I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kan, Alonso moet in ieder geval nog stoppen..
Toch een stop van Kimi.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Minder Brandstof, auto is lichter.ThaStealth schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:24:
Waarom is een stop later in de race korter?
Zijn de monteurs dan pas wakker?
(Volgens van Dam zijn de stops op het einde van de race sneller..)
How do you save a random generator ?
Ik zet m'n geld op Kimi.
[ Voor 26% gewijzigd door JeroenTheStig op 07-07-2013 15:29 ]
lulkoek. De hoeveelheid brandstof gaat echt geen halve seconde uitmaken in een stop lijkt me. Ik heb McLaren eerste stops zien maken van 2.4 seconden. Volgens mij kletst'ie weer onzin om de stilte te vullen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
waarom heeft dat invloed op het wisselen van banden? Het optillen gaat wel makkelijker, maar dan moeten ze gewoon een bodybuilder dat werkje laten doen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
39
Mess with the best, die like the rest
Op Sport1 ofzo?ThaStealth schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:32:
Albers weet waar de dichtstbijzijnde pizzeria is.... Zal hij vaak tijdens de race gezeten hebben...
Weet dat het belachelijk is.Firesphere schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:29:
[...]
lulkoek. De hoeveelheid brandstof gaat echt geen halve seconde uitmaken in een stop lijkt me. Ik heb McLaren eerste stops zien maken van 2.4 seconden. Volgens mij kletst'ie weer onzin om de stilte te vullen.
Maar de rijder zou wat later kunnen aanremmen bij pit entry en wat harder uitaccellereren bij exit.
(Verder klinkt het wmb ook erg onlogisch.)
Ja, Albers en van Dam doen het commentaar...
Irritant mannetje en iemand die geen fluit van F1 begrijpt..
Daarstraks toen alonso achter Hamilton zat was hij bij elke bocht "here we go" aan het zeggen 3-4 rondes lang, terwijl een blinde oma kon zien dat hij max ernaast kon komen..
[ Voor 26% gewijzigd door ThaStealth op 07-07-2013 15:36 ]
(Ik gun het hem wel hoor)
daar gaat het ook ommat.hi.as schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:34:
ahh, ik dacht dat het om het stilstaan ging.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
dan heeft de hoeveelheid brandstof totaal geen invloed. Onzin dus van degene die dat zei
Brandstof is opzich het enige wat verandert, dus hoe wil je anders het tijdverschil uitleggen ?mat.hi.as schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:40:
[...]
dan heeft de hoeveelheid brandstof totaal geen invloed. Onzin dus van degene die dat zei
Nu maar hopen dat RAI in de laatste ronde met DRS er voorbij komt
Er is amper stilsta-tijd verschil. Die ene honderste de ene keer t.o.v. de andere keer is niet door de hoeveelheid brandstof. Die tijds"besparing" zal echt in de milliseconden liggen. De man met de krik hangt sowieso met z'n volle gewicht op die krik om zo snel mogelijk dat ding omhoog te krijgen, die kilo's doen echt niet zoveel.enchion schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:42:
[...]
Brandstof is opzich het enige wat verandert, dus hoe wil je anders het tijdverschil uitleggen ?
toeval, routine, eerste stop het spannedste of laatste stops zijn crucialer en gaan beter. Ik weet het ook nietenchion schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:42:
[...]
Brandstof is opzich het enige wat verandert, dus hoe wil je anders het tijdverschil uitleggen ?
Maar mooi 2 & 3 van Lotus!
Idd, dat heeft hen de overwinning gekost.gambieter schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:38:
Ik snap Lotus niet, die spelen het teamorder spelletje erg slecht.
Gido ook weer kansloos laatste.... Denk dat we die na dit jaar niet meer terug zien. Wat mij betreft beter is, liever geen Nederlander in de F1 dan eentje die achteraan rijdt.
Mee eens, dit keer heeft Vettel er echt voor moeten vechten.Metalrick schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:49:
Als er een verdiende win is voor VET is het deze wel, heerlijk spannend
39
Lotus teamorders waren idd ongeveer 20 rondjes te laat, en dat voor een team wat de strategie altijd erg goed geregeld heeft.
Ik geloof graag dat Raikkonen hier de pest aan begint te krijgen, de vorige race vroeg hij al geirriteerd waarom ze hem niet naar binnen gehaald hadden met de SC. Zou leuk zijn als hij naar RB zou gaangambieter schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:47:
Lotus had hier echt kansen, maar ze spelen het strategisch gewoon slecht. Als je 2 auto's in die positie hebt, dan moet je ze gebruiken. Jammer.
Albers moet eens het verschil leren tussen heb en heeft en tussen als en dan. Je bent niet sneller als, je bent sneller dan. En van hij heb gaan mijn nekharen overeind staan. Niet dat ik zo goed ben in Nederlands, maar dit is gewoon tenenkrommend.ThaStealth schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:34:
[...]
Ja, Albers en van Dam doen het commentaar...
Irritant mannetje en iemand die geen fluit van F1 begrijpt..
Daarstraks toen alonso achter Hamilton zat was hij bij elke bocht "here we go" aan het zeggen 3-4 rondes lang, terwijl een blinde oma kon zien dat hij max ernaast kon komen..
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Als je bewust meemaakt dat mensen die fouten maken is het inderdaad erg vervelend. Ook het zij/hun door elkaar halen is super irritant.MeNTaL_TO schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:53:
[...]
Albers moet eens het verschil leren tussen heb en heeft en tussen als en dan. Je bent niet sneller als, je bent sneller dan. En van hij heb gaan mijn nekharen overeind staan. Niet dat ik zo goed ben in Nederlands, maar dit is gewoon tenenkrommend.
Ik gun het Webber en Red Bull van harte, maar met name gelet op het constucteurskampioenschap vind ik dit persoonlijk gewoon competitievervalsing.
Renault moet trouwens echt eens wat aan haar strategiën gaan werken. Dit kost ze veel te veel punten.
Dat is zijn imageAzzKickah schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:17:
Ik vind Hamilton an sich een chille gast, maar wel een beeeetje jammer dat ie altijd die zonnebril ophoudt tijdens interviews en zo.
Wel vette race gezien vandaag! Jammer dat Raikkonen niet heeft gewonnen, maar ik zat de laatste vijf ronden echt op het puntje van mijn stoel
Sneu voor die cameraman, hoop dat hij er geen letsel aan over blijft houden
Regie was slecht. Heeft iemand massa gezien? Alleen een verre onboard vanaf Alonso.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Er zullen wel geen beelden zijn, anders laten ze niet die onboard van Alonso zien. Ben benieuwd wat het probleem is. Hoop niet een driver errorSenor Sjon schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:45:
Regie was slecht. Heeft iemand massa gezien? Alleen een verre onboard vanaf Alonso.
Die stond vrij snel achterstevoren dus viel ook weinig te zien... je zag 'm nog uitstappenSenor Sjon schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:45:
Heeft iemand massa gezien? Alleen een verre onboard vanaf Alonso.
Denk nog eens na over je postmeintje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:03:
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat Webber punten heeft kunnen scoren, door dat gedoe met die safety car situatie. Hij reed daar al achteraan en zat niemand in de weg bij een herstart, maar toch werd zijn rondje achterstand ongedaan gemaakt. Zo krijgen die kleine teams toch nooit een kans op een stunt? Het wordt de grote teams al zo makkelijk gemaakt door dat domme DRS systeem, en dan krijgen we ook nog dit soort grappen.
Ik gun het Webber en Red Bull van harte, maar met name gelet op het constucteurskampioenschap vind ik dit persoonlijk gewoon competitievervalsing.
Renault moet trouwens echt eens wat aan haar strategiën gaan werken. Dit kost ze veel te veel punten.
De regel is juist goed voor kleine temas, die vaak een ronde achter liggen.... Als het dan toevallig een RB is, moet de regel opeens niet gelden?
Enig probleem is dat die sky stream meestal een 10tal seconden achter komt.soulcrusher schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:57:
Precies, als commentator mag je toch wel fatsoenlijk nederlands verwachen. Ik heb deze race het beeld van sport1 met de audio van een sky stream, zoveel beter
Het unlappen is om te voorkomen dat gelapte achterblijvers tussen de koprijders blijven rijden en daardoor hinder kunnen veroorzaken bij de herstart. Het kan dus -net zoals vandaag- gebeuren dat dit een coureur van een topteam betreft, omdat door een fout deze rijder eerder in de race gelapt is geraakt. De race wordt dan pas geherstart op het moment dat de unlappers weer aangesloten zijn. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen topteams en mindere teams, dat zou ook niet eerlijk zijn. Soms heb je geluk bij een SC-situatie, soms niet. Een dergelijke situatie kan plots ontstaan en kun je als team nauwelijks op anticiperen.meintje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:03:
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat Webber punten heeft kunnen scoren, door dat gedoe met die safety car situatie. Hij reed daar al achteraan en zat niemand in de weg bij een herstart, maar toch werd zijn rondje achterstand ongedaan gemaakt. Zo krijgen die kleine teams toch nooit een kans op een stunt? Het wordt de grote teams al zo makkelijk gemaakt door dat domme DRS systeem, en dan krijgen we ook nog dit soort grappen.
Er is ooit een manipulatie geweest door het voormalige Renault-team onder hoede van Briatore. Toen moest Piquet Jr. met opzet zijn wagen crashen om een SC uit te lokken ten faveure van Alonso. De Spanjaard won hierdoor de GP van Singapore in 2008. Dat is niet onbestraft gebleven.
[ Voor 3% gewijzigd door Bee.nl op 07-07-2013 17:37 ]
Komt voort uit een dialect. Je hoord dit veel in de regios tussen Utrecht, Rotterdam en Amsterdam in. Maar het is niet zozeer regio verbonden. In nederland is het qua dialecten helemaal niet zo extreem, in andere landen neemt dit echt extreme vormen aan.MeNTaL_TO schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:53:
[...]
Albers moet eens het verschil leren tussen heb en heeft en tussen als en dan. Je bent niet sneller als, je bent sneller dan. En van hij heb gaan mijn nekharen overeind staan. Niet dat ik zo goed ben in Nederlands, maar dit is gewoon tenenkrommend.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Helemaal mee eens. Als iemand live commentaar moet geven, zorg dan in ieder geval voor een training Nederlands ...MeNTaL_TO schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:53:
[...]
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Waar het mij om gaat is dat het veld in rangorde achter de safety car reed. Webber reed helemaal achteraan, inclusief zijn rondje achterstand. Wanneer het veld volledig door elkaar geschud is heb ik hier geen moeite mee, met wat voor auto je ook rijdt. Bovendien kreeg Webber toestemming om de safety car voorbij te rijden op het moment dat de Marussia al lang en breed opgeruimd was. Met name met dat gedeelte heb ik wat moeite omdat er op dat moment geen reden meer was voor de safety car om langer buiten te blijven.Requiem19 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:28:
[...]
Denk nog eens na over je post.
De regel is juist goed voor kleine temas, die vaak een ronde achter liggen.... Als het dan toevallig een RB is, moet de regel opeens niet gelden?
Maar goed, er is al door meerdere mensen aangegeven dat dit protocol is. Ik zal er maar mee moeten leven
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ik zou het persoonlijk veel logischer vinden dat gelapte coureurs zich af laten zakken, maar inderdaad, dit is nu de regel.meintje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:44:
[...]
Maar goed, er is al door meerdere mensen aangegeven dat dit protocol is. Ik zal er maar mee moeten leven
Da's geen probleem met interactieve TVbeOnt schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:34:
[...]
Enig probleem is dat die sky stream meestal een 10tal seconden achter komt.
Ik had ook het beeld van Sport1 en geluid van Sky stream. Ik zeg Sport1 nu weer op, want bij de volgende race pak ik het beeld van RTL Duitsland wel.
Daaaaag Sport1
Mooi circuit overigens, we hadden erg goede plaatsen alwaar we alle bochten vanaf Mercedes tot en met Ford kurve konden zien! De F1-race vond ik tegenvallen maar zeker genoten van al het geweld (GP3, GP2, Porsche).
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wel fijn dat Lotus weer vooraan meedoet, jammer van vorige race, maar deze maakte het weer een heel eind goed, hopelijk blijven ze goed scoren en 'vingermans' wat minder
Was bang dat Lotus dit jaar vrij weinig meer voor elkaar zou krijgen.
Heeft Kimi nu eigenlijk dat record van Schumacher verbroken?
Snap die SC alleen niet, probleem opgelost, maar toch SC naar buiten, die ze niet gelijk naar binnen kunnen trekken omdat eerst heel dat circus weer in hetzelfde rondje moet komen.
Vind tegenwoordig dat ze al snel die wagen tevoorschijn halen, zou Mercedes daarvoor betalen?
Het probleem was dat er een auto oncontroleerbaar over het circuit rolde. Dat is een situatie waarbij je een full course yellow (ofetwel SC) toepast uit veiligheid.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:58:
Vind tegenwoordig dat ze al snel die wagen tevoorschijn halen, zou Mercedes daarvoor betalen?
Maar heb dat tegenwoordig wel vaker, waar ze vroeger met geel, of zwaaiend geel wegkwamen gaan ze nu die SC tevoorschijn halen, waarbij het gewoon minstens 4 rondjes duurt voor ie weer naar binnen kwam omdat iedereen moet ontdubbelen enzo
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat de gelapte coureurs in mogen halen en eerst x tijd voor de SC moet zitten voor de SC binnen kan komen. De SC was terecht.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:22:
Maar heb dat tegenwoordig wel vaker, waar ze vroeger met geel, of zwaaiend geel wegkwamen gaan ze nu die SC tevoorschijn halen, waarbij het gewoon minstens 4 rondjes duurt voor ie weer naar binnen kwam omdat iedereen moet ontdubbelen enzo
Moet die zelf weten, maar wat ik zo stom vind is dat die elke keer dingen als "I am pushing man!" zegt : Dat lijkt me zo raar om elke keer te horen van iemand uit je eigen teamAzzKickah schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:17:
Ik vind Hamilton an sich een chille gast, maar wel een beeeetje jammer dat ie altijd die zonnebril ophoudt tijdens interviews en zo.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Vorige race al geloof ikKeRsTmAnNeKe schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:58:
Heeft Kimi nu eigenlijk dat record van Schumacher verbroken?
Wat ik alleen niet zo snapte, waarom zijn die incidenten in de pits, (wiel van Webber en de exit van een Force India) pas ná de race onderzocht? Meestal gebeurd dat met incidenten aan het einde van de race, dit was beide vrij vroeg in de race nog
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Instappen bij een team met zware financiële problemen waarbij de salarissen van de coureurs niet worden uitbetaald, lijkt me geen prima instap. Daar testen om zo in de picture te komen is prima, maar ik zou voor wat meer zekerheid gaan.WoKo schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:58:
Goed nieuws voor Robin?
http://www.f1times.co.uk/news/display/07813
Ja klopt, ik verwachtte ook een Drive-through penalty of iets, maar die bleef uit. Was toch vrij duidelijk, had je meteen kunnen beslissen.BM schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:57:
[...]
Vorige race al geloof ik
Wat ik alleen niet zo snapte, waarom zijn die incidenten in de pits, (wiel van Webber en de exit van een Force India) pas ná de race onderzocht? Meestal gebeurd dat met incidenten aan het einde van de race, dit was beide vrij vroeg in de race nog
De rookie test is hem toegezegd, maar als de financien laag zijn kan deze sneller worden afgeblazen dan de race in hongarije. 1 a 2 races rijden en je teamgenoot voorblijven kan een beter beeld geven. Ook kan Robin zo meer ervaring opdoen door een heel weekeind te rijden.Martinspire schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:06:
[...]
Instappen bij een team met zware financiële problemen waarbij de salarissen van de coureurs niet worden uitbetaald, lijkt me geen prima instap. Daar testen om zo in de picture te komen is prima, maar ik zou voor wat meer zekerheid gaan.
Albers zegt op een gegeven moment op "lollige" manier "Zo, die camera doet het niet meer". Soort van "Kop die band maar even terug mensen"!
Vind het nogal ongepast van hem, aangezien er nog geen nieuws was over de conditie van de man.
Juist geen goed nieuws; Hulkenberg maakt het seizoen waarschijnlijk wel af en daarna zal Sauber echt geen plek hebben voor Frijns.WoKo schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:58:
Goed nieuws voor Robin?
http://www.f1times.co.uk/news/display/07813
Stel ze halen een grote sponsor binnen, alle geruchten wijzen naar Rusland en dan komt Petrov wel in die wagen. Als ze die sponsor niet binnen halen hebben ze paydrivers nodig en geen talent dat 0 euro meeneemt.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ach, van een rampencoureur als Albers verwacht je eigenlijk ook niks anders.ThaStealth schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:22:
Viel me nu pas op (heb stukje rond bandendrama van Webber nog een keer gekeken) met commentaar van Sport1.
Albers zegt op een gegeven moment op "lollige" manier "Zo, die camera doet het niet meer". Soort van "Kop die band maar even terug mensen"!
Vind het nogal ongepast van hem, aangezien er nog geen nieuws was over de conditie van de man.
-= Very annoying forum person =-
Daarom, zowel op de baan en naast de baan komt er weinig goeds vanaf. Hij heb de F1 gewoon niks te bieden.master_viper schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:29:
[...]
Ach, van een rampencoureur als Albers verwacht je eigenlijk ook niks anders.
Nou lijkt het voor de camera man redelijk mee te vallen, maar een wiel dat van je auto vliegt omdat het niet goed vast zat of wegrijden met een tankinstalatie aan de auto, het is beide niet echt ongevaarlijk..
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Argh, dat "Heb" de hele tijd in plaats van HEEFT. Normaal let ik niet op taalgebruik/grammatica, maar dat is te verschrikkelijk om te negeren!
Ik kon het even niet latenThaStealth schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:58:
[...]
Argh, dat "Heb" de hele tijd in plaats van HEEFT. Normaal let ik niet op taalgebruik/grammatica, maar dat is te verschrikkelijk om te negeren!
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Had ook nog ff een vraagje, iemand nog interesse in een Lotus of Caterham petje? Of wat goodies zoals een usb stick in de vorm van een F1 auto, van een of ander ijzer. Helaas heb ik ze zelf niet, maar ken iemand die ze vrij goedkoop verkoopt.
War is the only proper school of the surgeon.
Leek wel of ze marshalls tekort kwamen ofzoKw4kje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:10:
[...]
Ja klopt, ik verwachtte ook een Drive-through penalty of iets, maar die bleef uit. Was toch vrij duidelijk, had je meteen kunnen beslissen.
Reactie van Albers op Sport1 was idd niet echt netjes... Sowieso komt Red Bull er goed vanaf, 50K boete voor zo'n gevaarlijke situatie is een schijntje. Daarbij kreeg Webber z'n ronde ook met een gelukje terug.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Moet ik volgend jaar toch gaan juichen voor een RedBull...
En een geldboete deert zo'n team ook gewoon niet. Laat ze de volgende race vanuit de pits starten of een gridpenalty van 10 plekken, dan gaat men er de volgende keer wel zorgvuldiger mee om.BM schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:37:
[...]
Sowieso komt Red Bull er goed vanaf, 50K boete voor zo'n gevaarlijke situatie is een schijntje. Daarbij kreeg Webber z'n ronde ook met een gelukje terug.
Misschien gekke gedachtenkronkel maar zou Hulkenberg gokken dat Webber een Montoya'tje gaat doen en hij op deze manier beschikbaar is om zijn plek iig tot einde seizoen op te vullen?XyritZz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:24:
[...]
Juist geen goed nieuws; Hulkenberg maakt het seizoen waarschijnlijk wel af en daarna zal Sauber echt geen plek hebben voor Frijns.
Stel ze halen een grote sponsor binnen, alle geruchten wijzen naar Rusland en dan komt Petrov wel in die wagen. Als ze die sponsor niet binnen halen hebben ze paydrivers nodig en geen talent dat 0 euro meeneemt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Las ook dat Horner denkt dat er misschien wel meer bescherming (kledij) moet komen voor de niet mechaniciens. Weet niet of een overall zo'n band zal tegenhouden maar een slecht idee zal het niet zijn. Die camera man liep daar in zijn hemdje rond terwijl hij naast mannen in "full gear" stonden, als ik mij goed herinner
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Volgens mij lopen die gasten buiten de race nogsteeds zonder overal rond. Beetje vreemd eigenlijk.MrSleeves schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:56:
Band is niet het enige gevaar. Nog niet zo heel lang geleden liep de pitcrew ook redelijk 'omtbloot' rond. Dat Verstappenincident heeft daar o.a. ook verandering in gebracht. En brandgevaar is er ook voor de cameracrew e.d.
Xbox
Ik kan me herinneren dat Kalf als pitreporter altijd een overall droegBM schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:49:
[...]
Volgens mij lopen die gasten buiten de race nogsteeds zonder overal rond. Beetje vreemd eigenlijk.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verstappen incident is volgend jaar 20 jaar geledenMrSleeves schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:56:
Band is niet het enige gevaar. Nog niet zo heel lang geleden liep de pitcrew ook redelijk 'omtbloot' rond. Dat Verstappenincident heeft daar o.a. ook verandering in gebracht. En brandgevaar is er ook voor de cameracrew e.d.
#oudvoelen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
nu alweer?! damn.. waar zijn m;n jaren geblevenL1nt schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:42:
[...]
Verstappen incident is volgend jaar 20 jaar geleden
#oudvoelen
39
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Right focus on the next thing. 1 day Young driver test! #F1 #Silverstone #Sauber
[ Voor 36% gewijzigd door Den_S85 op 08-07-2013 21:30 ]
Pitstops worden tot in den treure geoefend en getraind. Dit had niks met zorgvuldig zijn te maken.Roamor schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:26:
[...]
En een geldboete deert zo'n team ook gewoon niet. Laat ze de volgende race vanuit de pits starten of een gridpenalty van 10 plekken, dan gaat men er de volgende keer wel zorgvuldiger mee om.
Daarbij blijven het mensen, en waar mensen zijn worden fouten gemaakt. Autosport is en blijft gevaarlijk, juist op dit soort momenten die je niet verwacht.
Een ander voorbeeld daarvan is dat er de afgelopen 15 jaar geen enkele coureur is omgekomen, maar wel 3 marshalls. Allemaal in 'freak accidents'.
Een aantal coureurs hebben ook wel engeltjes op hun schouder gehad hoor.AzzKickah schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:43:
[...]
Pitstops worden tot in den treure geoefend en getraind. Dit had niks met zorgvuldig zijn te maken.
Daarbij blijven het mensen, en waar mensen zijn worden fouten gemaakt. Autosport is en blijft gevaarlijk, juist op dit soort momenten die je niet verwacht.
Een ander voorbeeld daarvan is dat er de afgelopen 15 jaar geen enkele coureur is omgekomen, maar wel 3 marshalls. Allemaal in 'freak accidents'.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Sure, het heeft een paar keer weinig gescheeld. Had Alonso vorig jaar die Lotus gekopt....fynrd1 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:48:
[...]
Een aantal coureurs hebben ook wel engeltjes op hun schouder gehad hoor.
But then again, hoe anders was het letsel van deze cameraman geweest als ie een helmpie op had gehad? Bijna niks.
Uhm.. Allan Simonsen @ Le Mans? Wolf Silvester @ VLN (hartaanval tijdens het rijden) in het zelfde weekend als Le Mans? Andrea Mame @ Paul Ricard tijdens de Lamborghini Blancpain Super Trofeo race afgelopen zondag? Dat zijn er 3 in 2 weken.AzzKickah schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:43:
[...]
Pitstops worden tot in den treure geoefend en getraind. Dit had niks met zorgvuldig zijn te maken.
Of bedoel je alleen F1? F1 heeft wel in zijn eigen bubbel inderdaad.
https://picasaweb.google....vU0NXQowE&feat=directlink
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Jan Modaal krijgt dat niet mee. Hooguit Simonsen op Le Mans.Niellie41 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:21:
[...]
Uhm.. Allan Simonsen @ Le Mans? Wolf Silvester @ VLN (hartaanval tijdens het rijden) in het zelfde weekend als Le Mans? Andrea Mame @ Paul Ricard tijdens de Lamborghini Blancpain Super Trofeo race afgelopen zondag? Dat zijn er 3 in 2 weken.
Of bedoel je alleen F1? F1 wel in zijn eigen bubbel inderdaad.
Het valse gevoel van veiligheid in de F! geeft mij de neiging om zo'n iemand een paar draaien om de oren te geven en de opdracht crashes en nieuwsberichten van paar jaar voor t'm 1994 te kijken en lezen. Toen heerste er ook zo'n vals gevoel van veiligheid.
Autosport zal nooit 100% zolang er fysiek iemand in de auto zit of binnen xxx meter van de baan.
[ Voor 22% gewijzigd door Player1S op 09-07-2013 08:23 ]
De lollipopman had hem gewoon niet weg mogen sturen zolang ze ermee bezig waren. Wat mij betreft gewoon onzorgvuldig.AzzKickah schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:43:
[...]
Wolf Silvester had misschien ook een hart aanval gehad als hij een rondje was gaan hardlopen. Het blijft heel erg triest maar ik noem dat geen echt autosport ongeluk.Niellie41 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:21:
[...]
Uhm.. Allan Simonsen @ Le Mans? Wolf Silvester @ VLN (hartaanval tijdens het rijden) in het zelfde weekend als Le Mans? Andrea Mame @ Paul Ricard tijdens de Lamborghini Blancpain Super Trofeo race afgelopen zondag? Dat zijn er 3 in 2 weken.
Het aantal wedstrijd kilometers die de F1 maakt is ten opzichte van de totale autosport natuurlijk bijna niets, waardoor er statistisch natuurlijk in alle andere klassen bij elkaar meer kans op een fataal ongeluk is dan bij de F1. Maar laten we wel wezen de auto's zijn natuurlijk wel erg veilig, al dat carbon om de rijders heen vangt heel veel van de impact energie op.
Ik had het uiteraard inderdaad over alleen de F1.Niellie41 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:21:
[...]
Wie 'zo'n iemand'? Ik heb geen vals gevoel van veiligheid iig, en het fatale ongeluk op Le Mans van Simonsen heb ik ook 'gewoon' meegekregen.L1nt schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:21:
[...]
Jan Modaal krijgt dat niet mee. Hooguit Simonsen op Le Mans.
Het valse gevoel van veiligheid in de F! geeft mij de neiging om zo'n iemand...
Dat maakt toch niet uit? Dat Jan Modaal dat niet kent, betekent toch niet dat de andere autosport niet mee telt?L1nt schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:21:
[...]
Jan Modaal krijgt dat niet mee. Hooguit Simonsen op Le Mans..
De meeste dodelijke en grote ongelukken komen wel in de media. Zoals het ongeluk van Dan Wheldon. Of bij de grote crash bij de finish van de Nationwide Series race in februari, waarbij een auto half door het hek ging bij S/F en 15 mensen gewond raakten. Dan staat NASCAR opeens wel op nos.nl.
Een Drive-through is m.i. meer een straf voor een coureur dan voor het team. De coureur had hier al heel veel meer last van gehad dan je krijgt in een drive-through. Wat mij betreft is de boete voor het team zeker terecht, maar ik zie niet in waarom Webber ook nog een drive-trhough had moeten krijgen. Hij kon er helemaal niets aan doen.Kw4kje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:10:
[...]
Ja klopt, ik verwachtte ook een Drive-through penalty of iets, maar die bleef uit. Was toch vrij duidelijk, had je meteen kunnen beslissen.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Valse gevoel, valse gevoel.. Niet helemaal eerlijk. Als er sinds 1994 geen coureurs meer zijn omgekomen dan is het toch wel heel erg veel beter geworden dan 20 jaar daarvoor, of 40 jaar daarvoor.L1nt schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:21:
[...]
Jan Modaal krijgt dat niet mee. Hooguit Simonsen op Le Mans.
Het valse gevoel van veiligheid in de F! geeft mij de neiging om zo'n iemand een paar draaien om de oren te geven en de opdracht crashes en nieuwsberichten van paar jaar voor t'm 1994 te kijken en lezen. Toen heerste er ook zo'n vals gevoel van veiligheid.
Autosport zal nooit 100% zolang er fysiek iemand in de auto zit of binnen xxx meter van de baan.
En ja, gevaarlijk blijft het altijd, en het is wachten op het volgende dodelijke ongeluk, want die gaat sowieso komen.
Grote gevaar is dat die klap uiteindelijk toch weer komt en men gaat overreageren.
We moeten blijven accepteren dat het mis kan gaan. En dan bedoel ik natuurlijk niet dat we moeten accepteren dat er elk jaar 1 om komt en we maar gewoon de veiligheid gaan negeren maar dat we niet gelijk in paniek moeten raken als het toch mis zou gaan.
Na het ongeluk van Massa wilden ze opeens een capony op de auto. Kom op, het is open-wheel racing. Daar zit een risico aan en elke coureur heeft dat allang geaccepteerd.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.