[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.028 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 23:46

AzzKickah

06-CENSORED

http://f1today.net/nl/nie...elmen-voor-wings-for-life

Hoe zit het nou eigenlijk met die helmen? Hebben ze, ook al hebben ze geen nieuw design, elke race een nieuwe helm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

De Race of Champions gaat voorlopig niet door wegens de chaos in Thailand op dit moment.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
AzzKickah schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:59:
http://f1today.net/nl/nie...elmen-voor-wings-for-life

Hoe zit het nou eigenlijk met die helmen? Hebben ze, ook al hebben ze geen nieuw design, elke race een nieuwe helm?
Volgens mij niet. Die dingen zijn volgens mij te duur om elke race te vervangen en worden daarom vaak meerdere races gebruikt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 14:34
http://www.araihelmet-eur...ploads/F1racingVISITS.pdf

Stukje over de helmen. Daar spreken ze over 15 helmen per seizoen voor één piloot (Lewis, maar bijvoorbeeld maar 6 voor sutil). Dat is dus geen helm per race, maar het gaat er wel ferm naar toe.

[ Voor 8% gewijzigd door DexterBelgium op 03-12-2013 13:55 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Komt denk ik meer omdat ze weggegeven worden voor goede doelen en fundraisers. En natuurlijk altijd een paar reserve als het vliegtuig met de helm niet aankomt. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 22:55

Arfman

Drome!

AlainS schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:58:
[...]

Het was een lastige start, maar ik word steeds blijer dat de formule 1 bij Sport 1 terecht is gekomen. :)
Ik niet. Ik zit echt niet te wachten op een abonnement van 15 euro per maand voor Voetbal1 waarbij ze zo af en toe een F1 race uitzenden. Ik stream wel via internet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vergeet het OpenSpaans WK MotoGP niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 22:55

Arfman

Drome!

Dat boeit me net zo weinig als voetbal (lees: helemaal niets) :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Senor Sjon schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:01:
Komt denk ik meer omdat ze weggegeven worden voor goede doelen en fundraisers. En natuurlijk altijd een paar reserve als het vliegtuig met de helm niet aankomt. ;)
Grote aantallen helmen zal inderdaad zijn omdat ze worden geveild en omdat coureurs vaak een keer of 3 per jaar speciale livery op de helm hebben (Monaco, Singapore en de thuis GP zijn populaire gelegenheden). Reserve helmen zal ook zijn voor na een crash, één klap en het ding kan weg want meestal vervalt dan de "garantie" dat het ding veilig is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

XyritZz schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:27:
[...]

Grote aantallen helmen zal inderdaad zijn omdat ze worden geveild en omdat coureurs vaak een keer of 3 per jaar speciale livery op de helm hebben (Monaco, Singapore en de thuis GP zijn populaire gelegenheden). Reserve helmen zal ook zijn voor na een crash, één klap en het ding kan weg want meestal vervalt dan de "garantie" dat het ding veilig is.
Waarom dan die tests bij het fabriceren? Daar krijgt de helm al enkele klappen.

Dat vond ik al vreemd, want ik weet ook niet beter dat 1x een klap op je helm = helm vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:09

BM

Moderator Spielerij
AzzKickah schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:46:
[...]

Waarom dan die tests bij het fabriceren? Daar krijgt de helm al enkele klappen.

Dat vond ik al vreemd, want ik weet ook niet beter dat 1x een klap op je helm = helm vervangen.
Ik ga er vanuit dat de modelen die die klappen krijgen niet vervolgens ook nog door de coureurs gebruikt worden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

BM schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:55:
[...]

Ik ga er vanuit dat de modelen die die klappen krijgen niet vervolgens ook nog door de coureurs gebruikt worden.
Wat ik begrijp uit die link is dat elke gemaakte helm die tests ondergaat.

Anders is het ook wat als een coureur gewond raakt.. "Jaaaa neeeee net die helm was niet getest..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-06 00:16

DDX

Het type helm wordt getest, net zoals f1's auto's een crashtest moeten ondergaan ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 19:27

IkWilbert

Het is mij!

Nico Hulkenberg naar Force India. Zojuist bevestigd

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20
AzzKickah schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:09:
[...]

Wat ik begrijp uit die link is dat elke gemaakte helm die tests ondergaat.

Anders is het ook wat als een coureur gewond raakt.. "Jaaaa neeeee net die helm was niet getest..."
Het is net als bij normale auto's. Elk model krijgt een crash test, maar de auto die jij bij de dealer koopt niet :)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

SnowDude schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:05:
[...]

Het is net als bij normale auto's. Elk model krijgt een crash test, maar de auto die jij bij de dealer koopt niet :)
Ik snap 't nu ;)

Blij dat de Hulk van de partij is volgend jaar trouwens!

[ Voor 10% gewijzigd door AzzKickah op 03-12-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:12

Keida

dr.

Het loopt ook weer richting 2014. Tijd om eens na te denken over nieuw topic? (hoeft niet meteen live, maar dat iemand zich daarvoor geroepen voelt :) )

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 15:40
Een mooie aanleiding is dat de kalender voor 2014 is vastgesteld. Het worden 19 races. Zuid-Korea, VS en Mexico worden niet verreden.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dadona schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:27:
Een mooie aanleiding is dat de kalender voor 2014 is vastgesteld. Het worden 19 races. Zuid-Korea, VS en Mexico worden niet verreden.
Daar plop ik er 1 op vanavond! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:32

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En Die saaie zandvlakte van Abu Dabhi is de laatste race ;w

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:59

fynrd1

Fooled by Randomness

Jammer van New Jersey en Mexico.. :(

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49

Niellie41

[object Object]

fynrd1 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:33:
Jammer van New Jersey en Mexico.. :(
Wat een verassing. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Firesphere schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:33:
En Die saaie zandvlakte van Abu Dabhi is de laatste race ;w
Mehhhh dat is wel super lame idd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat het geen verrassing is dat die 2 races niet doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 15:37

Martinspire

Awesomeness

Niet om het 1 of ander, maar de laatste 2 keer vond ik Abu Dahbi eigenlijk best prima. Net als die andere zandrace van Bahrein (toch wel 1 van de leukere races dit seizoen). Dan was een Italië, UK of Duitsland een stuk saaier.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 04-12-2013 17:38 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoe zou het toch komen dat het kartbaantje van Oostenrijk weer op de kalender is terechtgekomen? Is die baan nog wel F1 2014 waardig of gaat belangenverstrengeling verder dan het circuit zelf?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hardware-lover schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:08:
Hoe zou het toch komen dat het kartbaantje van Oostenrijk weer op de kalender is terechtgekomen? Is die baan nog wel F1 2014 waardig of gaat belangenverstrengeling verder dan het circuit zelf?
Ik denk dat er inderdaad meer meespeelt

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:08:
Hoezo kartbaantje? Gewoon een mooi circuit, voor de verandering (tov andere banen) zonder chicanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Was er niet iets met een of ander klein F1 team dat iets met Oostenrijk van doen had......?

:P

Wel een dikke vette fail voor de race in New Jersey trouwens, alweer. :X

[ Voor 3% gewijzigd door max op 04-12-2013 20:22 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 01:31
Abu Dhabi laatste race, blijk toch maar dat met geld alles te koop is. Kan hier iemand even het hoofd van Ecclestone in plakken?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.arwrath.com/7/74700.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Dat de VS volgend jaar niet op de kalender staat vind ik nogal... bijzonder. Ik dacht dat het de bedoeling was om F1 populairder te maken in de VS. Dan gaat het na een paar races het schrappen van de kalender ook niet echt helpen 8)7

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Austin staat wel op de kalender. New Jersey niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 08:24

Damian

Insane Obtrusion

Austin was wel geinig, maar New Jersey was toch dat stratencircuit? Die leek mij wel erg stoer...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

AzzKickah schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:15:
Austin staat wel op de kalender. New Jersey niet.
Ah, ik had de kalender niet bekeken, alleen die reply, dus ik ging er vanuit dat met de VS Austin bedoeld werd :P Jammer van NJ, de impressie die ik van de baan heb gezien zag er wel gaaf uit :

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roamor schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:20:
[...]
Hoezo kartbaantje? Gewoon een mooi circuit, voor de verandering (tov andere banen) zonder chicanes.
Weet je hoe snel ze daar een rondje hebben afgelegd? Die baan heeft nauwelijks uitloopstroken en is werkelijk weinig aangepast sinds de laatste F1 race daar. Er waren wel hele ambitieuze plannen met het circuit maar daar is nog maar weinig van terecht gekomen, behalve dan het plaatsen van die gigantische Bull(shit). Voor DTM e.d. wel leuk, voor F1 is het nu minder geschikt maar misschien wordt het daardoor wel extra aantrekkelijk om te zien. Hoe dan ook, we gaan het meemaken volgend jaar.

http://www.gpixs360.com/p...a=322&type=7&pf=17&lang=1

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Catorce schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:46:
Abu Dhabi laatste race, blijk toch maar dat met geld alles te koop is. Kan hier iemand even het hoofd van Ecclestone in plakken?

[afbeelding]
Zo zag ie eruit direct na het swaffelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.marketingweek.co.uk/Pictures/web/w/l/r/bernie16_160.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:05
Ik vond dat altijd een topcircuit. Over het algemeen waardeer ik de races op de traditionelere circuits meer maar goed, het is maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 17:06

StarWing

Huh ?!?

Oostenrijk vind ik nu eens goed, geen uitloopstroken. Gras in en gedaan, voor de mannen met ballen :)
Altijd wel wat te beleven daar

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
hardware-lover schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:50:
[...]

Weet je hoe snel ze daar een rondje hebben afgelegd? Die baan heeft nauwelijks uitloopstroken en is werkelijk weinig aangepast sinds de laatste F1 race daar. Er waren wel hele ambitieuze plannen met het circuit maar daar is nog maar weinig van terecht gekomen, behalve dan het plaatsen van die gigantische Bull(shit). Voor DTM e.d. wel leuk, voor F1 is het nu minder geschikt maar misschien wordt het daardoor wel extra aantrekkelijk om te zien. Hoe dan ook, we gaan het meemaken volgend jaar.

Nauwelijks uitloopstroken is juist een plus :). Die dingen zouden ze overal af moeten schaffen, buiten de baan rijden moet een serieuze consequentie hebben en niet met 1 stuurbeweging terug de baan op en verder racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 22:53

MrSleeves

You'll thank me later.

hardware-lover schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:50:
[...]

Ach, valt allemaal best mee: YouTube: DTM 2013 Spielberg (Red Bull Ring) Race ARD [FULL RACE] [HD]
(DTM van dit jaar)

Zeker bij de eerste bocht is het asfalt, maar er zijn ook voldoende uitloopstroken.

Daarbij: als het echt moet (maar liever niet), heb je die grindbakken zo geasfalteerd. En het pitcomplex is redelijk vernieuwd sinds Dietrich Mateschitz het heeft gekocht.

En of het met geld te maken heeft of niet: dit is gewoon de thuisrace voor Red Bull en Sauber (Zwitserland doet niet aan racen), de andere teams hebben die al (okee, Force India niet meer).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 14:34
Ik begrijp nooit hoe dezelfde mensen die mekkeren over drive-throughs voor de minste "vier wielen van de baan" actie, ook kunnen pleiten voor "monaco-armco overal, dat zal ze leren van naast de baan te rijden, dood aan uitloopstroken".

Ik persoonlijk vind grindbakken bullshit, en nefast voor de rijders die wel eens wat meer durven. Als één misser in een inhaalmaneuver 99% zeker de uitschakeling betekent, ga je geen 50:50 acties meer krijgen. Simple as that.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Roamor schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:20:
[...]

Het blijft een Tilke baan, met maar 10 bochten en een lengte van nog geen 4,4 km. Dat lijkt in mijn ogen ook meer op een kartbaan dan een circuit. Maar goed, ik ben nooit echt fan geweest van de A1 ring, ik vind het niets bijzonders, ik zie liever Magnycours terug komen.

Maar alles zal afhangen van de auto's, zolang het de formule aerodynamica blijft zijn alle banen relatief saai, omdat niemand in de buurt van elkaar kan rijden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Hoewel van Tilke, is het niet een typische Tilke baan. En Magny-Cours is nu juist een uitstralingsloos circuit (met allemaal geleende bochten, maar dan zonder hoogteverschil).
En zo slecht waren de GP's in Oostenrijk toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zie het probleem met de A1-ring ook niet zo?
Stuk vol gas na de eerste bocht, bult op, scherpe lastige bocht naar rechts, dan weer wat flauwer linksaf de bult af.

Best leuk baantje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Kijk het is geen slechte baan, maar het feit dat er 15 jaar geleden een paar aardige races zijn verreden betekent niet dat de races volgend seizoen ook leuk zijn. De auto's zijn namelijk ook erg verbeterd, en ik heb ook het gevoel dat de top aan coureurs wat breder is. De coureurs zijn in ieder geval veel professioneler bezig met hun sport dan 25 jaar geleden.
Ik wordt gewoon af en toe een beetje moe van dat "vroeger was alles beter" Want dat is vaak helemaal niet per se waar. Het verleden wordt vaak geromantiseert, maar als je echt naar de droge cijfers kijkt valt dat vaak wel weer mee. (dit is geen aanval op andere posters in dit topic!)

Je hoort ook vaak roepen dat ze vroeger veel harder gingen, maar zelfs in het oude turbo tijdperk, waar ze elke race met een verse motor reden, reden ze langzamer dan afgelopen seizoen. Niet dat dat goed is te vergelijken, want de banen zijn allemaal veranderd. Maar dit zijn de tijden in Spanje op een onveranderde baan:

1993 pole 1:17.809
2000 pole 1:20.974
2006 pole 1:14.648

Tijden van daarna zijn niet te vergelijken want is 2007 is er een chicane aangelegd, dit jaar reed Rosberg 1:20.718, dat is sneller dan 2000, maar met een extra chicane!

[ Voor 9% gewijzigd door SnowDude op 05-12-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DexterBelgium schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:15:
Ik begrijp nooit hoe dezelfde mensen die mekkeren over drive-throughs voor de minste "vier wielen van de baan" actie, ook kunnen pleiten voor "monaco-armco overal, dat zal ze leren van naast de baan te rijden, dood aan uitloopstroken".

Ik persoonlijk vind grindbakken bullshit, en nefast voor de rijders die wel eens wat meer durven. Als één misser in een inhaalmaneuver 99% zeker de uitschakeling betekent, ga je geen 50:50 acties meer krijgen. Simple as that.
Als ik doel op uitloopstroken dan bedoel ik ze ook letterlijk zo, ruimte beschikbaar mocht het mis gaan of mocht een auto een of ander defect krijgen (dat laatste is steeds minder noodzakelijk tegenwoordig). Dat er tegenwoordig gedoogd wordt dat er ook naast de baan gereden wordt, daar kan ik me al veel langer niet meer in vinden. Racen vind tussen de kerbstones en witte lijnen plaats maar waar zie je dat tegenwoordig nog? De baan in Oostenrijk bied wat dat betreft inderdaad weinig gelegenheid maar op plaatsen waar dat wel mogelijk is, de op één na laatste bocht voor start-finish bijvoorbeeld (Rindt curve), daar wordt dan wel weer flink misbruik gemaakt van de beschikbare ruimte en probeert men om maar zo ver mogelijk buiten het circuit te rijden maar wel binnen de regeltjes.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De tijden van Maleisië zijn nog beter vergelijkbaar. Maar daarin zie je toch wel dat de huidige F1 een stuk trager is. Zelfs met lege tanks zijn ze langzamer dan de oude Q met 10-15 rondes brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
SnowDude schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:57:
Kijk het is geen slechte baan, maar het feit dat er 15 jaar geleden een paar aardige races zijn verreden betekent niet dat de races volgend seizoen ook leuk zijn. De auto's zijn namelijk ook erg verbeterd, en ik heb ook het gevoel dat de top aan coureurs wat breder is. De coureurs zijn in ieder geval veel professioneler bezig met hun sport dan 25 jaar geleden.
Ik wordt gewoon af en toe een beetje moe van dat "vroeger was alles beter" Want dat is vaak helemaal niet per se waar. Het verleden wordt vaak geromantiseert, maar als je echt naar de droge cijfers kijkt valt dat vaak wel weer mee. (dit is geen aanval op andere posters in dit topic!)

Je hoort ook vaak roepen dat ze vroeger veel harder gingen, maar zelfs in het oude turbo tijdperk, waar ze elke race met een verse motor reden, reden ze langzamer dan afgelopen seizoen. Niet dat dat goed is te vergelijken, want de banen zijn allemaal veranderd. Maar dit zijn de tijden in Spanje op een onveranderde baan:

1993 pole 1:17.809
2000 pole 1:20.974
2006 pole 1:14.648

Tijden van daarna zijn niet te vergelijken want is 2007 is er een chicane aangelegd, dit jaar reed Rosberg 1:20.718, dat is sneller dan 2000, maar met een extra chicane!
Die rondetijden zijn leuk maar ook lastig te vergelijken. Ik denk dat wanneer je topsnelheid naast elkaar gaat leggen Rosberg een stuk trager is dan de auto uit 2000. Die tijd wordt teruggewonnen in de bochten, want aerodynamisch geloof ik dat de auto's nu wel beter zijn.

Daar zit ook voor mij persoonlijk het probleem van de huidige Formule 1; de auto's zijn aerodynamisch gezien veel te efficient en hierdoor verliezen ze te veel als ze achter een andere auto aan rijden en tegelijkertijd is er hierdoor echt nog maar één lijn door een bocht mogelijk.

Iedereen kent die beelden wel van G. Villeneuve die zo ongeveer 2 ronden lang naast een Renault rijdt; stuurfouten, te wijd gaan... het gebeurt allemaal maar het gevecht blijft "in leven". Nu is het één bochtje iets te wijd gaan, 1 seconde verliezen en je komt er niet meer bij.

Wat mij betreft mag de F1 echt wel veel meer back to basic gaan. Stalen remmen, schakelen met een pook, meer power en minder aerodynamica. Die laatste twee gaan we als het goed is volgend jaar zien, hopelijk is het genoeg :). Die eerste twee zullen nooit meer terug komen jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De power/grip ratio is een beetje weg, dus men kan ook niet zoveel meer corrigeren door vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Eens kijken of er volgend jaar werkelijk weer unne Hollander aan den start komt te staan zoals hier wordt beweerd; http://www.racexpress.com...php?nav=Artikel&nid=54599 , van mij mag het, maar dan liever wat competitiever dan dit seizoen het geval was.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
hardware-lover schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:39:
Eens kijken of er volgend jaar werkelijk weer unne Hollander aan den start komt te staan zoals hier wordt beweerd; http://www.racexpress.com...php?nav=Artikel&nid=54599 , van mij mag het, maar dan liever wat competitiever dan dit seizoen het geval was.
Als Force India lukt neem ik m'n petje af voor het team achter vd. Garde maar ik schat de kans op 90% dat Perez daar gaat rijden. Denk dat vd Garde bij Caterham blijft, hij zit daar in een betere positie dan Pic maar geruchten gaan wel dat Caterham graag een ervaren kracht erbij wil hebben.

Wie ze voor ogen hebben... geen flauw idee. Kovalainen lijkt nu toch wel echt een eind afgeschreven na z'n ronduit slechte optreden bij Lotus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Denk ook dat Force India voor Perez gaat en Van der Garde bij Caterham blijft. Of ze moeten Pic houden en Kovalainen erbij nemen, al zie ik niet wat dat nu toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:09
MrSleeves schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:33:
Denk ook dat Force India voor Perez gaat en Van der Garde bij Caterham blijft. Of ze moeten Pic houden en Kovalainen erbij nemen, al zie ik niet wat dat nu toevoegt.
Mijn verwachting is ook dat Perez naar Force India gaat en Giedo blijft waar ie nu is.. Helaas weer achteraan in het veld..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Gynnad schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:41:
[...]

Mijn verwachting is ook dat Perez naar Force India gaat en Giedo blijft waar ie nu is.. Helaas weer achteraan in het veld..
Mocht die merge tussen Sauber en Marussia nog door gaan dan nog compleet kansloos achteraan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
XyritZz schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:04:
[...]

Mocht die merge tussen Sauber en Marussia nog door gaan dan nog compleet kansloos achteraan ook...
Ja, jullie denken allemaal dat er geen verschuivingen mogelijk zijn met de nieuwe regels in de F1 volgend seizoen? Iedereen maakt een nieuw chassis, dus er is veel mogelijk!

Wil natuurlijk niet zeggen dat Caterham 3e wordt in het WK oid, maar een middenmoter is toch zeker wel een mogelijkheid?

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
vinnyb schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:28:
[...]

Ja, jullie denken allemaal dat er geen verschuivingen mogelijk zijn met de nieuwe regels in de F1 volgend seizoen? Iedereen maakt een nieuw chassis, dus er is veel mogelijk!

Wil natuurlijk niet zeggen dat Caterham 3e wordt in het WK oid, maar een middenmoter is toch zeker wel een mogelijkheid?
Dat zie ik echt niet gebeuren met de huidige budgetten, volgend jaar rijden ook zij er weer een seconde achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516179

Inderdaad, je moet het zo zien dat gemiddeld per manuur de auto een stukje beter wordt. Kun jij als team meer manuur betalen dan heb je een betere auto. De wet van remmende voorsprong zorgt ervoor dat de verschillen binnen de perken blijven, maar de verschillen in manuur zijn vaak heel vergelijkbaar gezien niemand de kennis deelt.

Het is derhalve niet mogelijk dat een klein team in de buurt komt van een groter team tenzij dat grotere team de boel verkloot of simpelweg domme pech heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Red Bull rijdt gewoon weer vooraan volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AzzKickah schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:59:
Red Bull rijdt gewoon weer vooraan volgend jaar.
Wie volgend jaar vooraan rijdt is eigenlijk niet te voorspellen. De regels gaan zo drastisch op de schop dat je eigenlijk moet kijken wat de topteams aan specialiteit in huis hebben en waar de kracht ligt van de huidige wagens en de bijbehorende Ingenieurs. Daarnaast moeten de banden van het aankomende jaar ook binnen de performance window van de wagens passen. De favorieten voor het komende jaar zijn mij wel duidelijk, dat zijn namelijk RedBull, Ferrari en Mercedes. McLaren staat er vooralsnog niet bij, gezien op personeelsvlak en de bijbehorende kennis hebben ze zich niet verbeterd/versterkt. Het verlies van Allison bij Lotus zal het komende jaar ook wel gevoeld worden. Waar ik heel erg benieuwd naar ben, is hoe groot het verschil in de snelheid tussen Australia 2014 en 2015 gaat zijn. Ook als er naar de rijders bezetting kijken dan kan dat de verwachte top 3 aardig ondersteunen en McLaren als Lotus schieten daarin aardig tekort. Ik kan in ieder geval niet wachten tot het volgende seizoen, we beginnen namelijk weer aardig op nul, en het enorme koppel en enorme verlies in downforce gaat geheid voor spektakel zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Anoniem: 516179 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:20:
Inderdaad, je moet het zo zien dat gemiddeld per manuur de auto een stukje beter wordt. Kun jij als team meer manuur betalen dan heb je een betere auto. De wet van remmende voorsprong zorgt ervoor dat de verschillen binnen de perken blijven, maar de verschillen in manuur zijn vaak heel vergelijkbaar gezien niemand de kennis deelt.

Het is derhalve niet mogelijk dat een klein team in de buurt komt van een groter team tenzij dat grotere team de boel verkloot of simpelweg domme pech heeft.
Er is een verschil tussen meestrijden voor podiums en meestrijden voor de punten. Sauber en Jordan hebben ook altijd meegedaan voor punten, hoewel dat budget vaak veel lager lag dan de auto's waar ze tussen reden. Het verschil tussen een Force India en een Caterham qua budget lijkt me ook niet zo gigantisch groot.

Ik denk dat je met je opmerking toch wel erg krom gaat, zeker als je kijkt naar het verleden. Sure het zijn geen podiums maar beter dan dit moet zeker haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik denk niet dat de sport van nu te vergelijken is met de sport van toen. Tegenwoordig is duurzaamheid een grote factor waar in het verleden dat veel minder het geval was. Als in het verleden een auto compleet uit elkaar viel direct na de finish vond men dat perfect gezien er dan geen onnodig gewicht/werk in de auto is gegaan. Ook was veiligheid een kleinere factor waardoor men soms wat lomper tekeer ging waar tegenwoordig bij de eerste scheet in de richting van een ander een drive-trough wordt gegeven, maar bijvoorbeeld ook grindbakken, gras en beton langs de weg stond in plaats van enorme parkeerplaatsen. Daarnaast was aero een mindere factor waardoor auto's eenvoudiger dicht bij elkaar konden komen.

Al met al zorgde dat in het verleden ervoor dat er veel meer uitvallers waren. De kleinere teams zoals Jordan reden normaal achteraan, maar bij veel uitvallers is het genoeg om te finishen en zo nog eens wat puntjes mee te snoepen. Tegenwoordig is alles anders waardoor er simpelweg heel weinig uitvallers zijn en men nooit in de buurt van de punten komt (hoewel een 14e plek er toch wel regelmatig in zit).

Heel eerlijk, als ik denk aan Jordan dan denk ik niet aan meestrijden, maar meerijden en met geluk toch wat resultaten behalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 516179 op 06-12-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 516179 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:53:
[knip]

Al met al zorgde dat in het verleden ervoor dat er veel meer uitvallers waren. De kleinere teams zoals Jordan reden normaal achteraan, maar bij veel uitvallers is het genoeg om te finishen en zo nog eens wat puntjes mee te snoepen. Tegenwoordig is alles anders waardoor er simpelweg heel weinig uitvallers zijn en men nooit in de buurt van de punten komt (hoewel een 14e plek er toch wel regelmatig in zit).

Heel eerlijk, als ik denk aan Jordan dan denk ik niet aan meestrijden, maar meerijden en met geluk toch wat resultaten behalen.
Wikipedia: Formule 1 in 1999

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Anoniem: 516179 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:53:
Maar ik denk niet dat de sport van nu te vergelijken is met de sport van toen. Tegenwoordig is duurzaamheid een grote factor waar in het verleden dat veel minder het geval was. Als in het verleden een auto compleet uit elkaar viel direct na de finish vond men dat perfect gezien er dan geen onnodig gewicht/werk in de auto is gegaan. Ook was veiligheid een kleinere factor waardoor men soms wat lomper tekeer ging waar tegenwoordig bij de eerste scheet in de richting van een ander een drive-trough wordt gegeven, maar bijvoorbeeld ook grindbakken, gras en beton langs de weg stond in plaats van enorme parkeerplaatsen. Daarnaast was aero een mindere factor waardoor auto's eenvoudiger dicht bij elkaar konden komen.

Inderdaad zoveel uitvallers, dat HHF 2 keer won en Hill 1 keer :)
De enige keer dat je dat zou kunnen zeggen is dat Fischicella won in Brazilie in 2003....bizarre race was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De uitzondering die de regel bevestigt?

Ik weet ook niet of Jordan het beste voorbeeld is. Toentertijd had je ook kleinere team zoals Minardi die nog geen deuk in een pakje boter reden.

[ Voor 143% gewijzigd door Anoniem: 516179 op 06-12-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 17:06

StarWing

Huh ?!?

Toentertijd had je ook kleinere team zoals Minardi die nog geen deuk in een pakje boter reden.
Forti Ford _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door StarWing op 07-12-2013 08:00 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bvbal79 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:57:
[...]
Inderdaad zoveel uitvallers, dat HHF 2 keer won en Hill 1 keer :)
De enige keer dat je dat zou kunnen zeggen is dat Fischicella won in Brazilie in 2003....bizarre race was dat.
En deze meneer heeft volgens mij ook één keer gebruik kunnen maken van bizarre omstandigheden; Wikipedia: Olivier Panis

Dat was dan tijdens deze race; Wikipedia: 1996 Monaco Grand Prix

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
fynrd1 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:23:
[...]

Wie volgend jaar vooraan rijdt is eigenlijk niet te voorspellen. De regels gaan zo drastisch op de schop dat je eigenlijk moet kijken wat de topteams aan specialiteit in huis hebben en waar de kracht ligt van de huidige wagens en de bijbehorende Ingenieurs. Daarnaast moeten de banden van het aankomende jaar ook binnen de performance window van de wagens passen. De favorieten voor het komende jaar zijn mij wel duidelijk, dat zijn namelijk RedBull, Ferrari en Mercedes. McLaren staat er vooralsnog niet bij, gezien op personeelsvlak en de bijbehorende kennis hebben ze zich niet verbeterd/versterkt. Het verlies van Allison bij Lotus zal het komende jaar ook wel gevoeld worden. Waar ik heel erg benieuwd naar ben, is hoe groot het verschil in de snelheid tussen Australia 2014 en 2015 gaat zijn. Ook als er naar de rijders bezetting kijken dan kan dat de verwachte top 3 aardig ondersteunen en McLaren als Lotus schieten daarin aardig tekort. Ik kan in ieder geval niet wachten tot het volgende seizoen, we beginnen namelijk weer aardig op nul, en het enorme koppel en enorme verlies in downforce gaat geheid voor spektakel zorgen :)
Ik denk inderdaad dat Red Bull, Ferrari en Mercedes de prijzen gaan verdelen en dat de motor zomaar de doorslag kan gaan geven.

Red Bull kan het nog wel eens zwaar gaan krijgen volgend jaar, de aerodynamica wordt minder belangrijk terwijl juist dat hun sterkste punt is en de blown diffusers gaan nu naar alle waarschijnlijkheid compleet verdwijnen terwijl vele experts hier toch het "geheim" van Red Bull in zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Kijk toch aan, nieuwe regels.

Eh, WAT wil je met de laatste race???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verplicht kijken naar de zandbak..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:57
agentorangina schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:38:
Kijk toch aan, nieuwe regels.

Eh, WAT wil je met de laatste race???
........

Die regels wat betreft de laatste race...what the hell, hoezo kunstmatig spannend houden :X :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik vind het juist slim, en ik zie het nut er ook wel van in. Momenteel wordt er weinig geupdate door de teams in de laatste 2 wedstrijden. Nu heeft het weer nut om zelfs in de laatste race met wat (aero) updates te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03
Ja dat had het kampioenschap dit jaar echt veel spannender gemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

What the HELL?? Lachen en huilen verdringen elkaar. Lachen omdat het zo belachelijk is, maar huilen om datzelfde reden.

Ze maken echt mijn hele sport kapot :( Lelijke auto's, stomme circuits in apenlanden met giga uitloopstroken, prutsmotortjes, DRS, turbo-knopjes, achter de decoder, geen bijtanken meer, altijd SC in de regen en nu dit met de punten. Echt. What. The. Hell.

Oh en gaat dat met die vaste rijdersnummers ook nu meteen al in? Ik dacht dat dat alleen nog een nieuw ideetje was maar het is er nu dus al doorgedrukt?
Ik denk dat Vettel vraagt of hij een wijsvinger als driver number mag.

[ Voor 31% gewijzigd door AzzKickah op 09-12-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

AzzKickah schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:15:
What the HELL?? Lachen en huilen verdringen elkaar. Lachen omdat het zo belachelijk is, maar huilen om datzelfde reden.

Ze maken echt mijn hele sport kapot :( Lelijke auto's, stomme circuits in apenlanden met giga uitloopstroken, prutsmotortjes, DRS, turbo-knopjes, achter de decoder, geen bijtanken meer, altijd SC in de regen en nu dit met de punten. Echt. What. The. Hell.
Ze pakken altijd de symptomen aan en niet de oorzaken van de problemen. Nu doen ze het weer met de dubbele punten, terwijl de race dezelfde lengte heeft. 8)7

Gelukkig hebben we nog WEC, TUSCC, V8 Supercars, Blancpain Endurance en Sprint Series, WTCC, GP2, Formule 3, Indycar, NASCAR en nog veel meer leuke series. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 09-12-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Niellie41 schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:21:
[...]

Ze pakken altijd de symptomen aan en niet de oorzaken van de problemen. Nu doen ze het weer met de dubbele punten, terwijl de race dezelfde lengte heeft. 8)7

Gelukkig hebben we nog WEC, TUSCC, V8 Supercars, Blancpain Endurance en Sprint Series, WTCC, GP2, Formule 3, Indycar, NASCAR en nog veel meer leuke series. :)
Ja, maar waar en hoe en wanneer volg je die fatsoenlijk? GP2 gaat dan op Sport1 komen in 2014 en met Mollie weer terug ga ik zowaar weer een abbo proberen, maar al die andere dingen dan? Indycar bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 17:30

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Wat een blamage. Heb dit jaar amper een wedstrijd gezien en ben compleet afgekickt na 16 jaar f1 liefhebber te zijn geweest. Gelukkig maar, want dit soort regels horen niet thuis in de hoogste klasse van de race wereld. Wat een lachertje.

:F F1

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

AzzKickah schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:25:
[...]

Ja, maar waar en hoe en wanneer volg je die fatsoenlijk? GP2 gaat dan op Sport1 komen in 2014 en met Mollie weer terug ga ik zowaar weer een abbo proberen, maar al die andere dingen dan? Indycar bijv.?
WEC, ELMS, V8 Supercars, BES hebben allemaal hun eigen officiële stream. Goede kwaliteit ook. Die snappen wat ze moeten doen voor de fans. Ik verwacht dat TUSCC dat ook gaat krijgen, want die stream was populair bij ALMS.
Anders zijn er altijd wel linkjes te vinden. Voor NASCAR heb ik een HD link.
Maar genoeg over andere series, daar is een ander topic voor. ;) Algemeen race topic Deel 2
In de OP zal ik ook allerlei links plaatsen naar officiële streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:54

Killjoy

Klingon lawn products

uchiha tijntje schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:36:
Wat een blamage. Heb dit jaar amper een wedstrijd gezien en ben compleet afgekickt na 16 jaar f1 liefhebber te zijn geweest. Gelukkig maar, want dit soort regels horen niet thuis in de hoogste klasse van de race wereld. Wat een lachertje.

Inderdaad. Dit jaar voor het eerst geen F1 jaarboek voor Sinterklaas gevraagd. Dat is een traditie die in 1997 begon. :'( Dit gaat meer en meer richting Mario Kart...

[ Voor 4% gewijzigd door Killjoy op 09-12-2013 20:47 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

uchiha tijntje schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:36:

Ja nou dat begint mij dus ook na net als jou, 16 jaar F1. Halverwege '96 'stapte ik in'. En er is geen kut meer van over. Sorry dat ik het ff zo verwoord.

Maar ik snáp het ook oprecht niet. Waarom doen ze dit toch? Paar weken geleden heb ik ook al een keer zoiets gepost. Kwam toen weinig tot geen reactie op volgens mij :P Even opzoeken.

Deze:
AzzKickah schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:43:
Is er dan niemand, helemaal niemand binnen de FIA en alle andere takken van de organisatie(s) die de regels, reglementen en richtlijnen bepalen, die net als wij -de fans- zien wat er de laatste 5 jaar in negatieve zin veranderd is en dat de huidige koers gewoon niet goed is voor de Formule 1?

Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat die hele club mensen die uiteindelijk alles samen bepalen klaarblijkelijk óf schijt hebben aan de fans, óf gewoon echt niet zien wat er zo gigantisch k*t is aan de
Formule 1 in vergelijking met 5 tot 10 jaar geleden?

Het begon bij die verplicht gegroefde banden. Dat vond ik toen al zo'n rare beslissing en was blij dat later eindelijk de slicks weer terugkwamen.
Gek, blijkt dus al een paar maanden geleden te zijn :)

[ Voor 38% gewijzigd door AzzKickah op 09-12-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 17:30

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ze zijn nog een regel vergeten te melden volgens mij? Tijdens de races kun je smsen. De coureur met de meeste smsjes krijgt er 10 punten bij. Als je tijdens de race trending bent op twitter betekent dat nog eens 5 punten.

:P

Ongelooflijk hoe de F1 achteruit is gegaan.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BbEWmawIcAE7CXg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RL1SrJp.jpg

Regulations regulate what!? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

:')

Die met dat ene oog.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 14:18
Hoe kunnen ze die dubbele punten met de laatste race in godsnaam bedenken?! En dan nog de vaste race nummers tussen de 2-99 ipv de prestaties van het vorige seizoen...
Straks krijgen we volgend jaar dat de top10 van de vorige GP zijn auto af moet staan aan de top10 laatste coureurs.
Ik snap dat de spanning terug moet in de F1 ipv een dominantie ala Schumacher of Vettel, maar om nu een Wacky Wheels van te gaan maken door een punten verdubbelaar?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind het zelfs competitievervalsing. What the hell. Iemand is al het hele jaar in gevecht met iemand anders en ziet het in de allerlaatste wedstrijd door z'n vingers glippen omdat de concurrent opeens 50 punten pakt en hij uitviel met een geplofte Pirelli-band?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vaste nummer prima, maar dan wel wat duidelijker op de auto (zoals bij motogp bijvoorbeeld)
Dubbele puntje tja gaat dat echt uitmaken, denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Straks krijg je nog van die blauwe schildpaddenschilden met spikes erop die a la homing missiles op zoek gaan naar de 1e plaats rijder. :X :X

Of spoilers van B-teams die als schans gebruikt mogen worden waardoor het A-team een bocht kan afsnijden of via een geheime route een half rondje kan smokkelen....

:'(

[ Voor 38% gewijzigd door max op 09-12-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 01:31
Het is toch zo ongelooflijk simpel: sjeiks bieden extra geld, FIA/Ecclestone gaan akkoord om dan eea te wijzigen. Zij meer geld, de sjeiks meer exposure voor hún race. Ik vind het zeker niet goed, maar het is gewoon te doorzichtig dit.

Die oliesjeiks ruïneren het voetbal al, nu ook nog de racerij... Gatverdamme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De russen kunnen er tegenwoordig anders ook wat van, menig rus met een dikke portemonnee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

AzzKickah schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:17:
Ik vind het zelfs competitievervalsing. What the hell. Iemand is al het hele jaar in gevecht met iemand anders en ziet het in de allerlaatste wedstrijd door z'n vingers glippen omdat de concurrent opeens 50 punten pakt en hij uitviel met een geplofte Pirelli-band?!
Dit dus, echt te zot voor woorden. Hoe kan je een sport om zeep helpen? :(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb er niet zo heel veel problemen mee. Ik vind ze vooral vaag, maar niet overdreven. Net als dat ik niet begrijp waarom ineens die nummers moeten worden aangepast.

De 5 seconden straf vind ik zelf overigens wel prima. Minimale hinder voor een coureur als hij ergens zelf eigenlijk ook al wel door gestaft is (inhaalactie die mis ging waardoor ie moest pitten voor een nieuwe vleugel bv).

Ik vind het alleen bij dat soort straffen jammer dat ie niet gewoon 1 iemand voorbij moet laten ofzo. Of dat ie verplicht op het rechte stuk 2 seconden zijn gaspedaal niet mag indrukken oid.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 09-12-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2023
Maar het is weer zo'n na-de-wedstrijd straf. En omdat hij vrij laag is zal hij wel redelijk vaak ingezet worden. Dan krijg je dus nog meer wedstrijden die aan de tafel besloten worden. Is het technisch niet haalbaar om iemand zijn KERS voor een aantal ronden uit te schakelen als straf ?

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Gewoon als straf 1 ronde geen 8e versnelling zou ook prima straf zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik denk dat ik maar eens ga overwegen volgend jaar mn racing-fix volledig ergens anders op te doen.

Was dit jaar al een beetje aan het rondbrowsen/windowshoppen, maar het gaat denk ik tijd worden voor een volledige overstap.

Misschien eens een poll te doen, als er andere mensen zijn die willen overstappen, dat we met een groep wat anders gaan volgen ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

enchion schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 02:04:
Ik denk dat ik maar eens ga overwegen volgend jaar mn racing-fix volledig ergens anders op te doen.

Was dit jaar al een beetje aan het rondbrowsen/windowshoppen, maar het gaat denk ik tijd worden voor een volledige overstap.

Misschien eens een poll te doen, als er andere mensen zijn die willen overstappen, dat we met een groep wat anders gaan volgen ?
Goed idee, ik heb begrepen dat de harde kern van PSV ook over gaat stappen naar een andere sport om daar fanatiek fan van te gaan worden, ik meen cricket.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ze nou de eerste race voor 20x laten tellen, dan hoeven we de rest van de farce niet te volgen. De meeste teams hebben geen cent te maken, maar de oliedollars pakken de laatste plek en laten hun race meer meetellen. Dit is echt een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Als ik me niet vergis is dit dus juist niet de FIA die de boel er doordrukt, maar zijn deze beslissingen allemaal gemaakt door de F1 Strategy Group. Hierin heeft de FIA een aantal stemmen, Ecclestone heeft een aantal stemmen, en de grote F1-teams hebben een stem. Krijgen ze een 2/3e meerderheid dan wordt een regel ingevoerd.
Martinspire schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:11:
Ik heb er niet zo heel veel problemen mee. Ik vind ze vooral vaag, maar niet overdreven. Net als dat ik niet begrijp waarom ineens die nummers moeten worden aangepast.

De 5 seconden straf vind ik zelf overigens wel prima. Minimale hinder voor een coureur als hij ergens zelf eigenlijk ook al wel door gestaft is (inhaalactie die mis ging waardoor ie moest pitten voor een nieuwe vleugel bv).

Ik vind het alleen bij dat soort straffen jammer dat ie niet gewoon 1 iemand voorbij moet laten ofzo. Of dat ie verplicht op het rechte stuk 2 seconden zijn gaspedaal niet mag indrukken oid.
Die startnummers wordt grotendeels gedaan om twee redenen:
1. Voor de teams die nu een langere houdbaarheidsdatum hebben op een nummer, waardoor ze dit actief in de marketing kunnen gaan gebruiken. Zie bijv. ook MotoGP.
2. Voor de fans. Wanneer teams het nummer actief gaan gebruiken in de marketing dan is het in één klap ook interessant om het nummer veel groter op de auto te zetten. Hierdoor zijn de coureurs veel beter te herkennen tijdens een wedstrijd.

Wat betreft die straffen ben ik het helemaal met je eens, we hebben in het verleden voorbeelden gehad waarbij duidelijk was dat een coureur een fout had begaan (bijv. valse start) maar het uitdelen van de straf zo lang duurde dat die coureur invloed had op de top3 in de wedstrijd, terwijl hij daar nooit had mogen rijden.

Wat dat betreft vind ik bij racen dat een coureur die een straf krijgt die ook zo snel mogelijk in moet lossen, en niet aan het einde van de wedstrijd er een paar seconde bij optellen. Voor die 5 seconde straf zou het nog een redelijke oplossing zijn om aan het einde van de pitstraat enkele 'penalty boxes' in te richten. Een coureur die een 5 seconde straf krijgt moet bij de eerst volgende pitstop 5 seconde in die box wachten en mag daarvoor gewoon bij z'n team stoppen, en als er geen pitstop meer gemaakt hoeft te worden dan alsnog na de wedstrijd.

Die dubbele punten vind ik persoonlijk in de huidige vorm belachelijk; het kan leuk worden met enkele aanpassingen:

- Niet één maar bijv. drie circuits die dubbele punten opleveren. Soort Grand-Slam. Hierbij moet gekeken worden naar circuit layout en niet naar wie het meeste geld neerlegt. Bijv. Spa zou een mooie kunnen zijn.
- Starten in omgekeerde stand in het WK. Wil je als een Vettel zijnde dubbele punten verdienen, haal dan het hele veld maar in.
- Eventueel een langere race-afstand, hoewel dit lastig is met tanken.
- Eventueel groter veld, hoewel dit weer tricky is met de budgetlimieten.

Ik vind in ieder geval wel dat er potentie in de regels zit, nu nog fatsoenlijk uitwerken FIA! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gewoon een dobbelsteen opwerpen met welke race dubbele punten krijgt. Liefst na het seizoen met een FIFA-loting erbij. Dan weet je in ieder geval zeker dat er gemanipuleerd wordt :P

Pagina: 1 ... 80 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.