rFactor 2

Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:42:
Ik heb soms dat de textures op de ruitenwissers weg zijn. Meer mensen dit ooit gehad?

Kort voorbeeld: https://clips.twitch.tv/AuspiciousViscousHamsterHassaanChop
misschien dat het aan mij ligt, maar ik zie niet goed wat je bedoelt? anders gezegd, nooit opgemerkt dus weet niet of ik dit ooit gehad heb maar het zou me -gezien het filmpje- niet storen als dat wel zo was. :P
martijn_8519 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:13:
Ik heb Heusinkveld Pro Pedalen. Maar mijn gaspedaal kan ik niet instellen. Rem en Koppeling doen het prima en in Windows wordt ook alles herkend. Iemand enig idee?
het enige wat ik kan bedenken is om rfactor 2 opnieuw te installeren. voor zover ik weet werkt smartcontrol van he niet met de pro pedals dus wordt het lastig testen.

wellicht dat je eens je controller.json weg kunt gooien (wel backuppen) en vervolgens rfactor 2 opnieuw starten zodat dat bestand nieuw aangemaakt wordt? al heb ik geen idee of dat gaat werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@dawg normaal is de ruitenwisser (arm/blad) zwart. Maar in sommige gevallen mist die een texture en krijg je een wit/zwart geblokte texture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Paulus07 ah ja, dat zag ik wel inderdaad, maar ik vind het echter niet heel storend. tijdens racen ben ik met andere dingen bezig dan de ruitenwissers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@dawg klopt ik ook, maar vraag het me wel af wat de oorzaak kan zijn als het een race/practice ervoor wel gewoon werkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 02-09 14:51
@dawg Opgelost! Had een schone installatie gedaan van Windows dus moest nog even met diview mijn pedalen instellen....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:44:
@dawg klopt ik ook, maar vraag het me wel af wat de oorzaak kan zijn als het een race/practice ervoor wel gewoon werkte :P
oh zo. geen idee. :P

wel ook gemerkt dat tijdens het laden van de track het beeld zwart wordt als je een bepaalde kant opkijkt, in vr. maar ik heb het vermoeden dat s397 dat niet meer op zal lossen in deze oude ui.

maar verder, het is dat je het nu aangeeft, had het anders niet gezien. en zo zie/merk ik wel meer niet wat anderen wel merken. :+

@martijn_8519 mooi dat het opgelost is. herinstallatie lost alles op. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Vandaag weer eens VR gebruikt, maar de FPS kakte ineens enorm in bij de le mans en nurburg tracks. Zelfde settings als voorheen, geen gpu updates..... :? ;(

Ook maar eens verder verdiepen in setups maken. Heb die Chris Haye youtube reeks + Cheatsheet/PDF gebruikt. Maar krijg er nog geen stabiele setup uit waardoor ik na elke aanpassing steeds meer ellende en vangrails kop :P

LMP2 was nu helemaal niet meer te rijden :(

Wat hebben jullie trouwens aan settings ingesteld mbt traction control etc? Staat dat standaard helemaal uit bij jullie? Of is dat per track/car combi anders? of staat dat op low?

En iemand nog tips voor een LMP2 setup of waar te beginnen?

[ Voor 62% gewijzigd door Paulus07 op 14-12-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 00:06:
Vandaag weer eens VR gebruikt, maar de FPS kakte ineens enorm in bij de le mans en nurburg tracks. Zelfde settings als voorheen, geen gpu updates..... :? ;(

Ook maar eens verder verdiepen in setups maken. Heb die Chris Haye youtube reeks + Cheatsheet/PDF gebruikt. Maar krijg er nog geen stabiele setup uit waardoor ik na elke aanpassing steeds meer ellende en vangrails kop :P

LMP2 was nu helemaal niet meer te rijden :(

Wat hebben jullie trouwens aan settings ingesteld mbt traction control etc? Staat dat standaard helemaal uit bij jullie? Of is dat per track/car combi anders? of staat dat op low?

En iemand nog tips voor een LMP2 setup of waar te beginnen?
bij mij staat tc per auto anders. bij bijvoorbeeld de laatste bmw m2 vind ik tc op 0 het meest fijn rijden, maar bij de bmw m8 vind ik tc 3/4 bijvoorbeeld weer veel fijner dan geen tc. dus verschilt bij mij nogal. :+

ik heb voor setups lang geleden eens wat video's op youtube gekeken, over wat welke setting doet met de auto. naarmate ik meer ging rijden begon ik ook meer te merken wat er dan dus niet lekker afgesteld staat, en weet ik de laatste tijd na een paar bochten eigenlijk al wel wat er niet helemaal lekker staat afgesteld. ik denk dat het dus vooral een combinatie is van weten wat het gedrag van de auto gaat zijn bij bepaalde afstelling van bepaalde onderdelen (camber, bumps, springs, roll-bars, etc), en veel (races) rijden. al doende leert men. ;)

toen ik begon met simracen nam ik weleens setups over van filmpjes die ik op youtube zag maar die gingen toch eigenlijk nooit echt lekker samen met mijn rijstijl, dus moest ik (ook vanwege het feit dat ik dan ook gewoon moet weten hoe e.e.a. in elkaar steekt :P ) gewoon uitzoeken hoe en wat.

nu enkel voordeel van. :)

edit: ondanks dat ik lmp2 nog vrijwel niet gereden heb, moet ik zeggen dat de standaard setup van de oreca me in elk geval niet tegenviel. toen ik die de eerste keer reed op paul ricard haalde ik bijna dezelfde tijd als met een f1.

