The Hulk naar Lotus.
Wordt een mooi seizoen
Ik zou het onbegrijpelijk vinden als Massa niet gewipt wordt.Humma Kavula schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:31:
Sensatiekrant Bild weet het zeker:
Kimi heeft gisteren kort voor middernacht getekend.
http://sportbild.bild.de/...rrari-unterschrieben.html
Bij Bild hebben ze het over Massa die gewipt wordt wat ik ook wel begrijp.
Misschien dat zowel Massa als Alonso gewipt worden. Remember, Prost is al eens voor minder ontslagen en Alonso is al geruime tijd bezig Ferrari af te kraken.
Raikonen en Hulkenberg dan.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bild gaat toch niet voor niets dit erbij zetten
Ze weten schijnbaar toch al meer ondanks dat ik bild met een zak zout neem. Je gaat toch niet een artikel aankondigen als het valse info is?Warum sich Ferrari am Ende tatsächlich für das spannungsgeladene Teamduell Alonso-Räikkönen entschieden hat, lesen Sie morgen in SPORT BILD.
En daarbij, ik las ergens dat Dominicali de beslissing op feiten en niet op emotie liet berusten, dan kan je niet anders dan deze 2 rijders kiezen imo.
Maar spannend is het wel wat er verder nog gaat gebeuren. Van der Garde naar lotus!
Naar Brasil.Fietsbel schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:47:
Ben benieuwd waar Massa naar toe gaat
Zou wel mooi zijn, Sirotkin (als ie zn Superlicense haalt) als bitch van Massa
[ Voor 16% gewijzigd door Hompu op 10-09-2013 15:12 ]
Hoezo stoppen? Hij kan toch nog in Brazilië gaan racen? Net als Barrichello.Bart-Willem schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:56:
Ik vermoed dat Massa wel eens naar Sauber zou kunnen gaan, of gewoon stopt.
Frijns is nog lang niet klaar voor F1 zoals ik hem beleef. Hoewel ik hem graag zie rijden (agressieve stijl), gaat het ook regelmatig mis door zijn rijstijl. Naast zijn overwinning in GP2 heeft ie toch ook regelmatig (door eigen toedoen), botsautootje gespeeld. Ook bij het behalen van zijn WSR kampioenschap hing er een onfrisse lucht aan zijn "Schumacher" actie in het laatste WSR weekend. Dat soort "streken" moet ie echt kwijt zijn wil hij 100% serieus genomen worden als F1 rijder. Zo zie ik het.Bart-Willem schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:14:
[knip]:X Eeuwig zonde dat Frijns door zoiets aan de kant geschoven wordt.
Laat ik nog even duidelijk zijn dat ik hem graag in het F1 circus zou willen zien, maar dan niet als clown.
Testing, one, two ...
Stoppen met F1 bedoel ik.Niellie41 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:22:
[...]
Hoezo stoppen? Hij kan toch nog in Brazilië gaan racen? Net als Barrichello.
Inderdaad! Ik heb helemaal niets met Ferrari of met Alonso, maar het zou inderdaad grandioos zijn. Net zoals Hamilton nu naast Rosberg rijdt. Rosberg wordt niet echt gezien als een topper zoals velen, maar hij daagt Hamilton wel goed uit en het lukt hem zo hier en daar om te winnen.creapYYY schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:01:
Hoewel ik geen Ferrari fan ben lijkt mij de combinatie van Raikkonen en Alonso echt geweldig. Twee zeer competitieve coureurs naast elkaar! Natuurlijk ligt het eraan wat voor auto ze hebben voor volgend jaar maar een beetje Prost ala Senna rivaliteit kan geen kwaad voor de f1.
Raikkonen en Alonso zijn qua persoonlijkheid echter veel leuker in 1 team. Daar kunnen nogal wat vonken gaan overslaan vermoed ik.
[ Voor 24% gewijzigd door Gé Brander op 10-09-2013 19:54 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Massa op Twitter
[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 10-09-2013 20:47 ]
39
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Alhoewel ik wel verwacht dat Lotus nu voor Hulkenberg gaat.
We will see how it unfolds itself
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Frijns in die Ferrari.. Ik heb meer niet dan wel met Ferrari (om mijn part vertrekken ze), maar ik zou voor ze kunnen gaan juichen mocht het gebeuren dat ze Frijns in die bak proppen.. Of het realistisch is? Nee...
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Of zou Ferrari juist weer zo loyaal naar hem zijn dat hij het als eerste bekend mocht maken?
Verwijderd
Kijk even naar de race die ie afgelopen weekend heeft gereden. Is hij de beste van het veld? Nee, zeker niet. Maar hij is echt helemaal niet zo slecht.ge-flopt schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:56:
Hopelijk dat hij niet een plaatsje voor vers vlees afpakt. Sinds dat hij die veer tegen zijn helm heeft gehad was hij al niet de beste coureur. Daarvoor had ik ook al niet een hoge pet van hem op. Ik snap al jaren niet waarom hij dat plekje bleef houden bij Ferrari. Waarschijnlijk omdat de 1e coureur niets van hem te vrezen had, en zeker plek zou maken voor hem als de nood aan de man was ("Alonso is faster than you, can you confirm that?!") Hopelijk dat hij in zijn nadagen nog op internationaal niveau kan racen (DTM, WEC, ETC), maar ik zie hem graag vertrekken van het F1 toneel.
Voor zijn ongeluk zag ik in hem wel een wereldkampioen (en een paar sec was hij dat ook), daarna inderdaad niet meer. Maar goed is ie zeker wel, minstens van het niveau Webber en Button. Ook allebei zeer goed kaliber hoewel het er af en toe niet uitkomt. Button natuurlijk wereldkampioen boven Barichello, toch ook niet de minste toen.
Wat dat betreft zeg ik: Gooi zo'n Max Chilton eruit. Ik weet dat ie veel geld meebrengt en het prototype Britse held is (al vinden wij dat hier meer een beetje kak), maar continu ronden achter je teamgenoot rijden is natuurlijk not done. Met zo'n auto kun je niet laten zien wat je echt kan, maar je moet toch minstens on par zijn met je teamgenoot.
Volgens de italiaanse tv is de deal met Kimi in iedergeval al in kannen en kruiken. Dit zo'n 30minuten geleden.AzzKickah schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:46:
Zou Flippie dit nieuws vanavond al wel naar buiten gebracht mogen hebben van Ferrari? Of zou die nu zoiets gehad hebben van 'f*ck it, ik maak het zelf als eerste bekend'?
Of zou Ferrari juist weer zo loyaal naar hem zijn dat hij het als eerste bekend mocht maken?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ohh ja dat weet ik ook wel zeker. Als dat nog anders uitpakt vreet ik mijn schoen op. En die is vies.fynrd1 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:25:
[...]
Volgens de italiaanse tv is de deal met Kimi in iedergeval al in kannen en kruiken. Dit zo'n 30minuten geleden.
Ik zou zeggen, gooi Sutil maar uit die Force India en zet Massa daar maar neerVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:06:
[...]
Kijk even naar de race die ie afgelopen weekend heeft gereden. Is hij de beste van het veld? Nee, zeker niet. Maar hij is echt helemaal niet zo slecht.
Voor zijn ongeluk zag ik in hem wel een wereldkampioen (en een paar sec was hij dat ook), daarna inderdaad niet meer. Maar goed is ie zeker wel, minstens van het niveau Webber en Button. Ook allebei zeer goed kaliber hoewel het er af en toe niet uitkomt. Button natuurlijk wereldkampioen boven Barichello, toch ook niet de minste toen.
Wat dat betreft zeg ik: Gooi zo'n Max Chilton eruit. Ik weet dat ie veel geld meebrengt en het prototype Britse held is (al vinden wij dat hier meer een beetje kak), maar continu ronden achter je teamgenoot rijden is natuurlijk not done. Met zo'n auto kun je niet laten zien wat je echt kan, maar je moet toch minstens on par zijn met je teamgenoot.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
EIND - DE - LIJK!!!!
En nu hopen dat geen enkel ander team erin trapt om hem een contract te geven.
Benieuwt of het de combo Alonso - Raikonen wordt. Dat kan niet goed aflopen. Alonso kan er niet tegen dat iemand minstens zo goed is binnen hetzelfde team. Of zou Alonso ook mogen wieberen?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Lotus zal nu niet lang meer wachten met hun nieuwe rijder, Bouiller had al aangegeven dit zeer snel aan te kondigen na de beslissing van Räikkönen. Ik zet mijn geld op Hülkenberg.
Sauber: Bianchi of Massa omwille van Ferrari motor deal? Sirotkin voor de Russen (mits licentie). Gutiérrez verdwijnt volgens mij, kans is aanwezig dat Telmex naar McLaren gaat (Pérez) en Sauber GUT niet meer nodig heeft.
Massa hoopt zelf bij een topteam terecht te komen (lolwut), maar de enige met een stoeltje lijkt me Lotus als ze Grosjean buiten schoppen (wat me onwaarschijnlijk lijkt)...
Hier nog een. Heb meer met Massa dan met Alonso bij Ferrari.BM schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:51:
Zat er aan te komen. Jammer, maar logisch. Zoals Fietsbel al zegt hoop ik dat ie een leuk team vind. Altijd een beetje een zwak voor 'm gehadNiet de beste coureur, maar wel een leuke rijder.
Als je dan de lijstjes bekijkt op autosport, dan hoort Massa gewoon bij de grote coureurs van Ferrari. Ruim meer pole positions dan Alonso en Raikkonen en op de vierde plek qua aantallen overwinningen (hoewel hij volgend jaar wellicht naar plek 6 kan zakken).
Ik ben blij dat Kimi naar Ferrari komt, en ik hoop van harte dat hij Alonso het nakijken geeft.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat heeft Massa vooral te danken aan dat hij lang, en in de goede periode, bij Ferrari reed. Hijs is ook altijd om de oren gereden door zijn teamgenoten bij Ferrari.XyritZz schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:23:
[...]
Hier nog een. Heb meer met Massa dan met Alonso bij Ferrari.
Als je dan de lijstjes bekijkt op autosport, dan hoort Massa gewoon bij de grote coureurs van Ferrari. Ruim meer pole positions dan Alonso en Raikkonen en op de vierde plek qua aantallen overwinningen (hoewel hij volgend jaar wellicht naar plek 6 kan zakken).
Ik ben blij dat Kimi naar Ferrari komt, en ik hoop van harte dat hij Alonso het nakijken geeft.
Hij was gewoon zeer gewaagd aan Raikkonen, en deed qua snelheid ook niet veel onder voor Schumacher. De Massa van voor de crash was 100% Ferrari waardig.Tleilaxu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:49:
[...]
Dat heeft Massa vooral te danken aan dat hij lang, en in de goede periode, bij Ferrari reed. Hijs is ook altijd om de oren gereden door zijn teamgenoten bij Ferrari.
Na die crash is het allemaal minder geworden, en ik vraag me af of dat puur en alleen door die crash komt of ook door de komst van Alonso. Ik heb altijd de indruk gehad dat Raikkonen niet zoveel behoefte had aan een duidelijke tweede coureur terwijl Alonso de voorkeursbehandeling wel opeist.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Waar??Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:18:
RAI naar Ferrari, zojuist bevestigd.
Nog steeds niet door fatsoenlijke bron volgens mij
Verwijderd
.. hoewel vaak matige journalistiek, wel betrouwbaar.
Dat noem ik geen bevestiging.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:12:
http://www.formule1.nl/ni...konen-terug-naar-ferrari/
.. hoewel vaak matige journalistiek, wel betrouwbaar.
-edit- Is nog geen officiele uiting van ferrari dat klopt dus nog even geduld daarop maar het is wat mij betreft al zeker.
[ Voor 47% gewijzigd door Humma Kavula op 11-09-2013 10:40 ]
Nehh die telt ook nietHumma Kavula schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:39:
BBC dan?
-edit- Is nog geen officiele uiting van ferrari dat klopt dus nog even geduld daarop maar het is wat mij betreft al zeker.
Tuurlijk, het is wel zeker, maar ik wil een officiele bevestiging zien. Maar die zal vandaag wel komen.
(kan wellicht een fake account zijn btw
[ Voor 22% gewijzigd door Maverick op 11-09-2013 11:01 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dat zal Raikkonen zelf wel willen, bij Lotus tekende hij toch ook nooit voor meer dan 1 seizoen?Raven__NL schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:41:
Vind het wel vreemd dat die maar 1 jaar krijgt (met optie).
Meestal neemt een team een optie op een coureur om een contract te verlengen, ik gok in dit geval dat Raikkonen een optie heeft op Ferrari om er een tweede jaar aan te plakken.
http://www.gpupdate.net/n...keert-terug-naar-ferrari/
Tweet:
Scuderia Ferrari @InsideFerrari 31s
Welcome back, Kimi! http://bit.ly/16k5kC9
[ Voor 47% gewijzigd door MindWarp op 11-09-2013 14:07 ]
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
-edit- Spuit 11, eerder refreshen
[ Voor 28% gewijzigd door Humma Kavula op 11-09-2013 14:10 ]
Dat is niet zo gek. Dat is gewoon Engels voor 'Hij komt bij Fernando in de driver line-up.'Dadona schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:11:
Meh...die site is vast gehackt.Interessant is dat ze ook wat over Alonso zeggen: "The Finn will join Fernando Alonso in the driver line-up for the next two racing seasons."
En dat klopt precies, want Fernando zat er al. Dus Kimi joint. Snappie
2 seizoenen is dan wel weer verrassend
[ Voor 0% gewijzigd door AzzKickah op 11-09-2013 14:17 . Reden: 1 seizoen. 2 seizoenen. 3 seizoens? 4 seizoensels. ]
Oh op die fietsDadona schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:14:
Oké, nu zet je mij weg als de volslagen idioot, bedankt.Waarom ik dat interessant vind is omdat de laatste tijd er ook allerlei berichten rondgingen dat ze er allebei uit zouden gaan.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Leave me alone, I know what I'm doing!!
Dat hebben ze, 3 weken geleden zei Domenicali in een besloten interview dat het bij Ferrari tijd was geworden om een oude filosofie overboord te gooien. Hij refereerde hieraan het feit dat Kimi zou gaan tekenen, of ja ze waren toen al min of meer rond.Dadona schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:47:
Ik ben benieuwd of ze hiermee ook de filosofie van het hebben van een tweede rijder overboord hebben gegooid. Hopelijk gaan ze in plaats daarvan voor het idee om ze het maar te laten uitzoeken en halverwege het seizoen de balans op te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door fynrd1 op 11-09-2013 15:52 ]
De oude filosofie van een heel duidelijke eerste rijder heeft ze in ieder geval de afgelopen seizoenen niet het WK gebracht.Dadona schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:47:
Ik ben benieuwd of ze hiermee ook de filosofie van het hebben van een tweede rijder overboord hebben gegooid. Hopelijk gaan ze in plaats daarvan voor het idee om ze het maar te laten uitzoeken en halverwege het seizoen de balans op te maken.
Ik zie graag 2 rijders binnen 1 team echt strijden. Zeker als ze allebei om de eerste plaats zouden kunnen strijden. Weet alleen niet of je dat met deze twee jongens wil..
Het "leave me alone" van Kimi en het rotsvaste geloof van Alonso dat hij en alleen hij de beste is zal het er niet makkelijk op maken.
Halverwege het seizoen de balans opmaken zal er sowieso niet inzitten, tenzij een van de 2 heel erg veel beter staat. Als ze nog de mogelijkheid hebben om de ander voorbij te gaan zullen ze echt niet zomaar opzij gaan
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Qua team is het als het goed is dan weer wel een vooruitgang, ondanks dat Lotus toffe dingen voor elkaar weet te krijgen lijkt me dat wel een aflopende zaak.
Zo'n uitspraak zou ik nog niet willen doen. Het is gewoon nog te onduidelijk wat die motoren straks kunnen.Roamor schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:17:
Sowieso heeft Ferrari volgend jaar het meest constante en ook wel het snelste team imho. Als ze niet een complete mislukking ontwerpen, dan zijn ze wat mij betreft favoriet.

Haha
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Kampioen worden deden ze de laatste jaren toch niet meer, kun je beter tweede goede coureurs hebben!
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Ik heb hier een beetje gemixde gevoelens bij. Ik vind het Lotus F1 Team best een gaaf team, maar ben ook een groot fan van Raikonnen en ik vind het bovenal tof dat hij nu een goed team (weer) heeft. Al met al er blij mee, al is Ferrari niet echt mijn favoriete 'stal'.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor effect een nieuwe omgeving op Massa zou kunnen hebben. Hamilton zat ook in een dip en die is daar toch best sterk uitgekomen dit seizoen. Wellicht dat Massa in een Lotus of misschien zelfs een Force India best nog wel hoge ogen kan gooien. Massa die Force India probeert te helpen doorontwikkelen vind ik wel een mooie gedachte
"Gewoon" twee hoor. 22 September.AzzKickah schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:24:
Pffff hoezo zitten er nu wéér 4 weken tussen de afgelopen race en de komende?Bah.
http://www.formula1.com/races/calendar.html
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Massa heeft in zijn eerste 4 seizoenen gewoon heel goed gepresteerd. Het ging volgens mij pas achteruit toen Alonso zijn teamgenoot werd. Mijn indruk is dat het type wagen dat Alonso verlangt niet bij de rijstijl van Massa past. Het ging ook bij Raikkonen hard achteruit toen Schumacher ging meeontwikkelen aan zijn auto.meintje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:35:
Vind het wel een rare reactie van Lotus. Kimi heeft ze behoorlijk vooruit geholpen sinds zijn rentree. 27 punten finishes op rij? En dan zijn ze hem volgens de geruchten ook nog geld verschuldigd...
Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor effect een nieuwe omgeving op Massa zou kunnen hebben. Hamilton zat ook in een dip en die is daar toch best sterk uitgekomen dit seizoen. Wellicht dat Massa in een Lotus of misschien zelfs een Force India best nog wel hoge ogen kan gooien. Massa die Force India probeert te helpen doorontwikkelen vind ik wel een mooie gedachte
Ben toch wel benieuwd wat er bij McLaren gaat gebeuren. Ze bevestigen hun rijders maar niet.
Hülkenberg naar McLaren? Een rookie naar McLaren? Het zal mij benieuwen.In 2015 McLaren will switch to Honda engines, but when asked if the team was seeking to tie its drivers in to ensure some level of consistency during a period of change, Neale said McLaren was simply after the most competitive package possible.
"More than anything else what you really want is talent and high performance," he added. "We've shown in the past that we weren't afraid to make the changes that we felt that we needed to in the team, whether it was inside the organisation or in the driver line-up, in order to get the job done.
Dat is het fabrieksteam van Ferrari, ondanks het niet het officiële fabrieksteam is.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Maar goed, we zien wel, Button heeft nooit echt de kwaliteit van de huidige 'grote' vier kunnen evenaren, en McLaren wil toch echt dit jaar zo snel mogelijk vergeten. Dus dan hangt het er vanaf: Hoe hard hebben ze Button nodig voor het ontwikkelen van een nieuwe auto?You know someone's got to come and do a better job than me first before I can start think about retirement.
39
Ik denk dat Button juist zal blijven.
Verwijderd
Exact, Button is een prima twee rijder, maar heeft absoluut niet de klasse van Vettel of Alonso.agentorangina schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:25:
Ik ben wel benieuwd naar Mecca, Button was nogal zeker van zijn zaak tegenover Perez:
[...]
Maar goed, we zien wel, Button heeft nooit echt de kwaliteit van de huidige 'grote' vier kunnen evenaren, en McLaren wil toch echt dit jaar zo snel mogelijk vergeten. Dus dan hangt het er vanaf: Hoe hard hebben ze Button nodig voor het ontwikkelen van een nieuwe auto?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Ik heb de kwalificatie niet gezien, maar kan me wel herinneren dat Schumacher ook eens zoiets gedaan heeft: rondje rijden en vanuit de pits kijken hoe de rest er niet aan komt.TB1989 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:09:
Spannende gok van Vettel om het af te wachten, maar mooi gereden!
Op zich ook wel knap dat je gewoon weet hoeveel je nog harder kunt.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Geweldige start van Alonso trouwens! Buitenom 3 auto's inhalen.
[ Voor 16% gewijzigd door JeroenTheStig op 22-09-2013 14:06 ]
Ik ga knikkeren buiten.
Het is vooral die laatste sector waar hij echt supersnel is.
[ Voor 34% gewijzigd door MrSleeves op 22-09-2013 14:10 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.