Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

rFactor 2

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:53
Lijkt er op dat we nog voor dit weekend een release gaan krijgen... hopelijk inclusief de Porsche Cup car. *O*

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
als de kwaliteit hetzelfde is als sebring en le mans, dan zal ook deze wel weer van erg hoog niveau zijn. zo niet de beste weer van alle sims. 8-)

dawg wijzigde deze reactie 25-09-2019 22:19 (5%)

Hoop nog op een sale actie.
Dan kan ik deze GT3 pack ook direct even binnenhalen: https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1001/

:)

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
NORD is er !!!!!
in de pocket!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik moet nog beginnen. Moest huishouden doen, modereren en nu koken. Heb er zin in!

• dawg
  • Niet online
op wat gestotter na, op de nürburgring gp, wanneer het avond wordt en de verlichting rondom de pits en het reuzenrad aan gaat, wát een fantastische tracks. zowel de nürburgring als de norschleife.

vooral de nordschleife, in vr, de heuvels, het gevoel van snelheid, en de ffb is echt fenomenaal. :9~

• PatrickC
Eerste reacties op RD zijn ook laaiend enthousiast! Een nieuw meesterwerk van Studio 397! _/-\o_

Hopelijk in de toekomst nog meer laserscanned tracks? Welke zouden jullie als eerste willen zien? Ik ga voor Spa-Francorchamps! Daar ken ik namelijk elke meter van, omdat ik daar elk jaar 2 rondjes ren tijdens de Spa-Francorchamp Run. :P Past ook mooi in het Endurance ‘verhaal’ van rF2.

PatrickC wijzigde deze reactie 26-09-2019 22:29 (7%)

• dawg
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:16:
Eerste reacties op RD zijn ook laaiend enthousiast! Een nieuw meesterwerk van Studio 397! _/-\o_

Hopelijk in de toekomst nog meer laserscanned tracks? Welke zouden jullie als eerste willen zien? Ik ga voor Spa-Francorchamps! Daar ken ik namelijk elke meter van, omdat ik daar elk jaar 2 rondjes ren tijdens de Spa-Francorchamp Run. :P Past ook mooi in het Endurance ‘verhaal’ van rF2.
zoveel. :+

maar als ik zou moeten kiezen, twijfel ik tussen brands hatch, spa en road america. al zou ik dan denk ik toch road america opperen. is, net als sebring, toch weer wat anders dan europese tracks. :)

een track dlc met 3 laserscanned tracks, daar zou ik zo €50 voor neerleggen. 8-)

dawg wijzigde deze reactie 26-09-2019 22:38 (5%)

• Ivysaur
  • Niet online
Moet echt weer opnieuw beginnen met Nord leren rijden. Deze versie is een stuk smaller en dodelijker dan die bv van AC en RR. En ook een stuk mooier <3 Wat een FFB, zeg.

• BruceLee
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-10 11:20

BruceLee

i5 8600K - Geforce 2080 RTX

de rFactor 2 Laser Scanned versie is prima als je je fov goed insteld

YouTube: rFactor 2 Nordschleife 2018 Onboard Hotlap 6:38.594

PC: .: intel i5 8600K (Noctua D15S) :: Asus Maximus X Hero :: 16GB Corsair 3600mhz:: EVGA 2080 XC Ultra :: 500GB M.2 Samsung 970 EVO SSD :.

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:46
Ik kwam er gisterenavond pas achter toen ik naar bed dat hij uit was dus vanavond gaan we los. Van want ik hier boven zie van de hotlap ziet het er goed uit. Kan niet wachten dat wordt niet pauzeren en iets eerder naar huis.

• FightingAce
  • Laatst online: 18:31
Ivysaur schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:59:
Moet echt weer opnieuw beginnen met Nord leren rijden. Deze versie is een stuk smaller en dodelijker dan die bv van AC en RR. En ook een stuk mooier <3 Wat een FFB, zeg.
Lijkt me sterk aangezien die ook op basis van een laserscan zijn. Mogelijk dat je een verschil in fov instelling of positie in de auto tussen beide sims hebt.

• Ivysaur
  • Niet online
Nou. Ik ben geen beginner simracer, en ik weet mijn stuff. Heb mijn FoV overal goed ingesteld. Ik merk toch een verschil. In AC kun je bij bepaalde bochten voluit, waar in rFactor deze bochten toch wat gevaarlijker zijn. Heb veel meer plezier in deze Nord dan in de anderen. Niet zo pewpew, maar je moet het technischer benaderen.

Zoals die hele lange bocht net na die heuvel, waar supercars door de lucht vliegen als je niet afremt, daar kan je in AC met volle snelheid doorheen, maar ik moest toch echt even tandje langzamer en in de 5e versnelling bij rFactor 2 Nord.

Ivysaur wijzigde deze reactie 27-09-2019 15:12 (46%)

• FightingAce
  • Laatst online: 18:31
@Ivysaur Dat impliceer ik ook niet, maar ik kan mij niet zo goed voorstellen dat er goed merkbare verschillen in afmetingen tussen de scans zijn. De verschillen die je noemt zijn mijn inziens eerder te verklaren aan de hand van de verschillen in de physics engines van beide sims en/of de instelling van grip op de baan.

• Ivysaur
  • Niet online
Naja. Ik zal vanavond nog eens in AC rondje doen. Wat foto's maken en vergelijken. Niet elke laserscan is hetzelfde, hé. Ze hoeven maar even een andere instelling te gebruiken en de wegen of een heuvel is iets brede, langer, korter, enz.

