Automobilista 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21
Temujin schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:15:
Afgelopen week helaas te druk gehad om aan te sluiten. Ik blijf meelezen en mocht het een keer goed uitkomen dan sluit ik ook zeker een keertje aan.
Je kan ook enkel de eerste combinatie mee doen. Die is echt wel laagdrempelig.

@Hupske super ik ben van de partij! Ik ken beide circuits nog niet, maar dat gaat goedkomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:31

Temujin

Zegt ook wel eens iets

savale schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:47:
[...]

Je kan ook enkel de eerste combinatie mee doen. Die is echt wel laagdrempelig.

@Hupske super ik ben van de partij! Ik ken beide circuits nog niet, maar dat gaat goedkomen 8)
Mijn zorgen zitten niet in hoe laagdrempelig ze zijn. Maar in of ik de tijd beschikbaar heb om mee te doen op de momenten dat het georganiseerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Temujin schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Mijn zorgen zitten niet in hoe laagdrempelig ze zijn. Maar in of ik de tijd beschikbaar heb om mee te doen op de momenten dat het georganiseerd is :)
Ah ik dacht dat je misschien geen oefentijd had vooraf. Tot de volgende keer dan (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 08:52
de quali is toch oefentijd? :P

Ik kan er helaas ook niet bij zijn wegens conflict met een AMS1 race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 19:35
Misschien een andere dag als dat veel meer deelnemers oplevert?

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:05

Hupske

AFCA

TiezZ_BE schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:21:
Misschien een andere dag als dat veel meer deelnemers oplevert?
Altijd onbegonnen werk om dat af te stemmen. Er zijn altijd dagen waarop de een wel kan, de andere weer niet.
Dus in elke situatie zullen er mensen teleurgesteld zijn dat ze niet kunnen.
Iig schikt mij aankomende maandag het beste. De keer erna kan het zomaar de donderdag zijn.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De Formula Classic (Gen 3 Model 1) rijdt erg uitdagend. Het is een erg goede combi met Adelaide 1988 als je het mij vraagt. Leuk genoeg om er een ronde van op te nemen als video :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Leuk zo een filmpje! Zie ook nog genoeg ruimte voor verbetering 😋

Filmpje laat iig goed zien dat je gewoon op tijd moet remmen en dan kom je rustig de bochten door. Daarbij ben je ook erg lief voor het gaspedaal en schakel je erg op tijd door, waardoor je wielen niet zo snel spinnen.
Wat is je snelste tijd op dit moment? Ik ga er morgen namelijk pas even voor zitten :p

Vandaag veel bezig geweest met de dedicated server op te zetten. Maar dat is op dit moment nog een lastige puzzel om goed voor elkaar te krijgen. Zeker omdat ik niemand had om mee te troubleshooten om snel instellingen uit te proberen. Het is voor nu namelijk nog zo, als iemand server joined in practice. En daarna weer leaved dan gaat hij gelijk door naar de volgende baan en auto. Dat is niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 15:54

H-Alien

aka Schenk

Het is inderdaad een leuke car - track combo. Gister paar rondjes gereden, heb geen idee eigenlijk wat voor tijden. Zal morgen eens kijken.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

https://forum.reizastudio...development-update.11147/

En ow ow wat zit er een prachtige dingen aan te kopen.
Toch maar 80 euro nog neerleggen voor de season pass O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hupske schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:27:
Leuk zo een filmpje! Zie ook nog genoeg ruimte voor verbetering 😋

Filmpje laat iig goed zien dat je gewoon op tijd moet remmen en dan kom je rustig de bochten door. Daarbij ben je ook erg lief voor het gaspedaal en schakel je erg op tijd door, waardoor je wielen niet zo snel spinnen.
Wat is je snelste tijd op dit moment? Ik ga er morgen namelijk pas even voor zitten :p

Vandaag veel bezig geweest met de dedicated server op te zetten. Maar dat is op dit moment nog een lastige puzzel om goed voor elkaar te krijgen. Zeker omdat ik niemand had om mee te troubleshooten om snel instellingen uit te proberen. Het is voor nu namelijk nog zo, als iemand server joined in practice. En daarna weer leaved dan gaat hij gelijk door naar de volgende baan en auto. Dat is niet helemaal de bedoeling.
Dankje! Het was nog aardig lastig een rondje op te nemen zonder al teveel fouten. M'n snelste is dacht ik 1.20.xx. De auto glijdt aardig snel een kant op als ik in de 1 optrek, maar ik ben ook niet zo ervaren met F1 auto's. ;)
Hupske schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:44:
https://forum.reizastudio...development-update.11147/

En ow ow wat zit er een prachtige dingen aan te kopen.
Toch maar 80 euro nog neerleggen voor de season pass O-)
Er komt erg goede content aan! Ik vraag mij wel af wat precies DLC content is van dat alles. Ik heb nog niet de tijd genomen om alles goed door te lezen. Wat ook erg goed nieuws is, is dat er dedicated servers en een multiplayer rating systeem aan zitten te komen.

PS. dit zie ik op Steam staan:
Hockenheim Pack featuring 1975, 1988, 2001, 2019 versions (individually this will sell for US$ 9.99 /€8.99)​ - MAY 2020

Silverstone Pack featuring 1975, 1991, 2001, 2019 versions (individually this will sell for US$ 9.99 / €8.99)​ - JULY 2020

Spa-Francorchamps Pack featuring 1970, 1991, 2019 versions (individually this will sell for US$ 9.99 / €8.99)​ - NOVEMBER 2020
Furthermore, this Season Pass covers all Expansion Packs to be released in the 2020-2021 timefreame - these are packs currently confirmed, arranged to a certain theme, featuring cars, tracks or both, with base prices ranging from US$ 9.99 - US$ 19.99:

Brazilian Grand Prix Legends Pack featuring several World Championship cars won by Brazilian drivers
Historical Track Pack Pack featuring historical variants of tracks featuring in the game
Street Supercars Pack of road-legal Supercars
Racin´ USA Pack - featuring several North American cars and tracks, modern and historical
Adrenaline Pack featuring several off-road & Extreme Motorsports cars and tracks

[ Voor 54% gewijzigd door Luxicon op 30-05-2020 20:34 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Historical Spa in een Brabham? I'm sold!

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
H-Alien schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:48:
Historical Spa in een Brabham? I'm sold!
Spa-francorchamps in het algemeen miste ik nog bij de tracks. :Y) :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door FightingAce op 31-05-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Iemand enig idee of de Nordschleife nog op de planning staat?

Psst v-strom kopen? -klik-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:32

multynoob

Steam: ThePunkPantherNL

Is er nog iemand die met de Oculus cv1 speelt?

Ik wordt namelijk naast de auto geplaatst als ik nu wil gaan racen. Denk nu dat het door de laatste update komt, echt van alles al geprobeerd maar word niet in de juiste positie geplaatst.

Als jullie een fix weten hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Net nog een paar rondjes gereden met de Gen 3 V12 op Adelaide classic. Zit nu op 1:18:096 met het mes tussen de tanden, zit nog zeker ruimte voor verbetering in. Vooral de laatste sector was niet vlekkeloos (bocht na lange rechte stuk en heerlijk blokkerend wieltje laatste bocht :D).

Wel echt fijn dat je gewoon de setup van een ghost kan inladen, scheelde me gezeur met zelf uitvogelen. Maandag helaas niet bij want is mijn sportavond maar is echt wel een leuke car-track combo, inhalen wordt een hels karwei....hele race wagen heel laten ook trouwens :/

Had de OBS settings verkeerd staan, maar evengoed een rondje Adelaide

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Bedenk me wel net dat auto clutch aan staat, vergeten aan te passen na de update....

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 19:29

CoronelHimself

Division Brabant

Ik probeer er morgen ook bij te zijn. Ik heb beide combinaties nu even getest en zeker de eerste combinatie islekker. Het enige wat ik (lijk te) voelen is, dat de wagen op 1 of andere manier onrealisch aanvoelt, hij is zo stabiel en lijkt ook over bakken met downforce te beschikken. Hij heeft zoveel grip, dat je dat gewoon niet verwacht in een cup car. Of heeft iemand een link naar de wagens waar deze op gebaseerd zijn. Misschien vergelijk ik het teveel met een Seat Leon cup car. Beste tijd 1:14 ofzo.

Voor de 2e race weet ik niet of ik ga meedoen. Ik heb nul komma nul gevoel, dat mijn banden aan het blokkeren zijn, ik moet het puur op geluid doen. Is er ergens iets van een setting in de FBB ofzo. Want ik heb echt geen gevoel in de FBB.

Misschien het laatste jaar ook teveel in wagens met ABS gereden, dat kan natuurlijk ook. Al helpt een supersnelle wagen op een straatcircuit met bijzonder hoge curbstones ook niet echt mee. Kwam uiteindelijk tot een 1:28... |:(

Oh en waar kan ik die pits-assistent uitzetten? Mag wel met 300kmh over het circuit maar met 60 door de pits is te gevaarlijk? :(

[ Voor 6% gewijzigd door CoronelHimself op 31-05-2020 21:05 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
H-Alien schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:21:
Net nog een paar rondjes gereden met de Gen 3 V12 op Adelaide classic. Zit nu op 1:18:096 met het mes tussen de tanden, zit nog zeker ruimte voor verbetering in. Vooral de laatste sector was niet vlekkeloos (bocht na lange rechte stuk en heerlijk blokkerend wieltje laatste bocht :D).

Wel echt fijn dat je gewoon de setup van een ghost kan inladen, scheelde me gezeur met zelf uitvogelen. Maandag helaas niet bij want is mijn sportavond maar is echt wel een leuke car-track combo, inhalen wordt een hels karwei....hele race wagen heel laten ook trouwens :/

Had de OBS settings verkeerd staan, maar evengoed een rondje Adelaide

[YouTube: AMS2 - Formula classic Gen 3 (V12) - Adelaid Historic]
Nette ronde! Dat met de setup inladen is fijn inderdaad. Ik heb dat voor deze auto nog niet geprobeerd. Jammer dat je niet kan meeracen morgen.
CoronelHimself schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:42:
Ik probeer er morgen ook bij te zijn. Ik heb beide combinaties nu even getest en zeker de eerste combinatie islekker. Het enige wat ik (lijk te) voelen is, dat de wagen op 1 of andere manier onrealisch aanvoelt, hij is zo stabiel en lijkt ook over bakken met downforce te beschikken. Hij heeft zoveel grip, dat je dat gewoon niet verwacht in een cup car. Of heeft iemand een link naar de wagens waar deze op gebaseerd zijn. Misschien vergelijk ik het teveel met een Seat Leon cup car. Beste tijd 1:14 ofzo.

Voor de 2e race weet ik niet of ik ga meedoen. Ik heb nul komma nul gevoel, dat mijn banden aan het blokkeren zijn, ik moet het puur op geluid doen. Is er ergens iets van een setting in de FBB ofzo. Want ik heb echt geen gevoel in de FBB.

Misschien het laatste jaar ook teveel in wagens met ABS gereden, dat kan natuurlijk ook. Al helpt een supersnelle wagen op een straatcircuit met bijzonder hoge curbstones ook niet echt mee. Kwam uiteindelijk tot een 1:28... |:(
Welke auto de sprintrace precies is weet ik niet. Het enige dat ik kan vinden is dit. Daar denken ze dat het een Renault Clio V6 of Renault Megane is. Het is wel een populaire auto aan de online lobby's te zien.

Met de F1 auto is het voor mij ook net zo wennen (voor iedereen wel lijkt me) Beetje bij beetje gaat het beter. Wat ik meestal doe is de brake power lager zetten om blokkeren te voorkomen. Je kunt ook het differential aanpassen @ car setup, maar daar kan ik geen goed advies over geven. Wel kan het aanpassen ervoor zorgen dat je minder snel blokkeert. Volgens mij heeft deze auto geen pit limiter, dus let goed op met gas geven in de pit. :)

Vanmiddag heb ik een race tegen de AI gedaan, na een paar restarts ging de start wel goed. De AI wil nog weleens crashen. Daarna maak ik nog genoeg foutjes, maar ik vond het een leuke race. De camera linksboven is soms een beetje off, maar ik probeer voor wat afwisseling te zorgen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 31-05-2020 21:30 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Sprint Race is een Braziliaanse serie. Volgens mij een custom wagen. Je zit bijvoorbeeld in het midden van de wagen. Zie ook de website: https://sprintrace.com.br/dados-tecnicos/ . Het lijkt erop dat er nieuwe wagens zijn dit jaar of iig nieuw uiterlijk.

Edit: Lol, er is zelfs een officiele mod voor Game Stockcar Extreme (de voorloper van AMS1)
https://sprintrace.com.br/game/

[ Voor 11% gewijzigd door FightingAce op 31-05-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:45
Die cars zitten er nu toch al in ... vind het net van die lijkenauto's .....elke keer achterom kijken of ze de kist er wel uitgehaald hebben

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

ravw schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:21:
Die cars zitten er nu toch al in ... vind het net van die lijkenauto's .....elke keer achterom kijken of ze de kist er wel uitgehaald hebben
Als de kist goed vastzit hoeft er niks te gebeuren. ;)

Maar wat denk je van die schade auto de ARC Camaro. Hebben ze gewoon een stuk tussenuit geslepen en weer aan elkaar gelast. :+ Of ze hebben van 2 schade auto’s de voor en achterkant aan elkaar gemaakt.

Steam - PTR83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
CoronelHimself schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:28:
[...]

Als de kist goed vastzit hoeft er niks te gebeuren. ;)

Maar wat denk je van die schade auto de ARC Camaro. Hebben ze gewoon een stuk tussenuit geslepen en weer aan elkaar gelast. :+ Of ze hebben van 2 schade auto’s de voor en achterkant aan elkaar gemaakt.
ach over die kisten zit ik niet in maar wat er misschien in kan liggen

beetje deze gedachten
De passagier zit al een tijdje achterin de taxi wil de chauffeur wat vragen, dus tikt hij de man even op z’n schouder om zijn aandacht te trekken. De taxichauffeur geeft een geweldige schreeuw en verliest de macht over het stuur. Het voertuig mist op een haartje na de tram, ramt bijna de voorpui van een monumentaal bordeel, alvorens op het trottoir tussen tientallen driftig fotograferende Japanners tot stilstand te komen. Het is even stil in de taxi. Dan zegt de chauffeur: “Meneer, wilt u dat nóóit meer doen. Ik ben me dood geschrokken.” De passagier zegt dat hij niet had geweten dat de chauffeur zo zou schrikken van een klein tikje op z’n schouder. Waarop de bestuurder zegt: “Het is uw schuld niet hoor. Maar vandaag is mijn eerste dag als taxichauffeur. Hiervoor heb ik 25 jaar lijkwagens gereden.”
>:)

maar ik heb die andere nog niet gezien maar ik vind met deze game toch alles net niet helemaal kloppen ..
Ik weet niet wat het is mar ook de banen heb ik niet veel binding mee .. ook met deel 1 al ...

maar het is op zich een goede race sim maar het voelt mij een beetje het zelfde aan als de basic versie van Rfactor 1
gave sim maar de auto's :| :| :|

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

ravw schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:35:
[...]

ach over die kisten zit ik niet in maar wat er misschien in kan liggen

beetje deze gedachten

[...]

>:)

maar ik heb die andere nog niet gezien maar ik vind met deze game toch alles net niet helemaal kloppen ..
Ik weet niet wat het is mar ook de banen heb ik niet veel binding mee .. ook met deel 1 al ...

maar het is op zich een goede race sim maar het voelt mij een beetje het zelfde aan als de basic versie van Rfactor 1
gave sim maar de auto's :| :| :|
Ik kan ansich wel leven met de aparte content, het lijkt erop dat de meeste dlc toch wat meer hetzelfde gaat worden als de andere sims. Hopelijk gaan ze niet teveel kleine packs uitbrengen met bijvoorbeeld enkele wagens per klasse zoals GTE, GT3 of BTCC.

Hopelijk gaan ze nog wel wat doen aan de ‘cartoon’-look liveries. Hier kan ik nog het minst aan wennen. :P

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
CoronelHimself schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:46:
[...]

Ik kan ansich wel leven met de aparte content, het lijkt erop dat de meeste dlc toch wat meer hetzelfde gaat worden als de andere sims. Hopelijk gaan ze niet teveel kleine packs uitbrengen met bijvoorbeeld enkele wagens per klasse zoals GTE, GT3 of BTCC.

Hopelijk gaan ze nog wel wat doen aan de ‘cartoon’-look liveries. Hier kan ik nog het minst aan wennen. :P
mischien is het dat wel dat het een beetje onwerkelijk aan voelt weet niet wta het is maar iets zit me niet lekker
verder een hele goede sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Die aparte content vind ik juist een pluspunt. De sprint wagens zijn daar een mooi voorbeeld van, heerlijke bakkies. Ook qua tracks lekker veel variatie. Zitten echt hele fijne voor ons onbekende tracks bij vind ik persoonlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door H-Alien op 31-05-2020 23:11 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Hupske schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:05:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hopelijk dit keer een grotere opkomst dan 4 stuks.

De races zullen aankomende maandag plaatsvinden(1 juni). Is dan 2e pinksterdag, dus iedereen heeft vrij die dag :9
Daarom beginnen we dit keer wel wat later en zal daarom de kwalificatie korter zijn, want die gaat van 30 minuten naar 15 minuten. De race blijft 20 minuten. We zijn daardoor net zo laat klaar als anders :)

De opzet:

Race 1:
Auto: Sprint Race
Baan: Guapore
Tijden:
20:00 Qualify 1
20:15 Race 1

Race 2:
Auto: F-Classic Gen 3 M1
Baan: Adelaide Historic
Tijden:
20:40 Qualify 2
20:55 Race 2

Naam server: Tweakers fun
Wachtwoord: tweakers

Belangrijk om te weten is dat je minimaal 3 minuten voor het einde van Q de server gejoined moet zijn anders kom je de server niet meer in. Reiza heeft dit bewust zo gedaan, zodat er geen 'klungels' op het laatste moment joinen en achteraan op de startbaan verschijnen.
Let dus ook op dat je niet op 'exit' drukt aan het einde van Q, maar gewoon wacht. Sessie reset zich vanzelf :)

Voor de rest pakken we er weer Discord bij, zodat we gezellig met elkaar kunnen praten en tips kunnen geven. https://discord.gg/7cmBsas
Meeluisteren wordt aangeraden ook al heb je geen voice :)

Doordeweeks zullen we af en toe op Discord te vinden zijn als we wat gaan oefenen. Hierbij zullen we dan de bovenstaande server naam ook gebruiken zodat je je makkelijk aan toe kan voegen.
Is er niemand online, dan kan je uiteraard voor je zelf ook een server aanzetten met de zelfde naam en wellicht joinen andere jou dan wanneer ze online zijn :)

Eventueel kan je ook oefenen in Time Trail. Wellicht zet je dan met de combinatie wel een wereldrecord neer :+
Een reminder. Ben alleen benieuwd of ik zelf 20:00 haal. Ben gegijzeld op een bbq. Dus wordt nog haasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Hupske schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:35:
[...]

Een reminder. Ben alleen benieuwd of ik zelf 20:00 haal. Ben gegijzeld op een bbq. Dus wordt nog haasten.
Ik zit met hetzelfde 'probleem'

F1 heb ik niet kunnen oefenen. Kunnen we mss de sessies omwisselen? Als je het überhaupt haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

TiezZ_BE schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:44:
[...]

Ik zit met hetzelfde 'probleem'

F1 heb ik niet kunnen oefenen. Kunnen we mss de sessies omwisselen? Als je het überhaupt haalt :)
Vind zelf de F1 echt een super leuke combi. Dus die rijd ik zelf liever dan de sprint race :p

Maar @Mu.siQ kan iig de server op tijd opstarten en op de bbq zijn ze overtuigd dat ik het ga halen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Die generatie F1 spreekt mee ook erg aan.

Maar aangezien ik nog niet zolang bezig ben met Sims in het algemeen ben ik begonnen met de sprint /guapore combo O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

TiezZ_BE schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:53:
Die generatie F1 spreekt mee ook erg aan.

Maar aangezien ik nog niet zolang bezig ben met Sims in het algemeen ben ik begonnen met de sprint /guapore combo O-)
Dat is ook prima. De sprint en Guapore is goed te doen toch? Weinig rem nodig?
Heb zelf er nog niet meer dan 3 rondjes mee gereden :+ dus moet in de Q de auto nog echt leren.

F1 moet je wat langer voor oefenen. Maar heel rustig en op tijd remmen, zeker niet je zelf willen pushen.
Ook rustig op t gas gaan bij exit bocht en eventueel kan je nog heel snel naar de 2 en 3 met de versnelling zodat je minimaal kans op spinnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-04 16:50

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Server is met 2 min online 👍

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijs1993
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-03 16:23
Hallo, ben net door middel van een gok van het wachtwoord de server ingekomen, hopelijk vinden jullie dat niet erg. Ben tvdg93 in-game

[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid= 384665"]iRacing Profiel[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

thijs1993 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:28:
Hallo, ben net door middel van een gok van het wachtwoord de server ingekomen, hopelijk vinden jullie dat niet erg. Ben tvdg93 in-game
Dat was niet erg. Wachtwoord stond hier ook wel ergens in het topic 😉

Jij was degene die ik de een na laatste ronde toch nog kon inhalen! Jammer voor jou maar was mooie race!😁

1e track en auto waren leuke combo! 2e was iets onvergeeflijker, wellicht volgende keer maar damage uit @Hupske ?

We gaan nadenken over volgende race avond en combo van auto’s. Server kan nu langer achter elkaar online staan.

Hopen wel dat er volgende keer weer meer animo is 🙂 helaas bleven er nog wat disconnects en oneffenheden, die zullen er misschien ook nog wel even blijven.

Op naar de volgende!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Het is idd nog behelpen soms. Een stuur wat niet meer werkt, een HUD wat opeens verdwenen is, de tijdslimiet van het kunnen joinen. Jammer genoeg valt rejoinen er ook onder. Setups wat opeens niet ingeladen wordt, server instellingen die niet kloppen met wat je aangeeft.
Dit maakt het toch allemaal nog wat lastig/omslachtig/vervelend om online wat te regelen. Volgens mij is het nog geen 1 keer probleemloos geweest.

Wat betreft de combo, had de schade wel uit gekund in race 2 :p Maarja waarom moeten jullie dan ook de muur in rijden? :P

Iig met nog 10 minuten op de klok was ik nog de enigste op de baan.
Daarna wel met een paar alvast wat nieuwe combinaties uitgeprobeerd, dus komt weer wat leuks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Mensen,
Wij zitten wat te stoeien voor de volgende race(s) qua dagen, welke avonden komt jullie algeheel genomen het beste uit? Wij zitten te hinken op maandag of woensdag avond. Dinsdag kan ik zelf voorlopig niet ivm cup kampioenschap in ACC. Maar over tijdje wel weer. Zou leuk zijn als de animo de volgende keer weer wat meer is :)
Auto/track combo zijn ideeën voor, alleen nog even testen en dan online gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Mijn ziekenhuis gemeuk is eindelijk over, dus ik kan weer als wildcard/roadblock mee.

Hoop deze 2 dagen wat te kunnen proberen qua input voor track e.d.

Ik heb ook vannacht de dedicated server opgezet in mijn hosting centre, maar mijns inziens is het beter om handmatig een server te draaien vannuit je game sessie voor nu. Heeft nog wat iteraties nodig voordat het wat is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Mu.siQ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:44:
Mensen,
Wij zitten wat te stoeien voor de volgende race(s) qua dagen, welke avonden komt jullie algeheel genomen het beste uit? Wij zitten te hinken op maandag of woensdag avond. Dinsdag kan ik zelf voorlopig niet ivm cup kampioenschap in ACC. Maar over tijdje wel weer. Zou leuk zijn als de animo de volgende keer weer wat meer is :)
Auto/track combo zijn ideeën voor, alleen nog even testen en dan online gooien.
Dinsdag i.v.m. ACC ook liever niet. Woensdag is de funrace, liever ook niet.

De andere dagen zijn prima hier. M'n voorkeur is vrijdag / zaterdag / zondag.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs1993
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-03 16:23
Ik ben wel een fan van Ibarra, de baan in Ecuador. In combinatie met een P2 of P3 heeft de baan een erg lekkere flow, misschien alleen tricky om in te halen en is een smallere wagen voor racen beter.

[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid= 384665"]iRacing Profiel[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Mijn kampioenschapje op de maandag is nu over en heb een nieuwe op zaterdagen. Dus de meeste doordeweekse dagen is voor mij prima. Al hangt het voor mij ook een beetje af op welke dagen AMSUnofficial races in AMS2 gaat organiseren nu er een dedi server is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Woensdag is voor mij persoonlijk meestal makkelijker tov maandag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
thijs1993 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:27:
Ik ben wel een fan van Ibarra, de baan in Ecuador. In combinatie met een P2 of P3 heeft de baan een erg lekkere flow, misschien alleen tricky om in te halen en is een smallere wagen voor racen beter.
Dat klinkt als een goede combi. :)
Met de P4 op Donington (National) vind ik ook leuk. Met rondes van 1:11.xx

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Hier kan t beide! Zijn er al concrete ideeën voor combo's? Anders wil ik vanavond wel even gaan kijken ook.

edit: beetje aan t spelen met de dedicated server: er staat nu een tweakers FUN practice server in de lijst, maar die is nog niet helemaal operationeel, dus nog even lekker negeren ;)

[ Voor 46% gewijzigd door savale op 08-06-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 15:50
Net weer even gespeeld na twee weken afwezigheid. Ik kan alleen maar zeggen: Wow! Ze hebben flinke stappen gemaakt met de laatste uitgaves. Blij met mijn season pass :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Oke, versie 1 is nu uit.

Voor iedereen die AMS2 voor het einde van de huidige Steam Summer Sale koopt is de Hockenheim DLC gratis.

Onderstaande quote met highlighted de content van AMS1 die nu ook naar de nieuwe versie is gezet.

"Those coming from v0.9.7.0 will find plenty of new content to enjoy in v1.0: of the cars and tracks previously released in Automobilista 1, we have added the original Stock Car season from 1979 complete with historical liveries; the reformed Granja Viana kart track with its latest configurations; revived the much missed Autodromo Nelson Piquet in Brasilia and Copa Montana series, rounding up our AMS1 upgrades for AMS2 release. More oldies will be added later on this year so don´t lose faith you´re see one of your old favorites back!"

En nog één, maar nu met nieuwe content.

"The highlights however are in the brand new stuff: there´s a classic portuguese track, our first two of several recently licensed Ginettas (G55 GT4 Supercup & G58 that competes in P1 class of Brazilian Endurance), the revamped F-Retro series in its first generation, featuring no less than 3 classic Grand Prix cars - the Lotus 72E, the Brabham BT44 and Mclaren M23 - tossing these cars sideways around one of our growing roster of historical tracks which already includes 1970s versions of Interlagos, Imola, Kyalami, Spielberg, with Hockenheimring and Silverstone soon to join that list in full variable weather glory is bound to be one of the most enjoyable experiences you will have with Automobilista 2!"

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
AMS2 is gereleased!

https://forum.reizastudio...2-v1-0-is-released.11715/
After a gruelling 3 months of work since its first Early Access release, we are thrilled to finally bring you the official release of Automobilista 2!

We are also happy to say we have also fulfilled the majority of the goals we had set out to achieve during Early Access, and the little bits that are still due should not take much longer. The official release of course does not mean the game is done - as we keep stressing AMS2 is a long-term project which will continue to see major game updates covering every front of development and bundles of new cars and tracks (free and paid) being released in a monthly basis all the way to the end of the year and beyond - the V1 milestone is all but the end of the beginning, a solid baseline upon which we will continue to build on for a long time.

With release time coinciding with the Steam Summer sale we have elected to keep the current 20% Early Access discount embedded in the pricing for a few more weeks. Not only that - with Hockenheimring scheduled to be our first DLC soon, everyone who bought the Game in Early Access or comes to buy it before the end of the Steam Summer Sale will receive the Hockenheimring DLC (which includes 1977, 1988 and 2001 historical versions) for free!

Important Notes:

If you already had the game in Early Access please delete your local MyDocs/Automobilista 2 folder to reset your configurations to avoid issues with this release.
The Stock Car 2020 series, Bathurst and championship mode as very late additions to this release and are still considered WIP
As previously announced, the Early Access Time Trial boards will be reset with this v1.0 release, but this may take a few hours to propagate.
There should be complementary builds tomorrow and Friday to wrap up a few loose ends on this release, but nothing that should greatly deter your enjoyment!

Below is the full V0.9.7.0 - V1.0.0 CHANGELOG:

CONTENT - NEW TRACKS
Added Bathurst Track
Added Brasilia Track (2 layouts)
Added Granja Viana kart track (4 layouts)
Added Cascais Portugal Track

CONTENT - NEW CARS
Added Stock Car 2020 Series
Added Copa Montana series
Added Opala Stock Cars 1979 Season
Added 2018 Camaro SS to Street Cars Series
Added F-Retro Gen1 Series (also featuring official Brabham BT44, Lotus 72E, Mclaren M23 Grand Prix cars)
Added Ginetta G55 GT4 Supercup Series
Added Ginetta G58 prototype to P1 Class

GENERAL
Added DRS rules for F-Ultimate & F-Reiza series ( valid only for tracks with DRS zones - Azure, Kansai, Interlagos, Montreal and Spielberg)
Reduced fraction of a lap that invalidates the next one if driver goes off track in Time Trial mode
Provisionally set pit speed limit to 120 km/h & added pit speed limiter for all historical cars to minimise potential issues in initial release (may revisit this later for historical accuracy when required features for proper functionality is coded in)
Reduced distance required for AI to pick up speed leaving pits
Removed stop-go from first speeding penalty
Reduced stop-go penalty from speeding penalty a 2nd Time
Doubled speed tolerance for temporarily going over speed limit
Reduced pitstop time penalty from hitting crew or wrong area
Reduced slowdown time to pay track limit penalty
Corrected F-V10 pit speed limit
Increased time to remove player from session when black-flagged

UI & HUD
Fixed Old Stock info to display correct number of gears
Corrected Jacarepagua Historic length info
Corrected Copa Montana Gearbox information
Added missing ibarra HUD trackmap

PHYSICS
Added DRS functionality to AJR Chevy V8, Sigma P1, F-Reiza, F-Ultimate
Added parameter for blending Physx & original physics for vehicle collisions with walls (hopefully eliminating "sticky wall" effect)
Front and rear wings for all formula cars now detatch with damage
Slightly reduced draft effects
Further revisions to adhesive friction curve with velocity & minor tread adjustments for all tyres (dry & wet)
Slightly increased load stiffness with tyre pressure for F-Ultimate, F-Reiza, F-V10, GT, Prototype classes
Increased front tyre sidewall stiffness for Stock Car, Ultima Race, Sprint Race & all prototypes for better compliance & less bouncing at high speed
Stiffened up default SuperV8 suspension rates
Fixed Metalmoro AJR excessive brake duct cooling
Revised aero & suspension damage properties for cars that still had provisional values
Fully revised kart physics & AI (all classes)
Further callibration of AI throttle application
Minor adjustments to P3, P4, Super V8, F-Vee, Copa Fusca, Copa Uno, Opala 1979 & Old Stock tyres
Decreased brake fade when below optimal temperature
Adjusted default steering lock for Karts, F-Vee
Revised F-Vintage & F-Retro V12 engine torque curves
Removed onboard brake bias and adjustable roll bars for cars that shouldnt have it
Slightly inreased base tyre carcass load stiffness for
Minor tyre tread adjustments to F-Retro, GT4 tyre treads
Lowered FFB smoothing for F-Trainer, F-Vintage, MCR
Lowered brake heating for steel brakes
Slightly increased SuperV8 downforce
Fixed minor innacuracies in F-Ultimate & F-Trainer tyre diameter
Reduced Camaro SS tolerance for shifting without clutch
Adjusted suspension damage thresholds
Adjusted Sigma diffuser aero
Fixed Opala Old Stock engine (now uses proper 300 HP variant)
Reduced ARC Camaro default steering ratio
Moved Fusca default brake bias slightly rearwards

AI
Improved AI throttle application logic so it differs from slow to mid & high speed corners (less hesitation exiting those corners)
Enabled different throttle, brake and line accuracy ranges according to AI driver skill (custom AI drivers per series to better explore these ranges still to be added)
Reduced range for AI drivers to stray off ideal line & smoothed transitions when exploring different lines
Adjusted AI damper rates to avoid bouncing / rolling over higher curbs
Further increased AI Strength range (slower @ 70%, faster @ 120%) for all cars
Slightly increased AI willingness to condede position when overtaken
Adjusted AI speed under blue flag / off track / damaged car
Reduced maximum AI lateral offset from ideal line

AUDIO
Adjusted surface sound gain (prevent crackling on limiter)
Disabled automatic toggling of headphone downmix mode.
Fixed error where 4.0 channel configuration in windows resulted in 5.1 mixing mode in-game
Placed limiter on surface sound bus .
Limiter in stereo output mode is controlled from game code; output set to -6dB to avoid possible output overloading
.F-Vintage: Updated gear change sound
Ultima GTR (both versions) adjusted gearchange sound volume.
Adjusted engine sound position & gearbox sound position for all cars (gearshifts should no longer be offset to the side)
Fixed "moving" shift sounds on multiple open wheelers
Improved Caterham Academy engine loops
Improved loops on several 4-cylinder Duratec engine sounds

TRACKS
Updated trackside advertising for international tracks
Updated 3D grass shader
Updated road shader
Disabled 3D grass rendering in rear view mirrors
Adjusted far fog climate values (adds a little more haze to the horizon)
Imola: Fixed transparent trees
Kyalami Historic: Improved AI fast line
Revised trackside TV cameras for Adelaide, Adelaide Historic, Interlagos, VeloCittá
Fixed bug with Ortona crowds
Fixed Azure map coordinates
Added ambient reverb to new tracks that still didn´t have them

VEHICLES
Added wiper animations and cockpit vibrations for Metalmoro AJR, Sigma P1, Opala (all variantes)
Added DRS wing animation for F-Ultimate, F-Reiza, Sigma P1, AJR Chevy & Honda Turbo
Added suspension animation for F-Ultimate, F-Reiza, F-V10, F-V12, F-Vee
Adjusted driver model & animations for Ultima GTR, AJR, ARC Camaro, Puma GTE, F-Classic G1M2, G3M2
Corrected bugs in 3D animations of F-Vintage, F-Trainer
Adjusted MRX collision mesh
Revised backfire logic for all cars that have it (less backfiring in upshifts, more in downshifts / lifting)
Increased headlight range at night for all cars
Fixed duplicated Uno in Copa Classic B
Adjusted upper driver model LOD switching (fixes the driver appearing to "duck" as car approaches TV cam)
Fixed RPM bar / lights for G55, Opala
Improved Vertex AO for F-Classic tyres
Added batch of new liveries for Kart GX390
Er is schijnbaar nog wel een multiplayer bug die snel gefixed zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11-2024
En de single player "Championship" mode is... Uhm.. "niet helemaal af". Valt me toch tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Die is nogal op het laatste moment toegevoegd. Eerlijk gezegd hadden ze wat mij betreft nog een paar weken tot een maand moeten gebruiken om de boel wat op te poetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Intr3pid schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:47:
En de single player "Championship" mode is... Uhm.. "niet helemaal af". Valt me toch tegen.
Ja ik las dat ze nog een aantal dingen hadden toegevoegd aan de game op het laatste moment. Onder andere de championship mode, terwijl ze ook meteen waarschuwen dat die nog niet af is. Beetje een domme beslissing, als je het mijn vraagt. Stel de game uit, of introduceer de feature als die af is. Zelfde geldt ook voor Bathurst en de 2020 stock car.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
CoronelHimself schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:47:
[...]

Ja ik las dat ze nog een aantal dingen hadden toegevoegd aan de game op het laatste moment. Onder andere de championship mode, terwijl ze ook meteen waarschuwen dat die nog niet af is. Beetje een domme beslissing, als je het mijn vraagt. Stel de game uit, of introduceer de feature als die af is. Zelfde geldt ook voor Bathurst en de 2020 stock car.
Ik begrijp niet dat ze een beta feature zoals championship mode aan een 1.0 release toevoegen. De beta versie bestaat namelijk nog steeds (ik ben een Reiza backer dus heb al maanden toegang tot deze betas) en daar had deze feature eerst uitgewerkt en getest moeten worden. Ik startte championship mode gisteren op na eerst een race gedaan te hebben in de Brabham en toen de kwalificatie startte, reed ik doodleuk met deze Brabham rond terwijl het eigenlijk de 2020 stock car moest zijn. Veder heb ik nergens een time acceleration kunnen vinden of end session om de kwalificatie te versnellen. Dus dan moet ik die hele tijd maar uitzitten of rond blijven rijden? Nee... deze championship mode is nog niet eens beta, dat is meer alpha. Onbegrijpelijke keuze, want Reiza had het met de beta en RC zo goed onder controle.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 15:50
Ben ook een beetje teleurgesteld als je ziet dat dit 1.0 is. Nu lees ik wel genoeg berichten dat Reiza wel te vertrouwen is, dat ze verder gaan bouwen na 1.0 en dat er genoeg aankomt, dus zal wel goed komen, maar had beter gekund ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
StephanL schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:46:
Ben ook een beetje teleurgesteld als je ziet dat dit 1.0 is. Nu lees ik wel genoeg berichten dat Reiza wel te vertrouwen is, dat ze verder gaan bouwen na 1.0 en dat er genoeg aankomt, dus zal wel goed komen, maar had beter gekund ja.
Daar heb ik ook alle vertrouwen in. Er zijn nog wel meer zaken niet af, zoals de spotter/radio functie. Nu kunnen we voor AMS2 ook gewoon CrewChief gebruiken, dus dat is niet zo’n probleem. Wat daar wel weer opvalt is dat je dan in het System menu ‘Project Cars 2’ als optie moet kiezen.

Verder heeft Reiza natuurlijk wel een geweldige job afgeleverd, omdat ze gebruik makende van de Madness engine toch de physics en FFB op orde hebben gekregen, maar die is wel nog steeds niet op hetzelfde niveau als bij AMS1 of rFactor 2. Maar ook daar zal Reiza nog wel de zaken verder gaan verbeteren.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Jup, eens met bovenstaande. Ik ben eigenlijk enorm happy met de v1 op een paar dingen na en en die paar dingen trekken nu veel negatieve aandacht terwijl de rest grotendeels prima is. Bathurst als wip in v1 zetten kan ik nog wel mee inkomen, is niet helemaal af qua artwork maar goed genoeg. Championship mode hadden ze gewoon nog even weg moeten laten.

On a more positive note, I'm loving it. Echt zo much fun en de toegevoegde Ginetta's zijn echt topwerk, super leuke wagens.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Ik heb de game met "early access" gekocht. Dan maakt het in feite niet zo veel uit of ze hem op dit moment "1.0" noemen of dat ze nu op "0.9x" blijven hangen. Belangrijker is dat ze de komende tijd nog blijven doorontwikkelen. Zelf denk ik dat dat wel goed zit omdat ze ook nog genoeg uitbreidingen op de planning hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Zekers, Reiza is altijd blijven doorontwikkelen bij hun producten en hun pace tijdens early access was ook best indrukwekkend.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

savale schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:34:
Ik heb de game met "early access" gekocht. Dan maakt het in feite niet zo veel uit of ze hem op dit moment "1.0" noemen of dat ze nu op "0.9x" blijven hangen. Belangrijker is dat ze de komende tijd nog blijven doorontwikkelen. Zelf denk ik dat dat wel goed zit omdat ze ook nog genoeg uitbreidingen op de planning hebben staan.
Nee, de naam maakt inderdaad niet uit, maar omdat het nu 1.0 krijgt het een stuk meer aandacht van de pers. We hebben het ook gezien bij ACC, Kunos werd blijkbaar gedwongen om de game officieel uit te brengen. En mensen oordelen dan ook op dat moment in hun reviews. En die reviews worden echt niet meer geupdated. Nu was ik niet bang dat Kunos, de game niet zou verbeteren, net als dat ik nu ook niet bang ben dat Reiza dat nu met AMS2 niet gaat doen. We hebben het hier niet over SMS ofzo.

En ja, Reiza heeft nog meer dan genoeg te doen. Maar de basis is er nu.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
Ik vremoed dat Reiza toch v1 uitbrengt omdat ze wat cashflow nodig hebben. Jammer, want het haalt een beetje de glans van de release terwijl er in EA echt veel goed werk verzet is.

Voor degenen die graag online willen testen, er wordt vanavond een AMS2 avond georganiseerd door AMSUnofficial. Check de Discord voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:29
FightingAce schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:41:
Ik vremoed dat Reiza toch v1 uitbrengt omdat ze wat cashflow nodig hebben. Jammer, want het haalt een beetje de glans van de release terwijl er in EA echt veel goed werk verzet is.

Voor degenen die graag online willen testen, er wordt vanavond een AMS2 avond georganiseerd door AMSUnofficial. Check de Discord voor details.
Dit spel had nog wel even in de oven mogen blijven inderdaad. Gezien ik sims vooral singleplayer speel voelt dit helemaal niet als een v1.0 release.

De AI op 100% rijdt op de ene track keihard weg en bij de volgende combo rij ik van startplek 30 naar een top 5. Ze geven onmiddellijk een bocht op als je de binnenzijde pakt en rijden al helemaal geen verdedigende lijnen zoals in RF2 bijvoorbeeld. Net op Donnington had ik 2,4 sec achterstand op de auto voor mij op het laatste rechte stuk. 2 bochten later haal ik er 3 tegelijk in (en deze waren niet in gevecht met elkaar). Ook de start slaat vaak helemaal nergens op. Auto's die de hele baan overschieten met grote crashes tot gevolg.

Ook vind ik maar ongeveer de helft van de auto's leuk. De rest is meer een glijpartij waar wederom de AI totaal geen last van heeft (vooral de oudere "straatauto's" zijn drama). Daarnaast irriteer ik mij enorm dat er geen knop voor de virtual mirror is. Als een auto een goede spiegel heeft wil ik er geen 2, maar bij de auto's zonder wil ik gewoon snel ff een virtual mirror aanzetten. Nu kan ik zover ik heb gevonden alleen een virtual spiegel krijgen door full hud te kiezen 8)7

Echt jammer, want als je de goede track/car combo pakt rijdt het spel heerlijk, maar er zijn teveel details die mij er aan herinneren dat dit spel niet af is. Zal deze game dan ook voorlopig negeren en mij focussen op singleplayer racen in Raceroom en RF2 waar ik veel meer plezier uit haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:30
Worden er online races georganiseerd door mede tweakers voor AMS2?

Zoek nog wat fun om te rijden naast iRacing, waar het meer grinden is en minder fun voor mij.

En de early access van AMS2 was al erg fun vond ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 06-07-2020 06:57 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Phusebox schreef op maandag 6 juli 2020 @ 06:56:

Zoek nog wat fun om te rijden naast iRacing, waar het meer grinden is en minder fun voor mij.

We hebben reeds gereden met enkele tweakers in EA, maar de multiplayer vertoonde toen nog redelijk grote 'tekortkomingen'.

Ik wil zeker meedoen maar moet vantevoren weten welke track aangezien ik voor bepaalde tracks en voertuigen toch even moet kunnen oefenen. Ben wel een voorstander voor kortere tracks (sneller te leren ivm sneller rond gaan) en voertuigen die handelbaar zijn. Die superkarts bijvoorbeeld zijn ook behoorlijk leuk op gewone tracks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Phusebox schreef op maandag 6 juli 2020 @ 06:56:

Ja dat hebben we gedaan, en willen we ook wel weer gaan doen maar is er even niet meer van gekomen. Wordt binnenkort vervolgd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

VANAVOND RACE

Last-minute update / verzoek! :) Het blijkt dat meerdere van ons vanavond vanavond kunnen gaan racen, dus het idee is om daarom last-minute een race te gaan organiseren. Wij hebben ook allemaal niet geoefend, dus gewoon meedoen en zien waar het schip strand! _/-\o_

Discord die we gebruiken:
https://discord.gg/v9FFfEb

RACE 1

Ginetta GT4 op Bathurst!

20:00 - 20:45 P/Q (gecombineerd)
20:50 - 21:10 R

RACE 2

Superkart 250cc op Autodromo Yahuacocha
Laat je niet afschrikken door de kart, 2 rondes en je snapt m. Erg veel plezier. Baan heb je zo door.

21:15 - 21:35 P/Q
21:40 - 22:00 R

SERVER

Tweakers Fun Server
PW: TweakersHazFun

Ik probeer m zo met de standalone versie vast up-te gooien. Als het lukt wellicht zelfs 2 met voor beide één :)
*edit
Dat is dus niet zomaar gedaan, dus zelf ff oefenen en ik gooi m vanavond zelf tegen 20:00u online :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mu.siQ op 06-07-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Cool! Race 1 in vr is behoorlijk herintroductie van lunch werk als je snel omhoog omlaag gaat 😂. Hoop er bij te kunnen zijn.

Ik zag dat er een update voorbij kwam vd server, was dat nog iets of kan ik dat nog even vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Darkangle schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:42:
Cool! Race 1 in vr is behoorlijk herintroductie van lunch werk als je snel omhoog omlaag gaat 😂. Hoop er bij te kunnen zijn.

Ik zag dat er een update voorbij kwam vd server, was dat nog iets of kan ik dat nog even vergeten?
Ja dedicated server krijg ik zo niet 1 2 3 up met dedicated tool. Teveel settings die ik moet gaan uitpluizen waar ik geen tijd voor heb nu. In-game is uiteraard geen probleem vanavond, dus server komt sowieso goed. Enkel geen oefening server side mogelijk van tevoren, enkel privé :)

Oh en Bathurst VR, pfoah, beetje maag is wel handig dan maar potdikke wat een dikke baan is dat toch in VR O+

[ Voor 8% gewijzigd door Mu.siQ op 06-07-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
shit, Bathurst... Nog niet geprobeerd in AMS2 owv haat-liefde verhouding uit het verleden |:(
Die Ginetta wel getest, fijn karretje.

Ik probeer zeker mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Yes ik doe mee. Ken beide combinaties nog niet, dus dat wordt achterin meevechten deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Prachtige baan Bathurst en met de Ginetta heel erg goed te doen. In die 45 min oefentijd kom je de baan wel rond ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Hupske op 06-07-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Server is up. Moet zelf nog even wat doen, dus join zo zelf ietsje later :)

PW: TweakersHazFun

Let op de S!!

[ Voor 20% gewijzigd door Mu.siQ op 06-07-2020 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Na alle positieve berichten ook maar AMS2 aangeschaft zojuist. Wel veel getwijfeld, maar we zullen zien. Nu toch sale. :)

Helaas morgen pas de mogelijkheid om te rijden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:29
Ah had die race op Bathurst wel willen doen, maar ik lees het nu pas :)

Gelukkig is net F1 2020 unlocked dus dan ga ik maar ff rondjes rijden op het nieuwe Zandvoort :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
@Mu.siQ in het speciaal en de rest ook bedankt voor de leuke avond!
Kijk @dawg kan volgende keer ook mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Was wel vermakelijk gisteravond, toch blijven er wel probleempjes
- Netcode...mwoah. Weer wat rare gevalletjes gezien.
- In VR in combinatie met bovenstaande ineens gelanceerd worden is echt geen aanrader.
- Race 1 vloog van Q rechtdoor naar de R. 2e race zelfde instellingen, gebeurde dit niet...

Anyway, vermaakt :)

@savale Ik weet zo niet wie je in-game bent, maar graag gedaan? :P

@naish123 Wellicht is het een idee om in de TS op te nemen wie wie is op Tweakers/steam voor het toevoegen / meedoen met races. Wil dit best gaan bijhouden/doen, maar alleen jij kan dit ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Mu.siQ op 07-07-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 15:10
VOlgende keer ben ik er ook bij!

Hoe vol zat de server? Wordt de rest aangevuld door AI? Werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Shodan schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:09:
VOlgende keer ben ik er ook bij!

Hoe vol zat de server? Wordt de rest aangevuld door AI? Werkt dat een beetje?
Nee geen ai. We waren met z'n zevenen gisteren. Iets meer is nog leuker dus allemaal even abonneren op dit topic dan zie je het op tijd.
@Mu.siQ ik ben kiss in game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Kunnen we misschien al 1 track/car combo bepalen voor de volgend keer? Of een vote opzetten?
En indien mogelijk oefenserver opzetten? Of is dat helaas niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 15:10
TiezZ_BE schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:46:
Kunnen we misschien al 1 track/car combo bepalen voor de volgend keer? Of een vote opzetten?
En indien mogelijk oefenserver opzetten? Of is dat helaas niet mogelijk?
Copa Classics op Oulton Park! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Ken de combo zo niet, maar wil er wel ff naar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Oulton is sowieso leuke track, P3/4 lijkt me ook leuk op oulton

[ Voor 11% gewijzigd door TiezZ_BE op 08-07-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
*spam*

[ Voor 107% gewijzigd door Geronimous op 08-07-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob

multynoob

Ik ben dit spel nu regelmatig aan het spelen, en zou het leuk vinden om binnenkort mee te racen. Maar heb wel door dat ik langer met één auto moet rijden om de "feel" te krijgen. Hebben jullie al enig idee wat jullie hierna mee willen racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
multynoob schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:41:
Ik ben dit spel nu regelmatig aan het spelen, en zou het leuk vinden om binnenkort mee te racen. Maar heb wel door dat ik langer met één auto moet rijden om de "feel" te krijgen. Hebben jullie al enig idee wat jullie hierna mee willen racen?
Dat heb ik ook nog wel maar ik merk wel door veel verschillende combinaties te rijden, dat ik nieuwe auto's en circuits steeds sneller onder de knie krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zijn er mensen hier met een Simucube 2 DD? Zo ja, hoe hebben jullie je FFB ingesteld?

edit: Inmiddels die custom FFB-file geprobeerd, is al een stuk beter. Echter, hoe kun je die centering force wegkrijgen? Deze heb ik nu op 0 staan maar alsnog wil het stuur naar het center toe, dat rijdt niet zo lekker.

Iemand? :)

[ Voor 64% gewijzigd door dawg op 11-07-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
dawg schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:15:
Zijn er mensen hier met een Simucube 2 DD? Zo ja, hoe hebben jullie je FFB ingesteld?

edit: Inmiddels die custom FFB-file geprobeerd, is al een stuk beter. Echter, hoe kun je die centering force wegkrijgen? Deze heb ik nu op 0 staan maar alsnog wil het stuur naar het center toe, dat rijdt niet zo lekker.

Iemand? :)
Kan je niet echt helpen aangezien ik met een TM TS base rij, maar zag wel dat meerdere DD gebruikers de LFB en Fx flink naar beneden zetten (20 a 30%)

Gisteren enkele online lobbies gedaan, 2 hele leuke races gehad (stockcar V8 en Ginetta G55) ondanks dat ik in de 2e race er moedwillig uit werd geramd in de laatste ronde.
(Helaas dezelfde speler die in de race juist ervoor iemand eruit duwde, ook 'toevallig' in de laatste ronde, dit had ik opgemerkt tijdens het spectaten bij het wachten tot de server gedaan/klaar was).

Crew chief is ook een leuke toevoeging heb ik gemerkt :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door TiezZ_BE op 20-07-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
TiezZ_BE schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Kan je niet echt helpen aangezien ik met een TM TS base rij, maar zag wel dat meerdere DD gebruikers de LFB en Fx flink naar beneden zetten (20 a 30%)

Gisteren enkele online lobbies gedaan, 2 hele leuke races gehad (stockcar V8 en Ginetta G55) ondanks dat ik in de 2e race er moedwillig uit werd geramd in de laatste ronde.
(Helaas dezelfde speler die in de race juist ervoor iemand eruit duwde, ook 'toevallig' in de laatste ronde, dit had ik opgemerkt tijdens het spectaten bij het wachten tot de server gedaan/klaar was).

Crew chief is ook een leuke toevoeging heb ik gemerkt :Y)
Crewchief is handig voor iedere racesim. :)

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE

Wat zijn die Caterhams toch leuke auto's op de juiste tracks. Dit was een fijn gevecht, ik werd blijkbaar best sloppy owv de druk O-) (ik zat in de groene Caterham)

[ Voor 5% gewijzigd door TiezZ_BE op 24-07-2020 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
@TiezZ_BE Nice gereden hoor! Jammer van dat foutje halverwege anders had ie je niet eens voorbij gekomen denk ik, je was lekker aan het verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-05 18:01
Vandaag weer een update verschenen:
The new Automobilista 2 update adds plenty of free new cars, several developments to championship mode, a completely revised track limit penalty system, many AI adjustments along with the usual batch of improvements & fixes in other game fronts.

The track limit penalty system & regulations have now been completely revised to adhere more closely to real racing regulations and for better consistency. A more detailed explanation on the rules for track limits as of v1.0.2.0 will follow shortly.

This update also brings the home of British Motorsports to AMS2 - the Silverstone Pack features several historical iterations of the track through the decades along with its current layout - unique fast flowing challenges perfectly suited to the cars that raced on them!

This pack features 4 distinct versions of this legendary track from 4 different decades - 1975, 1991, 2001 and 2020; additional layouts for the main track in each era will be gradually added in future updates.

FULL V1.0.1.2 -> V1.0.2.0 CHANGELOG:

CONTENT

Added F-V10 Gen1 class
Added Lotus 49C, Brabham BT26A to F-Vintage Gen2 series
Released Silverstone Pack featuring 2020, 2001, 1991 & 1975 versions (DLC package)e

GAMEPLAY

Championship mode: Added Frontend standings table; Added race length scaling option; Added progress reset option; Fixed bug ensuring player vehicle respects championship configuration.
Added new track limit penalty system- no more slowdown penalties (except to give back positions), driver has a customizable number of track limit violations before being awarded a drive-thru penalty
Added penalty tolerance logic for when the cut occurs over grass/gravel or occurs after a contact with another vehicle
Decreased the distance in which a track limit violation invalidates the next lap
Track limit rules made standard for all racing sessions (whether single or multiplayer) for better consistency

UI & HUD

Added Brazilian-PT localization (Beta)
Fixed some situations where Championship was incorrectly identified as a Career championship
Added UI Pit Strategy screens (access via Setup screen)
Added Vehicle List switch option to Vehicle Selection page.
Fixed Time Trial info unit still showing old style in Minimal mode
Multiplayer chatbox now logs all messages over the session
Removed the fade delay from "Give back Position" HUD message so it disappears instantly when position is returned

PHYSICS

Reduced tyre speed effects on adhesive friction for all slick tires
Increased longitudinal slip (and reduced understeer as a result) for f-Retro, F-Vintage, Opala 1986 tyres
Adjusted F-Vintage Gen2 tyre width, diameter & gear ratios to match new official cars
Reduced engine inertia on all MRX engines
Adjusted front splitter pitch sensitivity for prototypes, GTs
Minor aerodynamical revisions for AJR, Stock 2020
F-Ultimate: Adjusted ERS charging & deployment properties (higher throttle threshold, more charging from full brakes) to minimise chances of battery running out over 1st laps
Adjusted car body friction & restitution (slightly less jerky when coming into contact with other cars)
Fixed Copa Classic CTD from missing wet compound tyre
Fixed Camaro SS 6th gear ratio

AI

Removed all "artificial" AI functions affecting their behavior in racing situations (minimises unpredictable reactions)
First-lap decision making on 1st lap introduced in v1.0.1.0 now applies to all race laps
Fixed AI tendency to put wheels on the grass on straights for no apparent reason during lap 1
Added initial version AI defensive driving logic (very subtle on this release to minimise potential issues)
Further AI refinements to reduce likelihood of accidents on lap 1, including logic for AI to be more careful when rejoining the track after going off
Adjusted DRS activation speeds for AI for Sigma P1 & AJR cars equipped with the device
Minor AI Grip tuning for Cascais, Hockenheim
Improved pitlane merge to main path at Hockenheim GP / National

AUDIO

Super V8: Muted PitLimiter sound for now until further code adjustments

TRACKS

Hockenheim 2020: Slightly relaxed high frequency road surface noise for a less bouncy ride

VEHICLES

Added F-Classic suspension animations & adjusted driver animations (all models)
Fixed F-Trainer driver hands position in 3rd person view
Stock Car Cruze 2020: Fixed chassis visual glitch
Camaro SS: Corrected mirror position
ARC Camaro - Fixed visual glitch on liveries 3,4,98,99
Puma P052: Corrected display RPM and Speed readings
Chevette: Windscreen reflection reduced
Stock Car Cruze, Corlla 2020: Added dynamic dirt & damage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Zo, weer een hoop wijzigingen. Hopelijk is de track limit penalty nu eindelijk aangepast zodat je als je 4 bochten voor de start-finish lijn je eraf gaat dat de rondetijd van je volgende 7(8)7 rond niet kwijt bent. Zal hem binnenkort als de temperaturen wat genormaliseerd zijn eens testen.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
CoronelHimself schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:18:
Zo, weer een hoop wijzigingen. Hopelijk is de track limit penalty nu eindelijk aangepast zodat je als je 4 bochten voor de start-finish lijn je eraf gaat dat de rondetijd van je volgende 7(8)7 rond ook kwijt bent. Zal hem binnenkort als de temperaturen wat genormaliseerd zijn eens testen.
Ja idd, veel te warm momenteel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multynoob

multynoob

TiezZ_BE schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

Ja idd, veel te warm momenteel 8)7
In vr regent het nu altijd. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

_O- En laat die regen nou weinig verkoelend zijn :9
Zelfs een windsim kan niet tegen deze temperaturen op. Nog een weekje geduld.

Overigens laatst nog wel een leuke combi gereden. Ginetta G58 op Hockenheim. Servertje aangezet zonder password. Stonden met 19 man aan de start :D
Dus als we weer een keer een race organiseren, dan gaat sowieso die combinatie gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
@Hupske voortaan even melden hoor :P Mocht het nog warm blijven dan moeten we maar een keer een nachtrace doen ;)
Mijn windsim is nog niet af, maar ben inderdaad bang dat het niet super veel gaat helpen ook :P

update: net een paar rondjes Goiania met de stock car 2020 gereden. Dat is best een leuke (relatief makkelijke) combinatie

[ Voor 23% gewijzigd door savale op 13-08-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Twijfel hier of ik de season pass 2020 /2021 ga aanschaffen. Er zijn wel wat tracks dit ik tof vind. Ik zou ook bijvoorbeeld ACC kunnen kopen voor wat andere circuits, alleen dan kan ik op die circuits enkel met een GT3 rijden... keuzes, keuzes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
savale schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:31:
Twijfel hier of ik de season pass 2020 /2021 ga aanschaffen. Er zijn wel wat tracks dit ik tof vind. Ik zou ook bijvoorbeeld ACC kunnen kopen voor wat andere circuits, alleen dan kan ik op die circuits enkel met een GT3 rijden... keuzes, keuzes :)
rij je veel vr, am2. Rij je veel andere meuk en samen met vrienden, acc. Vind je het beiden tof, koop beiden 😉 (geintje natuurlijk, ik kan niet in je portomonee kijken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Rij je vooral online gaan zou ik nu ook nog voor acc gaan. Ams2 is nog niet het meest stabiele online en player base nog wat laag.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Zolang ze niet op hun lauweren gaan rusten zie ik het wel goedkomen. Mede omdat het zo fijn draait in VR amuseer ik me hier heel goed mee.

Hopelijk werken ze het online gedeelte verder uit , en worden bepaalde auto's nog bijgewerkt.

Ivm andere opties:
De beperkte keuze in klasses in ACC vind ik jammer maar kan ik nog mee leven, maar dat het zo moeilijk is om het goed speelbaar te krijgen in VR weerhield me volledig om het te kopen.

• savale
Ga denk ik eerst voor acc omdat ik relatief veel online rij. Thanks voor jullie input

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Okay de volgende update brengt de 1997 McLaren MP4/12 naar AMS2. De wagen die McLaren terug aan de front van de grid bracht na een aantal magere jaren, na het vertrek van Senna.

De wagen is het meest bekend/ berucht omdat het 2 rempedalen heeft. 1 normaal pedaal en 1 om een enkele achterrem te kunnen te kunnen bedienen, om zo de wagen wat meer turn in te geven. Dit werkt uiteraard alleen maar voor bochten in dezelfde richting (links of rechts) Mike heeft een uitleg video gepost.

Persoonlijk denk ik dat dit boven mijn racetalent ligt. Maar wel cool dat Reiza het uitbrengt.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • This update adds the Broadcast Suite for Multiplayer races and complements our release from last week with several other fixes & improvements, wrapping up a productive month of August. IMPORTANT: Please note that cars with relevant default setup changes (specially differential changes which most cars have had adjusted) requires you to reset your car setup to default in case any modifications were made to the previous default - to reset all setups (autosaved or not) you may opt to delete the contents of DocumentsAutomobilista 2savegame[b]123456789automobilista 2tuningsetups folder (noting the bold number folder will vary from system to system); you do not however need to delete your entire user profile folder. We now move on to the next major update which should arrive late in September - this Monday however you may already get a glance at what is in the works in our Monthly Development Update! V1.0.2.7 CHANGELOG:
  • Fixed UI issue when creating new Multiplayer game that would prevent selecting a dedicated server when "-selectds" switch is used (allows the first session of a game controlled dedicated server to be created from the client instead of requiring use of the http UI)
  • Added broadcast control / spectator screens for Multiplayer sessions
  • Adjusted Lobby to support broadcast role assignment
  • Updated simulated lap speed logic used in live gap readings & track limit penalty calculations for better consistency
  • Slightly increased tolerance for momentarily exceeding pit speed limit
  • Altered title/subtitle text behaviour and position to prevent overlap with block elements
  • Polished engine sample loops of F-Ultimate. Fixed MRX_P3 engine sound wrong position.
  • Adjusted Puma P052 turbo sound volume
  • Tweaked engine sound parameters for better bottom end / subwoofer utilization
  • Further differential setting adjustments to correctly display available options in setup screen Generally reduced default diff preload values
  • Fixed error in parameters for hump mode in viscous differentials
  • Increased brake cooling when static
  • Reduced heating rate of steel brakes
  • Increased operating window of GT, Prototype & Stock Car series tyres
  • Moved aero balance for Montana, Stock Car 2019 & 2020 slighly further rearwards
  • Adjusted Copa Montana default setup
  • Minor increase of pneumatic trail for radial Tyres (vintages, road)
  • Reduced AI rolling resistance for F-Classic, F-Vintage, F-V10 G1 tyres to better match player´s
  • Minor BOP balancing for P3 class
  • Minor Center of Gravity and aero center of pressure adjustments to F-Retros
  • Corrected V12 engine performance for Vintage & Retro series
  • Added new differential hump values to all viscous rear diffeential variants
  • Generally reduced differential preload values
  • Slightly increased AI throttle application range for low to mid powered cars
  • Bumped AI low range Strength up (to compensate AI becoming too slow below 100% following recent code updates)
  • Reduced AI lateral field speed distance & effect
  • Adjusted rolling resistance for F-Vintage, F-Retro, F-Classic, F-V12, F-V10, F-Reiza, F-UItimate, F-Trainer & Copa Classic to better match player´s straightline performance
  • Brands Hatch: Corrected circuit info
  • Jerez: Minor optimization pass
  • Guapore: Updated trackside ads
  • Spielberg Historic: incremental art pass update; adjusted track cut mesh; start trigger to better align with start line
  • Added tracklights for Spielberg Historics & Silverstone 2001
  • Silverstone: Updated 2020 Intl TV cams
  • Silverstone 2001: Added more accurate ad mapping to cement walls, adjusted track cut limits
  • Silverstone 1991: Revised track cut limits; Fixed some floating big tents; Adjusted service roads material & texture
  • Silverstone 1975: Fixed missing buildings on no-chicane layout
  • Snetterton: Fixed CTD at race end.
  • Oulton Park:fixed pit exit warning bug (track cut); Track cut mesh optimized, add grasscrete runoff,
  • removed apex curbs; Rebuild triggers. Fixed timing bug (Start trigger was not crossing pit lane)
  • Kansai: Fixed start trigger not crossing pit lane
  • Reimplemented BT26, F-V10, F-V12, F-Reiza & F-Ultimate suspension animations (fixed wheels
  • appearing to float)
  • F-Trainer: Fixed RPM LED & bar scaling
  • Adjusted F309 Driver animations
  • F-Reiza: Adjusted Driver animations
  • Adjusted gear shifter animation parameters on F-Retros, M23 and F-Classics
  • Fixed driver head position on the F-Classic G3M2
  • Added exhaust backfires to Stock Car 2020
  • Increased exhaust downshift backfires for SuperV8
  • StockCar Corolla -Added damage & dirt maps + deformable mesh
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste