Hattrick: Thorgal Eagles
Dus niet in de operatiekamer - ik neem aan dat-ie op intensive care ligt?11.55 Uhr
Journalist wollte in Schumis Zimmer
Michael Schumachers Pressesprecherin Sabine Kehm sagte nach der Pressekonferenz, dass ein Journalist versucht habe, als Priester verkleidet in Schumis Krankenzimmer zu gelangen!
Zo'n journalist mogen ze op z'n minst direct z'n perskaart afnemen.
Schrok er toch wel van toen ik het hoorde, want hoewel hij er al een complete carriere op heeft zitten is hij eigenlijk nog best een jonge vent en voor hem was zijn 'gewone' leventje waarin hij veel tijd met zijn gezin en familie kon doorbrengen nog maar net begonnen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Staan wel wat interessante dingen tussen. Het maakt mij in elk geval nieuwsgierig naar welke creatieve oplossingen de teams aan het begin van het jaar zullen laten zien.
Als ik dit zo lees dan zou ik als klein team (Caterham/Marussia) misschien maar de gok nemen om de eerste race het hele ERS systeem uit te schakelen na de kwalificatie. Dan zit je misschien 2 seconden off-pace maar als er echt zoveel uitvallers kunnen zijn zou die gok wellicht beloond kunnen worden met een finish in de buurt van de top 10 en dat zou het hele seizoen in één klap goed kunnen maken voor zo een klein team.Zamorano schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:04:
Ik kwam dit artikel op de BBC nog tegen over wat de nieuwe regelgeving en wat de gevolgen zijn voor de wagens.
Staan wel wat interessante dingen tussen. Het maakt mij in elk geval nieuwsgierig naar welke creatieve oplossingen de teams aan het begin van het jaar zullen laten zien.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Maar die dubbele punten vind ik echt niet kunnen. Inmiddels is bekend dat Mercedes (groot) voorstander is en willen zelfs nog meer races met dubbele punten (waardoor het spannend tot het einde ook nergens meer op slaat, want zij stelden dubbele punten per regio voor).
Als ze dat per se willen, dan ook dubbele raceafstand..
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Walgelijk, t zou de Fifa kunen zijn (hey, kijk, dat scheelt maar één f woord. Ik heb er wel één dat dat FIA kan lenen).
Man, ze zijn het plot weer totaal aan het verliezen. Ik voorzie weer zeven magere jaren voor de fans na de relatieve gouden periode die we gehad hebben.
Check mijn historiek in deze topicreeks, als dit overkomt als de zoveelste doemdenker. Ik ben met die dubbele punten van mijn optimisme gevallen.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik vind eigenlijk dat we al 7 magere jaren hebben gehadDexterBelgium schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:04:
Geniaal, meer races met dubbele punten. Want dan creëer je natuurlijk niet gewoon één groot smeergeldbuffet tussen de circuits om te zien wie de eer binnenhaalt om de enige race van de regio te zijn die ertoe doet.
Walgelijk, t zou de Fifa kunen zijn (hey, kijk, dat scheelt maar één f woord. Ik heb er wel één dat dat FIA kan lenen).
Man, ze zijn het plot weer totaal aan het verliezen. Ik voorzie weer zeven magere jaren voor de fans na de relatieve gouden periode die we gehad hebben.
Check mijn historiek in deze topicreeks, als dit overkomt als de zoveelste doemdenker. Ik ben met die dubbele punten van mijn optimisme gevallen.
De afgelopen jaren zijn voor mij de minst interessante jaren zolang ik de formule 1 volg(vanaf 1994).
Kijk, dan weet ik echt niet wat je zoekt in de sport. Zeker niet als kijker die ook al ongeveer zo lang kijkt, en me van bepaalde seizoenen (indestructible banden met groeven in comes to mind) toch écht niks meer kan herinneren, buiten de eeuwige Schumi dominantie.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Dan moet je doen dat je in de laatste race 1000 punten kunt winnen.rik86 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:36:
het zorgt er vooral voor dat de kans dat de laatste race ergens om gaat een stuk groter is
Het zorgt er voor dat het er in andere races minder om gaat. Het moet er m.i. vanaf race 1 "om gaan". Of wees eerlijk en laat openlijk het aantal te verdienen punten afhangen van de hoeveelheid geld die geboden wordt door de organisatoren aan de FIA. Het ligt er tenslotte niet dik bovenop dat tegelijk de laatste race ook verplaatst is naar de zandbak, toch?rik86 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:36:
het zorgt er vooral voor dat de kans dat de laatste race ergens om gaat een stuk groter is

Even serieus: verschillende hoeveelheden punten per race maakt m.i. de toevalsfactor te groot. Een uitval in een "belangrijke" race heeft dan ineens veel meer impact dan een in een "normale" race, terwijl uitvallen lang niet altijd te wijten is aan het team of de coureur zelf.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
http://www.michael-schumacher.de/
Jammer van de typo in de Engelse versie, maar een mooi gebaar van de familie richting de fans.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Daarom hadden ze beter in de geschiedenis van de sport moeten kijken en xx races van de 19 mee laten tellen. Zodat een uitvalsbeurt niet direct het einde van de wereld is..ATS schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:01:
[...]
Even serieus: verschillende hoeveelheden punten per race maakt m.i. de toevalsfactor te groot. Een uitval in een "belangrijke" race heeft dan ineens veel meer impact dan een in een "normale" race, terwijl uitvallen lang niet altijd te wijten is aan het team of de coureur zelf.
MrSleeves in "[F1] Seizoen 2013"
Als je "sent" bedoelt, dan is het geen typo.Firesphere schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:20:
Dankbericht op de site van Schumacher.
http://www.michael-schumacher.de/
Jammer van de typo in de Engelse versie, mooi gebaar van de familie richting de fans.
[ Voor 25% gewijzigd door MrSleeves op 02-01-2014 14:26 ]
Sking vs. Skiing doelde ik op.MrSleeves schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:23:
[...]
Als je "sent" bedoelt, dan is het geen typo.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dan haal je weer de spanning weg of de achterhoede-teams een punt gaan pakken dat jaar.Hippocampus schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:37:
Maar is het dan niet makkelijker spannend te maken door het hele veld punten te geven ipv alleen de top 10 ?
Dat geknoei met de punten slaat echt nergens op. Dat de eerste 10 plaatsen punten krijgen ipv de eerst 6 (of later 8 ) is wel een prima verandering geweest, maar wat ze nu allemaal aan het bekokstoven zijn... ze zijn echt van god los daar.
Dus door de kans op punten te behalen te verkleinen maakt men het spannend voor alles buiten de top 10 ?AzzKickah schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:45:
Dan haal je weer de spanning weg of de achterhoede-teams een punt gaan pakken dat jaar.
Dat zijn 5 of 6 teams die praktisch voor piet snot meedoen en geen kans hebben om het de top teams moeilijk(er) te maken.
Daarbij komt dat 1 win is nu zoveel waard dat je na 3 of 4 races al een gat kan slaan waar de achterblijvers al redelijk kansloos door worden met als logisch gevolg dat de spanning weg kan zijn halverwege het seizoen.
En met die dubbele punten in de laatste race moeten de nummers 2 en 3 een auto hebben die ineens al die achterstand in één klap kan opheffen ? Spannend hoor.
De kans op punten te verkleinen? Juist niet, gewoon op de eerste 10 plekken laten staan.Hippocampus schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:02:
[...]
Dus door de kans op punten te behalen te verkleinen maakt men het spannend voor alles buiten de top 10 ?
Dat zijn 5 of 6 teams die praktisch voor piet snot meedoen en geen kans hebben om het de top teams moeilijk(er) te maken.
Daarbij komt dat 1 win is nu zoveel waard dat je na 3 of 4 races al een gat kan slaan waar de achterblijvers al redelijk kansloos door worden met als logisch gevolg dat de spanning weg kan zijn halverwege het seizoen.
En met die dubbele punten in de laatste race moeten de nummers 2 en 3 een auto hebben die ineens al die achterstand in één klap kan opheffen ? Spannend hoor.
Ik zeg niet dat we terug moeten naar de eerste 6 of 8 plaatsen. Zo was het vroeger. De kans op punten is dus vergroot. Je moet de kans op punten niet 100% maken. Dan is er juist geen spanning.
En als P1 25 punten krijgt en P22 1 punt, blijven de achterblijvers net zo hard achter op de topteams dan anders.
Ik bedoelde in plaats van iedereen punten in een race t.o.v. alleen de top 10, is dus de puntenkans verkleinen.AzzKickah schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:13:
De kans op punten te verkleinen? Juist niet, gewoon op de eerste 10 plekken laten staan.
Ik zeg niet dat we terug moeten naar de eerste 6 of 8 plaatsen. Zo was het vroeger. De kans op punten is dus vergroot.
Door iedereen punten te geven heeft iedere rijder een echte plaats in het klassement om voor te (st)rijden.Je moet de kans op punten niet 100% maken. Dan is er juist geen spanning.
Klopt, daarom zou bij voorbeeld 1 plek = 1 punt vele malen spannender zijn toch ?En als P1 25 punten krijgt en P22 1 punt, blijven de achterblijvers net zo hard achter op de topteams dan anders.
Dus 22 starters = nummer 1 pakt 22 punten, nummer 2 pakt 21 punten enz.
Ik roep maar wat, maar het is toch echt de punten verdeling die het wk wel of niet spannend maakt.
Of een gp nu spannender word betwijfel ik nog steeds, want als nummer 1 gewoon 1 seconde sneller is per ronde dan nummer 2 dan voelen we de bui al hangen.
Nee, juist niet: want waarom zou je een risico nemen als je op P2 rijdt en P1 geeft je maar één punt extra.Hippocampus schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:26:
[...]
Klopt, daarom zou bij voorbeeld 1 plek = 1 punt vele malen spannender zijn toch ?
Dus 22 starters = nummer 1 pakt 22 punten, nummer 2 pakt 21 punten enz.
Ik roep maar wat, maar het is toch echt de punten verdeling die het wk wel of niet spannend maakt.
Of een gp nu spannender word betwijfel ik nog steeds, want als nummer 1 gewoon 1 seconde sneller is per ronde dan nummer 2 dan voelen we de bui al hangen.
Puntensysteem is prima zo, niks aan veranderen.
Hooguit x van de 19 (of hoeveel zijn het er?) mee laten tellen.
Nu wint Marussia van Caterham vanwege één dertiende positie, terwijl het me niets zou verbazen als Caterham van Marussia had gewonnen wanneer er punten aan alle rijders werden uitgedeeld. Ik heb niet de tijd/zin om dit uit te pluizen, maar volgens mij heeft Caterham het merendeel van het jaar voor de Marussia's gereden.
Nu is die gelukkig gevallen dertiende positie bepalend voor het seizoen, terwijl het geen realistische weergave is van de krachtsverhouding tussen de twee langzaamste teams.
Ok, dan geef je de top 3 wat meer verschil, ik denk dat juist ieder punt rete belangrijk word als het dichter bijelkaar komt te liggen.MrSleeves schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:46:
Nee, juist niet: want waarom zou je een risico nemen als je op P2 rijdt en P1 geeft je maar één punt extra.
Afgelopen jaar zijn er 1919 punten uitgedeeld waarvan de nummer 1 er bijna één vijfde van heeft opgeslokt, en het eigenlijk alleen spannend was rond plaatsen 3,4,5 en 6.Puntensysteem is prima zo, niks aan veranderen.
Maar zeg nou zelf, die plekken zijn eigenlijk niet interessant buiten het feit dat je fan bent van de betreffende coureur.
Dat is in mijn ogen hoe dan ook beter dan dubbele punten op de laatste gp.Hooguit x van de 19 (of hoeveel zijn het er?) mee laten tellen.
Of de top 10 extra punten. Maakt het ook belangrijker om in Q3 te komen.
http://www.deyterra.com
Teambaas Stefano Domenicali heeft duidelijk gemaakt dat het een eer is om voor Ferrari te rijden, maar dat het ook een bepaalde verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Als iemand voor zichzelf wil rijden, moet hij maar een eigen team beginnen. Bij Ferrari hebben we regels.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Minardi heeftooit uit de inventarisatie van het failiete Arrows 5 A23's gekocht. Deze zijn opnieuw over gespoten, voorzien van een nieuwe naam (Minardi PS04) en men heeft ermee getest. De wagens waren zonder al te veel af te stellen net zo snel als de PS03's waar men op dat moment mee reed. Waarom hebben ze nooit verder getest/geraced met de PS04's?
Het waarom kan alleen Minardi zeggen natuurlijk, maar ik gok dat geld hier een grote rol in heeft gespeeld.ge-flopt schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:07:
Even een vraagje uit de oude doos:
Minardi heeftooit uit de inventarisatie van het failiete Arrows 5 A23's gekocht. Deze zijn opnieuw over gespoten, voorzien van een nieuwe naam (Minardi PS04) en men heeft ermee getest. De wagens waren zonder al te veel af te stellen net zo snel als de PS03's waar men op dat moment mee reed. Waarom hebben ze nooit verder getest/geraced met de PS04's?
Wikipedia: Arrows A23
A comparison test next the Minardi PS03 proved it to be largely on the same level of performance as the PS03 but with worse reliability. Thus the decision was made to modify the PS03 for the 2004 season, resulting in the Minardi PS04B
Testing, one, two ...
Klinkt meer als een laatste waarschuwing richting Alonso. Heeft afgelopen jaren vaak genoeg het team beledigd. Prost was er ooit al eens voor ontslagen.Firesphere schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:50:
Bijzondere verwoording vanuit Ferrari, mbt Alonso en Raikkonen:
[...]
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Op mij kwam het meer over als een boodschap richting Kimi, dat die zich niet van alles in de kop hoeft te halen zeg maar.L1nt schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 07:41:
[...]
Klinkt meer als een laatste waarschuwing richting Alonso. Heeft afgelopen jaren vaak genoeg het team beledigd. Prost was er ooit al eens voor ontslagen.
Ik ga wel even bouwen vandaagGynnad schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:13:
We zitten trouwens in 2014, niet tijd voor een nieuw topic?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Kobayashi, Van der Garde en Frijns naar Caterham in 2014.
In ieder geval volgens www.speedweek.com
Sorry, zie dat er een nieuw topic is
[ Voor 16% gewijzigd door IkWilbert op 17-01-2014 13:49 ]
I intend to live forever. So far, so good.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit topic is gesloten.
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.