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:42
(jarig!)
Ivysaur schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:55:
Naja. Ik zal vanavond nog eens in AC rondje doen. Wat foto's maken en vergelijken. Niet elke laserscan is hetzelfde, hé. Ze hoeven maar even een andere instelling te gebruiken en de wegen of een heuvel is iets brede, langer, korter, enz.
Nee, dit gaat geen wegen ineens smaller maken. Punt voor punt kunnen dingen anders liggen, of er is een ander nulpunt gebruikt. Wel is er altijd GPS afwijking waar vaak een basis station op gebaseerd is. Ook is dit naar alle waarschijnlijkheid een mobiele scan. Maar ook daarvoor geld, als de kwaliteit van de scan goed is, dan is alles op hoge resolutie gescanned. 'Instellingen' doen niet af aan de breedte van de weg ;)

Wel zijn er plakken ge-resurfaced op diverse plekken. Dit gebeurt regelmatig op veel banen, en zo ook hier. Misschien dat hier hobbels zijn platgeslagen, net zoals destijds op Cota het geval was bijvoorbeeld.

Temeer komt deze scan van dezelfde aanbieder als van de andere versies van Nords. (Hebben monopolie, voor meer Duitse tracks)

Ook ken ik nog een voorbeeld van een team wat door een goede scan ontdekte waarom ze toch niet volgas door Eau Rouge heen konden, foutje in vehicle model ontdekt. Kan zomaar :)

Dat er mensen zijn die een scan van Singapore kapot smoothen omdat ze niet geloven hoe hobbelig het is en daarmee met de verkeerde spullen op de baan aankomen, dat is dan weer een een heel ander verhaal, dat ligt niet aan de scan :+

Schuey wijzigde deze reactie 27-09-2019 16:12 (54%)

• dawg
  • Niet online
zo, porsche 911 cup ook maar gehaald. vanavond eens proberen op de nords. :9

overigens moet ik zeggen dat ik gisteren op youtube wat impressies van de nords heb gekeken nadat ik er zelf een aantal ronden op had gereden, en non-vr doet deze track met de hoogteverschillen volgens mij geen recht. tenminste, dat was mijn indruk al kijkend naar youtubers op platte schermen. :+

• Ivysaur
  • Niet online
@Schuey Dat was wel even leerzaam. Dank je !

@Paulus07 Ik wacht nog even met die Porsche Cup.
Ivysaur schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:24:
@Schuey Dat was wel even leerzaam. Dank je !

@Paulus07 Ik wacht nog even met die Porsche Cup.
Ik ook. Hou het zelf nog even bij de huidige GT3 DLC's. :)

• BruceLee

BruceLee

Heb nu ook de Officiele Porsche GT3 Cup auto, en daar maar eens een rondje gedaan over de laserscanned nordschleife. en het rijdt zoals je verwacht dat zo auto rijd. het rijdt vrijwel hetzelfde als de Porsche Cup auto van iracing.

PC: .: intel i5 8600K (Noctua D15S) :: Asus Maximus X Hero :: 16GB Corsair 3600mhz:: EVGA 2080 XC Ultra :: 500GB M.2 Samsung 970 EVO SSD :.

maar merk je ook echt veel verschil met de voorgaande porsche GT3 variant?

• BruceLee

BruceLee

natuurlijk een CUP autos heeft amper downforce en grip vergeleken met een GT3 race wagen.
zon cup is bijna een porsche gt3rs straat auto op slicks. je moet 100 meter eerder remmen en langzaam door de bocht.

• Ivysaur
  • Niet online
Net een uur lang Nord er opzitten. BMW M8 GTE. Nachts. Temperatuur ingesteld op het weervoorspelling van 4 AM. Tjogne jonge. 5 laps later even de pits in. Ontzettend pijn in me borst dus ik denk: 'Is dit hoe ik eindig? In mijn sim rig?'' Met wat rekken en strekken voelde ik plotseling een soort 'snap' in mijn borstbeen en het was weg. Denk te intens geracet. Kon mijn weg weer vervolgen.

Nu nog wat last, maar ach. Ik ga in elk geval niet dood.. Hoop ik, want moet nog naar bed, hehe. Als jullie morgen niks horen dan ben ik een Engeltje

• Jimijames75
  • Laatst online: 15:04
@Ivysaur de nordschleife eist zijn zoveelste slachtoffer ;)

Ik ben onder de indruk van de nieuwe dlc, ziet er prachtig uit en voelt goed.

• Ivysaur
  • Niet online
Ik ben er nog, hoor. Jemig. Die Nord + CSW 2.5 is wel even een goede training. Gelukkig geen last meer. Vanavond maar weer eens racen.

Vind het en blijf het jammer vinden dat Project Cars de enige spel is in het race-wereldje die echt live weer heeft. En ook historisch. Zou echt kicken zijn om precies dezelfde weersvoorspelling / weer te rijden als bv 24h van Nord bezig is enzo.
al was het maar dynamic ipv scripted. Nu weet je gewoon: krijg zon, bewolkt, regen, zon, zon. En precies in die volgorde dat je hebt opgegeven.

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Er zijn wel manieren...

https://forum.studio-397....eads/weatherplugin.58614/

Geen idee hoe je het moet installeren en instellen en of het offline werkt. Ik weet wel dat simracing.club het op hun servers draait, tenminste toen ik daar reed en dat is al weer een flink tijdje geleden 8)

edit; Je kan evt even de server browser checken of er een openbare Nords server is met realweather.

kevz wijzigde deze reactie 28-09-2019 18:48 (14%)

Mijn YouTube

• Ivysaur
  • Niet online
Kreeg het alleen niet werkend een aantal weken geleden. Jammer. Hoop dat dit standaard in rFactor 2 komt. Dat zou één van de betere features kunnen worden. Een echte Sim met echte weersvoorspellingen en historische weerkaarten. Net dat stukje extra realisme ipv default en scripted.
wie gebruikt er trouwens een T300RS bij deze game? Heb nog steeds het gevoel dat ik de FFB nog niet lekker heb staan en clipping blijf houden. Maar wat ik ook aanpas ik merk niet echt verbetering.

Hier iemand met een screenshot van gebruikte settings in combi met een T300RS?

• Ivysaur
  • Niet online
Vind het echt wel onwijs dat ik me kan meten met de AI op 100% 'Strength', 50% 'Agressie' en 0% 'Limiter'. Heb nog aardig wat werk te doen om nummer 1 te verschalken. Die echt goed bezig. Lekker de komende maand aan kloten met de setup voor de M8. Rij-technisch zit het wel prima. Durfde ook meer voluit te gaan in die ene eerste snelle bocht. :D

Die 12 euro ga ik echt wel goed besteden. 8)

C:Program Files (x86)Steamuserdata4338637760remote365960screenshots

Ivysaur wijzigde deze reactie 29-09-2019 03:57 (22%)

• Jimijames75
  • Laatst online: 15:04
Ik heb wel wat performance issues bij Nürburgring gp track. Waar de nordschleife redelijk stabiel is, gaat mijn fps op de gp versie alle kanten op. Meer mensen daar last van?

Ik rij in vr

• dawg
  • Niet online
wat is die cup car goed. rijdt heerlijk als je de standaard setup enigszins aanpast. denk dat de mclaren 720s gt3 voorlopig even plaats moet maken voor de porsche cup. :7
Vermaak me hier echt heel goed met de porsche 911 gt3 r op de nordschleife :D
Begin de bochten ook steeds meer onder de knie te krijgen etc. Dus maakt het ook wel leuker ipv vangrails koppen :P

Wel erg brute DLC dit! Complimenten aan @marrs en het gehele S397 team. _/-\o_

• dawg
  • Niet online
inderdaad complimenten aan @marrs en s397! _O_

• marrs
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 05-11 17:28
Dank jullie wel! :)

• PatrickC
Ziet er bijna beter uit dan real life beelden! 8) Wat een stappen heeft deze sim gemaakt in de handen van Studio 397!

• homernt
Ook de Nordschleife gereden en echt super alleen het eerst stuk zeg de eerste 30 seconden van de ronde last van frame drops. Ik denk dat het de reflectie is want schaduw stond al op laag. Ik heb een 1660 Ti en een 2k scherm zou volgens mij geen probleem moeten zijn.

homernt wijzigde deze reactie 29-09-2019 22:22 (3%)

argggg het weekend is veel te kort! :( :p

• PatrickC
homernt schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:20:
Ook de Nordschleife gereden en echt super alleen het eerst stuk zeg de eerste 30 seconden van de ronde last van frame drops. Ik denk dat het de reflectie is want schaduw stond al op laag. Ik heb een 1660 Ti en een 2k scherm zou volgens mij geen probleem moeten zijn.
Geen last van met mijn GTX 1070 op 3440x1440 met alles op High. :)
Ik heb m’n FPS wel op max 59 staan, zodat Freesync werkt in het geval de FPS onder de 60 zou zakken.

• Ivysaur
  • Niet online
https://tweakers.net/ext/f/OYBadNBywo6XLB2h0ANtA5d7/thumb.jpg

Das 4 seconden der af. _/-\o_ 8)

Heb mijn setup zo gekregen dat ik minder hard klap bij die twee dips, maar het kan nog beter. Morgen maar weer eens proberen. Het is nu half 7 en moet eigenlijk naar bedje toe. O-)

• homernt
PatrickC schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:35:
[...]

Geen last van met mijn GTX 1070 op 3440x1440 met alles op High. :)
Ik heb m’n FPS wel op max 59 staan, zodat Freesync werkt in het geval de FPS onder de 60 zou zakken.
Ik heb de FPS op 75 staan omdat mij scherm dat aan kan dus als ik het goed begrijp moet ik hem dan op 74 zetten?

• glnk
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10-11 17:15
Heb de nieuwe 911 Cup en Nordschleife getest.

Het circuit ziet er mooi uit alleen de auto voelt wat vreemd aan in het stuurgedrag. Ik denk dat er een bug zit in de stuur ratio. Natuurlijk alle hulpjes uit incl. steering help, dat is het dus niet.

Specs - iRacing Profiel

• dawg
  • Niet online
glnk schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:48:
Heb de nieuwe 911 Cup en Nordschleife getest.

[YouTube: rFactor 2 Nurburgring Nordschleife Porsche 911 GT3 Cup 6:44.0]
Het circuit ziet er mooi uit alleen de auto voelt wat vreemd aan in het stuurgedrag. Ik denk dat er een bug zit in de stuur ratio. Natuurlijk alle hulpjes uit incl. steering help, dat is het dus niet.
toen ik de cambers verminderde, die standaard op -5° staan, stuurde de auto een stuk makkelijker. hoewel ik gelezen heb dat de porsche cup met die (extreme) cambers normaal is, kan ik me zomaar voorstellen dat dat bij de nieuwste cup (die dus ook in rf2 zit) anders is dan voorheen. de auto heeft nml. ook schakelflippers waar voorheen het volgens mij een sequentieel was.

maar zoveel verstand heb ik er niet van hoor. ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat studio 397 i.s.m. porsche zoiets verkeerd zou implementeren. en ik betwijfel eigenlijk of het wel een bug is? het is geen gt3 ondanks dat dat wel in de naam zit. :+

• Ivysaur
  • Niet online
Ik heb mijn cambers met de BMW M8 in Nord en Sebring meteen verlaagt, joh. Die banden hebben nu over de hele band mooie temperaturen ipv alleen de binnenste warm wordt en de buitenste koud. Denk dat het standaard gewoon veel te negatief staat.
Ik heb nog niet echt veel gedaan mbt de setups in RF2.
Jullie nog tips voor de porsche GT3 op Nord?
Wat zijn de beste settings om mee te beginnen met tweaken of waar hadden jullie de beste ervaringen mee?

• dawg
  • Niet online
@Paulus07 https://www.racedepartmen...artment-setup-guide.1085/
eenvoudig en kort documentje wat je een idee geeft v.w.b. setups. als je eenmaal een beetje door hebt wat alle instellingen op de auto's doen wordt het leuk, en merk je ook steeds beter aan een auto wat er niet naar je smaak afgesteld staat.

en zo ben je niet afhankelijk van vrs-achtige toestanden of youtube/twitch setups e.d. ;)

• PatrickC
homernt schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:39:
[...]

Ik heb de FPS op 75 staan omdat mij scherm dat aan kan dus als ik het goed begrijp moet ik hem dan op 74 zetten?
Hangt ervan af of je een freesync of G-sync scherm hebt. Het is dan aan te bevelen 1-2 FPS onder het maximum van je scherm te gaan zitten, zodat freesync of G-sync actief blijft. Als je de FPS precies op je max refreshrate van je monitor zet, dan kan het soms voorkomen dat je FPS er boven komen en dan wordt het beeld meteen minder vloeiend.

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07

Ik ben zo'n iemand die eigenlijk enkel zit te hotlappen en setups zit te maken. Racen doe ik ook wel. Maar vind het kicken als ik een setup gemaakt heb en die het perfect doet.

In mijn Dirt Rally 1-tijdperk stond ik bekend om mijn uitstekende setups. Die heb ik sinds een paar maanden weer geupload ivm het debacle dat zich Dirt Rally 2.0 noemt. :+ Helaas alle sterretjes en beoordelingen kwijt, natuurlijk. :9

Ivysaur wijzigde deze reactie 30-09-2019 17:51 (9%)

• dawg
  • Niet online
hotlappen vind ik echt niks aan.

ik doe altijd races. sterker nog, ik sla altijd zelfs de qualy over en start gewoon achteraan. :7

• Schuey
(jarig!)
Doe nu maar net of het een keuze is :+

*rent

• Ivysaur
  • Niet online
Mooi! Wellicht dan toch eindelijk trackday op Touristfahren. Alleen rFactor 2 niet heel veel productieauto's, maar racemonsters. AC leent er beter voor.

• homernt
PatrickC schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:33:
[...]

Hangt ervan af of je een freesync of G-sync scherm hebt. Het is dan aan te bevelen 1-2 FPS onder het maximum van je scherm te gaan zitten, zodat freesync of G-sync actief blijft. Als je de FPS precies op je max refreshrate van je monitor zet, dan kan het soms voorkomen dat je FPS er boven komen en dan wordt het beeld meteen minder vloeiend.
Gisterenavond getest en ik kon hem sowieso niet meer laten stotteren zelfs met shadows op max en environment reflection op high. Ik zie dat de max op 76 springt maar ik kan in het menu alleen 60 of 75 kiezen dus hoe zet hem dan op 74?

Hoe dan ook ik ben blij dat ik nu alles vol kan open gooien, verhoogt de sfeer zeker op track als de Nordschleife. Ik zie nu alleen wel de schaduw meelopen op de vangrail niet hele tijd maar toch.

• Ivysaur
  • Niet online
@homernt ja dat is een dingetje met rFactor 2 en bv ook Dirt Rally 2.0. Heel irritant.
Voor de VR spelers en Oculus bril, gebruiken jullie iets als dit: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

En werkt dat om de game zonder steam VR te kunnen spelen + merk je dan echt verschil in performance?

• Schuey
(jarig!)
homernt schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:03:
[...]

Gisterenavond getest en ik kon hem sowieso niet meer laten stotteren zelfs met shadows op max en environment reflection op high. Ik zie dat de max op 76 springt maar ik kan in het menu alleen 60 of 75 kiezen dus hoe zet hem dan op 74?

Hoe dan ook ik ben blij dat ik nu alles vol kan open gooien, verhoogt de sfeer zeker op track als de Nordschleife. Ik zie nu alleen wel de schaduw meelopen op de vangrail niet hele tijd maar toch.
max fps in player.JSON ? :)

• marrs
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 05-11 17:28
Misschien volstrekt overbodig, maar voor mensen die geen kaartjes voor de F1 in Zandvoort hebben, in de roadmap van deze maand staat hoe je mee kan doen aan de McLaren Shadow 2 competitie en onder alle deelnemers worden ook twee kaartjes voor een F1 grand prix naar keuze verloot:

https://www.studio-397.co...ap-update-september-2019/

en nog een paar andere prijzen (nog los van de kans om de finale te halen)!

• PatrickC
homernt schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:03:
[...]

Ik gebruik MSI Afterburner en daarbij zit dan ook RivaTuner (https://rivatuner.com/). In RivaTuner kun je je FPS ‘cappen’ door een global setting, of via aparte profielen per applicatie.

Verder moeten je graphics setting in nVidia control panel wel op G-Sync staan en dus niet op fixed refreshrate icm (adaptive) vsync.

De oplossing van @Schuey werkt ook, maar dan alleen maar voor rF2. :)

• dawg
  • Niet online
héérlijke bak de porsche 911 gt3 cup! _O_

maar de ai is wel erg goed moet ik zeggen, of ik erg slecht. :+
ik hou ze op 100% maar met moeite bij, soms lijkt het wel alsof de ai een minimale tc+abs heeft want ik kan niet net zo snel bochten nemen/uit accelereren. en op nordschleife moet de ai echt op 95% omdat ik anders helemaal zoek gereden wordt en dat is niet leuk. :P

ter vergelijking, ook al is het geen goed vergelijk, met een gt3 bak hou ik de ai op 105% met redelijk gemak bij en eindig ik meestal wel in de top3.

dawg wijzigde deze reactie 01-10-2019 22:42 (4%)

• Ivysaur
  • Niet online
https://tweakers.net/ext/f/ls1kkqob5npUZbGPkXjMU91M/thumb.png

Ik dacht dat ik de juiste setup voor Nord had gemaakt. Maar mijn RL-band temperatuur was wel erg hoog, de FR-band temperatuur wel erg laag. Waardoor de ene band sneller sleet dan de ander.

Ik ben nu aan het proberen om de temperatuur en slijtage gelijk te krijgen.

Heb nu dus FL en RR banden op dezelfde instellingen staan.
FR springrate op zijn laagst. Bandenspanning op 156 kPa, want GTE is 190 kPA optimaal dacht ik.
RL springate op 280 en de bandenspanning ook op 156
Al vier de banden hebben een andere bump en rebound.

Eens kijken hoe dat gaat morgen. Heb liever auto met goede temperaturen en slijtage, dan ik de eerste rondes snel ga en aan de einde van de race overal heen glij. :+

Hoop dat ik het juist heb. Anders is het andersom. :+ en anders zijn de anti-roll barretjes het probleem.

• kevz
  • Nu online
Haha, succes met het zoeken naar neutrale bandenslijtage. Je kan inderdaad een beetje spelen met de bandenspanning, en ook de ARB verhogen zorgt er voor dat je linker en rechterbanden meer verbonden zijn en dus ook grip krijgen/verliezen op dezelfde hobbels, en ook slijten ze wat gelijker. Maar de Nordschleife is hobbelig en listig dus daar wil je hogere ARB (wat meer voor F1 circuits met vlak asfalt geschikt is) eigenlijk vermijden. Naar mijn mening ontkom je er nooit aan. Circuits die met de klok mee gaan, daar gaat links-achter altijd als eerste van de cliff af, en rechts voor gaat het meeste op slot en zit je met flat spots ;)

Mijn YouTube

• Ivysaur
  • Niet online
Ja. Denk dat ik er een uurtje ingooi en dan niet meer naar omkijk. Maar het blijft ronduit vervelend. Trouwens Nord tegen de klok in zou wel leuk zijn. :D

• Ivysaur
  • Niet online
@kevz Het is me gelukt, hoor. Heb het idee van de springveren los gelaten. Auto werd in sommige bochten onstabiel. Terug naar mijn instellingen zodat ik niet 'bottom out' bij die 2 dips en de 'carousel'. Heb 'front-arb' maar op 3 gezet, en achter op 1. Banden lekkere temperaturen. Mooi stabiel.

Alleen de bochten uit, corner exit heet dat (volgens mij), ging niet lekker dus op 4 en 2 gezet. Nu gaat die prima. Wederom goede temperaturen, heb zelfs 8km erbij gekregen bij de lange stukken. Sommige bochten kan ik met nog meer snelheid nemen.

Ik ben tevreden. Die voorband rechts zal altijd 1 puntje achterlopen met slijtage, maar ach. Mijn tijd is nu een wopping 6.40 in de BMW M8 GTE. Als ik de AI moet geloven kan het nog sneller. :o 8)7

Misschien nog eens kijken naar mijn spoiler die staat nu op 3. Eens kijken wat er gebeurd als ik het terugzet op standaard of zelfs helemaal naar 1 of 8. Van de springveren en de arbs blijf ik voorlopig af.

Ivysaur wijzigde deze reactie 05-10-2019 20:54 (15%)

ik kan je vertellen dat het ook heel veel langzamer kan :P

• Ivysaur
  • Niet online
Paulus07 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:45:
ik kan je vertellen dat het ook heel veel langzamer kan :P
Ach ja, ik ben een fanatiek beestje. Gooi er autisme bij en je hebt een setup-tovenaar in de maak. 8) Dit is nog maar één auto, één baan. :9 Ik denk dat ik met DR 300 / 400 uur echt heb gespeeld en de rest van mijn 1200+ uur alleen maar setups heb zitten maken voor elke auto, elke baan. :X Elke keer lekker top 10 / 20 zitten rijden online, hehe.

Ivysaur wijzigde deze reactie 05-10-2019 20:57 (23%)

Hier nog bezig met tweaken van settings en kijken wat de beste kwaliteit/perfomance optie is met racen in VR.
Maar merk dat het in/rondom een pitstraat enorm inkakt mbt FPS.
Deze setting al aangepast/omlaag geschroefd maar merk geen verschil.
Enige verschil wat ik merk als ik maar een grid heb van 7 wagens (player + 6 AI).
Dan is het steady 80fps.

"Garage Detail":0.01,
"Garage Detail#":"LOD multiplier when vehicle is in garage (0.01-1.00)",

• dawg
  • Niet online
Ivysaur schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:56:
[...]

Ach ja, ik ben een fanatiek beestje. Gooi er autisme bij en je hebt een setup-tovenaar in de maak. 8) Dit is nog maar één auto, één baan. :9 Ik denk dat ik met DR 300 / 400 uur echt heb gespeeld en de rest van mijn 1200+ uur alleen maar setups heb zitten maken voor elke auto, elke baan. :X Elke keer lekker top 10 / 20 zitten rijden online, hehe.
je zou eens een website kunnen bouwen, met een database waar al je auto+track combo setups voor diverse racegames inzitten, en dan hier posten natuurlijk. :7

• Ivysaur
  • Niet online
Haha, dat zou ik kunnen doen.. Maar... Ik heb liever dat mensen het zelf doen, dus kennis vergaren hoe een auto te stellen en wat een instelling met het weggedrag van een auto doet. Dan ipv mij al het werk laten doen en met ze alleen MP zitten spelen zonder enig inzetting.

Dat is precies wat er met iRacing aan de hand is. Je kan bij bepaalde mensen een abonnement nemen op setups. Hoef je alleen nog maar te racen. Niks instellen. En daar gaat het dan ook fout.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dawg
  • Niet online
er is wel meer met iracing aan de hand. 8-)
grapje iracers!

klopt ook wel, was niet helemaal serieus. toen ik begon met assetto corsa, had je zo'n website, ik geloof thesetupmarket, kon je allemaal setups downloaden. veel gebruikt destijds omdat ik van toeten noch blazen wist.

ondertussen heel veel youtube filmpjes gekeken en gelezen over diverse aspecten van een setup. en toen zelf aan de gang gegaan. dus niet helemaal een gek idee, toch. :+

• Ivysaur
  • Niet online
Ik snap iets niet. Zelfde instellingen, zelfde weer-instellingen. En toch haal ik niet meer mijn 6.40, want ik haal niet meer mijn topsnelheid van 275/277 op dat lange stuk op het einde (en die 283 heel even). Zelfs berg opgingen de kilometers erbij. Nu blijf ik op 269 steken zoals eerst.

1. BMW M8 GTE physics bugged
2. Nordschleife grip-niveau's bugged
3. RNGesus. :+

Heb diverse weer-instellingen geprobeerd, maar noppes nada niks. Heel raar.

Ivysaur wijzigde deze reactie 07-10-2019 05:28 (13%)

wind tegen, of te veel gegeten? :P

• PatrickC
Ivysaur schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 05:25:
Ik snap iets niet. Zelfde instellingen, zelfde weer-instellingen. En toch haal ik niet meer mijn 6.40, want ik haal niet meer mijn topsnelheid van 275/277 op dat lange stuk op het einde (en die 283 heel even). Zelfs berg opgingen de kilometers erbij. Nu blijf ik op 269 steken zoals eerst.

1. BMW M8 GTE physics bugged
2. Nordschleife grip-niveau's bugged
3. RNGesus. :+

Heb diverse weer-instellingen geprobeerd, maar noppes nada niks. Heel raar.
rF2 is de ultieme racing simulator, waarbij het motorvermogen langzaam terugloopt ahv gemaakte kilometers. Wellicht kun je de auto opnieuw aanschaffen in de Steam store, want dan krijg je weer een verse motor met meer PK's! :P

• kevz
  • Nu online
Had je toevallig je snelste ronde na een lange tijd pas neergezet? Dan zou het realroad kunnen zijn; Oftewel, de baan was goed ingerubberd. Anders weet ik het ook niet :)

Mijn YouTube

PatrickC schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

rF2 is de ultieme racing simulator, waarbij het motorvermogen langzaam terugloopt ahv gemaakte kilometers. Wellicht kun je de auto opnieuw aanschaffen in de Steam store, want dan krijg je weer een verse motor met meer PK's! :P
2e hands market op steam. Zolang ze geen APK nodig gaan hebben.... :P

• Ivysaur
  • Niet online
Ik zal het nog eens proberen. Met saturated preset, en naturally progressing en dan een uur lang inrijden. Had inderdaad de tijd aan het einde behaald met 'naturally progresssing''. Maar het lijkt me stug dat ik in mijn eentje een circuit van 20km inrij. :P

Ivysaur wijzigde deze reactie 07-10-2019 16:29 (6%)

• dawg
  • Niet online
of je komt slechter de bocht uit waardoor je minder snelheid mee hebt kunnen nemen. kan ook toch? ;)

• Ivysaur
  • Niet online
@dawg Nee. De bocht zit goed. Gaat me om dat lange stuk aan het einde. Op 269, en heel even 275 is wat anders dan 275 rijden en heel even 283 tot je stevig moet remmen bij die s bocht. Dat zijn echt secondes die je verliest of kan maken.

Ivysaur wijzigde deze reactie 07-10-2019 17:55 (12%)

• R3m3d7
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
Spiegels ingeklapt? bandjes snoeihard opgepompt? kin op het stuur? Gaspedaal op de kokosmat?

• Schuey
(jarig!)
Slepend rempedaal?

• Ivysaur
  • Niet online
Ik zal het nog eens allemaal controleren. Van mijn rem en gas-pedalen, tot die saturated instelling. Anders heb ik een niet-zo-leuke bug gevonden. Dat wordt geld incasseren bij S397 voor bug-bounty. O-)

Edit: @dawg @Paulus07 @PatrickC @Schuey @kevz Saturated geprobeerd. Dat is echt niet leuk. Nieuwe banden, te veel grip op de weg. Voel me ontmand, want gewoon een 6.37.733 gehaald. :+ Ik ging nu wel iets sneller. 272 op dat lange stuk, en heel even 277. De bochten, tja. De eerste snelle bocht ga ik met 240 in en kom er met 233-236 uit. Holla veel grip, joh.

Ik laat het hierbij. Denk gewoon dat alle planeten en sterren goed stonden. Want ga mij niet vertellen dat ik in mijn eentje 20km van naturally processing naar saturated kreeg. :+

Heel misschien dat 'reset weekend' de winddirectie richting zo plaatste dat ik vind in mijn rug had op het lange stuk. Dat een idee om uit te vogelen. 8)7

Ivysaur wijzigde deze reactie 07-10-2019 19:45 (88%)

• _Tygernoot
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:00
Gebruik je MoTeC? Kan je kijken of je gaspedaal op 100% staat en niet 99.x% bijv?

Of voeg even 5% deadzone aan het einde van je gaspedaal toe, zo ben je zeker dat je vol gas geeft. Ik heb wel eens gehad dat ik net niet 100% gas had met het pedaal vol ingetrapt, dus ik voeg altijd een procent of 2 deadzone toe aan alle pedalen.

• Ivysaur
  • Niet online
@_Tygernoot Heb in de Fanatec Driver en het spel zelf mijn pedalen onderworpen aan wat testjes, maar kan niks vinden. Pedaal gaat mooi naar de volle 100%. Denk wel een goede tip van jou.

Edit 22.44 uur:

Denk dat ik gewoon te perfectionistisch ben. Ik kan me gewoon meten met de top 3 op 100% AI en 50% agressie. Niks aan de hand.

https://tweakers.net/ext/f/3jcpbGZOeCD9jVRvZ07r3WJZ/thumb.jpg

Als ik niet zonder brandstof had gezeten had ik wellicht onder de 6.41 kunnen duiken. _/-\o_ Naturally progressing 1 hour 30 cars met mij der bij.

Ivysaur wijzigde deze reactie 08-10-2019 22:47 (54%)

• Tom. C
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:21
Inmiddels ook wat rondjes Ring gedaan en wat mij betreft toch wel de beste versie die er momenteel is.
Elk jaar ga ik een paar keer naar de Nordschleife en doe dan een aantal rondjes met mijn eigen auto. De rF2 versie bootst wat mij betreft het beste het ontzagwekkende gevoel welke dit circuit je geeft na. Echt super gedaan.

Zojuist met een licht aangepaste setup 2 hotlaps gedaan met de 911 RSR (genieten!) en tot 6.38 gekomen op de medium realroad setting (kan ik blijkbaar niet aanpassen?) Echt wel hard werken dit!

i7 6700K | Asus Z170 Deluxe | HyperX 16GB DDR4 | GTX 1080 TI FE | Lian-Li PC011 Dynamic | Dell S2716DG | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3

• _Tygernoot
@Ivysaur Toevallig geen slipstream gehad toen je die hoge topsnelheid haalde? :P

• dawg
  • Niet online
ik ben benieuwd wat de volgende track gaat zijn. er is wel een vage hint: "het is een track waar meerdere layouts van zijn". kan zo even niet meer vinden waar ik dat vandaan had gehaald, excuus.

kan vanalles zijn dus. helaas voor @PatrickC valt spa dan dus af. :+

• PatrickC
dawg schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:24:
ik ben benieuwd wat de volgende track gaat zijn. er is wel een vage hint: "het is een track waar meerdere layouts van zijn". kan zo even niet meer vinden waar ik dat vandaan had gehaald, excuus.

kan vanalles zijn dus. helaas voor @PatrickC valt spa dan dus af. :+
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt! ;) Historisch gezien heeft Spa verschillende layouts gehad ;) . Verder ligt er binnenin het circuit ook nog een kartbaan. >:) Hoe kom je aan die hint trouwens?

PatrickC wijzigde deze reactie 09-10-2019 17:28 (3%)

• dawg
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:28:
[...]

Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt! ;) Historisch gezien heeft Spa verschillende layouts gehad ;) . Verder ligt er binnenin het circuit ook nog een kartbaan. >:) Hoe kom je aan die hint trouwens?
uhu. ;)

ik weet het niet meer zeker. volgens mij in een topic op het forum van studio397, maar ik weet zo niet meer welk want ik ben daar niet geregistreerd.

• Ivysaur
  • Niet online
@_Tygernoot Nee dat was het niet, want was in mijn eentje. Ach ja. Vanavond weer even een uurtje rijden.

Edit:

https://tweakers.net/ext/f/UDCXfANO7TAN5TIufmpChh9B/thumb.jpg

Ik wist het! Het is een setup-bug, want na een paar bochten later ging ik iets te ver. Dus ik druk op ESC en vervolgens weer op race. En ja, hoor. Bleef op 272 steken. Ging zelfs 280 in die ene snelle flauwe bocht naar links. Heel misschien dat 185 kPa het optimale banddruk is, dus morgen of straks weer eens testen. :+

Edit 12 Oktober:

https://tweakers.net/ext/f/UBLn61vzeLwc193yoXlXnpak/thumb.jpg

*O* Met 'naturally progressing' wegdek. Eindelijk onder de 6.40. *O* Tijd om na al die uren eens een echte race te starten.

Ivysaur wijzigde deze reactie 12-10-2019 02:33 (94%)

• PatrickC
Ik ontdekte vandaag toch wel een behoorlijk nadeel van de Steam Workshop icm rF2. Het viel me op dat er nogal veel diskspace werd gebruikt op mijn 512GB SSD. Deze SSD bevat mijn OS maar ook de Steam installatie. rF2 is echter de enige Steam game op deze drive. Mijn andere games staan op andere drives. Nu blijkt dat alle rF2 geabonneerde workshop items worden bewaard in een Steam workshop folder (als rF2 package files), terwijl deze ook nog eens zijn geïnstalleerd binnen de rF2 folder zelf. Dus al deze content staat dubbel opgeslagen. Dit kost je serieus diskspace als je op veel items geabonneerd bent. Mijn workshop folder was ongeveer 100GB groot, wat dus 1/5 is van de hele SSD.

Een ‘oplossing’ via een symbolic link om de workshop directory naar een andere disk te verplaatsen kun je vinden via deze link:
https://forum.studio-397....ng-workshop-folder.59125/

PatrickC wijzigde deze reactie 17-10-2019 19:56 (15%)

• Ivysaur
  • Niet online
@PatrickC Ja spuitelf. Dat heb ik in de rFactor 2 Steamforum aantal dagen geleden ook al gezegd. :D Wat Rfactor 2 ook doet is die workshopbestanden installeren in je 'installed'-mapje. Dus eigenlijk gebruikt rFactor 2 twee keer zoveel ruimte op je disk. 8)7

Trouwens ik heb echt een teleurstellende dag. Heb 3 potjes geprobeerd over de dag. Alle drie maar niet de finish gehaald. 100000x herstarten.

Nordschleife (normaal) met 35 auto's + ik is gewoon niet te doen.

1. Fast Rolling is kut. 9/10 keer heb je een Stop&Go te pakken.
2. Massa's gele vlaggen
3. Bij die trage S-bocht altijd gigantische kettingboksingen.
4. Full Course yellow? Ik ga echt geen 20km langzaam rijden.
5. Die ene S bocht en die laatste S bocht moet ik deftig remmen, hoppa AI in mijn achterkant.
6. AI die inhaalt over hoge curbs en dan je in de flanken torpedeert.
7. Mijn kat die elke 100x over mijn bureau loopt en ik der van af moet halen. Kut kat.
8. Die rem aan/uit van de AI is echt gloeiend irritant.
9. AI die onnodig keihard zit te remmen tijdens een gele vlag. Hoppa schade.

Ik ben het zat. Nu een glas whiskey en over uurtje naar bed. Morgen maar de 24 versie draaien. Dan liggen de auto's wat verder uit elkaar alvorens we Nord op gaan.

Of rFactor 2 als hotlap-simulator houden en maar eens kijken bij RaceRoom, of AMS maar eens weer spelen.

Ivysaur wijzigde deze reactie 17-10-2019 22:08 (22%)

• PatrickC
@Ivysaur Haha... je opmerkingen op het Steam forum had ik niet gezien. Wel toevallig dat we beide hier tegenaan lopen binnen een paar dagen.

De AI van rF2 staat bekend als één van de betere in sim racing land, maar op sommige track/auto combinaties kunnen ze er inderdaad wel eens een potje van maken. En bij een safety car knal ik regelmatig achterop de AI die heel onregelmatig rijden achter de safety car en dan ineens vol in de rem gaan en ik gewoon niet meer op tijd kan remmen. Erg irritant. Maar gelukkig gaat het bij de meeste races goed. Maar de Nordschleife is echt zo’n circuit waar het flink fout kan gaan.

• Ivysaur
  • Niet online
Heb het ook maar even op mijn anderen SSD ge-mlink-ed. Die 'installed' folder kan mooi blijven staan waar die is. @PatrickC Straks of vanmiddag maar weer eens proberen. Eerst huishouden.

• _Tygernoot
Zodra de packages geinstalleerd zijn kan je die gewoon wissen uit de rFactor2\Packages folder. De workshop zal die niet opnieuw automatisch downloaden.

In ander nieuws, voor de RacePad gebruikers, ik heb net een nieuwe update uitgebracht: http://www.tyka.net/news.html :)

_Tygernoot wijzigde deze reactie 18-10-2019 11:28 (29%)

• Ivysaur
  • Niet online
Die Packages map wordt al niet meer gebruikt. Die is bij mij zo goed als leeg. Heb wel 48 GB in mijn installed mapje zitten. Tenzij ik dat ooit zelf heb aangemaakt. @_Tygernoot

• _Tygernoot
Ah, sorry, dan had ik het niet goed begrepen. Hij zet ze dus ook dubbel in de installed map? :/
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True