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 16-12-2019 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Met de LMP2 rij ik standaard 10km/h minder hard dan de AI en zit er ook 10sec tijd verschil in op bijvoorbeeld le mans. Op de rechten stukken blijf ik voorbij geblazen worden. Ook al starten ik en een AI tegelijk vanuit ene bocht en achter een GTE hangend

+ ben erg benieuwd of we deze week de UI Beta gaan krijgen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Paulus07 op 16-12-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 02-09 14:51
Komt de nieuwe ui nog? Staat dat hij half December beschikbaar komt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
martijn_8519 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:45:
Komt de nieuwe ui nog? Staat dat hij half December beschikbaar komt
Nou der is technisch gezien nog een hele week. Dan is het geen half-december meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:20:
Met de LMP2 rij ik standaard 10km/h minder hard dan de AI en zit er ook 10sec tijd verschil in op bijvoorbeeld le mans. Op de rechten stukken blijf ik voorbij geblazen worden. Ook al starten ik en een AI tegelijk vanuit ene bocht en achter een GTE hangend

+ ben erg benieuwd of we deze week de UI Beta gaan krijgen :)
in het tuning menu van de auto (dan kom je vervolgens in de showroom) kun je het aero pakket aanpassen naar le mans, dan heb je minder drag en ben je wat sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@dawg heb die er al opstaan (wordt zelfs geforceerd dacht ik sinds een aantal updates terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Paulus07 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:20:
Meer brandstof aan boord, dus zwaarder? Andere banden? Je vertrekt gelijk vanuit een bocht, maar ook met dezelfde exit speed?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

en op welke moeilijkheid staat de ai ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
AI heb ik staan op 98%. Met GT3 races is dat nog prima te doen. Maar met die LMP2 krijg ik ze dus niet bijgehouden tijdens races. En weet niet of ik kan zien hoeveel brandstof etc de ai gebruikt?Ik gok meer want vaak moet ik zelf al eerder de pits in dan de AI (of ze spelen vals......) :P

@PatrickC snelheid vanuit bocht was laatst hetzelfde. GTE stond dwars op de weg waardoor we vanuit stilstand weer door moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Incoming: ALL Cars Will Be Updated

https://forum.studio-397....rs-will-be-updated.64776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Nodig voor de beta van de nieuwe UI?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:00
PatrickC schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:13:
[...]

Zou goed kunnen dat het alleen om wat metadata gaat die nodig is voor de nieuwe UI, ik kan mij haast niet voorstellen dat ze echt inhoudelijk even alle auto's tegelijk gaan updaten.
Daarnaast zitten ze tegen de beta release van die GUI aan dus jou idee lijkt mij zeer waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Volgens mij las ik op de forum van S397 dat BoP van alle auto's bugged is ofzo. Misschien is het dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:52:
AI heb ik staan op 98%. Met GT3 races is dat nog prima te doen. Maar met die LMP2 krijg ik ze dus niet bijgehouden tijdens races. En weet niet of ik kan zien hoeveel brandstof etc de ai gebruikt?Ik gok meer want vaak moet ik zelf al eerder de pits in dan de AI (of ze spelen vals......) :P

@PatrickC snelheid vanuit bocht was laatst hetzelfde. GTE stond dwars op de weg waardoor we vanuit stilstand weer door moesten.
ik zal morgen/overmorgen eens kijken of dat bij mij ook is. zo vaak rij ik de oreca niet. al heb ik doorgaans de ai op iets van 105-110 staan, zal dat wel proberen om te beginnen. :)

over die update:
We are updating all our cars to ensure they look good in the new public beta UI. That does not mean this update (coming soon) will instantly update all of those cars to newer shaders, more detailed 3D models, state of the art sounds and whatever else you could read into this. I had a quick chat with @Paul Jeffrey already to explain. I just wanted to set the record straight. That said, we do have some (I think) really nice surprises coming up in what will no doubt be our biggest roadmap update ever. And we certainly will stay committed to keep improving everything we can over time! ​

[ Voor 33% gewijzigd door dawg op 19-12-2019 05:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Roadmap Update December 2019

https://www.studio-397.co...map-update-december-2019/

Alle info staat in bovenstaande roadmap. Houd het hier wat cleaner :)
Hup, lezen nu ;)

[ Voor 152% gewijzigd door Paulus07 op 19-12-2019 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

oh man, gaaf circuit dit. :9
gezien de kwaliteit van le mans, sebring, en nürbürgring ben ik erg benieuwd naar deze. dat worden maar een paar rondjes le mans om je oreca te testen straks, @Paulus07. :P

• Paulus07
  • Niet online
Ik zeg de bios denk af :P schijt aan Star Wars. Ik wil rF2 spelen.
Zie hoop toffe dingen in die nieuwe UI op discord :D

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

zoals? :P

• Paulus07
  • Niet online
Te veel om op te noemen nu :P

Kijk vooral de roadmap. Erg veel content!

@marrs erg toffe update en gevulde roadmap! Gaat een goede kerstvakantie worden zo :D

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

done. wat een lijst. :D

goed bezig @marrs!

• Ivysaur
  • Niet online
Ja @marrs Potverdikkie.

• PatrickC
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:13:
[...]

Goed gegolkt! :) En wat een overvolle roadmap! _/-\o_

Fijne feestdagen allemaal! o<:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Paulus07 ik heb de oreca getest, en ik kan gewoon inhalen, en ook weer bijhalen, met de ai op 105%. dan moet het op 98% zeker lukken, dus geen idee waarom jou dat niet lukt?

@marrs ik weet niet of ik hier ook zaken m.b.t. de ui kan posten, ik zit niet op racedepartment en/of jullie eigen forum/discord. dus dan maar zo:

ik gebruik exclusief vr overigens.
de nieuwe ui ziet er erg mooi uit! wel zou ik graag zien dat wanneer je single player kiest, hij niet telkens na elke optie weer die serverlijst gaat laden, ik heb immers single player gekozen. :+
in vr trilt het beeld ook als je op die momenten je hoofd beweegt. dat trillen gebeurt ook wel op meerdere momenten. tijdens het laadscherm kun je je hoofd ook niet te ver naar een bepaalde kant bewegen, dan wordt het beeld zwart en krijg je een zandloper te zien. draai je je hoofd weer terug, dan zie je het laadscherm weer. dit was overigens ook al de laatste paar weken in de oude ui.

in het scherm van de qualy/race, zou ik graag zien dat niet standaard de replay/watch zichtbaar is, maar de session met de track. geeft net wat meer informatie dan je dashboard in replay. vooral als je replay helemaal uitgeschakeld hebt zoals ik, en je dan dus altijd je lege dashboard ziet. dan is de sessioninfo net wat mooier en nuttiger.

ook zou ik graag iets minder willen scrollen in de setuppagina's. liever dat ik elke sectie (tires/brakes/engine/electronics/etc) allen tegelijk zie zonder te moeten scrollen. zelfde geldt voor de specfieke settings (springs/slow rebound/fast rebound/etc). vooral in vr is dat best vervelend, zoveel te moeten scrollen.

verder nog niets geks tegengekomen. ook geen rare bugs of zo. en mooi detail op het laadscherm; sector 1 33% geladen, sector 2 66%, sector 3 geladen. :P

fijne kerst alvast! o<:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
Bedankt voor de feedback. Dit soort dingen is precies waarom we de beta publiek gemaakt hebben. We horen graag wat jullie vinden dat er beter kan! We hebben net een hotfix gepubliceerd voor een crash die sommigen hadden bij 't opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb gisterenavond wel de update geïnstalleerd maar nog niet de nieuwe ui aangezet alleen nog Le Mans gereden en dat zag er goed uit. Ben vrij de rest van het jaar dus tijd genoeg om het uitproberen. Ik zal mij bevindingen hier melden als dat afdoende is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Zojuist ook even de nieuwe UI kort uitgetest en het bevalt mij wel wat ik zie. >:)
Functioneel is hij nog vergelijkbaar met de oude UI, maar het is een goede basis.
Enkele puntjes die me opvielen:
  • Ik had verwacht dat in een web-enabled interface mijn ultrawide scherm volledig gebruikt zou worden. Ik kan wel de optie stretch UI aanzetten, maar dan raken alle afbeeldingen uit proportie. Ik vind het ook niet zo scherp ogen. Ook als ik Stretch UI op off heb staan. Net alsof de UI op een lagere resolutie werkt?
  • Waarom steeds ‘’Loading favorite servers” als ik met een single player race bezig ben?
  • Bij het starten van een race wordt het scherm eerst een seconde of 10 wit voordat de track load begint.
  • Na een race met de Oreca op le Mans met het aero package voor Le Mans actief, wilde ik een race met de Tatuus FT-60 op Zandvoort gaan rijden, maar bij de beschrijving van de auto stond nog dat ik het aero package actief had. Pas na het openen en aanpassen van de tuning opties (bv halo transparancy) van de Tatuus, werd de correcte tekst getoond
  • Lengte van de tracks klopt niet. Zandvoort GP van meer dan 20km?
Qua testen van de nieuwe UI zal ik me voorlopig richten op de functionaliteit die er nu in zit. Het lijkt mij namelijk dat die eerst stabiel moet zijn.

Wat betreft de sale... opnieuw jammer dat de Formula E track van Monaco niet in de sale zit, maar nu wel het hele Formula E pack. Ik heb destijds de Gen2 aangeschaft (de Gen1 had ik al) en vlak daarna kwam Monaco uit. Waarom niet ook even de track in de sale gedaan?

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 20-12-2019 19:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ik hoop zo dat in de nieuwe UI wat meer aanwijzingen aanwezig zijn bij de setup instellingen? Dus wat doet de - en wat doet de + per setting. Zoiets als ook in Assetto zit. Vervelend is alleen dat sommige settings precies andersom zijn. Alleen dat weet je pas nadat je voelt dat een setting averechts werkt..

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

waar kun je eigenlijk de pukekohe & hampton downs tracks vinden, deze staan niet in de workshop?

ik zie alleen adria (volgens mij is dit een van de 2 bovenstaande, maar welke?), highlands, teretonga & manfeild.

[ Voor 16% gewijzigd door dawg op 20-12-2019 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
dawg schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:09:
waar kun je eigenlijk de pukekohe & hampton downs tracks vinden, deze staan niet in de workshop?

ik zie alleen adria (volgens mij is dit een van de 2 bovenstaande, maar welke?), highlands, teretonga & manfeild.
Ik kon ze ook nog niet vinden. Adria is al wat langer uit toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Kwam op Racedep een leuke topic tegen over die Monaco in rFactor 2. Puntje bij paaltje is dat Monaco wel erg veel reclameborden heeft. Alsof je de hele race tegen reclameborden zit aan te kijken ipv te racen. Beetje dat wat twee jaar geleden met die race in Las Vegas men over klaagde. Na foto's enzo te hebben gezien kan ik me er wel mee inkomen. Stoorde me er ook bv aan in AMS met Adeleide. Die straatcircuits zijn gewoon niet leuk om te spelen met al die reclame / herhalende plaatjes langs de kant.

Maar de nieuwe interface ziet er netjes uit. Leuke kleurtjes, maar mag nog wel wat aan gedaan worden, zoals boven beschreven. Vind het ook wat te veel klikken enzo.

Volgens mij is het spel grafische er ook op vooruit gegaan, als is het volgens mij meer een placebo.

[ Voor 49% gewijzigd door Ivysaur op 20-12-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:41:
[...]

Ik kon ze ook nog niet vinden. Adria is al wat langer uit toch?
oh geen idee? ik heb 4 tracks in de workshop van engineering consult gedownload. daar zat adria tussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
krijg hier steeds een error meshfile als ik le mans start met lmp2. allemaal originele content. Verified files al gedaan via steam.

code:
1
error loading mesh file UNKNOWN_TOKEN_PLIGHTS to memory

Blijf error houden met laden track. rond de 80% komt dan die error in de achtergrond. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Paulus07 op 20-12-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Paulus07 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:00:
krijg hier steeds een error meshfile als ik le mans start met lmp2. allemaal originele content. Verified files al gedaan via steam.

code:
1
error loading mesh file UNKNOWN_TOKEN_PLIGHTS to memory

Blijf error houden met laden track. rond de 80% komt dan die error in de achtergrond. :(
Ik heb vandaag nog met de Oreca LMP2 gereden op Le Mans en geen error gehad. Heb je de ‘Shaders’ en ‘Cbash’ folders al eens opgeschoond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Als ik toch al een optie zou mogen verzinnen voor de nieuwe UI... een filter op auto’s en tracks die alleen de officiële Studio 397 content toont. In al die jaren heb ik flink wat mods verzameld en ik zou de game ook wel eens willen zien met alleen S397 content, zonder eerst alle mods te moeten unsubscriben in de Steam Workshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@PatrickC ik gok dat er ergens een skin loopt te klooien. als ik een porsche gt3 pak (officiele content) werkt le mans wel. Op LMP2 gaat het weer stuk.

Maarja waar staan die skins. Je hebt in rf2 zoveel plekken waar bestanden worden weggeschreven :S Zou eigenlijk keer heel simpel een clean install willen (zonder verlies van settings) om enkel de officiele content/dlc te hebben.

edit:
Ach ga toch maar clean install doen. Al die folders en ouwe mods/skins/workshop items etc is een zooitje....

edit 2:
loopt steam weer te klooien. doe je uninstall blijft nog meer dan de helft van een game altijd staan. Bonjour je handmatig heel de game folder weg. Blijft er nog 1 staan die je niet kan verwijderen (ook niet in safe mode)....

E:\SteamLibrary\steamapps\common\rFactor 2\Installed\Locations\LeMans_2018

arggggggg :X

wth zelfs via command prompt werkt het niet dat verwijderen:

rmdir /s "rFactor 2"

the system cannot find the file specified

echt steam/windows af en toe....... 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Paulus07 op 20-12-2019 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

azur staat wel in de shop maar de audi nog niet?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
phoentje schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:40:
azur staat wel in de shop maar de audi nog niet?
De Audi is gewoon een update van de 2018 versie, waarbij je nu in de car selection de 2018 of 2019 versie kunt selecteren. Dus als je de 2018 al had, dan zou hij er nu gewoon bij moeten staan in de game. Althans dat was bij mij zo, want ik heb al wat rondjes gereden met de 2019 versie op Zandvoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Vooralsnog weinig echte problemen tegengekomen in de nieuwe UI.
Wel wat opmerkingen:
  • Het 2 keer moeten opstarten van de game bij een package install/update. Hopelijk kan dat 1 opstart worden, want het opstarten van de game duurt al best wel lang en dan moet je 2 keer wachten.
  • Ik kreeg een popup dat een 'Restart Required' was en als ik dan op de 'Restart' button ging staan met de muis, flikkerde het hele beeld steeds.
  • Het toevoegen van het versie nummer van een car of track vind ik slordig ogen in deze moderne UI.
  • Ik vind de layout van het hoofd Race scherm niet handig. Aan de linkerzijde krijgt steeds het Multi player gedeelte de 'focus', ook al ben je met de Single player bezig. Je kunt wel op Single player focussen, maar bij elke aanpassing springt het scherm steeds terug naar links en centreert op Multi player. Ik zou liever 2 hoofd Race schermen hebben waarvoor één dient voor Multi player en de andere voor Single player.
Grappig detail... zie de Special Thanks in de Credits bij het afsluiten van de game. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hoe doen jullie het overigens met custom skins etc.
sommige werken via de rfcmp die je in packages folder zet en installeert. Andere moet je handmatig in de juiste installed folder zetten.

Echter na een paar maanden kan het een flinke zooi worden...... :P
Is er een manier om al die custom skins/files te scheiden van de originele files?
Dat je makkelijk kan zien wat custom/mods zijn mocht je het willen opschonen etc?

Is daar een slimme manier voor of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PatrickC schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:06:

Grappig detail... zie de Special Thanks in de Credits bij het afsluiten van de game. :+
hah! :D ik was met een vriend van me aan het racen toen ik het zag. tof gevonden. :P
Paulus07 schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:05:
hoe doen jullie het overigens met custom skins etc.
sommige werken via de rfcmp die je in packages folder zet en installeert. Andere moet je handmatig in de juiste installed folder zetten.

Echter na een paar maanden kan het een flinke zooi worden...... :P
Is er een manier om al die custom skins/files te scheiden van de originele files?
Dat je makkelijk kan zien wat custom/mods zijn mocht je het willen opschonen etc?

Is daar een slimme manier voor of iets dergelijks?
heel saai, maar ik gebruik geen andere skins. zelfs geen mods, de enige mod die ik gebruik is een mod voor red bull spielberg. :+

wel zag ik dat je in de nieuwe showroom aparte directories kunt aanmaken voor skins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@Paulus07 Custom skins in rF2 vind ik nogal verwarrend en omslachtig werken. Hoe je ze installeert verschilt ook al nogal en als er dan een update van de auto plaatsvindt, dan werken ze vaak niet meer. Dus, ik gebruik ze gewoon niet meer. Wat ik er nu van terugzie in de nieuwe UI, dan werkt het nog steeds als voorheen helaas.

Ik zou liever zien dat skins simpel via de Steam Workshop te installeren zouden zijn. Dat zou dan vergelijkbaar zijn met auto's en circuits. Alles op één plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nou, ik heb rFactor 2 gister ook maar eens gekocht want aanbieding, maar standaard zit er dus echt geen drol in, vrijwel geen bekende tracks en allemaal vage auto's. Dus ben al meteen op de mods en uitbreidingen aangewezen lijkt het. Ik zie 2 GT3 packs ..
GT3 pack
GT3 Challengers Pack
maar mis dan nog steeds de Ferrari 488 en de Lamborghini Huracan o.a. hoe zit dat?

Daarnaast kreeg ik met moeite mijn Fanatec pedalen aan de praat, maar hij pakt mijn Logitech G27 stuur niet, ondanks dat hij hem wel detecteert. Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Hoe is de VR implementatie? Ik heb VR geactiveerd en het menu is alleen in VR reusachtig groot in beeld .. klopt dat? Kun je ook net zoals in AC het menu in 2D krijgen en dan de race in VR?

Ik wil best nog wat dingen kopen voor het spel maar de eerste indruk is best wel abominabel als je het vergelijkt met wat je krijgt met de AC Ultimate Edition voor €11,05 :o

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
@Alfa90_Buttje
Studio 397 heeft helaas geen licenties voor de Ferrari en Lamborghini.

Via onderstaande links kun je alle officiele S397 zien:
Studio397 Workshop Items: https://steamcommunity.co...rkshopfiles/?appid=365960
Steam Store items: https://store.steampowered.com/itemstore/365960/

Verder nog een erg mooie verzameling mods.
rFactor2 Excellence Collection: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1631808672

En een overzicht van alle verzamelingen:
https://steamcommunity.co...=collections&appid=365960

Wat betreft de problemen met je stuur. Ik zie hier vaker meldingen van in forums. Ik heb zelf de G27 en heb het probleem nooit gehad. Soms lijkt een herstart van rF2 te helpen, maar dat heb je vast al eens gedaan?

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 24-12-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

PatrickC schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:12:

Verder nog een erg mooie verzameling mods.
rFactor2 Excellence Collection: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1631808672
Zijn die community mods nou allemaal gratis, of moet daar ook voor betaald worden?

En is het mogelijk om een jaren 90 F1 seizoen na te spelen met een complete car, skin en track pack tegen AI? Ik wil zeg maar de GP2/GP3 belevenis weer terughalen en daar zoek ik nog een goede mogelijkheid voor :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@PatrickC dank voor de reactie :)

Maar worden er in rFactor2 dan wel deftige GT3 races gereden met de 488 en Lamborghini ertussen of zit je dan met BoP verschillen? Ik zie hier en daar wel wat Ferrari's voorbij komen maar als ze niet onderling bruikbaar zijn, dan zou dat wel vrij klote zijn.

Ik had gister geen tijd meer, ik zal vanavond nog eens kijken .. anders eerst maar op de monitor maar ik wil absoluut alleen nog maar in VR racen. O+

[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-12-2019 11:46 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Raimond613 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:40:
[...]

Zijn die community mods nou allemaal gratis, of moet daar ook voor betaald worden?

En is het mogelijk om een jaren 90 F1 seizoen na te spelen met een complete car, skin en track pack tegen AI? Ik wil zeg maar de GP2/GP3 belevenis weer terughalen en daar zoek ik nog een goede mogelijkheid voor :)
De meeste community mods zijn gratis. De enige pay mods die ik gekocht heb zijn de ASR2 en ASR3 van ASR Formula.

Qua jaren 90 F1. ASR heeft een behoorlijke verzameling classic F1 auto’s. Volgens mij bijna een heel seizoen uit 1991, allemaal gratis. :)
https://www.asrformula.com/simulator/rfactor2/free-cars-rf2/
Ze staan ook allemaal in de Steam Workshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:13:

Daarnaast kreeg ik met moeite mijn Fanatec pedalen aan de praat, maar hij pakt mijn Logitech G27 stuur niet, ondanks dat hij hem wel detecteert. Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Hoe is de VR implementatie? Ik heb VR geactiveerd en het menu is alleen in VR reusachtig groot in beeld .. klopt dat? Kun je ook net zoals in AC het menu in 2D krijgen en dan de race in VR?

Ik wil best nog wat dingen kopen voor het spel maar de eerste indruk is best wel abominabel als je het vergelijkt met wat je krijgt met de AC Ultimate Edition voor €11,05 :o
v.w.b. je stuur kun je eens kijken of je de juiste profile geladen hebt. zit ergens in de settings. ik kan nu niet kijken want zit niet achter mijn eigen pc.

vr werkt in mijn ervaring uitstekend. wel moet je vr specifiek activeren in de options. als je nog de oude userinterface gebruikt kun je in de launcher daar de options openen. in de nieuwe userinterface krijg je de vraag of je rf2 wilt of de options.

je kunt niet je menu's in 2d zien en vervolgens in 3d rijden. het is het een of het ander maar niet gemixt.

ten opzichte van ac zit er standaard weinig content in inderdaad (vooral als je de workshop niet meetelt), maar de driving experience, ffb, physics, tires, zijn (in mijn bescheiden mening) ongeëvenaard.

vooral de tracks van studio 397 (sebring, le mans, nurburgring nordschleife, en monaco) en het gte pack zijn erg goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Heeft iemand hier weleens een server openstaan of bv. een dedicated server die altijd online is? Lijkt me wel mooi, een Tweaker server.

Zoals dit bijvoorbeeld:
https://www.markmods.com/gameserverhosting/rFactor%202/

[ Voor 23% gewijzigd door Luxicon op 24-12-2019 20:37 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ja ik heb een server openstaan, zal na kerst even kijken wat ik er op kan dumpen. Volgens mij had ik de Senna op de nordschleife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
phoentje schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:15:
Ja ik heb een server openstaan, zal na kerst even kijken wat ik er op kan dumpen. Volgens mij had ik de Senna op de nordschleife
Oke, dat zou leuk zijn. (Ik heb de GT3 packs, Endurance en Formula E bundle > is in de aanbieding op de store). Ik heb momenteel nog geen circuits vanuit de store gekocht.

Ik heb de nieuwe UI ingeschakeld door via Steam de public beta in te schakelen, en het ziet er een stuk verzorgder en moderner uit. Al komt het over dat de resolutie van de UI lager is dan de schermresolutie. Dus dat het kleiner mag, of dat de tekst scherper oogt.

Klopt het dat je een package eigenlijk dubbel moet verwijderen? Unsubscriben @ Steam, en vervolgens uninstall via rFactor zelf?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Luxicon schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:01:
[...]
Klopt het dat je een package eigenlijk dubbel moet verwijderen? Unsubscriben @ Steam, en vervolgens uninstall via rFactor zelf?
Unsubscriben in de Steam Workshop zou voldoende moeten ziijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

wat ik net zat te denken, en wat ik eigenlijk (op termijn) hoop dat s397 aan zal passen, is een heleboel settings overhevelen van de .json bestanden naar de userinterface.

@marrs, is dit überhaupt iets wat mogelijk is? en ook iets waar jullie aan denken?

overigens zou ik een dark mode in de nieuwe userinterface ook wel kunnen waarderen. dat wit is wel erg wit.
:+

[ Voor 17% gewijzigd door dawg op 26-12-2019 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
dawg schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:40:
wat ik net zat te denken, en wat ik eigenlijk (op termijn) hoop dat s397 aan zal passen, is een heleboel settings overhevelen van de .json bestanden naar de userinterface.

@marrs, is dit überhaupt iets wat mogelijk is? en ook iets waar jullie aan denken?

overigens zou ik een dark mode in de nieuwe userinterface ook wel kunnen waarderen. dat wit is wel erg wit.
:+
Die dark mode zou inderdaad wel fijn zijn. ‘s Avonds is de nieuwe UI wel erg fel.

Billy Strange zegt ook weer heel erg zinnige dingen in zijn rF2 December Update review.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
@dawg ja, alles wat in de json bestanden staat, kunnen we ook via de UI ontsluiten en een van de redenen voor de nieuwe UI is dat we dat soort dingen veel eenvoudiger voor elkaar kunnen krijgen. Heb je specifieke wensen voor bepaalde settings?

Dark mode staat voorlopig niet op ons lijstje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@marrs Ik zou darkmode prioriteit geven. Mijn hele pc staat in teken van dark mode en denk dat andere gebruikers dat ook hebben. Mede daardoor vind ik de interface van AMS zo prettig. Geen pijnlijke ogen meer. Denk dat je met een darkmode zeker wat gebruikers kan weten te winnen voor rF2. Darkmode is iets wat wit gewoon compleet gaat vervangen dit decennium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:53
Ook maar gekocht. Voor 15 euro kon ik hem niet laten liggen. Nu nog aan de praat krijgen. Op een of andere manier mag ik geen wagens en circuits selecteren. Vanavond eens herinstalleren.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:01
marrs schreef op donderdag 26 december 2019 @ 20:57:
Ik zou het maar bovenaan in het lijstje toevoegen dan :)

Eerste irritatie bij de nieuwe UI is hoe je het afsluit. De 'exit game' knop zit maar in een enkel menu. Je moet helemaal terug naar het hoofdmenu om het spel af te sluiten. De UI reageert ook niet op een Alt + F4. Wanneer je dan eindelijk de knop hebt gevonden, dan doet het nog niet wat je wilt en moet je nog door 2 extra schermen heen voordat het daadwerkelijk afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik hoop dat er snel een update komt van de nieuwe UI mbt het ‘loading favorite servers’ probleem. Dit duurt bij mij iedere keer zo’n 10 seconden en ik begin me er nu behoorlijk aan te irriteren. Dat is bij mij irritatie #1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

marrs schreef op donderdag 26 december 2019 @ 20:57:
@dawg ja, alles wat in de json bestanden staat, kunnen we ook via de UI ontsluiten en een van de redenen voor de nieuwe UI is dat we dat soort dingen veel eenvoudiger voor elkaar kunnen krijgen. Heb je specifieke wensen voor bepaalde settings?

de instellingen m.b.t. het instellen van je servomotor/stuur. dit hebben jullie vorig jaar nog beschreven in de november 2018 roadmap. de "software steering wheel rotation" en de instellingen die daarbij horen. wellicht ook de instellingen van de diverse profiles voor servomotoren/sturen daarin meenemen. de torque van je servomotor/stuur bijvoorbeeld.

daarnaast lijkt het me prettig als je de track limits, die jullie in de vorige update hebben geïmplementeerd, zou kunnen aanpassen in de userinterface. (persoonlijk; helaas zie ik deze instellingen tot op heden ook niet terug in de .json).

als laatste de instelling waarmee je kunt bepalen hoeveel ffb je wilt als je off track geraakt en op het gras of zand terecht komt. dit lijkt me ook wel handig als dat in de userinterface aan te passen is.

en als laatste nog een korte vraag: al sinds ik rfactor 2 rij, kan ik niet instellen op welke startplek ik wil beginnen, ik sta altijd vooraan wat ik ook instel. dit zit wel al in de userinterface, heb je tips wat ik kan proberen? nu moet ik altijd een kwalificatie doen en die eventueel overslaan om in elk geval zo nu en dan midden in het veld te kunnen starten.

alvast dank voor je antwoord, wordt zeer gewaardeerd! :)
PatrickC schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:46:
Ik hoop dat er snel een update komt van de nieuwe UI mbt het ‘loading favorite servers’ probleem. Dit duurt bij mij iedere keer zo’n 10 seconden en ik begin me er nu behoorlijk aan te irriteren. Dat is bij mij irritatie #1.
ik las op het forum van s397 dat ze hier in de eerstvolgende update al een oplossing voor hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 27-12-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
*Edit* Cars en Tracks werken*

Echter, hij pakt mijn DD1, BMW stuur en V3 niet. Kan ook niks toewijzen

[ Voor 85% gewijzigd door Kloever op 27-12-2019 17:19 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Kloever schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:25:

Ik heb maar een simpel G27 stuurtje dus kan je niet uit eigen ervaring helpen.
Misschien heb je hier nog iets aan: https://forum.studio-397....setup-in-rfactor-2.63763/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Kloever schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:25:

lees ook eens de roadmap november 2018 door, nadat je de link van @PatrickC hebt doorgelezen. let inderdaad op dat je naar links/rechts sturen óók moet toewijzen in de controls.

verder het gebruikelijke; zie je je stuur/pedals in windows zelf? werken de spullen wel in andere sims? drivers en firmware up to date?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
dawg schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:27:
[...]

lees ook eens de roadmap november 2018 door, nadat je de link van @PatrickC hebt doorgelezen. let inderdaad op dat je naar links/rechts sturen óók moet toewijzen in de controls.

verder het gebruikelijke; zie je je stuur/pedals in windows zelf? werken de spullen wel in andere sims? drivers en firmware up to date?
:)
Alles werkt in andere games. Laatste Fanatec firmware. Heb inmiddels alles nog een keer geïnstalleerd. Ga zo testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zijn jullie overigens meer offline of online racers?

oh en deze zag ik net voorbij komen:

[ Voor 60% gewijzigd door Paulus07 op 27-12-2019 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Paulus07 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:54:
Met name offline. Ik heb niet echt vaste tijden waarop ik game en wil dus ook niet vastzitten aan bepaalde dagen/tijden waarop bepaalde leagues rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Even controls.ini weggooien in je userdata - player. Dan opstarten. Dan moet die het doen @Kloever Staat in je documenten of in het spel-mapje zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

oh en deze zag ik net voorbij komen:
[YouTube: I Can't Believe That Sim Racing Has Come This Far]
offline. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Offline is prettiger, ja. Geen gehaast met dingen die af moeten of uitgesteld moeten worden. Lekker de baan op wanneer jij wilt. Af en toe maak ik een uitstapje naar trackday in AC of RRE. Misschien deze week eens iRacing onveilig maken. 3 maanden voor 5 euro is niks. Even een Mazadaatje in een ander parkeren ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kloever
Het werkt! Dit voelt wel heel wat anders aan dan AC zeg. Als ik hier crash moet ik echt mijn stuur los laten anders heb ik straks naast mijn heup ook mijn handen stuk. FFB voelt heerlijk, misschien iets te zwaar. Ziet er erg goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Kloever schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:29:
Het werkt! Dit voelt wel heel wat anders aan dan AC zeg. Als ik hier crash moet ik echt mijn stuur los laten anders heb ik straks naast mijn heup ook mijn handen stuk. FFB voelt heerlijk, misschien iets te zwaar. Ziet er erg goed uit!
FFB sterkte is per auto in te stellen. En... FFB is inderdaad wel wat ‘anders’ dan in AC (of bijna elke andere racing sim). Veel plezier! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Nog een tip voor het ‘loading favorite servers’ probleem. Ik had geen favorite server geslecteerd en dan duurt het steeds zo’n 15 seconden. Dus, ik dacht, wat gebeurt er als ik gewoon één favorite server selecteer (heb die met de laagste ping gekozen). En jawel... nu laad hij de favorite servers binnen 1 seconde. :) Mooie workaround totdat S397/dit gefixt heeft.

Verder nog een bug ontdekt in de nieuwe UI. Ik kon op de Nordschleife geen race van 1 ronde aanmaken. Minimum aantal rondes was 2.

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 27-12-2019 21:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
Voor de goede orde, ik lees keurig mee, maar het grootste deel van het team is de komende week nog op vakantie dus daarna gaan we met de suggesties en bugs aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
marrs schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:39:
Voor de goede orde, ik lees keurig mee, maar het grootste deel van het team is de komende week nog op vakantie dus daarna gaan we met de suggesties en bugs aan de slag.
Ik neem aan dat het team in z’n vrije tijd gewoon rFactor 2 speelt? ;) In ieder geval fijne feestdagen o<:) gewenst aan het hele Studio 397 team en bedankt voor een geweldig rFactor 2 jaar! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand idee of er voor rF2 ook zo'n soort track is om gewoon relax te rijden tussendoor met VR op en leuke/prettige graphics? :)

YouTube: VR [Oculus Rift] Porsche 959 and Ferrari F40 cruising at Transfagara...

hmmm: https://forum.studio-397.....54509/page-5#post-979217

[ Voor 14% gewijzigd door Paulus07 op 28-12-2019 00:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
PatrickC schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 00:30:
[...]

Ik neem aan dat het team in z’n vrije tijd gewoon rFactor 2 speelt? ;) In ieder geval fijne feestdagen o<:) gewenst aan het hele Studio 397 team en bedankt voor een geweldig rFactor 2 jaar! d:)b
Dat heb je helemaal goed geraden. Ik was gisteravond uitgenodigd voor een 2.4h race op de Nurburgring Endurance layout. Paar foutjes gemaakt, maar toch de finish gehaald: https://www.twitch.tv/videos/527077246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 00:33:
Iemand idee of er voor rF2 ook zo'n soort track is om gewoon relax te rijden tussendoor met VR op en leuke/prettige graphics? :)

YouTube: VR [Oculus Rift] Porsche 959 and Ferrari F40 cruising at Transfagara...

hmmm: https://forum.studio-397.....54509/page-5#post-979217
oh, deze eens even in de gaten houden, dat ziet er wel cool uit!

[ Voor 12% gewijzigd door dawg op 28-12-2019 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Als iemand een server op zou zetten, zou dat wel helpen om online te gaan. Bijvoorbeeld online practice (en online de rondetijden laten slaan).. dan zie je vanzelf wel wie er in de server is.. en zo nu en dan een race..

Inmiddels heb ik vooral met de Callaway Corvette C7 GT3-R rondegereden op Le Mans, Sebring en Virginia International Raceway voor een offline cup vs. de A.I. Ben dik tevreden over de content. Dan te bedenken hoeveel auto's er bijgekomen zijn met de GT3 / Endurance / Formula E en Reiza pack..

Hier een stukje met de Corvette op Le Mans (met de A.I.) Niet heel spannend verder, met daglicht, zonder regen, en een niet al te snelle coureur. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
setup advies nodig. Ben aan het spelen met de porsche GTE op Le Mans.
Maar weet even niet goed wat ik moet aanpassen om het volgende te verhelpen/verminderen:

Bij het aanremmen lijkt alles te blokkeren waardoor ik rechtdoor glij (FFB in stuur is dan ook even weg dus voelt alsof rijden op ijs).

Of ik nu de BIAS verhoog of verlaag, ik merk niet echt verschil. Banden spanning al verhoogd/verlaagd maar ook niet echt verschil waardoor ik bij elke bocht alsnog redelijk kansloos ben tegenover de AI (die overigens wel vol de bocht in kunnen duiken en erg laat remmen).

Maar wat kan ik nu het beste aanpassen of in welke richting moet ik het zoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Je bias naar achteren en/of je remkracht omlaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:26:
Maar weet even niet goed wat ik moet aanpassen om het volgende te verhelpen/verminderen:

Bij het aanremmen lijkt alles te blokkeren waardoor ik rechtdoor glij (FFB in stuur is dan ook even weg dus voelt alsof rijden op ijs).

Of ik nu de BIAS verhoog of verlaag, ik merk niet echt verschil. Banden spanning al verhoogd/verlaagd maar ook niet echt verschil waardoor ik bij elke bocht alsnog redelijk kansloos ben tegenover de AI (die overigens wel vol de bocht in kunnen duiken en erg laat remmen).

gte auto's hebben geen abs. dus allereerst kun je proberen wat gedoseerder te remmen. als je nog steeds blokkeert de brake bias aanpassen (blokkeer je je banden voor dan bias naar achter en vice versa).

als je het idee hebt dat je de rem niet eens aan kunt raken zonder te blokkeren kun je de remkracht aanpassen.

zoals @Ivysaur al zegt dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Paulus07 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:26:

Wat ik me zo kan bedenken:
- de wielen blokkeren, dus het rempedaal minder ver indrukken
- anti lock-brakes hoger zetten (dan kan via setup of toewijzen aan toetsen)
Zowel traction control als anti lock brakes kan ik op het stuurtje aanpassen
- als het daar niet door komt en je schiet toch rechtdoor, en het is overstuur, dan kun je misschien proberen de rollbar achter harder te zetten en voor zachter.. (gewoon iets uitproberen)

Edit: ik heb net met de Porsche rondegereden op Le Mans, maar heb geen problemen met aanremmen. Ik denk dat de banden niet op temperatuur zijn en / of de bandendruk lager kan. Probeer eens de soft op zachtst. Wat ik net wel had, is dat ik in de high speed corners de achterkant snel kan verliezen.

De video van mij hierboven op Le Mans was niet helemaal goed gegaan, want die duurt 34 minuten.
Ik heb vandaag nog een leuke race gehad tegen de A.I. op Sebring met de Aston Martin Vantage GT3.

[ Voor 11% gewijzigd door Luxicon op 31-12-2019 22:56 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ok, ik word er een beetje flauw van zo. Elke keer is er wel een iets. Spel draaide goed, vermaakte me prima. Dus ik dacht, laat ik eens wat extra's erbij halen. Zo gezegd zo gedaan. Le Mans en de GTE pack gekocht. Me love Endurance.

Maar sinds ik dit geinstalleerd heb krijg ik een fout melding:

gMotor 2 Error
Error getting stats for texture DECALSET_MAIN_ALBA.BMPError loading texture DECALSET_MAIN_ALBA for material DCALSET_GRASS6

Ik draai geen mods anders dan die van rFactor 2. Clean Install. Elk ander race game geen enkel issue, alleen hier steeds. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Kloever schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:55:
Ok, ik word er een beetje flauw van zo. Elke keer is er wel een iets. Spel draaide goed, vermaakte me prima. Dus ik dacht, laat ik eens wat extra's erbij halen. Zo gezegd zo gedaan. Le Mans en de GTE pack gekocht. Me love Endurance.

Maar sinds ik dit geinstalleerd heb krijg ik een fout melding:

gMotor 2 Error
Error getting stats for texture DECALSET_MAIN_ALBA.BMPError loading texture DECALSET_MAIN_ALBA for material DCALSET_GRASS6

Ik draai geen mods anders dan die van rFactor 2. Clean Install. Elk ander race game geen enkel issue, alleen hier steeds. Wat kan dit zijn?
Krijg je dit bij Le Mans en het GTE pack, of voor elke willekeurige combinatie? Je zou eens de workshop items die bij Le Mans en de auto’s van het GTE pack kunnen unsubscriben en daarna weer subscriben. Houdt er wel rekening mee dat je bij gebruik van de nieuwe beta UI het spel 2 keer moet opstarten om nieuw gedownloade content te kunnen gebruiken.

Wel vervelend dat je steeds problemen hebt. Dat heb ik bij officiële S397 content eigenlijk nog nooit gehad. Wel bij andere niet S397 mods (b.v. de recente Datsun mod zorgde bij mij ook voor een crash een paar dagen terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

misschien le mans track/gte pack een keer opnieuw subscriben in de steam workshop?

ik lees op internet dat het iets met permissions te maken kan hebben. heb je toevallig je steam games op een andere hd dan c: geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
PatrickC schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:14:
[...]

Krijg je dit bij Le Mans en het GTE pack, of voor elke willekeurige combinatie? Je zou eens de workshop items die bij Le Mans en de auto’s van het GTE pack kunnen unsubscriben en daarna weer subscriben. Houdt er wel rekening mee dat je bij gebruik van de nieuwe beta UI het spel 2 keer moet opstarten om nieuw gedownloade content te kunnen gebruiken.

Wel vervelend dat je steeds problemen hebt. Dat heb ik bij officiële S397 content eigenlijk nog nooit gehad. Wel bij andere niet S397 mods (b.v. de recente Datsun mod zorgde bij mij ook voor een crash een paar dagen terug).
Ik durf het niet te zeggen. Had net Le Mans met de BMW geladen waar ik de fout kreeg. Daarna de Norma. Dus alles er weer af en opnieuw aan het installeren nu. Maar krijg nu al fouten met de Norma en USF2000. Zal ze zo er eens afgooien en opnieuw installeren. Maar dit werkt niet echt. Jammer, het is een geweldige game als het werkt. (Ik gebruik niet de beta ui btw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
dawg schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:16:
misschien le mans track/gte pack een keer opnieuw subscriben in de steam workshop?

ik lees op internet dat het iets met permissions te maken kan hebben. heb je toevallig je steam games op een andere hd dan c: geïnstalleerd?
Staat idd niet op de C schijf. Zal het zo eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Helaas.

Herinstallatie. Mods eraf en spel opgestart. Hij gaat meteen de mods weer downloaden maar ik blijf een foutmelding krijgen. Wel een andere dit keer.

Dus iets klopt er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Kloever schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:31:
Helaas.

Herinstallatie. Mods eraf en spel opgestart. Hij gaat meteen de mods weer downloaden maar ik blijf een foutmelding krijgen. Wel een andere dit keer.

Dus iets klopt er niet.
Heb je na het verwijderen van het spel via Steam ook nog gekeken of er iets achterblijft in de Steam installatiefolder voor de games? En PC een keer rebooten als alles verwijderd is en hierna pas weer installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
PatrickC schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:47:
[...]

Heb je na het verwijderen van het spel via Steam ook nog gekeken of er iets achterblijft in de Steam installatiefolder voor de games? En PC een keer rebooten als alles verwijderd is en hierna pas weer installeren?
Ik ga morgen verder. Voor nu laat ik het even. Tbc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Kloever schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:31:
Helaas.

Dus iets klopt er niet.
voor de zekerheid zou ik de installatie nog een keer verwijderen, dan de pc echt uitschakelen (niet herstarten maar echt uitschakelen, zodat je intern geheugen ook even leeggemaakt wordt door de stroomonderbreking), en dan weer opnieuw installeren. na de verse installatie van rf2 (ik zou op c: installeren) meteen de downloads in steam pauzeren, en dan eerst alle content unsubscriben vanuit de workshop. zo kun je op een later moment wat selectiever losse mods installeren en is het ook makkelijker te achterhalen waar de fout precies zit.

vervolgens eerst je gte pack & le mans installeren (kun je doen via de inventory in steam). dan eerst proberen of het dan wel draait zonder foutmeldingen. :)

van daaruit kun je de gewenste mods gaan installeren. overigens, lang niet alle mods zijn goed, niet de moeite om nog te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Kloever schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:49:
[...]

Ik ga morgen verder. Voor nu laat ik het even. Tbc.
Je kan het 1 en ander proberen ik zie iets wat op jouw foutmelding lijkt, bijvoorbeeld d3d9.dll" in /bin64 verwijderen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Gisteren wederom een poging gedaan. Op mijn C schijf installeren wil niet, daarvoor is die schijf te klein. Dit keer een andere schijf gepakt want er blijft een bestand achter wat ik niet mag verwijderen. In dit geval de Le Mans map. Maar zoals hiervoor hier ook zelfde issue. Ik heb het spel nog niet opgestart omdat ik zag dat bij het installeren van de mods er weer een fout bij de DLC die ik gekocht heb kwam. Ook al schrijf ik me uit, hij blijft hem installeren.

Ik zag op steam deze voorbij komen. https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1411402158 . Maar geen oplossing. Wat ik ergens anders las was dat het kan komen doordat ik een race start waar teveel Ai users inzaten. Zal vanavond eens kijken wat er gebeurd als ik puur ga oefenen zonder AI.

Maar ik blijf het raar vinden dat alles goed gaat zonder aankoop van DLC en met DLC aankoop ik niet meer kan racen. Ik zou nog een cleaninstall van Windows kunnen doen, maar ik verwacht niet dat dit een oplossing gaat bieden.

*edit, ik lees veel problemen met de GTE pack. Misschien ligt het dus toch daar aan. Ga dit wel bij de maker melden/navragen*

[ Voor 6% gewijzigd door Kloever op 06-01-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Onlangs ook rFactor2 gekocht. Nu wil ik graag tegen andere online rijden. Helaas kan ik geen enkele server joinen. Nu vroeg ik mij af wat de gangbare auto's/mods zijn om snel/makkelijk een race te rijden online
Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste