Oh, ben benieuwd. Vond de P3's en '74 Porsche altijd wel super rijden. Zou zonde zijn als dat nu veel minder was.Mystikal schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:49:
Lees net dat de update van gisteren flinke gevolgen heeft voor de P3 en de 911 '74.
Een stuk minder glijden. Nog niet zelf kunnen beoordelen.
Idd, beide zeer leuke auto's. De P3's vond ik inderdaad redelijk 'slidey' ivm gedrag maar daarom niet slecht, ben benieuwd...ared schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:51:
[...]
Oh, ben benieuwd. Vond de P3's en '74 Porsche altijd wel super rijden. Zou zonde zijn als dat nu veel minder was.
Morgen een race gepland staan op Cordoba #2. Maar die P3 hebben serieuze problemen met oververhitting van de banden (linkerzijde op deze baan). Naar 3 ronden zijn ze donker geel / oranje...
Helaas heeft de update daar geen verbetering in gebracht.
Helaas heeft de update daar geen verbetering in gebracht.
Basement Bios ---- Exo-S
Weet ff niet of Cordoba #2 de middellange of de langste variant is, maar beide hebben echt wel een paar slopende doordraaiers naar rechts. Linksvoor krijgt het altijd zwaar te verduren, volgens mij redelijk ongeacht welke auto je rijdt...
Is de korte variant. Is inderdaad pittig voor de banden, maar na een rondje of 3 al serieuze problemen. Settings proberen aan te passen, maar bracht niet veel. Klein beetje uitstel, maar eenmaal oververhit geen kans meer om ze koel te krijgen.ared schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:03:
Weet ff niet of Cordoba #2 de middellange of de langste variant is, maar beide hebben echt wel een paar slopende doordraaiers naar rechts. Linksvoor krijgt het altijd zwaar te verduren, volgens mij redelijk ongeacht welke auto je rijdt...
Wel een leuke baan!
Basement Bios ---- Exo-S
Goedemorgen allemaal,
Sinds kort heb ik een dedicated gamen pc waarmee ik meer mee kan doen met andere sim games dan Assetto Corsa en ACC.
Door te zoeken ben ik al op Racing Life gekomen maar heb ik ook gelezen dat er tweaks zijn voor het verbeteren van de FFB. Hier hier heb ik nog geen goede uitleg voor gevonden (mocht je hier iets van weten, hoor ik dat graag!).
Als er nog andere opties zijn die goed zijn om te weten/de ervaring verbeteren, hoor ik die graag.
Sinds kort heb ik een dedicated gamen pc waarmee ik meer mee kan doen met andere sim games dan Assetto Corsa en ACC.
Door te zoeken ben ik al op Racing Life gekomen maar heb ik ook gelezen dat er tweaks zijn voor het verbeteren van de FFB. Hier hier heb ik nog geen goede uitleg voor gevonden (mocht je hier iets van weten, hoor ik dat graag!).
Als er nog andere opties zijn die goed zijn om te weten/de ervaring verbeteren, hoor ik die graag.
https://forum.reizastudio...ew-recommendations.11135/Disturbed Ange schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 06:57:
Goedemorgen allemaal,
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
FFB is ook grotendeels persoonlijke voorkeur. Het hangt ook af van de instellingen van je Base(/stuur) en het merk en type van base, en de instellingen die je daarvan gebruikt.Disturbed Ange schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 06:57:
Goedemorgen allemaal,
Voor AC zie ook: https://www.racedepartmen...d-more-ffb-tweaks.181245/ (vele pagina's vol met leesplezier )
Eergisteren een race in de regen gereden op Hockenheim short met de Caterham academy. Dat was geen fijne ervaring
Na mijn Moza R16 en een nieuwe PC aangeschaft te hebben, heb ik Automobilista 2 eigenlijk niet meer aangeraakt. Nu wilde ik die van het weekend proberen, maar kreeg mijn stuur niet goed aan de praat.
- Toekennen van de axis voor het sturen naar links en rechts lukt.
- Het calibreren van het stuur daarna lukt eveneens. Het calibratie programma reageert prima op de bewegingen van het stuur.
Je zou dan denken dat het stuur door het spel herkent wordt en verder naar behoren zal werken. Echter, wanneer ik in een auto het circuit op ga, kan ik enkel rechtdoor rijden. Sturen is er helemaal niet bij. Omhoog en omlaag schakelen werkt overigens wel, dus een en ander aan het stuur wordt wel gedetecteerd. De gas- en rempedalen (Heusinkveld Sprint) werken eveneens, hoewel ik het spel eerst een keer moest afsluiten en opnieuw opstarten voor de pedalen gedetecteerd werden. Dat had op het probleem met het stuur echter geen effect.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hier een oplossing voor?
Ik ga vanavond nog het een en ander proberen, zoals het weggooien van de Automobilista 2 directory onder Documents en eventeel het gehele spel verwijderen en opnieuw installeren. Maar aangezien ik afgelopen weekend feitelijk met een schone installatie begonnen ben, heb ik vooralsnog weinig hoop.
- Het calibreren van het stuur daarna lukt eveneens. Het calibratie programma reageert prima op de bewegingen van het stuur.
Je zou dan denken dat het stuur door het spel herkent wordt en verder naar behoren zal werken. Echter, wanneer ik in een auto het circuit op ga, kan ik enkel rechtdoor rijden. Sturen is er helemaal niet bij. Omhoog en omlaag schakelen werkt overigens wel, dus een en ander aan het stuur wordt wel gedetecteerd. De gas- en rempedalen (Heusinkveld Sprint) werken eveneens, hoewel ik het spel eerst een keer moest afsluiten en opnieuw opstarten voor de pedalen gedetecteerd werden. Dat had op het probleem met het stuur echter geen effect.
Ik ga vanavond nog het een en ander proberen, zoals het weggooien van de Automobilista 2 directory onder Documents en eventeel het gehele spel verwijderen en opnieuw installeren. Maar aangezien ik afgelopen weekend feitelijk met een schone installatie begonnen ben, heb ik vooralsnog weinig hoop.
ik heb ook na een tijdje AMS2 weer aangeslingerd en had hetzelfde maar met een G29.Huugje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:42:
Na mijn Moza R16 en een nieuwe PC aangeschaft te hebben, heb ik Automobilista 2 eigenlijk niet meer aangeraakt. Nu wilde ik die van het weekend proberen, maar kreeg mijn stuur niet goed aan de praat.
Reset to Defaults was voor mij de oplossing bij de key-mapping.
schijnt al een bug te zijn die ook in project cars 2 zat. Wellicht helpt dit ook voor jou.
Als je het een tijd niet meer heb aangeraakt staat je wel een hoop plezier te wachten, ik vind het echt enorm verbeterd.
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Het is mij gisteren gelukt om mijn stuur aan de praat te krijgen door zowel directory Automobilista 2 in de Documents directory te verwijderen als jouw Reset to Defaults suggestie te gebruiken en het stuur opnieuw te configureren. Ik weet dan ook niet welke van de twee de truc was, maar ik kan nu in ieder geval sturen in een auto ;-).BobbLeeSwaggr schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:51:
[...]
ik heb ook na een tijdje AMS2 weer aangeslingerd en had hetzelfde maar met een G29.
Reset to Defaults was voor mij de oplossing bij de key-mapping.
schijnt al een bug te zijn die ook in project cars 2 zat. Wellicht helpt dit ook voor jou.
Als je het een tijd niet meer heb aangeraakt staat je wel een hoop plezier te wachten, ik vind het echt enorm verbeterd.
Nu nog alles verder instellen om het op smaak te krijgen. Ik was in ieder geval blij met de hands off beveiliging die mijn Moza heeft, want het stuur begon onmiddelijk als een gek te oscilleren toen ik de pit uitreed. Maar na wat FFB instellingen gewijzigd te hebben lijkt dat opgelost. Evengoed een pijnlijke ervaring.
In ieder geval bedankt voor je suggestie.
Reiza heeft deal gesloten met IMSA. 
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De 1.6 update van AMS2 zit er aan te komen. In mei was er al een development update over de 1.6 release en nu ook part 2. Op hun Youtube channel zijn ook verschillende video’s te vinden over deze update.
Automobilista 2 May 2024 Development Update - The Road to V1.6 Pt1
https://forum.reizastudio...e-road-to-v1-6-pt1.33571/
Automobilista 2 September 2024 Development Update - The Road to V1.6 Pt2
https://forum.reizastudio...e-road-to-v1-6-pt2.33992/
En binnenkort nog een derde deel, onder meer over UI en audio verbeteringenPatrickC schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:33:
De 1.6 update van AMS2 zit er aan te komen. In mei was er al een development update over de 1.6 release en nu ook part 2. Op hun Youtube channel zijn ook verschillende video’s te vinden over deze update.
Fijn dat we een grotere grid gaan krijgen! Soms voelt le mans track toch wel erg leeg qua autos
If it bleeds, it can be killed!
het is jammer dat het vooralsnog alleen om single player gaat, maar als de multiplayer grids (betrouwbaar!) naar 30 toe gaan, zou ik ook al heel happy zijn!Logic schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:26:
Fijn dat we een grotere grid gaan krijgen! Soms voelt le mans track toch wel erg leeg qua autos
Als beta tester kan ik zeggen dat er veel leuke dingen aan gaan komen! Zoals dus een grotere grid
Ben benieuwd :)! Hoe voelen de wagens aan in 1.6?Milan1NL schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:34:
Als beta tester kan ik zeggen dat er veel leuke dingen aan gaan komen! Zoals dus een grotere grid
Behoorlijk anders, en moest er in sommige auto's echt wel even aan wennen. Maar ik denk dat degenen die altijd geroepen hebben dat AMS2 zweverig voelde en onmogelijke slip angles had, dat die wel heel tevreden kunnen zijn. Haters zullen er altijd wel blijven, maar Reiza heeft echt wel naar de feedback geluisterd.Flying Hawkic schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:10:
Ben benieuwd :)! Hoe voelen de wagens aan in 1.6?
Is het verschil groter dan destijds met 1.5?ared schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:44:
[...]
Behoorlijk anders, en moest er in sommige auto's echt wel even aan wennen. Maar ik denk dat degenen die altijd geroepen hebben dat AMS2 zweverig voelde en onmogelijke slip angles had, dat die wel heel tevreden kunnen zijn. Haters zullen er altijd wel blijven, maar Reiza heeft echt wel naar de feedback geluisterd.
Als ik je goed begrijp, is 1.6 minder vergevingsgezind?
Poeh, ik moet eerlijk zeggen dat ik me het verschil tussen 1.4 en 1.5 niet eens zo goed meer voor de geest kan halen. Ik heb 1.4 ook maar een paar maanden gespeeld voor 1.5 uit kwam, daarvoor zat ik nog op PC2. Als ik het me goed herinner waren bijvoorbeeld de Caterhams en F-Trainers in 1.4 niet fatsoenlijk te rijden, en zijn die in 1.5 getransformeerd tot mijn favoriete auto's in het spel. Maar ja, ik ben zelf in de afgelopen anderhalf jaar ook wel een stuk beter geworden. Maar ik dacht dat GT4 en GT3 bijvoorbeeld niet zo heel heftig veranderd zijn tussen 1.4 en 1.5? Het zal dus ook echt wel afhangen van welke auto je probeert.Flying Hawkic schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:15:
Is het verschil groter dan destijds met 1.5?
Als ik je goed begrijp, is 1.6 minder vergevingsgezind?
Maar ja, 1.6 is inderdaad minder vergevingsgezind, tot het punt dat ik bij sommige auto's denk: volgens mij kun je deze irl wel met meer overstuur een bocht om gooien dan dit. Daar moet ik bij zeggen dat ik zelf echt super slecht ben in afstellen van auto's, dus ik rij bijna altijd default set-up. Waarschijnlijk valt er nog wel e.e.a. te finetunen via set-ups.
Maar al met al vind ik het gevoel zeker beter, en denk ik dat het meer in lijn is met waar hardcore simmers om gevraagd hebben.
Nu 1.6 echt soon?
https://forum.reizastudio...pdate-the-new-cars.34156/
Ziet er goed uit iig. Ook wel goed voor de sim dat er LFM in het spel komt :
Uit onderstaande kan ik afleiden dat de update wellicht ergens in de komende twee weken er toch aan zit te komenBeakzz schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 00:15:
Nu 1.6 echt soon?![]()
[YouTube: Automobilista 2 - Low Fuel Motorsports V1.6 MP Test @ Road Atlanta]
Van de beta testers is toch te horen dat het moeilijker wordt. Sommige auto's in AMS2 kan je momenteel echt "misbruiken" zonder veel nadeel te ondervinden. Dat zal moeilijker worden.
with the team currently performing the final touches for the V1.6 update to Automobilista 2. As they do, I´ll be sharing some of the great news associated with this milestone update, along with some exciting previews and important information to be aware of before the update drops.
There is a lot to cover still so instead of tiring everyone´s eyesights (including my own) packing everything into a single overlong article, we are going to do this a little differently by breaking it down in parts over the course of the next few days before release time.
Reiza kennende betekent 'next few days' dat het nog wel eens tot de kerst kan duren. 😅
Ik heb vanavond de 1.6 beta even uitgeprobeerd. Natuurlijk nog maar een paar track/car combinaties, maar ik moet zeggen dat het wel behoorlijk anders aanvoelt. En anders is… beter.
Qua performance zit het ook wel goed… heb eerst even op mijn ultra-wide monitor gespeeld in 3440x1440 met alles op max settings en zit dan bijna constant boven de 200 FPS. Hierna in VR op mijn Quest 3 met Virtual Desktop op Godlike settings en de in-game settings bijna allemaal op high en haal dan een constante 90 FPS. Ik gebruik de laatste versie van Open Composite ipv de standaard Steam VR.
Ben benieuwd! Wat is er precies anders?PatrickC schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:28:
Ik heb vanavond de 1.6 beta even uitgeprobeerd. Natuurlijk nog maar een paar track/car combinaties, maar ik moet zeggen dat het wel behoorlijk anders aanvoelt. En anders is… beter.Qua performance zit het ook wel goed… heb eerst even op mijn ultra-wide monitor gespeeld in 3440x1440 met alles op max settings en zit dan bijna constant boven de 200 FPS. Hierna in VR op mijn Quest 3 met Virtual Desktop op Godlike settings en de in-game settings bijna allemaal op high en haal dan een constante 90 FPS. Ik gebruik de laatste versie van Open Composite ipv de standaard Steam VR.
Maakt Open Composite een groot verschil met Steam VR?
Er komt meer informatie door van de banden/circuit naar mijn stuur (Fanatec GT DD Pro met McLaren v2 stuur) en de auto’s rijden veel minder op rails. Het gaat voor mij nu meer in de richting van rF2/LMU, wat voor mij nog steeds de beste physics/FFB biedt. En de UI is ook vernieuwd. Ziet er allemaal iets strakker uit.Flying Hawkic schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:57:
[...]
Ben benieuwd! Wat is er precies anders?
Maakt Open Composite een groot verschil met Steam VR?
Open Composite heeft minder overhead waardoor de performance een stukje beter is tov Steam VR. Verder kun je Open Composite heel makkelijk tweaken via de OSD van OpenXR toolkit om zo nog meer performance er uit te halen. Ik gebruik altijd een installatie per game, door de open VR api dll te vervangen door de Open Composite dll.
Die nieuwe Lamborghini Super Trofeo die deel uitmaakt van de komende 1.6 update is nu al één van mijn favoriete auto’s in sim racing. Lijkt me ook uitermate geschikt voor multiplayer races.
De lang verwachte 1.6 update is gisteren eindelijk released.
https://forum.reizastudio...hini-dlcs-released.34257/
https://forum.reizastudio...hini-dlcs-released.34257/
Ben nog steeds niet overtuigd, mooi dat ze zoveel moeite doen maar los van de gfx en alternatieve content, vind ik AC en ACC nog steeds veel beter aanvoelen.
En nog steeds vervelende zaken zoals noodzaak om spel te herstarten als je grafische opties verandert, onmogelijk om stuur/wiel te verbergen tenzij je race verlaat, tijdens replay zie je niet alleen de race maar worden ook alle haptics opnieuw afgespeeld (zéér vervelend), scrollbar in de menu's doet ook nog steeds heel raar enz.
En nog steeds vervelende zaken zoals noodzaak om spel te herstarten als je grafische opties verandert, onmogelijk om stuur/wiel te verbergen tenzij je race verlaat, tijdens replay zie je niet alleen de race maar worden ook alle haptics opnieuw afgespeeld (zéér vervelend), scrollbar in de menu's doet ook nog steeds heel raar enz.
[ Voor 51% gewijzigd door lapino op 30-11-2024 17:44 ]
Van ACC ben ik niet zo’n fan… ik vind de meeste auto’s niet lekker rijden… AC speel ik wel veel meer, met name auto’s van RSS en VRC, die icm CSP erg goed zijn. Alleen de AI in AC is niet echt geweldig. RF2 en LMU zijn mijn favorieten, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik AMS2 de laatste maanden het meeste speel (ik heb ook beta toegang, dus speel al langer deze 1.6 update). Als ik b.v. de LMP2 gen2 op Sebring rijdt, dan komt het gevoel heel dicht bij rF2/LMU en het ziet er geweldig uit in VR op mijn Quest 3.lapino schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:27:
Ben nog steeds niet overtuigd, mooi dat ze zoveel moeite doen maar los van de gfx en alternatieve content, vind ik AC en ACC nog steeds veel beter aanvoelen.
Wat betreft de noodzaak om het spel te herstarten als je grafische opties verandert, dat geldt niet voor alle settings en hoe vaak verander je deze dan? Verder start AMS2 erg snel op. Dus ik stoor me daar niet aan. Replays bekijk ik nooit. De UI ben ik wel met je eens… de nieuwe is wel beter, maar deze werkt op sommige plekken nogal vreemd. Regelmatig start ook een race met een ander aantal AI dan ik had ingesteld. Die bug zit er al jaren in en ook in de nieuwe UI heb ik het al een keer gehad.
Idd, AC is ook mijn favoriet icm RSS mods maar die AI...zo jammer dat daar nog in al die jaren niks aan gebeurd is. Miljoenen mods maar een mod die de AI grondig aanpakt...nope. RF2 heb ik niet, en LMU lijkt me niet beste investering (geruchten dat ze failliet gaan). Ik weet dat het online gebeuren 'hot' is, maar ik mis toch echt een revolutie op vlak van AI...net in een tijd dat het allemaal AI is wat de klok slaat, is het blijkbaar niet makkelijk (of interessant?) om goeie AI te ontwikkelen voor een racegame.
[ Voor 48% gewijzigd door lapino op 30-11-2024 18:59 ]
Ik heb in Raceroom de beste gevechten gehad met de AI, maar dat is ook al weer 2 jaar geleden dat ik het (echt) gespeeld heb (en met een aangepaste config voor de adaptive AI)lapino schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:57:
Idd, AC is ook mijn favoriet icm RSS mods maar die AI...zo jammer dat daar nog in al die jaren niks aan gebeurd is. Miljoenen mods maar een mod die de AI grondig aanpakt...nope. RF2 heb ik niet, en LMU lijkt me niet beste investering (geruchten dat ze failliet gaan). Ik weet dat het online gebeuren 'hot' is, maar ik mis toch echt een revolutie op vlak van AI...net in een tijd dat het allemaal AI is wat de klok slaat, is het blijkbaar niet makkelijk (of interessant?) om goeie AI te ontwikkelen voor een racegame.
Alle content voor Raceroom is t/m 6 dec geloof ik gratis te spelen dus je zou het makkelijk kunnen proberen.
AC AI is belachelijk slecht idd dus dat spel gebruik ik alleen nog maar voor cruisen en trackdays. Kocht vroeger ook al die mods, maar als je er toch niet echt mee kan racen heeft dat ook geen nut (niet zo dol op mp meer).
AMS vind ik gewoon vermakelijk en draait goed (met of zonder VR) op mijn oude 2080 dus dat helpt
Zojuist de V6000 Extreme2 custom FFB file van Danielkart even geprobeerd en moet toch wel zeggen dat deze beter aanvoelt dan de standaard Default of Default+ setting. Hoewel deze nog niet is aangepast voor de 1.6 update, is deze toch al erg goed en Danielkart is al bezig met de V6000 Extreme3.
Default+ voelt zo goed aan dat ik geen behoefte meer heb aan een custom profiel.
In de begindagen van AMS2 wel eens een custom profiel getest met mijn oude TM base, maar voegde toen weinig toe.
In de begindagen van AMS2 wel eens een custom profiel getest met mijn oude TM base, maar voegde toen weinig toe.
Ik wou AMS2 nog eens proberen, maar in tussentijd heb ik een Simucube 2 pro wheelbase met Simucube AP pedals.
Ik krijg niets aan het werk in AMS2, ookal kan je gewoon simucube als wheelbase selecteren. Iemand enig idee?
Ik heb tot nu toe uitsluitend iracing gedaan met deze wheelbase, dus geen idee of andere sims er ook last van hebben.
Ik krijg niets aan het werk in AMS2, ookal kan je gewoon simucube als wheelbase selecteren. Iemand enig idee?
Ik heb tot nu toe uitsluitend iracing gedaan met deze wheelbase, dus geen idee of andere sims er ook last van hebben.
Wat werkt er niet?Engineer Stewie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:26:
Ik wou AMS2 nog eens proberen, maar in tussentijd heb ik een Simucube 2 pro wheelbase met Simucube AP pedals.
Ik gebruik ook AMS2 en SC2 Pro. Zaken die je kan checken:
- Als je VR speelt, moet je ervoor zorgen dat AMS2 het actieve venster is. Even uit VR gaan en in de taakbalk op AMS2 klikken.
- Check in de instellingen van AMS2 dat throttle, steering, enz. juist zijn toegewezen.
- Update Simucube software
Gisteren voor het eerst 1.6 even getest in de P3 op Ibarra. Zowel in het nat als droog.
Moet toch wel zeggen dat het slidey gevoel stukken minder is. Het voelt voor mij veel realistischer aan. Ook rijden in de regen voelt anders en beter. Beduidend minder grip op de ideale lijn en wat minder overdreven spray van de voorligger.
Moet toch wel zeggen dat het slidey gevoel stukken minder is. Het voelt voor mij veel realistischer aan. Ook rijden in de regen voelt anders en beter. Beduidend minder grip op de ideale lijn en wat minder overdreven spray van de voorligger.
Ik krijg mijn wheelbase niet gecalibireerd, geen steer input etc. Alles is up to date.Flying Hawkic schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:57:
[...]
Wat werkt er niet?
Ik gebruik ook AMS2 en SC2 Pro. Zaken die je kan checken:
- Als je VR speelt, moet je ervoor zorgen dat AMS2 het actieve venster is. Even uit VR gaan en in de taakbalk op AMS2 klikken.
- Check in de instellingen van AMS2 dat throttle, steering, enz. juist zijn toegewezen.
- Update Simucube software
Heb je met een ander spel getest?Engineer Stewie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:34:
[...]
Ik krijg mijn wheelbase niet gecalibireerd, geen steer input etc. Alles is up to date.
Werkt hier gewoon. Heb je de assignments ook goed staan?Engineer Stewie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:26:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wat bedoel je precies met niets aan het werk krijgen? Ik weet dat het in AMS2 altijd een probleem is geweest om het roteren van het stuur te detecteren. Oplossing daarvoor is het tijdelijk even aanpassen van de wheel lock tot 300 graden of minder (neem aan dat Simucube zelf software heeft waarin dat aangepast kan worden). En dan voor het detecteren naar links het stuur volledig naar links draaien en dan weer terug naar center. Tijdens het teruggaan naar center zou de beweging gedetecteerd moeten worden. Hetzelfde voor het draaien naar rechts.Engineer Stewie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:26:
Maar als het spel echt helemaal niets van je stuur detecteert, dan zal er iets anders aan de hand zijn.
Overigens dien je ook in AMS2 Shared Memory op Project Cars 2 te zetten volgend het volgende:
https://simucube.com/docs/tuner/games/automobilista2/
[ Voor 6% gewijzigd door Huugje op 04-12-2024 06:48 ]
Ik doe uitsluitend iracing en daar werkt altijd alles prima.
Ondertussen werkt het, maar enkel als ik wheel base "SC1" kies. ALs ik "SC2 pro" kies gebeurd er niets.
Enfin, het is maar om wat te racen met een maat en ga me er verder niet in verdiepen.
Nu doet enkel mijn BST ALpha wat gek, waar ik in iracing mijn eigen gecreërd profiel voor mijn neus krijg, is in AMS2 ineens alles wit en krijg dat niet verandert. Maar dat zal dan ergens iets in Simhub zijn.
Moet zeggen, de FFB van AMS2 is wel andere koek als iracing. Ik heb met de Fanatec DD2 altijd AMS2 V1.4 gedaan als ik me niet vergis. AMS2 voelt wel veel beter moet ik bekennen.
Nu mijn grafische settings nog eens opsnorren, want mijn buitenste schermen zijn preciesbij elkaar geknepen(dashboard verspringt 5mm naar boven en de binnenspiegel zit 5mm te laag.
Wat een gezeik zijn die triple screens settings toch altijd bij AMS2.
Ik krijg heel andere waardes te zien als ik gewoon de settings open of als ik er over hoover.
Uiteindelijk wel weer gelukt, was vergeten dat je de hoogte moet berekenen ipv over te nemen van je spec sheet...
Ik krijg heel andere waardes te zien als ik gewoon de settings open of als ik er over hoover.
Uiteindelijk wel weer gelukt, was vergeten dat je de hoogte moet berekenen ipv over te nemen van je spec sheet...
Ja, dat blijft een gedoe. Hoe heb jij de hoogte berekend? Niet de fysieke waarde genomen van je monitor incl. bezels?Engineer Stewie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:46:
Want ik heb na de herinstallatie van m'n Game PC m'n sidemonitors ook niet 100% lekker staan in AMS2. De verticale waardes zijn niet top waardoor bijvoorbeeld de zijspiegels van formule autos verspringen t.o.v. de center monitor.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 04-12-2024 10:53 ]
Klopt, Default+ is al goed, maar ik merkte wel dat ik voor elke auto de FFB sterkte omlaag moest zetten om op sommige momenten geen clipping te krijgen (b.v. op Spa bij Eau Rouge/Raidillon en Pouhon bochten). Ik heb Gain op 65 staan in de standaard FFB settings en gebruik voor mijn Fanatec GT DD Pro 8nm de recommended settings. Bij de custom FFB file met de recommended settings voor mijn stuur (Fanatec settings en in-game) heb ik die clipping problemen niet. Verder is het ook erg simpel om tussen Custom en Default+ te switchen, om zo de verschillen te voelen.TiezZ_BE schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:31:
Default+ voelt zo goed aan dat ik geen behoefte meer heb aan een custom profiel.
Deze calc?Engineer Stewie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:46:
/f/image/09tUxNpZSnJ7E4Lf2PX1jNQN.png?f=fotoalbum_large)
Ja idd, als je deze neemt komt hij heel goed uit. Ik heb mijn bezels wat over elkaar, ik heb 0.4 als bezel dikte.
Het is reeds gelukt inderdaad met deze calculator.
Default+ is toch juist bedoeld voor belt-driven bases tot 3-3,5Nm?PatrickC schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:58:
Klopt, Default+ is al goed, maar ik merkte wel dat ik voor elke auto de FFB sterkte omlaag moest zetten om op sommige momenten geen clipping te krijgen (b.v. op Spa bij Eau Rouge/Raidillon en Pouhon bochten). Ik heb Gain op 65 staan in de standaard FFB settings en gebruik voor mijn Fanatec GT DD Pro 8nm de recommended settings. Bij de custom FFB file met de recommended settings voor mijn stuur (Fanatec settings en in-game) heb ik die clipping problemen niet. Verder is het ook erg simpel om tussen Custom en Default+ te switchen, om zo de verschillen te voelen.
Ik ben in ieder geval over gestapt van Default+ naar Default toen ik mijn T300 inwisselde voor een Moza R12, en met gain 70 bevalt dat me heel goed.
Waar heb je die info vandaan? Ik zie hier niets staan over belt-drive/direct-drive en nm van de bases.ared schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:36:
Default+ is toch juist bedoeld voor belt-driven bases tot 3-3,5Nm?
:strip_exif()/f/image/5Sbu23g62XSUHHAfvLWL4pQR.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze link is ook wel interessant als het om FFB gaat.
https://forum.reizastudio...33992/page-89#post-305647
https://forum.reizastudio...33992/page-89#post-305647
ik kan me niet herinneren waar ik het gelezen heb. Als ik het aan ChatGPT vraag krijg ik wel hetzelfde antwoord, maar de enige bron is het forum van Reiza met 25 pagina's antwoorden:
zal straks even verder zoeken, ik weet zeker dat ik het niet gefantaseerd heb, maar misschien heb ik de vraag wel eerder aan ChatGTP gesteld en hetzelfde antwoord gekregen en is dat nu mijn bron
https://forum.reizastudio...9/?utm_source=chatgpt.comFor users with high-torque direct drive wheels, the Default profile is generally recommended. This profile provides a more direct and unembellished connection to the vehicle's physics, aligning closely with the authentic steering feedback experienced in real-world driving. The Default+ profile's additional effects might be redundant or even disruptive on powerful direct drive systems, as these wheels are already capable of conveying detailed feedback without extra amplification.
zal straks even verder zoeken, ik weet zeker dat ik het niet gefantaseerd heb, maar misschien heb ik de vraag wel eerder aan ChatGTP gesteld en hetzelfde antwoord gekregen en is dat nu mijn bron
Ik moet zeggen dat de 1.6 update mij echt wel bevalt. Het is moeilijk te beschrijven maar het voelt alsof ik de limiet van de auto beter kan inschatten. De herwerkte audio helpt hier ook bij. Bandengeluiden zijn veel meer informatief dan dat ze eerste waren.
Ik heb het niet meer terug kunnen vinden, ook niet in m'n chat geschiedenis. Misschien dat ik het van Youtube opgepikt heb, maar ik weet het niet.PatrickC schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:53:
Waar heb je die info vandaan? Ik zie hier niets staan over belt-drive/direct-drive en nm van de bases.
[Afbeelding]
Net maar even Default en Default+ uitgeprobeerd met verder identieke settings, met een Super Trofeo Huracan op Imola. Het zal puur een kwestie gewenning zijn, maar hoewel ik een jaar gereden heb met Default+ toen ik nog een T300 had, vind ik dat nu minder fijn voelen.
Ik had het idee dat ik met beide niet echt/geen last had van clipping, maar ik vind het verdomd lastig om dat grafiekje tijdens het rijden af te lezen. Gebruik je gewoon de widget in de hud?
Deze update bevalt me ook ten zeerste. De Porsche cup car voelt nog beter en logischer aan, en geeft perfect weer wat reiza verbeterde aan de physics.Flying Hawkic schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:08:
Ik moet zeggen dat de 1.6 update mij echt wel bevalt. Het is moeilijk te beschrijven maar het voelt alsof ik de limiet van de auto beter kan inschatten. De herwerkte audio helpt hier ook bij. Bandengeluiden zijn veel meer informatief dan dat ze eerste waren.
De marge waar je mee kan spelen op het randje (de grip) lijkt iets kleiner te zijn dan voorheen, maar dat was ook te verwachten.
Het is een heel fijne sim maar ergens klikt het niet, ik keer steeds terug naar ACC en AC. Zal ook wel aan mij liggen omdat ik quasi uitsluitend GT2 en GT3 speel. Kan ook niet zeggen waarom, vind dat gewoon heel leuke wagens.
Het grafiekje in de hud inderdaad, maar ook gewoon het gevoel in het stuur.ared schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:05:
Ik had het idee dat ik met beide niet echt/geen last had van clipping, maar ik vind het verdomd lastig om dat grafiekje tijdens het rijden af te lezen. Gebruik je gewoon de widget in de hud?
Gisteren toch weer even LMU gereden in de LMDh’s en LMP2, om het toch even te vergelijken met AMS2 1.6. LMU blijft dan toch wel een streepje voor hebben qua physics en FFB. LMU blijft in VR nog wel heel wat achter op AMS2 qua graphics en performance. Verder gebruik ik de mid session save optie in LMU nu regelmatig voor endurance races. Dat zou ook een mooie toevoeging zijn aan AMS2. AMS2 heeft in ieder geval de tekortkoming van maar 32 auto’s verbeterd in deze 1.6 update.
Ben wel benieuwd hoe de GT3’s die 10-dec uitkomen in LMU gaan zijn tov AMS2.
Ben wel benieuwd hoe de GT3’s die 10-dec uitkomen in LMU gaan zijn tov AMS2.
Ik vind het wel bijzonder dat ik nog steeds alle AMS2 DLC gratis krijg. Ik heb destijds in 2019 meegedaan aan de Early Backing Campaign.
https://forum.reizastudio...ly-backing-campaign.6233/
Zijn er hier anderen die hetzelfde hebben?
https://forum.reizastudio...ly-backing-campaign.6233/
Zijn er hier anderen die hetzelfde hebben?
Ja maar dat randje, dat kleiner is, lijkt voorspelbaarder en consistenter wat mij meer vertrouwen geeft. Of dat is toch mijn subjectief gevoel.TiezZ_BE schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:02:
[...]
Deze update bevalt me ook ten zeerste. De Porsche cup car voelt nog beter en logischer aan, en geeft perfect weer wat reiza verbeterde aan de physics.
De marge waar je mee kan spelen op het randje (de grip) lijkt iets kleiner te zijn dan voorheen, maar dat was ook te verwachten.
Ja, zo kan je het idd beschrijvenFlying Hawkic schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:35:
[...]
Ja maar dat randje, dat kleiner is, lijkt voorspelbaarder en consistenter wat mij meer vertrouwen geeft. Of dat is toch mijn subjectief gevoel.
Vandaag weer eens ams2 gespeeld sinds lange tijd en mijn eerste reactie was wow. Dit is echt een verbetering, zeker het menu is nu veel duidelijker en het racen op zich is ook beter geworden.
Dit is voor mij een prima update waardoor ik dit spel nu toch wel vaker ga spelen.
Dit is voor mij een prima update waardoor ik dit spel nu toch wel vaker ga spelen.
Vanmiddag de race die GPLaps gisteren gepost had op YT nagespeeld. 1 uurs race op Spa 1993 met de GT1’s, 25x time progression, 2x tire wear en 2x fuel usage, datum 10-aug24. Alleen had ik voor de McLaren gekozen.
Bij de 2e pitstop ging het bijna mis. Ik rijd de pits in met nog zo’n 7 liter benzine, krijg ik de melding dat mijn pits plaats bezet is en ik dus niet de pitstop kan doen. Dus het werd een pits drivethrough…. en ik moest nog een rondje… wat maar net lukte, want ik had nog 0,2 liter over.
Bij de 2e pitstop ging het bijna mis. Ik rijd de pits in met nog zo’n 7 liter benzine, krijg ik de melding dat mijn pits plaats bezet is en ik dus niet de pitstop kan doen. Dus het werd een pits drivethrough…. en ik moest nog een rondje… wat maar net lukte, want ik had nog 0,2 liter over.
Ik heb gisteren weer eens een langere tijd (3,5) op de sim gezeten met AMS2. Ik ben erg tevreden over de update. Het gevoel is een stuk beter en voorspelbaarder.Edwinlzv schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:54:
Vandaag weer eens ams2 gespeeld sinds lange tijd en mijn eerste reactie was wow. Dit is echt een verbetering, zeker het menu is nu veel duidelijker en het racen op zich is ook beter geworden.
Daarnaast was dit ook de eerste test van de haptics op mijn VRS pedalen en dat voelde ook goed. Erg fijne toevoeging! Ook het online gebeuren heeft wat meer tractie gekregen. Ik heb uiteindelijk behoorlijk wat races online gereden met een zeer acceptabel niveau. Bij achterblijvers blijft het op letten en moet je wachten op een fout van de achterblijver. Dat voorkomt dat je geelimineerd wordt door een dollemans actie. Maar heb uiteindelijk vooraan goede races kunnen rijden.
Dit was overigens niet met LFM, die tijden vielen net niet lekker eerlijk gezegd.
Dan is het inderdaad even billen knijpen. Ik had gisteren verkeerd gekeken en dacht dat de race 10 min was ipv 20 min. Dat voorkwam dat ik op het podium eindigde helaas.PatrickC schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:29:
Vanmiddag de race die GPLaps gisteren gepost had op YT nagespeeld. 1 uurs race op Spa 1993 met de GT1’s, 25x time progression, 2x tire wear en 2x fuel usage, datum 10-aug24. Alleen had ik voor de McLaren gekozen.
Voor jou situatie heb ik op de button box een knop geschakeld die de fuel consumption terug kan zetten naar medium of low, dat kan soms net het verschil maken!
Al met al heeft AMS2 me weer gegrepen. Ik rij niet veel ivm drukte, maar vond het van het weekend weer super leuk! Rond kerst 2 weken vrij en hoop dan ook nog regelmatig wat uurtjes te pakken!
[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 16-12-2024 08:52 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Hebben jullie deze custom FFB "hack" al eens geprobeerd? Ik ben normaal gesproken helemaal niet van de custom force feedback, ik rij altijd gewoon op default. Maar deze vind ik wel heel fijn, super puur:
tldr, Gain zo hoog zetten als je fijn vind, Low Force Boost, FX en Damping op 0 zetten, en de enige instructies in de ffb_custom_settings.txt zijn:
tldr, Gain zo hoog zetten als je fijn vind, Low Force Boost, FX en Damping op 0 zetten, en de enige instructies in de ffb_custom_settings.txt zijn:
Dan voel je alleen nog maar de krachten die via de stuurkolom komen, met niets meer of minder kunstmatig toegevoegd.NAME: Rack_Force
(rack (/ arm_force M_max_force_at_rack))
(output rack)
(output (* output gain))
(histogram output)
Bij degene waar ik veel mee rij zijn er die deze gebruiken en tevreden zijn. Ze gebruiken wel shakers voor de overige signalen.ared schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:57:
Hebben jullie deze custom FFB "hack" al eens geprobeerd? Ik ben normaal gesproken helemaal niet van de custom force feedback, ik rij altijd gewoon op default. Maar deze vind ik wel heel fijn, super puur:
[YouTube: Why This "Simple" FFB Mod Is So Good ┃ Automobilista 2]
[...]
Dan voel je alleen nog maar de krachten die via de stuurkolom komen, met niets meer of minder kunstmatig toegevoegd.
Op zich vind ik de toevoegingen op de default (+) niet
bepaald kunstmatig aanvoelen. De toevoegingen komen simpelweg voort uit de telemetrie, en zijn er natuurlijk om het gemis aan G-krachten etc op te vangen en 'beleving' toe te voegen voor de liefhebbers. Het is maar wat je verlangt...
Met wat rij je? Dat is ook altijd wel belangrijk om te weten vind ik. Ik rij met de default icm DD2.ared schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:57:
[YouTube: Why This "Simple" FFB Mod Is So Good ┃ Automobilista 2]
[...]
Dan voel je alleen nog maar de krachten die via de stuurkolom komen, met niets meer of minder kunstmatig toegevoegd.
Basement Bios ---- Exo-S
Even terzijde:ared schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:18:
Ik gebruik een Moza R12, waar ik in de Pithouse software ook een zo neutraal mogelijk profiel heb.
Toevallig de YT video gezien van GM? Hij raadde aan om de hoogste hz (bijna) volledig uit te schakelen, en op 1 na hoogste hz instelling, te halveren in de pithouse software.
Voor alle Sims/games als ik het me goed herinner
[ Voor 6% gewijzigd door TiezZ_BE op 23-12-2024 17:22 ]
Ja, klopt, moet ik ook nog eens uit proberen. Wordt er nu behoorlijk gek van dat zelfs als je stil staat, je je handen nog niet van het stuur kunt halen omdat de vibratie van de motor (denk ik?) alsnog het stuur volledig heen en weer laat slaan.TiezZ_BE schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:21:
Even terzijde:
Toevallig de YT video gezien van GM? Hij raadde aan om de hoogste hz (bijna) volledig uit te schakelen, en op 1 na hoogste hz instelling, te halveren in de pithouse software.
Voor alle Sims/games als ik het me goed herinner
Ha, dat doet mijn buttkicker ook als bepaalde auto's 'idle' staan te draaien in Ams2ared schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:32:
[...]
Ja, klopt, moet ik ook nog eens uit proberen. Wordt er nu behoorlijk gek van dat zelfs als je stil staat, je je handen nog niet van het stuur kunt halen omdat de vibratie van de motor (denk ik?) alsnog het stuur volledig heen en weer laat slaan.
Ik zie dat het in de aanbieding is op Steam. Is AMS2 het waard om te proberen en voegt het wat toe naast AC en ACC?
Wat mij betreft wel.Gummiebeer schreef op maandag 23 december 2024 @ 18:55:
Ik zie dat het in de aanbieding is op Steam. Is AMS2 het waard om te proberen en voegt het wat toe naast AC en ACC?
Wat mij betreft de beste single player racing game.Gummiebeer schreef op maandag 23 december 2024 @ 18:55:
Wat maakt deze beter dan bijv. ACC? (ik twijfel nog over aanschaf..)Rivanov schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:18:
[...]
Wat mij betreft de beste single player racing game.
ACC is zeer beperkt. Enkel GT3, GT4 en GT2.FastForwardNL schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:05:
[...]
Wat maakt deze beter dan bijv. ACC? (ik twijfel nog over aanschaf..)
AMS 2 barst van de diverse classes (recentelijk zelfs de officiële IMSA licentie) met daarbij een grote mix tussen classic en hedendaags. Ook het aantal circuits is enorm.
Dit gecombineerd met de mooie graphics-engine en volledige day-night transition en weersomstandigheden.
Helder. En qua hoe het rijdt is het ook vergelijkbaar?Rivanov schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:44:
[...]
ACC is zeer beperkt. Enkel GT3, GT4 en GT2.
AMS 2 barst van de diverse classes (recentelijk zelfs de officiële IMSA licentie) met daarbij een grote mix tussen classic en hedendaags. Ook het aantal circuits is enorm.
Dit gecombineerd met de mooie graphics-engine en volledige day-night transition en weersomstandigheden.
Geen enkele race-game rijdt vergelijkbaar. 
Dus dat kan ik niet voor je bepalen.
Voor mij wat hierboven gezegd is plus VRFastForwardNL schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:05:
[...]
Wat maakt deze beter dan bijv. ACC? (ik twijfel nog over aanschaf..)
Nee, AMS2 en ACC zijn best wel verschillend. Is de ene daarmee beter dan de andere? Nee. Persoonlijk vind ik ACC meer een echte sim, maar AMS2 meer fun. En met fun bedoel ik niet arcade-achtig, maar de hoeveelheid aan geweldige car/track combo’s die je in AMS2 kunt rijden. En VR in AMS2 , als je dat kunt spelen, is onovertroffen. ACC in VR is een stuk minder, met veel hogere systeemeisen ook.FastForwardNL schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:47:
[...]
Helder. En qua hoe het rijdt is het ook vergelijkbaar?
[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 23-12-2024 23:13 ]
Bij LMU voel je toch wel de roots van rFactor 2. AMS2 heeft dat ook nog wel een beetje van Project Cars 1/2, maar Reiza heeft wel flinke stappen gemaakt met de Madness engine, zeker ook in de laatste 1.6 release.Rivanov schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:53:
Geen enkele race-game rijdt vergelijkbaar.
Inmiddels de eerste rondjes erop zitten. Geen spijt van, ik vermaak mij hier wel mee!
Hoe is LMU tegenwoordig? De moeite waard als je de andere sims al allemaal hebt? (ac,acc,ams2,iracing). Heb iracing pas recent gekocht via steam maar pakt me helemaal niet, vind het zeer onhandig te configureren, gfx zijn echt middelmatig en dan nog alle kosten… nah
Vraagje,
Ik heb AMS2 paar weekjes geleden ook gekocht en ben er heel blij mee, speel in VR.
Nu wil ik de Seaon pass kopen (S2020-2022) maar wanneer ik in de winkelagen kijk staat er Automobilista 2 - Supercars Pack Pt1. Terwijl het plaatje wel goed is.
Ik heb al support een bericht gestuurd mar krijg ik een standaard antwoord over VPN uitzetten etc.
/f/image/qNKiNRUbjCSWlbef7poe7Jys.png?f=fotoalbum_large)
Kan ik de aankoop gerust maken?
Ik heb AMS2 paar weekjes geleden ook gekocht en ben er heel blij mee, speel in VR.
Nu wil ik de Seaon pass kopen (S2020-2022) maar wanneer ik in de winkelagen kijk staat er Automobilista 2 - Supercars Pack Pt1. Terwijl het plaatje wel goed is.
Ik heb al support een bericht gestuurd mar krijg ik een standaard antwoord over VPN uitzetten etc.
/f/image/qNKiNRUbjCSWlbef7poe7Jys.png?f=fotoalbum_large)
Je kan de volgende keer beter gewoon Google aanslingeren ipv van hopen op een zinnig antwoord van de helpdesk, want dit was de eerste hit :migeye schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:10:
Vraagje,
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/...pass_typo_on_steam_store/
Idd dezelfde vraag (van een half jaar geleden ook nog eens)
, kan ik gerust de aankoop doen. Dacht dat die support wel iets zinnigs zou kunnen zeggen, was niet zo'n lastige vraag dacht ik.
Ben iig ook hier geholpen
Ben iig ook hier geholpen
Dat is meer een vraag in dit topic…lapino schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:01:
Hoe is LMU tegenwoordig? De moeite waard als je de andere sims al allemaal hebt? (ac,acc,ams2,iracing). Heb iracing pas recent gekocht via steam maar pakt me helemaal niet, vind het zeer onhandig te configureren, gfx zijn echt middelmatig en dan nog alle kosten… nah
[PC] Le Mans Ultimate
…, maar om je vraag hier te beantwoorden… het is zeer de moeite waard!

Ondertussen al gekochtPatrickC schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:13:
[...]
Dat is meer een vraag in dit topic…
[PC] Le Mans Ultimate
…, maar om je vraag hier te beantwoorden… het is zeer de moeite waard!
Weet iemand hoe het kan dat wanneer ik de pits in ga de auto met altijd vol gas naar mijn plek gereden wordt en vervolgens met 50G tot stilstand komt?
Zelfs als ik heel langzaam naar de pit ingang rijd en de streep overga dan gaat vanzelf het gas erop.

Zelfs als ik heel langzaam naar de pit ingang rijd en de streep overga dan gaat vanzelf het gas erop.
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt. Het kan nog vervelender zijn bij het verlaten van de pits. Als je dan een scherpe bocht moet maken aan het einde van de pitstraat, knal je wel eens tegen de betonnen wand / afrastering aan. Geen idee hoe je dit kunt voorkomen, behalve de setting veranderen naar volledig manuale pitsstops.migeye schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:13:
Weet iemand hoe het kan dat wanneer ik de pits in ga de auto met altijd vol gas naar mijn plek gereden wordt en vervolgens met 50G tot stilstand komt?![]()
Klopt, bij het verlaten van de pits gaat hij ook vol gas, erg vervelend en het is tot nog toe altijd het geval geweest.PatrickC schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:24:
[...]
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt. Het kan nog vervelender zijn bij het verlaten van de pits. Als je dan een scherpe bocht moet maken aan het einde van de pitstraat, knal je wel eens tegen de betonnen wand / afrastering aan. Geen idee hoe je dit kunt voorkomen, behalve de setting veranderen naar volledig manuale pitsstops.
Maar eens de handmatige instelling proberen, maar of het dan beter gaat
Gewoon op tijd remmen en pit speed limiter activeren.migeye schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:45:
[...]
Klopt, bij het verlaten van de pits gaat hij ook vol gas, erg vervelend en het is tot nog toe altijd het geval geweest.
Maar eens de handmatige instelling proberen, maar of het dan beter gaat
Ook als de pit limiet maar 60km/u is?migeye schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:13:
Weet iemand hoe het kan dat wanneer ik de pits in ga de auto met altijd vol gas naar mijn plek gereden wordt en vervolgens met 50G tot stilstand komt?![]()
Je kan de Pits ook handmatig doen (instelling ergens). Tenzij je spreekt over multiplayer. Dan is het een serverinstelling
Het is opgelost, de snelheid stond bij "Rules and Penaltys" op 240, vraag me af waarom men dat kan aanpassen, zeker naar 200+. Ik weet dat het per circuit kan wisselen, maar 240kmh heb ik nog nergens gezienTiezZ_BE schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:48:
[...]
Ook als de pit limiet maar 60km/u is?
Je kan de Pits ook handmatig doen (instelling ergens). Tenzij je spreekt over multiplayer. Dan is het een serverinstelling
Maar gezien ik het nu op handmatig heb ingesteld is dat veel leuker an laat het zo
Sommige historische presets doen dit waarschijnlijk. Volgens mij waren er vroeger geen pit speed limits? Die zijn er pas sinds 1994.migeye schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:54:
[...]
Het is opgelost, de snelheid stond bij "Rules and Penaltys" op 240, vraag me af waarom men dat kan aanpassen, zeker naar 200+. Ik weet dat het per circuit kan wisselen, maar 240kmh heb ik nog nergens gezien
Maar gezien ik het nu op handmatig heb ingesteld is dat veel leuker an laat het zo
Mooi.migeye schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:54:
[...]
Het is opgelost, de snelheid stond bij "Rules and Penaltys" op 240, vraag me af waarom men dat kan aanpassen, zeker naar 200+. Ik weet dat het per circuit kan wisselen, maar 240kmh heb ik nog nergens gezien
We hebben er zelf in ieder geval hartelijk mee gelachen toen we de snelheid op 200 hadden staan (in multiplayer), en de pitstraat op automatisch uitrijden stond op Spa-Francorchamps (scherp naar rechts bij het uitrijden).