I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Wel al veel geruchten gelezen, maar nog nergens dat de deal rond is.
http://www.deyterra.com
Ja, er staat ook al wel wat op de site. Nog niet uitgebreid, maar er staat wat.rally schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:05:
Heeft Sport 1 al bevestigd dat ze F1 gaan uitzenden?
Wel al veel geruchten gelezen, maar nog nergens dat de deal rond is.
Kijk maar bij Specials.
Dan ga ik er van uit dat ze er uit gaan komen.
Dus maar in de kalender zetten dat ik over een maand een Sport1 abbo moet afsluiten
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ze hopen natuurlijk dat je dan 'verslaafd' bent en alsnog het abo voortzet. In feite hebben ze dus best wat waar te maken. Als de coverage crap is, snappen ze ook wel dat ze niet veel mensen kunnen verleiden om €15,50/maand uit te geven. We blijven Nederlanders, toch?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Hoe ik de start van het seizoen ga bekijken is nog maar de vraag.
[ Voor 25% gewijzigd door Fietsbel op 13-02-2013 13:04 ]
39
bron: http://www.sport1.nl/nieu...werft-rechten-motogp.html
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Ze moeten niet zeuren. Als je voetbalfreak was, had je bijna elke dag naar de rotspel gekeken.rally schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:14:
Vind ook ook erg leuk om naar te kijken, maar denk niet dat mijn familie gelukkig gaat worden met zoveel auto- en motorsport
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vind ik dus ook.mphilipp schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:23:
[...]
Ze moeten niet zeuren. Als je voetbalfreak was, had je bijna elke dag naar de rotspel gekeken.
Als er 2 weken achter elkaar een race is en ik pak wat vrije trainingen + quali + uiteraard de race + 's avonds de samenvatting mee en dus 2 weekenden achter elkaar veel minder 'beschikbaar' ben, krijg ik al klachten en vragen. 'Wat is dat er vaak op of niet? Vind je dat leuk ja zo lang en zo vaak?'
Ondertussen is er élllllke dag dat verschrikkelijke voetbal en praatprogramma's over voetbal op TV, waar ze ook nog net doen of het een ontzettend belangrijk iets is, dat voetbal.

Heerlijk
[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 13-02-2013 14:46 ]
AzzKickah schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:45:
Vind ik dus ook.
Als er 2 weken achter elkaar een race is en ik pak wat vrije trainingen + quali + uiteraard de race + 's avonds de samenvatting mee en dus 2 weekenden achter elkaar veel minder 'beschikbaar' ben, krijg ik al klachten en vragen. 'Wat is dat er vaak op of niet? Vind je dat leuk ja zo lang en zo vaak?'
Ondertussen is er élllllke dag dat verschrikkelijke voetbal en praatprogramma's over voetbal op TV, waar ze ook nog net doen of het een ontzettend belangrijk iets is, dat voetbal.
HeerlijkEven ranten op dat kutspel.
Dat is natuurlijk niet waar, iemand die van voetbal houdt kijkt niet naar alles wat met voetbal te maken heeft. Daarnaast is voetbal wereldwijd een volkssport wat leidt tot in jullie ogen een overspoeling aan programma's.mphilipp schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:23:
Ze moeten niet zeuren. Als je voetbalfreak was, had je bijna elke dag naar de rotspel gekeken.
In Nederland kennen we tweemaal per week 1,5 uur VI, en op zondag avond 50 minuten studio voetbal. Tot zover de praatprogramma's waar een aardige behoefte aan is. Nou boehoe, kijk eens wat voor zooi nog meer op tv is.
Waarom zeg jij je kabelabonnement ook niet op? Ik weet 100% zeker dat jij niet alle zenders kijkt.message=39751455,noline]XyritZz schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:17[/message]:[/b]
Iets recenter; Ze hebben bij Hulkenberg de zolen van z'n schoenen gedeeltelijk weg moeten snijden omdat hij anders met z'n voeten te krap zat in de Sauber.
[...]
Sport 1 is (in ieder geval bij mijn kabelprovider) een jaarabonnement; je zit er dus sowieso een jaar aan vast. Ik vind rond de 15 a 18 euro per wedstrijd gewoon te veel geld, punt. Al dat voetbal en tennis wat ze uitzenden bij Sport 1 kan me gestolen worden dus ik zou het puur en alleen voor de Formule 1 aanschaffen.
Als ze bij Sport 1 met een breed aanbod aan autosport zouden komen zou ik het bedrag er wel voor over hebben. IndyCar, WRC, goede Dakar coverage, LMS etc vind ik allemaal tof om te zien en dan is het bedrag per wedstrijd ineens een stuk lager.
[ Voor 43% gewijzigd door fynrd1 op 13-02-2013 15:18 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tuurlijk is het waar. Ik heb altijd gelijk
Ik zeg ook niet dat elke voetballiefhebber dat doet. We gaan nou toch niet debatteren over het aantal voetbalprogramma's? Er zijn zát voetbalfreaks die zelfs eskimovoetbal zouden kijken als het ergens uitgezonden zou worden. En als je wilt, kun je elke dag voetbal kijken. Ja, het is een volkssport, dat begrijpt mijn reet ook nog wel. Het is niet alsof ik niet snap dat er zoveel voetbal is. En naar de rest van de meuk kijk ik ook niet. Ik kijk zelden TV.
En hoewel offtopic. maar partners die zeiken als de andere een liefhebberij heeft met opmerkingen als 'wat vind je daar nou aan' zou ik meteen aan de kant zetten. Je moet iemand zijn liefhebberij gunnen natuurlijk. Maar goed, dat is mijn insteek. Ik zeur ook niet als er GTST gekeken moet worden, want dan ga ik even iets anders doen.
[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 13-02-2013 16:43 ]
Nou ben benieuwd
[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 13-02-2013 20:00 ]
Als ik daar ook MotoGP aan ga toevoegen dan word het wel lastig tijd verdelen.
Maar ik denk dat ik zo nu en dan wel een race je kan pakken.
Voor de volledigheid: Mijn vrouw en dochter zijn beide lief
/Edit: En met voetbal heb ik he-le-maal niets!
[ Voor 6% gewijzigd door rally op 13-02-2013 20:29 ]
Verwijderd
Wauw, die NFL-streams kende ik nog niet! Ik maar balen dat ik hier geen ESPN heb, maar dit is zo mogelijk nog beter!fynrd1 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:50:
Voor een losse voetbalwedstrijd betaal je via internet zo uit het hoofd rond de 6 euro, een race gaat dan denk ik in dezelfde prijsklasse vallen. De beeldkwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Ze mogen wel een voorbeeld nemen aan de NFL, die streamt naar Nederland in HD (gratis nog wel).
Bedankt voor de tip!
Ik wil er niet voor betalen omdat de formule 1 al uitgemolken wordt en de fans nota bene mogen gaan betalen voor een nog grotere zak geld van de baas. Er zijn grenzen aan wat ik als fan pik en ik geef nu een duidelijk signaal af dat het voor mij zo genoeg is. De fans maken de sport waardevol, maar als je ziet hoe we behandeld worden lijkt dat toch anders te zitten.Een internet abbo bij sport 1 kost 12 euro, je hebt als voordeel dat je alles kan zien wat je maar wil en kan terug kijken wanneer je maar wilt. Voor de gene die het gewoon kunnen ontvangen via de kabel en satelliet maar toch zo krenterig doen over die paar euro vind ik gewoon vreemd. Of dan lees je berichten dat ze wel willen betalen voor een apart Formule 1 pakket? Kom eens met sterke argumenten waarom jullie hier niet voor willen betalen?
Als iedereen zonder morren een abonnementje aanschaft kan ik je garanderen dat de prijzen binnen enkele jaren verveelvoudigen, totdat genoeg mensen het dan wel zat zijn. Ik zeg, genoeg. Ik vind het een fantastische sport, maar ik laat me niet alles gebeuren. Ik kijk de helft op de BBC en de andere helft zie ik wel.
Overigens speelt ook mee hoeveel geld ik te besteden heb. Ik moet effectief omgaan met mijn geld en ik weet niet hoeveel tientallen euro's uitgeven voor televisie is dat absoluut niet.
(Ik heb uberhaupt geen tv, en keek via teh interwebz..)
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik zie overigens 2 schermen op dat YouTube filmpje, zie screenshot. Ik heb tevens met een pijl aangegeven waar mijn voorkeur naar uit gaat (het midden van T5b / de Ford Kurve). De tribune loopt nog een heel stuk door zoals je kunt zien (zowel links als rechts) maar volgens mij zit je in het midden het best (qua zicht).TommyGun schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:23:
[...]
Onder trappen versta je die betonnen 'banken'? Want als ik zo kijk (foto's/filmpjes) dan zijn al die bronze 'tribunes' simpelweg van die betonnen banken (terwijl je op de officiele site dus echt rij- en stoelnummers hebt). Even los daarvan; we overwegen te kiezen voor T5b maar ik twijfel nog over de video walls. Op de 2013 afbeeldingen zie ik namelijk nog maar 2 (anders geplaatste) schermen; https://www.selectmotorra...1_Germany-Nurburgring.jpg en http://www.bookf1.com/f1-germany/tickets.htm
De vraag is dus eigenlijk of dit veranderd is maar dat is waarschijnlijk niet eenvoudig te achterhalen. Ik vond wel dit 2011 filmpje van T5b (maar dan geheel links ipv in het midden van de Ford Kurve) en daar staan de schermen ook weer anders dan op de afbeelding die ik eerder (http://www.budgetticket.n...burgring-race-circuit.jpg) postte; YouTube: Formel 1 Nürburgring 2011 - Runde 1 und 2 - Ford Kurve
EDIT: maar even een mailtje de deur uit gedaan, hopelijk komt er wat terug.
De vraag is dus of die schermen vanaf daar (het midden) zichtbaar zijn; ik denk zelf van niet. Maar deze opzet is weer anders dan de plattegronden die ik tot dusver gevonden heb. Anyhow, volgende week zijn ze weer wakker bij de Nurburgring (zijn een week dicht i.v.m. carnaval) dus hopelijk reageren ze op mijn mailtje en kunnen we een besluit maken.

Niet echt een super helder antwoord omdat mist wat ze doen met de kwalificatie. Ik denk dat een paar manden €15,50 betalen tijdens het F1 seizoen dus de enige reëele optie zal zijn.Voor klanten die geen abonnement hebben op Sport1, maken wij het via TV op Bestelling mogelijk om een losse race te bestellen voor € 6,95.
NeeDj-sannieboy schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:44:
Hoe zit het nou met ESPN America? Gaan die wel of niet F1 uitzenden?
ESPN America is niet hetzelfde als 'normale' ESPN.
Kan altijd erger dus.France has followed in the footsteps of the UK and Italy by introducing a pay television model for its Formula 1 coverage, with broadcaster Canal+ claiming the rights.
Fans wishing to follow the sport in the country, which produces one of Europe's biggest audiences, will now be required to pay 35 euros (30 pounds) a month for the privilege. The exclusive deal also pushes well-known broadcaster TF1 out of the sport, a channel which had been fronted by Romain Grosjean's wife, Marion Jolles.
In 2013, France will continue with at least three Formula 1 drivers. Grosjean, Jean-Éric Vergne and Charles Pic have all retained seats, while Jules Bianchi is one of the leading candidates for the vacancy alongside Paul di Resta at Force India.
Dat zal ik 100% zeker te weten doen zodra mijn kabelabonnement omgerekend per uitzending 15 euro of meer gaat kosten. Er wordt echter behoorlijk wat TV gekeken thuis dus ik kom op dit moment nog niet boven de euro per uitzending uit; iets wat ik ook voor de Formule 1 wel over zou hebben.fynrd1 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:05:
[...]
Waarom zeg jij je kabelabonnement ook niet op? Ik weet 100% zeker dat jij niet alle zenders kijkt.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ah dat was mijn niet geheel duidelijk, jammer.Niellie41 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:46:
[...]
NeeDat had ik toch al beantwoord?
ESPN America is niet hetzelfde als 'normale' ESPN.
Ik stuur 2 verschillende images en ze zijn beide correct... right.http://www.budgetticket.n...burgring-race-circuit.jpg
https://www.selectmotorra...1_Germany-Nurburgring.jpg
Thank you for your message.
All these images are correct.
In de PDF van de officiële site staat het ook weer anders; http://www4.picturepush.c...12187052/img/12187052.png
Weer terug mailen dan maar...
[ Voor 43% gewijzigd door TommyGun op 14-02-2013 15:43 ]
F1 doet precies het tegenovergestelde wat de rest doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 14-02-2013 15:49 ]
TommyGun schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:32:
Mail van Nürburgring Info Center:
[...]
Ik stuur 2 verschillende images en ze zijn beide correct... right.
In de PDF van de officiële site staat het ook weer anders; http://www4.picturepush.c...12187052/img/12187052.png
Weer terug mailen dan maar...
Kastje, muurThat’s funny- I was talking about the stands and not about the screens.
I decided to send you the image of the information we were given concerning the screens then.
We HOPE that these will be located as shown on the order form but I can not assure you 100%.
You can contact manfred.strack@nuerburgring.de (maybe he can give you more information on that).

Maar als het is zoals op het "order form" (zie image boven) dan is het top
EDIT: yes, the screens will be placed as shown in our order from.
[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 15-02-2013 08:55 ]
Verwijderd
Inderdaad, ik ben zeer benieuwd hoe de sponsoren reageren. Van Nederland zal men niet wakker liggen (daarom is het ook zo moeilijk om als Nederlandse coureur in te stappen), maar van bijvoorbeeld Frankrijk toch wel.AquaSheep schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:35:
De Formule 1 gooit toch zijn eigen ruiten in als ze alleen maar uitzenden via een abonnementsvorm? Op korte termijn zullen ze keihard cashen, maar op de lange termijn zal er maar weinig kijkers overblijven. Hoe moeten mensen nu kennis maken met F1 als je het niet meer kunt bekijken. Alleen de hardcore F1 kijkers zullen een abonnement afnemen. Ik zou als sponsor ook compleet pissig worden als free-to-air zou verdwijnen. Je gaat toch een sponsoring aan met het idee dat je je merk kan laten zien aan een miljoenenpubliek. Bijvoorbeeld Frankrijk had gemiddeld tussen 4-6 miljoen kijkers per race en komend seizoen zal dat ver terugvallen naar iets van <1 miljoen?
39
Iemand nog tips of dingen waar je op moet letten?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat doet "de Formule 1" toch niet? Zij verkopen televisierechten en degene die het koopt, besluit het op die manier aan te bieden omdat ze dan meer inkomsten hebben. De FOM (Formula One Management) verkoopt de rechten aan de hoogste bieder en die bepaalt of het in abonnementsvorm aangeboden gaat worden, dan wel free-to-air. Bij FTA zul je reclame moeten inpassen, en dat vinden de kijkers irritant. Maar zonder reclame kost het alleen maar geld, omdat de mensen niet blijven zitten om de reclame te kijken, dus haken de adverteerders af. Kijk maar naar de BBC, die hebben dus helemaal geen reclame en kunnen niet zoveel bieden als Sky. Daarnaast had BBC in het begin (tot ze het kwijt raakten) een heel duur uitzendformat, met allerlei geintjes en filmpjes die ook weer geld kosten. Nu is het alleen maar reportages op het circuit.AquaSheep schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:35:
De Formule 1 gooit toch zijn eigen ruiten in als ze alleen maar uitzenden via een abonnementsvorm?
Zolang er partijen zijn die heel veel geld bieden op de uitzendrechten, kun je dat abonnementsprincipe verwachten. De kijker kan ongestoord naar de sport kijken zonder reclame. Alleen is er weinig keuze. Hoewel je altijd nog naar RTL Duitsland kunt kijken, waar je dus tijdens de race reklame krijgt.
Kiezen uit 2 kwaden dus. Reklame of abonnement. In feite kun je de FOM niet echt kwalijk nemen dat ze kiest voor de hoogste bieder. Sky boodt echt heel veel meer dan de BBC, en de BBC stond al onder druk om niet zoveel geld meer uit te geven (crisis, ook voor de Beeb). Op zich is er niet zo'n groot probleem; als de abonnementsverkoop van die betaalzenders terugvalt, bieden ze vanzelf niet meer zulke hoge bedragen voor de uitzendrechten, of kappen ermee. Of de abo's worden goedkoper. Either way, het wordt dus óf goedkoper, óf het komt weer bij een publieke omroep terecht. Dat is marktwerking...
Spa is godsgruwelijk duur, qua prijzen zit je in Hongarije het beste. Monza weet ik de prijzen niet echt van.Gynnad schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:02:
We zitten te denken om een GP te gaan bezoeken. Maar weten nog niet precies welke, we willen wel een beetje goede plaatsen, maar ook weer niet al te duur. We zitten te denken aan Monza, Hongarije en Spa (Barcelona zat ook in de gedachte maar is met de laatste dag van de Eredivisie...)..
Dus, qua sfeer en inhaalacties zou ik zeggen Spa, qua prijs/kwaliteit-verhouding Budapest.
Verwijderd
Je gaat in je verhaal echter totaal voorbij aan de sponsoren. Er zijn er een hoop die bakken geld uitgeven om met hun naam op auto's en circuits te mogen prijken. Als je dan een groot deel van het publiek verliest (want let's face it, veel mensen kijken voor de leuk en gaan er niet voor betalen) zou ik daar als sponsor toch minder door geamuseerd zijn. Sowieso verdwijnt de sport uit de schijnwerper en dat is nu juist wat je niet wilt als sponsor.mphilipp schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:04:
Kiezen uit 2 kwaden dus. Reklame of abonnement. In feite kun je de FOM niet echt kwalijk nemen dat ze kiest voor de hoogste bieder. Sky boodt echt heel veel meer dan de BBC, en de BBC stond al onder druk om niet zoveel geld meer uit te geven (crisis, ook voor de Beeb). Op zich is er niet zo'n groot probleem; als de abonnementsverkoop van die betaalzenders terugvalt, bieden ze vanzelf niet meer zulke hoge bedragen voor de uitzendrechten, of kappen ermee. Of de abo's worden goedkoper. Either way, het wordt dus óf goedkoper, óf het komt weer bij een publieke omroep terecht. Dat is marktwerking...
Juridisch zal het wel dichtgetimmerd zijn, maar ik denk dat het toch wel gevolgen heeft voor de bedragen die er binnenkomen en de animo.
Waarom moet ik daarop ingaan? Ik schets het beeld zoals het is. De TV heeft niets met die sponsors te maken, dat is het pakkie an van de teams.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:29:
[...]
Je gaat in je verhaal echter totaal voorbij aan de sponsoren.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar Sky, RTL, BBC zijn er niet voor de sponsors. Ja, die sponsors willen graag op TV komen, maar zij hebben geen contract met de uitzendorganisaties.
De sponsors kijken natuurlijk naar kijkcijfers, maar ook naar andere mediacoverage. Ik noemde al 'marktwerking' dus als er ergens een onbalans komt, gaat de een of de ander zich vanzelf wel roeren en gaat er iets veranderen. Dat is het hele principe van de marktwerking.
Je moet ook bedenken op welke markt de sponsors zich richten. Er staan niet zoveel Nederlandse sponsors op de auto's. Dat kan verklaren waarom RTL er niet meer op wil bieden, want ze hebben (blijkbaar) niet genoeg adverteerders om het programma rendabel te maken. Of ze hebben een vervangend programma dat meer opbrengt. RTL doet namelijk niet aan TV om ons een plezier te doen. Sport1 wil mee abo's verkopen vanwege (vermoed ik) de concurrentie met Eredivisie Live op voetbalgebied. F1 boort een hele nieuwe markt aan, samen met MotoGP. Als ze die coverage goed aanpakken, zullen ze inderdaad meer abo's gaan verkopen, daar kun je gif op innemen. Valt die verkoop tegen, zullen ze het zsm weer laten vallen.
Verwijderd
Dat is inderdaad wat ik net precies bedoeldemphilipp schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:54:
De sponsors kijken natuurlijk naar kijkcijfers, maar ook naar andere mediacoverage. Ik noemde al 'marktwerking' dus als er ergens een onbalans komt, gaat de een of de ander zich vanzelf wel roeren en gaat er iets veranderen. Dat is het hele principe van de marktwerking.
Nee, ik denk dat het op termijn helemaal niet goed voor de sport is, hooguit op korte termijn voor de bazen.
De paywall doet het traditioneel niet erg goed in Nederland, dus ik ben benieuwd. Feit blijft dat je vanaf de huidige kijkersaantallen in ieder geval flink inlevert.Je moet ook bedenken op welke markt de sponsors zich richten. Er staan niet zoveel Nederlandse sponsors op de auto's. Dat kan verklaren waarom RTL er niet meer op wil bieden, want ze hebben (blijkbaar) niet genoeg adverteerders om het programma rendabel te maken. Of ze hebben een vervangend programma dat meer opbrengt. RTL doet namelijk niet aan TV om ons een plezier te doen. Sport1 wil mee abo's verkopen vanwege (vermoed ik) de concurrentie met Eredivisie Live op voetbalgebied. F1 boort een hele nieuwe markt aan, samen met MotoGP. Als ze die coverage goed aanpakken, zullen ze inderdaad meer abo's gaan verkopen, daar kun je gif op innemen. Valt die verkoop tegen, zullen ze het zsm weer laten vallen.
Spa is duur inderdaad. 130/140 euro voor een plaatsje in de modder op een veel te schuine helling.Nilsinho schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:09:
[...]
Spa is godsgruwelijk duur, qua prijzen zit je in Hongarije het beste. Monza weet ik de prijzen niet echt van.
Dus, qua sfeer en inhaalacties zou ik zeggen Spa, qua prijs/kwaliteit-verhouding Budapest.
Op de Nurburgring heb je daar tenminste nog een zitplaats op een betonnen bank voor
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 15-02-2013 07:16 ]
Opvallend is dat er hier maar één iemand is, die duidelijk aangeeft dat het gaat om een principe kwestie tegenover de baas van de sport zelf. Ik ben het er niet mee eens maar dat terzijde.
Ik erger me alleen aan de bekrompen reacties als het gaat om ik ga niet betalen voor voetbal, basketbal en de andere prul. Maar wel denken dat zij op hun wenken bedient moeten worden met een formule 1 pakket.
Hebben jullie er ooit aangedacht dat er ook mensen zijn met andere interesses in de wereld? Een aantal van deze figuren is trouwens wel bereidt om een Sky abo af te sluiten mocht die mogelijkheid er liggen.. Tjah dan is het ineens niet erg om voor voetbal en dergelijke te betalen.. Het zal wel aan mij liggen..
Jullie vergeten toevallig ook dat de andere abonees die niks met Formule 1 hebben rijkelijk mee betalen aan jullie sport. Gun je medemens wat zeg

Niet alleen duur.Nilsinho schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:09:
[...]
Spa is godsgruwelijk duur, qua prijzen zit je in Hongarije het beste. Monza weet ik de prijzen niet echt van.
De rondes zijn vrij lang, dus de auto's komen ook nog eens minder vaak voorbij
Met dergelijke abonnementen worden alle F1-fans gepakt. Je wordt fan van F1, omdat je er toevallig mee in aanraking komt. Dat gaat niet gebeuren als je er voor moet betalen. Een potentiële fan die straks toevallig langs Veronica zapt en een leuke Canadese race ziet, haakt af als hij merkt dat hij een Sport1 abonnement moet nemen. Anderzijds haken er ook andere "casual" F1-kijkers af, omdat zij het geld er ook niet voor willen betalen.fynrd1 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:52:
Ik snap wel dat niet iedereen dat heeft, maar de argumenten die ik veelvuldig hoor vind ik belachelijk en ik heb het idee dat de meeste ook niet door hebben dat zij alleen zichzelf ermee pakken.
Er blijft dus alleen een slinkend groepje die-hards over. Enige voordeel daarvan is dat het commentaar direct de diepte in kan, omdat er geen beginners kijken.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Maar dat is in mijn ogen ook een non-argument. Op deze manier is dit het geval met elke sport die er is. Hoe kan je nou een voetbal fan worden als het niet te zien is op de openbare tv..MrSleeves schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:10:
[...]
Met dergelijke abonnementen worden alle F1-fans gepakt. Je wordt fan van F1, omdat je er toevallig mee in aanraking komt. Dat gaat niet gebeuren als je er voor moet betalen. Een potentiële fan die straks toevallig langs Veronica zapt en een leuke Canadese race ziet, haakt af als hij merkt dat hij een Sport1 abonnement moet nemen. Anderzijds haken er ook andere "casual" F1-kijkers af, omdat zij het geld er ook niet voor willen betalen.
Er blijft dus alleen een slinkend groepje die-hards over. Enige voordeel daarvan is dat het commentaar direct de diepte in kan, omdat er geen beginners kijken.
Met voetbal groeien een hoop mensen op. Dat doe je al op het school plein en veel kinderen voetballen elk weekend. Dat gaat wat lastig met F1.fynrd1 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:14:
[...]
Maar dat is in mijn ogen ook een non-argument. Op deze manier is dit het geval met elke sport die er is. Hoe kan je nou een voetbal fan worden als het niet te zien is op de openbare tv..
In Engeland is er dan ook een storm van kritiek geweest op dit besluit, want het contract wat ze hadden is opgebroken voor de Sky deal. Het kwam in het kort op het volgende neer.mphilipp schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:04:
[...]
Dat doet "de Formule 1" toch niet? Zij verkopen televisierechten en degene die het koopt, besluit het op die manier aan te bieden omdat ze dan meer inkomsten hebben. De FOM (Formula One Management) verkoopt de rechten aan de hoogste bieder en die bepaalt of het in abonnementsvorm aangeboden gaat worden, dan wel free-to-air. Bij FTA zul je reclame moeten inpassen, en dat vinden de kijkers irritant. Maar zonder reclame kost het alleen maar geld, omdat de mensen niet blijven zitten om de reclame te kijken, dus haken de adverteerders af. Kijk maar naar de BBC, die hebben dus helemaal geen reclame en kunnen niet zoveel bieden als Sky. Daarnaast had BBC in het begin (tot ze het kwijt raakten) een heel duur uitzendformat, met allerlei geintjes en filmpjes die ook weer geld kosten. Nu is het alleen maar reportages op het circuit.
Zolang er partijen zijn die heel veel geld bieden op de uitzendrechten, kun je dat abonnementsprincipe verwachten. De kijker kan ongestoord naar de sport kijken zonder reclame. Alleen is er weinig keuze. Hoewel je altijd nog naar RTL Duitsland kunt kijken, waar je dus tijdens de race reklame krijgt.
- De Engelse overheid heeft het kijk- en luistergeld x jaar bevroren, dus ze krijgen minder binnen;
- BBC ging all-in op de olympische spelen, veel heeft daarvoor moeten wijken en er is absurd veel geld naar de coverage gegaan;
- BBC sport ging een dure verhuizing tegemoet van Londen naar Manchester;
- Running gag bij veel Engelsen is, dat als ergens iets gebeurt, er meer mensen van de BBC bij zijn dan betrokkenen. Vaak BBC landelijk, de regionale BBC tv, regionale BBC radio, etc.
- Ergo, F1 moest wijken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Zoals al eerder is genoemd; met voetbal groei je op. Dat doe je op het schoolplein, en als het bevalt sta je voor je het weet elke zaterdag op het veld om te trainen.fynrd1 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:14:
[...]
Maar dat is in mijn ogen ook een non-argument. Op deze manier is dit het geval met elke sport die er is. Hoe kan je nou een voetbal fan worden als het niet te zien is op de openbare tv..
Kijk eens naar boksen; dat heeft ongeveer dezelfde ontwikkeling doorgemaakt als Formule 1 nu doet. Toen boksen openbaar te kijken was op TV in Nederland gingen mensen 's nachts uit hun bed om wedstrijden te kijken en was het echt een relatief populaire sport. Het is achter de betaalmuur gegaan, en geen hond geeft nog iets om boksen. Ik ben er wel 'bang' voor dat dit met Formule 1 ook gaat gebeuren, net nu we weer een Nederlandse coureur in de F1 hebben en er een aantal grote Nederlandse talenten aan de weg timmeren.
Maar kijk aub ook naar de toegevoegde waarde die het heeft. Ik hoop van ganser harte dat Sport1 het begrepen heeft en er ook een goede show van maakt, dus geen onbenullige BN'ers (RTL had het daadwerkelijk door en heeft de Dakar coverage niet verkloot dit jaar) en goede commentatoren/analysten. Als ze dat doen, hebben ze daadwerkelijk waarde toegevoegd aan het programma tov RTL en is het gerechtvaardigd om daar (meer) geld voor te vragen. Over de exacte hoogte van het bedrag kan ik niets zeggen. Elke euro is er een teveel misschien, maar ik heb geen flauw benul van de kosten die gemoeid zijn met zoiets.
EN Nieuws: http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Formula+One
NL Nieuws: http://www.newsnow.co.uk/...ne/F1+in+Dutch~Nederlands
http://fonkonline.nl/kijk...zondagmiddag-(20195).html
zo'n 187.000 dus gemiddeld per raceDe 6 wedstrijden die gereden zijn, haalden gemiddeld een kijkdichtheid van 4,4% op de doelgroep Mannen 20-49 jaar (dit zijn bijna 150.000 mannen) met een selectiviteit van 188. In de doelgroep Vrouwen 20-49 jaar is dit slechts 1,1% (ruim 37.000 vrouwen) en een selectiviteit van 48. In 2011 lagen deze cijfers iets hoger, 4,7% voor de mannen en 1,4% voor de vrouwen.
Ter vergelijking: Gisteren keken er 1.241.000 naar Ajax vs. een random ploeg uit Boekarest
bron: http://www.kijkonderzoek....kcijfers/file,dp-0-57-0-p
Zijn eigen tijd, maar voornamelijk Vettel z'n tijd lijkt mij.mphilipp schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:31:
Leuk, dat nieuws! Ik zag een stukje staan over Lewis Hamilton, aanstaande zondag te gast bij Top Gear. Hij gaat zijn eigen tijd aanvallen. Die was in de regen gezet en was erg snel in vergelijk met de droge tijden van anderen. Voor wie het nog niet wil weten zal ik niet roepen wat er gaat gebeuren (het is nl al opgenomen en iemand heeft de uitslag verklapt)
Barcelona dus ! Win/win situatie.Gynnad schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:02:
We zitten te denken om een GP te gaan bezoeken. Maar weten nog niet precies welke, we willen wel een beetje goede plaatsen, maar ook weer niet al te duur. We zitten te denken aan Monza, Hongarije en Spa (Barcelona zat ook in de gedachte maar is met de laatste dag van de Eredivisie...)..
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Een ding viel me op trouwens:
In 2009 was het nog niet in de UK achter de decoder, dus daar is iets gebeurd waar ze niet op in gaan. Een afname van 80 miljoen kijkers is significant meer dan de 25 miljoen die het afgelopen jaar afgehaakt hebben. Dat is dus niet alleen te wijten aan de decoder.F1's global TV audience took a big dip in 2009, from 600 million to 520 million, before recovering the following year to 527 million.
Maar...geen downside zonder upside zeggen ze dan:
Zoals altijd is er voor dit soort dingen nooit één verklaring, en dus ook geen simpele oplossing. De combinatie abonnement en crisis is natuurlijk ook een hele fijne. Je zult deze cijfers naast andere cijfers moeten leggen om een goede context te kunnen krijgen. Hoe is het bv gegaan met de kijkcijfers van andere sporten die ook achter een decoder te bekijken zijn? Dat geeft een ander beeld denk ik. En hoe is het met kijkcijfers over het algemeen? Zijn er niet meer mensen die nu via internet willen kijken, zoals voor MotoGP en andere sporten waar de internet abo's kunt kopen?However, it isn't all bad news for the teams. For the first time this year they will receive 63% of F1's total profits as prize money, meaning that they also benefit from the increased money brought in from TV rights sales. The deal with the BBC and Sky is understood to be worth $100m annually – a 25% boost on the price of the previous free-to-air-only coverage.
Dit stuk dan
Dus met 20 races en al zappend kan je al als kijker voldoen als je langer dan 15 minuten gedurende het hele jaar F1 hebt gezien. Dat is 45 seconden per race, oftewel een beetje samenvatting op het nieuws ergens en je voldoet al bijna aan het criterium.The 2012 figures were revealed in F1's annual broadcast report, which measures the number of people who have watched more than 15 non-consecutive minutes of the sport throughout the season.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Ik heb de F1 wel leren waarderen door met paps op zondag te kijkenDj-sannieboy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:29:
Met voetbal groeien een hoop mensen op. Dat doe je al op het school plein en veel kinderen voetballen elk weekend. Dat gaat wat lastig met F1.

Had hij het niet gekeken betwijfel ik sterk of ik het was gaan kijken en leuk was gaan vinden.
http://pitpass.com/fes_ph...item.php?fes_art_id=39946
Ik vind het eigenlijk schrikbarender dat het gemiddeld aantal kijkers per race daalt vanaf 2008.
2008: 600 miljoen / 18 races
2009: 520 miljoen / 17 races
2010: 527 miljoen / 19 races
2011: 515 miljoen / 19 races
2012: 500 miljoen / 20 races
Komend seizoen zal het waarschijnlijk nog meer dalen. Frankrijk wat naar (exclusief) pay-tv gaat en Italië krijgt een BBC-Sky constructie.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Weet verder niet of dit al voorbijgekomen is:
BBC zendt live uit:
China, 14 April
Spain, 12 May
Canada, 9 June
Silverstone, 30 June
TBA*, 21 July
Belgium, 25 August
Italy, 8 September
Japan, 13 October
India, 27 October
Brazil, 24 November
Daar hebben de sponsoren toch ook niet veel aan lijkt mij, en al helemaal niet van de kleinere teams.
Globaal loopt het aantal kijkers terug ondanks de poging om extra kijkers te trekken in nieuwe markten zoals het midden oosten, azie en de verenigde staten. De eerste twee komt (waarschijnlijk) door het tijdstip van racen (s'avonds) en het thuispubliek kijkt blijkbaar liever iets anders, en in de verenigde staten, HET motorsportland bij uitstek, geeft men niet veel om die europese formule wagentjes. (en ook weer het tijdsverschil om het te kunnen volgen).
Dus in plaats van zoveel mogelijk kijkers dan maar zoveel mogelijk betalend per kijker. Leuke strategie maar ik haak af. Het was voor mij goed zat zo als het was, zelfs met reclame geen probleem, maar om naar sport 1 te gaan voor die paar uurtjes in een seizoen, No thanks Bernie.
Hoe trek jij de conclusie dat de teruggang in kijkcijfers door de decoder komt? Ik kan dat niet op basis van die cijfers. Als jij dat wel kan, wil ik graag weten waar jij dat op basseert. In welke landen is de F1 in 2009 achter de decoder verdwenen dat er 80 miljoen mensen minder gingen kijken?Hippocampus schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:35:
De FIA slaat de plank weer eens mis. Zoals gezegt in het artikel kiezen ze er bewust voor dat F1 achter de decoder gaat, waardoor er minder mensen kijken en waardoor er dus minder opbrengst is voor de sponsoren.
Ik zie het verband nog niet zo. Er ontbreekt gewoon veel teveel data om dat soort conclusies te trekken.
Het is niet dat ik voor de decoder ben, maar ik ga niet zomaar iets roepen dat ik niet bewijzen kan.
Zou zomaar kunnen. Maar het is niet erg wetenschappelijk om die conclusie te trekken op die manier. Dat is alles wat ik zeg.Hippocampus schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:31:
Denk jij niet dat iets wat overal gratis op tv te zien is niet vanzelfsprekend meer kijkers heeft dan iets wat achter een decoder zit ? Ik zeg niet dat dat de ENIGE reden is dat er minder kijkers zijn.
Ik vind het erg jammer dat het artikel roept dat er in 2009 80 miljoen kijkers hebben afgehaakt zonder enige reden te suggereren. Maar toen was er op de BBC toch nog F1? En in NL, FR, IT, dus zeg het maar. Amerika kijken ze toch al niet, dus daar ligt het niet aan. Ik heb geen overzicht van waar het allemaal achter decoder zit/zat/komt rond 2009. Want 80 miljoen vind ik een teruggang die best dramatisch is. Maar waar ligt het aan? Ik heb geen gegevens? Jij?
btw: ik snap het mogelijke verband wel degelijk. Zeker met de crisis. Maar toch zien die lui er brood in, dus waarschijnlijk beroepen ze zich op cijfers van andere sporten of programmering. Ik weet het ook niet. Maar je zou zeggen dat Sky niet zomaar €100mln gaat uitgeven terwijl ze op hun vingers kunnen natellen dat het niet gaat werken.
[ Voor 17% gewijzigd door mphilipp op 16-02-2013 22:38 ]
Overigens is het trekken van mijn conclusie niet op wetenschap gestoeld nee, het is gewoon mijn beredenering.
Maar hoe zie jij het verhogen van het prijzengeld ervoor zorgen dat sponsoren niet weglopen ? In mijn ogen is dit alleen om de teams tegemoet te komen doordat ze KANS maken op meer % van de tv inkomsten. Dit zie ik dus ook als de plank misslaan, ze hadden beter ieder team evenveel korting of uitkering kunnen geven, ongeacht wie er wint.
Trek ik die conclusie ergens dan?Hippocampus schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:56:
Maar hoe zie jij het verhogen van het prijzengeld ervoor zorgen dat sponsoren niet weglopen ? In mijn ogen is dit alleen om de teams tegemoet te komen doordat ze KANS maken op meer % van de tv inkomsten. Dit zie ik dus ook als de plank misslaan, ze hadden beter ieder team evenveel korting of uitkering kunnen geven, ongeacht wie er wint.
Ik denk dat je mijn opmerking bedoelt dat de teams nu meer geld van de tv inkomsten krijgen. Dat is gewoon een feit: ze krijgen meer geld. Punt. Daar houdt mijn conclusie op. Ik weet niet genoeg van de exacte inkomsten van een team om te kunnen bepalen of het een het ander opheft/compenseert. Het zou kunnen, maar ik kan er geen zinnig woord over zeggen.
Laat ik nog maar eens herhalen dat men natuurlijk niet gek is. Als er straks geen hond meer kijkt omdat het te duâh is, dan veranderen ze het echt wel. Er zijn altijd mensen die ervoor willen betalen, maar ik denk ook niet dat het slim is om alles helemaal achter de decoder te gooien. Maar ik denk dat ze er vanzelf wel van terug komen als blijkt dat hun rekensommetjes niet klopten en de inkomsten tegenvallen. Als die onkomsten niet tegenvallen, en de kijkcijfers ook niet tegenvallen of zelfs weer toe gaan nemen, dán moet je je pas zorgen maken. Want dan kun je gewoon de knip gaan trekken, klaar.
Vroegâh, toen ik nog een klein manneke was, werd ik om 4 uur 's-nachts wakker gemaakt als Muhammed Ali moest boksen (zo oud ben ik dus). Later is boksen ook achter de decoder verdwenen. Het laatste wat ik gezien heb was Tyson-Bruno. Sindsdien niet meer gezien, dus blijkbaar verdienen ze voldoende achter dat kastje.
Maar ik snap nog steeds niet waarom die 80 miljoen kijkers hebben afgehaakt in 2009. Weet nou echt niemand wat er toen voor vreselijks gebeurde? Het begin van de kredietcrisis?
2009 was het saaiste formule 1 seizoen ooit, ik heb die ook niet echt gevolgd en behoor daar dus ook tot de afhakers. Daarnaast wie zich zorgen maakt over de inkomsten, die worden betaald door iedereen met een abonnement op de betreffende zender. Betaald is betaald ook al kijkt 90% van de abonnees geen Formule 1mphilipp schreef op zondag 17 februari 2013 @ 02:43:
[...]
Trek ik die conclusie ergens dan?![]()
Ik denk dat je mijn opmerking bedoelt dat de teams nu meer geld van de tv inkomsten krijgen. Dat is gewoon een feit: ze krijgen meer geld. Punt. Daar houdt mijn conclusie op. Ik weet niet genoeg van de exacte inkomsten van een team om te kunnen bepalen of het een het ander opheft/compenseert. Het zou kunnen, maar ik kan er geen zinnig woord over zeggen.
Laat ik nog maar eens herhalen dat men natuurlijk niet gek is. Als er straks geen hond meer kijkt omdat het te duâh is, dan veranderen ze het echt wel. Er zijn altijd mensen die ervoor willen betalen, maar ik denk ook niet dat het slim is om alles helemaal achter de decoder te gooien. Maar ik denk dat ze er vanzelf wel van terug komen als blijkt dat hun rekensommetjes niet klopten en de inkomsten tegenvallen. Als die onkomsten niet tegenvallen, en de kijkcijfers ook niet tegenvallen of zelfs weer toe gaan nemen, dán moet je je pas zorgen maken. Want dan kun je gewoon de knip gaan trekken, klaar.
Vroegâh, toen ik nog een klein manneke was, werd ik om 4 uur 's-nachts wakker gemaakt als Muhammed Ali moest boksen (zo oud ben ik dus). Later is boksen ook achter de decoder verdwenen. Het laatste wat ik gezien heb was Tyson-Bruno. Sindsdien niet meer gezien, dus blijkbaar verdienen ze voldoende achter dat kastje.
Maar ik snap nog steeds niet waarom die 80 miljoen kijkers hebben afgehaakt in 2009. Weet nou echt niemand wat er toen voor vreselijks gebeurde? Het begin van de kredietcrisis?
Zeg ik dat dan ? Het is gewoon een vraag. Jij komt met het artikel, en ik stel gewoon de vraag of en zoja hoe jij het interpreteer. Stop met conclusies trekken
Uit het artikel:
For the first time this year they will receive 63% of F1's total profits as prize money, meaning that they also benefit from the increased money brought in from TV rights sales
Als ik aan prize money denk, denk ik aan diegene die ook daadwerkelijk iets winnen. (Nogmaals mijn redenering)
Verder staat er ook nog:
We do monitor the new strategy to go to pay TV. It may increase the fan profile and 'educated' audience but we may have to review our sponsorship figures if the tendency becomes global
Daaruit haal ik toch echt dat de teams minder inkomen zien komen uit sponsorschap door het achter de decoder te plaatsen. (Nogmaals mijn redenering)
Hoe zitten jullie hier in? Zijn er oplossingen? Waarschijnlijk niet legaal. Gaat Belgie nog F1 uitzenden?
[ Voor 7% gewijzigd door RoyK op 17-02-2013 11:34 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Het leek alsof je daarop doelde, vandaar dat ik zei 'ik denk dat ...' het was nog geen conclusieHippocampus schreef op zondag 17 februari 2013 @ 03:33:
[...]
Zeg ik dat dan ? Het is gewoon een vraag. Jij komt met het artikel, en ik stel gewoon de vraag of en zoja hoe jij het interpreteer. Stop met conclusies trekken
Zoiets merkte ik al eerder op. Echter, er staat niet dat de teams minder inkomsten zien komen door het achter de decoder plaatsen. Er staat dat de team de zaak in de gaten houden omdat het wel eens zou kunnen zijn dat er minder/te weing kijkers komen door het achter de decoder plaatsen. En dat is niet meer dan logisch. Ik bestrijd ook nergens dat het afnemen van kijkcijfers een gevolg kan zijn, maar we moeten het zuiver houden. Die afname in 2009 is nog steeds een mysterie. En dan kan Fynerd wel roepen dat het het saaiste F1 seizoen aller tijden was, maar dat is een mening en die a)niet door iedereen gedeeld wordt en b)geen afname van 80 miljoen kijkers kan hebben veroorzaakt. Het is het jaar dat Brawn GP ineens opkwam en WK werd. Ik vond het een tamelijk spectaculair jaar. Maar goed, er zijn wel meer mensen hier die bepaalde GP's tot saai verklaard hebben waarbij ik (en vele anderen) op het puntje van hun stoel gezeten hebben. Zal wel een kwestie zijn van de verkeerde winnaar ofzoDaaruit haal ik toch echt dat de teams minder inkomen zien komen uit sponsorschap door het achter de decoder te plaatsen. (Nogmaals mijn redenering)
Maar ik zei eerder al dat 'we' teveel focussen op het abonnementsgeld. Het klopt dat het duur is (Sky Sports+HD pack kost je €30/maand btw) maar kijk ook even wat je ervoor terug krijgt. Als je moet kiezen tussen Mol in de studio achter een TV, onderbroken door reklame en de coverage van de BBC, maar dan voor een bepaald bedrag per maand, weet ik het wel. Hangt natuurlijk af hoeveel je ervoor moet betalen, maar je ziet dat RTL er gewoon niet mee toekwam. Mol snapt ook wel dat ie de wedstrijd niet fatsoenlijk kan verslaan vanaf de 3zits. Hij zal ook minder gemotiveerd zijn. Ik wed dat als Sport1 hem neemt (hij is toch Mr.F1 in Nederland) en hem weer langs de baan zet met een goede pitreporter en een secondant in de commentaarboot, het nivo dramatisch omhoog zal gaan. Misschien is dat wel die €15 waard.
Je krijgt er tenslotte ook meer voor: alle sessies live, geen reklame tussendoor en betere verslaggeving. Dat laatste moeten we natuurlijk nog zien, maar als het slecht is, moet iedereen gewoon massaal klagen en bv de abo's tussendoor opzeggen (precies als de BBC uitzendt natuurlijk
Kijk, ik betaal liever niets, laat dat duidelijk zijn. Maar als er dan betaald moet worden, laat het dan ook een beter programma zijn, zodat je iig erop vooruit gaat.
Ps, volgens mijn info gaat Mol niet naar sport1
[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 17-02-2013 12:43 ]
Voor veel mensen is die €15 per maand voor alleen de F1 gewoon echt te veel, ik kan het eenvoudig betalen maar ik weiger steun te leveren voor dit soort idiote praktijken.
mphilipp schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:15:
Die afname in 2009 is nog steeds een mysterie. En dan kan Fynerd wel roepen dat het het saaiste F1 seizoen aller tijden was, maar dat is een mening en die a)niet door iedereen gedeeld wordt en b)geen afname van 80 miljoen kijkers kan hebben veroorzaakt. Het is het jaar dat Brawn GP ineens opkwam en WK werd. Ik vond het een tamelijk spectaculair jaar. Maar goed, er zijn wel meer mensen hier die bepaalde GP's tot saai verklaard hebben waarbij ik (en vele anderen) op het puntje van hun stoel gezeten hebben. Zal wel een kwestie zijn van de verkeerde winnaar ofzo
In die link staat een artikel met verklaringen voor de daling in kijkers. De redenen die ze aangeven komt direct van FOM Global Broadcast Report 2009.AquaSheep schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:29:
Het seizoen 2009 had maar 17 races ipv 18 races in 2008. Daarnaast voor Brazilië deed Massa nog tot het aller aller allerlaatste moment mee met het kampioenschap. De verandering in begintijden van de races had ook invloed op de kijkcijfers in Azië.
http://pitpass.com/fes_ph...item.php?fes_art_id=39946
Er kan wel gezegd worden dat we er goed vanaf zijn met 15 euro p/m tegenover SKY 30,- p/m. Maar dat is appels met peren vergelijken vind ik. Bij Sky krijg je een hele rits aan andere zenders erbij die populaire series/films uitzenden.
Ik zag iemand zeggen dat een pay per view wedstrijd 5,95 zou kosten. Maar ik heb dat nergens bevestigd gezien en als ik het vergelijk bij ziggo om een voetbal wedstrijd te kijken dan kost het 6,95. Klein rekensommetje is het 13,- euro voor 2 f1 wedstrijden. En ik ga ervanuit dat het alleen de zondag is en geen kwalificatie. Dan ben je toch beter uit als je maand abbo neemt voor 15,- als je ook de kwalificatie wilt zien.
Het is dat Sport 1 nu 1e 3maanden voor 5euro per maand doet en dat is wel te overwegen in het begin. Maar wie zegt dat deze aanbieding volgende maand nog aanwezig is? Het zou me niks verbazen als die dan weer weg is om flink te cashen bij de F1 kijkers.
Ik zelf weet nog niet wat ik ga doen maar baal hier wel ontzettend van. Wellicht dat ik zwart ga kijken of de races die niet live wordt uitgezonden door de BBC downloaden. Maar dat ligt er puur aan hoe snel ze gereleased worden, heb namelijk geen zin om tot maandag te wachten. Persoonlijk gun ik Sport1 geen dubbeltje van mij, gewoonweg omdat ik geforceerd wordt om te betalen voor iets wat ik 20jaar met veel plezier normaal heb kunnen kijken. Dan erbij weet ik wel bijna 100% zeker dat de verslaggeving en opzet zowieso niet tegen de uitzending van BBC of SKY aankan. Wij Nederlanders hebben helaas niet zoveel in te brengen in de F1 (denk aan coureurs/ontwerpers/teambazen/ex WK etc). Persoonlijk heb ik geen zin om naar een Doornbos of Cwalbers als sidekick aan te horen.
Conclusie:
15,- p/m om 2 weekenden F1 te kijken is te duur, ik geef zelf niks om de andere sporten
13,- p/m om 2 zondagen F1 te kijken zonder kwalificatie vind ik ook te duur en ik kijk graag de kwalificatie.
Zwart en/of download = win (geen extra kosten en goede verslaggeving bij SKY Sports)
+ we hebben nog de BBC uitzendingen wat bovenbestaande eigenlijk alleen nog duurder maakt.
Ben benieuwd hoe men het vind als we straks ook apart moeten gaan betalen voor verschillende content bv, Nieuws, kinder programmas, reis, docu's enz

Sport hoor in mijn ogen gewoon beschikbaar te zijn voor iedereen.
Probleem zijn niet de zenders, maar ligt gewoon bij de FIA.
Die is afgelopen 30 jaar alleen maar bezig geweest met eigen zaken te vullen, en daar krijgen wij als fan's nu de rekening voor.
Ik doe daar niet aan mee, oplossing staat al te wachten:

[ Voor 17% gewijzigd door seninha op 17-02-2013 13:52 ]
Veel vragen over Sport 1, nog geen antwoord pic.twitter.com/xhlDbEjH
Foto weergeven
5 u Jasper @jaspervs1979
@Olav_Mol Dat kan 3 dingen betekenen: 1. Jij weet ook niks, 2. Je bent nog in onderhandeling, 3. Je bent er al uit en mag niks zeggen.
Openen
55 min. Olav Mol @Olav_Mol
@jaspervs1979 1 en 3 zijn igg niet goed: ik mag altijd alles zeggen en ik weet alles altijd hahahaha
Ik snap niks van twitter dus maar copy paste gedaan..
+1 voor de moderators trouwens die voorgaande seizoenen relatief streng waren over posts over olav mol en/of kwaliteiten van uitzendingen en die dit nu toe laten.
Sorry voor de zondag zin hierboven..
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Persoonlijk kijk ik altijd naar de kosten t.o.v. hoe lang het duurt en wat ik daar eventueel voor zou moeten laten. Per race 1 rondje minder in de kroeg besteden of 1 pakje sigaretten minder (ik rook zelf niet) en je heb er al weer een race uit. Daarnaast heb je (als je die hard fan bent en in ieder geval kwalificatie en race kijkt) per raceweekend in ieder geval 4 uur kijk plezier. Is minder dan 2 euro per uur. Laten we eerlijk zijn, waar kan je je nog vermaken voor 2 per uur?
Uiteraard is het zuur dat het altijd vrij beschikbaar was en nu achter de decoder verdwijnt, maar dat is nu eenmaal de trend die de technologische ontwikkeling met zich meebrengt. Of je krijgt een reclame blok met F1 er tussen door, of het moet op een andere manier betaald worden. Door alle technische mogelijkheden om Live tv te onderbreken en later te resumen en de reclame door te skippen wordt het voor adverteerders steeds minder interessant. En het geld moet ergens vandaan komen.
Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet afvragen of ze iets anders willen laten om uiteindelijk 15 euro per maand op te brengen om formule 1 te blijven kijken. Ik kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken en kan mij zeker vinden in bepaalde principiële overwegingen, maar dingen veranderen nou eenmaal.
Deze oplossing zou ik ook graag willen, woon alleen in een appartement en heb dus te maken met een vve. Daarom gisteren een Sport1 abbo afgesloten.
Denk dat deze zin al genoeg was geweest.bassio schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:20:
Ik heb al sport 1 dus ik ga gewoon lekker kijken.
Als je het heb dan is het heel makkelijk om te roepen dat het maar €2 per uur kost.
Denk dat het hier voornamelijk gaat over fan's die nu opeens worden genoodzaak om extra centen uit te geven voor iets wat altijd gratis was.
Ik meende dat het 5,95 kost, de wedstrijd alleen. Maar volgens Ziggo kosten losse (voetbal)wedstrijden inderdaad €6,95. Als dit voor de F1 alleen de race zelf is wordt je nog mega hard genaaid.Raven__NL schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:42:
Grappig dat sommige mensen bereid zijn om te betalen voor een goede show en op locatie. Iets wat tot op een paar jaar geleden vrij normaal was en daar hoefden we ook niet voor te betalen. Totdat RTL besloot om vanuit Hilversum de verslaggeving te doen.
Er kan wel gezegd worden dat we er goed vanaf zijn met 15 euro p/m tegenover SKY 30,- p/m. Maar dat is appels met peren vergelijken vind ik. Bij Sky krijg je een hele rits aan andere zenders erbij die populaire series/films uitzenden.
Ik zag iemand zeggen dat een pay per view wedstrijd 5,95 zou kosten. Maar ik heb dat nergens bevestigd gezien en als ik het vergelijk bij ziggo om een voetbal wedstrijd te kijken dan kost het 6,95. Klein rekensommetje is het 13,- euro voor 2 f1 wedstrijden. En ik ga ervanuit dat het alleen de zondag is en geen kwalificatie. Dan ben je toch beter uit als je maand abbo neemt voor 15,- als je ook de kwalificatie wilt zien.
Het is dat Sport 1 nu 1e 3maanden voor 5euro per maand doet en dat is wel te overwegen in het begin. Maar wie zegt dat deze aanbieding volgende maand nog aanwezig is? Het zou me niks verbazen als die dan weer weg is om flink te cashen bij de F1 kijkers.
Ik zelf weet nog niet wat ik ga doen maar baal hier wel ontzettend van. Wellicht dat ik zwart ga kijken of de races die niet live wordt uitgezonden door de BBC downloaden. Maar dat ligt er puur aan hoe snel ze gereleased worden, heb namelijk geen zin om tot maandag te wachten. Persoonlijk gun ik Sport1 geen dubbeltje van mij, gewoonweg omdat ik geforceerd wordt om te betalen voor iets wat ik 20jaar met veel plezier normaal heb kunnen kijken. Dan erbij weet ik wel bijna 100% zeker dat de verslaggeving en opzet zowieso niet tegen de uitzending van BBC of SKY aankan. Wij Nederlanders hebben helaas niet zoveel in te brengen in de F1 (denk aan coureurs/ontwerpers/teambazen/ex WK etc). Persoonlijk heb ik geen zin om naar een Doornbos of Cwalbers als sidekick aan te horen.
Conclusie:
15,- p/m om 2 weekenden F1 te kijken is te duur, ik geef zelf niks om de andere sporten
13,- p/m om 2 zondagen F1 te kijken zonder kwalificatie vind ik ook te duur en ik kijk graag de kwalificatie.
Zwart en/of download = win (geen extra kosten en goede verslaggeving bij SKY Sports)
+ we hebben nog de BBC uitzendingen wat bovenbestaande eigenlijk alleen nog duurder maakt.
De races downloaden via usenet is ook wel een aardige inderdaad! Volgens mij werden afgelopen seizoen de races toch vaak wel dezelfde dag gepost op usenet
Ik wilde ook nog naar Spa om de race live bij te wonen, maar die heb ik geannuleerd...ik ga Bernie en consorten niet meer blij maken met mijn geld.
Volgens de voorwaarden tot en met 23 maart. Je kan dus het beste 11 maart bestellen, dan pak je Canada (9 juni, dus binnen 3 maanden) ook nog mee.Raven__NL schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:42:
Voor dat geld heb je 6 (weekend) kaartjes voor het WEC, op Spa, of zo. Dan krijg je een 6 uurs race, je mag op alle tribunes komen + paddock, meer actie en veel mooiere auto's.Cubic X schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:22:
Ik wilde ook nog naar Spa om de race live bij te wonen, maar die heb ik geannuleerd...ik ga Bernie en consorten niet meer blij maken met mijn geld.
Passen ze de F1 bolides voor het WEC nog extra aan zodat ze nog mooier worden dan tijdens de reguliere F1 wedstrijden? En mag er tijdens zo'n 6 uur wel bij-getankt worden? Anders moet er wel een gigantische tank in zo'n hele mooie Formule 1 bolide worden weggewerkt.Niellie41 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:22:
[...]
Voor dat geld heb je 6 (weekend) kaartjes voor het WEC, op Spa, of zo. Dan krijg je een 6 uurs race, je mag op alle tribunes komen + paddock, meer actie en veel mooiere auto's.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Opvallend veel mensen hebben dergelijke sentimenten. Te meer omdat Spa mogelijk verdwijnt omdat het niet winstgevend genoeg zou zijn.Cubic X schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:22:
Endurance rijden ze toch niet met F1-auto's? Daar zijn die dingen simpelweg niet op gebouwd, ook met een grotere tank krijg je binnen de kortste keren problemen omdat ze gewoon geënt zijn op wedstrijden van maximaal 1,5-2 uur.hardware-lover schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:34:
Passen ze de F1 bolides voor het WEC nog extra aan zodat ze nog mooier worden dan tijdens de reguliere F1 wedstrijden? En mag er tijdens zo'n 6 uur wel bij-getankt worden anders moet er wel een gigantische tank in zo'n hele mooie Formule 1 bolide worden weggewerkt.
Ik twijfel heel erg of jou reactie wel serieus was.hardware-lover schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:34:
[...]
Passen ze de F1 bolides voor het WEC nog extra aan zodat ze nog mooier worden dan tijdens de reguliere F1 wedstrijden? En mag er tijdens zo'n 6 uur wel bij-getankt worden? Anders moet er wel een gigantische tank in zo'n hele mooie Formule 1 bolide worden weggewerkt.
Endurance races kunnen niet met F1 auto's gereden worden. Na 1.5 uur valt een F1 auto uit elkaar.
Je mag wel tanken, alleen moet dat bij het benzinestation tegenover het circuit. Dan rijden ze rechtdoor bij La Source, steken ze de rotonde over, tanken en weer terug de baan op.
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 17-02-2013 20:45 ]
Uiteindelijk sponsor je op deze manier alsnog een piraatseninha schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:28:
[...]
Denk dat deze zin al genoeg was geweest.![]()
Als je het heb dan is het heel makkelijk om te roepen dat het maar €2 per uur kost.
Denk dat het hier voornamelijk gaat over fan's die nu opeens worden genoodzaak om extra centen uit te geven voor iets wat altijd gratis was.
Niellie41 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:44:
[...]
Ik twijfel heel erg of jou reactie wel serieus was.
Dit is toch het F1 topic?
Testing, one, two ...
Maar mijn excuses voor het vergelijken van een F1 kaartje met een WEC kaartje.
[ Voor 44% gewijzigd door Niellie41 op 17-02-2013 21:33 ]
Ben ik helemaal met je eens, maar zo is de markt nou eenmaal en that's what makes the world turn these days. Het gaat alleen om geld. Ik had Sport1 al, dus voor mij maakt het niet uit. Mijn vader daar in tegen, die doet het echt voor de F1 en die hoor ik ook klagen. Waarom RTL het niet doet is mij nog niet helemaal duidelijk..seninha schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:48:
Ik snap echt niet dat sommige het ok vinden dat F1 achter een decoder gaat.![]()
Ben benieuwd hoe men het vind als we straks ook apart moeten gaan betalen voor verschillende content bv, Nieuws, kinder programmas, reis, docu's enz![]()
Sport hoor in mijn ogen gewoon beschikbaar te zijn voor iedereen.
Probleem zijn niet de zenders, maar ligt gewoon bij de FIA.
Die is afgelopen 30 jaar alleen maar bezig geweest met eigen zaken te vullen, en daar krijgen wij als fan's nu de rekening voor.
Ik doe daar niet aan mee, oplossing staat al te wachten:
[afbeelding]
a)ik zeg nergens dat we goed af zijn. Ik geef alleen aan dat het ginds nóg duurder is. Conclusies trekken is erg moeilijk blijkbaarRaven__NL schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:42:
b)ik geef de prijs voor het Sky Sports + HD pakket. Dat is volgens mij niet inclusief de filmzenders, maar alleen sport (voetbal, rugby etc) en alleen even als referentie; ik heb geen studie gedaan naar Sky, alleen even sky.co.uk ingetikt en op shop geklikt. Kan iedereen doen, krijg je ook geen vreemde conclusies
En for the record: ik krijg de indruk dat er lieden zijn die denken dat ik de decoder-move verdedig. Maar dat klopt niet. Ik zeg zelfs nog excpliciet dat ik liever niets betaal. Maar daarbij (en dan speel ik even advocaat van de duivel) of je niet moet kijken naar wat je ervoor krijgt. That's it.
Thanks! Die grote teruggang kwam dus door het aanpassen van de uitzendtijden. En dan meteen de grootste klap in China. Dat is dus een probleem dat lastig op te lossen is als je iets globaal uitzendt...Doe je het voor hen 'goed', is het voor ons weer een onhandig tijdstip. Maar goed, als het zo simpel is, zou dat op te lossen moeten zijn zou je denken. Of niet, en zitten ze gewoon met een probleem.AquaSheep schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:17:
[...]
In die link staat een artikel met verklaringen voor de daling in kijkers. De redenen die ze aangeven komt direct van FOM Global Broadcast Report 2009.
Evengoed denk ik echt wel dat men de FOM terugfluit als er straks veel mensen afhaken in Europa als de F1 gewoon nergens meer gratis (nou ja...goedkoop dan) te kijken is. Het gaat iedereen uiteindelijk om de centen. En wij zijn ook niet helemaal machteloos: als we nu allemaal gebruik maken van die aanbieding om 3 maanden Sport1 voor €5, en daarna massaal opzeggen. Helaas ga je dat nooit landelijk voor elkaar krijgen, maar het zou dè manier zijn om ervoor te zorgen dat ze luisteren naar de klanten/fans. Vote with your wallet. Sport1 heeft een hoop centjes betaald, en als ze dat in rook op zien gaan, draait men echt wel bij.
Maar ja...krijg alle F1 fans in Nederland maar op 1 lijn om zo'n actie te organiseren...
Ik ben algeheel autosport liefhebber, al jaren en jaren, met een ruime voorkeur voor de F1. Dat zal zeker niet af gaan nemen nu het bij Sport1 achter een betaalservice lijkt te verdwijnen, sterker, van mij mag het gerust. Als men RTL als volwaardige F1 zender beschouwde dan komt er spontaan een glimlach op mijn gezicht. Dat is namelijk al jaren niet meer het geval. Kom op zeg, wie gaat er nu Formule 1 kijken tussen de reclames i.p.v. reclames tijdens Formule 1. Als ze dat tijdens het voetbal zouden durven dan is er geen hond meer die zo'n zender als volwaardig beschouwd, maar bij een Formule 1 wedstrijd moet dat maar voor lief worden genomen? Dacht het niet. Ik heb een moeilijk F1 jaar achter de rug omdat ik de sport in al zijn glorie (via de TV) wil aanschouwen, vanaf de eerste vrije training tot ruim na de finishvlag. Daarom heb ik het laatste jaar diverse races uitgesteld bekeken, enkele uren later dan life gereden, maar wel in de beste kwaliteit en zonder (geplande) onderbrekingen. Ik geniet namelijk van elke race en dat hoeft niet perse life te zijn als daar een prachtuitzending tegenover wordt gesteld. Dus wat de BBC life niet uitzond dat haalde ik via een andere weg wat later wel rechtstreeks bij onze Engelse fans weg en daarna kon ik in alle rust van de race genieten. Als Sport1 een aardig programma in elkaar weet te knutselen dan zal ik daar zeker wat geld voorover hebben, het zal me de kop niet kosten. Het gaat me dan vooral om het beeld en veel minder om het commentaar en zeker niet van Olaf Mol. Zelfs toen ie nog life op de circuits aanwezig was miste ie al een hoop tijdens de race. Die man heeft altijd veel te dicht op zijn monitor gezeten en miste daardoor het overzicht en zag zoveel over het hoofd dat ik me soms wel eens afvroeg of ie wel naar hetzelfde programma zat te kijken? Dat had ie zelf ook wel in de gaten maar hij kan er blijkbaar mee leven, ik minder. Dat werd vanuit de studio alleen nog maar erger dus een groot gemis zal ik het niet vinden als ik zijn stem niet te horen zal krijgen bij Sport1. Het gemis van BBC als uitzender van alle races was dan ook groot maar ik kon er gelukkig een mouw aanpassen.Niellie41 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:32:
Ik ken genoeg mensen die denken dat F1 het enige is wat er bestaat.
Dus nu ga ik eens kijken wat Sport1 gaat brengen en mocht dat uiteindelijk toch tegen gaan vallen dan ga ik op die voet verder zoals ik het afgelopen jaar heb gedaan. Ik moest er alleen voor waken dat ik niet verrast werd door een of ander nieuwsbericht waarin de uitslag bekend werd gemaakt, dat was eigenlijk mijn grootste zorg
V.w.b. mijn reactie op je WEC berichtje, ik ben ook tamelijk zwart/wit ingesteld en dit topic betreft nu eenmaal het formule 1 circus (met alles wat daarbij hoort dan) en we hebben ook een algemeen race topic hier op Tweakers.net, meer wilde ik er eigenlijk niet mee duidelijk maken.
Testing, one, two ...
Skysports kost om precies te zijn 21 pond. Voor HD betaal je 11pond meer. 32pond dus om sport in HD te kunnen kijken, daarnaast moet je ook beschikken over een basis abo van 21,5pond. Dan ben je dus ff 53,5 pond per maand kwijt voor een beetje Formule 1, Rugby en Engels voetbal. Buitenlands voetbal zenden ze al niet eens uit en zenders als ESPN etc vallen buiten dit sport pakket. Over belachelijke prijzen gesproken.. Maarja ze hebben wel een dedicated F1 kanaalmphilipp schreef op maandag 18 februari 2013 @ 02:32:
[...]
a)ik zeg nergens dat we goed af zijn. Ik geef alleen aan dat het ginds nóg duurder is. Conclusies trekken is erg moeilijk blijkbaar
b)ik geef de prijs voor het Sky Sports + HD pakket. Dat is volgens mij niet inclusief de filmzenders, maar alleen sport (voetbal, rugby etc) en alleen even als referentie; ik heb geen studie gedaan naar Sky, alleen even sky.co.uk ingetikt en op shop geklikt. Kan iedereen doen, krijg je ook geen vreemde conclusies
En for the record: ik krijg de indruk dat er lieden zijn die denken dat ik de decoder-move verdedig. Maar dat klopt niet. Ik zeg zelfs nog excpliciet dat ik liever niets betaal. Maar daarbij (en dan speel ik even advocaat van de duivel) of je niet moet kijken naar wat je ervoor krijgt. That's it.
[ Voor 5% gewijzigd door fynrd1 op 18-02-2013 02:59 ]
Hé mannen, en nu bedtijd hè?
[ Voor 75% gewijzigd door hardware-lover op 18-02-2013 03:06 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
De discussie ging over de meerwaarde van F1 ten opzichte van andere klassen, dus dat lijkt me glorieus ontopiquehardware-lover schreef op maandag 18 februari 2013 @ 02:55:
V.w.b. mijn reactie op je WEC berichtje, ik ben ook tamelijk zwart/wit ingesteld en dit topic betreft nu eenmaal het formule 1 circus (met alles wat daarbij hoort dan) en we hebben ook een algemeen race topic hier op Tweakers.net, meer wilde ik er eigenlijk niet mee duidelijk maken.
Niellie, niet erg raar als je na gaat dat dit EEN F1 TOPIC is.Niellie41 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:32:
Vind het erg jammer dat je elke keer weer F1 zit af te kraken. We weten nu wel dat er andere auto sporten zijn die goedkoper, of (volgens jou ) veel leuker zijn.
Maar het feit blijft, dat er nog steeds mensen op dit planeet rondlopen die nu eenmaal de F1 virus te pakken hebben.
Daar zul je toch echt mee moeten leren leven
Je kan natuurlijk ook gewoon deze topic vermijden en alleen de Algeme race topic bezoeken
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1519902
Zelf ben ik een hele grote F1 fan, maar daarnaast kijk ik zoveel mogelijk auto/motorsport.
Of dit nou WEC, NASCAR,WRC of MotoGP is dat maakt mij niet uit.
Tja ik vind endurance vaak saai, na 2 uur is de volgorde op de baan al beslist en dan is het alleen nog afwachten of de auto's het uithouden tot de finish. Een van de dingen die Le Mans nog interesant maken zijn de onervaren rijders en de verschillende race klassen.Niellie41 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:32:
Maar je hebt absoluut een punt over veel te dure kaarten, maar dat geldt denk niet alleen voor F1, dat geldt denk ook voor andere race klassen. Ik denk dat circuits sowieso te lijden hebben onder TV uitzendingen. Ik zou echt graag nog een keer naar Le Mans willen, maar als ik heel eerlijk ben: Het wordt nu 24 uur live uitgezonden in NL met co-comentators met Le Mans ervaring, en sinds dien twijfel ik wel of ik ooit nog ga. Je hebt thuis op de bank met de ipad op schoot veel meer overzicht, je hebt je eigen bedje staan, dat slaapt toch wat beter dan een tentje met een lek luchtbed. Mijn eigen koelkast met betaalbaar bier en eten, en als die leeg is haal ik voor een tientje een nieuw krat bij de supermarkt om de hoek in plaats van veel te duur waterig bier op een circuit.
Als ik nou moet kiezen tussen 500 euro uitgeven aan een race weekend (kaartje, verblijf, vervoer, eten en drinken) dan geef ik toch liever maar 180 euro per jaar uit aan sport 1. Maar goed ik begin een ouwe zak te worden denk ik.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik zag ergens in dit topic langskomen dat er onder de 200k kijkers in NL zijn. Daar is toch geen winst mee te maken? Elk nieuw programma dat zoiets scoort wordt direct van de buis gehaald.
De Verstappen-jaren waren achteraf tropen-jaren voor de kijkcijfers; http://www.verstappen.nl/nieuws/2006/12/6553.html
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Dit topic is gesloten.
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.