Wat betreft Kimi, Alonso en Ferrari: Zoals al eerder gezegd is Alonso de enige reden dat Ferrari nog wist aan te klampen de afgelopen jaren, ze hebben gewoon een auto die niet goed genoeg is. Persoonlijk telt bij mij het talent en de wil om te winnen boven alles, dus heel simpel: Massa out, Kimi in. Je mag toch god op je blote knieen bedanken dat je twee van zulke coureurs tegelijkertijd in je renstal zou mogen hebben als Ferrari? Fenomenale coureurs, getalenteerd en lekker veel lef en bluf. Punten schenken aan een teammaat a la Barrichello is er al lang niet meer bij, dus echt veel heb je niet aan een teammaat in die zin. Het enige is dat ze elkaar het licht in de ogen moeten gunnen, zodat ze elkaar niet willens en wetens van de baan af rijden. Zelf heb ik het idee dat dat met die twee wel goed kan komen, nu nog Ferrari en Alonso. Benieuwd hoe het af loopt, maar ik vreet echt mijn schoen op als Alonso degene is die moet gaan en Massa zou kunnen blijven. Dan ben je wat mij betreft totaal niet bezig met topsport en maak je jezelf als Ferrari totaal ongeloofwaardig als title contenders.
Ben wel benieuwd naar de race van vandaag, maar verwacht er niks van. Ik denk dat Vettel eenvoudig eerste gaat worden met meer dan 10 seconden voorsprong op de nummer 2.De dreiging van regen zal wel niet meer blijven dan een dreiging.
[ Voor 50% gewijzigd door Cubic X op 08-09-2013 12:23 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Klopt, er is nu een flinke plensbui met aardig wat water. Helaas net een uur te vroeg, want verder blijft het wel droog.Pierre61 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:10:
Het regent volgens twitter
Die driver tracker blijft gaafF1LT 1.3.0 for Android and BB10/PlayBook released.
This version includes live championship standings (recalculated accordingly to driver positions during the race) plus a lot of bug fixes.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Wel voor even in de race, maar heb vorige race gezien dat die een aantal schattingen doet op basis van de snelheid in de vorige rondes (per coureur). Bij het eind/begin van de sectoren worden de rijders gesynchroniseerd met de daadwerkelijke tijden (dus blijven ze bijvoorbeeld even hangen als ze langzamer waren dan verwacht).
Voor het algemene overzicht is het wel super, ook om te zien bij de kwalificatie wie er in druk verkeer zit.
Nou ja, eigenlijk niks te klagen verder, super om weer zo'n fijne timing applicatie te hebben (nadat er een aantal moesten stoppen...).
Haha mooi, Coulthard en Hakkinen bij elkaar beetje ouwehoeren
[ Voor 55% gewijzigd door AzzKickah op 08-09-2013 13:31 ]
Ja, maar de data die je krijgt is beperkt tot sectortijden, dus je moet wat....Speed24 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:27:
[...]
Wel voor even in de race, maar heb vorige race gezien dat die een aantal schattingen doet op basis van de snelheid in de vorige rondes (per coureur). Bij het eind/begin van de sectoren worden de rijders gesynchroniseerd met de daadwerkelijke tijden (dus blijven ze bijvoorbeeld even hangen als ze langzamer waren dan verwacht).
Ik gebruik zelf de desktop applicatie erbij, is erg fijn om ook de rest van de race te volgen, zoals gevechten tussen teamgenoten onderling. Daar kun je ook meerdere schermpjes openen met verschillen onderling, grafiekjes etc. Ben erg fan van F1LTVoor het algemene overzicht is het wel super, ook om te zien bij de kwalificatie wie er in druk verkeer zit.
Nou ja, eigenlijk niks te klagen verder, super om weer zo'n fijne timing applicatie te hebben (nadat er een aantal moesten stoppen...).
Edit: Oh, en de locale en online opslag van datafiles is geweldig voor opgenomen races
[ Voor 4% gewijzigd door u_nix_we_all op 08-09-2013 13:34 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ze vragen hem ook naar het hebben van Vettel of een andere topper als teamgenoot. Hij geeft aan dat hij, en volgens hem alle topcoureurs, eigenlijk het liefste de sterkst mogelijke teamgenoot hebben om zich aan te meten. Dat klinkt ook het meest logisch. Deze jongens zijn echt wel overtuigd van hun eigen kwaliteiten.
Alleen geeft hij wel min of meer aan dat Vettel dan naar Ferrari moet komen, en dat hij niet snel naar Red Bull zou gaan.
En het regent nu weer.
Ze mogen toch tussen de Quali en Race niks meer veranderen aan de auto, qua benzine etc.?
Noteren ze dan tot op de milliliter hoeveel erin zat na de Quali en vullen ze dat weer bij?
En de banden die ze tijdens die rondes erop hebben zitten? Ze hebben al zo weinig banden, altijd banden sparen etc. Welke banden zitten er nu op dan? (OK, nu op dit moment intermediates, maar normaalgesproken dan).
Ja bij deze race, maar ze doen bij droge wedstrijden ook die rondjes. En hoe zit het dan met die brandstof etc?Mcdeath schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:45:
Uitvinden of je op slicks of inters moet kiezen.
[ Voor 60% gewijzigd door AzzKickah op 08-09-2013 13:47 ]
Dat was wel grappig met hulkenbergAzzKickah schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:47:
lol @ Eddie Jordan hahaha die voelt zich echt beter dan de rest omdat ie van de BBC is
You and I have memories longer than the road ahead
Ze hoeven niet meer met de brandstof voor de race te kwalificeren (vanwege geen tankstops meer) dus dat is geen issue...AzzKickah schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:47:
lol @ Eddie Jordan hahaha die voelt zich echt beter dan de rest omdat ie van de BBC is
[...]
Ja bij deze race, maar ze doen bij droge wedstrijden ook die rondjes. En hoe zit het dan met die brandstof etc?
Vincere Per Belli
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik had wel verwacht dat Vettel last zou hebben van die flatspot; of hij gaat er later last van krijgen.
[ Voor 42% gewijzigd door MrSleeves op 08-09-2013 14:11 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ey, ronde 5 nog maar heMrSleeves schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:08:
Wel typisch dat Massa pas goed gaat rijden, als hij op de schopstoel zit.
Ik heb het gevoel dat het komt omdat Ferrari eindelijk eens een normale auto voor hem heeft, en geen rotzooi van prototypes.MrSleeves schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:08:
Wel typisch dat Massa pas goed gaat rijden, als hij op de schopstoel zit.
Dan nog, hij komt goed mee (redelijke rondetijden) en rijdt op plek 2. Da's zeldzaam voor Massa.
Daar hebben we toch de flatspot-probleem..
Maargoed, bij RBR weten ze "waar hij is".. (gelukkig maar
[ Voor 18% gewijzigd door MrSleeves op 08-09-2013 14:17 ]
Daar was de radio message.MrSleeves schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:08:
Ik had wel verwacht dat Vettel last zou hebben van die flatspot; of hij gaat er later last van krijgen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Dat was de eerste aanname ja, ik durf nu wel te zeggen dat er helemaal geen radio verkeer mogelijk is. Both ways kaput!scorpie schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:24:
Hij hoort de pitmuur wel, alleen de pitcrew hoort hem niet.
I have no special talent. I am only passionately curious.
op de BBC hadden ze het over het resetten van iets...... wisten het ook nietAzzKickah schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:28:
Wat stond daar nou? RS moves? Wat zou dat dan kunnen betekenen...
You and I have memories longer than the road ahead
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Inderdaad, 2 keer perfecte stopMrSleeves schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:38:
RBR gewoon allebei in één rondje.. da's wel erg netjes.
Valt op dat de achtervleugel van Hamilton nogal beweegt ....
Of gaat die Ferrari minder lekker op hard?
Scheelt niet eens veel.
[ Voor 36% gewijzigd door MrSleeves op 08-09-2013 14:44 ]
Sinds de zomerstop is Red Bull nagenoeg onverslaanbaar...
[ Voor 49% gewijzigd door Speedpete op 08-09-2013 14:52 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Wellicht rijdt Ferrari niet lekker op hard.Boktor schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:45:
Wat zijn ze nu aan het doen bij Ferrari? Alonso heeft hier weer 5 seconden verspeeld t.o.v. Vettel.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Na de start heb ik amper naar de tv gekeken.Boktor schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:01:
Wat is het rustig hier. Jullie zijn toch niet in slaap gevallen?
39
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
En voor Vettel.. RBR heeft wel pech in MonzaBlitzdoctor schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:05:
Het gaat weer te goed voor Webber hoor...
Zo, echt wel.. 1 en 3..soulcrusher schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:08:
[...]
En voor Vettel.. RBR heeft wel pech in Monza
Er is hier een stagair van Williams, maar die zal wel niet online zijn nu..ricardo246 schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:12:
Hoe zien de teams dat er ge-short-shift moet worden? welke data gebruiken ze daarvoor?
[ Voor 41% gewijzigd door MrSleeves op 08-09-2013 15:14 ]
Oh ja had niet door dat de race al zo ver voorbij was
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
(Niet omdat Vettel heeft gewonnen btw, prima win van `m)
How do you save a random generator ?
Het begon wel leuk, maar zo langzamerhand....Phusebox schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:23:
Pff wat een saai crap seizoen weer.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Echt wel, en wat heeft Ferrari het weer klote gedaan zeg, un-fucking-believable.Phusebox schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:23:
Pff wat een saai crap seizoen weer.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Doekje nodig?Gé Brander schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:39:
Ongelovelijk onsportieve lui die Ferrari fan's. Boe roepen als de winnaar wordt geinterviewd...
How do you save a random generator ?
Ik niet hoor, ik denk dat die stakkers in Italie wat nodig hebben.... Een beetje van het sportieve drankje...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Je bedoelt die fans die over elkaar heen duikelden om het petje van Alonso te bemachtigen?AzzKickah schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:42:
Oeh, rellende F1-fans? Dat heb ik nog nooit gezien
Ehm neeBoktor schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:43:
[...]
Je bedoelt die fans die over elkaar heen duikelden om het petje van Alonso te bemachtigen?
Wat is Lewis toch aan het janken dit weekend of niet?
Misschien kan 'ie beter bij RBR instappen, daar zitten allemaal van die emo'sAzzKickah schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:46:
[...]
Wat is Lewis toch aan het janken dit weekend of niet?
Horner zegt net dat ze zagen dat zijn versnellingsbak druk verloor (?)ricardo246 schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:12:
Hoe zien de teams dat er ge-short-shift moet worden? welke data gebruiken ze daarvoor?
Ja, op Sky zeiden ze een typische bridgestone race.Cubic X schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:58:
Saaiste race van het seizoen? Saaiste race van het seizoen.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Iedereen was boos op de vlagzwaaier, want nu konden ze niet goed van Vettel genieten tijdens dat interview.Gé Brander schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:39:
Ongelooflijk onsportieve lui die Ferrari fan's. Boe roepen als de winnaar wordt geïnterviewd...
Testing, one, two ...
Volgend jaar dus beter, als je moet gaan hopen op een uitval om te winnen heb je bij voorbaat al verloren.
De achterhoede zat dicht bij elkaar voor het grootste deel van de race. Hier kwamen ook best wat mooie acties langs. Goed te zien dat Sauber weer eens wat punten pakt, nu Williams nog, maar goed je kan niet meer 2012 verwachten.
Dus ja, niet een verrassende winnaar, beetje zielig publiek (dat is te verwachten van Italiaanse Ferrari fans) Maar echt saai vond ik het niet, hoewel het niet allemaal voor de grote punten was gebeurde er nog zat op de baan.
Heeft niets met Ferrari fans of Italie te maken. In Spa was hij ook de minst populaire rijder, en er werd ook boe geroepen naar Vettel door het publiek, en dan bedoel ik niet dat geintje met die "terroristen" van Greenpeace. Maar gewoon door het publiek in Pouhon waar ik zat.Gé Brander schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:39:
Ongelovelijk onsportieve lui die Ferrari fan's. Boe roepen als de winnaar wordt geinterviewd...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
De wereld vergaatGé Brander schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:39:
Eerder bij Ferrari; als je die boordradio hoort. Net als dat boe roepen, sneue types. Kunnen beter boe roepen tegen Ferrari, die hebben niet gewonnen. Ze hebben best een goede auto, maar RBR heeft zijn zaken nu gewoon heel goed voor elkaar. Deal with it.TommyGun schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:47:
[...]
Misschien kan 'ie beter bij RBR instappen, daar zitten allemaal van die emo's
Ik vind het wel een slechte ontwikkeling. Dat er boe geroepen werd tijdens Indy 2005, terecht. In Oostenrijk bij Schumi, begrijpelijk. Dit slaat nergens op en voor je het weet gaat het van kwaad tot erger:
Boe roepen, paar mensen ergeren zich er aan (want hun favoriet), scheldpartij, vechten, rellen...
Dan is de F1 net voetbal en ik vind het juist zo mooi dat iedereen door elkaar gaat zitten zonder elkaar af te maken.
En dat kan alleen omdat er respect onderling is. Boe roepen is dat niet en is gewoon triest.
Hier kan ik me helemaal in vinden! Ik ben het hiermee eens. Vettel heeft deze race niets fout gedaan. Op dit moment is hij samen met Red Bull gewoon niet te verslaan.MrSleeves schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:01:
[...]
Ik vind het wel een slechte ontwikkeling. Dat er boe geroepen werd tijdens Indy 2005, terecht. In Oostenrijk bij Schumi, begrijpelijk. Dit slaat nergens op en voor je het weet gaat het van kwaad tot erger:
Boe roepen, paar mensen ergeren zich er aan (want hun favoriet), scheldpartij, vechten, rellen...
Dan is de F1 net voetbal en ik vind het juist zo mooi dat iedereen door elkaar gaat zitten zonder elkaar af te maken.
En dat kan alleen omdat er respect onderling is. Boe roepen is dat niet en is gewoon triest.
Om dan zo boe te gaan roepen
Denk dat er geen enkele race qua fans voor 1 team vergelijkbaar is met deze...
Ik zag ook veel Finse vlaggen.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:11:
Denk dat er geen enkele race qua fans voor 1 team vergelijkbaar is met deze...
Daarnaast is formule 1 een sport met klasse. Een sport waar fans geen ruzie maken, maar lekker door elkaar en samen met elkaar een race bekijken. Laten we dat zo houden.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Bron: http://www.f1times.co.uk/Ferrari to confirm Raikkonen on Wednesday?
Despite denial, Ferrari have already decided their 2014 drive line-up according to various paddock sources and they're likely to announce the decision on Wednesday.
Kimi Raikkonen will replace Felipe Massa at the Italian outfit for 2014, they claim, with a two-year contract having already been signed.
Team principal Stefano Domenicali and president Luca di Montezemolo had already admitted the Finn was a possibility, but stopped short of confirming anything to the media.
Why Raikkonen over Massa?
Whilst Massa has been improving recently, with a fourth place in Italy, it's come too late for Ferrari's management. His 90 point deficit to team-mate Fernando Alonso and his single podium so far haven't been enough to keep them interested.
Raikkonen meanwhile, in arguably equally paced machinery to Ferrari, is just 35 points behind Alonso and has taken six podiums in comparison. The Finn is seen as consistent, yet capable of winning races, unlike Massa who hasn't won in some 84 races.
Ferrari need a title. They haven't won a drivers' title since Raikkonen's 2007 glory and a constructors' since 2008. They see 2014 as a massive opportunity to claim at least one with Red Bull's now weaker driver line-up featuring the inexperienced Daniel Ricciardo.
To win the constructors' they need two drivers capable of scoring big points each and every weekend - something they would most certainly get with an Alonso-Raikkonen pairing.
What's Massa's next move?
It isn't certain, as is the case with everything in F1, what Massa might do next. The Brazilian has previously stated he wouldn't return to a smaller team, but his best bet lies with Sauber, whom he knows well from his time there between 2002 and 2005.
Sauber are expected to drop Esteban Gutierrez in order to run Russian youngster Sergey Sirotkin as they are contractually obliged to do. Yet the Swiss team might find itself having to fill the second seat as Lotus are believed to have been in talks with Nico Hulkenberg should Raikkonen leave.
Massa would certainly have some competition for the seat though, with Ferrari keen to see former junior academy driver Jules Bianchi move up from Marussia to the Ferrari powered Sauber next year.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Die finse vlaggen is omdat Raikkonen bij Ferrari komt rijden... duhAlainS schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:16:
[...]
Ik zag ook veel Finse vlaggen.
Daarnaast is formule 1 een sport met klasse. Een sport waar fans geen ruzie maken, maar lekker door elkaar en samen met elkaar een race bekijken. Laten we dat zo houden.
Klasse is een woord wat ik eerder verwacht bij fans van paardentoestanden ofzo... in je nette pak op een bankje zitten. De rest groot gelijk, al zul je regio's hebben waar bepaalde fans de overhand hebben, stel gekke Italianen en Brazilianen enzo. Volgens mij zijn die gewoon leip voor hun team/landgenoten, maar beuken ze je hersenen niet in als je fan bent van een andere coureur.
Duitsers zijn volgens mij wel wat nuchterder, UK heeft meerdere teams en de rest van de races vind plaats in landen waar ze zitten ivm geld.
Ben echt heel benieuwd naar volgend jaar...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
En dit was mooi om te zien op de BBC:
http://www.dumpert.nl/med...ert_50_jarig_bestaan.html
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Met Byrne en Allison op het 2014 project ben ik toch wel zeer benieuwd waar ze volgend jaar staan. Ik heb in ieder geval wel de indruk dat ze er bij Ferrari alles aan doen om een betere auto te bouwen dan de afgelopen jaren.Zamorano schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:00:
Ik denk dat het tijd wordt dat ze bij Ferrari eens een goede auto gaan neerzetten in plaats van zich druk maken om wie erin rijdt.
Als ze nu eens beginnen met Domenicali, die er elk jaar wel weer erg goed in is met redenen bedenken waarom het niet lukte, weg te sturen.
Ik snap alleen niet waarom ze die windtunnel nog niet plat hebben gegooid. Dat ding werkt al jaren niet fatsoenlijk; ik zou zeggen breek die rommel af, huur dat ding van Toyota nog een paar seizoenen en bouw in de tussentijd een nieuwe windtunnel.
Dat ze Massa moeten dumpen ben ik met je eens, maar ik ben niet van mening dat Alonso zo bijzonder is dat ze zonder hem het nog slechter hadden gedaan. Alonso is gewoon één van de huidige toppers in de Formule 1, net als coureurs als Raikkonen, Vettel, Hamilton. Van deze toppers maakt het volgens mij niet zoveel uit welke je in je team hebt, ik denk dat ze allen hetzelfde hadden gedaan bij Ferrari als Alonso.Volgens mij snappen ze zelf ook wel dat zichzelf een beetje belachelijk maken als Alonso nu het veld moet ruimen en Massa niet. Als Kimi daarvoor in de plaats komt (die nota bene plaats moest maken voor Alonso) is de grap echt compleet.
Alonso is de één van de weinige redenen dat Ferrari nog meespeelde de afgelopen jaren, en Massa heeft een hele lange tijd écht voor spek en bonen meegedaan.
Wat dan over blijft om de keuze op te baseren is of het klikt met een coureur, en die klik lijkt minder en minder te worden tussen Alonso en Ferrari. Als ze het toch aandurven om Alonso en Raikkonen naast elkaar te zetten, dan zou het me niets verbazen als het uiteindelijk Kimi is die de meeste steun vanuit het team krijgt en eerste coureur wordt.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Er maken nu zoveel bronnen melding van, dat Raikkonen wel getekend moet hebben
Vraag is wel wat Ferrari daar aan heeft. Ze zijn Massa niets verschuldigd en met het oog op de toekomst zullen ze liever Bianchi naar Sauber loodsen.fynrd1 schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:35:
[...]
Er maken nu zoveel bronnen melding van, dat Raikkonen wel getekend moet hebbenSauber die Ferrari nog geld verschuldigd is moet misschien wel gedwongen een plek vrij houden voor Massa?
Vraag me ook af of Massa daar nog trek in heeft, hij heeft ooit wel eens gezegd dat hij niet voor een minder team dan Ferrari wilde rijden. Als hij er nog steeds zo over denkt zou het wel eens een voordelig afscheidsfeestje voor Webber kunnen worden, gezellig samen met Massa vieren en de kosten delen
Overigens hoop ik persoonlijk wel dat Massa nog rond blijft hangen in de F1; vind het qua persoonlijkheid een van de leukste coureurs van het veld.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Edit: fsfikke dus. Was jij dat?
[ Voor 20% gewijzigd door AzzKickah op 09-09-2013 22:54 ]
Ik heb ooit ergens eens gelezen/gezien dat Webber en Alonso na hun race carrière samen lijnpiloot wouden worden.Dadona schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:25:
Webber zal dan eerder hopen op een vertrek van Alonso. Of het goedkoper is betwijfel ik, maar in ieder geval hebben die twee meer met elkaar.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.