D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Maar dan heeft ie wel voldoende tijd om z'n moestuintje bij te houden tot de eerste testen van 2014.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik verwacht inderdaad niet dat ze hem dan het seizoen nog uit laten rijden.. Of hij moet aankondigen dat-ie stopt met de F1, dan zal het Ferrari kamp er niet zo heel veel moeite mee hebben..L1nt schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:10:
Mja, als ie echt helemaal klaar is met Ferrari is het wel een extra sneer die hij kan maken richting het team.
Maar dan heeft ie wel voldoende tijd om z'n moestuintje bij te houden tot de eerste testen van 2014.
Maar italiaantjes houden niet van rijders die Ferrari inruilen voor een ander team, want Ferrari is toch uberoppergeweldig
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Of juist wel. Als hij er mee stopt, moet hij wel gepast afscheid kunnen nemen van de tifosi op Monza. Na Monza aankondigen dat hij volgend jaar niet terugkomt is dan ook niet leuk.fsfikke schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:42:
De kans dat ie in de week van Monza bekend maakt bij Ferrari weg te gaan lijkt me heel erg klein
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Alonso naast Räikkönen? Ik zie het niet gebeuren. Alonso naar Lotus? Geen idee hoe zijn band met het oude Renault nog is, maar lijkt me toch een stapje achteruit. Pensioen lijkt me dan een betere optie.
Maar goed, misschien gaat de aankondiging van ALO alleen maar over een verloving oid
http://www.f1today.net/nl...van-aankondiging-op-monza
"And we're all stars now.....in the dope show"....Tleilaxu schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:26:
Alonso neemt een wielerteam over
http://www.nu.nl/sport/35...emt-wielerploeg-over.html
Als dit het grote nieuws is..... MEEEEH!!!!!!
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Slim..? Ik voel me een beetje genaaid eigenlijkPhusebox schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:36:
Slim gedaan om zo extra aandacht te krijgen.
Wat een anti-climax zeg
L1nt schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:27:
[...]
"And we're all stars now.....in the dope show"....
Nouja, voor hem is het groot nieuws.. Er stond ook niet bij dat het groot F1 nieuws was.Als dit het grote nieuws is..... MEEEEH!!!!!!
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wielerploeg <---> Trouwen.gambieter schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:09:
Zat ik er niet zover naast in gambieter in "[F1] Seizoen 2013"
Iets zegt me dat dat totaal niet op elkaar lijkt.
mjah bijna hetzelfdegambieter schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:09:
Zat ik er niet zover naast in gambieter in "[F1] Seizoen 2013"
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Beiden totaal niets te doen met F1AzzKickah schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:18:
Wielerploeg <---> Trouwen.
Iets zegt me dat dat totaal niet op elkaar lijkt.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 02-09-2013 16:52 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
We do what we must because we can.
Alsof jij niet op de hoogte bent van Sylvie en haar issues. Jawel. Echt wel.L1nt schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:52:
En beide totaal niet interessant tenzij je van wielrennen houdt of dagelijks RTL Boulevard kijkt, wekelijks de Story en weet ik welke blaadjes nog meer lees om alle celebrity roddels te kennen,
Jij kijkt zeker stiekem RTL Boulevard.
Verwijderd
YouTube: Daniel Ricciardo 2014 - An Interview With The Man Himself
http://www.infiniti-redbu...-FOR-2014-021243357624044
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hoeft niet, Raikkonen kan nog naar Ferrari al is het onwaarschijnlijk. Massa dan, euh, wellicht een swap, dus naar Renault..Cubic X schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:44:
Hmm, wel jammer...want dan blijft de rest (Raikkonnen, Alonso, Massa, etc.) dus gewoon zoals het is.
Alonso heeft het of gebruikt om Ferrari onder druk te zetten, of het waren allemaal puur speculaties omdat zijn manager met Horner praatte (en misschien niet eens over Alonso).
Jordan wordt altijd weg gezet als een seniele clown, maar hij weet wel degelijk hoe het wereldje in elkaar zit. Hij ken echt iedereen in de paddock.MrSleeves schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:13:
En Eddie Jordan had weer gelijk (ik denk ook incl. het deel dat het al getekend is, e.d.)
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Rubens heeft in interviews regelmatig aangegeven hoe het er aan toe ging bij Ferrari. Dat hij nooit mocht winnen, dat hij geen toegang kreeg tot de setup van Schumacher maar dat Schumacher wel de setup van Rubens mocht overnemen als het eens een weekend voor kwam dat Schumi de auto niet lekker werkend kreeg, dat er toen Rubens aan de leiding reed letterlijk in de laatste ronden van een GP contractbesprekingen zijn geweest over de boordradio (volgens mij tijdens het beroemde "think about the championship" momentje)....AzzKickah schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:28:
http://f1today.net/nl/nie...en-over-recente-optredens
Zou die man alles op de kop zien? Hij heeft geen bril, dus het kan geen bril met beeld-omdraaiende glazen zijn. Lenzen misschien? Lenzen zijn daar te klein voor denk ik, daar kun je dat niet bij inbouwen.
Of zou het in z'n vizier zitten? Maar dan moet ie dat toch merken, als ie zonder helm op alles wel rechtop ziet?
Wat zou het dan toch kunnen zijn..?
[...]
Ik heb ook werkelijk geen idee waarom ze Massa zo lang vasthouden. Ik was in 2011 ervan overtuigd dat hij vervangen zou worden, ondertussen zitten wel al bijna tegen een contract voor 2014 aan.
Barrichello boekje open gedaan? Dat boekje moet ik dan zeker gemist hebben toen ik 2007-2009 niet gevolgd heb. Link?Daar ben ik wel benieuwd naar!
Ik vond het allemaal nogal zielig. Bij Ferrari weet je gewoon dat er een nummer in je contract staat, en als dat nummer gelijk is aan twee betekent het heel simpel: Geen kampioenschappen, wel je zakken vullen. Als je daar niet mee kan leven moet je het contract niet tekenen. Eerst het geld bijschrijven, en dan achteraf zeuren dat je niet mocht winnen is gewoon triest.
Jammer, want er zijn momenten geweest dat ik het één van de leukste coureurs op de grid vond. Vooral dat hij een jaar na een interview met RTL GP het nog steeds had over de 'kwalifikassie' omdat Olav en Alard hem een woordje Nederlands hadden geleerd.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik zou graag zien dat hij de positie van Ecclestone over nam, maar daarvoor is hij niet rijk genoeg. Dus dat zal altijd wel een droom blijven.AzzKickah schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:04:
Het is helemaal geen seniele clown. Hij praat een beetje gek en heeft altijd rare blousjes aan, maar het is allesbehalve een seniele clown.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Raikkonen bij Ferrari is al zo goed als zeker. Dat Ricciardo bij RedBull heeft getekend ontneemt in ieder geval al een gerucht waar hij kon tekenen. Dat RedBull de sponsoring van zijn crossmotorteam heeft stilgezet doet puzzelstukjes in elkaar vallen, waar werd beweerd dat Ferrari deze sponsoring op zich ging nemen. De vraag is wat gebeurt er met Alonso, het ziet er namelijk naar uit dat hij en niet Massa op de schopstoel zit. Massa+Raikkonen is trouwens wel een goed duo geweest.MrSleeves schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:13:
En Eddie Jordan had weer gelijk (ik denk ook incl. het deel dat het al getekend is, e.d.)
[...]
Hoeft niet, Raikkonen kan nog naar Ferrari al is het onwaarschijnlijk. Massa dan, euh, wellicht een swap, dus naar Renault..
Alonso heeft het of gebruikt om Ferrari onder druk te zetten, of het waren allemaal puur speculaties omdat zijn manager met Horner praatte (en misschien niet eens over Alonso).
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik volg je post niet helemaalfynrd1 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:54:
[...]
Raikkonen bij Ferrari is al zo goed als zeker. Dat Ricciardo bij RedBull heeft getekend ontneemt in ieder geval al een gerucht waar hij kon tekenen. Dat RedBull de sponsoring van zijn (Raikkonens?) crossmotorteam heeft stilgezet doet puzzelstukjes in elkaar vallen, waar werd beweerd dat Ferrari deze sponsoring op zich ging nemen. (Mweh?) De vraag is wat gebeurt er met Alonso, het ziet er namelijk naar uit dat hij en niet Massa op de schopstoel zit. Massa+Raikkonen is trouwens wel een goed duo geweest.
Raikkonen uiteraard, mijn excusesAzzKickah schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:08:
[...]
Ik volg je post niet helemaalWie bedoel je nou?
Hai, zou je mij misschien kunnen uitleggen hoeveel vrijheid de ingenieurs hebben omtrent de leading edge van het mainplane? Zijn ze bijvoorbeeld vrij in het kiezen van materialen in dat gebied?
[ Voor 50% gewijzigd door fynrd1 op 03-09-2013 18:48 ]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/109642
[ Voor 39% gewijzigd door IkWilbert op 04-09-2013 19:56 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Echt jammer dat ie niet ergens aan de bak kan. Al is het gewoon een vol seizoen GP2. Hij moet rijden.
Hij heeft gewoon te weinig geld, balen zeg!AzzKickah schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:03:
Ja viel te verwachten, maar wel heel jammer
Echt jammer dat ie niet ergens aan de bak kan. Al is het gewoon een vol seizoen GP2. Hij moet rijden.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hey, dat kan ik je helaas niet met zekerheid zeggen, volgens mij kunnen ze het wel zelf kiezen. Maar ik zit op het moment in Monza, de mensen die de vleugels ontwerpen zitten allemaal nog in Grovefynrd1 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:25:[...]
Hai, zou je mij misschien kunnen uitleggen hoeveel vrijheid de ingenieurs hebben omtrent de leading edge van het mainplane? Zijn ze bijvoorbeeld vrij in het kiezen van materialen in dat gebied?
Geen geld betekent geen races in dit tijdperk. Jammer maar helaas (en het was te verwachten).IkWilbert schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:56:
Einde oefeningcarrière voor Frijns bij Sauber...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/109642
Die gaat dus iig niet naar Lotus. Dan dus toch Massa weg indien Raikkonen naar Ferrari gaat. Maar ook dat denk ik niet. Hoop ik wel
Gok een SakerFiscBiker schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:59:
Ik zag op de A2 vanmorgen nog wel een soort LMP wagen (ben niet zo bekend in die series) op een ambulance staan met "Frijns Industrial" over de hele zijkant.
Basement Bios ---- Exo-S
Achteraf makkelijk lullen maar hij had bij Red Bull moeten tekenen. Da Costa heeft een slecht jaar, en als Frijns via RB een mooi zitje in de GP2 had kunnen krijgen en hij had er een sterk seizoen gereden had hij zomaar de opvolger van Ricciardo kunnen zijn bij STR.Cubic X schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:45:
[...]
Geen geld betekent geen races in dit tijdperk. Jammer maar helaas (en het was te verwachten).
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Hij blijft een talent. Wat dat betreft doet Nick de Vries het goed onder de vleugels van McLaren.
Dat heeft Lewis ook geen windeieren gelegd.
http://www.deyterra.com
Ik denk niet dat er veel coureurs zijn met een beter CV als dat van Frijns. Drie jaar op rij kampioen worden in steeds moeilijker wordende competities, en in het jaar daarna in je tweede GP2 weekend een overwinning pakken voor een nieuw team is simpelweg erg indrukwekkend.Hakkow schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:57:
Dat denk ik ook niet. Wat dat betreft zijn er genoeg andere kapers op de kust, die misschien wel beter papieren hebben als Frijns.
De grote teams zijn allemaal op zoek naar die nieuwe Hamilton of Vettel, en zoals het er nu uit ziet is Frijns één van de jonge talenten die mogelijk die richting op zou kunnen gaan. Wat dat betreft zou het eeuwig zonde zijn als zijn carrière in de F1 hier ophoudt.
Nyck heeft het op papier leuk voor elkaar, McLaren opleidingsprogramma en Lucozade als persoonlijk sponsor. In de praktijk presteert hij echter niet meer zo lekker dit jaar, terwijl de bedoeling toch wel is dat er een stijgende lijn in prestaties ziet en geen neergaande.rally schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:01:
Betere papieren als in : meer geld?
Hij blijft een talent. Wat dat betreft doet Nick de Vries het goed onder de vleugels van McLaren.
Dat heeft Lewis ook geen windeieren gelegd.
Ik hoop van harte dat het hem lukt natuurlijk.
PSN: Shiver23
De binnenkant van het loopvlak is warm terwijl zelfs de velg niet een klein beetje verkleurd
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Jawel klopt wel. Als de thermal cam naar voren kijkt en een andere auto haalt in, zie je de achterkant van die auto ook helemaal oplichten.Kenhas schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:11:
Euhm, klopt dat thermisch beeld ?
De binnenkant van het loopvlak is warm terwijl zelfs de velg niet een klein beetje verkleurd
Je ziet de temperatuur ook 'verschuiven' in de bocht en bij het uitkomen van de bocht weer afkoelen op het rechte stuk, etc.
Oh ja en het is van Sky Sports en dat is niet van het nivo Sport1, zeg maar
[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 06-09-2013 15:13 ]
Volgens mij klopt het idd niet.Kenhas schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:11:
Zn helm zou nl tenminste ook rood moeten oplichten.
How do you save a random generator ?
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de instellingen voor welke temp. welke kleur geeft. Als ik het zo zie schat ik dat blauw pas ergens boven de 100 graden C begint, en zo warm wordt die helm echt nietenchion schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:16:
[...]
Volgens mij klopt het idd niet.
Edit, Oh, Maldonado. Sarcasme fail. LoL
[ Voor 4% gewijzigd door u_nix_we_all op 06-09-2013 15:21 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
En dat is toch jammer. Uiteindelijk zou het om het talent moeten gaan en niet de randzaken.Shiver23 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:51:
Bij F1 tellen wel meer zaken mee dan alleen talent. Frijns heeft niet de uitstraling van Hamilton. En een Nederlander is minder interessant voor sponsoren en PR dan een Duitser of Engelsman.
Ik hoop van harte dat het hem lukt natuurlijk.
De helm?? Hoezo de helm??enchion schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:16:
[...]
Volgens mij klopt het idd niet.
Net wat hij zegt, de koudste temp die hij weergeeft zal net iets onder de 100 graden liggen.
Edit: oh wacht... haha
[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 06-09-2013 15:31 ]
Hij refereert waarschijnlijk aan "heethoofd" Maldonado:PAzzKickah schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:30:
[...]
De helm?? Hoezo de helm??
Net wat hij zegt, de koudste temp die hij weergeeft zal net iets onder de 100 graden liggen.
Edit: oh wacht... haha
I have no special talent. I am only passionately curious.
De trainingen zijn al voorbij ?ricardo246 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:37:
Iemand een live stream die werkt?
Ah, volgens mijn live timing app nog niet (zal wel met de firewall hiero te maken hebben)
I have no special talent. I am only passionately curious.
Thermisch beeld klopt. Je zag het achteraf ook aan de banden zelf. Hadden een beetje weinig druk op dat moment.Kenhas schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:11:
Vooral gaaf dat je ziet hoe erg ze veranderen als ze remmenDDX schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:47:
Mooie beelden op sky met warmtecamera tijdens ronde waar je mooi kan zien wanneer banden (te) warm worden.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dat was een heel vreemd interview. Ik dacht inderdaad dat hij zou gaan huilenMrSleeves schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:50:
Heeft Lewis wat last van liefdesverdriet..? (serieus)
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
En waar de F* was Alonso mee bezig zeg....
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik kan het wel begrijpen hoor, dat team maakt gewoon blunder op blunder en komt gewoon geen meter verder vergeleken met 3 jaar geleden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Een dergelijke opstelling lijkt mij wat noodzakelijk is. Uiteindelijk een beetje klagen over dat ze geen goed materiaal leveren helpt niets. Integendeel. Je moet er samen het beste van maken. En misschien, misschien is het gebrek aan vooruitgang ook wel de schuld van Alonso zelf. Sowieso heb ik altijd al mijn bedenkingen gehad bij het hebben van een echte tweede rijder. Gooi er een super goede rijder bij, daar heb je naar mijn idee veel meer aan dan een knecht die je misschien een slipstream kan bieden. Wat een grap...
Dat was inderdaad een mooi interview. Ook dat stuk waar hij zei dat kwaad worden op je team geen zin heeft, want die jongens werken ook super hard.Dadona schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:54:
Bij de BBC was voorafgaand aan de kwalificatie een kort interview met Schumacher te zien. Daarin gingen ze ook in op de eerdere kritiek van Alonso. Daarbij gaf Schumacher aan dat je als coureur simpelweg een onderdeel bent van het team. De rest werkt hard om de auto te laten ontwikkelen. Brawn gaf daarna ook aan dat Schumacher iemand was die er alles aan deed om te zorgen dat het team begreep hoe de auto aanvoelde. Dit om ervoor te zorgen dat de technici de vertaalslag konden maken naar hetgeen moest gebeuren.
Een dergelijke opstelling lijkt mij wat noodzakelijk is. Uiteindelijk een beetje klagen over dat ze geen goed materiaal leveren helpt niets. Integendeel. Je moet er samen het beste van maken. En misschien, misschien is het gebrek aan vooruitgang ook wel de schuld van Alonso zelf. Sowieso heb ik altijd al mijn bedenkingen gehad bij het hebben van een echte tweede rijder. Gooi er een super goede rijder bij, daar heb je naar mijn idee veel meer aan dan een knecht die je misschien een slipstream kan bieden. Wat een grap...
Maar ik schakelde wat laat in, wat zei Eddy Jordan nou over Raikonen en Ferrari? Zag hij het nou wel of niet gebeuren?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Gaaf gezicht. Valt mij wel op dat de hitte van het loopvlak helemaal niet afstraald naar de wangen van de banden. Of zou dat door de onderliggende materialen komen, die recente verstevigingen van Pirelli?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zoals Schumacher in dat interview zei: je bent onderdeel van een team, dus ook medeverantwoordelijk. En het is ook niet goed voor het moraal.Phusebox schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:32:
Meh volgens mij is Alonso gewoon gefrustreerd door zijn prutsende amateur team waar hij voor uitkomt. Die bak gaat gewoon niet en als Massa dan eens een honderdste sneller dan is hij meteen niet goed bezig?
Ik kan het wel begrijpen hoor, dat team maakt gewoon blunder op blunder en komt gewoon geen meter verder vergeleken met 3 jaar geleden.
Ik heb Schumacher ook nooit op kunnen betrappen.
@Snowdude: Jordan zei dat Raikkonen al getekend heeft bij Ferrari.
The shadow of Kimi is very much haunting the Ferrari camp this weekend. TJ13 sources say, “both drivers have asked Stefano Domenicali about their future at Ferrari, and he has told them both ‘let’s wait and see’“.
Leo Turini wrote a rather coded piece in Milan’s Il Gallo this week that he’s had dinner with Stefano, and he mischievously concluded by revealing they drank Vodka and the eagles were playing in the background, “I can’t tell you why” (1979).
Alonso’s demeanor in the Thursday press conference was remarkable. Gone was the arrogance as he answered question after question – often at length – and continually stumbling as he searched for the right English words in his replies. He appeared nervous, shifting his gaze continually – very unlike the relaxed, even nonchalant, Alonso we saw in Hungary.
It is getting more and more obvious that there is an almost irreparable breach of trust between Alonso and a number of influential figures in the Scuderia, Fernando and Stefano have been avoiding each other at Monza and have not once been seen together.
TJ13 reported that ordinary team members call him names behind his back. Ferrari will have to decide soon, because 3 does not go into 2.
So how will the Ferrari ménage a trios be resolved?
Fernando Alonso – The team has the utmost respect for Fernando as a driver, his work ethics and the results he brings home, but from a human point of view Domenicali is very disappointed in Alonso.
Felipe Massa – For Felipe it is exactly the other way around. He is by far the most loved of the two, but the focus is on Alonso and Felipe’s results are disappointing – although he has sacrificed his own drive testing revolutionary parts for the team in Monaco and Germany.
Kimi Raikkonen – Was ousted by Ferrari to make way for Alonso who Santander were demanding get the drive. Kimi was paid a years salary by Ferrari despite being out of F1. Domenicali has been the one pushing for the team to bring about Kimi’s return and warmed Il Padrino (LdM) to the idea.
It is becoming more difficult to see how Ferrari and Alonso can repair this breach of trust.
So it could yet be that Kimi will not be replacing Massa and Ferrari will know after this weekend – certainly following Singapore – whether Alonso has any chance of winning the title.
TJ13 reported in the daily news that Kimi had signed for Ferrari but insisted on a couple of clauses.
First, Kimi wanted to give Lotus the chance to show their good will and funding, that timeline has now run its course. Secondly, there was some debate over the contract which is for 2 years with a further 1 year option and it was Kimi who wished to control the right to the take up of the 3rd year.
Regardless of the Horse Whisperer’s meanderings earlier in the week, TJ13 believes the cat is out of the bag over Kimi and Ferrari will have to make an announcement soon.
(http://thejudge13.com/)
Ik ben benieuwd of deze uitspraken goed vertaald zijn en daardoor de essentie ervan kunnen weergeven. Als ik alle Alonso feitjes opstapel voordat de zomerstop begon heb ik het idee dat het echt over is voor Alonso bij Ferrari. Hij heeft het zich op één of andere manier helemaal onmogelijk gemaakt daar. Ik betrap de media erop dat ze maar blijven struikelen over het "verjaardagscadeautje", wat bij mij inziens slechts een reflectie was van een al langdurende spelende spanning. Wat ik tijdens mijn vakantie in Italië heb meegekregen is dat het probleem die Alonso heeft binnen het team, door zichzelf gecreëerd is. Meneer ziet zichzelf hoger in de hiërarchie dan werkelijk het geval is.F1today:
Luca Di Montezemelo heeft verrassend verklaard dat Ferrari op het punt staat een beslissing te maken over zijn line-up voor 2014. Er werd echter met geen woord gerept over de uitspraken die Alonso deed op zijn boordradio.
Di Montezemelo: "We zullen meteen na Monza over de line-up denken omdat we hier wilden aankomen zonder enige druk. We zullen de beslissing binnen enkele dagen nemen. We hebben nog met niemand een contract getekend. We zullen praten met Massa, dan zullen we onze mening vormen en dan zullen we beslissen."
De president van Ferrari verklaarde ook dat buiten Kimi Raikkonen en Felipe Massa er nog gegadigden zijn: "We kunnen nog iemand anders nemen, we hebben verschillende namen.
Dus als dit inderdaad de uitspraken van Ferrari zijn, dan zou Alonso gewoon moeten blijven.Ferrari beslist snel over tweede coureur
zaterdag 7 september 2013 - 20:07
MONZA (ANP) - Formule 1-renstal Ferrari maakt snel bekend wie volgend seizoen de teamgenoot van de Spanjaard Fernando Alonso is. Volgens topman Luca di Montezemolo wordt die beslissing binnen enkele dagen na de Grote Prijs van Italië genomen. ,,We wilden dit raceweekeinde zonder druk ingaan. We hebben nog geen enkele beslissing genomen en nog geen contract ondertekend'', aldus de Italiaan.
De verbintenis van de Braziliaan Felipe Massa loopt na dit jaar af. Onder anderen de naam van Kimi Räikkönen doet de ronde voor volgend seizoen. Ook de Fin, namens Ferrari wereldkampioen in 2009, heeft een contract tot en met dit jaar bij Lotus. ,,We gaan eerst met Massa praten, al kunnen we ook een nieuwe coureur aantrekken. Kimi is een goed coureur, maar ook andere rijders maken een kans'', zo hield Di Montezemolo alle opties nog open
Als ze nu eens beginnen met Domenicali, die er elk jaar wel weer erg goed in is met redenen bedenken waarom het niet lukte, weg te sturen.
Volgens mij snappen ze zelf ook wel dat zichzelf een beetje belachelijk maken als Alonso nu het veld moet ruimen en Massa niet. Als Kimi daarvoor in de plaats komt (die nota bene plaats moest maken voor Alonso) is de grap echt compleet.
Alonso is de één van de weinige redenen dat Ferrari nog meespeelde de afgelopen jaren, en Massa heeft een hele lange tijd écht voor spek en bonen meegedaan.
Maar dat Michelin volgend jaar geen banden zou gaan leveren was al lang duidelijk. Zij willen naar banden die meer lijken op hun straatbanden, dus low profile > grotere velgen. Dan zouden alle teams in een paar weken hun auto's voor volgend jaar een even opnieuw mogen ontwerpen.
De verhalen rondom Kimi blijven leuk, ik kan me echt niet voorstellen dat Kimi tweede viool gaat spelen bij Ferrari. Misschien zoekt ie dan liever een ander team....
Buiten dat zie ik het ook niet echt gebeuren dat Kimi bij een "slechter" team instapt.. Als je er niet op vooruit kunt gaan kun je beter bij je huidige plek blijven zitten imo..
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Maar dat is volgens 't ANP en niet volgens Ferrari. Raikkönen heeft al getekend dus één van de twee coureurs gaat sowieso weg. De berichtgeving komt bij mij zodanig over dat Massa nog een kans heeft en Alonso niet meer.Bart-Willem schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:55:
Een ander artikel (zoals ANP deze rondstuurde) laat expliciet weten dat het om de 2e coureur alleen gaat, en dat Alonso volgend jaar zeker zou blijven:
[...]
Dus als dit inderdaad de uitspraken van Ferrari zijn, dan zou Alonso gewoon moeten blijven.
Maar gaat geen auto hebben die opeens meedoet voor het WK. Force India heeft toch ook Mercedes motor, maar doet niet vooraan mee. Potentie zal voor Kimi niet genoeg zijn.fsfikke schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:46:
Williams heeft met de Mercedes motoren zeker wel weer potentie.
Vreemd, in 2009 werd Button kampioen, niet Raikkonen.Bart-Willem schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:55:
Een ander artikel (zoals ANP deze rondstuurde) laat expliciet weten dat het om de 2e coureur alleen gaat, en dat Alonso volgend jaar zeker zou blijven:
[...]
Dus als dit inderdaad de uitspraken van Ferrari zijn, dan zou Alonso gewoon moeten blijven.
Als de FIA niet zo leuk was geweest om Williams voor de zesde keer dit jaar midden in qualifying naar de weegschaal te fluiten hadden we gisteren wel 3 rondjes kunnen rijden ipv 2. In de vrije trainingen zag je ook dat alle teams in de derde ronde de beste tijd neer zette. Bij ons was het een verschil van 0.7 tot 1 seconde.Bart-Willem schreef op zondag 08 september 2013 @ 01:02:
Kimi zou best bij Lotus willen blijven als de problemen die het team nu heeft (niet snel genoeg) opgelost zijn. Aka: hij wil gewoon WK kunnen worden en vol mee kunnen strijden. Ik zie 'm dan niet bij een team instappen dat net moeite heeft om Q2 te halen.
Maar goed, zoals gezegd zie ik hem niet tweede viool spelen bij Ferrari, noch bij een team blijven waar geen sponsor zich graag aan associeert.
Anyhow.. Race day!
[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 08-09-2013 07:16 ]
Van de gevestigde orde zou ik het wel leuk vinden om Button eens bij Ferrari te zien. Hij heeft toch die nette rijstijl, is wel handig in de communicatie en is ook naar buiten toe een goed gezicht. Dat zou wel eens beter kunnen zijn bij een team waarvan ik het idee heb dat je het vuurtje helemaal niet extra hoeft op te stoken. Eerder het tegendeel.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hoe weet je dat Raikkönen heeft getekend?fynrd1 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:42:
[...]
Maar dat is volgens 't ANP en niet volgens Ferrari. Raikkönen heeft al getekend dus één van de twee coureurs gaat sowieso weg. De berichtgeving komt bij mij zodanig over dat Massa nog een kans heeft en Alonso niet meer.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.