Nieuw update staat online 8)

Er wordt aangeraden om je mijn documenten/Automobilista 2 settings folder te verwijderen en je setups en ai aggression setting ook als ik het goed begrijp.

https://steamcommunity.co...etail/2210646652513701617
savale schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:15:
Ik heb sinds 2 maanden een simulator, dus nog best een beginner. Ik ben begonnen met Projects cars 2, maar dat voelde niet helemaal realistisch. Lastig uit te leggen. Grafisch wel een fantastische sim.
Sindsdien overgestapt naar ACC. Dit voelde al wat beter, maar zo'n zware GT3 auto is toch wel lastig te "redden" als die uitbreekt. Verder merkte ik dat ik wel erg leunde op de ABS en de TC.
Nu begonnen met AMS2 .Ik vind het grafisch ok, maar toch nog wel net minder dan Project cars 2. De physics en force feedback vind ik daarentegen helemaal fantastisch. Je voelt wel echt precies wat er met de auto gebeurd. Echt wel een sim waar ik me de komende tijd dus op ga storten.
Nu nog even kijken wat voor type auto ik ga kiezen om het een beetje onder de knie te krijgen. :)
Roco 001 op Oulton is een erg leuke combo om een beetje mee te spelen. Simracing 604 had er een hotlap challenge op en in de 2e helft van de video geeft hij een goede uitleg waar je op moet letten.

YouTube: Hotlap Challenge Time! Automobilista 2 - Roco 001 at Oulton Park

[Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 10-04-2020 22:09]

• Kevin Kater
Voor de bass shakende liefhebbers onder ons: Simvibe wordt sinds eergisteren ondersteund voor AMS2!

(Wil je Simvibe i.c.m. VR, dan zal je je ' parameters' aan moeten passen onder Simxperience>settings>games>AMS2>advanced. Ik was wel even bezig voordat ik dat had uitgevogeld.

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Even een quote vanuit Discord, in het engels. Heb geen zin het verhaal nog een keer te typen :) Conclusie voor wie niet wil lezen, patch 0.8.2.0 is wederom echt een mega verbetering. Physics + AI echt een wereld van verschil, geen moeite meer om AMS 2 gewoon volluit aan te raden :)
Had a quick look at the the latest patch (version 0.8.2.0) and I'm mighty impressed by the work Reiza has done again.

The improvements from 1 patch to another are massive. AI has been much improved (hadn't seriously been touched upon yet) and my first post-patch race against AI was simply awesome (see video). First time that it actually reminded me of AMS 1 regarding AI. Still some first corner / first lap improvements to be made but it's already a giant leap for ai-kind :wink: I do need to up the stock ai settings now, where in the previous patch they would run away from me with the same settings (partly due to ai having a clear advantage and partly due to the physics side of driving the car which was less reliable previously, next topic).

They also fixed a bug with the dampers that had been bothering them since the first beta release which affected almost every car in game. And it shows, I thought the physics were good (much better then pc2) but not great yet. Now with this bug fixed, the cars (tried a couple) handle much more reliable and without the strange understeer (sometimes a sudden aggressive snap-oversteer that really didn't make much sense) that I noticed a couple of times in the previous patch. I really like the physics side of it right now. The only thing I'm missing is the feeling of "weight" in the car. Of course the stock v8 does feels heavy and weight transfer is slow as expected but I'm missing the nuances of weight that ACC does so well. For me, it's somewhere inbetween Assetto Corsa (which always feels light/floaty to me) and ACC.

Had a couple of moments that really made me smile and I didn't feel in the previous patch. Brands Hatch turn 2 (hairpin), you can really drive that hairpin on the edge now, balancing the throttle and steering inputs, love it. Also had a lovely moment driving the Stock v8 on Donnington, at the second to last corner (another hairpin) I missed my braking marker, had the back end sliding out on me. However it was possible to control and manage the slide really nice instead of the car just snapping out. Was awesome to have such a controlled drift going through the hairpin. Never managed that in the previous patch.

So would I recommend it, as of patch 0.8.2 definitely. Especially for the early access price (25 euro or something like that? Come on that's a steal). I have a blast playing it, it runs great, handling is really getting there and Reiza make huge improvements with every patch.
En nog even een snelle opname van mijn eerste 0.8.2.0 race tegen AI (hint, was awesome. Kreeg voor het eerst ams 1 vibes qua AI).

www.simsport-racing.com

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 11:23
Ik heb em ook gekocht.

Weet nog niet wat ik er van moet vinden.
FFB voelt goed aan zo out of the box.

ik zit een beetje met remmen te pielen.
Ik kom van assetto corsa ( competizione ) en daar moet ik flink trappen op de rem wil ik locken
En in deze game heb ik het gevoel als ik maar even de rem aan raak dat ik de brakes al lock.

mijn pedalen : fanatec CSL elite met de load cell

Ik weet het heeft te maken met muscle memory maar toch.

Echt veel info krijg je ook niet vanuit de HUD. je ziet wel je gas en toeren. maar ik wil ook wel zien hoeveel force ik op het rempedaal geef.

edit: ik lees nu ook dat ik niet de enige bent die dit ervaart. https://forum.reizastudio...for-load-cell.9350/page-5

[Voor 11% gewijzigd door murky123 op 11-04-2020 16:47]

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

@murky123 remmen is idd wel anders. Maar ik moet zeggen met de laatste 2 patches is het wel echt veel beter geworden en stoor ik me er niet meer aan. Heb zelf Fanatec v3 en gaat prima zolang ik de remdruk voor de specifieke wagen heb aangepast (bijna alle auto's heb ik remdruk omlaag richting 70-80. Even testen welke remdruk nodig is om bij flink remmen niet meteen de wielen te locken). Veel van die comments in de thread was nog voor de eerste hotfix, toen was het echt onmogelijk. Maar goed sommigen lijken nog steeds problemen te hebben (Reiza is dat nog aan het onderzoeken). Sommigen moeten blijkbaar 2x de pedalen configureren ingame voordat de instellingen goed worden opgepakt. Kan je nog even proberen. Anders even de automobilista 2 map in documents verwijderen en asked opnieuw instellen (zo gebeurt). Schijnt soms ook te helpen. Maar blijft wel anders dan acc bijvoorbeeld. Er zit natuurlijk ook wel verschil in per wagen. De Rocco kan ik best volle bak op rempedaal trappen, de Caterham uiteraard niet maar dat is ook logisch :)

Hud is nog duidelijk early acces, wordt denk ik later nog wel completer. Hetzelfde voor de replays (hoop ik).

Ps. Caterham 620R op Caldham is echt een toffe combinatie. Hard werken maar pure lol :)

[Voor 5% gewijzigd door H-Alien op 11-04-2020 17:50]

www.simsport-racing.com

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

@murky123 Net even gestest met de GTR Ultimate (die was bij mij extreem qua pedaal iets aanraken = lockup) maar die gaat nu ook prima. Bij 100% pedaal druk is het wel snel een lock up maar bij 80% alleen als ik rempedaal te lang volle bak indruk. Wat wellicht ook verwarrend is is dat AMS 2 bij remmen ook een duidelijk geluid geeft van tire scrub (klinkt als blokkeren, is het niet). Pas bij rook van de wielen is het echt blokkeren.

Heb je het bij alle wagens of heb je specifiek bij 1 wagen, dan kan ik dat ook even testen?

www.simsport-racing.com

• murky123
in de setup de pressure terugbrengen helpt idd wel wat. bij de ene wagen wat meer als de andere.

Ik heb net de VR geprobeerd ( oculus quest + link ) en man. het draait als een tierelier. echt top

De rocco in VR is echt een winner voor me. geweldig

ik zou nog wel graag mijn zit positie willen kunnen verandere in het menu. iets omhoog en iets dichter op het stuur. ik heb dat nog niet kunnen vinden in de settings.
en hoe krijg ik die virtual mirror uitgeschakeld?

VR met AMS2 in 1 woord : TOP !

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Zitpositie gaat via awsd toetsenbord (iig omhoog / omlaag. Dichterbij weet ik eigenlijk niet).

Virtual mirror kan volgens mij nog niet apart aan /uit. Je hebt alleen een volledige hud die je kan aanpassen van minimaal naar volledig of telemetry volgens mij.

www.simsport-racing.com

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:14
murky123 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:36:
Ik heb em ook gekocht.

Weet nog niet wat ik er van moet vinden.
FFB voelt goed aan zo out of the box.

ik zit een beetje met remmen te pielen.
Ik kom van assetto corsa ( competizione ) en daar moet ik flink trappen op de rem wil ik locken
En in deze game heb ik het gevoel als ik maar even de rem aan raak dat ik de brakes al lock.

mijn pedalen : fanatec CSL elite met de load cell

Ik weet het heeft te maken met muscle memory maar toch.

Echt veel info krijg je ook niet vanuit de HUD. je ziet wel je gas en toeren. maar ik wil ook wel zien hoeveel force ik op het rempedaal geef.

edit: ik lees nu ook dat ik niet de enige bent die dit ervaart. https://forum.reizastudio...for-load-cell.9350/page-5
In ACC had je ABS he... Ik had in het begin hetzelfde, maar het went echt wel na een uurtje. Pak ook even een auto die niet te snel spint bij te hard remmen anders is het wel een beetje een frustrerende start :) De roco 001 is bijvoorbeeld wel goed te temmen vind ik.

Vanavond ruim een uurtje gespeeld met de nieuwe versie en wat gaat dit toch al lekker zeg. Dit is echt zoveel meer fun vergeleken met ACC of project cars 2.
Ook even een regenrace geprobeerd met een f3 auto. Wel leerzaam om die in bedwang te houden dan. Vooral heel rustig op het gas uit een bocht, maar het mooie is wel dat je goed voelt wat de auto doet. Ze hebben dat echt heel goed voor elkaar vind ik. Veel beter dan project cars 2 en ik vind het zelf ook beter aanvoelen dan ACC.

Oja hier alles op ultra kunnen zetten met een forced SLI profile (2x gtx 1070 2560x1440), moet zeggen dat het er nu ook wel goed uit ziet

[Voor 21% gewijzigd door savale op 11-04-2020 22:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• murky123
het schijnt dat je makkelijk zelf server kunt aanmaken en met een paar man rijden en aanvullen met AI.

kunnen we wel een keer proberen toch ?

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Als je bodies nodig hebt kan ik als ongeleide projectiel flipperkast van muur naar muur meespelen 😉

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Ik zit op een crappy koper verbinding dus denk dat ik als host niet al te succesvol zal worden maar ik doe graag een keer mee als iemand wel kan hosten :)

www.simsport-racing.com

• Darkangle
Is hosten iets wat je vannuit de client doet of is het iets waar ik beter even een servertje voor moet inrichten?

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Kan direct vanuit AMS 2

www.simsport-racing.com

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:05
H-Alien schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:14:
@murky123 Net even gestest met de GTR Ultimate (die was bij mij extreem qua pedaal iets aanraken = lockup) maar die gaat nu ook prima. Bij 100% pedaal druk is het wel snel een lock up maar bij 80% alleen als ik rempedaal te lang volle bak indruk. Wat wellicht ook verwarrend is is dat AMS 2 bij remmen ook een duidelijk geluid geeft van tire scrub (klinkt als blokkeren, is het niet). Pas bij rook van de wielen is het echt blokkeren.

Heb je het bij alle wagens of heb je specifiek bij 1 wagen, dan kan ik dat ook even testen?
Heb het spel (nog) niet maar toen ik verschillende YouTube clips bekeek werd dit (lockup vd remmen) wel benoemd als probleem dat daarna ook gepatched bleek te zijn.

• Kevin Kater
Ondertussen heb ik ruim de helft van alle auto's (en karts) uitgeprobeerd.
Het valt me op dat enkele auto's wel heel extreme lift-off oversteer hebben (de UNO 125pk versie en de MCR s2000), waar ik dat met de andere auto's totaal niet heb.

Ook heeft de UNO bij het minste gerimgste intrappen van het gaspedaal direct onderstuur in een bocht (tot bepaalde hoogte natuurlijk ook realistisch), alleen dit is wel heel extreem. De MCR wil ook rechtdoor als je een bocht uit accelereert, en dat zelfs met achterwielaandrijving. Ik hoop dat dit is/wordt onderkend en er wordt uitgepatched.

Wat sturen die v8 supercars trouwens belachelijk zwaar (direct drive stuur hier). Ik weet dat die dingen zwaar horen te sturen, maar ik wist niet wat me overkwam in het begin. Heb de FFB maar wat lager gezet voor de v8's.

Verder een topgame.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Mooie roadmap voor early release bekend gemaakt vandaag. Plan is om elke week een nieuwe ea versie online te zetten op vrijdag of zaterdag. Waarschijnlijk wordt ea ook verlengd. Volledige info op forum van Reiza maar alvast een flinke quote
Here´s an overview of what you may expect to see during AMS2 Early Access:

GAME MODES

The two currently disabled game modes will become available over the course of Early Access. TIME TRIAL will be the first to come, hopefully before the end of the month.

CHAMPIONSHIP mode will be limited to official series featuring in the game, such as Stock Car Brasil, Copa Truck, Formula Vee and Sprint Race.

While it is unlikely we will also manage to complete the Custom Championship System over the course of Early Access, this remains an important feature which should hopefully follow not too far beyond v1.0.

A career mode is also planned but as a longer term project.

MULTIPLAYER FEATURES

Two common requested features for multiplayer should be integrated during Early Access:
Multiplayer Rating System
Dedicated Server Tool

SIMULATION FEATURES

These are the features that have a substantial role in the simulated series currently in the game which we plan to add support for over the course of Early Access:
DRS
KERS
Push-to-Pass
Copa Truck Speed Trap

CONTENT

The following SERIES are already confirmed to be added over the course Early Access:
Opala Stock Cars 1979 & 1986 (Classic Stock Car Brazil series)
Omega Stock Car 1999 (Classic Stock Car Brazil series)
Copa Montana

Besides these, there are at least 4 MORE UNIQUE CLASSES adding a minimal of 10 NEW CAR MODELS in the works to be added to the Game over Early Access or shortly after - these are mostly content that have not yet been officially announced yet so can´t expand on the details just yet, but you may look forward to a fairly packed Dev Update later this month :)

The following brand new RACE TRACKS will be added over the course of Early Access:
Kyalami 2020
Estoril 2020

The following KART TRACKS from AMS1 are being revamped and are also expected to be added to AMS2 over the course of Early Access:
Interlagos 2020
Granja Viana 2020
007.jpg
A few more of the remaining AMS1 favorites will be upgraded & added to AMS2 over its shelf-life, but these will have to wait for after v1.0 release.

UI & HUD

Both UI & HUD will be actively developed over the course of EA, with new resources & options being added as well as fine tuning and expanding what is already there.

For the UI, the main additions planned for EA are:
Saved Replay page
Driver Profile page
FFB multiplier per car in Setup page

On the HUD front you may expect the following developments to hit the game soon:
Customizable HUD
Telemetry HUD page
Input & FFB meters

GENERAL IMPROVEMENTS & FIXES

Every front of the game will remain under active development and receive substantial upgrades over the course of Early Acccess. Below is a breakdown with a few highlights you may reliably expect to see in this period:
General art standards are still under constant development and you may expect UPDATED SHADERS & TEXTURES for cars and tracks to gradually make its way in over the weekly builds, adding that little bit extra to the visual experience; new_livegrass.jpg
3D ANIMATIONS are obviously still very limited in AMS2 as we have continued to struggle with the exporting process for these assets in the new engine, and as consequence driver animations are still adapted SMS assets used as placeholders, and cars generally miss their animated wipers, suspension, animated damaged parts as well as vibrating parts, while trackside environment generally are still missing life - all of these will be addressed over the course of Early Acess;
CAMERA CINEMATICS, specially for trackside cameras are mostly baseline conversions from the original AMS1 sets, and will be gradually revised to make best of use of the extra resources of the new engine;
The Reiza / Automobilista 2 logos that populate the TRACKSIDE ADS are placeholders which will be replaced by both actual & accurate advertising;
The generic DRIVER NAMES / SUITS / HELMETS will be fully customized per series, including series with real drivers;
The fictional CAR LIVERIES, many of which are still basic 4k upscales of their AMS1 counterparts are in process of being revised & upgraded to be more life-like - all fictional series that haven´t already received this upgrade will be revised in time for v1.0, and we will also be adding Community Liveries selected from applications of Early Backers over this period.
On a similar topic, ability to fully CUSTOMIZE CAR LIVERIES AND CREATE CUSTOM CARSETS is high on our priority list - no definitive timeline for this yet but we hope to manage it while still in Early Access.
On the AUDIO front, there will be refinements and updates to engine sounds, and further developments to the audio engine, aiming mainly to maximise the racing environment outside the cockpit.
PHYSICS & FFB are in constant process of evolution, and FFB in particular will receive some further developments and customization options in upcoming builds.
AI DEVELOPMENT is one of our core priorities for AMS2 - besides the ongoing work to improve their behavior and consistency, we will also be working on their performance issues over the 1st lap and improve their strategical decision making.
The various COLLISION ISSUES with open wheelers and with Trucks spawning on pit garages they don´t fit in are in process of being resolved; we are also investigating reports of car-to-car collisions in Multiplayer and ways to mitigate the excessive friction riding along walls and armco;
Finally User Interface LOCALIZATION for FRENCH, GERMAN, SPANISH & PORTUGUESE languages will be added in time for v1.0 release, with Italian and Chinese to follow next.
[...]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52
zo heb hem ook maar gekocht en even een tijd je bezig geweest , heb de basis gekocht nog niet die dlc updates ..

maar wat een game .. zitten nog wat behoorlijk wat dingen in die wel verbetert kunnen worden maar veel dingen ook die al heel goed zijn

Rij maar eens die tunnel; in van "Monaco" met een beetje je speakers open ........ :9~ :9~
wat een geluid zeg die Feedback van die tunnel >:)
ben wel heel blij dat ik niet snachts aan het game was , want dat was denk ik nu geen buren ruzie maar een buurt ruzie geweest ..
maar echt met deze game ga ik me nog wel even vermaken denk ik , het kan alleen nog maar beter worden en als de DLC ook een beetje smakelijk worden met meer auto's en banen dan denk ik er wel een keer over om hem helemaal te kopen maar dan wel met een sale of zo

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

@Kevin Kater laatste update van gister heeft een "new ffb" profiel wat ervoor moet zorgen dat de ffb met verschillende wagens minder varieert (dus niet meer die overdreven zware v8 waar een andere wagen prima was). Blijkbaar zat er een bugje in de ffb settings waardoor low force boost na overall gain werd geïmplementeerd ipv ervoor.

www.simsport-racing.com

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:32
Met de laatste update krijg ik eindelijk mijn stuur en pedalen goed geconfigureerd en wauw Automobilista 2 is echt dikke pret zeg!

Ik vond de eerste Automobilista al super, maar sinds de komst van VR in 2016 en het uitblijven van support daarvoor heb ik daar amper nog mee gereden. VR in Automobilista 2 draait bij mij out-of-the-box gewoon prima (in tegenstelling tot bijvoorbeeld ACC dat ik echt niet fatsoenlijk werkend krijg...).

Het voelt allemaal nog duidelijk wat in ontwikkeling zijnd aan, maar dit is wel echt een sim waar ik naast iRacing en rFactor 2 wel regelmatig wat rondjes in ga rijden :)

iRacing Profiel

• Kevin Kater
H-Alien schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:55:
@Kevin Kater laatste update van gister heeft een "new ffb" profiel wat ervoor moet zorgen dat de ffb met verschillende wagens minder varieert (dus niet meer die overdreven zware v8 waar een andere wagen prima was). Blijkbaar zat er een bugje in de ffb settings waardoor low force boost na overall gain werd geïmplementeerd ipv ervoor.
Uitgeprobeerd en inderdaad, wagen stuurt nu een stuk lichter (realistischer naar mijn gevoel). Toch wel knap hoe Reiza iedere week toch weer een leuke update weet uit te brengen met zo'n klein team.

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Zeker, elke update is telkens weer een echte stap vooruit. Zit even volop in wat acc kampioenschappen maar zodra ams 2 multilayer op orde is met dedicated servers enzo heb ik wel zin in een kampioenschapje :)

www.simsport-racing.com

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:52
Van wat ik begreep had Reiza ooit aangegeven dat ze niet bezig waren met mod support voor deze titel, weet iemand of hoe ze hier nu naar kijken?

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Voorlopig nog niet, ze zijn nu vooral bezig alles klaar te krijgen voor release. Ook de roadmap daarna geeft niks weer van officiële mod support. Het is afwachten of er na release modders mee uit de voeten kunnen zonder officiële support.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kevin Kater
Maandelijkse update praat is weer uit:

https://www.bsimracing.co...-2020-development-update/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Jan Hein schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:50:
Met de laatste update krijg ik eindelijk mijn stuur en pedalen goed geconfigureerd en wauw Automobilista 2 is echt dikke pret zeg!

Ik vond de eerste Automobilista al super, maar sinds de komst van VR in 2016 en het uitblijven van support daarvoor heb ik daar amper nog mee gereden. VR in Automobilista 2 draait bij mij out-of-the-box gewoon prima (in tegenstelling tot bijvoorbeeld ACC dat ik echt niet fatsoenlijk werkend krijg...).

Het voelt allemaal nog duidelijk wat in ontwikkeling zijnd aan, maar dit is wel echt een sim waar ik naast iRacing en rFactor 2 wel regelmatig wat rondjes in ga rijden :)
Ik had al meer positieve reacties gelezen over de VR ondersteuning. Zojuist de Early Access version gekocht en ben benieuwd :D

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Even een reminder voor iedereen die zit te denken aan aanschaf. Komende week zal de early acces korting gehalveerd worden van 40% naar 20%.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Vanochtend gekocht en mijn eerste rondjes gereden. Ben onder de indruk.

Moest even wennen aan de FFB en het rijden. Voelt zeker anders aan dan Raceroom, maar na een paar uurtjes kreeg ik het wel door. Ligt ook een beetje aan de auto natuurlijk en elke switchen moet je eigenlijk niet doen, maar ja je wilt toch de eerste uurtjes even zo veel mogelijk proberen :P

Grafisch zeker wel mooi. Zeker beter dan sommige andere titels. Dag en Nacht vind ik echt wel een aanvulling en vind dat iedere sim dat moet hebben, helaas heeft niet elke sim dit. Goede content ook

Morgen maar weer even racen, want er zijn te veel combinaties mogelijk.

Ben benieuwd waar het heen gaat. Hoop dat er ook endurances races komen online etc. Hoop dat ze dan driver swaps mogelijk maken. Afwachten wat de plannen zijn.

FFB kan hier en daar nog wel een update gebruiken heb ik het idee, maar de basis is zeker goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Mijn eerste indruk van Automobilista 2 is positief.
VR werkt "out of the box" meteen goed (y)

ff een paar rondjes met de Caterham 620R :P

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TiezZ_BE
H-Alien schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:09:
Even een reminder voor iedereen die zit te denken aan aanschaf. Komende week zal de early acces korting gehalveerd worden van 40% naar 20%.
Gisteren direct aangeschaft (na lang lurken), vooral owv de goede VR. Hopelijk leveren ze een beter product af als PC2 met deze engine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkangle
Voor de VR liefhebbers met een zware pc =
In je documents vind het bestand graphicsconfigopenvrdx11.xml
Zoek de volgende regel;
<prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="0.000000" />

Verander deze naar:

Geen idee waarom dit niet default is, maar there you go (zou ook moeten werken voor project cars 2).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Maurice W schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:36:
Mijn eerste indruk van Automobilista 2 is positief.
VR werkt "out of the box" meteen goed (y)

ff een paar rondjes met de Caterham 620R :P
[YouTube: Automobilista 2 - Testrun Caterham 620R @Japan [VR view]]
Die Caterhams zijn echt geweldig. Beetje tricky in het begin, maar super cool om te rijden.

Gaaf om te zien in VR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:32
Darkangle schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:31:
Voor de VR liefhebbers met een zware pc =
In je documents vind het bestand graphicsconfigopenvrdx11.xml
Zoek de volgende regel;
<prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="0.000000" />

Verander deze naar:

Geen idee waarom dit niet default is, maar there you go (zou ook moeten werken voor project cars 2).
Dank! Had deze al ergens voorbij zien komen en zojuist even geprobeerd: maakt de boel inderdaad net weer wat mooier op mijn CV1 (net als het sharpening-filter in iRacing) en het lijkt bij mij geen invloed te hebben op de performance. Dit begint toch wel een heel erg fijne sim te worden, misschien maar eens op zoek naar een league als het wat verder ontwikkeld is :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52
StephanL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:41:
[...]

Die Caterhams zijn echt geweldig. Beetje tricky in het begin, maar super cool om te rijden.
Het is wel een auto die je moet liggen inderdaad , vind hem nog een wat gevoelig en zenuwachtig ...
je met er een beetje agressieve rijstijl voor hebben , dus het gooien en smijten door alles heen dan is het een leuke bak

maar luistert soms wel erg nauw :o

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
Jan Hein schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:42:
[...]

Dank! Had deze al ergens voorbij zien komen en zojuist even geprobeerd: maakt de boel inderdaad net weer wat mooier op mijn CV1 (net als het sharpening-filter in iRacing) en het lijkt bij mij geen invloed te hebben op de performance. Dit begint toch wel een heel erg fijne sim te worden, misschien maar eens op zoek naar een league als het wat verder ontwikkeld is :)
No problem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TiezZ_BE
Jan Hein schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:42:
[...]

Iets opzetten mss ,een enkele race om eens te testen? Niet dat je van mij veel tegenstand moet verwachten. Rij nog maar recent in VR en heb nog maar 2 korte testsessies in AMS 2 kunnen afwerken. Maar het beviel me zeker *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
TiezZ_BE schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:54:
[...]

Iets opzetten mss ,een enkele race om eens te testen? Niet dat je van mij veel tegenstand moet verwachten. Rij nog maar recent in VR en heb nog maar 2 korte testsessies in AMS 2 kunnen afwerken. Maar het beviel me zeker *O*
Ik zou graag meedoen.

Ik ben zeer goed in spinnen.
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee