Automobilista 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03:38
TiezZ_BE schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:54:
[...]

Iets opzetten mss ,een enkele race om eens te testen? Niet dat je van mij veel tegenstand moet verwachten. Rij nog maar recent in VR en heb nog maar 2 korte testsessies in AMS 2 kunnen afwerken. Maar het beviel me zeker *O*
Lijkt mij een leuk plan, is er meer animo hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:17

Hupske

AFCA

Zeker wel animo voor. Moet alleen wel de netcode/collision op orde zijn :P

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
Hupske schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:02:
Zeker wel animo voor. Moet alleen wel de netcode/collision op orde zijn :P
Ja dat sowieso. Dacht dat dit reeds (deels?) was aangepakt in de laatste patch (gehoord op YT), maar ben hier absoluut niet zeker van...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 18:57

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Jan Hein schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Ja hoor, kom maar door :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Ik doe ook mee, kan alleen niet hosten met mijn koper lijntje dat trekt ie niet. Hopen dat er snel dedicated server opties zijn.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-07 18:37
Jan Hein schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:10:
[...]
Hier nog één!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik kan hosten eventueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
Dat zou cool zijn! Ik heb een aantal dagen geleden pas voor de eerste keer wat willekeurige online sessies gejoined en heb eigenlijk geen idee wat de vereisten voor het hosten zijn en hoeveel CPU en/of bandbreedte het opsnoept.

In de huidige tijd vrij ben ik zelf vrij flexibel in de avonden, behalve op zon- en maandag avonden want dan rijd ik over het algemeen met de GoT iRacing league mee :) Binnenkort eens wat proberen? Eventueel met iets van discord/teamspeak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nou, volgende stap. Een avond afspreken, welke tijden, welke baan en welke auto. Discord is ook wel handig erbij. Heb ik ook wat van draaien, dus kan daarvan zo de uitnodiging sturen.:)

Hosten van server is ook niet zo lastig. De host zelf moet alleen geen andere dingen tussendoor doen, want dan valt alles zo uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
Hupske schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:25:
Nou, volgende stap. Een avond afspreken, welke tijden, welke baan en welke auto. Discord is ook wel handig erbij. Heb ik ook wat van draaien, dus kan daarvan zo de uitnodiging sturen.:)

Hosten van server is ook niet zo lastig. De host zelf moet alleen geen andere dingen tussendoor doen, want dan valt alles zo uit :P
Ik gooi maar wat in de groep: komende donderdag 20:00, Guapore met van die Copa Classic barrels? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ja ik moet tijdig weten welke track en welke auto :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Oké een eerste opzet voor de dinsdag avond(12-5-2020).

2 races gaan we proberen te rijden. Waarbij we starten met 20 minuten practice. Dit om de baan te leren kennen en de auto. 10 minuten de Q. Dus je hebt ongeveer 3 pogingen voor een snel rondje en dan gaan we racen. Race zal 20 minuten duren. Het gaat hierbij om plezier, dus zorg ervoor dat je elkaar ruimte geeft :)
Handig is denk ik ook om een discord erbij te hebben, zodat we gezellig met elkaar kunnen praten en tips kunnen geven. https://discord.gg/7cmBsas

De opzet:

Race 1:
Auto: Sigma P1
Baan: Kyalami
Tijden:
19:30 Practice 1
19:50 Qualify 1
20:00 Race 1

Korte server reset en dan naar Race 2:
Auto: Super V8
Baan: Interlagos
Tijden:
20:25 Practice 2
20:45 Qualify 2
20:55 Race 2

Naam server: Tweakers fun
wachtwoord: tweakers

De avond is klaar om ongeveer 21:15.

Wil je al eerder voor je zelf wat oefenen, dan zal je zelf nog even een single player sessie op moeten zetten. Dit omdat er nog geen mogelijkheid is voor dedicated server en de host in dit geval altijd aanwezig moet zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ow dinsdag al, dan ga ik me moeten richten op 1 vd 2 races ivm nodig oefenwerk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-02 12:34

mjmbult

Mike

Tof mannen! Ik ben er bij

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

TiezZ_BE schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:11:
Ow dinsdag al, dan ga ik me moeten richten op 1 vd 2 races ivm nodig oefenwerk O-)
Verder dan remdruk en vleugel aanpassen kom ik ook niet hoor :P Zolang je verder de baan maar rond komt ben je al een heel eind. Snelheid is nog niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

TiezZ_BE schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:11:
Het is fun en 1e keer. Beetje vleugel en banden aanpassen en dan heb je het hier ook wel gehad. 1e idee is leuk rondjes rijden tijden maak ik me later wel druk om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Helaas, dan moet ik afhaken. Is al mijn vaste acc kampioenschap avond. Have fun all!

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Dan ben je momenteel al verder dan mij :D

Die formule kart is ook wel lachen. Heb ik eens 10 minuten geprobeerd

Edit: Voor mij kan het gerust op n andere avond de komende tijd

[ Voor 22% gewijzigd door TiezZ_BE op 09-05-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
Leuk! Ik ben er ook bij!

Ik heb ook nog geen meter gereden in die auto's en op die banen, maar je kan prima wat oefenen in die twintig minuten toch? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Voor de eerste keer is het dinsdag, vooral ook omdat het clubje waar ik al vaker ams2 mee speel voor hun de dinsdag beter uit komt.
Willen we dit vaker, dan kunnen we eventueel kijken voor een andere dag. Maar er moet een keer een start gemaakt worden anders komt het er nooit van :9
Jan Hein schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:43:
Leuk! Ik ben er ook bij!

Ik heb ook nog geen meter gereden in die auto's en op die banen, maar je kan prima wat oefenen in die twintig minuten toch? :)
Leuk!
In die 20 minuten kan je zeker een aardig eind komen. Rustig de pace opbouwen en niet gelijk te snel willen gaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Hupske op 09-05-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Toch maar aangeschaft, voordat de prijs omhoog gaat. Ik heb vooral de remmen flink terug moeten schroeven, anders had ik er totaal geen gevoel mee en gingen de remmen snel en onverwachts blokkeren. Ook de FFB was nodig om bij te stellen. (deze instellingen paste ik ook aan bij Project Cars 2 @ PS4) Het rijdt anders dan andere sims die ik gewend ben, maar ik snap de hype omtrent het plezier van het rijden.

Ik ben benieuwd welke GT3's erin komen. Ik vermoed niet veel verschillende zoals met ACC eerlijk gezegd, maar dat is ook niet speciaal nodig voor goede online races. Het leukste vind ik de 'Sprint Race' tot nu toe voor online racing. De V8 kan ik bijvoorbeeld nog lastig controleren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Waar ik veel last van heb is het volgende. Als ik gas loslaat in een bocht, omdat ik bijvoorbeeld te snel gaat, dan heb ik meteen last van gigantische overstuur en breekt de achterkant uit. Dit lijkt mij toch niet helemaal zoals het in het echte leven is.

Ook iemand last van?

Soms kan ik het wel opvangen, maar meestal niet. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
StephanL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:10:
Waar ik veel last van heb is het volgende. Als ik gas loslaat in een bocht, omdat ik bijvoorbeeld te snel gaat, dan heb ik meteen last van gigantische overstuur en breekt de achterkant uit. Dit lijkt mij toch niet helemaal zoals het in het echte leven is.
/
Ook iemand last van?

Soms kan ik het wel opvangen, maar meestal niet. Erg irritant.
Lift off overstuur, vrij normaal. Hangt een beetje van de auto af hoe erg het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
FightingAce schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:14:
[...]

Lift off overstuur, vrij normaal. Hangt een beetje van de auto af hoe erg het is.
Ok Thanks. Heb er in andere sims weinig last van, maar her wel veel. Dan mij zelf maar aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
StephanL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 16:08:
[...]

Ok Thanks. Heb er in andere sims weinig last van, maar her wel veel. Dan mij zelf maar aanpassen.
Moet je eens in een Porsche proberen in ACC bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 22:10
Luxicon schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:19:
Toch maar aangeschaft, voordat de prijs omhoog gaat. Ik heb vooral de remmen flink terug moeten schroeven, anders had ik er totaal geen gevoel mee en gingen de remmen snel en onverwachts blokkeren. Ook de FFB was nodig om bij te stellen. (deze instellingen paste ik ook aan bij Project Cars 2 @ PS4) Het rijdt anders dan andere sims die ik gewend ben, maar ik snap de hype omtrent het plezier van het rijden.

Ik ben benieuwd welke GT3's erin komen. Ik vermoed niet veel verschillende zoals met ACC eerlijk gezegd, maar dat is ook niet speciaal nodig voor goede online races. Het leukste vind ik de 'Sprint Race' tot nu toe voor online racing. De V8 kan ik bijvoorbeeld nog lastig controleren.
Hier de brake sensitivity op nul gezet en dan nog de de brake pressure omlaag van de auto, anders blokkeert het allemaal wel heel snel.
Ik merk dat ik met minder FFB beter rij, dus die staat hier op 80% een Fanatec clubsport v1.
De V8 zijn lastige auto's. Ik vind zelf de p3 rocco 001 echt een heerlijke balans hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door savale op 10-05-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11-2024
Hupske schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:06:

Handig is denk ik ook om een discord erbij te hebben, zodat we gezellig met elkaar kunnen praten en tips kunnen geven. https://discord.gg/ryWsWG
Leuk idee, ik wil AM2 online ook wel eens proberen. Maarre, die Discord invite... Ik krijg een invalid invite melding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Intr3pid schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Leuk idee, ik wil AM2 online ook wel eens proberen. Maarre, die Discord invite... Ik krijg een invalid invite melding?
Gisteren naam veranderd van de discord. @Hupske moet effe de invite link aanpassen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Intr3pid schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Link is aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:42
Oké een eerste opzet voor de dinsdag avond(12-5-2020).

2 races gaan we proberen te rijden. Waarbij we starten met 20 minuten practice. Dit om de baan te leren kennen en de auto. 10 minuten de Q. Dus je hebt ongeveer 3 pogingen voor een snel rondje en dan gaan we racen. Race zal 20 minuten duren. Het gaat hierbij om plezier, dus zorg ervoor dat je elkaar ruimte geeft :)
Handig is denk ik ook om een discord erbij te hebben, zodat we gezellig met elkaar kunnen praten en tips kunnen geven. https://discord.gg/yVZ6j4

De opzet:

Race 1:
Auto: Sigma P1
Baan: Kyalami
Tijden:
19:30 Practice 1
19:50 Qualify 1

Korte server reset en dan naar Race 2:
Auto: Super V8
Baan: Interlagos
Tijden:
20:25 Practice 2
20:45 Qualify 2

Wil je al eerder voor je zelf wat oefenen, dan zal je zelf nog even een single player sessie op moeten zetten. Dit omdat er nog geen mogelijkheid is voor dedicated server en de host in dit geval altijd aanwezig moet zijn :9
Vul je het veld aan met AI of alleen spelers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Beakzz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:42:
[...]

Vul je het veld aan met AI of alleen spelers?
Vooralsnog zonder de Ai. Die rijdt nog vervelend in de weg soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Darkangle schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:44:
[...]

Ik zou graag meedoen.

Ik ben zeer goed in spinnen.
Lijkt me ook leuk om een online race te doen hoor. Keertje savonds? Wel handig om vooraf een auto / baan af te spreken zodat iedereen een beetje heeft kunnen oefenen. Dat scheelt wat chaos hehe :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
savale schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Lijkt me ook leuk om een online race te doen hoor. Keertje savonds? Wel handig om vooraf een auto / baan af te spreken zodat iedereen een beetje heeft kunnen oefenen. Dat scheelt wat chaos hehe :+
Zie:
Hupske in "Automobilista 2"

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Nice. Interlagos lukt al aardig hier, maar nog niet de v8 gereden. Kyalami is voor mij nog helemaal nieuw. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

savale schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Nice. Interlagos lukt al aardig hier, maar nog niet de v8 gereden. Kyalami is voor mij nog helemaal nieuw. Ben benieuwd.
V8 behoord toch wel tot mijn favorieten. Is erg gevoelig op het gas, maar o zo heerlijk te controleren :)
De V8 op Interlagos is alleen wel erg zwaar. Behoorlijk bochtig, dus je kan nog wel eens rap andersom staan.

Kyalami is wel leuke baan en opzich wel snel te leren.
De Sigma is wel een auto waarmee je moet leren remmen. Blokkeert snel en met de rembalans te ver naar achter sta je gelijk andersom. Brake pressure op 80% helpt best wel wat. Ook de vleugels 1 tikje omhoog zorgt ervoor dat hij stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ik had problemen met de V8 op interlagos. Had reeds geoefend met een P1 klasse auto op kyalami die me beter bekend is.

Mss iemand enige tips ivm setup van de V8 die helpen met die scherpe bochten op interlagos?

[ Voor 5% gewijzigd door TiezZ_BE op 12-05-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
StephanL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 16:08:
[...]

Automobilista 2 staat (tot nu toe) wel bekend om zijn vrij extreme 'lift off overstuur' vergeleken met andere sims. Ik durf zelf niet te zeggen wat nou realistischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

TiezZ_BE schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:19:
Ik had problemen met de V8 op interlagos. Had reeds geoefend met een P1 klasse auto op kyalami die me beter bekend is.

Mss iemand enige tips ivm setup van de V8 die helpen met die scherpe bochten op interlagos?
Iedereen heeft min of meer nog dezelfde problemen. Dus nee. Vooral doseren met gas en genieten van de drift :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Als iedereen minstens 1x achterstevoren gaat per ronde wordt het nog spannend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Zal vast wel genoeg gebeuren.
Vanavond iig op discord en kunnen we elkaar genoeg tips geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Interlagos heb ik al heel wat ronden gereden met een p3. De super v8 is daarmee vergeleken een instabiele auto. Vooral onnodig sturen moet je zien te voorkomen anders wordt het driftend door de bocht. :)
Kyalami kende ik nog niet, maar vind ik wel echt een leuke track. Niet eerder gereden, maar net even 20 minuutjes gedaan. De eerste 10 minuten waren dramatisch omdat het blokkeren in de sigma genadeloos wordt afgestraft met een spin. De rembalans één tikje naar voren en brake pressure op de 80 helpt hierbij al aanzienlijk. Dat is zeker in het begin wel fijn.
Uiteindelijk een 5 tal rondjes achter elkaar rond de 1:50 rond weten te komen. Mag dus nog wat snelheid in, maar wie weet komt dat in de practice straks nog.

[ Voor 9% gewijzigd door savale op 12-05-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater

Handig is denk ik ook om een discord erbij te hebben, zodat we gezellig met elkaar kunnen praten en tips kunnen geven. https://discord.gg/yVZ6j4
Hoe joinen we Discord vanavond? De link geeft bij mij aan te zijn verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Kevin Kater schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Hoe joinen we Discord vanavond? De link geeft bij mij aan te zijn verlopen.
Aah. Zie dat uitnodiging telkens op 1 dag stond.

Nieuwe link die niet vergaat:
https://discord.gg/7cmBsas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

We starten de server zo op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Was vermakelijk vanavond op de baan! Misschien voor een eerste keer wel iets te pittige auto's gekozen, maar zorgde wel voor flinke uitdaging :9

Verder complimenten aan elkaar dat er gewoon de ruimte werd gegeven en anders gelijk een excuses. Ik heb het vaak anders gezien :9

En met 11 man voor de eerste keer. Niet verkeerd om mee te starten

[ Voor 11% gewijzigd door Hupske op 12-05-2020 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Als we alvast de banen en wagens bepalen kan ik proberen minder een bromtol na te doen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Nou ik kon een douche nemen na een kwartier met die v8. Man man :P Ik vond het super, dus ben er volgende keer zeker weer bij. Bedankt voor het opzetten. (K.I.S.S.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Darkangle schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:07:
Als we alvast de banen en wagens bepalen kan ik proberen minder een bromtol na te doen 😂
Vooral de baan een beetje kennen is wel fijn inderdaad.

Alvast wat suggesties die nog werden geroepen op discord met wat toevoegingen van mijn kant:

auto's
Sprint race
Formula 3
Roco 001 (p3)
p1

Tracks:
Imola zou wat kunnen zijn voor de formula 3 of p1 denk ik zelf.
Donington Park zou wat kunnen zijn voor de sprint race of roco 001 (p3) denk ik.
Brands Hatch voor de roco 001 (p3)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
Was zeker leuk! Lijkt mij een goed idee om de volgende keer met wat minder snelle auto's te rijden en misschien ook op een kort baantje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11-2024
Waren leuke sessies inderdaad. Wel duidelijk dat AMS nog niet "af" is. Multiplayer is nog vrij buggy. Helaas crashte mijn game halverwege de 2e race.

Wat mij persoonlijk het meest irriteert, is dat de Madness engine en ik niet goed samen gaan. Ik had er al moeite mee in PC2, maar ik heb dat ook in AMS2. Raar gedrag remmen, geen gevoel van snelheid, iik krijg de flow er gewoon (nog) niet in. Ik race ook veel in AC, ACC en RF2 en heb in het verleden ook een tweetal jaren iRacing gespeeld, maar die Madness engine is toch echt wel iets anders.

Is het een idee om naast de races ook eens wat practice sessies op te zetten? Ik zou graag eens met een van de snelle mannen meerijden zeg maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Vooral bij het remmen mis ik nog feedback vanuit de game richting de FFB. Gevoel van snelheid vind ik in VR wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
TiezZ_BE schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:32:
Vooral bij het remmen mis ik nog feedback vanuit de game richting de FFB. Gevoel van snelheid vind ik in VR wel ok.
zelfde hier. voor de grap even op een 65" 4k HDR scherm gespeeld zonder VR, geen gevoel van snelheid en echt 0 qua inschattingen vd breakpoints (niet dat ik dat normaal heb, maar in VR heb ik in iedergeval een idee van wanneer ongeveer). Granted, ik geloof dat dat de eerste keer was dat ik race in 2d, dus zowieso een rare ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
Intr3pid schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:29:
Waren leuke sessies inderdaad. Wel duidelijk dat AMS nog niet "af" is. Multiplayer is nog vrij buggy. Helaas crashte mijn game halverwege de 2e race.

Wat mij persoonlijk het meest irriteert, is dat de Madness engine en ik niet goed samen gaan. Ik had er al moeite mee in PC2, maar ik heb dat ook in AMS2. Raar gedrag remmen, geen gevoel van snelheid, iik krijg de flow er gewoon (nog) niet in. Ik race ook veel in AC, ACC en RF2 en heb in het verleden ook een tweetal jaren iRacing gespeeld, maar die Madness engine is toch echt wel iets anders.

Is het een idee om naast de races ook eens wat practice sessies op te zetten? Ik zou graag eens met een van de snelle mannen meerijden zeg maar :-)
Het is in een hoop opzichten zeker nog niet "af" inderdaad. Ik heb zelf nooit PC2 gereden (wel de eerste waar ik vrij snel mee klaar was), maar ik merk wel dat er met de updates flink aan het gedrag van de auto's gesleuteld lijkt te worden. Dat rare "pivot" overstuur dat hier eerder beschreven werd, was met de update van vorige week al veel minder voor mijn gevoel, de V8 vond ik nog wel echt raar rijden met name qua force feedback.

Reiza deed voor mijn gevoel met hun voorgaande sims altijd iets heel erg goed qua stuurgevoel/rijplezier en ook nu vind ik een aantal andere auto's al erg goed aanvoelen (de F3's bijvoorbeeld) dus ik heb er wel vertrouwen in dat het zeker beter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Vergeet ook niet de Copa classics. Langzamer, maar kunnen makkelijk een stootje hebben. Op Oulton Park een waar genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Kunnen we al een track en auto vastleggen mss? Kwestie van iets te hebben in als 2 (om me op te richten wanneer ik de tijd heb).

De Caterham met op 1 na hoogst bhp beviel me ook wel bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
TiezZ_BE schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:55:
Kunnen we al een track en auto vastleggen mss? Kwestie van iets te hebben in als 2 (om me op te richten wanneer ik de tijd heb).

De Caterham met op 1 na hoogst bhp beviel me ook wel bijvoorbeeld.
Die snellere is af te raden, dat was een blij dat ik glij moment.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

We hebben even gepuzzeld met enkele combinaties en zijn tot het volgende gekomen:

Het wordt dit keer maandag 25 mei, zodat er iets meer tijd is om te oefenen en het met de persoonlijke agenda goed uit komt :9

We gaan wederom 2 verschillende combinaties doen. Een wat snellere combinatie en een combinatie waarbij we verwachten erg dicht bij elkaar te rijden.
Vorige keer hebben we gekozen voor 20 min practice en 10 minuten kwalificatie, dit wordt nu 30 minuten kwalificatie. De race zal wederom 20 minuten duren.
Belangrijk om te weten is dat je minimaal 3 minuten voor het einde van Q de server gejoined moet zijn anders kom je de server niet meer in. Reiza heeft dit bewust zo gedaan, zodat er geen 'klungels' op het laatste moment joinen en achteraan op de startbaan verschijnen.
Let dus ook op dat je niet op 'exit' drukt aan het einde van Q, maar gewoon wacht. Sessie reset zich vanzelf :)

Voor de rest pakken we er weer Discord bij, zodat we gezellig met elkaar kunnen praten en tips kunnen geven. https://discord.gg/7cmBsas
Meeluisteren in Discord is al voldoende

De opzet:

Race 1:
Auto: MRX Honda P3
Baan: Imola
Tijden:
19:30 Qualify 1

Server reset

Race 2:
Auto: ARCC (arc camaro)
Baan: Velopark 2017
Tijden:
20:25 Qualify 2

Doordeweeks zullen we af en toe op Discord te vinden zijn als we wat gaan oefenen. Hierbij zullen we dan de bovenstaande server naam ook gebruiken zodat je je makkelijk aan toe kan voegen.
Is er niemand online, dan kan je uiteraard voor je zelf ook een server aanzetten met de zelfde naam en wellicht joinen andere jou dan wanneer ze online zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
Net even snel de combinaties aangevoeld: Velopark met de camaro is lekker laagdrempelig. De auto is gewoon echt stabiel, dus dit kan zeker lekker close racing gaan worden!
We hebben natuurlijk nog even, maar zelfs als je geen tijd hebt om te oefenen dan kun je deze ook gewoon prima in het half uurtje kwalificatie onder de knie krijgen.

Imola heb ik nooit eerder op gereden, dus dat wordt wel even wat oefenen voor mij.
De combinatie is volgens mij wel prima. Je kan lekker snelheid maken op de rechte stukken. De MRX voelt in ieder geval met aanremmen ook als een stabiele auto. (heel anders dan de p1 sigma). Ik heb alles nog even op default gelaten, maar mijn gevoel zegt dat dan de rembalans nog iets naar voren kan.

Leuke combinaties gekozen in ieder geval. Ik verwacht twee races met wat minder incidenten, dus dan blijft alles hopelijk wat dichter op elkaar. Ik heb er alweer zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

savale schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:30:
Net even snel de combinaties aangevoeld: Velopark met de camaro is lekker laagdrempelig. De auto is gewoon echt stabiel, dus dit kan zeker lekker close racing gaan worden!
We hebben natuurlijk nog even, maar zelfs als je geen tijd hebt om te oefenen dan kun je deze ook gewoon prima in het half uurtje kwalificatie onder de knie krijgen.
*knip*
Leuke combinaties gekozen in ieder geval. Ik verwacht twee races met wat minder incidenten, dus dan blijft alles hopelijk wat dichter op elkaar. Ik heb er alweer zin in!
Wat voor tijd heb je zo gereden? Hij is inderdaad wel 'stabiel' maar voor snelle tijden is het behoorlijk smijten en corrigeren met dat ding. Nagenoeg elke bocht in drift / onderstuur in smijten. Wel leuk :*)

Het moet wat meer close racing gaan worden ja. Hopelijk vind de netcode het ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Mu.siQ schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:16:
[...]

Wat voor tijd heb je zo gereden? Hij is inderdaad wel 'stabiel' maar voor snelle tijden is het behoorlijk smijten en corrigeren met dat ding. Nagenoeg elke bocht in drift / onderstuur in smijten. Wel leuk :*)

Het moet wat meer close racing gaan worden ja. Hopelijk vind de netcode het ook wat
Het circuit heb ik één keer eerder gereden, dus dat kende ik wel al een beetje. Ik heb denk een ronde of 10 gereden, dus nog niet echt heel erg veel geoefend. Een mid 1:05 ging vrij makkelijk zonder echt te pushen. Onderstuur had ik nog niet zo'n last van: ik probeerde wel lekker diep tot aan de apex te blijven remmen zodat ie wat meer grip op de voorkant houdt.
Persoonlijk denk ik zeker nog wel een seconde of 2 eraf te kunnen krijgen in een goede ronde, dus dan zou ik ergens op een mid 1:03 uitkomen. Binnenkort weer even proberen!

Wat rij jij voor tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Gister heb ik ook beide combinaties gereden. Ik kan me wel goed vinden in jullie ervaringen ermee. De MRX vind ik nog een behoorlijk tricky auto. Met de default setup glij ik alle hoeken van het circuit op, dus ik heb wel de traction control aangepast. Ik had een 1.49.549 met de MRX en 1.05.xx met de Camaro.. Met de Camaro heb ik misschien 4 of 5 rondjes gereden.

De FFB heb ik wel aardig op orde inmiddels. Het remmen en sturen nog niet echt. Beide auto's voelen goed aan, maar de limiet opzoeken is dus tricky.

PS. kunnen jullie de lichten aankrijgen 's nachts?

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 15-05-2020 13:44 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:33

CoronelHimself

Division Brabant

@Hupske

Die Imola baan is dat de (betere) 2001 layout of de huidige layout?

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

De huidige. Dus zonder chicane op het eind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
Ben de 25ste aan het rijden met de iRacers uit het buur-topic hier, maar ik doe snel weer eens mee, veel plezier! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

savale schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:40:
[...]

Het circuit heb ik één keer eerder gereden, dus dat kende ik wel al een beetje. Ik heb denk een ronde of 10 gereden, dus nog niet echt heel erg veel geoefend. Een mid 1:05 ging vrij makkelijk zonder echt te pushen. Onderstuur had ik nog niet zo'n last van: ik probeerde wel lekker diep tot aan de apex te blijven remmen zodat ie wat meer grip op de voorkant houdt.
Persoonlijk denk ik zeker nog wel een seconde of 2 eraf te kunnen krijgen in een goede ronde, dus dan zou ik ergens op een mid 1:03 uitkomen. Binnenkort weer even proberen!

Wat rij jij voor tijden?
Kende de baan niet. Maar vrij kort dus leer je wel keertje. Ik reed na rondje of 15 een 1:01:laag😬 1:00 is mogelijk. Maar dat vergt nog wat oefening. Denk dat daar mijn onderstuur in zit haha. Of wellicht omdat ik er voor acc heb gedaan met gt3 wagens

Edit trouwens als tip. Veel bochten kan je vol over de curb tot het punt waar je denkt hij is niet valid, maar blijft die toch

[ Voor 6% gewijzigd door Mu.siQ op 15-05-2020 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Wat een geweldige lange lijst weer in de changelog 😬
Benieuwd hoe de ffb nu is.
https://forum.reizastudio...-v0-9-2-1-released.10911/

‘Thoroughly revised brake systems for all cars covering response curve, torque, optimal temp ranges, effects of being off temperature, cooling properties & default brake pressure’

En hoe de auto’s nu remmen :p

[ Voor 40% gewijzigd door Hupske op 16-05-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Hupske schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:54:
Wat een geweldige lange lijst weer in de changelog 😬
Benieuwd hoe de ffb nu is.
https://forum.reizastudio...-v0-9-2-1-released.10911/

‘Thoroughly revised brake systems for all cars covering response curve, torque, optimal temp ranges, effects of being off temperature, cooling properties & default brake pressure’

En hoe de auto’s nu remmen :p
Race in en testen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
De ARCC heeft nog geen remlichten, zo te zien. Wordt nog spannend bij de scherpe bochten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
StephanL schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:01:
De ARCC heeft nog geen remlichten, zo te zien. Wordt nog spannend bij de scherpe bochten :P
Dat is niet bepaald handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Vergeet niet na de patch "Documents\Automobilista 2\" te wissen en na het spel opnieuw gestart te hebben in je juiste xml het volgende aan te passen naar je smaak voor vr:

<prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="2.900000" />
<prop name="SharpeningClamp" sharpeningclamp="0.090000" />
<prop name="OffsetBias" offsetbias="1.000000" />

Grote winst in clarity en geen hoge kosten zoals ss heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
YouTube: Automobilista 2 - HUGE New Physics Update (Version 0.9.2.1)

Na 10 a 12 minuten ongeveer heeft hij het over het gevoel bij het remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Tegelijk met de update ook wat zitten tweaken aan mijn fanatec cs3 rempedalen. Eerst zat dit via mijn wheelbase aangesloten, maar nu direct via USB. Op de één of andere manier klopt de calibratie nu beter, dus dat remt ook fijner. Voor mij dus nu lastig om iets te zeggen over de AMS2 update.

Inmiddels begin ik wat meer feeling te krijgen voor Imola. Inmiddels in totaal een ronde of 50 op gereden. Ik rij nu een ~1:52 als racepace met een snelste tijd van 1:50:70.
Onder de 1:50 zit er wel in, maar heb nog 2 bochten die ik niet helemaal onder de knie heb: bocht 6 Villeneuve en de tricky varianta alta. Bocht 6 neem ik soms net te hard of snij ik niet genoeg waardoor ik wat grond mee pak. Bocht 11 en 12 vind ik ook lastig... Juist wel of niet afsnijden zeg maar. De auto raakt namelijk wel behoorlijk uit balans als je over die gele dingen heen "vliegt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Eens even zien. Op Imola en de MRX Honda P3 zit er een 1:46:7 in. Misschien nog wel sneller, maar dat moet alles perfect gaan. Wees vooral niet bang om de curbs mee te pakken en zelfs midden over de curbs heen te gaan. Die gele broodjes doen niet zo heel veel.

Op Velopark met de ARCC kan je een 0:59:9 rijden. Ook hierbij niet bang zijn om soms binnenkant van de curb te pakken :)

Maar jeetje, de nieuwe update heeft veel goed gedaan. Kan nagenoeg normaal remmen en de FFB is daarbij ook duidelijk wanneer je op de limiet zit. Ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Inderdaad echt een fijne update weer, remmen is een stuk fijner geworden. Ffb had ik al weinig over te klagen. Echt details op de limiet zijn voor mijn t150 sowieso wat lastig :)

[ Voor 22% gewijzigd door H-Alien op 17-05-2020 18:38 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Hupske schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:29:
Eens even zien. Op Imola en de MRX Honda P3 zit er een 1:46:7 in. Misschien nog wel sneller, maar dat moet alles perfect gaan. Wees vooral niet bang om de curbs mee te pakken en zelfs midden over de curbs heen te gaan. Die gele broodjes doen niet zo heel veel.

Op Velopark met de ARCC kan je een 0:59:9 rijden. Ook hierbij niet bang zijn om soms binnenkant van de curb te pakken :)

Maar jeetje, de nieuwe update heeft veel goed gedaan. Kan nagenoeg normaal remmen en de FFB is daarbij ook duidelijk wanneer je op de limiet zit. Ben er erg tevreden mee.
Her inmiddels wel onder de 1:50 op Imola. Ik weet waar ik veel verlies, dus dat wordt even verder uitvogelen hoe dat dan wel moet :P
Wat voor wheelbase gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:22
Grr Practice en Qualify gedaan, netjes op P2 gekwalificeerd.
Start de race en staat mijn camera op spectator mode en echt een paar honderd meter van waar ik zou staan.
Ik gaf maar gewoon gas in de hoop dat ik de camera nog kon veranderen maar het resultaat was dat ik de halve grid liet crashen 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door lochpatje op 17-05-2020 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

savale schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:23:
[...]

Her inmiddels wel onder de 1:50 op Imola. Ik weet waar ik veel verlies, dus dat wordt even verder uitvogelen hoe dat dan wel moet :P
Wat voor wheelbase gebruik je?
Je kan heel veel groen mee pakken op Imola :)

Ik rijd met een direct drive. Simplicity SW20 V3. Maar daar zit mijn winst niet in hoor. Ik heb op Imola al rustig 500 rondjes gereden in alle race sims, dus ik ken de weg aardig :+
Misschien dat we morgenavond nog wel paar rondjes op de baan doen(tenzij we geen Wreckfest gaan spelen), dus wellicht kan je dan aansluiten en proberen de lijn te volgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hupske op 17-05-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Hupske schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:35:
[...]

Je kan heel veel groen mee pakken op Imola :)

Ik rijd met een direct drive. Simplicity SW20 V3. Maar daar zit mijn winst niet in hoor. Ik heb op Imola al rustig 500 rondjes gereden in alle race sims, dus ik ken de weg aardig :+
Misschien dat we morgenavond nog wel paar rondjes op de baan doen(tenzij we geen Wreckfest gaan spelen), dus wellicht kan je dan aansluiten en proberen de lijn te volgen.
Ja ik moet wat agressiever over de curbs nog denk :) Het vinden van de limieten van het remmen gaat eigenlijk best goed. Ik gebruik daarvoor een combinatie van geluid en ffb merk ik.
Ah ik zit denk nu op een ronde of 70 totaal. Mijn doel is met nog een paar keer oefenen zo rond de 1:48 uit te komen, dan ben ik voor de komende race in ieder geval wel tevreden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
lochpatje schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:24:
Grr Practice en Qualify gedaan, netjes op P2 gekwalificeerd.
Start de race en staat mijn camera op spectator mode en echt een paar honderd meter van waar ik zou staan.
Ik gaf maar gewoon gas in de hoop dat ik de camera nog kon veranderen maar het resultaat was dat ik de halve grid liet crashen 8)7
Ik heb dat ook een keer gehad in multiplayer... Ik was ook te laat met het vinden van het camera knopje op het stuur.... :( Maar ik had het idee dat de halve grid het zelfde probleem had. Irritante bug die ze hopelijk snel oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanL
Vandaag een beetje bezig geweest met de setup. Kan nog wel verbeteren, maar op dit moment 1:51:568. Nog geen top tijd, maar ben nou eenmaal niet zo snel :P

Vooral met aero aanpassen met ik goed het verschil, qua topsnelheid en bochten werk.

Edit: Onder de 1:50 zit er in, maar het komt er alleen nog niet uit. Tijd voor een break

[ Voor 15% gewijzigd door StephanL op 18-05-2020 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
StephanL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:45:
Vandaag een beetje bezig geweest met de setup. Kan nog wel verbeteren, maar op dit moment 1:51:568. Nog geen top tijd, maar ben nou eenmaal niet zo snel :P

Vooral met aero aanpassen met ik goed het verschil, qua topsnelheid en bochten werk.

Edit: Onder de 1:50 zit er in, maar het komt er alleen nog niet uit. Tijd voor een break
Best prima hoor als race pace. Agressiever over de curbs gaat je wel helpen de tijd verder omlaag te krijgen. Ik merkte dat het experimenteren hiermee makkelijker ging door wat meer vleugel in te stellen. Verder even je fastest lap delta op je hud instellen. Dan zie je per bocht of iets werkt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRacer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 12:01
savale schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:31:
[...]

Ik heb dat ook een keer gehad in multiplayer... Ik was ook te laat met het vinden van het camera knopje op het stuur.... :( Maar ik had het idee dat de halve grid het zelfde probleem had. Irritante bug die ze hopelijk snel oplossen.
Werkt dat met de camera knop? Ik druk meestal zo snel mogelijk de escape knop in en hit dan Resume. Meestal ben ik dan net op tijd om vanuit de auto de race te starten. Wel een irritante bug inderdaad.

Ik rij nu 1:47.3 met de Honda P3 op Imola waarbij de auto lekker stabiel is. Ik rij zelf met een Thrustmaster TX en T3PA pedalen (Hoop dat de T-LCM's weer snel leverbaar worden....) Zit zeker meer in, zou onder de 1:46 moeten kunnen, maar daar heb ik de skills niet voor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Tip om aan te denken: Met de P3 wordt je niet sneller als je meer vleugel instelt dan de default. En je kan behoorlijk wijd gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Hupske op 20-05-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Hupske schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:24:
Tip om aan te denken: Met de P3 wordt je niet sneller als je meer vleugel instelt dan de default. En je kan behoorlijk wijd gaan.
Goed om te weten. Komt ook natuurlijk door dat lange rechte stuk. Om wat te verbeteren wil ik graag mijn scherm opnemen en eens analyseren. Om dit goed te kunnen zien wil ik mijn pedalen info / telemetrie op mijn scherm toveren. Met mijn pookje op het stuur kan ik dit wel tevoorschijn toveren, maar dan zie ik ook heel groot mijn bandeninformatie dwars door het beeld. Ik wil die info graag op mijn light HUD erbij willen, maar snap volgens mij die HUD editor niet helemaal of het kan gewoon helaas nog niet. Iemand die dit weet?

[ Voor 9% gewijzigd door savale op 20-05-2020 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Kan helaas nog niet, alleen via telemetry hud op dit moment (volgens mij)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
savale schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:30:
[...]

Goed om te weten. Komt ook natuurlijk door dat lange rechte stuk. Om wat te verbeteren wil ik graag mijn scherm opnemen en eens analyseren. Om dit goed te kunnen zien wil ik mijn pedalen info / telemetrie op mijn scherm toveren. Met mijn pookje op het stuur kan ik dit wel tevoorschijn toveren, maar dan zie ik ook heel groot mijn bandeninformatie dwars door het beeld. Ik wil die info graag op mijn light HUD erbij willen, maar snap volgens mij die HUD editor niet helemaal of het kan gewoon helaas nog niet. Iemand die dit weet?
Misschien kun je kijken naar een externe app, zoals Z1 Dashboard of RS Dash. Ik heb dit nog niet getest, maar ik denk dat het prima werkt.

EDIT: Inmiddels getest (puur een soort demo, dit is vanaf een andere computer, zonder geluid).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYkIgkbBJDa4ivQOc6TAUUmzE9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WOH08NnIoXhXssAJ2QycCdLa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Luxicon op 21-05-2020 12:37 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Hupske schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:04:
We hebben even gepuzzeld met enkele combinaties en zijn tot het volgende gekomen:

Het wordt dit keer maandag 25 mei, zodat er iets meer tijd is om te oefenen en het met de persoonlijke agenda goed uit komt :9

We gaan wederom 2 verschillende combinaties doen. Een wat snellere combinatie en een combinatie waarbij we verwachten erg dicht bij elkaar te rijden.
Vorige keer hebben we gekozen voor 20 min practice en 10 minuten kwalificatie, dit wordt nu 30 minuten kwalificatie. De race zal wederom 20 minuten duren.
Belangrijk om te weten is dat je minimaal 3 minuten voor het einde van Q de server gejoined moet zijn anders kom je de server niet meer in. Reiza heeft dit bewust zo gedaan, zodat er geen 'klungels' op het laatste moment joinen en achteraan op de startbaan verschijnen.
Let dus ook op dat je niet op 'exit' drukt aan het einde van Q, maar gewoon wacht. Sessie reset zich vanzelf :)

Voor de rest pakken we er weer Discord bij, zodat we gezellig met elkaar kunnen praten en tips kunnen geven. https://discord.gg/7cmBsas
Meeluisteren in Discord is al voldoende

De opzet:

Race 1:
Auto: MRX Honda P3
Baan: Imola
Tijden:
19:30 Qualify 1

Server reset

Race 2:
Auto: ARCC (arc camaro)
Baan: Velopark 2017
Tijden:
20:25 Qualify 2

Doordeweeks zullen we af en toe op Discord te vinden zijn als we wat gaan oefenen. Hierbij zullen we dan de bovenstaande server naam ook gebruiken zodat je je makkelijk aan toe kan voegen.
Is er niemand online, dan kan je uiteraard voor je zelf ook een server aanzetten met de zelfde naam en wellicht joinen andere jou dan wanneer ze online zijn :)
Voor degene die het gemist hebben even een schaamteloos kickje. Ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Yes. Servertje draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
Ik stuur vanavond niet mee, wellicht de volgende keer weer. Succes heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Diegene die nog mee wil racen, je kunt er vanaf nu en de volgende 15 minuten nog bij :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Bedankt voor de opkomst vanavond! 4 stuks in totaal O-)

In ieder geval heb ik mij wel vermaakt. Dus ga weer nieuwe baan combinaties uitzoeken voor een volgende race :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Hupske schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:12:
Bedankt voor de opkomst vanavond! 4 stuks in totaal O-)

In ieder geval heb ik mij wel vermaakt. Dus ga weer nieuwe baan combinaties uitzoeken voor een volgende race :)
Ach wel 4 enthousiast hoor! _/-\o_ Misschien toch iets minder oefentijd de volgende keer, dan heb je kans dat er ook wat meer nog last minute mee durven doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

savale schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:09:
[...]
Ach wel 4 enthousiast hoor! _/-\o_ Misschien toch iets minder oefentijd de volgende keer, dan heb je kans dat er ook wat meer nog last minute mee durven doen. 8)
Als je de oefentijd nog korter doet zit je nog wel met kortere jointijd. Want alles <3 min kan je niet meer joinen helaas.

Ik zou ook meedoen maar kon door tuinwerkzaamheden last minuten toch helaas niet meedoen. Volgende keer gewoon weer op de planning :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin Kater
Ik zou ook mee doen, maar was wat ziekig. Volgende keer weer bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Mu.siQ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:35:
[...]

Als je de oefentijd nog korter doet zit je nog wel met kortere jointijd. Want alles <3 min kan je niet meer joinen helaas.

Ik zou ook meedoen maar kon door tuinwerkzaamheden last minuten toch helaas niet meedoen. Volgende keer gewoon weer op de planning :)
Ik bedoelde voorbereiding in de dagen vooraf. 30 min qualificatie en 20 min race is prima nu. Goed om te horen dat we volgende keer weer met meer zijn 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hopelijk dit keer een grotere opkomst dan 4 stuks.

De races zullen aankomende maandag plaatsvinden(1 juni). Is dan 2e pinksterdag, dus iedereen heeft vrij die dag :9
Daarom beginnen we dit keer wel wat later en zal daarom de kwalificatie korter zijn, want die gaat van 30 minuten naar 15 minuten. De race blijft 20 minuten. We zijn daardoor net zo laat klaar als anders :)

De opzet:

Race 1:
Auto: Sprint Race
Baan: Guapore
Tijden:
20:00 Qualify 1
20:15 Race 1

Race 2:
Auto: F-Classic Gen 3 M1
Baan: Adelaide Historic
Tijden:
20:40 Qualify 2

Wachtwoord: tweakers

Meeluisteren wordt aangeraden ook al heb je geen voice :)

Eventueel kan je ook oefenen in Time Trail. Wellicht zet je dan met de combinatie wel een wereldrecord neer :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-07 15:38
Hupske schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:05:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hopelijk dit keer een grotere opkomst dan 4 stuks.
Leuk! Ik ga de komende dagen de auto's en tracks rijden. Als ik het een beetje onder controle heb doe ik zeker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
Jammer dat de opkomst zo beperkt was afgelopen maandag :'( ik kan aankomende maandag weer niet, maar hoop toch echt weer een keer aan te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-07 21:12

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Afgelopen week helaas te druk gehad om aan te sluiten. Ik blijf meelezen en mocht het een keer goed uitkomen dan sluit ik ook zeker een keertje aan.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste