Het is een teamsport....Firesphere schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:27:
[...]
Vandaar dat ik met een snelle blik ook al aannam dat hij er uit lag. Maargoed, het is natuurlijk uiteindelijk niet zijn schuld. Hoewel hij waarschijnlijk wel de gevolgen moet dragen qua race-dingen zoals teruggezet worden o.i.d.
39
Denk dat het wel psychologisch een klap is, ik denk ook wel dat hij na de race even instort van post-stress.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat denk ik niet.Ryur schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:30:
Ik heb respect voor Webber dat hij toch nog in racepace kan zitten.
Denk dat het wel psychologisch een klap is, ik denk ook wel dat hij na de race even instort van post-stress.
Klopt, maar ik heb vaak het gevoel dat een fout van het team volledig op de coureur wordt afgerekend, zoals een stop-en-go etc. Het zal voor de coureur zwaar frustrerend zijn om naar achteren gezet te worden "door zijn team".mat.hi.as schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:29:
[...]
Je rijdt niet als persoon, je rijdt als team en het team heeft een (enorme) fout gemaakt.
Ook boete's gaan vaak naar de coureur ipv het team.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
heh? Hoe lang kijken een aantal van jullie hier al F1?Bart-Willem schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:30:
[...]
Hijzelf niet nee, maar het team wel. Als ik als team een gewonde veroorzaakt heb zou ik uit "coulance" de betrokken auto niet terug de baan opsturen als 't je eigen domme schuld is.
Het gaat gewoon om keiharde pingels uiteindelijk. Dit kan gewoon gebeuren, risico van het vak. Zelfde geldt voor botsingen op de baan. Dan haal je toch ook niet de auto die nog rijdt van de baan.
Okok iets gechargeerd omdat iemand werd geraakt, maar ja - tis nou eenmaal een gevaarlijke sport. Dat wist die cameraman ook.
Die boetes zal Webber (of de coureur) niet zelf moeten betalen. Ook is het natuurlijk lastig om het team te straffen op het moment dat het team ( en niet de rijder) een fout maken. Omdat de punten op de baan worden verdeeld, moet ook daar gestraft worden.Firesphere schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:31:
[...]
Klopt, maar ik heb vaak het gevoel dat een fout van het team volledig op de coureur wordt afgerekend, zoals een stop-en-go etc. Het zal voor de coureur zwaar frustrerend zijn om naar achteren gezet te worden "door zijn team".
Stop en go's raken het team ook hard, denk aan het grote plaatje zoals constructeurspunten etc...Firesphere schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:31:
[...]
Klopt, maar ik heb vaak het gevoel dat een fout van het team volledig op de coureur wordt afgerekend, zoals een stop-en-go etc. Het zal voor de coureur zwaar frustrerend zijn om naar achteren gezet te worden "door zijn team".
39
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
In de pits is veiligheid boven alles.Keida schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:33:
[...]
heh? Hoe lang kijken een aantal van jullie hier al F1?
Het gaat gewoon om keiharde pingels uiteindelijk. Dit kan gewoon gebeuren, risico van het vak. Zelfde geldt voor botsingen op de baan. Dan haal je toch ook niet de auto die nog rijdt van de baan.
Okok iets gechargeerd omdat iemand werd geraakt, maar ja - tis nou eenmaal een gevaarlijke sport. Dat wist die cameraman ook.
Mooi gevecht tussen Hamilton en Alonso trouwens
I have no special talent. I am only passionately curious.
Het is dan ook een totaal andere/nieuwe band.gambieter schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:38:
Hm, ik kan me herinneren dat er mensen claimden dat Mercedes hun bandenprobleem hadden opgelost (door die Pirelli-test). Niets van te merken vandaag.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Mess with the best, die like the rest
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Mooie plof!!
Wel kut voor hem natuurlijk..
En wat is dit?? Hij rolt weg!!
[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 07-07-2013 14:43 ]
En zag je de banden van de auto? Echt kapot!
[ Voor 42% gewijzigd door Ryur op 07-07-2013 14:43 ]
How do you save a random generator ?
Met stom.Ryur schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:44:
Vergne uitgevallen? Huh?!
Wut?
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Verwijderd
Aanleiding maakt toch niet uit. De regel is zodat hij anderen tijdens de herstart niet in de weg rijdt.ThaStealth schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:48:
Webber mag zijn rondje weer inhalen.. Eigenlijk niet terecht, regel zou eigenlijk zijn om achterstand door directe aanleiding van de reden van de SC, niet door domme dingen van eerder in de race goed te maken....
Op Sky net kort interview: hydraulische problemen.Ryur schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:44:
Vergne uitgevallen? Huh?!
1e versnelling zetten? ;-)NickThissen schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:50:
Er zal vast geen pookje zitten dat ze moeten aantrekken, maar ik neem toch wel aan dat er een systeem is wat een of andere rem aantrekt op het moment je de auto stil zet??
Ze zijn verplicht het ding in Neutral te zetten. Maar geen handrem dus. Het zou best de tractor kunnen zijn geweest die de wagen aantikte waardoor deze ging rollen.NickThissen schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:50:
Er zal vast geen pookje zitten dat ze moeten aantrekken, maar ik neem toch wel aan dat er een systeem is wat een of andere rem aantrekt op het moment je de auto stil zet??
Lijkt me niet, versnellingsbakken gaan er nog wel eens aan dus op dat moment heb je daar ook weinig aan lijkt me.
Maar nu duurt de SC periode extra lang omdat hij helemaal dat rondje af moet rijden voor de SC naar binnen kan rijdenMrSleeves schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:50:
[...]
Aanleiding maakt toch niet uit. De regel is zodat hij anderen tijdens de herstart niet in de weg rijdt.
zag je de ;-) niet?NickThissen schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:53:
[...]
Lijkt me niet, versnellingsbakken gaan er nog wel eens aan dus op dat moment heb je daar ook weinig aan lijkt me.
komt doordat gelapte auto's mogen inhalen en weer achteraan aansluiten tegenwoordig. Daar moet de SC op wachten tot ze weer dichtbij genoeg zijn.Bart-Willem schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:54:
Lange SC-periode trouwens...
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Dus je maakt een keuze en probeert zo goed mogelijk te anticiperen op wat degene voor je gaat doen.
Nja, bij de (stilstaande) start zitten ze veel dichter op elkaar, bij de restart houden ze soms wel 3-4 auto lengtes afstand, lijkt me onnodig veel. Een rollende start is alleen maar makkelijker om kortere afstand te houden omdat er veel minder (potentieel) verschil in snelheid is waarmee je weg trekt en omdat je nooit tegelijk kan starten omdat je toch moet reageren op de ander. Ik snap dat ze niet letterlijk op elkaar gaan rijden maar 3-4 auto lengtes vind ik veel.Firesphere schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:58:
Omdat je ook niet direct achterin de ander z'n versnellingsbak wil zitten.
Dus je maakt een keuze en probeert zo goed mogelijk te anticiperen op wat degene voor je gaat doen.
Dat is het anticiperen.NickThissen schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:00:
[...]
Nja, bij de (stilstaande) start zitten ze veel dichter op elkaar, bij de restart houden ze soms wel 3-4 auto lengtes afstand, lijkt me onnodig veel. Een rollende start is alleen maar makkelijker om kortere afstand te houden omdat er veel minder (potentieel) verschil in snelheid is waarmee je weg trekt en omdat je nooit tegelijk kan starten omdat je toch moet reageren op de ander. Ik snap dat ze niet letterlijk op elkaar gaan rijden maar 3-4 auto lengtes vind ik veel.
Stel ik verwacht dat de rijder voor mij NA de bocht weer vol op't gas gaat. Ik laat me uit voorzorg wat zakken, maar ga VEEL harder de bocht in, waardoor ik als ik de bocht uit kom, ik veel meer snelheid heb en zo hopelijk degene voor me kan pakken.
Dat soort strategische gedachtes doen ook mee
Als dat volgens de regels mag dan snap ik het ja, maar dat kan ik me niet voorstellen. Voor zover ik weet bepaald de leider wanneer de race herstart door op het gas te gaan, daarvoor moet iedereen een redelijk gelijke pace snelheid houden. Zou beetje gek zijn als iedereen voor zichzelf mag bepalen wanneer ze vertrekken, dan krijg je straks 15 auto's tegelijk de bocht inFiresphere schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:03:
[...]
Dat is het anticiperen.
Stel ik verwacht dat de rijder voor mij NA de bocht weer vol op't gas gaat. Ik laat me uit voorzorg wat zakken, maar ga VEEL harder de bocht in, waardoor ik als ik de bocht uit kom, ik veel meer snelheid heb en zo hopelijk degene voor me kan pakken.
Dat soort strategische gedachtes doen ook mee
Ben ik de enige die dan direct denkt "Danoontje, POWERRRRR!"
ja....Firesphere schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:05:
Net het Duitse commentaar "Da ist drei mal Renault Power unterwegs"
Ben ik de enige die dan direct denkt "Danoontje, POWERRRRR!"
De leider bepaalt de pace. Hij mag dus het gas indrukken wanneer hij wil. Daar moet je op anticiperen. De ene kiest voor reageren, de ander voor gokken op wat de ander doet.NickThissen schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:04:
[...]
Als dat volgens de regels mag dan snap ik het ja, maar dat kan ik me niet voorstellen. Voor zover ik weet bepaald de leider wanneer de race herstart door op het gas te gaan, daarvoor moet iedereen een redelijk gelijke pace snelheid houden. Zou beetje gek zijn als iedereen voor zichzelf mag bepalen wanneer ze vertrekken, dan krijg je straks 15 auto's tegelijk de bocht in
Ben eerlijk gezegd een beetje benieuwd naar de hoeveelheid inhaalacties zonder DRS, ik denk erg weinig.
OMGBoktor schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:05:
Van Dam: "Zou er iets zijn met de auto van Vettel? Iets met z'n DRS?"
Maar Vettel heeft mazzel dat het Lotussen zijn, die gaan ook niet zo hard.
Hoezo? Als Vettel binnen 1 seconde van een achterblijver zit mag hij ook DRS gebruikenBoktor schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:05:
Van Dam: "Zou er iets zijn met de auto van Vettel? Iets met z'n DRS?"
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
En hij moet wss nog een keer voor eind van de race als ik het goed zie
Dat is mooi klote. Krijgt WEB hier nog een straf voor?ricardo246 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:10:
update camera-man, meerdere gebroken botten, ligt in Koblenz, nog geen verdere info.........
Ik hoop Webber niet, ik hoop dat het team een dikke boete plus medische kosten betalen o.i.d. krijgt.mat.hi.as schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:11:
[...]
Dat is mooi klote. Krijgt WEB hier nog een straf voor?
Met Webber bedoelde ik natuurlijk het hele team. Maar daar is dus nog niks over bekend? Ik dacht meegekregen te hebben dat ze dat pas na de race gingen bekijken?Firesphere schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:12:
[...]
Ik hoop Webber niet, ik hoop dat het team een dikke boete plus medische kosten betalen o.i.d. krijgt.
kloptmat.hi.as schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:14:
[...]
Met Webber bedoelde ik natuurlijk het hele team. Maar daar is dus nog niks over bekend? Ik dacht meegekregen te hebben dat ze dat pas na de race gingen bekijken?
Standaard procedure. De coureurs met 1 ronde achterstand mogen die inhalen. Hoe ze op die achterstand zijn gekomen doet er niet toe.meintje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:17:
Waarom mocht Webber zijn ronde achterstand inhalen? Voor zover ik het kon zien, reed hij al helemaal achteraan het veld. Hij zat dus niemand in de weg bij een herstart. Als hij hier nu punten scoort, is dat toch gewoon competitievervalsing? Die Marussia was na 1 ronde safety car al weg!!
Goed punt. Hij zat al niet in de weg, en unlappen duurt nogal lang. Maarja standaard regel hemeintje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:17:
Waarom mocht Webber zijn ronde achterstand inhalen? Voor zover ik het kon zien, reed hij al helemaal achteraan het veld. Hij zat dus niemand in de weg bij een herstart. Als hij hier nu punten scoort, is dat toch gewoon competitievervalsing? Die Marussia was na 1 ronde safety car al weg!!
Zijn de monteurs dan pas wakker?
(Volgens van Dam zijn de stops op het einde van de race sneller..)
[ Voor 28% gewijzigd door Firesphere op 07-07-2013 15:26 . Reden: Nou ja, ik zag't uit een ooghoek! ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.